A Vendég

2010/09/21. - írta: Modor Tibi

Na csákány, végre ideértem. Jól van, ne lázadjál - csak 3 órát késtem, szeretek otthon ejtőzni kicsit a kádban, rákészülni a nagy vizitre. Meg hát örülj, hogy egyáltalán eljöttem - ez a lényeg, nem? Baszki, messzebb nem találtál pecót? Kész szerencse, hogy hoztam az útlevelet - a Nagykörúton túl már számomra véget ér a világ. Na, nem rossz, nem rossz. Ja, csak egy szobás? Másfél? Aha. Mennyi is volt, tizenkettő? Mi? Tizenöt! Pffff... pffff... baszki, tizenegyért árulja a szomszédunk az övét, begalériázott, közel a Blaha... hát te tudod. A lényeg, hogy te jól érzed magad itt. Én nem tudnék itt élni. Na de kerüljünk beljebb. Ezt nektek hoztam - sosem megyek sehova üres kézzel, nálam ez szabály. Kis konyakosmeggy meg Lambrusco - bár tudom, hogy nem szereted, én is kaptam.

Aha, aha... cipőt le kellett volna venni? Nemá, használtam a lábtörlőt, meg hát már a süppedős szőnyegen is végigcaplattam, nem beszélve a fürdőszoba-szőnyegről. Úgyhogy már úgyis tiszta. Meg különben is húsz éve ismerjük már egymást. Na jól van, leveszem - csak elég büdös a lábam, meg lyukas a zoknim is. Három napja nem vettem le egy percre sem a cipőmet. Remélem, nem gáz.

Hijj, de jó ez a gityó!! Pammparaaram, pammpararam, a börtön ablakába, soha nem süt... szeretlek én, nagyon-nagyon... mi is volt a harmadik akkord? Na, ne rinyálj már - lakás ez, nem hangszermúzeum. Az É-húr meg már biztos elvetemedett vagy mi, sajnos ezek ilyenek. Százasért veszek neked újat. Valahogy nem szeretem a túl steril lakásokat - én az élhető otthonokat szeretem, ha látszik rajtuk, hogy ÉLNEK bennük - kicsit be kéne lakni, otthonosabbá tenni. Zongora, mekkora már! Szamárinduló, Vangelis, Ballade pour Adelaine - nem ártana neki mondjuk egy hangolás. Jól van na. A szomszéd néni is meg fogja érteni, most az egyszer kibírja. Mi vagy te bazmeg, nyilas házmester, III/III-as? Itt fingani se lehet, mert rádszólnak?

Na, de alacsonyan van ez a hűtő - ergonómia mond valamit..? Király. Borsodi, Soproni, pfff... na, látom, itt hátul van 1-2 Leffe, Bellevue Kriek, nagyon helyes. Egyik kedvencem... c-sssssz, Isten-Isten! Te nem ittál volna? Hogy a Kingusé? Hagyjál már, faszomba. Én is azt mondanám. Ennyit kibírtok. Majd hozok másikat. Azt hittétek, majd nem találom meg, mi? Nézzük csak a konyhaszekrényt... hohó, mi van még itt! Kis kagyló... pukk! Csak az íze kedvéért, na. Hm, hát ez sajnos elég hulladék, a többi a tied lehet. A Nordseet tudom ajánlani, nem az ilyen CBA-s fost. Figyelj, ha egyszer eljöttök hozzám, akkor én nem fogok ott zsidózni az ilyesmin. Szerintem teljesen természetes dolog, hogy a barátaimtól nem sajnálok semmit. A hűtőbe is nyugodtan benézhettek, a szekrénybe, bárhova - nálam ez a bizalom fokmérője. Én még a cipőt se vetetem le, rá is gyújthatnátok - a vendég az szent.

Aproposz - itt ugye rá szabad gyújtani? Ne bassz. Konyhában sem? Egy kicsit sem? Ablakban sem? Erkélyen? Nincs erkély..? Ezért 15 milla? Hát akkor majd felöltözöm, és lefáradok egyedül, ne sírj értem. Te partigyilkos. Nagy vendéglátó vagy! Te végeztél vendéglátót? Ott véget is ért nálad a vendéglátás, attól tartok... belépőt nem szoktál szedni?

Na ezek elég pöpec hangládák. Az erőlködő mondjuk egy fos, ahogy nézem. Figyelj már, hoztam zenét. Ezt a prüntyögést figyeld ott jobbra fönt. Itt nagyon ütnek a mélyek, hallga csak. Hopp, kicsit rezonál - oda se neki. Nyugi van, még éjfél sincs. Jól van na, óvatosan raktam le. Mi, te még használsz tokot? Pfff, katalógust is vezetsz róluk, vagy mi? Meg eleve - 2010-ben CD? Hálló? Sind Sie bescheuert oder was?

Hopplá, kis leptop, mutika csak. Ez meg milyen képnézegető már, normális vagy? Várjál csak, felrakok egy sokkal faszábbat, ezt figyeld. Gyorsan letöltöm. Dehogynem kell, és dehogy jó ez a beépített. Mobilnet? Normális vagy? Nem csodálom, hogy alig marad pénzed... Meg egy másik vírusölő programot is rakunk rá, ez a Norton egy fostalicska. Ubuntu nem érdekel? Nem? Na majd megmutatom. Legközelebb felrakom azt is, nevetséges ez az XP. Háhhá, már öten likézték a profilodon, hogy "köcsög vagyok, tömj meg!" - easy, easy, nem történt semmi, törölhető bármikor. És a munkatársaid, főnökeid nem értik a viccet, vagy mi?

Uppsz, ez kicsit nagyon kiömlött. Várjál, kis vízzel kiszedem, csodát tesz. Meg nem is mutat olyan szarul ez a paradicsomlé a bézs szőrös kárpiton. Jól van na, kitalálunk valamit - kifizetem. Vidd el tisztítóba, és küldd el a számlát nyugodtan. Majd kigazdálkodom valahogy.

Baszki, kié ez a tanga? Beszarok. Kicsit szorít. Ugyan már, csak viccelünk. A Kingának fel se fog tűnni. Na, összehajtottam, visszaraktam, kejne pánik.

Na, farkaséhes vagyok. Leves nincs is? Én el se tudnám képzelni az életemet leves nélkül - nagyon leveses vagyok. Te, elég szikkadt ez a szendó. Fehér kenyér? Boá. Mondjuk most úgyis szénhidrátban szegény diétát nyomok, nem baj, ha itthagyom a kenyérkéket? Na, még innen lekapjuk a husit-sajtocskát... egész jó, bár látszik, hogy szereted fogadhoz verni a garast. Mondjuk azért a Culinarisban korrektebb jambont meg saussisont kaptál volna. Ez itt leginkább húsipari hulladék. Na még ezt az utolsó kis árvát itt bekapom, aztán indulok is - nem zavarok tovább. Csigalom, nyugavér. A csipszekhez hozzá se nyúltam, azok maradhatnak. Kis kávét még főzöl nekem, légyszi? De ne tejjel, hanem tejszínnel. Két cukor, bitte.

Király filmek, micsoda gyűjtemény! Ebbe egy millát belerakhattál, apám. Elvinnék párat, ha nem gáz... Keresztapa Collectors' Edition, Beatles Antológia - na, ezeket majd visszajuttatom valahogy, valamikor! Majd ha jöttök, tudod! Vagy odaadom az Imiéknek. Ja figy, kivettem az útra még pár üveg Kilkennyt, azok már eléggé lehűltek. Cserébe rátok hagyományozom a Tuborgjaimat, örüljetek. Egy szatyrot még kapok? Köszcsike.

