Olvasói rovat - Pellengér: Pécsi Bölcsész

2010/01/07. - írta: Modor Tibi

 

Na ezt nem kommentálom. Folyton védelmembe fogadom a bölcsészeket, de ők úgy látszik, javíthatatlanok. A képviselőik legalábbis.

Hello Tibi!

A Pesti Bölcsészt pellengérre állító cikk végleg kipofozta belőlem a maradék, bölcsészekbe vetett hitemet - de ami fontosabb, eszembe juttatta egy fontos elmaradásom. Eszembe juttatta a pillanatot, amikor a Pécsi Tudoményegyetem bölcsészkarának a gólyatáboráról hazafelé (nyugi, lesz itt lényegretörés is, csak pár mondattal később :) ), beleolvastam a Pécsi Bölcsészbe. Nem mutatom be, már megtették; "nem feltétlenül modoros nyelvi attitűdöt mutat, hanem inkább egy jellemrajz arról, aki írta - az pedig egy bölcsész: kész a sztereotípia. :-) Vicceskedő, tréfálkozó, közhelyes, modoros, taszító. Helyesírási hibákért elnézést, mea culpa".

Akkor az összes mocsokságot, amit a pécsi bölcsészek összehordtak, bejelöltem benne, de mivel még mindig részeg voltam, utána elfelejtettem őket begépelni. Most megtettem, mert erős a gyanú, hogy az összes bölcsész suliújságot ugyanazok írják, úgyhogy nem egy cikket másoltam be, hanem az összes cikkből a legkeményebb részeket, amit hat-hét ember hozott össze, akik tökugyanúgy írnak, gondolom erre van igény :).

Előre is bocs, amiért egy kicsit hosszú lett, de így is egy kivonatolt, megvágott verzió :D.

Üdv,
egy pécsi bölcsész :)

 


KEDVES GÓLYÁK! (2.0)

Mi is az a gólyatábor? Ez kb. minden 2. aggódó szülő első kérdése, amikor kezébe veszi, gyermeke kezéből kiveszi a „gratulálunk, felvettek” tartalmú borítékot. A válasz: a gólyatábor egy gyűjtőhely, ahol összeszednek a 100.000 Ft. eszmei értékkel bíró ritka madarakból párszázat, és vigyáznak rájuk 4 napig, garantált eszmei értékcsökkenés és értéknövekvés mellett egyaránt. A mérleg a végére személyfüggő.

Komolyra fordítva a szót, kedves „zöldfülű” egyetemi polgártársaim, ebben a lapban egy csomó okosság van, amit érdemes megjegyeznetek. Itt van például a TO-nk szeretett vezetőjének a cikke, amelyből mindenki csak felvérteződhet, meg aztán itt van a térkép, a „Minek keresgélnél közeli kocsmát, ha mi lerajzoltuk neked, hol van!” felkiáltással.

Egy kicsit még a gólyatábor fogalmáról. (…) Szeretett gólyatábori vezetőnk úgyis elmondja minden gólyatábor elején, hogy ne akarjatok annyit inni, mint nálatok sokkal edzettebb seniorjaitok, mert ők ebben már jedik, ti meg még csak kezdő padavanok lehettek.

(…) Még egy ilyen fontos embert fogtok megtalálni, V.Sz-t, aki szeretett karunk még inkább szeretett Tanulmányi Osztályán dolgozik.

Útravalóul még annyit, hogy legyetek büszkék bölcsész létetekre, még ha mást is hallotok, mert lehet, hogy mi nem értünk az adatbázis kezeléshez, nem tudunk vízsszennyezettséget mérni, de mi tudunk a legtöbb dologról az ég-egy- adta világon hosszan és viszonylag értelmesen beszélni, mi tudhatjuk magunkénak a legátfogóbb tudást.

Komolyan.

 

A CSINOVNYIK IS EMBER

Ebben az újságban van számos fotó, arckép, melyek olyan személyeket örökítenek meg, akik csak azért vannak, hogy nektek segítsenek. A HÖK, illetve a HÖK képviselők nem amolyan virtuálisan létező, kvázi elérhetetlen jelenségek. A következőkben egy rövid, személyes jellegű bemutatkozásukon keresztül, alfabetikus sorrendben köszönnek Rátok.

Z.S., 21: „A pécsi bölcsészlét magával ragadó, nem ereszti az embert, s ha enged a csábításnak, garantált varázslatban lehet része. Mindkét beosztásom alapja a hallgatóknak az egyetem szövevényes tengerében az eligazodásuk során való segítség, és érdekeik védelme közepett támaszuk szeretnénk lenni, ezért bizalommal fordulhattok hozzánk, kedves Gólyák!”

B.Sz.: „Mielőtt a pécsi bölcsészek pezsgő létébe vetettem volna magam, (…) erőteljesen vendéglátóztam, valamint szervezői készségem próbájaként elsőévesen, az egyetemi futball bajnokságban bölcsész csapatot szerveztem.”

Ez lett volna a HÖK képviselőinek palettája, ha hivatalos előfordulási helyükön éppen nem leled az általad keresett hököst, akkor erős tippként a Szenes Klub nikotinaurájában rejtőző padok egyike is helytálló lehet.

 

SZÁRAZ, TÖMÖR, DE FONTOS

(…) hogyha esetleg július végén az egyetemre felvettség tudatának extázisában, izgalomtól remegő kézzel atomjaira szaggattad volna az akkori újságot, ne kerülj abba a helyzetbe, hogy fogalmad sincsen a félév bürokratikus mérföldköveiről. A határidők nagyon fontosak, ildomos azokat szemmel tartani.

(…) De mint tudjuk, a Google jó barát, és legtöbbször kidob egy jó kis összefoglalót a nagy emberek még nagyobb gondolatairól.

 

A GYOMORTÖRVÉNY ÖRVÉNYE

- KOCSMÁK, ÉTTERMEK PÉCSETT, KEZDŐKNEK

Abban az esetben, ha nem akarod az előtted álló éveket a szülői konyha kényszerű nélkülözése miatt gasztronómiai szempontból a diszkavöricsenel túlélő embereihez hasonlóan leélni, - bár leendő egyetemi kollégiumaid az egyszerűen fogható rovarok és rágcsálók egész garmadáját kínálja majd föl – akkor adunk pár tippet, hogy hol érdemes viszonylag jó áron, jóval építeni, vagy épp roncsolni testedet, Baranya New York-jában.

