40 felé - a Házibuli-generáció - 1. rész

2009/04/06. - írta: Modor Tibi

A Ratkó-gyerekes posztért kaptam hideget-meleget - meglátjuk, az 1970 környékén születettek hogy fogadják meglátásaimat.

Nagyon-nagyon sokáig ha bárki feltette a kérdést (volt ilyen), hogy leginkább melyik időszakban szerettem volna a világra jönni, akkor következetesen 1970-et mondtam - részben még mindig vállalom, de szerintem így jobban jártam :-)

Az ő tinédzserkorukat mi is átéltük - persze óvodásként, de csodálattal és irigykedve. Ez már egy színes, valóságos korszak volt a 60-as évek fekete-fehérsége és sosem átélt évei után. A nagylányok Modern Talking- és Wham-poszterei a panellakás tejüveggel borított ajtajain, a nagyfiúk fémkeretes szemüvegei, a szétberhelt tranzisztoros rádiók és a Judas Priest-kivágások a tanulóasztal fölé celluxozva.

Őket elég találóan Házibuli-generációnak nevezték el páran. Visszanézve a La boum két részét, nekem nagyon erőltetettnek tűnik a francia jóléti állam akkori (amúgy hihetetlenül hatásos) országimázs-kampánya. Mindenkin Lacoste-póló, németül és oroszul tanulnak, apu-anyu úgy jár a repülőtérre, mint más a buszvégre, a házibulik pedig lassúzással és csókolózással telnek javarészt. Itthon ezen felbátorodva persze mindenki elkezdte leutánozni őket: Pierre Cossót a falra, diszkólámpát a szobába!

Ha aztán tényleg bekrapekoztak a lányok, vagy a fiúk felcsíptek valami csajt (bár ez gyanús, hogy régebbi szöveg), akkor tárultak csak fel a borzasztó kulturális szakadékok:

-Te figyelj Kinga, van itt egy elég nagy probléma. Tetszik ez a srác, akivel a Tükör diszkóban ismerkedtem meg két hete. De mint kiderült, ő duranos, én pedig whames vagyok...

-Hát nézd, ez szerintem nem akkora gond. Legyél te is duranos, és akkor már nem lesz több akadály.

Na aztán ők is leérettségiztek, kevesebben lediplomáztak, majd elmentek dolgozni. Hol tartanak ma? 

A mai életüket már nem irigylem, mert a náluk egy tízessel idősebb generáció tipikus gyengeségeit legtöbbször ők se tudták levedleni. A kötelező orosztanulás hatékonytalansága mögé bújva nem sikerült a rendszerváltás után divatba jött németet vagy angolt sem rendesen elsajátítaniuk, a legtöbben egynyelvűek maradtak.

Akinek bejött:

Visszanézve közülük bántóan keveseknek jött be az Élet: nem kellett a boldogulásukhoz több, mint hogy angolul és/vagy németül rendesen megtanuljanak, még diplomát szerezniük se volt muszáj. Akinek sikerült valamelyik, az ma nagy eséllyel jól fizető állásban van, a törtetőbbek már felsővezetők.

Aki politikai pályára adta a fejét, az se járt mindenképpen rosszul: itt viszont megint szembetűnő a csak magyarul tudó jogászdoktorok túlreprezentáltsága. Nem látom jövőnket feltétlenül biztosítva, ha elnézem ezeket a lelkes fiatalokat - egy turistacsoportot se bíznék rájuk, ha esetleg az országimázsunkat szeretném építeni.

Ide sorolhatjuk még a művészféléket: a sikeresebb zenészeket, belsőépítészeket, képzőművészeket, iparművészeket. Természetesen nekik sem erősségük az idegen nyelv - a szakmájukon kívül általában semmihez nem értenek, legfeljebb kliséket tudnak bedobni idegen témákhoz.

-Te tudtad, hogy a Pepsi meg a Coca-Cola az állítólag egy kézben van, és tudatosan gerjesztik az ellentétet, ezáltal egymás táborát megerősítve?

-Őrület. Én eddig csak azt tudtam, hogy a Ku-Klux-Klan forgalmazza a Coke-ot. Ezek szerint akkor mindkettőt. Meg a Marlborót is.

Most egy kis szünetet tartunk, és szerdán megtudhatjuk azt is a második részből, hogy mire jutottak az átlagpolgárok!

Elöljáróban annyit, hogy lesz benne C.C. Catch, Bodnár Attila, praktikeres zuhanykabin meg miegymás...

65 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dramaqueen 2009.04.06. 17:54:28

71-es vagyok, és ez fájt.
:-(
(jaja, orros szmájli. hűha!)

Rénhírek · http://renhirek.blogspot.com 2009.04.06. 19:26:33

"a panellakás tejesüveggel borított ajtajain" -- na, azt megnézném!

Amire te gondolsz, az tejüveg. De a füstüveg még népszerűbb volt!

Egyébként a dolog részben igaz (bár a többi generáció tud nyelveket? vagy ért a szakmáján kívül máshoz is? ért egyáltalán a szakmájához?), de mi köze a modorossághoz?

Hal Stanton 2009.04.06. 19:51:39

Ez már kezd átmenni tipikusblogba. Ez nem modorosság, amit leírtok, hanem egy tipikus helyzet, stílus bemutatása. Nem baj, mert szórakoztató, csak semmi köze a modorossághoz. "Kérem alássan"

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.04.06. 20:21:32

tibikém kabb már be, jó van...???
ezt most mér kellett felszakítani??
brühhühhüüüü...
szegény ufó itt zokog... :(:::::

www.youtube.com/watch?v=bBP0ecrvlW4


híradó a házibuli c. film előtt a moziban?? kajagoogoo klipek a szomszéd videjómagnóján?? kisz építőtáborokban kukoricacímerezés atom bekészülve?? szimat tarisznya?? kihipózott nadrág a bepunkosodáskor?? riport a hunkypunky trikóbolt előtt sorban álló metálosokkal: hát ti miért jöttettek...? ozzy..., ozzy pólóér..., az egész falu metalista... :)))
moszkva téren bulicím gyűjtés??
béka ucca 44... ez a kamu cím konkrétan fél évig ment a téren...

Dr. Panasz Muki 2009.04.06. 20:49:17

Szombat _délutánonként_ izgatott készülődés a ...aaa..aaaaaaa igen A CSILLAGFÉNY diszkóba!
Na fiúk lányok, ki tudja megmondani hogy hol is volt a nevezetes műintézmény?

Tiborom az viszont nagyon fájt, hogy a depeseseket meg sem említed! A wham-esekről nem is tudtam hogy léteznek!!!

LyukasBogrács 2009.04.06. 21:22:43

Ez nagyon jó volt! Tényleg több a tipikus, mint a modoros, de akkor "ilyen idők jártak".

A nyelv(nem)tudáshoz annyit, hogy ők nem voltak akkor rákényszerítve, mint a mostaniak. Na nem mintha a mai fiatalok olyan lelkesek lennének (lásd nyelvvizsgahiány miatt ki nem adott diplomák).

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.04.06. 23:15:06

A Csillagfény a pecsában volt, de én nem jártam oda, mert a Modern Talking után metálos lettem, aztán meg alteros-darkos, és a Lyukba jártam. A Pecsába DM klubba jártunk.

Egyébként annak idején nem sokan tudtak idegen nyelveket, ami miatt ma is isznak. Az is eszembe jut, hogy ha annak idején egyetemre járok programozást tanulni, azzal most mire mennék?

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.04.06. 23:30:33

áá én már kb. óvoda kiscsoportban duranos voltam, és mikor anyukám 88-ban ment a duran duran koncertre, halálosan megsértődtem, hogy engem miért nem visz el. 6 évesen. aztán mikor itt voltak pár éve, a koncerten is felemlegettem neki, hogy na erre 20 évet vártam. ja, és máig sajnálom, hogy nem a 80-as években voltam tini, mert így hiába énekeltem, hogy elfújja a szééél elfújja a széla dalom oóóó, a kortársaim nemigem értékelték. sem sidney rome-ot, és a modern talkingot. szóval nekem a 80-as évek "megvolt" csak mindig nagyobb akartam lenni, hogy engem is vigyenek a szüleim a csillagfény diszkóba (haha mode klubba oda járunk, és most ugyanazokra a zenékre táncolunk)

feltételes reflex 2009.04.06. 23:31:28

@sajt:

"a Modern Talking után metálos lettem, aztán meg alteros-darkos, és a Lyukba jártam. A Pecsába DM klubba jártunk.

"nem sokan tudtak idegen nyelveket, ami miatt ma is isznak."

:DDDD

figyelembe ajánlanám még azt a nagyon keveset is, akik véletlenül tudtak idegen nyelvet, és épp emiatt ma is isznak.

különben a '70-es generáció az egyik leggázabb. Pontos a kép: a tízessel idősebb generáció tipikus gyengeségeit még nem tudták levetkőzni, a tízessel fiatalabbak -azok szerencsésebb helyzetéből is fakadó- erényeit meg már nem tudták magukra szedni.
Kivétel persze mindenütt van.