Na kösz mindent, csákó!

283 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.09.21. 16:50:54

@Röhmer: ez kifejezetten az egyik haverom. Bár nála tíz perc sem kell. Szilveszter esete kilenckor, alighogy felértünk, ment szarni azonnal.:D

Másik havernál pár óra alatt vol kétszer, szerencsétlen nem győzte a tulajdon WC-jét szellőztetni :D

nagyon gromek 2010.09.21. 16:59:19

@labi: jaj, a modoros boros az még jó. :) alfaja a saját boros tukmálós.
- Igyatok Pistikém, saját. llyet nem kaptok a boltban! Majd itt hagyjátok az autót. Na, csak egy gyűszűnyit. Béla bátyádnak is ízlett, tegnap temettük szegényt. Na, Joli nénéd egészségére! Ne sérts meg! Nem számít a rendőr, haggyad má. Na, csak ezt a kis pohárkát. Ennyit ki sem mutat a szonda!

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.09.21. 17:12:40

@Névtelen betelefonáló: ja, és ha meghívod, előbb érkezik. Úgy ér be a busza...

mama ottmarad 2010.09.21. 17:16:18

Remek poszt, remek kommentek, nagyon jól szórakoztam!
Megvan az a házaspár, akik minden buliban utolsónak maradnak és az Istennek se akarnak elmenni? Vagy el akarnak de veletek együtt, további mulatozásra.
Őket mindig félve hívják a haverok, és csak az utolsó percben, hátha nem érnek rá. Amúgy jó fejek, és a végén mindenütt ott vannak. Hajnalig.

Motorpenis 2010.09.21. 17:37:11

Vendéget nem hívok, és vendégségbe sem megyek, csak ha nagyon muszáj, rokonhoz. Nem szeretek vendégségben enni, mert direkt mindig úgy csinálják az ételt, hogy rengeteg gáz fejlődik bennem.

Meg én vendégségben nem merek wc-re sem menni (illetve nem tartom illendőnek), szóval nekem ez minden tekintetben rossz.

ziza133 2010.09.21. 17:46:17

@Motorpenis: aztakurva, nem semmi alak lehetsz te is :DD

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.09.21. 17:59:59

@Motorpenis: én úgy vagyok vele, a nagydolog természetes. Ha ott jön rám, elmegyek. Viszont amint kijön, lehúzom, illetve ha nem érzem elég tisztának a deszkát, megterítek. Olvasni nem szoktam. Otthon se, máshol se. Viszont nem szeretem ha sürgetnek vagy rám szólnak.

prof. Perselus Piton 2010.09.21. 18:02:22

Beperelem a blogot...

Kiírhattátok volna az elejére, hogy szegény, öreg, szívbeteg kisnyugdíjasok csak extra adag szívgyógyszer után, szigorú orvosi felügyelet mellett olvashatják :-)))

niyabinghi 2010.09.21. 18:03:13

Elég hosszú ideig jártunk össze három barátnőmmel úgy, hogy hetente találkoztunk, mindig másnál és a házigazda főzött. Igen ám, de az egyik messziről kerüli a konyhát (rendelős kaja, esetleg anyuka főztje éthordóban), a másik főzőtudományában sincs köszönet, mert a finomfőzelékes tészta (böeeee), esetleg két deci olajon eléget fél fej fokhagymát és azt teszi valami szétfőzött tésztára, a harmadik meg én tudunk főzni, csak ő a tesójáékkal lakik, most már baba is van, nehéz összeegyeztetni. Rövid időn belül az lett a rendszer, hogy nálam volt a népkonyha, sőt, amikor nem, akkor is vittem kaját, míg hozzám megérkeztek a nagyságák teszkós krumpliszirommal. Még ez sem lett volna baj, csak nekem valahogy kicsit rosszul esett, hogy én tizenegynéhány óra meló után nekiálltam főzőcskézni, cserébe meg kaptam egy szórólapot, hogy na milyen pizzát kérek, esetleg kaptam valami felismerhetetlen ízű, katasztrofális állagú zsíros akármit. Meg a pofavágást, hogy a lakásban nincs cigi, esetleg ki lehet fáradni a fürdőszobaablakhoz. Ahol - természetesen - ment az épp nem jelenlévő negyedik kritizálása.
Úgyhogy befejeztem a vendéglátást, mert rájöttem, hogy bohócnak már öreg vagyok, cirkuszigazgatónak meg szemtelenül fiatal.

Winston Smith 2010.09.21. 18:04:36

Pár hete kedvenc rokonaim jöttek mindet meglátogatni vidékről. Reggel fél 8-ra. Mert délután már dolguk volt, tehát nem maradhattak sokáig, és a menetrend alapján az adódott, hogy a legtutibb időpont a reggel fél 8.

Winston Smith 2010.09.21. 18:10:17

@nagyon gromek: A vendégségbe vitt piából csak a baj van.

Az alábbi verziók fordulhatnak elő:

- Hoz valami szar piát, és ragaszkodik hozzá, hogy azt igyuk.
- Hoz valami szar piát, és megissza a legjobb italaimat.
- Én viszek hozzá vendégségbe valami jót, azt bevágja a felső polcra, majd isszuk a házi vakítós bort meg a traktorgumiból erjesztett kerítésszaggatót.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.09.21. 18:13:19

@niyabinghi: es milyen jol tetted! Egyebkent is, noknel olyan baratsag, ahol 3 vagy annal tobb csaj van a "buliban", nem letezik, vagy ha igen, csak rovid ideig.

2010.09.21. 18:15:59

@Winston Smith: Dettó. "9-re a minisztériumba/Bibike úszóversenyére/a kutyakiállításra, nevezésre ott kell lennünk, de előtte beugranánk. Ha hétkor érkezünk, az jó, ugye?"
Hogyne, baszd meg, szombat reggel pont erre vágytam. Ennél csak az a jobb, amikor felhív (vasárnap 11.00-kor), "Itt vagyunk a körúton, előbb végeztünk, beugrunk egy kicsit." Majd fanyalog, hogy nem vártam terülj asztalkával...

niyabinghi 2010.09.21. 18:17:42

@afromagyar:

Miért ne lehetne elküldeni a picsába? Én szemrebbenés nélkül megteszem, ha rokon, ha barát, nem érdekel. Egyrészt pl. ne etesse a kutyáimat (se az asztalnál, se máshol), másrészt meg ne szabályozza őket, hogy idejössz, ottmaradsz, leülsz, lefekszel, stb. Ezen kívül ne jöjjön be télen sáros cipővel, ne gyújtson rá és ne túrja szét a hűtőt, ne fújja magára az összes parfümömet kipróbálásra hivatkozva. Ja és a legfontosabb: vegye észre magát amikor menet van. Apám pl. simám eljátssza amikor megtelik a mamusza valakivel, hogy ásít egyet és elvonul a szobájába, mert álmos. Esetleg megkérdezi, hogy nem várják-e őket otthon/valahol máshol, mert már késő van. Aki ezen megsértődik, az nem megy hozzájuk legközelebb. :D

niyabinghi 2010.09.21. 18:23:57

@afromagyar:
Gimi óta vagyunk barátok, lassan 16 éve. Ez a kajáltatós móka jó két évig ment. Azóta ritkábban találkozunk, de így egészségesebb a dolog. :)

golyo1974 2010.09.21. 18:24:37

Csesszétek meg!!! Ennyit nem tudok két gyerek mellett elolvasni! Mocskok! :)

golyo1974 2010.09.21. 18:25:39

@Névtelen betelefonáló: áztákurvááááááááááá :)

golyo1974 2010.09.21. 18:31:47

@Névtelen betelefonáló: A legjobb vendég vagy öregem! Jössz és egész este nem látunk, nem iszol-eszel :) Mondjuk csak egy wc-m van......

