Többek között A maximalista család és A budai anyuka után ismét balage_81.
A multis klikkek
Nők gyakrabban alkotják, mint férfiak, bár mindkét klikk-típus elég hasonló elvek szerint működik. Jellemző rájuk, hogy ritka az azonnali teljes jogú tagság, főleg a női csoportokba, azokon belül is a már régen működőkbe nehéz bekerülni.
A csajbanda: többnyire szingli barátnőkből álló lánycsapat, akik utálnak a férfi kollégákkal, vagy a körön kívül élő női dolgozókkal érintkezni. Általában együtt ebédelnek, egymás mellé ülnek a megbeszéléseken, és elsőként értesítik egymást minden munkahelyi fejleményről cigiszünetben vagy e-mailben:
Tárgy: új srác???
cc: Jutka, Timi, Andi;
”Ki az a Benesi Tamás? A fekete hajú, szőrös srác az IT-ről?Hallottam a folyosón a Munyecz Lilla mondta a Labanc Hajninak, hogy átteszik a supportra. Remélem nem velünk fog dolgozni!
Jutka, ugye mellém ülsz, ha idejön? Nem akarom, hogy valami idegen megint bepróbálkozzon. Pénteken buli a Triplában? Már nagyon várom….”
Kb ennyit tudnak azokról, akik nem tagjai a bizalmi körnek (és általában senki nem tagja, mivel a bekerülés a Bilderberg-csoportba is könnyebb).
És nem elég, hogy tesznek mindenkire, még ellenszenvesen is viselkednek. Nőknek talán, férfiaknak azonban ha csak tehetik, nem köszönnek. Ebédnél és a lépcsőn inkább elfordítják a fejüket, hiszen ők ”jó csajok”, nem állnak szóba akárkivel. És különben is: minden kolléga nyilván rájuk feni a fogát. A reggeli órákban sokat készülődnek, ügyelnek rá, hogy begyűjtsék napközben az elismerő pillantásokat. A smúzolás a feljebbvalókkal egyébként simán megy nekik (sikeresebb egoistákba általában bele is szeretnek), mondhatni, hogy fegyelmezett dolgozók, mégis megmaradnak a jelentéktelen kis irodisták szintjén, akiknek pár év múlva már a nevére sem emlékszik senki. Többségüknek kompenzációs kényszere van, legutóbbi barátjuk alaposan felmosta velük a padlót. Ebből azóta sem gyógyultak ki, ezért minden férfit csak flörtre használnak. Többek között internetes társkeresőkön nyomulnak önbizalmuk legyezgetésére, amit alaposan ki is beszélnek a többiekkel. Végső mentsváruk tehát a munkahelyi ”lánycsapat”. Témáik között gyakran szerepel a többi lúzer kolléga és kolléganő, egyéb munkahelyi pletykák vagy az előző napi internetes randi.
”Á, nem volt jó pasi. Sales manager a Czeizaunál. Megvan neki a nettó 500, de nem az esetem. Hazavitt tegnap, aztán elköszöntem tőle. Már keresett, hogy mikor lesz a következő tali, de nem hiszem, hogy válaszolok neki”
Vagy:
”Láttátok ma a bérszámfejtős Kriszti haját? Hogy lehet így kinézni? Én belehalnék. Szerintem a pasija elveszi a pénzét, tuti nem jár fodrászhoz. Úgy hallottam, valami gázos srác, hentes vagy micsoda.”
Természetesen ha külső szemlélő, netán hallgató jelenik meg a közelükben (ebédlőasztalnál, vagy a konyhában), azonnal elhallgatnak. Avatatlan személyek még csak véletlenül sem ismerhetik országos jelentőségű titkaikat. Ha mégis odakérdez a kíváncsi külsős, kitérő válasz és erőltetett mosoly az eredmény: ”Csak egy barátnőmről beszélgettünk, nem fontos. Egyébként hogy vagy?” – persze az illető nevét nem feltétlenül tudja a modoros bandatag.
A fiúcsapat:
Ki ne ismerné a ravasz mosolyú IT-s fiúkat, akiknek a szeme se áll jól, ahogy a cigiszünetben kibeszélik Helgát, a recepciós lányt, Piroskát a marketingről vagy Mariannt, azt a ”helyes kis új ügyfélszolgálatost”? Ebbe a csoportba könnyű bekerülni, nem olyan zárt, mint női megfelelője, ráadásul jó hangulat, általános lazaság jellemzi (nyilván elfogulatlan a szerző).
Ha új tag érkezik, elég csak figyelnie, idővel ő is a klikk tagja lehet - de azért jól teszi, ha rágyújt, vagy lejár a cigisekhez a megfelelő időpontokban. A csoport egyébként rendes férfiemberekből áll, akiknek eszük ágában sincs dolgozni, annál jobbak viszont a munka színlelésében! Erejük és idejük nagy része azzal megy el, hogy meggyőzzék feljebbvalóikat és a többi osztályon dolgozót hivatásuk felelősség teljes gyakorlásáról, miközben a hálózatot már rég megbuherálták, hogy egymás ellen akciózzanak multiplayerben, de legrosszabb esetben is napi 5-10 e-mailen szórakoznak a meztelen csajos, dildós-vicces vagy Messi-gólos videókon. Ebédnél minden alkalommal a másik cég és sajátjaik mutatósabb bringáit fürkészik, majd észrevehetetlen, már-már kémeket megszégyenítő kommunikációval adják egymás tudtára: a szomszéd asztalhoz ígéretes darab érkezett. A csapat tele van jó kedélyű, húszas-harmincas felelőtlen srácokkal, akik idővel egymás legénybúcsúján is kellően erélyesen hánynak, ahogy tennék azt a melóban is, ha lehetne.
A recepciós lányok
Kati és Mariann gyorsan összebarátkoznak. Ők a cég legkedvesebb arcai, nem véletlenül az elsők, akiket meglátunk belépéskor. Mindketten főiskolára járnak még levelezőn, de már dolgoznak és szorgosan gyűjtenek jövendő házukra, amiben terveik szerint majd kiskutya és tündéri gyerekek szaladgálnak. Idealista-romantikus típusok, bájosságuk nem színlelt, tényleg nem rontotta még el őket a multik kíméletlen világa. Sőt, némely esetben azt hiszik, megfogták az Isten lábát, amikor bekerültek a céghez. Karrier-terveik különösebben nincsenek, érdeklődésük azonos és mivel egymás mellett ülnek egész nap, igazi barátság szövődik köztük. Ha tehetik, együtt ebédelnek, szabad idejükben összejárnak, magánéleti titkaikat megosztják egymással. A többiekkel közvetlen, mégis felszínes a kapcsolatuk. Tudják, érzik, hogy nem tagjai a ”felsőbb” köröknek (ld. lánybanda) és egyébként is mindenki hozzájuk jár minden aprósággal.
”Kati, betennéd ezt a sürgős levelek közé kérlek? El kéne mennie tegnap előtt a Mustár Globálhoz, köszi!”
A kívülállók és a többiek
Előbbiek többnyire részmunkaidős vagy kölcsönzött egyetemisták. Keményen tanulnak, okosabbak, műveltebbek az átlagnál, nem is érzik jól magukat multis környezetben. Idővel tudományos vagy pedagógusi pályán akarnak dolgozni, a munka pillanatnyilag kényszer számukra. Ettől függetlenül a legjobbak között látjuk őket, gyors a felfogásuk és jó ötleteik vannak (nem ritkán kiváltva ezzel a többiek ellenszenvét):
”Mit ugrál itt?! Nem is tervez hosszúra nálunk, én fogom úgyis átvenni a Ménesi Laci helyét! Akkor meg miért nem jó neki így a CMC-folyamat, ahogy van?! Most egy csomó melót csinált nekünk ez a kis bölcsész csaj….”.
A kívülállók amúgy megtalálják a hangot bárkivel, ritkán kerülnek konfliktusba - de ha mégis, meghátrálnak (többnyire a lánybanda valamelyik tagja hatalmaskodik felettük). Ebédelni sokszor egyedül járnak, barátaik alig vannak, ha csak nincsenek más kívülállók a cégnél.
A gyakornokok
A leglenézettebb és a legtöbbet dolgoztatott csoport. Ketten-hárman vannak egyszerre. Kényszerből, azonos helyzetük és kezdeti naivitásuk révén kerülnek egymással kapcsolatba. Szerények, szolidak, mosolyognak és meghúzzák magukat – kell az aláírás, de a világhírű Snappfel & Babbelnél eltöltött három hónap egyébként is kiváló referencia.
Csendességük okán a legritkábban tudnak megkapaszkodni a cégnél, fizetést a válság miatt nem kapnak (meg alapból se adnának nekik a pöcsarcú menedzserek), így marad a tapasztalatszerzés és az ebből következő napi 4-6 óra megfeszített munka (mások helyett). Szociális életük a cégnél visszafogott, időnként beszélgetésbe keverednek egy menőző régi motorossal, aki megpróbál úgy csinálni, mintha segíteni tudná a beilleszkedésüket, de hamar elpárolog, amikor kiderül, hogy gyakornokaink zöme évek óta boldog párkapcsolatban él.
Akárhogy is, aki multihoz megy, az vagy kerüljön be az egyik klikkbe, vagy legyen HR-főnök és verje szét az összeset, amiért régen egyikbe sem vették be :)
Hózentróger 2010.12.10. 07:13:17
Megtörténik azonban nagy ritkán az, hogy egy IT-s kollega céges bulik alkalmával simán levarrja a csajbanda egyik-másik illuminált tagját.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 07:49:04
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 07:51:50
Hózentróger 2010.12.10. 08:27:27
Mitya Ivanov 2010.12.10. 08:33:06
A jószándékú klikk a normális, a törtető klikk tagok fúrnak és faragnak, egyéni érdekeik mentén szerveződik a csoport, és elég egy kis szikra és csoportbontás és csoporton belüli hajtépés lesz a vége. Felfelé nyalnak, de néha oldalra is, amikor valami munkát át kell passzolni valaki másnak. De viszonzás, azt sosem adnak.
A jócsaj klikk meg állandóan cigizik és blazírtan néznek ki a fejükből.
