Az ideális főnök II.

2011/01/26. - írta: Modor Tibi

-Tamás! Gyere csak egy kicsit. Azt tedd le. Figyelj már, ez a méjl, amit kiküldtél. Szóval ez így elég szar sajnos. Mi az a végén, hogy "thanks", mit köszönsz? Ne köszönd meg. Üdvözlettel vagy regards vagy bármi. Jól van? Lényegretörően, nem kell kacifántos kisregényeket írni, nem a bölcsészkaron vagyunk. Mielőtt kiküldesz bármit, először szólj, és megnézzük együtt. Itt vigyázni kell, ezek kurva nagy fejesek ám, minden betűnek súlya van. Ők a számokat akarják látni, az eredményt! Sziasztok, öt-hat-ezer-millió, dingsz-bumsz, üdv, Tamás. Idefigyelj, bármit csinálsz, és akármi - érted, akármi - nem világos, szólj, kérdezz. Hívj fel mobilon, akár a mítingrúmból is rángass ki, jó? És itt nálunk nincs olyan, hogy hülye kérdés - ezt jegyezd meg. Szóval nem kell mindig ilyen magán-partizánakciókat folytatni, inkább várj meg, csak legyen jó. Oké?

Na, ne menj még el, valamit meg akartam mutatni Excelben. Figyelj már, ez a táblázat ez sajnos elég szar. Jójó, tartalmilag helyes meg a számok is. De én nem ezt akarom látni. Nem, nem azt mondtam. Akkor félreértetted. Biztos rosszul fogalmaztam, biztos az én hibám. Azt mondtam, hogy a tavalyi tényt linkeld be, ide meg az idei tervet. Ide, nem oda. Az AH oszlopba, aha. Meg nem tudom, ezek a képletek se tetszenek. A hülye, túlbonyolított sumifes függvény helyett egy sima vlookup is tökéletesen is megtette volna. Namost ideális esetben nem fordul elő kétszer, és amazt meg nem értik meg, jó lesz a vílukápp, majd raksz bele egy csekket legfeljebb. Na ezeket itt mördzsöljük, oszlopszélesség, jól van, elhájdoljuk ezeket, nem kellenek, rádobunk egy kis pivót, na egész pofás lett. Ide zöld, ide piros, a betűtípust meg times new romanre állítom át, az jobban tetszik, unalmas az az arial eléggé, nem? Szerintem is.

Na hogy állsz? Nem azzal, hanem a 2008-as értékesítésekkel, amit még a reggel mondtam. Azaz, persze most az volt a fő prioritás, de ez még főbb prioritás volt. Ez így nem elég hatékony, elveszel a részletekben, édesapám, hejj. Na várjál, gyere ide, megmutatom. Küldd át közben a másikat, megnézzük. Aha, aha... hát nem pont így gondoltam, most frankón lecserélted a képleteket vlookupra sumifről? Figyelj, nincs ilyenekre időnk, jó? Nem azt mondtam, nem. Úgy gondoltam, hogy majd legközelebb. Straight to the point, érted? Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy kicicomázzunk mindent. Nagyon elveszel a részletekben, ez a baj. Na kezdd el írni a méjlt. Diktálom. Hi Serge, vessző, enter, vessző után nagybetű, javítsd. Please find attached... in the attachment... Tomikám, az attachEment, nem attachment, javítsd ki. De javítsd ki, Amerikában úgy írják. Nem érünk rá ilyenekre. Na, send. Send. Jól van. Hijj, már elment? Bassza meg. Na mindegy, jó lesz ez így is, nem az én nevemről ment úgysem. Tudják, hogy még új vagy.

Na Tamás, válaszoltak már? Dehogy húsz perce, volt az már egy órája is. Hívd fel őket, zaklasd őket, kínozd őket! Most! Akkor toljál rájuk még egy méjlt, de most már cc-zd bele az Antoniót is, attól be fognak fosni. Még mindig nem veszi fel? Küldjél nekik egy meeting requestet, ott most hány óra is van Los Angelesben? Na, mindjárt felébrednek akkor. Ottani idő szerint reggel 8-ra küldd nekik a meghívót meg a kódot. Tudod, itt feneklik meg minden, hogy az a sok szar méjl csak ide-oda megy, időrabló tevékenység. A kólokon pedig azonnal mindennek lesz ownere, határideje, ott nem sumákolhat senki. Na jól van, új vagy még, ne aggódj ez miatt.

Igen? Mondjad. Mi a kérdés? Hát persze, hogy a 2009-es ténnyel hasonlítjuk össze. Ezt már beszéltük, ezt neked tudnod kéne. Még jó, hogy. Józan ész, common sense. Jó reggelt! Hogy haladsz? Mi, még mindig azt csinálod? C-sssszzzz... ellenőrizni? Nemnem, megmondtam ezerszer a többieknek is, aki este 7-8 után még itt van, az egyszerűen nem hatékony. Time management, érted? A kulcs: priorizálás, rendszerezés. Mutasd csak... aha, aha... páhhhh, milyen beállítások már ezek? Na várjál, egy kis review toolbart hozzácsapunk, egér, görgetési érzékenység minimális, kalkuláció manuális F9, jó, ezt kihúzzuk oldalra, gridlines kikapcs, na idenézz, látod? Mennyivel jobban lehet már így dolgozni. Bázz, autosave, azonnal disable, de utálom az autosave-et. Itt ez a cella onnan szedi, és ott meg #ref-re fut. Látod, mutatom. De furcsán változnak a színek, ahogy így benyomom, nahát. Huhh, de csíkos lett a képernyőd, kicsit megpróbálom ezt a pöttyöt itt a hüvelykujjammal ledörzsölni, amit valaki beszéd közben ráköpött. Pff, mi ez a magzar billentzuyet... na, sajnos én az angolt szoktam meg, átállítjuk gyorsan. Áááááááápci! Ez a kurva allergia vagy mi ez, na. Hol az egér, majd megszárad a tenyerem. Sietnünk kell, mindjárt öt óra.

