Olvasói rovat - A magyar rocklegenda

2010/09/14. - írta: Modor Tibi

 

Muddy újra, a tökéletes fesztiválajánló és a táncházas után - és még ezeknél is lehetett jobbat csinálni - itt van.


 

A modoros magyar rocklegenda

 

Hogy állt össze a zenekar, hogyan ismerkedtetek meg?

A Feldmayer Tibi vörösmartys volt, mi meg ketten a Kovácsovics Zolival a Cserép utcai gimibe jártunk. Viszont a két iskolának közös volt a kémiaszertára, úgyhogy ott gyakoroltunk a kémcsövek között délutánonként. A Pavelka Gyurikát meg az utcáról ismertük, mert mindig egy ilyen bézs, műbőr gitártokot hordott a vállán. Egyszer aztán kiderült, hogy ő is nagy Ten Years After-rajongó, úgyhogy bevettük a bandába. A Radovai Feri meg úgy lett tag, hogy épp a Lacfi utcában a 176-os buszt vártuk, amikor odaállt mellénk egy ilyen prémnyakú motorosdzsekiben, amit csak nyugatról lehetett behozni. Elkezdtünk beszélgetni, aztán elmondta, hogy ő is zenélget, ráadásul a Csörsz utcai kultúrházban szervez ifjusági délutánokat, amik persze mindig nagy piálásokba torkolltak. Na, aztán a Feri megkérdezte tőlünk, hogy tudunk-e valamit a Radnóti Miklós Művelődési Otthonban rendezett buliról, mert állítólag szétverték a zsaruk a rajongók pofáját. Rögtön összehaverkodtunk, mert ugye nekünk is többször meggyűlt a bajunk az akkori hatalommal...

Hogyan szereztétek be a hangszereket? Ha jól tudom, ez abban abban az időben szintén nagyon nehéz volt.

A Tibi az első gitárját, azt a csodaszép fehér Jolána gitárt, amivel le van fotózva az Ifjúsági Parkban, Cseszkóban vette. Emlékszem, azért, hogy le ne bukjon a vámon, húsdarálónak álcázva hozta be, apró darabokra szétszedve. Az erősítőt meg a mikrofonokat meg a Picó Tomi faterja szerezte NDK-ból. A Tomi amúgy is budai gyerek volt, úgyhogy neki sose volt gondja az ilyesmikkel. A muterja is a rádióban dolgozott, szóval sokszor hozott "von haus" egy kis ezt, meg azt. Az első demót is ott vettük föl a rádió egyik stúdiójában. Úgy szólt, mint a szar, mert egy beszédmikrofont kaptunk csak, de legalább volt valami anyagunk, amivel lehetett kopogtatni a Hungarotonhoz.

Ez volt az a felvétel, amit később Erdős Péter visszadobott?

Fogalmazzunk úgy, hogy nem nagyon voltunk vele jóban... Mivel lemezt nem adhattunk ki, otthon többszörösítettük másolt kazettákon az anyagot, és ingyen osztogattuk a koncerteken a rajongóknak. Ráadásul persze a Villamos együttessel (ex-Metró) tervezett közös ORI turnét is lefújták, úgyhogy egy időre pihenőt kellett fújni.

Ez még az előtt volt, hogy a Radovai Ferinek volt az a legendás esete Vidámparkban?

Nem, azután. Ez akkor volt, amikor elkezdtük a saját klubunkat. Az egykori Münnich Ferenc és a Hámán Kató utca sarkán volt egy apró, pici kis klubocska, ahol se ablak, se ajtó, meg még azóta sincs melegvíz szerintem. Öt évet nyomtunk le ott. Várjál csak, hogy is hívták... Mindjárt... Máglya Klub, megvan. Na, mi oda költöztünk be, és szórakoztattuk az ifjúságot. Becsületkassza volt, de annyi mindig összegyűlt, hogy az este végére kellően elfáradjunk... Ha érted, mire gondolok... Szóval kemény idők voltak.

És akkor a hatalom ismét közbeszólt...

Pont amikor befutott a klub, a Kovácsovics Zolit behívták katonának. Hát, mondanom se kell, teljesen kétségbe estünk… Az volt a óriási nagy szerencsénk, hogy a Feldmayer Tibi nagybátyjának az akkori osztályvezető a gyerekkori legjobb cimborája volt (együtt gomboztak a Széna téren), úgyhogy el tudta intézni, hogy a Zoli kijárhatott esténként a laktanyából. Akkor lett gyanús a dolog, amikor egyszer Kazincbarcikán játszottunk a Vegyész Klubban, és a koncert után behívták a Zolit. Egy kicsit elbeszélgettek a fiúval, de aztán elengedték… Megmondom neked őszintén, én azóta se néztem utána, de biztos vagyok benne, hogy ránk volt állítva valaki, hogy köpjön. Van is egy tippem, hogy kicsoda, de én már nem akarok ezzel foglalkozni.... Rég volt...

De aztán valahogy mégis csak elért titeket a siker. Hogy is volt ez?

Magam sem tudom hogyan, de mi lettünk a Uriah Heep előzenekara, amikor '78-ban felléptek a Petőfi Csarnok szabadtéri színpadán. A koncert után odajött hozzám a Mick Box, hogy teljesen lehidalt a műsortól, és hogy minket akar előzenekarnak a teljes észak-amerikai turnéra. Ment a tárgyalás, meg a menedzseri susmus a háttérben, meg szerintem le is nyúltak minket rendesen... Aztán az lett a vége az egésznek, hogy nem engedték ki a csapatot... Meg a Picó Tominak is akkor született meg a fia, úgyhogy itthon akart inkább maradni... Ha akkor kimehettünk volna, nem álltunk volna meg New Yorkig és a világhírig. Így viszont maradtak az hazai bulik.