2010.09.21. 18:32:10

@ziza133: Hozzánk a vendég bejöhet cipővel és nem poros-koszos a lakás. (porszívó, vizes porszívó, stb.) Egyik gyerek sem lett még beteg valami rettenetes fertőzéstől, a szőnyeg sem ment tönkre idő előtt. Az, hogy egy lakás/szőnyeg koszos-e vagy sem, nem a cipőtől függ, hanem a takarítástól.
Az, hogy te otthon hogyan vagy - természetesen - a te dolgod, de ha annyira félted a szaros szőnyeget (ami egyébként amúgy is poratkák milliárdjaival, baktériumokkal, egybekkel van tele), hát ne hívj vendéget. Lehet, hogy neked kellemes mezítláb vagy zokniban, de engem (és sokakat) kifejezetten feszélyez, hogy egy idegen lakásban zokniban kell üldögélni. Legszebb, ha még kiterelnek a konyhába, hogy még le is fagyjon a lábam. Említettem, az meg egyenesen vérlázító, amikor vendégpapucsot adnak (fel sem merül, hogy más lábbelijét nem hordja az ember???).
Tudom vannak elvetemültek, akik nem csak a család barátaival, de pl. egy vadidegen biztosítási kárfelmérővel is levetetik a cipőt.
Annak idején dolgoztam egy cégnél, ahol házhoz szállítász is végeztem. A ház úrnője rendezkedett, hogy vigyem be a cuccot (2.5 méteres vetítővászon, tokban), de a cipőt vegyem le. KÖzöltem, hogy ez egy munkavédelmi bakancs, nem veszem le, mert ha a mezítlábamra ejtem a 40 kilós csomagot, ripityára töri a lábfejem. De akkor se! Lebasztam cuccot a lépcsőházba, ott rohadjon meg az ilyen idióta.

Ismétlem: vedéggel cipőt levetetni (ha csak nem sáros bakancsról, szaros csizmáról van szó), pitiáner, szánalmas, kispolgári attitűd, tisztasági-egészségügyi okokkal megideologizálva. Hasonló láttam egy tanár házaspárnál: az előszobai szőnyegen takarófólia volt, hogy "ne kopjon, koszolódjon".

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.09.21. 18:32:26

Volt lakótársam nagyszülei akartak mindig szombat vagy vasárnap reggel 7re jönni, a nagymuttyó aszitte, itt is pirkadatkor kelünk. És még be is szólt, hogy a saját lakásomban bagószag van és rendetlenség :)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.09.21. 18:40:35

@niyabinghi: mondjuk ugy, hogy celoztam ra es a par nap tartozkodas utan a ket vendeg viccesen megjegyezte, hogy en ugye nem szeretem a vendegeket?
Elozmeny: ilyen beszolasok, hogy "de nagy ez a TV ide", "miert nincs reluxa vagy redony", "kenyelmetlen ez a szek", tovabba ha rendetlenseg van, en nem tudok nyugodtan lenni. Akkor szeretek vegre leulni es lazitani, ha rend van. Tehat mikor hazaerek munkabol, az elso, hogy osszeramolok, ha a ket kolok valamit szethagyott vagy epp nem ugy tettek rendet, ahogy azt en szeretem. Felmosok fozes utan, mert utalom, ha a papucsom alatt recseg a morzsa vagy zsiros a ko, kaja utan azonnal letorlom az asztalt, nem hagyom a ruhakat szanaszet, hanem mindent a helyere teszek mindig, tehat fenntartom a rendet folyamatosan. Nekem ez a termeszetes. Ha vendeg van, akkor is (most ezt ne ugy ertsd, hogy vacsoravendeg, hanem napokra jon valaki). Es sok ember ezt magara veszi es ugy gondolja, a francba kivanom ot, pedig esetleg tok jol beszelgetunk kozben, csak en porgok. Ez lehet, hogy ot zavarja, belatom, nem lehet tul jo egy ilyen beszelgetopartnerrel csevereszni. Ezert, ha valaki tobb napra jon, elvarnam, hogy legalabb maga utan ramoljon ossze es ne ezerfele pakolja a zsebkendojet, telefonjat, konyvet, levetett ruhajat ne a foldon tarolja a nappali kozepen, stb. Es akkor nem nekem kellene pakolasznom ugy, hogy kozben majd' megut a guta.
Ugyanigy, ha valahol kosz van, budos van, kupi van en ott nem erzem jol magam es nem szeretek odamenni.

Ezt igy visszaolvasva azt hiszem, klinikai eset vagyok :). De meg mindig jobban jar a kedves vendeg, ha megvarja, hogy "komfortpakolasszak", majd megnyugodva leuljek es beszelgessunk, mint idegbeteg modon imitaljam a beszelgetest, mikozben probalom magam turtoztetni es nem a szerteszet hagyott targyakra figyelni.

Jobb ez a blog, mint egy pszichologus! :)

Nagykevély 2010.09.21. 18:47:40

A világ legnagyobb hülyesége ez a vendégesdi, mind a vendégnek mind a házigazdának általában egy feszengős tortúra. Szívből utálom a családi banzájokat is, hála istennek, nincsen olyan sok.
Beülünk a kocsmába, maradunk amíg kedvünk van, aztán mindenki elrendezi a saját cehjét a pincérrel.

noirp 2010.09.21. 18:53:57

@prof. Perselus Piton: Drága Professzor Úr! Remélem, még ma helyreáll a becses egészsége a röhögés gyógyereje folytán.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.09.21. 18:55:03

Hinnye, ez qva jó lett :)
Na, nekiesek a kommenteknek!

noirp 2010.09.21. 18:57:19

@niyabinghi: "bohócnak már öreg vagyok..."
ez mekkora duma:) megjegyzem :)

finomfőzelékes tészta, úristen...

Itt valami interferenciák vannak az erőben, a vendégesdi és a menzaposzt közt csillagkapu nyílt.

niyabinghi 2010.09.21. 19:06:21

@afromagyar:

Ez mindenkinél máshogy működik. Nálam rend- és tisztaságmániás a család, ez a természetes. Kevésbé munkás mindent visszatenni a helyére, főzés közben elmosni és elpakolni a dolgokat, mint felszámolni a nagy kupit.
Itt nincs gyerek, van viszont két kutya. Igaz, hogy ők nem hagyják elöl a zsírkréta-készletet, cserébe van labda és egyebek, amikre isteni éjjel félálomban rálépni. Természetes a napi porszívózás-felmosás, így vagyok nyugodt. Más kérdés, hogy egyesek szerint klinikai eset vagyok, amiért este csak úgy vagyok hajlandó lefeküdni, hogy mindent a helyére teszek. Nagyanyám dettó, mert mi van, ha éjjel tűz üt ki, aztán jönnek a tűzoltók meg a mentők és látják a kuplerájt, még mit gondolnak.
Popper írt egy példát az egyik könyvében arról, hogy vannak olyan berögzült minták, amiknek az eredetét sem tudjuk, egyszerűen csak úgy kell lennie, azért, mert csak. Aztán amikor utánanézünk/kérdezünk a családban, hogy miért, csak nézünk nagyokat, hogy jééé, mégis van értelme.

kék madár 2010.09.21. 19:06:36

az volt mar, hogy:
anyos - addig maradok amig szivesen lattok
vej - jaj, hat akkor mar a kavet sem tetszik megvarni?

ezsolt 2010.09.21. 19:08:24

Sziasztok,

még nem nagyon írogattam ide semmit, de régóta olvasom a blogot
nagyon jó mindig a blog de ez a poszt zseniális

(remélem nem voltam modoros)

terran 2010.09.21. 19:12:27

népbíróság kérem:

tahó-e vagyok amiért a múltkor vendégségbe jó minőségű, de már csak fele üveg vodkát vittem, és csak abból ittam?

