Vendégségben Modoréknál - Családdal

2009/02/28. - írta: Modor Tibi

Szándor kollega remekbeszabott posztja után Tibor is hatalmas kedvet kapott a gondolatmenet továbbgörgetéséhez. Érintettük a témát már a fiatal és a középkorú párok esetében is, hátha tudunk a mostani alkalomra is valami olyat összekukázni, ami az újdonság erejével hat.

Hol is hagytuk abba?

-Jajj, Ibikém, ne hülyéskedjetek már, minek hoztok ilyen drága ajándékot..? Megbeszéltük, hogy idén már csak a gyerekek kapnak. Nálunk meg szalad minden, akkora kupi van, ezer bocs meg egy anyamedve! Szóval nem nagyon készültünk semmi komollyal. Ferikém, ezt nézd meg, milyen szép étkészletet hoztak az Ibiék, hát lesül a pofámról a bőr, komolyan. És Feri, olyan topisan nézel ki, hányszor mondjam már, hogy ne a teniszütő-mintás zoknidban fogadd a vendégeket?

Na, ezek inkább a középkorúak voltak. Kiskorunkban kötelező programként nem egy ilyen vendégségben volt részünk, úgyhogy örömmel megírjuk memoárjainkban élményeinket. Hogy zajlott a vendégség a családosoknál?

A meghívás: egy hasonló vendégség alkalmával megegyeznek a felnőttek (már kissé kapatosan), hogy:

-Most már tényleg össze kéne futnunk dumcsizni valamelyik vasárnap, olyan rég láttunk Titeket! Megnézhetnétek végre az új ülőgarnitúránkat is, a gyerekek is biztos jól meglennének.

-Szerintem a uraink is benne lennének, legalább számítógépeznek egy jót. De nehogy készüljetek bármivel is!

A készülődés: persze a férjnek meg a gyerekeknek sincs sok kedve, de muszáj. A gyerekeket erőszakkal felöltöztetik valami maskarába, indulás előtt már bőg mindegyik, a feszültség óriási. Na de össze kell szedni magunkat, nem lehet kisírt szemekkel beállítani Modorékhoz:

-Kisfiam, miről beszéltünk a múltkor? Hogy jól fogsz viselkedni, ugye? És arra is emlékszel, hogy a 4,5-ös átlag mellett ez volt a feltétele annak, hogy megkaphasd a transzformert Húsvétra, ugye?

A gyerek sem mer többet lázadni az észérvek ellen, úgyhogy összekapja magát, de némasági fogadalmat tesz.

Az odaút: szerencsés helyzetben vannak a személygépkocsival rendelkező családok, bár állandó veszélyfaktor a hátsó ülésen utazó sok gyerek, ahol 10 perc után összehányják magukat vagy elkezdik egymást csépelni. Sokkal nehezebb feladat tömegközlekedéssel eljutni bárhova, akár városon vagy országon belül is. Mai fejjel se nagyon értem, miért jó a gyerekeket többszáz kilométeres vonatozásoknak kitenni szinte havonta, amikor még a szülők is alig bírják energiával.

Megérkezés, ajándékozás: általában persze nem sikerül időben odaérni:

-Könnyen idetaláltatok? Már azt hittük, nem is jöttök.

-Jajj, hát ne tudjátok meg, így a háromnapos ünnep előtt az emberek teljesen megbolondultak, nem egy életbiztosítás itt Pesten közlekedni, komolyan. Mire Gyula parkolóhelyet talált, azt hittem, megőszülök. Na de mindegy, végre itt vagyunk. De szépek vagytok! Ez az előszobabútor valami fantörpikus! Ezt pedig a gyerekekkel választottuk nektek a Vasedényben.

-Ne, most komolyan, ezt nem fogadhatjuk el, milyen költségekbe veritek már magatokat? (a többit ld. fönt)

Modorék nappalija: kötelező az egész falat betöltő, brutális méretű szekrénysor sárga, körmotívumos-ablakos vitrinnel, benne Napoleon konyakkal, Görögországból hozott Metaxával és Ouzóval, a másik falon büszkén feszülő poszter (őszi erdő vagy alpesi táj), krónikusan alkoholista családfőknél bárpult. Középen üveglapos dohányzóasztal, üvegpoharakban ropi, pattinka (miniperec), gold fischli, a gyerekeknek a már korábban említett szobahőmérsékletű cukros üdítőitalok. Helyet foglalni szinte hanyattfekve lehet az innovatív, kárpitját díszgombokkal feldobott ülőgarnitúrán. A családfő büszkeségei, a tévé és a hifiberendezések központi helyet foglalnak el a szobában, a gyerek legtöbbször nem is nyúlhat hozzájuk.

A legmodortalanabb vendéglátóknál a vendégség ideje alatt diszkréten megy a tévé valamilyen kereskedelmi adó műsoraival, vetélkedőivel. Az aktuális híreket-eseményeket mindkét részről kommentálni illik:

-Hát ez már elképesztő, hogy mi folyik ebben az országban! Hogy nem sül le a pofájukról a bőr... ahelyett, hogy a milliárdosokat adóztatnák meg, erre megint a kisemberről húzzák le a hetedik bőrt is. Az Audira meg a koronaúsztatásra bezzeg tellett, mi?

-Nézd meg, ez a Hofi még tudott, azóta se született ilyen formátumú humorista. A Markos-Nádas még rendben volt, de azóta csak nevetséges ripacsok vannak mindenhol a képernyőn. Én ha egy jót akarok nevetni, akkor egyszerűen felrakom a Szabó vagyok és büszke vagyok-at.

A mönü: ha nem ragadunk le a fenti rágcsáknál, kaphatunk franciasalátát (elmaradhatatlan) finom, ropogós almadarabkákkal, partigolyókat (golyófasírtok fogpiszkálóval), finom gépsonkás-téliszalámis szendvicseket kötelezően Piros Arannyal és csemegeuborka-karikákkal. A gyerekek ilyenkor nem győznek cserélgetni, mert valaki a Piros Aranyat, valaki az uborkát utálja. Persze sokan rendes ételt is főznek, de itt nem tudnék jellemző példákat kiragadni: a rántotthús, pörkölt, tésztaételek mind-mind előfordulnak.

Alkohol: Gyula ilyenkor elintézi, hogy hazafelé kivételesen Ibolya vezethessen, így a háziakkal végigkóstolja a kínálatot. Belépőnek kisüsti, aperitifnek édes BB-pezsgő, a tévénézéshez-számítógépezéshez pedig hideg üveges sör dukál. Gyerekeknek is karácsony van: kaphatnak a sör habjából, esetleg a Campariból, Martiniból egy-egy kortyot, a végén még a cukrot is lenyalogathatják a pohárról.

-Süsd meg, Ferkó, azért meg kell hagyni, hogy ezek a hollandok jó sört csinálnak. Normális kajájuk az persze nincs, de ez a Heineken meg az Amstel nagyon finomak, nem túl keserűek.

-Nem rossz, meg kell hagyni, jó hideg. Mondjuk nekem a Carlsberg meg a Tuborg a kedvenceim. Persze a csehek is nagy mesterei a sörfőzésnek: a Kozel az nagyon ott van a szeren.

