A Hazatelepült

2011/01/12. - írta: Modor Tibi

-Elegem van ebből a szar külföldből, a húszfokos nyarakból, az egysíkú konyhájukból, a felületes, buta emberekből, mindenből. Itt rohadok már öt éve, megvan egy fél lakásnyi tőke, hazacuccolok két hónapon belül, felmondtam.

-Ne! Nem mondod! Haza? Most? Ebben a gazdasági helyzetben? Te nem vagy normális. Érdemes lenne kihúzni még legalább egy három évig. 

De a hazavágyónak már mindegy. Most bírjon ki még 1-2-5 évet csak azért, hogy egy eggyel nagyobb lakás felét tudja letenni készpénzben? És addig menjen zuhogó esőben, télen is reggel 7-re biciklivel dolgozni, hogy spóroljon a buszjegyen? Egye a legolcsóbb tescós, lidlis félkésztermékeket, járjon haza minden betegségével és rossz fogával, csekkolja be minden visszaúton a rúd szalámikat, konzerveket, vágják a lakótársakkal egymás haját a géppel? Nem, elég volt. Hazamegy ő akár villamosvezetőnek, tanárnak, bárminek. 

-Hülye vagy, hogy hazamész. Otthon nem tudnak megfizetni. Itt már tudod, megszoktál egy életszínvonalat (te miről beszélsz?) - megszoktad, hogy meglátsz egy jó cédét vagy farmert, és megveszed. Otthon ez lehetetlen. Én meggondolnám a helyedben kétszer is. Ide a rozsdás bökőt, hogy egy éven belül újra itt fogsz cűgölni, na?

Mindegy, nem érdekli. Oda akar visszamenni, ahol felnőtt, ahol mindig élt, ahol az utcán a volt osztálytársai jönnek szembe a mai napig, ahol a rokonság fele negyedórányi sétán belül elérhető, ahol lehet az utcán inni - és néha még hugyozni is.

Mert Magyarországban a rossz mellett ott van a jó értelemben vett délkeleti suttyóság is, amit a nyugat-európai átlagember csak valami távolságtartó undorral szemlélhet. A sokáig illegális - de teljesen természetes pálinkafőzés; az állattartás; disznóvágás; kreatív, örökké félkész házak; hivalkodó stricirokokó; az éjjel-nappali talponállók a cigifüsttel; sportcipős-gurulósszatyros nyugdíjasok, belsőségek a hentesnél; spenót; a használtruha-boltok; szotyizás; a panelházak aljában berendezett mini ABC-k és szoláriumok - talán sokaknak taszító, de sokáig nézve kedves összevisszaság rengeteg lehetőséggel. Itt még mindig vannak cipészek, szabók, öngyújtótöltők, esernyőjavítók - a reklámszatyrokat pedig újrahasználják.

A Hazatelepülő hát visszaköltözik, jó állást talál (mert miért is ne találna), lakást vesz, és egész végig egyedül azon lepődik meg folyton, hogy semmi nem változott. Mert ez így jó. Ugyanazok a szomszédok, az utcák, minden. Mintha soha nem ment volna el.

-Hülye vagy, hogy hazajöttél. Ez Kádár népe. Persze mondjuk én is emeszpé-szavazó vagyok, hiszen rég nem beszélhetünk klasszikus jobb- és baloldalról - de a nép az kádárista, és ez nem jó. Mindenki állambácsitól várja a sültgalambot, az a baj. Mert egy ilyen nép vagyunk. Siránkozni, másra mutogatni, egymásnak alátenni - na azt tudunk.

Én persze nem, én kivétel vagyok, de ezért is érzem magam ilyen szarul ebben a tetves országban. Nyaffnyaff. Egyszer nekem is ki kéne menni valahova, ha találnék valami normális állást, soha nem látnának viszont. Mit adott nekem ez az ország, mi? Komolyan, ha egy magyar ki akar mászni a pöcegödörből, a többi csak visszarántja, és csak beletapossa a szarba. Ilyenek vagyunk mi, magyarok. Mindenki csak szembejön az autópályán, mi?

Nem csoda, hogy egyvalamitől óvnak csak a kinti magyarok: a többi magyartól. Azokban csakkkis csalódni lehet.

Szar ország, szar nép. Ha még több olyan normális ember lenne mint én - meg hát ne vedd magadra, meg persze te, jelenlévők kivételek - akkor sokkal előrébb tartanánk. Meg hát neked könnyű, te több évet voltál ott Angliában... ebből élsz végülis a mái napig.

És mennyit sikerült hazahozni?

Hát igen, ilyeneket is kell sokat hallgatni, de szerencsére ugyanez a fajta külföldön is megtalálható a bennszülöttek között - a magyar csak szimplán hajlandó elhinni, hogy ő a legszerencsétlenebb, legrosszabb, máshol meg mindenki csak mosolyog és vállvetve segíti a másikat. Aha.

És persze nemcsak a fásult, menthetetlen hazaiakkal kell megküzdeni, ott van még a kintragadt kolónia is. Akik megírják, hogy ápolóként Norvégiában ötödannyi munkával és tizedannyi stresszel tizenötször annyit keresnek, nem szorulnak hálapénzre, még a beteg is nyugati kultúrember módjára képes meghalni. Akik megírják, hogy kint legalább megbecsülik őket, meg hát már a gyerekek is ott járnak iskolába, szép házat vettek...

A Hazatelepülő pedig maga is kicsit sérült - a többéves félig élés vagy asszimilálódási kísérlet nem múlhat el nyomtalanul. Talán radikalizálódott. Talán pont, hogy megszerette a benettontarka embereket. De nem, hazaérve mégiscsak ő az úr a háznál. Bizonyítani akar mindenkinek. Hogy ő jól járt és boldog újra itthon. Ahogy a disszidensek mutogatták a medencéjükről a képeket évtizedekkel ezelőtt, ő ugyanúgy akarja ma a kintieknek demonstrálni, hogy itthon bizony kellő képzettséggel és tudással nagyon szépen is meg lehet élni. Jójó, hát ez átváltva ennyi, meg hát ugye ott van a törlesztő, és hát alig olcsóbb valami itthon, de mégis. Legalább tényleg hazaérkezett. Fölényes, rejtett mosollyal járja az utcát és nézi a siető embereket - csak kis tudattalan hangyák, és nem is gondolnak arra, hogy ők itthon vannak. És ezt nem tudják értékelni. De nem haragszik rájuk ezért, ő már ennél egy szinttel feljebb van. Ő különb a röghöz kötötteknél.

