Higiéniafasizmus

2012/02/14. - írta: Modor Tibi

Erőst el van tájolva az emberiség manapság, nem csoda, hogy elkorcsosulunk. Az evolúció nem véletlenül lett kitalálva. Adott egy természetes mikro- és makrokörnyezet, a tápláléklánc - ennek a tetején volnánk mi - és az állandó körforgás. Az erősebb marad életben, a gyengébb elhullik - az rátermettebb, okosabb örökíti tovább a génjeit, ezáltal fenntartva-erősebbé téve a populációt, megadva neki az esélyt a hosszú távú fennmaradásra. A szabályok kegyetlenek, de kegyetlenül igazságosak is. És itt kezdett el az Ember Istent játszani. Beleavatkozik az évmilliárdok óta elfogadott rendbe, felborítja a megszokott folyamatokat. Az erő és a gének helyett a pénz és az ész, a józanság helyett a szolidaritás és a szánalom kerekedik felül.

Önellátásra képtelen egyedeket szülünk meg és nevelünk, gondozunk egy életen át - magatehetetlen élőhalottak vegetációját erőltetjük éveken keresztül, mindezt az emberségesség nevében.

Nem elég, hogy értéktelen táplálékkal, mérgekkel tömjük magunkat nap mint nap: gyorséttermek, műanyag ételek, húsipari hulladékok, húsragasztó, cukros-aromás-szénsavas üdítők, aszpartám, dihidrogén-oxid és nátrium-glutamát - higiéniára és ápoltságra hivatkozva is mérgezzük a testünket. Samponok, hajkondicionálók, hajzselék paci csontjából, parfüm, deó, testápoló, smink, alapozó, szájfény, kontúr, borotvahab, hintőpor, törlőkendő.

Divat megszólni, lenézni azt, aki nem fürdik mindennap. De mit jelent ez? Nem is olyan régen még teljesen természetes volt, hogy az ember hetente egyszer mosdik: vasárnap, a mise előtt. Ekkor megmosakodtak szépen, kiöltöztek díszmagyarba, és a családok együtt elmentek  templomba. Így szentelték meg az Úr napját. A források szűkössége mellett a puszta praktikum is fontos szerepet játszott itt: a test természetes flóráját bontjuk meg ugyanis a napi zuhanyzással - tetszik vagy sem. A bőr zsírosodása egyfajta védőréteg, ami oltalmat nyújt a kórokozók és vírusok ellen a kemény, fizikai munkát végző embereknek. Ezt mossuk le mindennap kemikáliákkal, hogy aztán a kiszáradás elleni újabb vegyszerekkel dörgöljük be. A hajmosás ugyanez. Ugye emlékszünk, hogy kiskorunkban heti egyszer mosta meg anyukánk a hajunkat? És csúnya volt vagy büdös volt a hajunk? Ugye nem? Bizonyosan szükség van a napi-kétnapi hajmosásra?

Az összes mesterséges illatszerrel csak azt próbáljuk leplezni, amik valójában vagyunk. Az emberi test kipárolgása is egyfajta üzenet, metakommunikáció. Másképp illatozik az ember, ha hazudik, ha izgul, ha szerelmes, ha mérges. Ezt a szubverbális üzenetet nyomjuk el drága parfümökkel, antiperspiráns dezodorokkal. Már a puszta létezésünkkel is hazudni próbálunk. Benntartjuk azt, aminek ki kéne jönnie.

Altesti higiénia? Hát nem véletlenül szólták meg azokat a lányokat-asszonyokat, akik ott alul is rendszeresen megmosakodtak. Miért lesték meg Zsuzsannát a vének? Fürdős kurva, ismerős a kifejezés? Hiszen a női genitáliák természetes faunája is pontosan úgy van kitalálva, hogy öntisztító mechanizmussal működjön. De az embernek nem volt jó úgy, ahogy adott volt. Kezdődött minden nőgyógyász rémálmával, a gombás fertőzések melegágyával, az alsóneműkkel - majd folytattuk a rendszeres intim mosakodással és a szőrtelenítéssel. Agyrém. Nem csoda, hogy így jobban kiteszik szegény lányok a micsodájukat minden fertőzésnek, betegebbek, mint valaha. De hát mit akarunk ott, ahol divat lett a császármetszés, csak hogy az apukának jobb legyen? Beteg világ ez, én mondom.

A fogmosással ugyanez a helyzet. A rendszeres, ész nélküli fogkeféléssel több kárt okozunk, mint hinnénk. A mai ember táplálkozása kórosan túlsavasít, egy szép piros, egészséges alma utáni fogmosás pedig úgy kaparja le a helyéről az amúgy szinte robbanásbiztos fogzománcot, mintha drótkefével dolgoznánk. Nem beszélve a fogínyről, amit szinte tudatosan roncsolunk és nyomunk egyre följebb. Hát csak csináljátok. De tartsuk szem előtt: a fogakat NEM 60-70 évre tervezték, hanem egy normális emberöltőre, ami bizony negyven-ötven év. Egy hatvanéves annak idején matuzsálemi kornak számított. De mi próbáljuk ezt az ötven évet egyre jobban csak kitolni, mert mi a teremtést is jobban értjük, mert mi nem törődünk bele abba, hogy földi halandók vagyunk. Rák, daganat? A modern kor átka? Egyszerűen csak nem érték meg régebben. Ez a test egyetlen jelzése mára, hogy hé srácok, nem haladnak jól a dolgok, túl öregek vagytok!

Anális higiénia? Ez a legbetegebb, ezt csak olyan 10-20 éve hozták a köztudatba, de ez hanyatló társadalmunk lakmuszpapírja. Meg kell figyelni: minden virágzó birodalom és kultúra akkor roskadt össze visszafordíthatatlanul, amikor az aberrációk teljes létjogosultságot nyertek. Szodoma és Gomorra neve ugye rings a bell? Féceszes poénok a tévéműsorokban, Rocco Siffredi és Audrey Hollander mint követendő példaképek. Régebben ez egyszerűen nem volt téma. Az egyszeri ember elment az udvar végére az illemhelyre, elvégezte a dolgát, és szépen ment vissza dolgozni a kertbe. Teljesen bevett szokás volt, hogy az egész család egy kukoricacsutkával tette rendbe magát, nem bohóckodtak papírral, bidével meg törlőkendővel. Tudtad, hogy az intimkendő használata nagyobb kárt okoz, mintha a kockára vágott Szabad Földdel dörzsölted volna órákig a nem képesebbik feledet? És abban a hiszemben, hogy jót teszünk magunknak, roncsoljuk legérzékenyebbik testtájunkkat, egyre többen. Indiában érdekes, a mai napig megelégszenek némi vízzel és a tenyerükkel. És mégis egész jól megvannak immár több mint egymilliárdnyian, köszönik.

Nekünk volt Liberónk vagy Pampersünk? Nem! Édesanyánk bizony a textilpelenkát szépen kifőzte annak rendje s módja szerint, ahogy korábban évszázadokon teljesen normálisnak számított. Ez is az asszony alapkötelességeihez tartozott. Ki tenne ma ilyet? És helyette műanyagba csomagoljuk a gyereket, és csodálkozunk, hogy még három-négyévesen se akar szobatiszta lenni. Persze, hiszen nem készteti erre semmi, anyuka meg valami zumbaórán bohóckodik a fitneszteremben. Mi annak idején azért éreztük kicsípett sejhajjal, hogy ez így nem lesz jó, hamar rá is szoktunk a bilire. De ezek.. akik ma a Stúdióba, a Bed Beachre meg a Dokkba járnak egy koktélért cumizni, azokat már ilyeneken nevelték fel. Meg is látszik.

Egészséges életmód, sport, testedzés? Régebben a szükségtől, munkától, harctól lettek szépek, kisportoltak az emberek. Az izmok úgy fejlődtek ki, ahogy éppen szükség volt rájuk, hogy az egyed túlélési esélyeit, helytálllását, állóképességét növelje egy adott élethelyzetben. Az esztétika másodlagos volt. Ma meg az ülőmunka után autóval odafurikázunk a teremhez, mozgólépcsőn meg lifttel felmegyünk, ott az árammal hajtott treadmillen futunk, mint valami hörcsög, vasakat emelgetünk - rosszabb esetben árammal működő gépeket hajtunk - miközben ha gyalog vagy kerékpárral mennénk oda és csak kicsit dolgoznánk keményebben otthon vagy a telken, már nem is lenne szükség a teremre.

De nem, nekünk nem ez kell. Nekünk a műszál kell, a foszfát, a szervetlen kémia, az eldobható, műanyag pelenka, az aszpartám, a kristálycukor, a nagyipari állattartás, a pétisó, a kreatin és a fehérjekapszula.

136 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitya Ivanov 2012.02.14. 11:36:35

ez a kakilós poszt spinoffja, ha jól tévedek

2012.02.14. 11:45:33

Ez az, ahogy Matula mondta, aki fürödni akar, annak ott a Zala!

