Olvasói rovat - A multis klikkek

2010/12/10. - írta: Modor Tibi

Többek között A maximalista család és A budai anyuka után ismét balage_81.


 

A multis klikkek

Nők gyakrabban alkotják, mint férfiak, bár mindkét klikk-típus elég hasonló elvek szerint működik. Jellemző rájuk, hogy ritka az azonnali teljes jogú tagság, főleg a női csoportokba, azokon belül is a már régen működőkbe nehéz bekerülni.


A csajbanda: többnyire szingli barátnőkből álló lánycsapat, akik utálnak a férfi kollégákkal, vagy a körön kívül élő női dolgozókkal érintkezni. Általában együtt ebédelnek, egymás mellé ülnek a megbeszéléseken, és elsőként értesítik egymást minden munkahelyi fejleményről cigiszünetben vagy e-mailben:

Tárgy: új srác???

cc: Jutka, Timi, Andi;

”Ki az a Benesi Tamás? A fekete hajú, szőrös srác az IT-ről?

Hallottam a folyosón a Munyecz Lilla mondta a Labanc Hajninak, hogy átteszik a supportra. Remélem nem velünk fog dolgozni!

Jutka, ugye mellém ülsz, ha idejön? Nem akarom, hogy valami idegen megint bepróbálkozzon. Pénteken buli a Triplában? Már nagyon várom….”

Kb ennyit tudnak azokról, akik nem tagjai a bizalmi körnek (és általában senki nem tagja, mivel a bekerülés a Bilderberg-csoportba is könnyebb).

És nem elég, hogy tesznek mindenkire, még ellenszenvesen is viselkednek. Nőknek talán, férfiaknak azonban ha csak tehetik, nem köszönnek. Ebédnél és a lépcsőn inkább elfordítják a fejüket, hiszen ők ”jó csajok”, nem állnak szóba akárkivel. És különben is: minden kolléga nyilván rájuk feni a fogát. A reggeli órákban sokat készülődnek, ügyelnek rá, hogy begyűjtsék napközben az elismerő pillantásokat. A smúzolás a feljebbvalókkal egyébként simán megy nekik (sikeresebb egoistákba általában bele is szeretnek), mondhatni, hogy fegyelmezett dolgozók, mégis megmaradnak a jelentéktelen kis irodisták szintjén, akiknek pár év múlva már a nevére sem emlékszik senki. Többségüknek kompenzációs kényszere van, legutóbbi barátjuk alaposan felmosta velük a padlót. Ebből azóta sem gyógyultak ki, ezért minden férfit csak flörtre használnak. Többek között internetes társkeresőkön nyomulnak önbizalmuk legyezgetésére, amit alaposan ki is beszélnek a többiekkel. Végső mentsváruk tehát a munkahelyi ”lánycsapat”. Témáik között gyakran szerepel a többi lúzer kolléga és kolléganő, egyéb munkahelyi pletykák vagy az előző napi internetes randi.

”Á, nem volt jó pasi. Sales manager a Czeizaunál. Megvan neki a nettó 500, de nem az esetem. Hazavitt tegnap, aztán elköszöntem tőle. Már keresett, hogy mikor lesz a következő tali, de nem hiszem, hogy válaszolok neki”

Vagy:

”Láttátok ma a bérszámfejtős Kriszti haját? Hogy lehet így kinézni? Én belehalnék. Szerintem a pasija elveszi a pénzét, tuti nem jár fodrászhoz. Úgy hallottam, valami gázos srác, hentes vagy micsoda.”


Természetesen ha külső szemlélő, netán hallgató jelenik meg a közelükben (ebédlőasztalnál, vagy a konyhában), azonnal elhallgatnak. Avatatlan személyek még csak véletlenül sem ismerhetik országos jelentőségű titkaikat. Ha mégis odakérdez a kíváncsi külsős, kitérő válasz és erőltetett mosoly az eredmény: ”Csak egy barátnőmről beszélgettünk, nem fontos. Egyébként hogy vagy?” – persze az illető nevét nem feltétlenül tudja a modoros bandatag.

 

A fiúcsapat:

Ki ne ismerné a ravasz mosolyú IT-s fiúkat, akiknek a szeme se áll jól, ahogy a cigiszünetben kibeszélik Helgát, a recepciós lányt, Piroskát a marketingről vagy Mariannt, azt a ”helyes kis új ügyfélszolgálatost”? Ebbe a csoportba könnyű bekerülni, nem olyan zárt, mint női megfelelője, ráadásul jó hangulat, általános lazaság jellemzi (nyilván elfogulatlan a szerző).

Ha új tag érkezik, elég csak figyelnie, idővel ő is a klikk tagja lehet - de azért jól teszi, ha rágyújt, vagy lejár a cigisekhez a megfelelő időpontokban. A csoport egyébként rendes férfiemberekből áll, akiknek eszük ágában sincs dolgozni, annál jobbak viszont a munka színlelésében! Erejük és idejük nagy része azzal megy el, hogy meggyőzzék feljebbvalóikat és a többi osztályon dolgozót hivatásuk felelősség teljes gyakorlásáról, miközben a hálózatot már rég megbuherálták, hogy egymás ellen akciózzanak multiplayerben, de legrosszabb esetben is napi 5-10 e-mailen szórakoznak a meztelen csajos, dildós-vicces vagy Messi-gólos videókon. Ebédnél minden alkalommal a másik cég és sajátjaik mutatósabb bringáit fürkészik, majd észrevehetetlen, már-már kémeket megszégyenítő kommunikációval adják egymás tudtára: a szomszéd asztalhoz ígéretes darab érkezett. A csapat tele van jó kedélyű, húszas-harmincas felelőtlen srácokkal, akik idővel egymás legénybúcsúján is kellően erélyesen hánynak, ahogy tennék azt a melóban is, ha lehetne.

 

A recepciós lányok

Kati és Mariann gyorsan összebarátkoznak. Ők a cég legkedvesebb arcai, nem véletlenül az elsők, akiket meglátunk belépéskor. Mindketten főiskolára járnak még levelezőn, de már dolgoznak és szorgosan gyűjtenek jövendő házukra, amiben terveik szerint majd kiskutya és tündéri gyerekek szaladgálnak. Idealista-romantikus típusok, bájosságuk nem színlelt, tényleg nem rontotta még el őket a multik kíméletlen világa. Sőt, némely esetben azt hiszik, megfogták az Isten lábát, amikor bekerültek a céghez. Karrier-terveik különösebben nincsenek, érdeklődésük azonos és mivel egymás mellett ülnek egész nap, igazi barátság szövődik köztük. Ha tehetik, együtt ebédelnek, szabad idejükben összejárnak, magánéleti titkaikat megosztják egymással. A többiekkel közvetlen, mégis felszínes a kapcsolatuk. Tudják, érzik, hogy nem tagjai a ”felsőbb” köröknek (ld. lánybanda) és egyébként is mindenki hozzájuk jár minden aprósággal.

”Kati, betennéd ezt a sürgős levelek közé kérlek? El kéne mennie tegnap előtt a Mustár Globálhoz, köszi!”