Persze mindegy. Értitek is ti. Itthon jól élni talán mégiscsak simán egy méregdrága luxus - kevesek kiváltsága. Megér bármennyit.

282 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.13. 22:11:14

@Modor Tibi: na igen, MI ki vagyunk rekesztve a nemzeti együttműködésből :-D

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.01.13. 22:24:09

Én a némettel vagyok így, hogy értem írva is, beszélve is, de ha meg akarok szólalni, minden angolul jut eszembe. A hülye, bonyolult ragozásaik miatt meg az élettől is elmegy a kedvem, úgyhogy vagy leszarom és helytelenül beszélek, vagy órákig nyűglődök egy helyes mondattal. Angolul annyival egyszerűbb minden. Még a régi, bibliai/shakespeare-i nyelvet is simán megértem.

Próbált már valaki erotikus fanficet olvasni németül? Borzalmas. Mint egy IKEA használati utasítás.

Viszont énekelni nagyon jó németül, mert a keménység kényszerít, hogy jo helyen képezd a hangot. Olaszul az embernek nincs kapaszkodója.

(Olaszt csak énekelve értem, de úgy tökéletesen, mert a szövegek kb. ezekből szoktak állni:

"Io moro!"
"Ti amo!"
"Addio!" (5x, míg be nem ront a bősz atya vagy férj)
"Tu morrai!" (fenyegető kardcsapkodás kíséretében)
"Traditore!" (kórusban, az árulónak vélt szereplő felé))

vincere 2011.01.13. 23:11:59

@Modor Tibi: ezt majdnem belinkeltem ide délután...
ne is tagadd Tibi, félsz a médiatörvénytől :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.01.13. 23:15:11

@Balance Of Power: A legjobb rész :D a vendégmunkás! Ennél csak a Taxis odabaszósabb, a vidéki focimeccs :)
@Hadrian77: Az nem, de a kutyákat és a kutyakozmetikusokat nem szeretem :)

Így kell búcsúzni a hazától: www.youtube.com/watch?v=MpXor6SNyo0&feature=related

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.14. 00:31:14

"Mindenki csak szembejön az autópályán, mi?"

Ezen beröhögtem.

Az egy dolog, hogy szembejön, de keresztbe. :)

Presszós Laci 2011.01.14. 07:21:52

A hazatelepülő matrózoknál és légiósoknál nagyobb arca senkinek sincs. Közben meg sokszor még annyira sem jött be nekik az élet, mint aki leszedőként dolgozott egy londoni kínai étteremben.

Balance Of Power 2011.01.14. 09:10:51

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Nem vagyok en se sutemenyes, de ha megis megkivanom a kremest felevente egyszer, azert jo ha 50 m-es korzetben van. Spanyolorszagba szakadt ismerosom a Turo Rudi utan vagyakozik es mindig visz egy kilot, ha itthonrol megy vissza.
Aztan teljesen veletlenul megtalaltuk Barcelonaban az Arbat halozat boltjat, ahol orosz elelmiszert adnak es legalabb most mar az orosz Rudit meg tudja venni barmikor.

Eszembe jutott meg egy dolog: langos! Na, azt egyszer ettem Becsben, eleg is volt. Igaz, az alapanyagok abszolut nemzetkoziek, tehat barhol meg lehet csinalni.

2011.01.14. 09:18:08

@Balance Of Power: Arbat idehaza is van:) Én is járok be Cyrok-ért, asszem ez a neve. Kicsit más mint a mi Rudink, de finom:)

Ernoke 2011.01.14. 09:31:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): én több hétig voltam ott, egy estén mozdultam csak ki egy normálisan kinéző teaházba. azon kívül semmi más szórakozási lehetőséget nem láttam, és senki nem is tudott mondani nekem egy helyet se. ehhez képest Budapesten ha pl. dubstepet akarsz hallgatni, még választhatsz is a helyek között. de mint mondtam, nekem ez nem szempont már.

Balance Of Power 2011.01.14. 10:18:06

@Hadrian77: Igen, pont azert mentem be ott is es vettem parat az illetonek. Ami erdekes volt, hogy nalunk tudsz magyarul vasarolni, az ottani arbatosok pedig csak oroszul tudtak (se spanyolul, se angolul). Ergo: valszeg csak az orosz turistak es az ott elo oroszok jarnak oda.

pPanni 2011.01.14. 10:18:10

@bikmakk: hú, nem csekkeltem, igazad van.. :) Nem görög, a katalán (de most néztem a wikin, 2009-es adat szerint kb. 13,5millióan beszélik). Spanyollal kezdtem, de azért az nem volt elég a beilleszkedésbe. Katalánul inkább passzívan tudok csak, de azért néha összehoztam egy nyelvtanilag helyes mondatot is. :)

Ernoke 2011.01.14. 10:21:47

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): amúgy az előbb még nem valahol Angliában vagy Skóciában "éltél"?:O

2011.01.14. 10:26:44

@Balance Of Power: úgy tudom idehaza elsősorban itt élő oroszok az eladók, bár nem tudom van-e Pesten akkora orosz diaszpóra, akik eltartják ezt a 6-8 üzletet Pesten. Másik kedvencem a nyírfalé:)

medvedr 2011.01.14. 10:45:11

@Professor Pizka: Olyan, érted hogy mondom, hazatelepülőt ismersz? Nem semmik.

Balance Of Power 2011.01.14. 11:09:00

@Hadrian77: Valoszinuleg igen, mert nemreg nyitottak uzletet a Nyugatinal is. Elotte szinte csak a halal f@szan levo bevasarlokozpontokban voltak (meg a Keletinel az Istvan utcaban, de arra se jarok sose).
De sztem sok magyar is vasarol naluk, bar nem olcso.

