A BKV-mániás

2013/01/16. - írta: Modor Tibi

Ajánlom kedvenc bloggeremnek, Hamsternek

Leszögezem az elején: tömegközlekedés csak Budapesten van. A többi csupán néhány helyi viszonylatú, fura színű jármű kapcsolata, későn kelő vidékieknek szórakozni. A nyelvhasználat se mindegy: míg Budapesten átszállás van, vidéken csatlakozás.

De a BKV! Vidáman csilingelő (embereket soha el nem ütő) sárga villamosok, szövevényes VII. kerületi piros-rázós szovjet trolijáratok, gumiszagú HÉV-állomások a föld alatt és kattogó relék, szélsebes metrók, csuklós buszok, napi többmillió utas - igen. A tömegközlekedés nem egyszerűen segíti az embert eljutni reggel a munkába, este haza, vasárnap a Mamához - a tömegközlekedés a város maga, az élhető város legfőbb teljesítménymutatója. Tulajdonképpen magára a Városra nem is lenne valódi szükség; a közlekedés, az egymásba fonódó vonalak és csatlakozások hatalmas hálója önmagában megéri, hogy kialakítsuk, és majd, esetleg idővel ráépül egy kiszolgáló háttérrendszer, amiből város is alakulhat egyszer. A lényeg, hogy utazhassunk, átszállhassunk, méricskélhessük a követési időket, a komfortérzetet - a jó közlekedési és átszállási lehetőségek már önmagukban arra csábítanak, hogy odaköltözzünk, ahol ilyen van. Na de hol van ilyen?

/Zugliget - Forrás: Elveszett sínek/

Kevés rosszabb embertípus van a szakmázó, tudálékoskodó közlekedésmérnöknél és mérnökaspiránsnál - ráadásul az interneten (ahogy a százaknak munkát adó, becsületesen adózó vállalkozó is) sokkal nagyobb arányban lelhető fel, mint azt való életbeli tapasztalataink sugallnák. A gazdasági- és fegyverszakértőket, jogászokat; a svéd- bokmál- bärndütsch- friulitudósokat már megszokhattuk a fórumokon, de a közlekedésmániásokat még mindig csak nehezen.

Irritáló modorban ismételgeti a ráhordás, szellőztetés, eljutási idő, közös követés, párhuzamosság, fékellenállás kifejezéseket valami elburjánzó beszélgetés végén - oda nem illő szövegkörnyezetben, laikusok társaságában. Fizika, geodézia, geológia, nyelvek, matematika, pénzügy, közgazdaságtan - neki ehhez mind egyformán értenie kell, és ért is. Természetesen sokkal tájékozottabb, mint az átlagember, de szerencsénkre még szóba áll velünk, és továbbra is szívesen magyaráz az érdeklődő cselédnek. És persze nem csak az átlagembernél, hanem a vonatkozó minisztériumoknál is mindig tehetségesebb és rátermettebb expert - tényleg a sors igazságtalansága, hogy soha nem kap esélyt a bizonyításra ez a valóban érdemes, remek kis fickó. Megmarad hát kommentelni, szakérteni, ESZET osztani, álmodozni. Vajon mit dolgozhat valójában? Mindegy, nem akarom tudni.

Mert azért vannak ártalmatlanabb típusok is. Az a típus, aki 8-10 éves korában, öntudatra- és nosztalgiára ébredésekor elkapja még utolsó óráiban a dédipapát, hogy ő tényleg utazott-e mindennap a 66-os villamoson (síndöcögényen, tuján), és milyen volt, amikor az 5-ös villamos is létezett pár évig, és ugye egyvágányos volt, és igaz-e, hogy a Veder utcánál átadták egymásnak a stafétát a vezetők, és hogy a háború után melyik járatok indultak be először, mi az a budaörsi meg törökbálinti HÉV, és hogy a Kossuth hídon mi járt, és ugye szebb volt az élet, amikor még jártak ott is villamosok, ahol aztán felszedtek mindent a szuper metró miatt, és amit most így lassan ötven év gondolkodási idő és tesztüzem után újra vissza akarunk építeni EU-s milliárdokért? Ugye Dédi, ugye mennyivel szebb világ volt az? Mert akkor többet lehetett villamosozni. Mert akkor vagy valamikor előtte még vámhatár volt Budapest közigazgatási határánál, és bizony Téténynél felszállt a finánc, és csengetnie (fizetnie) kellett a piacra igyekvő termelőnek - és köpködni tilos, kötögetni nem ajánlott volt. Ma már mindent szabad.

/Bajcsy-Zsilinszky út - Forrás: Elveszett sínek/

A bérlet, az első Bérlet mérföldkő az ember életében. Fontosabb, mint az első smár, az első berúgás, az első szexuális interkurzus - bár az igazi BKV-mániásnál ez nem is jelenthet összehasonlítási alapot, hiszen utóbbiak hidegen hagyják. Övé a kerület, övé a város, mehet szabadon, korlátlanul buszozni - iskolatáskával a hátán beáll az első ajtó elé hónapokig, amíg egy idegesebb sofőr arrébb nem lökdösi -, hegyre fel, hegyre le, végállomások-csomópontok feltérképezése, BKV-alkalmazottak irigylése, ahogy bemennek az irodába. Vajon milyen titkokat rejthet a BKV-székház? Később megtudja, bár nem pont ilyenre számított. Másik csalódás (via Atlétás Bandi), amikor harmincsok év után bepillantunk végre a metróállomások végén látható, mindig rejtélyesen lereluxázott (na ezt mondd ki) forgalmi irányító helyiségbe. Hatalmas villogó kapcsolótáblákat, vezérlőpultokat képzelünk el: erre ott van valami szocreál kis szar iroda egy ősrégi telefonnal meg két szétkoptatott csicska székkel. Kár. És kár, hogy mi a faszért festik le a metróvezető mögötti ablakot, miért ne nézelődhessen be az alagútba néhány hülyegyerek?

Begyűjti, tanulmányozza, bújja a család és a rokonság összes régi Budapest-térképét, egyetlen céllal: az összes járatot és átszállási kapcsolatot lexikálisan betanulni. A térkép hatalmas áldás. A villamos a nagyon régi térképeken (Mussolini tér!) feketével, a későbbieken pirossal, majd a legújabbakon már sárga csíkkal szerepel. A többi kb. lényegtelen is, csak a kötött pálya számít, legfőképp a villamos persze. A busz istencsapása. Kék, füstöl, gumikereke van, aszfalton jár - még a farmotoros Ikarusz az valami az ezüstcsíkkal az oldalán, de annak is inkább csak a múzeumban a helye. Ja igen, múzeum: kötelező látogatások a szentendrei tömegközlekedési múzeumba hasonlóan elborult, kicsit autizmusra hajlamos haverokkal, nagypapa-kísérővel. Nagyfater csak mesél. Mázlista, ő még megérhette ezt. Csodálja a további metróhálózat-fejlesztési terveket, na ha tényleg készen lesz a négyes meg az ötös metró, zseniális lesz. Tényleg belehabarodik egy kicsit. Gyűjti (és lopja) a busztáblákat, kapaszkodókat, lyukasztókat, buszvezetőkkel haverkodik (a metró- vagy villamosvezetőkkel mégiscsak nehezebb), átkozza a sorsot, amiért 100 méterre lakik az iskolától, így oda gyalog kényszerül járni - ráadásul a Föld napján osztogatott ingyen McReggelit is úgy kapja meg, hogy messzebb kell eltekernie a McDonald's-ig, és inkább otthon dobja le a bringát suli előtt. A középiskolát már gondosabban válogatja meg: oda már mindenképpen BKV-zni akar, sőt - BKV-s (közlekedési) szakközépiskolát választ az állatja, ahova sok-sok, hozzá hasonló kisállat jár fura, kisműszakis ruhákban, kockás ingekben. Ezek tényleg olyanok, mint a vasutas arc, aki mozdonyhangokat rögzít, gyűjt, katalogizál és tesz közzé blogján (meg élvezkedik - via bikmakk), csak elsősorban más járművekkel.