A kívülállók és a többiek

Előbbiek többnyire részmunkaidős vagy kölcsönzött egyetemisták. Keményen tanulnak, okosabbak, műveltebbek az átlagnál, nem is érzik jól magukat multis környezetben. Idővel tudományos vagy pedagógusi pályán akarnak dolgozni, a munka pillanatnyilag kényszer számukra. Ettől függetlenül a legjobbak között látjuk őket, gyors a felfogásuk és jó ötleteik vannak (nem ritkán kiváltva ezzel a többiek ellenszenvét):

”Mit ugrál itt?! Nem is tervez hosszúra nálunk, én fogom úgyis átvenni a Ménesi Laci helyét! Akkor meg miért nem jó neki így a CMC-folyamat, ahogy van?! Most egy csomó melót csinált nekünk ez a kis bölcsész csaj….”.


A kívülállók amúgy megtalálják a hangot bárkivel, ritkán kerülnek konfliktusba - de ha mégis, meghátrálnak (többnyire a lánybanda valamelyik tagja hatalmaskodik felettük). Ebédelni sokszor egyedül járnak, barátaik alig vannak, ha csak nincsenek más kívülállók a cégnél.

 

A gyakornokok

A leglenézettebb és a legtöbbet dolgoztatott csoport. Ketten-hárman vannak egyszerre. Kényszerből, azonos helyzetük és kezdeti naivitásuk révén kerülnek egymással kapcsolatba. Szerények, szolidak, mosolyognak és meghúzzák magukat – kell az aláírás, de a világhírű Snappfel & Babbelnél eltöltött három hónap egyébként is kiváló referencia.

Csendességük okán a legritkábban tudnak megkapaszkodni a cégnél, fizetést a válság miatt nem kapnak (meg alapból se adnának nekik a pöcsarcú menedzserek), így marad a tapasztalatszerzés és az ebből következő napi 4-6 óra megfeszített munka (mások helyett). Szociális életük a cégnél visszafogott, időnként beszélgetésbe keverednek egy menőző régi motorossal, aki megpróbál úgy csinálni, mintha segíteni tudná a beilleszkedésüket, de hamar elpárolog, amikor kiderül, hogy gyakornokaink zöme évek óta boldog párkapcsolatban él.


Akárhogy is, aki multihoz megy, az vagy kerüljön be az egyik klikkbe, vagy legyen HR-főnök és verje szét az összeset, amiért régen egyikbe sem vették be :)

Címkék: multi munkahely
253 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:42:34

@lárvalányhaj: na igen, ez ismerős. NEm olyan barátkozós, kicsit furcsa... de fel tudja sorolni szárnyfesztávolság szerint a hazánkban megfigyelt csérfajtákat :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 16:44:44

@lárvalányhaj: majd jön az erős, odébb rúgja és használja a megoldást :-)
Az ember az utóbbi száz évben nincs ráutalva a testi erejére. Addig a CFC (Canis fortior copulat) elv fizikailag érvényesült. Nehéz pármillió év evolúciót száz év alatt eldobni...

lárvalányhaj 2010.12.10. 16:48:15

@altoid:

"Szerintem azert, mert az eros es a szep az szexi, az okos pedig veszelyes."

Ha úgy nézzük, akkor az erős is lehet veszélyes, meg a szép is. Aki erősebb nálam, az összeverhet, aki meg szebb nálam, az elhódíthatja a pasimat / hogyha férfi vagyok, akkor elcsavarhatja a fejem, rávehet, hogy drága ajándékokat vegyek neki, aztán leléphet egy másik pasival. Szerintem az erős és a szép embereket is tekinthetné ellenségnek a többség, valamiért mégsem tekintik annak.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 16:48:16

@lárvalányhaj: engem egyszer konkretan meg akart verni az egesz osztaly (altalanosban), mert annyira utaltak, hogy minden tantargybol en voltam a "bezzeg" (kiveve persze tesibol:). Ugyhogy nagyon surgosen beiratkoztam a birkozoegyesuletbe, ahol egyreszt megismerkedtem a kevesbe "kockafej" stilussal, masreszt egy ido utan mar nem akartak annyira megverni...

lárvalányhaj 2010.12.10. 16:52:41

@GERI87:

"Lehet mert könnyebb elfogadniuk hogy valaki ilyennek született, nem tehetnek róla hogy ilyenek (szép, férfias stb) ezért nem frusztrálja őket."

Az intelligencia is nagyrészt veleszületett cucc. A műveltség már nem az, de azért szokott látszani, hogy ki az, aki tényleg intelligens, és ki az, aki csak szorgalmas.

cd-r 2010.12.10. 16:54:20

@lárvalányhaj: egyszerű. aki okosabb, az tudtán/akaratán kívül is folyamatosan az orra alá dörgöli ezt a többieknek. amúgy az okosság szerintem magában rohadtul nem érték. ismerek nem egy embert, aki nagyon okos, de semmire nem vitte, mert lusta és szarik mindenre.

lárvalányhaj 2010.12.10. 17:02:25

@Professor Pizka:

"majd jön az erős, odébb rúgja és használja a megoldást :-)"

Az okos meg csapdát állít az erősebbnek, aki jól megszívja. :)

A maffiák jellemzően olyan közegben üzemelnek, ahol nagyon is sokat számít a fizikai erő, de mégse azt lehet látni, hogy a legerősebbekből lesznek a bandavezérek, hanem inkább azokból, akik okosak.
Bár a maffiafőnök másként okos, mint azok az arcok, akik a KöMaL-ba szoktak megoldásokat beküldeni. :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:06:09

Egyebkent szerintem a Harry Potter konyvek abban hoztak igazi ujdonsagot, hogy ott a szemuveges "okoska" a fohos, aki legyozi az eros, de gyakran sikbunko gonoszokat. Ja, es hogy a tanulas, es az iskola "szexi" dolog. Ebben szerintem JK Rowling tenyleg forradalmat csinalt!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:08:20

@lárvalányhaj: "Az okos meg csapdát állít az erősebbnek, aki jól megszívja. :)" - na eppen ezert nem tul nepszeruek az okosok az erosek koreiben!

xstranger 2010.12.10. 17:10:37

@lárvalányhaj: annyira nem feltetlenul, ha megnezel nehany orosz maffiozo (na jo milliardos politikust) kiderul hogy reszecskefizikus vagy matematikus (persze mielott a KGB felvette volna).

Amugy lehet sirni hogy kapcsolatok igy meg nyalas ugy, de az osszes intelligens ismerosomnek jolfizeto allasa van (kiveve az orvosoknak). A kozgazdasag hosszutavon mindent legyoz, meg a korrupciot is.

lárvalányhaj 2010.12.10. 17:12:05

@cd-r:

"ismerek nem egy embert, aki nagyon okos, de semmire nem vitte, mert lusta és szarik mindenre."

Az éles észnek megvan a maga veszélye is. Ezeket az embereket az iskola nem a kemény munkára szoktatja, hanem arra, hogy minden feladatot meg tudnak oldani úgy, ha csak kirázzák a kisujjukból. Aztán ha jönnek az olyan élethelyzetek, amikor már nem lehet a kisujjból kirázni a dolgokat, akkor koppannak.
Tipikusan ilyen helyzet, amikor a nagyonokos srác a gyenge, lébecolós gimnáziumból bekerül valami kemény egyetemre, és jönnek a vizsgák.

lárvalányhaj 2010.12.10. 17:14:18

@altoid:

Tkp. ebben is van valami. Az erősek nyílt küzdelemben győzik le egymást, egy gyenge, de okos arcnál meg sose tudhatod, hogy mire számíthatsz. Nahát, ebbe az aspektusba még sose gondoltam bele.

lárvalányhaj 2010.12.10. 17:16:37

@altoid:

Igen, meg ha az ember belegondol, a Potterben lévő pozitív hősök egy normál iskolában a legnagyobb lúzerek közé tartoznának. Adott egy okoskodó, dróthajú, kapafogú kiscsaj, egy göthös, szemüveges gyógyegér, meg egy nagycsaládból származó, önbizalomhiányos csóringer. Hogyha Neville-t, Lunát és a többieket is hozzávesszük, akkor kész a lúzerkülönítmény.

