A laza tanár

2010/02/10. - írta: Modor Tibi

 

-Sziasztok, na, üljetek le nyugodtan. Te is menj szépen a helyedre, hiányzik valaki? ..Ószy, ipszilonnal? Oké. A jelentést meg a hasonló militarista csalamádét nálam felejtsétek el.

Na, ahogy kitalálhattátok: én leszek az új osztályfőnökötök, mivel a Koch tanárnő nagy örömünkre anyai örömök elé néz - ráadásul ettől az évtől kezdve három osztályból válogattuk össze az arra érdemes és érdeklődést mutató ambíciózus diákokat erre a speciális nyelvi tagozatra, úgyhogy mindenkinek biztos sok az új arc.

Páran már ismertek a DÖK-táborból, de azért mondok a többieknek magamról pár szót: Somoskeőy-Zoráthy Ágota vagyok - fel is írom a biztonság kedvéért a táblára -, és bruttó két éve tanítok a suliban. Először még főiskolásként gyakorlaton, majd óraadóként tanítottam angolt. Ne haragudj, ti innen az első padból hátrébb ülnétek oda? Csak itt jobban szeretek ülni, mint az asztal mögött. Köszi, ide felülök akkor. És tényleg, hogy ne kelljen mindenkit a ruhája színe, a szemüvege meg a neme szerint megszólítanom, legyetek kedvesek a füzetetek közepéből egy-egy lapot kitépni, és felírni rá a keresztneveteket.

Hogy is képzelem én el a mi közös munkánkat? Mert én nem hiszek a klasszikus, tekintélyelvű tanár-diák felállásban, a csendőrpertut is csak a házirend miatt fogom alkalmazni itt bent, aztán a többit majd meglátjuk. Alig van köztünk pár év. A mi közös munkánk - és itt a közösön hatalmas a hangsúly - nagyon remélem, hogy a kölcsönös tisztelet és nyíltság, őszinteség és bizalom alapjain fog nyugodni. Tehát: bármi problémátok adódna bármivel - legyen az tanulmányokkal vagy a magánéletetekkel kapcsolatos - keressetek meg és osszátok meg velem bátran. Ahol tudok, segíteni fogok. És nem is merem bárkiről feltételezni, hogy visszaélne a helyzettel - nálam mindenki tiszta lappal indul. Tehát akkor ebben megállapodhatunk? Szuperklassz.

No, hol tartotok az angollal? Headway pre-intermediate? Upper? Ó, lovely. Azért azt már tudtam rólatok látatlanban is, hogy nagyon erős angolosok vagytok - örvendek. Ezt a nyelvtanulást is úgy képzeltem, hogy a száraz nyelvtan, a huszonhatezer igeidő  sokadszori táblázatos bemagolása helyett inkább játszva tanulhatnánk. Persze a beszédkészséget fejlesztitek így is elégszer a Mr. Wankerrel, de én itt nem elsősorban a phrasal verbek meg a prepositionök bemagolásában látom az üdvösséget. Válasszatok majd ki közösen pár angol számot, és közösen lefordítjuk órán például. Szívesen tanítok szlenget, hacsak nem túlzóan bántó vagy vulgáris. De amúgy nyitott vagyok mindenre.

Javaslatom a következő: hogy kicsit összekovácsolódjon a csapat, jövő szombatra egy közös kirándulásra felnézhetnénk mindannyian a Normafához - ott játszanánk, beszélgetnénk egy kicsit, teljesen kötetlenül. Van esetleg olyan köztetek, aki gitározik? Ó, klafa nagyon. Téged... Zsolti, arra kérnélek meg, hogy hozd magaddal a hangszert meg pár könnyebb tabot, de ezt megbeszéljük majd óra után, oké?

Na, hogy oldódjon a hangulat, egy kis játékkal folytassuk. A szabály rendkívül egyszerű: én mondom az én keresztnevemet, és így, sorban haladva mindenki elmondja az előtte levők nevét, végül a sajátját, majd fordítva is megcsináljuk - kezdem: Ágota.

Címkék: oktatás angol
98 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 11:10:27

Naná, hogy vissza fognak élni.
A lazaság nem a főiskoláról frissen érkezettek pályája, hanem azoké, akiknek már nem szükséges keménynek lenni, mert mindenki tudja róluk, hogy megengedhetik maguknak a lazaságot.

2010.02.10. 11:11:40

pont egy angolos?

nekem modoros történelem tanárom volt: historia es matista vite és non skola sed vite dissimus és ilyenek, vég nélkül.

pause 2010.02.10. 11:12:53

mien laza
amig meg nem huzza GITAROSZSOLTI
ehehhe

Mitya Ivanov 2010.02.10. 11:26:08

ez pirospont meg napocska és dupla adag somlói a cukrászdában
sok ilyen tanárral találkoztam, és mivel én stresszelős voltam az iskolában, ezért egy ilyen bevezető után nagy reményekkel néztem a fiatal tanerő (akár férfi, vagy nő) munkájának elébe. Mondtam magamban, hogy fú de jó fej, meg minden nem lesz para az órák előtt, a feleltetések miatt, el lehet sunnyogni a házifeladatot stb. Aztán pár közösen eltöltött óra után kiderült, hogy ugyanúgy adja az egyeseket, meg gecizik feleltetésnél, szóval marad a rendszeres idegbetegség, és parázás.
Egyetlen kivétel volt: egy férfitanár majdnem 2 évig ilyen laza tudott maradni, aztán elment. Később kiderült, hogy azért ment el, mert a kollektíva rossz szemmel nézett rá, magyarul elkezdtek irigykedni, mert a gyerekek szerették, és látták hogy a többi tanár mennyire szar.

mocc 2010.02.10. 11:38:25

Jajjj, a laza tanár aki most szabadult az egyetemről! Vagy 2 hét/hónap alatt a fejére nő az osztály és elkezd gecizni, vagy jó fej marad, szeretni fogják a srácok és emiatt pár éven belül elüldözi a "pedagóguskollektíva".

noirp 2010.02.10. 11:40:04

Juj, de jó posztocska! Nekem magyartanárom volt ilyen, bár nem ennyire súlyos eset. Ugyanis_volt humora_ :))) Ha (legyek finom) orcára esett a saját lazasága miatt, volt benne annyi spiritusz, hogy ezt beismerje. Szerettük, na.