És igen, elmennek együtt BKV-zni meg fényképezni, videózni. És egyedül is. Körbejárós buszok a legjobbak, csak felszállsz, és utazol körbe-körbe. Le se kell szállnod a végén. A járművezetővel menet közben beszélgetni tilos! Zsebtolvajásra figyelmeztető piktogramok fekete-barna kézzel (sajnos azóta eltűntek), fehér kapaszkodók, leszállásjelző gomb csak az ajtó fölött - gyerekeknek az első ajtónál, lent. Kérjük, ne álljon az ajtó elé, mert a vezetőt zavarja a szabad kilátásban (átalakítva mindenhol: Kérjük, álljon az ajtó elé, mert a vezető zavarja a szabad kilátásban)! Kihajolni veszélyes (kihalni esélyes). Átszállás-metrózás-hévezés újabb kaland. Fogaskerekű, hegyi járatok, irigyelt, kibaszott sok végállomást kiszolgáló csomópontok: Moszkva tér, Hűvösvölgy, Kosztolányi Dezső tér, Csepel (Szent Imre tér), Rákoskeresztúr (még az Örstől végig, és ONNAN indulnak a csillagjáratok), Kőbánya-Kispest, Határ út, Újpest-Központ. Megfoghatatlan, valami hatalmas terminálszerű dolgokat képzel el, soha életében nem járt arra, de a térképek alapján csodálatos lehet. Szabadidejében aztán elmegy, eljut - csalódik. Kis szar jellegtelen faluvég, a buszok meg ugyanúgy néznek ki, mint akárhol máshol. A térkép alapján többet remélt, de azért az Örs vezér tér az irányítótoronnyal, a csodálatos Sugárral megmarad valami magyar Alexanderplatznak, valami helikopterleszállónak, űrhajózásra is alkalmas térnek. Olvasgatja a busztáblákat menetközben, az átszállási kapcsolatokat. Élvezi, ha jó sok számot lát a megállónév mellett. Ott lehet a legjobb lakni, ahol jó sok megálló van. Ha az ablakból rálátsz a járművekre, még csodálatosabb lehet. Irigyli az osztálytársakat, akik főútvonalon laknak. Akinek télen is néha beköszön a csukott ablakon keresztül a kanyarodó 73-as vagy hányas troli áramszedője, az kifejezetten mázlista. Hülye rendszereket, szabályosságokat vél felvedezni a budapesti hálózatban: a piros metró MINDEN megállójánál át lehet szállni villamosra! Na jó, a Pillangó utcánál csak trolira, de az tulajdonképpen majdnem villamos, ha úgy vesszük. A kék metrót (mindegyik kék) nem szereti. Sok a suttyó meg a muzsikus, csomó helyen nem lehet villamosra átszállni (katasztrófa, minek oda megálló, pl. Pöttyös utca?) - felőle akár a felesleges Kápig (Káposztásmegyer) is kivihetik, mindegy, a kisföldalatti pedig hobbijárat, tényleg semmi értelme. Sehonnan megy sehova, a Mexikói útnak meg már a neve is messzi, ott nincs semmi a vasúton túl. Oké, a Műjégre még pont lehet vele menni, na de honnan?

/Felszabadulás tér - Forrás: Elveszett sínek/

Nosztalgia a kulcs, bármiről is legyen szó. Nosztalgiával tekint vissza azokra az időkre, amikor a metró az Élmunkás tér és Kőbánya-Kispest között járt - a két végállomás a modern szocializmus jegyében mint egy-egy ékkő zárták le az akkori rövid metrószakasz két végét. Na meg amikor már a Deáknál vége volt, vagy nem is volt! Azon töpreng, hogy miért kellett azokat a beléptetőket felszámolni, amik bélással (kétforintos érme) működtek és kiszűrték a nemkívánatos utazóközönséget. Ma ehelyett mogorva arcú biztonsági őrök ellenőrzik az utasokat - bár legalább ellenőrzik. Hol van már a 90-es évek szabadrablása a csövesjáratokkal? Napját mindig bearanyozta, amikor a Bomba téren (Dédi még ma is így hívná a Batthyány teret) kiszállt a metróból, hogy ott egy szikkadt körözöttes szendvicset, vagy egy finom süteményt vegyen az forgótálcás automatából. A gépekben már csak üdítőt lehet kapni, vagy helyükön egymás mellett a harmadik fornettis nyílt. Pékségek... A modern közlekedő társadalom fehér mérgének dealere, lépten-nyomon. Pusztítsd az üres kalóriát, ahol éred - a batyukkal, táskákkal, croissant-okkal, pirogokkal, hasékkal, pogácsákkal, levelestésztával egyetemben (kösz, M. Gyuri) De a gumiszag - a gumiszag, a kattogás és a zöld-fehér DDR-gyártmány HÉV az örök, ha már a Stukákat olyan méltatlan módon száműzték a székesfővárosból. Akkor lenne itt szép világ, ha megint járna a Bajcsyn, a Korvin Ottó utcán, a Thökölyn, a Váci meg az Üllői, Zugligeti utakon végig, az Erzsébet hídon a villamos, még a Lánczhídra is rakhatnánk egyet már igazán - lehetőleg kézzel nyitható-zárható akasztós ajtókkal, kalauzzal a buszok hátsó ajtajánál, boldog békeidők... és nagyon szurkol, hogy összejöjjenek a kötöttpálya-barát városvezetés bátor tervei. Halál a városkép-romboló felüljárókra, az emberiszemét-telep aluljárókra, a pazarló metrókra, a kormos buszokra - kötött pálya kell és visszarendeződés. Álmodozik. Álmodozik egy kettes metró-gödöllői HÉV-összekötésről, egy Szentendre-Ráckeve-viszonylatról, egy valós S-Bahnná alakított körvasútról, egy gellérthegyi siklóról - és leszarja, hogy mindebből a pénzből hány állami finanszírozású helyet lehetne fenntartani az egyetemeken. Mert ugye emlékszünk még az elejéről? A közlekedés a közlekedésért magáért van, nem a városért. A város van a tömegközlekedésért. Meg az ország is.

És a lexikális tudás. Tényleg betanulja a viszonylatok számait, az átszállási kapcsolatokat, mindent. Melyikben vagy, a Petőfi laktanyában? Az a 104-es busz, ugye? Mondom én. Hegy vagy Duna felőli oldalon laksz? Akkor 186-os vagy 143-as? 56-os expresszel Hűvösvölgyig, onnan 256-os. Átkozza a párhuzamosságra hivatkozva megszüntetett járatok hóhérjait, kár az 1-es buszért, a piros 86-osért, a 44-67-es villamosok örök szüneteltetőit pedig akasztatná. Okkal. Tudogatja már az új, megreformált számozást (mekkora faszság már, ráadásul állítólag a külföldiek miatt találták ki, hogy ne keverjék a 6-os buszt a 6-os villamossal?), de azért direkt még mindig a régi viszonylatok számait használja a közbeszédben, amolyan összekacsintósan. Te is tudod, én is tudom, hogy miről van szó, meg azért kicsit úgy csinálunk, mintha nem tudnánk megjegyezni, pedig igen, de jó volt az úgy, ahogy volt. De azért az éjszakai járatok komplett megreformálása hatalmas ötlet volt, köszönjük szépen minden békási és pán-budai nevében. Nem szeretünk átszállni, fagyoskodni-dideregni, sokat lyukasztani, órákat várakozni a Batthyányn, a Hős utcánál vagy a Margit hídnál.

Építsetek, csináljatok, száz villamost s kerékpárutat, ezeret / Buszmániások és demagógok fején dülledjenek csak az erek!

Bontsatok felüljárót s tömjetek aluljárót / Jutalmatok az Boldogság leszen.

/Petőfi Sándor - VEKE-n/

114 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsvit 2013.01.16. 16:01:58

@Mitya: de ez TÉNYLEG megtörtént!!! :D
na ja, hát sajnos az ember a barátoktól hallott sztorikért nem teheti tűzbe a kezét. De valószínűbb, hogy a haveromnak nagyon sok barátja van, ezért hallhattad a sztorit;)

mester utca 2013.01.16. 16:16:19

Tényleg, miért is szünt meg az 1-es busz, ami még az Alugúton át járt a Hősök terére? A piros metróra meg nem bélással hanem fényes aluminium 1 forintossal lehetett belépni! De tényleg? A 46-os villamos a Déliig, a 66-os az Amfiteátrumig és így tovább és így tovább. Az ember öregszik, de nem feltétlenül "HÜLYÜL"

Zsvit 2013.01.16. 16:27:26

Aztán ott a 84-es busz, ami eredetileg Újpalota és a Moxva között járt - ha jól emlékszem, aztán redukálták Árpád híd - Moszkva térre. Ez nagyon hiányzik, de nem "pesti" ismerősünk megnyugtatott, hogy a metró+villamos sokkal jobb. Ki, hogy érzi, csak épp Óbudát nem érinti..

a_fater 2013.01.16. 16:33:15

tényleg vannak ilyen perverzek?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.01.16. 16:40:37

az ilyen kis gyökszikből lesznek a vitézy dávidka-félék, ha megfelelően erős hátszéllel rendelkeznek. ha nem, akkor svédpulcsis, konvektorlakásos, anyunál lakó lúzerek maradnak ötven éves korukra.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2013.01.16. 17:02:36

"Kérjük, ne álljon az ajtó elé, mert a vezetőt zavarja a szabad kilátásban"

A legkreatívabb átalakítás:

"Kérjük ne álljon az ajtó elé, mert a vezető szalad ki".

Amúgy meg a poszt: életem, 1988-1989.

pocaklakó minimanó 2013.01.16. 18:10:38

Tarr Béla rendezhetne ezekről egy filmet HÉV-spotting címmel. Az első háromnegyed órában csak lassított felvételek lennének benne a kanyarodó villamosokról. :)

Styxx 2013.01.16. 19:02:13

@Hamster:
Hamster, egy hardcore tömegközlekedésbuzinak a járatátszámozás szopás, mert avul a tudása, vagy új élvezeti forrás (hisz van új magolnivaló), mint az internet előtti ántivilágban a tékás pornófüggőnek, ha új "sztárral" jött ki poresz?
@Szandeeekahh: nekem csak a felszívódott trollcsillagok hiányoznak, mint pl csirke72

Iza Béla (törölt) 2013.01.16. 19:12:41

"Puha vagy, Jenő!"

Túl sok Hamstert meg villamosok.hu-t olvastál ahhoz, hogy ez kemény és igazán modoros legyen. Én meg puha vagyok ahhoz, hogy rendesen beszóljak - mert azért nem lett rossz.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.01.16. 19:19:14

én ezeket ismerem. személyesen. Példaképeim.

Iza Béla (törölt) 2013.01.16. 19:21:46

@Mitya Ivanov: Egyrészt ennek statisztikailag nagy az esélye, csak a közlekedésőrültek között csekély. Ha valakinek természetes a több vonal, áll valahol a vonal mentén, inkább rákérdez, csak érje el a vonatot.

@Hamster: RAFS-pálya, hálózati veszteség, félautomata kapcsoló, gamó, vesztingfék (szigorúan fonetikusan). :)

A Tyne folyó déli partja 2013.01.16. 19:44:14

@Zsvit: off, de kapcsolódik. én laktam ott egy évet, előtte megkérdeztem egy ottanit, hogy melyik villamos megy X. helyre. mondták, hogy csak egy van. meséltem már ott lakótársnak, mire ő: dehogy van csak egy, hát látod, van kék, meg barna, meg sárga...nem volt egy észlény a csaj.

LasdBudapestet.blogspot 2013.01.16. 19:48:25

Hát ez remek poszt, köszi! :)

Kovacsla 2013.01.16. 19:58:54

@Hamster: Gratulálok! Azzal, hogy Modor Tibi megénekelt, fontos lépést tettél a halhatatlanság irányába. Szólj, mikor jársz errefelé! Majd keverek gipszet, és készítünk tenyérlenyomatot, aztán jól kitesszük arra az állomásra, ahol elvileg nincs vasút, a gyakorlatban meg azért egészen gyakran van vonat :)

Rocko- 2013.01.16. 20:10:51

@cyan: nem mellesleg élvezetesebb.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2013.01.16. 20:14:10

@Macibb: @Hamster: Ugyan, kérlek! Az Arany János utcai metróállomás emléktábláját lerugdostam, és aranybetűkkel véstem rá Hamster úr nevét az imént. Legközelebb a teiresziaszos kutyaszobrot alakítom át neki.

De leginkább mondjuk az újjáépített Hévízi úti vágányokat szeretném róla elnevezni, annak talán jobban örülne.

Nuuk 2013.01.16. 20:25:21

Felőlem nyugodtan rajonghat bárki bármiért, a trolibuszoktól kezdve a sivatagi lilabékáig. Bevallom, valamilyen szinten még engem is érdekel a közösségi közlekedés.

A gond akkor van, amikor valami elpattan az agyukban, és magukévá teszik a fentebb leírt "A közlekedés a közlekedésért magáért van, nem a városért. A város van a tömegközlekedésért." mondatokat, és elvárnák, hogy az ő kis hobbijuk miatt 1) szívjon többszázezer másik ember, aki csak A pontból B-be akarna eljutni 2) költsünk el párcsilliárd Ft közpénzt.