Na. Bassza meg, hol az a méjl? Itt neked komoly rendet kell majd raknod, Tomikám. Te jó Isten, mik ezek a favoritjaidban? Klikk-klikk. 200 levél az inboxban? Na, feladó: WichshundvesszőMáté, SmithveszőAdrian, O'Brady, VonhintenvesszőHelga... (kerepelő görgetés) Budget preparation 2010 - na persze, micsoda kamutárgy, majd pont erről levelezel a P2P-s Hajnival -, Ma este kocsmatúra? - áhhh, a magánlevelezést talán tényleg nem itt kéne, neked ilyenekre van időd... -, Bitumex Sales 2009, na ez az. Megvan. Látod a szerkezetét? Na, megvan az adatbázisunk, meg még két másik forrás. Na, amit megcsináltál most 5 óra alatt, az nem rossz, de közben rájöttem, hogy az nem lesz így teljesen jó. Tudod, a kintieknek azonnal látniuk kell a számokat, nem érnek rá ott pöcsölni, hogy most melyik az eredmény, melyik a bevétel. Jó? Na, ezt itt delete, delete, mi ez a sheet, delete. Na, mi ez a sok #ref? Na, undo. Bassza meg, nincs undo. Hm, hát itt valami elromlott, ez a kibaszott Excel, a kurva életbe már! Na, szóval megvan még kb., hogy milyet csináltunk eddig? Na, akkor a lényeg már megvan, csak ezt az oldalt meg ezt a kis databázist kell újrahúzni, 5 perc. Nem lehet több, nem érünk rá cizellálgatni. Megépítjük gyorsan, addig leugrok egy blázra. Közben hívd fel a Robertót gyorsan, hogy beért-e. Hívd fel, hívd fel. Ott a mobilszáma. Kis proaktivitás, az hiányzik belőled sajnos. Ez a baj, hogy megvárjátok, hogy a problémák majd úgy maguktól megoldódnak. Hát ez nem az a világ. Egy tökéletes világban talán. Tedd magad láthatóvá a menedzsment előtt is! Aki nem visible enough, azt hiába ajánlom bármilyen magasabb sávba, érted, Tomikám. Ide nem excelgyárosok kellenek, ide elemzők kellenek. Kezdményezőkészség, tulajdonosi szemlélet, rámenősség. Ne várd mindig, hogy majd én mindent ellenjegyzek meg átolvasok. Meg kell tanulnod önállóan dolgozni.

Na, melyik folder volt az? 2009 május, augusztus, november... aha. Na ez minek van még itt? Nem őrizgetünk minden szart, kontroldelete, jól van. Na jól van. Szerintem már nem fog kelleni, remélem. Csörög a telefonod. Na, azt mondja "Hajni", vedd csak fel nyugodtan, nem szégyen az.

Pfff, látod, még mindig ugyanazt a rohadt fájlt csináljuk. Megvolt vagy nem, olyan munkát nem adunk ki a kezünkből. Na figyelj már, ezt most veled hagyom, szerintem innen menni fog egyedül is. A méjlt meg küldd el a Robertónak, és cécézd bele az Antoniót is.

Lassan tényleg lépek, 7 óra lassan, aztán elvileg megyünk az esküvőexpóra is az asszonnyal vagy mi. Nem vagyunk elég hatékonyak, látod? Már azért nincs sok hátra, látom. Ja, és még azokat a szlájdokat, azokat is dobd már össze a Bobnak, légyszi. Ott vannak a múlt havi mappában, ugyanaz, csak a képeket kell kicserélni, 1-2 új szöveg mellé, olyan 30 oldal körül lehet. Gyors csekk itt-ott, 10 perc az egész. De még ma kéne.

Na aztán ne maradj túl sokáig, okés? Jó pihenést! 

Címkék: multi munkahely
137 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noirp 2011.01.26. 13:35:48

@escargot: Ó, bassza meg. Az ilyet ütném. (Kollégát már küldtem ilyenért a francba. Nem tiltakozott.)
@Balance Of Power: További változat: még és már nincs asszon, hanem vmelyik beosztott kapaszkodik a farkába.

noirp 2011.01.26. 13:51:32

baszki, ezért oszt érdemes volt tudásközpontot gründolni. Azt hittem, kutatóintézetek stb. kerülnek oda. Nincs az országban egy vásárváros se? :P

escargot 2011.01.26. 14:01:06

@noirp: Megnyugodhatsz: Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a rendezvény ideje alatt a Könyvtár a megszokott nyitva tartással várja használóit.
(És gondolom, a felújítás ideje alatt a műkörmös is zavartalanul üzemel.)

2011.01.26. 14:09:32

@noirp: most már Győrben is van Tudásközpont, oda vajon mit fognak szervezni?:)

medvedr 2011.01.26. 14:34:22

@noirp: Nagyon eltatláltad! Hüppögve vallom be , ilyet én is szoktam csinálni. A járványhelyzetet az állattartókat, az én főnökeimet, és mindenki mást okolok érte, de szvsz szerint átlátnak a faszságaimon. Amelyik meg nem, az ki van rúgva.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.26. 14:40:20

Corporate Finance tanárom amolyan igazi, oldschool amerikai üzletember fajta volt, aki még szállított a Vietnam War-hoz equipmentet, meg lízingelt repülőt, szóval ilyen pre-billgates figura. Olyan szépen tudta a középnyugati angoljával mondani, hogy kééééeeeeesh (cash)
Na ő tanította, hogy egy rendes memo az nem ér le csak a lap kétharmadáig, és az első mondata úgy kezdődik: I recommend... és tartalmazza a teendőt. A következő két mondat felsorolja az indokokat, vastag betűvel a beruházandó összeg és a várható nyereség. A többit nem olvassák el, csak cikik a háromsoros memók.

escargot 2011.01.26. 15:00:24

@Professor Pizka: És ha már I recommend, akkor rögtön megvan a felelős is. Tetszik az öreg stílusa, külön is tanítani kellene.

blur7 2011.01.26. 15:09:15

@Brother Love:
Amikor közalkalmazott anyám fizetésemelést kért, a tanácselnök (aki osztálytársa volt korábban) ezzel utasította vissza: "Minek az neked? Nő vagy, nem iszol."
Nem is adott. Magát meg átitta a túlvilágra.

escargot 2011.01.26. 15:09:21

@Professor Pizka: A tipikus amerikai tanácsadó-look. Joviális, enyhén szabott arc, belőtt ősz frizkó, szürke öltöny, reformed smoker, szolid whiskey. Irigy-e vagyok? :)

noirp 2011.01.26. 17:08:04

@medvedr: :D A beosztott általában _nem_ olyan hülye, mint ahogy a főnöke hiszi (és viszont, teszem hozzá)
Mondhatnám több fasságodon/-otokon átlátnak a népek, mint gondolnád/-tok :D
am köszönöm, köszönöm, köszönöm: végre vki, aki beismerte, h menáger létére nem ő az Öregisten.

