Olvasói rovat - A modoros pókeres

2010/02/08. - írta: Modor Tibi

 

Csodálatos véletlen, vagy összeesküvés? Két olvasónk, cs.mate és DanielMurphy egy napon belül két pókeres írást küldött - a mai, egyesített posztot nekik köszönhetitek.

-Szevasz Ferikém, de rég találkoztunk. Mi a helyzet, asszonnyal jól megvagytok?

-Vagyogatunk, persze. De mit keresel te erre, nem a város másik felén laksz?

-Hát, az a helyzet, hogy épp egy kemény pókerpartiról jövök, itt voltunk, a Royalban a Nikivel. Őszintén szólva, mostanában elég gyakran járunk ide, szinte minden este itt verjük a blattot.

-Nem mondod, hogy már te is rákattantál erre a póker-dologra. Olvasom, hogy egyre nagyobb divat, de nem gondoltam volna, hogy már te is játszol. Bár, ami azt illeti, jómagam sem vagyok teljesen laikus a témában, gyerekkoromban a nagyapám megtanított az ötlapos cserélősre, és ha jól emlékszem párszor meg is vertem az öreget. Persze mi csak gombokban játszottunk, semmi komoly tét. Te is ezt az ötlapost nyomod?

-Jaj, ne nevettess, az kezdőknek való. Én kétlapos Texas Hold’em-et játszom, tudod, ami a tévében is van. Most nem megyek bele a részletekbe, de ez a játék sokkal több koncentrációt és tudást igényel. Persze elsőre ijesztő, az a sok hívás meg emelés, de ha egyszer ráérzel, onnantól már nagyon élvezetes. Nikusom és én egy házibuliban próbáltuk ki először, és képzeld: ő nyerte az egész partit, pedig tényleg akkor játszott először.

-Beszarás. És azóta játszotok rendszeresen, meg minden?

-Persze. Általában kártyatermekbe járunk, de vettünk otthonra filcet meg zsetonokat, úgyhogy, ha nincs kedvünk elmenni, akkor csak áthívjuk néhány pókerőrült barátunkat.

-Az laza. És a neten is nyomod?

-Háát, próbáltam, de egyszerűen nem nekem való. Tudom, hogy ott nagyobb pénzek forognak, de elveszik az egésznek a varázsa. Vágod, hogy ott ülsz lenn egy füstös kis kocsmában, hajnali háromkor, és heads up-olsz valami kövér fickóval, aki azt állítja, hogy ő nyerte a ’87es WSOP-t, és látod, ahogy csorog végig a homlokán az izzadtság, miközben azon gondolkozik, hogy megadja-e az all in-edet. Bárki bármit mondjon, ezzel az érzéssel semmi nem ér fel.

-Azér’ ilyenkor lecsúszik néhány feles, nem?

-Tudod, az elején azt hittem, kell innom, hogy ellazuljak, de idővel rájöttem, hogy a teljes koncentrációhoz teljes józanság kell. Nem adhatod meg azt az előnyt az ellenfeleidnek, hogy az alkohol miatt nem százszázalékos az ítélőképességed. A teljes játékstílusom megváltozott, mióta nem iszom. Azóta látom, hogy ez az egész pókerezés egy hosszú tanulási folyamat, aminek talán sosem érsz a végére.

-Mióta is játszol?

-Ööö… úgy négy és fél hete.

-Hát az már komoly. De még mindig nem fér a fejembe… te sosem voltál az a szerencsejátékos-alkat.

-Khmm… most ugye csak viccelsz. Bár nem te vagy az első, akitől ezt hallom. Hadd homályosítsalak fel: a póker nem szerencsejáték. Ez nem rulett, vagy blackjack: hosszú távon mindig megmutatkozik a tudás. Persze a szerencsefaktort sem lehet figyelmen kívül hagyni, ma is, ahogy kikaptam…

-Na, mesélj!

-Ááá, csak untatnálak. De ha már így összefutottunk, nem tudnál kölcsönadni két ezredest? Tíz perc múlva kezdődik a következő kör, és pont annyi hiányzik a beülőmhöz. Mégse mehetek haza teljesen leégve.

-Persze, tessék, ráérsz megadni.

-Figyi, akkor dobj már rá még egy ezrest, asszem ledöntök néhány Borostyánt is.

-De nem azt mondtad, hogy ne…

-Ferikém, tudod, hogy van ez. Bátraké a szerencse!


 

A modoros pókeres

Kis hazánkban is egyre többen és többen kergetik szerencséjüket a pókerasztalnál. Teszik ezt akár egy újonnan nyílt pókerteremben, akár egy haver pecójában összegyűlve. Néha-néha jómagam is zsugázom egy jót a srácokkal, a legutóbbi ilyen eset során döbbentem rá, hogy a pókervilág modorosságai még nem kerültek górcső alá a blogon.

Következzenek hát a pókertársadalom tipikus alakjai. A bemutatott kategóriák nem mindegyike modoros, némelyiknél pusztán a sztereotípiák világában kalandozunk, illetve az írás természetesen az öniróniától sem mentes.


 

A megrögzött pókerellenes

Ő éppen, hogy nem a kártyás társadalom tagja, de érdemes róla is említést tenni. A pókerellenes két fő indíttatásból szokta ellenezni az elmúlt évek felkapott szerencsejátékát:

Az első típus általában véve kerülendőnek tartja a hazardírozást, a póker gyors elterjedését a globalizmus velejárójának érzi, legextrémebb típusa pedig ebben is cionista összeesküvést lát.

"Ez az egész a média műve. A kereskedelmi tévékben is ott kártyázik az összes híresség Majkával az élen, meg Korda Gyuri a Sport Klubon, közben meg csak rászoktatják a fiatalokat a szerencsejátékra."

"Hallottam, hogy a Hajógyári szigeten izraeli cég épít hatalmas szerencsejáték-komplexumot, közben meg a médiában még a csapból is póker folyik, nyilván véletlen."

A második típus nem hiszi el, hogy a pókerben a szerencsén kívül szerepet játszhat a tudás, az egészet csak hazárdjátéknak tartja. Ebbéli hitét semmi és senki nem ingathatja meg (az megvan, amikor valaki meg van győződve arról, hogy ha ő 10 éve ugyanazokkal a számokkal lottózik, akkor nagyobb esélye van a jövő héten nyerni, mint nekem, vagy hogy az 1-2-3-4-5 kombinációnak kisebb az esélye, mint az össze-vissza számoknak? Brrr...)

"Ezt minek mutatják a tévében? Ilyen erővel azt is közvetíthetnék, ahogy valaki félkarú rablóval játszik, vagy lottószelvényeket tölt ki."

"-A pókerben nincs tudás. Mi van akkor, ha egy profi meg egy amatőr játszik, all-in mennek, és a profi veszít. Akkor most az amatőr megverte a profit, nem?
-De igen (bazdmeg)."

Természetesen a másik véglet is hasonlóan irritáló tud lenni, aki mindenáron arról akar meggyőzni, hogy a póker ugyanolyan észjáték, mint a sakk, és hogy a profi egy játszma alatt is zseniális húzásokkal lejátsza a gyengébb játékost. (Jelen sorok írója szerint a megoldás valahol a két véglet között van :-))

 

A tudatlan

Nemrég ismerkedett meg a pókerrel, de absztrakciós érzék hiányában nem igazán érti a játék taktikai megfontolásainak még legegyszerűbbjeit sem, a legtöbb esetben ezeket később sem fogja tudni elsajátítani.

"De hát hogy lehet flop előtt emelni? Hiszen akkor még nem lehet tudni, hogy milyen lapok fognak jönni!?"

"Megadtam, mert csak egy kettes kellett volna a soromhoz."

Emellett nem kizárt, hogy a tudatlanból a haveri körben sikeres játékos válik, aki intuitív módon, illetve a többi játékos kiismerésével a megfelelő időpontokban blöffölve gyakran veri meg ellenfeleit, de magasabb szinten, például amikor először megy el a közeli pókerterem néhány ezer forintos versenyére, általában esélye sincs a tapasztaltabbak ellen.

 

A külcsínes

Akinek nagyon fontos a megjelenés. Napszemüveg, MP3-lejátszó, baseballsapka (Amerikában valószínűleg cowboykalap), lapvédő kabala nélkül nem ül le a kártyaasztalhoz. Extrémebb válfaja egyéb kiegészítőkkel is színesíti megjelenését: pókeres kulcstartó, royal flössös vagy "all-in"-feliratos póló pluszpontot érnek, az olyanokról pedig, akik egy pikkászt tetováltatnak magukra, jobb nem is beszélni. (Ő az a típusú ember, aki pl. ha autóbuzi lenne, akkor első dolga lenne egy CD-t a visszapillantóra akasztani, fénycsövet a kocsi aljára beszerelni, stb.)

Nagyon komolyan tudja venni a dolgot, még akkor is, ha csak aprópénzben játszik a haverjaival. Kritikus szituációkban elfordul, vagy az asztalra hajtja a fejét és kapucnival takarja le magát, hogy még véletlenül se árulhasson el semmilyen jelet magáról.

 

A trükközős

Gyakran külcsínes is - ez a típus általában nem játszik jól, de egyébiránt rendkívül profinak látszik. Egy kézzel, a levegőben keveri a paklit, közben laposan oldalra sandít, hogy figyelik-e, és hogy hátha valaki megdícséri bámulatos technikáját. Játék közben folyamatosan a zsetonjait babrálja, kavargatja őket (shuffle), extrém esetben az öklén görgeti végig azokat. Ha valaki rákérdez egyik-másik trükkjére, általában úgy csinál, mintha öntudatlanul tenné, amit tesz:

"-Hú, azt hogy csináltad?

-Mit?... Ja, hogy végiggörgettem két zsetont az orrnyergemen, miközben a paklit a fogaimmal kevertem? Nem tudom, észre sem vettem, ezek csak úgy jönnek..."

 

A megmagyarázós

Minden döntését meg kell indokolnia, és a többieket is folyamatos tanácsokkal/kritikával látja el, amíg észre nem veszi, hogy már mindenki rohadtul unja (általában nem veszi észre).

"Osszuk már le, hogy mi jött volna! Látod, nem jött a király. Tudtam, hogy két magas lapod van, azért hívtam, persze a dobás jó döntés volt részedről."

Imádja megnézni az asztalon heverő lapokat, legyenek azok már eldobott handek vagy más játékosok lapjai.

"De hát én már eldobtam, csak azt néztem meg, hogy a Peti mit dobott... Jaj, most ezen semmi nem fog múlni, úgy csinálsz, mintha nem tudom, hol lennénk!"

Ha szépen megkéred, hogy a te lapodat többet ne nézze meg még akkor sem, ha már eldobtad, felháborodik. Szerény véleményem szerint a legidegesítőbb fajta az, aki előre leosztja középre az öt lapot lefordítva, hogy később csak fel kelljen fordítani azokat.

 

A szakzsargon mestere

A kezdő játékosok néhány hét pókerezés után könnyen átlépnek ebbe a kategóriába. Aki eddig is szerette az angolból származó rövidítéseket (btw, wtf, etc.), az itt tobzódni fog.

Sajnos az angol pókeres szakkifejezések szóban nehezen használhatók, ezért ez a típus inkább írott formában éli ki magát. A pókeres fórumok réme, átlagos halandó garantáltan egy szót sem ért meg a kommentjeiből.

"Pozíción kívül egy drawheavy boardon minek checkelsz? Inkább bet, kapod a raise-t a valószínüsíthetö drawtól, te meg 3bet all-in."

"UTG limpel, aggro button raise 1000-ig, kisvak 5000-es stackkel foldol, én meg maradék zsetonommal autocall."


 

A fenti lista természetesen nem teljes, inkább a hobbipókereseket fedi le, a profi kártyások világának kielemzése még várat magára ;-).

Én szerintem a fent tárgyalt típusokon belül a megrögzött kártya- és társasjáték-ellenes vagyok: a legjobban mindig azt utáltam, ha bármilyen összejövetelen - akár ismeretlen társaságban - meg akartak tanítani valami új játékra.

Kimaradt még a Korda Gyuri-rajongók hada a klárikámozással, aranyköpések idézgetésével (És megadja! Ugye, hogy úgy?), szigetes fellépéseken csápolás - esetleg az És megint dühbe jövünk dialógusainak hibátlan felmondásával. De azt majd megírom én :-))

Kösz még egyszer cs.maténak a párbeszédet, DanielMurphynek pedig a tipológiát!

168 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tigga 2010.02.08. 13:04:04

@Professor Pizka:
az az ultival a bajom, hogy nagyon keveset játszottam, nem olvastam utána. Nem találtam benne olyan "mélységet" ami érdekessé tenné az utánolvasást, és nincs az a játékosbázis, és pénzbeli háttér sem ami miatt megérné komolyabban foglalkozni vele.

Az ultiról nekem már csak a horgászszéken ülő, megfakult és kinyúlt atlétatrikó alól kivillantott sörhassal büszkélkedő, kezükben fröccsöt tartó urak jutnak az eszembe, és bár tudom, hogy csúnya dolog előitéletesnek lenni, de úgy döntöttem, hogy sznob leszek, és nem ez lesz az én játékom :)

Walmer 2010.02.08. 13:05:22

@Tigga: oh, taníts még mester

Tigga 2010.02.08. 13:06:17

@Rich.mond:
a megmondóember szerepét nem vállalom, függetlenül az esetleges szellemi fölényemtől (vagy annak teljes hiányától) de egy kis szerénység és (ön)kritikai érzék az élet minden területén hasznos lehet.

Bizony, még a modorosblogon is.

Rich.mond 2010.02.08. 13:11:48

@Tigga: Hát ez után a hozzászólás után szerintem fontold meg Bástya elvtárs intelmeit a szerénységről:)
A póker feneketlen mélységei az ultihoz képest...muhhahaha:)))

Tudod annyi pókeres van ebben a kicsiny országban is, aki sejtelmes mosollyal a pénzbeli háttérről beszél, hogy lassan Kína népessége kéne a "tápláléklánc" aljára, hogy mind megszedhesse magát.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 13:15:27

@Tigga:

Az a helyzet, öcsém, hogy mi itt általábanvéve többnyire a modoros pókeresek neofita buzgalmán röhögünk. Nyilván nem kacagjuk ki az idei pókervilágbajnokot (már ha van ilyen), hanem azon mulatunk, amikor a tömzsi Gizike a könyvelésről lát valahol egy partit, esetleg még be is veszik, a nagy kavarodásban véletlen nyer is öccáz forintot, és két hét múlva ő osztja az észt a kávégép körül a kártyáról.

jah-man 2010.02.08. 13:18:00

Tényleg, van olyan ember mo-on, aki megél a pókerből? Vagy ez inkább ilyen lottózsonglőr utánérzet...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.02.08. 13:28:36

@jah-man: valószínű azért jó néhányan megélnek és vannak olyanok, akik a ráköltésen felül keresnek egy kicsit. De olyan ez mint az aranyásás. Pókerbarlangot fenntartani (gondolom) jobb és szolidabb bolt, mint pókerezni. A munkahelyem mellett van egy pókersport- dalár- és önsegélyező egylet, ahol esténként áll vagy százmilla ára autó a ház előtt, gondolom nem egész este ugyanazt az egy ásványvizet szopogatják a fiúk...

Tigga 2010.02.08. 13:39:22

@jah-man:
van bizony.

mint írtam, néhány százalék előny könnyen elérhető, és innentől kezdve csak a lejátszható partimennyiség fizikai korlátjai képezik határát a pénzkeresetednek.

mondok egy példát: ha van mindent egybeszámolva szerény 5% előnyöd (roi-d, hogy modoroskodjak ismét egy kicsit) a páros versenyjátékban (heads up sng-ban, bocsesz ismét). Ha ezt tudod hozni 20dolláros téten, akkor egy dollárt keresel minden játékon, és kb 10 perc alatt lemegy egy. Így, ha egy asztalon játszol, óránként 6 dolcsit keresel. Ha úgynevezett grinder (ismét bocs, ez pénzért rengeteg partit játszó, darálós stílusú pókerest jelent) vagy, akkor 8 órában 160-180e fabatkát harácsolsz össze havonta.

