Nem epigramma, inkább szomorú, elégikus nekrológ lesz ez egy igazi zenerajongótól.
Kijelenthetjük bátran - vagy akárhogy -, hogy 2012-re a klasszikus zeneiparnak mint olyannak véglegesen vége. A profi, igényes, jó minőségű muzsikát retrórajongók és vájtfülűek egy szűk, kitartó rétege őrizgeti majd díszdobozokban - az emberek 97%-nak pedig tökéletesen jó lesz továbbra is az, amit éppen a rádióban vagy a tévében adnak, esetleg a youtube-on nézeget. Csapnivaló hangminőség, giccses, saját készítésű videók unikornissal meg csillogó rózsaszálakkal, megasztárok, eurovíziós senkik.
Pedig azt, hogy idáig eljuthattunk, azt is az annyit szidott tömeges lemezgyártásnak és az azt eredményező kulturális forradalomnak köszönhetjük. Az Egyesült Államokból induló őrület előbb az Egyesült Királyságot, majd Európát és a teljes világot megfertőzte. Aki tudja, mit jelentett a paplan alatt, a szülők és a szomszédok feljelentésétől rettegő tinédzserként agyonzavart Rádió Luxemburgot vagy Szabad Európa Rádiót hallgatni, a zajok közül valami zenefélét kihámozni, autodidakta módon angolul tanulni próbálni - az érti azt is, miért görbül sírásra a szánk. Mi még tudtuk értékelni az igazi jó zenét, nekünk a Zene jelentett mindent. Egy lemezneppertől szerzett Zeppelin- vagy Jethro Tull-bakelitre vagy egy-egy farmerre hónapokig gyűjtöttünk, éjszakákat gürcöltünk, csak hogy megszerezhessük. Később, már jobban keresőként rendes magnókat, lemezjátszókat vásároltunk, gyűjteményünket pedig nagy becsben tartottuk, sok lemondás árán bővítettük csak.
A zenejátszásnak-hallgatásnak akkor még kultúrája volt. Kikeresni a kívánt korongot megszokott helyéről, kivenni a külső- és a papírtokból, fény felé forgatva, gondosan ellenőrizni a mikrobarázdákat, puha ronggyal vagy külön arra készült bársony tisztítóval, körkörös irányban megtörölni a lemez mindkét oldalát, újra és újra elolvasni a címkét - Apple, Parlophone, E.M.I., Geffen - leülni a fotelba, rágyújtani, tölteni egy jófajta konyakot, beülni a fókuszpontba, lehúzni a redőnyt, majd átadni magunkat az igazi jó progresszív rockmuzsika élvezetének. Ahogy a lemezjátszó karja leereszkedik, a tű először érinti a bakelitet, ahogy felhangzik a hangszórókból a jellegzetes pattogás - igen, az is hozzátartozott. Nem a digitális, steril, valószínűtlenül tisztára retusált hangok, hanem természetes, lágy, igazi analóg hangzás. Amikor még a felvétel is direkt sztereóban ment, nem hangsávonként vették fel valami stúdióban hónapok, évek alatt. A Please Please Me-t a fiúk tizenkét óra alatt vették fel - igazi együttesként. Nem valami metronómos dobszólóra játszottak egyenként tök kussban, hanem élőben zenéltek - együtt. Nem erről kéne szólnia a rock & rollnak vajon?