@escargot: Megnyugodtam. :P

@Hadrian77: Győrben? Mondjuk:
--Horváth Ede vándorkiállítás
--Kiállítás a győri szeszgyár csúcstermékeiből
--Kéngáz-,kőszénszag-és kosz-Expo 2011
--Bicikli-és Dongó-nosztalgiakiállítás (N.B. ez színtisztán hülyeségből jutott eszembe; de egy ilyet mégis megnéznék.)

2011.01.26. 17:32:00

@noirp: vegyük fel a listára a műpadlót, függönyt, kekszet is.

Bicikliből csak virtuálisat tudok:
mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu/

Styxx 2011.01.26. 17:34:14

@Professor Pizka:
Haváj élete van a csávónak, Hawai PHD-zés:-)

noirp 2011.01.26. 17:43:38

@Hadrian77: kösz :) :) Igen, ilyen csodacsotrogányok még jártak a győri utcán, amikor odakeveredtem (1993-99). Akkoriban nagyon kétkerekes város volt. (Hogy most is az-e, majd megmondják.)

Upsz banyek, hát télleg, kihagytam a Graboplastot, a kekszgyárat meg a Gardénia függönyt. SkandaLLum.

2011.01.26. 17:47:12

@noirp: most is kerekes város:) én is csotrogányon járok, igaz nosztalgiából, nagyanyámék 25 éves Csepeljét ráztam gatyába:)
Mit csináltál 6 évig?

noirp 2011.01.26. 17:47:22

@Professor Pizka: Nézd, azért mindig, újra és újra elgondolkodom rajta: _miért_ képtelen 3-4 sornál többet értelmezni az, aki a fölsővezetésben ül, és miért képes rá az eggyel alatta levő (és most ne gyere az időhiánnyal, mert nagyon ki foglak röhögni); illetve, ha már diszlex szegény fejes, mijafaszé' kell neki annyi report, körlevél, stb.

noirp 2011.01.26. 17:48:06

@Hadrian77: áltisk 7.-8. o., gimi, utána söprés Veszprémbe, egyetemre.

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2011.01.26. 17:55:11

Kibaszott kurva zseniális poszt! Szétröhögtem az agyam:D

ixub 2011.01.26. 18:17:06

@noirp: Én eggyel alatta vagyok, csak hogy tisztázzuk, de azt látom, hogy a főnököm naponta 300+ emailt kap. Na az ha mind litánia lenne és nem lenne kiemelve a lényeg csak az olvasgatással elmenne a munkaideje. Nem sajnálni és védeni akarom őket, csak ez is hozzátartozik az igazsághoz.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.26. 18:24:23

@noirp: Nézd, nekem megvan erre a vezetéstudomanyi elméletem:

A felsovezetonek ugye elvileg az lenne a dolga, hogy dontéseket hozzon, a beosztottnak pedig az, hogy a dontéshez a felsovezeto szamara informaciot szolgaltasson.

A probléma az, hogy a legtobb felsovezeto képtelen dontéseket hozni, mert:
a) nem ért hozza
b) gyava, es nem meri vallani a felelosséget

Ezert a felsovezeto egyre tobb reportot ker, mert:
1) reméli, ha elég reportot lat, egyszer csak eszébe jut valami
2) addig is ugy tunik, mintha munka folyna

Viszont a report nem lehet 3-4 sornal hosszabb, mert:
1) a fonoknek megfajdul a feje, ha kettonel tobb szamot lat
2) Lekesi a délutani squash-partit

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.01.26. 18:43:13

"ijj, már elment? Bassza meg. Na mindegy, jó lesz ez így is, nem az én nevemről ment úgysem. Tudják, hogy még új vagy."

Ez zseniális :) még mindig fetrengek!

2011.01.26. 18:48:28

Ügyfél, Főnök, Én.
Főnök elmondja a feladatot, találjak ki valamit. Elkezdem csinálni, megmutatom félkész állapotban, mire elmondja, hogy szerinte ez miért nem jó, és mi legyen. Újrakezdem, majd mutatom az ügyfélnek, aki elmondja kb ugyanazt, amit én elkezdtem.

másik, ugyanez a felállás, csak már én beszélek az ügyféllel, majd főnök látja, hogy mit csinálok. újfent beleszól, hogy mit hogyan kellene. mondom, de az ügyfél ezt kérte, mire ő: az ügyfél hülye, nem ért hozzá csináld úgy, ahogy mondtam.

a legdurvább. főnök nekem: tök jó ez az anyag. főnök ügyfél panaszára regaálva: tudom, én is kértem ezt a változtatást / szerintem is nagyon szar az anyag
wtf??

ezek után teljesen kihagytam a rendszerből a főnökömet

2011.01.26. 19:13:49

@altoid: felső-vezetők stratégiai döntések, középvezetők taktikai döntések, alsó szintű vezetők operatív döntések, a lent keletkező információk napi információk, ahogy vándorolnak felfelé átalakulnak operatív és stratégiai információkká, a lentről fogadó felfelé átadó lesz. Valahogy így lenne logikus.