 

A falósejtem beájulna

(…) A kellemes hangulatú étterem-kávézó számtalan átalakulás és esztétikai műtét után továbbra is jóindulatú gasztronómiai daganatként terjeszkedik tovább. (…) Van Pécsi Sörük, ami helyi specifikum így ildomos betérni egy korsóért. A másik, ha már kikészültél az elragadó lányposzteres „dobozoskávé” automatáktól (majd megérted, Hehe), ez a legközelebbi rendes fekete forrás.

(…) Mindegy, hogy mit kíván éppen az ember anyagcseréje, minden héten más ételcsoportnak van akciója. Ez a hónap végére Nektek is igencsak számítani fog, majd meglátjátok az első három nap kényszer mustáros tészta után. Hehe.

(…) Egyébként egy stressz oldó olcsó sörért kiszaladni mindig tökéletes hely, persze ha rezisztens vagy a ragadós pecsétes terítőkkel szemben. Csak a szemben lévő ATM ne ragadtasson senkit konstans akciókra, vagy kiborgizálódásra.

 

SZOFI

-SZÍNHÁZ, AVAGY MI VÁRHATÓ ŐSSZEL A PÉCSI TEÁTRUMOKBAN?

Idei premierek: láthatunk III. Richárd-ot (!!!) (erre marhára kíváncsi vagyok), Parasztoperát Mohácsi rendezésben (nagyon várós).

(…) De tessék most már kulturálódni, kis bölcsészek! Hát ejnye-bejnye! Na jó, mert olyan szépen néztek, folytatom…

(…) És amitől minden magyaros összecsapja a két kezét; kortárs darabokra nagy hangsúlyt fektet Vincze János, a vezető. (Igen, az a Vincze János. Kapsz egy csokit.)

 

HOGY NE KALLÓDJ

Egyszer eljön a pillanat, mikor a Fonyódligetet (a gólyatábor helyszíne) követő idő- és térnélküliség után, bevágtat az ajtótokon, kedves gólyák, a mindennapok fejvesztett lovasa, és kénytelen lesz mindenki újra a földön élni. De az addig tartó illuminált vesszőfutások közepette se felejtkezzetek majd az egyetem által felkínált egyéb kreatív lehetőségeket kihasználni. Álljon itt ehhez segítség gyanánt egy lajstrom, hogy mit is lehet csinálni Pécsett kreatívan, szabadon, vagy egymagatokban.

(…) A Pécsi Kult. Komité meg egyébként mi is? Hát, afféle világlátással spékelt művészi önkifejezés számára kreált kis gócpont itt a PTE_n, amely mindenkit, aki bármiféle alkotásra adja a fejét, örömest befogad. Igazából ez a csoportosulás csak most van az alakuló fázisában, lebeg a létezés semmije felett. Látásmódunk, némileg cinikus, világkarcoló, szerelmetes és Istenkereső vagy csak ugyanazt provokáló.

 

ITT A KOLI, HOL A KOLI

Mire ezen sorok szándékunk szerint belétek, gólyákba áramlanak, már megtörtént az a bizonyos aktus, mely karunk hallgatóit a kollégisták vagy az albérletesek kasztjába sorolta. Az alábbiakban a kollégiumi férőhelyek lehetséges csereberéjéről szólunk: hogyan lehet kimanőverezni az éppen unszimpatikusnak ígérkező diákotthont egy jobb szállás reményében.
 


Naaaa? Milyen?

228 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FaKa 2010.01.08. 16:54:57

Rich.mond! Igen, a South Park szórakoztató, ezt más jelzővel illetném. A fikázás nem feltétlenül szórakoztató. Másrészt, a modorosság nem bűn, aki modoros nem bűnös. Ha modorosnak érezted, nem bánom, de szerintem inkább stílusos volt. XD

lárvalányhaj 2010.01.08. 18:01:23

@noirp:

"(Mondjuk: mé'nem Lárvalányhaj ír újságot, he?)"

azért nem, mert a nevezettet már egyetemi hallgató korában is a víz verte a hökös barmoktól, akik az újságba írnak. de tényleg... most is idejött ez a villanykörtecsávó, ő is ugyanazzal a fontoskodó, modoros nyelvezettel adja elő magát, mint a hökös bölcsészek többsége.

különbenszerintem ez a hozzáállás nem általánosítható az összes bölcsészre, az én ismerőseimben nem volt meg ez az irritáló küldetéstudat.

violator78 2010.01.08. 18:09:04

Mondom én, a bölcsészek rosszabbak, mint a zsidók.

cd-r 2010.01.08. 18:20:54

EZÉRT imádom ezt a blogot. egyszerűen olyan nincs, hogy ne jelenjenek meg a kitárgyalt típus képviselői és ne bizonyítanák be, hogy mennyire igaz, amiket állítanak róluk. kurva nagy esküszöm.

Szpáhi 2010.01.08. 21:33:55

@lárvalányhaj: a hökösökre viszont általánosítható. de komolyan.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.08. 22:26:58

A Pesti Bölcsész Újságban volt egy állatok királya, "Herceg" fedőnéven írt a patekfilip órájáról meg egyéb úri mókákról. Valaki nem ismeri azt is, ha már ennyi HÖK-ös meg bölcsészújságos van itt?

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.09. 00:20:45

@El Topo (Sgt. Elias): Nem bajh. Csak hát, dípeztethetted volna ezért a dumáért.

lárvalányhaj 2010.01.09. 00:48:37

@Szpáhi:

gyanítom, hogy ezek a bölcsészújságok kizárólag azt a célt szolgálják, hogy a hökösök minél több pénzt okosíthassanak össze.

ami pedig a hökösöket illeti, teljesen igazad van. íme egy tipikus hökös élősködő díszfasz életrajza:

trychydts.hu/index.php/nevjegy/oneletrajz/

az önéletrajzából kiderül, hogy 18 évesen bekerült az egyetemre, és alig 29 éves korában meg is szerezte első diplomáját, filozófiából méghozzá. egészen addig az egyetemen élősködött, és mint a CV többi részéből kitűnik, jobbára a HÖK-ben töltötte az idejét mindenféle fiszfaszkodással.
nehogy azt higgyük, hogy haszontalanul telt ez az idő! íme például egy a csodás achievementek közül:

"Főszerkesztő

Átszerveztem és ennek révén egyetemi szinten elismert közéleti lappá tettem a hallgatói önkormányzat lapját, a Tétékás Nyúzt.
Megszerveztem a szerkesztőség (kb. 20 fő) munkát.
Cikkeket írtam, folyamatosan szerkesztettem a lapot."

egyetemi szinten elismert közéleti lap, hogy oda ne rohanjak. biztos még az eddiginél is több keresztrejtvényt és vicces találós kérdést raktak bele az újságba. ez a faszi meg ezt próbálja eladni kimagasló szellemi teljesítményként, meg szakmai múltként. muhaha.

lightbulb 2010.01.09. 02:55:38

lefekés előtt azért vonok egy mérleget: utáljuk a modorosságot, a pécsieket, a bölcsészeket, az egyetemi újságírást, a hökösöket, a pécsi bölcsészt, a kommentezőket, akiknek más a véleménye. a bölcsészek rosszabbak a zsidóknál, túlképzik az összeset, nincs értelme a klasszika filológiának, és egyik sem érdemli meg hogy éljen.

amúgy sokat kacarászok azon, hogy mindenki előadta itt hogy a bölcsészek milyen tuskók, és minden más foglalkozás mennyivel vállalhatóbb, azzal a felkiáltással, hogy a bölcsészek lenéznek másokat...