A zenét a mi korosztályunk embere még megbecsülte. A munkájával keresett pénzből vette a legjobb korongokat, és nem adta kölcsön senkinek. Évekig vadásztuk a legjobb cuccokat az Ecserin, börzéken, a Pecsában, nyugatra járó kamionos ismerősöket nyaggatunk, Szabadkáról csempésztük a többit. Az ember a lemezeket lezárt üvegvitrinben tartotta, és csak a legjobb vendégeknek mutatta meg. Az igazi lemezgyűjtő ahogy megvette a bakelitet, azonnal átmásolta a legjobb krómos kazettára, azt tű csak egyszer érinthette. Vagy egyszer sem. Megtartotta lefóliázva. És - visszatérve - zenehallgatás közben gyönyörködtünk a borítóban. Igazi borítók voltak, valódi műalkotások. Egy jó borító legalább annyira fontos volt, mint egy jó album. Az eltalált lemezborító harmonizál a zenével, önmagában is képes volt műfajt teremteni, forradalmasítani. Gondoljunk a Bors Őrmesterre, a Revolverre, Fehér Albumra, Abbey Roadra, Aftermathra, Number of the Beastre! De nem kell messzire mennünk: Utazás, Emelet I., Elmondatott! A maiak közül tudnánk most csuklóból mondani egy borítót? Vagy egyáltalán egy jó albumot? Könyvtárból kivett és átmásolt válogatáskazetták, az ugráló lemez vagy a begyűrt szalag miatti hibákat a mai napig hallani véljük az agyonmasterelt verziókban is - tudtuk, hogy a Michael Caine alatt kell átkapcsolni a B-oldalra, és akkor ott kezdődött az Our House... Mikor vettél utoljára egyáltalán egy CD-t vagy bármilyen zenét? Csak letöltesz, ugye? Pedig emlékszünk még, milyen érzés volt még csak pár éve is az Exciter vagy a Heathen Chemistry megjelenésének hétfőjére szabadnapot kivenni, és reggel beállni a HMV vagy a Virgin elé, hogy elsők között vehessük kézhez a vasárnap még lefóliázott készletet. És utána egész álló nap azt hallgattuk, elemeztük a srácokkal a társaságban, fórumokon, mindenhol. Ami elsőre nem tetszett, meghallgattuk hát másodszorra vagy harmadszorra, és akkorra már megtetszett.
Pedig a letöltéssel és az ipodizációval nem csak a zenét és az előadót magát teszed tönkre, hanem a zeneélményt is. A minőség csapnivaló, a megkomponált albumokat mint hibátlan, kerek, egységes, egész unitásokat számokra (ugye figyelünk, hogy nem dal vagy nóta, hanem szám és track!) tördeled - amit a CD-knél már rákfeneként emlegettünk, a szkippelést - itt már céllá emeltük, az audiovizualitást pedig max. koncert DVD-kre száműztük. Hol marad a borítók órákon át tartó bogarászása, a friss lemezillat beszívása, a papír zörgése, a címlista és a szerzőpárosok, a magyar-angol-orosz számcímek olvasgatása, a dalszövegek szimultán tanulmányozása? Ez mára mind-mind kiveszett. A zenehallgatás mint olyan, megmaradt valami járulékos programnak. Mosogatáshoz, takarításhoz, futáshoz, edzéshez, háttérbe, liftbe. Ki képes ma már leülni otthon, behúzni a függönyt, feltenni a Meddle-t vagy az Equinoxe-ot és elejétől a végéig, megállás nélkül végighallgatni, minden rezdülését átérezni, saját magát kikapcsolni? Senki. Közben megy a tévé, a net, olvasgatunk, kiveszünk egy újabb sört, telefonálunk, beszélgetünk, valamit folyton babrálunk.
Sajnos ilyen irányba halad a világ. Rohanunk, oda se figyelünk, eligénytelenedünk. A profi hifi-tornyokat laptopok hangszórói meg mélynyomók váltják fel, a bakeliteket és kazettákat digitális remastered hangzás, a kábeleket és aranyozott csatlakozókat, végfokokat, banándugókat wifi meg streamelés, a CD-t pedig mp3. Hús-vér zenészek helyett rádiós bemondókért, producerekért, valóságshow-sztárokért és DJ-kért rajongunk.
A világ legjobb zenéit kitermelő kiadókat csődbe visszük, emberek ezreinek-millióinak munkáját vesszük el, letűnt korok hősei kényszerülnek olcsó haknizásra, a gondosan megtervezett tűzijátékos-látványorgiás stadionkoncertek a karizmatikus rockistenekkel a XX. század távoli emléke maradnak.
A zenélés pedig nem a profik sajátja lesz többé. Maradnak majd az amatőrök, a zenélés puszta öröméért játszók, a garázs- és fesztiválzenekarok, a pinceklubok, a kétórás remixek és a felhő - a zenét hobbiból és lelkesedésből fogják csinálni, korlátlanul terjeszteni, az interneten bárkiből lehet sztár. A profin szervezett kampányok, eladások és újranyomások helyett a letöltésszám és az élő fellépések látogatottsága, hangulata fogja az előadók sikerét jelenteni - a legjobb és legigényesebb zenékhez a legszegényebb is bármikor hozzájuthat.
Szép kilátások, szép új világ, mondhatom.
Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.02.27. 08:27:47
Amúgy, modoros vagy nem modoros, de egyet kell értenem, a mainstream egy fos.
2012.02.27. 08:34:14
dr. Ferenczi Sándor 2012.02.27. 08:43:32
Pan Tau 2012.02.27. 08:45:07
vitaygeorgina 2012.02.27. 08:58:21
Aki a kétezres évek környékén született, az már soha nem tudja meg, mi az igazi zene, de erről csak ő maga született, mert hát minek született ilyen későn?
2012.02.27. 09:00:24
Dzsoni Kráncs 2012.02.27. 09:22:59
Igazán azok lehetnek csalódottak,akik rokkerek voltak,mert a rokkerségnek mindig volt egyfajta lázadó jellege,társadalmon kívülisége:a csöveknél bandázni,neoluxszal kifújni,hogy Heavy Metal,felvarrót,kitűzőt viselni,kannás bort inni,szarni a rendszerre és a felnőttekre.
A mai rokker pedig ugyanúgy része a mainstreamnek,mint a kis buzi rapper vagy a legfrisebb dj-k,mutogatja Beverly Hills-i pecóját és fasza Mercedesét,amit ő amerikaisan Benznek hív.
Ugyanúgy a pénzért csinálja,mint a többi stílus képviselői,csak ő még hazudik is,mert elhiteti,hogy valami mást is kínál.Holott ma már a rokk sem életérzés,csak üzlet.
AdamBast · http://soundcloud.com/adambast 2012.02.27. 09:30:33
2012.02.27. 09:31:03
Komlói Análkirály 2012.02.27. 09:37:58
Pan Tau 2012.02.27. 09:40:24
Hiába régen könnyű volt még lehetett miről írni, de ma már a jó témák meg vannak írva, a jó zenék is elkészültek, a fontos dolgok kitalálva...kész vége, ennyi. Most mit találjak én ki, amikor már minden ki van találva!
Meg ezek a zenék is! Ezek nem is zenék...hát ülni a komputer előtt és nyomogatni a gombokat én is tudom, ez a zene?...ne már ezek nem is tudnak hangszeren jáccni...hát ez nem zene!
Komlói Análkirály 2012.02.27. 09:46:27
"régen még a modoros blog is jobb volt!" Egyetértek. A színvonalromlásról főképp a sok szemét kommentelő renick lehet. Mekkora egy frusztrált-gyökér banda.
paha · http://paha.blogspot.com/ 2012.02.27. 09:50:31
Pan Tau 2012.02.27. 09:53:19
Komlói Análkirály 2012.02.27. 10:05:04
Halottról jót vagy semmit, de Knézy a magyar focit sirató prédikációival, a sértődött kiszólásaival, amikor arra célozgatott, hogy nincs a helyszínen és a képernyőről nem tudja megítélni, hogy les volt-e vagy sem, meg a 99'-es Bayern-Man U 1:2-vvel, amikor sir Alexet dilettantizmussal vádolta 90 percen át, mert Giggset a jobb szélen játszatta, majd amikor a végén bevágtak a manchesteriek két gólt kussolt. Szóvbal olyan suttyó volt szegény, isten nyugosztalja, mint az itteni, posztokon fanyalgó kommentelőkj némelyike.
A fia, az ifj. Knézy, na az legalább rendes nőverő magyar ember!
Stefánia kisasszony 2012.02.27. 10:09:51
Egyszerűen képtelen vagyok megérteni, hogy miből táplálkozik a férfiak látszólag csillapíthatatlan szenvedélye az anális szex iránt. Tisztában vagyok természetesen azzal, hogy a végbélnyílás szűkebb, mint a hüvely, de akkor ennyi erővel egy szűknyakú üvegpalackba is dughatnák a pöcsüket. Vagy akár egymás seggét is tömködhetnék. Szerintem ez valójában a nő megalázásáról szól. Undorító!
lépésváltás · http://magyarszleng.blog.hu/ 2012.02.27. 10:14:39
hetkoznapinaplopo.blog.hu
Pan Tau 2012.02.27. 10:15:56
Ha a posztolók (némelyike persze) a Knézyk és a magyar foci a modorosblog, akkor érdekes megállapításkora juthatunk pusztán logikai úton, mert arról nem igazán lehet vitatkozni, h. a honi labdarúgás szar-e, vagy nem-e szar!:-)
Megjegyezm én minden hazaira kimegyek!
