A muzsika mint olyan - A Rock Nagy Öregjei

2009/03/10. - írta: Modor Tibi

Persze nemcsak öregekről és rockról fogunk beszélni, de a számomra legmodorosabb produkciók népszerűsége a 70-es, de inkább a 80-as években kúszott zenitjére. Természetesen többüket jómagam is hallgatom és szeretem, de jellemző rájuk a túlértékeltség és ennek köszönhetően az őket kedvelő, minden kritikát mellőző műkedvelők modorossága.

Ők mindenképpen be fogják neked mutatni audio-berendezésük képességeit akár fülesen, akár az 5.1-es vagy DTS-hangrendszeren. Sok-sok évvel ezelőtt persze ugyanez ment sztereóban vagy a nagyon májereknél kvadrofonban.

-Balázskám, idess, megszereztem a Police Best ofot audio DVD-n, beszarsz. Ülj le ide szépen a főnökfotőjbe, lábak megemel, karok letámaszt, így ni! És csak relaxálj, a függönyt is behúzom neked.

Már az első zenés posztban is megemlítettem párat, beszéljünk hát Róluk többet!

  • Mike Oldfield: kövezzetek meg, de nekem munkásságából csak a jéghegy csúcsa jutott. A Moonlight Shadow meg a Tubular Bells viszont önmagukban vannak olyan idegesítőek, hogy jogosnak találjam nevezéseteket. Az általam ismert felvételeken  leginkább időjárásjelentésekhez illő, Vers mindenkinek-hangulatú darabokat hallgathattam meg, merész hangszerelésben. Oldfield urat természetesen népes stáb támogatja a színpadon, a dekoratív vokalistalányok is nagyon kellettek a tökéletes összképhez.
  • Santana: Madonna férfiben, vagy hogy is mondjam. Aki több évtized leforgása után is tud újat mutatni, a megújulásra mindig képes nagy visszatérő, stb. Az Europa síró gitárja után 2000-ben mégsem volt mindenki egyformán boldog, amikor felcsendültek a Smooth és a Maria Maria pezsgő, latinos taktusai.
  • Pink Floyd: nehéz, bizony nehéz. Valóban jó és élvezhető zene, de valami mégsem őszinte a forradalmi 23 perces számokkal, lemezek felének zajjal megtöltésével, konceptalbumokkal. Aláírom, még így is szeretem őket. De 1-2 rajongó modorkirályt kevésbé:

-Nálam a zene ott kezdődik, hogy Jethro Tull meg Pink Floyd. Amikor a taposómalomban már nagyon kikészítettek, akkor irány haza, redőny le, villany leó, és teljes hangerőn nyomatom A Falat, persze bakelitről. A szomszédok ilyenkor már nem is mernek szólni.

  • Queen: az igazán sehova nem besorolható rockzenekar, néhány tényleg semmilyen számmal, mint a One Vision vagy a Breakthrough, és ilyenek kerülhettek a Greatest Hits albumokra.
  • Dire Straits: virtuóz Knopfler-szólók, néhol szaxofon, minden adott az igényes muzsikához. A zeneipar talán máig is legjobb kritikája a Money for Nothing, de tőlük származik a Twisting by the Pool és a Walk of Life is. Megtarthatták volna igazán valami B-oldalra őket :-)
  • Jean-Michel Jarre: irigylem a fószert. Elég volt kitalálnia pár jó témát, és egész albumokat ráépíteni. Biztos nagyon művészies dolog perceken keresztül szélfúvást meg pittyegést hallgatni, de nem lehet, hogy művészkénk mégis csak tölteléknek szánta a hasonló effekteket? Az Oxygene-t mindenkinek javaslom további elemzésre.
  • Sting, Rod Stewart, Peter Gabriel, Phil Collins: Tibornak egy kategória, nem részletezem. Női rajongóknak még megbocsátható, de férfitársainknak? Na ők biztos nagyon finomlelkűek.

Néhány arc a 80-as évek végéről és későbbről:

  • INXS: két tökéletes számukon kívül (Mystify, Never Tear Us Apart) ez nekem csak a 80-as évek végére jellemző, fekete-fehér, dallamtalan valami, tetézve Michael Hutchence besütött frizurájával. Még a nem sok slágeres előadó, Chris Isaak örökké tartó, búskomor Wicked Game-je ugrik be erről a hangulatról. Hutchence után megnyerték maguknak a szintén gyanús kinézetű Terence Trent D'Arbyt, nem sírom őket vissza ebben a felállásban sem.
  • Bryan Adams, Roxette: még azonos című kislemezük is volt (Run To You), de őket egyformán nem volt vagány dolog szeretni, már általános iskolában sem. Kompromisszumoktól nem mindenhol mentes easy listening, az meg semmiképp nem nevezhető a buli csúcspontjának, amikor felharsan az életigenlő Summer of '69

A végére még egyszer, hátha valaki kicsit figyelmetlenül olvas és rosszul von le következtetéseket: 

  • Tibor a felsoroltak egy részét nagyon kedveli és zenészi tudásukat elismeri. Felesleges tehát olyanokkal jönni, hogy akkor hallgasd tovább az emódat/balázspalidat/50centedet.
  • Egyes előadók és zenéik nem feltétlenül modorosak (bár ebben a cikkben inkább azok), rajongóit viszont annak tartom.

Folytatás mindenképpen lesz, szeretnék majd írni a népies-operás motívumokkal operáló  formációkról, musicalekről, a 90-es évek 1-2 sikeres blöfferéről is. Várom a további értékes hozzászólásokat!

-Hogy fogod azt a lemezt, kisfiam? Teszed vissza a vitrinbe a tokkal együtt, de kurva gyorsan? Na azér. Na, hol is tartottam? Ja, Pityukám, ezt figyeld: a legújabb Genesist is ahogy megszereztem LP-n, rögtön rávettem egy krómos TDK-ra, hogy kíméljem, azt hallgatom azóta is. Csakis 60 perceseket veszek persze. És hogy tetszik a betűrendes katalógusom, fasza, mi?

Címkék: zene
65 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_fater 2009.03.10. 08:08:16

Szerintem a One Vision az amúgy jó :-)

Sajnos Santanán ismertem meg sok modorkirályt, ráadásul a foci EB is akkor zajlott, na ott aztán a műértők megmagyarázták, hogy mennyire imádják a portugál focit, csak éppen Figón kívül senkiről nem volt fogalmuk...

Amikor megkérdeztem, hogy a koncerten mennyire akarunk az első sorhoz közel lenni, azt mondták, "ez nem rock koncert, itt a zenei élmény fontos". Aha. Nem szerettek, mert én a "populáris" zenéket (AC/DC, Queen, Iron Maiden) szeretem :-)

Kalep 2009.03.10. 08:20:37

Tibi,
kimaradt az Aerosmith! Az egyik rokonom augusztusban 40 fokban a Tisza-parton végignézette velem a koncertdvd-t 2 órában. (a tökéletesen felszerelt lakókocsiban, legyen már modoros kempingezés is!)

ZZZZZ 2009.03.10. 08:37:54

Mondjuk a krómkazetta (60 perces változatban) egy letűnt kor emléke. Ez a post már oda van téve az olvasói levelekkel szemben.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.03.10. 08:59:14

@appeltaart: egyetértek! Annál modorosabb csapat nincs. A hátam borsózik tőle, pedig én szeretem a hasonló muzsikát. Mégegy fontos kimaradt: Guns'n'Roses - azok is szörnyűek lettek a végére. A November Rain-nel ki tudnak zavarni a világból...
Egyébként a felsoroltak java nekem tetszik, ezek szerint én is modoros vagyok? Még Stinget is elviselem, vár aktívan nem hallgatom. De ellenben van Roxette bestof cd-m, akkor én látens meleg vagyok?:-)

Megélhetési rasszista 2009.03.10. 09:10:46

@appeltaart: Aerosmith és a Guna'n'Roses (bár ugye ők jóval régebbiek). Nekem még idekívánkozik Jon Bon Jovi is, amiről egyesek szintén ódákat zengenek, meg hogy "energikusak" és olyan "modernek" a számai.
Sanatan meg egyenesen telitalálat, a modorosk nagy része 2 számot tud tőle: "Maria", "Smooth" -- mert ezt játsszák a rádiók is, azt' csókolom.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2009.03.10. 09:18:21

Az írás nagy részével egyetértek, de Rod Stewartot meg Peter Gabrielt egy sorban említeni több, mint meggondolatlanság. Rod valóban inkább nőknek való, de Peter Gabrielről olyasvalaki írhat ilyesmit, aki csak a Sledgehammert meg a Big Time-ot ismeri. Javaslom Tibornak az első három szólólemez meghallgatását, nem kifejezetten nőknek szóló albumok.