Nem hajjdenagy összeg, de azért sokan vannak, akik ennyiért otthagynák az idióta főnöküket, és a reggeli metróntipródás helyett inkább kényelmesen megkávéznának az internetes hírportálokat nézegetve.

@Rich.mond
Örülök hogy érted az iróniát, de felhívom a figyelmed arra, hogy ha szellemesség nélkül való, akkor szimpla gorombaság. A magadfajta ember is könnyen beláthatná, hogy ha nem tudja kikanalazni a mestergerendát a saját látószervéből, akkor ne menjen szemsebésznek a szálkagyárba...

Rich.mond 2010.02.08. 13:46:27

@Tigga: Mindenesetre ahhoz képest, hogy megvető mosollyal szemléled a pókerhez nem értő, a játékot és az azt körülövező felhajtást megszóló kommentelőket, akkor talán neked sem kéne a szálka-gerenda párhuzamot emlegetni az ultiról folytatott eszmefuttatást követően (pörköltszaftos bácsikák játszadozása filléres alapon ugyebár, ami azért is van így, mert nem ástad bele magad.Hm-hm....)

Rich.mond 2010.02.08. 13:49:05

@jah-man: Van, nem is kevés relatíve.De ahhoz, hogy ők nyerjenek, az asztaltársaság többi maistroja feltehetőleg szponzorálnia kell az ő nyereményüket (holott ők is roppant mód szakértők, és nem szerencse, hanem észjátékosok).

Tehát szép dolog egy póker VB-n nyerni 20 millát, de ott rendszerint több száz játékos van, akik üres zsebbel távoznak.

jah-man 2010.02.08. 13:51:12

A megélhetésről: órabérre leszámítva ez hány Ft? És ha 3 év múlva már nem lesz ekkora HÁJP, akkor hány Ft lesz?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 13:56:23

@jah-man:

Akkor majd a dákóm meghozza a szerencsémet, ahogy Virgil Starquell mondta.:)

Tigga 2010.02.08. 13:59:34

@Rich.mond:

nos mint írtam, nem értek az ultihoz, és ezért (alaptalanul?) bíztam abban, hogy átjön, mennyire öniróniával fogalmaztam meg a tapasztalataimat... Ha tényleg nem sikerült levágnod, szívesen bocsánatot kérek helyetted én, igazán nem probléma.

Furcsa amit itt látok néhányatoktól... Nehéz lenne elismerni, hogy a póker nem csak a félhülyék szubkultúrája, akik három értelmes szót nem tudnak egymás után rakni?

Elárulok valamit: a legjobban fizető halak azok, akik a saját nagy eszükről meg vannak győződve, és nem hagyják véleményüket a tények által megingatni. De miért ez a nagy felháborodásod? Tán csak nem voltál fizetővendégem valamikor?

Hmmm hmmm... :)

Szóval fel kéne lassan ragadni a köműveskalapácsot, mert egy szubkultúra modorosságnak kikiáltásából levont felsőbbrendűségi illúzióból összetákolt elefántcsonttorony nem csak védelmez a tanulás és alkalmazkodás szönyű sokkjától, de elhülyít is: ha hangosabban, ha magasabbról kiabálod ki a véleményed, nem lesz jobban igazad.

Tigga 2010.02.08. 14:00:36

bármennyire fáj, egyet kell veled értenem.

Tigga 2010.02.08. 14:01:14

@Rich.mond: bármennyire fáj, egyet kell veled értenem.
(csak azt nem írtam le, hogy kivel...)

Tigga 2010.02.08. 14:06:24

@jah-man: hogy néhány év múlva mennyi lesz, arról fogalmam sincs, ma mindenesetre egy jó játékos meg tud keresni 3-400e Ft-ot havonta.

A hype márpedig egy nagyon jó és dicséretes dolog, én pl. támogatom Korda Gyuri bácsi által vezetett pókerközvetítéseit, a parasztvakító tv reklámokat, a póker témájú filmeket, de leginkább a kocsmában a partikat szakértő félrészeg okostojásokat.

Ha ők nem lennének, elvesztené az illúzióját az átlagbéla, miszerint ő is lehet egy új Gus Hansen két-három furfangos trükkel a tarsolyában.

jah-man 2010.02.08. 14:19:40

Na de pont arra akartam kilyukadni, hogy ma mondjuk 1% megkeresi a 300 ezret havonta, a maradék 99% pedig lassan rájön hogy folyamatosan veszít, ezért nem játszik többet pénzbe (lagalábbis csillapodik a HÁJP), innentől ugrik az 1%-nak a nagy bevétele is.

Styxx 2010.02.08. 14:21:56

@Tigga:
Te főállásban tolod?
No para, nem akarok konkurálni, sajnos hót hülye vagyok az ilyesmihez. 4 évesek memoriban is aláznak:-(

Ha igen, mióta? hányan lehettek még M-on? Mennyire érzed magad rákattanva (értsd nem csak munka, hanem szenvedély is nálad?)

Teljesen OK, hogy betévedt ide a Modorosra egy szaki is, szerintem nem arcoskodsz, inkább téyneket közölsz olyanok is előfordultak már, az méásképp mókás és tanulságos:-)

Walmer 2010.02.08. 14:27:25

@jah-man: ha így lenne, akkor már rég nem lenne lottó sem.
Ez a havonta megkeresek 300-400 ezret akár igaz is lehet. DE. Nincs olyan pókeres, akinek ne lenne rossz szériája. És ilyenkor nem megkeres 3-400 ezret, hanem elbukja a dupláját. Aztán leapad a kártyapénz és lehet újra tölteni.
Vannak komoly figurák is persze. de még ők sem nyernek mindig. És ők tuti nem írkálnak be blogokba, hogy debizony a póker észjáték.
Azt tudod egyébként, hogy a pókeresek legtöbbje mindig vagy éppen nullszaldós, vagy egy picivel épp nyerőben van?:-))

jah-man 2010.02.08. 14:30:04

Sejtem. És minél több a nullszaldós, annál inkább igaz, hogy szerencsejáték...

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.02.08. 14:30:12

Úgy látom, sokan nem értik, mitől is a nagy felhajtás a póker körül. Hát én sem értem :) Idegesít a dolog. Én szívesen társasozok, kártyázok, de amikor valaki a társaságból vérkomolyan veszi és idegeskedik, hogy nem jött be neki, az megöli számomra a játékot. A játék egy felszabadult tevékenység, ha versenyezni akar, menjen versenyre. Nyilván :)

Ifj. Farkas Gyulát ismét megmosolyogtam, csak megköszönni tudom neki a gondolatokat, amiket benyög.

Fiúk, jó írás volt, élveztem minden sorát, köszi!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 14:36:16

Nem teljesen pókeres téma, de nekem annak idején, amikor pénzben játszottam, egy biztos szisztémám volt. Apámat kellett minél messzebb tudni magamtól.
Ha az öreg megjelent ott, ahol zsugáztam, onnantól kezdve a piros ász is kizöldült a kezemben.
Nem kellett hogy beleszóljon, nem kellett, hogy mögém üljön, elég volt, ha mondjuk a szomszéd asztalnál ült.
Volt egy emlékezetes éjszaka, amikor erős bukóban kezdtem. Aztán apám elment, és lefeküdt aludni. Hamarosan visszanyertem, amit addig elbuktam és szolidan nyerni kezdtem. Hajnalra már vígan dudorásztam, úgy éreztem, ez a hétvégém benzinnel, étellel, itallal, mindennel együtt ingyen van.
Aztán pirkadatkor felébredt az öregharcos, és kicsámpázott a társalgóba, ahol a kártyázás folyt. Egy óra múlva úgy álltam fel az asztaltól, hogy minuszban voltam a Lánchíddal, és még tartoztam is a négy oroszlán árával.

jah-man 2010.02.08. 14:39:56

El Topo: ez a Karma

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 14:40:10

@Vorg a Halhatatlan Báró:

Azért vitatkozom egy cseppet, ha nem bánod.
Abszolút nem vagyok sem a rabja semmiféle játéknak, se nem élek ilyesmiből. De kibaszottul fel tudom kapni a vizet, mikor valaki nem játszik komolyan.
HA már leültünk játszani, Ha már belekezdtünk, akkor csináljuk rendesen. Kurva ideges tudok lenni, mikor valaki arra való hivatkozással, hogy hiszen ez csak játék, nem figyel, meg elbassza a többiek játékát.