A gyerekek: alapból egyiknek sincs kedve az egészhez, maradnának inkább otthon, a vendéglátók pedig játékaikat nem szívesen osztják meg másokkal.

-Roland kisfiam, ma Feri bácsiékat fogjuk meglátogatni Pesten, van nekik két kisfiuk is, annyi idősek, mint ti lehettek, szerintem jól kijösztök majd egymással.

...

-Feri bácsi, Norbi nem engedi, hogy én is játsszak a komodorral!

-Norbikám, ne hülyéskedj, engedd már oda a vendég kisfiút is a számítógéphez, ő is szeretne a Donkey Konggal játszani. Máskor be se kapcsolod a gépet.

-Igen, te akkor játszasz vele, amikor akarsz! Hülye!

A gyerekes vendégségek csúcspontjaként ilyenkor elcsattan egy-két atyai pofon is, növelve az általános jókedvet. Természetesen egymásnak is kell bizonyítani, hogy szigorúan, de igazságosan vannak fogva a gyerekek, nehogy elkanászodjanak.

Aztán a végére akár össze is barátkozhat Norbika és Rolika, a nagy bújócskázásban-kergetőzésben pedig általában össze is törik ez-az.

-Most nézd meg édesapám, mit csináltál, te normális vagy? Az isten áldjon meg! Feri, kifizetem, mennyi volt ez a GI Joe?

-Hagyd, ne hülyéskedj, semennyi. De igazán nem.

-De, ragaszkodom hozzá!

-Nem, dehogyis, ne sérts meg, komolyan.

-Jó, de akkor legközelebb mi lógunk egy vendéglátással, áll az alku?

De hát minden jónak vége szakad egyszer, a nyervákoló gyerekeket is lassan begyűjtik (bár most már maradnának), és persze megegyeznek a következő összeröffenés helyében és dátumában is.

-Tényleg nagyon köszönjük, Jolikám, fantasztikus volt minden, nagyon finom volt. Gyerekek, ti is köszönjetek meg mindent szépen, köszönjetek el és adjatok puszit a Feri bácsiéknak!

-Köszönjük szépen, csókolom!

-Csókolom meg Feri bácsi ám az ángyod térgye, szia, rendben, kiskrapek? Megegyeztünk? Na akkor csapj bele!

118 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noirp 2009.03.01. 14:24:00

@feltételes reflex: mondtam én, hogy várom az ideszabadulásod :-) Amit leírtál az ülőgárnitűr [ugye, bőr?] mellé letelepedésről és az építkezési lázban fogant monológról, az bingó. Sokat megtanultam az autólízingről és az Ytong falazóelemekről.
Azt nem kérdezték meg, hogy élsz meg a munkádból? (Modorfalván a művészek vagy élhetetlenek, vagy érthetetlenek, mint tudjuk)
A művészlelket be lehet helyettesíteni kis tudóssal, vagy javíthatatlan balekkal. (Á, hogy állnak a baglyok? mondd, oszt meg tudsz te élni a baglyaidból? te szegény, még mindig hajnali műszakba jársz a bagolyművekbe? kis hülyém, miért nem marketingesnek mentél, az most a menő! így tovább ad infinitum)
Ja reflex, azt szívesen megtippelném, hány_könyvet_ láttál régi haverod nappalijában. (Reader's Digest Válogatott Regények nem számítanak). Tipp: egyet se, mert nincs már ilyenekre idő :P :)

A szomszéd baglya: nem nyertél :))))) [Néha kapok olyan kérdéseket, hogy mivel lehet egy úszómedencét vízkőtleníteni :-), erre meg miért ne válaszolnék.]

noirp 2009.03.01. 14:26:32

@dave: tökéletes hozzászólás. Azzal az egy kivétellel, hogy ezt nekem már mondták a pofámba is, az udvariasság jegyében. :-)) Külön posztot érdemelne, hogy kik és miért rettegnek a tanult nőktől.

noirp 2009.03.01. 14:38:42

@dave: ezek a házipáleszok...nem egyszerűen kerítésszaggatók, hanem lépegető exkavátorok :D Ráadásul a jóisten meg nem modaná, miből vannak.
Kóstoltattak már velem "házi" "diópálinkát" ami hótbiztos, hogy ipari krumpliszesz volt, aromával. A szemem is kiugrott tőle, a bővérű vörösfejűek (ld. Blassius) viszont nyomták boldogan :D
Jó-jó tudom, modoros alkoholos már volt :)

feltételes reflex 2009.03.01. 14:46:13

@noirp:

szóval csak nagyjából azt kérdezik meg tőled, amit minden rendes háziasszonynak elmondanak a reklámokban is :) Francért kellett neked is bagolymérnökire menni, flancolni, mikor már nagyanyáink praktikái is olyan jól beváltak! :)))

"Azt nem kérdezték meg, hogy élsz meg a munkádból? "

Miután megkérdezték, hogy én hol és milyen lakásban lakom, már nem érdeklődtek, hogy hogy élek meg a melómból...;DDD (gondolom, számukra nyilvánvalóan sehogy) De juteszembe, azt azért rögötn az elején megkérdezték, hogy én kapcsolatban élek-e:) Mondtam, most hálistennek nem, macskát tartok, buzi-e vagyok, de nem fogták a viccet.

A lakás részben iroda volt (lehet, hogy engem a "tárgyalóban" fogadtak? :)), így nem tudtam megállapítani, olvasnak-e. Az ülőgárnitűr plüss volt, csippendél stílű:))))

janomano 2009.03.01. 15:54:06

Ez a retró-cikiskedés kezd uncsi lenni.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.01. 17:18:09

Én mindig ilyenre vagytam, ha néha sikerül ilyesmibe cseppennem, akkor meg komyolyan vettem - időbe telt amig rájöttem, hogy ez csak időtöltés.

Dave_hu (törölt) 2009.03.01. 17:42:50

Vendégségben módos vállalkozónál, 50 körüli...

"Szevasztok Béluskám. Na gyertek már beljebb, mit ácsorogtok ott?
Á, a gps nem talál ide, az egész erdő a cégé. El se hinnéd, hány embert kentem meg, mire kiadták rá az "épitésit".

A vacsora közben természetesen csöng a házigazda telefonja (drága Nokia, kizárólag alapfunckiókat használja), amibe erőltetett lazasággal üvölt bele:
"Szevaaasz Jocókám. Jaj, ne fárasszál már ilyen piszlicsáré ügyekkel, intézzed el. Ügyes srác vagy te. Na csörögjél, ha megvagy. Szevasz, szevasz Jocókám. "
A nappaliban óriási 180 centis tévé:
A gyerek intézte, én nem tudom miféle. Nagy. Hehe. Kép legyen, a többi nem érdekel.