Akkor most ki néz le kit?

én pl bölcsészként soha nem néztem le senkit, de mostanra már megtudtam, hogy amúgy azt csinálom és egy semmirekellő vagyok, a társadalom élősködője:)

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 08:32:56

@lárvalányhaj: Mindenki arról hazudik, amiről tud. Ez a srác 11 éven keresztül tanult filozófiát, amikor rájött, hogy az egyetlen munkatapasztalata az újságírás. Ne kritizáld ezért a felismerésért - hiszen igaz.

Ez a tipikus vanrajtasapka/nincsrajtasapka.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 09:21:22

@Nyelvész Józsi:

Hát bajnak baj, végtelen ostobaságától eltekintve piszkosul hasonlított Penelope Cruzra.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.09. 12:02:45

@lightbulb: nem kell ennyire felháborodni, a Modorosblog szerkesztői is bölcsészek, legalábbis úgy kezdték. Én büszke is vagyok az ott megszerzett tudásra, bár azóta továbbtanultam. Ha visszalapozol a Pesti Bölcsészre, ott is védeni próbálom a bölcsészkarokat.

Az mondjuk igaz, hogy gólyatáborban nem voltunk, meg semmilyen szervezetbe nem léptünk be.

Hogy kiegyenlítsem kicsit a mérleget, hamarosan jön a bölcsészfikázókról-lenézőkről is egy szép kis poszt, de nem lövöm le a lényeget :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.01.09. 15:10:29

@Mitya Ivanov: "ha meghallották azt a szót hogy pedagógia vizsga, gyorsan szívtak egyet a cigijükből, ittak egyet az automatás kávéjukból és blazírtan azt mondták: haggyámá

TheD 2010.01.09. 16:41:42

@Szalacsi Dezső: Már elnézést, jogászból ugyanúgy túlképzés van... Ezt viccet mérnökkel és bölcsésszel szokás mesélni, vagy BME-s ELTE-s viszonylattal

Styxx 2010.01.09. 17:03:39

@Modor Tibi:
Van egy még tőlem is függőbben kommentelő/blogoló arc, Szamárfül meg Murci néven nyomul. Baromi normális srác, csak az a heppje, hogy neki meg csak bölcsész lányokra áll fel. Volt egy régi Woody Allen filmben egy ilyen vonal, hogy bölcsész kiscsaj callgirl hálózat garbós, szétdohányzott, észjátszó, világmegváltó New York-i entellektüeleknek. A csajok aktus után komplexusaikról mesélnek meg lemondják a numerát a vizsgák miatti idegösszeroppanásukra hivatkozva, meg ilyesmi. Sajnos a film címe nem jut eszembe, kb hetvenes évek elején készülhetett. Viszont ez a Murci gyerek ugyan csak 30-as éveit tapossa, meg 2010-et írunk, de pont ilyen figura. Róla meg meg lehetne írni a modoros bölcsészcsaj-vadász pasit:-).

strohmann 2010.01.09. 17:12:22

@Krisztinca:

Jóbarátom a PTE-n kétszakos TTK-s tanárszakra járt, utolsó év elején a TO-s nénivel átnézték az indexét, hogy áll a pedagógiai tárgyak teljesítésével. Kiderült: volt olyan tanárképzési kurzus, amit kétszer "teljesített" az évek során, és még csak észre sem vette. :)

Kétszer felvette ugyanazt, mindkétszer végigpuskázta a vizsgát, "mintha mi sem történt volna".

lárvalányhaj 2010.01.09. 17:26:51

@Styxx: Rám is próbált már hajtani a Murci... ez is azt bizonyítja, h igazi bölcsészlány vagyok ;)

Styxx 2010.01.09. 17:30:48

@lárvalányhaj:
Oplá:-) viszont egyben megerősíti, hogy jó arc, mert te azért nem valami felfuvalkodott takarmánybölcsész vagy, hanem totál normális, ironikus + önironikus, meg minden ami kell.
No, para, én nem hajtok rád. Nincs ilyen "Girl+book" fétisem, mint Murcinak, meg családos ember vok:-).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 17:31:58

@Styxx:

Azért nem jut az eszedbe, mert ez szerintem nem filmben volt, hanem csak novellában. Szerintem szenzációs.:)

Styxx 2010.01.09. 17:39:37

@Herr Strohmann:
Aaa,ez azért fáj. Amikor én voltam egyetemista (jog, engem is lehet, köpködni, csak másik posztban:-)) akkor röhögtünk a rinyáló bölcsészeken. Némelyik egy vizsgaidőszakban 20-30 büfé tárgyól is vizsgázott, és előadta a hattyú halálát, egy-egy "komolyabb" vizsga előtt: Ez durva,három napot kell rá tanulni! Mondjuk nálunk egy 5 szemeszteres polgári anyagi szigorlatra elkélt 2-3 hét, és akkor mit mondjanak az orvosisok, meg az állatorvosisok, 5-6 gerinces full anatómiájával.
De ez a rivalizálás, egymás baszogatása gondolom mindenütt megvan. Mi is oltottuk részegen nem csak a bölcsészeket (tarisznyások, stb) a gépészeket/kohászoka/bányászokat: "Iparosok, szopjatok le!" bekiabálással és viszont, nem csak a bölcsészeket,és nyilván minden szakon vannak jó arcok meg okádékok, csak hát milyen élet az, ha nem lehet fikázni a másikat?:-)

Styxx 2010.01.09. 17:42:00

@El Topo (Sgt. Elias):
b+, esküszöm, hogy filmben láttam. habár, mint mondják, az ember élete olyan, mint egy régen olvasott regény, sok minden összefolyik, régi emlékek "átíródnak". De abban egyetértünk, hogy szenzációs.

vincere 2010.01.09. 17:47:21

@Modor Tibi: nekem is ugyanez a "bölcsészkarrierem" :-)

strohmann 2010.01.09. 17:59:35

@Styxx: Az említett barátom még azzal szórakozott a csoporttársaival, hogy a beadandó házidolgozatokban "üzengettek" az oktatóknak, úgysem olvassák el alapon. Az egyikben meghívták sörözni az egyiket adott helyre és időpontra, persze nem jelent meg.