Styxx 2010.02.08. 14:40:21

@El Topo (Sgt. Elias):
b+ ez elég nagy szívás lehetett, ha az öreged vette el a szerencséd. Amúgy jól kijöttök/tetek?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 14:43:57

@Styxx:

Hát, elég sokat írtam már a faterről itt-ott.:)
Meglehetősen markáns egyéniség az öregcserkész.:D
Maradjunk annyiban, hogy ha heti egynél kevesebbszer találkozunk, akkor mintaszerűen kijövünk egymással.:)

Rich.mond 2010.02.08. 14:47:11

@Tigga: Fentebb már írtam, hogy alapvetően szeretek pókerezni, és alapvetően belefér, hogy egy egész estés prorgramban bukok 1000 forintot (ha elkap a gépszíj, és "rebuyolok", akkor 2 rongyot).
Nem nagoyn hiszem, hogy valaha is a fizetővendéged voltam ennek megfelelően.

Tehát bármennyire is jópofa dolog a póker, van egy szint, ami felett már irritál a póker-mánia.

Rich.mond 2010.02.08. 14:49:59

@El Topo (Sgt. Elias): Ezzele gyetértek.ezért szeretek pénzben 8még ha csak minimális tétben is) játszani, mert ilyenkor mindenki 10* jobban koncentrál, mintha gyufaszálban menne a party.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 14:50:55

@Styxx:

Ja, és az öreggel egy asztalnál meg végképp nem játszom, még fekete pétert sem. Bármilyen szörnyűséges renoncra képes leszek tőle.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.08. 14:52:38

@Rich.mond:

Majd Vérnyúl még jól lebasz ezért, de főleg csajok hajlamosak rá, hogy azzal, hogy "de hát csak játék", elkacarásszák a partit.

Tigga 2010.02.08. 15:04:21

@Styxx:

nem vagyok főállású pókeres. Nincs meg az a monotóniatűrésem, ami ehhez kellene. Asszem a póker megmarad nekem egy olyan hobbinak, ami hozza a pénzt ahelyett hogy vinné. Van egy csomó minden, amit egyébként nem engedhettem volna meg magamnak, mert kellett volna a pénz családra, disznótápra, mankóra. Így meg csak azt kell mondanom az asszonynak, hogy ez meg az a durva kiadás "pókerpénzből" megy, nincs ezért egy szava sem az extra drága hülyeségeim ellen. :)

Mennyire vagyok rákattanva?
Én szerintem kb semennyire. Annyira kis téten játszok a pókertőkémhez képest (modoroskodva: annyira "feszes a bankroll menedzsmentem") hogy sem a nagyobb vesztő, sem a nagyobb nyerő sorozatok nem jelentenek sem extra örömöt, sem stresszt. (ismét modoroskodva: :) nem kerülök tiltre) Tudom, hogy ha EZT játszom, akkor AZ várható. Ennyi. Nem (illetve csak nagyon picit) bosszankodom, ha túlhúznak esélytelen lappal, de igazából ez benne kell hogy legyen a pakliban, ez tartja benn a "halakat".

Másszóval én valahol a megélhetési és a hobbijátékos között vagyok, nem nagyon izgatna, ha elbuknám a bankrollomat, de erre nincs is nagy esély, hiszen a hobbistákhoz képest elég sokat (amikor tolom, akkor átlagosan heti 15-20 órát) játszok, de azért az egzisztenciámat természetesen akkor sem adnám fel, ha többször annyi jönne be ebből, mint a gályapadon keccsölésből.

@Walmer:
Az átlagos jövedelmet úgy számolják a pókerjátékosok, hogy a nyereséget és a veszteséget is beleszámolják. A "nullszaldós" játékosok meg úgy, hogy inkább csak a nyereségeket.

(Egyébként havi szinten ritkán kerülnek a "grinderek" minuszba, túl sokat játszanak ahhoz.)

@jah-man:

igen, jól látod. sajnos minél több a jó játékos, annál nehezebb a pénzért játszóknak a dolga, főleg, mert nem elég picivel jobbnak lenni a többieknél, meg kell verni a kaszinó hasznát is.

2010.02.08. 15:12:18

a férjem évekig járt egy tarokk klubba, nem volt költséges, sokat nem lehetett veszteni sem nyerni.

Semmilyen kártyajátékot nem ismerek a passziaszon kívül, de azt kézzel is kirakom.

...de a lapokat azért igen, és kiráz a hideg, ha valaki a bubi helyett jumit, vagy jumbot mond.
(J=Junge=entweder bubi oder fiú)

Tigga 2010.02.08. 15:13:24

@Rich.mond:

ez korrekt. Én is szoktam a kollégáimmal "apróba" játszani néha, ez ugyanolyan társasásgi esemény, mint a tarokk, vagy Széchenyi által nyitott úri kaszinó.

Azt azért meg kell érteni, hogy mást jelent pénzért játszani, és mást jelent a szórakozásért. Más a célközönség, más a beszélgetés témája, mások a kifejezések.

Én a ritka betegséggel rendelkező állatorvosi ló vagyok pont, mert addig játszok pénzért, amíg nagyon-nagyon meg nem unom a dolgot...

(ja igen, szerintem a legnagyobb modorosság pókeres körökben a bad beat sztorizás. Ez az, ha valaki azt meséli, hogy verték pl le az ász párját szar lapokkal, rossz játékkal. Ezt hallgatni mondjuk olyan iszonyatos gyötrelmet jelent számomra, hogy ilyenkor arra szoktam gondolni, hogy inkább verjenek agyba főbe egy jó nagy furkosbottal, semmint még pár percig együttérző pofát kelljen vágnom a hülyeségekhez.)

Tigga 2010.02.08. 15:14:32

@Frengi:

mit szólnál ahhoz, ahogy a lányom hívta? "Bumbó".

Én kiugrottam tőle az ablakon, de sajnos túléltem, mert földszinti volt a kéró.

Blackrock (törölt) 2010.02.08. 15:16:39

@Tigga: egy hozzád hasonló védem-a-mundér-becsületét típusú mókus, minden posztnál beesik. Van, amelyik a Wordre veri a cerkáját, van amelyik a testépítésre, te meg speciel a pókerre. Pont azért vagytok kifigurázva, mert túl komolyan veszitek magatokat vagy, amit csináltok és nem bírjátok a kritikát. Ennyi.

De van olyan téma, amire én is nyafognék, csak ezt még a Tibi nem találta meg.:))) mWAHAHAAA

Tigga 2010.02.08. 15:20:55

@Blackrock:

hmmm... te a jelek szerint nyilván meg mások lefikázására polírozod a bohócot. Csakhogy sajnos nem vagy annyira szellemes, hogy önállóan kitalálj valami egyedit, ezért mások oldalvizén evickélve folytatod a szellemi maszturbációt.

Gratulálok hozzá, gondolom sok örömöd van benne. Ma már megvolt a happy end?

Walmer 2010.02.08. 15:54:00

@Tigga: pont ezek miatt röhögnek rajtad baszod:-)
Odaírta, hogy neki is van olyan dolog, amire ugrana. Mintegy felodva az előző mondatok csípősségét. De ezt persze nem veszed észre, mert annyira el vagy foglalva a a "póker=észjáték" egyenlet bizonyításával.
Ha jól emléxem a testépítős postban volt itt valaki, aki orrvérzésig nyomta, hogy a natúr rizs/natúr csirkemell milyen változatos és finom kaja. és csodálkozott, hogy kiröhögték.

Blackrock (törölt) 2010.02.08. 15:59:27

@Tigga: Lefikáztalak? Hol, mikor? Kinek és miféle "farvizén" evickélek??? Miről beszélsz?