Az egész országot végigturnéztuk. Akkor még lehetett játszani, tudod? Én nagyon sajnálom ezeket a mai gyerekeket, alig van hely, ahol felléphetnének. Mi annak idején minden nap játszottunk. Békéscsabán nagyon jó kis törzsgárda verődött össze, imádtak minket; Kaposváron a Főnixben kéthetente felléptünk. A Budai Parkszínpadon? Ott meg minden nap. Ráadásul olyan hangrendszerünk volt, hogy a Stoneson kívül egyedül mi használtunk ilyen cuccot egész Európában. Kreton márkájú nagyon frankó kis motyó volt. Valami csehszlovák fejlesztés, csak leállt vele a gyár, mert túl jóra sikerült. Úgyhogy mi mindenhová saját szerkóval mentünk. Egyedül Bács-Kiskunból voltunk kitiltva, mert a Radovai Feri lenyelte az egyik rajongó cicifixét a színpadon. Korábban ezzel sosem volt baj, mert nem a színpadon csinálta, de ezzel kicsit túllőtt a célon.

Ez vezetett a későbbi feloszláshoz?

Részben. Meg nyilván a sok utazás, buli, slepp, meg minden, ami ehhez a szakmához tartozik. A Pavelka Gyurka megunta a Ladák hátsóülését, úgyhogy kiment hajóra vendéglátózni… A Kovácsovics Zoli meg elég erősen elindult a vallás irányába, és a végén már inkább sámánkodott, mint gyakorolt. Ráadásul a Tomika is egy keményebb, az akkori metáltrendekhez jobban igazodó, masszív zenében gondolkozott, mi viszont a dallamosabb, lírikus vonalat akartuk megtartani.

Az utolsó koncertet végül az Ifiparkban adtuk, de sajnos akkor már nagyon kijöttek a Feldmayer Tibi alkoholproblémái. Már nem játszott jól. Átadtuk a helyet a fiataloknak.

Jövőre lesz 40 éves a banda. Lehet, hogy ismét felhúrozzuk a gitárt. Meglátjuk. Egy jubileumi búcsúbuli talán beleférne, bár mostanában ez is olyan divatos lett... De a miénk legalább nem a pénzről szólna.

 

Kovácsovics Zoli - ének
Feldmayer Tibi - gitár
Radovai Feri - gitár
Pavelka Gyurka - basszusgitár
Picó Tomi - dob

 

Köszönet K.G. barátomnak az ihletért és a segítségért.

129 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.09.14. 07:42:59

" Emlékszem, azért, hogy le ne bukjon a vámon, húsdarálónak álcázva hozta be, apró darabokra szétszedve."

Könnybe lábadt a szemem ezt olvasva, az utóbbi idők legsikerültebb posztja.

terran 2010.09.14. 08:28:56

Radovai Feri legendás esete a Vidámparkban:

Feri bambis üvegekben próbálta becsempészni a szeszt a zenekar számára, míg a többiek spontán gerilla rockdiszkót állították fel a dodzsem mellé.
Az áramot a ringlispíl tápjáról kölcsönözték, a közönség buzdítására pedig zseton alakú gitárpengetőket hintettek a járművek közé.

A nyugati görkorcsolyás diszkotékákat megidézni próbáló akció a vártnál kevésbé zajos sikert aratott, ugyanis nemcsak hogy Feri nem ment át a motozáson, és így ritmusgitár nélkül a zenekar csak másfél számot tudott szívvel eljátszani.

Mire a munkásőrök megérkeztek, a zenekar már elpakolta az erősítőket.

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.09.14. 08:43:37

" Ha akkor kimehettünk volna, nem álltunk volna meg New Yorkig és a világhírig. Így viszont maradtak az hazai bulik."

Fantasztikus.

É2I 2010.09.14. 08:47:48

Olyan szép Omega, Piramis modorosság :)

Maestro 2010.09.14. 09:09:10

ez a tudod-os visszakérdezés a halálom. a poszt pedig zseniál.

memph 2010.09.14. 09:18:24

A Petőfi Csarnok 1985 tavaszán nyílt meg, sebaj, jó a szöveg :)

Ernoke 2010.09.14. 09:23:03

én azt nem értem, h a zenekar melyik tagjával készült az interjú. van egy titkos hatodik tag?:)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.09.14. 09:37:06

Hű ez milyen súlyos lett. Ott a pont.
Kimondják egymás nevét teljes egészében de becézve.
Ezt színészek is csinálják a Vitray Tamás féle 'tóksóban'.

Styxx 2010.09.14. 09:38:09

Nagy Generáció, Nagy Szavak, de nem bírom magam visszafogni, ez az egyik legjobb poszt a modoroson ever! Nagy Gr.

"Egyedül Bács-Kiskunból voltunk kitiltva, mert a Radovai Feri lenyelte az egyik rajongó cicifixét a színpadon. Korábban ezzel sosem volt baj, mert nem a színpadon csinálta, de ezzel kicsit túllőtt a célon. "
:-))))
De a húsdarálósnál is elcsábultam, csak Brother Love kolléga beelőzött.

A poszt egyedüli hibája egyben erénye is. Sokkal rokonszenvesebbek, mint a magukat agyonhájpoló igazi "Nagygenerációs" vén f@szok, akiket, ha jobban megkapirgálnánk, kiderülne, hogy a legtöbb bandában több volt a 3/3-as, mint a gitáros.

bekbórd! 2010.09.14. 09:41:39

@terran: -Úgy hallottam, azzal a ringlispíl elektronikával is volt némi gáz.
-Igen, bizonyára az öregebbek még emlékeznek, hogy akkoriban úgy úgy nézett ki a körhinták vezérlése, hogy 2 elektródát engedtek bele fokozatosan egy sós vízzel teli vályúba. Valamiért erre kötve nagyon szarul szólt a motyó, úgyhogy a Feri hozatott a portással raktárból egy vödör sót, amit télen az útra szórtak, és ezt szépen bele is lapátolták a vizes edénybe. Na, ezek után a torzító pedált nem kellett nyomkodni, a Kreton erőlködők torzítottak maguktól is, aztán hétfő reggel vihettük be őket a BRG-hez, ahol egy szaki fusiba megszerelte. Így sem volt olcsó.