égafater 2010.02.10. 11:42:45

Somoskeőy-Zoráthy Ágota

köszönöm, ennyi is elég volt

:))))

thomasmakmusz 2010.02.10. 11:45:13

Nekem volt egy kb. 60-as töritanárom, aki első dolgozatra újsággal a kezében jött be, gondotluk biztos végig olvasni fog, hagy minket "kibontakozni" de aztán szépen kiteregette az újságot a tanári asztalra, felállt rá, és onnan nézte, hogy nem puskázunk-e, ja mindezt faarccal.
Amúgy eszméletlen humora volt, de sose mosolygott-nevetett. Imádtuk.
Tulajdonképp nem tudom laza volt-e.

égafater 2010.02.10. 11:48:45

öreg vagyok tudom, de a mi töritanárunk, igaz még általánosban, a nem kis kulcscsomóját b@szta erőből ahhoz aki beszélgetett.

elég laza volt, nem?

Zorita 2010.02.10. 11:56:34

@égafater: igen, meg alap a krétadobálás. nálunk az egyik ilyen laza angoltanárt akkor "küldték el", amikor egy ollót hajított közénk, még jó, hogy nem talált el senkit.

amúgy ezeket a tanárokat, ha nem történik velük valami látványos break out, akkor elég hamar el is lehet felejteni.
a laza tanár, aki a legkevésbé sem laza, csak nem tud mit kezdeni magával, de azért megpróbál átverni :)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.02.10. 12:05:13

Agota tantoneninek rovidesen vege lesz, mint a botnak...
Eleinte mindenki birja, de kesobb az egesz osztaly elkanaszodik es onnantol nem lesz rend.

Olgicsq 2010.02.10. 12:09:02

gitározós Zsoltinak meglesz az ötös angolból, és igen, minden laza tanár zeneszámokat fordíttat a kölkökkel. A névsorolós játéknál meg nincs modorosabb.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.10. 12:09:02

@égafater: ismerős tanárnéni Kitépte gy fiú haját. Rendesen a kezében maradt. A néni Anyéám osztálytársa volt, már a gimit is végigpuskázta, ismerte a jeleket.

Közgáz tanár:
-Mondtam, már, hogy tegezzetek! Főleg, te Zituka, megoldódott a számítógép?
-igen, hkm, Zsuzsa.
-A dolgozatok: Nem érdekel, hogy katinka mit művel otthon a szülei cégével, nekem akkkkasztófásan vezesse le, hogy mit akar. Zsoltit csak dííícsérni tudom. Igaz, a végeredmények nem mindig stimmelnek, de gyönyörű levezetései vannak. Zsoltikám, nem akarsz te nyönyvelni, Válaszoltam ám a mosolygós napocskás rajzodra.
-Mit írt rá, Zsolti?
-Hát, én egy mosolygós nap köré írtam, hogy, sajnos, nem hoztam számológépet, a mobilt meg nem engedte e Tanárnő hazsnálni. Ő egy Smiley-t és egy antennás mobilt rajzolt,meg azt írta, hogy legközelebb szóljak, ha ilyen gond van.
-Zabatár, hányszor mondjam, hogy ne üzengess a dolgozaton! Az hivatalos papír, öt évig meg kell tartani, s most tessék, ezt hogy fűzzem le?!
-Csak azt írtam, hogy erre a példára a munkafüzet rossz eredményt ad.
-De miért, ha nem rontod el, látom én az akasztófáidat! Balázs, meg Karesz tanuljon meg olvashatóan írni. péter, nem muris a kvercórás számaidat nézni!
-De egyértelmű, nem?
--Nálad, fiam, még a fejléc is kétes.

Vizsgán úgy megcummantott, hogy -hála a lalkiismeretes felkészítésnek- ketten mentünk át elsőre. A többieket behívta egy káék tollal utómunkára. Ők hármast kaptak, mi kettest.

mocc 2010.02.10. 12:16:43

Egyébként gitárosfiúkról volt már poszt? A tábortűznél "Ohio"-t, meg "Börtön ablakába" játszó, kipusztíthatatlan fajtára gondolok...

vasziljevics 2010.02.10. 12:20:28

kicsit rövid volt, de átjött - csak ezek a nevek, mint ágotáé is, ezek honnan jönnek?! :)

greggrant 2010.02.10. 12:26:45

jó vót ez is! mikó' lesz mán a kemény tanárról is, oda szeretnék kommentelni, abbó' több vót :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 12:27:53