Visszakövetelik azokat a kriminális állapotú ZIU trolikat, fikázzák az új metrókocsikat, és persze a BKV minden egyes lépése csak és kizárólag rossz lehet. (szerintük Vitézy a legnagyobb áruló evör, ráadásul még fiatal is, hogy rohadjon meg) Ne legyen négyes metró, hanem inkább az Y. kerület metró/villamos/léghajó hálózatát fejlesszék (véleltenül a kedves kommentelő pont az Y. kerületben lakik...)!

Van egy alfajuk, aki naponta ötvenszer bekommenteli, hogy miért nem támasztják már fel (pártízmilliárdból) az Ikarust (ami mondjuk a KGST visszás rendszere miatt nőtt olyan nagyra a szoci időkben), vagy miért nem kap párszáz állami megrendelést az a csodás honi gyártó, amelyik már egy egész buszt összerakott a "gyár"udvaron. Nyilván sarkítok, de már eléggé tele van a hócipőm velük.

fzoli415 2013.01.16. 20:27:12

Még az igazi görcs a járműmániásság.
De elérhető tünetmentes állapot.
Tudom.
Jó.

Nuuk 2013.01.16. 20:28:14

Hogy én mit fogok kapni az Ikarusos bekezdésért. :D Veszélyes dolog nekimenni a dogmáknak.

2013.01.16. 20:36:39

@Szigi.: Nem, a legkreativabb az volt, hogy "Kérjük, álljon az ajtó elé," - és itt filctollal odairták a KÜLÖNBEN szót - a vezető szalad ki!"
:)

... és a régi Zrinyi nyomdánál levő villamosvégállomás? Akkoriban ott laktam, es soha nem fogom elfelejteni a kanyarban élesen nyikorgó villamoskerekeket, a Zrinyi nyomda ütemesen zakatoló gépeivel összhangban a váltókon átkoccanó villamos hangjait, különösen éjszaka. Priceless volt :)))

2013.01.16. 20:43:28

@Nuuk: Magyar buszok szaladgálnak Los Angelesben és még egy pár amcsi városban. Környezetkimélők, a sofőrök szeretik (műszaki és vezetéstechnikai tulajdonságaik miatt).
Jó lenne, ha a magyarok (bkv es a vidéki városok is) inkább ezeket vásárolnák, és nem az ezer hibával szenvedő secondhand buszokat, amiket épeszű ember meg nem venne, de hát ugye ott az a qrva nokia-doboz.
Még Kaposváron, ahol helyben gyártják ezeket a buszokat, még ott is inkább jár import-busz, mint a helyben gyártott NABI-k :(
MIÉRT????????????

www.nabi.hu/index.php?speaking=index.html

2013.01.16. 20:44:42

Nagyonjo, nagyonjo, de jellegenel fogva kicsit forgalmi megkozelitesu. A palyaszam, rendszam, alvazszam, motorszam, kipufogoveg es eltolhato ablak szpotter az meg egy masik minoseg!!!

Dr_utcai_arcos 2013.01.16. 20:48:40

Ez nem modoros, ez TÖKÉLETES!

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2013.01.16. 20:52:38

@vanvelemenyem: jol lathatoan Te is a kozlekedesbaratok egy osztalyba sorolhato eleme vagy :-) Miertneveszunk hazait, miert szarhasznaltat. Termeszetsen nem mondom, hogy ne lenne neked, vagy az 'osztalynak' igazsaga. Udv.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.16. 20:53:41

Igen, ezek a típusok vannak. Meg a Vitézy Dávid.

Iza Béla (törölt) 2013.01.16. 21:02:17

@vanvelemenyem: ...és van belőle európai szabványos?

2013.01.16. 21:03:44

@SzedlmajerLaszlo: Secondhand busznak nevezem a hazai 45 éves Ikaruszokat is, amik még mindig "tömegközlekednek" egyes vidéki járatoknál, ezer műszaki problémával, "könyörületes" módon átengedve a műszaki vizsgákon, csöpögő olajfoltot hagyva minden buszmegállóban, de még a piros lámpánál állva is, a balesetveszélyt növelve, kényelmetlen utazást környezetszennyezéssel párosítva - amúgy meg mi a baj a nabi-buszokkal?
Kipufogógáz kibocsájtásuk töredéke a Mo-n megengedettnek, akár gázüzeműek is lehetnek, jó menet- és műszaki tulajdonságaik vannak, és csak úgy mellékesen, magyar munkaerőpiacot is lehetne vele javítani, mi a baj vele? Az, hogy magyar????

solmyr (törölt) 2013.01.16. 21:04:29

Olvasom, olvasom, és nem látom, hol ciki :D kicsit ugyan már kinőttem előle, de a HamPage anno kezdőoldalam volt :D Hamster, van akinek viccen kívül is a kedvenc bloggerei közé tartozol ;)

2013.01.16. 21:06:03

@Iza Béla: Nem fogod elhinni, VAN.
Csak amikor megpályáztak egy magyar közlekedési vállalatnál egy busz tendert, akkor a cég vezetői hiányolták azt a nokiásdobozt, amit viszont a külföldön leselejtezett buszok eladóitól megkaptak.

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2013.01.16. 21:08:16

@vanvelemenyem: Sajnos a pesti acelnabi megszunni latszik, a kaposvari kompozotbuszgyar megvan. Nehezen bevezetheto az europai piacra a kompozit, de egyszer ez is valtozhat, foleg az euro hat miat varok, varunk komoly atrendezodest.

2013.01.16. 21:16:52

@SzedlmajerLaszlo: Csak nem érdekelt vagy a NABI-ban?
Szivem minden szeretetével drukkolok, hogy legyen a cégnek jövője.
Elég, ha annyit mondok, hogy szinte napi utas vagyok a csuklós buszon? Hogy több sofőrt ismerek, aki vezeti a nagy csuklóst? Videó, amin száguldozik a "piroshetes" :)))
És őszintén nem értem, miért nem kell a magyar cégeknek. Akár a csuklós, a mostani pesti "piroshetes" helyett.

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2013.01.16. 21:23:01

@vanvelemenyem: Nem, az uzemeltetesben, nem gyartasban vagyok erdekelt.
A Nabinal rovidebb ideig dolgoztam, valami ralatasom van.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2013.01.16. 21:36:01

Hat basszus, amellett hogy hosszu de attol meg eleg jo poszt lett, en meg magamra ismertem par pontnal.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2013.01.16. 21:36:51

@Modor Tibi: "az újjáépített Hévízi úti vágányokat szeretném róla elnevezni"
Ez a modorosblog, úgyhogy megkérdezhetem, hogy miért, szerinted a Király utcát kiről nevezték el? ;)

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2013.01.16. 21:39:07

@SzedlmajerLaszlo: Nem szép, hogy elfeledkezel a kapaszkodóspotterekről :)

combo hadnagy 2013.01.16. 21:52:20

Na, kicsengettük a dömsödi kintalvós, kockarendszámos trilexes 256-os tartalékot, mostanság a nagy MANci fordáját járja. Képzeljétek, FGH-123 a telepen áll, a szintezője megadta magát.

lovet 2013.01.16. 22:04:40

@vanvelemenyem: Teljesen egyszerű, a NABI egy amerikai tulajdonú cég, melynek a vezető nem kívánnak más országokba buszt gyártani, ez a filozófiájuk. (Most ősszel voltunk gyárlátogatáson, és az üzemvezető ezt válaszolta.) :(
De mai hír: iho.hu/hir/konnyuszerkezetes-hibrid-busz-epulhet-130116

lovet 2013.01.16. 22:07:02

@lovet: Úgyhogy egyelőre bizonytalan az üzem jövője, mert lassan befejeződik a megrendelt buszok vázának gyártása, és ha nem lesz újabb rendelés, akkor bezárnak.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.16. 22:11:02

Tibi, asszem ez még elfér a posztban, linkelve, ha gondolod: www.youtube.com/watch?v=6lutNECOZFw
:)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.16. 22:15:37

Megdobogtatta szívem ezen ironikus kis poszt. Ráismertem megannyi egykori harcostársra. Kicsi választott el tőle, hogy belehabarodjak magam is ebbe a létformába. Végül felúsztam a felszínre. De néha azért még ma is lázasan ugrok vissza beléje lelkes duplafejessel - még ha csak virtuális formában is.