Patrick Bateman 2010.09.21. 19:13:49

@Brother Love: Ebből okulva én telefonban szombat reggel nyolckor az olyan kérdésekre, hogy "hol vagy most", ill. "délelőtt mit csinálsz" gyakorlatilag rutinszerűen hazudom a Stephansplatzot vagy Hollókőt. "Ó milyen kár, pont itt voltunk a szomszédban, a Mariékhoz mentünk, és épp beszéltük apáddal, hogy jó lett volna egy kicsit összefutni. Esetleg te is eljöhettél volna, a Jánosék is mindig panaszkodnak, hogy olyan régen láttak"

kék madár 2010.09.21. 19:13:50

hozzank szo szerint jott valaki ugy vendegsegbe, hogy hutotaskaban hozott sort, maga melle letette, azt iszogatta. A masik vendeget megkinalta, hogy ker-e egy poharral. Engem a hazigazdat nem, de 1/2 10 fele atter borra, meg is ivott masfel uveggel. Aztan persze hazavitte a soret.

prof. Perselus Piton 2010.09.21. 19:14:50

@noirp: köszönöm együttérző érdeklődésedet :-) helyre állt és már a pelust is kicseréltem :-P

De olyan mélyen megérintett az írás, hogy azonnal mellé tettem a kaputelefont, nehogy be akarjon jönni valaki...

terran 2010.09.21. 19:20:03

apám se semmi

kb évente elhív két házaspárt vacsorára, mi a gyerekei kb. semmit nem tudunk róluk, rém unalmasak, de ott kell lenni, de ami a poén, hogy a két házaspár utálja egymást, apám ezt tudja, amikor megkérdeztem, hogy miért egyszerre hívja őket, azt mondta, hogy így egyszerűbb :D:D

Silent Bob 2010.09.21. 19:22:52

Hubazz, nem irigyellek titeket. Csak nekem vannak jó arc haverjaim? Hoznak italt (mindig többet, mint ami fogy, már alig férek el a sok szesztől), leveszik a cipőjüket, pedig mondom, hogy nem kell, max néha összehányják a vécét, de azt én is megteszem náluk. :)
Mondjuk engem úgy neveltek, hogy amint a vendég belép a lakásba, onnantól ő van otthon.

2010.09.21. 19:31:45

@Silent Bob: Kánikulában akkor én nálad anyaszült meztelenül flangálnék - hacsak nincs klímád...

2010.09.21. 19:37:13

Eddig csak a törököknél kellett levetni a cipőt az előszobában, és ott le is vettetem de sehol másutt.
Szerintem ennél undorítóbb szokást nem is tudok elképzelni, mert nincs olyan tiszta lakás, ami tiszább lenne mint a talpam, különösen nyáron, amikor harisnya sincs rajta.

Nálunk mindenütt szőnyeg van. (mert a padló ocsmány, ócskapiacon szoktam venni német használt, de azért lehetőleg kézzel csomózott perzsát szinte fillérekért, ha már koszos, kidobom és veszek másikat).

Tehát ha hozzánk jönnek vagy elkezdik levetni a cipőt, vagy beletörlik a konyhai kézicsomózású török szőynegbe, valahogy nem találják meg a közép utat.

2010.09.21. 19:52:09

Volt egy lakásom Egerben a belvárosban, úgy működött mint egy garni, vagy mint egy takarék szövetkezet mert jövet menet útba esett mindenkinek.

A 23m2-es előszobában a szalon garnitura mellett volt egy gyerek heverő, a kóbor lelkeknek, mert sok haver vagy Felnémeten, vagy Csebokszba, Kanadában, vagy egyébb ilyen világvége helyeken lakott, és sosem volt pénzük taxira.
Az ajtót nyitva hagytam, hogy ne verjék fel a kölyköket a csengetéssel, és aki jött beverte a szunyát, reggel kapott egy kávét és csá.
Egyik éjjel hallom ám, hogy motoz valaki, dehogy kelek én fel, kikiabálok hogy ki a fasz vagy? Semmi válasz. Gondoltam nagyon be lehet rúgva, megyek megnézem.
Egy teljesen ismeretlen cigány gyerek épp az íróasztalomat rámolta éppen.
Az álomtól még kábultan - na meg szemüveg nélkül - kérdeztem hogy mit akar? A Nagyékat keresi. Itt nem laknak, nem akarna mégis elhúzni? Jó jó, már megy is.
Nem volt szerencséje, esetleg ha benyitott volna a kamrába, akkor visszaváltható üresüvegekkel talán jobban jár.

Innentől ajtó bezár.

mama ottmarad 2010.09.21. 19:58:01

@Winston Smith: nagyon igaz, csak a baj van belőle.
A mi italkészletünk folyton romlik. A gondosan összevásárolt minőségi piákkal kínáljuk a vendégeket, ilyeneket viszünk látogatóba, azzal max. annyi a baj, hogy nem a szárazat szeretik, de nyugodtan továbbadhatják (meg is teszik!), nem fognak égni vele. A minap benéztem a kamrába, ahol a kövön szoktak sorakozni a tartalék pezsgők. Mit látok? 3 üveg olcsó tankpezsgő, 2 Lambrusco, és egy gyári vegyesbólé, egy texas whiikey, és egy Trois Tours. Többnyire absztinens rokonok hozták. Kaptunk persze jót is, de az naná, hogy elfogyott. Nekem nincs pofám olyasmit továbbadni, amit én se öntenék magamba.

Silent Bob 2010.09.21. 20:01:15

@mama ottmarad: Néha jól jön az ilyesmi, ha elfogy a rendes ital az éjszaka közepén. :)

szellőláb 2010.09.21. 20:06:45

@afromagyar: igen, volt részem néhány ilyen spontán "barátkozásban", ami nagyon jól sikerült. De ahhoz is mindig
kellett egy toleráns házigazda, meg egy normális vendég.
A poszt nem ilyenről szól:-)

golyo1974 2010.09.21. 20:06:51

@noirp: tér-idő kontiniuum :) velem sokszor előfordul :) /tuti rosszul írtam le/

mama ottmarad 2010.09.21. 20:07:01

Ezek sose fognak elfogyni. Mint ahogy nálunk még nem volt olyan, hogy elfogyott a pia. Ha egy orosz turistacsoport betévedne, és ez mégis bekövetkezne, velünk szemben éjjel is nyitva a bolt. :)

golyo1974 2010.09.21. 20:10:39

Ezennel mindenkit meghívok egy vacsorára!!!!! Kaját, piát hozzatok!!!! Az ajtóban levetkőzés, balra a fürdőszoba, fürdés, utána a tisztaszobában elfogyasztjuk a hozott étkeket... Aztán tipli :D

Silent Bob 2010.09.21. 20:15:10

@mama ottmarad:
Mi is mindig azzal poénkodunk, hogy ha kitör az atomháború, akkor is minimum egy hétig részegek lehetünk.

Der Beste 2010.09.21. 20:45:46

Világbajnok poszt, gratulálok Tibikém.