GERI87 2010.12.10. 17:16:45

@lárvalányhaj:

Nem tudom a választ csak találgatok..

A tudás veszélyes a szőke nő meg nem:)

valahogy így gondolhatják sokan..

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:23:04

@lárvalányhaj: nekem az iskola tenyleg nagyon konnyen ment, viszont vert izzadtam, hogy legyen tarsasagom, baratnom, stb. es ne csak egy maganyos Steinnmann-nak legyek elkonyvelve. Szoval azert megvolt a kemeny munka is, csak mas szempontbol...

xstranger 2010.12.10. 17:24:44

@altoid: piazni kell, pias klikk mindig van es oda az okoskak is bekerulhetnek.

xstranger 2010.12.10. 17:25:56

@GERI87: "A tudás veszélyes a szőke nő meg nem:)"

hm, ezt akar egy "utolso mondat"nak is lehetne.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 17:26:22

@lárvalányhaj: "Az erősek nyílt küzdelemben győzik le egymást, egy gyenge, de okos arcnál meg sose tudhatod, hogy mire számíthatsz" - bizony am, a Kerek Asztal lovagjai peldaul kozott valoszinuleg keves entellektuel volt ;)

Fruka1 2010.12.10. 17:30:27

@GuyFieri: Hát ez nálunk pont fordítva van, pedig komoly multi cég. Ha tovább maradsz szarba nem nézik, ha valami nem lesz meg, mert haza mész, akkor rosszul osztod be az időd és a te hibád hogy nem készülsz el. Túlöra nincs, csak a bevágódott arcoknak, ha bent maradsz tovább az a bukó kategória.Ezek az arcok mikor mennek haza, még be is szólnak hogy mi van te megint maradsz?Persze neki a jóval kevesebb munkát nem nehéz elvégeznie időben.
Persze akármennyi munka van, azt természetesen neked a 8 órában kell megoldanod,túlóra felejtős, csak senki nem mutatta még meg hogyan, főnök leszarja nagy ívben.Gyarmat vagyunk, és mi vagyunk a rabszolgák.

probajanos 2010.12.10. 17:51:16

@Tromb74:

"Nekem volt olyan ismerősöm, aki időben észheztért. Nem érdekelte a cégesverda és más juttatások, inkább lelépett egy kisebb céghez, kevesebb fizetésért."

Én két évet dolgoztam multinál, aztán leléptem. Életem legjobb döntése volt, pedig a kezdőfizetésem (mondjuk nem csökkent) de egy forinttal nem lett több. Illetve mégis, a korábban maximum 1 havi prémium helyett it fix éves 20%-ról állapodtam meg mint munkatárs, de mivel végül is nem munkatársnak, hanem csoportvezetőnek (az 1 fős csoportomat vezettem) vettek fel, így 30%-ot kaptam az első évben is.
(Azóta persze minden évben emelkedett, a legkevesebb emelés az talán 12,5% volt, de volt 17% is.)

Kis, 50 fős, magyar tulajdonú céghez mentem, olyan pozícióba, ahol egyedül voltam. Közvetlenül az érkezésem előtt rúgták ki azt a 3 főt, aki korábban azon a területen korábban dolgozott, közvetlenül a vezérigazgató alá kerültem szervezetileg, ráadásul olyan területre, hogy az egész cég működését ismerni kellett.

Nekiálltam, szmsz-t, szabályzatokat olvastam, csoportvezetőket interjúztattam, hogy mi a fenét csinál a csoportjuk, és a régiek által a közös meghajtora lementett anyagokat bújtam. Tájékozódtam, betanultam.
Egy év múlva bekerültem a cég 7 fős felsővezetésébe, másfél év múlva asszisztensem volt, a harmadik évben pedig én helyettesítettem a vezérigazgatót távollétében.

Mindeközben persze megtanultam egy cég komplett működését, irányítását, a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeket, menedzsment szempontokat, tulajdonosi elvárásokat, politikai elvárásokat, mindent.
Annyit tanultam az első 3 év alatt, hogy az felbecsülhetetlen, semmiféle egyetem, főiskola nem helyettesíti azt, amit az életben, gyakorlatban tanul meg az ember. (2 diplomám van, egy egyetemi, meg egy főiskolai.)

Ráadásul, az első néhány hét kivételével még csak bele se szakadtam a munkába: túlórázni csak alkalmanként, évi max 3-4 alkalommal, 1-2 órát húztam rá.

És értelmes dolgokat csináltam: stratégiát, üzleti tervet, beszámolót, szabályzatot írtam, szerződéseket véleményeztem, igazgatósági, és felügyelőbizottsági üléseken, közgyüléseken adtam elő, bankokkal, partnerekkel, anyavállalat képviselőivel tárgyaltam, belső és külső megbeszéléseken, értekezleteken képviseltem a cég, illetve az osztályom érdekeit. Sőt, még az SAP vonatkozó almoduljának a bevezetését is az én általam kitalált rendszer, és az én szakmai felügyeletem segítségével végezték el.
Mindezt úgy, hogy a professionön keresztül jelentkeztem az adott állásra, tehát semmiféle kapcsolatom, vagy protekcióm nem volt.

Nem nyomorult SAP meg excell máguskodásból ált a munka, valami olyan "processen" ahol csak sejtésed lehet, hogy mi a picsát is csinálsz, és átmész egy másik multihoz, akkor lófaszt nem ér az addigi "tapasztalatod", hanem értelmes, máshol is felhasználható tudást adó munkát végeztem.

A multinál az a tipus voltam, aki "antiszociális, de jó szakember". Bementem dolgozni, általában az egyik legtöbbet dolgoztam, de nem smúzoltam senkivel, 2 csajjal voltam jóban (akik az antiszociális jócsajok kategóriába tartoztak, mindkettő tartós, stabil párkapcsolatban élt, az egyiknek még az esküvőjén is voltam, a másikat azóta kibaszta a palija több év után), de nem jártam el a brigáddal bulizni. Akkor durrant el a szar az agyamban, amikor, annak ellenére, hogy a felettesem beismerte, hogy igazából engem illetne a hely, nem engem nevezett ki a létrehozandó 3 10-15fős csoport egyikének vezetésére.