Aki még nem ismerné, az egyetemisták tagozódása témakörben alapmű az Egyetemista-határozó:

unciklopedia.org/wiki/Egyetemista-hat%C3%A1roz%C3%B3

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 18:03:37

@Styxx:

Dögöljek meg, én a Szendvics feltalálásában emlékszem erre a dologra.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 18:07:14

Mondjuk én annyit mindenképpen köszönhetek a bölcsészetnek, hogy életem legviccesebb lerázását egy bölcsészlánytól hallottam.

vincere 2010.01.09. 18:28:15

@El Topo (Sgt. Elias): de kicsit kéreted magad, mielőtt elmondod...

Styxx 2010.01.09. 18:35:56

@El Topo (Sgt. Elias):
? Egyetlen egy könyvet olvastam tőle, elbeszélésekkel, de elfelejtettem a címét, meg minden. Mentségemre, nem magyar, sógoromnak vettem karácsonyra és előtte suttyomban gyorsan elolvastam. Mondjuk Woody bácsi az utolsó, aki ezért belém köthet, mert szvsz az egyik legjobb poénja, amikor dicsekszik a haverjának, hogy gyorsolvasó technikával elolvasta a háború és békét, és a kérdéste, hogy miről szólt, azt válaszolta, hogy valami orosozokról:-)

Na hogy rázott le az a bölcsészcsaj? (remélem az esemény után a csipkés ásóval verted szét a koponyáját:-))

mici˙ 2010.01.09. 19:58:26

jaj, csak nehogy azt gondolják magukról a bölcsészek, hogy különlegesek, csak azért, mert mindenki rajtuk röhög. szóltam én már be meteorológusnak is, hogy a szakmája egy vicc, egy jósnő is dolgozik olyan hatékonysággal, mint ők.de,de a bizonytalan légköri tényezők és háp-háp...meg bárki tévedhet..háp-háp, na igen, csillagom, de ha egy orvos tévedne ennyit már rég nem praktizálhatna.

a szememben pedig a bölcsész a legnagyobb szakbarbár. soha egyetlen bölcsész ismerősöm sem mutatott érdeklődést semmi iránt ami túl volt az egyetem által beléjük vert kicsi tudáson. esetleg a hobbifotózás jöhet csak szóba náluk. más végzettségű ember általában ezerszer érdeklődőbb. mert mi a műveltség, ha kötelező elolvasnom valamit vagy, ha azért olvasom el, mert érdeklődő vagyok? de hallottam én már bölcsész szájából olyat, hogy utálok olvasni, legutóbb vagy 3 éve olvastam valami kötelezőt...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 21:30:19

@vincere:

Ez csak természetes.:)
Szóval némi ismerkedés után azt mondtam a lánynak, hogy menjünk el valahova táncolni.
Azt mondta, hogy ő azt figyelte meg, hogy kétféle férfi van. Az egyikkel beszélgetni jó, a másikkal táncolni. És velem olyan jól lehet beszélgetni...

Szpáhi 2010.01.09. 22:25:42

@lárvalányhaj: amúgy rohadtul befigyel az államvizsga utáni minisztériumi állás. hökös karrier újabb evolúciós szintje

Szpáhi 2010.01.09. 22:32:22

@Ouaid: jah, majd én is rájövök az egyetemen, h mondjuk baromira értek a kommunikációhoz. Mert egyszer felkonferáltam a Csatorna -szigetek budapesti kulturális attaséhelyettesét. Rem azonmód fel is vesznek mondjuk egy államtitkár szakmai stábjába, "mert ez a gyerek ért hozzá, ha már 10 évet töltött az egyetemen". jah és még hökös is, nincs több kérdés...

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 22:33:57

@mici˙: Önhitt vagy.

A meteorológia nem rossz dolog, csak nem képes mindenre, amire kéne. Amire viszont képes, az nem kevés.

Az orvosok viszont többször tévednek, mint hinnéd. A tudomány fejlődése miatt is. Harminc évvel ezelőtt rengeteg dolgot nyomattak, amin ma már csak röhögünk.

Szpáhi 2010.01.09. 22:36:10

@johnny quid: uhh bakker öcsi is kéne ide, hök 2. modoros, lehúzós, jópofizós társaság. blooáááá

Ouaid (törölt) 2010.01.09. 22:36:50

@Szpáhi: A szomorú az, hogy ez igaz...

Szpáhi 2010.01.09. 22:45:06

@Ouaid: hát ezért nem bírom a hökös arcokat:) a legtöbbjük nemhogy semmit nem csinál, még kárt is okoz és később ebből még előnye is származik. ez nekem sok.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.09. 22:55:34

Én azt mondom, hogy minden baj gyökere a "PécsETT" szó...

mici˙ 2010.01.10. 00:01:06

@Ouaid: persze. VAAAGY a mondandóm lényege az volt, hogy bárkit lehet húzni, aki túlságosan el van szállva magától, a szakmájától és nincs humorérzéke, de minimum öniróniája.

Ouaid (törölt) 2010.01.10. 00:03:46

@mici˙: De az egyes szakmák esetén máshol van a túlságosan. Az orvos tényleg életeket ment - nála a túlzás azt jelenti, hogy nem ismer fel betegségeket, vagy felesleges műtéteket hajtat végre. A bölcsészeknél mi a "túlzott" önérzet?

lárvalányhaj 2010.01.10. 00:49:41

@mici˙:

szerintem pár éve, amikor az önérzetes tarisznyások jártak oda, még jobb volt a helyzet.
most már odáig süllyedt az egyetem, hogy azok az emberek mennek btk-ra, akiknek semmi ötletük nincs a pályaválasztásra, és akarnak valami papírt. nagy hiba, hogy az egyetem kiszolgálja ezeknek az embereknek az igényeit.

lárvalányhaj 2010.01.10. 00:50:40

@Szpáhi: a minisztériumokban tipikusan ilyen ruppótlan, semmihez sem értő arcok szoktak dolgozni.

lárvalányhaj 2010.01.10. 01:11:30

@Ouaid:

Na, számomra az orvostanhallgatók is irritálóak. A többségük kizárólag a seggeléshez ért, és aztán verik magukat, hogy "az orvosi a legnehezebb egyetem", meg hogy a _medikusok_ ilyen-olyan császárok. Szerintem viszont hiába tud valaki 1 nap alatt beseggelni 1000 oldalt, hogyha közben sokszor a legalapvetőbb logikai összefüggéseket sem veszik észre a szövegben, amit eléjük tettek.
Körkérdés: ki találkozott már intelligens körzeti orvossal?

lárvalányhaj 2010.01.10. 01:43:59

Ami a bölcsészek arcoskodását illeti, szerintem ez az arcoskodás nem kis részben abból származik, hogy a bölcsészkaron oktatott diszciplinák (szándékosan nem használom a "tudomány" szót!) elég régóta elvesztették tanító-nevelő funkciójukat, és igazából azóta sem találják a helyüket a világban. Sem maguk a diszciplinák, sem a művelői. Ha kinyittok egy tetszőleges filozófiai vagy irodalomelméleti művet, mindegyik szerző azzal kezdi vizsgálódásait, hogy "mi is a filozófia/irodalom", "mivégre filozofálunk/írunk/olvasunk irodalmat" stb. Ezért megpróbálnak mindenféle száni, mondvacsinált igazolásokat gyártani, hogy "mi vagyunk a véleményformálók". Lófasz, s esti fény.

Ami a másik dolog: jó ideje pragmatikus korban élünk, amely minden dolgot az általa elérhető haszonnal mér, és a bölcsészeknek még nem sikerült megadniuk a maguk adekvát válaszát erre a helyzetre.

Elnézést ezért a kis kitérőért, de ez most így kijött belőlem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.10. 08:53:08

@lárvalányhaj:

Ez mennyire így van! És mennyire nem csak a bölcsészkaron oktatott dolgokra igaz, hanem gyakorlatilag szinte mindenre.
Lassanként eljön a második aéexandriai könyvtár ideje.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.10. 09:01:12

@lárvalányhaj: Teljesen jó megállapítás. Kiegészítve azzal, hogy minden bölcsész tudomány önigazolásként azzal kezdődik, hogy "már a görögök is kre. 7 század..." Még az olyan is, mint az amerikanisztika vagy a művelődésszervező. Pld "Már Hérodotosz említést tesz a művelődésszervezők munkájáról. Az első, források szerint említett művelődésszervező a trójai Pszeidigolosz volt..." És így tovább.

Styxx 2010.01.10. 11:15:16

@Szocio Pata:
aaa, 10 pontos:-))))
@lárvalányhaj: nem az orvosokat akarom védeni, mert köztük is vannak ostoba, buta, felfuvalkodott, racionális érvekkel alátámaszthatalanul főorvosi pozícióig és még feljebb talpaló gyökerek,csak a mezei körzeti dokikat. Ok, egy részük simán unintelligens, ugyanúgy mint a villanyszerelők, műkörömépítők, pénzügyi tanácsadók, gépészmérnökök és földrajztanárok egy része, de azért akad köztük nem kevés olyan is aki egyszerűen lusta, nincs gyomra törtetni, kevésbé ambíciózus, a hobija jobban izgatja mint a szaknmája, netán az egyetem óta görgeti egyre inkább izmosodó alkoholizmusát. 100 éve közülük kerültek ki a derék morfinista dokik. Cumbájspil az a kifinomult zenei érzékű, férfisoviniszta, perverz drogos állat fürdőorvos, akin a halottkém ép vénát lehet, hogy nem lelt, de írói vénája a mai napig lüktet (hú, de modoros-bölcsészesen sz@rra sikeredett ez a mondat, még dolgozhattam volna rajta:-)). Az a lánykori nevén dr. Brenner József, alias Csáth Géza.

mici˙ 2010.01.10. 12:21:57

@Ouaid: hogy mi a bölcsész önérzet? mi vagyunk az igazi értelmiség attitűd. @lárvalányhaj: igen, a tarisznyásoknál legalább volt egy olyan érzésem, hogy ez belülről fakadó érdeklődés náluk. (hangsúly az érdeklődésen van) de nem egy olyan arc pálfordulását láttam, aki azért ment bölcsésznek, mert sehova nem fért be. na, ők szoktak 2 félév után entellektüelkedni. és egy idő után mindkét csoport képtelen a small talk-ra

az orvostanhallgatók 85%-a a gimi lúzere volt, ezért beseggelte az anyagot, felvették, ott is laposra tanulja a fenekét, majd miután kikerül és elkezd praktizálni ezt a frusztráltságot a betegein vezeti le, 10% valami menő orvos fiacskája, aki valahogy bekerül, C vizsgákon 2-esekkel elvégezte az egyetemet, de már az elején tudja, hogy nem is kell neki több, mert úgyis várja egy jó kis rezidensi hely. a maradék 5% elhivatottságból csinálja. és ezt egy belsőstől hallottam :)

lárvalányhaj 2010.01.10. 13:37:39

@mici˙:

a tarisznyások többségénél tényleg csak az érdeklődés van meg. pl. megfigyeltem, hogy általában igyekeznek kb. 10-20x olyan műveltnek és tájékozottnak lenni, mint amennyi műveltségük valójában van. például olyan szerzők nevével dobálódznak, akiktől olvastak vagy másfél cikket (és azt sem értették meg normálisan). de ők még jártak színházba, kiállításokra stb., olvastak szépirodalmat (az olvasmánylistán túlmutatóan is).

az újabb generációk viszont olyanok, hogy az értelmiségi érdeklődés még nyomokban sem lelhető fel bennük. a többség megmaradt a Cosmopolitan és a Szex és New York, no meg a Szülifeli által közvetített igényszinten, hétvégenként természetesen partizás ezerrel, néha hétközben is, de az, hogy már mondjuk egy könyvtárba elmenjen, külön rákészülést igényel.

Ouaid (törölt) 2010.01.10. 13:58:45

@lárvalányhaj: Jaj istenem, mi lesz velünk, ha már a bölcsészek se olyan okosak, mint régen?

noirp 2010.01.11. 08:30:39

@Modor Tibi: "Hogy kiegyenlítsem kicsit a mérleget, hamarosan jön a bölcsészfikázókról-lenézőkről is egy szép kis poszt, de nem lövöm le a lényeget :)"

Juhééééééééé! Benneleszekatévében!!!

Hol az a poszt? :DDDDD

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.11. 09:29:43

Szia, Kommentelők!