Én ehhez a témához ennyit tudtam hozzátenni külső szemlélőként.
Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.12.10. 08:33:47
Egyébként még annyi, hogy minden tagjuk feltartóember, aki pl. a kantinban hosszú percekig mosogatja habfelhőben a műanyag ételhordóját/villáját. Egyszerre kezdik az étkezést, mindenféleképpen töltenek mindenkinek egy pohár vizet, természetesen a poharakat is hosszú percekig tisztogatják lakájhoz illő kínos alapossággal.
Hurri Kán 2010.12.10. 08:53:13
Igen.... Ugyanez a jelenség jól megfigyelhető pl. egy szórakozóhelyen tartott céges bulin is, ott általában a nők úgy el vannak szállva hogy még magukkal sem állnak szóba, férfi-szekció meg kb. egy buckalakó kulturáltságával viselkedik (basszunk jól be mer' most ingyér van).
2010.12.10. 08:58:07
Érdekes helyzet, amikor külső partnerként megyek ilyen véghez és az ebédet valamelyik társasággal töltöm együtt:)
nemértekhozzá(m) 2010.12.10. 09:04:40
még ami kimaradt, akik ott dolgoznak, de nem "tartoznak" a céghez, mmint büfés, menzás, takeszok, karbantartók, legjobb arcok, és ők aztán tudnak klikkesedni :D
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 09:20:37
altoid: ahha, biztos. Én is klikkesedtem amúgy egykor, csak mi bandának hívtuk és 14 éves voltam... úgy tűnik, van, aki itt reked meg...
Hózentróger 2010.12.10. 09:24:17
Nem megrekedés ez, hanem szimpla emberi tulajdonság. Akaratlanul is megtalálja a zsák a foltját egy nagyobb társaságon belül. Ezért alakulnak ki a klikkek. De nincs is ezzel semmi baj szerintem.
lárvalányhaj 2010.12.10. 09:52:59
Szokás szerint az antiszoc-különítményhez csatlakoznék :) Istennek legyen hála, hogy nem ilyen picsákkal kell együttdolgoznom, de tényleg.
Szoktam néha irodaházak melletti menzára járni, ott meg lehet figyelni, hogyan viselkednek ezek egymással. Szoktam hallani, hogy miről beszélgetnek, hát mi tagadás, elég agyrohasztó.
Egyébként van néhány barátom, akik tanárként ill. más iskolai munkatársként dolgoznak, és ők azt mondták, hogy a tanárok között is ugyanez megy... mivel sok a nő, ezért még erősebben, mint máshol.
cd-r 2010.12.10. 09:57:58
Mitya Ivanov 2010.12.10. 09:58:22
Balance Of Power 2010.12.10. 10:01:47
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 10:25:53
2010.12.10. 10:33:55
cd-r 2010.12.10. 10:36:26
Hurri Kán 2010.12.10. 10:42:46
Eddig szerencsére nem nagyon dolgoztam olyan helyen, ahol "klikkesedni" kellett volna.
Amúgy pont leszarom ha "kinéznek".
A munkahelyre dolgozni járok be, a kollégáimat nyilván nem tudom megválogatni, a szabadidőmet meg van kivel/kikkel eltölteni, egyszerűen rühellem ezt a birka, multis, "egy test egy lélek vagyunk" agymosó, csordásító mentalitást.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 10:43:32
xstranger 2010.12.10. 10:48:19
Hurri Kán 2010.12.10. 10:49:26
Egyébként pedig nem tudok, és legfőképpen nem is akarok mindenkinek megfelelni.
bájgúnár 2010.12.10. 10:53:32
Azonos beosztásu vezetők előszeretettel fedezik egymás hátát és a fehér abrosznál,állófogadásokon,cégbulikon megerősödött klikkekbe bejutni nehéz.Viszont azis tény mindezek felett a másik megfigyelése önmagának,poziciójának bebiztosítása áll.Az időbe jött baráti súgás jól jöhet.Ám ezek a klikkek csak addig erősek mig új fönök nem jön vagy amig lenem építenek közülük valakit.Ugyanis ilyenkor lép be az önérdek ami felűl ír minden ilyen kapcsolatot,klikkesedést!
Egyszóval kívűlállók ellen közös védelem viszont a belső összetartás nagyon gyenge.
cd-r 2010.12.10. 10:53:49
Hurri Kán 2010.12.10. 10:55:23
Persze. Néha volt akivel "egy test voltunk", kb. 15-20 percig :DDD
Hurri Kán 2010.12.10. 10:58:20
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 11:00:12
cd-r 2010.12.10. 11:00:36
Balance Of Power 2010.12.10. 11:00:46
Styxx 2010.12.10. 11:02:34
Egyetlen apró hiányérzetem, a perverz. A teljesen jelentéktelen külsejű 47 éves tintanyaló, akinek a tragikus hirtelenségű halála hónapokig top 5-ös breaking pletyka.
- Ki gondolta volna a Jenőről? Csöndes mintaférj, két kamaszgyerekekel, erre egy ukrán domina-kurva hívta rá a mentőket, de már késő volt. A boncolási jegyzőkönyv szerint a saját hányadékába fulladt meg a szerencsétlen, de öregem azok a képek nem semmik, amit a Veronika baleseti helyszínelős volt pasija átküldött. A fején rózsaszin tangabugyi, a tökei körkötőtűvel átszúrva. Broááá
Hurri Kán 2010.12.10. 11:02:35
@Balance Of Power: kezdjünk hozzá anyagot gyűjteni ? :DDD
cd-r 2010.12.10. 11:03:59
purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.12.10. 11:05:04
kimaradt a főnök "szárnysegédei", akik ott loholnak utána, mint a hűséges kiskutyák. akármit tesz, mond, dicsérik:
"De jó ez az új cipőd!" vagy "Nahát, erre nem is gondoltam volna! Te egy zseni vagy!" esetleg "Csak nem fodrásznál voltál? Nagyon jól áll!"
Balance Of Power 2010.12.10. 11:05:37
Kurva nagy ez az Azelott blog!!!!
ON
mojszipupi 2010.12.10. 11:07:33
Minden betű igaz az a legdurvább :DDDDDD
mojszipupi 2010.12.10. 11:08:50
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 11:10:48
cd-r 2010.12.10. 11:13:47
MagyarZizzi (törölt) 2010.12.10. 11:16:37
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 11:16:38
cd-r 2010.12.10. 11:17:37
CosmoBacsika 2010.12.10. 11:17:58
Balance Of Power 2010.12.10. 11:18:39
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 11:21:59
cd-r 2010.12.10. 11:27:23
okostojáska 2010.12.10. 11:35:16
Nekem volt ilyen szitum egy 4-5-ös klikkel szemben, nem volt könnyű. Viszont a jóval magasabb végezettségem és magasabb szakmai hozzáértésem, amit már sokan elismertek cégen belül előzőleg, az segített. Előttem úgy féltucat kollégát csináltak ki rövid időn belül, volt aki kórházba került.
Szóval mögötted is kell, hogy álljon valaki, keresni kell a kapcsolatokat és minél több emberrel jó viszonyt ápolni. A dolgok 90% ilyen ismeretségeken múlik.
Ernoke 2010.12.10. 11:42:38
én eddig mindenhol jóban voltam mindenkivel (többszáz fős munkahelyen is, mert központi volt a munkám), a közvetlen munkatársaimmal kifejezetten baráti volt a viszonyom. de itt _minden_ értékeléskor a fejemre olvassák, h "nem fejlődök, nem megyek át elégszer beszélgetni a lányokhoz". istenbizony normális vagyok mindenkivel, beszélgetek is velük, ha úgy alakul, és megsütöm a magam kötelező részét a névnapos-szülinapos-akármilyen összejöveteleken. de itt az az elvárás, h direkt átmenjél beszélgetni munkaidőben, és minden általuk szervezett programon részt vegyél a szabadidődben, úgyismint: ping-pongozás, musicalek nézése, new moon szintű filmek nézése. és igen, valóban később kapok meg minden infót, és van hogy összesúgnak a hátam mögött. de ha megfeszülök se tudok "fejlődni", mert azon túl, h mosolygok mindenkire, és megdícsérem a ruhájukat, gyerekeikről körbeküldött fényképeiket stb. nem tudom, miért kéne olyan szabadidős programokon részt vennem, amikhez egyáltalán nincs kedvem. az meg a másik, h kikérem magamnak, h 30 éves létemre ilyenekkel alázzanak meg, h "nem vagyok fejlődőképes". ennek egy munkahelynek kéne lennie, nem egy általános iskolás osztálynak...
TGabi 2010.12.10. 11:46:03
Igeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! Szívemből szólt. Persze, hogy kell alkalmazkodni-de melóba dolgozni jársz be, nem pedig azért, hogy ott köss életre szóló barátságokat.
Nem kell persze szándékosan kilógni a sorból-de ne akarjanak egyenbirkásítani, mert attól szabályosan frászt kapok.
Ráadásul sok nő hisztérikus és úrhatnám-van, akivel a legjobb szándékod ellenére sem tudsz kijönni. Nem azért, mert antiszoc. vagy-hanem az illető egy furdancs liba, aki mindenkitől félti a székét, ok nélkül is.
CosmoBacsika 2010.12.10. 11:46:16
loláb 2010.12.10. 11:50:15
Klikkesedés nem csak a multiknál figyelhető meg, bár, mivel ott több a fiatal, nyilván jellemzőbb.
Bár igazából ez nem korfüggő, láttam én már ötvenes hölgyeket szétrobbanthatatlan klánba kovácsolódni.
Sőt, klikkesedés nem csak azalkalmazottak között, hanem a vezetők között is megfigyelhető. Itt nyilván sokkal nagyobb tétek miatt ugranak egymásnak az emberek, nem azért, mert valaki elvitte a raktárból az utolsó zseléstollat, de emiatt a retorzió is komolyabb annál, minthogy kibeszélik egymást ebéd közben.
