Olvasói rovat - A modoros lakberendező

2009/11/12. - írta: Modor Tibi

Sziasztok, fészekrakók-csinosítgatók! ;-)) lárvalányhaj megígérte, és meg is írta belsős-összekacsintós elemekkel megspékelt, valóban hiánypótló posztját.

A Modoros Lakberendező általában olyan háztartásbeli, akinek még nincs gyereke, illetve a gyerekei már kirepültek. A Modoros Lakberendező így az egész napját egyedül tölti, és temérdek szabadidejét a közös fészek csinosítgatására fordítja. Nap mint nap újabb kreatív ötlettel áll elő, legyen bár szó a lakástextilekről (összeillő muszlinfüggönyök vásárlása az egész lakásba), szőnyegekről, szekrénysorról, illatgyertyákról, vagy pedig új, bohókás, mediterrán stílusú falfestésről.

Hasonlóan a Kreatív Hobbival rendelkező Ötletgazdag Nőhöz, a Modoros Lakberendezőnek is a Házi Praktika magazin a bibliája. Az orgánum azt a célt szolgálja, hogy a Modoros Lakberendező ötleteket merítsen belőle – vagyis a Modoros Lakberendezőnek megtetsszék az lapzárta előtt nagy kínban reciklált ötletek egyike, és igyekezzen egy az egyben megvalósítani, méghozzá pontosan úgy, ahogyan az újságban látta. Így a „kreativitásnak” ebben az esetben is az az eredménye, hogy a lakásában pont azokat a sablonos, közhelyes lakberendezési tippeket-trükköket valósítja meg (mediterrán stílus!!!), mint az összes többi sorstársa.

A Modoros Lakberendező ötleteinek három fő jellemzője, hogy

1) sokba kerülnek

2) megvalósításukhoz az egész családnak össze kell fognia

3) még véletlenül sem ő teremti elő rájuk a pénzt.

Örömmel látogat el a DOMUS-ba és más bútoráruházakba is, igazi paradicsoma mégis a sokat emlegetett svéd nagyáruház. A közös ikeázást a Szignifikáns Másikkal való kapcsolata mérföldkövének, fő próbatételének tekinti, és gyakran hangoztatja, hogy a Tegezős Áruházba tett első túra a fészekrakás elengedhetetlen állomása. A Modoros Lakberendező óriási kosárral indul neki a túrának, és akármilyen – teljesen hasznavehetetlen, ám éppen akciós, és mos méééér, oooolyan jóóóópofaaaa – biszbasz kerül az útjába, okvetlenül be kell pakolnia a kosarába, így aztán akkor is minimo calculo hatvanezer forintot hagy a kasszában, ha csak azért ugrott be, mert elfogyott a potpurri.

A Modoros Lakberendező elvárja, hogy a család valamennyi tagja egyformán lelkesedjen a közös fészek szépítgetéséért. Hiszen, hangsúlyozza, ő csak arra törekszik, hogy igazi otthont teremtsen a ház minden lakójának, és egyébként is, a szép környezet minden önmagával szemben igényes ember alapvető belső igénye.*

Mint már említém vala, a csodás ötletek megvalósításához igen sokszor az egész család együttműködése szükséges, ami úgy néz ki, hogy anyu kitalálja, hogy új szekrényt kell venni, és ehhez apunak csupán annyit kell tennie, hogy fölkerekedik, átverekszi magát a délutáni csúcson, végigállja a sort anyuval, kifizeti a méregdrága szekrényt, aztán egyedül fölcipeli az emeletre, és összerakja, miközben anyu ott őrjáratozik a háta mögött, és folyamatosan megjegyzéseket tesz apu munkájára. Anyunak természetesen mindig van egy-két jó ötlete, és ezeket az ötleteit, kellő mennyiségű nevelő célzatú fikázással kísérve, mindig kész megosztani apuval, de véletlenül se vállalná a bútor összeszerelését, mert az, ugyebár, férfimunka.

Mindemellett persze a Modoros Lakberendező a részletekre is ügyel. Valósággal vadászik a bohókás darabokra. Nyitott szemmel jár, és mindig talál valami jó dolgot, amivel feldobhatja lakását, akár karácsonyi vásárra, akár iskolai bazárra (Waldorf!) veti jó sorsa... és természetesen ezeken a helyeken is otthagy egy valag pénzt.

No igen, a pénz. Ha a férje fizetése nem szab határt az ambícióinak, a Modoros Lakberendező teljesen képes elveszteni a kapcsolatot a realitásokkal, és minden hónapban csillagászati összegeket fordítani hobbijára.

A Modoros Lakberendező három további altípusra osztható. A konformista típus vásárlási preferenciáit nem a saját igényei, hanem a viszonyítási csoportja határozza meg. Ha a szomszéd új autót/jacuzzit/plazmatévét vásárol, ő is elkezdi rágni apu fülét, hogy nekik is kell olyan, teljesen függetlenül attól, hogy a családnak valóban szüksége van-e rá. Férjét igyekszik minél nagyobb anyagi befektetésekre motiválni, olyan szövegek kíséretében, hogy

„Nekünk is igazán kellene már plazmatévé/családi ház/árvíztűrő tükörfúrógép, a Jokonicsyéknak is van, és nekem már ég a pofám előttük”;

„A Jokonicsyné olyan nagyra van magával, egyszerűen látom az arcán a lesajnálást, amikor átjön, épp csak hogy ki nem mondja, hogy hogy élhettek ilyen koszos, lepra lyukban”.

Végső aduként beveti azt az érvet, hogy

„a gyerekeknek is mennyivel jobb lenne, ha megvennénk azt a tükörfúrógépet, végre ők is kimennének a szabadba, nem csak ott rohadnának a számítógép előtt”

(egyébként a gyerekek kollégisták, és kéthetente jönnek haza egy-egy hétvégére). A csoportnyomás kemény dolog, mindenáron meg kell neki felelni, még akár magas kamatú áruhitelek felvétele árán is. A fogyasztási versenyben természetesen mindig a náluk lényegesen jobban szituált baráti vagy rokoni családokat próbálja megelőzni. A patriarchális munkamegosztás természetesen itt is megmarad: a teljesítendő tervet anyu határozza meg, de a pénzt már apunak kell előteremteni rá. Hogyha apu nem képes vagy nem akarja tartani a lépést a szomszédokkal, anyu elmondja mindenféle lúzernek, akinél „még az a hülye Jokonicsy is többre vitte, pedig, Tiborom, a te tehetségeddel már részlegvezető lehetnél, ha azt is el nem szúrtad volna”. Apu dacolása szélsőséges esetben akár ahhoz is vezethet, hogy anyu belengeti a válást. (Ez azonban mindig megmarad az üres fenyegetődzés szintjén, mert anyu pontosan tudja, hogy egyedül képtelen lenne finanszírozni költséges életmódját.)