2011.01.14. 11:39:11

@Balance Of Power: asszem az összes Corában van:)

Balance Of Power 2011.01.14. 11:46:09

@Hadrian77: Igen, de sose ereztem kesztetest arra, hogy egy Rudiert kimenjek Fotra. A koruton ellenben igen gyakran jarok es be is megyek sokszor.

vincere 2011.01.14. 11:54:50

@Balance Of Power: nálam a kötelező dolgok, mikor hazamegyek: körözött, juhtúró, Karaván és füstölt Anikó sajtok, sárga paprika, no meg a magyar bor. és, amit alig vettem, míg otthon éltem, de most mindig, az a friss, ropogós fehér kenyér.
Piros aranyat tudok kihozni, ezeket nem... a magyar hársméz is hiányzik

2011.01.14. 12:02:27

@Balance Of Power: nekem törökbálinti útba esik az M0 miatt, így könnyű a dolgom:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.14. 12:21:16

@medvedr: egy olyat, aki ötödikes-hatodikos korában alijázott, majd visszajöttek, alattam jár a gimiben a srác, abban az évben jöttek vissza, lényeg, hogy akkoriban már vagy tíz éve csak olyan iskolába járt, ahol ivritül meg angolul tudott. Az angol középfokúja meglett, az újhéber felsőfokún könnyűnek találtatott és ufárszin.
Egy másikat meg hívták, hogy menjen. Kiment, szétnézett, nem tetszett neki, hazajött.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.14. 12:53:25

mondjuk azért az elég furcsa, hogy valakinek a hazájából az ételek hiányoznak. Mondhatnám, mintha az lenne a hazád, amilyen ételeket szeretsz.

Szalonnassy Albin urfi 2011.01.14. 12:57:33

Nekem leginkabb a csajok hianyoznak.
Hozzaszoktam hogy a magyar csajok megneznek az utcan, konyvtarban (persze), villamoson, stb. Neha meg ram is mosolyognak.
Ezek az angolszasz nok (korabban angol, most ausztral) ram se basznak. Kb annyi tuz van bennuk mint egy kecskeben. A flort elmeletileg angol eredetu szo holott fingjuk nincs rola h mi is az voltakeppen.

Amugy aki kulfoldon el es a turo rudit emlegeti annak szivlapat.

Ennyit gondoltam a temahoz hozzafuzni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 12:58:27

@vészmadár (pica pica): Az osszefugges pont forditva mukodik. Azert hianyoznak a hazai izek, mert az otthonodra emlekeztetnek. Nekem peldaul bizonyos izekhez, illatokhoz egy osszeteveszthetetlen hangulat is kapcsolodik, amit mindig felidez.

vincere 2011.01.14. 12:59:07

@vészmadár (pica pica): ha nem juthatsz hozzá minden nap, amikor megkívánsz vmit, hanem várnod kell rá mondjuk 2 hónapot, az azért nem olyan jó... próbáld ki egyszer!
természetesen más is hiányzik, de az étel egy különleges dolog.
ebben is többféle irányzat van. ismerek olyat, aki szinte kizárólag magyar kajákat főz, pedig sok éve kint él már. hülyeségnek tartom nem kihasználni az Európában szinte egyedülálló gasztronómiai választékot (mind bolt, mind étterem), ami itt van.

vincere 2011.01.14. 12:59:54

@Szalonnassy Albin urfi: jó, nekem meg a magyar pasik hiányoznak, ha már itt tartunk :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 13:02:43

@vincere: Ahhoz kepest meg magyarorszagon egy csomo no kulfoldi pasira vagyik... Eh, a noknek semmi sem jo! :P

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.14. 13:04:49

@vészmadár (pica pica): Annak idején azt nem értettem, hogy valaki tűvé tesz egy amerikai várost tibi csokiért, amikor olcsón lehetett igazi csokit venni. Oké, hogy hazai ízek, meg minden, de hogy kimentem egy évre, mindent enni akartam, hogy minél több dolgot megkóstoljak. Venezuelai meg jamaikai meg ilyen csokit.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.14. 13:07:36

@altoid: persze hogy nem. Amelyik egyenes hajú, az göndörít, amelyik göndör, az vasaltat.

2011.01.14. 13:12:44

@Professor Pizka: van akinek az otthoni szar kell idegenben is:)

Szalonnassy Albin urfi 2011.01.14. 13:12:55

@vincere:
te az angyelusoknal vagy? azok olyan puha, petyhudt es nyalkas boru ferfiakat es noket termelnek (beka test). tisztelet a kivetelnek!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.14. 13:13:34

@Professor Pizka: ezt nem értem én sem. Amellett, hogy nem szeretnék Szudánban sült sáskát enni, csak mert az autentikus, de azért annál nincs gázabb, mint amikor valaki spanyolországban vagy mekdöncibe jár, mert az legalább ugyanolyan, vagy állandóan rántotthúst akar.

vincere 2011.01.14. 13:46:35

@altoid: @Professor Pizka:
akkor én vagyok a kivétel, sose akartam külföldi pasit, se ezelőtt, se most, és a göndör hajamat se egyenesítem :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 13:48:40

@vincere: Akkor peched van, mert ahol most vagy ott gondolom magyar pasit nehezebb talalni...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.14. 13:49:07

@vincere: külföldi pasi nekem se kéne! (igaz, itteni se)
De legalább más színűre fested? Vagy kisebb/nagyobb mellett szeretnél? Vastagabb/vékonyabb lábat? Kerekebb/kisebb feneket? :-)

vincere 2011.01.14. 13:53:09

@Professor Pizka: egy árnyalattal sötétebbre festem, igen, de a többin nem kell változtatni :)

vincere 2011.01.14. 13:54:36

@altoid: szerinted miért járok haza olyan gyakran?...

Ottlaki Kababám 2011.01.14. 14:09:27

@Frengi: Mogyoróska??? Ott töltöttem gyermekkorom minden nyarát, Isten egy hely! A falu győzni fog!

2011.01.14. 16:22:34

@Ottlaki Kababám: Nagyon jó hely.

Egyszer végig ültünk egy misét a templomban, mert azokkal kompatibilesek vagyunk - de a miénk rövidebb- megismerkedtünk a falu népével.