Előkerül a pia:
Én már nem iszok ilyen itthon kapható aromás szarokat. Na ezt kóstold meg. Akármikor Moszkvába megyek, pár üveggel mindig hozok. Ott ezt úgy isszák, mint a vizet. Na huzatra barátom.

lárvalányhaj 2009.03.01. 17:57:50

@feltételes reflex:

ha az ember nőnemű, és tizenévei vége felé, ill. huszonévei elején jár, akkor a Modoros Vendéglátók _okvetetlenül_ megkérdezik, hogy "van-e már udvarlód?" ha erre az ember azt a választ adja, hogy "nem", akkor a Modoros Vendéglátók sajnálkozva kezdik méregetni: "de hát hogy lehet, hogy nincs udvarlód, pedig te olyan helyes lány vagy, ráadásul még okos is! na nem baj, te is meg fogod találni az Igazit, meglásd!"
az ilyen szövegek mellett viszont titokban fürkészően méregetik az embert, hogy végre felderítsék azt a rendellenességet, ami minden számba jöhető pasast kilométerekre riaszt ettől a látszólag szépésokos _leányzótól_. az fel sem merül bennük, hogy esetleg a _leányzó_ nem akarja beérni az első olyan szénalapú életformával, akinek van kocsija, és hajlandó egynél több alkalommal is megkefélni, hanem ennél magasabbra teszi a lécet, vagy netán egyedül is jól érzi magát.

utcalámpa 2009.03.01. 19:45:26

@lárvalányhaj:
igen, köszi hogy említést tettél erről a részéről, engem is pont ezek az emlékek támadtak meg hirtelen.

szeretnék majd egyszer a családikarácsonyok részről hallani, amikor a lánykáknak a konyhában a nagynéni szexuális felvilágosítást tart (kizárólag modoros és kimért formátumban)
miközben a fiúkákat a nagybácsi a terepasztal és a biciklipumpa rejtelmeibe avatja be

janomano 2009.03.01. 19:47:42

@lárvalányhaj: Spec. ebben az esetben megértem Modorosékat. Van némi tapasztalatom az ilyen lányokkal, akiknek még a szar sem elég büdös (oppárdon). Tele is lett a hócsukám így öreg koromra... :-)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.03.01. 19:55:13

@Blassius: Pulitzer-díj, ez az öblös hang valahogy nagyon megérinthetett az életed során :-))

@janomano: mármint a középkorú páros vagy úgy általában a múltba révedés? Mert az utóbbi hetek produktumait átnézve nem ez volt a jellemző... :-( _szipog_

lárvalányhaj 2009.03.01. 20:11:48

@janomano:

csak azt hagyják ki a számításból, hogy lehet, hogy a csajt is frusztrálja, hogy nincs udvarló, de attól ez a helyzet nem fog változni, hogy nyilvánosan lesajnálják.

nekem egyébként is az ezzel a bajom, hogy az az alapgondolat húzódik meg mögötte, hogy a nőnek a házasság és az utódlás az elsődleges funkciója, tehát ha nincs pasid, akkor nem érsz semmit.

lárvalányhaj 2009.03.01. 20:43:31

@noirp:

hidd el, hogy nem csak a bagolymérnök-gólyáknak, de a tyúkológia-lófaszisztika szak végzőseinek sem könnyű az efféle látogatásotokon.
miután az emberek abbafejezték a nevetgélést a hülye szakpárodon, és közlik, hogy azzal nem lehet elhelyezkedni, megkérdezik a diplomamunkád címét. sajnos mivel a címben főleg számukra értelmezhetetlen latin technicus terminusok is szerepelnek, ezért részletesebben is beszéltetnek róla. te elmondod nekik, hogy a diplomamunka Haas és Czjzek, a posztmodern tyúkológia két meghatározó alakjának munkásságát hasonlítja össze néhány fontos aspektusból. erre aztán abbafejezik az érdeklődést, és megállapítják, hogy milyen nagyképű lettél az egyetemen.

LyukasBogrács 2009.03.01. 20:50:16

Vendégségbe utazás:

Húszéves, ex-taxi dízel-Merciben az egész család, útrakelés előtt kannás gázolaj tankolása (ami koszos), út közben tizenháromszor megállás, az út szélén üzemanyagszűrő tisztogatás.

Minden ilyen kényszer-pihenő után a telipakolt kocsival kényszeres előzgetés az elveszített idő behozására, hasztalan.

Megérkezés vidékre, természetesen késve, az egész család már az asztalnál ül, már a levessel is végeztek.
(először pontosan érkezés: húszévesen, saját kocsival)

Kötelező kiruccanás a temetőbe.

Visszaút természetesen az éjszakában, otthon még a kocsi kipakolása: hurka, kolbász, szalonna, száraztészta, befőtt, lekvár, kölcsönkért szerszám.

És ez így megy húsz évig....

lárvalányhaj 2009.03.01. 21:08:02

@LyukasBogrács:

nálunk ugyanez: tíz éves Skodával, később ugyanennyi idős Zastavával az ország átellenes csücskében élő rokonokhoz utazás. a teljes menetidő kb. 5-6 óra. az út alatt a kocsi egyszer kurvaélet, hogy lerobbanás, vagy óránként megállni kellés hűtővíznek felforrása miatt. mentális retinámba beleégett a kép, hogy Balatonmodoroson apukám egy kilométert gyalogolt a fején az autógumival, hogy végre találjon egy gumist. a végére a család összes tagja teljesen lefáradás, anyukám pedig a számbarágás, hogy soha ne menjek hozzá olyan férfihoz, akinek Csajágaröcsögén laknak a rokonai.

noirp 2009.03.01. 21:13:23

@lárvalányhaj: Igazságod van (ami a diploma előtti érdezősködést illeti). Bocs különben, én nem mondtam, hogy a többieknek jobb, csak nekem a "Modorék találkoznak a női mérnökhallgatóval" c. esetről van mélyebb tapasztalatom. Nem más szakosokat akartam bántani.
Mondjuk: nővérem tanító, óvónő és magyartanár. Hát gondolható, szegény miket hallgathatott Modorfalván :P de ezt szereti, ahogy én a baglyokat, Te a tyúkológia-lófaszisztikát. :))

Diplomamunka, cím és tartalom: Különösen jóízű lesz a dolog, ha végzés előtt az ember diákkörözik is egy-két fordulót. Mert minek a', ha keresni nem keresel rajta.

Ja, tőlem is kérdezték a diplomadolim címét, jujhaj...élmény volt

LyukasBogrács 2009.03.01. 21:15:06

@lárvalányhaj:
Nem akarok modortalan lenni, de azt nem tanácsolták, hogy inkább olyan férfit keress, akinek új, de legalábbis garanciás nyugati kocsija van?

lárvalányhaj 2009.03.01. 21:57:44

@noirp:

persze, értemén :) nem is azért írtam, mert bántásnak éreztem volna, sőt, inkább örültem, hogy bemutattad a nézőpontodat, és gondoltam, hogy kiegészítem a humán nézőponttal is :) nyilván a nővéred is hasonlókat élt át, vagy még ilyenebbeket...

a diplománál meg egy kicsit sajnálom őket, mert nyilván valami kézenfekvő smalltalk-témát szeretnének kicsikarni belőlem, de azzal, hogy megmondom, hogy miről van szó, csak még inkább zavarba hozom őket :)

lárvalányhaj 2009.03.01. 21:59:19

@LyukasBogrács:

:)))) ez elég régen volt már, akkor még elég kevés ilyen kavart az országban. bár ki tudja.. azóta az utat megtettem új nyugati kocsival is, de 4 óránál rövidebb idő alatt ritkán lehetett megúszni. sajnos tényleg elég messze van :(

janomano 2009.03.01. 22:07:10

@Modor Tibi: Már nemtom hanyadik postban van erről szó, hogy az idősebb generáció prosztói milyen cikik. Egyébként tényleg azok, bár lassan én is átkerülök ide a 37 évemmel és a tahóságommal. Bár minél idősebb az ember, a manírok annál inkább megbocsájthatók.