Mitya Ivanov 2010.09.14. 09:45:42

Nagyon komoly szöveg, csak a neveket kell kicserélni

endre69 2010.09.14. 09:56:03

Most már csak a banda nevére lennék kíváncsi.

MagyarZizzi (törölt) 2010.09.14. 09:58:51

Ott a pont; ez a poszt nagyon ütött! Csak az maradt ki belőle, hogyan süllyed manapság egyre lejjebb a magyar könnyűzene. Ezek után kíváncsi lennék a jubileumi koncertre is!

doszy 2010.09.14. 10:02:29

@Ernoke: Schuster Lóránt? :)

Billy Cole 2010.09.14. 10:03:30

"Valami csehszlovák fejlesztés, csak leállt vele a gyár, mert túl jóra sikerült."

Ezen kifeküdtem! Annyira jellemző igazi magyaros magyarázkodás...

driopios 2010.09.14. 10:04:09

Az kimaradt, hogy amikor végre megjelenhetett a lemezük a hungarotonnál, a kihelyezett párttitkár csúnyán belenyúlt a szövegekbe és egész versszakokat húzatott ki. Először hallani sem akartak róla, de végül belementek, mert kellett a pénz, de a koncerteken mindig az eredeti változatot játszották, hogy összekacsinthassanak a rajongókkal.
A lemez persze szarul is szólt, mert nem engedték nekik, hogy túl jól sikerüljön, hogy nehogy véletlenül befussanak. Persze, ennek ellenére is eladtak belőle több mint 1200 darabot.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.09.14. 10:08:22

Szerintem is túl rokonszenves lett a mesélő, ennél a posztnál nem vertem a fejem a falba a modorosságtól. :D Olyan nosztalgikus-kedves, cseppet sem idegesítő.

Mitya Ivanov 2010.09.14. 10:08:54

a mai zenei életet csak az egynyári slágerek jellemzik, meg a tuc-tuc, ennek ellenére kiadják a jubileumi búcsúbuli teljes hang és képanyagát, mert az igazi rajongók úgyis megveszik

2010.09.14. 10:12:47

Csodálatosak az olyan fonomságok, mint a "Csörsz utcai kultúrház", "egykori Münnich Ferenc és a Hámán Kató utca sarkán". Erdős Péter dehonesztáló felemlegetése alap.

Tényleg az utóbbi idők legjobbika.

mudcastle 2010.09.14. 10:19:21

"otthon TÖBBSZÖRÖSÍTETTÜK másolt kazettákon az anyagot"

"együtt gomboztak a Széna téren"

"Kazincbarcikai vegyész klub"

"Kreton márkájú cucc"

LOL

Waldorf Rolandó 2010.09.14. 10:28:43

te, hát a midemen hátast dobott tőlünk a szakma, én mondom neked, hogy hogyan szólhat ilyen jól egy vasfüggöny mögül jött banda, meg hogy ilyen mély értelmű szövegekre vagyunk képesek, úgy általában, a magyar zenei élet. A rolling stone magazin lőtt csak rólam egy fotót, nem tudom, megjelent-e, tudod, akkoriban nem nagyon jutottunk hozzá a hanyatló nyugat sajtótermékeihez. Ott csináltam először, hogy nyomom a basszert kegyetlen, közben meg két kézzel a fejem felett tapsolok.
Végül mégis a Pecsovics Mónika és a Rák együttes utazott a yamaha-fesztiválra, az erdősnek jobban feküdt a Móni, érted, nem kell magyaráznom. Mindegy már, kár ezen morfondírozni.
Annyiban mégis jobb volt akkor, hogy ott voltunk mi meg a hasonló bandák, akik azért hozták a színvonalat, mára csak az ilyen, nem akarom megsérteni, de a Mónikák maradtak. Mónika-show lett a világ.

pixelatedbear 2010.09.14. 10:29:54

rég olvastam ennyire tökéletes írást itten - és ez az eddigi kommentekre is vonatkozik.

zseniálisak vagytok

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.14. 10:39:41

Azért az időpontokra legközelebb jobban figyeljetek oda: 1978-ban ugyanis két ok miatt se koncertezhettek a Petőfi Csarnokban:
1. A Pecsa csak 85-ben nyílt meg.
2. Ha jövőre lesz 30 éves a zenekar, akkor 81-ben alakult

:-)

2010.09.14. 10:43:09

@Fedor: Hasogassa a szőrszálat itt kend... Apróságok, amelyek a műélvezetet nem befolyásolják.

ZON 2010.09.14. 10:49:08

Szinte látom Frenreisz Károlyt a rágyógyult napgépben...

Mitya Ivanov 2010.09.14. 10:51:17

azért maximális respect a tagoknak, hogy nem lettek szeszkó lackók

golyo1974 2010.09.14. 10:53:52

Bakk....... Előttem van az egész :) Köszönöm!

ezsolt 2010.09.14. 11:01:22

Hol lehet majd megvenni az új albumot?
Csak bakeliten vagy BASF kazettán érdekel

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.14. 11:02:06

Grat, jó kis poszt! Hjúújjj de utálom ezt a réteget, végighaknizott 30 évet, kinyalt annál is több segget, aztán előadja a nagy ellenzékit, mert hogy már ő megénekelte: "Összetörted a szívemet" érted, ez mekkora tett volt ilyet írni bazmeg, mekkora utalás 56-ra meg ilyenek. A mi magyar rocklegendáink 90%ban kispályás prosztók, simulékony emberkék pfjjj...na mindegy, ez az én mániám.