Kocz · http://madeinchina.kocz.hu 2012.02.14. 11:47:28

1. a dihidrogén-oxid az a víz
2. Te mit szólnál, ha egy szőrös lábú és altestű, 4 napja fürdetlen, kukorica csuhát használó hölgyeménnyel hozna össze a sors? :D

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.14. 11:57:16

Pont akartam mondani, hogy piros pont a dihidrogén-oxid említéséért. :)

Bicepsz Elek77 2012.02.14. 12:03:31

Milyen igaz!!!! De azert megneznem a Tibit, ahogy udvarol egy hajlektalan nocinek.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.14. 12:05:29

Így volt pontosan. Nem volt annyi hogyishíjákolás meg apja izéje. Annak idején amikor édesanyáddal hétvégenként túrázni mentünk asziszed volt az erdő közepén angolwécé? Lófaszt volt, ha valakinek nagydolga volt a többiek elfordultak ammeg elvégezte, egy alighasznált zsebkendővel a fenekünket szépen kitöröltük ha meg nem volt elég ott volt az utilapu.
Vigyázni kellett persze nehogy a csólányosba nyújjunk.

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2012.02.14. 12:07:57

ezzel a mondattal a legmesszemenőkig egyetértek:
"Ma meg az ülőmunka után autóval odafurikázunk a teremhez, mozgólépcsőn meg lifttel felmegyünk, ott az árammal hajtott treadmillen futunk, mint valami hörcsög, vasakat emelgetünk - rosszabb esetben árammal működő gépeket hajtunk - miközben ha gyalog vagy kerékpárral mennénk oda és csak kicsit dolgoznánk keményebben otthon vagy a telken, már nem is lenne szükség a teremre."
milyen jó lenne, ha a sok divatfitneszező legalább valami hasznot termelne az ugrabugrálással. de nem termel. fogyaszt.

2012.02.14. 12:08:19

@Somló November: zsebkendő mi? Puhány! Lapulevél minek van szerinted?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.02.14. 12:14:32

@Somló November: a "wécé" nálam még a "véce" szót is üti, köszönöm.

sdani 2012.02.14. 12:28:41

"Szodoma és Gomorra neve ugye rings a bell?"
Hat ezen kifekudtem.... :)

Dzsoni Kráncs 2012.02.14. 12:35:28

Nagyfaternak már negyven évesen műfogsora volt,ma meg látni ilyen korúakat fogszabályzóval.
Az is a fogakról ugrott be(hova?),hogy az ókori Egyiptomban homokkővel őrölték a búzát,és így a liszt közé elég sok homokszemcse keveredett,szegények 30 éves korukra,ha megérték,a fogideggel rágtak.

2012.02.14. 12:46:31

@Modor Tibi: higiéniafetisizmus ide vagy oda, attól még a modoros a legjobb blog.

2012.02.14. 12:53:37

Csodálatos, az első két, enyhén Mein Kampf-ízű bekezdés pedig valóságos gyönyörgörcsbe rántott.

Amúgy tényleg nem emlékszem, hogy kölökkoromban, amikor az egész napot a Keleti-főcsatorna partján töltöttük, békákat, vízisiklókat zaklatva, bárki is ment volna kezet mosni egy pisálás után, oszt' milyen szép nagy, derék emberré lettünk! Ma meg már arról értekeznek orvosok, hogy bizony pisilés _előtt_ is kezet kell mosni, mert jajajajaj, a fertőzésveszély.
No persze, meg mielőtt kiverném, akkor is.

2012.02.14. 12:58:27

@Dzsoni Kráncs: nem kellett oda homokkő, a sivatag szélén sok a homok a levegőben, folyton tele volt a szájuk vele.

2012.02.14. 13:02:24

@Brother Love: mivel a friss vizelet fertőtlenítő hatású, a legegyszerűbb az lenne, ha a kezünkre csurgatnánk és nuku fertőzésveszély.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.14. 13:10:44

@Brother Love: pisálás előtt meg után teljesen felesleges kezet mosni, kivéve ha lepisálom nagyon a kezem

Főtruista 2012.02.14. 13:13:26

Hát, nemtom. Szerintem értelmes gondolatok mosódnak itt össze értelmetlenekkel, de majd próbálok ellazulni+magamba nézni. :)

2012.02.14. 13:14:23

@Somló November: ööö, a kezedet? Azt hogyan? Ennél sokkal kellemetlenebb baleset az akkurátus rázás ellenére húgycsőben rekedt, majd az eltétel után rögvest előtörő kisebb-nagyobb maradvány-mennyiség.

mrbateman 2012.02.14. 13:15:52

@Brother Love: én higgyintás előtt mosok kezet...de ezt a kortárs spanyol filművészet iránti tiszteletből teszem.

Amúgy vicc, h. az emberek a saját taknyukra, huygukra, szarukra úgy gondolnak, mint egy szakszerű megsemmisítésre és ártalmatlanításra váró közepes radioaktivitású paksi űrszemétre. Most őszintén már csak én vagyok egyedül az aki kenyérről a konyha kövére lehulló kolbászkarikát - beletörődő kurvaanyádatozás után - tessék-lássék fújkodást követően jóízűen megeszi.

Jó ez a poszt Tibi, csak egy kicsit hosszú! Szerintem rövidebb kellett volna, úgy értem régen rövidebb, de valahogy több tartalom volt benne!
Na mindegy, nem az én dolgom, azt csinálsz a blogoddal amit akarsz, csak gondoltam szólok!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.14. 13:21:41

Szegény Frajd Zsiga ha élne... Van egy militáns, zsebnapóleonunk és egy szarkomlplexusos bloggazda. És ezek még csak a szerzők.

2012.02.14. 13:31:14

@Hadrian77: csak a férfi vizelet a steril, a nőivel már más a helyzet.

2012.02.14. 13:33:46

@Frengi: akkor az az ivókúrára sem használható?

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.14. 13:38:07

@Brother Love: A fityma alatt maradó kellemetlen hideg cseppeket wécépapírral itatom fel.

2012.02.14. 13:39:14

@mrbateman: No mármost, drága kollégám, vannak bizonyos esetek, amikor pössentés előtt indokolt _lenne_ a kézmosás, de szarok rá. Pl. egy-két óra motorszerelés után az ember kezén olyan vastag oljasár- és kosz réteg képződik, amit csak motorblokktisztító spray és ultradermes siklás kombinációjával lehet eltávolítani kb. tíz perc alatt. A franc se fogja ezt végigjátszani, ha utána is folytatom a szerelést - pláne, ha sörözök is közben.

A lehulló étel a mi családunkban nem gond. Egy alkalommal a nagyobbik lányom nyámnyogott valamit, ami kiesett a szájából, épp a (mezít)lábfejemre. A kicsi ott mászkált négykézláb, felkapta és jóízűen megette. (De nem is betegednek meg ám minden szellőtől!) :) (A lakásban lehulló ételt én magam szemrebbenés nélkül felveszem és eszem, úgyhogy nem vagy te akkora unikum apám, nehogy azt hidd!)

Ennek ellentétje a családunkban a tesóék, ahol a gyerek leejtett egy zacskó nápolyit, mire az egészet kidobták, mert koszos lett... Azok is, amelyek ki sem estek a zacsiból.

szliper 2012.02.14. 13:51:43

Mi olyan gazdagok vagyunk, hogy akkor is van gyümölcs az asztalon, ha senki sem beteg.

2012.02.14. 13:52:06

@ojj: Nincs ebben semmi különös, van nekem ismerősöm, aki a Pilisbe jár és egy sámám felügyelete-irányítása alatt eltölt 2-3 napot egy földre rajzolt körben, minderről bőségesen illusztrált facebook beszámolói is születnek.

VAn nálunk egy söfőr, az komplett cowboy-szerelésben jár nap mint nap, de nem holmi gagyi amicsnyakkendőben merül ki a dolog: eredeti veszkó csimma, öv, mellény, kendő, kalap, stb. - minden stimmel és eredeti.

2012.02.14. 13:59:51

Én azért nem bérelek közös lakást egy kolléganővel, mert naponta 2x zuhanyozik.Szappan helyett különféle takony szerű dolgokat ken magára, de mindez semmit nem javít rajta, mert a kilazult koronát nincs pénze megjavíttatni. Nem szabad közel hajolni hozzá.