Komlói Análkirály 2012.02.27. 10:29:30
Ha nálad a szex a 90% súrlódás + 10% fantázia kategóriába tartozik, akkor nincs min csodálkoznod. Mivel férfi vagy, beszéld meg férfitársaiddal a kérdést.
@Pan Tau:
Téged, a másik renicket is meghivatkozom, hiszen nem olvas minden olvasó IP-címeket.
Látom nem bírtad ki szánalmas szurkapiszka nélkül, Modoros színvonala = magyar foci, mi? De te mégis kinn vagy minden meccsen.
Szánalmnas, függő, beteg ember, inkább kezeltesd magad.
Pan Tau 2012.02.27. 10:39:22
Komlói Análkirály 2012.02.27. 10:43:13
Stimmel, kacarássz csak, sírva vigadva, renickhadseregeddel együtt.
Pan Tau 2012.02.27. 10:52:14
Megjegyzem megvoltam én klón nélkül is, amíg tudtam használni az eredetit. Azt meg ragaszd be a lutra-albumodba kiccsíra!
Komlói Análkirály 2012.02.27. 10:57:44
"Azt meg ragaszd be a lutra-albumodba kiccsíra! "
Látom jól megy neked a saját magadon kacarászás. D
Pan Tau 2012.02.27. 11:16:20
Elárulhatom, h. most már én sem tudom téged hova rakjalak!
Nadiposzi (törölt) 2012.02.27. 11:42:03
mrbateman?
2012.02.27. 11:43:23
Régen sem gyűjöttem lemezeket, CD-t is csak komolyzenét, mert az olcsóbb volt a jogdíj miatt (így aztán nem volt egy Bartókom sem, pedig szeretem).
Egyszer felvettem magnóra Cher: Cigányok Csavargók Tolvajok számát (ennek kb 40 éve), aztán soha többet semmit. Ez a dal azóta is a kedvencem - bár ez sokat ront rajtam az exem szerint.
noirp 2012.02.27. 11:57:55
Perszepersze, tudom, 80-as évekbeli modorosság, Panoráma-főcím, akkor is bukom rájuk, evvan.
Mainstream-re nem vagyok fogható, én se, túl sok az egyforma fa-és műanyaghang és a félrefogott hangok...de ezt szerintem én jegyzem meg huszadjára.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 12:17:28
Komlói Análkirály 2012.02.27. 12:43:45
Az is ő. @vészmadár (pica pica): Trónfosztástól parázol? D
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 12:52:24
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.02.27. 12:52:25
De a fos emlékek elevációja szépen jelenik meg a posztban. (Persze, én is emlékszem rá, hogy melyik szám hol volt levágva a szalag végén húsz éve, de nem vagyok benne biztos, hogy ez feltétlen szükséges eleme a zenehallgatásnak.)
Viszont az, hogy manapság már alig készül album, az tényleg kár.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 13:03:16
Komlói Análkirály 2012.02.27. 13:18:48
Csak jókat röhögünk rajtad a szünetekben, de arcoskodjál még egy sort, ha azt szeretnéd, hogy a tanáriban is téma legyél. D
lecsó kolbász (törölt) 2012.02.27. 13:24:15
Szerintem ez annyira azért nem fekete-fehér.
Jelenleg egy netes rádiót hallgatok
és az itt lévő chill out/longue/acid jazz zenék
90 %-a így készül(t) és kurva jó zenék.
Meg persze az is egyén függő, ki mit szeret.
Slayer-től a Ten years After-on át a
Morcheeba-ig nálam elég nagy a repertoár.
Pan Tau 2012.02.27. 13:30:00
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 13:31:27
@Pan Tau: vettem fel egy kis pénzt egy automatánál, igen...:)
Pan Tau 2012.02.27. 13:39:10
@vészmadár (pica pica): Minek ahhoz pénz?:-)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 13:39:40
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.02.27. 13:40:00
Pan Tau 2012.02.27. 13:45:09
Mit szólsz ehhez az időjáráshoz? hát meg kell bolondulni, egy hete még röpködtek a kemény mínuszok, most meg itt a tavasz!
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 13:51:05
Pan Tau 2012.02.27. 13:57:09
Egyébként ezek az új zenék már semmitérőek...a gregorián énekek az igen...esetleg keverni egy kis metálval!