Ehhez kapcsolódva nem feledkezhetek meg a Budapesti Városvédő Egyesület néhai Közlekedési Csoportjától se, mely megannyi későbbi vekést és mára már potentáttá avanzsált BKV/BKK-s, FőpoHis szakit adott a nemzetnek. Hogy mindez szerencse-e vagy átok? Nos, azt döntse el ki-ki saját vérmérséklete szerint. Engem kábít a nosztalgia édes mámora :)

Orszag 2013.01.17. 00:27:40

@Modor Tibi: OFF: valamikor nem írsz a modorbánya '30-'40-es évek filmjeiről?

cradbox 2013.01.17. 01:04:42

Jó kis post volt :) A közlekedés tényleg érdekes - a baj az, mint mindig a blog.hu-n, hogy ötvened információk alapján megírt "hozzáértő" postok és kommentek érkeznek, amiről a kedves olvasó azt hiszi, hogy úgy van. Egyébként ez az egész...társaságpótló. Valahova tartozni szeretnének ők is! Régen a fonóba jártak a lányok, a fiúk a KISZ-be, ma villamost fotóznak. Ennél már csak egy rosszabb van: a fotozz.hu és a közönsége, akiknek nagy többsége nulla fotóstudás birtokában, pár NatGeo Hogyan fotózzunk könyvet elolvasva minősít másokat, önmagával teljesen megelégedve...:)

Horváth Csaba at MSZP 2013.01.17. 04:37:01

Nade Budapest is termeli meg a világ GDP-inek 40%-át!!!!44

Itt mindenki kulturális antropológiában szenved, hogy ezt a tényt nem látja??????

Horváth Csaba at MSZP 2013.01.17. 04:41:14

@Horváth Csaba at MSZP: Ja és a FIDESZ ezt is emelni akarja!!!!
DE MI NEM HAGYJUK!!!!

Itt is úgy fogunk eljárni mint a 13. havi bankadónál444

www.youtube.com/watch?v=68XWCHUpHlI

Horváth Csaba at MSZP 2013.01.17. 05:23:30

Az ingyen VBK-ról pedig annyit, hogy Torgyán Viktor az elmúltkétévben elengedett egy toll vonással 7% százaléknyi államadósságot. Ebből az összegből könnyen lehetett volna finanszírozni az ingyenességet!!!

2014-től már Én leszek Budapest miniszterelnöke és ezt be is fogom vezetni!!!

De a jogállami keretekről sem feledkezünk meg: a sajtószabadságot nemcsak, hogy újra bevezeti az MSZP hanem még emelni is fogja éves szinten 5 nappal!!!

és a szép korúaknak sem kell tovább rettegniük: korkedvezményes sajtószabadság is lesz!

Aki a Nyugdíjasokat nem tiszteli, az magát az Életet nem tiszteli!!!!

2013.01.17. 06:29:39

@lovet: ...ebből kifolyólag évek hosszú munkájával kifejlesztették az Excel családot és a Sirius családot, kifejezetten az europai és magyar piacra. De csak azért, mert nem akarnak senkinek semmit eladni.
Aha.

kzolika 2013.01.17. 06:57:53

Büszke vagyok arra, hogy idén még nem ültem tömegközlekedési eszközön. De már feltartott az a rohadt busz. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.17. 07:16:06

"az élhető város legfőbb teljesítménymutatója."
Akkor Bp helyében nem példálóznék ezzel ;)

kamarawood 2013.01.17. 08:13:06

Kegyetlen poszt! :D
Kemény betegség ez, vannak függők, fanatikus hívők (Ikarus), meg az átlag userek. Meg azok, akik a tömött buszon, oda jönnek hozzám a gyanútlanul várakozó, csicsergő csaj-hordákat csekkoló, sráchoz, és közlik velem, hogy, melyik garázs, melyik rendszámú, melyik évben gyártott, át rendszámozott, tízszer átépített "tökhintón" sunaok épp ..

Vagy mikor az Isten háta megett, Kamaraerdőn,nyálcsorgatva csodálják a 88-as buszt, ami BKV, mégis sárga, és Volánbusz van ráírva... Csodálják , könnyes szemmel....

Alacsony a kerítés.

Celtic 2013.01.17. 08:49:49

Ez eszetlenul jo :) Tibi, ez 100 pontos :) Asszem, ez tetszett a legjobban:
" Vajon milyen titkokat rejthet a BKV-székház? Később megtudja, bár nem pont ilyenre számított"

Na, majd este vegigolvasom, de ezzel mar jol indul a napom :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.17. 08:57:59

"későn kelő vidékieknek szórakozni."

És ekkor 5 perc szünet a röhögés miatt. :D

De az írás többi része is nagyon jó!

jarics 2013.01.17. 09:22:34

@manson karcsi: az az Erdős Péter (a'la CPG) volt a nagyfaterja Dávidkám csillagomnak. Ha nem történt volna meg a rendszerváltás, akkor is a mostani arcok lennének pozíciókban...

jarics 2013.01.17. 09:26:58

Az írás remekre sikeredett és régen a Pillangó utcánál is volt villamosmegálló. A sínek még megtalálhatóak.

Occam beretvája 2013.01.17. 09:43:41

@Horváth Csaba at MSZP:
Ütős anyagot tolhatsz.
Leköteleznél ha megadnád a dílered elérhetőségét.
Mert gyárilag még egy egységsugarú szoccer sem lehet
ilyen.:-))

Bicikliző medve 2013.01.17. 09:57:34

@Szigi.: Kérjük, álljon az ajtó elé, mert a vezetőt zavarja a szabad kilátás.