2012.02.14. 14:03:50

@Brother Love: tőlünk nyugatabbra, vannak akik vaskori falvakat hoztak létre és korabeli körülmények között élnek ott:)

2012.02.14. 14:06:44

Amúgy az ánusz-higiénia alapjaiba még 1984 körül a lakótelep Totesz nevű cigány rosszcsontja avatott be, aki elmagyarázta, hogy seggtörlésre elegendő egyetlen lap vécepapír, azt kell a mutatóujjra csavarni és a tisztítást körkörös-vájkáló mozgásokkal elvégezni. Ezen tanácsát ugyan nem követtem, de mindig irigykedő csodálkozással figyeltem az ő és szovjet kiskatonák (továbbá fodbalisták) egyujjas, zsepi nélküli orrfújási technikáját, amit soha nem tudtam elsajátítani.

mrbateman 2012.02.14. 14:08:56

@Brother Love: egy egész zacskó nápolyit? ezekben a nehéz időkben? miért nem küldték el a vöröskeresztnek (átöntve egy nyájlonacskóba), mint a lejárt szavidejű cuccokkal szokás! Ez a földről felevős téma nem iylen egyértelmű, múltkor egy társaságban olyan érdeklődéssel vagyes utálattal néztek rám, mint a viktoriánus angliában az egzotikus bennszülöttre, aki a vendégek előtt játszik a pöcsével az 5órai tea alatt...még én éreztem kellemetlenül magam, h. nem hívtam ki a Köjált ahhoz a kurva sajtdarabhoz!

Ha te ilyen hétvégente bütykölős típus vagy, akkor az utólagos brigéciol helyett javaslom előzetesen a sima folyékony krémszappanyt, szárazon bekened a kezed vele, mintha kezetmosnál, először zavaró, de aztán beszárad és nem is veszed észre, viszont utána játszi könnyedséggel tudod lehigéniázni az összes makacs szennyeződést a kezedről. CSODA!

Én nem vagyok egy szívbajos gyerek (pl: 20 éve nem használtam jódot, sebtapaszt...hogy ez most hogy jön ide magam sem tudom, de ezt mostmár meg kellett írjam, h. tudjátok kivel álltok szemben) de az már az én gyomromnak is sok, mikor a művelt telepi a kutyáját szaratja, majd kezérehúzott zacskóval megfogja a friss, meleg kutyaszart, talán még meg is nyomigatja, h. minden rendben van-e a kis Dzsoni emésztésével. Ez mindég felzaklat! Majd utána hazamennek és mielőtt a hűtőberaknák 10%-os fertőtlenítős oldatba áztatják a bolti tojásokat, majd kifertőtleníti a mosogatót is, ahol ázott a cucc.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.14. 14:10:53

Trollocska nikkszédelgő Ritácska most megkapta.
A Tihanyi szerád hogy jön ide? Nekem nagyon szimpatikusak, olvasom a blogjukat.

2012.02.14. 14:18:54

@Hadrian77: @Hadrian77: Megmondom az őszintétet. Nekem alapvetően szimpatikus az efféle hóbort - mindaddig, amíg az illetőnek nincsenek gyermekei. Ha valaki felnőtt fejjel úgy dönt, hogy jurtában akar lakni, köleskását enni, vagy cowboy lenni és az istállóban aludni: tegye. Legtöbbször jóindulatú, barátságos emberek ezek.
De a gyerekeimet nem tenném ki a magam baromságainak és szerintem más se biztos, hogy jól teszi. Ez akkor is igaz, ha a szülők jó része egy barom, aki max. vásárol a gyerekének és a törődés ezzel ki is merült.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.02.14. 14:24:58

@Brother Love: Ezt a pisilés előtti dolgot csak nem Dr. Torrentétől hallottad?

2012.02.14. 14:27:52

@Brother Love: azért egy picit a gyereket is ki lehet neki tenni, csak amíg élvezi, de nem hosszú távon és életvitelszerűen.

mrbateman 2012.02.14. 14:30:12

@Brother Love: Ha belegondolsz az is egy döntés, h. a térben és időben aktuális fősodorban maradsz.
Ön dönt jurta, vagy újpesti panel!

2012.02.14. 14:33:03

@Hadrian77: Jól mondod, pici gyereket. Kisgyereknek jobbat, mint az anyja mellett lenni, sokat a szabadban játszani, kézműveskedni, sarazni, rohangálni, stb. nem lehet kívánni.
Azért a nagyobbaknál már lehet gond és nem arra gondolok, hogy nincs plazma TV, de pl. a Pilis közepén, ahonnan akár 1-1,5 óra utazás egy zeneóra, egy edzés, stb. ez már nem jó buli szerintem, pláne nem több gyerekkel.

Zorita 2012.02.14. 14:35:27

jönnek itt ezzel a szöllőzsírral, megazanyám, én amikor gyerek voltam, amikor kipállott a szánk, fogtuk, kiszedtünk egy kis fülzsírt, azt kenytük magunkra, nem ilyen izéket

2012.02.14. 14:43:36

@Brother Love: a nagyobbakkal ki kell vonulni időnként egy-egy hétvégére, érezze a szabadságot a sok kötelesség mellett:)

@Zorita: na ha kiszárad a szád, akkor keress egy lovat és nyomj egy jó cuppanós csókot a seggére! A száradás nem múlik el, viszont nem fogod nyalogatni.

Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.02.14. 14:51:30

@mrbateman: Mondjuk a kutyaszart illik felszedni, ha nincs egy eldobható bőrkesztyűd minden alkalomra, marad a nylonzacskó sajnos, pajtásomék is ezt játsszák, ők meg akokre vannak kiakadva, akik a játszón a hinta alá szaratják a boxert, olyant kulázott a dög, hogy az erkélyről látni lehetett, a csávó meg lazán elsétált...
A krémszappanos műsor az tényleg istencsászár, tanúsítom! :)
Illetve egy sztori higiénia szempontjából erősen kérdéses cselekménnyel:
Volt a bal mutatóujjamon egy szemölcs, többször visszanőtt, nem múlt el évekig, aztán egyszer Lada szerelés közben megcsúszott a csavarhúzó a kezemben és gyakorlatilag kettévágtam az olajsaras csavarhúzóval a szemölcsöt. Kicsit vérzett, aztán csendben elmúlt egy hét alatt, soha nem láttam többet, motorolajos műtét rulez! :D

vakaranka · http://marmegintcsakaza.blog.hu/ 2012.02.14. 14:59:28

@mrbateman: "mint a viktoriánus angliában az egzotikus bennszülöttre, aki a vendégek előtt játszik a pöcsével az 5órai tea alatt." Hát, az ilyenekért járok én ide.:D

Az utolsó bekezdésben egyébként tényleg van valami. A jelenség minősített esete az ablaktalan, netalán földalatti konditerem, ahol az emberek zenét dugnak a fülükbe, és kényszeresen vigyáznak, nehogy szemkontaktusba kerüljenek valakivel, miközben a futópadon ledogozzák a feleslegesen magukhoz vett kajamennyiséget a semmibe. Amikor először láttam ilyet, tényleg úgy éreztem, hogy a civilizációnknak nincs jövője. Mondhatni szokni kell a látványt, hogy ne tűnjön annyira abszurdnak.

2012.02.14. 15:12:28

@vakaranka: Hááát, földalatti, ablaktalan konditermet már keveset találsz, de nem is ez a lényeg. Ugyanakkor az MP3 azért nagy találmány, mert - főleg bazi nagy fülessel és napszemüveggel kombinálva - szinte teljesen kizárható, hogy idegenek megszólítsanak, akár utcán, akár konditeremben.
Ma is egy dagadt picsa a 4-6-oson mindenki elé odaállt és papagájként eldarálta: "Lehet egy kérdésem? Nem? Akkor boldog Valentin-napot!"
Fülessel és napszemüvegben nem zaklatot még soha hajléktalan kunyeráló, gagyizó cigány, képeslapárus ál-állami gondozott, grínpísz aktivista, stb. Jó az.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.14. 15:19:44

@Zorita: ja, a nyócéves unokatesóm meg azt mondta hogy "fülzsírtorta". Amiér persze engem basztak le hogy miér tanítok ilyeneket.

combo 2012.02.14. 15:33:32

Csoda, hogy megbolondul a világ? Már 6-18 éves kisgyermekeinket arra kényszerítjük, hogy egy helyben üljenek egész délelőtt fegyelmezetten, a társadalomtól elszeparálva magoljanak olyan dolgokat, mint például főnévi igenév, I. Bélára Dömösön rászakadt a trón, mi a Rigoletto cselekménye, mennyi Portugália GDP-je, mennyit merengett a halálról XY depressziós orosz író. Elég egy pillantást vetni egy kiscicára, ahogy verekszik a testvérével, és az anyjától tanul meg mindent, a tanulás ugyanis utánzás. Ha visszaemlékszünk, a kisgyerek is ilyen, mi is verekedtünk általánosban, persze nem nyomtuk ki a másik szemét, vagy nem csaptuk szét a másik fejét egy vascsővel; csak úgy játszásiból bunyóztunk. És persze a gyerek alapvetően kíváncsi... Régen egyébként a család okította a lurkókat írásra, olvasásra, számolásra (hatékonyabb is volt), utána keresett magának a gyerek egy mestert, aki megtanította egy szakmára. Amerikában egyébként fegyverrel is harcoltak anno a kötelező iskolarendszer ellen, hogy kiszakítják a gyereket a családból. Ma már inkább örülünk ennek a gyerekmegőrzőnek, sőt, kevés a bölcsi-férőhely is. Agyrém.