Van viszont egy tagadhatatlan pozitívuma annak, ha az ember '70-es, kora '70-es: olyan generáció ez, amelyiket pont időben talált telibe egy nagy változás. Ez nem erény, és a jelek szerint nem is előny, de legalább lesz mire emlékezni :)

feltételes reflex 2009.04.06. 23:35:12

@ufó - vip vendég a mélypont ünnepélyén:

mi van...???? :O ezen a 'metalistán' behaltam.... :))))))))))))

feltételes reflex 2009.04.06. 23:37:02

mondjuk az, hogy ezt így ki van mondva, hogy 40 felé, na az kicsit fáLYt.... :'(

:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.06. 23:55:57

@Rénhírek: oppá, adom, javítottam, köszönöm.

@perfor: így van: nem az első ebből a kategóriából, és nem az utolsó. Nekem is kell néha egy kis változatosság, afféle jutalomjáték :-)

noirp 2009.04.07. 07:28:54

@perfor: @Modor Tibi: tudtam, hogy megjelenik majd a tipikusblogot tipikuskommentelő :P

A poszt pedig jó!

Balance Of Power 2009.04.07. 09:01:28

A Hazibuli szvsz fergeteges, felnottkent ujranezve mindket reszt vegigrohogtem. Zsenialisan megorizte az akkori magyar szlenget, oriasi figurak vannak benne es volt par poen, ami csak utolag esett le (pl. a vicc, amit Vic egyetemista sznob baratja az etteremben mesel: bloody steak-fuckin' potatoes). Igazi klasszikus, bar nem tudom, egy mai tizenevesnek mond-e valamit.

A nyelvtudas kerdes erdekes, valoban a 35-40 kozotti korosztaly, ha beszel is valamilyen szinten angolul, neha igen erdekes dolgokat mond kiejtesileg. De nem mondanam, hogy atlagban a mi generacionk (30-asok) vagy a meg fiatalabbak sokkal jobban allnak).

Enok mester (törölt) 2009.04.07. 09:53:12

Én '73-as vagyok, de nem igazán ismertem magamra és a generációmra... sajnálom.

butatót 2009.04.07. 10:55:56

".... a tízessel fiatalabbak -azok szerencsésebb helyzetéből is fakadó- erényeit meg már nem tudták magukra szedni...."

Mert az a korosztályt szinte szétvetik az erények, ugye? ;)OK, az általános nyelvtudás valamit javult, ez tény, főleg, hogy a nyolcvanasoknak már nem volt gond pár hónapra-évre külföldre kerülni. Diplomája is sokkal többnek van, de a hetvenesekkel szemben, akiknek még komolyan meg kellett küzdeni a bejutásért a felsőoktatási intézményekbe, később megjelentek a ruhatár-büfé szakok, a fejkvóták miatt vicc kategóriába illő ponthatárok, az érettségivel is alig felérő diplomát nyújtó "egyetemek".
A munkaerőpiacon ez úgy nyilvánul meg, hogy régebben tényleg nem volt kizárt, hogy jó képességű embert felvettek csak érettségivel és alig használható nyelvtudással, most meg ugyanarra a pozícióra a 2 diploma és két felsőfokú nyelvvizsga sem biztos, hogy elég, mert vannak jelentkezők, akiknek ettől is több van (és az még mindig nem garancia, hogy alkalmasak a feladatra).
Ja, igen, 71-es vagyok és a cikk szerint "nekem bejött az élet" (persze nem vagyok egy Gyurcsány), szóval csak azért irigykedem a nyolcvanasokra, mert bizony egy tizessel fiatalabbak és mindig azok is lesznek :)

jacks_colon (törölt) 2009.04.07. 11:05:42

@perfor: ezzel egyet kell értsek, ez már nem modorosság. De attól még jelenleg ez a legszórakoztatóbb blog széles e ungáris blogoszférában.

Hal Stanton 2009.04.07. 11:08:59

Így van, a legjobb blog, ezt nem vitatom! Gondolkodom, hogy egy régi farmerdzsekimnek levágom az ujjait.

butatót 2009.04.07. 11:11:26

"... nem kellett a boldogulásukhoz több, mint hogy angolul és/vagy németül rendesen megtanuljanak, még diplomát szerezniük se volt muszáj."

Na még ebbe hadd ugassak bele :)
Valóban sokan jó állásba kerültek pusztán a jó angol/német miatt - érthető is, hiszan akkoriban jöttek be a multik, nekik pedig fontosabb volt, hogy a magyarországi vezetők kapocsként szolgáljanak közöttük és a nyelvet nem bíró (hű, ez igazi modoros lett!) alkalmazottak között. Ez volt a bölcsészek aranykora, akik mondjuk építőipari cégek ügyvezetői lehettek úgy, hogy egy téglát nem láttak életükben. Az idejük pár év alatt lejárt, mert a szakemberek is elkezdtek nyelveket beszélni és a külföldi tulajok rájöttek, hogy jobb, ha a céget egy szakember irányítja, mint egy tolmács, még ha nem is annyira jó a kiejtése és három igeidőtől többről nem is hallott az angolban.
. A bölcsészek szép lassan kiszorultak, de azért maradtak szép számmal, főleg HR területen, de arról már volt szó a blogon.

Balance Of Power 2009.04.07. 11:45:42

@Yamamoto Isoroku: Mivel a diplomahoz 2 nyelvvizsga kell (nagyon helyesen, bar sokszor ez szart se er), gyakorlatilag a nyelvtudassal rendelkezo reteget a diplomasok alkotjak.

Albinurfi 2009.04.07. 12:05:23

@Yamamoto Isoroku:

Sohasem ertettem miert van szukseg annyi nyelvszakosra az egyetemeken. Az oke hogy nyelveket beszelnek, de azon kivul nem ertenek semmihez. Na nem mintha a felsooktatas valaha is egy valos kereslethez igazodott volna Mo-on.

Jo a post. Ne feledjuk el hogy honnan is szarmaztak azok a poszterek (Alphaville, C.C.Catch, Sabrina, ja es Samantha Fox) a panellakasok falain! Azaz, BRAVO. A nemet volt az igazi, annak meg a szaga is mas volt.

marcivagyok 2009.04.07. 12:39:09

jaj, ezt most linkelték fel a wiw-re! csodamodorosság!

Rengeteg olyan kifejezés van a magyarban, ami valamilyen módon a kajával kapcsolatos. Például amikor perecelsz egyet. Vagy elmész csak úgy céltalanul kolbászolni a városba. Vagy rizsázol valakinek, például abból a célból, hogy később megrépázd, de az is lehet, hogy ő meg utána megmogyoróz. Ilyenkor nem kell sokat tökölni, ha egyszer már lekenyerezted. Veled ne kukoricázzon. Persze ha éjszakai pillangó, akkor tejelned kell, mert kisajtolja belőled, ezt általában előre le is zsírozzátok, amikor még úgy be vagy sózva, hogy borsózik a hátad, és nem gondolsz arra, hogy utána annyira fel leszel paprikázva, hogy majd' becsokizol. Kb. Nem ér a nevem, káposzta a fejem. És ha erre nem tudsz mit mondani, akkor mákom van.

feltételes reflex 2009.04.07. 12:44:32

@Yamamoto Isoroku:

Itt konkrétan arra gondoltam, hogy a munkában korrektebbek. Mivel már többen tanultak és dolgoztak is külföldön, általában az ott szerzett tapasztalatokat hozzák haza. Pl. normális megrendelők, akik nem trükköznek azzal, hogy megússzák a megrendelt munka kifizetését és nem is gondolják azt, hogy jobban értenek a dologhoz, mint az, akit megbíztak.

De lehet, hogy csak nekem volt szerencsém velük. Mindenesetre a saját korosztályommal kevésbé szeretek szóbaállni, ha meló van. Valahogy mindig ott lebeg az az ügyeskedős, átverős feeling a háttérben.(Negyvenesek, kora ötvenesek dettó. Az idősebbekkel viszont megint nincs baj. Mintha lenne egy szakadék, ami a '60-as, '70-es generációnál omlott volna be) De ez lehet, hogy itt már off.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.04.07. 14:07:55

OFF!

Haben Sie das schon gecheckt!

velvet.hu/blogok/tejbenvajban/2009/04/07/szegecses_farmermellennyel_keszul_a_levi_s_a_tavaszi_szezonra/

Méghogy modoros a farmermellény! Maga a mainstream divat, kérem alássan! Csak egy újabb példa a divatvilág igazságosságára. Akár egy teniszzoknis rendszergazda is lehet divatdiktátor.