Nekem egy komolyan vehető laza tanárom volt, hát ő is magyart tanított.
Negyven és ötven közötti pali, két méter magas, majdnem kopaszra vágott, fekete hajjal.
A felesége és a gyerekei meghaltak egy autóbalesetben. Nagyon sovány volt és kérges. Mindig fekete öltönyben volt, és hosszú kabát a vállára vetve, az arcán valami rettenetes, fanyar mosolyszerűség. Grimasznak is elment.
Ő is az első pad tetején szeretett ülni, és dohányzott. Órán is. A csikkel gyújtotta a következő cigit. Kígyóknak hívott minket és mindig megkérdezte, mit olvastunk utoljára. Általában szégyenkeztem az osztálytársaim helyett, mert ők ugye többnyire semmit. Engem meg nem nagyon szólítgatott, mert azt tudta, hogy én meg igen.
Nagyon kemény antikommunista volt, gyakran mondott olyan dolgokat, amik feszegették az ember szemét rá a világra. Persze nem hosszú beszédekre kell itt gondolni, csak egy-egy tőmondatra, de az ütött. Zseniálsi pali volt.
Márairól is tőle hallottam először, ezzel később volt is egy kis kalandom, de azt már leírtam.
Meg Petrit is ő mutatta meg nekem.

Frucsasz 2010.02.10. 13:24:45

@Mitya Ivanov: az, hogy valaki laza, még nem kell, hogy azt jelentse: szarik a tárgyra és el lehet sunnyogni a leckét. A munkát megköveteli.
Cseszheti a diákok szeretetét, ha azok 4/6/8 év angol vagy bármi tanulása után egy épkézláb mondatot nem tudnak összerakni a tantónéni lazasága miatt.

A kettőt igenis lehet összhangba hozni, én ebből a szempontból iszonyú szerencsés vagyok, a tanáriam többsége (irodalom, nyelvtan, történelem, biológia, földrajz, kémia, rajz) laza volt, partnerként kezelt minket. Meg lehetett velük beszélni bármit, nem arról szólt az óra, hogy leadják az anyagot, aztán meg számonkérik, betűről betűre. Mégis leérettségizett az osztály, 4,5-ös átlagra, fejenként két nyelvvizsgával, az ország top 10 gimnáziumának egyikében...
Érdekes, a két legfeszülősebb, legszigorúbb tanárom az angoltanárnő és az énektanár volt... :) ÉS a krétadobálás is csak őket (na jó, meg talán a kémiatanárt) jellemezte :D

/tmp 2010.02.10. 13:25:48

Wanker úr a vulgáris szlengben jobban otthon lehet...

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 13:34:12

Nálunk is volt hajdanán egy ilyen laza tanerő...fél év múlva az egyik óráról már zokogva futott ki.:)

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 13:36:03

Én matekból mindig szar voltam és vérszívó, bunkó tanárral csak és kizárólag ebben a tárgyban találkoztam...kellemes középiskolás éveim voltak miattuk.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.02.10. 13:41:48

Kedves Kommentelők!

Mikoron jóapám, id. Farkas Gyula rajztanárként dolgozott, ő is ilyesféle lehetett. Ki is rúgták.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

Szalacsi_Dezső 2010.02.10. 13:43:18

És Ágotha (mert itt is van "h") néni lesz az aki a szalagavatón az asztalon fog előadni egy kis sztriptízt és aki majd szintén gyermekáldás elé néz hamarost egy "kisdiákjától" :-)

Styxx 2010.02.10. 13:50:48

@pause: @Olgicsq:
:-))
Szerintem is sanszos, hogy Gitározós Zsolti megcsinálja:-)

@El Topo (Sgt. Elias):
Ez a csávó megérne egy külön posztot. Nem ugrassz neki?

Nekem laza töritanáraim voltak, olyan bohóckodós, sztorizgatós, tankönyvdobálósak, de a (maga módján) leglazább az középsuliban tanított szaktárgyakat.
Talán az egyetlen ember aki K-Eu-ban magánórázás, kommancs seggnyalás nélkül pénzt tudott tanítással kereseni.

Brutális óraszámot bevállalt egy nagy suliban, ráadásul helyettesített is boldog-boldogtalant.

Nem, hogy nem készült semmire, de minden privát dolgát is az órákon csinálta. Csomószor feleltetett, hogy teljen az idő, de abban a pillanatban, hogy kicsöngettek, a felelés félbeszakadt, az illető vagy megúszta, vagy bosszankodott, mert folyt. köv sohasem volt.

Minden szarnak elmondott minket, többnyire alaptalanul, de még se lehetett rá haragudni, mert elég kreatív szövege volt (vagy mi voltunk igénytelenek?)

Kockásfejűek, tehetetlen vizilovak, stb.

Meg a beszólásai:
-Styxx fiam, az egy antigravitációs gerenda, hogy ott terpeszkedik a semmiben?

Ja, és gátlástalanul lejmolt. Pl elkérte a biciklimet egy szünetben, hogy pár sarokkal arrébb elintézzen valamit, majd leb@szott mint a sárga macskát, mert tényleg elég gagyi állapotban volt a bicaj, de b+, ő kérte.

-Styxx, te tehetetlen víziló! Te engem meg akarsz ölni? Ez a bicaj életveszélyes!

Hallottam, hogy kb. 15 éve elkezdett helyi szinten szakpolitizálni, valami no name pártnál, majd sikkasztási ügybe keveredett, de a funkcióról lemondás fejében elsimították az ügyet. A nép persze mindenfélét beszél, de nem csodálkoznék, ha mez speciel igaz lenne.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 13:52:25

@Szalacsi Dezső:

Úbaz, nálunk volt ilyen. Oroszt tanított, és a tanulóifjúság körében "Bögyi" volt a neve. De olyan kannái voltak, hogy valóban hét nyelven beszéltek. Mondjuk mi az oroszt nem annyira beszéltük. Megérkezett az órára és egyszerűen felrakta az asztalra a csöcseit. Ha feleltetett, elfordult a széken és keresztbe tette a lábait. Jó jegyet a lábak intenzív bámulásával lehetett kiérdemelni. Járta a hír, hogy néha egy-egy fejlettebb diákot elkap, én mondjuk nem kerültem bele a szórásba. Aztán egyszer kis baleset történt...