Még annyit hozzátennék a poszthoz, hogy a csajbanda magját a cég itthoni leányának megalapítása körül, szinte az elsőként felvett lányok alkotják, akik 5-6-7 éve ugyanazon az osztályon dolgoznak. Kurva nagyra vannak magukkal, pedig 6-7 évet ugyanazt a szart csinálni, előmenetel nélkül, hát nem tartozik a legnagyobb karrierek közé.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 11:51:40
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 11:54:36
Hurri Kán 2010.12.10. 11:55:58
Vagy pedig rajtam próbálja levezetni a magánéleti frusztrációit... Mert ok, mindenkinek lehet rossz napja, de egy héten 4X az már gyanús...
Mert volt olyan kolléganőm (mai napig tök jóban vagyunk amúgy) hogy bejött, szólt hogy ma vagy holnap meg fog jönni, most két napig hülye lesz, ezért előre is elnézést kér mindenkitől :))
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 11:56:31
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 11:57:30
2010.12.10. 11:57:43
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 11:59:00
Hurri Kán 2010.12.10. 12:00:12
Rokon lélek :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 12:02:15
kicsibuta 2010.12.10. 12:03:32
2010.12.10. 12:03:45
- Fasz se kívácsi a munkaidős/munkaidő utáni, olcsó sütis-csipszes névnapozásra, ahol mindenkit szeretünk, azt is akit egyébként rendszeresen fúrunk a háta megett.
- Fasz se akar szekszésnyújorkot nézni kollégákkal.
- Nem vagyok kíváncsi a fenti idézetekre, sem megható, vicces, erotikus, stb. PPS-ekre.
- Nem olvasom 6x a New Moon-t
- Nem program 40 évesen hétvégenként bebaszni valami procc helyen szórakozás címén - pláne nem munkatársakkal.
- stb.
Végül is nincs gond, de bekerültem az "olyan furcsa" kategóriába.
Én mondjuk annyira antiszoci vagyok, hogy inkább javasoltam, hogy ne legyen mellettem új kolléga a régi helyett, jobb nekem egyedül, inkább megoldom.
Halál Bika 2010.12.10. 12:09:12
Én mikor az egyik elment, kiszámoltam, hogy havonta kb 25 dekát hízott... 5 év alatt kb 15kg...
Jócsajból bálna. Sunáznámból bottal se piszkálnám...
Ernoke 2010.12.10. 12:09:25
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 12:12:33
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.12.10. 12:16:03
az ilyen multis hatalmi harcokat vicces ám figyelni, ahogy törtetnek, nyalnak, fúrnak, árokásnak, fásulnak, beleszarnak, bebetonozódnak.
Silent Bob 2010.12.10. 12:16:31
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 12:24:37
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.12.10. 12:32:18
2010.12.10. 12:33:13
2010.12.10. 12:36:12
cd-r 2010.12.10. 12:37:13
televanabatyum 2010.12.10. 12:41:49
lehet hoggy csak fáradt vgyok, de szerintem most a hozzászólások viszik az olvasmányt a hátukon, az írás szerintem egy kicsit szürkére sikerült. Bár lehet, hogy csak a multicégek megkapó hangulatát adja vissza ez a színárnyalat. Egy-két mély gondolat a témához: 1. a munkahelyi klikkesedést a csimpánzokról szóló természetfilmek már kivesézték (fedezzétek csak fel a hasonlóságokat, érdemes). A klikkesedés az embernek is létigénye, már az oviban is kialakulnak a gruppok (én utálom őt, ő utál engem,meg téged is pistike, akkor legyünk haverok és együtt utáljuk őt!)2. az IT-sek mind perverzek valamilyen szinten és némi kis plusz tudásuk miatt felsőbbrendűnek érzik és roppant elfoglaltnak mutatják magukat(bocs).
3. bár én is multinál dolgoznék, de csak a sok fiatal kollegina miatt:)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.12.10. 12:42:31
Hurri Kán 2010.12.10. 12:46:55
azt azért ne felejtsd el, hogy az állatvilágban -így a csimpánzoknál- semmi sem történik ok nélkül. Minden egyednek megvan a pontos helye és rendeltetése a csapatban, és ezt kizárólag egy dolog rendezi: az, hogy biztosított legyen a túlélésük, ennek van minden alárendelve.
Persze lehet a cégeknél a klikkesedés is ezt szolgálja, sokan úgy gondolják hogy ezáltal úgymond "be vannak biztosítva" a kirúgás ellen... Az, hogy a munkáját hogy végzi, az nem számít.
Ugyanez viszont az állatvilágban nem működik.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.12.10. 12:50:45
Bicikliző medve 2010.12.10. 12:51:36
televanabatyum 2010.12.10. 12:57:46
Szerintem az állatvilágba és az "emberi világban" (de hülyén hangzik) a mozgatórugók ugyanazok. Azért kell a csapatba, csoportba beilleszkedni, hogy az csoport működésében egy kis láncszemként a saját kis önnön érdekeinket is próbáljuk kielégíteni. Különben éhen döglik az egyed,vagy az emberkéknél jobb esetben csak kirúgják ( mert rosszul dolgozik, vagy szúrja a fő-,közép-,almajom szemét). Multisan: azonosulj a cég és a kedves vezérünk céljaival, vagy tárt karokkal vár az utca.
Hurri Kán 2010.12.10. 13:02:07
Csak a különbség annyi hogy egy multinál ha a megfelelő segget nyalod akkor évekig el tudsz evickélni érdemi teljesítmény nélkül, az állatvilágban nem. Ha pl. elmegy a hím vadászni és nem tud magának zsákmányt ejteni, éhen hal egy idő után, ergo utódai sem neki lesznek, hanem egy nála életképesebb egyednek, ezáltal biztosított a faj fennmaradása. Hidd el, a természetben minden ennek a törvénynek van alárendelve, ott nincs olyan hogy önnön kis saját érdekek.
Ernoke 2010.12.10. 13:04:42
Silent Bob 2010.12.10. 13:09:01
televanabatyum 2010.12.10. 13:09:16
akkor van gáz, ha a segg tulajdonosával összerúgja a port, vagy a szék amin főnöki popó ül meginog. Akkor emberünk vagy elsüllyed,vagy vérszemet kapva elkezdi előásni a főnöki ambícióit, vagy új fagyit keres. Szerintem az állatvilágban is ugyanígy van. Amúgy is két cél lebeg mindenki szeme előtt: jót enni, majd jó helyre tenni:)
Grafogirl 2010.12.10. 13:11:36
A karrierben történhetnek változások... na de nem hiába dolgoznak a "menő csajok" ugyanabban a pozícióban már évek óta! uhh és mélységesen lenézik az olyan csajt, aki lefoglal egy "potenciális" férfi kollégát szimpla beszélgetéssel egy ilyen bulin...
Hurri Kán 2010.12.10. 13:15:13
Nagyon szívesen beszélgetek erről a témáról, de hidd el, az állatvilágban nem így van. Különben kihalnának.
cd-r 2010.12.10. 13:17:18
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:24:15
2010.12.10. 13:27:43
Ez nem feltétlenül tántorít el mindenkit, vannak, akik azt vallják, hogy csak az a nő foglalt, akin az adott pillanatban már ketten fekszenek. :)
Silent Bob 2010.12.10. 13:28:58
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:30:18
dekás dezső 2010.12.10. 13:31:10
egyszóval jól sikerült írás;)
mokkaczuka 2010.12.10. 13:33:43
televanabatyum 2010.12.10. 13:37:42
u.i.: Volta '80-as években egy fantasy film Tom Cruise-al, talán Legenda volt a címe. No abban volt a főgonosz, aki maga volt a sátán (vagy a fia?) és el akarta csábítani az ártatlan hercegkisasszonyt. Megszólalt a kisasszony: Nem megyek hozzá egy ilyen állathoz.Mire amaz: Hahahaha (nagyon ördögi kacaj magától az ördögtől) Mi mindannyian állatok vagyunk, kedvesem!
üdv
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:38:35
cd-r 2010.12.10. 13:40:59
@vészmadár (pica pica): ha az itteni kommentekre gondolsz, szerintem inkább senki nem érti, hogy lehet ennyire fekete-fehérben gondolkodni. ahogy említetted tanár vagy, ott nem kell semmiféle csapatmunkát végezni, ez egy szerencsés helyzet, nem vagy rákényszerülve minimális beilleszkedésre sem. magamnál antiszociálisabb arcot soha nem ismertem, kurvára utálok a kollégákkal egy levegőt szívni, nem bírom elviselni az okoskodó félművelt csőlátású dumájukat, de ha ezt még éreznék is, kb egy héten belül nem lenne mit ennem. kényszer, vágod.
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.12.10. 13:42:29
róluk is lehetne írni :)
az irodistákat utálja mint a szart de ha el kell intézni neki egy papírt, rohadt jól tud jönni az irodista
cd-r 2010.12.10. 13:44:27
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:44:45
Balance Of Power 2010.12.10. 13:45:21
@cd-r: Sztem ezert az ide irogatok is hulyenek neznek :))))
mokkaczuka 2010.12.10. 13:46:12
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:47:54
mokkaczuka 2010.12.10. 13:49:03
cd-r 2010.12.10. 13:50:49
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.12.10. 13:54:33
mindenkinek megvannak a maga feladata a világban
aki nem tudott vagy nem akart tovább tanulni az ment a gyárba vagy árkot ásni
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 13:56:01
cd-r 2010.12.10. 14:01:51
mokkaczuka 2010.12.10. 14:02:23
Bicikliző medve 2010.12.10. 14:07:29
GERI87 2010.12.10. 14:08:04
jaja..
pl BMX-es csapat:)
És utáltuk a szomszéd utcai srácokat...
klikkesedés mindenhol van..
mindeki a saját fajtájához húz:)
Olyan nincs hogy mindenki mindenkivel...