Elnézést! Vissza a lesajnált fiatal öregekre!

stnksrbtks 2009.04.07. 14:19:52

nincs olyan magyar szó, hogy "hatékonytalan"

butatót 2009.04.07. 14:32:11

@feltételes reflex:
Amiről írsz, csak egy kis szelet, mivel a nyolcvanasok döntő része még nincs olyan pozícióban (kivéve a vállalkozókat), hogy egyáltalán trükközhessen valamivel. 25 évesen azért még általában beosztott az ember (vannak persze kivételek).

butatót 2009.04.07. 14:46:18

@Balance Of Power:
Amit írsz, igaz, de a lényegen nem változtat - eszméletlenül devalválódott a diplomák, nyelvvizsgák meg a többi értéke, hiszen majdnem mindenkinek van. Az előbb találkoztam egy kolléganőmmel, 28 éves, közgáz és jogi diploma, felsőfokú olasz és angol, közép német és ezekkel junior controlling asszisztens nálunk mert nem tud feljebbjutni a hasonlókon keresztül. Most akar MBA-t csinálni, azért keresett meg.

noirp 2009.04.07. 14:50:39

@feltételes reflex: Nem irigyellek! Hogy a tiplibe bírsz el a megrendelőiddel, csak te tudod:) elég erős :)
Hogy megrendelőként milyen élmény, te tudod, nekem viszont az a megtiszteltetés jutott, hogy egy ilyen ipsével tarthattam _kontaktot_mint beszállítóval. Hát a gát emez oldala is remek, elmondhatom.
Mondjuk azt, hogy az ürge képes lett volna a ratyis munkáskabátomért is pénzt kérni, ha már egyszer ráesett az árnyéka. Mert akko' az mán az övé.

butatót 2009.04.07. 14:54:15

@noirp:
Biztos, hogy az tényleg hetvenes-specifikus?

noirp 2009.04.07. 15:03:43

@Yamamoto Isoroku: A reflex által leírt hetvenes-típusról van szó. Nem általánosítás.

Balance Of Power 2009.04.07. 15:19:06

@Yamamoto Isoroku: Sokan diploma- es tanulasfetisisztak es ez gyakran abban merul ki, hogy 30 evesen hat diploma es 8 PHD utan egy percet sem dolgozott. Es ha megis, akkor sem birjak abbahagyni. Munka mellett mondjuk nem tudom, miert jo, raadasul gecidraga is a masod- meg huszaddiploma. En csak akkor megyek majd el, ha lesz egy munkaltato, aki megfinanszirozza.
Evek ota latom ugyanis, hogy kurvara senkit nem erdekel a papir, csak a konkret tudas es tapasztalat.

Balance Of Power 2009.04.07. 15:19:49

@Balance Of Power: Ugy ertem, hogy "akkor megyek el masoddiplomara", mert elso mar van (de minek)

cziczmiczpindur 2009.04.07. 18:00:39

Kicsit vissza a poszthoz, ezek megvoltak?

- csempészet farmer
- térképtartó táska (nem a szimatszatyor, ez tiszti, és disznóbőr!)
- 2 Ft.-os diák mozijegy,
- csókolózás kispolskiban,
- alföldi babacipő, alföldi papucs,
- tímea rúzs, színváltós
- gépicsipke gallér pólóra
- HAIR-őrület
???

pixelatedbear 2009.04.07. 18:38:41

nyolcévesen modern talking koncertre menni anyukámmal, az modoros?

Dr. No 2009.04.07. 19:12:24

A farmer az CASUCCI az Ecseriről, értem?!

Popper vagy csöves? Poptarisznya-klub a Marczibányi téren, ahol még menő Rákóczi gimis csajokkal is lehetett smárolni? Amikor a B. Tóth Laci azt mondja dürrögve, hogy "A vágy utcakocsija"? UV-fény a diszkóban? (Bár ez még most is megy néhol, érthetetlen?)

Az élet nagy kérdése: Sabrina Salernora vagy Samantha Foxra recskázzunk versenyt? A sziszikeccs az kinek a klónja? Hát a Modern Talking (ford. "Korszerű Beszéd")? És a Modern Hungária?

A KFT az nem klón? Meg az épphogy nem-underground újhullám?

A biológiai atlaszban minden élőlényre irdatlan faszt rajzolni? Euródiszkóra (italodiszkóra) táncolni? Egyáltalán, azt hallgatni?

Ki hozza a videót a házibuliba? Rambó lesz vagy Bruszli? Carpenter vagy az a spanyol, a Lovagló hullák véres ítélete? Zombis mindenképpen legyen? Forró rágógumi vagy Rendőrakadémia? Nem baj, ha a századik másolástól már minden szín lilába úszik, és a hangalámondást is alig lehet érteni? Kinek a haverja mondta alá? Még mindig jobb, mint a brék-klubban az élő alámondás a szuper nyolcas vetítéshez? A horror alatt lehet majd tapperolni a csajokat? Melyikük lesz szabad? Éva vermutot hozzak? Szeretik a csajok? A kádban basszátok, aki berúgott, ne apámék ágyára hányjon?