Az ember azon kevés élőlények egyike, amelyik nem tudja felépíteni a saját otthonát. Kiskorától kezdve egy katonás, fegyelmezett biorobotot képeznek belőle (már az általános iskolában elkezdődik az akadémiai oktatás), aki napi 8 órában ül majd egy irodában, neonfényben, szemüvegben, az ösztönös érzelmei helyett inkább zavarba jön, mert társadalmi mérnökösködéssel egyenérzelmeket neveltek bele stb. Jól látja Tibi, a WC lakmuszpapírja ennek az egész jelenségnek. Régen építettek egy pottyantós WC-t, aztán amikor betelt, betemették, és ültettek a helyére egy fát. A XXI. században komoly infrastruktúrát, technikát és személyzetet tartunk arra, hogy összegyűjtsék a fekáliát egy helyen. Valahol azért ez röhej, nem? Persze ez kell is, mert a kőolaj miatt túl van népesedve a Föld...

mrbateman 2012.02.14. 16:03:14

@combo: "Jól látja Tibi, a WC lakmuszpapírja ennek az egész jelenségnek."

Mutasd meg hogy szarsz, megmondom ki vagy!
Ez az egész civilizációsdi csak egy nagy kamu, hogy fogyasszál, aztán szarjál és közben a tőke meg hízzon!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.14. 16:23:32

@Brother Love: Nekem sose volt ilyen gondom életemnek abban az egy évében míg konditerembe jártam. Ilyen csilivili masinák voltak, mutatta, hogy hány kalória meg heart rate meg ilyenek, azokat figyeltem. Ha olvasok vagy valamire figyelek teljesen megsüketülök. A villamoson is olyan üres tekintettel tudok kibámulni az ablakon, hogy senki se akar velem kommunikálni.

@combo: az én fejemet konkrétan egy féltéglával baszták be. Aztán mégis ilyen untauglich értelmiségi lettem. :-)

Hejj, azok a régi jó feketehimlő- tüdő- és bubópestis, tífusz- vérhas- kolera- torokgyík- gyermekparalízis- influenza-járványok, de hiányoznak sok embernek...

Ernoke 2012.02.14. 16:27:28

@Brother Love: én is utálom azt a bűzlő némbert...

amúgy a posztnak kicsit igaza van, mármint én mint szagérzékeny is jobban szeretem a mosdatlan (akár 3-4 napos) bőr szagát, mint a frissen mosdottét. előző esetben kijön a természetes illata, második esetben csak a vegyszereket érzem rajta. ugyanez áll a hajra (a napi hajmosás pedig valóban komoly merénylet ellene). akinek meg alapból utálom a kipárolgását, attól akkor is elhúzódom, ha most jött ki a pucerájból. kicsit túlzás mostanában ez a nagy higiénia-mánia, sokkal büdösebbek tudnak lenni az emberek miatta, mint amúgy lennének.

2012.02.14. 16:50:09

@Somló November: elég lett volna csak annyi, hogy nem vagy...

combo 2012.02.14. 17:03:52

@Professor Pizka: "Hejj, azok a régi jó feketehimlő- tüdő- és bubópestis, tífusz- vérhas- kolera- torokgyík- gyermekparalízis- influenza-járványok, de hiányoznak sok embernek..."

Manapság már tropára ment az immunrendszerünk. Sokkal jobb az, amikor a kölök megkóstolja a baromfiudvaron a tixart, mint amikor Clorox Floral Fiestaval suvickolja az aggódó anyuka a csimotát. A laboratóriumi tisztasággal csak azt érjük el, hogy a gyerekünk fog először elkapni minden nyavalyát; továbbá ha pechesek vagyunk, még lesz ötfajta allergiája is. Jó-jó, régen nagy volt a gyerekhalandóság, meg az általad említett rémségek is nagy pusztításokat végeztek, egyszóval alacsonyabb volt az átlagéletkor, de ez az élet rendje.

Az alapvető probléma az ember életvitelében leledzik. Mint mondottam volt, nem teljesen természetes napi 8 óra ülőmunkát egy 5. emeleti üvegpalotában lehúzni, neonfényben, légkondiban. Persze, hogy fáj ettől az ember háta. A 81 éves nagymamám egész életében a földeken dolgozott, ma is tornázik, egy szem gyógyszert sem szed, csak egy kicsit nagyot hall, ennyi, kopp-kopp. Nem szokott napi 8 óra tespedés után fekvenyomni, ahogy egy őzike sem, utána meg nézegetni a striákat az izmok környékén. Jó, tudom, kondizni nem az egészséges életvitel miatt szokás, hanem töfizés reményében, de az ember szereti túlkompenzálni a mozgáshiányt. Például túrázó haverjaim 100 km-es teljesítménytúrákra mennek, mert az aztán megint természetes dolog.

A táplálkozásról nem is szólanék már, mindenki tudja, hogy az ember nem ilyen töménységű cukorbevitelre és mindenféle génkezelt műkaják zabalására lett tervezve.

2012.02.14. 17:13:38

@Somló November: elég lett volna csak annyi, hogy nem vagy...

noirp 2012.02.14. 17:17:43

@Brother Love:
A kicsinek egészségére az előemésztett ételt! Úgyis közös a flórátok, nem???

Van egy oktatóm (idén lesz 80, éltesse Isten soká), aki mesélgetett a gyerekkoráról. A falusi doktor lánya volt, de ennek ellenére(?) istenieket birkózott az udvaron a kutyával, aki kb akkora volt, mint ő, lompos, nyájas és nyálas.
(És mégse lett belőle ápolatlan, büdös csöves, nahát)

Na, erre a tanárnőre emlékeztetsz a hozzáállásoddal.

Mondjuk, én meg a macskát dögönyözöm _otthol_, etetem kézből, és hagyom h délután rajtam aludjon. De azért egyetérteni szabad, nem? :)

Styxx 2012.02.14. 17:37:26

@Brother Love:
"Csodálatos, az első két, enyhén Mein Kampf-ízű bekezdés pedig valóságos gyönyörgörcsbe rántott."
Most eset tle, hogy a Mein kapfot a Drogerie Markt lobbistái tiltatták be.
@Modor Tibi:
"nem bohóckodtak papírral, bidével meg törlőkendővel."
tibikém, ha a végbélsebészem intelmein gúnyolódsz finom iróniával, akkor remélem, hogy olvassa a Modorost (bár szerintem a proktológusképzésen kötelező szakirodalom) és jól megszopat ha a sok-sok komputer előtti üldögélés következtében te is eljutsz életed első aranyérműtétéig (ha megéred, course). Fasza poszt, csak ne lenne benne megint az a geci sok politika. értem én a finom utalást, hogy az Avason csak minden másnap zuhanyzunk, az éhségmenetet meg nem kíséri Swarowski ólomüvegbidés VIP Toi Toi-mobil vécés Mack kamion.

kela-bá 2012.02.14. 18:15:34

Ez a kapitalizmus, globalizáció,a rozsdásodó vaskor.
Ennek vége december 21-én...Aranykor veszi kezdetét, változni fog a világ, no nem azonnal lesz "arany" minden. De egy biztos, hogy ahogy ami most van az az nem az igazi.Ugye ? www.vntv.hu az egészségedre !Is.
Vagy: AVATARA-a magyarság szerepe 2012-ben.avi
További szép estét !

balage_81 reloaded (törölt) 2012.02.14. 18:17:14

@dobozoló: "miközben ha gyalog vagy kerékpárral mennénk oda...." - akkor meg szomjasak és éhesek lennénk és egy csomó környezetszennyező petpalackos italt fogyasztanánk:)

u.i. - állítólag a Prius gyártása is káros a környezetre, láttam a Boston Legal-ben:)

noirp 2012.02.14. 18:30:10

@kela-bá: ...ez nem az a honlap... ...ez nem az a honlap...

nagysuhi 2012.02.14. 18:33:51

A sok "északi olasz" kölyök is a dögkútból kiásott disznóhúson nőtt föl, orvost is csak akkor látnak, amikor bemásznak a kertjébe uborkát lopni.

2012.02.14. 18:44:59

@combo: az én nagymamám is egész életében a földeken dolgozott, de magas a vérnyomása és a keringése sincs teljesen rendben:)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 18:46:26

Én átlag heti kétszer fürdök, semmi baja nem volt soha a bőrömnek, nem voltam soha szagosabb se a többiektől.
Kb 2 havonta mosok hajat, semmi gondom nem volt korpával, zsírosodással, ... soha.
(Mellesleg több munkatársammal, haverommal dumáltam már a ki hányszor fürdik témáról, és rögtönzött statisztikám szerint kb 50%-a 2-3-szor fürdik / hét.
Javarészt családos 30-as 40-es értemiségi emberek)

A fogmosás résszel azért nem értek egyet, mert ha nem is ezekkel az erős zománcot letépő hiperintelligens fogkrémekkel, de az étkezés utáni pl vízzel tisztítás bőven belefér. A fog az külön állatfaj. Az nem termelődik újra, mint bőr, avagy a haj. Szóval arra jobb vigyázni amíg van mire.