A Modoros Lakberendező elvetemült típusának példányai képesek sorra járni a lomtalanításokat és az Ecseri piacot, hátha kifognak valami jópofa darabot. (E sorok írója főleg azokat nem érti, akik az Ecseri piac kincseiről áradoznak, ő maga ugyanis vájt szemekkel igyekezett sasolni körbefele, de a különböző űrtartalmú Lenin-szobrokon kívül semmi érdekeset nem látott.) Hasonlóan azokhoz a nőkhöz, akik elvből turkálóban vásárolnak, mondván, hogy csak ott lehet igazán egyedi göncöket szerezni, amik nem jönnek szembe az utcán, a Modoros Lakberendező elvetemült leágazása is vehemensen bizonygatja, hogy a lomtalanításkor túrt féregrágta, bicegő lábú komódot nagyon ügyesen ki lehet pofozni: teljesen újjá lehet varázsolni, úgy, hogy rá se lehet ismerni majd. (Azt persze, hogy a komód korábban milyen hugyos helyen tartózkodott, jobb, ha nem firtatjuk, ugyanúgy, mint ahogy azt is próbáljuk lenyomni a tudatalatti küszöbe alá, hogy a turkálóból szerzett ruhák előző tulajdonosának izzadságát soha nem fogjuk tudni kimosni egyedi [lófaszt] göncünkből.) E sorok írója egyébként nagy összegeket tesz arra, hogy a cikk közzétételét követően az elvetemült típus reprezentánsai kiéhezett sakálokként fogják megrohanni a Modrit, habzó szájjal bizonygatva, hogy cikk szerzője súlyos esztétikai vakságban szenved, semmi érzéke a lakáskultúrához, s erre még büszke is. (Exactement.) És természetesen hogy a kurva anyját. (Átadom.)

Végül érdemes megemlíteni a kreatív-organikus típust, amely főként bioboltok, Waldorf-iskolák és hasonló műintézmények akciórádiuszán belül lelhető föl. A kreatív-organikus típusnak nagy közös metszete van a Kreatív Hobbival rendelkező Ötletgazdag Nővel: lakása minden négyzetcentiméterét saját készítésű, batikolt vagy steppelt textíliák borítják. A kreatív-organikus típus differentia specificája azonban az, hogy mindezt afféle maga habarta, részint ezoterikus, részint környezetvédő-büdöshippi, részint konzervatív-hagyományőrző-hunormagor ideológiával önti nyakon. Számára a batikolt függöny nem csupán lakástextil, hanem szilárd és markáns világnézeti állásfoglalás is egyben. A kreatív-organikus típus ismeri a Fapusztító Asztalost, akinek a keze munkáját a Waldorf-ovi bútorzata és lambériája dicséri – tudjátok, azok a durván faragott, bumfordi fabútorok, és az a hántolt, hengeres fafelületekből összerakott falburkolat, ami roppant organikusan fest, pláne, ha az ember megfeledkezik arról a tényről, hogy hány négyzetkilométernyi tölgyerdőt kellett kivágni ahhoz, hogy akár csak egyetlen lakást is be lehessen rendezni eme furnitúrával. Természetesen a kreatív-organikus típusnak a Fapusztító Asztalos telefonszáma is megvan, és legfőbb vágya, hogy ő is ilyen bútorokkal rakhassa tele otthonát – és ha a férje megengedheti magának, ez egész biztosan meg is történik.

*A család közös érdekére és az önfeláldozásra való hivatkozást már a Machiavella Szabadegyetem Női érdekérvényesítés 101 tanegysége keretében elsajátíthatják az ambíciózusabb leányzók. Ez az érveléstechnikai fogás a tisztaságmániások és más különböző rendű és rangú CF-ek fegyvertárában is gyakori vendég.
 

Ragyogó, hibátlan. Látszik, hogy nem én írtam :-))

88 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

persicsbalint 2009.11.12. 12:47:22

A kreatív-organikus típus mindent visz. A gyerekek kirepülése előtt ő igazi modoros ősanya volt. Ősapa emiatt kurvázni jár. Ősanya Feng Shui mániás, a lakás minden szeglete jelent számára valamit és be van osztva, hogy melyik nap, mikor és hol kell szexelni a lakásban, hogy a kozmikus energiák által átadják magukat az Univerzumnak. Broáf.

Kimaradt az a típus, aki KIZÁRÓLAG antikvitásokkal szeretné feldobni a lakását, hogy az réginek tűnjön. Hasonlít az ecseri piacoshoz, de ő múltat akar építeni magának a semmiből, mintha régi arisztokrata család sarja lenne, de "bezzeg a cocializmusban eltörölték szegény nagyapa előneveit". Persze apuka keményvolnaas párttitkár volt, így tudtak régi pesti házba költözni, sokméteres belmagassággal.
"Mancikám, régi családi ereklye ez, megboldogult nagyanyám kapta az urától 28-ban"...francokat, két hete vette a bolhapiacon.
A rohadt nagy ház rezsijét télen alig bírják kigazdálkodni, de elköltözni luxus, adni kell a jómódú arisztokrata-sarj életmódot. Mocskosul modoros.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 13:03:27

Már röstellem, hogy folytonaz exfeleségemet emlegetem, de neki próbáltam párszor elmagyarázni, hogy a lakás van azért, hogy nekem legyen hol ennem, innom, aludnom, tévét néznem, meg gyerekekkel foglalkoznom. És nem én vagyok azért, ahogy a kibaszott lakás jól érezze magát.

Nem sikerült.

persicsbalint 2009.11.12. 13:12:39

@El Topo (Sgt. Elias): A modern kor fiataljai számára (főleg önjelölt informatikusoknál) a számítógép az ilyen. Gyors RAMot vesz bele, csinosítja a házat (világítós plexiház übermodoros), portalanítja sokszor, vízhűtést erőszakol bele, stb. Többet költ rá, mint kéne. A gép szolgálja ki az embert, nem fordítva.

greggrant 2009.11.12. 13:20:04

ó igen, és El Topo kollégához csatlakozva: az ilyen embertípus lakásában le kell venni a cipőt és kapsz vendégpapucsot, ha látogatóba mész. Plusz az ott lakó nem fogja magát túl jól érezni, mert a bútorok nem a használhatóságuk szerint vannak elrendezve, hanem ahogy a feng shui / tetszőleges lakberendező magazin leírja. Emiatt a gyerek/apjok mindig arrébhúzza a fotelt meg az asztalt, amit anyjok természetesen (erősebb jellem esetén) szóvá tesz vagy (gyámoltalanabb típusnál) mindig visszahúz a "helyére".
Ágy természetesen mindig bevetve, ágytakaróval lefedve, már rögtön felkelés után, alighogy kibújt a pizsamából.