Styxx 2010.02.10. 13:59:05

@ifj. Farkas Gyula:
Gyula, a kedves papát le sem tagadhatná, nem csoda, hogy Ön ilyen laza, spanglizós neohippivé cseperedett:-)
@El Topo (Sgt. Elias):
Kannás-baleset?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 14:00:57

@Styxx:

Hát nem, hanem megkötött a gipsz a fándliban, érted hogy mondom.

nagyaron86 2010.02.10. 14:01:45

videó hasonló témában (méghozzá angolul!)
www.collegehumor.com/video:1804409

Daniel Murphy 2010.02.10. 14:04:20

Fizikatanárunk a bme-n: www.youtube.com/watch?v=uwPIFh-GTuU
tipikusan a kemény mag kedvence, a többiek meg utálják :D

noirp 2010.02.10. 14:08:31

@mocc: Együttessé is szerveződött egypár ilyen gitáros-táboros organizmus, lásd: Emberek.
"(...)újra mellém ülsz/Lobog a tábortűz/a szél belekaro-hol(...)/Napszínű a hold(...)" tovább nem tudom :-)

Mitya Ivanov 2010.02.10. 14:09:44

@Frucsasz, az őzikelány: "az, hogy valaki laza, még nem kell, hogy azt jelentse: szarik a tárgyra és el lehet sunnyogni a leckét"

egyetértek maximálisan, viszont egy 12-13 éves gyereknek a laza tanár egyet jelent a lógás megengedésével és a linkeskedés lehetőségével, a fejében így áll össze. Középiskolában már a tanuló tisztában van több mindennel, így azzal is, hogy a tanár az tanár marad akkor is, ha amúgy az életben jó fej. Ezt nagyon sokszor megtapasztalhattuk, hogy egy órán szigorú tanár a másodikos osztálykiránduláson hullarészeg, meg baromi jó sztorikat mond a női nemről, mégsem élt ezzel vissza senki és nem csorbult a tekintélye. Igaz, ő is sokat megtett azért, hogy ez így legyen. Szegény ember, ma már alkoholista.

noirp 2010.02.10. 14:12:42

@Frucsasz, az őzikelány: Tesséék? Top 10-listás sznobképzőkben ugyan mi a fenét keres akár "csak" egy (két-három) krétadobáló őrült? Még a kirakatgimik tanári karát se szűrik??? (Mert az átlaggimnáziumokét nem, azt tudjuk)

Mitya Ivanov 2010.02.10. 14:18:13

@Frucsasz, az őzikelány: a krétadobáló tanár pedig menjen valami felnőttoktató intézetbe, esetleg BV intézetbe krétát dobálni, aztán ne csodálkozzon, ha visszadobnak valamivel:)

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.02.10. 14:19:26

Kedves @Daniel Murphy: !

Van szerencsém ismerni az említett úriembert. Nem mondom, szakmailag tényleg a topon van, de a stylusa hagy némi kívánnivalót maga után.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

enba 2010.02.10. 14:20:15

@égafater: nekem a matektanárom volt ilyen baszd :)))

Fapuma (törölt) 2010.02.10. 14:28:19

a nyitott vagyok mindenre mondatnal belemvagott a villam. a kaposvari pornos tanarno nem angolt tanitott?

mocc 2010.02.10. 14:29:07

@noirp: nabazmeg, sikerült felfordítanod a gyomrom...

Ernoke 2010.02.10. 14:36:58

én jónevű belvárosi gimnáziumba jártam, kiváló tanulmányi átlagú osztályba. (4-es körüli átlaggal én voltam a legrosszabb tanuló a lányok között, le is sajnáltak ezért kicsit)

az osztály viszont olyan kezelhetetlen, és minden normát felrúgó volt, h azóta is (!) emlegetik a tanárok a gimiben. na, ezt az osztályt _csak_ a laza tanárok bírták fegyelmezni, rájuk mindenki hallgatott. persze ez nem azt jelenti, h náluk nem kellett tanulni v ilyesmi, csak nem akartak 16 éves vadállatokat ósdi módszerekkel "fegyelmezni". a kedvencem a magyartanárnőm volt, tipikus laza, ha nem tetszett neki vmi, lefaszozott-picsázott mindenkit üvöltve, de korrekt volt, és lehetett cigizni a fakultációján.:D neki volt tekintélye, a nagyságos tanár bácsiknak és néniknek ellenben semmi. persze nyilván gyereke válogatja, melyik módszer a hatásos, amiket mostanában hallok a középiskolákról, talán marad a kényszerzubbony.:S

theveryguest 2010.02.10. 14:37:42

A "Mr Wanker" aláz. Kb, mint a Ms Chokesondick a South Parkban.

rawdu 2010.02.10. 14:37:57

Kedves Ifj. Farkas Gyula, jó, hogy odaírtad felmenőd nevét, mert még azt gondolnánk, hogy ő a jó rajztanár "pedo" Misi bácsi.
Kedves immár diplomázott ifj. Farkas Gyula, felmenőid közt nem szerepel Örkény Pista bácsi író? Vagy a kedves mamád nem az "Egyperces novellákat" olvasta neked zsenge kicsi korodban elalvás előtt?
Aprorpó, a laza tanár olykor-olykor azért laza, mert hogy alig várja, hogy a megfelelő szünetben elugorjon a közeli "tejbárba" egy felesre (vagy kettőre)