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 14:02:07
Fapuma (törölt) 2012.02.27. 16:26:01
Megértésed(teket) előre is köszönöm!
Ps. ha ez valami újdonság, amivel a blog nézettségét, olvasottságát kívánjuk feldobni, akkor elnézést kérek, sose voltam jó salesman.
noirp 2012.02.27. 16:45:35
2012.02.27. 17:41:00
Nekem mindig az ugrik be egy nickről amihez köthetem, az ilyen filmes nickek mint a Kurtz ezredes (Apokalipszis most) mindig a Marlon Brando jut eszembe öregen és kövéren.
A Pan Tauról meg az a bárgyú csehszlovák filmsorozat kapalos embere.
Egyébként a tiéd is filmes nick kategória.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.27. 17:45:08
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.02.27. 17:47:34
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.27. 17:57:43
Styxx 2012.02.27. 17:58:03
Szerinted Pica = Komlói A King? Ezt jó hallani, mert már rám is célozgatott priviben valaki.Persze lehet, hogy csak poénkodott, mint egyszeri Fapuma a bringával:-)
Fapuma (törölt) 2012.02.27. 18:10:15
@vészmadár (pica pica): Én elhiszem, semmi gond, csak kicsit felülprezentált lett a téma.
@Styxx: bassz, az de jó volt. Máig sem értem, hogy tudtam meglépni. Nem volt szép. BTW mi van a bringával?
Styxx 2012.02.27. 18:23:17
Semmi gáz, jó poén volt. (főleg így utólag)
Valaki jól járt vele:-(
Én viszont nem bírtam ki, elcsábultam, megvettem az újabb fejlesztést, a bordásszíjast
www.trekbikes.com/us/en/bikes/town/urban_utility/soho/soho_deluxe/#
(az enyém két évvel régebbi modell, dobfékes elöl is)
a gyerekek meg rágják a parkettát.
Mitya Ivanov 2012.02.27. 18:39:58
KEzdtem az U2-vel a rajongást, 1990 környékén megpróbáltam beszerezni a Rattle&Hum-ot és a joshua tree-t, nagyon nehezen, Pesten sikerült, úgy vettem kézbe, mint a gyémántot.
Az Achtung Babynél már úgy voltam vele, hogy jobb reggel megvenni a cuccot, nehogy lekéssek valamiről. Aztán a megvettem és rámásoltam egy BASF FECOII-re. És úgy hallgattam, ahogy Tibi leírta, néztem a borítót közben, értelmeztem a képeket, olvastam a dalszövegeket, énekeltem, léggitároztam is talán, de puff dob az mindenképpen volt. Ja és a basszust teniszütővel játszottam, azt úgy lehetett pengetni, ahogy Adam Clayton is csinálta..
Ez így ment a POP-ig aztán ráuntam az U2-re, ezért az az utána következő lemezeket már másolva, de még CD minőségben szerztem be.
Következő korszakom az Asian Dub Foundation és holdudvara volt, ott megint belelkesültem és képes voltam JApánból megszerezni a diszkográfia hiányzó darabjait.
Később elkezdtem foglalkozni az angol undergrounddal, industriallal, dubbal és roots reggaeval, az On-U sounddal, és rájöttem, hogy vagy anyagi csődbe megyek az angliai rendeléssel, vagy nem lesznek meg nekem ezek a nagyon minőségi cuccok. Innentől nem volt kérdés, hogy mi következik, és következett is a rapidshare, isohunt, mininova, amíg volt.
Az azonban igaz, hogy van egypár zene (de inkább film), amit letöltés óta meg sem nyitottam.
De a lényeg az, hogy ha nincs mp3, akkor nem tudom, hogy ki az a Gary Clail, Adrian Sherwood, New age Steppers, Lee Perry Dub Syndicate, Revolutionary Dub warriors, RSW, RDF etc.
Rich.mond 2012.02.27. 19:25:30
One step beyond....de kurva szarul hangzott a bátyám rommá másolt Polimer kazuján.
Fapuma (törölt) 2012.02.27. 19:38:18
Látom te leragadtál az olcsó megoldásoknál. Javaslom néz körül itt: www.kgsbikes.com/9FF05970-86AC-11DF-B6520014D1525925 ahol egy kerék 2500 dollár.