Bloodscalp 2011.01.26. 19:23:54

@Frengi: ilyen rövid hozzászólásban ennyi baromságot...

persze szegény főnökök:) és hogy a beoknak nem kell gondolkozni, azok bármilyen droidok lehetnek ugye, ha meg gebasz van a főnök feláll és azt mondja: a droid jól funkcionált-én basztam el....ilyen sztem az életben nem volt...csak a fordittotja...

mellesleg a "főnök" szereti kurogatni a női beosztottakat, de ez már külön poszt:)

Majda 2011.01.26. 19:47:46

A főnökök tényleg utálnak döntést hozni, aztán ha mégis rákényszerülnek, akkor a tények és észérvek ellenére izomból (mert agyból nem menne :).

Nekem olyan sztorim volt, hogy két egyforma határidős cucc, mindkettő időigényes, egyszerre a kettő nem fér bele (túlórákkal sem, ha megpusztulok sem). Nem én szerveztem, csak úgy megkaptam, két irányból. Közvetlen főnök nem akart dönteni, ő adta az egyik feladatot, hát továbbküldött a legfőbb fejeshez. Na az ő szájából hangzott el, hogy "mindkettő fontos, mindkettőt meg kell oldani. Oldd meg." Na kösz a semmit, gyakorlatilag visszapasszolta a felelősséget, ha valamelyik ügyfél pampog, akkor rám lehessen kenni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.01.26. 20:29:46

-na figyelj! mi van az állapotjelentéssel?
-elküldtem mélben
-mikor? nem is kaptam tőled mélt. na nézzük. tárgy: jelentés. ez tegnapi? ez miez? miért küldted?
-te kérted tegnap.
-ja igen nézzük, ezt nem így gondoltam most jó lesz, de nem akarok bogarászni, nyomjad bele excellbe, írjál mellé statisztikát, az elmúlt hétről, és folytatólagosan. persze, mind az 500-at írd bele. de átlátható legyen, nem akarok bogarászni. csak ránézzek, és tudjam.
szóval állapotfelmérés?
-ott van kettővel feljebb.
-ja látom. két hete? miért nem szóltál hogy elküldted? na most akkor mi van? mennyi kell?
-bele van írva 3 vagy 5 attól függ mennyit szánunk rá.
-na most telefonálnom kell. foglald össze egy excellben aztán küldd el mailben.
-de mennyi a keret?
-bocs tényleg fontos a teló, akkor küldjed majd.

nyelv-ész 2011.01.26. 20:51:52

Már két ilyen főnököt bedaráltam, a harmadik most van a darálóban.

Először is bármit kér, elkészítem neki az összes lehetséges változatban, persze egy ésszerű határon belül, ami még nem jár túl sok plusz melóval. Ettől általában teljesen megzavarodik, sokáig nem tudja, mi legyen a végleges, aztán általában 2-3 változat összeolvasztásával beéri, amit már pillanatok műve elkészíteni.

Ha van ilyen pöttyösfelni-cirokseprű projekt, mindig megtartom az eredeti verziókat, és a másolatukat alakítom át, így amikor vissza kell térni az eredeti verzióhoz, az gyakorlatilag már kész is van.

Emiatt gyakran előbb kész van, amit kért, mintsem hogy kitalálná, még mivel basztasson.

Ha mindez a nagyfőnöknek kell, sokszor már azelőtt megkapja, mielőtt újabb ötletei támdnának, és mielőtt az én főnököm valami kreatív baromsággal agyon nem bonyolítaná azt, ami a nagyfőnök eredeti kérése volt. Mire a főnököm elmegy a nagyvezérhez, hogy villogjon a zsenialitásával, hogy milyen új ökörség jutott az eszébe, a nagyvezérnél már ott az én eredményem, amit a nagyvezér a főnököm arcába tol, mondván, hogy "most jössz ide variálni, amikor már kész is az egész?".

Néhány ilyen alázás után a főnököm teljesen elbizonytalanodik, nem mer velem szívózni, ugyanakkor a nagyvezér meg engem tesz a prémiumlistára, mert én olyan kurva hatékony vagyok.

Emiatt a napi, heti kimutatások és egyéb szarságok rövid idő alatt összeintegrálhatóak egy havonta egyszer elkészítendő mega-giga anyagba, amiből az összes menedzser ki tudja olvasni azt, amit akar, vagy akár az ellenkezőjét, engem meg hetekig mindegyik békén hagy.

doszy 2011.01.26. 21:19:38

@nyelv-ész: Taníts, mester! :)

Amúgy a "probléma megoldja magát" hozzáállás nagyon sokszor működik. Már többször eljátszottuk, hogy jött a főnök, hogy foglalkozzunk egy tök más területtel, mint amit addig vittünk (értsd: legalább egy év kéne, hogy profik legyünk belőle, viszont egy ismerőse mondta, hogy az milyen jó). Vita helyett csak benyögtük, hogy jó, majd mindenki szépen elfelejtette.

Mikor később jött, hogy mi van a dologgal, adtunk neki egy riportot, hogy mennyit foglalkoztunk vele, és az elemzésből látszik, hogy nem érdemes megvalósítani. Mivel az elemzést úgyse olvassa el, csak az első és utolsó sorokat, abszolút biztonságban voltunk. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.26. 21:21:29

@noirp: ebben a módszerben nem a három-négy sor volt a lnyeg, hanem hogy ne sokoldalas bullshitet gyártsunk, hanem hozzunk egy döntést rövid indoklással és a háttérmunkát meg tegyük mell. Elolvassák, ha akarják, de MBA kurzuson elvileg döntshozókat képeznek, tanulják meg meghozni és röviden indokolni a döntéseiket.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.01.26. 22:11:28

kegyetlen a post, fájdalmas nagyon :D

vezereger 2011.01.26. 22:38:11

Csak gratulálni tudok, a poszírónak, kiváló nyelvezet, lendületes stílus, és profilirozás!

Tetszett, jót röhögtem!