Másnap kicsit elszámoltam magam, és háromhuta felől gyalogoltunk vissza a műúton. Nem jár arra madár se, autó is csak ritkán, de egy jött, fel is vett, a templomos maca ült benne, megismert bennünket.

Hiába na, a hitbuzgóságnak meg lett az eredménye, kb 12 km-t nyertünk. Gondolhatod hogy örültem, mert már aznap egy huszas a bakancsomban volt.

A tehenet ott fejték,a disznót ott vágták, munkanélküli német családok is dekkoltak ott, mert olcsó volt minden.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:13:55

@Balance Of Power: na, a túró rudit mindenki emlegeti, nekem eszembe se jut, simán tudok nélküle élni. otthon se nagyon ettem. nem "nem szeretem", ha ott van, megeszem, de nem sóvárgok utána. a lángos se hiányzik, a zsíros kaját se nagyon bírom...mondom, szaloncukor, gulyáskrém, piros arany. plusz ízesített sajtok szoktak hiányozni, az van a Lidl-ben (ahol viszont már ezer éve nem voltam, mert most nem esik útba.)

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:18:25

@Ernoke: hol "ott"? nem egy város van csak az országban.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:19:16

@Ernoke: ? most is Angliában vagyok. tegnap is, meg tegnapelőtt is...

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:20:31

@vincere: a kenyérről jut eszembe: itt nem is eszem sose fehér kenyeret, ha hazamegyek meg azon élek:P

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:24:45

@vincere: én azt tartom röhejesnek, amikor egyesek megveszik a lengyel boltban háromszor annyiért ugyanazt a kaját, amit akármelyik angol bolt is árul, csak mert azt ismerik otthonról. (a csomagolását). az angol meg pont ugyanaz, csak másképp van csomagolva.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:28:08

@Professor Pizka: ja, a fenti erre is vonatkozik. de nem is az nálam, hogy hú, akkor ki kell próbálni mindent, hanem, minek vegyek pl. tibi csokit, amiért el kell másznom külön a boltba, ami nem esik útba, amikor minden csoki van minden sarki ábécében huszonnyolc fajta?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 18:31:42

@Professor Pizka: nem is! én nem vágyom külföldi pasira (illetve, nem a nemzetisége érdekel), göndör vagyok, és eszemben sincs vasaltatni. (nem igazán lenne értelme...ű)

2011.01.14. 19:46:47

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Én múltkor a Mäz Gätz be vettem erős pistát, igaz nem így hívták, meg nem is magyar volt, de ízre pont ugyan az.

Egyébként én sem értem ezt a kaja témát, mert az ember a saját konyhájában azt főz amit akar.

Én nem mert én másoknak főzök, de főzhetnék magamnak is, csak lusta vagyok.

Haza maggi würze-t szoktam vinni, mert otthon mág nem találtam, bár lehet hogy van.

2011.01.14. 19:49:23

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ja: cigit, na azt mindig, mert amit itt tudnék venni, drága, de ez nem lenne baj, de nem is jó, abból csak az otthonit szeretem, de a lengyelt is elszívom.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 20:02:19

@Frengi: hát, gulyáskrém -ízű valamit még nem találtam. piros aranyhoz hasonló van, de pici tubus, és marha drága. (na nem mintha a lengyel boltba nem lenne az.)ja, a múltkor találtam egy egészen közel lévő ízű tubusos valamit a tescóban, tök örültem neki, erre megszüntették az árusítását...

cigi nnem érdekel, nem dohányzom.

2011.01.14. 20:16:02

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Veszel egy zacskó gulas port, maggi vagy knorr bitos ott is nyomják, és meg van oldva, én pörköltet is azzal főzöm, jobb mint otthon, sőt halászlé is meg van belőle, ha felöntöd vizzel, bele egy halat, meg van oldva, szegediner gulasch, kartoffel gulasch, szintén.

Ezek itt teljesen odáig vannak érte. Echte ungrische gulásch Frengi módra, pedig ha tudnák, hogy miből van :), hol lenne nekem időm itt kockulni, ha hagymát dinsztelnék, meg ilyenek.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 20:22:53

@Frengi: a lengyel boltban vannak ezek is...na, ez az még, ami hiányzik otthonról, és vagy a lengyel boltban, vagy a Lidl-ben kell beszereznem (per pillanat egyik sem esik útba, az előző városban a Lidl volt a legközelebbi élelmiszerbolt, így egyszerű volt, mert a normál bevásárlást is ott ejtettem meg).itt nem igazán szeretik a csípőset, én meg igen. vettem párszor angol ételízesítő keveréket, hát, leginkább sós volt, mást nem lehetett benne érezni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 20:51:28

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Hiába, nincs is nagyobb áldás a távolbaszakadt magyarnak, mint a hatalmas lengyel kolónia, és azt őket kiszolgáló lengyel boltok. Én a napi betevő koviubimat szoktam náluk beszerezni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 21:01:14

Amúgy mostanában, ha Pesten vagyok, furcsa dolgot tapasztalok magamon: sokminden, amit mindig is szerettem (párizsi, trappista sajt, pick-szalámi, sportszelet) már nem ízlik úgy, mint régen. Az a büdös nagy helyzet, hogy itt sokkal jobb a kaja, mint otthon. A céges menzán állítom, hogy főznek úgy, mint egy átlagos pesti étteremben! Szóval a kaja miatt biztosan nem fogok hazaköltözni...

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 21:01:27

@altoid: itt én különösen el vagyok látva, mert van egy kicsi lengyel bolt a városban, ahol én vagyok, aztán van egy nagyobb a másik, sokkal nagyobb város belvárosában (ami gyalogtávra van, hiába másik város), plusz attól pár száz méterre megint nyílt egy...igaz, ebből csak a belvárosi nagyban van magyar kaja, mert valaha itt lakott ismerős barátnője lengyel,és megszervezték. de állítólag bukott rajta (ja, háromszoros árakon adta), ezért már alig van valami. kénytelen leszek visszaszokni a Lidl-re, csak ne lenne olyan rohadt messze:)

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 21:03:52

@altoid: viszont azt utálom, amikor tele a kosaram nyilvánvalóan magyar termékkel, még újság is szerepel közte, erre a pénztárosnő kizárólag lengyelül szól hozzám....