Bicikliző medve 2010.12.10. 14:08:17
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.10. 14:16:13
Ernoke 2010.12.10. 14:20:27
Don't panic 2010.12.10. 14:39:40
Következetesen Főnöknek szólított (többször kértem ne tegye, de csillogó szemmel újra és újra lefőnöközött ... nem Üvegtigris kategóriájú autószervízben hanem multi európai központjában vagyunk)
Ha vmi újat tanult, infót vagy akár kritikát kapott a csillogó szem újra előkerült és jött a megagáz válasz: 'Köszönöm Főnök, ma újra érdemes volt bejönnöm, annyi újat tanultam' .... AAAAhhhh :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 14:40:58
Hurri Kán 2010.12.10. 14:41:07
De remélem azt sikerült vele megértetni hogy nem kell minden alkalommal letérdelni amikor kérni szeretne valamit :DD
Don't panic 2010.12.10. 14:43:23
GERI87 2010.12.10. 14:45:50
Hát ja van ilyen...
leszarom a valóvilágot, az Avatart detto, a csaja sem érdekel a mobilján, és az aktuális tuctuc sem tud érdekelni..:)
Hurri Kán 2010.12.10. 14:49:19
Hacsak nem a Kék Osztrigában dolgoztok :)
szeme közé, laposan! 2010.12.10. 14:49:20
GERI87 2010.12.10. 14:51:16
De viszont a mérnököt is beállítják pár hónapra a sorba a szalag mellé csakhogy tudja mi merre..:)
Ez ám a csapatépítés nem a közös paintball meg bebaszás...
fogyókúra 2010.12.10. 15:03:22
Én egy nagyon nagy multinál dolgoztam, ott olyan előremenetelek voltak, hogy csak na. A közös ezekben a szédítő karrierekben az volt, hogy mindig csinos, filigrán "ugyanolyan típusú" csajokkal következett be, és utólag mindig kiderült, hogy ugyanaz a nagyfőnök srác dugta őket.:O
A klikkesedés tényleg úgy van, mint a posztban, annyi kiegészítéssel, hogy a HR-es és pénzügyes csajok klikkesedtek legfőképp. És közösen utazgattak hosszú hétvégékre európai fővárosokba, vagy trendi éttermekben vacsiztak, és közös shoppingtúrákat szerveztek plázákba, ahol körbedícsérhették egymást. :-D
KürtiT (Tromb74) 2010.12.10. 15:09:55
Életem talán legunalmasabb házibulija volt. Úgy tűnt mintha a munkahelyükön kívül nem is létezne életük, minden sztori, minden mondanivaló a céggel volt kapcsolatban.
Nagyjából a ki kivel kefél, és a ki kit utál volt a téma. A hölgyek közül sokat ismertem még mielőtt multinál kezdett dolgozni. Valóban elgondolkodtató, hogy a fenébe tudnak ilyen sebességgel koca méretűre hízni.
GuyFieri 2010.12.10. 15:20:56
PlantMan vagy Ceo :
Általában egy törtető senki ,90 %-ban külföldi ,aki csak szakmai gyakorlatnak tekint minket ,hogy bejuthasson az EU stuffba.általában törpe vagy kis növésű erős kisebbrendűségi komplexusokkal.
Managerek:
Mindig angolul vagy németül nyomják ,még a magyaroknak is mintha ők nem is ide születtek volna.
budget és OEE és ratings és társai..
Csajozós manager :
Mindig van egy manager aki meghúzza az összes jó csajt ,vagy elhanyagolt szeretethiányos asszonykát , aztán persze feltűnik előbbutóbb egy mégjobb csávó és elindul a hogy tudnám kirúgatni játék. persze ,ha találkozna egyszer egy férjjel akkor farkát behúzva rohanna a sunyiba.
A csókos manager :
Valakinek a valakije általában nő nemű az illető ,vagy meghúzta valaki ,vagy a férjének az ismerőse rakta be ,de rá nem vonatkoznak a többi dolgozókra érvényes szabályok ,csakjópofizni kell és seggetnyalni és évekig kereshet havi 1,5 millákat.
A törtető tanulós manager :
már az összes tréninget és MBA-t kijárta 3 diplomája van és 5 nyelven beszél ,de az istennek se jön össze a kinevezés vagy a levelugrás ,szegénykém nem jött rá ,hogy seggetnyalni csúnyadolog ,de a leghatékonyabb is egyben, általában lenézznek mindenkit ,és persze ezért nem is csapatjátékosok ergo előléptetés ugrott.
Szerencsés seggelő manager :
lenyomot már 10 évet a cégnél ,kinyalta már az összes segget ,ugyanolyan ruha mint a nagyoknak cipő minden ,nyaralni ugyanoda ahova a többiek ,szerencséjükre mindig van egy ceo aki megsajnálja őket és felemeli az istenek közé ,aztán elindul az átalakulás és az egó a felhők közé repül.
Van a jó arc manager : általában kedvesek ,családapák 1 vagy 2 gyerekkel, minden szuper mindenkivel aztán jön egy kurvajó csaj a pénzügyről és szépen elcsábítja apucit ,..aztán persze dobja ,szegénykém meg jobb esetben bele esik a csajba és évekig szenved miatta ,rosszabb esetben a feleség is megtudja ,és kiadja az útját aztán elindul a lejtőn az illető.
Non -manager : a kurva
általában már mindenki megdöngette ,jobb esetben szingli durvább esetekben házas (szegényférj), aki sportot űz abból ,hogy lefeküdjön az összes jó arccal a vállalatnál ,egyébként jó fej szokott lenni ,általában idővel vissza él a helyzettel és pozíció szerzésre vagy megtartásra használja szolgáltatásait.
A bizniszelő pénzéhes beszerző:
amit most irok remélem néhány beszerző is olvassa
általában minden cégnél a maffia melegágya a beszerzés + pénzügy ide általában minden pénzsóvár földjegyű igyekszik bekerülni ,hogy jól teletömje a zsebecskéjét ,általában kurvára nem érdekli őt vagy őket ,hogy mi van a céggel ,eggyátalán mit gyártunk ,csak a kis bizniszeiket tudják csinálni, előbb -utóbb persze jön egy nagyobb hatalmasabb sakál általában manager aki kirakja a kis gyűjtögető szűrét ,aztán persze maga veszi át a biznisz elszakadt fonalát.
Aki magára ismer ,remélem legalább megpróbál megváltozni ,nekem sikerült.
peace
Hófehérke hét kicsi törpéje 2010.12.10. 15:23:16
Ha a boltos csak azért neked szebb húst, mert aznap te még egy picit beszélgettél is vele, az nem szép.
Ugyanez van a multinál. Ne csak attól függjön az előremenetel/ügyeid gyorsabb intézése, mert jóban vagy X-szel a HR-ről és Y-nal a bérszámról.
Én éppen ezért nagyon irigylem a nyugat-európai munkahelyeket. Az oda induló szerencsevadász magyaroknak külön is elmondják, hogy pl. Hollandiában egyáltalán nem szokás a kolléga magánélete után érdeklődni. Akár 4-5 év is eltelhet, mire eljuttok arra a szintre, hogy pl. megkérdezi, mi a helyzet otthon a gyerekekkel.
És nem ridegségből, egyszerűen a munka az munka, a magánélet magánélet. Ott nem kell meghallgatni Rózsika nénit minden hétfőn arról, hogy az unokája milyen aranyosan szarta össze magát hétvégén.
Amit amúgy ildomos, mert Rózsika a HR-en adminisztrátor és hamar kideríti, hogy a te pozíciódra 5 másik jelentkező is lenne.
cd-r 2010.12.10. 15:31:49
Hepciás 2010.12.10. 15:35:01
Ez igen, szép coming out. Az enyveskezű beszerző voltál?
fogyókúra 2010.12.10. 15:35:04
Aztán ha leépítés van, a kirúgott illető csak néz ki a fejéből, mert hát ő az egész életét a cégnek adta, az meg miért nem honorálta. :( Hú, hány ilyen talajt vesztett karrierista ismerősöm van...
GuyFieri 2010.12.10. 15:37:33
nem, én logisztikus voltam...de már egy másik cégnél dolgozok ,de sajnos a fenti listából kettőt már itt is beazonosítottam
Hurri Kán 2010.12.10. 15:40:21
Pénzügyön nem nagyon lehet már nyúlni, max. azért érdemes jóba lenni, ha (szállítóként) leadsz egy számlát azt fizessék ki minél hamarabb.
cd-r 2010.12.10. 15:40:59
GuyFieri 2010.12.10. 15:42:47
GuyFieri 2010.12.10. 15:45:49
KürtiT (Tromb74) 2010.12.10. 15:46:40
Nekem volt olyan ismerősöm, aki időben észheztért. Nem érdekelte a cégesverda és más juttatások, inkább lelépett egy kisebb céghez, kevesebb fizetésért. Meglepődve vette észre, hogy lett valódi élete, emberi kapcsolatai, és értelmesen eltölthető szabadideje.
GERI87 2010.12.10. 15:50:20
"az egy erdem, amiert jutalom jar. Hat nem"
Az ész igenis érdem.
Még ha a frusztrált Pityubácsik meg a Jóskagyerekek szerint nem is...
Őket le kell szarni magasról.
Nehogymár ők legyenek a mérce.
Más meg nem igazán hőbölög emiatt...
És jutalom is jár érte: pl valószínűbb hogy nem egy panelban fogsz kikötni munka után és legnagyobb kikapcsolódásod az marad hogy bebaszol az olcsósörből/házipáleszből hétvégén..:)
Okoskodni meg nem egyenlő a tudnival.
fogyókúra 2010.12.10. 15:55:09
@Tromb74: én is leléptem, azaz felmondtam, a többiek nagy megrökönyödésére.
Balance Of Power 2010.12.10. 15:56:18
medvedr 2010.12.10. 15:57:51
fogyókúra 2010.12.10. 15:58:53
HA te lelépsz korábban, a normál munkaidő végén, te kapod a legszarabb melókat és te leszel az első a leépítésnél. :-(
@Tromb74: én is leléptem, azaz felmondtam. A többiek nagy megrökönyödésére.
Balance Of Power 2010.12.10. 15:59:43
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 16:00:39
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.12.10. 16:04:15
Ugyanakkor kevesen tudják, hogy egy a multikra jellemző irodaházban a biztonsági őrök nagyon komoly beléptető és riasztó rendszereket kezelnek, felügyelnek. Sokszor több idegen nyelven is kommunikálnak, fárasztó 24 órás műszakokban dolgoznak (sokszor több helyen is) és nagyon keveset keresnek. Egy profi munkát végző szakmai múlttal rendelkező, legalább egy idegen nyelven beszélő biztonsági őr maximális kereseti lehetősége egy multi csilli-villi irodaházában havi nettó 100.000Ft. Ez a plafon, jellemzően kevesebbet keresnek és a bejelentésről sok helyen csak álmodhatnak.