Bicikliző medve 2013.01.17. 10:01:21

@Styxx: hehe, a nevét még mindig magamon viselem, tiszteletem jeléül :)

Jimbo75 2013.01.17. 10:56:14

"ahogy a százaknak munkát adó, becsületesen adózó
vállalkozó is"

Muhahahaha, ez ütött. Kiadhatnának itthon egy ilyen című könyvet a Világ legrövidebb könyvei sorozatban is:))

Valandil 2013.01.17. 11:06:19

@Hamster: Már a cím alapján te ugrottál be (pedig nem csak BKV-zol)! :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.17. 11:13:29

Megjegyzem, nekem még mindig szimpatikusabb a villamosért rajongani, mint ugyanez személygépjárművel:)

mrbateman 2013.01.17. 11:28:55

Hát ez tisztára olan mint a szomszédom a Keskeny Gabi öccse, a kiskeskeny...na az is fejből tudja, h. mikor megyen be a busz Ópályiból 'Szalkára, meg hogyan van a csatlakozás, meg mennyi gázolajat eszik az egy fordában (ez mondjuk fontos iformáció, az információ meg pénz, ammeg hatalom)...mondjuk ez egy ilyen család, már az apjuk is hülye volt, az gyerekkorában a Beregszászi újságot olvasta, amit küldtek a szovjet rokonok és abból betanulta az egyes kolhozok és szovhozok termésátlagait tartalmazó táblázatokat...el is ment agrármérnökire, de aztán első évben egy kurva meghülyítette és alkoholista lett.

Na lényeg a lényeg felesleges annyit informálódni, mert semmi értelme!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.17. 12:33:11

@mrbateman: én egynél számosabb anyag szén-nitrogén arányát tudom fejből, íme, egy kis előzetes:

nyúltrágya = 18:1

mrbateman 2013.01.17. 13:10:51

@vészmadár (pica pica): Na jó-jó, de melyik-melyik?!

Tanár Úr kérlek, biztos vagy benne, hogy nem csarélted fel?

A közlekedésbuzi első felbukkanása a pop médiában kb '88-ra tehető (itt jegyezném meg, h. e tekintetben nem egységes a szakma álláspontja, egyes teoretikusok ezt az eseményt már 89-re teszik, ami hát magunk között szólva finoman is fogalmazva megmosolyogtató, ám bocsánatos hiba, mit hiba, inkább tévedésecske...írjuk ezt a fiatal kollegák túlzott vehemenciájának számlájára) mikoris Geszti Péter az ÁSZ című műsorával a vidéki megyeszékhelyre látogatott, h. a helyi fiatalok bemutathassák megalapozott kompetenciájukat az élet megannyi területén...ki, miben tudós?...na itt egy helyi kocka azzal lépett fel, h. tudja az összes helyi és helyközi busznak a közhiteles nyilvántartással egyező egyedi járműazonosító jelét, úgyis mondhatnám rendszámát...és a fiatalember tényleg tudta!...én meg kilenc évesen ott nyüglődtem, h. jó-jó, de minek? vagy csak én nem értem?

Mondjuk én meg 8 évesen a föld országainak fővárosait tudtam, lakosságszámmal együtt, oszt hiába tudtam mennyien élnek Caracas-ban, mégsem ismertem ott senkit.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.01.17. 13:46:56

Valamelyest érintve érzem magam, de az benne a jó :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.17. 14:37:37

@mrbateman: a hígtrágyák nitrogénben dúsak, úgyhogy az bezony 18:1 (egy jó erdei zöldhulladéknál ez az arány 45-60:1 is lehet. A baktériumokban a szén-nitrogén arány közismerten 5:1, de mivel a bevitt szénnek kb. 20%-át használják csak metabolizmusra, az elméleti ideális arány komposztnál 25:1. A gyakorlatban egyes nehezen hidrolizáló szerves vegyületek miatt inkább a 30:1 beállított arány a jellemző. A szerves trágyák magas nitrogénaránya miatt az ammóniaképződés indulhat be, ami a komposztot mérgezi, ezért ilyenkor nagyobb szénarányú szerves hulladékkal (pl. zöldhulladék, erdei hulladék, papír, stb.) célszerű a komposztalapot keverni.

Én meg Hajdúszoboszlón nem ismerek senkit.

mrbateman 2013.01.17. 15:34:50

@vészmadár (pica pica): hiába na egy jó királynak mindenhez érteni kell!:-DD

2013.01.17. 16:13:10

"Leszögezem az elején: tömegközlekedés csak Budapesten van." Így igaz, az ország többi részén közösségi közlekedés van, a tömegközlekedés megszűnt a büdös pártállam kimúlásával.

Rafael Jiménez Valéra (barátoknak csak Rafi) 2013.01.17. 16:26:06

Egyik közeli rokonom ilyen, csak a vasutas verzióban. Serdülőkorban elkapta a "láz", gyakran hosszasan sorolta a mozdonyok fajtáit, típusait (örökös téma a dízel vs. villany, nekem meg tök egyforma volt, az is csak évekkel később tűnt fel, hogy az áramszedő alapján könnyedén megkülönböztethető). Mindig egyszerre áhítattal hallgattam és ugyanakkor tök hülyének is éreztem magam mellette, hogy ez engem egyáltalán nem érdekel. Aztán ÉN felnőttem...

Orszag 2013.01.17. 17:56:25

@vészmadár (pica pica): Szórakoztató lehetsz a bulikon. (You must be fun at parties) :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.17. 18:41:28

@mrbateman: hogy olvastam-e? hát kérem szépen, ha én nem vagyok, akkor még mindig környezetmérnök szerepel benne közlekedésmérnök helyett.

@Orszag: nem.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.17. 18:52:17

@mrbateman: bevezetés, TRÁGYAlás, befejezés.

A függöny, apám?

A Tyne folyó déli partja 2013.01.17. 19:36:21

@mrbateman: na, tízévesen nekem is a fővárosok voltak a mániám, versenyeztünk is a szomszéd sráccal, hogy ki tud többet.

WToma · http://lazalom.blog.hu 2013.01.17. 20:47:54

@vanvelemenyem:

En gyakran utazok a Nabikkal, nem tudtam hogy Mo-n keszulnek. Ezert most egy kicsit kevesbe fogom gyulolni oket, mert amugy a szart is kirazzak az emberbol.

Amugy meg ha utazasi komfort, eddig messze a legjobbnak a szegedi folujitott CNG-s Ikaruszokat talaltam.

2013.01.17. 21:07:32

@WToma: Szinte minden nap utazom rajtuk, a P+R keretében. Sem a veseköveim nem törtek össze, sem nem rázta még ki sosem a szart belőlem. Huszonháromszor kényelmesebb, mint a pesti volvo buszok a Thökölyn.
Amikor utoljára Mo-n buszoztam, akkor levegőt nem kaptam a buszmegállókban (egyikben sem) a füsttől (és nem, a cigifüst kevésbé zavar, mint az a fekete, ami a buszok hátsófelén kijön, és még a környezetbarát jelet is van képük kirakni). A buszok néha megszáradt hányással tele, de legalábbis szeméttel - háromnapos újságdarab, száradt szendvics darab, stb., szóval nem takarítják minden nap. Menetrend megbízhatatlan, és nem csak az útviszonyok miatt. Mo-ra kell utazni vesekő-eltávolítás céljából, a trolik és a buszok ott valóban megoldják ezt a kérdést.

@jarics: A Pillangó utcánál HÉV járt, bement egészen a Keletiig. Most az Örsön van a végállomásuk. Szerintem Hamster tudja pontosan hampage.hu/trams/godolloihev/
En meg utaztam rajta gyerekként.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2013.01.17. 21:33:56

@mrbateman: meghallgatnám őket ahogy erről beszélnek.
"te figyejj, tudtad, hogy a nagyzoli 27 éve vezet villamost és még eccer se szart be? Te bazmeg 5 éve se vagy itt oszt már harmadszor szarod össze magad műszakban..."