V. éves mérnök-fizikus hallgató (BME TTK, kondenzált anyagok fizikája szakirány) létemre meg kell hogy védjem a kedves bölcsészkollegákat. Van néhány ismerősnőm köztük, egyikük éppen Pécsett koptatja az egyetem padjait magyar-művészettörténet szakon. Ahogy elnézem, vért izzad, hogy elérje a 4.0-s átlagot. (Míg én nevetve, nulla tanulással abszolválom Hawaii-vizsgáimat a József nádorról elnevezett egyetemen.) Na, erre varrjatok kabátgombot!

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.11. 09:31:08

@ifj. Farkas Gyula: Jaj, elkövettem egy baklövést, ezennel korrigálom: nem magyar-művészettörténet, hanem magyar-művelődésszervező szakon tanul T. Kata (23) ismerősnőm. Igaz, hogy vért izzad, de megéri elvégezni, mert ezzel a diplomával nem csak magyartanár lehet az ember, hanem akár művelődésiház-igazgató is!

ifj. F. Gy.

lárvalányhaj 2010.01.11. 09:39:33

@Ouaid:

most nem arról van szó, hogy a bölcsészek okosak-e vagy sem. nekem azzal van problémám, hogy lassan az ország legtekintélyesebb egyetemeit is elárasztják a nyolcvanas IQ-jú agyhalottak.
korábban az ilyen lánykák műkörömépítőnek, fodrásznak meg ilyeneknek mentek, most meg, basszameg, egyetemi diplomát szereznek. ez így kurvára nincsen rendjén.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 09:50:33

@lárvalányhaj:

Így megy ez, amigos. Régebben gimnáziumba is az ment, aki utána egyetemen szeretett volna komoly képzettséget szerezni. A többieknek elegendő volt egy erős általános műveltség és egy becsületes szakma. A gimnáziumokban pedig baromi erős képzést lehetett folytatni.
Ma a gimnáziumok leginkább a nappali melegedő szerepét töltik be, tanítás alatt pedig azt értik, hogy aki az általános iskola elvégzése után analfabéta maradt, azt úgy ahogy megtanítják írni, olvasni. Érettségi nélkül az ember manapság már a seprű nyelét sem foghatja meg sehol.
Aki a seprésnél kényelmesebb melót szeretne, az elmegy szépen főiskolára, egyetemre, ahol aztán vagy tanul valamicskét, vagy sem.
Nekem úgy tűnik, hogy az egész oktatási rendszer arra megy ki, hogy a fiatalok minél később lépjenek ki a munkaerőpiacra. Addig sem munkanélküliek.

Zorita 2010.01.11. 10:08:52

@lárvalányhaj: az tény, hogy - közhelyesen szólva - diplomatúltermelésben szenvedünk, de azért, akinek az az álma, az még ma is inkább elmegy műkörömépítőnek. Nincs is ezzel semmi baj, nem kell mindenkinek az Akadémián kikötnie :) aki meg mondjuk műkörömépítő alkat, és mégis elvégzi valamelyik főiskolát / egyetemet, az utána általában elég hamar el is megy utána szülni, és nem próbálja osztani az észt. Szerintem ez nem feltétlenül butaság :D

lárvalányhaj 2010.01.11. 10:56:07

@Zzz_:

mondok egy példát, hogy ez miért szar. van egy egyetemi szeminárium, ahol a csoport kb. felét műkörömépítők teszik ki, a másik felét meg normál hallgatók. hiába közel ugyanakkora az arány, egy ilyen csoportban a haladás tempója és az óra színvonala a műkörömépítők szintjéhez fog igazodni. az óra azzal megy el, hogy a tanár trivialitásokat magyaráz, mert a speciális nevelési igényű csoporttársak nem tudják, hogy mi az, hogy versláb. a többiek meg kénytelenek végighallgatni mindezt. szóval nem a buták fogják megszívni, akik egyetem után úgyis elmennek szülni, hanem azok, akik tanulni akarnak.

ezt úgy lehetne kiszűrni, ha az igazi egyetemeken kellően magasra tennék a lécet, és akkor az agyhalott kolegák és koleginák inkább elmennének a Békásmegyeri Egyetemre és hasonló színvonalas műintézményekbe okosodni.
(a btk-n az se megoldás, hogy az első évben megszórják a diákokat pár nehéz tárggyal, mert akkor a kis szakok közül sokan becsukhatnák a kaput.)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:01:36

@lárvalányhaj:

Békásmegyeri Egyetem az a Kacor Király Főiskola.:)

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:06:29

@El Topo (Sgt. Elias):

egyetemi-főiskolai oktató ismerőseim szerint oda jár a legtöbb pornósztár Magyarországon.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:08:48

@lárvalányhaj:

Pár évig mellette laktam.:) Reggel vittem a srácokat óvodába, akkor jött befelé tanulni a jövő értelmisége.:)

Zorita 2010.01.11. 11:15:28

@lárvalányhaj: persze, hogy baj van a felsőoktatással, de erről nem az "agyhalott kolegák és koleginák" tehetnek, hanem azok, akik megadják nekik a lehetőséget. Szóval csak annyi, hogy ezért nem tudok egyet érteni az ilyen bűnbakkereső gondolatokkal. Aki meg tanulni akar, és tanul is, annak szerintem nem kell megszívnia, és végül nem is szívja meg.

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:17:25

@El Topo (Sgt. Elias):

muhaha. :)
vicces különben, hogy középiskolába ilyen budai úrigyerekekkel tömött műintézménybe jártam, ahol a többség lesajnálta a békásmegyeri akadémiát. aztán az érettségi után valahogy mégis ott kötött ki a fél osztály.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 11:21:54

@lárvalányhaj:

Ha muszáj kihegyezhetjük a dolgot a Békási Diplomacenterre, de azért nem egyedülálló jelenség. Nem tudom, meséltem-e már, ha igen, akkor elnézést, de volt szerencsém egy Kodolányis őőőő... ismerősöm helyett is elvégezni a tanulmányai nagy részét.

lárvalányhaj 2010.01.11. 11:28:18

@Zzz_:

Abban a tekintetben mindenképp megszívja, hogy azzal, hogy buta diákokkal telik meg az egyetem, lejjebb száll az oktatás színvonala, másrészt a diploma elveszti az értékét.
Persze abban igazad van, hogy erről nem a diákok tehetnek, hanem azok, akik kitalálták ezeket a szabályokat.

mici˙ 2010.01.11. 14:01:49

@Zzz_: az a baj, hogy ezek nem tanulni akarnak, hanem csak egy diplomát.