Túl van már rágcsálva a rambóhármas videókorszak. Talán, mert némelyek nosztalgiát éreznek? :-) Mert hitelesen csak azt tudjuk fikázni/utálni amire vágyunk.

Mint a nyüzsi értelmiségi amazonok, akik a szivük mélyén nyugis családi életet szeretnének és harmincon túl is "szuperjól megvannak" egyedül. :-)

jóccakát!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.01. 22:07:27

szavazói passzivitásról szegeden...
ez volt a veretes, igenigen nagyhatású és korszakalkotó diplomamunkám címe...
a bivajbasznádi rokonsággal és motorral (majdnem azt írtam, hogy modorral :)) rendelkezőket pedig ne rekesszétek ki..., oksi?
még akkor se, ha nincs jogsi...
:))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.03.01. 22:20:01

@janomano: Nemá, volt a ratkógyerekes poszt, a kiskrapekok haverja, meg most ez. Meg különben is szeretjük őket.
Szerintem a kommentek zavarhattak be.

Annyi más anyagot leközöltem ezen kívül :-(( No de persze mindegy, holnapra visszatérünk a klasszikus manírsághoz, egész héten várható lesz még 1-2 "csemege" :-)

Vágási Matyi 2009.03.01. 22:22:55

mennyi jóból maradtam ki :)

noirp 2009.03.01. 22:42:53

@Modor Tibi: te, megírnám Nektek Modorfalva földrajzát, a "Bivalbaznád bemutatkozik"-honlapok stílusában. Képeket szabad betenni? (pl. kitalált falucímert)

lárvalányhaj 2009.03.01. 22:56:41

@noirp:

loál, az gecijó lesz :D

következő témának egyébként javasolnám a következőt:

leányzó újdonsült udvarlója bemutatkozó látogatáson a lányos háznál

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.03.01. 23:04:54

@noirp: simán, várjuk :-)

@lárvalányhaj: na, erről meg tudom, hogy mit vártok. Nekem viszont olyan sztorijaim vannak főképp, amik inkább a tardablogon állnák meg a helyüket :-)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.01. 23:12:08

@Modor Tibi: küldök akkor én is égyet, ha má' így kedvet kaptam...
'az szavazói passzívitásrúl tardán' lesz a szösszenet címe...
nathamp lesz a kérdezőbiztos, azt én meg feldolgozom a Zeredményket...

2009.03.01. 23:24:56

Kaja előtt kibontani a sliccet "helyet csinálok neki", utána persze nem - vagy csak nagy kínok árán - sikerül felhúzni a cippzárt.

anti-reklamator 2009.03.02. 08:24:52

És hát az örök klasszikus, amikor is egyidősek a gyerekek...
- És a Bandika még egyetemre jár? Mikor végez? Hiszen együtt kezdett a mi Tibikénkkel.
- Jaj, ne is mondd, ez a kredit rendszer. Tibor már betegre keresi magát, mire Bandika végez.
- Csak nem ismételt egy félévet?
- Ó dehogy is, csak halasztott egy fontos vizsgát és nem tudta felvenni a ráépülő tárgyat. vagy: Nem dehogy is, csak tudod itt a képzés lehetővé teszi nem csak a bagolymérnöki, hanem 1 év ráképzéssel a bagoly főmérnöki szak elvégzését.

anti-reklamator 2009.03.02. 08:28:43

Meg ugyan ilyen jópofizós Tma még a Húsvét is. Ahol még tartják a rokonlátogatást, locsolást... Gondolom ebből is lesz majd egy jó poszt. A zöldre főtt porzós tojás, meg a 23. sonkás szenyó...
- Csak még egy falatkát na, hát egyél már!
És az ekkor előkerülő legfőbb kérdés: - Na, ki vezet, kinek tölthetek? és még be sem értél az ajtón...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.02. 09:06:32

Szerencsére mára föl vagyok mentve az ilyen rettenetes vendégségek alól. Gyerekként is, felnőttként is utáltam. Azt se értettem soha, hogy attól az anyám és az a másik nő barátnők, miért kell az egész debil családjával összejönni?

Hál' Istennek nem rokonok! Annak is örülök, hogy a vidéki rokonokat szépen leszoktattuk magunkról. Annyira ellenszenves volt, amikor beállítottak zabálni és hülyeségeket dumálni.

Már előre rettegek, milyen lesz, ha a barátaim megházasodnak, ne adj Isten gyerekeik lesznek! Remélem, a barátnőim, barátaim megmaradnak individuumnak, akikkel a család mellőzésével is lehet találkozni. Rájuk ugyanis nem vagyok kíváncsi.

2009.03.02. 09:31:14

"a tévé és a hifiberendezések központi helyet foglalnak el a szobában, a gyerek legtöbbször nem is nyúlhat hozzájuk."

:))))) Tökéletes meglátás! Máig emlékszem arra a fülcsengető pofonra, amit azért kaptam, mert ujjheggyel megérintettem a frissen kicsomagolt, az egész család által körülállt hifit.

Ernoke 2009.03.02. 11:06:26

@lárvalányhaj: tökéletes! hatványozottan igaz ez, ha már a harminc fele közelítesz. az ilyen seggarcok egyébként minden ökörségük ellenére nagyon hatékonyan tudnak azért tenni, hogy az ember értéktelen szardarabnak érezze magát azért, mert még nincs férjnél / nincs gyereke. ugyanígy azok a "barátok", akiknek már _sikerült_ ("hát neked mikor lesz már valami? kicsúszol az időből!"). az egyedülálló nőkkel (akik rendszerint persze önmagában szenvednek ettől) sajnos még mindig nagyon geci mindenki (nem egészen értem, hogy miért), hiába élünk a 21. században.

a poszt egyébként remek, jobban megborzongatott, mint a hétvégén nézett 2 horror.:D

Ernoke 2009.03.02. 11:17:48

ja igen. ha esetleg véletlenül valaki elárulja, hogy bármiféle művészeti tevékenységet végzel akárcsak hobbiszinten is, lesajnáló pillantások jönnek, összenézésekkel és fejcsóválással. erre a szülők azonnal mentegetődzni kezdenek, hogy "hát igen, mindig ilyen kis művészlélek volt, csak a zene meg a könyvek, dehát most mit tudunk tenni..." ezért én egy jó ideje a szüleimmel sem osztom meg, hogy mit csinálok a szabadidőmben, inkább titkolni igyekszem, jobb az nekem, ha békénhagynak. csak azt az egyet nem értem, hogy miért számít szégyellnivalónak a művészi érdeklődés.....???