Marcellus_Magnus 2009.11.12. 13:21:10

@persicsbalint: Mondjuk a gép teljesítményének tuningolása még érthető, ha az illetőnek fontos, hogy pl. ne szaggasson élvezhetetlenül a Crysis. A ház csicsázása viszont tényleg teljesen fölösleges.

GAbica 2009.11.12. 13:24:48

a poszt az hibátlan, nincs nagyon mit hozzátennem így hirtelen.

@El Topo (Sgt. Elias): egyetértünk a nézeteddel.

@persicsbalint: te ismered a volt férjem??? :D

családban van több ilyen csodanőszemély, nem tudom, én kényelmetlenül érzem náluk magam. szerintem ha nincs az ágy bevetve és nem a feng-sui szerint pakolom le a dolgokat és nem aranyló lépesméz színű a falam, de jól érzem magam ott , és otthonomnak tekintem, fontosabb.

IndaMuncher 2009.11.12. 13:27:06

@Marcellus_Magnus:
OFF
Van az a típus is aki személyes sértésnek/bukásnak éli meg, ha az fps egy komplexebb helyszínen 60 fps alá csúszik, és akinek 20 fps már játszhatatlan. Na de ne menjünk messzire.

Marcellus_Magnus 2009.11.12. 13:31:27

@greggrant: "az ilyen embertípus lakásában le kell venni a cipőt és kapsz vendégpapucsot, ha látogatóba mész"

És persze látogatóba menni sem lehet ám akármikor, hiszen a lakás állapota a modoros lakberendező személyes becsületének fokmérője. Édesanyám valószínűleg rituális öngyilkosságot követne el, ha úgy kéne vendégeket fogadnia, hogy a lakás nem volt 1 napon belül kiporszívózva, felmosva, portalanítva, a fürdőszoba/vécé kisuvickolva stb.

persicsbalint 2009.11.12. 13:35:40

@F.house: Ja, ők ilyen e-penis méregetésben élik ki magukat..

GAbica 2009.11.12. 13:36:14

@Marcellus_Magnus: a szomorú az, akinek a lakásába emiatt mehetnél akármikor. mert ő minden áldott nap ezt megcsinálja és hetente 1-2 alkalommal ablakot is pucol...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.12. 13:41:37

Most szerintem nem a tisztaságmániáról van elsősorban szó, hanem az izgalmas kiegészítőkről, egyéni, kreatív lakberendezési megoldásokról - lámlám, egy kis ötlettel és fortéllyal még a panellakásból is egyedi otthont tudunk varázsolni!

Szép házak, Lakáskultúra-előfizetés, barátnőknél kiegészítők lesése, elemzése.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.11.12. 13:44:29

Utálom a delfint és az elefántot, nekem ne mondja meg senki, hogy jobban fogom érezni magam, ha ilyenekkel rakom tele a lakásomat. Meg törölgeti a sok sz..rt a fene :)

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.11.12. 13:44:31

a feng shui mellett hiányolom az esztétika erőteljesebb kiemelését. a konzervatívabb, ezoterikában, kínai filozófiákban annyira el nem mélyült, magazinokat mondjuk nem olvasó, de a fenti modorosságokat elkövetők ugyanis ezzel a felkiáltással teszik, amit tesznek.
sajnos egy enyhébb változatában anyu is szenved, ahol az esztétikum a praktikusság előtt van. Ennek ellenére azért szerencsére a lakás alkalmas funkicója betöltésére, nincs túlcsicsázva sem, csak akármi akárhova nem kerülhet...
Ennek csúcsa az volt, hogy még egyetemistaként egy karácsonyi időszakban a kókuszos, kék csomagolású, (csak) általam kedvelt kupac szaloncukor a nappali dohányzóasztalára került, míg az arany-vörös, zselés (csak) anyuék által kedvelt az én szobámba, mert a csomagolások színe így illett az összképbe...
Az eredmény az lett, hogy én alig ettem szaloncukrot, cserébe ha otthon voltam, anyuék folyamatosan felbukkantak nálam...

persicsbalint 2009.11.12. 13:50:05

@Modor Tibi: És minden egyedi otthon pont ugyanakkor változik ugyanolyan módon minden barátnőnél, amikor a Lakáskultúra új száma megjelenik.

GAbica 2009.11.12. 13:53:37

Az én drága jó anyám pár évente újrafesti a lakást. Most éppen a nagyon trendi meditárrán stílusban nyomja, és nem csak simán olyan színű a fal, hanem rakatott bele a volt sógorommal, aki szobafestő, mindenféle nyomatot, meg foltot, mert az olyan egyedi. az meg, hogy a bútorok pár évente átköltöznek a szoba új pontjaira, olyan természetes volt gyerekkoromban, mint az, hogy van mikulás. a család nőtagjai (engem, a feketebárányt kivéve) az alábbi kultikus dolgokat teszik együtt és gyakran: bjutinap, élelmiszervásárlás, kínaipiacolás/ázsiacenterezés, és persze az ikeja vagy a pingvines áruház sem maradhat ki. pár hónapja vett a húgom lakást, otthon büszkén mutatta, milyen csodás műorchideát vett a fürdőszobába. Meg a kb 60 kilónyi hasonló biszbaszt.

mici˙ 2009.11.12. 13:54:16

jó írás!

van még az a típus, aki 10ezer/nm áron felfogad egy roppant fantáziadúsnak és egyedinek tűnő lakberendezőt, aki ennek pont az ellentéte. majd megnézi a referenciaképeket (vö. kika katalógus) és közösen eldöntik, hogy a letisztult mediterrán lesz a meghatározó, meleg színekkel (mindig e mellett döntenek) ennek eredményeként az általa megálmodott nappalik kötelező eleme 1 db hangsúlyos kőfal, narancsos, pirosas árnyalatú falfestés, lehetőleg szögletes bőrkanapé, üveg dohányzóasztalka, lapostévé kötelezően falra szerelve, esetleg épített polcrendszer.
a hálóban is rendkívül egyedi megoldásokat vonultat fel a tehetséges tervező. franciaágy, két oldalt megegyező színű (mindig sötétbarna) éjjeliszekrény (egyedülállóknál csak egy, komoly elköteleződéskor a lakberendezővel hármasban lehet megvenni az "ez már jelent valamit" második éjjeliszekrényt) az ágytakarón visszaköszön a nappali falfestése, a rengeteg tárolóhelyről a tükrös tolóajtós egész falat beterítő gardróbszekrény gondoskodik. ha elég nagy a háló betesz még egy sötétbarna komódot. itt a lapostévé már kisebb és helye a komód tetején van.

ha eladó lakást keresgél az ember feltűnően sok ilyen képet látni

Prophet 2009.11.12. 14:04:11

Mi az a tükörfúró? Az olyan mint a kanyarfúró, csak a szabadban, és tükröt? Hádemost komolyan...