KürtiT (Tromb74) 2010.12.10. 16:08:24
Feltehetőleg tényleg az jár jól, aki beáldoz pár évet az életéből, de időben sikerül kiszállnia. Szakmai tapasztalat mellett azért pénzt is megtakaríthat, ha észnél van.
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:13:55
"Az emberek tobbseget irritalja az, ha valaki okosabb naluk, lasd 'Okoskatorp' effektus."
Ez vajon miért van így? Ha valaki mondjuk szebb nő, mint az átlag, vagy férfiként erősebb, hegyesebbeket köp stb., akkor általában népszerűbb, mint azok, akikre ez nem jellemző. Egyedül az okosságnál nem ez a helyzet, ha valaki okosabb, mint a többiek, és ezt nem palástolja valamilyen módon / nem pedálozik, akkor kezdik el utálni. Szerintetek ez miért van így?
GERI87 2010.12.10. 16:16:11
:D
Hallottm már ezt az indokot és mindíg megmosolyogtat:)
@altoid:
Én egy időben próbáltam, de nem ment..:)
Mondjuk az elismerésüket nem is kell kivívni szerintem..mégha sokan vannak akkorse.
Balance Of Power 2010.12.10. 16:17:50
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:23:51
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 16:24:55
Amugy az antiszemitizmusban is van egy ilyen elem.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 16:26:27
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:28:38
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:31:50
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:34:20
Az irodai politika tulajdonképpen az esélyegyenlőség megteremtésének az eszköze. Az, aki intelligens/tehetséges, nem szorul rá az ilyen aknamunkára, így viszont azoknak is van esélye érvényesülni, akiknek se intelligenca, se tehetség nem jutott.
Ha nem lennének ilyen lehetőségek, akkor a legintelligensebb és legrátermettebb emberek töltenék be a vezető pozíciókat, az viszont szörnyű igazságtalanság, sőtmitöbb, diszkrimináció lenne buta, primitív, tehetségtelen, lusta, szellemileg igénytelen embertársainkkal szemben.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:36:01
GERI87 2010.12.10. 16:39:50
Lehet mert könnyebb elfogadniuk hogy valaki ilyennek született, nem tehetnek róla hogy ilyenek (szép, férfias stb) ezért nem frusztrálja őket.
Meg azt sugallják nekik hogy ők is lehetnek ilyenek.
Csak pénz kell hozzá..
Ellenben szembesülni azzal hogy ők sosem lesznek okosak mert ahhoz tanulni kell meg tenni is valamit szarabb:)
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:40:02
Én valószínűleg nem azért nem tudtam soha beilleszkedni a különféle közösségekben, mert jellemzően okosabb voltam a többieknél, hanem az Esőemberéhez konvergáló szociális készségeim miatt. Az ész inkább előny volt, mert így az osztálytársaim és a tanáraim mindig azt mondták, hogy "Jó, lehet, hogy máskülönben egy életképtelen weirdo ez a Lárvalányhaj, de legalább okos". Ha belegondolok, sokkal rosszabb lett volna, hogyha ugyanilyen weird lettem volna, csak még okos se lettem volna. Akkor nem lett volna még "...de legalább" sem, hanem leginkább egy rakás szerencsétlenségnek láttak volna a többiek :D
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:41:40
Pedig ha valami segíti a túlélést, akkor az az intelligencia. Egy intelligens ember hamarabb átlátja a problémát, előbb talál rá megoldást, és ez a megoldás jellemzően jobb, mint a kevésbé intelligenseké.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:42:34
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:44:44
Az ember az utóbbi száz évben nincs ráutalva a testi erejére. Addig a CFC (Canis fortior copulat) elv fizikailag érvényesült. Nehéz pármillió év evolúciót száz év alatt eldobni...
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:48:15
"Szerintem azert, mert az eros es a szep az szexi, az okos pedig veszelyes."
Ha úgy nézzük, akkor az erős is lehet veszélyes, meg a szép is. Aki erősebb nálam, az összeverhet, aki meg szebb nálam, az elhódíthatja a pasimat / hogyha férfi vagyok, akkor elcsavarhatja a fejem, rávehet, hogy drága ajándékokat vegyek neki, aztán leléphet egy másik pasival. Szerintem az erős és a szép embereket is tekinthetné ellenségnek a többség, valamiért mégsem tekintik annak.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 16:48:16
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:52:41
"Lehet mert könnyebb elfogadniuk hogy valaki ilyennek született, nem tehetnek róla hogy ilyenek (szép, férfias stb) ezért nem frusztrálja őket."
Az intelligencia is nagyrészt veleszületett cucc. A műveltség már nem az, de azért szokott látszani, hogy ki az, aki tényleg intelligens, és ki az, aki csak szorgalmas.
lárvalányhaj 2010.12.10. 16:53:31
LOL, ez nagyon kedves :)
cd-r 2010.12.10. 16:54:20
lárvalányhaj 2010.12.10. 17:02:25
"majd jön az erős, odébb rúgja és használja a megoldást :-)"
Az okos meg csapdát állít az erősebbnek, aki jól megszívja. :)
A maffiák jellemzően olyan közegben üzemelnek, ahol nagyon is sokat számít a fizikai erő, de mégse azt lehet látni, hogy a legerősebbekből lesznek a bandavezérek, hanem inkább azokból, akik okosak.
Bár a maffiafőnök másként okos, mint azok az arcok, akik a KöMaL-ba szoktak megoldásokat beküldeni. :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:06:09
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:08:20
xstranger 2010.12.10. 17:10:37
Amugy lehet sirni hogy kapcsolatok igy meg nyalas ugy, de az osszes intelligens ismerosomnek jolfizeto allasa van (kiveve az orvosoknak). A kozgazdasag hosszutavon mindent legyoz, meg a korrupciot is.
lárvalányhaj 2010.12.10. 17:12:05
"ismerek nem egy embert, aki nagyon okos, de semmire nem vitte, mert lusta és szarik mindenre."
Az éles észnek megvan a maga veszélye is. Ezeket az embereket az iskola nem a kemény munkára szoktatja, hanem arra, hogy minden feladatot meg tudnak oldani úgy, ha csak kirázzák a kisujjukból. Aztán ha jönnek az olyan élethelyzetek, amikor már nem lehet a kisujjból kirázni a dolgokat, akkor koppannak.
Tipikusan ilyen helyzet, amikor a nagyonokos srác a gyenge, lébecolós gimnáziumból bekerül valami kemény egyetemre, és jönnek a vizsgák.
lárvalányhaj 2010.12.10. 17:12:54
GEEK POWA!
lárvalányhaj 2010.12.10. 17:14:18
Tkp. ebben is van valami. Az erősek nyílt küzdelemben győzik le egymást, egy gyenge, de okos arcnál meg sose tudhatod, hogy mire számíthatsz. Nahát, ebbe az aspektusba még sose gondoltam bele.
lárvalányhaj 2010.12.10. 17:16:37
Igen, meg ha az ember belegondol, a Potterben lévő pozitív hősök egy normál iskolában a legnagyobb lúzerek közé tartoznának. Adott egy okoskodó, dróthajú, kapafogú kiscsaj, egy göthös, szemüveges gyógyegér, meg egy nagycsaládból származó, önbizalomhiányos csóringer. Hogyha Neville-t, Lunát és a többieket is hozzávesszük, akkor kész a lúzerkülönítmény.
GERI87 2010.12.10. 17:16:45
Nem tudom a választ csak találgatok..
A tudás veszélyes a szőke nő meg nem:)
valahogy így gondolhatják sokan..
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:23:04
xstranger 2010.12.10. 17:24:44
xstranger 2010.12.10. 17:25:56
hm, ezt akar egy "utolso mondat"nak is lehetne.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:26:22
Fruka1 2010.12.10. 17:30:27
Persze akármennyi munka van, azt természetesen neked a 8 órában kell megoldanod,túlóra felejtős, csak senki nem mutatta még meg hogyan, főnök leszarja nagy ívben.Gyarmat vagyunk, és mi vagyunk a rabszolgák.
probajanos 2010.12.10. 17:51:16
"Nekem volt olyan ismerősöm, aki időben észheztért. Nem érdekelte a cégesverda és más juttatások, inkább lelépett egy kisebb céghez, kevesebb fizetésért."
Én két évet dolgoztam multinál, aztán leléptem. Életem legjobb döntése volt, pedig a kezdőfizetésem (mondjuk nem csökkent) de egy forinttal nem lett több. Illetve mégis, a korábban maximum 1 havi prémium helyett it fix éves 20%-ról állapodtam meg mint munkatárs, de mivel végül is nem munkatársnak, hanem csoportvezetőnek (az 1 fős csoportomat vezettem) vettek fel, így 30%-ot kaptam az első évben is.
(Azóta persze minden évben emelkedett, a legkevesebb emelés az talán 12,5% volt, de volt 17% is.)
Kis, 50 fős, magyar tulajdonú céghez mentem, olyan pozícióba, ahol egyedül voltam. Közvetlenül az érkezésem előtt rúgták ki azt a 3 főt, aki korábban azon a területen korábban dolgozott, közvetlenül a vezérigazgató alá kerültem szervezetileg, ráadásul olyan területre, hogy az egész cég működését ismerni kellett.
Nekiálltam, szmsz-t, szabályzatokat olvastam, csoportvezetőket interjúztattam, hogy mi a fenét csinál a csoportjuk, és a régiek által a közös meghajtora lementett anyagokat bújtam. Tájékozódtam, betanultam.
Egy év múlva bekerültem a cég 7 fős felsővezetésébe, másfél év múlva asszisztensem volt, a harmadik évben pedig én helyettesítettem a vezérigazgatót távollétében.
Mindeközben persze megtanultam egy cég komplett működését, irányítását, a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeket, menedzsment szempontokat, tulajdonosi elvárásokat, politikai elvárásokat, mindent.