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 21:06:33

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Szerencsére savanyúságból (kb az egyetlen hazai dolog, ami hiányzik) a lengyel ugyanolyan jó, mint a magyar.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 21:07:27

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Bezzeg Dublinban a legutóbbi időkig magyar bolt is volt!

A Tyne folyó déli partja 2011.01.14. 21:12:23

@altoid: londonban is van. meg magyar pékség. de én attól marha messze vagyok. itt örülhetek a lengyelnek, bár mint írgtam, eléggé megszaporodtak. magyar meg van vagy 30-40, kb. 100 kilométeres körzetben...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.14. 21:16:39

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ja, az biztos, hogy lengyelként bárhol Európában honfitársakkal körülvéve élhet az ember.

medvedr 2011.01.14. 22:38:15

@Frengi: Ezek ennyire hülyék, vagy vetítesz? Mármint ,akik alkalmaznak.

GERI87 2011.01.14. 22:43:10

Sokan hazajönnek mert nem nem jött össze vagy nem úgy ahogy képzelték...
De hogy valaki vágyódjon az itteni "jó értelemben vett délkeleti suttyóság" (WTF? ilyen nincs...vagy legalábbis nincs hozzá elég meleg...csak suttyóság van)

"természetes pálinkafőzés; az állattartás; disznóvágás; kreatív, örökké félkész házak; hivalkodó stricirokokó; az éjjel-nappali talponállók a cigifüsttel; sportcipős-gurulósszatyros nyugdíjasok"

Ó jee:)

Aki erre vágyik az már túl sokat élt itt, és menthetetlen...

GERI87 2011.01.14. 22:49:50

@easytiger:

Hiába keresel jól, a szar utakat, a koszt, a korrupciót, a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitást, az örökké pesszimista világfájdalomtól terhelt posztkádárnöconalista proli szarságot, a vidéki félfeudális lófaszt a pestiértelmiségi sznob buzériával együtt...szóval a balkanizáció nagyszerűségét nem lehet kikerülni:)

Márpedig ezek eléggé olyan dolgok amiktől érdemes megszabadulni még akkor is ha valaki speciel külföldön még szarabbul is keres...szerintem.
Káposztástúl is.

novi 2011.01.14. 23:40:02

csak nekem hiányzik csirke72 véleménye a témáról? :)

csi szi 2011.01.14. 23:40:06

@altoid: Fehéroroszországban nem voltam ugyan, de beszámolókból úgy tudom nem annyira szar hely, rend és tisztaság van, a minszki utcákon nincs csikk és kutyaszar, az életszínvonal pedig jobb mint az EU-tag Bulgáriában vagy Romániában, szóval Caracas biztos veszélyes hely, Minszk legfeljebb unalmas.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.15. 09:57:13

@GERI87: Valahogy én ezt nem érzem, vidéken élek, nálunk régen megszűnt a hűbéri rendszer. (Sajnos, mivel mi is kisnemesek voltunk. :) ) Az más kérdés, hogy még létezik egy generáció akik csak a földben gondolkodnak, még akkor is ha van mellette szakmája és dolgozik benne. De nem veszélyes, kihalnak, lesz helyettük egy kisebb réteg (5-10 család) akik nagygazdaként művelik a földeket, a többiek meg felvilágosult módon a városban dolgoznak, olyan területen ami érdekli őket.
Nálunk viszonylagos rend van, lehet javítani a közállapotokon. Néhány utcát újraaszfaltozni pl.
A pesszimizmust pedig egyszerűen ki kell zárni. A környezetemben az pesszimista aki felvett mindenféle kölcsönöket, túlvállalva magát és most sír. Meg olyan aki munkanélküliként feketén dolgozik és négy gyereket bevállalt. Azok alkotják ezt a réteget akik jelentős mértékben függnek az államtól, vagy a pénzintézetektől pl.
Sznobokkal hála istennek nincs kapcsolatot, leszámítva a munkahelyi vezetőinket és kereskedelmi és adminisztrációs részleget. De ők kismiskák az igazi sznobokhoz. A vezér titkárnője egy ultraparaszt csaj, amikor idejött meghúzta magát, de 3 hónap alatt kigyúrta magát sznobériából, de nem sikerült neki jól, mert elnevezték parasztasszonynak a viselkedése miatt.
De ezek csak a kisebbség, a többség szerintem normális, csak legfeljebb nem értünk egyet mindenben.
Szerintem neked valami személyes sérelmed van.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 13:29:24

@GERI87: Sokan hazajönnek mert nem nem jött össze vagy nem úgy ahogy képzelték...

ja, vagy egész egyszerűen honvágyból, a barátok, megszokott helyek, stb. iránti vágyakozásból. akiket én ismerek, 20-30 éve itt élnek, angol férjjel, gyerekekkel, jó életkörülmények között, szép nagy házban, minden rendben. és mégis évente öt-hatszor járnak haza. szerinted miért?

egyébként meg, marha naiv vagy, ha azt hiszed,hogy a nagy nyugaton nincs kosz, zaj, tömeg, korrupció, bűnözés, szegénység, problémák stb. mindenki boldog, mindenki mindennel elégedett. olvasgass újságokat, a levelezési rovatokat különösen ajánlom.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.15. 13:42:07

@GERI87: akárhova mész, ezekkel mindenhol találkozni fogsz. Max. nem akarod majd meglátni.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 13:43:57

@Modor Tibi: pontosan. egyesek külföldre kerülve megvakulnak, és nem hajlandók észrevenni,hogy egyes dolgoknak köze nincs ahhoz, hogy milyen országban van, másrészt elájulnak attól, hogy ott lehetnek,és azt, ami egyértelműen rosszabb a magyarnál, vagy nem veszik észre, vagy azt is jobbnak tartják. csak, mert az külföldi.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 13:56:46

egyébként, még Gerinek, a koszról, pl.

speciel, ahol én most élek, sokkal nagyobb a szennyezettség, zaj, tömeg, idegesítő dolog, mint amilyen otthon volt. egész egyszerűen azért, mert itt nagyvárosban lakom, ami ezekkel jár, otthon meg nem abban laktam...