Brékelsz vagy karatézol? Melyikre jár több cigány? A Derkovitsból már öregek otthona lett Újpesten? Pedig oda járt a Kővágó Kriszta is, aki gida is volt az R-Góban?

Jelvények megvannak? Kábé száz?

Folytassam?

hoel 2009.04.07. 19:42:13

A Ratkó gyerekek a Nagy Generáció is egyben, lehetett volna sokkal jobb posztot irni róluk. Viccesebbet, konkrétabbat. Ez a mostani sem tartozik a csúcsposztok közé.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.07. 20:45:10

@hoel: szerintem a Nagy Generáció az a 40 körül születettek korosztálya inkább.
Ha van kedved írni, told át mailben és szívesen lehozzuk az olvasói rovatban! Én így láttam őket.

cd-r 2009.04.07. 21:04:08

kicsit fiatalabb vagyok, de pár brand és trend, ami beugrik így hirtelem: RITT farmer, Kangaroos kötöttsapka, "rokker puma" (cipő), Felvarrók metálegyüttesek logóival farmermellény hátán plusz némi szegecs, fekete PVC dzseki VAGY "Tarvíziós" bőrkabi (fosbarna, uniszex) , Tisza cipőben csak a csórók jártak, megültetett dinnyés kettes (1200as lada) bmw felnikkel, sportkormánnyal, wunderbaum defaultba, 16 gombos számológépes esetleg 30 méterig vízálló fekete műanyag búvár óra, mexico 86 matrica a piros simson motor oldaldeknijén, "top gun" napszemcsi, fabulon, helia d, amo szappan, ARA FURA kávéízű keménycukorka, FILTOL cigi.........sorolhatnám holnap estig

janomano 2009.04.07. 22:11:50

1986-ban a Queen Budapesten koncertezett, amiről Zsomolyai János filmet is forgatott. Valahol Óbudán néztem meg '87-ben egy kis köpködős moziban, büszkén feltűzve mindhárom Queen kitűzőmet farmerkabátomra. A mámoros filmélmény után zombiként botorkálva ki a moziból egy 50-es néni megjegyezte: "Mikkel szédítik ezeket a gyerekeket!?" (Freddy abban az időben a koncertek végén félmeztelenül, de királyi palástban és angol koronában fejezte be az angol himnusz (gitár)hangjaira).

Akkor nagyon haragudtam a nénire, mostmár nem. :-)

Ez a korszak is elmúlt hálistennek, mint a rokkendroll-korszak.

janomano 2009.04.07. 22:17:14

@hoel: A nagy generáció 1940 után, a ratkó-gyerekek 1950 körül születtek. Mielőtt bele tetszik brummogni a témába informálódjon. Azért meg kér kommentelni, hogy "ezdeszar". Ne kopjon a billentyűzet... :-)

janomano 2009.04.07. 22:18:16

Ütögetek rendesen mellé: Zsombolyai, ill. kár.

mantrashiva · http://shivamantra.freeblog.hu 2009.04.08. 01:05:29

67-ben születtem. azt kifelejetetted, hogy mi fizettük be mindazt az adót, amiből te suliba jártál.
és fizetjük még most is.
katedrálüveg különben és brg magnó. de mi ebben a modoros?

noirp 2009.04.08. 07:32:48

A katedrálüveget már említettem.
.Janomano pedig kérte, hogy ne fanyalogjunk.

"67-ben születtem. azt kifelejetetted, hogy mi fizettük be mindazt az adót, amiből te suliba jártál" No, _ez_modoros, a felrántott orrú bizonykodás, a "minket pedig ne szekáljatok, mert..." ihletésű kommentek.

hoel 2009.04.08. 08:19:45

@janomano: A Nagy Generáció Magyrországon a 45 körül " kezdtek születni" de bőven átlógott az 50 es éverkbe is.( a magyrországi szituról beszélek). Azt meg, hogy mit kommentelek, nehogy már te mondd meg( meg persze más se). Szabad országban, szabad ember azt irja amit.... nyilván ismered. És az én billentyűzetem kopik, majd veszek másikat, ha túlzottan elkopott.@Modor Tibi: nem a 40 es korosztály a Nagy generáció ( ld fent). Véleményem van, viszont szarul irok, isten óvjon mindenkit attól, hogy engem olvasson. Ezért is igyekszem röviden kommentelni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.04.08. 08:48:06

@mantrashiva: ezért hálásak is vagyunk, majd talán a nyugdíj eljövetelével törleszthetünk :-))

@hoel: hát ez nagy kár, pedig engem frankón érdekelt volna.