A turkálós öltözködés pedig roppant szórakoztató tud lenni, legalábbis nekem, amikor a 3 számmal kisebb, és/vagy rikító hányás színű és/vagy gyerekruhát felpróbálom. A mammereknél már a nyílvános vetkőzés is kivágja a biztosítékot, de a "ez elég buzis?" kérdéstől már nagyobb a csend, mint a... hát nagy.

vincere 2009.11.12. 14:11:46

"A közös ikeázást a Szignifikáns Másikkal való kapcsolata mérföldkövének, fő próbatételének tekinti"

köszi :-)))

nagyon jó a poszt, tényleg nem lehet nagyon semmit hozzátenni. én két éven belül - kényszerből - a második lakást rendezem be éppen, úgyhogy eléggé képben vagyok a témában. nyilván anyagi okai is vannak, de az újonnan berendezett magyar lakások jelentős százaléka egy komplett ikea- vagy kika-katalógus, pedig kis utánajárással lehetne máshol is venni, bizonyos esetekben csináltatni ugyanolyan áron sokkal jobb cuccokat. én már annyit jártam ikeában, h. kívülről tudom bizonyos termékek teljes választékát, a modell nevét, színeit és árát beleértve. ez már modorosság, tudom... de most már tudatosan próbálom ezt elkerülni.
(biztos vagyok benne, h. én is a modoros lakberendező egyik altípusa vagyok, amit még ki kell találni...)

de ami szerintem a legjobban irritál, az a mindehol pontosan ugyanolyan kinézetű laminált padló alkalmazása. a parketta nagyon drága, én tudom, de mégis...

@mici
én már hallottam olyat, h. a feng shui (vagy ki tudja mi) szabályai miatt nem szabad csak egy éjjeliszekrényt csináltatni, mert az eleve meggátolja azt a lehetőséget, h. szükség legyen a 2. éjjeliszekrényre :-) én pl. ezért csináltattam az 1 helyett 2 szekrénykét anno...

irrelevant 2009.11.12. 14:29:26

A textúra nagyon fontos, a modoros amatőr feng shuis is rajong mindenért, aminek egyedi, érdekes, különleges, érdes vagy bársonyos a textúrája. A textúra szó gyakori ismételgetésével próbálja meg azt a látszatot kelteni, hogy ért a lakberendezéshez.

Zorita 2009.11.12. 14:41:07

@Vorg a Halhatatlan Báró: a delfint én is utálom :D (ezo arcok állítják, a Siriusról jött), az elefánt határeset.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 14:43:31

Gratulálok, nagyon jó poszt!

A modoros lakberendező a lakásának szobáit belső térnek, szobabelsőnek, esetleg enteriőrnek hívja, sohase szobának, mert az a kifejezés nem emeli ki a lényeget.
Minden szobát más-más színű tapéta borít, attól függően, hogy az adott helyiség mire hivatott, milyen funkciót kell betöltenie. Az előszoba valószínűleg valami optimizmust árasztó meleg szín, pasztell barack esetleg, a dolgozószoba fegyelmezettséget sugárzó és aktivizáló kék vagy harmóniát előirányzó zöld. A konyha visszafogott fehér, hogy a tisztaságot hangsúlyozza, a mosdó pedig vízkék, vízzöld, vagy az eredetiség jegyében fából készült bútorok díszítik. Az sokadlagos és elhanyagolható szempont, hogy 2 hónap múlva a fából készített fürdőszobapolc elkezd szétrohadni, neadjisten penészedni.

dekás dezső 2009.11.12. 15:00:35

legyen ágy aszal szék szekrény, meg valami budi oszt jóvan. ja, meg hűtő rezsóval

Zorita 2009.11.12. 15:42:46

egyébként tényleg van OLYAN, aki úgy mondja: Tegezős Áruház??

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.12. 15:52:19

Örülhet, aki megússza új kiegészítőkkel! Az igazán hardcore egyenesen falakat üttet ki, majd gipszkartonból újakat építtet fel!

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.11.12. 15:53:23

... ja mert már a lakás megvásárlásánál látta, hogy mekkora potenciál van benne!!!

Bee001 2009.11.12. 16:00:02

@Modor Tibi: A tisztaságmánia úgy jön ide, hogy a hobbista-lakberendező megálmodja, megteremti az OTTHONt, majd elkezdi fotózni, de akkor jön rá, hogy mindez csak úgy mutat jól, ha minden rendben, tisztán van, sehol egy félredobott ruha vagy könyv, vagy ha mégis, akkor az a koncepxió része (olyannyira, hogy van az amerikaiaknál olyan, hogy ágyra, fotel karfájára dobandó takaró - throw - amit csak le kell dobni, úgy mutat jól: www.potterybarn.com/search/results.html?words=throw )
És igen, mindezt tapasztalatból tudom.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 16:02:48

@El Topo (Sgt. Elias): sírva könyörgünk a részletekért... ne fogd vissza magad!

nadivereb 2009.11.12. 16:18:01

Hogy tud elfogyni a potpourri? azt nem enni szokás.

lárvalányhaj 2009.11.12. 16:40:08

@El Topo (Sgt. Elias):

hogy sikerült összeszedni ezt az asszonykát?

lárvalányhaj 2009.11.12. 16:47:26

@vincere:

"az újonnan berendezett magyar lakások jelentős százaléka egy komplett ikea- vagy kika-katalógus, pedig kis utánajárással lehetne máshol is venni, bizonyos esetekben csináltatni ugyanolyan áron sokkal jobb cuccokat."