Ekkor rámentem a profesionre, és másfél hét alatt találtam magamnak 3 helyet, abból választottam egyet, és ezzel meghoztam életem legjobb döntését.

asd123321dsa 2010.12.10. 17:59:47

Fel lehet sorakozni egyből politika mentén is, hogy akkor mszp vs fidesz, a cigány vagy a zsidó? Merthogymittett az mszp és mit a fidesz, "én péel jobban élek mint négy éve". Köztük még van pár elvakultabb jobbikos aki a saját fajtáját nézi le, mert persze, csak ő tudja, hogy mi a jó, ezek az agymosottak azt sem tudják miről beszélnek. LMP-s érthető okokból nincs,
vagy aki mégis az titkolja. Aztán a pár átlagnál
hihetetlen erőfeszítések árán csak alig jobban kinéző csaj, akin nem mellesleg egy szombat este valami szórakozóhelyen éppenhogy csak végignézne az ember, nekik az egyetlen dolguk, hogy kihízelegjék magukat a legmélyebb szarból is. Aztán a gazdagférjes kolléganő, aki csak azért jár be, hogy legyen egy hely ahol emberszámba veszik és akit a többi kolléganő úgy hallgat, mint jó tanítvány az Úrjézust, hogy "A Karcsival a Szesellesz-szigeteken...". Aztán a kéthelyendolgozó, akit meg lehetne érteni, ha nem idegesítene az állandó károgásával "a gyereknek is ezt kelett venni, a feleségem persze most lett beteg, emelkedik a svájcifrank hogybasznámegabank...". Ő vagy azt várja hogy egyszer az életben valaki ezt annyira megunja, hogy tényleg átutal neki egy nagyobb összeget, vagy arra játszik hogy ha egyszer fizetni fognak a károgásért addigra ő legyen a legjobb benne. A keselyűket ki ne akivel ha valami tragédia történt már az érkezésedkor az orrd alá dörgölik holott lehet hogy eddig azt sem tudtad, hogy van ilyen illető a cégnél. Ottvan a KÉM, a főnök pincsi kutyája aki nagyon szeretne mindenki barátja lenni, csak hogy utána elújságolhassa az uralkodónak ha szerinted az anyja vízzel főz. A beavatott internetező, aki van annyira előzékeny, hogy emailen küldi el neked a többmilliós nézettségű youtube videókat, feltételezve, hogy magadtól úgysem találnád meg őket (ha kiváncsi lennél rájuk), na meg az ezoterista majom aki szerint azért vagy bágyadt reggel 6kor mert nem jázminos eurkaliptuszlével indítod a napot amikor a Mars a Plútó együtt áll, véletlen sem azért mert még nem is reggeliztél de már készülsz agyvérzést kapni a sok baromságtól amit végig kell hallgatnod...

:)

lárvalányhaj 2010.12.10. 18:12:12

@altoid:

Ezt akár én is elmondhatnám magamról, a csajozós részt pasizóssal behelyettesítve persze :) Az a baj, hogy míg a többiek maguktól rájöttek ezekre a dolgokra, én nem tudtam olyan ösztönösen levenni ezeket a mintákat. Csak később kezdett összeállni a dolog, amikor már eljutottam oda, hogy intellektuális úton beláttam, hogy mire kell figyelni, és ki tudtam következtetni, hogy hogyan kell eljárni bizonyos helyzetekben.

Tény, hogy sok szempontból egyszerűbb lett volna az életem, ha nem vagyok szociálisan retardált, viszont a kiútkeresés közben egy csomó érdekes élménnyel is gazdagabb lettem.

lárvalányhaj 2010.12.10. 18:14:21

@xstranger:

Én is ezért szoktam rá a dohányzásra :)

GERI87 2010.12.10. 18:23:35

@altoid:

Attol függ...

A pókemberes Peter Parker is egy okoskodó tudóspalánta.....a haverja meg a gazdag gyerek..

Vagy Superman is civilben egy kis lúzer..

nem új dolog ez.

Ez a Potter dolog olyan hogy..igen szemüveges okoskodó stb és győz....sőt lehet hogy még divat is lesz a szemüveg meg a trapézmintás kötöpulcsi:)

de attólmég az ilyen ember "jó jó de otthonra nem kéne"...

GERI87 2010.12.10. 18:28:13

Szóval Barbee továbbra is Kennel fog dugni:)

Potter/Parker meg igazából max. az aranyos srác aki megírja a leckéjét..:)

Csak a mesékben van máshogy..

A Pókember rajongó Pistike ugyanúgy megveri Marcikát a
szünetben..

EzVan:) 2010.12.10. 19:01:01

@GuyFieri: majdnem tökély

PlantManager/GM - metrics mágus... leszarja, h mi hogyan, az a lényeg, h meglegyen az árbevétel/margin/fasztuggyami, amit a régiós/globál központ előírt, akár kicsit kozmixolni kell a mutatókat, akár kirúgni 1000 embert. Stratégia=0.

SOP Manager - sose dolgozott semmit, de minden SOP-t, munkautasítást ismer, és meg is tudja mutatni a neten/kézikönyvben/ISO szabványban, ha épp neki kéne vmit csinálnia, és azok arra hivatkoznak, h neki miért nem kell azt elvégezni

SürgősGyurka (kib. fontos manager) - mindig siet, sose ér rá, de még senki nem látta dolgozni, mert mtg-re megy/call-ja van/ppt-t kell gyártania

SOX felelős, amcsi gyökerű multiknál, aki auditál, hogy a számlákat elzártad a szekrénybe és a kulcs nincs a zárban felejtve->koreai párja a folyosómanager, aki ügyel rá, hogy a gyári folyosón mindig a piros vonal jobb felén menj, különben felnyom a nagyfőnöknél

HR kisfőnök, jellemzően 30 alatti pina, de már új nagy BMW-vel, vagy hasonlóval, simán s+ kat, de nem a cégnél levő manáger kezelgeti , hanem ő szervezi az egész cég egyébként szartsemérő kötelező tréningjeit, amit sikeresen outsource-olt a haver tanácsadó cégének (vagy bármely HR cégnek, ahol barátnő dolgozik) a szakképzési hozzájárulásból, amit ugye se főnök se kontrolling nem ellenőriz, mer 'azúgyislejönazadóból' ->20% visszacsorog neki -> BMW

Beszerző - 'azt nem tudom megvenni, mert a szállító nincs a rencerbe' és 4 hét, mire felveszik' (persze mert csak a haverok cégei vannak benne, így lesz a 8Ft-os csavarból 260)

Mindent mailben manager - minden megbeszélésről elkésik minimum 15 percet, de utána legalább 3 A4 oldal méretű konzekvenciát ír levélen az érintetteknek, általában pénteken este vagy egyéb lehetetlen időpontban - sok angol kifejezést tol, általában rosszul: pl "costumer" - cserébe a magyar helyesírása se jó: "mindíg/elöszőr)

Office support kisfőnök:
-Géza, képne egy új laptop, a régi már 6 éves
-Tamás, neked nem is kell a munkádhoz laptop, összedobunk egy desktopot, a fiúk úgyis ráérnek, és most feküdt el egy excentergép a tizenegyes soron, abból kibuheráljuk
-de wazeg, mit csináljak asztalival? én vagyok az egyetlen a cégnél, aki kijár a vevőkhöz, ezért hívnak üzletkötőnek...
-na jó, holnap térjünk vissza rá

...
telefonon
-Géza, végre, már tizedszer hívtalak, azt hittem sose veszed fel. Kéne az a laptop.
-Tulképpen mi a baja a te gépednek, ennél csak rosszabbak vannak a cégnél, tegnap megnéztem éjjel remote-on, 40G winyó, 1G ram, teljesen jó!!! Apropó, minek járatod éjjel is? Azzal csak csökkented a hasznos élettartamot
- Jóóó? Már 3 éve sem volt meg az enter gomb, azt radírból faragtam, tegnap pedig leégett a háttértár benne, miután már annyi szektorhiba volt rajta, h 3 óra a ki-be bútolás naponta.
-Ugye csináltál biztonsági mentést?
-Nem tudtam, mert mindig lelőtted a trouble ticket-et, h ne lassítsam a hálózatot...
-Oh, akkor hozd fel az IT-re. De ugye tudod, hogy a globál poliszi szerint csak a kápé/lenövő/bell 566637773WHDFg-CCRT-F/AU/XPSP/FOS típus vásárolható idén, és 2100 EUR, mire azt a Béla "apprúvolja"...
-Tudom, de most pont akciós a teszkóban ez a fajta, 119-ért meg lehetne venni számlára
-Nekem azt meg kell rendelni az előírt szállítótól, és az lassan megy, mire végigfut az approval mind a 9 helyen...