Alapvető élelmiszer 2011.01.27. 07:17:31

@ixub: Mert a főnökök javarésze nem főnöknek való. Fölöttem egy ugyanilyen töketlen balfasz ül. Heti legalább 2x elsüti a meetingen, hogy ő szeretne végre kiszállni a napi darálóból és csak a stratégiai célokkal foglalkozni, de amint nem rakod bele valami huszadrangú e-mail cc-be, abban pillanatban falhoz vagy állítva, hogy miért mered őt kihagyni, neki erről az ügyről TUDNIA kell.
Így aztán megkap napi kb. 160-200 e-mailt, aminek 90%-a kuka, mert mi is csak azért írjuk, hogy a felelősség ne rajtunk nyugodjon.

Semper Fidelis 2011.01.27. 07:46:05

Bizony, nálunk is úgy van, hogy a főnök a marha magas fizetésért 0 felelősséget vállal. "OLDD MEG!
De legyél rugalmas! Ne bújj a szabályok mögé! Miért nem tartod be a szabályokat? Oda van írva, csak be kell tartani! Már megint a szabályra hivatkozol?? Tudom, hogy az van odaírva, de azért lehetne egy kicsit félrenézni is nem? MICSODAA???? Hogy merted? Nem látod mi van odaírva???"

noirp 2011.01.27. 08:08:52

@ixub: Ezt a rossz rizsa már a könyökömön jön ki. Ha már bekéri azt a rohadt jelentést, értelmezze. Annál rosszabb a földön nincs, mint mikor 2-3 havi kemény munkád összegzéséből az illetékes csak a színes képeket/ a 14-esnél nagyobb betűmérettel írtakat fogja föl, mert "nincs rá ideje".
Ő gazdálkodik az idejével, nem a Párkák; ha nem képes beosztani, az hadd ne az én bajom legyen már.

@altoid: Sajna én is ezt látom.
Am a délutáni squash-partit ígyis-úgyis lekési, mert ritka az olyan vezető, aki nem késik, "elfoglalt" voltára hivatkozva.
A squash-partitól amúgy sztem mindenütt rettegnek a kutfejl-, markecing-, beruházási és hasonló részlegek dolgozói, ti. a főnök ott szedi föl újabb és újabb zseniális ötleteit.

noirp 2011.01.27. 08:10:32

@Hurrá Torpedó: (off: a nickedet adó banda sztem zseniális): ismerős. ismerős...

noirp 2011.01.27. 08:13:04

@altoid: Még egy megjegyzés: észlelésem szerint az, hogy nem ért ehhez vagy ahhoz, még nem gátolja a főnököt a döntésben. A szakember csak akadékoskodni tud, de _ő_ mindent megold két perc alatt.

ragadicspityu 2011.01.27. 08:15:40

lehet hogy én vagyok "túledzett a projekthez", de egy halál megszokott, szinte még jóindulatú főnököt vizionálok a cikk alapján, akinek a tökét a család és az amerikai főnök egyaránt húzza folyamatosan.

Swind 2011.01.27. 09:45:33

A cikk jó, az ennyire szánalmas figura nem főnöknek való.
Viszont, a kommentelők picsogása is szánalmas a saját főnökeikről.
Legyél te is főnök, és majd rájössz, hogy akármit csinálsz sose jó, akármilyen hibát követsz el, felnagyítják. Ha bármilyen stílusban elmondod a csapatod tagjának a hibáját, pont az a stílus nem lesz jó. Majd rájöttök, és egy idő után csak az fog érdekelni, hogy korrekt legyél, de leszarod, hogy kedvelnek-e. Menjen a szekér és kész.

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2011.01.27. 10:01:16

@Swind:
Az én főnököm a Kaszás, de majd szólok neki, hogy téged is vegyen fal a listára, ha lesz any vacancy.

Swind 2011.01.27. 10:03:24

@Nekrológ: Csak nehogy magadra is felhívd a figyelmet. Kösz a jóindulatot.

noirp 2011.01.27. 10:26:59

@Blassius: Már tegnap kint volt...
@Swind: Igazi, virtigli, építő vezetői hozzászólás, megnyaltam a tíz ujjamat.

MagyarZizzi (törölt) 2011.01.27. 10:28:46

Kirázott a hideg, miközben olvastam! Milyen jó, hogy az én főnököm nem ilyen! Hanem pont az ellenkezője, csináljátok gyerekek, ahogy nektek tetszik, jó az úgy, én nem szólok bele, hoppá, nem jött össze, sebaj, mi jól csináltuk, ők a hülyék...

Swind 2011.01.27. 10:35:57

@noirp: Fölösleges gúnyolódni, nem építő szándékkal írtam:) Egyszerűen szörnyű olvasni a hozzászólásokat ebben a témában, például a Munkahelyi Terror blogon is. Az általános munkavállalói morál, tisztelet a kivételnek:
1. Nekem senki ne adjon tanácsokat, pláne a főnököm.
2 A főnök köcsög, és nem ért semmihez.
3. Korrektséget várok el a főnöktől, pontos fizetést, prémiumokat, de emelett beleférjen rendszeres akár órás késés.
4. Nagy lé kell, de ne nagyon kelljen dolgozni.
5. Ne kérjen rajtam számon senki semmit, főleg a főnök amki többet keres mint én, de milyen alapon?
6. Ha egyszer főnök leszek, majd én rendes leszek!

kb ennyi. szánalom

Nadiposzi (törölt) 2011.01.27. 10:47:19

Az én főnököm kedves, megértő. Nem ró rám többet annál, amit ő is eltudna végezni. Az én főnököm bátorít, ha kell, hogy a kudarcok ne szegjék kedvem. Konzekvens, építő kritikái csak azt a célt szolgálják, hogy magamtól rá leljek a helyes megoldásra. Ilyenkor együtt örvend velem, tudja, hogy a kis segítséggel kiharcolt probléma megoldás olyan öröm nekem, mint a szomjazónak a tiszta forrásvíz.
Az én főnököm szíve arany, ma reggel is mosolygott, a kíséretében levő fehér köpenyesekkel együtt, amikor végül sikerült meggyőznie arról, hogy ezek a kis színes drazsék a javamat szolgálják, nyeljem csak le őket nyugodtan.
Ti csak álmodoztok erről a tökéletes főnökről, de én már révbe értem.