azért, mert az ikea olcsó, a bútorok hazaszállítása viszonylag egyszerű, és ha bemész a boltba, akkor biztos lehetsz benne, hogy találsz valami bútort, ami alkalmas a céljaidnak.
nyilván sokan úgy vannak vele, mint én, hogy a széken elsősorban ülni akarnak, és csak másodsorban fontos a formája. lehet, hogy ugyanannyi pénzből ezerszer jobb bútort tudnék csináltatni, ahhoz viszont fel kéne kutatni a mestert, lezsírozni vele a részleteket, ahhoz meg nekem se kedvem, se időm. inkább megveszem a középszerű vagy az alatti minőséget, arányaiban drágábban.

btw nem is az a száni, hogy a magamfajta polgároknak nem eredeti az otthona (nekem ez nem is célom), hanem az, hogy azoknak is pont olyan sablonszar a nappalija, akik minden energiájukat a lakuk berendezésébe feccölik.

egyébként már az ikeába járósok is advancednek számítanak, mert a legtöbb panellakónak arra se nagyon fussa, hogy oda elmenjen, hanem ugyanaz a lerohadt szekrénysor van a nappalijukban már kb. 20-25 éve.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.11.12. 16:49:38

Hohó! Erröl vannak igazi skandináv tapasztalataim! Itt az egész ország lakberendez. Juhani, a merevarcú jóléti mérnök apa, akinek az egész élet egy nagy táblázat alapján beállított rutinkomplexum, elmegy a nejével Ritvával az Ikeába ahol érzelemmentes arccal, halkan beszélgetve, egyáltalán nem gesztikulálva egyszercsak megállnak egy nyírfából készült baszás mellett, Juhani megkopogtatja, és mintegy önmagának megjegyzi, gondterhelt, merev, mosolytalan arccal, hogy ez fából készült . Ezt így a saját szememmel láttam, mondtam is a kis aranyos barátnömnek, hogy tök hülyék a honfitársaid.

Itt fineknél hetente legalább 5 lakberendezö müsor van, 3 doityourself, 2 antikvitás, 1 bolhapiac, +egyéb.
Gondolom A svédeknél detto. A svédek a gennyesebb, mesecsoda kisház stílust nyomják, de ott a férfiak is úgy néznek ki mint a nöök, ápoltak és szépek.
A nök meg a fotókon, frissen baszott fejjel, nagy kötött pulcsikban, horgolt lábszárvédökben egy felújított , mattra vaxolt nagymama székben olvasnak miközben a kislányuk mellettük pipiskedik és közösen, boldogan, jóléti fejjel egy nagy dán kekszes dobozból szar, száraz kekszeket vesznek ki, amelyik úgy tapad a szájpadlásra hogy késsel kell óvatosan lepattintani.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 16:50:35

@Krisztinca:

Hát tényleg csak egy példa. Az emeletek közt futó úgynevezett közműakna az előszobából nyílt és egy meglehetősen közönséges rabicfallal volt eltakarva. Nem volt szép, de hát le lett festve oszt jónapot.
De nem volt úgy jó.
Köllött rá csinálni egy cirka 27.000 egyedileg vágatott tükörlapból álló mozaikot, mert az különben is tágítja a teret és az jó. Persze mindennek úgy kellett kiviteleződni, hogy bontható legyen, mivel a közműaknához néhanapján hozzá kell ám férni.
Mit volt mit tenni? fúrtam, faragtam mint a jógyerekek.
Aztán volt még olyan, hogy horvátországban vásároltunk egy pár, mondjuk olyan kétszáz darab ilyen tenyérnyi akvarellt. Ezeket különböző színes, cuki keretekbe kellett illeszteni, hát mondanom se kell, hogy a megfelelő textúrájú paszpartuval, és akkor már nem volt más teendő, mint hogy fúrjak párszáz lukat a betonfalba , a tiplik számára, amibe kampóscsavart lehetett hajtani, hogy képek festői rendezetlenségben mind felkerülhessenek a falra.
Mert az ugye köztudott, hogy betonba szöget ütni nem lehet.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 16:51:19

@lárvalányhaj:

Hát most a technikájára vagy kíváncsi?:D

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 16:54:12

@lárvalányhaj:

Bezony, bőven van lejjebb az ikeánál. Mond valakinek valamit a mesés Reitter Sarok?

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 17:09:09

@El Topo (Sgt. Elias): a panellyukak miatt én is elváltam volna. De miért nem mondtad cizelláltan azt, hogy Lófaszt fúrok! Hmm??

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 17:10:55

@El Topo (Sgt. Elias): RS, persze... tesómék onnan lakberendeztek. Jójaz. Mikroplüss ülőgarnitúra kékesszürke színben, satíros sárga mintával. Szekrénysor az Elefántból. Cseresznye konyhabútor. Satöbbi.

lárvalányhaj 2009.11.12. 17:20:00

@El Topo (Sgt. Elias):

nem, csak h amikor megismerkedtetek, nem tűnt föl, h milyen gáz? v csak az együttéléskor derülnek ki ezek a dolgok?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 17:24:42

@Krisztinca:

Az a helyzet, hogy a férfiaknak azon clustere, amelyikhez én is tartozom, elég hoszan türelmes tud lenni.
Azt hisszük, hogy ha megcsinálunk mindent, akkor egy idő után béke lesz és nyugalom, és elfogynak az ilyen feladatok.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 17:25:21

@lárvalányhaj:

Jajmár, nem lehetsz ilyen ámátőr!
Persze hogy nem mindjárt ilyen volt.

666E 2009.11.12. 17:25:21

Nagyon találó írás. Magam is elgondolkoztam azon, hogy mitől számít kreatívnak, ha LEMÁSOLUNK valamit ami egy többszázezres példányszámú újságban szerepel.
Még annyit tennék hozzá, hogy az ilyen lakberendezők háza többynire rogyásig van mindenféle cuccal, még egy nagyobb lakást is képesek megtölteni akár több háztartásból származó bútorokkal is, meg mindenféle kis bisz-baszokkal és persze egy dzsungelnyi növénnyel ami a polcok, asztalok tetelyén vannak felsorakozva. Emiatt a lakásuk valójában roppant kényelmetlen, hisz sehova nem lehet letenni semmit és mindenre ügyelni kell nehogy leverjük vagy feldöntsük.
Továbbá a világ kultúrájából minden megtalálható a házban, van külön buddhista sarok, meg egyiptomi cucc, népszerű az afrikai dobok, maszkok, szobrok elhelyezése itt-ott..
Ja és ünnepekkor meg aztán elszabadul a pokol.. Ilyenkor igazán elemében érzi magát. Karácsonykor nem csak a fát díszíti fel, hanem az egész lakást, koszorú az ajtóra, erkélyre, mindenhova gyertyát, girlandot, télapós és/vagy kövér, szárnyas kisbabás, kerubos szobrot tesz.. Húsvétkor de még Heloweenkor is ugyanez..