Ma 11-kor pedig jön a 2. rész, hátha úgy kerekebb lesz a történet (modorosan)!

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.04.08. 09:07:34

éljen a basic program és a logo nyelv!!
éljen a számtech óra!!
hasznosságuk vetekszik a Zorosz nyelvtudással, köszönöm, hogy tanulhattam őket, igaz mindkettőből megbasztak egyszer évvégén, de sebaj...
éljen a '89-es érettségi botrány!!
legalább kiderült, hogy tényleg nem az iskolának, hanem a Zéletnek tanulunk: keresd a 'kiskapukat' ebben a kispályás országban...

Dr. No 2009.04.08. 10:27:57

Hova menjünk strandra? A Palatinusra, mert azt a Fenyő Miki is megénekelte? Vagy a Csillaghegyire, mert ott nincsenek sokan? Vagy a Tungsramra, mert az baszott messze van, de oda jár a Kővágó Kriszta is (ld. fent)?

Béreljünk kabint? Ha sikerül fölszedni egy csajt, be lehessen vinni, aztán hadd szóljon? Miért nem jött ez össze soha?

Honnan hívjuk a csajokat a házibuliba? A gimiből, a szakközépből vagy a szomszédból? Nekem miért a kövér csajok jutnak mindig? Ők is tudnak szopni? Főleg fél üveg Éva vermut után?

A technika órán mihez kezdjünk a Robotron számítógéppel? Magyar gyártmány? Basicbe állítsunk be ciklust, amitől a gép folyamatosan az aknabecsapódás hangját imitálja?

Hova menjünk moziba? Neppertől vettél már mozijegyet életedben? Hányszor láttad a Csillagok háborúját? Tényleg lesz neki második része? Apád üzente svédből? Ellógjunk-e délelőtt a Filmmúzeumba, mert csak akkor adják A sárkány közbelépet Brusszlivel? Délután a tanáriból meg mered-e rendelni a jegyet holnap délelőttre telefonon? Ha igazgatói intőt kapsz, akkor is?

Igaz, hogy Pestimrén a Balassiban nem kérnek személyit A nyolcadik utas a halálra? Nem baj, hogy másfél óra az út oda meg ugyanannyi vissza?

Melyik mozi? Vörös Csillag? Május ? Szikra? Tanács?

Hogy vegyük rá az Erős Lacit, hogy meztelenül kimenjen a folyosóra szünetben? Szerinted is még óra végén kéne rávenni a tornaöltözőben, és mikor kiment, akkor kizárni? Mindenki röhög és intőt kap? Iskolaköpeny kötelező, te meg leszarod?

Miért mész ki minden szünetben a vécére, csak nem dohányzol? Te az iskola épületéből is kimész? Mert csak egy saroknyira van a Három patkó, szünetben feles keverttel együtt megjárod?

Április négyre mivel készültök? Novhétre? Akinek március tizenötre elveszik a személyijét, azt tényleg kirúgják? Nem ússza meg igazgatóival?

Hol találkozunk? Novhéttéren? Felszabon? Népköztársaság útján?

Hova vagy hajlandó elmenni házibuliba, hogy végre összejöjjön a numera? Angyalföldre? Kőbányára? Csepelre? Szentendrére? Vecsésre (borzalom !!!)?

stb. stb.

Dr. No 2009.04.08. 10:31:33

A mozi neve helyesen Május 1.

goumba 2009.04.08. 14:51:21

csak úgy zeneileg némi kiegészítés, már ami a 80-as éveket illeti (elvégre akkor voltunk ifik, vagy mi...):
'we are the world' - boáááááááááááá
sandra - oááááááááááááááááááááhhhhhhhhh
bad boys blue - jézusom
bananamarama - úristen
milli vanilli - és tényleg nem ők énekeltek!
májköl zsekson - ...
opus - lájfizlájf
rick astley - jaaaaaaaaaaaaajjjj
salt 'n pepa - úúúúúúúúúbéjbébéjbé
stb stb stb - oááááááááááááááááááááááááááá
áááááááááááááááááááááá
áááááááááááááááááááááá
áááááááááááááááááááááá

Amúgy tegnap ment a moziklip a dunán... Az is megér egy misét, mikor még jó volt a Dácia a magyar seggnek...

goumba 2009.04.08. 14:54:34

ja, és bocs, hogy egész gonosz legyek: az egésznek a koronáját ugye a 89-es kaomás lambada tette fel...

goumba 2009.04.08. 15:12:05

hja, és a totálgagyi, keménykedő és ál- 'metalistáknak' is némi emlékeztető: def leppard, no és az örök nyálgép europe...

butatót 2009.04.08. 15:30:05

@Dr. No:
Te tudod Sabrina vezetéknevét? GIGArespect!!!
Én bezzeg csak a fehér bikiniből állandóan előugráló dudáira emlékszem, amikor a medencében ugrabugrált :) Több száma azt hiszem nem is volt...

butatót 2009.04.08. 15:55:26

@goumba:
"Az is megér egy misét, mikor még jó volt a Dácia a magyar seggnek..."