GERI87 2011.01.15. 15:20:51

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Hát persze hogy ott is van ami rossz, de azért pl van ami a turísta busz ablakából is nyílvánvalóan látszik hogy jobb:)

Lehet 10-15 év múlva már lenne annyi élmény, tapasztalat stb hogy már megszoknám ezeket az itthoni sajátosságokat...de jelenleg nem vágyom ezekre.

Csak arra akartam utalni hogy pénzel, jó keresettel még nem lehet kiváltani dolgokat és van ami ugyanúgy zavaró és ellenszenves marad.
A legdrágább kocsiban is felcsattansz a kátyúban, 100.000 a zsebedben is beleléphetsz a kutyaszarba....stb.
érted nem?

@Modor Tibi:

Ja, de lehet olyan dolgok szarok ott amik engem kevésbé zavarnak:)
Nemtudom...

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 15:29:39

@GERI87: mert itt meg nincs kátyú meg kutyaszar, ja....
a turistabusz ablakából látszódó dolgok,meg a hétköznapi élet két teljesen különböző dolog...

GERI87 2011.01.15. 16:21:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Akkor sem MO a civilizáció csúcsa, van rosszabb de van jobb is ez tény:)

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 16:36:16

@GERI87: meglepődnél, mik vannak bizonyos, szerinted roppant civilizált országokban.

GERI87 2011.01.15. 17:23:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Te ilyen modoros "külföldönsejobbámazélet ottisszarmegminden" típusú "MINDENHOLSZAR de ez a mi szarunk" ember vagy, vagy most mit akarsz mit mondjak?

"Igen ez a posztkomcsi búzamező a legjobb hely a világon nem érdemes sehová menni" vagy mit akarsz?????
:D

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 17:28:41

@GERI87: látom, nem megy a szövegértés. azt mondom, hogy nem, nincs kolbászból a kerítés máshol sem, és vannak máshol is az általad felsorolt, Magyarországon kifogásolt dolgok. akár hiszed, akár nem.

stagolee 2011.01.15. 17:48:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Miért nem költözöl akkor haza, ha ennyire nem tetszik neked ott az élet? Miért kell kínlódnod?
Kolbászból ugyan sehol sincs a kerítés de azért vannak fokozatok.
Én megtetten,egy kicsit messzebbről huszonöt év után, valószínűleg a legelcseszettebb döntés volt, amit valaha meghoztam, a kolbász-kerítés nem volt szempont, sem oda, sem vissza.

GERI87 2011.01.15. 17:52:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Persze hogy vannak de nem ennyi és nem mindegyikből:)

Azért pl mittomén Dánia nem Mo csak más éghajlaton és magasabb minimálbérrel....vagy nem is tudom már hogy mondjam hogy megértsd.
Hagyjuk.

GERI87 2011.01.15. 17:58:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Voltam pár helyen külföldön vannak kint rokonok...
Szóval ne akarjuk már bemagyarázni hogy minden ország olyan mentalitásba, tisztaságba, politikába, stb mint Mo csak épp többet keresnek meg más az éghajlat....(most sarkítottam, nyílván te sem pont így értetted)

Hidd el van olyan aki kevesebb pénzért de nyugodtabb, ésszerübb, optimistább légkörű életért elmegy innen...hiába keresne itt többet.

Nekem pl már az éghajlat meg az útminőség is fontos szempont mert motorozok:)

A Tyne folyó déli partja 2011.01.15. 18:33:37

@stagolee: mert nem azt mondtam hogy "ennyire nem tetszik", ez egy, kettő, mert egyelőre nem alkalmas, három, eleve nem azért jöttem ki, hogy akkor jaj, de jó lesz, egész egyszerűen csak munkát kerestem, és pont arra az állásra vettek fel, ami itt volt. négy nagyon is szívesen hazaköltöznék, de még nem jött el az ideje.@GERI87: nem is azt akarom bemagyarázni, te akarod kiolvasni ezt belőle, de ne zavarjon...

GERI87 2011.01.15. 18:44:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Nemzavar..de hagyjuk, szerintem nem érted mit akartam kifejteni:)

stagolee 2011.01.15. 20:19:27

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ezennel feladom.
Veled kommunikálni olyan,mint a borsót a falra hányni.
Nem tudom te melyik Angliában élsz, de szerintem a te esetedben ez nem játszik.
Vannak akiknek mindegy, hogy hol élnek, mindenhová magukat cipelik.

Mitya Ivanov 2011.01.17. 09:01:39

@Styxx: azért ennyire nem súlyos a helyzet, bár lehet hogy kicsit drámai voltam:))
Hamarosan olyan munkám lesz, ami mellett napközben esélyem sem lesz a modorosblogon olvasni és kommentelni, csak este, és mivel Tibi reggel teszi fel a posztokat ezért este már érdemben nem nagyon tudok majd hozzászólni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.17. 09:49:27

@Mitya Ivanov: látod, ezért jó, ha egyszerű és lekövethető ideológia mentén kommentelsz, akkor bérkommentelővel is dolgozhatsz.

én például a szolgáimmal csak beíratom időnként, hogy:

a (ittjön a poszt címében szereplő tevékenység) csak szánalmas majomkodás.