Annyit tanultam az első 3 év alatt, hogy az felbecsülhetetlen, semmiféle egyetem, főiskola nem helyettesíti azt, amit az életben, gyakorlatban tanul meg az ember. (2 diplomám van, egy egyetemi, meg egy főiskolai.)
Ráadásul, az első néhány hét kivételével még csak bele se szakadtam a munkába: túlórázni csak alkalmanként, évi max 3-4 alkalommal, 1-2 órát húztam rá.
És értelmes dolgokat csináltam: stratégiát, üzleti tervet, beszámolót, szabályzatot írtam, szerződéseket véleményeztem, igazgatósági, és felügyelőbizottsági üléseken, közgyüléseken adtam elő, bankokkal, partnerekkel, anyavállalat képviselőivel tárgyaltam, belső és külső megbeszéléseken, értekezleteken képviseltem a cég, illetve az osztályom érdekeit. Sőt, még az SAP vonatkozó almoduljának a bevezetését is az én általam kitalált rendszer, és az én szakmai felügyeletem segítségével végezték el.
Mindezt úgy, hogy a professionön keresztül jelentkeztem az adott állásra, tehát semmiféle kapcsolatom, vagy protekcióm nem volt.
Nem nyomorult SAP meg excell máguskodásból ált a munka, valami olyan "processen" ahol csak sejtésed lehet, hogy mi a picsát is csinálsz, és átmész egy másik multihoz, akkor lófaszt nem ér az addigi "tapasztalatod", hanem értelmes, máshol is felhasználható tudást adó munkát végeztem.
A multinál az a tipus voltam, aki "antiszociális, de jó szakember". Bementem dolgozni, általában az egyik legtöbbet dolgoztam, de nem smúzoltam senkivel, 2 csajjal voltam jóban (akik az antiszociális jócsajok kategóriába tartoztak, mindkettő tartós, stabil párkapcsolatban élt, az egyiknek még az esküvőjén is voltam, a másikat azóta kibaszta a palija több év után), de nem jártam el a brigáddal bulizni. Akkor durrant el a szar az agyamban, amikor, annak ellenére, hogy a felettesem beismerte, hogy igazából engem illetne a hely, nem engem nevezett ki a létrehozandó 3 10-15fős csoport egyikének vezetésére.
Ekkor rámentem a profesionre, és másfél hét alatt találtam magamnak 3 helyet, abból választottam egyet, és ezzel meghoztam életem legjobb döntését.
asd123321dsa 2010.12.10. 17:59:47
vagy aki mégis az titkolja. Aztán a pár átlagnál
hihetetlen erőfeszítések árán csak alig jobban kinéző csaj, akin nem mellesleg egy szombat este valami szórakozóhelyen éppenhogy csak végignézne az ember, nekik az egyetlen dolguk, hogy kihízelegjék magukat a legmélyebb szarból is. Aztán a gazdagférjes kolléganő, aki csak azért jár be, hogy legyen egy hely ahol emberszámba veszik és akit a többi kolléganő úgy hallgat, mint jó tanítvány az Úrjézust, hogy "A Karcsival a Szesellesz-szigeteken...". Aztán a kéthelyendolgozó, akit meg lehetne érteni, ha nem idegesítene az állandó károgásával "a gyereknek is ezt kelett venni, a feleségem persze most lett beteg, emelkedik a svájcifrank hogybasznámegabank...". Ő vagy azt várja hogy egyszer az életben valaki ezt annyira megunja, hogy tényleg átutal neki egy nagyobb összeget, vagy arra játszik hogy ha egyszer fizetni fognak a károgásért addigra ő legyen a legjobb benne. A keselyűket ki ne akivel ha valami tragédia történt már az érkezésedkor az orrd alá dörgölik holott lehet hogy eddig azt sem tudtad, hogy van ilyen illető a cégnél. Ottvan a KÉM, a főnök pincsi kutyája aki nagyon szeretne mindenki barátja lenni, csak hogy utána elújságolhassa az uralkodónak ha szerinted az anyja vízzel főz. A beavatott internetező, aki van annyira előzékeny, hogy emailen küldi el neked a többmilliós nézettségű youtube videókat, feltételezve, hogy magadtól úgysem találnád meg őket (ha kiváncsi lennél rájuk), na meg az ezoterista majom aki szerint azért vagy bágyadt reggel 6kor mert nem jázminos eurkaliptuszlével indítod a napot amikor a Mars a Plútó együtt áll, véletlen sem azért mert még nem is reggeliztél de már készülsz agyvérzést kapni a sok baromságtól amit végig kell hallgatnod...
:)
lárvalányhaj 2010.12.10. 18:12:12
Ezt akár én is elmondhatnám magamról, a csajozós részt pasizóssal behelyettesítve persze :) Az a baj, hogy míg a többiek maguktól rájöttek ezekre a dolgokra, én nem tudtam olyan ösztönösen levenni ezeket a mintákat. Csak később kezdett összeállni a dolog, amikor már eljutottam oda, hogy intellektuális úton beláttam, hogy mire kell figyelni, és ki tudtam következtetni, hogy hogyan kell eljárni bizonyos helyzetekben.
Tény, hogy sok szempontból egyszerűbb lett volna az életem, ha nem vagyok szociálisan retardált, viszont a kiútkeresés közben egy csomó érdekes élménnyel is gazdagabb lettem.
lárvalányhaj 2010.12.10. 18:14:21
Én is ezért szoktam rá a dohányzásra :)
GERI87 2010.12.10. 18:23:35
Attol függ...
A pókemberes Peter Parker is egy okoskodó tudóspalánta.....a haverja meg a gazdag gyerek..
Vagy Superman is civilben egy kis lúzer..
nem új dolog ez.
Ez a Potter dolog olyan hogy..igen szemüveges okoskodó stb és győz....sőt lehet hogy még divat is lesz a szemüveg meg a trapézmintás kötöpulcsi:)
de attólmég az ilyen ember "jó jó de otthonra nem kéne"...
GERI87 2010.12.10. 18:28:13
Potter/Parker meg igazából max. az aranyos srác aki megírja a leckéjét..:)
Csak a mesékben van máshogy..
A Pókember rajongó Pistike ugyanúgy megveri Marcikát a
szünetben..
EzVan:) 2010.12.10. 19:01:01
PlantManager/GM - metrics mágus... leszarja, h mi hogyan, az a lényeg, h meglegyen az árbevétel/margin/fasztuggyami, amit a régiós/globál központ előírt, akár kicsit kozmixolni kell a mutatókat, akár kirúgni 1000 embert. Stratégia=0.
SOP Manager - sose dolgozott semmit, de minden SOP-t, munkautasítást ismer, és meg is tudja mutatni a neten/kézikönyvben/ISO szabványban, ha épp neki kéne vmit csinálnia, és azok arra hivatkoznak, h neki miért nem kell azt elvégezni
SürgősGyurka (kib. fontos manager) - mindig siet, sose ér rá, de még senki nem látta dolgozni, mert mtg-re megy/call-ja van/ppt-t kell gyártania
SOX felelős, amcsi gyökerű multiknál, aki auditál, hogy a számlákat elzártad a szekrénybe és a kulcs nincs a zárban felejtve->koreai párja a folyosómanager, aki ügyel rá, hogy a gyári folyosón mindig a piros vonal jobb felén menj, különben felnyom a nagyfőnöknél
HR kisfőnök, jellemzően 30 alatti pina, de már új nagy BMW-vel, vagy hasonlóval, simán s+ kat, de nem a cégnél levő manáger kezelgeti , hanem ő szervezi az egész cég egyébként szartsemérő kötelező tréningjeit, amit sikeresen outsource-olt a haver tanácsadó cégének (vagy bármely HR cégnek, ahol barátnő dolgozik) a szakképzési hozzájárulásból, amit ugye se főnök se kontrolling nem ellenőriz, mer 'azúgyislejönazadóból' ->20% visszacsorog neki -> BMW
Beszerző - 'azt nem tudom megvenni, mert a szállító nincs a rencerbe' és 4 hét, mire felveszik' (persze mert csak a haverok cégei vannak benne, így lesz a 8Ft-os csavarból 260)
Mindent mailben manager - minden megbeszélésről elkésik minimum 15 percet, de utána legalább 3 A4 oldal méretű konzekvenciát ír levélen az érintetteknek, általában pénteken este vagy egyéb lehetetlen időpontban - sok angol kifejezést tol, általában rosszul: pl "costumer" - cserébe a magyar helyesírása se jó: "mindíg/elöszőr)
Office support kisfőnök:
-Géza, képne egy új laptop, a régi már 6 éves
-Tamás, neked nem is kell a munkádhoz laptop, összedobunk egy desktopot, a fiúk úgyis ráérnek, és most feküdt el egy excentergép a tizenegyes soron, abból kibuheráljuk
-de wazeg, mit csináljak asztalival? én vagyok az egyetlen a cégnél, aki kijár a vevőkhöz, ezért hívnak üzletkötőnek...
-na jó, holnap térjünk vissza rá
...
telefonon
-Géza, végre, már tizedszer hívtalak, azt hittem sose veszed fel. Kéne az a laptop.
-Tulképpen mi a baja a te gépednek, ennél csak rosszabbak vannak a cégnél, tegnap megnéztem éjjel remote-on, 40G winyó, 1G ram, teljesen jó!!! Apropó, minek járatod éjjel is? Azzal csak csökkented a hasznos élettartamot
- Jóóó? Már 3 éve sem volt meg az enter gomb, azt radírból faragtam, tegnap pedig leégett a háttértár benne, miután már annyi szektorhiba volt rajta, h 3 óra a ki-be bútolás naponta.
-Ugye csináltál biztonsági mentést?
-Nem tudtam, mert mindig lelőtted a trouble ticket-et, h ne lassítsam a hálózatot...
-Oh, akkor hozd fel az IT-re. De ugye tudod, hogy a globál poliszi szerint csak a kápé/lenövő/bell 566637773WHDFg-CCRT-F/AU/XPSP/FOS típus vásárolható idén, és 2100 EUR, mire azt a Béla "apprúvolja"...
-Tudom, de most pont akciós a teszkóban ez a fajta, 119-ért meg lehetne venni számlára
-Nekem azt meg kell rendelni az előírt szállítótól, és az lassan megy, mire végigfut az approval mind a 9 helyen...