Zorita 2010.01.11. 15:07:29

@mici˙: persze, hogy nem akarnak, de nem ezzel van a baj :D

(meg lécci', ne legyünk már ennyire álszentek, meg utólag most mindenki stréber jó tanuló volt, és ha nem lett volna ott a műkörmös Gizi, akkor már régen lesöpörtem volna Chomskyt a palettáról, meg ilyesmi... jó?)

Dr. No 2010.01.11. 15:50:38

"Ismerjük a pécsi úrilányokat. Szalvettával fogják még a faszt is" - ahogy egy kedves ismerősöm mondotta volt, anno.

lárvalányhaj 2010.01.11. 16:47:49

@Zzz_:

én nem az önigazolás miatt írtam, amit. sajnálom, hogyha így jött le. egyszerűen csak nem tölt el túl nagy lelkesedéssel az eljövendő idiokrácia gondolata. (filmbuzi.hu/archives/2007/01/04/Idiocracy/)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 16:54:21

@lárvalányhaj:

Lassan kezdjél el azért barátkozni a gondolattal!

noirp 2010.01.11. 17:06:16

@lárvalányhaj: hej, jaj, error 404 a linkre :-( Tudsz másikat mutatni?
Korábbi körkérdésedre válaszoltam, de elnyelték a karbantartók. (jó a huzatjuk)
Na szal én láttam intelligens körzeti orvost(Veszprémben). Igaz, h pl. az influenzát v a neurózist/depressziót csak a már végzett embereknél vette betegségnek (egyetemi- orvos-szakmai ártalom? :P :)). De a sürgős eseteket böcsülettel ellátta, a csak társadalmi életet élni szándékozó nyugdíjasokat ügyesen lerázta, és szövege is volt rendesen.
Egy enyhén megmérgezett vegyész csajt küldtek hozzá; megvizsgálta, ellátta(komoly baj nem volt), aztán kikérdezte: jójó, lab. gyak. de mégis mi történt?? Kiderült, kin múlott. Végül azzal indította útnak hálás betegét, hogy "tudja mit, csókoltatom a...tanár urat"
hali!

Zorita 2010.01.11. 17:06:42

@lárvalányhaj: igen, értelek, és valamilyen szinten egyet is értek, mert aggasztó, meg minden, de szerintem fölösleges emiatt ennyire parázni (mint tudjuk: "Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." :D ), szerintem csak értékes időt / energiát emészt fel. aztán mi is mehetünk, hogy két panaszáradat között kikérjük a következő kört.
nah, amúgy písz, mert én is voltam pesti meg pécsi bölcsész is. és különben is a hökösök tehetnek mindenről!!

Mitya Ivanov 2010.01.11. 17:59:19

@Krisztinca: tudom végigcsináltam én is az összes pedagógiát.

Mitya Ivanov 2010.01.11. 18:00:29

@Dr. No: ez nem így van, én tudom:))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.11. 18:16:06

@noirp:

Enyhén mérgezett vegyész? Hát nem volt semmi erősebb kéznél?

noirp 2010.01.12. 07:59:02

@El Topo (Sgt. Elias): Neeeem, mert a cianidokat és a velük való riogatást kisajátította egy másik tanszék...

noirp 2010.01.12. 08:12:15

@El Topo (Sgt. Elias): De ha ki is lép a gyerek a Pajzán Dagobert Király Egyet...ööö Főiskoláról a munkaerőpiacra...uram ne add. Csapás a gyerekre nézve is, meg a leendő munkahelyére nézve is.

Elképzelt részlet a nyíltnapi üdvözlőbeszédből: "Fiatalok! A P. D. Király Főiskola a jó választás! A P. D. Király főiskola évről évre sikeresen bizonyítja, hogyan verhetünk a kutyaszarból tejszínhabot! És van pingpongasztal is! Meg focipálya!"

Asszem már ezen a blogon is kitárgyaltuk pl. a HR-eseket. Aztán ott vannak még az ilyen s amolyan idegenforgalmár szakok, a különféle meneccserek, markecingesek, kontrólingosok, no és a (szerintem)királyok, a műszaki menedzserek.Jjáhujj. De raklap-szám jönnek.
Arról meg helyettem az infósok, villanymérnökök tudnak mesélni, hogy--állítólag--van olyan műszaki főiskola, aminek a diplomáját akár be se írja az önéletrajzba. Na.
És még ehhez jön a bölcsészek interdiszciplináris típusa, mint az a bizonyos hab a tortára tett marcipánon.

Zavarosra sikeredett a komment, de most ilyen az_ándungom_

noirp 2010.01.12. 11:06:34

@El Topo (Sgt. Elias): Arra szerintem a hallgatók (vegyész, nem vegyész, mindegy) többé-kevésbé immunisak. Inkább abban jön ki a hatás, h zajszennyezést és a talajra nézve toxikus anyagot (sárgarépa vizes-savas oldatban) bocsájtanak ki...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 11:18:28

@noirp:

Egy igazi, jó vegyész szerintem sok mindenre immunis már. Na jó, lehet hogy hallgatóként nem, de Hrabalnál volt egy drogista, aki már annyi mérget evett össze, hogy attól betegedett meg, ha nem jutott hozzá.

lárvalányhaj 2010.01.12. 11:54:15

@noirp:

"Asszem már ezen a blogon is kitárgyaltuk pl. a HR-eseket. Aztán ott vannak még az ilyen s amolyan idegenforgalmár szakok, a különféle meneccserek, markecingesek, kontrólingosok, no és a (szerintem)királyok, a műszaki menedzserek.Jjáhujj. De raklap-szám jönnek."

Akinek ilyen főiskolai végzettsége van, az az a kategória, aki olyan munkát végez, amihez 20-30 évvel ezelőtt diploma se kellett...

noirp 2010.01.12. 13:36:10

@El Topo (Sgt. Elias): :DD Na megtudtam valami újat :)))
@lárvalányhaj: A személyzetisnek (most: hr-es) kellett valami "elnökképző", vagy foxi-maxi diploma, nem? A műszaki menegggert meg úgy hítták, hogy üzemmérnök és úgy is képezték (most meg körberöhögik őket)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 13:52:59

@noirp:

A HR es tényleg egy külön állatfaj. Én már voltam olyan interjún, ahol a HR-est tényleg csak egy paraszthajszál választotta el attól, hogy iszonyatosan megverjem.

noirp 2010.01.12. 13:59:03

@El Topo (Sgt. Elias): Azta, az igen! Mesélsz?

Nagy, nagy kár amúgy, hogy ott volt az a paraszthajszál!!! Mekkora szakmai tapasztalat lett volna a csajnak, édes istenem...Megírt volna belőle egy phd-t, "Agresszió a munkaerő-piacon" címmel.