Ernoke 2009.03.02. 11:33:10

@Reckl_Amál: ne aggódj, nem fognak.:D

lárvalányhaj 2009.03.02. 11:56:43

@Reckl_Amál:

azt én már huszonévesen is irritálónak tartom, hogyha valakivel csak a _kedvese_ társaságában lehet találkozni. mi van akkor, ha én történetesen utálom a kedvesét? vagy valami olyanról akarok beszélgetni a barátommal, amit nem az ő fülének szánok?

lárvalányhaj 2009.03.02. 12:02:12

@Ernoke:

a másik oldalról pedig ott van az a tény, hogy sokan, amikor úgy érzik, hogy eljött az ideje, akkor is hozzámennek az aktuális barátjukhoz, ha amúgy nem biztosak benne, hogy le tudnák vele az életüket, csak úgy vannak vele, hogy ha már eddig kihúzták, akkor ideje hivatalossá tenni a dolgot.

arról nem is beszélve, hogy a környezetemben sok csaj nem is szereti igazán a pasiját, hanem csak azért van vele együtt, mert ez is jobb, mint a semmi, és ha talál valaki jobbat, akkor lelép.

lárvalányhaj 2009.03.02. 12:03:04

@lárvalányhaj:

és még az ilyenek sajnálják le az egyedülállókat...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.02. 12:07:04

@lárvalányhaj:
Így van. Azért, mert ő szereti, nekem még nem a barátom.

@Ernoke:
Ettől tartok én is. Már vannak baljóslatú jelek egyeseknél.

Ernoke 2009.03.02. 12:13:33

@lárvalányhaj: ugyanez van az én környezetemben is. dehát házasnak lenni 30 éve is hihetetlenül trendi volt, és most is az. meg kell nézni a szüleink generációjának a hihetetlen mértékben torz, elbaltázott házasságait, amik olyanokon alapultak, hogy "hát azt hittem, hogy mivel ő professzor, majd sokat fogunk színházba járni, és rengeteget utazunk." (kb. szó szerinti idézet!) és nekem fáj látni, amikor 20+ év múlva rájönnek, hogy utálják a házastársukat, és azon keseregnek, hogy miért kell nekik ezt az embert elviselni.:S annyira nyomor.:(

amit még imádok, hogy amint valamelyik "barátnő" tartós kapcsolatra tesz szert, te valami szégyellnivaló izé leszel náluk, és hirtelen elkezdenek nem hívni, meg elfoglaltnak lenni. szerencsére ezzel el is tűnnek ezek az ember életéből.:D

bekbórd! 2009.03.02. 13:27:20

A 2 évente egyszer látott rokon nem tud rólad semmit, nem tudja mivel foglalkozol -a munkádon kívül-, miről tudna veled beszélgetni. Így hát marad a meló, meg hogy: -És nem nősűsz? Igazad van, kár elkapkodni!- Mondja ezt akkor is, ha történetesen neki a te korodban már felnőtt gyerekei voltak.

lárvalányhaj 2009.03.02. 13:49:59

@Ernoke:

nekem nem a házassággal van bajom. én is maximálisan házasságpárti vagyok, pár hónap múlva pedig a házasok táborába is belépek :) azzal van a bajom, hogy egyrészt a társadalom nyomást gyakorol, mondván ha nem élsz kapcsolatban, akkor nem vagy ember, és azzal, hogy vannak emberek, akik elvtelenül beadják a derekukat ennek a társadalmi nyomásnak azzal, hogy beleugranak egy házasságba egy olyan emberrel, akivel korántsem lángol a szenvedély, csak éppen úgy alakult.

balra 2009.03.02. 13:52:39

Az egész nyolcvanas évekem erről szólt.

lárvalányhaj 2009.03.02. 13:54:56

@Ernoke:

nem a házasság intézményével van bajom, hanem azzal, hogy egyrészt jön a társadalom felől egy őrületes nyomás a nők felé, hogy fogjál pasit magadnak, mert az a nő, akinek nincs pasija, az nem is igazi nő. aztán vannak azok a nők, akik a kisebb ellenállás irányába mennek, és engedelmeskednek ennek a társadalmi elvárásnak, még olyan áron is, hogy olyan emberrel osztják meg az életüket, akit nem is szeretnek igazán, hanem csak úgy adódott a dolog.

emellett maximálisan házasságpárti vagyok, sőt, magam is belépek nemsokra a házasok sorába. de előtte hosszú évekig voltam egyedül, és csúnyán megkaptam a sok lesajnálást, ami szarul esett.

lárvalányhaj 2009.03.02. 13:55:59

hú, bocs, azt hittem, hogy az előbb nem ment el a komment :S

Ernoke 2009.03.02. 14:02:38

@lárvalányhaj: én is házasságpárti vagyok, természetesen. a bajom azzal van, amit te is mondasz: társadalmi elvárások miatt, címke miatt kötött házasságok. és ez nemcsak a résztvevő feleket rongálja, hanem a környezetüket is.
(én egyébként most szenvedem ezt az egyedüllévős-lesajnálós fázist.:D)

Balance Of Power 2009.03.02. 14:04:52

Nyehe! A "mit dolgozol" kulonosen azert remek, mert nem ertik, ha elkezded magyarazni es ezert fel perc utan mar nem is tudnak odafigyelni.
De a kedvencem az a videki rokon volt, akinek kb. a masodik kerdese volt, hogy "mennyit kerestek".
Na meg az, amelyikkel egyutt mentunk hozzajuk es kozben be kellett ugrani vasarolni veluk a hideg vacsihoz es egyfolytaban azt kerdezgettek, hogy mit kerunk, mihez van gusztusunk, mit kivanunk stb. Mindenaron a legdragabbat akartak mindenbol megvenni, csak hogy mutassak, hogy megengedhetik maguknak, hogy vendegul lassanak.

Megélhetési rasszista 2009.03.02. 14:04:55

Ha véletlenül kiderül rólad a vendégségben, hogy tényleg értesz a számítógépekhez, azonnal az orrod elé tolják a családi gépet, ami jobb esetben valami P3 ráwarezolt XP-vel, ami dugig félig telepített programokkal, pornóval, warezolt GTA-val. És akkor annyit mondanak. "mostanában olyan lassú, és ha te már úgyis értesz hozzá"

Ernoke 2009.03.02. 14:07:58

@lárvalányhaj: ja, és ha nincs párodszerelmedkedvesed, akkor az csak a te hibád lehet. biztos hemzsegnek körülötted a jobbnál jobb férfiak, csak te vársz a szőke hercegre, ezért nem jó senki neked!

Balance Of Power 2009.03.02. 14:08:01

@Ernoke: Fiuknal altalaban "es van mar/most KISLANY?" az obligat kerdes.
Lanyoknal meg a "van-e lovagod?" - a Szomszedokban is mindig ezt mondtak :))))))

Balance Of Power 2009.03.02. 14:14:22

@Ernoke: De ez a "lesajnalas" szamomra uj dolog. Epp, hogy azt mondjak -sajat elbaszott valasztasuk ismereteben-, hogy "igazad van, nem kell azt elsietni" meg hogy "raersz meg". Noknel persze lehet, mashogy van.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.03.02. 14:22:28

Én csak azt nem értem, hogy mindenki utálja az ilyen vendégeskedést, sokszor valóban nem is ismerik egymást ezek az emberek, akkor meg minek?

Ernoke 2009.03.02. 14:31:55

@Balance Of Power: igen, nőknél máshogy van. ezt a témát a szülők is szégyellni szokták: azonnal jön a mentegetődzés ennél is, hogy "hát igen, az én kislányom mindig olyan magánakvaló, sajátos volt, dehát bízunk benne, hogy majdcsak megkomolyodik ő is". (mert az érett személyiség kizárólag attól függ, hogy házas vagy-e vagy nem!:D) egyszerűen egy bizonyos kor felett lépten-nyomon megaláznak.