És ne feledkezzünk meg a multis lét könyörtelen királyáról: a tádááám: bérosztály dolgozói - na ők az élet-halál urai:))) - külön témát megérnének

Bocs, kicsit hosszú, az idióta multiangol nem véletlen (de utálom, hogy: mennem kell, mert call-om van/nem lett meg a revenue/rossz a CSI). Ja, és mind fiktív ám;) az életben ilyen emberekkel soha, de soha nem fogsz találkozni egy multinál :)))

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:24:30

@lárvalányhaj: én csatlakozom hozzád, meg az antiszociálisakhoz.
hálistennek, egyik csoport sem ismerős.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:27:39

@cd-r: na de kit érdekel, mit gondolnak? dolgozni járok a munkahelyre, nem barátkozni.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:41:58

@Ernoke: na, nekem egyszer azt rótták a fejemre, hogy a munkakezdés előtt negyedórával (akkora ért be a busz), miért beszélgetek a másik részlegen lévő lánnyal öt percet...

jut eszembe, említett másik részlegen volt szokása pár nőnek az, hogy minden napra egyeztettek, hogy ki milyen kaját hoz be ebédre másnap...na, ez a szánalmas.

lárvalányhaj 2010.12.10. 19:45:48

@GERI87:

Szerintem ez nagyon erősen közegfüggő. Lehetséges, hogy az ember geekként sose lesz olyan népszerű, mint mondjuk egy Barbie-külsejű lány, de ez nem is biztos, hogy cél kell, hogy legyen. Kamaszként persze mindenki híres meg népszerű szeretne lenni. Engem például nagyon sokáig, még a közelmúltban is bántott, hogy nem vagyok úgymond menő meg népszerű.
Aztán egy idő után elkezdtem látni, hogy menőnek, népszerűnek lenni rengeteg munka, és ráadásul rengeteg alakoskodással jár. Sokszor olyan emberekkel is kedvesnek, elbűvölőnek kell lenned, akiket egyébként utálsz. Sokszor akkor is el kell menned a bulikba, hogyha amúgy semmi kedved hozzá. Lehet, hogy ezért egy csomó szeretetet meg elismerést kap az ember, de kérdés, hogy nem túl nagy-e az ár, amit ezért fizetni kell? Nekem túl nagy lenne, az biztos. Én ennél sokkal öntörvényűbb vagyok, és van egy csomó dolog, ami fontos a számomra, és amikre aligha lenne időm, hogyha szociális faszkodásra kellene pazarolnom az energiát.

Egyébként az se biztos, hogy a népszerűség minőségibb emberi kapcsolatokat garantál. Az biztos, hogy rengeteg ember vesz körül, az is biztos, hogy sok pozitív energiát küldenek, de kérdés, hogy mennyire vagy fontos igazából a számukra. Nekem nagyon kevés barátom van, de ezek kizárólag olyan emberek, akik 100%-osan elfogadnak olyannak, amilyen vagyok, minden furcsaságom ellenére. Nem szorulok arra, hogy megjátsszam magam előttük, vagy hogy olyan dolgokat csináljak, amihez semmi kedvem. Nem tudom, hogy a népszerű embereknek hány olyan barátjuk van, akikre valóban számíthatnak.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:49:22

@Professor Pizka: nem munkatárs, hanem egy időben gondozó voltam mozgássérültek otthonában. ott kérdezte az egyik lakó szülője, mikor beszélgettünk, és említettem, hogy szeretek olvasni. felsorolt pár "írót", hogy olvasom-e őket. egyikről se hallottam. (nem tartoztak épp a klasszikus angol írók közé. meg semmilyenbe.) utólag megnéztem pár nevet, mind ilyen limonádéíró volt...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:50:51

@Professor Pizka: sőt, egyszer egy munkatársam azt mondta rám (ok, viccesen), hogy milyen "high-brow" vagyok, mert Virginia Woolfot olvasok...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 19:59:08

@derelye vágó: na, egyetem előtt dolgoztam gyárban. ott volt a szokása a nyolc osztályt végzett dolgozóknak hangoztatni, hogy ők is meg tudnák csinálni mindazt, amit az irodisták csinálnak. ja, persze.

balage81 2010.12.10. 20:04:36

@Styxx: köszönöm. csirke meg majdnem jól látta, de nem voltam it-s, a posztot a megfigyelés szülte. egyúttal jelezném Tibornak, hogy olyan sokáig állt nála ez a poszt, hogy már majdnem lemondtam a modoros blog szerkesztőbizottságában betöltött tagságomról. a végkielégítést azért elteszem legközelebb.... de nem erről akarok beszélni. hanem hogy egyszer volt egy amerikai menedzserem, akit utáltam. lenézte a magyarokat és azt gondolta nem szeretnek dolgozni. aztán kivágták, és nem sajnáltam. most meg egy fejvadász cégnél dolgozom. és érik a poszt a frusztrált (és rettentő beképzelt) személyzeti tanácsadó hölgyekről, akiknek amúgy meggyőződésük, hogy élet és halál urai, ezen kívül szakembereknek hiszik magukat. már értem az amerikait....

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:07:29

@GuyFieri: te figyelj, ha ennyire zavar pl. ez a "folyton angolul meg németül beszélő", akkor mi a fenének szórod tele angol szavakkal a mondandódat? magyarul menedzsernek írják, meg mi az, hogy "levelugrás", stb.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.10. 20:08:46

@xstranger: és ha akkora lúzer vagy hogy még a piát se bírod? :-)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:18:56

@lárvalányhaj: hát pont ez a mese lényege. amúgy, a normál mesékben (a hagyományosakban mármint), is mindig a legkisebb fiú, legszegényebb legény, stb. nyer, akit mindenki kinevet először.

lárvalányhaj 2010.12.10. 20:23:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ott kezdődik a probléma, hogy a többségük értelmezni se lenne képes azokat az iratokat, amikkel dolgozniuk kellene.
Arról már nem is beszélek, hogy valószínűleg egy levelet se tudnának megírni.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:29:37

@lárvalányhaj: Aztán egy idő után elkezdtem látni, hogy menőnek, népszerűnek lenni rengeteg munka, és ráadásul rengeteg alakoskodással jár.

na, nekem erről a Buffyból jut eszembe egy jelenet. Cordeliából, akinek a népszerűség a fontos, egyszer csak kibukik, hogy ez mennyi munkával jár, meg hogy nem tudja, hogy a barátai tényleg saját maga miatt szeretik-e, vagy csak a menő lánnyal akarnak lenni:)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.10. 20:30:29