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.11.12. 17:25:55

Emlekszem, meg kiskoromban anyam kitalalta, hogy majd o lakast fog dekoralni. Ez abbol allt, hogy csomagalashoz hasznalatos hungarocell-darabkakat (olyan, mint a kuki, marmint az a megenni valo kuki) kellett kibaszott damilszalakra felfuzni egyenkent, hogy majd az lesz az ajtofelfara teheto ilyen izebize, terelvalaszto fuggony, van mi a rosseb. Hat mondhatom, csodalatosan nezett ki.

Mostanra meg osszegyujtott minden szart, ugy nez ki a lakasa, mint egy muzeum, vagy nem is, mint egy raktar. En is rakaptam egy idoben, meg magammal is hoztam az osszes biszbaszomat, hogy most, megvaltozott izlesemre valo tekintettel hazaszallitsam oket Krisztinca baratnomnek :D. Mondjuk ezek szep targyak, de tartok tole, Krisztinca elete parja a kacatokkal egyutt fog engem is kidobni a p.csaba.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 17:30:32

Mondjuk ennek a non plus ultráját azt hiszem én láttam!

Volt egy tanárnőm, aki a Bajcsyn lakott egy régi, nagypolgári lakásban. Hát itt alapból ugye egy szoba negyven négyzetméter.
Na és a szobákból le voltak kerítve akkora sarkok, mint a mostani nagyszobám. Gyakorlatilag fel volt töltve tőzeggel, meg virágfölddel, és iszonytató nagy pálmák, meg orchideák, meg egyéb dzsungelnövények éltek benne. Elképzelni nem tudjátok, komplett esőerdő!
A háttérben nyolcszáz literes trópusi akváriumokkal.
A hölgy és két férje éjjel-nappal ezeket gondozta!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 17:34:25

@afromagyar: :-D Életem párja en bloc megtiltotta pl, hogy az Ecserire járjak. Szegény megboldogult nagyanyám thonett-székeit is csak azért tűri meg, mert kifakadtam, hogy ez az én csáládi öröksígem. De a szekrénye már ment a kamrába. A Singer (-hez hasonló, de más márka) varrógépet hosszas rábeszélés előzte meg, hogy bejuthasson a lakásba. (Büdös!) Egyéb régiségek nem mutatkozhatnak már a házban. Úgy értem, bútor. Épp ezért, a kisebb biszbaszok T (tűr) betűt kaphatnak részéről. ( = észre sem fogja venni)

vincere 2009.11.12. 18:02:42

@lárvalányhaj: tudom, persze, egyetértek. a lakberendezésbe egyébként nagyon bele lehet fáradni, ha az ember nem a posztban említett lény, hanem dolgozik.

a szekrénysor egyébként az, ami nekem soha nem lesz, eleget néztem gyerekkoromban...

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.11.12. 18:16:28

De ha mar lakberendezes, hadd reklamozzak mar: van egy elado hazam Felsopakonyon, erdekel valakit? Ott aztan lehet kedvetekre lakberendezni, akar modorosan, akar modortalanul.

scsaba1 2009.11.12. 19:07:14

@nadivereb:

Basszus... Nem? Pedig szerintem nem is volt rossz, csak némelyik összetevőjének elég erős íze volt. Én azt hittem, hogy valami növényi chips, és hogy milyen egészséges.

scsaba1 2009.11.12. 19:11:14

@afromagyar:

Huh, durva. Azt hittem, hogy felcsíkozott tejeszacskókból kötött szőnyegeknél nincs durvább dolog.

2009.11.12. 19:16:09

Én a modoros régiség mániáshoz tartozom, azzal a különbséggel, hogy én árusként jártam a tangóra (Istenem, de szép idők voltak, mennyi szart eladtam!)

A lakásom berendezése viszont az eladhatatlan darabokból került ki. (a bútorhoz nem volt elég nagy autóm, de sajnáltam otthagyni, mert fillérekért tudtam elhozni a megszorult szerencsétlenektől).

Sajnos a bútorok nem mindig alkalmazkodtak az igényeimhez, de a Béke garnitúrát ma sem bánom, mert amennyiért a kárpitos áthúzta nem kaptam volna ülö alkalmatosságot. Konyha bútorra épp nem volt pénzem ezért mint modoros kreativ egy régi kredencet alakítottam át erre a célra.

Injekcióztam már szalmiák szeszt a bútorok szúrágta lukaiba, és egyáltalán a szalmiák a régi bútorok megmentője (ha nem akar az ember vagyonokat kiadni a restaurátornak).

Egyszer egy bontásból való vastag üveglaptot zsibiztem, sokáig nem tudtam mit kezdjek vele, most az udvaron van kerti asztalként egy rém ronda asztal lábain. (mindenki nagyon kreativnak tart ezért, és csak én tudom, hogy csak a szükség diktált.)

A butik felszámolásból való fekete műanyag férfi fél test fém lábakon - Artur család tag, nem válok meg tőle - a sapkáimat tartom, de a napszemcsit sem bánja, rém ronda, és mindenki frászt kaptőle.

Gyermekeim számtalan albérletét szereltem fel zsolnai és más márkás porcelánnokkal - természetesen hiányos készletekkel.

Már tudja rólam mindenki, hogy a lakásban semmit nem szabad megdícsérni, mert azt azonnal rá akarom sózni, és ha autóval van, akkor ennek nincs is akadálya.

Sajnos a férjem sem különb, neki a fémek és ezüstök a gyengéi: ezért különféle szállodák tálcái, és teás kannái képeznek akadályt mindenütt, de monogrammos ezüst kanalakból és késekből is van bőven, bár az ezüst fagylaltos kanalat tudtam volna nélkülözni, de a férjem szerint jó ha van a háznál.