N. B. most jöhetnék avval részletesen, hogy első munkahelyemen a technikus asszonyság(100 évig éljen) klasszisokkal jobb emberismerő és kérdező volt, mint a hr-es, de nem jövök, mert féltem a zéletemet, aztat.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 14:04:40

@noirp:

És még nem is csaj volt, hanem ilyen hímféleség. És kettő.
Multicéghez hívtak be egy interjúra, persze előbb látni akarták az összes bizonyítványom másolatát is. Aztán bementem, ott ült két ilyen huszonegykét éves gyerek, színes nyakkendőben, és adtak valami teszetet, hogy töltsem ki. Na és nem viccelek, ilyen osztás, szorzás, százalékszámítás szintű dolgok voltak benne. Megkérdezetm, hogy ezt most tényleg ki akarják velem töltetni? Mondták, hogy igen.
Én meg mondtam, hogy akkor csalódásban lesz részük. De még valahogy úgy fel is hergeltem magam, hogy majdnem én is rosszul lettem.

noirp 2010.01.12. 15:08:49

@El Topo (Sgt. Elias): A színes nyakkendő és/vagy a rózsaszín, lila, téglaszín stb. ing eleve intő-figyelmeztető jel :PPP, mégpedig: Vigyázz, _fontoschember_ a láthatáron--menekülj!

"látni akarták az összes bizonyítványom másolatát is.[...]s adtak valami teszetet, hogy töltsem ki. Na és nem viccelek, ilyen osztás, szorzás, százalékszámítás szintű dolgok voltak benne."

Tartották magukat a szakma szelleméhez, mit mondjak. blöee

Azért h a rosszullét határáig fölkúrtad az agyad, az durva...(pláne, mert ismerős tünet, ajaj beh ismerős)

hegyilany 2010.01.12. 15:25:27

@El Topo (Sgt. Elias): "Ma a gimnáziumok leginkább a nappali melegedő szerepét töltik be, tanítás alatt pedig azt értik, hogy aki az általános iskola elvégzése után analfabéta maradt, azt úgy ahogy megtanítják írni, olvasni."

Sajnos még ennyit sem. Sok egyetemi halogató funkcionális analfabéta - zéró szövegértés, fogalmazás ülj-le-egyes.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.12. 15:26:34

@noirp:

Színes inget szerintem kóklerek hordanak.
Pláne nagyondivatos összeállításban.
Kék ing-citromsárga nyakkendő
Rózsaszín ing-rózsaszín nyakkendő

Na, az a felkúrás nem volt piskóta. Az interjú után hazamentem. A feleségem éppen indult valahova, és én belülről bezártam utána a biztonsági ajtót.
A gyerek aludt, én meg beültem a fürdőkádba. Na és akkor éreztem úgy, hogy na most mindjárt kipurcanok. Szerintem azért maradtam életben, mert fostam, mi lesz, ha a gyerek felébred, az anyja sehol, csak a halott apja a fürdőkádban.:)

Ouaid (törölt) 2010.01.12. 19:17:32

@noirp: Na de milyen a jó HR-es? Eltekintve attól, ugye, aki zseniális emberismerő, és már látja előre a munkaszellemedet abban, ahogyan leparkolsz a kocsival az interjú előtt. Mert az ugye nem tanulta a szakmát, hanem arra született.

noirp 2010.01.13. 07:32:13

@Ouaid: "Mert az ugye nem tanulta a szakmát, hanem arra született." Ehem, most már értem...
Dédanyám idejibe', hejj, a bábák helyből felismerték a váltott gyerököt s izibe' kitekerték a nyakát!

Na ezt vissza kéne hozni a szülés levezetéséről való tananyagba (sátánikacaj- smiley nincs)

szuncu 2010.01.13. 22:27:34

@El Topo (Sgt. Elias): Mi van, már a színes ing és a színes nyakkendő is modoros? Nekem csak színes nyakkendőm van, illetve van egy fekete, amit temetéseken szoktam viselni. És persze van fehér ingem ünnepi alkalmakra. De egy átlag hétköznap mit vegyek fel, ha az ing + nyakkendő elvárás?

cd-r 2010.01.14. 10:34:43

@szuncu: javasolnám a püspöklila érettségiöltönyödet amerikai nyakkendővel és fehér makkossal :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.14. 10:46:49

@szuncu:

A klozetajtót, kishaver!
Majd máskor nem két szóból próbálod megérteni a beszélgetést.

szuncu 2010.01.15. 01:57:21

@cd-r: Gondolom, neked csak fekete ruháid vannak, mert ami színes, az csak igénytelen lehet.

szuncu 2010.01.15. 02:03:37

@El Topo (Sgt. Elias): Kicsit feszültnek tűnsz. De magyarázd már el, hogy pl. a "Színes inget szerintem kóklerek hordanak" kijelentés milyen beszélgetésben és milyen szövegkörnyezetben jelent mást, mint hogy színes inget szerinted csak kóklerek hordanak? Ja, hogy azt akartad mondani, hogy vannak kóklerek, akik ízléstelen inget (és hozzá ízléstelen nyakkendőt) hordanak? Akkor tán ezt kéne mondani.

cd-r 2010.01.15. 09:00:27

@szuncu: dehogy. csak próbáltam vicces lenni (nem mindíg sikerül), ne vedd a lelkedre. járj abban, amiben jól érzed magad, azt heló. ki nem szarja le, hogy itt vagy máshol mit tartanak jónak/nem modorosnak/akárminek?

noirp 2010.01.15. 12:54:49

@szuncu: Figyelj ide még egyszer: a beszélgetés, amibe belekeveredett a színes ing,_nem_erről szólt. Ingerszegény gyerekkorod lehetett, ha ilyen mélyen tudod értelmezni az írott szöveget! N.B. azért sztem igenis van különbség egy fehér ing/sötétkék nyakkendő, és egy rózsaszín ing/mályvalila-kénsárga bikakötél együttes közt. Verstehen?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.01.24. 19:41:55

Wow! Nem Pécsre járok, de egy az egyben ilyen mondatszerkezetek vannak a helyi diáklapban is. Jujj!

noirp 2010.01.25. 08:20:50

@neccharisnyás útonálló: Minden egyetemi lap ugyanolyan szerintem. Nálunk sokáig az aranynyögés-rovat volt(külön tanári és külön hallgatói, mert mindkét fél lelkesen gyűjtött) az egyetlen informatív anyag a lapban.

Celtic 2010.02.26. 17:23:21

Ez vegigolvashatatlan volt :) Asszem, modor-allergiat kaptam.
süti beállítások módosítása