Aki az erősítőt erölködőnek hívja, azt le kellene lőni, mint egy kutyát.

kék madár 2010.09.21. 20:46:54

nem, de volt az is. Az meg azt mondta, hogy nagyon koszon mindent, szeretettel var, csak meg nem tudja mikor, azota se tudja, 2 eve. Pedig nem is IKEA szekre ultettem

Molenbruck Binko 2010.09.21. 21:01:24

és az megvolt már, hogy "Ne rinyálj apukám/anyukám már,hogy szarul élsz, dolgozz inkább keményen és egyébként is ilyen szar az élet, nem tudtad? Úgyhogy pofa be, de különben köszi a vendéglátást, meg hogy szíved-lelked beletetted a dédelgetésembe..."

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 21:12:35

@lárvalányhaj: egyeseket az sem zavar. hozzám egyszer jött egy ismerős 8barátnőnek aért nem nevezném), váratlanul, totál rosszkor, mikor vizsgára kellett készülnöm, és még akkor se vette észre magát, mikor előpakoltam a könyveimet, és leültem tanulni.

agi02 2010.09.21. 21:16:07

az egyik haverom rokonai voltak a csúcsok.
Váratlanul beállítottak, mint kiderült ide szervezték az évente esedékes 2 hetes szabadságukat.
Mikor elmentek mentem segíteni pakolni a srácnak.
Kérdezem, hol a kutya?
a kedves rokonok a első héten elajándékozták, mert szerintük nem való a lakásba kutya. (kistestű szobacirkáló volt szegény)

nagyon gromek 2010.09.21. 21:18:20

ja, a svéd rokonok: minden nyáron jöttek, szarrá ették-itták magukat, aztán mindig mondták: ha stockholmban jártok, feltétlenül látogassatok meg minket!
mindezt a 70-es évek végén, 80-as évek elején, amikor nyilvánvalóan gyakran járt a hétköznapi halandó svédországba. amikor elmentek, mindig azon röhögtünk, hogy "véletlenül" megint nem adták meg a pontos címüket. :)
őket nem érhettük volna váratlanul, az biztos. :)

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 21:24:37

@ii@_: szerintem nem kellett volna beengednetek. vagy egyáltalán, otthon lenni. hadd csöngessen:)

darkmirjam 2010.09.21. 21:43:08

Ez de szép volt. Köszi.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 21:43:51

@golyo1974: esetleg majmolja a filmeket. ott mindig mindenki kinti cipőben van, papucsa senkinek sincs, és kiöltözve, sminkelve, fodrászolva takarítanak, főznek, stb.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 21:52:48

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: ezt a kajás/piás vonalat én már rengetegszer eljátszottam. a piásat ritkábban, úgy látszik, azt jobban felfogták. de kajában válogatós vagyok, meg húst sem eszem, így reflexből vissza szoktam utasítani. és akkor jön a tukmálás. meg hogy: mert megsértődik. mondom, nyugodtan, akkor se kérek.

darkmirjam 2010.09.21. 22:06:17

@nagyon gromek: Mézgáék lettetek volna fejenként egy ötvenessel a világ harmadik legdrágább országában. Most meg írnál róla posztokat. Kimaradt a ziccer.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.09.21. 22:16:29

elolvasva a kétszázból száz komment, arra jutottam, hogy kellene egy seggnyalós vendég poszt is.
ez a mostani azonban igen terápiás, mert agyfaszt kaptam a tenyérbemászó idiótától.

2010.09.21. 22:28:46

" - Jó volt ez a vacsesz, gyújtunk, főnököm? ...Óbazz, a verdában hagytam a pakkot, szál cinyával megbüntetsz? Kínálós szofi? Ne rafkózzál, tesóka, tele van a hamus aranymalbi-dekkel, engem ugyan át nem versz..."

" - Kicsit laggol a youtube... Mondjuk az is igaz, hogy én dual core prockóhoz vagyok szokva, bocsesz. Persze e-mailt írni meg újságot olvasni jó ez a tetű HP is, bár nekem nem kéne, de ez más kérdés. ...Vinyódon alig volt hely, rázavartam egy CCleanert, hopp, plusz öt giga rögtön beficcent... Ne nyüszítsél má, nem volt semmi fontos a lomtárban, azt a pár filmet meg, ha mégis kéne, seperc alatt leszeded majd újra. ..."Adria 2010" mappa, jóvanmá, nincs ebben semmi titkos, ne pattogjá. Röhejes ez a fecske, bár látom, nem éhezel az utóbbi időben. Nem kéne kicsit szálkáznod, apa? Bár Kingusnak biztos így is tetszel. Látom a bikinis képeken, amióta nekem megvolt az egyetemen, ő is sokat nőiesedett. Mondjuk nagy kufferbe jó is pakolni, hehehe... Hó-hohó, mi ez a rejtett mappa itten? Te beteg állat vagy, öregem, ha ilyenekre rejszolsz, theeee... Nyugi, tőlem aztán senki nem fogja megtudni..."

cunningman 2010.09.21. 22:32:21

@Patrick Bateman:
Nagybátyám játssza ezt el mindig (én meg bedőlök, mindig): először aljasul megkérdezi, mit csinálok jövő hónap második szerdáján, majd miután én az igazságnak megfelelően közlöm, hogy még fogalmam sincs: "Jaj de jó, akkor el tudsz jönni Eulália elsőáldozására/Aurél harcművészeti bemutatójára/az én vudu pappá szentelésemre!"(és egyéb szörnyű, de családi programok)

lárvalányhaj 2010.09.21. 22:32:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

A válogatósságon rohadtul meg lehet csúszni társaságban, különösen akkor, hogyha idősebb emberekről van szó. Ha nem kérsz az ételből, amit főztek, azt élből úgy veszik, hogy személyükben visszautasítod, illetve _lenézed_ őket. (Bizonyos embereknek ez a mániája, pffff.) Pedig nem, én sohasem azért utasítom vissza mások kajáját, mert velük van valami bajom, hanem mert ez az én privát baromságom, aminek semmi köze sincs más emberekhez.

lárvalányhaj 2010.09.21. 22:34:44

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Na, ilyenkor örülök, hogy mennyire antiszociálisak vagyunk a férjemmel :) Hozzánk tuti senki nem merne bejelentés nélkül beállítani... mondjuk ha bárki megpróbálná, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül elhajtanám a vérbe.

darkmirjam 2010.09.21. 22:38:19

Hamuzni hova lehet? Eddig ide nyomtam a cserépbe. Csak szét kell locsolni, a virág szereti. Ah, megiszok mégis inkább még egy jégert. Kár, hogy meleg. Amúgy is izzadok mint a ló. Azt mondjuk nem tudom miért. Klímához vagyok szokva. Engem nem érdekel, nálam ilyenkor be van állítva, állandó húsz fokra. Le van szarva a pénz, nem fogok mefőni saját levembe. Ti hova szoktatok kimenni ha már itt nem bírjátok?

Bromden főnök 2010.09.21. 22:38:31

Kinyílt a bicska a zsebemben, annyira jó. :)

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 23:13:14

@lárvalányhaj: igen, én is. anyukám járt úgy lánykorában,hogy szomszéd néni valami iszonyatosan édes süteménnyel etette, tudod, az a "egyél még" tukmálás. nem akart, tele volt, elfogadta, hoy "ne sértődjenek meg", aztán rögtön ki is hányta. érdemes volt, mondhatom....én egyszer a vonaton beszélgettem egy útitárssal, aki kínálgatni akart, mondtam, hogy nem kérek, mire ő: akkor megsértődöm. mondtam, miattam nyugodtan...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 23:15:08

@lárvalányhaj: hozzám se szokott, de ezek ketten megjelentek, (mert a szomszédban voltak, szintén látogatóban), de az egyik csajnak vagy leesett, vagy tényleg mennie kellett, a másik viszont az istennek nem akart elmenni. és mondom, slusszpoén, hogy nem is voltam velük különösebben barátnők, csak a szokásos szórakozóhelyi társasághoz tartoztak.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.21. 23:21:24

@lárvalányhaj: másik, szerintem már írtam itt is, hogy egyeseknek (a legtöbbnek) a kaja a mindenük. és el se tudják képzelni, hogy valaki társaságba úgy akarjon menni, hogy NEM akarja telizabálni magát. mint pl. a volt barátom, akinek a hasa a mindene, szervezett egy ilyen kajálós bulit (merthogy magyar étel, magyar szakács.) de mondom, én szívesen elmegyek, beszélgetni, ismerkedni, de nem akarok enni (esküvőkön, osztálytalálkozókon is mindig ez a bajom, hogy kötelező zabálni). mire ő: akkor megszólnak a többiek, megsértődik a szakács, stb. Nem érdekel...