Állítólag most is, nézd csak meg a Totalcar Dacia logan értékeléseit, megalol :).

Balance Of Power 2009.04.09. 08:52:18

@goumba: Hat azert a Deflepi meg a Europe ma is mukodik, igen szinvonalasan, mig a tobbi felsorolt mar sehol sincs.

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:15:00

@Balance Of Power: ez attol is függ, milyen suliba jartal. En a gimiben angolos voltam, de volt nemet es francia szak is a kötelezö orosz mellett, a nyelvvizsgakat letettük szinte mind a Rigo utcaban, es en epp azt tartom meghökkentönek, hogy a fiatalabb generaciok, akiknek mar nem kellett az oroszon sem ragodniuk, hebegnek-habognak idegen nyelveken, csak eppen annyit, amennyit kell, mert kell a diplomahoz...

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:25:23

@Balance Of Power: altalaban epp ezek a figurak nem tudjak egyik nyelvet sem! persze ne vedd szemelyesen, ha Te is közejük tartozol:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:26:58

@Albinurfi: altalanos iskolaban a külföldi rokonokkal biro gyerekek "mar" Ö3-t hallgattak:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:31:28

@feltételes reflex: "konkrétan arra gondoltam, hogy a munkában korrektebbek. Mivel már többen tanultak és dolgoztak is külföldön, általában az ott szerzett tapasztalatokat hozzák haza. Pl. normális megrendelők, akik nem trükköznek azzal, hogy megússzák a megrendelt munka kifizetését és nem is gondolják azt, hogy jobban értenek a dologhoz, mint az, akit megbíztak."

szerinted ez külföldln nem müködik??? van fogalmad! hahaha:DDD

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:39:33

@butatót: hat, itt mar csak a le a bugyit fog segiteni, ez ketsegtelen:D bocs, nem tudtam kihagyni...vagy iszonyat ronda kell hogy legyen szegeny, persze hogy kell meg az MBA, bar minek:D akkor viszont ez a tipikus "aramszünet volt a cegnel" dolog lehetne meg:D eleg jo a hangulatom ma, ne tessek megkövezni!!! kerem!!! :D

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:42:38

@cziczmiczpindur: ebböl mind kimaradtam volna? nem ugrik be egyik sem...

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 21:59:18

@butatót: osztrakok nem ismerik regebbröl, sokan veszik es szeretik, mert viszonylag olcso.

kisse sok lett a kommentem, mert mindig abba akartam hagyni az olvasast, de nem tudtam, igy valaszolgattam es azt vettem eszre, hogy a poszt vegere ertem, remelem, ez ok es nem hanyja össze magat ezert senki sem;) kedves kis esti program volt ennyi szünet utan:)

Dr. No 2013.11.08. 14:45:34

@Yamamoto Isoroku: Nem-e?!
www.youtube.com/watch?v=GvGIJfdUVcQ&feature=PlayList&p=CA16DFB80ACBB53E&index=2
www.youtube.com/watch?v=ZDkw07VpZi4&feature=PlayList&p=CA16DFB80ACBB53E&index=7
www.youtube.com/watch?v=RTEJfpBIo4k
www.youtube.com/watch?v=OmQgAZUXSTU
A klasszikus, amire Te is gondoltál:
www.youtube.com/watch?v=2sY7o7y-XmU

Na jó, nem rombolom tovább a "jó ízlést". Azért remélem, észrevetted, hogy mindegyik felvétel VHS eredetileg (alul vagy fölöl vékony eltorzult csík a sok lejátszástól / hibásan beállított videofejtől). Jó tudni, hogy a művésznő még ma is aktív, és a fenti, gazdag gondolatiságú számaiból 20 milliót adtak el a világon.

A végére egy kis igazi '80-as évekbeli házibuli zene:
www.youtube.com/watch?v=zQ9zycElysU
www.youtube.com/watch?v=U4QRm786nLE
süti beállítások módosítása