Illatosított fertőtlenítőkkel átitatott cuccokat távolról se látott soha az altestem.
Papír vs víz. Muxik de tényleg.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 19:00:40

jaj,már megint ez a téma? úgy érzem, lárvalányhajnak igaza Tibi frusztrációival kapcsolatban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 19:04:43

@Brother Love:
Pedig csak pisilés előtt kell, mert piszkos kézzel nem nyúlunk a legnemesebb szervünkhöz, utána minek? :-)

kela-bá 2012.02.14. 19:07:07

@noirp: Kedves noirp ! Majd idővel Ön s rá jön, hogy igen. További szép estét !

suo tempore 2012.02.14. 19:17:09

mióta a kölyök szalmonellás volt, ennek következtében az ántsz is meglepett egy villámlátogatással (pesze épp akkor álltam volna neki takarítani), azóta nem tudok az ilyesmiken teljesen felhőtlenül vihogni :D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.14. 19:28:12

@A Tyne folyó déli partja: Nézd, a modorosblogon újabban az anális higiéniáról és a Miniszterelnök Úrról volt poszt. Ragozzam még? Najó, ragozom, nagyon várok egy nyelvhigiénés posztot :-)

eulimen_ 2012.02.14. 19:31:30

@Brother Love: a titán-dioxidos járólap, na az a nemsemmi... Napfény hatására szétkatalizálja a szennyet.
Összesöpörni azért nem árt, ha az ember nem akar mezít-/zoknis lábbal morzsákra meg egyéb maszadékokra lépni, de legalább a kilöttyent tej nem savanyodik be. Vagy valami ilyesmi (nekünk hagyományos van, csak 3 éve hirdetésben láttam, lehidaltam)

combo 2012.02.14. 19:32:44

@Hadrian77: Jaj, aranyapám, ez a modoros blog, semmit sem kell ám véresen komolyan venni. Pedig hozzászólásaim tartalmaztak kikacsintó elemeket is, mint minden valamirevaló Voodoo Allen film, de úgy látszik, hiába. A gyengébbek kedvéért elmagyarázom, hogy mi az ábra (WARNING: újabb szántóföld méretű hozzászólás következik):

Vitán felül áll, hogy a legjobb kaja a gumicukor, nyami-nyami. Akkor is, ha a rendszeres fogyasztása miatt esetleg 10 évvel hamarább elpatkolok. Legalább addig élveztem az életet, nemde? Még mindig jobb, mint a hosszú, de szomorú élet. A savankás ribizlitől még a pofám is összerándul, inkább eszek helyette másik földtekéről ideszállított, hajón megérett banánt. Életemben egyszer vettem adalékmentes kenyeret (kizárólag azért próbáltam ki, mert nem volt drágább, mint a normál kenyér, fillérre pontosan ugyanannyiba került), hát ne tudd meg, azt a töppedt ízetlen szivacsot rágcsálja csak a Schubert Norbi. Mondjuk nem sokáig árulták, valszeg másoknak se jött be.

Szerinted én élveztem azt, hogy általános iskolában kivezényeltek minket a tankertnek nevezett dzsindzsába fákat ültetni és tányérozni? A nagy lófaszt. Tudod mi volt a királyság? Amikor az iskolai pince mélyéről előkerült a gépállat, a Romet Pony segédmoci, és motorozhattunk, bukósisak nélkül. Még azok a dagi antiszociális lányok is élvezték, akik tesiórán hátrafelé dobták el a kislabdát. Ma már a gyerekvédelemnek és Pizka-féle here jogászoknak köszönhetően legfeljebb gumibukósisakban, gumiruhában, gumipályán, gumimotorral lehetne ilyesmit csinálni, ha és amennyiben a szülőkkel aláírattak egy iratfolyóméter szerződést, hogy ha esetleg fejjel előre nekimegy a fának Gusztika, akkor nem az iskola a felelős.

A higiéniáról csak annyit, hogy nosztalgiadélutánokon a kicsi comboról anyukája egy sztorit szokott elmesélni rendszeresen (azon kívül, hogy kétéves korában ismerte a számokat), nevezetesen, hogy kiakasztotta az óvónéniket azzal, hogy nem volt hajlandó megfogni a lekváros kenyeret, mert piszkos lesz tőle a keze.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.02.14. 19:36:27

@Trompf:

Gatyát azért váltasz néha, vagy abból is 2db/hét?

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 19:43:59

@Somló November: és nem használtál bidét? te igénytelen:))@dobozoló: hehe, én biza a fent említett kerékpárral, vagy gyalog megyek az edzőteremig. akkor most én menő vagyok? @mrbateman: ne aggódj, én se vagyok túl kényes. nem is értem, miért nem szoktam beteg lenni...@Frengi: hogyhogy? ezt én még nem hallottam. @Brother Love: ő sem bidét használ? mennyi igénytelen ember..:P

jelentem, hajat mosni én most is csak hetente egyszer szoktam, mivel zsírosodni egy csöppet se szokása. száraznak lenni sokkal inkább.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.02.14. 19:48:19

@A Tyne folyó déli partja: szerintem ez csak valami félreértés lehet, a saját fixációitokat vetítitek ki szegény posztíróra.

De most békülékeny hangulatban vagyok - engesztelésül és megbecsülésem jeléül fogadd sok szeretettel ezt a csekélységet Valentin napra. Hiszen egy szál virág többet mond ezer szónál!

www.napiszar.com/mi-szarunk/2011/11/13/napiszar-science-a-fekete-lyuk

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.02.14. 19:53:41

Na, szóval akkor buzi-e vagyok?

combo 2012.02.14. 19:57:44

@Modor Tibi: Fúj, ez undorító, folyton csak ez az altesti humor. Nem is tudom, miért járok ilyen igénytelen helyre. Ennél már csak a goatse.cx a betegebb...

Egyúttal belőled is konzumidiótát neveltek. Valentin-nap? Ez is csak egy kamu ámerikai ünnep, ami arról szól, hogy fogyasszál minél többet. Hát nem! A mai nap a BL ünnepe.

Styxx 2012.02.14. 20:11:32

@A Tyne folyó déli partja: @Modor Tibi:
Hopplá, virág helyett rögtön gyűrű? Modoros-altesti lánykérés?

alien 2012.02.14. 20:14:19

pestis? kolera? tífusz neked mit mond? nem lehet hogy azért éltek 40-50 évig mert koszosak voltak? hogy is van ez?

combo 2012.02.14. 20:15:11

@Professor Pizka: Te ne próbálj velem pajtizni, mert higénikusan kettéfejellek.

Dr_utcai_arcos 2012.02.14. 20:19:26

Nebasz...és ez bármilyen folyékony szappannal jó? Sose hallottam róla pedig kocsisok körében nőttem fel (akkor is az Ifa volt már a leggyorsabb tehergépjármű), de a mittudomén milyen Derm volt a non plus ultra, az a kőszemcsés vagy mi a szar zöld tubusos.A 100 kilométeres túrázókról meg csitu van ;)!

rita a felcser 2012.02.14. 20:33:20

Nemreg mentunk az ovodabol haza, gyerek leejti a fel kiflit, en ugy gondoltam nem fogom vegighallgatni az uvoltest visszaadtam.
Nem lett semmi baja.

De a hajmosas meg ezek nem azert van mert szenbanyaban dolgozunk, hanem a jo illatert.Es egy aznap mosott haj (urmabocsass reggel) finomabb szagu mint csutortokon a vasarnap mosott haj.

combo 2012.02.14. 20:37:54

@rita a felcser: Használj hajparfümöt! (Banyeg, rágugliztam, és tényleg létezik ilyen.)

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 20:48:31

@combo: arról nem is beszélve, hogy ha én reggel mosok hajat, akkor úgy kb. 3-4 órával előbb kell felkelnem, hogy megszáradjon. hajszárítót meg egyrészt nem használok, de használnék is, azzal is kb. egy óra megszárítani. nem mindenkinek van kevés haja...

2012.02.14. 20:49:17

@combo: nekem legyen mondva miről szól a blog :)

Sword 2012.02.14. 21:04:26

Menjünk vissza a fára.
Aki hetente egyszer fürdött, azt már 50-60 éve is csak parasztnak hívták.
Azért vagyunk emberek, hogy fejlődjünk, feltaláljunk dolgokat, megkönnyítsük az életünket és ki tudjunk bontakozni. Csak ésszel!! Sokszor átesünk a ló túloldalára. Én is megeszem a földre esett kaját, nem vagyok hipochonder. Csak vannak bizonyos dolgok, amik mostanra alapvetővé váltak és nem azért nézik ki az ezeket nem követő embereket, mert nem trendik, hanem mert társadalmilag régóta nem elfogadott az ha mondjuk valaki gumicsizmába bemegy egy étterembe úgy, hogy egy hete nem mosott lábat, retkes a keze meg folyik a taknya. Lehet, hogy ez így természetes volt 200 éve valahol, de ennyi erővel pucéran is mászkálhatnánk, mert ruha nélkül születünk. Fogat sem kell mosni, csak épp ne jöjjön a közelembe ilyen ember nyitott szájjal.
Igen, ott van a másik oldal is, aki naponta mossa a haját meg mozgólépcsővel megy a konditerembe a futópadra, ahelyett, hogy futna pár kört az utcában...

iqlightblondiee 2012.02.14. 21:06:27

@Ernoke: egyetértek, én is így vagyok vele, ha valaki taszít, akkor ápoltan is taszít, akit meg szeretek, annak a bukéját is elviselem adott esetben.

gnme 2012.02.14. 21:14:08

változnak az idők

a drog az új alkohol
a segglyuk az új pina
Szarás után kefélj! = Használj wc kefét!

stb.