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.09.21. 23:43:58

Nálam be lehet jönni cipővel, úgyis gyakran takarítok. Néha úgy kell lebeszélni az embereket, hogy ne vegyék már le, megfáznak a fapadlón. Hozzám a szomszéd kutyája is bejöhet.

Viszont senki ne hozzon száraz bort ajándékba, mert úgyis továbbbaszom valakinek, aki ugyanúgy utálni fogja. És bonbont se, gyűlölöm az ilyen undormány tejes-nugátos olcsó szarokat, a tejcsoki eleve emberiségellenes bűntett. Amúgy se értem, minek mindenáron ajándékot hozni vendégségbe, amikor az ember csak olyasmit visz, amit sose fognak használni...
Ja, és semmilyen erős italt. Konyak, Jäger és egyéb szarok. Csak a Becherovkát szeretem, remek egy-egy nehéz ünnepi vacsora után, de azt úgyse hoznak a köcsögök.

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2010.09.22. 00:30:31

Olvasom itt a kommenteket, basszus még jó hogy nem járok vendégségbe... nem biztos hogy észrevenném, ha ki akarnak dobni. Gondolná az ember hogy majd szól az illető ha akar valamit... (igyekszem figyelni de ha nagyon udvarias és lelkesen beszélget akkor nem fogom vágni..)
Nálam is ez a protokoll megy, vagy időhatárosra tervezek (kis rátartással) és ezt mondom is előre, vagy azt mondom hogy nem érek rá, majd máskor. Esetleg a kívánt távozás előtt valamennyi idővel mondom, hogy nekem lassan feküdnöm kell. Szerintem simán kiteszek bárkit, semmi agresszió, van mentegetőzés meg ami kell, de megmondom. Érdekes lenne tudni hogy eddig hány vendégemet sértettem vérig ezzel :P

Bár aki hozzám jön az tudja hogy nem megy nekem a protokollvigyorgás. És tényleg nem.

Bocsi a komoly kommentért :)

noname.blogger · http://suisseproject.blog.hu/ 2010.09.22. 00:32:14

@Donna Anna: Hozzám meg édes bort ne hozzon senki :D:D, töményet is csak csínján. Száraz bor viszont minden mennyiségben jöhet :)

kék madár 2010.09.22. 05:22:21

kedvenc visszahivasaim, miutan valaki 1,2 hetet
nalam lakik es kizabal mindenenbol:

-majd gyertek el Jaszkarajenore, megmutatjuk a varost=beulunk veled egy etterembe ahol meghivhatsz, aztan elkiserunk a varoshatarig, hogy biztos elkotrodtal-e

-barmikor gyertek el vendegeskedni, nagy ebedet csapunk Pista bacsinal (az nem o, hanem egy kozos rokonunk)

Motorpenis 2010.09.22. 06:38:18

Egyszer megesett, hogy benézett hozzánk egy villanyszerelő, aki az egy házzal odébb lakó kőmíves rokona. Egyedül voltam otthon, baromira örültem, a szüleimhez jött.

Megkínáltatta magát borral, és beszélgetni kezdett. Én szódáztam, és igyekeztem társalogni, de hát miről beszélgethet egy művész egy villanyszerelővel?

A fáradozásaimat, meg a bort azzal köszönte meg, hogy körbehugyozta a wc-t. Az idegeimet eléggé megtépázta ez az élmény. Kisiparosok, mondhatom...

noirp 2010.09.22. 08:47:18

@Frengi:
"az íróasztalomat rámolta"
azt a mindenit :-O
Én tutira befostam volna ijedtemben, akkor is, ha hozzá vagyok szokva, hogy garnigazda vagyok. Nem semmi.

Eger érdekes hely. Még csak egyszer tévedtem el komolyabban; de mikor egy ott lakos kolléga sötét este fuvarozott kettőnket jöttmenteket a város északi részén, két kanyar után mi már asse tudtuk, hogy az EU területén vagyunk-e.

Lord_M_ 2010.09.22. 09:16:08

Hajaj névtelenség - névtelenség...

Egyszer régen mikor még nős voltam, elköltöztünk egy albérletbe... Bútorozott volt, ami fontos volt kezdő életünkben, ugyanakkor a felmerült hiányosságokat mi pótoltuk... a lakást kicsit kipofoztuk, amit kellett megcsináltunk rajta, végül egészen lakható lett... miután mi hosszú távra gondoltuk, és a tulajdonos is, ez nem volt probléma... aztán egyszer látogatóba jött anyósom... Nem nem vendégségbe, csak úgy beugrott... aztán szépen lassan megindult a kioktatás, "ezt nem ide kell tenni, ezt ne úgy csináld, azt nem úgy kell, jaj azt nem úgy kell felszeletelni..." ez úgy kb 5 percig... amikorra meguntam, és az előszobából leakasztottam a táskáját és odavittem neki...
"Mit csinálsz ? még nem megyek!"
"Dehogynem!"...

másfél hónapig nem jött ...

aztán pár hónappal később, újra tiszteletét tette, ami már kevésbé volt problémás... de akkor is sikerült neki valahogy összevesznie a lányával... és igen keményen rendre utasította, hogy márpedig "itt az van amit ő mond"... ezen felkaptam a fejem, és közbevágtam, és mondtam hogy szeretnék neki mutatni valamit...

a közbeszólás és a stílusának váratlansága kizökkentette az ordítozós hangulatból, kihívtam az ajtóig, kinyitottam, majd megmutattam neki a névtáblát... rajta a nevemmel... meg a lányéval... "Tetszik látni mi van rajta?" ... "A nevetek... és?" ... "ebben a lakásban az van amit az ide feliratkozottak mondanak"...

sértődés... távozás... kéthétmúlva újra látogatás... mosoly és béke mindenki arcán...

Ernoke 2010.09.22. 09:25:53

ez az alkohol-téma érdekes kérdés. nálam max. 1-2 sört kivéve nincs alkohol otthon, ezért mindenki azt hoz, amit ő iszik. általában megpróbálom visszatukmálni rájuk, ha elmentek, de mivel erre nem hajlandók, minden megmarad a következő összejövetelig, amikor összepakolom, amit nálam hagytak, és elviszem.:) így nem vész semmi kárba.

a jó még, ha valahova viszel valami piát (sör, pálinka vagy tequila szokott lenni nálam, mert csak ezt a hármat iszom meg), és amúgy a háziak kínálata annyira szar, h a te piádhoz vonulgat az egész társaság, és mindenki hálás neked a végén.:) egyébként alkoholtól függetlenül szerintem hatalmas prosztóság nem kibontani, amit a vendégek hoztak, hanem félrepakolni, mintha gyűjtögető hajléktalanok lennénk... és ezt mindig a leggazdagabb ismerőseimnél láttam...