Saját magad karikatúráját rajzolgatod épp, ecsém. Nézz már egy kicsit tükörbe...amúgy ha meg nem tetszik, akkor ne olvasd blogot, hanem ülj vissza inkább a pókerasztalhoz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.08. 16:05:12

nem az a baj a pókerrel, hogy csak egy hype (de az), nem is az, hogy nem észjáték (tényleg nem), vagy hogy szerencsejáték, hanem hogy baromira unalmas.

cd-r 2010.02.08. 16:07:58

@Walmer: "Azt tudod egyébként, hogy a pókeresek legtöbbje mindig vagy éppen nullszaldós, vagy egy picivel épp nyerőben van?:-))" ezt megerősíthetem a pókeres haverom példájából kiindulva. évek óta játszik napi több órát, de még 200ezer ft-nál soha nem vett le többet egyszerre a kártyájáról, ez is csak egyszer fordult elő. olyan is volt már, hogy majdnem ugyanennyit be is bukott, mert elkövette azt a hibát, hogy leült részegen játszani. de a lényeg, hogy nem él meg belőle. persze ez nem zárja ki azt, hogy más sem.

Tigga 2010.02.08. 16:09:44

@Walmer:
Én nem bánom ha rajtam röhögnek... :) Nem csinálok abból presztizskérdést, hogy Jóskapista fórumozó épp mit hisz frankónak.

Ja igen, Anyád amúgy köszöni a felhívásodat, azt üzeni, olyan jó volt, hogy máskor ingyen is mehetek hozzá, neked meg ott a pacalpörkölt a tűzhelyen. Szólítsalak ezután fiamnak?

@Blackrock:
elmagyarázhatnám neked, de szerintem ez mindkettőnk számára egyrészt nagyon kínos, másrészt nevesítetten számodra különösen megalázó lenne.

...

Gyúrjatok még egy kicsit a verbális kung fu-ra gyerekek, mert így annyi esélyetek sincs, mint Szálasinak volt a főtárgyaláson. (Csak hogy modoroskodjak én is egy icipicit, és ne csak ti mondjatok könnyen lealázható dolgokat...)

cd-r 2010.02.08. 16:13:49

@Tigga: "Nem csinálok abból presztizskérdést, hogy Jóskapista fórumozó épp mit hisz frankónak." ha ze tényleg így lenne, nem osztanád itt a kreditet órák óta.

Tigga 2010.02.08. 16:21:55

@cd-r:
ráérek épp, és gondoltam szétcsapok kicsit a sok okostojás között. :)

Már régen feltűnt, hogy a modorosság csimborasszói triplaszaltót ugranak a sértődöttségtől, ha felhívják a figyelmüket arra, amivel kapcsolatban 10 napból 9-ben ők szórják tudományuk igazgyöngyeit az internet disznai elé.

Tisztelettel jelzem, hogy a legnagyobb modorosság a tömeggel bégetés.

Ha a fórumozó csípősen akar beszólni, akkor tegye azt vagy tartalmasan, vagy viccesen, mert ha egyik sem áll fenn, akkor nehéz fenntartani a társalgás látszatát.

Nyugodtan magadra veheted.

cd-r 2010.02.08. 16:25:52

@Tigga: akár magamra is vehetném, de nem teszem. nem ismersz mégis ítélkezni próbálsz. ez nem tesz téged túl szimpatikussá. (csak mondom, akkor is ha nem érdekel)

Tigga 2010.02.08. 16:33:56

nemnem! Kérlek ne hagyd abba, büntess még.

mindig őszintén érdekel, hogy mennyire tart majd antipatikusnak a prejudikáció miatt egy másik prejudikáló.

Nem akarnád egy kicsit jobban kifejteni, hogy jobban csattanjon a dolog? Így tényleg nem érdemes még beszólogatni sem. :(

Most írjam le, hogy a topicba idevetett 23 szavadból egy miatt sem kellett elmorzsolnom a remekmű felett érzett meghatottság könycseppeit a szemem sarkában?

Áhh nem érdemes. Hagyjuk...

cd-r 2010.02.08. 16:44:15

@Tigga: lazíts barátom. félreértesz. nem akarok veled szájkaratézni. tudod, a világ nem csupa ellenségből áll. ne hagyd, hogy a kicsinyes győzelmi mámor éltessen. valahol belül bizonyára te is jó ember vagy, nem egy látens paranoid, akinek épp mutatod magad.

Egyéves Önkéntes 2010.02.08. 16:46:35

@Editor Bob: na tessék megelőztél, pedig rákerestem a Ctrl+F-el és nem találta.

Egyéves Önkéntes 2010.02.08. 16:49:24

@Bachterman: nálunk a fedáksári után betonbicikli következett :)
bár addig sosem jutottunk el.

Tigga 2010.02.08. 16:59:11

@cd-r:

Majd próbálkozom a lazítással. Például a szájkarate egyfajta levezetés ma nekem két stresszes feladat között...

Nem kell komolyan venni, inkább próbáljatok meg olvasni a sorok között.

Egyébként bár mondhatnám postodra, hogy mennyire megtisztelő, hogy a barátodnak neveztél, de az igazság az, hogy sajnos ennyiből nem lehetne megállapítani, hogy átugrod-e ezt a (z általam is elismerten magasra tett) küszöbét a szociális kapcsolati szűrömnek... Az optimizmusodat mindenesetre tisztelem.

Valóban, a netes vita a legrosszabbat hozza ki az emberből, sajnos magamat is abba a típusba sorolom, akik nem tartják oda a másik orcájukat.

(Egyébként ha valaki paranoid, nem jelenti azt, hogy nem üldözik. Közhely, de igaz.)

De mekkora poén már, hogy ha kicsit megpiszkálják a piszkálódókat, akkor nem képesek emelt fővel viselni a frusztrációt?

Szükség lenne némi küldökbámulásra fiúk (és lányok).

matteoo 2010.02.08. 17:07:05

Érdekes, azt hittem többen lesznek, akik értenek a pókerhez. Az, hogy a pókert nem lehet egy napon említeni a rulettel, meg a félkarú rablóval, az nyilvánvaló. Hallottam egy jó mondáast arról, hogy valójában mennyire szerencsejáték.

Ha egy estét játszol, akkor 99% szerencse 1% tudás.
Ha egy többnapos, többasztalos versenyt nézünk akkor 50% szerencse 50% tudás.
Ha pedig egy végigpókerezett életet, akkor 99% tudás, 1% szerencse.

Én leginkább ezzel tudok egyetérteni. Tiggá-nak amúgy igaza van, bár az összes hozzászóló közül nekem ő tűnik a legmodorosabbnak, de ennek ellenére vele tudok leginkább egyetérteni. A cikkek jók, én is ismerek pár ilyen szakzsargonos arcot, de lassan már magamra is oda kell figyelnem, hogy ne essek túlzásba. A bad beat sztorikat meg kurvára unom, de ha néha nekem van egy, azt pár embernek azér muszáj elmesélnem.

2010.02.08. 18:07:04

Egyéb kártyás modorosságok?

Zöldike pintyőke sárga madárka?
Ki oszt? mindig aki kérdi!
Lássuk miből élünk!
Ami fekszik az nyugszik!