Ne lovald bele magad nagyon, csak vicceltem ám! :) Klassz ez a Trek.
2012.02.27. 20:15:19
eulimen_ 2012.02.27. 22:04:16
És ugye az erősítő csak CSÖVES lehet, mert annak van igazi hangja (az ilyen tranzisztoros tákolmányokban úgyis elveszik a hangzás egy része, hiába nyomatod 44,1 kHz szemplinges CD-ről, papa), csak a csórók meg a botfülűek használnak réz- meg ezüstdrótot. Először is, VEZETÉK ugyebár, és hát ami nem arany, az csak drót lehet. A hájend hangszóró doboza pedig kizárólag erre a célra nevelt erdőkből származó fából készülhet, 20 évig tartó szárítás, pácolás és egyéb kezelés után feldolgozva, maga a hangszóródoboz pedig 4 tűlábon áll, de KIZÁRÓLAG olyan márványpadlóra állítva szól kifogástalanul, ami alatt legalább 50 centis aljzatbetont öntöttek.
S ahogy nézegettem a magazinban az illusztrációként beszerkesztett enteriőröket és a hájend-berendezések stílusát, egyszeriben világossá vált előttem, hogy aki az ilyeneket komálja, az vagy rettentő sznob, vagy egyszerűen csak meleg.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.02.27. 22:17:49
pocaklakó minimanó 2012.02.27. 23:40:49
Hejj, egy ilyen hájend lemezjátszóra pakolnék fel - persze csak akkor, ha lenne - egy Bugyi testvérek besztofot az RCA, leánykori nevén The Victor Talking Machine Company bakelitjéről. :)
imittto 2012.02.27. 23:46:07
a_fater 2012.02.28. 00:26:22
pocaklakó minimanó 2012.02.28. 00:34:25
Jelentkezem! :)
mojoking77 2012.02.28. 03:59:40
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.28. 08:19:10
a_fater 2012.02.28. 09:54:44
Bevallom, én inkább a Maidenhez húzok, ami érdekes, mert más metált viszont nem bírok meghallgatni. Esetleg régi Metallicát, amennyiben az thrash metál, de ehhez nem értek.
Ernoke 2012.02.28. 09:57:09
ez a számonként dolog még a Fat of the Land-nél volt nekem furcsa. az albumborítókat pedig ki nem szarja le, normál letöltéshez mellékelik, te meg kinyomtatod és nézegeted. akartam linkelni worst album covers-t,d e annyi van, nem tudok választani.:D
pocaklakó minimanó 2012.02.28. 13:15:13
De csak az igényes zenéket szeretem, nem a mindenféle tucc-tuccot. Jöhet bármi, nem ragadok le egy stílusnál. :)
Mc_Fly 2012.02.28. 14:33:51
Főleg azért, mert ugyanez az embertípus hiszi el az örökmozgót, és megveszi a pí-vizet meg a varázskarkötőt. Ott aztán érvelhetek nyugodtan a pszichoakusztikai elvű kódolásokkal meg a vezetékben jelen lévő elektromos és mágneses viszonyokkal..egyszerűen nem egy nyelvet beszélünk, az ő megcáfolhatatlan állításait ("porcelánkorong kell a hangfal alá, mert az jó.") nem lehet a tudomány eszközeivel megcáfolni.
A csúcs, amit egy ún. Hifi magazinban olvastam, az írható cd-k összehasonlítása volt. Nem hazudok, ott is meg volt említve, hogy a vonósok nem úgy szólnak az olcsóbbról hallgatva.. egy szájbavert szövött bitmintáról beszélünk, legalábbis tudtommal nem a kottát meg a VST pluginokat tartalmazza a CD, de lehet, hogy én vagyok lemaradva. Csillapíthatatlan gyűlöletet érzek az ilyen minden tudás nélkül okoskodó entititások irányába. Ennek oka talán az irigység, hogy aki ilyen hülye, az hogy engedhet meg magának milliókat hificuccra.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.28. 14:44:27
eulimen_ 2012.02.28. 21:13:40
@mojoking77: @imittto: az én hajam is égnek áll attól, ha bizonyos emberek olyan tényezőket próbálnak meg racionálisan összehasonlítani, amit a legnagyobb jóindulattal csak irracionáloisan lehet: érzékszerveikkel már fel sem foghatnak, biológiai képtelenség érzékelni, gyakorlatilag a tudatalattijuk és a 45 évük élettapasztalata alapján _teszik le a garast_ "A" vagy "B" mellett. A megközelítés hasonlósága okán egyébként ugyanebbe a családba sorolom a SOMMELIER-ket, ők a borok hájendjei, az íz-illat szinesztéziások, de _ezer bocs_ az offért, itt abba is hagyom.