Lygia 2011.01.27. 11:11:10

@Swind: Itt egy bizonyos típusú főnökről van szó, ha nem tűnt volna fel.

noirp 2011.01.27. 11:37:54

@Swind:
1. Adjon tanácsot (szakmai), de ha hülyeséget beszél, ezt lehessen neki megmondani. (Ez rohadt ritka)
2. A főnök olyasmibe lahol bele, ami nem a szakterülete.
3. Én _nem_késem. Viszont ha a vezető mindenhonnan késik 25-90 percet, az igenis szar. Fizetés: csak annyit kérek, h a szerződésbe írt napon utalják, ne 3-6-8 napokkal később. Néhol még ez is teljesíthetetlen, úgy látszik. Prémium: én nem vezető vok, ergo nekem nem jár 20 helyről sáp; az alapbéremet kapom, oszt ennyi.
4. Ha neked ilyen beosztottaid vannak, gratulálok hozzá.
5. Kérjen számon, de konkrét hibát mondjon, ne azt, h. hányas betűtípust használok. Ne nekem kelljen kitalálni, mije fáj. Mondja meg, és kijavítom.
6. És te?

noirp 2011.01.27. 11:39:55

@noirp: megj.: Miért olvasol MT-t? Alacsony vérnyomás? Igyál inkább egy konyakot :)

escargot 2011.01.27. 11:47:05

@noirp: Még a TopJob hírlevél fórumain tudnak nagyon, a rettenetesen bölcs és öntudatos, ötvenes, főleg műszaki hozzászólók. ("Miér' csak irodai munkában gondolkodnak? Az értéket nem ott termelik meg.", "A huszonéves, semmihez se értő HR-es kislány engem ne felvételiztessen.", stb.) Bizonyos szempontból megértem őket, de a többségükkel nem szívesen dolgoznék.

Swind 2011.01.27. 11:47:23

@noirp: :) Nincsenek ilyen kollegáim, évek óta változatlan a csapat. Nem csak hálistennek, mert emberismereten is múlik felvételnél. Egy általános , gyakori trendet írtam le, ami megjelenik a hozzászólásokban, minden munkahelyi témában és ez elborzasztó.
A hatodik pontra: Ha egy főnök rendes az epikus hiba. Korrekt legyen, ne rendes. Ne szeressék, tartsák korrektnek, akkor megy is a szekér.

noirp 2011.01.27. 11:56:42

@Swind: Félreértesz.
Nem azt várom, hogy a főnök szeretetreméltó legyen. Nem az a dolga.
Legyen korrekt, pontosan. Sokunknak kismarháknak ez elsősorban azt jelenti, h. _ne_szóljon_bele_abba_ami_nem_a_szakmája_.
Utána még lehet olyasféle vágyálmokat sorolni, mint a következetesség (a priorálásban), a pontosság (ami a királyok udvariassága állítólag) és egyebek, ami a beosztottaknál alap.

Ha népszerű akar lenni, erőltetetten, édelegve, az káros és undorító is, szvsz.

MT-t olvasni meg nem érdemes; azért, mert nem az átleg munkavállaló ír oda, hanem akinél épp borult a bili. Nem szabad következtetést levonni belőle, szerintem.

Lygia 2011.01.27. 11:57:00

@Swind: Viszont a korrektségbe nem férnek bele azok a dolgok, amiket az itt kommentelők sérelmeznek. Az a többségi főnöki/tulajdonosi álláspont,h ha már fizetem, akkor látványosan dolgozzon meg a pénzéért. Ezért kerülnek kitűzésre szűk, valójában nem létező határidők, ezért értesülsz a tényleges határidőkről az utolsó pillanatban, ezért nem tudod megbeszélni a munka feltételeit előzetesen, és dolgozod át inkább húsz alkalommal a készet, és ezért esik be a főnök a munkaidő vége előtt 10 perccel valami hiperfontossal. Ezek gyakorlati tapasztalatok, és mint ahogy említetted a munkavállalóknál, itt is tisztelet a kivételnek. És igen, amióta ezeket a gyakorlati tapasztalatokat átéltem, én is hát legalábbis főnököcske vagyok, és jobban állok a dolgokhoz.

noirp 2011.01.27. 11:57:25

jav. átleg=átlag

Swind 2011.01.27. 12:00:58

@noirp: Már leszoktam az MT olvasgatásáról, bevallom sokszor ismeretszerzési szándékkal is kerestem fel, vagy összehasonlítási szándékkal magam viselkedésével.

_ne_szóljon_bele_abba_ami_nem_a_szakmája_.

Ez azért durva általánosítás, valamiért csak döntéshozói szerepbe került nem?

Jobb ez a mondat? Figyelj ez így nem tetszik/nem lesz jó/nem ez az igény, legyen így OLD MEG!
hmm?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.27. 12:02:13

@Swind: Az epikus hibák borzasztóak. Én a lírai hibák híve vagyok, de néha beülök egy-két drámai hibát is megnézni. Bár, a nagy pesti hibahelyek sajnos nem jók, egy-két kisebb kamara-drámai hiba azonban élvezetes lehet.

Swind 2011.01.27. 12:04:31

Egyébként pedig nem azért szánalmas a cikkben leírt vezető, mert így viselkedik (ez emberi tulajdonságokra vezethető vissza), hanem mert nem hatékony vezető.
Elveszik a részletekben, nem bízza a szakemberre a probléma megoldását, tulajdonképpen megpróbálja megoldani helyette.
Francnak akar helyette dolgozni. Az ilyen, fölösleges "majmokat" ültet a vállára, mert egy idő után minden szarért őt keresik, és 30 ember munkáját fogja végezni.

noirp 2011.01.27. 12:05:19

@Swind: Ha valaki (mondjuk) közgazdász végzettséggel lett döntéshozó, és (mondjuk) a vegyésznek ad hülye tanácsokat (mert megteheti) akkor igenis kinyílik a bicska.

noirp 2011.01.27. 12:07:09

@Swind: ez a leírásod viszont talált. És így aztán a "majmos" vezetőnek tényleg nem lesz ideje meghalni se.