TradeMark 2010.02.10. 14:43:51

A Mr Wanker szándékos volt?:DDD

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 14:48:59

@El Topo (Sgt. Elias): te, lehet, hogy egy iskolába jártunk? A mi orosztanárnőnknek is világbajnok csöcsei voltak. S bár a hölgy szinte elviselhetetlen picsa volt, a bomba alak, megsegítve a két majd görögdinnyényi tőggyel, mindent feledtetett. Mai napig az a fixa ideám, hogy az utolsó évben megdughattam volna.

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.02.10. 14:54:53

Jó fej lehetsz, de mindig tartsd be a magad által kreált szabályokat, különben a kutya se vesz komolyan.

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 14:56:28

@Styxx: Nekem erről Feri bácsi, az általános iskolai technika tanárom jutott eszembe. Éktelen nagy barom volt. Egy ideig a suli kissé fonnyadt tesitanárnőjét stiftingelte a szertárban. E mellett folyamatosan lógott a saját óráiról, viszont minden kis órai szarságért nagy büntetést szabott ki (bár erre az érintettek tojtak, mivel Feri bá' kb. 2 perc után az illető nevére sem emlékezett). Rendszeresen, fennhangon csámcsogva zabált technika óra közben illetve előszeretettel lopta haza a technika teremben található összes mozdítható dolgot (csavarok, szerszámok, szögek, faanyag). Ezt követően a hiányt a diákságra fogta.

Tőle tanultam az alábbi mondást: "Maguknak, mocskos disznók, a minimum a maximum!"

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 14:58:23

Az ilyen laza tanerőket mi mindig előszeretettel köpőcsöveztük.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.02.10. 15:11:10

gimben némettanárunk saját irományaiból oktatott: szókincset és nyelvtant. fosra be kellett mindent magolni, aztán felelni. soha semmilyen könyv nem volt, nem hallgattunk magnót, nem mentünk a Normafához gitározni. és mindig lebukott, aki sumákolni próbált nála.
70 fölött volt, addigra már kigyógyult vmi rákból. ő laza volt.

gabcigirl 2010.02.10. 15:13:19

Nem rossz ez a blog. Csak néha az nem stimmel hogy vajh' miért van rögtön mindenki modorosnak kikiáltva, aki meg bír fogalmazni 3 darab szalonképesen hangzó mondatot?

thomasmakmusz 2010.02.10. 15:26:11

szalonképesség = modorosság
Szalonba' milyen ruhát kell fölvenni?

2010.02.10. 15:27:37

@Blackrock:
Képzeld el, hogy eleve kiből lesz technika tanár???:D Milyen lelkivilág, és hány db agysejt szükségeltetik hozzá?
(előre is elnézést az értelmes, elhivatott technikatanároktól) Van még ilyen óra egyáltalán?

Azóta is azon gondolkodom, hogy mi történne velem az életben, ha nem tudnék tutajt építeni 10 cm-s kis fadarabokból nő létemre?:D
(hogy a BIP-es flakonból készült malmot ne is említsem!:))

Zorita 2010.02.10. 15:36:44

@Traktorka: gondolj bele, megfulladna a tengerimalacod nagy árvíz esetén

2010.02.10. 15:42:01

@Zzz_:

úgy érted, hogy a nemlétező tengerimalacom?:)
és úgy érted, hogy árvíz esetén pont tutajt lenne időm fabrikálni a nemlétező malacnak, ahelyett, hogy a saját bőrömet menteném?:D

Zorita 2010.02.10. 15:44:54

@Traktorka: biztos ami biztos a BIP-es flakonban is utazhat a kis haszonállat (lehet a szomszédé is), mégiscsak nyugodtabban menekülnél meg te is :)

Blackrock (törölt) 2010.02.10. 15:48:42

@Traktorka: régen jártam általánosba, úgyhogy fingom sincs, van-e még technika óra...már olyan sincs, hogy általános iskola.

noirp 2010.02.10. 15:59:42

@mocc: nem állt szándékomban...[;)]

kingA 2010.02.10. 15:59:56

@Daniel Murphy:
Ez nagyon keméééééény!! :-D

noirp 2010.02.10. 16:03:02

@thomasmakmusz: Milyet? szaloncukorpapírból készültet.Nem baj, ha metállila, és angyalkafejek vannak rajta, annál inkább elhiszik, hogy minimum Katti Zoób [egykor Zoób Kati divattervező] kollekciójából való.

IndaMuncher 2010.02.10. 16:17:48

@gabcigirl: Ez most inkább tipizálás, stokásos nyelvi fordulatokról. Pár poszttal korábban a korrekt ember... na ő aztán modoros.

malackarosszarc 2010.02.10. 16:22:21

@El Topo (Sgt. Elias): nálunk a tanár élt vissza vele, az első alakommal amikor valaki magánproblémával keresete meg, a következő órán ezzel alázta a gyereket...
szóval csak óvatosan az ilyen lazákkal, mert vagy nem tudnak angolul és így akarják elsumákolni vagy nem is lazák

na jó volt laza-jófej is, de az nem így nyitott szimplán csak kiderült

zozinsza 2010.02.10. 16:27:32

nálunk általánosban egy fiatal pap tanította a hittant. Iskola után a plébánia kertjében hintáztatott minket, tök kedves volt. Aztán egyszer elborult az agya, és a benke tibi fejét úgy beleba..ta a padba hittanon, hogy felrepedt az álla. Utána már nem jártunk hintázni suli után:D

2010.02.10. 16:30:51

@Traktorka: ne törd tovább a fejedet, itt vagyok pl én.