@Professor Pizka: Inkabb az a luzer, aki alkesz lesz csak azert, hogy a tobbi alkesz befogadja ;)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:34:31

@lárvalányhaj: persze, de ezt nyilván nem fogták fel. amúgy is szokás mindenkinek érteni a másik munkájához, a múltkor is elmesélte nekem valaki, hogy szerinte én mit csinálok bérszámfejtőként. (különös tekintettel a "ráérős, laza munkára. mert nyilván, ő tudja, hogy a mi cégünknél hogy mennek a dolgok.)
természetesen köze nem volt ahhoz, amit csinálok...

vagy mikor egy akármilyen ügyfél panaszkodik bármilyen intézményre, hogy "mi tart nekik annyi ideig, hát csak egy perc ezt és ezt elvégezni.", ja, nekem is fél perc pl. egy casual timesheetet feldolgozni, épp csak háromszáz van belőle hetente, és nem csak azt kell vele csinálni, amit az ügyfél lát belőle. plusz nem csak ez az egy részleg van.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 20:35:17

@altoid: csak az első áll. geek nem igazán vagyok:)

probajanos 2010.12.10. 20:35:42

@EzVan:): megmondhatnám, de ha nem az én osztályomra kerülsz (ahova pillanatnyilag nem keresek embert), akkor ez sem jobb cég mint a többi.
Itt is vannak klikkek, megy a furkálódás a háttérben, (mint utólag kiderült, ellenem is ment, csak mivel az én felettesem közvetlenül a vezérigazgató, nem tudtak ártani, a "bevált" furkálódási út nem működött nálam).

Meg ez szerintem nem is cégspecifikus, és még csak nem is attól függ, hogy ki mennyire okos, vagy nem. (Bár, nem tartom magam buta embernek, sőt...)

Én úgy érzem, megtaláltam a helyemet, imádom a munkámat, szeretem és -bullshit-szagú, de igaz-a "magaménak vallom" a céget, és élvezem azt, hogy nyitottak a véleményemre, hogy olyan főnököm van, aki valamiért bízik bennem, és pártolta azt, hogyha a munkaköri leírásomon kivül álló területekre is befolyok, és tanulok ott, és ezért hatékonyan, és jól dolgozok.

Szerintem erre mindenki (na jó, majdnem mindenki) képes. Nem az excellgyárakban, ott a többségnek tényleg nincs más motiváció, mint a fizetés, meg a kolléganők kúrálása, hanem olyan helyen, ami segítségével az ember önmegvalósíthat.

lárvalányhaj 2010.12.10. 20:38:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Na igen, én is ilyesmire gondoltam. :) Persze fejben nagyon-nagyon nehéz eljutni ide, legalábbis nekem nem volt könnyű. Sok ember önértékelése kizárólag a külső visszajelzésektől függ, tehát ha nem kap elég pozitív visszajelzést, akkor hajlamos magába zuhanni. És minél gyengébb lábakon áll az önbizalom, annál inkább így van ez. Szóval ez afféle circulus vitiosus, és nagyon nehéz belőle kilépni. Mindenesetre el kell tudni jutni oda fejben, hogy az ember ne érezze magát egy darab szarnak azért, mert mások kinézik, vagy megmosolyogják a furcsaságai miatt.

chilis csokoládé 2010.12.10. 20:56:07

@Professor Pizka:

Cellini önéletrajzát elkezdtem, de eluntam.
Boris Viant meg olyan rég olvastam, hogy szinte már el is felejtettem.
Most készülök újraolvasni Szolzsenyicintől a Rákosztályt.

egy másik gyógyegér

probajanos 2010.12.10. 21:04:37

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
"Aztán egy idő után elkezdtem látni, hogy menőnek, népszerűnek lenni rengeteg munka, és ráadásul rengeteg alakoskodással jár"

Meg nem is mindenkinek van igénye arra, hogy sokan vegyék körbe.
Én általánosban morzsi voltam, a szüleim épitkeztek, emiatt csórók voltunk, akkoriban jöttek be a márkás cuccok az országba, nekem 14 éves koromig csak piacos cuccaim voltak (Budapest egyik "elit" általánosába jártam, ahova mostanában a politikusgyerekek járnak.)
Nem is voltam népszerű, az általánosból 2 emberrel tartom a kapcsolatot, egy akkori morzsival, meg egy sráccal, aki akkor menő volt, de mostanra morzsi lett.

A gimiben, már jobban ment, a ház felépült, jutott jó cipőre, ruhára, ott -részben nyilván ezek miatt is- "hangadó" lehettem, ki is rúgtak második végén.
Senkivel nem tartom a kapcsolatot, sem innen, sem a második gimnáziumból.

A fősuliba szintén nem sikerült beilleszkednem, a csoportomból senkivel nem voltam különösebben jóban, pár csajjal igen, de ők általában más szakokra jártak, csak egy-egy közös óránk volt.
De ők időközben elkoptak mellőlem.

A -párhuzamosan a fősuli mellett elkezdett, majd meló mellett befejezett- egyetemen (mérnök szak, levelező) nem volt klikkesedés, elég hajtós volt ahhoz, hogy mindenki-mindenkivel közösködjön. Aki kimaradt ebből, az menthetetlenül lemaradt. (Volt egy srác, amikor én végeztem, a 7. évben, akkor csinálta meg azokat a tárgyakat, amik a tanrend szerint a 3 év végén kellett volna. Pedig nem volt buta, csak rettenetesen antiszociális, az a fajta, akin nem mer kezdeményezni, pedig, ha néha beszélgettem vele, mindig látszott, hogy jó arc, és nincs is ellene a beszélgetés) De onnét is csak egy olyan srác maradt meg, akivel diploma után is, több-kevesebb rendszerességgel találkoztam, és a barátomnak mondom.

A mostani munkahelyemen is csak egy emberrel lettünk barátok, egy 40+ nővel, (én most 28 vagyok) akivel viszont annyira, hogy rendszeresen összejárunk (hú, ez hogy bassza az ötvenes matrónák szemét, te szűzanyám...).
Meg még a HR-es nővel vagyok jóba, (akit viszont az egész cég utál). A vezérigazgató, noha szakmailag kifejezetten jó a kapcsolatunk, kölcsönösen elismerjük, támogatjuk egymást, nem tartozik a barátaim közé, már abban az értelemben, hogy érdeklődnék utána, hogy mondjuk mi történt a hétvégén.
És igazából a többiekkel is leginkább ilyen udvarias semmilyen a kapcsolatom. Én nem bántok másokat, ők meg, ha akarnának sem tudnának bántani engem.
Szóval nekem, pedig megismertem vagy 1000 embert az életemben (2 gimis osztály, 2 egyetem, 5 munkahely) öszesen 7 barátom van. És nem is vágyom többre.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 21:13:06

@probajanos: persze, nem mindenkinek van rá szüksége.
az elejét lárvalány hozzászólására mondtam.
engem az oviban elküldtek pszichológushoz, mert nem játszottam a többiekkel, elvoltam magamban:)

mi az a morzsi, szegény? szerencsére az életben nem voltam olyan társaságban, ahol számított volna, hogy kinek mije van.

GuyFieri 2010.12.10. 21:18:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): bocsánat ,igazad van ott a pont.