Styxx 2010.09.14. 11:07:02

@Fedor:
Szerintem az már a SAJTÓ ÖRDÖGE. A Zenész Magazin hozta le a cikket, ami ugye a Soltész Rezső médiabirodalom része.
A Pavelka Gyurka még -ban beszólt a Rezsőnek, hogy:
-Né má' pulikutyafejű hülyegyerek! Ilyen séróval mulatóst kéne játszani, Hogy is hívnak? Balázs, vagy Pali?

Rezső nem felejt, az adatok manipulálásával most aláz. Az ÍNYENCEK tudják, hogy miről van szó:-)

www.mediatechnika.hu/?q=hir/tartalom/746

Gazz 2010.09.14. 11:11:27

Igen, ez a Fenreisz, vagy a Som Lajos.

Ted Striker 2010.09.14. 11:16:58

Bazinckarcikai klub: a Lombik, vagy az Irinyi :-)

genyamagyar 2010.09.14. 11:21:22

Megmondaná valaki, hogy kikről szól a poszt? mert hogy az nincs benne...

Iridium 2010.09.14. 11:23:54

Nagyszerű írás, mintha csak valamelyik öreget hallgatnám a helyi zenészek közül :)
Rengeteg apró gyöngyszem, nagyon tetszett!

Ted Striker 2010.09.14. 11:25:02

@genyamagyar: Tiéd a nap hozzászólása :-)

genyamagyar 2010.09.14. 11:30:11

@Ted Striker: Ja hogy ez ilyen találóskérdéses izé? Vagy valami fiktív történet? Az más!

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.09.14. 11:33:14

Zseniális poszt, csatlakozom a sok előttem szólóhoz, benne van a legjobb háromban. A másik kettő nem ezen a blogon született.

Egy dolgot csinált jól ez a banda, még most is azok közé tartoznak, akik megmondják, az Artisjus milyen arányban osztja a pénzt. Nem is kell nagyon a jubileumi koncert, csorog még a lóvé rendesen.

driopios 2010.09.14. 11:44:59

Esetleg egy kis fanyalgás a végére, az alacsony nyugdíj miatt...?

heki 2010.09.14. 11:59:38

Nagyon jó, de sajnos a vége pontatlan.
48 jubileumi búcsúkoncert volt, ebbből 13 Erdélyben, és a 33.-nál kis nehézséget okozott, hogy Tibi májzsugorban meghalt, Tomit pedig, miután külföldre szakadt (disszidált és vendéglátóskodott), valami rejtélyes ok miatt kinyírta a helyi maffia. Viszont a a 49. jubileumi koncerten Gyurka fia dobol, Feri fia pedig gitárol.

hegyilany 2010.09.14. 12:02:19

@driopios: Vagy egy alkoholproblémák miatt elhalálozott volt bandatag?

hegyilany 2010.09.14. 12:02:56

@heki: Ottapont! Olvasol a gondolataimban. :)

KopaszMercis 2010.09.14. 12:04:22

Az a baj, hogy ez annyira eletszerure sikerult, hogy komolyan mondom fel sem rohogtem rajta.. belebambultam es elfelejtettem mit olvasok.. akkor eszmeltem fel hogy milyen vicces, amikor kiemelte vki hogy "kazincbarcikai vegyeszklub" meg a fasz tudja.

Ez mar tenyleg tul jo lett! Es tudom mert bar nem vok oreg, de porogtem rokkzenesz korokben.. a maiakrol is lehetne am. Azok akik jatszottak mar egy moldav fesztivalon kurvara nemzetkozi act, stb.

Azon sirva lehetne rohogni..

Waldorf Rolandó 2010.09.14. 12:04:41

-Mint minden nagy zenekarnak, a ti történetetek sem mentes a tragédiától.
-Hm, a Bodó Bélára gondolsz?
-I(gen, a Jatagánra...
- A Jatagán, igen, szegény. Nem volt őstehetség, de rengeteg gyakorlással ő lett itthon az első gitáros. Elvtelen pacifistának bélyegezték, mikor disszdált volna, ukrajnán, a románokon meg jugón át az olaszokhoz, mert hogy így kevésbé feltűnő. Aztán az olasz járőrhajóra nem vették fel, azt hitték, eltévedt horvát strandoló. Itthon a klubban tudtunk neki kijárni egy jegyárus posztot, teljesen szétzilálták az életét, a családja is szétment. Másodjára kijutott Palermoig, ott gitárpárbajokból tartotta fent magát. Épp Francesco Di Canioval zenélt egy ilyen alkalommal, amikor hátulról leszúrták, mint egy kutyát. Drogról is suttogtak itthon, zavaros az egész ügy.
Ö írta jegyárus korában...
-Bedolégozott?
-Persze, mondom, ő írta pl. a "Gólya" szövegét. (énekli)
Támadok, mint Zalka Máté 7:10-kor,
kelepelek, de nem vagyok géppisztoly:
babákkal szórom a várost,
babákkal aszórom a várost.

Persze, nem mi nyertük a polbeat-fesztivált, pedig bejártuk az országot és minden településen feladtunk vagy 15 szavazatot magunkra.

pepin_nymburk 2010.09.14. 12:08:18

Zseniális...70-es évek focibálványa téma volt már? az is érdekelne ezek után

nyílméregbéka 2010.09.14. 12:13:17

@Brother Love: "Erdős Péter dehonesztáló felemlegetése alap." ő nem valamiféle bíboros-prímás-érsek? Vagy álláshalmozó. Vagy skizofrén.