2010.02.10. 16:32:14

@Frengi:
Mármint te majd jól megmentenél?:)

2010.02.10. 16:36:49

@Blackrock: vizsga tanításomon tűpárnát kellett varratnom a gyerekekkel, 2-est kaptam (ezzel el is vágtak attól hogy kitűnőre diplomázzak, a k. anyjukat)
az indoklás az volt, hogy nem használtam a szakkifejezéseket és előöltés helyett fércet mondtam.
(pedig nem is jutottunk el odáig, hogy kifordítjuk, és bestirceljük)

2010.02.10. 16:37:57

@Traktorka: nem, én vagyok az a csökevényes agyú, aki technika tanár (bár ma már nem így hivják)

2010.02.10. 16:40:49

@Frengi:

Fúha...:) Mit iszol?:D

2010.02.10. 16:42:42

@Frengi:

Fúha...:) Mit iszol?:D

Frucsasz 2010.02.10. 16:46:16

@noirp: nem sznobképző :) Azok pénzes sulik, ez nem az volt, csak az igazgatónak volt egy álma arról, hogy is kellene kinéznie egy középfokú oktatási intézménynek. És ehhez az álmához ragaszkodott is. Többségünk nemhogy nem volt gazdag, de effektíve szegényebb rétegből került ki. Sok ilyen iskola kellene. Mi több, úgy gondolom, hogy ha minden tanár és igazgató ilyen komolyan venné a hivatását, akkor ez lenne az átlagos minőségű gimnázium. De innentől a többi már politika meg demagógia, úgyhogy hagyom is.

Az említett három tanár közül kettő idegbeteg volt, de azért valljuk be: megértük a pénzünket mi is. :) Enyhén szólva is rakoncátlanok tudtunk lenni, ha akartunk. És ha nem szerettünk egy tanárt ,akkor akartunk :) Persze eléggé áldozattípusú hozzáállás, ha azt mondom, hogy megérdemeltük néha a hozzánk vágott krétát, de akkor is ez az igazság.

Frucsasz 2010.02.10. 16:53:28

@noirp: ó, és az idegbetegséget kompenzálta mindkettő azzal, hogy a saját tárgyához nagyon értett. Legalább.

@Ernoke: na, mintha a saját osztályomról olvastam volna :) Csak mi nem a fővárosban voltunk, és a cigizés nem ment, még a laza tanároknál sem. Viszont hallgatólagos megegyezés született, hogy a második emelet fiúmosdója tulajdonképp diák-dohányzó lehetett, a tanárok "valahogy" sose jártak arra. Cserébe viszont elvárták, hogy a kisebbeket (mondjuk a 16 év alattiakat) ne engedjük oda dohányozni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 17:10:41

@Frucsasz, az őzikelány:

Ja, ilyen nálunk is volt. Tulajdonképpen egy idő után valaki kiírta az ajtóra zsírkrétával, hogy TÜDŐGONDOZÓ.
Egy kikötés volt, hogy a csikket nem volt szabad a piszoárba dobni. Horváth tanár úr már messziről üvöltött: "fiam, ne dobáld a csikket a piszoárba! Otthon talán a hamutartóba pisálsz?"

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.02.10. 17:47:51

a drappokat próbálná meg egy ilyen laza, bölcsészfajta tanítani.
debrecenben az agrárról áramlik ki rengeteg ilyen lazatanár-féle. persze ahogy fentebb írták, ne főiskola/egyetem után legyen laza valaki. meg azt is írták, hogy az ilyenekkel feltörlik a padlót előbb-utóbb.

666E 2010.02.10. 19:41:54

nem voltam oda a vaskalapos tanárokért, de az ilyen "jófej akarok lenni, de MINDENÁRON"-típusú tanárokat kifejezetten utáltam. annyira megjátszós volt az egész, ordított róla, hogy direkt csinálja és nem mert alapból ilyen. túl magabiztos és a tekintélye növelése érdekében képes akár gúnyt is űzni egyes elbambulós diákocskából, persze szigorúan csak, hogy ezáltal is kihangsúlyozza saját jófejségét. poénjai 3478349ö65 évesek amik már elsőre is szarok voltak. ötösöket ír be találomra a naplóba mindenkinek, csak, hogy legyen egyáltalán jegyünk.. többnyire angol de főleg számtech tanárok. és persze nagyon büszke más tanárok előtt, hogy neki mennyire megvan az a bizonyos "közös hang".
egy fiatal tanár volt még tűrhető anno, egy csaj, de ő totál szerényke volt, a fegyelmezés nemigazán ment neki és ezzel sokszor vissza is éltek a diákok nem is tisztelték eléggé. pedig tudhatták, hogy mekkora mákjuk van, hogy ő került hozzájuk. szegényke az év végére már látszott rajta, hogy utál bejárni..

Lenry 2010.02.10. 19:50:57

nekünk nem volt lazát megjátszó tanárunk.
volt viszont egy, akivel tényleg el lehetett beszélgetni, össze lehetett barátkozni, mondjuk csak 9 évvel idősebb nálunk. azóta is jóban vagyok vele, pedig már pár éve elballagtam.
órák alatt viszont szigorú volt (akikkel jóban volt, azokkal még inkább) és fiatal tanár létére nagyon jól tud tanítani

Motorpenis 2010.02.10. 20:03:44

@mocc: meg a Petróleumlámpa. Ezek olyanok, mint a csótányok.