Időnként elhatározom, hogy kidobom a 100 éves kasznikat, de amikor megnézem az árakat, hogy mit vegyek helyette, akkor mindig úgy döntök, hogy ha már eddig kibirta kibírja még egy pár évig, oder ewig.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.11.12. 19:27:24

Egyszer anyam elment a Vasedenybe mittomenmit venni. A boltban a szaki egy tonettszeken ult. Anyamnak nagyon megtetszett (a szek), ezert mondta a foszernak, hogy o azt meg szeretne venni. A faszi eloszor azt hitte, anyam csak viccel, de mikor anyam mondta neki, hogy tenyleg megvenne alola a szeket (de ha nagyon ulni szeretne, akkor hoz neki egy hokedlit helyette), valahogy megboltoltak.
Anyam meg hazagyalogolt a szekkel.
Maskor meg valami kidobott komodot vitt haza BICIKLIVEL.
A berendezes fele hasonlo modon kerult haza.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 19:42:56

@afromagyar:

Ez sem rossz, de a régi főnökömmel mi teherautót vettünk ugyanígy.
Mentünk az utcán és arról dumáltunk, hogy kéne egy teherautó. közben láttuk, hogy áll a Ráday utcában egy pont nekünk való teherautó és tehénkedik benne egy bajuszos ember. A szélvédőn meg volt egy kartonpapír, hogy ELADÓ.
Odamentünk és kérdeztük, hogy tényleg eladó-e? Mondta hogy igen. Aztán elkezdte magyarázni, hogy hol lehet alaposabban megnézni, meg ilyesmi, de a főnököm mondta neki, hogy szálljon már ki, mert megvettük a kocsit. Adott neki pénzt, én beültem és már ott sem voltam.:D

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.11.12. 20:04:30

Igencsak kiváló írás!

Asszem, igen szerencsés vagyok. Utálok rendezkedni, így
mint mindenben, ebben is a praktikum a nyerő.
A falak fehérek, könnyen újrafesthetőek ugyanolyan fehérre. Az _összes_ bútorunkat a férjem csinálta, egyedi igény szerint (egy fiók soha nem pont akkora, amekkorára szükséged lenne - na nekem akkorák vannak. :-)) Ágyunk nincs, csak egy fél perc alatt eltüntethető matrac, ami által azonnal hatalmas tér szabadul fel. Nincs undorító szekrénysor, nincs ülőgírnitúra meg ilyesmik. Van sok sok könyvespolc, vannak polcokat összekötő gerendák, amiken a macska sportolhat. Persze tökéletesek mi se vagyunk - begyűjtöttünk pár fa macskaszobrot - ha a saját macs beül közéjük, egészen beillik a sorba. :-) Aztán van pár kiló kövem, kövületem, nagyrészt saját gyűjtés, meg a haverok által a világ messzi tájairól hozott kövek. Mivel port törölgetni, polcról kipakolni, visszapoakolni _mindenki_ utál, a kövekről hajszárítóval szoktuk lefújni a port. Ajánlom másnak is a módszert. :-) Van még egy óriási _örökölt_ utazóláda, amiben az újságjaim sok évre visszamenőleg elférnek kényelmesen, de ez is be van építve polc alá.
Más komoly bajunk nincs. :-)

A muterom viszont rémes (mindenben). Ő hetente jár lengyelpiacra minden "hasznos" biszbaszt megvenni, teli van a lakásuk ilyenekkel, persze soha nem használja, csak veszi őket. Előre félek attól, ha majd megörökölöm, egy vagyont fogok a szeméttelepen hagyni miattuk... :-(

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 20:09:18

@Ormótlan:

A nagyanyám is gyűjtötte a köveket, de ő kimondottan a kavicsokat szerette. Ha sóderes folyóparton járt, mindig összeszedett egy szatyorra való különleges színű, formájú, erezetű kavicsot. Egy komódon, az ablak alatt tartotta őket. Aztán ha tavaszi éjszakákon a acskák hangosan minekhívjákoltak a kertben, akkor megdobálta őket, és volt csúzlija is.
Aztán pótolta a kavicsállományt.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.11.12. 20:59:51

@El Topo (Sgt. Elias): az en nagyanyam a vasat gyujtotte. O vezette a helyi MEH telepet.

lárvalányhaj 2009.11.12. 21:13:55

@Zzz_: a "Tegezős Áruház" olyan nyelvi lelemény, mint a (szintén borzalmas) "Nyuszis Magazin".

lárvalányhaj 2009.11.12. 21:41:32

@afromagyar:

a madarasteszkó szerintem vicces, kiérzik belőle a nép eccerű fiainak furmányos eszejárása. van benne fantázia.

a Nyuszis Magazin és társai meg a Borosbochkor-duóban és hasonló színvonalú műsorokban fordulnak elő. kreativitás egy gramm sincs bennük, viszont modorosak.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 21:45:50

@lárvalányhaj:

Aha, meg a degenerált sportujságírók a hülye szinonímáikkal.

persicsbalint 2009.11.12. 22:38:03

@afromagyar: Kösz, ez a nap sztorija nálam, nagyon betette a gyárkaput!

nadivereb 2009.11.12. 23:07:59

@El Topo (Sgt. Elias): Amiket természetesen - teljesen feleslegesen - idézőjelbe tesznek.

vincere 2009.11.12. 23:53:57

bakter, ennyit már régen röhögtem, mint itt a kommenteken!

"Mentünk az utcán és arról dumáltunk, hogy kéne egy teherautó. "

:-))

cd-r 2009.11.13. 08:45:18

@Blassius: hahaha bazz ezen beszartam. kemény a dumád öreg !

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.13. 08:52:51

@vincere:

Ez így ment akkoriban, komolyan.:)

Zorita 2009.11.13. 10:54:55

@El Topo (Sgt. Elias): házi szafariparkoshoz: hoppácska, a "hölgy és két férje"?? hogy is volt ez? :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.13. 11:08:48

a posztban leírt nőszemély kór- és személyiségrajza: baszatlan sváb picsa.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.13. 11:10:22

@El Topo (Sgt. Elias):

a teherautós történet így jól hangzik, az első igazoltatásig... pláne ha cégnek vetted. De történetnek hangzatos:)

Blackrock (törölt) 2009.11.13. 11:38:38

Vicces poszt. Szeretnék valami frappánsat hozzászólni, de nem megy.:)

lr 2009.11.13. 13:02:03

A post, mint modorosblog-poszt: 10.0

Annyit azért hozzátennék, hogy

-amennyire én látom, a Feng Shui 95%-ban olyan dolgokról szól, amit mi felénk úgy hívnak, hogy a józan paraszti ész diktálja - a "Tegyél egy rókát a kertbe." persze inkább az 5%-ba tartozhat, de ki tudja...inkább, mint a lakást összehányni, alkalomadtán.

-A büdöshippizéssel az a baj hogy a negatív előjellel öntudatlanok (amennyiben van ilyen), könnyen a modoros öngyilkos DarkGreenPeaces környezetvédőkkel (amennyiben van ilyen) vehetik egy kalap alá a racionális, felelősségteljes, globális rendszerszemléletű (vagy egyszerűen szintén -de legalább pozitív előjellel- öntudatlan) "embervédőket" (nevezhetjük őket akár Embereknek is).
Szóval - figyelembe véve a kisebbségben lévő csoportokkal szembeni, evolúciós eredetű általános hozzáállást- nemkéne. ;)

-Általában pedig a lakberendezésről is azt gondolom, hogy az ízléstelenség/igénytelenség és a lelki problémák ilyen módon történő kompenzálása közti középút meglelésére célszerű koncentrálni.