Ha már szidni kell Gabrielt, inkább a Genesis-es lemezei miatt érdemel lemodorosozást, túlértékelt, agyoncicomázott, szétbarokkozott lemezek, katarzis nélkül.

De a cikkért jár a pont, nem az együttesekkel, vagy a zenével van a nagyobb gond,hanem a kritikátlan "rajongókkal".

Nekroteka 2009.03.10. 09:37:33

Jó poszt, az én javaslatom egy színházas-musicales téma lenne, mert az is tud nagyon modoros lenni, ráadásul valamilyen okból nagyon nem szeretem a musicaleket és az elégtétel lenne :P

Kalep 2009.03.10. 09:38:31

Ja Tibi,
meg azt elfelejtetted, hogy ezeknek az arcoknak a nagy része játszik is valami tribute bandben a haverokkal, ahol megy a smoke on the water meg walk this way. és mert már 50évesek, van pénzük menő gitárra, azt szintén úgy kezelik, mint az LP-ket. és ha te is gitározol, akkor esetleg a kezedbe adják, de inkább üljél le, nehogy leejtsd, de ne játsszál rajta, mert elhangolod. :)

Nadsat (törölt) 2009.03.10. 10:35:41

A kortárs nyúzik-merítésből egyértelmű modorkirály a Coldplay - nincs semmi bajom velük, értékelhető zenét nyomnak, csak a hype ugye -, illetve a Radiohead, Muse és társai.

Nadsat (törölt) 2009.03.10. 10:45:17

Ha pedig a kolbász-szocializmus zenei világát akarjuk megbolygatni, mint a posztban, magyar nyelvterületen manírosként említendő -az egyébként valóban kiváló - LGT, nemzetközi vizeken pedig odafér a Pink Floyd mellé a King Crimson, akik sajnos néha túl komolyan veszik magukat, de minden lemezükre igaz, hogy "csak ezért érdemes volt a Bang & Olufsen LP-t leütni az ebay-en."
King Crimsont hallgatok amúgy, de MP3-ban. Üssetek.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.03.10. 11:00:51

Ennek a mufajnak a fiatalabb kepviseloi (de szep peldany volt ez, hejj) irtak pl korabban a Matulara is, de mindenutt maszkal beloluk. Igaz, inkabb Budapesten, de videken is neha. Ok a keso nzocvanas, kora kilencvenes evekben mukodo, legfeljebb parezer peldanyban megjelent, bandakat kedvelik. Ezeknek a bandaknak az ismertsege kulonbozo londoni es birminghami keruletekre korlatozodik.
Termeszetesen, a kesobb kommersz mennyisegben eladott X banda semmit sem er az Y bandahoz kepest. John Doe, mar 91-ben feltunt a hogyishivjak stilus _szcenaban_ a felso-Liverpooli, Goatfucker klubban ahol Jack Fimblertoe volt a rezidens, kesobb ok ketten feltuntek a Catsucker pubban ahol mar akkor Jenny Douglas vokalizalt. Hatassal volt rajuk az (itt nyolc stilus felsorolva) kesobb megismerkedtek XY kiadoval a londoni Vomiting Walrus Records-tol.
Persze itthon, ahol a balazspalik...satobbi. Teljesen ismeretlenek, leszamitva nehany belvarosi gimnaziumot...

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.03.10. 11:02:00

@Megélhetési rasszista: Bon Jovi, ááááá! Attól a mukitól sikítófrászt kapok! Tipikus női zene, ha egyáltalán.
Egyetértek Képkockával is: legtöbbször nem a zenével van a baj, azok javarészt jók, hanem az arcokkal, akik CSAK ilyet hallgatnak, stb.

Eki 2009.03.10. 11:42:40

a Queen az fájt :(
a_fater szerettette meg velem, a kis modoros!! :D

VÁROM A MODOROS MUSICAL POSTOT!! (MEG OPERETTET!)