Swind 2011.01.27. 12:07:31

@noirp: igen :) Bár eltudom képzelni azt az esetet is: Te figyu, ennek az íze borzalmas, így nem lehet eladni (közgazdász vezető)
Minek szólsz bele, tettem bele mindent ami szakmailag belevaló (vegyész)
:D

Nadiposzi (törölt) 2011.01.27. 12:07:59

A MT blog az internet egyik legsötétebb segglyuka, a homárral egyetemben. Beképzelt észosztók, kamusztorik, tenyérbemászó, semmiségeken baszakodó emberek.

2011.01.27. 12:09:23

Kedvenc főnöki utasításaim:

1. Oldd meg! (Miután 20 percben részletesen kifejtettem, hogy miért nem megy a dolog.)
2. Találj ki valamit! (u.a.)
3. Fellebbezzünk! (Miután pl. már az ügy elején feljegyzésben kifejtettem, hogy inkább egyezséget kellene kötni, eleve bukott a dolog.)
4. Kérjünk felülvizsgálatot! (MIntha az valami harmadfok lenne, amit okkal-ok nélkül kell gyártani.)
5. Drága a papír, a mellékleteket ne 3 példányban küldd! (MIután ez a törvényi előírás.)
6. Vitassuk a jogalapot! (Amely a mi jogerős határozatunkon nyugszik.)
7. Vitassuk az összegszerűséget! (Amely a mi számfejtésünk, kimutatásunk alapján készült.)
8. Vitassuk a tényállást! (Amelyről mi vagy más hatóság már jogerős döntést hozott.

Meg effélék...

mook 2011.01.27. 12:10:32

@Swind: Írd meg a modoros beosztottat, ha van hozzá érkezésed. ;-)

Dr House 2011.01.27. 12:13:57

a hivatali patkányok című filmet tudom ajánlani, amiben a főnök tökéletesen tükrözi a fentebb leírtakat.

noirp 2011.01.27. 12:14:14

@Swind: :D Ebben viszont igazad van; ez is benne lehet a pakliban :)

A rosszabb eset az, ha:
-Közgazdász:-De igenis, tegyed bele még ezt is! Nagyon egészséges!! (=Láttam a CKM-ben a reklámját)
-Vegyész: De főnök, ez így igen rossz ízű lesz!-
-Közgazdász:-Oldd meg! A gyerekedet is nekem kell megcsinálnom helyetted?
Innentől:
-Te figyu, ennek az íze borzalmas, így nem lehet eladni stb. :D

Swind 2011.01.27. 12:20:35

@Brother Love: Ha most egy ügyészségi munkahelyről beszélsz, akkor állampolgárként nem túl megnyugtató számomra a tudta, hogy a főnököd nem rossz főnök, csak szakmailag tudatlan :)

xstranger 2011.01.27. 12:23:33

Excelbuherator elete mindig szar lesz mert az egy szar melo, ugyanolyan mint a soron dolgozni a Suzukinal csak elvarjak tole a diplomat.

-Ha hulye a fonok, keress mas allast, valoszinuleg nem fog magatol megvaltozni.
-Ha excelbuheratorsag megoli a lelked, keress mas szakmat.
-Ha mashoz nem ertesze akkor merulj ala es bekkeld ki a hatralevo 20-30 evet, de csodalkozni ne csodalkozz.

2011.01.27. 12:24:08

@Professor Pizka: Hehhehehe, ez jó! Amúgy mi lenne a javaslatod az "Epic fail" fordítására? Mert gondolom ennek nem éppen szerencsés tükörfordítása eredményezte az "epikus hiba" számomra megfejthetetlen definícióját... Mi a fasz az? Színdarabban vagy versben a regény műfaji jellemzőit alkalmazni?

2011.01.27. 12:25:29

@Swind: Nem is feltétlenül szakmai tudatlanság ez, egyszerűen csak makacs önfejűség - persze a végeredmény szempontjából szinte mindegy...

Swind 2011.01.27. 12:27:38

@Brother Love: A tragikus hiba megfelel?:) Ajjaj van ilyen színpadi műfaj is :)

2011.01.27. 12:44:16

@Swind: Meg. Az egyértelműbb.

Balance Of Power 2011.01.27. 13:28:57

@Swind: Semmi baj, ha 10x annyit keres, de a legtobben nm dolgoznak ezert 10x annyit. Sot, megszopni sem nagyon szokta egy fonok se. Leepitesnel sem nagyon lattam meg olyat, hogy vezeto(ke)t kuldtek volna el, inkabb a felfele buktatas a jellemzo. De mondom, ez onmagaban nem baj, mert ezekbe a korokbe barki szivesen bekerulne a kommentelok kozott is.
Ami szerintem alap es eleg ritka is: szakmailag lehessen felnezni a fonokre es emberileg is (ez utobbi alatt nem a maganeletere gondolok).

@Nadiposzi: :D Pedig jol indult, csak mara kifulladt.

noirp 2011.01.27. 13:41:38

@Professor Pizka: szűzmária édesanyám. A szimpla (nem light) dr peppert próbáltam csak, annak is van egy kis műanyagstichje-bár attól még jó volt-ez leírásnak is durva.

noirp 2011.01.27. 13:43:23

@Balance Of Power: A nagy pízt a felelősségre hivatkozva nyalják föl...okkal, nem okkal, döntse el ki-ki a tapasztalatai alapján :I

Swind 2011.01.27. 13:45:16

@Balance Of Power: Nehéz dolog ez, mert nagyon ritka, hogy a főnök jó szakember és jó vezető is egyben. A pozitív példákban is csak az egy vagy a másik van meg.
Ugyanez a helyzet tanároknál is, de az már egy másik történet.

noirp 2011.01.27. 13:45:29

@Balance Of Power:
"Ami szerintem alap es eleg ritka is: szakmailag lehessen felnezni a fonokre es emberileg is (ez utobbi alatt nem a maganeletere gondolok)."