És ne feledkezzünk meg a multis lét könyörtelen királyáról: a tádááám: bérosztály dolgozói - na ők az élet-halál urai:))) - külön témát megérnének
Bocs, kicsit hosszú, az idióta multiangol nem véletlen (de utálom, hogy: mennem kell, mert call-om van/nem lett meg a revenue/rossz a CSI). Ja, és mind fiktív ám;) az életben ilyen emberekkel soha, de soha nem fogsz találkozni egy multinál :)))
EzVan:) 2010.12.10. 19:24:03
melyik cég ez? :)
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:24:30
hálistennek, egyik csoport sem ismerős.
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:27:39
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:30:09
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:41:58
jut eszembe, említett másik részlegen volt szokása pár nőnek az, hogy minden napra egyeztettek, hogy ki milyen kaját hoz be ebédre másnap...na, ez a szánalmas.
lárvalányhaj 2010.12.10. 19:45:48
Szerintem ez nagyon erősen közegfüggő. Lehetséges, hogy az ember geekként sose lesz olyan népszerű, mint mondjuk egy Barbie-külsejű lány, de ez nem is biztos, hogy cél kell, hogy legyen. Kamaszként persze mindenki híres meg népszerű szeretne lenni. Engem például nagyon sokáig, még a közelmúltban is bántott, hogy nem vagyok úgymond menő meg népszerű.
Aztán egy idő után elkezdtem látni, hogy menőnek, népszerűnek lenni rengeteg munka, és ráadásul rengeteg alakoskodással jár. Sokszor olyan emberekkel is kedvesnek, elbűvölőnek kell lenned, akiket egyébként utálsz. Sokszor akkor is el kell menned a bulikba, hogyha amúgy semmi kedved hozzá. Lehet, hogy ezért egy csomó szeretetet meg elismerést kap az ember, de kérdés, hogy nem túl nagy-e az ár, amit ezért fizetni kell? Nekem túl nagy lenne, az biztos. Én ennél sokkal öntörvényűbb vagyok, és van egy csomó dolog, ami fontos a számomra, és amikre aligha lenne időm, hogyha szociális faszkodásra kellene pazarolnom az energiát.
Egyébként az se biztos, hogy a népszerűség minőségibb emberi kapcsolatokat garantál. Az biztos, hogy rengeteg ember vesz körül, az is biztos, hogy sok pozitív energiát küldenek, de kérdés, hogy mennyire vagy fontos igazából a számukra. Nekem nagyon kevés barátom van, de ezek kizárólag olyan emberek, akik 100%-osan elfogadnak olyannak, amilyen vagyok, minden furcsaságom ellenére. Nem szorulok arra, hogy megjátsszam magam előttük, vagy hogy olyan dolgokat csináljak, amihez semmi kedvem. Nem tudom, hogy a népszerű embereknek hány olyan barátjuk van, akikre valóban számíthatnak.
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:49:22
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:50:51
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:59:08
balage81 2010.12.10. 20:04:36
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:07:29
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 20:08:46
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:18:56
lárvalányhaj 2010.12.10. 20:23:25
Ott kezdődik a probléma, hogy a többségük értelmezni se lenne képes azokat az iratokat, amikkel dolgozniuk kellene.
Arról már nem is beszélek, hogy valószínűleg egy levelet se tudnának megírni.
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:29:37
na, nekem erről a Buffyból jut eszembe egy jelenet. Cordeliából, akinek a népszerűség a fontos, egyszer csak kibukik, hogy ez mennyi munkával jár, meg hogy nem tudja, hogy a barátai tényleg saját maga miatt szeretik-e, vagy csak a menő lánnyal akarnak lenni:)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 20:30:29
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 20:31:41
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:34:31
természetesen köze nem volt ahhoz, amit csinálok...
vagy mikor egy akármilyen ügyfél panaszkodik bármilyen intézményre, hogy "mi tart nekik annyi ideig, hát csak egy perc ezt és ezt elvégezni.", ja, nekem is fél perc pl. egy casual timesheetet feldolgozni, épp csak háromszáz van belőle hetente, és nem csak azt kell vele csinálni, amit az ügyfél lát belőle. plusz nem csak ez az egy részleg van.
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:35:17
probajanos 2010.12.10. 20:35:42
Itt is vannak klikkek, megy a furkálódás a háttérben, (mint utólag kiderült, ellenem is ment, csak mivel az én felettesem közvetlenül a vezérigazgató, nem tudtak ártani, a "bevált" furkálódási út nem működött nálam).
Meg ez szerintem nem is cégspecifikus, és még csak nem is attól függ, hogy ki mennyire okos, vagy nem. (Bár, nem tartom magam buta embernek, sőt...)
Én úgy érzem, megtaláltam a helyemet, imádom a munkámat, szeretem és -bullshit-szagú, de igaz-a "magaménak vallom" a céget, és élvezem azt, hogy nyitottak a véleményemre, hogy olyan főnököm van, aki valamiért bízik bennem, és pártolta azt, hogyha a munkaköri leírásomon kivül álló területekre is befolyok, és tanulok ott, és ezért hatékonyan, és jól dolgozok.
Szerintem erre mindenki (na jó, majdnem mindenki) képes. Nem az excellgyárakban, ott a többségnek tényleg nincs más motiváció, mint a fizetés, meg a kolléganők kúrálása, hanem olyan helyen, ami segítségével az ember önmegvalósíthat.
lárvalányhaj 2010.12.10. 20:38:04
Na igen, én is ilyesmire gondoltam. :) Persze fejben nagyon-nagyon nehéz eljutni ide, legalábbis nekem nem volt könnyű. Sok ember önértékelése kizárólag a külső visszajelzésektől függ, tehát ha nem kap elég pozitív visszajelzést, akkor hajlamos magába zuhanni. És minél gyengébb lábakon áll az önbizalom, annál inkább így van ez. Szóval ez afféle circulus vitiosus, és nagyon nehéz belőle kilépni. Mindenesetre el kell tudni jutni oda fejben, hogy az ember ne érezze magát egy darab szarnak azért, mert mások kinézik, vagy megmosolyogják a furcsaságai miatt.
chilis csokoládé 2010.12.10. 20:56:07
Cellini önéletrajzát elkezdtem, de eluntam.
Boris Viant meg olyan rég olvastam, hogy szinte már el is felejtettem.
Most készülök újraolvasni Szolzsenyicintől a Rákosztályt.
egy másik gyógyegér
probajanos 2010.12.10. 21:04:37
"Aztán egy idő után elkezdtem látni, hogy menőnek, népszerűnek lenni rengeteg munka, és ráadásul rengeteg alakoskodással jár"
Meg nem is mindenkinek van igénye arra, hogy sokan vegyék körbe.
Én általánosban morzsi voltam, a szüleim épitkeztek, emiatt csórók voltunk, akkoriban jöttek be a márkás cuccok az országba, nekem 14 éves koromig csak piacos cuccaim voltak (Budapest egyik "elit" általánosába jártam, ahova mostanában a politikusgyerekek járnak.)
Nem is voltam népszerű, az általánosból 2 emberrel tartom a kapcsolatot, egy akkori morzsival, meg egy sráccal, aki akkor menő volt, de mostanra morzsi lett.
A gimiben, már jobban ment, a ház felépült, jutott jó cipőre, ruhára, ott -részben nyilván ezek miatt is- "hangadó" lehettem, ki is rúgtak második végén.
Senkivel nem tartom a kapcsolatot, sem innen, sem a második gimnáziumból.
A fősuliba szintén nem sikerült beilleszkednem, a csoportomból senkivel nem voltam különösebben jóban, pár csajjal igen, de ők általában más szakokra jártak, csak egy-egy közös óránk volt.
De ők időközben elkoptak mellőlem.
A -párhuzamosan a fősuli mellett elkezdett, majd meló mellett befejezett- egyetemen (mérnök szak, levelező) nem volt klikkesedés, elég hajtós volt ahhoz, hogy mindenki-mindenkivel közösködjön. Aki kimaradt ebből, az menthetetlenül lemaradt. (Volt egy srác, amikor én végeztem, a 7. évben, akkor csinálta meg azokat a tárgyakat, amik a tanrend szerint a 3 év végén kellett volna. Pedig nem volt buta, csak rettenetesen antiszociális, az a fajta, akin nem mer kezdeményezni, pedig, ha néha beszélgettem vele, mindig látszott, hogy jó arc, és nincs is ellene a beszélgetés) De onnét is csak egy olyan srác maradt meg, akivel diploma után is, több-kevesebb rendszerességgel találkoztam, és a barátomnak mondom.
A mostani munkahelyemen is csak egy emberrel lettünk barátok, egy 40+ nővel, (én most 28 vagyok) akivel viszont annyira, hogy rendszeresen összejárunk (hú, ez hogy bassza az ötvenes matrónák szemét, te szűzanyám...).
Meg még a HR-es nővel vagyok jóba, (akit viszont az egész cég utál). A vezérigazgató, noha szakmailag kifejezetten jó a kapcsolatunk, kölcsönösen elismerjük, támogatjuk egymást, nem tartozik a barátaim közé, már abban az értelemben, hogy érdeklődnék utána, hogy mondjuk mi történt a hétvégén.
És igazából a többiekkel is leginkább ilyen udvarias semmilyen a kapcsolatom. Én nem bántok másokat, ők meg, ha akarnának sem tudnának bántani engem.
Szóval nekem, pedig megismertem vagy 1000 embert az életemben (2 gimis osztály, 2 egyetem, 5 munkahely) öszesen 7 barátom van. És nem is vágyom többre.
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 21:13:06
az elejét lárvalány hozzászólására mondtam.
engem az oviban elküldtek pszichológushoz, mert nem játszottam a többiekkel, elvoltam magamban:)
mi az a morzsi, szegény? szerencsére az életben nem voltam olyan társaságban, ahol számított volna, hogy kinek mije van.
GuyFieri 2010.12.10. 21:18:41
Azért meg kell vallanom ,hogy ott hagytam pár jó embert is aki csak dolgozik, nem csalja meg a párját ,és segít hogyha bajban vagy...persze manapság ezekből egyre kevesebb van.
lárvalányhaj 2010.12.10. 21:53:28
"engem az oviban elküldtek pszichológushoz, mert nem játszottam a többiekkel, elvoltam magamban:)"
Nagyon sok ember úgy fogja föl, hogy aki társas szituációkban nem sündörög azonnal oda a többiekhez, hogy kommunikáljon velük, az GYANÚS. Nem vesz részt, kivonul, elhúzódik, TEHÁT egy potenciális minivoldemort, aki a nagy magányában világuralmi terveket sző, és horcruxokat készít a kedvenc plüssnyulunkból.
:D
lárvalányhaj 2010.12.10. 22:02:44
Ami viszont nem tetszik a Harry Potter-könyvekben, hogy állandóan azt domborítják, hogy a csapatmunka mennyire fontos, és Voldinak az egyik legtöbbet kritizált tulajdonsága, hogy magányos típus, aki a leginkább egyedül szeret dolgozni.
Ezzel még inkább elmélyítik a kisdedekben azt az egyébként is meglévő meggyőződést, hogy aki egyedül van, az gyanús, és biztosan van vele valami gáz.
xstranger 2010.12.10. 22:05:40
probajanos 2010.12.10. 22:08:27
morzsi=lúzer
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 22:09:33
A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 22:10:30
lárvalányhaj 2010.12.10. 22:13:16
Picture related:
napirajz.hu/archives/2007/02/16/KI_VAN_ITT/
EzVan:) 2010.12.10. 22:16:33
bocs, félreértesz...
nekem nem kell ilyen cég, szerencsére megvan a sajátom
de kb érdekel, h mi lehet ilyen 50-100 körüli, ahol látszólag értelmes feladatot tudtak adni.
GuyFieri 2010.12.10. 22:49:43
Szóval a HR és a Quality osztály tagjairól essen még néhány szó:
HR
Ők mindig tudják kinek mennyi a fizetése ,szóval ki a jó parti ,ugye 90%-ban hölgyekből áll az alakulat ,szóval van 1-2 szingli is a keretben ,ezek egy idő után átalakulnak férjkeresőkké és csodák csodájára kire másznak rá ,hát persze ,hogy arra akinek a legnagyobb a fizuja ,legyen akár családos is az illető.
HR infolánc
az információk és pletykák melegágya és születési helye ,mindig csak e-mailben vagy chat-en megy az info,és mindenhol vannak kémeik legyen az az utolsó budi az udvaron .Mindenkiről mindent tudnak vagy tudni akarnak ,persze össze is járnak szórakozni ,fokozva az információéhséget ,igazából senki nem tudja a vállalatnál ,hogy mivel foglalkoznak...de a kávézó környékén vagy a bűfében csak velük lehet találkozni.
Quality
most nem a Q managerről lesz szó ,hanem az osztály tagjairól.
a HR osztály férfi megfelelői infoban ,pletykában verhetetlenek ,mindenki cigizik sokszor kövérek főleg a supplier részleg képviselői a sok ingyen ebéd és ingyen hotel miatt, sokszor lezsírozzák őket a beszállítók ,ilyenkor szokott a termelési értekezleten elhangzani az "ez nem a beszállító hibája ,ezért ők nem fizetnek "mondat és ilyenkor szöget üt eggyesek fejében akik beavatottak ,hogy ez az arc most melyik cégnek dolgozik ,talán mind kettőnek.
A process oldal
OVi és Gyurcsány utódai, mindent megtudnak magyarázni ,általában beszédben nagyon erősek ,ha elöbbutóbb találkoznak egy szakmailag képzett egyénnel,aki átlát a szitán ,akkor jön a taktika váltás és már rögtön a beszállító a hibás ,vagy persze a másik osztály ,és legvégül ha már nincs senki akkor az a szegény munkás aki éjjel nappal robotol és persze nem tehet semmit az egészről.
Jó volt ezeket leírni .
Jó éjszakát mindenkinek
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 08:32:30
chilis csokoládé 2010.12.11. 09:55:42
:))
Tényleg. Voldemortra még nem kattant rá a póló-, bögre-, plüssállat- és egyébipar?
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 09:59:19
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 10:00:37
chilis csokoládé 2010.12.11. 10:08:11
Most megyek a Wikire, és megkeresem a varázsige jelentését. Mert már kissé régen olvastam a HP-t.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 10:58:58
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:05:26
chilis csokoládé 2010.12.11. 11:06:56
Köszi. Pontatlanul emlékeztem rá, de megtaláltam.
Muszáj használnom ezt az oldalt a Wikin, mert a fiam most olvasta ki frissen a HP-t, és varázsigéket kiált rám.
Néha azért benézek arra az oldalra, amikor tudni akarom, mi a szöszt akart a gyerek :)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:10:42
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 11:10:43
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 11:12:37
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:21:23
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 11:24:34
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:43:45
GERI87 2010.12.11. 13:20:47
Az lehet hogy az ő kapcsolatuk felszínesebb, de ha ők is azok...márpedig ha ilyen közegbe kerülnek akkor ez lesz nekik is a minta...akkor ez nekik nem baj, és lehet soha nem kerülnek olyan helyzetbe hogy ez probléma legyen...lehet soha nem kerülnek olyan életszakaszba hogy a felszínes barátoknál többre van szükség, mert sosem lesznek ilyen igényeik...:)
lárvalányhaj 2011.01.01. 23:26:27
"Amúgy az antiszemitizmusban is van ilyen elem"
Nézd, mit találtam:
"Jewish boys have often been treated as archetypal nerds and, sometimes, this has been linked to anti- Semitic prejudice. The 1984 hit movie Revenge of the Nerds played a key role in changing such attitudes. The nerds' leader in this movie -- Lewis Skolnick -- is clearly from a Jewish background, while his enemies at school are a bunch of fair-haired, blue-eyed jocks. Led by Skolnick, the nerds outwit and defeat the Aryan thugs. Revenge of the Nerds has been credited with the birth of so-called "nerd pride". It certainly helped introduce a different image of nerds to popular culture."
www.independent.ie/lifestyle/gleeful-triumph-of-modern-nerd-2106196.html
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.02. 10:06:11
Persze én, mint szemüveges nerd zsidógyerek, csak támogatni tudom a leírt trendet. Kár, hogy a nerd pover mozgalom még nem igazán ért el Magyarországra (sőt, inkább az ellenkező irányba haladnak a dolgok), pedig amikor középiskolás voltam (90-es évek eleje) még sokkal jobb volt nálunk nerd-nek lenni, mint bárhol nyugaton.
lárvalányhaj 2011.01.02. 13:41:14
Pont azon gondolkodtam, hogy mostanság elég sok filmben kérdőjelezik meg / parodizálják ki a klasszikus amerikai szuperhőskultuszt (egyszerű huzalozású, ámde jóképű, erős és tiszta szívű főhőssel a főszerepben). A Megaagy c. rajzfilmben pl. egy sztereotipikus főgonosz válik főhőssé. Bemutatják a gyerekkorát is, és megtudjuk, h igazi nerdy minitudós volt. :) De egy csomó más filmet is lehetne mondani.
lárvalányhaj 2011.01.02. 13:46:07
Nálunk a társadalom sokáig egyáltalán nem negatívan tekintett a nördökre. A hímnemű nörd barátaimnak, ismerőseimnek nagyszerű kapcsolata volt a szüleivel, a tanáraival, vagy a nagyszüleivel. Imádták őket, mert okosak, jó tanulók, büszkén fölveszik a nagyi kötött pulóvereit, és mert tisztelettudóan viselkednek a felnőttekkel (= sikeres volt az idomítás).
Csak azt nem sikerült / akarták észrevenni, hogy mindeközben az osztálytársaik utálták őket, barátaik nagyon sokáig nem voltak, barátnőre meg az egyetem végéig nem nagyon sikerült szert tenniük. Szerintem ez elég szomorú azért. Persze kérdés, hogy segíthet-e ilyenkor egy szülő, és ha igen, akkor hogyan.
lárvalányhaj 2011.01.02. 14:15:29
Mármint nem az a szomorú, hogy a szülők szeretik a geeky kisfiukat, hanem az a felfogás, hogyha egy gyerek jól tanul, és problémamentesen viselkedik, akkor biztos nincs semmi baj. A problémákról meg inkább nem veszünk tudomást, mert sokkal kényelmesebb a homokba dugni a fejünket ilyenkor. Aztán csodálkozunk, hogyha 22 évesen mondjuk depressziós lesz, vagy valami.
blur7 2011.01.02. 19:26:46
lárvalányhaj 2011.01.02. 20:23:00
Attól még, hogy a kifejezést nem ismerik, a jelentése ismert lehet a számukra. Az a baj, hogy sokan azt gondolják, hogy az másodlagos, hogy vannak-e barátai a gyereknek, mert nem az számít. Hanem az, hogy jó jegyei legyenek, meg mittudomén, mert azt gondolják, hogy minden azon múlik, hogy mekkora pontszámmal veszik föl az egyetemre.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.02. 22:44:38
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 07:25:28
blur7 2011.01.03. 09:35:09
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 12:35:54
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 12:38:22
blur7 2011.01.03. 12:44:10
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 12:48:40
blur7 2011.01.03. 12:55:46
A vicc az volt, amikor átkerültem másik iskolába. Az osztály tele volt bukottakkal. Az értelmesebbeket elmenekítették szüleik más iskolába. Még értelmi fogyatékos osztálytársam is volt (a 8 év alatt csak egyszer buktatták, rendesen bántak vele). Na ott úgy alakult, hogy nekem még mindig 5-ösöm volt matekból, de a második legjobbnak csak 3-as. Pedig nem lettem okosabb 2-3 év alatt.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 13:09:52
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.03. 13:13:52
blur7 2011.01.03. 13:15:44
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 13:17:29
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.03. 13:36:12
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.03. 13:36:50
blur7 2011.01.03. 13:39:49
lárvalányhaj 2011.01.03. 14:31:44
Ha már kazártematika, nemrég láttam a Hebrew Hammer c. filmet, neked is ajánlom sok szeretettel :) Egy echte zsidó akcióhősről szól, akinek az a feladata, hogy megmentse a Hanukát :D