Mitya Ivanov 2010.09.22. 09:32:30

Tib
a kommentcúnami végén engedd meg, hogy hagy gratuláljak neked ehhez a poszthoz. Élmény volt és eszembe juttatta egy gyerekkori haveromat, akinek a 80 évek végén külföldre, Bécsbe szakadt valami rokona és volt neki kemény AudioTon és Commex, meg roadstar zenecuccai, és ha átjött hozzánk és meglátta a Videoton meg az Orion cuccokat, mindig lefikázta, hogy ez szar magyar.
Szal kösz mégegyszer

cygnet 2010.09.22. 09:39:15

Nálam a vendég szent, és nem kell semmit hoznia, csak önmagát a látogatáskor, érezze magát otthon MÉRTÉKKEL!(Lehet tévézni, zenét hallgatni, olvasni, ha éppen az esik jól.) Vannak bizonyos normák, amelyeket viszont elvárok, mint pl: ne füstölje össze a lakást, ne kutasson a hűtőszekrényben, ne akarja kölcsönkérni a lakást, valamint a benne található tárgyakat, mert éppen megtetszett valami,(ha mégis, és megkapja, azt a lehető leghamarabb magától hozza vissza!) Bánjon csínján a kritikákkal! Tudja mikor ildomos elköszönni! Az olyan barátokat sem szeretem vendégül látni, akik képtelenek vigyázni a vörösborukra (italukra) és nem telik el olyan vendégség, hogy ki ne borítsák a legkényesebb helyeken, ahonnan aztán szinte képtelenség eltüntetni ottjártuk nyomait. Szeretem előre tudni, ha valaki hozzám készülődik, de váratlanul is szívesen fogadom otthonomban barátaimat, ha rámcsörögnek, mondjuk 15-20 perccel a tervezett érkezés elött. Ebben az esetben viszont fel kell készülnie arra, hogy esetleg nem alkalmas az időpont, vagy nem biztos, hogy az általa éppen favorizált kávéfajta fellelhető lesz nálam. Amit viszont ki nem állhatok, kivéve, ha valóban alapos indokkal exkuzálja magát, ha valaki eligérkezik, és a megbeszélt időpontban vagy kicsit utána megcsörren a telefon, hogy közölje még sem tud jönni. Ha még ennyit sem tesz meg, kíváncsian várom a elfogadható magyarázatot arra, hogy mi történ(közlekedési balesett, amnézia, kirabbolták, elvitték a telefonját is és nem maradt aprója sem, hogy értesítsen stb. Úgy vélem ezek nem túlzott elvárások, hanem hozzátartoznak a kölcsönös tisztelethez, a barátsághoz. Tulajdonképpen elképesztő, hogy milyen kevesen képesek ezt a minimumot megtenni. Talán ezért nincs is túlzottan nagy forgalom nálam.

Lord_M_ 2010.09.22. 09:56:00

A helyzet az, hogy én leveszem a cipőmet, persze ha nagyon erősködik a gazdája, hogy ne... akkor nincs mit tenni... de a cipőm koszosabb mint a szőnyeg, és bár lehet hogy a zoknim tisztább mint a padló, de zoknit mosni könnyebb, mint szőnyeget tisztítani...

máskérdés, hogy én is szeretem ha nálunk nem cipővel trappolnak végig a lakáson, ennek feloldására nálunk is van vendégpapucs... olyan mint a hotelekben, ez a fehér egyszerhasználatos dolog... így újat kaphat mindenki...

Vendégjárás, hál' istennek nálunk nincs, rokonság minden irányban messze, ritkán jönnek, ha egyáltalán...

A legjobb barátomat meg bármikor szívesen látom, de ő nem is az aki miatt érkezése előtt mr properrel kell végigrohanni mindenen... vele újítottuk fel a lakást, szóval gyakorlatilag otthon van benne... igaz néha még megkérdezi hogy használhatja e a wc-t... dehát... egyszer majd megtanulja végre.. hogy igen... bármikor... kivéve ha éppen én használom... vagy az asszony :) ...

Nekem ilyen borzasztó vendégség élményeim gyerekkoromból vannak, amikor szüleim kevésbé sikerült barátkozásai átjöttek vendégségbe...

egyik nagy élmény, amikor vasárnap ebédre jöttek, két óra késéssel.. mi meg vártunk... aztán nyafogtak hogy a hús nem az igazi... mert érződik hogy nem frissen készült... (tényleg két és fél órával az érkezésük előtt... dehát két órát késtek)...

aztán gondolták, hogy ezt viszonozni kell... tehát következő vasárnapra ők hívtak meg minket ebédre... 12:00kor ott voltunk... közölték, hogy most fejezték be az ebédet... mert ők fél tizenkettőkor szoktak ebédelni... aham...

két pokoljáró kislányuk volt/van... anyám mindig úgy van vele (és ez rám is rám ragadt), hogy a hűtőbe bátran be lehet nyúlni... barátomnak is mondom, ha kell valami, vagy inni akar valamit, vegye ki.. egye - igya... (nyilván komolyabb vendéglátás esetén kiszolgáljuk a vendéget mi is) ... de miért melegítsem a narancslevet, kólát, akármit az asztalon... a hűtőben jó helyen van... nincs elzárva ... vedd ki... (és egy ideje működik is a dolog)

szóval anyám is ilyen volt, nahh, a két istenátkának más sem kellett.. a hűtőben lévő összes paradicsomba beleharaptak, megrágták a paprikát, széttapicskolták a krémeseket... A szobában a szekrényről levertek mindent... ugráltak - rohangásztak... és a húgom kedvenc játékát úgy kivágták a negyedikről az erkélyről, hogy öröm volt nézni...

anyukája csak annyit mondott, "most kicsit elvenebbek"... anyám a távozás utáni délutánt azzal töltötte, hogy a lakást helyreállítsa...

egy másik baráti házaspárnak egy szem fia volt... jáj... átjöttek ebédelni... (micsoda szokás ez?) ... a kissrác éppen náthás volt, vagy túlvolt a náthán... mindegy is... az asztalnál orrfújás kezdődik... eddig ezzel nincs is baj... a gyerek, az gyerek... anya kifújja a srác orrát (mármint segít)... végül körbemutogatja hogy "nézd meg milyen zöld, és erre mondja a gyerekorvos hogy nincs fertőzése... hát most mondd meg.. ha valami ILYEN zöld.. akkor biztos hogy nem csak nátha..." vasgyomor meg minden... de azért idő kellett anyámnak is hogy újra enni tudjon... aztán végre elértünk a süteményhez, (talán almáspite), amikor Éva (a vendég) felcsattant... "nahh pont ilyen almáspitétől hányt és fosott a gyerek két hete... de mint a murányi kutyája... sugárba hányta ki az almareszeléket... "

és anyámék mindig ilyen embereket szedtek össze...

Lord_M_ 2010.09.22. 09:59:31

@cygnet: elvitték a telefonját és nem maradt aprója sem... lehet én vagyok túl elkényelmesedett, de nem tudom senkinek a telefonszámát fejből :)

max a sajátomat mert azt néha meg kell adnom... :) szóval ha ellopják a telefonomat, bizony én sem tudnék rád csörögni a fülkéből... mert nem tudnám mit kell tárcsázni :)

lárvalányhaj 2010.09.22. 10:14:09

A poszt tanulsága, hogy annál a mondásnál, hogy "Érezd otthon magad", nincs nagyobb hazugság :D

ezértregisztráltam 2010.09.22. 10:54:13

olyan mint Janka néni Vágási Feriéknél

Irgun 2010.09.22. 10:56:18

Én a XVII.-ik kerületben tengetem mindennapjaimat egy szép nagy családi házban, aminek persze van kertje is. És ha van kert lehet sütögetni nem? 3 év alatt kb négyszer lehetett összehozni egy ilyen eseményt mert "Te olyan messze laksz" vagy "Onnan, hogy jövök haza?"típusú válaszok születek a meghívásra, szóval a nagykörút-as távolság mérés engem is szíven ütött.