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.01.20. 18:40:36

Hát gyerekek én 9 év Kanada után tértem haza két éve. Sok igazság van a posztban, de azért egy nagyon fontos dolgot kifelejt vagy félreért. A posztban a hazatelepülőt mint egyszemélyes projectet írja le, holott a családos emberek a kitelepülési elhatározást és a hazatelepülési elhatározást közösen, vagy nagyon összetett okok miatt hozzák meg. Szóval "a nyugati jólétből visszavágyunk a magyar retrosuttyóságba, mert itt van mindenünk, és elég volt kint" eléggé leegyszerűsített formája ennek az eélethelyzetnek. A kitelepülést és végül a hazatelepülést is hosszú folyamat előzi meg, gyakran évek, ahol millió dolog közrejátszik. A házaspár egyik másik tagjának mentális kondíciója, hol az egyik, hol a mnásik beilleszkedési vagy egzisztenciális válsága, a gyerekek életkora, mozdíthatósága. Szóval a hazatelepülés általában lassan kezdődő folyamat, aztán érvek érzések és ellenérzések folyamatos játéka éveken keresztül. Belegondolni, elhesegetni, mi vár otthon? Jó lesz, nem lesz jó? ne is gondoljunk rá, hogy mi lesz, csak menjünk? Hülyék vagyunk? Hazamenni? De akkor itt mi lesz? A gyerekek elmennek és rokonok nélkül nézzük egymást? A barátainkban és bennünk csak annyi a közös, hogy ő is magyar itt meg elmennék mellette az utcán? Így hogy lehet megöregedni? És különbenis, hogy van ez meg az? Hiányzik ez is az is, de ezt meg olyan nehéz itt hagyni, amit ennyi év alatt szedtünk össze. Most adjunk el mindent? Adjunk és menjünk. De otthon mi lesz? Majd lesz valami, ahogy itt is lett, mikor a nillára kijöttünk. Szóval sajnos kb ilyesmi folyamat javarészt, rettenetesen bonyolult. Én sok egyedüláló ember, házaspárt és családot is láttam már hazatelepülni, volt akinek összejött, volt aki itt elvált, volt aki még ott, volt aki beilleszkedett, volt aki hamar visszament mert pár honap alatt megrémült és nem kapott itt állást. Kemény dolog ez ám, még ha sok sztereotípia is van benne. Egyébként ez is azon posztok egyike, ami olyasvalamit elemez, amiben van sok modorosság, hasonlóság, de ugyanakkor az alap dolgokon kívül mindenki máshogy éli meg. Én pld elég jó egzisztenciát teremtettem, de a gyerekeim belerokkantak a magyar iskolarendszerbe, mostanra kezdenek belejönni (és nem a tananyag nehézségébe, hanem a beteges dolgokba, amit az itt felnőttek és az itt iskolába jártak természetesnek vesznek). Az ember örül az egzisztenciájának, el van keseredve a csládja miatt. Szóval ez egy ilyen "soképítős mátrix".

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.20. 23:22:46

@Urban Gorilla: jah, hát igen, ezt dumáltuk már :) Nem ért félre semmit a poszt, csak hát itt abszolút nem általánosítottam - magamról írtam. Amit ti csináltatok, az a kemény, de becsülendő dolog. Továbbra is örülök és szurkolok!

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.01.21. 09:37:54

@Modor Tibi:
Jaj Tibikém, nem kell ilyeneket írn:) Én csak arra gondoltam, hogy a hazatelepülés nagyon összetett, és általában "involves" sok másik embert is, feleséget, férjet, gyerekeket, és mindegyiknél máshogy csapódik le, más típusban. Egyébként a döld betűs részek szó szerint igazak. Mi Kanadában hosszú évekig barátunknak mondott családdal vesztünk össze a hazatelepülés előtt két héttel, mikor már a bútorainkat is eladtuk és kint állt a konténer félig megpakolva, mert egy telefonbeszélgetésben azt ecsetelte, hogy milyen hülyék vagyunk, milyen szar hely Magyarország, úgyis vissza fogunk jönni. Mondta mindezt úgy és okoskodó hangnemben, hogy tudta, hogy már nincs visszaút. Azt is a jórésze megjósólta, hogy egy éven belűl visszamegyünk. (van olyan ismerősőm egyébként, aki visszament családostól, mert nem tudott visszailleszkedni. Ott a feleség vágyott haza, és válással fenyegette meg, ha nem jönnek vissza (három gyerek), és hazajöttek. Itthon nem sikerült egzisztenciát teremtenie, a feleség régi barátnői lekoptak, és végül aztán ő adott ultimátumot a felesének, higy vele vagy nélküle, de visszamegy.)
Az is tipikus, hogy az itteniek mondják, hogy hülye vagy, hogy hazajöttél, de nem is ez ebben a tragédia. Már az önmagában, amilyen arckifejezéssel kérdezik ál-tapintatosan, hogy "figyelj, most ne haragudj, hogy megkérdezem, de..Miért jöttetek haza???" már felér egy pszichológiai tanulmánnyal. A hazatelepülésnek az egyik fő eleme a hajdani ismerősök megsértődése, akik számon tartják, hogy "már két hónapja itt van, és be sem jelentkezett, ráadásul írtam is neki egy e-mailt, másnap, mikor hazajött, és nem is válaszolt rá... Régen bezzeg jó haver voltam, most meg le sem szarik. bezzeg a Gipsz Jakabbal már találkozott. Elszállt teljesen, válaszra sem méltat." Utána ezt elkezdik terjeszteni. Ebben a sértődési hullámban benne vannak barátok, de még rokonok is, nyilván közepesen távoli vagy távoli rokonok, unokatestvérek. Nem esik le nekik, hogy az ember annyi másik embert ismert előtte jól, hogyha mindegyiket felhívná és megbeszélne találkozót egy rövid beszélgetésre - ami igazából arról szól, hogy kielégítse az illető kíváncsiságát, és a 146odszorra is el kelljen mesélni, hogy miért jöttünk haza és milyen volt Kanada (miután megtudta akkor láttam utoljára) - akkor a hazatelepülés első fél évének minden napjva valakivel való találkozásról szólna. És azért, mikor az ember elkezdi az életét újra felépíteni a konténerből, akkor nem biztos, hogy erre van ideje.Ezt nem tudják felfogni, megsértődnek, és elterjesztik, hogy te már mindenkire szarsz, te vagy a nagy kanadai és el vagy szállva. De az valóban úgy van, hogyha valaki találkozni akar veled, akkor általában a kintlétről és a hazajövés okairól van szó, és utána soha többet nem találkoztok, mert az életéből már kiestél, csak kíváncsi volt.
Én egyébként a korábbi barátságaim közül egyet sem tudtam feleleveníteni, illetve egyet és a zenészkollégáimat - pedig többszáz ember között mozogtam, a telefonomba nem fért bele a sok szám - és akik most jelentik a közeget, azokkal javarészt a hazatelepülés után találkoztam, mostani kollégák, vagy a kintét alatt az interneten megismert emberek. Ez is egy érdekes jelenség. Azonkívül mindeni árgus szemekkel figyeli, hogy miket veszel, milyen kocsit veszel, hol laksz, milyen cuccaid vannak, és viszket a kezük a ravaszon, hogy elkezdjék terjeszteni a "hazajött egy csomó pénzzel, és most mutogatja, hogy küldöldön élt, rázza a rongyot.... " Én új autót akartam venni, és ugye az az első, amit figyelnek, úgyhogy végül skodát vettem (újat, mert nem akartam gondot, sokat kell rohangálnom), mert abba viszonylag nehéz rongyrázást belemagyarázni, de még így is akadt rokon(!), aki kioktatott erről, és hogy miért volt nagy hülyeség új autót venni, és hogy Magyarországon éppeszű ember nem vesz új kocsit:D Szóval azért voltak kalandjaim...