DrJohnson 2009.03.10. 11:50:29

Ez kicsit olyan volt, mintha a Rájöttemen olvastam volna.

vasziljevics 2009.03.10. 11:57:56

bazzeg, felsoroltad szinte az összes előadót, akit megszerettem az elmúlt 2 évben :)

pinkfloydról annyit, hogy modoros lehet, de mégis csak valami küönleges is a maga nemében. és ez teszi igazán jóvá.
knopfler bácsinak meg valahogy be kellett kerülni a rádióba a sultans of swing után is, és mivel ezt nem tehette meg a ride across the riverrel, ezért megtette a walk of life-fal :)

egyébként akiket említettél, szerintem ők képviselik nagyjából az "igényes popzenének" nevezhető, de valójában nem létező kategóriát. népszerűek, mert a konzumfogyasztó is talál bennük szerethetőt, de az is, aki esetleg nagyobb mélységet keres a zenében a verze+refrén+verze+refrén felépítésnél. ők a penge élén táncolnak, aztán van olyan is, aki előbb-utóbb elveszti az egyensúlyát és leborul valamerre :)

na, abbahagyom az észosztást és menek Akelát hallgatni

Balance Of Power 2009.03.10. 11:59:17

Knopflernek mifele "virtuoz" szoloi vannak?

En a magam reszerol ki nem allhatom az un. "modoros", idosebb korosztalyba tartozo zenerajongokat, akik 1975-ig voltak hajlandok kovetni a regi nagy bandak palyafutasat, fogalmuk sincs az ujabb korszakokrol, de osztjak az eszt, hogy akkor jo volt, most meg szar. Aztan elmennek a koncertre es 3 szamra behejjegnek 6 ser utan. A Deep Purple erre egy remek pelda, de szinte barmelyik 25 evnel regebben mukodo zenekarra igaz ez, mufajtol fuggetlenul.

Balance Of Power 2009.03.10. 12:00:24

@vasziljevics: Erre azt tudom mondani, hogy melysegesen sajnaltam minden igazi Sting rajongot, aki par eve a Kapcsolat koncerten volt kenytelen megnezni kedvencet.

vasziljevics 2009.03.10. 12:01:51

@Professor Pizka: "Goatfucker" "Catsuckeer" :))) amúgy amit írtál, az bármelyik "nemzetközi hírű, korszakaltotó előadóművész" életrajzának első pár oldalán megtalálható, szóval nem kell ezt feltétlenül ennyire lekorlátozni

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.10. 12:14:05

én utóljára Rollingot hallgattam meg Black Sabbat-ot. állítólag eután is volt valami zene, de azt már nem követtem.
Ja, és Cher még Bonoval azán meg egyedül, bár a ferejem szerint ez sokat ront rajtam.

hatja 2009.03.10. 12:14:11

@Professor Pizka: ötcsillagos komment. ezek az emberek még rosszabbak mint a posztban említett réteg. a modorosság netovábbjai.

hatja 2009.03.10. 12:16:53

@Prinzessin Erbsen: cher... ha meghallom a vocoderes refrénjeit, szívesen lenyomnám a számitógépet a torkán amivel készült :)

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2009.03.10. 13:00:33

(bazmeg merkell elore magyarazkodni a kommenteloknek? ez egy blog halala, amikor elkezdesz elore elnezest kerni a muveletlen tusko fogyatekos kommentelo csurhetol. ertsetek meg, hogy a kommentelok nem egyenlok az olvasokkal, megha az, hogy egyedul ok lathatok, ezt a benyomast is kelti. nem szabad kommenteket olvasni, mert a 99%uk hulladek. mint ez is.)

scarlet ruby blue 2009.03.10. 13:07:45

Én az a Goatfucker rezidens fajta vagyok, szóval ezt a posztot csendben kihagyom. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.03.10. 13:11:14

@scarlet ruby blue: mindenkinek megvan a maga kis modorossaga, en ugyanezt klasszikus zeneben adom elo, bar en nem bakelitezek, hanem torrentezek :-) (es ki mondta hogy az orros szmajli modoros? A valsszal vigyazzunk, mert nagydarab vagyok es agressziv)

Wagner Úr 2009.03.10. 13:46:56

Kurva égő vagy Tibi, hogy a Dire Straitset és a Pink Floydot modoros zenekarnak tartod. Elhiszem, hogy mivel egész nap Sláger Rádiót hallgatsz, már a faszod ki van a Learning to fly-jal meg a Walk of Life-fal (nekem is), de inkább az a modoros, aki ezekre a számokra hivatkozik, amikor elítél egy zenekart.

Zenekart védeni kommentben elég modoros dolog, de ilyen szintű faszság azért fáj az "emberfiának".

Dave_hu (törölt) 2009.03.10. 14:23:35

Na és a Beatles, némi Angol felsőbbrendűségtudattal fűszerezve? A bandatagokra meg keresztnevükön utalva, mintha már " 'Pool"-ban is egy Pub-ba jártatok volna? Persze a számcímeket szigorúan magyar fordításban emlegetni? Meg Obladi oblada? Az semmi?

mjollner 2009.03.10. 14:50:45

Igen, a Beatles! Lennon papa szólókarrierje?
Coldplay, Placebo, Radiohead, a komplett brit-pop/rock.
RHCP, a számomra a leginkább méltatlanul túlértékelt popzene.
Hazait lehet? Presser, KFT, Pál Utcai Fiúk.
Neo, Péterfi Borbála, 30Y, Amorf Ördögök, Másfél és a többi alternatv-indie intellektüell művész.
Komplett MR2 repertoár.
Európa Kiadó, Kontroll Csoport, Trabant...
Cseh Tamás, a magyar Bob Dylan.
Lajkó Félix megvan?
A38, Trafó, ZP, Fészek Klub, Almássy tér, Fonó összes.
Na oké, ez nem is mind rock, de megkeserítik az életemet.

Jah és mielőtt belegázolnék bárki lelkébe is, nem zeneileg van bajom ezekkel, ízésről vitatkozni felettébb modoros. Hanem a kedves kultúrsznob rajongóik miatt, megy ez az egész urambátyámozás, ami körbelengedzi ezt az érát.
Nem Kispált hallgatni modoros, hanem fél este azt magyarázni, hogy Lovasi mekkora költőfejedelem már.
Vagy az Imagine hallgatása közben a világot megváltani akaró hippit játszó pacifista balfaszok.
Ugyanúgy, ahogy nem a Mac használók/tulajok modorosak, hanem aki kibassza az iPhone-t a kocsmaasztalra és két sör között megcirógatja.

Na húztam vissza Mayhem-et hallgatni. Tényleg, a black metal modoros?

sys 2009.03.10. 14:52:46

@Professor Pizka:

igeeeen! és ha véletlenül kiderül, hogy magyarországon 10-nél több ember ismeri a zenekart, akkor letagadják, hogy valaha is hallgatták, merhiszen kommersz fos :)

vasziljevics 2009.03.10. 15:09:28

@mjollner: lehet azt is divat szinten űzni. manapság még a grindcore is modorossá lesz, mer rányomul a csürhe, aztán lekesen újságol utána, hogy "ezt a beteg darálást figyeld, tuti fless! ilyen témákat!" kibszott képmutató világ, az...

Infomaker 2009.03.10. 15:17:47

Áh megyek vissza Emberek-et hallgatni :)

ulver 2009.03.10. 15:19:59

Mindenképpen ide kívánkozik a Toto, főleg az Africa c. számmal, valamint a Tátrai Band teljes életműve (külön hozzátéve, hogy az igényes zene kedvelőinek).

Mellesleg a Tátrai Bandet szerettem.

@mjollner: A black metalból csak olyat szabad hallgatni, ami szarul szól, és az együttesnek még nem jelent meg lemeze, de már fel is oszlott. Akinek már lemeze van, ne adj Isten (haha) több is, azok eladták magukat és csak a pénzért csinálják.

mjollner 2009.03.10. 15:23:56

@ulver: Jól beszélsz, te ilyen trú arc lehetsz. :----)

mjollner 2009.03.10. 15:30:13

Egyébként ha már folyton előjön a zene és szórakozás a blogban, kellene egy modoros szórakozóhelyes /akarom mondani kortárs művészeti központos/ iromány is.
/Szóda, ZP, Westbalkán, Dürer, Trafó, Tűzraktr, Fonó, A38, Corvintető, Hunnia és a többi, ahová illik/kell járni, ha kultúrlény akarsz lenni a nagy fővárosi létben. Modorosan csontrészeg hétvégéimen komoly modorosságokat vélek tapasztalni ezen szentélyekben.

égafater 2009.03.10. 15:49:57

hm, ezekszerint öregszem. egy-két kiveteltől eltekintve, mindegyik nagyon jó együttes/előadó, és szeretem is őket.

nagyon reméltem, hogy a depeche mode nem kerül a felsoroltak közé.

nehezen találom modorosnak a zenéjüket, a fanok persze mindenből modorosak.

égafater 2009.03.10. 16:02:09

gondolkodtam. nem tetszik a post. ez most valahogy nem jogos.

szinte csak kurva jó zenéket soroltatok fel. queen, mike oldfield, de nem is akarok többet kiemelni. könyörgöm akkor mi a jó zene? én tényleg sok fajtát szeretek az Iron Maidentől a Sander Kleinenbergig, de ezek JÓK VOLTAK, vaze.

a kommentek között is például nagy aerosmith és g&r fika volt. ez a kettő ráadásul nem is annyira a nagy klasszikusok közé sosorlható. de abban az időben milyen jókat lehetett bulizni rájuk, és ez most már akkor ciki?

mint írtátok a cikkben tényleg vannak jóval gázosabb/modorosabb zenék, fanok.

akrobatikus rákendroll tánc, emós, ha rég akkor már a grufti(s), brosszos, hm?

.mandzsetta 2009.03.10. 16:04:16

nem olvastam a többi kommentet, lehet már írták, de:

a Queen Istenkirálycsászárság, az utolsó pepsi cola, a világ legeslegjobb zenéje. Sikerült kiszedni két számot, de mi van az Innuendo-val? A Bohemian Rhapsody-val? A Who Wants to Live Foreverrel? A Killer Queen-nel, és óóóóóóóó, a Bicycle Race-szel???

Szerintem az, hogy pár pár száz szám közül kiszedtetek KETTŐT, ami kevésbé sikerült jól, nem azt jelenti, hogy "semmilyenek".

Balance Of Power 2009.03.10. 16:29:08

@égafater: Az Aerosmith mar a Guns megjelenese elott klasszikus volt. Teljes lemezeket kell hallgatni es ismerni a slagereken tuli dolgokat.
Persze az is modoros.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.10. 16:43:04

nálam talált... süllyedt ez a poszt, mindegyiktől falra mászok... :--(

ha elkapna az Ízlésrendőrség, és faggatna, hogy igaz-e, hogy Modor Tibi a modorosság ellen bújtogat, akkor tagadnék..., de ha azt mondanák, hogy jól van, ufókám, most szépen bezárunk egy szobába és queen, sánta na, p.floyd, dire s. zenéket fogunk nyomatni neked, akkor gondolkodás nélkül feladnám Tibit...

olyan szép idő van odakint, hogy benyomok egy kis nyári fesztivál hangulatot, amin a jövő modorosai szórakoznak és szórakoztatnak...

www.youtube.com/watch?v=HOzORk3LBRM

elkövetkezendő zenével foglalkozó témának javaslom a világzenét cakompakkkkk... :--))

égafater 2009.03.10. 17:15:25

@Balance Of Power:

igen egyetértek, klasszikus, csak rosszul fejeztem ki magam. én ott voltam mind a két koncerten ami egymás után volt "mittoménhányban" :)

a guns volt elég rövid életű, de azalatt jó. "elszállt viszont felette egy kicsit az idő".

Herrera kapitány 2009.03.10. 19:17:44

Ez így true. Én speciel ugyanezt nembírom csak magyar együttesekkel. Nyilván mindenki be tudja helyettesíteni az "ódenagyonklasszikus"-akat. Nem a zenével van gondom, hanem a hozzátartozó túlzott balfaszkodással - aka itt modorosság.

Dave_hu (törölt) 2009.03.10. 20:08:26

mondok egy durván modoros, zenéhez is kapcsolódó dolgot:

Mennyire modoros dolog már, 30 körüli multicégnél dolgozó, méregdrága szórakozóhelyen, a kilencvenes évek "nagy" előadóira visszafogottan bulizik, és próbálja a repprészt is tudni: ld. Haddaway, Dj Bobo stb. "koncertek" a rio-ban és hasonló helyeken.

ratzinger 2009.03.10. 21:23:47

és ti olvastatok már olyan cikket tina turnerről, amiben nem szerepel a "rocknagyi" szó?

vasziljevics 2009.03.10. 21:52:29

@ratzinger: ezt már nem is modorosságnak hívják, hanem közhelynek :)

janomano 2009.03.10. 22:09:02

@égafater: Persze ízlés kérdése, de a Queenről így huszonpár év elteltével biztosan ki merem állítani, hogy nem jó zene. Az utolsó csepp az volt, amikor nemrég letöltöttem a rég elhagyott, Wembley-beli koncertet, ahol Freddy a második szám alatt bereked és utánna úgy üvölti végig. Ki kellett kapcsolnom, mert az én torkom is kezdett bedagadni ahogy hallgattam.
Be kellett látnom, hogy képtelen vagyok végighallgatni azt, amiért valamikor "lelkesedtem".

Annyiban csatlakoznék pár előttem szólóhoz, hogy Peter Gabrielt összemosni Rod Stewarttal és Phil Collinsszal nem túl szerencsés. A Secret World koncert hangásban és látványban is új volt: a progresszív rock legjobb "hagyományait" folytatta. Arról nem is beszélve, hogy a Real World sorozattal maradandót alkotott, olyan 10 évvel ezelőtt. Adott egy nagy lökést a world musicnak. Nem a diszkóduhogással súlyosbított cindiai citerázásra gondolok ezalatt, hanem tényleg autentikus produkciókra.

Nadsat (törölt) 2009.03.10. 22:30:38

@égafater: DM-el szerintem sincs különösebb baj, egyesek szerint formabontó, mások - igaz ami igaz, főként a sznobok - szerint középszerű banda, de a hardkór (hangsúlyozom: hardkór) rajongóival hézagmentesen ki lehetne tölteni egy teljes posztot (mit posztot, blogot), rájuk valahogy hatványozottan jellemző a die-hard fanok fajlagos balfaszsága. Igaz, lehet még említeni zenekart a Mode-on felül is bőven, ahol a rajongói kör igényt formál minden létező kuala lumpuri koncertdévédére, bootlegre, frontember száraz fikájára, tökömöccsére.

@mjollner: A 30Y hatványozottan modorhazárdos kategória, Péterfy Borival kart karba öltve (utóbbi művésznőhöz volt szerencsém koncerten. "The horror, the horror!" Elég annyit mondanom, a happening csúcspontja egy A. E. Bizottság dal (Szerelem) rituális kiherélése volt.) A 30Y-ról meg az jut eszembe mindig, hogy szegény srácokat megrontotta gyerekkorukban a Lovasi, illetve bandáért rajongó kishölgyeknek az lehet a Weltschmerzük, hogy kurvaalter BMW Mini helyett hetesbusszal járnak.

janomano 2009.03.10. 23:05:32

@Nadsat: Igaz, igaz, de a dm-nak is volt mire alapozni: mint a windowsnak a macre... Konkrétan az erőműre gondolok. :-) Utóbbinak performanszán jelen lehettem valamikor 92 környékén: hát ritka szar volt...

ui.: de mi az a bmw mini?

lárvalányhaj 2009.03.10. 23:28:36

@Nadsat:

akkor már a Hiperkarma se maradjon le a listáról...

Eki 2009.03.10. 23:43:19

a ZP nem modoros hanem egy szimplán züllött hely ahova sok modortalan f@sz jár. :D szerintem. a többivel nagyrészt egyetértek.

kisebbik rokk 2009.03.11. 07:53:53

@sys:
A legjobb, hogy most már last.fm-en le is lehet nyomozni, mit hányan hallgatnak körülbelül... És ha valamit sokan, akkor az gáz.

Valaki mesélte: undergroundságra baromi büszke rajongótábora van annak a bandának például, aminek harmincvalahány perces számai vannak, melyek pusztán recsegésből és zúgásból állnak. Ami igazán trú, hogy _állítólag_ északi sarki kutatókból áll a banda, akik a műszereikkel állítják elő a hangokat. Persze azon egyik rajongó sem gondolkozik el, hogy ez mennyire logikátlan, ráadásul hozzájuk még nem jutott el a hír, hogy már leleplezték a bandát: poénkodó kamaszfiúkról van szó. Tetszik az ilyesmi. :-)

bekbórd! 2009.03.11. 10:57:14

@.mandzsetta: Asszem, ha a Bohemian Rhapsodyval vallatnának, bármit felvállalnék.

Balance Of Power 2009.03.11. 11:52:56

@égafater: Idotallo a Guns is. Hihetetlenul zsenialis, ami azon a keves lemezukon van. Az uj is jo.

@dave: Modorosan valaszolva erre: azok nem zenek! ;)))

@Nadsat: A Mode-ot ki nem allhattam soha, de a rajongoi legalabb tenyleg rajongok es nem harom slagert ismero modorosok ;))) Es aki igazi Mode rajongo, az modoros Akos-fan is es viszont.

Nadsat (törölt) 2009.03.11. 12:18:12

@janomano: az új Miniket a BMW gyártja,indie autó,amennyiben drága és felesleges

tblv 2009.03.11. 13:00:42

@mjollner: egyetértek. Én ezért nem járok Quimby koncertre, max fesztiválokon megnézem őket távolról, mert bár a zene rendben van, a rajongóik legtöbbjét ki nem állhatom. És ehhez párosul a modoros rádióhallgató emerkettő , vagy radiocafé- és azon belül Nestamester- fanok sznobfelhőbe burkolódzó modoros rétege.

Gumineaux 2009.03.11. 13:33:18

"Es aki igazi Mode rajongo, az modoros Akos-fan is es viszont. "
Ez butaság. Ákos és a Bonanza nem kicsit voltak Mode-epigonok.
Amúgy a posztban említett zenészekkel nincs semmi baj, szerintem. Ami viszont nagyon modoros és erőltetett és izé...az a "80-as évek zenéje" őrület, mint olyan. A volt Bank diszkó mostanában ezzel próbálja becsalogatni a közönséget, és rosszul vagyok az egésztől, mert aki "a Bankost lávolja" annak köze nincs a 80-as évekhez, legfeljebb csak annyi hogy akkor született.

Balance Of Power 2009.03.11. 13:57:58

@Gumineaux: Mindegy, egyiket sem birom, Akos meg plane nevetseges, miota "rock" zenesz lett. Koze nincs hozza, soha nem is volt.

80-as evek retro meg mindig lesz, mint ahogy 60-70-90-es evek retro is. Kar, hogy ezek a retrok mindig ugyanazt a 2-3 szamot jelentik minden eloadotol.

a_fater 2009.03.11. 14:22:41

Van egy kollégám, akit modorosnak nem mondanék, mert ő TÉNYLEG a '80-as évek zenéjét szereti, őszintén. Megkérdeztem tőle, ez mit fed pontosabban, azt mondta, nem tudja, mert nagyon tetszik neki a Madonnától a Like a virgin és a Metallicától a Seek and Destroy.

Mindkettő hamisítatlanul '80-as évek :)

thetriggerhappy 2009.03.12. 15:04:48

inxs mint modoros?
ekkora baromságot rég nem hallottam.

Dr. No 2009.03.12. 15:08:51

És a Sziszikeccs meg az euródiszkó az túlértékelt?

Megjegyzés a Dire Straits-hez: nekem gimiben ott kezdődött a zene. Most meg már csak az Alul semmi jut róla eszembe:
"- Mégis, mi az úristent csináljak, ha ott a színpadon áll föl?!
- Szerintem gondolj unalmas dolgokra. Például Dire Straits-lemezekre."

rettentó 2009.03.12. 16:13:59

@appeltaart: A 70-es évekbeli Aerosmith lemezek majdnem hibátlanok, kemény rock rajongóknak kötelező. Sajnos, az Angel sikere után a balladákat erőltették, pedig Steven Tyler pl. utálja azt a számot.

Noinfo (törölt) 2009.03.12. 16:48:34

Hol marad István a Király?

protkózúzó 2009.03.12. 19:28:15

ki nem fossa le magasról a bizonyos zenekarok rajongóit? emiatt modorizálni igen-igen nagy modorosság

összekeverődik most ugyanis a közhelyszámok, a modoros rajongók, és a valóban modoros zenekarok zenéje.

jó, tudom, vélemény-blog stb, csak akkor is

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.03.14. 19:11:35

@protkózúzó: jaja, túl sok szabad teret engedek néha a fantáziám szárnyalásának, bocs :-)

De azt fenntartom, hogy ha egy amúgy jó zenekart általunk nem becsült emberek egyre nagyobb számban kezdik el hallgatni, az gyanús.

@Noinfo: hát az eredeti posztban!

protkózúzó 2009.03.15. 13:51:25

@Modor Tibi:
csak nem egy orros szmájli!?

;D XD :-}

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2009.12.28. 09:45:31

tényleg nem kötekedés képpen, de a Genezis bizonyos Patrick Bateman egyik kedvenc zenekara, aki meg ugye tudjuk nem igazán jön össze a széplélekkel. :)
süti beállítások módosítása