Mitya Ivanov 2010.09.22. 11:18:15

@ezértregisztráltam: baszki tényleg. Mindig csak egy kis kupicával kért a páleszből, a aztán a végén bebaszott rendesen

Lord_M_ 2010.09.22. 11:24:19

@Irgun: Hívj minket, mi nem mondjuk hogy messze laksz :)
szeretünk sütögetni :)

noirp 2010.09.22. 14:01:50

@Lord_M_:
Jézus Úristen, de durva.
Most már tudom, miért jó, hogy az én anyám nem az a kifejezett vendégbarát. Mert kimaradtam ebből mind.
És örökölvén tőle a befordultságot, nagyon megválogatom a vendégeimet...Gyerekkel csak a nővéremék jöhetnek.

"összes paradicsomba beleharaptak, megrágták a paprikát, széttapicskolták a krémeseket..."

Nna, a második paradicsom után kéne azt mondani, hogy "kivetted, fiam, edd is meg" --ha már a kedves édesanyjuk nem tudja, hogy az étel nem játék
Bocs, _ezért_ a dologért bitang agresszív tudok lenni. Ha játszik az étellel a kis Büngyüke, egyszer szólok, másodjára belenyomom a fejét...

'végül körbemutogatja hogy "nézd meg milyen zöld, és erre mondja a gyerekorvos hogy nincs fertőzése..."'

dejszen ez meg a nagyanyám (noirpnak a kezében a feje)

Anyósoddal szembeni bátorságodhoz pedig gratulálok, ritkaság. :)))

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.09.22. 17:55:45

Nekem a minap volt ittalvós vendégem, akit egyébként imádok, de most átállította az ébresztőórámat. Meggondolom, legközelebb meghívjam-e....

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.09.22. 20:01:23

@Ormótlan: Legalább megmutattad a vendégednek, hogy fújjátok hajszárítóval le a kavicsokról a port? :D

Miss Marple 2010.09.22. 22:23:18

A poszt írója és a kommentelők bearanyozták a szürkének induló estémet: Leröhögtem a fejemet olvasás közben!

Köszönöm mindenkinek!!!!!!!!!!

aggyistenbrittudós (törölt) 2010.09.23. 19:06:09

nekem nem esik jol utcai cipővel rámenni szőnyegre, mindig leveszem. a lábszag kezelhető, lyukas harisnyát, zokni pedig sosem veszek fel, mikor fillérekért beszerezhető az új. a saját vendégeimtől nem várom el, mert nincs szőnyeg nálam. simán itt is alhatnak, de ha zavaroan horkolnak a vendégszobában, azért szolok.
nincs ékezetes o-m.

2010.09.24. 22:42:35

- Óáuuuuu… Húbazz, elrepült az idő, aszem lassan indulok. Kidobsz a Kökihez, bratyó? Pöcsöm fog itt fél órákat várni a buszra, távol minden civilizációtól. Tudod a belvárosi ember hajlamos hozzászokni, hogy még 11-kor is ötpercenként jár a négyeshatos, szori. …Ez nagyon fal szöveg, apa, max ha négy-öt sörikét szopogattunk el, annyit ki se mutat a szonda. Különben is, ide Pestszentbasznádra -...Szentlőrinc? Tökmindegy, mucsaj az mucsaj…- még a zsaruk se járnak ki, a világon nincs annyi benzinkeretük. Tényleg, kocsit nem akarsz most már venni? …Kocsiról beszélek, ombre, nem az egypontkettes Swiftedről… Na hozd a slusszkulcsot és induljunk, mert még a végén azt hallgathatom majd, hogy alig akartam elmenni tőletek…

Üde Színfolt 2010.09.25. 00:11:57

de olyan is van, h rákészülsz a vendégségre, kajával meg mindennel, aztán meg a vége az, h a fele szól, h áá bocsi, közbejött valami, nem megyünk. hát az se kellemes...
még három napig enni a pincepörit...

Salsa · http://gondolatimunkafazis.blog.hu/ 2010.09.28. 11:58:26

@Brother Love:
nem tudom, nálam valahogy alap, hogy a lakás nem kert, nem utca és nem előszoba, hanem egy intim szféra. nem engedek be oda akárkit és megtiszteltetésnek veszem, ha valaki beenged az övébe. utóbbi esetben természetesnek veszem, hogy nem trappolok be cipővel, előbbi esetben pedig elvárom ugyanezt a vendégtől. vendégpapucs. ja. azt mondod alap, hogy vendégpapucsot nem veszünk fel, mert. tényleg, miért is nem? koszos? nane, és amíg szerinted normális sarat takarítani a vendég után a nappali szőnyegéről, vagy a kádkilépőről, addig nem normális lábatmosni? vagy csak úgy elvből, mert az másé? akkor már a tányérjáról sem eszek, meg a kanapéjára sem ülök, hisz az az övé.
meg egyébként is: nagyon döcög az a szöveg, hogy a lakás a takarítástól és nem a koszosodás megelőzésétől lesz tiszta. ugyanis a koszosodás megelőzése lényegében azt jelenti, hogy magát a takarítást könnyítjük meg. ritkábban és kevesebbet kell. és nem mellesleg vendégként jobb érzés úgy távozni valakitől, hogy tudom, hogy az ajtó becsukódása után nem rögtön a felmosóhoz kell nyúlnia a háziaknak (mert a te verziódból sajnos ez következik).

természetesen ha különböző munkások, óraleolvasók jönnek, akkor nehéz ezt kiküszöbölni, mert őket nem én hívtam meg az intim életterembe és nem lenne fair őket a cipőlevétellel b*szogatni, de még akkor is meg szokott lenni a véleményem arról, aki simán kikerülhetné a szőnyeget (nem padlószőnyeg), de féllábbal mégis rajta tapos, meg aki elkéredzkedik a mosdóba de b*szik levenni a bakancsát.

2010.10.08. 11:50:29

A cipő levétele KISPOLGÁRI CSÖKEVÉNY????? Egész nap a retek köpetbe kutyahugyba turhába mászálsz vele, és begyalogolnál a nappaliba a szőnyegre amin hason fekve játszom a gyerekkel meg olvasok???

Atyaég, hová tart ez a világ? Legközelebb a fürdés vagy a szarás után a seggtörlés lesz kispolgári csökvény?

cd-r 2010.10.08. 18:01:24

@Brother Love: nálam két verzió van hasonló esetekre, mindkettő gyors és fájdalommentes: -vagy nem veszem fel a telefont, miután látom ki keres, vagy nem nyitok ajtót.

cbc 2010.10.17. 02:42:22

"A cipő levétele KISPOLGÁRI CSÖKEVÉNY?????"

Az. A lakás van értünk, nem mi a lakásért, és létezik porszívó is. Nem mellesleg, igen sok kellemetlen helyzet születhet belőle - kedvencem volt, amikor lakásvásárlásnál ZOKNIBAN kellett néhány tízmillió forintról tárgyalni. Ugye nonszensz?

Nagyon közeli barátoknál még elmegy, de egy sokfős vendégségben már nagyon nem illik eröltetni - ha ennyire gáz, akkor nem kell vendéget hívni.

Stiel 2010.10.23. 20:06:28

Romana típusú közhelygyűjteményekről (lásd még: @Professor Pizka:) poszt várható-e?
süti beállítások módosítása