Italo Balbo 2010.02.08. 19:26:08

Rózsaszín ing, gallér szigorúan felhajtva. Fehér nadrág. Zselés haj, napszemüveg, borosta. Szivar a kézben és laza all-in. Szopáskor vmi teátrális mozdulat, majd gratulálás. Iwiw-kép: "Az én pókerasztalom"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.08. 19:28:35

@Tigga: én azt hiszem, még mindig nem egészen tiszta, min nevetünk az vmodoroson. A modoros általában az számunkra, aki túl komolyan vesz valamit. Aki például már szakzsargont használ, az túl komolyan vette. Az is, aki leáll elmagyarázni, hogy ez kissé téves általánosítás, és valójában úgy van, hogy. Mi is tudjuk persze, hogy nem minden bölcsészkaros hord tarisznyát, de kurva modorosnak látnánk azt, aki a bölcsész=tarisznya általánosítást (amit kifigurázunk) nekiállna kifejteni, hogydemásgsemmind. És valójában vannak ám kéktarisznyások meg zöldtarisznyások meg zsákosok.

ennyi a lényeg

Herr Glatzkopf 2010.02.08. 19:37:23

@Tigga: Csak annyit, hogy én pl. a testépítőknél sem kezdtem el hőzöngeni, mikor a különböző szerek használatát nevezte meg a posztíró az izomnövelés kizárólagos lehetőségének, meg ilyesmi. Szóval most már elérkeztél arra a szintre, hogy szükséges lenne belátnod: te jössz ki szarabbul a szituációból-itt és ebben a blogban. Egyébként jó és nagyrészt igaz, amit írsz, de értsd meg, hogy ennek a site-nak nem az észérvekkel történő érvelés a lényege, hanem a különböző mértékű eltúlzás, sarkítás etc. Élvezd inkább a post-okat ÉS mindenek előtt olvasd el az oldal jobb felső sarkánál lévő önjellemzést

(Témáink: modorosság és különféle nyelvi bravúrok, mesterkéltség, helyesírás, közhelyek, tipizálás, a társadalom és kasztjai.

Mielőtt beszólnál, olvasd el az első posztot , a modorosság definícióját és a Parainesist.)

Mindezek után kérlek ne "okoskodj" tovább itt köztünk-tudod, mi csak egyszerű emberkék vagyunk, valószínűleg még csak nem is egy kaszthoz tartozunk. Talán jobb is így...

Tigga 2010.02.08. 19:42:35

Online pókermodorosságok:
Chat szopáskor:
WP, Lol, U can't play poker jerk, you are so bad, gay, idiot, etc.

nyeréskor:
HHAHHAHA, looser, etc.

Élőben két jellegzetes arc a közelmúltból:
Pro1. Erőltetett fapofa, kapucnis póló, tükrös napszemüveg. amikor szóltunk, hogy tartsa közelebb a kártyát, nehogy belelássunk, megtette :)
Pro2. folyamatosan csörgeti a zsetonokat, bűvésztrükköket mutat be velük. Amikor az orrából is előhúz egy zsetont, megsértődik, ha fújoznak. Pedig az nem volt trükk. A zsetonbűvészkedést talán csak akkor hagyja abba, ha lapja érkezik...
Pro3. Ing, nyakkendő, nagyon komolyan veszi magát. Középvezető, vagy banki alkalmazott. Büszként meséli, mennyire jól megy neki online. Picit nyer, elkezd tanítani. (csak úgy repkednek a Sklansky, Harrington, Hansen nevek) Picit veszt, de tanít tovább ("hosszútáv"). Hazamenetelkor kölcsönkér taxira.

Daniel Murphy 2010.02.08. 20:19:54

@Italo Balbo: megyújtatlan cigi a szájban egész este, amúgy sammyfarhásan?

@matteoo: ú basszameg a bad beat storyzós kimaradt, pedig az egyik legidegesítőbb. És elvárja, hogy együtt újjongj vele, hogy mekkora _lapütközés_ volt.

Daniel Murphy 2010.02.08. 20:23:13

@Daniel Murphy: ujjongj, természetesen.

ezt konkrétan copyzom:
"olyan partykat bukok hogy az valami istentelen. preflop QQval 10BB raise erre egy K4off call Flop K alap. Mit érzett preflop nem értem ...

AQ vs 107 off flop 107
KK vs KQ
flop QQ

Ilyeneket mondanék neked, inkább le sem írom t.t"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.08. 20:40:33

lassan elkezdhetne valakji fordítani, és majd cserébe én is megteszem, ha a gőték anatómiájáról lesz szó, rendben?:)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.02.08. 21:21:31

@EÖ: mindegy az, a lényeg, hogy vigye a házat :D

Styxx 2010.02.08. 22:02:51

@Daniel Murphy:
:-))) hard boiled póker arcok.
Erről nekem a Top Gear-es pasi jutott eszembe, aki egyszer mesélte, hogy járt Austin Martin klubban, ahol a tagok alvázszámokban beszélgettek:-)

Mitya Ivanov 2010.02.08. 22:26:22

off:
az eurosport2-n most éppen kő, papír olló versenyt közvetítenek, múltkor pedig dominópartyt adtak.
ezeknél még mindig jobb a póker

semota · http://livewithit.blog.hu 2010.02.08. 22:41:04

A raj pókeres (felhajtott gallér, zselé stb.) mellett ne feledkezzünk meg a geek pókeresről sem. Szemüveg, gondozatlan arcszőrzet, geekpóló, a póker matematikai, játékelméleti stb. hátterében való elmélyedés. Gyakran PhD-zik is valamely kapcsolódó tudományágból, amit aztán a felívelő pókerkarrier miatt félbehagy.
E típussal közös metszetet alkot még az autista/aspergeres, savant skilleket hasznosító pókeres (Esőember, Stewie Ungar), valamint a pedo-nekro-szekszuálperverz vagy máshogyanfurcsa betegállat pókeres (David Sklansky) kategóriája is.

coucou 2010.02.08. 23:46:06

@Mitya Ivanov: Hú, milyen lehet ez a bad beat kő-papír-ollósba?
"-Csá gecc, miva, ej mi a kő megy még?
- Hehe, ja, elég intenzívbe adom neki mostanság, 5-6 online játszótérre is lejárok.
- Melyik verziót toljátok, a kyotóit?
- Szart, azt csak a lúzer csicskák, mi az originál kínait, a Csing-dinasztiabelit, az a trú.
- Aha. És, valami sztori?
- Ja, baszod, múltkor a 4-esen befigyelt a nagyvakond, aztán csávókám nullaötös félfamentessel jött, azt gyorsba legyaktam a svájci szizorral, a másik arc viszont ráérzett valamire, mert preflop 5-ös karton vs. Duna-kavics lett, mondom what’s the stone, szal enyhén szopóálarc volt, de aztán persze all-innél 20x20-as bazaltkockával gajra vágtam a Rostfrei párját, meg a többi csicskavárit is. Hiába, észjáték ez!!!"

Daniel Murphy 2010.02.09. 07:25:47

@Mitya Ivanov: Azt én is elcsíptem egyszer, azóta sem értem :). Pláne nem a Eurosporton, mert az atv-n vagy a Budapest tv-n még oké lenne.

Walmer 2010.02.09. 09:13:50

@Tigga: Segítek haversrác:
Post soha nem egyenlő komment.
Szerintem amúgy ha a nejed mellett az ágyban fele ennyi energiát pazarolnál el, mint most itt annak érdekében, hogy bemutasd milyen faszagyerek vagy, boldogabb lenne az életed és nem itt kellene kompenzálnod.

Walmer 2010.02.09. 09:21:05

@matteoo:
"Ha egy estét játszol, akkor 99% szerencse 1% tudás.
Ha egy többnapos, többasztalos versenyt nézünk akkor 50% szerencse 50% tudás.
Ha pedig egy végigpókerezett életet, akkor 99% tudás, 1% szerencse."
Kétségtelenül jól hangzik, de mint minden ilyen mondás, csak nagyon kis igazságtartalommal rendelkezik.
Ha így lenne, ugyan miért csak egy döntő asztala van a WSOP főversenyen Ivey-nak? Miért nem volt egy olyan ember, aki legalább kétszer döntő aztalt játszott ott az utóbbi 15 évben, (a '70-80-as évek kivétel, akkor kis túlzással aki pókerezett, az ott volt).
99% tudás??? Ez még a sakknál/tenisznél/snookernél, stb sincs így. Ez sehol sincs így.