Riz Ottó 2012.02.14. 21:17:51

@Sword: így van.

A középkorban nem volt feltűnő, ha valaki ápolatlan, mert mindenki az volt.

[c] 2012.02.14. 21:27:13

@dobozoló: Jó, majd veszek szobabiciklit, azt' rákötöm a munkahelyi gépemet. Az LCD monitor energiatakarékos legalább, igaz, kettő is van.

Amúgy biciklivel járok, de ne mondja nekem senki, hogy kompenzálja az egésznapos ülést, mert nem. Kertem meg nincs, de ha lenne, se azonos kategória volna a régi paraszti életmóddal energiafelhasználás szempontjából.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 21:30:42

@Riz Ottó: pontosan, A parfüm kezdődik valahogy úgy, hogy mindenki bűzlött, ezért senki nem érezte igazán.

Magyarnaba 2012.02.14. 21:33:28

A "hüvelyfauna" kifejezés nagyon tetszett, egyből a lapostetvek jutottak eszembe :-) Ezt a bekezdést egyébként méltatlanul elhanyagolják a t. kommentelők.

A női alsóneműket én is felesleges dolognak tartom, a mozgólépcsőn - mikor felnézek a miniszoknyás sokadalomra - minden nyáron elküldöm az anyjába azt rohadékot, aki feltalálta a bugyit, és most már alá tudom támasztani higiéniai okokkal is az ellene folytatott keresztes hadjáratot.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 21:40:03

@tea fan: gondolom, attól függ, milyen messze mész, nem? én spec túl közel vagyok hozzá, bicajjal tovább tart beérnem, mint gyalog...(és még közelebb fogok költözni).

[c] 2012.02.14. 21:43:47

@A Tyne folyó déli partja: Persze, ha sokat teker az ember, az is számít, de kevesen tekernek annyit. Én napi 8 km-t, erősödik tőle a combizmom, de ennyi, muszáj mást is sportolnom mellette.

[c] 2012.02.14. 21:45:54

@Professor Pizka: Meg a jó kis érzéstelenítés nélküli amputálások... hajj...
Most meg nyavalyog a sok megtévesztett nőszerű képződmény, hogy adjanak neki EDÁ-t, mert még rendesen szülni se tud.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.14. 21:47:52

@rita a felcser:
Windows XP
To install another language and keyboard layout in Windows XP, follow these steps:

In the Windows XP standard Start menu, click Start, and then click Control Panel.

In the Windows XP classic Start menu, click Start, click Settings, and then click Control Panel.
Double-click Regional and Language Options.
Click the Languages tab, and then click Details under "Text Services and Input Languages".
Click Add under "Installed Services", and then click the language you want to add and the keyboard layout you want to use for that language.
To configure the settings for the Language bar, click Language Bar under "Preferences".

rita a felcser 2012.02.14. 21:50:46

Az ekezetekert?

nincs kedvem meggondolni hogy mikor melyik rovid meg hosszu, nagyjabol tudom, de ha hasznalom oket mindig atolvasom, ha pedig nem, csak szimplan odaszarom a mondanivalot.

[c] 2012.02.14. 21:54:45

@Sword: Nem kötözködésképp, mert értem én, kikre gondolsz, de: a futópad jó szolgálatot tesz télen, ha valaki "megfázós" típus, meg annak is, akinek fáj a térde/bokája/sípcsontja stb. az aszfalton. Szoktam látni kocogókat, akik a járdán dögöcnek, nem hiszem, hogy jót tesz az ízületeknek.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2012.02.14. 21:59:26

@noirp: erre nagyobbik lanyom mondta egyszer, mikor veletlenul valaki utan ivott: "egy csalad vagyunk, egy a nyalunk".

Styxx 2012.02.14. 22:03:22

@combo:
Ez különös tekintettel azért mókás, mert gyanítom, hogy te is az ő renickje vagy, ugyanis eléggé hasonlóak a kommentjeitek. Egyébként engem nem zavar, tőlem annyi renickkel tolhatod, ahánnyal akarod, max a shrinkeddel beszéld meg:-)

pocaklakó minimanó 2012.02.14. 22:06:34

Gyerexály...

“A szerelem az, amikor egy lány parfümöt fúj magára, a fiú pedig arcszeszt, aztán találkoznak és szagolgatják egymást.”

[c] 2012.02.14. 22:11:43

@afromagyar: Ez nálunk úgy nézett ki, hogy némi "melyik a te poharad" bénázás után arra jutottunk, hogy mivel az orális örömszerzés számtalan változatát kipróbáltuk már egymáson, tökmindegy :)

combo 2012.02.14. 22:21:32

@Styxx: Le a kalappal, piszok jó emberismerő vagy. :-( Pedig ezzel a nickkel megtévesztés gyanánt próbáltam gondolatgazdagabb kommenteket írni... Ott bukhattam le, hogy most gyors egymásutánban érveltem valami mellett és ellen is, ilyet csak mi jogászok tudunk. De minek magyarázom ezt olyannak, aki zsigerből átlátott a szitán...

pocaklakó minimanó 2012.02.14. 22:30:58

Ez a topic Szodoma és Gonorrhea. Nem csoda, mindenki csak beszél ide meg oda: tiszta KAKOfónia, ami itt folyik.

Styxx 2012.02.14. 22:35:39

@combo:
Kérlek, magyar nyelven többszázezren rendszeresen kommentelnek, ha leszámítjuk a renickeket, akkor több ezren:-)

combo 2012.02.14. 22:43:34

@Styxx: Na jó, akkor vegyük végig. Én a következőket matekoztam ki:
Dobozoló = Öblös
Frengi = Brother Love
Styxx = Pizka (továbbegyenlő combo, de ezt már tudjuk).

Styxx 2012.02.14. 22:53:15

@combo:
@combo:
Nem egészen, Frengi nem Brother Love, más a renickje, Dobozolót és Öblöst nem követem annyira, én meg nem te vagyok, hanem Fapuma, és vádalkuval még két évig tuti Kanadában maradok, főleg miután saját magamat szivattam az ellopott biciklivel.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.14. 23:03:31

@tea fan: a fertőtlenítős kézmosásnál lett minden elkúrva. Éppen hogy túlélt gyermekágyi láz nélkül nem teljes a szülésélmény.

@combo: kettéhugyozlak, kézmosás nélkül. rend legyen. na.

@Magyarnaba: láttam, de mióta pinafixáltnak lettem nyilvánítva, csínján bánok az ilyenekkel. Bár azóta Tibor meg seggfixált lett, ugyanazon közönség szerint.

@Styxx: renick, meg a faszom. Shrinkhez meg soha többet pont elég volt egyszer.

Kurtz=altoid de pszt!

Momina 2012.02.14. 23:05:58

@Brother Love: Én még tudok egy ablaktalan, földalatti konditermet, ráadásul V. kerületi, magát elitstúdiónak tartó hely :) Régi helyemen kollégák próbálták erőltetni a járjunk együtt futni dolgot. Több okból elleneztem: a) enyhe hányinger kerülgetett mások párolgó testszagát szagolva a szellőzetlen pincében, b) semmi csapatépítés nincs abban, hogy emberek tök kussban futnak egymás mellett c)céltalannak, feleslegesnek és főleg rettentően fárasztónak tartom végtelenített gumiszalagokon futni a falat bámulva reggel 7-kor :)

A Tyne folyó déli partja 2012.02.14. 23:52:37

@Somló November: speciel, ha én ebédszünetben munkahelyről írok, ott én se tudnám* beállítani a magyar billentyűzetkiosztásra.