Maestro 2009.11.14. 13:27:58

személyes tapasztalatom alapján az önjelölt lakberendező-cssaládanya-stb. kombóként színre lépő alfanőstény a gyakorlatiasság és praktikum minimális figyelembevétele NÉLKÜL alkotja meg a fészket.

a család többi tagja pedig elköltözésig szopja a hülye ötletek következményeit (ezen hülye ötletek mögött általában az "úgy gondoltam" szókapcsolat húzódik, már nagyon rühellem, hogy mindig mindenki gondolkodik és nettó faszságok jönnek ki belőle)...

lárvalányhaj 2009.11.14. 22:26:58

@lr:

Szerintem Magyarországon a hippisdi és minden balos okosság kurvanagy képmutatás és hazugság formájában tud megvalósulni. Akik csinálják, általában nem gondolják komolyan, csak tartozni akarnak valami retkedék szubkultúrához. A rendszerszemléletű gondolkodás meg tényleg jó dolog, de abban azért te is egyetértesz, hogy az, hogy az egész házat méregdrága nyersfa bútorral rendezi be, nem igazán ennek a megnyilvánulása... vagy igen?

medvedr 2009.11.15. 21:26:28

@mici˙: A kéróhoz jutott ifjú közgazdák ebből a legrosszabbak. Mailen küldözgetik körbe a képeket a tervezett éjjeliszekrényről. Rutinosabb asztalos úgy veszi le őket, hogy csak zörög. A lapostévé hátuljára színhőmérséklet szerint válogatott ledsort kell ragasztani, hogy élvezhetőbb legyen a tévézés magasztos élménye.

AZATYAURISTEN 2010.02.16. 22:15:16

@greggrant: igen, nalunk is hodit a vendegpapucs:DDD higienikus, nekünk, mert nincs kosz es labszag, de a vendegek egymasnak adjak tovabb a gombat:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.16. 23:14:46

@Zzz_:

Milyen régen feltett kérdés, és én nem válaszoltam!:D

Igen, a hölgy az aktuális férjével lakott a lakás "polgári" felében. De itt azért egy cirka 130 négyzetméteres lakásra kell gondolni. A leváltott férj pedig a cselédszobában.
De ő is benne volt természetesen az összes családi bizniszben. Mindhárman tanárok voltak, és délutánonként különoktatást vállaltak. Bérkutyasétáltatást is vállaltak, továbbá iszonytató mennyiségben sósmandulát gyártottak.

vincere 2010.02.16. 23:33:18

@El Topo (Sgt. Elias): ezt most így megpróbáltam elképzelni :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.16. 23:34:32

@vincere:

Szóról szóra, ahogy leírtam, Honey!:)

vincere 2010.02.16. 23:42:40

@El Topo (Sgt. Elias): neked mindent elhiszek :)
nem semmi lakás lehetett az a dzsungellel együtt!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.16. 23:50:32

@vincere:

Hát azt látnod kellett volna! Azt nem értettem, hogy a födém hogy bírta el azt a miskulanciát.
Ugye ez ilyen hagyományos nagypolgári lakás volt a Szt. István bazilikával szemben (illetve hát a háta mögött, mivel a templom seggel áll az Andrássynak). Nem is tudom, öt méter körüli belmagassággal. És ott rendesen pálmafák, meg páfrányok, meg cikászok nőttek. Mondjuk akkora területen, mint az én jelenlegi nappalim. És a háttérben egyetlen akvárium futott körbe a falon. Lehetett vagy három köbméteres.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.09.22. 19:59:35

@Ormótlan: "Mivel port törölgetni, polcról kipakolni, visszapoakolni _mindenki_ utál, a kövekről hajszárítóval szoktuk lefújni a port. Ajánlom másnak is a módszert. :-) "

Betegek vagytok :D Vagy ablak kinyit és addig fújjátok a port a pecóban, amíg az összes porszemet ki nem tessékelitek az ablakon? :)))

nandras01 2010.09.24. 19:58:19

@El Topo (Sgt. Elias): ez csúcs :)
mennyivel okosabb volt a nagyanyád, mint én - a papucsaimat minden reggel a kertből kellett összevadásznom...

A Tyne folyó déli partja 2010.09.25. 12:47:06

@Marcellus_Magnus: az enyém is. az egész gyerek és ifjú felnőttkorom abban telt el, hogy bárki, bármikor jött, "jaj, a legrosszabbkor" volt anyukám felkiáltása. merthogy nincs élére rakott rend és ragyogó tisztaság, és ha jön valaki, akkor mániája volt (meg most is, csak én nem lakom otthon), hogy nekiálljon takarítani "pedig annyi más dolgom van!" felkiáltással. pl. soha nem értünk rá elmenni újszülött rokont látogatni, merthogy "mosni, főzni,takarítani, stb." kell.

A Tyne folyó déli partja 2010.09.25. 12:51:15

@lárvalányhaj: ikeát én pl. azért védem meg, meg a svédek legalább praktikusak. az angolok meg nem. bármeddig nekem a praktikusság nagyon fontos. mire megyek egy különleges akármivel, ha a célnak nem felel meg???? pl. nem lehet ülni a széken?

tabaniember 2010.09.25. 23:49:01

Az is jó lakberendezési módszer, ami nálunk volt gyerekkoromban. Valamelyik rokon azt mondta anyámnak: nézd csak, ez szerintem nálatok pont elfér. És jött valami lepusztult, de még használható, viszont feltétlenül ormótlan méretű cucc. Aztán minden festéskor átrendeződött kicsit a kégli, az új jövevények lassan megtalálták azt a helyüket, amin a legádázabb feng shui-guru se találna fogást - hatvan év se kellett, tök jó lett :P

Mitya Ivanov 2011.03.30. 11:32:26

szeretnék ajánlani egy hipermodoros lakberendezős blogot.
"egyre többen merjünk engedni a frissülés, a megújítás iránti kreatív vágyunknak" és ehhez hasonlók.

nemartdecor.blog.hu/

Plumper_ 2015.05.06. 19:40:38

A lakásba nem való néhány virágnál több, nem való kisállat, és főleg nem való kurvasok hasznotalan holmi! A lakásban élni kell, nem a nyomorult tárgyakat és esőerdőt gondozni, kerülgetni.
süti beállítások módosítása