Legyen egy tábortüzes poszt! Az osztálykirándulásoshoz szerintem passzolna.

Mellesleg:volt laza tanárom, semmit nem tanultunk.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.10. 20:14:43

@Motorpenis:

Spanyolos művetségűeknek dobozgitárhoz javallott a Hasta la victoria simepre!, meg a Guahira guantanamera.

bioritmus 2010.02.10. 20:52:50

köszönjük szépen a posztot a kisegítő osztály nevében

rawdu 2010.02.11. 06:33:52

@Blackrock: Nekünk volt egy tanárnőnk, azt a katonatiszt férje alul (-xuálisan) felül rendesen ápolta (ütvefúró?), aztán elváltak, s nem volt aki oltsa a töltött galambocska típusú tanárnő tüzecskéjét. Barátom vesztére érettségi előtt elment őt meglocsolni húsvétkor, el ne hervadjon, meg jó pont az érettségin, de semmi rosszra nem gondolt (honi suit qui mal y pense), aztán alig tudott kimenekülni a lakásából, annyira beindult a pajdagágásznő, szóval nem húzta meg, erre a tanárnő húzta meg őt érettségin, épp hogy csak meg nem bukott. Ma már ő is azt mondja: "meg kellet volna húzni", de hát ilyen mégmajdnemkamaszból azért még hiányzik a vadász ösztöne, aki mindenre lő, ami mozog, még röptében is ... stb.

Blackrock (törölt) 2010.02.11. 09:02:08

@rawdu: igen, ez az örök dilemma. Mi lett volna a jó? Nekem az egyik cimborám a - szerintem ótvar ronda - matektanárnőnket szúrta. De házasság nem lett a dologból.:)

vincere 2010.02.11. 10:41:55

gimi elsőben tanév legelső órája angol volt, egyetemről frissen érkezett tanárnőnek is élete első órája élesben. de ő nem ilyen volt, mint a posztban. mi is tanultunk dalokat, de a fiatalsága soha nem ment a tanulás rovására, ő nem lazult be ennyire, mégis tiszteltük.

általános iskolás matektanárnőmet nagyon szerettem, matekszakkört is ő tartotta, sokszor elvitt minket kirándulni, szalonnát sütöttünk, dumáltunk, közben matekoztunk, imádtuk őt is meg ezeket az alkalmakat is. lehet, h. ő "laza" volt, de egyben kiemelkedően jó tanár, az órákon egy szikra lazaság nem volt.

egyébként a hülye/kemény/idegbeteg tanárokról is lehetne tényleg poszt, na oda nem 2 példám lenne!

vincere 2010.02.11. 10:43:45

@El Topo (Sgt. Elias): tényleg nagyon jól festetted le, látom magam előtt a figurát...

balra 2010.02.11. 10:48:36

Az ilyen laza tanárcsajokat előszeretettel kúrogatták egy idő után a laza diákok. Nálunk a tesitanárnőn ment végig kábé a fél negyedikes évfolyam. És ha egyszer még a filozófia tanárnőmet kézbe kaphatnám, de szép lenne.

vincere 2010.02.11. 10:52:01

@Traktorka: ne is mondd... a mi osztályunk két csoportban tanult technikát. a másikban a lányok hímeztek, mittomén. a miénkben ugyanúgy hajót kelle faragni, szögeket hajlítani meg ilyenek. állandóan fennhangon cikizte a tanár lányokat, h. milyen bénák vagyunk, a fiúkat behívta a sarokba és ott disznó vicceket mesélt nekik. az egyik lány pszichológusnál kötött ki. ma már ezt nem tehetné meg egy tanár, de a 80-as években még lehetett halászni a zavarosban

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.11. 10:54:44

@vincere:

És azt még nem is mondtam, pedig nagyon hozzátartozik a képhez, hogy a zakója felső zsebét használta hamutartónak. A körmén nyomta el a cigit, és bepottyantotta a zsebébe.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.11. 11:02:54

@vincere:

Nem véletlenül használtam a konkrét kifejezést rá.:)
Egyszer láttam kétségbeesni, mikor az egyik osztálytársnőmnek -modell volt az istenadta- felajánlotta, hogy átengedi, ha fel tud sorolni öt magyar és öt külföldi írót. A csöcsös meg pár perces töprengés után csak Agathe Christy-t tudta felsorolni.

steleto 2010.02.13. 01:50:27

Mr Wanker :D:D:D

Nem rossz, nem rossz, lehetett volna fokozni még egy kicsikét. Nekem is nagyon drága osztályfőnököm volt, de a fejére nőttünk, még a rendesek is, mint pl. én :D