*Nem azért nem "tudnám", mert nem tudom, hogy kell, lásd az itthoni, hanem mert konkrétan tilos. még a háttérképet se változtathatom meg a munkahelyi gépen, nemhogy a billentyűzetkiosztást.

eastern sugar 2012.02.15. 00:56:51

@Professor Pizka: neem, sztem kurtz nem egyenlő altoiddal, már ha bele lehet szólni :) egyébként pont a napokban gondolkoztam el azon, hogy erősen rövidlátó vagyok, a fogsoromból tetemes részek hiányoznak, és néha fáj a derekam is, és azt hiszem, a régi világban már rég nem élnék. szinte lelkifurdalásom támadt, hogy még élek. :)
ezt a naponta hajmosást egyébként szerintem tényleg csak az igazi hülyék támogatják. öngerjesztő folyamat, mert minél inkább naponta mossák, annál zsírosabb lesz. nyilván attól függ, hogy hogy kinek mennyire zsírosodik, az enyém pl olyan száraz sajnos, hogy tíznaponta is elég, és még senki nem panaszkodott, hogy bűzlenék. a zuhanyzás azért meg mégiscsak egy bevett dolog, lehet hogy a régi világban mindenki egyformán bűzlött, de most meg nem illik és kész. amúgy meg az ember vízi állat, és fürdeni jó. és a parfüm se valami új találmány. amúgy meg tényleg kezdünk elmenni a szarfetisizmus irányába, tibor mester de tudjuk, hogy titokban mind a pisi-kaki vicceken röhögünk a legnagyobbakat, hát ez van

Slipping_Beauty 2012.02.15. 01:19:22

Ez a cikk elég egyoldalú.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.15. 06:44:05

@eastern sugar: nem a Kohn-Böhm vicceken? :-)
Én sajnos napi hajmosó lettem, nem emlékeszem már mikor alakult így de órák alatt hót zsír lesz az egész, ha nem mosom.

a szomszéd cigányember 2012.02.15. 07:11:59

az első szóig olvastam: "Erőst..." Viszontlátásra.

Sword 2012.02.15. 07:21:41

@tea fan: Ezekben a hideg napokban nyilván jobb, mint a -15 fokos levegőt szívni meg a jeges járdán futkosni. Ezenkívül biztos van más előnye is, csak mint mondtam: mérték. Valaki egyszerűen nem is érti a mozgás lényegét. Kocsival jár konditerembe nyáron, kocogás, séta vagy kerékpár helyett, holott még ideje is lenne rá. Napközben sem csinál semmi érdemleges mozgást, hanem 1-másfél órába sűrít mindent.
Járok konditerembe, de mellette ha jóidő van tekerek pár kört biciklivel, ha tehetem elmegyek túrázni, kirándulni a haverokkal. Kimegyek a kertbe, télen fát vágok :), stb...
Szóval nagyon nagy hülyeségnek tartom ezt a
"ami nem természetes az nem jó" hozzáállást. Mert akkor igazából semmit sem szabadna csinálnunk.
Ülő munka után nem természetes a megerőltető mozgás (súlyzózás), ne csináljuk. Na de az ülőmunka sem természetes, azt se csináljuk. Na de szeretnék megélni, gyűjtök egy használtautóra. Hát autózni sem természetes, felejtsük el.
Én meg azt mondom, hogy mindent lehet, a mérték csak a fontos. Használjuk ki a lehetőségeinket, de próbáljuk megérteni a dolgok működését és ésszel használjuk korunk vívmányait. Jó dolog a légkondi a dög melegben, de ne nyomassuk már egyből ha 25 fok van tavasszal, meg ne csináljunk már fagyasztót a kocsiból/lakásból. Ilyenekre gondolok.

Sparti300 2012.02.15. 08:14:01

Én úgy gondolom, hogy ha nem muszáj, akkor nem hagyom pisisen se a makkomat se a lábszáramat, na meg szar csimbókosan a seggem lyukát, mert 1 baromarcúnak így felel higiénia 2012-ben. A 60-s időben is igaz 1 héten csak egyszer mostunk hajat, de fürödni azért egy pulyának illett naponta, mert úgy néztünk ki minden este a kinti játéktól mint az ördögök. Én már csak azt vártam az iromány végén, hogy úgy egészséges a szarás után, ha nem papírral hanem "új leszopogatással" kell tisztára törülni a seggünket.( Ha az utcán 1 TBC-s köpedékre esik a gyereked kajája, azt is engedd meg , hogy meg egye). Egyébként meg hogy mitől van ez a sok betegség meg maga a RÁK, ennek marha egyszerű oka van: CSERNOBIL és nem a fogkrém vazzeg!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.02.15. 08:22:40

@trolololol: kösz hogy elmontad hogy ájpeded van, kurvajó hallod. Láttam ilyen szart az irodában. ott hányódott lebaszva egy halom még meg nem égetett bluray lemez alatt az editben

mrbateman 2012.02.15. 08:33:20

@Sparti300: Hú apa, ezt most odaraktad! Nagyon szép íve volt, folyamatosan fokoztad a feszkót, miközben már az indítás is erős volt a hugyos makkal, aztán a végén bele az ember pofájába: Csernobil!
Azért '86 előtt is volt rák, alá lehet támasztani a számok látványos növekedését, vagy ez egy tudományos megérzés?

bandigyerek 2012.02.15. 09:45:03

na én egyenest a fáról eszem a ződszilvát, meg időnként a piacon eszek idegen civilizációból származó sültkolbászt, olyan dzsuvás asztalról hogy ki lehetne vele irtani egy kisebb afrikai törzset... utána 3 napig fosok, mint a pelikán,de szeretek veszélyesen élni... a múltkor leesett a fődre a csipetkés bableves, oszt megettem... úgyhogy félre, köcsögök...

Ernoke 2012.02.15. 09:52:08

@rita a felcser: pont hogy nem így van... az aznap mosott hajnak samponszaga van, a több naposnak pedig emberszaga. ha szerinted a samponszag jobb, akkor sajnállak egy kissé, nem lehetsz túl életképes jelenség, de mivel troll vagy, azt kell h mondjam, jól adod a faszt is csipesszel megfogót.:)

@A Tyne folyó déli partja: az egy remek film (az a ritka eset, mikor a film jobb, mint a könyv), főleg mert az embereknek tényleg kb. bőrszín szerint van szaga. (a főszereplővel ellentétben azonban én a kreol bőrre bukom, a világos bőrű szeplős pasikra meg nagyon nem.)

amúgy ha a szaglásnál tartunk, Oliver SAcks: Kutyabőrben című írását érdemes elolvasni. mondjuk csak azért nem tömködném magam kokainnal meg pcp-vel, h hasonló élményem legyen, mint neki volt tőle, de azért rohadtul irigyelem. igazi érzékszervi orgiában lehetett része 3 hétig.

sorica123 (törölt) 2012.02.15. 10:40:45

@Sword: ez a természetes/nem dolog eleve egy nagy fogalomzavar. Bármire. Akár higiénia (nem kell se hóttreteken mászkálni, se egy szagmolekula éreztén/fél szőrszál láttán világgá futni - lesz, aki ezt fogja csinálni, de ezek szélsőségek), akár életmód (az ember eleve nem valami természetes lény, házban lakik stb) terén.

évuska 2012.02.15. 11:08:08

Tibor, értem én, néhány, a kakiposzt alá írt gondolatom visszaköszön fent.

Tehát: minálunk csakugyan nincs napi fürdés, ha nem volt olyan rohangálós vagy izzadós a nap. Tudom, hogy sok egyedülálló vagy párkapcsolatban élő, munkahelyre járó figurának furcsa lehet, ahogy mi élünk (nagycsaládban, nagyrészt itthon), furcsa, hogy tényleg egy percünk sincs nagyon gyakran, és egyszerűen a sok kényszeres tisztálkodásra, szagelnyomásra sajnáljuk az időt, pénzt. Ami van, az jó, minőségi. A többi nincs.

Mi van? Nem sorolom, de például ökomosópor és folyékony; jobbfajta sminkszerből négy darab, vagy fertőtlenítéshez teafaolaj (padló, pelenkák, vécé), ágyneműcsere sokszor, mosható pelenka. És van pedikűrös, komoly fodrász, kozmetikus is.

És elég hideg is van. Örülök, ha túlélem a napot, finom kaja volt, el tudtam mosogatni, és amit muszáj (arctisztítás, fogmosás, kontaktlencse), ahhoz hozzájutok. Majd átértékelitek ezt ti is, hacsak nem lesz külön bejárónő meg nevelőnő, esetleg cseléd típusú feleség.

Mi nincs? Légfrissítő, öblítő, epilátor, domestos, ránézel-meghalsz-típusú vegyszerek, magas vízszámla. Ez nem csak a nem napi fürdés miatt van, hanem a megfelelő, nagyon takarékos mosógép miatt is, mert az majdnem mindig megy, és meglepően hamar visszahozza az árát.

Igen, mossuk a pelenkát. Erről keveset hallani, az egész angolszász világban nagyon elterjedt, van, ahol önkormányzati támogatás van rá, groteszk, hogy mindez nem aszkétikus, menő, flancos márkák amúgy, csúcstechnológia (sajnos).