Ernoke 2009.03.02. 14:39:49

@Balance Of Power: a másik, h akkor sincs vége, ha lesz vkid, mert szigorú követelményeknek kell megfelelnie.:D nálad alacsonyabb iskolai végzettsége és jövedelme nem lehet, művészettel még hobbiszinten sem foglalkozhat (írtam ugye, h az szégyellnivaló), nem lehet külföldi, muszáj, h legyen lakása (úristen, nehogy az enyémre pályázzon!), stb. stb. merthogy ezek mind gyanús dolgok ám! ha az illető ezt nem teljesíti, megintcsak jön a szemforgatás, meg családi ebédkor a "remélem, már nem sokáig szívja egy ilyen a véred" típusú tapló megjegyzések.

jobb lenne a világ, ha az emberek mások élete helyett a saját elkúrt életük helyrehozatalával foglalkoznának, asszem.:D

Ernoke 2009.03.02. 14:40:44

(elnézést, h ennyire szófosásom van, de mostanában érzékenyen érint a téma:D)

Balance Of Power 2009.03.02. 14:43:52

@Ernoke: Persze az is igaz, hogy mindenki jobb eletet szeretne a gyerekeinek, mint amilyen neki jutott. Persze ezt nem kell mindenaron taplo modon megfogalmazni.

lárvalányhaj 2009.03.02. 14:45:48

@Reckl_Amál:

én úgy látom a szűkebb környezetemben, hogy sok ember számára ez a tisztán sablonos kommunikáció jelenti az emberi érintkezés egyetlen formáját. nagyon sokan nem is tudnak személyes dolgokról vagy értelmes témákról beszélgetni másokkal, csak arról, hogy milyen az idő, mit főztek és hogy milyen státusszimbólumokra tettek szert az elmúlt hónapokban.

rokonlátogatás esetén meg nincs is túl sok választási lehetőség, egy csomó helyen az ilyesmi "elvárás" meg "kötelesség".

Balance Of Power 2009.03.02. 14:45:49

@Reckl_Amál: Jo kerdes. Nyilvan a megszokas, a tarsadalmi konvenciok, a hagyomany... Pedig ami nem megy, nem kell eroltetni. A barataidat megvalaszthatod, a rokonaidat nem. Ezek is jo modorosan hangzanak.

Kepeslapot is mi a fasznak kuldenek egymasnak Karacsonykor, de ez talan mar volt tema a blogon.

peti papagáj 2009.03.02. 14:49:09

Csodás poszt és kommentek. Vendégségbe soha többé!

lárvalányhaj 2009.03.02. 14:54:22

@Ernoke:

q művészek utálása ősi nyárspolgár-szokás.

az viszont kurvára tipikus, hogy amikor meg összejön valaki, azt ízekre szedik, és fikázzák.

lárvalányhaj 2009.03.02. 14:55:19

@Ernoke:

megértem, nekem is még elevenek az emlékek :)

Ernoke 2009.03.02. 15:04:54

@Balance Of Power: persze. csakhogy pontosan ezeknek a szempontoknak a túlzott előtérbe helyezése miatt baszódott el a saját életük. merthogy az összepasszolásra, a közös érdeklődésre, a szeretetre, az örömre már nem jutott szempont ezek után...
(amúgy pedig mindenki bízhatna a saját felnőtt, felelős gyerekében annyira, hogy tudja: valószínűleg nem fog alkoholistát, elmebeteget vagy ingyenélő parazitát választani.)
na jó, befejeztem.:)

noirp 2009.03.02. 15:11:56

@Balance Of Power: "mit dolgozol?" igen, ez az a kérdés, amitől előre félni szoktam. ááááá! Mert esetemben következik a
"bagolyüzem??? dehát az veszélyes, nem?"
majd a "védőruha? sisak? egy mérnökön? hát melós vagy te?"
"dehát egyáltalán miért kell neked kimenni a bagolyröpdébe, hát nemcsak az irodában ülsz?"
A "mennyit keresel"-re egyszerűen nem válaszolok, a bérlapom is zárt borítékban jön, nem véletlenül. >:-((
A demonstratív vásárlás, kiköltekezés/vendéglátás iszonyatos, de elkerülhetetlen.

Meg kell mutatni a városi rokonnak/a csóró alföldi rokonnak, hogy nekünk itt falun azért futtya/hogy mi itt a Dunántúlon mennyivel jobban élünk [Debrecenben születtem, családom egyik fele győri, tessék extrapolálni. Azért is Veszprém megyében telepedtem le:D]
Súlyosbítás: ha őket eszi hozzám oda a lúg (és eszi, persze bejelentetlenül) akkor ugyanezt várják el tőlem.

noirp 2009.03.02. 15:13:27

Még hozzáfűzöm: a nyugat-dunántúli kivagyiságot én 1992-95 táján éreztem nagyon, utána enyhült. Azért maradandó emlék:-)

Balance Of Power 2009.03.02. 15:32:16

@noirp: Szerintem ez a videki ember eredendo kisebbsegi komplexusabol adodik, remelem, senki nem erti felre vagy veszi bantasnak. Valamiert mindig bizonygatni akarjak, hogy ok sem "kevesebbek". Holott senki sem gondolja igy.
Engem viszont marhara nem erdekel, milyen sorrel lat vendegul vagy hogy milyen draga sajtot vesz - adja jo szivvel es kesz. Nem loverseny.

lárvalányhaj 2009.03.02. 22:27:38

@Balance Of Power:

kisebbségi komplexusról jut eszembe, hogy egyszer voltam egy szintén fővárosi barátnőmmel egy házibuliban Nyíregyházán, ahol a helyiek élből betámadtak minket, hogy milyen köcsögök vagyunk mink pestiek, hogy lenézzük őket. mindezt anélkül, hogy akár egyetlen szót is szóltunk volna.

Maestro 2009.03.03. 00:46:16

Nálunk általában úgy ment, hogy megjelentünk a tesókkal, és a modorból kitett dolgokat kb 10 perc alatt elpusztítottuk.

Meg szerintem az, hogy bárpult van a nappaliban... hát hol a faszomba tároljam a sok piát? Ráadásul szeretem nézegetni, úgyhogy ennyi.

Az igazán modoros vagy hát nevezhetjük hülyének is, aki a telepakolt asztalra a 14 féle ropogtatnivaló mellé még valahogyan begyömöszöl egy 15.-et is, persze már kurvára nem számít.

Amit nem bírok az a fentebb is taglalt ilyen kínos beszélgetések, hónapról-hónapra jön a kérdés: Na és mi van az egyetemen? Mi lenne bazmeg, büdös van, sok a faszfej, és szemét tárgyak vannak.
Hogy állsz a vizsgákkal? Szorgalmi időszak harmadik hetét éljük, de semmi baj.
Jaaaj, hát rég volt már az amikor mi egyetemisták voltunk, nem? Hahaha....