Azért meg kell vallanom ,hogy ott hagytam pár jó embert is aki csak dolgozik, nem csalja meg a párját ,és segít hogyha bajban vagy...persze manapság ezekből egyre kevesebb van.

lárvalányhaj 2010.12.10. 21:53:28

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

"engem az oviban elküldtek pszichológushoz, mert nem játszottam a többiekkel, elvoltam magamban:)"

Nagyon sok ember úgy fogja föl, hogy aki társas szituációkban nem sündörög azonnal oda a többiekhez, hogy kommunikáljon velük, az GYANÚS. Nem vesz részt, kivonul, elhúzódik, TEHÁT egy potenciális minivoldemort, aki a nagy magányában világuralmi terveket sző, és horcruxokat készít a kedvenc plüssnyulunkból.

:D

lárvalányhaj 2010.12.10. 22:02:44

@altoid:

Ami viszont nem tetszik a Harry Potter-könyvekben, hogy állandóan azt domborítják, hogy a csapatmunka mennyire fontos, és Voldinak az egyik legtöbbet kritizált tulajdonsága, hogy magányos típus, aki a leginkább egyedül szeret dolgozni.
Ezzel még inkább elmélyítik a kisdedekben azt az egyébként is meglévő meggyőződést, hogy aki egyedül van, az gyanús, és biztosan van vele valami gáz.

xstranger 2010.12.10. 22:05:40

@Professor Pizka: na ebbe en beleestem, mert piszkosul nem birom, de beontod aztan indulhat a musor.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 22:09:33

@lárvalányhaj: nem azért, hanem mert a szociális érzék (szóval a nem érintkezés) konkrétan az autisták jellemzője. attól félt az óvónő, aki elküldött, hogy esetleg az vagyok. a pszichológus csak annyit mondott, hogy szeretek egyedül lenni:) (mellesleg: azóta is:)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.10. 22:10:30

@lárvalányhaj: na akkor én pszichopata gyilkos vagyok, asszem:)

EzVan:) 2010.12.10. 22:16:33

@probajanos:
bocs, félreértesz...
nekem nem kell ilyen cég, szerencsére megvan a sajátom

de kb érdekel, h mi lehet ilyen 50-100 körüli, ahol látszólag értelmes feladatot tudtak adni.

GuyFieri 2010.12.10. 22:49:43

Néhány szó még a két számomra "kedvenc" osztályról ,és evvel ezután többet nem szeretnék foglalkozni a témával a rossz emlékek miatt ,de valahol az embernek ki kell írnia magából ,hogy megkönnyebbüljön a lelke.
Szóval a HR és a Quality osztály tagjairól essen még néhány szó:

HR
Ők mindig tudják kinek mennyi a fizetése ,szóval ki a jó parti ,ugye 90%-ban hölgyekből áll az alakulat ,szóval van 1-2 szingli is a keretben ,ezek egy idő után átalakulnak férjkeresőkké és csodák csodájára kire másznak rá ,hát persze ,hogy arra akinek a legnagyobb a fizuja ,legyen akár családos is az illető.

HR infolánc
az információk és pletykák melegágya és születési helye ,mindig csak e-mailben vagy chat-en megy az info,és mindenhol vannak kémeik legyen az az utolsó budi az udvaron .Mindenkiről mindent tudnak vagy tudni akarnak ,persze össze is járnak szórakozni ,fokozva az információéhséget ,igazából senki nem tudja a vállalatnál ,hogy mivel foglalkoznak...de a kávézó környékén vagy a bűfében csak velük lehet találkozni.

Quality

most nem a Q managerről lesz szó ,hanem az osztály tagjairól.
a HR osztály férfi megfelelői infoban ,pletykában verhetetlenek ,mindenki cigizik sokszor kövérek főleg a supplier részleg képviselői a sok ingyen ebéd és ingyen hotel miatt, sokszor lezsírozzák őket a beszállítók ,ilyenkor szokott a termelési értekezleten elhangzani az "ez nem a beszállító hibája ,ezért ők nem fizetnek "mondat és ilyenkor szöget üt eggyesek fejében akik beavatottak ,hogy ez az arc most melyik cégnek dolgozik ,talán mind kettőnek.

A process oldal

OVi és Gyurcsány utódai, mindent megtudnak magyarázni ,általában beszédben nagyon erősek ,ha elöbbutóbb találkoznak egy szakmailag képzett egyénnel,aki átlát a szitán ,akkor jön a taktika váltás és már rögtön a beszállító a hibás ,vagy persze a másik osztály ,és legvégül ha már nincs senki akkor az a szegény munkás aki éjjel nappal robotol és persze nem tehet semmit az egészről.

Jó volt ezeket leírni .

Jó éjszakát mindenkinek

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 08:32:30

@lárvalányhaj: én az első horcruxomat a saját plüssvoldemortomból csináltam.

chilis csokoládé 2010.12.11. 09:55:42

@vészmadár (pica pica):

:))

Tényleg. Voldemortra még nem kattant rá a póló-, bögre-, plüssállat- és egyébipar?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 10:00:37

@vészmadár (pica pica): amúgy komolyra fordítva a szót: van egy pólóötletem, kis lefelé mutató nyíl a póló alján, és odaírni: akit nem nevezünk nevén.

chilis csokoládé 2010.12.11. 10:08:11

@vészmadár (pica pica):

Most megyek a Wikire, és megkeresem a varázsige jelentését. Mert már kissé régen olvastam a HP-t.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 10:58:58

@chilis csokoládé: igy nem fogod megtalalni. Az helyesen: Crucio! (kinzas, fajdalom okozasa)

chilis csokoládé 2010.12.11. 11:06:56

@altoid:

Köszi. Pontatlanul emlékeztem rá, de megtaláltam.

Muszáj használnom ezt az oldalt a Wikin, mert a fiam most olvasta ki frissen a HP-t, és varázsigéket kiált rám.
Néha azért benézek arra az oldalra, amikor tudni akarom, mi a szöszt akart a gyerek :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:10:42

természetesen elbasztam, mert emlékezetből írtam, ez nálam gyakorlatilag a szitával egyenértékű adathordozó.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 11:10:43

@chilis csokoládé: Gondolom nem art tudni milyen reakciot kell produkalnod... :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.11. 11:12:37

@vészmadár (pica pica): A polootlet tetszik, bar szerintem siman neven nevezheto a dolog: varazspalca! :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.11. 11:21:23

@altoid: egy nagymellű csoporttársamnak adtunk egyszer egy "vigyázat, lengőteher" feliratú pólót.