Walmer 2010.02.09. 09:32:37

@Daniel Murphy:
Akkor ehhez azt rakd oda, hogy 2002 óta világbajnokság is van belőle és van egy ilyen szervezet is:
www.usarps.com/

De vigyázat!! Ez NEM szerencsejáték. Hosszú távon MINDIG kijön a tudás:-)

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.02.09. 09:39:06

Én bridzsező vagyok (állítólag egész jó:-) ).
Arra mindenki azt mondja, észjáték, és persze az is, de még abban is van NÉMI szerencsemotívum. Ettől még ismerek egy csomó bridzsezőt, aki szeret pokerezni, mert élvezi, és persze nyeregetni is szokott.
Én nem játszom, több okból is:
1. számít ugyan a tudás, de rövid távon többet a szerencse, és erre nincs fölös pénzem
2. unalmasnak találom - amit a tévében mutatnak, azok vágott felvételek, érdekes partik közt lemegy 10-20 is akár, amikor vki hív, többiek dobnak
3. minden játékot, így a pokert sem érdemes gyufába játszani haverokkal, mert akkor valaki elbohóckodja (játékban nem ismerek tréfát, mondta egy okos ember egyszer), ha pedig túl magas a tét, akkor már megélhetési játék lesz, nem szórakozás - ha túl alacsony, akkor pedig lásd gyufák, vki rossz értelemben szórakozni fog.
Ha sokan ismernék a bridzset, és a játékosokat, akkor arról is lehetne modoros bejegyzést írni, jót röhögnék:-)
Ezért nem értem Tigga kolléga felháborodását - nem azon megy a röhögés, hogy a poker szerencsejáték-e, hanem a tipikus arcokat mutatták be, akik játszani szoktak.
Hogy mitől van a pokernek hájpja? Ezt könnyű megmondani:
I. Egyszerűek a szabályok, bárki megtanulhatja
II. Látszólag könnyen, és szinte bárki nyerhet, akár nagy összegeket is
III. Tele van vele a tévé, net, sok haver tolja, van közös téma, nem csak a hétvégi berugás, vagy az arra készülés, stb.
Magam is elgondolkodtam egy rövid ideig, hogy megtanuljam a pokert, mint pénzkeresetet, de egyszerűen hamar elunnám, és a pechek (modorosan: bad beatek) elvennék a kedvem hamar.
Inkább maradok a bridzsnél, és nem keresek vele gyakorlatilag semmit.:-) (vannak magyar profi bridzsezők is, akik ebből élnek, hát, nem könnyen)

Tigga 2010.02.09. 11:19:52

@Walmer:

Mondtam, anyád nagyon nagyon lefárasztott. Holnapra programom van a feleségeddel, és aztán érek csak rá a saját családomra. Hiába no önzetlen ember vagyok.

De mit recskázol már a tudás vs szerencse témán? Érdekel ez rajtad kívül valakit?

Tigga 2010.02.09. 11:25:05

@Walmer:

öcsém, te nagyon fájdalmas vagy... Miért vitatkoznak az ilyen faszagyerekek mint te olyan témákról, amire nincs rálátásuk?

Ha nem lenne nagyon offtopic, szívesen ízekre szedném a hülyeségeidet, de igazából értelmetlen, te az a típus vagy, aki szerelmes a saját hangjába, és el sem tudja képzelni, hogy tévedhet.

Nőj fel, tarts kutyát vagy aranyhalat.

Walmer 2010.02.09. 11:28:31

@Tigga: ha anyámra gerjedsz, akkor eléggé szűkösen nyomhatod:-)))))))
Tedd magadává a mondást: Grab your dick and double click és szórakoztasd inkább magadat.
És csak hogy egyértelmű legyen:
Ki nem állhatom az olyan fogalamatlan hülyéket, akik szerint a póker szerencsejáték.
Mondtam már korábban is haversrác: ez a blog nem a te sportágad. Miért stresszeled itt magad?

Walmer 2010.02.09. 11:30:11

@Tigga: mondtam már. nem a te blogod.

Tigga 2010.02.09. 11:54:51

én nem stresszelem magam :) Rossz szokás lenne.

Mint jeleztem, azért vagyok kénytelen téged helyettesíteni anyádnál és a feleségednél, mert egy igazán önzetlen ember vagyok, és látom, hogy neheztelnek rád, mert mostanában kissé hanyagolod őket. :)

Amúgy ahhoz a bloghoz írok kommenteket, amelyikhez akarok... Igen, akár ehhez is. Ha nem tetszik, nem olvasod, nem válaszolsz rá, ennyi. Újdonságot mondtam volna neked? Csak nem.

Ha a moderátornak nem tetszik, hogy ide írok, akkor majd jól letilt. Mivel te nem vagy az - hiszen csak egy vagy a modoroskodó kommenteírók tömegéből - ebből a szempontból: kinyalhatod.

A harag hatalom nélkül lófaszt sem ér, ahogy a bölcs szecsuánicsirke árus mondaná.

Walmer 2010.02.09. 12:22:19

@Tigga:
ne haragudj öreg de én nem tudom megígérni, hogy hasonlóan helyettesítelek majd a gyerekednél meg a nejednél. Előbbi valszeg túl fiatal, utóbbi túl kövér lenne nekem.
Kérlek ne válaszolj most már, mert egyrészt ez nem a te blogod, másrészt pedig szeretném ha enyém lenne az utolsó szó.
Előre is köszönöm.
És a póker továbbra SEM szerencsejáték.

coucou 2010.02.09. 12:38:36

"És akkor jött a csősz, és mindenkit elzavart a picsába."

jah-man 2010.02.09. 12:40:55

"És akkor jött a csősz, és mindenkit elzavart a picsába."
És hazament ultizni.

Tigga 2010.02.09. 12:43:55

@Walmer:

Nem volt az én blogom, de ilyen kedves emberek láttán, mint te, a magamévá tettem.

Addig válaszolok, amíg szórakoztat, és bár értékelem, hogy próbálsz szellemeskedni, de még adok néhány hozzászólásnyi időt, hogy kiforrd magad - hátha kierőlködsz végre valamit.

Ha nem, akkor tényleg lépek a következőre, és lehet majd tied az utolsó szó.

De most már kérlek próbálj meg valami témába vágót is írni, előre is köszönöm.

(mit pörögsz már ezen a "szerencsejáték vagy sem" témán? Érdekel e tárgyban a véleményed rajtad kívül valakit itt?)

lampaules 2010.02.09. 12:45:21

Az a baj, hogy pókerező fiatalokból nem él meg az oszág, pedig pont őket támadta meg ez a póker hype ami csak úgy jött a médiából.
10000 leosztás mire kijön a tudásbeli különbség? És mi a garancia rá, hogy akár csak 200 osztás után is marad még pénzed?

Walmer 2010.02.09. 12:48:35

@Tigga: kedves tigga.
külön megkértelek, hogy ne válaszolj, mert szerettem volna, ha enyém marad az utolsó szó.
Most megint megkérlek.
Arról már régen letettem, hogy megértsd, hogy a póker NEM rulett, NEM félkarú rabló és NEM lottószelvény.

Maxim_Isayev 2010.02.09. 12:49:19

@jah-man: Gyííháá

Tetszőleges nick-el béranyázást vállalok!

Tigga 2010.02.09. 13:00:52

@Walmer:

ez a vég kezdete. (hogy ontopic legyek)

Kedves Walmer, nem csak érdektelen hülyeségeket írsz, de ami még rosszabb, még copy paste-el is készíted a (cinkesnek szánt) kommentjeidet.

A modoros fórumtrollok tankönyvbe illő példányaként elnyerted a szememben a blog "arany farmermellény díját".

még van három hozzászólásod, hogy valami vicceset írj.

Walmer 2010.02.09. 13:08:31

@Tigga: játszuk azt, hogy megvolt a három és egyik sem volt vicces. És akkor befejeztük.
Így te is elégedett lehetsz (megvolt a mai sikerélményed) és én is, mert enyém volt ebben a magasröptű disputában a végszó.

Walmer 2010.02.09. 13:09:04

@Walmer: ja, majd elfelejtettem.
A póker továbbra SEM szerencsejáték.

cd-r 2010.02.09. 13:14:11

bocs fiúk, de ilyen dialógusokat utoljára az oviban nyomattunk:

-mondtam neked, hogy a katika szép kislány !
-szerintem nem szép.
-pedig az.
-nem az.
-mondom.
-de én meg állítom, hogy nem, miért nem hiszed már el?
-mert szerintem szép.
-na jó, akkor lehet, hogy szerinted szép, de de csak neked az, másnak mindenkinek ronda !
-ez hülyeség, szerintem másnak is tetszik, nem csak nekem.
-de, csak neked.
-ez hülyeség.
-nem hülyeség.
.....

:D

(ne hagyjátok abba ! )

Tigga 2010.02.09. 13:15:13

@Walmer: még két dobásod van, mert bár nem érdemli meg, az előző hozzászólást egye-fene beszámoltam egynek.

próbálkozz tovább...

Saját magad - a "modoros fórumos" - karikatúrája akarsz lenni? Ne (így) tedd, van ennél jobb alakítás is - lecsúszol lassan a dobogóról :)

Tigga 2010.02.09. 13:16:52

@Tigga:
ja bocs, kettőt írtál. Akkor tehát már csak eggyel kell előállnod, amiben hozod a tőled elvárható szinvonalat :)

Walmer 2010.02.09. 13:24:49

@cd-r: már ne is haragudj, de még egy hülye is tudja, hogy az oviban a Timi volt a legszebb kislány.
Ráadásul aztán az általános iskolában osztálytársak lettünk és az osztályban is ő volt a legjobb csaj, sőt ő kérte nyolcadikban, hogy ballagjak vele. És ő volt az első nőnemű, akinek megfogtam a seggét. Az, hogy ennél tovább nem jutottam vele még most is nagy fájdalmam. :-D

Maxim_Isayev 2010.02.09. 13:29:53

Basszátok meg, ne hagyjátok abba! Tavaszi szünetben még visszanézek és elolvaslak benneteket.

Tigga 2010.02.09. 13:34:56

@Walmer: ez jobb volt kedves Wicomte, de szépíteni is kevés lenne.

(művelőggyé vazze)

Vicomte:
"Majd lesz! Mondok én neki
Olyat, de mindjárt, hogy a vére fagy!...
Önnek az orra... hm... az orra... nagy."

Cyrano(komolyan): Igen nagy.

Vicomte(nevetve): Ha!

Cyrano: Ez az egész?
Lássa, Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása! Mondhatta volna szebben, kis lovag, más-más hangnemből... Így ni, hallja csak:
Kihívón: „Én nem járnék ám vele!
Sebészt hivatnék, hogy metélje le!”
Barátilag: „Hisz findzsájába ér!
Igyék vederből, abba belefér!”
Leírón: „Csúcs, mely veri az eget!
Hegyfok! Mit hegyfok? Roppant félsziget!”
Kíváncsian: „Mit rejt e hosszú tok?
Tollszár van benne, vagy gyaníthatok
Papírvágó kést, ollót is talán?”
Kecsteljesen: „Ön nagy barátja, lám,
A madaraknak! Póznát tart nekik,
Hol magukat jól kipihenhetik!”
Kötődve: „Kérem, ha pipázik ön,
S a füst orrán át gomolyogva jön,
Kéménytüzet szomszédja nem jelez?”
Intőn: „Vigyázzon túlsúlyára! Ez
Lehúzza önt s fejjel bukik előre!”
Gyöngéden: „Lássa, megfakul a bőre
Színét a napfény durván szívja ki
Egy kis napernyőt venne tán neki!”
Pedánsul: „Hallott az Arisztofánesz
Nagy állatjáról uraságod? Tán ez:
A Hippokampelefantokamelosz,
Hordott ilyen hús-díszt elől... e rossz
Hangzású lényen volt ily hosszu csont!”
Gavallér módon: „A manóba, mondd,
Ez a fogas jött most divatba? Ej,
Kalap számára pompás kicsi hely!”
Föllengzően: „Hatalmas, büszke orr,
Egy teljes náthát csak a bősz, komor
Mistráltól kapsz! Más szél ott meg sem érzik!”
Tragikusan: „Vörös tenger, ha vérzik!”
Bámulva: „Ó, eszembe jut, ha nézlek:
Micsoda cégér egy illatszerésznek!”
Lírailag: „Kagyló ez, s ön Triton?”
Naivul: „Mondja, mert én nem tudom,
Mikortájt nézik ezt a műemléket?”
Mély tisztelettel: „Gratulálunk néked
Tornyos házadhoz, nagyságos barátom!”
Parasztosan: „Hékás, a számat tátom!
Orr az? Fenét orr! Ördögadta dolga:
Kis dinnye jaz, vagy óriás iborka!”
Hadászilag: „Szuronyszegezve áll!
Lovas-roham ilyet készen talál!”
Üzletszerűn: „Tán lutrit rendez? Én
Sejtem, hogy ez lesz a főnyeremény!”
Végül, torzítva Pyramus kriáját:
„Ez dúlta szét az arc harmóniáját,
E szörnyeteg!... Pirul az áruló!”
Így ömlött volna szájából a szó,
Ha volna önben szellem és tudás.
De szellemet, boldogtalan dudás,
Ön sose látott s tán azt tudja csak,
Hogy hülye fráter is lehet lovag!
De hogyha önben annyi lelemény
Lett volna mégis, hogy kivágja szépen
Mindazt, amit most összehordtam én
E díszes, úri hallgatók körében:
A kezdő mondat első negyedét
Éles kardommal vágtam volna szét!
Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el.

____________________

ennyi volt a Füles mára, Sári, Erzsi, Kata, Klára, valahány név a naptárba, hogyha a nap újra felkel ismét látjuk egymást reggel - egy más topicban. (ez befulladt, így tényleg nem érdemes verbálkungfuzni)

Tied lehet az utolsó szó Walmer, csak írj be egy "szó" tartalmú kommentet :)

Walmer 2010.02.09. 14:33:45

@Tigga: köszönöm
Végre megértetted, hogy ez NEM a te blogod, bár az szerintem még mindig a homályban van nálad, hogy a póker NEM szerencsejáték.

(baszki bemásolja a cyranót..:-)))

Frakk_a_macskák_réme · http://multipedia.hu/page/ajanlo/ 2010.02.09. 15:09:58

Kár, hogy vége, pont kezdett volna jó lenni .
Walmer nem nagyon értette, mi van :)))

Walmer 2010.02.09. 15:41:05

@Frakk_a_macskák_réme: baszkiiiiiii, miattunk regisztráltál:-DDDDDDD?
nemcsoda, hogy nem jött át:-)))

puffancs 2010.02.10. 14:49:33

hello

en mint ultis szolok hozza, mert a pokerhez nincs sok kozom. en is azt vettem eszre, h most mindenki hirtelen elkezdett erteni a pokerhez, es hat ugye mint ultis, ezt fajlalom, mert jo lenne, ha az emberek inkabb ultiznanak. nagyon elvezetes jatek

plusz ha valaki tud jo internetes ultioldalt (regen ugye a gamerteam.hu vagy .com volt, megszunt), az dobjon mar nekem egy email.t koszi

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.02.11. 17:55:35

@esszelelj: "És mi a garancia rá, hogy akár csak 200 osztás után is marad még pénzed? "
A helyes bankroll menedzsment ;)

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.02.13. 00:33:28

Huhh de utálom én is a kártyázást meg a társasjátékokat. Meg amikor meg akarnak tanítani meg eleve úgy gondolják, hogy az nekem jó. :D

lyuksogor 2010.03.07. 19:38:23

csak néhány észrevétel:

- az ultihoz és a bridzshez hasonlóan a póker is készségjáték, ahol a szerencsefaktor oly módon játszik szerepet, hogy kezdő játékosnál a legnagyobb, a profi játékosoknál a legkisebb.
- lehet, hogy a profik is csak egyszer érnek oda a világbajnokság döntő asztalára életükben(vagy egyszer sem)de attól még a fődíj többszörösét megkeresik készpénzes játékokban!
- hülyeség az, hogy a jó pókeresek is elvesztik az összes pénzüket egy balszerencsés estén vagy leosztásban. A jó pókeresek ugyanis a "pókertőkéjükhöz" megfelelő limiten játszanak és egy peches hét vagy hónap nem fogja földhözvágni őket.

hát kb. ennyi

smartdrive 2010.07.27. 10:46:00

@Tigga: na jó, de úgy megélni, hogy közben semmit nem tettél le az asztalra, elég feminin
süti beállítások módosítása