Nevetséges ez az egész. Végre lett volna egy épkézláb ötlet, de a megvalósítás elégtelen, ezt is sikerült profin elkúrnunk.
Igen, vonjuk be a Dunát a közösségi közlekedés vérkeringésébe, hiszen a folyami szállítmányozás az egyik legolcsóbb megoldás - aki valaha tanult akármilyen alapszintű logisztikát, annak ez világos kell legyen. Észak-déli, belvárosi-üdülőövezeti összeköttetések, nincs dugó, úthasználat - egyfajta egérút lehetne ez még a legbusybb időszakokban is a munkába járóknak.
Namost egyrészt ezt sikerült úgy összehozni, hogy csak a (elnézést a profanitásért, no offense) proliknak lehessen jó. Nem beszélve az újlipóciai megállókról... nekik három is jutott. Na meg a Marina-part... Talán egyszerű koincidencia, hogy Budán egyes-egyedül a Batthyányn köt ki a hajó? Az összes többi megállóhely Pesten található. Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam. Túl van hájpolva ez az egész. Érdemes lett volna talán itt is először kicsit az előkészületekre is némi energiát meg időt fordítani és példát venni más városokról, ahol ezt már rég megoldották: Velence, Amszterdam, Malmö, München, Wien. Hallatlanul logikus és organikus módon kapcsolták be a vízi útvonalakat a város vérkeringésébe: a bécsi polgárnak semmi szokatlan nincs abban, hogy reggel Schwechaton felszáll a katamaránra kezében egy Der Standarddal, nyugodtan elfogyasztja a bécsi feketéjét, majd hóna alá csapja az újságot, és leszáll dolgozni Leopoldstadtban. Mindezt ötven centért.
Amúgy megsúgom: ezzel most feltaláltuk a melegvizet. A BKV-nak már évek óta volt rendszeres hajójárata, majdnem ugyanezen a vonalon, kicsit ritkábban járt legfeljebb és nem volt rá érvényes a bérlet. Nem is érdekelt senkit. Ez a mostani pedig tipikus mintapéldája a népbutításnak, az ördögien rafinált manipulációnak. Felmelegítünk egy ezeréves dolgot, ami mindig is volt, és eladjuk sikerként, innovációként. A sok birka meg csordában vonul a megállókhoz, és tapossa egymást agyon, hogy ingyen hajókázhasson. Mert ugye senki nem gondolta komolyan, hogy az emberek majd nem rekreációs célból fogják használni a járatokat? Most kaptak a nyakukba egy rakás ingyen utazót - és az a pár ember, aki esetleg szeretett volna nyugodt körülmények között, az iroda előtt még kicsit átfutva a laptopján az emaileket beérni munkába, az most nyugdíjasokat, gyerekeseket kénytelen megtűrni maga körül. Siker? 90%-ban az EU adta rá a pénzt, és ezt most úgy kommunikálják top-down, mintha bármi közünk lenne az egészhez. Még ezt se vagyunk képesek önállóan megoldani, mint a mellékelt ábra mutatja.
Persze érdemes azon is elgondolkodni, hogy tényleg erre volt-e most a legnagyobb szükség. Ilyen gazdasági és társadalmi helyzetben. Ebből a pénzből a villamos- buszparkot bőven fel lehetett volna már újítani. Talán a négyes metró befejezése is közelebb kerülhetett volna. Esetleg a felszíni közlekedést fejleszthettük volna, vagy több nélkülöző óvodás gyermeknek adhattunk volna reggelire foszlós kalácsot. Nem sok, de talán ott jobb helyen lettek volna azok a forintok. És persze megint Budapestre jutott a pénzből, ezt se felejtsük el. A Tiszán, Sajón vagy a Zagyván mikor láthatunk megint ilyet? Pedig Szolnok, Kecskemét, Salgótarján vagy éppen Miskolc is egészen biztosan örülne egy hasonló kezdeményezésnek. De nem, adjuk ezt is a fővárosiaknak - az persze ne zavarjon senkit, hogy az ország 80%-a nem Budapesten lakik. Persze értjük mi: egy igazi látszatintézkedés ez ajándékpénzből, pár haver megint meggazdagszik, a nép pedig ütemesen tapsol és skandál - azonnal megfeledkezik arról, hogy Magyarországon négymillió embernek a napi meleg vacsora is napról napra gondot okoz -, hiszen lehet hajókázni, tévézni. A gondokat meg söpörjük a szőnyeg alá. Úgy már nem is fáj.
A sok politikus pedig röhög a markába.
Az utolsó 100 komment: