Olvasói rovat - Pellengér: Pécsi Bölcsész

2010/01/07. - írta: Modor Tibi

 

Na ezt nem kommentálom. Folyton védelmembe fogadom a bölcsészeket, de ők úgy látszik, javíthatatlanok. A képviselőik legalábbis.

Hello Tibi!

A Pesti Bölcsészt pellengérre állító cikk végleg kipofozta belőlem a maradék, bölcsészekbe vetett hitemet - de ami fontosabb, eszembe juttatta egy fontos elmaradásom. Eszembe juttatta a pillanatot, amikor a Pécsi Tudoményegyetem bölcsészkarának a gólyatáboráról hazafelé (nyugi, lesz itt lényegretörés is, csak pár mondattal később :) ), beleolvastam a Pécsi Bölcsészbe. Nem mutatom be, már megtették; "nem feltétlenül modoros nyelvi attitűdöt mutat, hanem inkább egy jellemrajz arról, aki írta - az pedig egy bölcsész: kész a sztereotípia. :-) Vicceskedő, tréfálkozó, közhelyes, modoros, taszító. Helyesírási hibákért elnézést, mea culpa".

Akkor az összes mocsokságot, amit a pécsi bölcsészek összehordtak, bejelöltem benne, de mivel még mindig részeg voltam, utána elfelejtettem őket begépelni. Most megtettem, mert erős a gyanú, hogy az összes bölcsész suliújságot ugyanazok írják, úgyhogy nem egy cikket másoltam be, hanem az összes cikkből a legkeményebb részeket, amit hat-hét ember hozott össze, akik tökugyanúgy írnak, gondolom erre van igény :).

Előre is bocs, amiért egy kicsit hosszú lett, de így is egy kivonatolt, megvágott verzió :D.

Üdv,
egy pécsi bölcsész :)

 


KEDVES GÓLYÁK! (2.0)

Mi is az a gólyatábor? Ez kb. minden 2. aggódó szülő első kérdése, amikor kezébe veszi, gyermeke kezéből kiveszi a „gratulálunk, felvettek” tartalmú borítékot. A válasz: a gólyatábor egy gyűjtőhely, ahol összeszednek a 100.000 Ft. eszmei értékkel bíró ritka madarakból párszázat, és vigyáznak rájuk 4 napig, garantált eszmei értékcsökkenés és értéknövekvés mellett egyaránt. A mérleg a végére személyfüggő.

Komolyra fordítva a szót, kedves „zöldfülű” egyetemi polgártársaim, ebben a lapban egy csomó okosság van, amit érdemes megjegyeznetek. Itt van például a TO-nk szeretett vezetőjének a cikke, amelyből mindenki csak felvérteződhet, meg aztán itt van a térkép, a „Minek keresgélnél közeli kocsmát, ha mi lerajzoltuk neked, hol van!” felkiáltással.

Egy kicsit még a gólyatábor fogalmáról. (…) Szeretett gólyatábori vezetőnk úgyis elmondja minden gólyatábor elején, hogy ne akarjatok annyit inni, mint nálatok sokkal edzettebb seniorjaitok, mert ők ebben már jedik, ti meg még csak kezdő padavanok lehettek.

(…) Még egy ilyen fontos embert fogtok megtalálni, V.Sz-t, aki szeretett karunk még inkább szeretett Tanulmányi Osztályán dolgozik.

Útravalóul még annyit, hogy legyetek büszkék bölcsész létetekre, még ha mást is hallotok, mert lehet, hogy mi nem értünk az adatbázis kezeléshez, nem tudunk vízsszennyezettséget mérni, de mi tudunk a legtöbb dologról az ég-egy- adta világon hosszan és viszonylag értelmesen beszélni, mi tudhatjuk magunkénak a legátfogóbb tudást.

Komolyan.

 

A CSINOVNYIK IS EMBER

Ebben az újságban van számos fotó, arckép, melyek olyan személyeket örökítenek meg, akik csak azért vannak, hogy nektek segítsenek. A HÖK, illetve a HÖK képviselők nem amolyan virtuálisan létező, kvázi elérhetetlen jelenségek. A következőkben egy rövid, személyes jellegű bemutatkozásukon keresztül, alfabetikus sorrendben köszönnek Rátok.

Z.S., 21: „A pécsi bölcsészlét magával ragadó, nem ereszti az embert, s ha enged a csábításnak, garantált varázslatban lehet része. Mindkét beosztásom alapja a hallgatóknak az egyetem szövevényes tengerében az eligazodásuk során való segítség, és érdekeik védelme közepett támaszuk szeretnénk lenni, ezért bizalommal fordulhattok hozzánk, kedves Gólyák!”

B.Sz.: „Mielőtt a pécsi bölcsészek pezsgő létébe vetettem volna magam, (…) erőteljesen vendéglátóztam, valamint szervezői készségem próbájaként elsőévesen, az egyetemi futball bajnokságban bölcsész csapatot szerveztem.”

Ez lett volna a HÖK képviselőinek palettája, ha hivatalos előfordulási helyükön éppen nem leled az általad keresett hököst, akkor erős tippként a Szenes Klub nikotinaurájában rejtőző padok egyike is helytálló lehet.

 

SZÁRAZ, TÖMÖR, DE FONTOS

(…) hogyha esetleg július végén az egyetemre felvettség tudatának extázisában, izgalomtól remegő kézzel atomjaira szaggattad volna az akkori újságot, ne kerülj abba a helyzetbe, hogy fogalmad sincsen a félév bürokratikus mérföldköveiről. A határidők nagyon fontosak, ildomos azokat szemmel tartani.

(…) De mint tudjuk, a Google jó barát, és legtöbbször kidob egy jó kis összefoglalót a nagy emberek még nagyobb gondolatairól.

 

A GYOMORTÖRVÉNY ÖRVÉNYE

- KOCSMÁK, ÉTTERMEK PÉCSETT, KEZDŐKNEK

Abban az esetben, ha nem akarod az előtted álló éveket a szülői konyha kényszerű nélkülözése miatt gasztronómiai szempontból a diszkavöricsenel túlélő embereihez hasonlóan leélni, - bár leendő egyetemi kollégiumaid az egyszerűen fogható rovarok és rágcsálók egész garmadáját kínálja majd föl – akkor adunk pár tippet, hogy hol érdemes viszonylag jó áron, jóval építeni, vagy épp roncsolni testedet, Baranya New York-jában.

 

A falósejtem beájulna

(…) A kellemes hangulatú étterem-kávézó számtalan átalakulás és esztétikai műtét után továbbra is jóindulatú gasztronómiai daganatként terjeszkedik tovább. (…) Van Pécsi Sörük, ami helyi specifikum így ildomos betérni egy korsóért. A másik, ha már kikészültél az elragadó lányposzteres „dobozoskávé” automatáktól (majd megérted, Hehe), ez a legközelebbi rendes fekete forrás.

(…) Mindegy, hogy mit kíván éppen az ember anyagcseréje, minden héten más ételcsoportnak van akciója. Ez a hónap végére Nektek is igencsak számítani fog, majd meglátjátok az első három nap kényszer mustáros tészta után. Hehe.

(…) Egyébként egy stressz oldó olcsó sörért kiszaladni mindig tökéletes hely, persze ha rezisztens vagy a ragadós pecsétes terítőkkel szemben. Csak a szemben lévő ATM ne ragadtasson senkit konstans akciókra, vagy kiborgizálódásra.

 

SZOFI

-SZÍNHÁZ, AVAGY MI VÁRHATÓ ŐSSZEL A PÉCSI TEÁTRUMOKBAN?

Idei premierek: láthatunk III. Richárd-ot (!!!) (erre marhára kíváncsi vagyok), Parasztoperát Mohácsi rendezésben (nagyon várós).

(…) De tessék most már kulturálódni, kis bölcsészek! Hát ejnye-bejnye! Na jó, mert olyan szépen néztek, folytatom…

(…) És amitől minden magyaros összecsapja a két kezét; kortárs darabokra nagy hangsúlyt fektet Vincze János, a vezető. (Igen, az a Vincze János. Kapsz egy csokit.)

 

HOGY NE KALLÓDJ

Egyszer eljön a pillanat, mikor a Fonyódligetet (a gólyatábor helyszíne) követő idő- és térnélküliség után, bevágtat az ajtótokon, kedves gólyák, a mindennapok fejvesztett lovasa, és kénytelen lesz mindenki újra a földön élni. De az addig tartó illuminált vesszőfutások közepette se felejtkezzetek majd az egyetem által felkínált egyéb kreatív lehetőségeket kihasználni. Álljon itt ehhez segítség gyanánt egy lajstrom, hogy mit is lehet csinálni Pécsett kreatívan, szabadon, vagy egymagatokban.

(…) A Pécsi Kult. Komité meg egyébként mi is? Hát, afféle világlátással spékelt művészi önkifejezés számára kreált kis gócpont itt a PTE_n, amely mindenkit, aki bármiféle alkotásra adja a fejét, örömest befogad. Igazából ez a csoportosulás csak most van az alakuló fázisában, lebeg a létezés semmije felett. Látásmódunk, némileg cinikus, világkarcoló, szerelmetes és Istenkereső vagy csak ugyanazt provokáló.

 

ITT A KOLI, HOL A KOLI

Mire ezen sorok szándékunk szerint belétek, gólyákba áramlanak, már megtörtént az a bizonyos aktus, mely karunk hallgatóit a kollégisták vagy az albérletesek kasztjába sorolta. Az alábbiakban a kollégiumi férőhelyek lehetséges csereberéjéről szólunk: hogyan lehet kimanőverezni az éppen unszimpatikusnak ígérkező diákotthont egy jobb szállás reményében.
 


Naaaa? Milyen?

228 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doszy 2010.01.07. 12:48:48

Csodálatos esszé, melyet egyszerre jellemez a fékezhetetlen humor és a csipkelődő, élcelődő hangnem. Bravó!

:)

virágelvtárs 2010.01.07. 12:56:46

Húha. Én is pécsibölcsész voltam, de ez a szar nem akadt a kezembe. Nem is fog.
Vajon milyen érzés, mikor a szerző pár év után megtalálja egy ilyen írását? Hányik-e vajon?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.01.07. 12:58:15

Óbazdmeg, most már értem hogy miért ilyen csököttek. Szegények nem tehetnek róla, ezzel mossák az agyukat!

nyuszy 2010.01.07. 13:01:51

Hihetetlen undorító, gratulálok a szerzőknek!

2010.01.07. 13:02:49

Lazán kapcsolódik:

www.youtube.com/watch?v=QBT9xW84a00

Egyébként bocs, nyugodtan moderáljátok ki ezt a kommentet, ha nem tetszik, de éppen bölcsész beállítottságúaktól (lehetőleg nyelvész, néprajzos) szeretnék segítséget kérni az alábbi, hosszan kifejtett kételyeim eloszlatásához:

urleny.blog.hu/2010/01/02/napisten_hava

Mitya Ivanov 2010.01.07. 13:03:14

ez annyira jellemző, tényleg, amikor jófej és egyedi stílusú akar lenni, aztán ez lesz belőle. Tipikus gyermekbetegség, ami majd elmúlik.

caligne 2010.01.07. 13:05:00

Help! Ebben mi volt modoros?
(Maradok hűséges olvasó, inkább mint hogy három idióta jöjjön a helyemre.)

tarsolyger · http://tanacsokazelethez.freeblog.hu 2010.01.07. 13:09:54

Remek gusztustalan stílusú szövegeket sikerült összegereblyézni, gratula :)

kitiara 2010.01.07. 13:14:31

Milyen bőcsész az, aki leírja hogy unszimpatikus? Ejjnye!

Styxx 2010.01.07. 13:28:37

@caligne:
:-))))
Nálad a pont.

b+, Európa Kulturális Fővárosa?
Kb olyan szint, mint amilyet Toller László PILLANATNYILAG tudna alkotni:-)

Jim Raynor 2010.01.07. 13:37:19

"a maradék bölcsészekbe vetett hitemet"

fogynak a bölcsészek, és már alig vannak, vagy mi? :D

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.07. 13:59:47

@caligne: tiszteletem, örülök :)

Na ez pl. nagyon modoros, még ha direkt is volt.

"A pécsi bölcsészlét magával ragadó, nem ereszti az embert, s ha enged a csábításnak, garantált varázslatban lehet része. Mindkét beosztásom alapja a hallgatóknak az egyetem szövevényes tengerében az eligazodásuk során való segítség, és érdekeik védelme közepett támaszuk szeretnénk lenni, ezért bizalommal fordulhattok hozzánk, kedves Gólyák!”

"ildomos betérni egy korsóért"

De kb. az egész az.

fade 2010.01.07. 14:19:07

Ez nagyon beteg, a feléig sem bírtam. Ilyen irritáló szöveget hogy lehet összehozni?
Azért örülök hogy az adóforintjaim ilyen jó helyre kerülnek... :))))

Der Beste 2010.01.07. 14:48:05

"Ildomos betérni egy korsóért."

S ha ezzel megvagyunk, keresnünk kell egy helyet, ahol a korsót meg tudjuk tölteni.

Zorita 2010.01.07. 15:11:26

A Pécsi Kult. Komité a legszebb takonycsepp ebben a szövegtengerben.

Michael Collins 2010.01.07. 15:24:17

A bőcsészek nem normálisok! Éljen a KÉE-ÉK!

Bejgli 2010.01.07. 15:25:25

úristen, letagadom, hogy oda jártam! :)

cd-r 2010.01.07. 16:52:54

megerősíthetem, hogy a pécsi bölcsészek a világ legmodorosabb emberei. ezt halál biztosan állíthatom, ugyanis az összes kollégám pécsi és bölcsészkaron végzett.

cd-r 2010.01.07. 16:55:51

kb ennek a suliújságnak a szintjét súrolják a napi kommunikációban is. erőltetett jófejkedés, lazának tűnni akaró (nem jön össze) viselkedés, túlgesztikulált szavak stb, szóval konkrétan minden egyetemistabetegség rajtuk ragadt.

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2010.01.07. 17:48:25

ezt a mondatot hogyan értsem:
De mint tudjuk, a Google jó barát, és legtöbbször kidob egy jó kis összefoglalót a nagy emberek még nagyobb gondolatairól.

ennek a mondatnak a függvényében:
de mi tudunk a legtöbb dologról az ég-egy- adta világon hosszan és viszonylag értelmesen beszélni, mi tudhatjuk magunkénak a legátfogóbb tudást.
???

vagy fordítva. várom a legátfogóbb tudással rendelkező illetékes_csinovnyik_kartács hosszas és viszonlag értelmes magyarázatát.

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2010.01.07. 17:54:14

Tudományegyeteme épül büszke Pécsnek, 2017-ben lesz épp 650 éves!

TradeMark 2010.01.07. 18:04:12

Hatalmas! Én is PTE BTK-s vagyok, voltam:))) A HÖK-ösök a legnagyobb modoros gyökerek a Földön :)

Pécs jó hely...ezt pedig remélem sokan meghallgatjátok, kötelező és örök érvényű darab:
www.youtube.com/watch?v=Xmnlw_-Nf4w

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.01.07. 19:45:14

Ezennel mint miskolci bölcsész elhatárolódok a pécsi kollegáktól....

Kendaq Pendragon 2010.01.07. 19:57:10

Jó az írás, de nem mondott újat a Pázmány is mesélhetne szaftosakat az ottani HÖT seggnyalásairól.
Az ottani munka (is) a javak elosztásáról szól, nem pl. arról, hogy a csont(torony)hülye oktatót meggyőzze, hogy ne három másikkal együtt tartsa a vizsgáját.

Kendaq Pendragon 2010.01.07. 19:58:37

Ajánlom a szerkesztőknek, hogy szerezzenek HÖT-ös kampányanyagokat, ott is lehetne érdekes semmiségeket találni...

tewton 2010.01.07. 20:03:18

hahaha, ennek tényleg itt a helye.

azért ne vonjatok le ebből következtetéseket a PTE BTK-ra. Ez az "újságot" kb. BA szintű, wannabee bölcsész gyerekek csinálják. Csupa efféle ari és infantilis gügyögés, jófejkedés, okoskodás, csak nagynéha 1-2 jobb írás. Fura, de valahogy van rá papír a válság idején is.

A normális, felnőtt pécsi bölcsészek az UnivPécset csinálják.

Teuton01 2010.01.07. 20:39:11

Na, még egy ok amiért rühellem a bölcsészeket. Miskolc jogi kar!:)

katarocks 2010.01.07. 20:39:56

pécsibölcsész jelen. de utálom ezeket a hülye újságaikat meg az összes 10 éve egyetemista HÖK-öst. B. Sz. a kedvencem.
amúgy a PSZF-es HÖK még modorosabb gólyatáboros levelet küld ki, gondolhatjátok az milyen (még őrzöm :D)

zako1 2010.01.07. 20:43:42

Ó. Te. Jó. Ég. :)
Engemet mostan meg fogtok kövezni, kedves barátim, midőn megosztom véletek petite titkom, sőt titkaimat, melyeket ezidáig lelkem mély redőiben bújtatám... :)

Igen, pécsi bölcsész voltam. Igen, nyolc évig. Igen, HÖK-ös voltam. Igen, tagja majd vezetője voltam a Tájékoztatási Csoportnak és pont ilyen és ehhez hasonló szösszeneteket szültem számítógépen. Arra speciel büszke vagyok, hogy a DiákCentrumot (DC) kifejezést én találtam ki és máig így hívják.

Persze, modoros ez az egész BTK, de van benne azért önirónia, egy kis humor is. Nem kell olyan komolyan venni a dolgokat, némely elvakult pollákos és jogász szerint be kellene szántani az egész bőcsész bagázst és bevetni sóval a helyét, de én nem értek ezzel egyet. Az életben nemcsak a kézzelfogható, megmérhető és kiszámítható dolgok fontosak - legalábbis remélem. Számomra nagyon sokat adott az a pár év, amelyet Pécsett töltöttem, ha pillanatnyilag nem is a szűken vett hivatásomat gyakorlom. Nem bántam meg azt sem, hogy HÖK-öztem, hogy kari újságot szerkesztettem, hogy logót terveztem, stb. Nagyon jó rákészülés az életre.
(Érdemes megnézni a Pécsi Bölcsész internetes verzióját is, remek gyöngyszemek vannak abban is: www.pecsibolcsesz.hu/pecsibolcsesz/rolunk)

katarocks 2010.01.07. 20:47:34

@zako1: jaj, bárcsak lenne ebben önirónia :)

Ouaid (törölt) 2010.01.07. 20:52:51

Szerintem egyszerűen csak szerkesztetlen, és kész. Minden bölcsész így gondolkozik, csak akinek van esze, az meghúzza a szöveget nyomtatás előtt :)

kamasuka 2010.01.07. 20:57:10

"Jelölt" befejezte már az egyetemet?

RobertRoy 2010.01.07. 21:14:18

Miért kell mindent fikázni, nem értem.

Voltak gáz részek, de egyébként ok.
Tudnék sokkal rosszabbat is mutatni.

Dr. Trebitsch 2010.01.07. 21:15:15

pécsi bölcsész állítmányt alannyal mé nem egyezteti?

pécsi vagyok, bölcsész, de ez tényleg nagyon gáz.

@Styxx: a Kultfővárosnak ehhez semmi köze, a Pécsi Bölcsészek nagyobbik hányada máshonnan jött. Ez az egy, amiért mégsem égek annyira.

:)

Mesebeli Disznó 2010.01.07. 21:30:54

@RobertRoy: Mert azon kívül még sírni lehetne rajta, azt meg senki sem szeret.

tewton 2010.01.07. 22:08:59

@RobertRoy: azért gáz, mert nyomtatásban, papíron jelenik meg, és a "bölcsész" benne van a címében.

tewton 2010.01.07. 22:11:17

@Ouaid: hahaha, ha húznák, akkor 4-5 flekk maradna egy-egy számból :)

stulquec 2010.01.07. 22:31:48

Weisz b'meg! Ezt te írtad?

Zikkájl!

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2010.01.07. 22:38:15

Na ez tényleg nagyon durva! Köszönöm, hogy megosztottátok mindezt. :-) Amúgy tökéletesen meg lehet belőle tudni, milyen is a modorosság.

@persicsbalint: ezeket a legvadabb büntető táborokban kellene levetíteni. Avagy miért ne menj Pécsre bölcsésznek! :-)
Ehhh...

Prophet 2010.01.07. 23:04:04

Én a bölcsészekből álló focicsapatra lennék kíváncsi. Kiből lesz a kapus? Vagy a cserejátékos? Utóbbi már A hierarchia alja... egy ilyen meccsre kíváncsi lennék. Talán még én is "pályára lépnék". De más város színeiben... zúgna a taps, az öltözőben etnolányok kényeztetnének szájjal, csupa vidám dolog lenne az élet! Jogászokat meg csak dühből szúrnánk meg, izzadtan, büdösen. Aztán írnék róla egy cikket az újságba!

Prophet 2010.01.07. 23:07:07

..bassza meg, szóismétlés...

RobertRoy 2010.01.07. 23:20:40

Éa akkor most jön majd az, hogy most
minden szar régen meg minden jó volt?

Már nagyon várom :)

yenoee 2010.01.08. 00:21:52

Huha Tibi olyan ez a modorosblog, mint a vízszerelés. Néha a márványbidét köll óvatosan a helyére igazgatni, penge alakú krómcsapokat áttörölni, ragyogjanak szépen, máskor meg dugulás van - hogy stílszerű legyek - a Boszorkány úti kollégiumban és az embernek muszájkell bokahónaljig kotorásznia a mindent elborító szarban.
Ha bőcsészmérnökök keverednek terítékre, efféle utóbbi érzület fog el éngemet.
:)

bean 2010.01.08. 00:24:58

@zako1: . Az életben nemcsak a kézzelfogható, megmérhető és kiszámítható dolgok fontosak - legalábbis remélem. Számomra nagyon sokat adott az a pár év, amelyet Pécsett töltöttem, ha pillanatnyilag nem is a szűken vett hivatásomat gyakorlom. Nem bántam meg azt sem, hogy HÖK-öztem, hogy kari újságot szerkesztettem, hogy logót terveztem, stb. Nagyon jó rákészülés az életre.

Ez a következő bejegyzés akart lenni itt a modoros blogon? :D

Beton Botond (törölt) 2010.01.08. 00:52:36

Nem értem ezt a bölcsész mizériát.

GaTa 2010.01.08. 01:24:16

Na, basszátok meg!

lightbulb 2010.01.08. 01:33:46

Hát én nem tudom. Egyészt nyilvánvalóan minden egyes szubkultúrának, közösségnek meg van a maga kommunikációs stílusa. Montesquieu teszi fel ugye a kérdést, ha jól emlékszem: Akkor milyenek a perzsák? Gynúm szerint egy bölcsész számára a kommentek itt ugyanolyan modorosnak tűnnek, mint nektek az ő írásaik. szeretném hozzátenni, hogy egy DUE sajtódíjas űjságról beszélünk (persze, amit bizos bölcsészek adogatnak egymásnak) tehát valami módon, mondjuk az adott kulturális közegben egy elfogadott, elismert újság. Elég baj, ha az az elismert, mondjátok ti rögtön. De abban biztos vagyok, hogy az újság modorát, a magatok modorában szidó kommentekbeől nem derült ki, hogy hogyan kellene újságot írni. Az viszont biztos, hogy egy gólytábori különszám kényszerpályán mozog, rettentő sok eredeti dolgot nehéz belevinni,és valóban 6-7 ember írja, mert július közepén nehéz egy egész szerkesztősget mozgósítani. Ebból kiollózni a gyenge pontokat, az egész periodika ismerete nélkül rosszindulató, otromba dolog.
Ez nagyjából olyan, mintha azon méltatlankodnék, hogy a "maradék bölcsészbe vetett hitem" a levélben nem a hitre, hanem arra a kevés megmaradt hallgatóra vonatkozik.
De legalább nem "modoros"

Egy másik pécsi bölcsész

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2010.01.08. 02:23:31

Ennél durvább dolgot még életembe nem olvastam.

onenightinmoscow 2010.01.08. 06:07:12

@lightbulb:
szia, és először is a krvnyd :)

én küldtem be, és úgy örülök, hogy ilyen gyorsan jött valaki, aki megtestesít mindent, amit a pécsi bölcsészek többségében gyűlölök; a humor tökéletes hiánya, a pillanatok alatt sírásba forduló "jajj ne bántsátok a bölcsészeket, miért bántjátok a bölcsészeket"-attitűd, nem lehet egy jót nevetni, nem, rögtön meg kell sértődni, hogy valaki berombolt a bölcsészek homokozójába, és a bölcsészek pofájába rúgott egy kis homokot. hadd ne lássák az emberek, a bölcsészek mennyire kúl arcok, kezdjünk el pampogni rögtön a legártalmatlanabb hülyeségen is :)

utólag persze gyenge kifogás, de ahogy mások is, én is megpróbáltam modorosan, kicsit bölcsészesen megírni a bevezetőt, aminek sajnos egyik jellemzője a feleslegesen túltekert mondatok sokasága, és az, hogy az illető úgy belegabalyodik a saját mondatába, hogy biztosan ejt közben legalább egy nagyobb hibát, miközben kurvaokosnak próbál kinézni, lásd még "Montesquieu teszi fel ugye a kérdést, ha jól emlékszem: Akkor milyenek a perzsák? ". de inkább ne is folytassuk ezt a másik nyelvtani hibáiba belekötő játékot, ennél bölcsészesebbet nem is tehetnénk :)

Szalacsi_Dezső 2010.01.08. 07:28:41

És erre van az alapvicc.
Mit mond a frissen végzett jogász a frissen végzett bölcsésznek a mekdönciben?
- Kérek egy bigmekket!
Muhaha, na ez a vicc is modoros.
:-D

BKV - Önnek megyünk 2010.01.08. 07:28:55

Minden szöveghez megvan az az ember aki azt modorosnak érzi. A villanyszerelő haverom pl ezt az egész blogozást annak tartja.

BKV - Önnek megyünk 2010.01.08. 07:30:12

@Szalacsi Dezső: nem hinnem hogy a frissen vegzett jogasz ki tud fizetni egy bigmekket, ha akarod meselek a a kotelezo insakodas eveirol...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.01.08. 08:14:17

Én veszprémi bölcsész voltam, de mindig a gépészesekkel buliztunk. De jó is volt az a Balatonalmádi!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.01.08. 08:26:10

Amúgy House-tól jutott eszembe egy beszólás egy elejtett latin nyelvű mondás után: "...és ezt azért mondtam latinul, hogy jelezzem, bunkó vagyok." XD

rettentó 2010.01.08. 08:52:56

"SZÍNHÁZ, AVAGY MI VÁRHATÓ ŐSSZEL A PÉCSI TEÁTRUMOKBAN?"

A kötelezeő "megittam egy teát rummal" poént hiányolom. Egykori pécsi bölcsészként szívesen látnék más karok lapjairól is ilyen összefoglalót.
Ezeknek a lapoknak másik erőssége a gátlástalan lopkodás az internetről a humoros rovatba. Szakállas szóviccek, "meglepő" törvények és rekordok a világ minden tájáról.

"I read the news today oh boy
Four thousand holes in Blackburn, Lancashire
And though the holes were rather small
They had to count them all
Now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall.
I'd love to turn you on"

violator78 2010.01.08. 08:57:43

Wow, egy gólyatábori különszám alapján kritizálunk egy újságot? :)

progvog 2010.01.08. 09:08:13

@violator78: ja, a posztnak is az a címe, hogy a "Pécsi Bölcsész egy sz.r, és ezt 8 kivonatolt cikkrészlettel bizonyítjuk be!" :/

Mitya Ivanov 2010.01.08. 09:22:18

@Gee Halen: veszrpmi bölcsész? az milyen? Ott nincs is bölcsészkar, vagy igen?

lightbulb 2010.01.08. 10:03:59

@onenightinmoscow:

anyázás - alap

másrészt az is jellemzően bölcsésztulajdonság hogy minden egyes írott vagy nyomtatott mondatba azonnal beleköt az ember:)

akárhonnan is.

lightbulb 2010.01.08. 10:05:47

@progvog:

nem, a cím az hogy pellengéren a pécsi bölcsész (értsd - fikázzuk ezt a szart)és még csak nem is az újságot, hanem a bölcsészeket.

violator78 2010.01.08. 10:19:15

Na jó, nyilvánvaló, hogy a bölcsészek legalább annyira homogének és kártékonyak, mint a zsidók. :)

johnny quid · http://oranje.blog.hu 2010.01.08. 10:34:31

Heh, ez igen szórakoztató volt, de sajnos ennél van egy sokkal belterjesebb, visszataszítóbb és lehúzósabb társaság is a közgázon, és én mint közgázos hallgató muszáj voltam velük találkozni. (P)ÖCSI-nek hívják magukat, és valami rejtélyes módon rájuk van bízva a gólyás rendezvények szervezése. Stílusuk fokozottan modoros. Sajnos(??) idén nem tudtam kiadványaikat ízlelgetni, mert modoros magyar Erasmus hallgatóként küldtem, de a barátnőm idén gólya, és ha nem volt túl heves természetű talán még fellelhetünk bizonyítékokat eme állatfaj nyelvi szokásairól, azt szívesen feldolgozom.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.08. 11:03:28

Pécs maga is modoros téma lehetne:
"Igazi mediterrán város"
"Az egész város egyetlen hatalmas bulihely"
"Imádom a Rátgéber stílusát"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 11:15:05

Mediterrán a faszom. A gyönyörű mediterrán hangulatú Uránváros, meg Kossuth akna, mi?

violator78 2010.01.08. 11:16:05

El Topo: Khm, a meglehetősen lakható Uránvárosnak a vicces néven kívül mi a fene köze is van a Kossuth aknához?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 11:22:15

@violator78:

Mi köze mindkettőnek a mediterránhoz?
Tudod mi mediterrán? A cote d'azur. Na az mediterrán, nem Pécs.

Mitya Ivanov 2010.01.08. 11:33:56

@Szocio Pata:
ne keverjük össze a mediterrán éghajlatot a mediterrán hangulattal.
az uránváros (ott laktam 5 évig) max annyira mediterrán mint burgasz és persze beérik a körte nagyságú füge. Se a növényzet, se az éghajlat ezen kivül nem mediterrán.
A városnak mediterrán hangulata is csak nyomokban van, de ezt én inkább balkáninak mondanám. Pezsgés, sokféle ember, nyitottság, az egyetem miatt sok vendéghallgató, sok vendégoktató.
A kertvárosi és az Uránvárosi emberek ugyanolyanok, mint más lakótelepi emberek.

violator78 2010.01.08. 11:35:17

És természetesen egy mediterrán városban elő sem fordulhatnak putrik meg szeméthalmok a város közepén. Még jó, hogy Pécs nem mediterrán város!

Zorita 2010.01.08. 11:52:29

mindenesetre a mediterrános áradozás a lehető legmodorosabb dolgok egyike

Mc_Fly 2010.01.08. 11:57:14

"Útravalóul még annyit, hogy legyetek büszkék bölcsész létetekre, még ha mást is hallotok, mert lehet, hogy mi nem értünk az adatbázis kezeléshez, nem tudunk vízsszennyezettséget mérni, de mi tudunk a legtöbb dologról az ég-egy- adta világon hosszan és viszonylag értelmesen beszélni, mi tudhatjuk magunkénak a legátfogóbb tudást."

legátfogóbb tudás:D:D

Ennek ellenére még mindig azt mondom, hogy semmi baj nincs a modoroskodással meg a gondtalan egyetemi évekkel, ha az nem állami pénzből történik. De amíg tízszer-százszoros a túlképzés bizonyos államilag támogatott bölcsész szakokon, addig szerintem nem kell csodálkozni, ha a többség megveti őket.

Ami még nagyon fel tud húzni, amikor bölcsészek büszkélkednek azzal, hogy nem értenek valamihez (pl. informatika, matematikai alapműveletek, fizika) Természetes dolog, hogy nem tudhat mindenki mindent, de hogy erre valaki büszke legyen, és lenézze a mást hallgató "kockákat"? Ezért nem is érzem már annyira sértőnek a "szakbarbár" becézést, mert számomra azt jelenti, hogy az illető legalább egyvalamihez kiválóan ért.

Mr. Eldritch 2010.01.08. 12:00:40

Mindenbem modorosságot keresni (és találni) előbb utóbb modorossággá válik :)

lightbulb 2010.01.08. 12:08:50

@Mc_Fly:

teljesen egytértek a hozzászólás második felével, az ilyen bölcsészek engem is bosszantanak, de az olyan más szakterületen tevékenykedők, akik is, akik a bölcsészeket nézik le. És azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a bölcsészek bejönnek, modoroskodnak kicsit, aztán kimennek? Ők tanítják a középiskolásokat, ők művelik a nyelve, bizonyos kulturális értékekért felelősek, mint ahogy egy orvos is feleős egy ember életéért. cs*sztethetjül a bölcsészeket, de akkor ne lepődjön meg senki, hogy ha a gyereke egyszer úgy jön haza a középiskolából, hogy a II világháborút a németek nyerték.

másrészt az állami pénzeket nem a BTK - ok nyelik le, hanem a kiskunlacházdorozsmai XII Szent Konnektor leánynevelő és kenyérpirítógazdálkodási reálfőiskola tipusú intézmények, ahol "tudássz*rt lapátolnak". És az is nyilvánvaló hogy az egész felsőoktatásban túlképzés van. de ez már blabla

Mitya Ivanov 2010.01.08. 12:17:40

@lightbulb:
sajnos a bölcsészek többségének esze ágában sincs pedagógiai pályára menni. Esetleg még a nyelvszakosoknál többen vannak, mert el lehet menni középiskolai állsá emllé egy nyelviskolába is.
Pécsen esztétika-magyar szakpáron pl voltak olyan fiuk lányok, akik ha meghallották azt a szót hogy pedagógia vizsga, gyorsan szívtak egyet a cigijükből, ittak egyet az automatás kávéjukból és blazírtan azt mondták: haggyámá lesz@rom.

lightbulb 2010.01.08. 12:23:32

@Mitya Ivanov:
az utolsó kétségbeesett próbálkozásom:)
"De ők lesznek a jövő véleményelkotói, nem?"
Amúgy biztos minden karon vannak ilyen fiúk lányok, akik lesz*rják.

Mitya Ivanov 2010.01.08. 12:29:05

@lightbulb: az egyik ilyen bölcsész, akit írtam, kávéval és cigarettával a kézben, most egy országos TV-ben hetente többször megjelenik és a belpol eseményeket kommentálja. A másik pedig szinikritikus lett.
Szóvel eme piciny merítésből kiindulva: igen:))

violator78 2010.01.08. 12:45:53

Mitya Ivanov: És ez most jó, vagy rossz?

Szalacsi_Dezső 2010.01.08. 12:55:50

@BKV - Önnek megyünk: Jogos a felvetés. Pláne, hogy mostanság kb. 5 évvel az egyetem után lesz a jogvégzettből jogász.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2010.01.08. 12:57:03

@Mitya Ivanov: Hagyjátok már szerencsétlen bölcsészeket, van nekik amúgy is elég bajuk...
:-)
Amúgy azt én sem hiszem, hogy államilag kellene ÉVENTE 10-20, vagy akármennyi klasszika-filologia szokos diákot támogatni. Vagy ehhez hasonlatos "komoly" szakokat.
De mind1 is...

Mitya Ivanov 2010.01.08. 12:58:48

@violator78:
ha engem kérdezel
jó, mert lehetne rosszabb is

Poogány 2010.01.08. 13:16:17

XD bármelyik újságból ki lehet herélni 8 kevésbé szerencsés részletet, aztán rá lehet dobni a napalmot, hogy hú de szar, de ebben mi a meglepő, vagy ez miért teljesítmény? Ráadásul csak egy, és pont a gólyatábori különszám alapján. Anno, a Tücsök és bogár vérciki epizódjaiban foglalkoztak hasonló tudományos és vicces szövegrészletek kiemelésével. Különben, ha már modorosság a téma, "a szar egy írás, szar, aki csinálta, szarok a bölcsészek, szar a város, szar az ország, szar a világ, szar az élet" rinyálások sora is kimeríti ezt a fogalmat. De mindegy magyar virtus rulez. - egy bőcsész

FaKa 2010.01.08. 13:41:49

Részemről, elszomorítónak tartom, hogy egyes embereknek nincs más szórakozási lehetőségük, mint mások kárán, azokat kigúnyolni, negatív színben feltüntetni, fikázni, stb... Hozzátenném, ez természetesen ezzel csupán a szegénységi bizonyítványát állítja ki. Kívánom, találja meg leli békéjét, és harmóniáját a saját életén belül!
XD

Rich.mond 2010.01.08. 14:06:50

@FaKa: pedig lehet ezt igen jól csinálni úgy is, hogy másokat szórakoztasson -lásd south Park, Family Guy.
De hasonló okokból szívesen látogatom ezt az oldalt is -pedig sok lelkes amatőr ír ide, ellentétben a gyülieli szigorúan tudományos alapú (játszva tanító-na ez is modoros!) postjaival.
A magyar embernek egyszerűen ez kell a harmóniájához.

noirp 2010.01.08. 14:06:51

"Útravalóul még annyit, hogy legyetek büszkék bölcsész létetekre, még ha mást is hallotok, mert lehet, hogy mi nem értünk az adatbázis kezeléshez, nem tudunk vízsszennyezettséget mérni, de (...) mi tudhatjuk magunkénak a legátfogóbb tudást.
Komolyan."

Na, ezért tarkónverés jár (mondjuk egy acél szennyvízminta-hordó kosárral.) Ez pontosan AZ a bölcsész hozzáállás, amitől a más szakosoknak kinyílik a bicska a zsebibe'. Ehhez se értünk, ahhoz se értünk, a valóságos világról fingunk sincs; de az általános műveltségről tudjuk, hogy az CSAK humán, tudjuk, hogy senki más nem tud írni-olvasni. És az orrunkba beleesik a langy nyári eső.

Azokat az értelmes és szeretetreméltó bölcsészeket sajnálom,de nagyon, akiknek a normális hangját elfödi ezeknek a hülyéknek a trombitája. (Mondjuk: mé'nem Lárvalányhaj ír újságot, he?)

Rich.mond 2010.01.08. 14:10:50

@FaKa: Amúgy hozzászólásod nem kevés modoros jegyet visel magán. Főleg a "szegénységi-bizonyítvány" alapján jelölnélek az Arany Farmermellényre.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 14:12:04

@noirp:

Hát nem? És milyen büszkék tudnak lenni magukra, meg még egymásra is! Mondjuk a férfiak is szörnyűek, de elsősorban inkább csajoktól szoktam hallani óriási öntudattal előadva, hogy mennyire elegáns dolog az, hogy fogalmuk sincs semmiféle természettudományról, és még csak nem is érdekli őket.

noirp 2010.01.08. 14:21:32

@El Topo (Sgt. Elias): A szép az, hogy a hozzá nem értésüket meg is ideologizálják. Jajjjaajjajjj. És tényleg inkább a csajok ilyenek. És m,ilyen terjedelemben tudják nyomni a sületlenségeiket, jézuskám. A fiú bölcsészekből ez a típus mondjuk szvsz azért nem beszél annyit, mint a csaja, mert nem tud. Néha összeszavakat a keveri, mert annyira elvont elme, tudod.

noirp 2010.01.08. 14:25:01

@yenoee: bőcsészmérnök...ááááá :DDDD sírok

noirp 2010.01.08. 14:28:06

@Gee Halen: :DD Nem először hallom ezt :DD Hogy a mérnökkarosokkal lehet bulizni. Hát jah.
üdv: szintén veszprémi, csak vegyészmérnök

noirp 2010.01.08. 14:30:53

@Mitya Ivanov: Már van...Hol van már a vegyipari egyetem...;)
Legfeljebb a magamfajta szirti morcnak van az az impressziója, hogy a VE úgy járt, mint a mesebeli béka, aki akkora akart lenni, mint az ökör, aztán eldurrant...:-((((

onenightinmoscow 2010.01.08. 14:32:12

a bölcsészkar az a hely, ahol a lányok hidegek, a fiúk melegek, a sör meg langyos, hehe

noirp 2010.01.08. 14:34:09

@Zzz_: Veszprémre is mondják, hogy mediterrán város. Az ám. Uralkodó a tizenkettes erősségű északi szél. Meditetttetttetterrránnn hhhhanggugugulat, kattogtam a fogaimmal a fűtetlen előadóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 14:46:57

@noirp:

De meg ám! És le is néznek bárkit, aki KONKRÉTAN ért valamihez, mert az szakbarbár.
Eccer azt mondta nekem egy csajszi, hogy neki nincs szüksége ilyen fasságokra, hogy tudja, miből van a villamos áram, mert neki interdiszciplináris tudása van. Bőcsész volt, naná, és lehetett összesen vagy 24 éves.

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:06:45

@El Topo (Sgt. Elias): Megjegyzem, a részecskefizika sem tudja, miből van az elektromos áram.

Mitya Ivanov 2010.01.08. 15:07:39

@noirp: ő akkor földiek vagyunk, vagy valami olyasmi
azt tudom, hogy a PE-n van nyelvszak, meg szinháztöri, de nem olyan régóta van ez, hogy elérte volna a szerves bölcsészfejlődés pécshez mérhető fokát.
jaj de modoros lett.

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:08:02

@Mc_Fly: A bölcsészeket akkor is utálnák, ha nem állami pénzből képeznék őket. Ugyanis pénzt keresni úgysem tudnak, az államnak kell őket eltartani.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:08:47

@Ouaid:

Jó, azért nagyjából érted, hogy nem mindegy, mennyire nem étünk valamit?

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:10:51

@El Topo (Sgt. Elias): Persze, de bölcsészként ugye egyből lecsaptam a félreérthető megfogalmazásra :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:13:45

@Ouaid:

Fasza. Nyugodj meg, én sem attól szoktam ledobni az ékszíjat, ha valaki nem pontosan érti a dolgokat mondjuk kvantumszinten.

noirp 2010.01.08. 15:17:32

@El Topo (Sgt. Elias): "neki nincs szüksége ilyen fasságokra, hogy tudja, miből van a villamos áram, mert neki interdiszciplináris tudása van"

Hát én hazamegyek az anyukámhoz.(Hogy borogasson:))

Igaz, én szintén egy bölcsésztől tudom, hogy a szakmám úgy, ahogy van, fölösleges, és jött a degenerált emberiség borzasztósága stb. Na? Ja és h hivatásos környezetszennyező vagyok, azt egy másiktól.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:24:34

@noirp:

Kiváncsi lennék, hogy mi a jóistent zabálna, miben lakna, mit venne föl őbölcsészsége, ha az ilyen fölösleges szakmával rendelkezők mind elmennének okoskodni.

noirp 2010.01.08. 15:27:50

@Mitya Ivanov: A színháztudományi szak az, amire te gondolsz. Néha voltak olyan megnyilvánulásaik, amitől ökölbe szorult a lábam is. 2001-ben egy félévig nyomták az egyetemi lapban az egyszál tanszékük kutyát nem érdeklő belső ügyeit; ugyanez idő tájt volt rájuk jellemző, hogy úgy viselkedtek, mintha ők alapítottak volna egyetemet Vp.-ben s a vegyészmérnököket ette volna oda a fene 45 év után (holott...ugye...). Aztán ez elmúlt, talán mert kiment az az évjárat.
A vp.-i bőcsészkar ugyanolyan lett, mint a többi. Nem rajongok érte, hogy van, de ha van, hát ez van.

Vannak ott is, akik a mérnökhallgatókkal összeborulva éneklik öt feles után, h 'sejde kiment a Lidi néni a vásárra' vagy vonyítva röhögnek a MK-s történeteken, vagy simán megbőrözik a koliszobában a konnektort, mert 'mire a karbantartó kijön, tököm nő'.
És van a másik oldal is, igen, a Topo által emlegetett interdiszciplináris tudással. Hogy rogyjon rájuk mind az a két könyv, amit életükben kiolvastak, az ágy fölötti polccal együtt.
Howgh :)

noirp 2010.01.08. 15:32:23

@Ouaid: Hogy a szakmám fölösleges?
Megkérdeztem tőle, szokott-e buszozni. Miután kigondolta a választ, hogy igen, megkérdeztem, hogy szerinte a buszt pedállal hajtják-e, vagy...?? Ja, ő arra nem gondolt, hogy az olajfinomítás is vegyipar, huha, tényleg :DDDD De azért továbbra is fölöslegesnek tartja, hogy az iskolákban kémiát tanítsanak. Hát--ennyi. Aznap se váltottam meg a világot.

noirp 2010.01.08. 15:34:05

@El Topo (Sgt. Elias): Ebbe ők sose gondolnak bele.
A ház kinől a földből, a batikoláshoz szükséges fösték ráolvasásra lesz, vízből (piros festéknek olvassunk hangosan Trockijt), az áram meg a konnektorból gyön.
Nem tudtad?

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:35:05

"fölöslegesnek tartja, hogy az iskolákban kémiát tanítsanak"

:DDDDDDDDDDD

Nyugtass meg, hogy nem tanár volt!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:36:18

@noirp:

Na de gondolj már bele, mekkora fíling lehetett ez neki! Én itt állok negyven évesen és szerintem még életemben nem mondtam ki azt a szót, hogy "interdiszciplináris". Ő meg maximum 25 volt és szerintem naponta talált valakit, akinek elmondhatta.

Zorita 2010.01.08. 15:38:28

@Ouaid: úgy érted ("Ugyanis pénzt keresni úgysem tudnak, az államnak kell őket eltartani."), hogy bölcsészkar = felkészítés a rokkantnyugdíjas évekre? :)

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:41:42

@Zzz_: Nem, csak gyűjteménye annak a tudásnak, aminek nincs igazán piaca.

A reálszakokon is van ilyen, csak kevesebb. A matematikusokat, elméleti fizikusokat, csillagászokat ugyanúgy ki szokták gúnyolni.

noirp 2010.01.08. 15:42:00

@El Topo (Sgt. Elias): Képzelem, mennyit küszködött, mire megtanulta kimondani. Hát hadd legyen már egy kis sikerélménye.

Amúgy ezt a szót én nem bölcsész-hanem menedzserdumának ismertem, kb. mint: prodáktiviti és innováció és motivátor.

Ismered a Markos-Nádas duó C(z)inege a bokorban c. számát?

noirp 2010.01.08. 15:46:00

@Ouaid: Nem, vmi nemzetközitanulmányok v európai tanulmányok, ilyesmi szakos volt a lelkem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:46:18

@noirp:

El tudom képzelni, mennyit próbálgatta a tükör előtt.

Ismerem, de mondjuk nem tegnap hallottam legutóbb, miért?

noirp 2010.01.08. 15:47:41

Na kellemes hétvégét a modorosoknak, hétfőn jövök vissza megnézni, lett-e 300 komment :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:49:31

@noirp:

Nem gondolt arra, hogy az olajfinomítás vegyipar?:D:D:D Mondjuk simán el tudom képzelni, hogy egyáltalán nem gondolkodott még azon, hogy milyen ipar a kőolajfinomítás.
"Kőolajfinomító? Hát miért nem valami olyat finomítanak, ami már majdnem finom? Például krumpli!"

noirp 2010.01.08. 15:50:00

@El Topo (Sgt. Elias): Na, mert abban van Czinegének a tisztiszolgája, Böndörös elftárs, aki a gazdája helyett szokta kimondani, hogy imperializmus (v hogy Nicaragua).
Nekem az interdiszciplináris csajról _legott_a Böndörös elftárs ugrott be! :))

jóhétvégét!

Ouaid (törölt) 2010.01.08. 15:50:11

@noirp: Azt kellett volna felelned, hogy az olcsó és tartós ruhafestékeket a vegyiparnak köszönhetjük. Előtte járhatott volna csuhában :)

Zorita 2010.01.08. 15:50:27

@noirp: köszi, neked is! bár nélküled (és Topo nélkül) a ritmus _hajlamos belassulni_ :))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:51:13

@Zzz_:

Ne aggódj, összehegesztettem már a gépemet.

noirp 2010.01.08. 15:54:33

@El Topo (Sgt. Elias): Nézd, nekem meséltek egy pénzügyi tanácsadó srácról, aki az inotai erőmű mellett menvén megkérdezte a vele autózókat, h ez milyen gyár? s mikor megmondták, akkor nézett furcsán, h mi az az erőmű???
Aztán ez lehet, hogy városi legenda.

A krumplifinomítás amúgy szintén vegyipar! Még művelettani szempontból is hasonlít a petrolkémiához. Rohadt sokat köll azt a krumplit desztillálni, hogy finom legyen! Nem? Na ugye.

De a jól finomított krumpli a kerítést is szakítja ugye...

Na, mosmár tényleg el kell mennem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 15:59:31

@noirp: Sőt, mire a keményítőből cukor lesz, már megizzad az ember.

FaKa 2010.01.08. 16:54:57

Rich.mond! Igen, a South Park szórakoztató, ezt más jelzővel illetném. A fikázás nem feltétlenül szórakoztató. Másrészt, a modorosság nem bűn, aki modoros nem bűnös. Ha modorosnak érezted, nem bánom, de szerintem inkább stílusos volt. XD

lárvalányhaj 2010.01.08. 18:01:23

@noirp:

"(Mondjuk: mé'nem Lárvalányhaj ír újságot, he?)"

azért nem, mert a nevezettet már egyetemi hallgató korában is a víz verte a hökös barmoktól, akik az újságba írnak. de tényleg... most is idejött ez a villanykörtecsávó, ő is ugyanazzal a fontoskodó, modoros nyelvezettel adja elő magát, mint a hökös bölcsészek többsége.

különbenszerintem ez a hozzáállás nem általánosítható az összes bölcsészre, az én ismerőseimben nem volt meg ez az irritáló küldetéstudat.

violator78 2010.01.08. 18:09:04

Mondom én, a bölcsészek rosszabbak, mint a zsidók.

cd-r 2010.01.08. 18:20:54

EZÉRT imádom ezt a blogot. egyszerűen olyan nincs, hogy ne jelenjenek meg a kitárgyalt típus képviselői és ne bizonyítanák be, hogy mennyire igaz, amiket állítanak róluk. kurva nagy esküszöm.

Szpáhi 2010.01.08. 21:33:55

@lárvalányhaj: a hökösökre viszont általánosítható. de komolyan.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.08. 22:26:58

A Pesti Bölcsész Újságban volt egy állatok királya, "Herceg" fedőnéven írt a patekfilip órájáról meg egyéb úri mókákról. Valaki nem ismeri azt is, ha már ennyi HÖK-ös meg bölcsészújságos van itt?

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.09. 00:20:45

@El Topo (Sgt. Elias): Nem bajh. Csak hát, dípeztethetted volna ezért a dumáért.

lárvalányhaj 2010.01.09. 00:48:37

@Szpáhi:

gyanítom, hogy ezek a bölcsészújságok kizárólag azt a célt szolgálják, hogy a hökösök minél több pénzt okosíthassanak össze.

ami pedig a hökösöket illeti, teljesen igazad van. íme egy tipikus hökös élősködő díszfasz életrajza:

trychydts.hu/index.php/nevjegy/oneletrajz/

az önéletrajzából kiderül, hogy 18 évesen bekerült az egyetemre, és alig 29 éves korában meg is szerezte első diplomáját, filozófiából méghozzá. egészen addig az egyetemen élősködött, és mint a CV többi részéből kitűnik, jobbára a HÖK-ben töltötte az idejét mindenféle fiszfaszkodással.
nehogy azt higgyük, hogy haszontalanul telt ez az idő! íme például egy a csodás achievementek közül:

"Főszerkesztő

Átszerveztem és ennek révén egyetemi szinten elismert közéleti lappá tettem a hallgatói önkormányzat lapját, a Tétékás Nyúzt.
Megszerveztem a szerkesztőség (kb. 20 fő) munkát.
Cikkeket írtam, folyamatosan szerkesztettem a lapot."

egyetemi szinten elismert közéleti lap, hogy oda ne rohanjak. biztos még az eddiginél is több keresztrejtvényt és vicces találós kérdést raktak bele az újságba. ez a faszi meg ezt próbálja eladni kimagasló szellemi teljesítményként, meg szakmai múltként. muhaha.

lightbulb 2010.01.09. 02:55:38

lefekés előtt azért vonok egy mérleget: utáljuk a modorosságot, a pécsieket, a bölcsészeket, az egyetemi újságírást, a hökösöket, a pécsi bölcsészt, a kommentezőket, akiknek más a véleménye. a bölcsészek rosszabbak a zsidóknál, túlképzik az összeset, nincs értelme a klasszika filológiának, és egyik sem érdemli meg hogy éljen.

amúgy sokat kacarászok azon, hogy mindenki előadta itt hogy a bölcsészek milyen tuskók, és minden más foglalkozás mennyivel vállalhatóbb, azzal a felkiáltással, hogy a bölcsészek lenéznek másokat...

Akkor most ki néz le kit?

én pl bölcsészként soha nem néztem le senkit, de mostanra már megtudtam, hogy amúgy azt csinálom és egy semmirekellő vagyok, a társadalom élősködője:)

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 08:32:56

@lárvalányhaj: Mindenki arról hazudik, amiről tud. Ez a srác 11 éven keresztül tanult filozófiát, amikor rájött, hogy az egyetlen munkatapasztalata az újságírás. Ne kritizáld ezért a felismerésért - hiszen igaz.

Ez a tipikus vanrajtasapka/nincsrajtasapka.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 09:21:22

@Nyelvész Józsi:

Hát bajnak baj, végtelen ostobaságától eltekintve piszkosul hasonlított Penelope Cruzra.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.09. 12:02:45

@lightbulb: nem kell ennyire felháborodni, a Modorosblog szerkesztői is bölcsészek, legalábbis úgy kezdték. Én büszke is vagyok az ott megszerzett tudásra, bár azóta továbbtanultam. Ha visszalapozol a Pesti Bölcsészre, ott is védeni próbálom a bölcsészkarokat.

Az mondjuk igaz, hogy gólyatáborban nem voltunk, meg semmilyen szervezetbe nem léptünk be.

Hogy kiegyenlítsem kicsit a mérleget, hamarosan jön a bölcsészfikázókról-lenézőkről is egy szép kis poszt, de nem lövöm le a lényeget :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.01.09. 15:10:29

@Mitya Ivanov: "ha meghallották azt a szót hogy pedagógia vizsga, gyorsan szívtak egyet a cigijükből, ittak egyet az automatás kávéjukból és blazírtan azt mondták: haggyámá

TheD 2010.01.09. 16:41:42

@Szalacsi Dezső: Már elnézést, jogászból ugyanúgy túlképzés van... Ezt viccet mérnökkel és bölcsésszel szokás mesélni, vagy BME-s ELTE-s viszonylattal

Styxx 2010.01.09. 17:03:39

@Modor Tibi:
Van egy még tőlem is függőbben kommentelő/blogoló arc, Szamárfül meg Murci néven nyomul. Baromi normális srác, csak az a heppje, hogy neki meg csak bölcsész lányokra áll fel. Volt egy régi Woody Allen filmben egy ilyen vonal, hogy bölcsész kiscsaj callgirl hálózat garbós, szétdohányzott, észjátszó, világmegváltó New York-i entellektüeleknek. A csajok aktus után komplexusaikról mesélnek meg lemondják a numerát a vizsgák miatti idegösszeroppanásukra hivatkozva, meg ilyesmi. Sajnos a film címe nem jut eszembe, kb hetvenes évek elején készülhetett. Viszont ez a Murci gyerek ugyan csak 30-as éveit tapossa, meg 2010-et írunk, de pont ilyen figura. Róla meg meg lehetne írni a modoros bölcsészcsaj-vadász pasit:-).

strohmann 2010.01.09. 17:12:22

@Krisztinca:

Jóbarátom a PTE-n kétszakos TTK-s tanárszakra járt, utolsó év elején a TO-s nénivel átnézték az indexét, hogy áll a pedagógiai tárgyak teljesítésével. Kiderült: volt olyan tanárképzési kurzus, amit kétszer "teljesített" az évek során, és még csak észre sem vette. :)

Kétszer felvette ugyanazt, mindkétszer végigpuskázta a vizsgát, "mintha mi sem történt volna".

lárvalányhaj 2010.01.09. 17:26:51

@Styxx: Rám is próbált már hajtani a Murci... ez is azt bizonyítja, h igazi bölcsészlány vagyok ;)

Styxx 2010.01.09. 17:30:48

@lárvalányhaj:
Oplá:-) viszont egyben megerősíti, hogy jó arc, mert te azért nem valami felfuvalkodott takarmánybölcsész vagy, hanem totál normális, ironikus + önironikus, meg minden ami kell.
No, para, én nem hajtok rád. Nincs ilyen "Girl+book" fétisem, mint Murcinak, meg családos ember vok:-).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 17:31:58

@Styxx:

Azért nem jut az eszedbe, mert ez szerintem nem filmben volt, hanem csak novellában. Szerintem szenzációs.:)

Styxx 2010.01.09. 17:39:37

@Herr Strohmann:
Aaa,ez azért fáj. Amikor én voltam egyetemista (jog, engem is lehet, köpködni, csak másik posztban:-)) akkor röhögtünk a rinyáló bölcsészeken. Némelyik egy vizsgaidőszakban 20-30 büfé tárgyól is vizsgázott, és előadta a hattyú halálát, egy-egy "komolyabb" vizsga előtt: Ez durva,három napot kell rá tanulni! Mondjuk nálunk egy 5 szemeszteres polgári anyagi szigorlatra elkélt 2-3 hét, és akkor mit mondjanak az orvosisok, meg az állatorvosisok, 5-6 gerinces full anatómiájával.
De ez a rivalizálás, egymás baszogatása gondolom mindenütt megvan. Mi is oltottuk részegen nem csak a bölcsészeket (tarisznyások, stb) a gépészeket/kohászoka/bányászokat: "Iparosok, szopjatok le!" bekiabálással és viszont, nem csak a bölcsészeket,és nyilván minden szakon vannak jó arcok meg okádékok, csak hát milyen élet az, ha nem lehet fikázni a másikat?:-)

Styxx 2010.01.09. 17:42:00

@El Topo (Sgt. Elias):
b+, esküszöm, hogy filmben láttam. habár, mint mondják, az ember élete olyan, mint egy régen olvasott regény, sok minden összefolyik, régi emlékek "átíródnak". De abban egyetértünk, hogy szenzációs.

vincere 2010.01.09. 17:47:21

@Modor Tibi: nekem is ugyanez a "bölcsészkarrierem" :-)

strohmann 2010.01.09. 17:59:35

@Styxx: Az említett barátom még azzal szórakozott a csoporttársaival, hogy a beadandó házidolgozatokban "üzengettek" az oktatóknak, úgysem olvassák el alapon. Az egyikben meghívták sörözni az egyiket adott helyre és időpontra, persze nem jelent meg.

Aki még nem ismerné, az egyetemisták tagozódása témakörben alapmű az Egyetemista-határozó:

unciklopedia.org/wiki/Egyetemista-hat%C3%A1roz%C3%B3

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 18:03:37

@Styxx:

Dögöljek meg, én a Szendvics feltalálásában emlékszem erre a dologra.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 18:07:14

Mondjuk én annyit mindenképpen köszönhetek a bölcsészetnek, hogy életem legviccesebb lerázását egy bölcsészlánytól hallottam.

vincere 2010.01.09. 18:28:15

@El Topo (Sgt. Elias): de kicsit kéreted magad, mielőtt elmondod...

Styxx 2010.01.09. 18:35:56

@El Topo (Sgt. Elias):
? Egyetlen egy könyvet olvastam tőle, elbeszélésekkel, de elfelejtettem a címét, meg minden. Mentségemre, nem magyar, sógoromnak vettem karácsonyra és előtte suttyomban gyorsan elolvastam. Mondjuk Woody bácsi az utolsó, aki ezért belém köthet, mert szvsz az egyik legjobb poénja, amikor dicsekszik a haverjának, hogy gyorsolvasó technikával elolvasta a háború és békét, és a kérdéste, hogy miről szólt, azt válaszolta, hogy valami orosozokról:-)

Na hogy rázott le az a bölcsészcsaj? (remélem az esemény után a csipkés ásóval verted szét a koponyáját:-))

mici˙ 2010.01.09. 19:58:26

jaj, csak nehogy azt gondolják magukról a bölcsészek, hogy különlegesek, csak azért, mert mindenki rajtuk röhög. szóltam én már be meteorológusnak is, hogy a szakmája egy vicc, egy jósnő is dolgozik olyan hatékonysággal, mint ők.de,de a bizonytalan légköri tényezők és háp-háp...meg bárki tévedhet..háp-háp, na igen, csillagom, de ha egy orvos tévedne ennyit már rég nem praktizálhatna.

a szememben pedig a bölcsész a legnagyobb szakbarbár. soha egyetlen bölcsész ismerősöm sem mutatott érdeklődést semmi iránt ami túl volt az egyetem által beléjük vert kicsi tudáson. esetleg a hobbifotózás jöhet csak szóba náluk. más végzettségű ember általában ezerszer érdeklődőbb. mert mi a műveltség, ha kötelező elolvasnom valamit vagy, ha azért olvasom el, mert érdeklődő vagyok? de hallottam én már bölcsész szájából olyat, hogy utálok olvasni, legutóbb vagy 3 éve olvastam valami kötelezőt...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 21:30:19

@vincere:

Ez csak természetes.:)
Szóval némi ismerkedés után azt mondtam a lánynak, hogy menjünk el valahova táncolni.
Azt mondta, hogy ő azt figyelte meg, hogy kétféle férfi van. Az egyikkel beszélgetni jó, a másikkal táncolni. És velem olyan jól lehet beszélgetni...

Szpáhi 2010.01.09. 22:25:42

@lárvalányhaj: amúgy rohadtul befigyel az államvizsga utáni minisztériumi állás. hökös karrier újabb evolúciós szintje

Szpáhi 2010.01.09. 22:32:22

@Ouaid: jah, majd én is rájövök az egyetemen, h mondjuk baromira értek a kommunikációhoz. Mert egyszer felkonferáltam a Csatorna -szigetek budapesti kulturális attaséhelyettesét. Rem azonmód fel is vesznek mondjuk egy államtitkár szakmai stábjába, "mert ez a gyerek ért hozzá, ha már 10 évet töltött az egyetemen". jah és még hökös is, nincs több kérdés...

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 22:33:57

@mici˙: Önhitt vagy.

A meteorológia nem rossz dolog, csak nem képes mindenre, amire kéne. Amire viszont képes, az nem kevés.

Az orvosok viszont többször tévednek, mint hinnéd. A tudomány fejlődése miatt is. Harminc évvel ezelőtt rengeteg dolgot nyomattak, amin ma már csak röhögünk.

Szpáhi 2010.01.09. 22:36:10

@johnny quid: uhh bakker öcsi is kéne ide, hök 2. modoros, lehúzós, jópofizós társaság. blooáááá

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 22:36:50

@Szpáhi: A szomorú az, hogy ez igaz...

Szpáhi 2010.01.09. 22:45:06

@Ouaid: hát ezért nem bírom a hökös arcokat:) a legtöbbjük nemhogy semmit nem csinál, még kárt is okoz és később ebből még előnye is származik. ez nekem sok.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.09. 22:55:34

Én azt mondom, hogy minden baj gyökere a "PécsETT" szó...

mici˙ 2010.01.10. 00:01:06

@Ouaid: persze. VAAAGY a mondandóm lényege az volt, hogy bárkit lehet húzni, aki túlságosan el van szállva magától, a szakmájától és nincs humorérzéke, de minimum öniróniája.

Ouaid (törölt) 2010.01.10. 00:03:46

@mici˙: De az egyes szakmák esetén máshol van a túlságosan. Az orvos tényleg életeket ment - nála a túlzás azt jelenti, hogy nem ismer fel betegségeket, vagy felesleges műtéteket hajtat végre. A bölcsészeknél mi a "túlzott" önérzet?

lárvalányhaj 2010.01.10. 00:49:41

@mici˙:

szerintem pár éve, amikor az önérzetes tarisznyások jártak oda, még jobb volt a helyzet.
most már odáig süllyedt az egyetem, hogy azok az emberek mennek btk-ra, akiknek semmi ötletük nincs a pályaválasztásra, és akarnak valami papírt. nagy hiba, hogy az egyetem kiszolgálja ezeknek az embereknek az igényeit.

lárvalányhaj 2010.01.10. 00:50:40

@Szpáhi: a minisztériumokban tipikusan ilyen ruppótlan, semmihez sem értő arcok szoktak dolgozni.

lárvalányhaj 2010.01.10. 01:11:30

@Ouaid:

Na, számomra az orvostanhallgatók is irritálóak. A többségük kizárólag a seggeléshez ért, és aztán verik magukat, hogy "az orvosi a legnehezebb egyetem", meg hogy a _medikusok_ ilyen-olyan császárok. Szerintem viszont hiába tud valaki 1 nap alatt beseggelni 1000 oldalt, hogyha közben sokszor a legalapvetőbb logikai összefüggéseket sem veszik észre a szövegben, amit eléjük tettek.
Körkérdés: ki találkozott már intelligens körzeti orvossal?

lárvalányhaj 2010.01.10. 01:43:59

Ami a bölcsészek arcoskodását illeti, szerintem ez az arcoskodás nem kis részben abból származik, hogy a bölcsészkaron oktatott diszciplinák (szándékosan nem használom a "tudomány" szót!) elég régóta elvesztették tanító-nevelő funkciójukat, és igazából azóta sem találják a helyüket a világban. Sem maguk a diszciplinák, sem a művelői. Ha kinyittok egy tetszőleges filozófiai vagy irodalomelméleti művet, mindegyik szerző azzal kezdi vizsgálódásait, hogy "mi is a filozófia/irodalom", "mivégre filozofálunk/írunk/olvasunk irodalmat" stb. Ezért megpróbálnak mindenféle száni, mondvacsinált igazolásokat gyártani, hogy "mi vagyunk a véleményformálók". Lófasz, s esti fény.

Ami a másik dolog: jó ideje pragmatikus korban élünk, amely minden dolgot az általa elérhető haszonnal mér, és a bölcsészeknek még nem sikerült megadniuk a maguk adekvát válaszát erre a helyzetre.

Elnézést ezért a kis kitérőért, de ez most így kijött belőlem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.10. 08:53:08

@lárvalányhaj:

Ez mennyire így van! És mennyire nem csak a bölcsészkaron oktatott dolgokra igaz, hanem gyakorlatilag szinte mindenre.
Lassanként eljön a második aéexandriai könyvtár ideje.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.10. 09:01:12

@lárvalányhaj: Teljesen jó megállapítás. Kiegészítve azzal, hogy minden bölcsész tudomány önigazolásként azzal kezdődik, hogy "már a görögök is kre. 7 század..." Még az olyan is, mint az amerikanisztika vagy a művelődésszervező. Pld "Már Hérodotosz említést tesz a művelődésszervezők munkájáról. Az első, források szerint említett művelődésszervező a trójai Pszeidigolosz volt..." És így tovább.

Styxx 2010.01.10. 11:15:16

@Szocio Pata:
aaa, 10 pontos:-))))
@lárvalányhaj: nem az orvosokat akarom védeni, mert köztük is vannak ostoba, buta, felfuvalkodott, racionális érvekkel alátámaszthatalanul főorvosi pozícióig és még feljebb talpaló gyökerek,csak a mezei körzeti dokikat. Ok, egy részük simán unintelligens, ugyanúgy mint a villanyszerelők, műkörömépítők, pénzügyi tanácsadók, gépészmérnökök és földrajztanárok egy része, de azért akad köztük nem kevés olyan is aki egyszerűen lusta, nincs gyomra törtetni, kevésbé ambíciózus, a hobija jobban izgatja mint a szaknmája, netán az egyetem óta görgeti egyre inkább izmosodó alkoholizmusát. 100 éve közülük kerültek ki a derék morfinista dokik. Cumbájspil az a kifinomult zenei érzékű, férfisoviniszta, perverz drogos állat fürdőorvos, akin a halottkém ép vénát lehet, hogy nem lelt, de írói vénája a mai napig lüktet (hú, de modoros-bölcsészesen sz@rra sikeredett ez a mondat, még dolgozhattam volna rajta:-)). Az a lánykori nevén dr. Brenner József, alias Csáth Géza.

mici˙ 2010.01.10. 12:21:57

@Ouaid: hogy mi a bölcsész önérzet? mi vagyunk az igazi értelmiség attitűd. @lárvalányhaj: igen, a tarisznyásoknál legalább volt egy olyan érzésem, hogy ez belülről fakadó érdeklődés náluk. (hangsúly az érdeklődésen van) de nem egy olyan arc pálfordulását láttam, aki azért ment bölcsésznek, mert sehova nem fért be. na, ők szoktak 2 félév után entellektüelkedni. és egy idő után mindkét csoport képtelen a small talk-ra

az orvostanhallgatók 85%-a a gimi lúzere volt, ezért beseggelte az anyagot, felvették, ott is laposra tanulja a fenekét, majd miután kikerül és elkezd praktizálni ezt a frusztráltságot a betegein vezeti le, 10% valami menő orvos fiacskája, aki valahogy bekerül, C vizsgákon 2-esekkel elvégezte az egyetemet, de már az elején tudja, hogy nem is kell neki több, mert úgyis várja egy jó kis rezidensi hely. a maradék 5% elhivatottságból csinálja. és ezt egy belsőstől hallottam :)

lárvalányhaj 2010.01.10. 13:37:39

@mici˙:

a tarisznyások többségénél tényleg csak az érdeklődés van meg. pl. megfigyeltem, hogy általában igyekeznek kb. 10-20x olyan műveltnek és tájékozottnak lenni, mint amennyi műveltségük valójában van. például olyan szerzők nevével dobálódznak, akiktől olvastak vagy másfél cikket (és azt sem értették meg normálisan). de ők még jártak színházba, kiállításokra stb., olvastak szépirodalmat (az olvasmánylistán túlmutatóan is).

az újabb generációk viszont olyanok, hogy az értelmiségi érdeklődés még nyomokban sem lelhető fel bennük. a többség megmaradt a Cosmopolitan és a Szex és New York, no meg a Szülifeli által közvetített igényszinten, hétvégenként természetesen partizás ezerrel, néha hétközben is, de az, hogy már mondjuk egy könyvtárba elmenjen, külön rákészülést igényel.

Ouaid (törölt) 2010.01.10. 13:58:45

@lárvalányhaj: Jaj istenem, mi lesz velünk, ha már a bölcsészek se olyan okosak, mint régen?

noirp 2010.01.11. 08:30:39

@Modor Tibi: "Hogy kiegyenlítsem kicsit a mérleget, hamarosan jön a bölcsészfikázókról-lenézőkről is egy szép kis poszt, de nem lövöm le a lényeget :)"

Juhééééééééé! Benneleszekatévében!!!

Hol az a poszt? :DDDDD

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.11. 09:29:43

Szia, Kommentelők!

V. éves mérnök-fizikus hallgató (BME TTK, kondenzált anyagok fizikája szakirány) létemre meg kell hogy védjem a kedves bölcsészkollegákat. Van néhány ismerősnőm köztük, egyikük éppen Pécsett koptatja az egyetem padjait magyar-művészettörténet szakon. Ahogy elnézem, vért izzad, hogy elérje a 4.0-s átlagot. (Míg én nevetve, nulla tanulással abszolválom Hawaii-vizsgáimat a József nádorról elnevezett egyetemen.) Na, erre varrjatok kabátgombot!

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.11. 09:31:08

@ifj. Farkas Gyula: Jaj, elkövettem egy baklövést, ezennel korrigálom: nem magyar-művészettörténet, hanem magyar-művelődésszervező szakon tanul T. Kata (23) ismerősnőm. Igaz, hogy vért izzad, de megéri elvégezni, mert ezzel a diplomával nem csak magyartanár lehet az ember, hanem akár művelődésiház-igazgató is!

ifj. F. Gy.

lárvalányhaj 2010.01.11. 09:39:33

@Ouaid:

most nem arról van szó, hogy a bölcsészek okosak-e vagy sem. nekem azzal van problémám, hogy lassan az ország legtekintélyesebb egyetemeit is elárasztják a nyolcvanas IQ-jú agyhalottak.
korábban az ilyen lánykák műkörömépítőnek, fodrásznak meg ilyeneknek mentek, most meg, basszameg, egyetemi diplomát szereznek. ez így kurvára nincsen rendjén.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 09:50:33

@lárvalányhaj:

Így megy ez, amigos. Régebben gimnáziumba is az ment, aki utána egyetemen szeretett volna komoly képzettséget szerezni. A többieknek elegendő volt egy erős általános műveltség és egy becsületes szakma. A gimnáziumokban pedig baromi erős képzést lehetett folytatni.
Ma a gimnáziumok leginkább a nappali melegedő szerepét töltik be, tanítás alatt pedig azt értik, hogy aki az általános iskola elvégzése után analfabéta maradt, azt úgy ahogy megtanítják írni, olvasni. Érettségi nélkül az ember manapság már a seprű nyelét sem foghatja meg sehol.
Aki a seprésnél kényelmesebb melót szeretne, az elmegy szépen főiskolára, egyetemre, ahol aztán vagy tanul valamicskét, vagy sem.
Nekem úgy tűnik, hogy az egész oktatási rendszer arra megy ki, hogy a fiatalok minél később lépjenek ki a munkaerőpiacra. Addig sem munkanélküliek.

Zorita 2010.01.11. 10:08:52

@lárvalányhaj: az tény, hogy - közhelyesen szólva - diplomatúltermelésben szenvedünk, de azért, akinek az az álma, az még ma is inkább elmegy műkörömépítőnek. Nincs is ezzel semmi baj, nem kell mindenkinek az Akadémián kikötnie :) aki meg mondjuk műkörömépítő alkat, és mégis elvégzi valamelyik főiskolát / egyetemet, az utána általában elég hamar el is megy utána szülni, és nem próbálja osztani az észt. Szerintem ez nem feltétlenül butaság :D

lárvalányhaj 2010.01.11. 10:56:07

@Zzz_:

mondok egy példát, hogy ez miért szar. van egy egyetemi szeminárium, ahol a csoport kb. felét műkörömépítők teszik ki, a másik felét meg normál hallgatók. hiába közel ugyanakkora az arány, egy ilyen csoportban a haladás tempója és az óra színvonala a műkörömépítők szintjéhez fog igazodni. az óra azzal megy el, hogy a tanár trivialitásokat magyaráz, mert a speciális nevelési igényű csoporttársak nem tudják, hogy mi az, hogy versláb. a többiek meg kénytelenek végighallgatni mindezt. szóval nem a buták fogják megszívni, akik egyetem után úgyis elmennek szülni, hanem azok, akik tanulni akarnak.

ezt úgy lehetne kiszűrni, ha az igazi egyetemeken kellően magasra tennék a lécet, és akkor az agyhalott kolegák és koleginák inkább elmennének a Békásmegyeri Egyetemre és hasonló színvonalas műintézményekbe okosodni.
(a btk-n az se megoldás, hogy az első évben megszórják a diákokat pár nehéz tárggyal, mert akkor a kis szakok közül sokan becsukhatnák a kaput.)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:01:36

@lárvalányhaj:

Békásmegyeri Egyetem az a Kacor Király Főiskola.:)

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:06:29

@El Topo (Sgt. Elias):

egyetemi-főiskolai oktató ismerőseim szerint oda jár a legtöbb pornósztár Magyarországon.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:08:48

@lárvalányhaj:

Pár évig mellette laktam.:) Reggel vittem a srácokat óvodába, akkor jött befelé tanulni a jövő értelmisége.:)

Zorita 2010.01.11. 11:15:28

@lárvalányhaj: persze, hogy baj van a felsőoktatással, de erről nem az "agyhalott kolegák és koleginák" tehetnek, hanem azok, akik megadják nekik a lehetőséget. Szóval csak annyi, hogy ezért nem tudok egyet érteni az ilyen bűnbakkereső gondolatokkal. Aki meg tanulni akar, és tanul is, annak szerintem nem kell megszívnia, és végül nem is szívja meg.

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:17:25

@El Topo (Sgt. Elias):

muhaha. :)
vicces különben, hogy középiskolába ilyen budai úrigyerekekkel tömött műintézménybe jártam, ahol a többség lesajnálta a békásmegyeri akadémiát. aztán az érettségi után valahogy mégis ott kötött ki a fél osztály.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:21:54

@lárvalányhaj:

Ha muszáj kihegyezhetjük a dolgot a Békási Diplomacenterre, de azért nem egyedülálló jelenség. Nem tudom, meséltem-e már, ha igen, akkor elnézést, de volt szerencsém egy Kodolányis őőőő... ismerősöm helyett is elvégezni a tanulmányai nagy részét.

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:28:18

@Zzz_:

Abban a tekintetben mindenképp megszívja, hogy azzal, hogy buta diákokkal telik meg az egyetem, lejjebb száll az oktatás színvonala, másrészt a diploma elveszti az értékét.
Persze abban igazad van, hogy erről nem a diákok tehetnek, hanem azok, akik kitalálták ezeket a szabályokat.

mici˙ 2010.01.11. 14:01:49

@Zzz_: az a baj, hogy ezek nem tanulni akarnak, hanem csak egy diplomát.

Zorita 2010.01.11. 15:07:29

@mici˙: persze, hogy nem akarnak, de nem ezzel van a baj :D

(meg lécci', ne legyünk már ennyire álszentek, meg utólag most mindenki stréber jó tanuló volt, és ha nem lett volna ott a műkörmös Gizi, akkor már régen lesöpörtem volna Chomskyt a palettáról, meg ilyesmi... jó?)

Dr. No 2010.01.11. 15:50:38

"Ismerjük a pécsi úrilányokat. Szalvettával fogják még a faszt is" - ahogy egy kedves ismerősöm mondotta volt, anno.

lárvalányhaj 2010.01.11. 16:47:49

@Zzz_:

én nem az önigazolás miatt írtam, amit. sajnálom, hogyha így jött le. egyszerűen csak nem tölt el túl nagy lelkesedéssel az eljövendő idiokrácia gondolata. (filmbuzi.hu/archives/2007/01/04/Idiocracy/)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 16:54:21

@lárvalányhaj:

Lassan kezdjél el azért barátkozni a gondolattal!

noirp 2010.01.11. 17:06:16

@lárvalányhaj: hej, jaj, error 404 a linkre :-( Tudsz másikat mutatni?
Korábbi körkérdésedre válaszoltam, de elnyelték a karbantartók. (jó a huzatjuk)
Na szal én láttam intelligens körzeti orvost(Veszprémben). Igaz, h pl. az influenzát v a neurózist/depressziót csak a már végzett embereknél vette betegségnek (egyetemi- orvos-szakmai ártalom? :P :)). De a sürgős eseteket böcsülettel ellátta, a csak társadalmi életet élni szándékozó nyugdíjasokat ügyesen lerázta, és szövege is volt rendesen.
Egy enyhén megmérgezett vegyész csajt küldtek hozzá; megvizsgálta, ellátta(komoly baj nem volt), aztán kikérdezte: jójó, lab. gyak. de mégis mi történt?? Kiderült, kin múlott. Végül azzal indította útnak hálás betegét, hogy "tudja mit, csókoltatom a...tanár urat"
hali!

Zorita 2010.01.11. 17:06:42

@lárvalányhaj: igen, értelek, és valamilyen szinten egyet is értek, mert aggasztó, meg minden, de szerintem fölösleges emiatt ennyire parázni (mint tudjuk: "Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." :D ), szerintem csak értékes időt / energiát emészt fel. aztán mi is mehetünk, hogy két panaszáradat között kikérjük a következő kört.
nah, amúgy písz, mert én is voltam pesti meg pécsi bölcsész is. és különben is a hökösök tehetnek mindenről!!

Mitya Ivanov 2010.01.11. 17:59:19

@Krisztinca: tudom végigcsináltam én is az összes pedagógiát.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:00:29

@Dr. No: ez nem így van, én tudom:))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 18:16:06

@noirp:

Enyhén mérgezett vegyész? Hát nem volt semmi erősebb kéznél?

noirp 2010.01.12. 07:59:02

@El Topo (Sgt. Elias): Neeeem, mert a cianidokat és a velük való riogatást kisajátította egy másik tanszék...

noirp 2010.01.12. 08:12:15

@El Topo (Sgt. Elias): De ha ki is lép a gyerek a Pajzán Dagobert Király Egyet...ööö Főiskoláról a munkaerőpiacra...uram ne add. Csapás a gyerekre nézve is, meg a leendő munkahelyére nézve is.

Elképzelt részlet a nyíltnapi üdvözlőbeszédből: "Fiatalok! A P. D. Király Főiskola a jó választás! A P. D. Király főiskola évről évre sikeresen bizonyítja, hogyan verhetünk a kutyaszarból tejszínhabot! És van pingpongasztal is! Meg focipálya!"

Asszem már ezen a blogon is kitárgyaltuk pl. a HR-eseket. Aztán ott vannak még az ilyen s amolyan idegenforgalmár szakok, a különféle meneccserek, markecingesek, kontrólingosok, no és a (szerintem)királyok, a műszaki menedzserek.Jjáhujj. De raklap-szám jönnek.
Arról meg helyettem az infósok, villanymérnökök tudnak mesélni, hogy--állítólag--van olyan műszaki főiskola, aminek a diplomáját akár be se írja az önéletrajzba. Na.
És még ehhez jön a bölcsészek interdiszciplináris típusa, mint az a bizonyos hab a tortára tett marcipánon.

Zavarosra sikeredett a komment, de most ilyen az_ándungom_

noirp 2010.01.12. 11:06:34

@El Topo (Sgt. Elias): Arra szerintem a hallgatók (vegyész, nem vegyész, mindegy) többé-kevésbé immunisak. Inkább abban jön ki a hatás, h zajszennyezést és a talajra nézve toxikus anyagot (sárgarépa vizes-savas oldatban) bocsájtanak ki...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 11:18:28

@noirp:

Egy igazi, jó vegyész szerintem sok mindenre immunis már. Na jó, lehet hogy hallgatóként nem, de Hrabalnál volt egy drogista, aki már annyi mérget evett össze, hogy attól betegedett meg, ha nem jutott hozzá.

lárvalányhaj 2010.01.12. 11:54:15

@noirp:

"Asszem már ezen a blogon is kitárgyaltuk pl. a HR-eseket. Aztán ott vannak még az ilyen s amolyan idegenforgalmár szakok, a különféle meneccserek, markecingesek, kontrólingosok, no és a (szerintem)királyok, a műszaki menedzserek.Jjáhujj. De raklap-szám jönnek."

Akinek ilyen főiskolai végzettsége van, az az a kategória, aki olyan munkát végez, amihez 20-30 évvel ezelőtt diploma se kellett...

noirp 2010.01.12. 13:36:10

@El Topo (Sgt. Elias): :DD Na megtudtam valami újat :)))
@lárvalányhaj: A személyzetisnek (most: hr-es) kellett valami "elnökképző", vagy foxi-maxi diploma, nem? A műszaki menegggert meg úgy hítták, hogy üzemmérnök és úgy is képezték (most meg körberöhögik őket)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 13:52:59

@noirp:

A HR es tényleg egy külön állatfaj. Én már voltam olyan interjún, ahol a HR-est tényleg csak egy paraszthajszál választotta el attól, hogy iszonyatosan megverjem.

noirp 2010.01.12. 13:59:03

@El Topo (Sgt. Elias): Azta, az igen! Mesélsz?

Nagy, nagy kár amúgy, hogy ott volt az a paraszthajszál!!! Mekkora szakmai tapasztalat lett volna a csajnak, édes istenem...Megírt volna belőle egy phd-t, "Agresszió a munkaerő-piacon" címmel.

N. B. most jöhetnék avval részletesen, hogy első munkahelyemen a technikus asszonyság(100 évig éljen) klasszisokkal jobb emberismerő és kérdező volt, mint a hr-es, de nem jövök, mert féltem a zéletemet, aztat.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 14:04:40

@noirp:

És még nem is csaj volt, hanem ilyen hímféleség. És kettő.
Multicéghez hívtak be egy interjúra, persze előbb látni akarták az összes bizonyítványom másolatát is. Aztán bementem, ott ült két ilyen huszonegykét éves gyerek, színes nyakkendőben, és adtak valami teszetet, hogy töltsem ki. Na és nem viccelek, ilyen osztás, szorzás, százalékszámítás szintű dolgok voltak benne. Megkérdezetm, hogy ezt most tényleg ki akarják velem töltetni? Mondták, hogy igen.
Én meg mondtam, hogy akkor csalódásban lesz részük. De még valahogy úgy fel is hergeltem magam, hogy majdnem én is rosszul lettem.

noirp 2010.01.12. 15:08:49

@El Topo (Sgt. Elias): A színes nyakkendő és/vagy a rózsaszín, lila, téglaszín stb. ing eleve intő-figyelmeztető jel :PPP, mégpedig: Vigyázz, _fontoschember_ a láthatáron--menekülj!

"látni akarták az összes bizonyítványom másolatát is.[...]s adtak valami teszetet, hogy töltsem ki. Na és nem viccelek, ilyen osztás, szorzás, százalékszámítás szintű dolgok voltak benne."

Tartották magukat a szakma szelleméhez, mit mondjak. blöee

Azért h a rosszullét határáig fölkúrtad az agyad, az durva...(pláne, mert ismerős tünet, ajaj beh ismerős)

hegyilany 2010.01.12. 15:25:27

@El Topo (Sgt. Elias): "Ma a gimnáziumok leginkább a nappali melegedő szerepét töltik be, tanítás alatt pedig azt értik, hogy aki az általános iskola elvégzése után analfabéta maradt, azt úgy ahogy megtanítják írni, olvasni."

Sajnos még ennyit sem. Sok egyetemi halogató funkcionális analfabéta - zéró szövegértés, fogalmazás ülj-le-egyes.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 15:26:34

@noirp:

Színes inget szerintem kóklerek hordanak.
Pláne nagyondivatos összeállításban.
Kék ing-citromsárga nyakkendő
Rózsaszín ing-rózsaszín nyakkendő

Na, az a felkúrás nem volt piskóta. Az interjú után hazamentem. A feleségem éppen indult valahova, és én belülről bezártam utána a biztonsági ajtót.
A gyerek aludt, én meg beültem a fürdőkádba. Na és akkor éreztem úgy, hogy na most mindjárt kipurcanok. Szerintem azért maradtam életben, mert fostam, mi lesz, ha a gyerek felébred, az anyja sehol, csak a halott apja a fürdőkádban.:)

Ouaid (törölt) 2010.01.12. 19:17:32

@noirp: Na de milyen a jó HR-es? Eltekintve attól, ugye, aki zseniális emberismerő, és már látja előre a munkaszellemedet abban, ahogyan leparkolsz a kocsival az interjú előtt. Mert az ugye nem tanulta a szakmát, hanem arra született.

noirp 2010.01.13. 07:32:13

@Ouaid: "Mert az ugye nem tanulta a szakmát, hanem arra született." Ehem, most már értem...
Dédanyám idejibe', hejj, a bábák helyből felismerték a váltott gyerököt s izibe' kitekerték a nyakát!

Na ezt vissza kéne hozni a szülés levezetéséről való tananyagba (sátánikacaj- smiley nincs)

szuncu 2010.01.13. 22:27:34

@El Topo (Sgt. Elias): Mi van, már a színes ing és a színes nyakkendő is modoros? Nekem csak színes nyakkendőm van, illetve van egy fekete, amit temetéseken szoktam viselni. És persze van fehér ingem ünnepi alkalmakra. De egy átlag hétköznap mit vegyek fel, ha az ing + nyakkendő elvárás?

cd-r 2010.01.14. 10:34:43

@szuncu: javasolnám a püspöklila érettségiöltönyödet amerikai nyakkendővel és fehér makkossal :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.14. 10:46:49

@szuncu:

A klozetajtót, kishaver!
Majd máskor nem két szóból próbálod megérteni a beszélgetést.

szuncu 2010.01.15. 01:57:21

@cd-r: Gondolom, neked csak fekete ruháid vannak, mert ami színes, az csak igénytelen lehet.

szuncu 2010.01.15. 02:03:37

@El Topo (Sgt. Elias): Kicsit feszültnek tűnsz. De magyarázd már el, hogy pl. a "Színes inget szerintem kóklerek hordanak" kijelentés milyen beszélgetésben és milyen szövegkörnyezetben jelent mást, mint hogy színes inget szerinted csak kóklerek hordanak? Ja, hogy azt akartad mondani, hogy vannak kóklerek, akik ízléstelen inget (és hozzá ízléstelen nyakkendőt) hordanak? Akkor tán ezt kéne mondani.

cd-r 2010.01.15. 09:00:27

@szuncu: dehogy. csak próbáltam vicces lenni (nem mindíg sikerül), ne vedd a lelkedre. járj abban, amiben jól érzed magad, azt heló. ki nem szarja le, hogy itt vagy máshol mit tartanak jónak/nem modorosnak/akárminek?

noirp 2010.01.15. 12:54:49

@szuncu: Figyelj ide még egyszer: a beszélgetés, amibe belekeveredett a színes ing,_nem_erről szólt. Ingerszegény gyerekkorod lehetett, ha ilyen mélyen tudod értelmezni az írott szöveget! N.B. azért sztem igenis van különbség egy fehér ing/sötétkék nyakkendő, és egy rózsaszín ing/mályvalila-kénsárga bikakötél együttes közt. Verstehen?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.01.24. 19:41:55

Wow! Nem Pécsre járok, de egy az egyben ilyen mondatszerkezetek vannak a helyi diáklapban is. Jujj!

noirp 2010.01.25. 08:20:50

@neccharisnyás útonálló: Minden egyetemi lap ugyanolyan szerintem. Nálunk sokáig az aranynyögés-rovat volt(külön tanári és külön hallgatói, mert mindkét fél lelkesen gyűjtött) az egyetlen informatív anyag a lapban.

Celtic 2010.02.26. 17:23:21

Ez vegigolvashatatlan volt :) Asszem, modor-allergiat kaptam.
süti beállítások módosítása