KopaszMercis 2010.09.14. 12:25:17

Erdos Peter a kruvaanyad :)

rdi 2010.09.14. 12:30:30

Remek lett, látom őket magam előtt a 37. búcsúkoncertjükön...

szultan02 2010.09.14. 12:33:50

Lehet, hogy a hozzászólásokból kiderülne, hogy milyen együttesről van szó, de nem lehetne ezt mindjárt az elején feltüntetni? A hozzászólásokat még nem olvastam el, de szívesebben olvasok úgy, hogy tudom, kiről/miről olvasok.

Falusi_metálos 2010.09.14. 12:38:41

PERFECT :)))

@Waldorf Rolandó:

"Aztán az olasz járőrhajóra nem vették fel, azt hitték, eltévedt horvát strandoló."

Ez nagyon ütött...

Arkalina 2010.09.14. 12:40:03

ez jó, szultan02 genyamagyar babérjaira tör!

de tényleg a poszt meg annyira jól sikerült, hogy a felénél abbahagytam az olvasást, aztán csak 5 perccel később jöttem rá, hogy ez most nem úgy van... :)

KopaszMercis 2010.09.14. 12:41:31

@Arkalina:

Mondom annyira jo es preciz, hogy hihtetlen..

Az a baj, hogy olyanokat, akik sajat maguk karikaturai egyszeruen nem lehet igy kigunyolni...

Ha itt elkezdenel csinalni pl Orban vagy Gyurcsany modoros posztot, jo esellyel a beszediroik a kovetkezo nagy beszedukbe innen ideznenek... komoly pofaval.

Arkalina 2010.09.14. 12:46:06

@KopaszMercis: a beszédírók szerintem magukban röhögve, akik előadják, na azok tennék komoly pofával.

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.14. 12:47:57

Kb. bárkivel készülhetett volna ez az álinterjú a ma 60 körül/fölött járó rockzenészek közül, max. a személyek és helyek nevei változnának.

Kazincbarcikán emlékeim szerint tényleg volt vegyészklub (meg BVK meg könnyűbetongyár, ma már Ytong tégla néven ismerik az általuk gyártot terméket), viszont a Csörsz utcai művházat MOM néven emlegette mindenki, jó hely volt. Én a Bem rakpartot/rockpartot mindenképp belevettem volna még, meg a miskolci Molnár Bélát/Gárdonyit vagy a Vasgyárit.
(Hogy Hámán Kató meg Münnich Ferenc nevű utcának volt-e valaha kereszteződése Budapesten, arra azért nem mernék megesküdni.)

Jolana gitárt meg itthon is lehetett venni a Triál-boltokban.

Amúgy elég életszerű, viszont a történethez kiegészítéseket író kommentelők csak erőlködnek.

heki 2010.09.14. 12:57:40

Kellene egy külön írás, a 80-as évek alternatív zenekarának visszaemlékezéséről.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.09.14. 13:09:57

Nebassz, pont P-Mobilt hallgattam a Youtube-on (hú de modoros vagyok)

Szóval itt röhögök a poszton és közben szól a fülembe a zenekari erősitőn, hogy ACÉLVÁÁÁROSS!

:)

@Waldorf Rolandó:

Leborulok előtted

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.14. 13:14:06

@heki:
Az a baj, hogy nekik nem nagyon vannak ilyenek, a szerző nemigen tud miből meríteni.
(Élni meg nemigen élt abban a világban.)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.09.14. 13:19:37

Ennek a posztnak az örömére betettem a P-Box "Tinédzser Dal" c. számát. Másfél percig birtam.

Akkor már inkább az őszinte, kőkemény rock, mely mint tudjuk örök és elpusztithatatlan.

Styxx 2010.09.14. 13:33:27

@Quentin vagyok, Montargis-ból:
Egyetértek, pedig az ötlet nem rossz. Mennyi mindent ki lehetne hozni ebből a blogból! Csak gyönge a szerző, a vendégposztok meg nemhogy a béka, de a vakond segge alatt.
Gondolkodom, hogy beindítom a modoros2.blog.hu-t. Nincs kedved beszállni?

heki 2010.09.14. 13:38:01

@heki:
ott (
modoros.blog.hu/2010/03/23/a_kis_generacio) mondjuk a kommentek jellegzetesebbek.

FeketeLeaves 2010.09.14. 13:38:38

Ez nagyon rendben van. Istenem mennyi ilyen és ehhez hasonló interjút olvastam, hallottam az elmúlt 20 évben. Nem csak a "nagy" együttesek, hanem a szólóénekesek szájából (Mi lett/lehetett volna Zalatnay Cini, Cserháti Zsuzsa, Heilig Gábor, stb. külföldön). "Ha nem nyomott volna el minket a Neoton, Erdős Péter, a Hungária, stb."
bakker, nagyon jó!

Többet ilyet!

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.14. 14:16:35

@Modor Tibi:
Igen, olvastam. Ebből is gondoltam, hogy soha nem mozogtál ilyen körökben.
(A Tilos azért nem olyan régi történet, viszont soha nem lépett fel ott az általad említett zenekarok egyike sem, mert a Tilos nyitására mind megszűnt.)

@Bárzongorista:
A P. Box Tinédzserdal című száma engem is érdekelne.
Eddig csak a Dinamittól ismertem ilyen címűt.

@Styxx:
Nincs.
És nem tudom, milyen erős a szerző, de ezt a cikket egész jól írta meg.