combo 2012.02.29. 04:53:15
Igazad van, már a komolyzene sem a régi. :-(
Az még hagyján, hogy a könnyűzene valahogy így csoportosítható:
1. Zörej: techno, death metal stb.
2. "A tekinteted felperzselte a szívem, sallala, diridom": dallama és ritmusa nem sokkal bonyolultabb, mint a Süss fel, nap (jellemzően a-moll pentaton, triola vagy szinkópa nélkül).
3. Alternatív zene: Ha trendi akarsz lenni, és nincs hallásod (XXI. századi sanzon).
4. Emo: Ez a pszichológia asztala, nem tudok hozzászólni. (Nem tudom, melyik a rosszabb, a depi vagy a homárság.)
5. Retro zene: Ez vagy kimerül a Coco Jamboban, vagy bömböl a 6cmx8cmx16cm méretű Genius számítógépes hangszórón Buddy Hollytól a Rave on! @ youtube. Miért nem Karády Katalin akkor már?
De az már mindennek a teteje, hogy a komolyzene is elkorcsosult:
A kis elkényeztetek sznobok azt hiszik, hogy egy Wim Mertens: Struggle for pleasure, vagy egy Yann Tiersen: Comptine d'un autre été: L'après-midi olyan nagy művészet. Aki egy kicsit is konyít a zenéhez, az egyből levágja, hogy ezek a populáris, minimalista szarok a komolyzenében olyanok, mint a fenti listában a 2. pont. Yann Tiersent mellesleg nem sokkal bonyolultabb eljátszani, mint a kevésbé népszerű, ennek ellenére mégis a magyar zongoraoktatás megkerülhetetlen bástyáját képező "Szántottam gyöpöt" című örökbecsűt.
Summa summarum, a legteljesebb mértékben egyetértek a kommenteddel.
combo 2012.02.29. 05:42:30
Azon pedig nyugodtan elvitatkozhattok, csibéim, hogy milyen kábel, hangfal és erősítő a tutkó (vagy hogy mondjátok), de nincs értelme. Ugyanis az élőzenének semmilyen flancos technika nem érhet a nyomába. A legtöbb lepukkant, mamám hátsó konyháját idéző látványvilágú művészcsehónak az élőzene varázsán túl speciális atmoszférája van, mely magába szippantja az embert, amint belép. Ha pedig hangversenyre megyek, előtte tájékozódom az interneten, hogy akusztikai szempontból hová érdemes ülni, és elintézem, hogy az legyen a helyen. Republic-koncerten pedig legfeljebb 1 méterre állok a hangfaloszloptól, hogy szívem átvegye a dob ritmusát. Felemelő érzés így csápolni.
Ernoke 2012.02.29. 09:44:14
az vajon miért lehet, h a legtöbb Igényes Magyar Könnyűzenei előadó ilyen nyugdíjas csirkefarhátas novemberi hideg esőslatyakos siratóéneket nyom? Karácsony után voltam Zorán koncerten, komolyan mondom, az Alice in Chains ahhoz képest egy vígoperett. azt meg pláne szörnyű volt nézni, ahogy az emberek mosolyogva!!! hallgatták, ezt nem tudtam értelmezni, olyan volt, mintha a nagyanyjuk haldoklásán mosolyogtak volna... mondjuk említhetném Koncz Zsuzsát vagy Máté Pétert is, mint komoly depresszióba ejtő tényezőket, ez valami magyar sajátosság, vagy az emberek mindenütt a szörnyűségeket szeretik...?
aminél pedig a legfontosabb az élő hangzás, az a drumandbass, a méteres hangfalakból kijövő szub-basszusoktól olyan érzésem lesz, mintha a nyakamat cirógatnák, dorombolni tudnék.:)
Ernoke 2012.02.29. 10:01:55
bonobonohu · http://bono.hu 2012.02.29. 13:07:12
bőrmók 2012.03.02. 15:54:39
Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2014.10.27. 18:42:54