Nadiposzi (törölt) 2013.01.18. 08:21:25

@mrbateman:
Lehet hogy ilyen is volt, de én a nagykanizsai ÁSzra emlékszem ,amit a sulink tornatermében forgattak. A csóka a labor tanárunk fia volt, súlyos vasútbuzi. Kívülről tudta az ország teljes vasúti menetrendjét, simán összerakott olyan utakat, hogy Rétszilas - Tapolca,meg ilyenek. Ami még súlyosabb, az az, hogy ezeken fejben utazott is, real time. Olyankor (hogy a fenti példánál maradjunk) a sárdbogárdi állomásra érve bemondta a rétszilasi vonatot, az összes csatlakozást (vágányszámmal), átszállt, és csöttögött tovább. Ilyen hosszú útnál a vacsoráját egy, az ajtó alján erre a célra vágott kis csapóajtón tolták be neki.
Olyan érzésünk volt a műsor után, hogy a Tanár úr nem túl hálás Geszti Péternek, hogy országos ismertségre tett szert a pici fia. Kíváncsi vagyok mi lett a srácból, valahol a kaller - MÁV főmérnök tengely mentén dolgozhat.

mrbateman 2013.01.18. 08:44:22

@Nadiposzi: höhö, erre emlékszem már beszéltünk róla pár éve!:-)

én meg erre írtam Süni haverom példáját (villanyszerelő szakmunkás után JPTE filózófia szak), aki Vas megyei szülőfalujának csapatából 23-szoros magyar bajnokot (23-nál megállt a Fradi iránti tiszteletből) és 8-szoros BEK győztest csinált...fiktív foci...kis A/5 kockás füzet per bajnoki szezon...kezdőcsapatok, eredmények, kiemelt mérközésekről rövid összefoglaló ("Nehéz talajú pályán vezette Vad II. Zsolt"), edzői nyilatkozatok ("Fiatal és rutintalan csapatom elkerülhető gólokat kapott, előrejátékban bizonytalanok votunk, a hátsó alakzatokban pedig egyéni hibákból születtek a gólok, tudjuk a dolgunkat, megyünk tovább, készülünk a következő hétvégére, a Fáy utcába pontért, pontokért megyünk") fordulók után tabella, góllövőlista állása, kanadai táblázat.

Mondjuk a real time fantasy train tényleg komolyabb...méég jó, hogy nem Szu.-ba született, tuti nem bírt volna ellenállni a Moszkva-Vlagyivosztok vonalnak, mondjuk húsvéti szünetben.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.01.18. 08:53:01

@mrbateman: mindenképp megemlítve az anekdotát, mely szerint a transzszibériai expressz útvonala full egyenes, egyetlen kis töréssel. Amelynke oka az, hogy Stálin elvtárs ráfektette a vonalzót a térképre, és összekötve Moszkvát Vlagyivosztokkal, kijelölte az útvonalat. A vonalzóban lévő bütyök, hát istenem, azt is megépítették. Régen minden jobb volt.

Nono fiam, kőből tán nem lehet hidat építeni?

jarics 2013.01.18. 08:59:09

@vanvelemenyem: Köszönöm a kiegészítést, tévedtem.

Iza Béla (törölt) 2013.01.18. 09:07:17

@vanvelemenyem: A kiíró követelményeinek megfelel? (Arról, hogy a kiíró hülye, ne nyissunk vitát, azt tudjuk.)
Abban szokott keveredés lenni, hogy a CompoBus-t keverik a Siriusszal. Meg abból, hogy milyen alacsonypadló kell.

Iza Béla (törölt) 2013.01.18. 09:17:15

@SzedlmajerLaszlo: Az első 1000-es megrendelés alkalmával be lehet vezetni...

@kzolika: Így van, tessék mindig átadni az ülőhelyet a kevésbé fitt sporttársaknak!

@jarics: "Egy csőcselékünk van - ma hova vagy beosztva?!"

@vészmadár (pica pica): Bevezetés, trágyalás, ítélet...

Nadiposzi (törölt) 2013.01.18. 09:20:16

@mrbateman:
Beszéltünk már róla?
Hiába, még egy ilyen sokat látott humorherold is véges mennyiségű sztorival rendelkezik.
Az a srác nem rémlik, aki a kertvárosi buszok legelső ülésén börrögte végig az utat? Még sebességet is váltott, a sofőrrel szinkronban. Én csak másodkézből hallottam róla, lévén hogy nem vagyok tüke pécsi.
Ja, gombfoci bajnokságom nekem is volt, kockás füzet, tabellák. De edzői nyilatkozatokat lusta voltam írogatni.

jarics 2013.01.18. 09:20:54

@Iza Béla: Miért is írtad ezt nekem?

Iza Béla (törölt) 2013.01.18. 09:31:49

@jarics: " Ha nem történt volna meg a rendszerváltás, akkor is a mostani arcok lennének pozíciókban... "
Ezért.

mrbateman 2013.01.18. 09:56:45

@Nadiposzi: Baszod alásan arról is beszéltünk már (lehet, h. ugyanabban a kommentfolyamban), a srác, aki vagy ajobb egyben, vagy a sofőrfülke mögött ült és utánozta a vezetőt, saját szememmel láttam többször, eleinte meglepő volt (hogyhogy nem vágja pofán a driver) majd röhögsz, aztán teljesen közömbös
nyitott tenyérrel kormányzott (körkörös mozdulatokat írt le a nagyobb kanyarokban), végighúzta a kezét az ajtó nyitó és záró zöld/piros billentyűkön és közben a hitelesség kedvéért cisszegett, épzeletbeli tükröket igazgatott, sőt intett a szembejövő kollegáknak...igazi tiszteletre méltó elmebeteg volt!
A "balogjózsi" megvan? alacsony 50-es cingár félszigány, névtáblával önkéntes forgalomirányító szrepkörben.

Mindenről beszéltünk már, minden ki van tárgyalva, ki van találva, minden csont leszopogatva...úgy érzem magam, mint valami nyafogó patrícius az antik Rómában, kár hogy rabszolganőim nincsenek!

Mi van a csontokkal? Bioethanol terület feltárva?

jarics 2013.01.18. 10:12:03

@Iza Béla: Akkor te is érintett lehetsz, illetve tudatlan.

Nadiposzi (törölt) 2013.01.18. 13:18:35

@mrbateman:
Szenilis vén fasz vagyok, na. Rabszolganők?
Az enyém épp itt vasal a hátam megett, de ha ebbe beleolvas, nyakon is basz azzal a forró vassal mindjárt.
A csontok sajna belefagytak ebbe a kurva hóba, ilyenkor szárnyaszegett madárként gubbasztok, mint a nagy hoho horgász télen. Bioetanol- -bicikli út kivégezve, azóta csupán egy benzinkutat sikerült megakasztanunk, úgy kell a marhájának, ha ebbe a válságba építkezni akar.