Styxx 2010.09.14. 14:25:22

@Quentin vagyok, Montargis-ból:
Kár, pedig benned volt minden reményem.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.09.14. 14:28:00

@Quentin vagyok, Montargis-ból: gondolom, te a Gladiátorban is elsők között leplezted le a történelmi következetlenségeket, és még Maximus se létezett :))

Mitya Ivanov 2010.09.14. 14:57:52

@Styxx:

Csak halkan jegyzem meg, és magunk közt szólva is szerintem ezt a blogot csak a kommentek tartják életben, bár mostanában ezek színvonala is erősen a béka segge felé tendál...

one male individual · http://soundcloud.com/cliponville 2010.09.14. 14:59:15

Epic! Remekül szórakoztam a poszt olvasása közben.

2010.09.14. 15:00:58

@FeketeLeaves: Modoros-e, ha azt mondom, hogy Cserháti spec. talán az egyetlen magyar énekesnő, aki kiemelkedő volt. Szerintem.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.09.14. 15:20:45

@Mitya Ivanov: szárnyalunk, apám. Még sosem voltunk ennyire jók!

- SunDisc - 2010.09.14. 15:27:18

A Háromnevű ember és a kirándulásos/túrázós után ez a következő a sorban a legjobbak között.

Tényleg csak neveket meg helyszíneket kéne kicserélni és egy tényleges mai interjút kaphatnánk - főleg olyan műsorokból, ahol az interjúalany egyidős a riporterrel..

noirp 2010.09.14. 15:47:44

Hát ezt szüleinknek is olvasni kell :DD

Styxx 2010.09.14. 15:48:15

@Modor Tibi:
kétharmados blogger-:-)

Diplo-mata 2010.09.14. 15:49:50

Jó a poszt.
Modoros. De azért még mindig sokkal inkább ezeket a régi bandákat hallgatom, mint az új szörnyűségeket! Lehet rajtuk mosolyogni ma már, de amiket átéltek akkor, azért az nem mindig volt vicces! És valóban voltak olyan bandák, akik simán megállták volna a helyüket nyugaton is, ha hagyták volna. De nem hagyták, és ez sajnos az akkori magyar valóság volt.

Ezért lehet mosolyogni ma már a sztorikon, de nem szabadna kiröhögni őket!!!!!!! Tisztelet nekik. És persze itt természetesen a rockzenekarokról beszélek.

noirp 2010.09.14. 15:52:03

egyébként valami isteni. Kreton márka, amivel leállt a gyár... sikkantás a lenyelt cicifixért.

Blogger Géza 2010.09.14. 15:58:40

Szerintem az ihlet és forrásanyag nem kis részben a Filmmúzeumon futó Privát Rocktörténet lehet. Amelyik amúgy egy fasza kis sorozat. És persze fasza lett a poszt is.

Kötelező rész még amúgy a "Bérelszámoló-könytáros családból származom, nálunk senki nem értett a zenéhez, énnekkarba se jártam, de aztán a szomszéd Józsinak vettek egy gitárt, mire én 3 éven át nyaggattam szüleimet, akik aztán vettek egy dobot, és így lettem dobos. Sokat veszekedtünk is aztán emiatt a szomszédokkal."

Motorpenis 2010.09.14. 16:29:41

@Diplo-mata: "És valóban voltak olyan bandák, akik simán megállták volna a helyüket nyugaton is, ha hagyták volna. De nem hagyták, és ez sajnos az akkori magyar valóság volt. "

Például melyik zenekarok? Ugye nem a CPG? A P-Mobil? Ugyan már! Próbálkoztam velük, de annyira gyerekesek, és zeneileg sem olyan eget rengetőek.

Az East az jó volt, de őket nem is nyomták el.

Meg egyáltalán ez az "elnyomás"...Az agyam eldobom, amikor a Bródy, meg a Koncz Zsuzsa a nagy ellenálló szerepében pózol. Aztán ha tényleg ellenállók lettek volna, nem jelentek volna meg sorban a lemezeik. Növényekről, zászlókról meg évszakokról nótáztak, ebbe meg aztán feltétlenül bele kell látni a rejtett Üzenetet. Milyen szar, ingerszegény zenei világunk van, ahol a P-Mobil, meg ezek a Bródyk a legendák? Meg az Omega?

Motorpenis 2010.09.14. 16:30:46

Ezek a "nagy öregek" arról soha nem beszélnek, hogyan nyúlták a külföldi zenekarokat, témákban, dalcímekben, zenekarnevekben.

nagyon gromek 2010.09.14. 16:45:52

ez annyira jó lett, hogy szerintem nem is fake. :)

AnarchoAteista 2010.09.14. 17:18:31

Ez most nagyon betalált. Érdemes lenne összevetned egy Diszkrónikás cikkel, amiben a Frenreisz Karesz szerepel, eléggé nagy áthallások lennének...

farkamatvakarva 2010.09.14. 17:45:10

omega, p.mobil, meg még ki tudja, ők szoktak hasonlód umával okoskodni

.YEZy. · http://asianmovies.blog.hu 2010.09.14. 18:02:00

Rocker ismerősöm szerint onnan lehet kiindulni ezzel a cikkel kapcsolatban, hogy a Pavelka ez után a banda után az Akela együttest is megalapította, csak ott az inkognitóját megőrzendő, keresztnevet váltott.

hu.wikipedia.org/wiki/Akela_%28egy%C3%BCttes%29

Diplo-mata 2010.09.14. 18:06:24

@Motorpenis:
De könnyen dumálsz ma, te szerencsétlen okostojás!

Látszik, hogy halvány fingod sincs az akkori életről, főleg nem a zenei életről! Tudod mit? Szeresd a mai kis fing zenekarokat, az való a te lelki világodnak. Hagyd az óriásokat békén, és másoknak, akik tisztelik a munkásságukat és főleg a kitartásukat. Ha akkor éltél volna, te húgyagyú, akkor értenéd egyáltalán, hogy ez a jó kis görbe tükör miről szól. Tudod, ez a poszt ugyanis egy remek paródia.
És paródiát csak a nagyokról szoktak írni....
Na ennyi.