ennyiii 2010.02.13. 11:38:02

jaj de ismerős, általában mindenki odáig van érte, hogy mekkora ARC, a szintén nagy arc és nagyon jófej diákoknak ő a kedvence, szívesen poénkodnak is egymással, lehetőleg a többiek füle hallatára. modoros diák minden vicces mondatába beleépíti a tanárnő/tanárúr megszólítást, persze csak olyan lazán és hányavetin odadobva, mert neki lehet. ez a közös röhögés és bizalmas kis viccelődés meg mindkét félnek jól jön, tanáúr/nő tényleg jóarcnak érezheti magát és örülhet, hogy őt szertik, modoros kis nebuló pedig szitén büszke lehet a tanerővel ápolt jó kapcsolatra. az igazán laza még 40-50 éves korára is ennyire laza marad és igyekszik továbbra is úgy tenni, mintha még mindig csak pár év korkülönbség lenne közte és a diákok között (egy idő után már nyíltan is kiröhögi mindenki, tekintély semmi, de ezt ő természetesen egyszerű tanár - diák jó viszonyként értelmezi, amit még előnyére is próbál kovácsolni a többi tanár előtt.)
tipikusan ő az, aki órán dolgozatírás közben újságot olvas és annyira jófej, hogy direkt nem veszi észre a puskázókat - mindenki puskázik (persze aztán később poénos beszólásokkal célozgat rá - osztály cinkosan összenéz, mindenki kuncog magában, tanárúr/nő is sejtelmesen mosolyog...), találomra ötösöket ír be a naplóba mindenkinek, hogy egyáltalán úgy tűnjön, mintha csinálnánk órán valamit, mert amúgy képtelen még olyan minimális rend fenntartására is, ami felelést vagy egyéb számonkérést tenne lehetőve (ááá csak jó a hangulat az óráin), tulajdonképpen nincs is mit számonkrénie, mert az órákon az anyag leadása helyett rendszeresen vicces történetekkel traktálja az osztályt (ezis milyenjóóóófejség már tőle! - beszélgetés modorosabb diákokkal), érettségin meg szépen beszopat, mindenkit lepontoz és fejcsóválva közli, hogy ejj - ejj ez egy ICIPICIT azért kevés volt. hozzá nagymosoly. hajlamos otthon magyar szappanoperákat és valóságsókat nézni (ezt órán is megtárgyalni mert ez is vicces, legalábbis egyszerűbb, mint tanítani) továbbá leinni magát a diákokkal a bizalmas viszony örömére és totál szánalmassá válni. van néhány bevált poénja, amiket lehetőleg minden órán elsüt, ezeken már csak kínjában neveti mindenki, de a laza tanár ezt nem akarja észrevenni és csak méginkább elhiszi magáról, hogy vicces. szinte minden létező modoros szófordulatot alkalmaz.
öt évig fárasztott egy ilyen, az elején még tényleg én is majdnem elhittem, hogy jüfej, de szerencsére elég gyorsan rájöttem, hogy nem. ami viszont elkeserítő, hogy a legtöbb osztálytársamnak valóban ő volt a kedvenc.

Iustizmord 2010.02.17. 21:20:25

én biztosan poroszosan laza volnék. de korrekt és gyermekszerető, és -központú. (ugye de szép)

mondjuk a gyerekeim tanáraitól is pont ezt várm el.

de ismerve magamat egy porosz kiképzőőörmesterbe oltott Navy Seal oktató egy cinikus és szadista anatómiatanárral kombinálva sem tudna leutánozni. :o))))

Vágási Matyi 2010.02.18. 03:07:36

Wanker :)

Nem biztos, hogy meg fognak tanulni faszán angolul.
Egy kis fegyelmezés nem árt.

Történelem tanárunk anno mesterien keverte a lazaságot a jókor bevetett szigorral. Működött, jók voltak a jegyeink is.

Vudulány 2010.02.20. 22:06:24

Általánosban volt egy kezdő tanár, aki nagyon "jó arc" akart lenni, ő volt az, aki mondta, hogy tegezzük nyugodtan, meg "de a vicceimen nevessetek, különben repül a fekete pont *kacsint-kacsint*".
Harmadik órája körül vette észre, hogy nem a vicceken, hanem rajta röhög az egész osztály, még vigyorgott-jófejkedett, beszólásokat-meg-nem-hallott úgy egy hétig, aztán ráborította a padot az egyik osztálytársamra.
Másnap már nem jött be hozzánk:)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.02.25. 09:24:26

Én az ilyen nagyon laza legyünk haverok típusú emberekhez mindig gyanakodva közeledtem, illetve távolodtam. Egy tanár ne legyen már ilyen kurvajófej basszameg, mert akár el is vághat év végén, vagy elkezd rámi pikkelni tudomisén. Jobb a 3 méter disztensz az ilyenektöl, én sose haverkodtam pedagógussal. Gáz arcok mind. Almost.

sorica123 (törölt) 2010.02.25. 09:47:36

@Blassius: ne haverkodjon. Jó, ha nem egy elmebeteg hidegvérű gyilkos, de bratyizni első nekifutásból mindenkivel ('a fiatalokkal', 'a zosztállyal') ne akarjon. Ha tényleg jó ember, kiderül.

Robert McKefir 2010.02.27. 10:58:34

Egész jó ez az írás, bár hozzátenném, hogy volt már ilyen tanárnőkhöz szerencsém: mindegyik angolt tanított, és mindegyik rajongott az írekért, meg a kultúrájukért(kedvenc együttes a The Corrs, de ha valaki hácé, akkor még a reneszánszos a Blakmore's Night is kihagyhatatlan)

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.09.12. 14:27:04

Nekem magyartanárom volt jó fej a gimiben, de férfi és igazgató lévén votl tekintélye. Különben egy kitűnő humorú, jó ember volt, tudta, hogy kell megszerettetni az irodalmat (a nyelvtant három-négy órában letudta félév elején, onnantól csak helyesírási röpiket íratott, de azokat is mnidig ugyanazzal a pár mondattal). És mindenkinek ajánlotta a Holt Költők Társaságát. Meg úgy tanította Arisztotelész Poétikáját, hogy mesélt A rózsa nevéről.
süti beállítások módosítása