Atlétás Bandi · http://azelott.blog.hu/ 2013.01.18. 15:07:29

A buszos: típusjelek, belső becenevek, gyári számok, előnyök, hátrányok és műszaki adatok pontos ismerete. Buszos kártyával kezdi, az ott szerzett elméleti tudás (az összes adat fejből tudása, a pakli tetszőleges adat szerinti sorba rendezése) első gyakorlati alkalmazása a helyi buszjáratok rendszámainak betanulása, hiszen mennyivel jobb úgy tudni az összes rendszámot, hogy közben azt is tudod, hogy mekkora a jármű lökettérfogata (10350 ccm). A flotta feltérképezésének közben az összes vonalat végigjárja (lehetőleg a jobb első ülésen ülve), így további belsős információkat jegyez meg: ülőhelyek száma, állóhelyek száma, utazási feltételek, büntetési tételek, határidők, bérlettípusok, stb. Egy idő után a sofőrrel együtt "vezet", gázt ad, fékez, gombokat nyom (B R I II A N), ajtók záródnak. Szélsőséges esetben nem szinkronban vezet a sofőrrel, felülbírálja: fejben fogyasztásra optimalizál, gyakrabban motorfékez, átengedi azt a jó nőt, ráhúz a tollas cigányokra, dudál a hetedikeseknek.
Szerencsés esetben a buszozásra rátett nyári szünet utáni évben érdekesebb játékot talál (pl. Tutti Frutti műsor a SAT1-en), rosszabb esetben _beszippantja_ a belebújós cipők, a kék rövid ujjú ingek és a sötétkék mellények világa, és hivatásos lesz.

A vasutas: Csörgő, Szili, Szöcske, Szergej, az isteni Gigant, és hát persze a szent tehén, a Nohab. Neki ez a szerelem. A lakatosműhely gépzsíros szaga, a tonnáktól feszülő hatalmas kampók nyikorgása, a hang, amikor a vonat fékez, és a fém a fémen megállítja a fémet. Kedvenc kiválasztása, pályaszámok, gyártási szériák, történetek megismerése, majd megtanulása. Adott mozdonytípusból a lehető legtöbb lefényképezése, hangjuk rögzítése, kategorizálása, internetre feltöltése. Mozdonyok megszemélyesítése a képaláírásokban: "V63 052 viszi a 17:40-es nagykanizsai sebesvonatot 1994. augusztus 26-án Zalakomár térségében (saját felvétel)". Vasúti szakkifejezések és szleng megismerése és használata: köfi, köfe, meráfi, Vezér Úr, zöld az eleje, mehet a vitorla.

Az átszállási stratéga: őt a közlekedés rendszere köti le. Érdekesek a járművek is, persze, de nem annyira, mint a hatalmas rendszerek egymáshoz kapcsolódó szuperhálózata. Tervez, dönt, optimalizál, számol, taktikázik. Akkor boldog, ha átszállhat: hova kell állnom a győri peronon a 13:50-es nemzetközi gyorsvonathoz, hogy egy budapesti átszállást is beleszámolva a 19:15-ös szegedi 1-es villamoshoz a lehető legkevesebbet kelljen gyalogolnom? Készségszinten ismeri minden érintett állomás (és megállóhely) alaprajzát, lépcsőit, shortcutjait, az érkező szerelvények hosszát, érkezési és indulási vágányát. Saját magát a tökéletes utazónak gondolja, és úgy is viselkedik: nem szemetel, nem rongál, nem bliccel. Tudatosan közlekedik, a bizonytalanoknak, rutintalanoknak segít (tessék csak nyugodtan leülni, csak a szerelvény hátsó négy kocsija közlekedik Miskolc Tiszai pályaudvarig, ez a rész Debrecenig megy). Néha azért szívesen meghúzná a vészféket (vajon megtalálnának? keresnének?), mégsem teszi. Ha szerencsétlen módon közvetlen járatot fog ki, akkor is átszállósat játszik: vajon hány olyan megállóban tudnék leszállni út közben, ahonnan pontosan két átszállással 21:30 előtt Pécsre el lehet jutni?

Iza Béla (törölt) 2013.01.18. 19:44:00

@jarics: Vagy ismerem az idézet szövegkörnyezetét.

@Atlétás Bandi: A "Gyík" nevet csak megfelelő áhitattal szabad kiejteni, a Román meg az egyetlen _gép_, amelyen a remot csak javított.

Különleges egyed: vagy fizikai vagy szellemi képességei nem engedik a hőn áhított Czég munkavállalói közé. Ezt a frusztrációt akár évtizedekig sem vetkőzi le, de ha mégis sikerül befelé átugrania a kerítést, egy életre való boldogság éri. Ha sokáig kitart az érzés a csalódások mellett, akkor nyugdíjba is onnan megy...

666E 2013.01.18. 20:30:06

Vonatos változat is létezik és nem csak Mo-n.
Nem tudom ki látta, de
www.youtube.com/watch?v=6lutNECOZFw

persicsbalint 2013.01.19. 01:55:06

@Atlétás Bandi: Ez majdnem jobb, mint maga a poszt.

Jómagam vasutas családban nevelkedtem. Nagyapám ott dolgozott - bár őt nem ismertem már, édesapám ott dolgozott, bátyám ott dolgozik, meg a faluból sokan, minden szomszédunk vasutas.
Szóval vasutas sztorik mindig vannak, éppen hol volt vágányfelvágás, mikor lesz a vizsga, miért hülyék a kocsirendezők/bakterek/állomásfőnökök/forgalmisták/menetrendkészítők, mikor hány üres gép megy, hogy régen mennyire jó sok mindent lehetett lopni a vasútról, a fél ország MÁV alapanyagból épült, főleg a balatoni hétvégi házak, rengeteg, rengeteg történet van.

Így az ember kényszerszerűen megszereti/megismeri a vonatokat (arcképes igazolványa van, így ingyen is utazik - a többi utasnak szintén).
Persze emiatt én is képes voltam venni anno 1 példányt az Indóház magazinból, sőt, megnéztem néha pár vonatos videót: "Fradis Gigant húzza az éves betakarítást Kelebia felé, a háttérben a 335-ös Szili várakozik" és hasonlók.

De ki lehet belőle nőni.

Viszont budapestiként (na jó, még nincs két éve, hogy felköltöztem _Büdöspestre_) átszállásmániás lettem: pár vonalat ismerek csak, a fontosabbakat, és mindenhova ezek kombinációjával akarok eljutni. Ismeretlen járatokra nehezen merészkedek. Igazából a 3 metró és a 4/6 az egész BKV alapja.

Udy 2013.01.22. 01:44:26

Kösz Tibi, félig magamra ismertem...
Metróbuzi vagyok, valahogy nem tudom magam függetleníteni egy egészen más "Eltemetett Budapest" érzetétől, mely a felszínes utazónak csak kis részben bejárható, valójában hatalmas titkokat rejt, kicsit olyan mint egy hadtörténésznek felfedezni a Führer bunkerét, csak ez(Bp.-i metró) egy másabb kor amolyan hidegháborús mementója, az atomkorszak árnyékában...
Én a BKV helyében pofa nélkül tartanék üzemszünetben tárlatvezetést, szívesen lépnék be az F4-be is(Alias Rákosi bunker), de ez az én bogarasságom...
Mégegyszer kösz az írást :) jót röhögtem rajta...

Udy 2013.01.22. 01:48:37

Ja még valami, mély fájdalmam hogy a 22. kerületben nincs metró, igaz HÉV volt valamikor, Tétényig :D
süti beállítások módosítása