Diplo-mata 2010.09.14. 18:08:20

De könnyen dumálsz ma, te szerencsétlen okostojás!

Látszik, hogy halvány fingod sincs az akkori életről, főleg nem a zenei életről! Tudod mit? Szeresd a mai kis fing zenekarokat, az való a te lelki világodnak. Hagyd az óriásokat békén, és másoknak, akik tisztelik a munkásságukat és főleg a kitartásukat. Ha akkor éltél volna, te húgyagyú, akkor értenéd egyáltalán, hogy ez a jó kis görbe tükör miről szól. Tudod, ez a poszt ugyanis egy remek paródia.

És paródiát csak a nagyokról szoktak írni....

Na ennyi.

SzocsO 2010.09.14. 19:58:04

Motorpenissel értek egyet, de hát kinek a pané, kinek a fia.
A poszt király, valamelyik kommentben (Waldorf renátó, vagy valaki hasonló) a Zalka Mátés versszak, na az betalált : )

medvedr 2010.09.14. 19:59:17

Nagyon jó poszt! Mellesleg ezeket a zenekarokat tényleg lehetett szeretni.
@Waldorf Rolandó: Zseniális, ez előtt (is) le kell borulnom, a tragédia felemlegetése, nagyon üt.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.09.14. 20:19:05

Szerintem is Motorpenisnek van igaza. A mi "nagyjaink" valahol szerencsesek voltak, hogy egy zart vilagban eltek, ugyanis itt sokkal kisebb konkurencia mellett, nem piaci kozegben ervenyesulhettek. Ja, es meg hosoknek is tekintettek oket, ha egy picit lazadni mereszeltek. A hatalom pedig okosan hagyta, hogy rajtuk keresztul a zemberek egy kicsit kiengedjek a gozt (Hofi-effektus). Amugy egyaltalan nem volt rossz amit csinaltak, es sokat tettek a magyar kulturahoz, de a "nagy nyugaton" kevesek lettek volna.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.09.14. 20:23:25

A posztbol egy aprosagot hianyoltam: az aktualpolitikai nyivakolast, illetve, hogy milyen feszultsegeket okozott a bandaban az, hogy a Radovai Feri kampanydalokat ir Schmuck Andornak, a Kovacsovics Zoli pedig a Magyar Garda keruleti al-samanja.

Ideal Standard 2010.09.14. 20:35:11

Tökéletes.
Kár is találgatni, hogy melyik banda ez. Illéstől Sex Action-ig benne van minden, de a vallási utalás érvényes lehet akár a 80'-as alter korszakra is, csak mert valaki (heki) ezt hiányolta.

Csak azt nem értem, főleg az ilyen Illés-korszakbeli arcokat hallhatva, hogy mi volt akkor, ilyen klub meg olyan meg hogy "odaáll mellénk egy prémnyakú, és elkezdünk beszélgetni", vagy diktatúra és szegénység?

Ma álljon oda a Prémnyakú a 176-os megállójába, megnézném azt a beszélgetést.... meg ma "vegye be magát" egy csóró zenekar valami "kis pinceklubba már nem emlékszem a nevére".

wovbagger 2010.09.14. 20:35:21

van (volt) egy tanárom, amolyan hatvanas. negyven éve feldolgozásokat nyom a "régi haverokkal", amikor a könyvelésből épp elege van.
na, ő szokott szó szerint ugyanilyen szarság sztorikat nyomni, csak közben nem változtatja meg a nagy degeráció tagjainak nevét.
a poszt meg 10/10.

mupphadam 2010.09.14. 20:52:17

Éljen a Radnóti Miklós Művház! ;)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.14. 20:58:26

EZT szavanként ízlelgetve fogom végigolvasni!!!! Köszönöm az elkövetőnek. :)

farkamatvakarva 2010.09.14. 21:13:37

még annyit azért mondanék, azmellett, hogy omegát szeretem, mobilt is szeretem, illés, metró, koncz, lgt és tsinak nem lenne ekkora kultusza, ha legalább a zenei életben történt volna rendszerváltás olyan 66-68 körül, ha odaengedtek volna mindenkit lemezt kiadni, akinek megvoltak a minőségi dalai
komplett életművek sorvadtak el, tucatnyi kiváló zenész ment ki "vendéglátózni", mert itthon el lettek lehetetlenítve

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.14. 21:15:28

A melegvizes rész frankón Kalapács Józsi hangján ment a fejemben. :D

Még egy variáció a témára:
hardrock.hu/?q=node/13354

bagamoyo 2010.09.14. 21:17:11

a modoros zsúrfiú sztájl, visszaköszön ezzel a rejtélyeskedéssel..

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.14. 21:19:52

@doszy: Hát a hangcucc ajnározásnál nekem bevillant a neve. :))

2010.09.14. 21:21:50

@genyamagyar: Bárkiről, szabadon választott.

2010.09.14. 21:34:59

Legyetek megbocsájtók az öregekkel. Nagyon nehéz idős korban szembenézni a valósággal.

Der Beste 2010.09.15. 00:02:33

nagyon nagy ez a poszt.
gratulálok.

Jerky_Master 2010.09.15. 12:03:12

bazzeg ezen röhögtem egy jót!:-D annyira tipikus. sok műmájer. el kell osztani 10-zel, és akkor megkapod, mi történt akkoriban.

Motorpenis 2010.09.15. 16:29:15

@Diplo-mata: Betalált, vagy csak simán neurotikus vagy?

Engedtessék már meg, hogy ne aléljak el a Szigeti Ferenc gitárszólóitól, jó? Hadd gondoljam úgy, hogy Az Omega min. 2/3-a nem tud valami jól zenélni.

És hadd kacagjak ezen a nyavalygáson, hogy "világsztárok lehettünk volna, de nem lehetett..."

A "nagy öregek" azért lehettek legendák, mert a proli suttyóknak ez is megfelelt: a Dolly Roll, a Koncz Zsuzsa, meg a Pémobil.

A többi meg személyeskedés, erre nem válaszolok. Azt pedig nem is tudod, milyen zenéket hallgatok.

Der Beste 2010.09.16. 06:12:12

@farkamatvakarva: Ja. persze.
A sikertelen zenekaroknak az ismérve, hogy a rendszer hibájaként próbálják feltüntetni azt a tényt, hogy a kutya nem volt rájuk kíváncsi.

rdi 2010.09.16. 13:11:24

Az nem tudom, volt-e már,hogy Kovácsovics Zoli a rendszerváltás után rájött, hogy mennyire fontosak a keresztény és konzervatív értékek, illetve a "magyarsága" - úgy általában. Erről szívesen "vall" tévéműsorokban, a dunatv riporterei könnybe lábadt szemmel hallgatják, ha erről beszél.
Újabban Erdélyben is fellép, sőt, megtudhatjuk, hogy "ott érzi igazán otthon magát". Olykor mérsékelten jobboldali kampányrendezvényeken is fel-feltűnedezik, de azért ő csak a magyarságért aggódik, a nyílt politizálást annyira nem vállalja fel.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.09.18. 15:16:18

@rdi: miközben a zenekar minden tagja spicli volt és egymást jelentgették...

the radical 2011.09.21. 19:32:10

Mivel általános zenei modor posztot nem találtam, találomra ideBIGGYESZTEM a következőket:
Megpróbáltam összegyűjteni a világ tíz legmodorosabb / legszarabb / ölni képes zenei szerzeményét: Hoologanstől a Játszom (a „magyar rock romantikus slágerétől” futkos a hátamon a hideg); természetesen ott a Csinibaba, amiért minden intelligens retrófannak kötelező rajongania; minden részeg modoros baráti társaság kedvence, Eddától A kör; s az elb***ott retróbulik kötelező kellékei: a „nagyon vicces” Macskajaj zene, a Bubamara, illetve a „borzasztóan pörgős, latinos, táncolós, abszolút nem unalmas és túljátszott és mindig örök” Bamboleo a Gipsy Kings-től; végül pedig a Zorba (szigorúan átölelkezve, körben táncolva, amikor a buli a tetőfokára hág). Ha meghallom az It’s raining man-t, legszívesebben széttörném a rádiót, nem különben Lion sleeps tonight hallatán, amelynél fülsértőbb hang más dalokban nemigen szerepel. Hogy a maiakról is említést tegyünk, odafér a „top” 10-be az idei év megaslágere, a mindenkit megmozgató, „nagyon bulizós” Barbra Streisand, illetve a tavalyi évből kötelet érdemel Shakira Waka Waka című dala, ami méltó helyet foglal el a modoros zenék melegágyában, a „vébé betétdalok” között.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.21. 20:59:10

@the radical:
Nana, Huliganstől (így kell egyáltalán írni?) a Királylány sokkal durvább. Mikor a tengerészgyalogosok megunták a szexjátékokat a foglyokkal az Abu Graib börtönben, ezt hallgattatták velük. Eskü.

the radical 2011.09.21. 22:53:50

@neccharisnyás útonálló: Nem vitatkozom. A Királylánnyal Top11-re módosult a fekete slágerlista.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.22. 11:27:28

@the radical: "I will survive" jó lesz 12-diknek?

the radical 2011.09.22. 11:40:26

@altoid: Ez a lista nem sorrend alapú. Amúgy meg: KÖSZÖNÖM! Nem tudtam annak a borzadálynak a címét. Tényleg, I will survive! Rettenetes! Tegyük fel, sorrend alapú lista, és akkor ez a szar biztos dobogós !

sorica123 (törölt) 2011.09.22. 19:19:31

@the radical: sikerült egy ritka utálatos top10et összeszedni, ezeket én is utálom, és nem is mind akkora rakás szerencsétlenség, de az az igyekezet, ahogy szarrá játszották/ma is nyilván játsszák őket a rádiók, hm... bláááá. Meg főleg, hogy vagy öt éve csak ilyen zenék mentek a turkálókban&mivel akkor még nem jöttek rá a vállalkozók, hogy a vevő nem szeret rongyszagban vásárolni, ezért az összes ilyen műintézményben istentelen rongyszag is volt a klásszikus megaslágerek mellé. Úgyhogy ezek a 'turkálószagú zenék'.
A Hooligans nevű bazárimajomgyűjteménytől a Királylány az valami berrrrrzalmas. A Játszom-ot hallottam valamikor egy csaj előadásában, az úgy jó volt, az eredetije viszont szintén broáf. Meg van még pár másik szám, amitől ugrom a plafonra, de most címről természetesen egy se ugrik be.

the radical 2011.09.22. 23:48:39

@sorica123: Szélsőséges véleményeim miatt kevés követőm van, úgyhogy már pusztán azzal, hogy ezt írtad, "ezeket én is utálom", örömöt okoztál nekem. Köszönöm! A Királylány is bekerülhetett volna, de hát mégse töltsünk meg tíz huligensszel egy listát, van még FINOMSÁG. De ha élőben hallanám, ahogy el****ott hangon elkezdi az "énekes", hogy "mint egy bohóc a színpadooooon", akkor nehéz lenne megállni, hogy rájuk gyújtsam a színpadot, közönségestül, menedzserestül együtt.

Ferdinandus 2015.10.22. 22:52:51

@Waldorf Rolandó: Mi az a bedolég? Esetleg valami drogként használt ipari oldószer a szocialista hiánygazdaságban?
süti beállítások módosítása