Ezeket általában igen gyorsan rövidrezárom:D

Ja, és ki lett hagyva a családi banzájoknál a nagymama, aki mindig a vörös hadseregre számít, és mindig ezerféle kaját csinál, de azt is úgy, hogy egy tál levestől az egyheti zsíradag megvan, ezek után még egyél pörköltet, sültet, mindenből kétszer, aztán persze sütiket is, mert hát fejlődésben lévő szervezet...

Á és még egy eszembe jutott, nálunk most pont aktuális, tesómnak van egy egyéves kisfia, most volt szülinap, hát menjünk ünnepelni. Nagyobb családi banzáj volt, mi családunk, sógor családja, és a legjobb, hogy minden felnőttből kijön a debil, mindenki szegény babát buzergálja, meg jön a "Ti is ilyenek voltatok", meg aztán minden anyuka okosabb mint a gyereké, aztán látják el a jobbnál jobb tanácsokkal.
Szegény tesómék meg csak tűrték, tűrték, kényszeredett modoroskodás, én meg a fejemet fogtam, hogy ezt mi a szarnak. És a legjobb hogy mindez egy panellakásban, ahol 6 embernél több nehezen fér el kényelmesen...
Persze a sok embertől irtó hamar elfogy a levegő, de ablakot nyitni nem lehet, mert a nagymamává érett mianyukáink generáció szerint a pici megfázik, persze azt nem lehet, hogy addig valaki kimegy a picivel a konyhába, és öt perc után végre mindenki kap levegőt...

Amúgy meg állatjó a poszt, a kommentek is, szarráröhögtem magam rajtuk, zseniális életképek, de sokkal szórakoztatóbb beszélni róla, mint megélni...

Maestro 2009.03.03. 00:47:48

ja és mindezekhez hozzá az oviból visszamaradt kicsinyítőképzős megszólítások, a huszonéves egyetemisták felé..

hatja 2009.03.03. 08:37:17

azért egy modoros nappali nem csak apuci hifijéből áll:

- >100 darabos DVD gyűjtemény, szigorúan 990 forintos filmekből aminek a felét még nem is látták.
- a kultúra képviseletében a komplett TudásFája, EasyPC és hasonló sorozatok.
- mobilok a dohányzóasztalra kirakva, apunak a legújabb trendphone 3 éves előfizetésre, anyunak közepesen régi üzleti Nokia mobilékszerrel és nyakbaakasztóval.
- "szóljatok, ha mást akartok nézni. van vagy 60 csatorna, a felét nem is ismerjük."
- fényképező: 4 megapixeles HP, teljesen automata de azért apuka minden képre 10 percig rákészül az egyetlen gombot nyomogatva.
a sort persze még lehetne folytatni de hál istennek évek óta nem voltam modoros vendégségben...

lárvalányhaj 2009.03.03. 09:12:19

@hatja:

van még az obszesszív-kompulzív cédégyűjtemény is, ami kötött betűrendbe van rakva, és csak engedéllyel lehet hozzányúlni.

Ernoke 2009.03.03. 09:48:46

@hatja: ha szeretem a filmeket, én van egy csomó 990-es dvd-m, akkor hol tartsam őket, hogy ne legyek modoros? vagy takarjam le lepellel a polcot, ha jön valaki?:D

Balance Of Power 2009.03.03. 11:01:39

@Maestro: Plane jo, hogy ugye a Tavhonek koszonhetoen 40 fok van a lakasban.
A "ti is ilyenek voltatok"-tol mar csak egy lepes, hogy elkezdjek meselni a minket erinto gyerekkori sztorikat, amik 1. kinosak 2. szarok 3. unalmasak 4. sok van beloluk.

kiskezitcsókolom 2009.03.03. 11:15:19

Emlékszem, jó pár évvel ezelőtt apukám külföldről hozott olyan szendvicssütőgépet, ami háromszög alakú szenvicseket csinál. Na, egyből vagy 5 endégséget rendeztünk, bevittük a nagyszobába a szendvicssütőt és ott, mindenki előtt készült a kaja, addig pedig lehetett dícsérgetni az ügyes kis német szerkezetet.
Idegesítő kérdés idősebb vendégektől: Na, és van már udvarlód? /esetleg lovagod, az még rosszabb/

csavargo 2009.03.03. 11:49:03

Szegény jó Hofira és véleményére én is kiváncsi lennék mostanában,

meg a szalámis pirosaranyas szenyák se olyan rosszak :)

nemsissi 2009.03.03. 13:12:33

na ahogy elnézem mi vagyunk azok a gyerekek, akik a szüleikkel ilyen vendégségekbe kényszerültek anno menni. - elmegy ez egy teráoiás blognak is

világéletemben azon voltam, hogy ne folytassam ezt a modoros stílust és ne is adjam tovább a gyereknek. az egyik titka, amit RecklAmál írt: nem kell feltétlenül barátkozni a barátok feleségeivel, férjeivel. A másik: leépíteni a rokonsággal való minden kapcsolatot. így van idő élni

lárvalányhaj 2009.03.03. 18:45:30

@nemsissi:

nemisazhogy leépíteni, de csak azokkal találkozni aktívabban, akiket amúgy is jó arcnak tartunk.

bár mint említettem, sokan az ún. barátaikkal is nagyjából ilyen felszínességű kapcsolatban vannak.

hatja 2009.03.03. 21:25:38

@Ernoke:

ha olyan filmek amit láttál és szeretsz az mentség lehet. modoros rokonom cirka 400 darabos gyűjteményéről ez nem mondható el...

lárvalányhaj 2009.03.03. 23:43:10

@hatja:

arra gondolsz, hogy nem azért veszi meg őket, hogy megnézze, hanem csak azért, hogy reprezentáljon velük?

(azért én is megjegyezném, hogy a 990 forintosak között tök jók is szoktak lenni.)

Albinurfi 2009.03.04. 05:48:51

@Ernoke:

Arra meg nem gondoltal hogy a neved miatt nincs udvarlod (egy rendes pasi aki komoly kapcsolatra vagyik)?
Nekem errol a nevrol mindig egy ferfi jut eszembe (raadasul bajuszos szemuveges).

Egyebkent milyen kerdes lenne adekvat egy bagolymernok hallgatonak cimezve egy kozepkoru ismerostol? Ha nem az hogy: hanyad eves vagy, mikor vegzel, stb.? Tenyleg elvarjatok az ismerostol hogy kepes legyen nyomon kovetni minden nyomorult ZH-t, (fel)evhalasztast, stb.
A reszletek nem erdekelnek senkit, csak kommunikalni szeretnenek, tudni hogy mi van veled.

Szerintem ez az 'zsigerbol utaljuk a rokonokat' meg a 'a baratom/baratnom csaladja nem erdekel, csak ok mint onallo szemelyisegek' mentalitas szanalmasan antiszocialis es mukucs.
Ambator kiveteles esetekben hulye rokonok kerulese megengedett.

Balance Of Power 2009.03.04. 08:41:20

@Albinurfi: Mukucs?!

A kulcsmondat az, hogy ami nem megy, nem kell eroltetni. Kerdez, de a valasz valojaban nem erdekli, de ha akarna sem ertene, alapvetoen tehat nem vagyunk kivancsiak egymasra, hat akkor minek?
Hozzateszem, a fent emlitett tulajdonsagokkal rendelkezo rokonok is lehetnek jo arcok, tapasztalatom szerint ez azon mulik, mennyire elnek a valo eletben. Ugyanis azert mert valaki videki vagy falusi, netan nyugdijas, meg kepben lehet, foleg ha tajekozodik, jar emberek koze es vannak tenyleges baratai.

ssüni 2009.03.04. 09:13:26

"szerencsés helyzetben vannak a személygépkocsival rendelkező családok, bár állandó veszélyfaktor a hátsó ülésen utazó sok gyerek, ahol 10 perc után összehányják magukat vagy elkezdik egymást csépelni."

Miért hánynák össze magukat? Ezek gyerekek, nem állatok! Nem értem.

Albinurfi 2009.03.04. 09:15:03

@Balance Of Power:

Mukucs: magaba fordulo, ismeretlenekkel kommunikalni csak nagy nehezsegek aran kepes, rendkivul gatlasos, antiszocialis szemely. Pl: a kollegad aki soha nem szol senkihez csak leul a sarokba es osszehuzott szemoldokkel gonoszul nez.

Ketsegtelen, hogy ami nem megy azt nem kell eroltetni de szerintem ha mar akaratlanul belekerultel a szituacioba akkor lehet ugy kezelni hogy egyreszt ne nezzenek bugrisnak, masreszt magadat se huzd fel azzal hogy 'na bazmeg mar megint egy idiota rokon az ossstoba kerdeseivel'. Tehat csak altalanos infot adsz magadrol egyben erzekeltetve hogy nem ohajtasz errol sokaig csevegni.

Ernoke 2009.03.04. 09:56:19

@Albinurfi: most, hogy mondod, egészen biztosan egy netes nick miatt nincsen _lovagom_:D

(a nick amúgy a napirajzból ered, és a valódi nevem félreolvasásából adódik.)

lárvalányhaj 2009.03.04. 10:55:15

@Ernoke:

a szexmániás ernőke? loál

@Albinurfi:

azért azt ne tagadd, hogy a legtöbb esetben ha olyan emberekkel eresztenek össze, akiket nem ismersz, nem kedvelsz különösebben, és nincs is túl sok közös témád, értelmetlen látszatbeszélgetés és kínos feszengés lesz.

lárvalányhaj 2009.03.04. 10:58:54

@Albinurfi:

egyetemrőlkérdezés:

a legtöbbször levágós a számomra, hogy amikor a tanulmányaimról vagy bármi más velem kapcsolatosról érdekelnek, akkor csak azért kérdeznek, hogy mozogjon a szájuk, és az nem is érdekli őket, hogy mit fogok válaszolni.

Albinurfi 2009.03.05. 04:17:42

@Ernoke:

Tudtam!!! Orulok hogy segithettem megoldani ezt a rejtelyt. (Azt azert nem gondoltam volna, hogy szexmanias is vagy!)

@lárvalányhaj:

Ok, gyoztel, nem tagadok tovabb. De te veszed a bort.

Ernoke 2009.03.05. 11:03:49

@lárvalányhaj: jajaja. NÉGY éves basszájba, NÉGY.:D

Maestro 2009.03.08. 12:37:28

@Balance Of Power: és 5) már azok is kívülről tudják, akiknek mesélik.

Amea 2009.04.07. 18:10:32

Kimaradt a kötelező: 'Na és baba mikor lesz már?'
És ha már van, akkor: 'Na, mikor jön a következő baba? Csak kéne mellé egy fiú/lány.'

Erzsebet 2009.08.01. 16:44:10

Én is rettenetesen utáltam, amikor már gimnazista koromban arról érdeklődtek, hogy mikor megyek már férjhez. Két legjobb barátnőmmel is a férjeik miatt szakadt meg a kapcsolatunk. Nagyképű sznobok voltak, teljesen más dimenzióban mozogtak, mint én. Az is kellemetlen volt, hogy amikor a barátnőmmel akartam beszélgetni, még négy másik vadidegen ember rokon, szomszéd is meg volt hívva. Velük kellett jólnevelten társalognom. Ezt sem látom helyesnek, hogy az egyedül álló nőket lesajnálják. Barátnőméknél sem a nyomorom miatt rinyáltam. Én is megtudtam jelenni, mint ők. Drága ajándékokat vettem a három gyereknek, pedig nekem csak egy gyerekem van. Van olyan vidéki rokonom, aki csak a munkáról és anyagi dolgokról tud beszélni, ami pedig hosszabb távon unalmas. A volt férjem rokonai is megérnének egy postot. Az esküvő és a gyerekszületés másnak az élete legszebb napjait jelentik, nekem felért egy rémálommal.

BUNKÓ 2009.09.01. 12:17:29

Foglalkozásra visszatérve:

Végzős villamosmérnök hallgatóként, amikor be kell hangolni a TV-t, és nagyfater megkérdezi:
- Te értesz hozzá?
(Egy 10 éves gyerek ért hozzá...)

Na ilyenkor ölni tudnék...

Mitya Ivanov 2012.11.26. 14:20:52

@lárvalányhaj: vagy azért kérdezik, mert így mesélhetnek a saját gyermekeik egyetemi sikereiről, meg hogy mennyit tanul, hétvégenként sem jön haza. Ugyanaz az alapja, mint a játszótéri turboanyu beszélgetéseknek.

[c] 2012.11.26. 15:16:23

@noirp: Ja, és az ilyenek mindig Horvátba meg Olaszba mennek, nem Horvát- illetve Olaszországba.

[c] 2012.11.26. 15:46:09

@lárvalányhaj: Na meg amikor konkrét delikvenst ajánlgatnak, és gondolatban már elképzelik, milyen szép gyerkőcöket ellenél neki húszévesen.

[c] 2012.11.26. 16:12:58

@janomano: Öhm, mér feltétlenül kell, hogy egy 19-20 éves lány már a családalapítás után ácsingózzon a nagyonrendesgyerekazvanállásanemisziknemdohányzik ajózsifia Bécivel?
Én is rühelltem anno, amikor kezdték-végezték, hogy ki lenne nekem a jó férjalapanyag.

Iaci 2012.11.27. 15:53:24

hát ez kurvajó lett ...jaj de borzalmas gyerekkorom volt istenem. csoda hogy élek

Iaci 2012.11.27. 16:13:45

@ssüni: én is pampogtam néha hogy mindjár behányok, amikor vittek le kocsival a picsába vidékre.

Mitya Ivanov 2012.11.28. 15:52:34

a Modorkaják között a legnagyobb büntető volt a gangsta-rendszerváltozás környékén, amikor a háziasszony szerette volna magát modernnek és világot látottnak láttatni. Ilyenkor történt az, hogy emlékezett arra, hogy Lidó di Jesolóban evett valami tészta félét, ami olyan volt mint egy lángos és voltak valami piros kencék rajta, meg sajt az tuti. Na akkor vegyunk egy kerek tésztát, kenjük meg margarinnal, rakjunk rá kecsöpöt meg sonkát és sajtot és rakjuk be a grillsütőbe. A végeredmény egy részben szénné égett, részben nyers szar volt, amit mindenki szeretett.
A másik ilyen az, amikor spagetti készült, szintén emlékezetből, ahol a tésztát vastagmetélt helyettesítette, a szószt meg piros arany és kecsöp keveréke. Na ez viszont undorító volt.
süti beállítások módosítása