GERI87 2010.12.11. 13:20:47

@lárvalányhaj:

Az lehet hogy az ő kapcsolatuk felszínesebb, de ha ők is azok...márpedig ha ilyen közegbe kerülnek akkor ez lesz nekik is a minta...akkor ez nekik nem baj, és lehet soha nem kerülnek olyan helyzetbe hogy ez probléma legyen...lehet soha nem kerülnek olyan életszakaszba hogy a felszínes barátoknál többre van szükség, mert sosem lesznek ilyen igényeik...:)

lárvalányhaj 2011.01.01. 23:26:27

@altoid:

"Amúgy az antiszemitizmusban is van ilyen elem"

Nézd, mit találtam:

"Jewish boys have often been treated as archetypal nerds and, sometimes, this has been linked to anti- Semitic prejudice. The 1984 hit movie Revenge of the Nerds played a key role in changing such attitudes. The nerds' leader in this movie -- Lewis Skolnick -- is clearly from a Jewish background, while his enemies at school are a bunch of fair-haired, blue-eyed jocks. Led by Skolnick, the nerds outwit and defeat the Aryan thugs. Revenge of the Nerds has been credited with the birth of so-called "nerd pride". It certainly helped introduce a different image of nerds to popular culture."

www.independent.ie/lifestyle/gleeful-triumph-of-modern-nerd-2106196.html

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.02. 10:06:11

@lárvalányhaj: Jó kis cikk! Gondolom az sem véletlen, hogy pont te, a geek pasik nagy rajongója, linkelted be ide! :)

Persze én, mint szemüveges nerd zsidógyerek, csak támogatni tudom a leírt trendet. Kár, hogy a nerd pover mozgalom még nem igazán ért el Magyarországra (sőt, inkább az ellenkező irányba haladnak a dolgok), pedig amikor középiskolás voltam (90-es évek eleje) még sokkal jobb volt nálunk nerd-nek lenni, mint bárhol nyugaton.

lárvalányhaj 2011.01.02. 13:41:14

@altoid:

Pont azon gondolkodtam, hogy mostanság elég sok filmben kérdőjelezik meg / parodizálják ki a klasszikus amerikai szuperhőskultuszt (egyszerű huzalozású, ámde jóképű, erős és tiszta szívű főhőssel a főszerepben). A Megaagy c. rajzfilmben pl. egy sztereotipikus főgonosz válik főhőssé. Bemutatják a gyerekkorát is, és megtudjuk, h igazi nerdy minitudós volt. :) De egy csomó más filmet is lehetne mondani.

lárvalányhaj 2011.01.02. 13:46:07

@altoid:

Nálunk a társadalom sokáig egyáltalán nem negatívan tekintett a nördökre. A hímnemű nörd barátaimnak, ismerőseimnek nagyszerű kapcsolata volt a szüleivel, a tanáraival, vagy a nagyszüleivel. Imádták őket, mert okosak, jó tanulók, büszkén fölveszik a nagyi kötött pulóvereit, és mert tisztelettudóan viselkednek a felnőttekkel (= sikeres volt az idomítás).
Csak azt nem sikerült / akarták észrevenni, hogy mindeközben az osztálytársaik utálták őket, barátaik nagyon sokáig nem voltak, barátnőre meg az egyetem végéig nem nagyon sikerült szert tenniük. Szerintem ez elég szomorú azért. Persze kérdés, hogy segíthet-e ilyenkor egy szülő, és ha igen, akkor hogyan.

lárvalányhaj 2011.01.02. 14:15:29

@altoid:

Mármint nem az a szomorú, hogy a szülők szeretik a geeky kisfiukat, hanem az a felfogás, hogyha egy gyerek jól tanul, és problémamentesen viselkedik, akkor biztos nincs semmi baj. A problémákról meg inkább nem veszünk tudomást, mert sokkal kényelmesebb a homokba dugni a fejünket ilyenkor. Aztán csodálkozunk, hogyha 22 évesen mondjuk depressziós lesz, vagy valami.

blur7 2011.01.02. 19:26:46

@lárvalányhaj: De sok szülő nem ismeri még a kifejezést sem. Szerintem először ezt kell valahogy megismertetni velük a jelentésével együtt.

lárvalányhaj 2011.01.02. 20:23:00

@blur7:

Attól még, hogy a kifejezést nem ismerik, a jelentése ismert lehet a számukra. Az a baj, hogy sokan azt gondolják, hogy az másodlagos, hogy vannak-e barátai a gyereknek, mert nem az számít. Hanem az, hogy jó jegyei legyenek, meg mittudomén, mert azt gondolják, hogy minden azon múlik, hogy mekkora pontszámmal veszik föl az egyetemre.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.02. 22:44:38

@lárvalányhaj: Ne keverjuk ossze a geek-et a kis eminenssel. Bar van atfedes, de geek altalaban onkent, belso kesztetesbol lesz valaki, nem szuloi nyomasra. Raadasul az atlagos, mezei geek-nel vannak baratai (termeszetesen a tobbi geek). Ugyhogy a szuloknek nincs igazi okuk ra, hogy azt higyjek, valami nem stimmel. Egyebkent meg a geek letnek csak ket igazi hatranya van: a bunkok, akik irigysegbol es rosszindulatbol szivatnak, es persze kesobb a lanyok. De ha valamiben, a csajozasban aztan tenyleg nem tudnak a szulok segiteni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 07:25:28

@lárvalányhaj: amikor a geek majd befut vmi hiperúj informatikai cucc egyetlen ismerőjeként, értőjeként esetleg kitalátoraként, és megszedi magát, egyből lesz nője, ne aggódj:)

blur7 2011.01.03. 09:35:09

@lárvalányhaj: De én attól tartok főleg, hogy a jelentését se. Amúgy teljesen igazad van, nem csak a tanulmányi átlag számít. Remélem erre egyre több szülő rájön.(Nekem szerencsém volt ebben a tekintetben gyerekként.)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 12:38:22

@altoid: geeknek lenni egy dolog, az még menne, de abban segíts, zsidógyerek hogy lehetnék végre így 30+ évesen? jól jönne már egy kis löket a hitbéli társaktól, nah:)

blur7 2011.01.03. 12:44:10

@vészmadár (pica pica): Én a közelében se voltam 1-2 esetet (pl. érettségi) leszámítva. Volt olyan év, amikor csak matekból voltam 5-ös. De nem zaklatott senki a jobb jegyekért. A különféle intelligenciát mérő tesztek eredményeivel nyugtattam magamat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 12:48:40

@blur7: jobb az, ha nem kell nyugattni magad semmivel, mert mindenhez kurva okos vagy. Mint plö én is:)

blur7 2011.01.03. 12:55:46

@vészmadár (pica pica): Nem lehet mindenki ilyen kiváló, valakinek rontani is kell az átlagot. Na erre használtak engem. :)
A vicc az volt, amikor átkerültem másik iskolába. Az osztály tele volt bukottakkal. Az értelmesebbeket elmenekítették szüleik más iskolába. Még értelmi fogyatékos osztálytársam is volt (a 8 év alatt csak egyszer buktatták, rendesen bántak vele). Na ott úgy alakult, hogy nekem még mindig 5-ösöm volt matekból, de a második legjobbnak csak 3-as. Pedig nem lettem okosabb 2-3 év alatt.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.03. 13:13:52

@vészmadár (pica pica): Lehet, hogy mostanaban pont nem a legjobb otlet bezsidulni... En meg mar regen tervezem, hogy reklamalok a szuleimnel: kazar letemre SOHA A BUDOS ELETBEN nem kaptam semmilyen loketet senkitol.

blur7 2011.01.03. 13:15:44

@vészmadár (pica pica): Biztosan nem. De hidd el, el tudom képzelni azt az iskolát.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.03. 13:36:12

@lárvalányhaj: vagy zugivó és hízik hirtelen 15 kilót...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.03. 13:36:50

@blur7: vagy csak odaírni a szótárban a gyógyegér mellé :-)

lárvalányhaj 2011.01.03. 14:31:44

@altoid:

Ha már kazártematika, nemrég láttam a Hebrew Hammer c. filmet, neked is ajánlom sok szeretettel :) Egy echte zsidó akcióhősről szól, akinek az a feladata, hogy megmentse a Hanukát :D
süti beállítások módosítása