Tényleg ritka, és az összes kisstílű fütyimaki ezt akarja kierőszakolni: a _tiszteletet_. Akit van miért tisztelni, az nem kepeszt érte.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.27. 13:45:53

@noirp: így van, elméletileg a felelősségért jár pénz, másfelől a ritka ismeretért (ahogy sokszor mondom: árkot ásni nehéz, kemény munka, ugyanakkor bárki tud).

Swind 2011.01.27. 13:49:23

A diplomáciai munkáért is jár a plusz pénz, sok munka van, a részlegek tevékenységének, igényeinek összehangolásával is :)

Swind 2011.01.27. 13:50:37

És azért is jár plussz pénz, hogy az egymással rivalizáló kisfőnököket kordában tartsam :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.27. 13:57:16

@xstranger: szerinted. Sokaknak meg ez tetszik. Számvitel-kontrolling-elemzői-pénzügyi állást megnéznék Excel nélkül, hallod.

Valakit a marketing érdekel, valakit az asztalosmesterség, valakit ez.

noirp 2011.01.27. 13:57:48

@vészmadár (pica pica): Az igazán magas szintű vezetésben (vez.ig., divízióvezető és a többi főcsővezér) nem tudom, lehet-e ritka ismereteket feltételezni.
1) gondolok az állami cégek rotációs kádereire (Kocsis I.) Közlekedésből energetikába hipp-hopp, átpattanunk? (vagy fordítva)
2) ha van is ritkább végzettsége, azt nem gyakorolja, mire a csúcsra jut
3) Inkább az _általános_ vezetői készségekre, tapasztalatra, vezetéstudományra szokás hivatkozni
hogyaszongya dinamikus, kommunikatív, innovatív stb.

amiben van is valami: a flasztervezetőnek bírnia kell kifulladásig akármilyen hülye tárgyalópartnerrel szemben; meggyőzőnek kell lennie; jó, ha meg tudja fejni az asztal lábát is pályázatilag
stb.

A nagy baj akkor van, ha az ilyen ember elhiszi magáról, h. a teológiába és a geológiába is érdemben belepofázhat.

noirp 2011.01.27. 14:05:37

@Swind:"hogy az egymással rivalizáló kisfőnököket kordában tartsam"
P
robléma esetén forduljon hozzánk bizalommal! Több, mint 400 éve fennálló cég. Számos referenciamunka az 'Et Impera' részlegről [klikk]

Várjuk szíves jelentkezését: Habsburg&Söhne
:D

Swind 2011.01.27. 14:07:51

@noirp: Császári módszerek nincsenek, inkább agyonverem őket squash-ban ;)

2011.01.27. 15:35:12

Új Csirke72 van születőben...

Balance Of Power 2011.01.27. 16:02:05

@noirp: Igy van, tisztelet-tekintely. Es fontos, hogy szinte magatol alakuljon ki. Hallottam en olyan fonokrol, akin a beosztottak egyszeruen atneztek es talalkoztam olyannal, aki nagyon bratyizos volt, mindenkiavendegem stb., ezert szerette mindenki, megis ures es feluletes volt a kapcsolata az embereivel.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.01.28. 16:13:40

Ti lehallgattátok az exfőnökömet!

1. "MINDEN kimenő emailt látni akarok előbb!"
2. "Mé' nem csinálsz semmit?"

(Azé, mert akkor azért üvöltesz le, baszod.)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.28. 21:02:55

Nekem volt hasonló főnököm, 2 hétig terveztetett velem egy akciós címkét egy országosan ismert ruhaboltnak. (Blokknyomtatóval nyomtatott etikettre.) Kb. hat dolgot akart rázsúfolni egy kb. 1,5*3-as (cm) területre, úgy, hogy minden látható legyen, de a szabvány baromira bekorlátozott. Egyszerűen nem akarta elismerni, hogy szinte lehetetlent kér. Pedig próbált keretet, kiemelt inverz betűtípust, aláhúzást, mindezt úgy, hogy a többségét nem támogatta a szabvány. Csak sufnituning módszerekkel lehetett megoldani. Pl.: az aláhúzás egy fix vonal volt, de mivel az ár hossza változott ezért a vonalnak is változnia kellett volna.
Az egyszerűsített számlanyomtatás rosszabb volt. Naponta voltak új ötletek és újradesign. Gyakorlatilag egy kb. 5cm széles blokkra akarta belezsúfoltatni ugyanazt majdnem mint ami a rendes A4-es méretű számlán volt. Így a tételek végül két sorban jelentek meg. (Kertészet és kellett ikonokat is nyomtatni a termékekhez, hogy milyen napot, meg vizet szeret a gaz.)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.31. 15:40:41

@vészmadár (pica pica): Na ja, de főképp laikusok vásárolnak ott és nekik kell az instrukció.
A tervezés kész rémálom volt, mert egyik verzió sem volt jó, de azt nem fogadták el, hogy ennyi ikont, meg áfát, béfát nem lehet 5 centire bezsúfolni. Közel annyit amennyi az A4-es változaton volt.

Zöldszeműszörny 2011.02.01. 14:41:06

Úgy látom sokan dolgozunk "ugyanott" :)

2011.02.03. 20:08:43

"-Na Tamáskám, ezt a tablicskut kopizzuk át wordbe... Jajj, nem egerészünk meg menüzgetünk, ezzel megy el a fele munkaidő, ezért tartunk itt, ahol. Nézd csak, kontrollcé, kontrollvé, kontrollszév... Nemcsak az alttab kombót kell tudni ám... Ripszropsz, 3 példányt nyomtatunk... De nem kontrollpé, meg kismillió beállítás, három kattintás a kis nyomtatón, még mielőtt letelik a munkaidőnk. Jut eszembe, mi volt tegnap az a negyven perces ebédidő? Hmmm? ...Milyen worksite fitness, nálunk nincs worksite fitness... Akkor mondd meg a háeres Verának, hogy ezt beszélje meg velem..."

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 21:20:34

@tff: Hu bazdmeg, ez naggyon durva... :)

SALE Kálmán 2011.06.12. 14:57:27

Ezt a volt főnökömről írták. Héccencség, csak az még írni sem tudott szegény.
süti beállítások módosítása