Nincs időm kifejteni, de ez valahogy úgy van, hogy az igazán tirpák fekete körmű sose fürdik; a középosztály reklámüzenetektől agymosott része kényszeresen tisztálkodik, eltávolít, borotvál, vagy rosszul érzi magát, hogy azt kéne tennie, és van néhány ember, aki megengedheti magának lelkileg, tudatilag, hogy leszarja ezt, és nem költ hülyeségre, és a maga módján megoldja, mondjuk úgy, hogy figyel a környezeti szempontokra is. Nekem csak az esik szarul, amikor a média áldozatai igénytelennek nevezik azt, aki egyszerűsít. Nem arról van szó, hogy hónaljszagúan, eltömődött pórusokkal, zsíros hajjal császkálunk macinaciban, de arról igen, hogy nem esünk hátra a testi dolgoktól, így, otthonszülés után, napi kakiturkálás közben.

Nekem ne mondja senki, hogy ez belső, vele született kényszer. A de ciki, hogy randin kakilni kell, minden zugomat kitakarítom, fúj, váladék, el vele, jaj, nem szólnak-e meg, csak a gyárban készült illat számít illatnak-féle embereket korábban is súlyosan neurotikusnak tartottam és pszichiáterhez irányítottam volna szívem szerint.

blur7 2012.02.15. 11:48:10

@évuska: Szerintem nem kell elszámolnod. Sok tekintetben egy malomban őröltök, ha nem tévedek.
Olvastam hozzászólásodat, amiben a családod életmódjáról írsz, már akkor is meg akartam jegyezni, hogy kifejezetten szimpatikus a hozzáállásod, hozzáállásotok.
Figyelmedbe ajánlom ezeket:
gorbe-sminktukor.blog.hu/2009/12/15/notipusok_a_kornyezettudatos_oko_amazon
modoros.blog.hu/2010/11/09/zold_majmok_1

lárvalányhaj 2012.02.15. 12:34:37

@évuska:

szerintem ez attól is függ, hogy ki milyen gyorsan koszolódik. a férjemen az se látszik-érződik, ha négy napig nem fürdik (kipróbáltuk), ugyanolyan enyhe illata van, mintha most lépett volna ki a zuhanyzóból. én még nem mertem ezt kipróbálni, mert már egy normál munkanap végén is mindenem koszos, és kellemetlen testszagom van (legalábbis engem zavar).

rita a felcser 2012.02.15. 12:38:11

"Mi van? Nem sorolom, de például ökomosópor és folyékony; jobbfajta sminkszerből négy darab, vagy fertőtlenítéshez teafaolaj (padló, pelenkák, vécé), ágyneműcsere sokszor, mosható pelenka. És van pedikűrös, komoly fodrász, kozmetikus is."

Jesszusom.
Atadnam neked az Antalvali nagydijat ami 4 kilo EMOCIOBOL all.

Ernoke 2012.02.15. 13:28:39

@lárvalányhaj: az én pasim is ilyen, heti 2 fürdéssel mindig illatos, sőt, akkor a leginkább az, ha 3 napja nem fürdött. azt mondják, életmód meg táplálkozás kérdése, ez sem állja meg a helyét, mert nagyon egészségtelenül élünk. lehet az a szép aranybarna bőre az oka.:D

a_fater 2012.02.15. 14:00:26

"Szodoma és Gomorra neve ugye rings a bell?"

Ez csodás volt :-D

Amúgy meg ugye Szodoma és Gonorrhea :-)

Sparti300 2012.02.15. 18:53:38

@mrbateman: Bocsi ha egy kicsit kemény voltam, de hát meg van mindenkinek a véleménye erről a fent leírt baromságról, ami inkább a középkorra volt jellemző(Európában)476-1526-ig. Lehet rosszul írtam az évszámokat de azt tudom, hogy nem véletlenül találták ki az úgy mond sötét balkáni országokban a higiéniát.Valószínű hogy szerettek ők is tisztán , illatosan és egészségesen élni, nem véletlen találták ki 5000 évvel ezelőtt Knosos-ban a meleg vizes zuhanyzót, vízöblítéses Wc-t,meg még sorolhatnám azokat a találmányokat amit a sötét európaiak maguknak szeretnének tudni. Ebben az országban csak a cigányok értenek ezzel a cikkel egyet,ezért nem véletlen hullanak el 40 évesen. A koszosság nem fél egészség, mert a velejárója a bolha, tetű, a rüh,TBC. A rákkal kapcsolatban----- az 50-s évekig nem tudtak ilyen betegségről mert természetes volt ha valaki 100 évesen végelgyengülésben meghalt. Az 50-s években hülyére robbantgattak az Oroszok ATOMMAL,persze ezt nem verték dobra, utána a Franciák kezdték a 70-s időkbe v. 30 atomot a tengerbe robbantottak fel, Csernobil csak a csúcsa volt ennek a folyamatnak. Én biztos hogy nyakon vágnám a fiamat, ha Wc után vagy ha kintről jön be ahol mindenkivel kezet fog, meg mindent megfogdos, nem mosna kezet.(De nem is hordja haza a sok betegséget) Egy a lényeg, ha nem muszáj akkor nem kéne itt Európában elterjeszteni megint a pestist meg a kolerát a koszosság miatt. Nekem aztán mesélhet itt akárki, de 2-3hét után aki nem mosakszik az büdös(csak a büdös nem érzi a büdöset), pl. a dohányos a másikon a füstszagot. Én nem akarok itt rávenni senkit sem arra, hogy tisztálkodjon 1 nap 5x, de arra sem ,hogy ne tegye azt. Én biztos hogy kerülöm és kerülni is fogom a koszos és görényszagú embereket, egyszerű oka van, nem akarok beteg lenni. Aki meg azt szereti, az meg csak ücsörögjön a saját szarjában és hugyában, amikor végzett akkor meg kenje a hajára, hátha nem zsírosodik tőle-:)

A Tyne folyó déli partja 2012.02.15. 19:31:02

@Ernoke: a filmet nem láttam, a könyv kezdődik így.

[c] 2012.02.15. 20:01:40

@Ernoke: A "bőrszagról" jut eszembe, van ugye az a tipikus szoláriumszag, amit mindenki utál. Szerintem valójában nem szoláriumszag, hanem "barnulásszag", ugyanis napozás után is előjön, csak gyengébben.

évuska 2012.02.15. 23:47:25

@rita a felcser: köszönöm, tudtam, hogy reagálni fogsz.
Nem nagyon bírom a nőt amúgy.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.02.16. 16:34:28

Az igazi férfi bűzlik-koszlik, mint egy disznó. :)

A Tyne folyó déli partja 2012.02.16. 20:51:32

@évuska: mit vártál tőle? megsúgom, hogy én is szódabikarbónával meg ecettel takarítok a legtöbbször, és most fogyott el a doboz mosódióm is:) sajnos, ahol vettem, már nem árulják, máshol meg nem láttam még sose. bele is fogunk pusztulni mindenféle fertőzésbe:)

Zorita 2012.02.16. 22:17:17

@Somló November: hát iet! :) és mi volt a fülzsírtorta, a narancsos minyon?

csi szi 2012.02.19. 02:58:50

@Modor Tibi: Lolol. Esetleg Kanada helyett is lehetne ajánlani az őshazát egyeseknek, akiknek szintén elviselhetetlenné vált ez az ország :)

évuska 2012.02.19. 11:15:09

Ja, közben megtaláltam egykori cikkemet a témában:
nol.hu/velemeny/20091222-gyermek_erkezesere_keszulve

De szép időszak volt az.
Mondjuk hogy a középosztály alja, ezt akkor is a férjem forszírozta, ma már nem mondanám így, túl optimista voltam a többiekkel kapcsolatban, azóta elcsúszott az egész (épp a hitelek miatt), a középosztály alja úgy kénytelen spórolni, hogy az szívfacsaró. Ja és családi segítség sincs, helyette konfliktus.

lárvalányhaj 2012.02.19. 17:38:00

@évuska:

Hordozókendő-oktató? :P
Ősanya lvl 99

évuska 2012.02.20. 10:16:09

@lárvalányhaj: Tulajdonképpen jó itt a modoroson, a törzstagok intellektuális színvonala meg az érdekes témák miatt, ha
-- a régebbi és béna posztokat (amelyek a téma minimális ismerete nélkül, kizárólag a távolból, fölényes röhögés igénye miatt születtek) nem akarnak címkeként mások lelövésére/kiröhögésére használni /ha te normális hordozóeszközzel, magadtól a hátadra kötöd biztonságosan, egészségesen és kényelmesen a csecsemődet (ami nincs, ugye -- ez a bibi a beszólással), akkor gratulálok, nincs rám és bő száz társamra szükség/
-- a régi törzstagok némelyike pusztán azért, mert férfi, nem ír szorongató és lekezelő hozzászólásokat támadóan.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.20. 10:43:06

@évuska: az ilyen hiperintellektuális magaskultúrás társaság, csupa egyéniségből ugye (de tényleg) bevallhatóan pont ugyanolyan unalmas a 3. évben, mint bármelyik másik. hehe

lárvalányhaj 2012.04.21. 00:55:38

@évuska:

"pusztán azért, mert férfi, nem ír szorongató és lekezelő hozzászólásokat támadóan"

lol wut
süti beállítások módosítása