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.01.21. 09:45:24

Az egyik jó dolog egyébként a hazatelepülésben, főleg északamerikából, hogy egyes szakmákban, mint reklám, média, vagy hasonló, a mai napig nagyon jól el lehet játszani az "Amerikából jöttem kártyát". Bár nem ennek köszönhetően találtam állást, mert egy hajdani vezető munkatársam dolgozott egy cégnél, aki szeretett velem dolgozni, és ő hívott oda, mikor megtudta, hogy hazajöttem, de az "Amerikából jöttem" miatt sokkal exponáltabb figura lettem, anyagilag is jobban megbecsült, meg az emberek valami elcseszett misztikumot látnak, ez Murphy törvény, hogy "a szakértő mindíg másik városból érkezik". Körüllengett a munkatársak és még a főnökök részéről is valami olyan aura, amit azelőtt nem tapasztaltam:) "Itt van.... Ő küldöldön élt (nem pedig lakott:D)... ott is dolgozott... Ő nem iskolában tanulta az angolt... Anyanyelvi szinten nyomja (fogalmuk nincs, mi az anyanyelvi szint: - a fiam, az),... Ő más látásmóddal és szemlélettel látja a világot, sokat lehet tőle tanulni... széleslátókörű... világlátott, és ezt a tapasztalatát most nálunk kamatoztatja..." muhahahaha ez tényleg így van. Egy darabig. Aztán ez lassan kikopik.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.21. 09:52:11

@Urban Gorilla: Hát kilenc év után tényleg nem lehet egyszerű, főleg a gyerekeknek, akik gondolom többet éltek Kanadában, mint otthon...

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.01.21. 11:54:24

@altoid:
Igen, hát a gyerekek 3 és 5 évesek voltak, az összes iskolájukat kint jártá, az észak-amerikai oktatási rendszerben, és nagyon megviselte őket a magyar, főleg az, hogy bár hétköznapi szinten jól beszéltek magyarul, az az iskolához kevés volt, és a sok nehézséget nem tolerálták a tanárok. Él az a sztereotípia, hogy rossz az ottani rendszer, meg ostobák az emberek, de ez nagyon hamis elképzelés. Teljesen más az oktatás célja, jellege és működése, úgyhogy igazán össze sem lehet hasonlítani. Abból lehet leszűrni, hogy hogyan számoltak be az iskoláról, olyan dolgokról, ami nekünk és azoknak akik maguk is, és a gyerekeik is itt jártak iskolába, teljesen természetes. Pld:
"Az itt a furcsa, hogy itt a tanár az a gyerek főnöke, nem pedig a barátja..."
"Képzeld el, bejött a tanár, és mindenki felállt, amig bevonult. Utána kiment egy gyerek, és állva jelentett neki, olyan volt, mint a hadseregben, mikor a katona jelent a parancsnoknak"
"Képzeld, mi történt... a tanár elmondja az osztály előtt, hogy ki milyen jegyet kapott a dolgozatra meg a feleltre, még azt is felolvassa, hogyha ki kapott egyest, sőt olyan is volt, hogy a gyereknek kell az osztályban hangosan bediktálni... Dehát, hogy mondhatja el a többiek előtt a jegyeket, főle ha valaki egyest kap? Az nem tartozik a többiekre, ilyet nem lehet csinálni, mert akkor a többiek tudni fogják, és úgy fogják kezelni, mint aki rossz vagy buta, onnantól kezdve a jótanulók nem fognak vele barátkozni, csak a rossztanulók, és emiatt sohasem lesz már jó tanuló, nem tud ebből kijönni, mert mindenki tudja, hogy rossz tanuló és úgy is fogják kezelni. Nem is akar már jó tanuló lenni többet..."
"Képzeld, az énektanár lehülyézte az osztályt... Ilyet nem lehet, kint ezért nem lehetne többet tanár... Miért hagyák ezt a szülők?"

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.21. 12:02:03

@Urban Gorilla: Es nekunk ez milyen termeszetes, mi? Azert a kulfoldi elet teljesen maskent lattatja az emberrel a sajat hazajat is. Van amit jobban ertekel, mint azelott, van amivel kapcsolatban meg rajon, hogy a tradicio = hulyeseg, ha eleg sokaig csinaljak.

dzsok 2014.02.16. 09:29:58

Mindent elmonsdál. 9 év után Kanadában szó szerint így érzek. De már nem sokáig :)

dzsok 2014.02.16. 09:30:02

@Urban Gorilla: Ez is nagyon ott van. Családosnak hazatelepülést tervezni Kanadából, ne is mondd :) Évek óta agyalunk...

dzsok 2014.02.16. 09:30:05

@Urban Gorilla: szintén zenész? Mi is összevesztünk néhány emberrel itt. :)

dzsok 2014.02.16. 09:30:08

@Urban Gorilla: Na ezen megkönnyeztem. A röhögéstől. De ebben sok igazság van... Nekem is hasonló a szakmám...

ZBC44 2014.08.30. 16:32:17

@Urban Gorilla: Megfordítom a kérdést: "Hülyék vagyunk? Elengedi a gyereket külföldre? De akkor itt mi lesz? A gyerekem elmegy és rokonok nélkül nézzük egymást. ---- és amikor Ti elmentetek, csak álmodtak arról, hogy valaha is hazajöttök. Még élve találtad őket?

Azért ehhez is kell egy kis lelketlenség. Van, amit a pénz nem kárpótol.
süti beállítások módosítása