Ha van az országban olyan pont, ahol a választópolgárokat nem lehet megvezetni a Fidesz médiapropagandájával, az leginkább a II. kerület. Itt felelősen gondolkodó, tudatosan szavazó, viszonylagos jólétben élő polgári réteg alkotja a népesség túlnyomó hányadát. Ezeket az embereket nem lehet kósza ígéretekkel, száraztésztával meg konzervekkel megvezetni. Ha valaminek van tétje, az most ez a választás lesz. Ha sikerülne a fideszes Láng Zsoltot megszorongatnia a közös, nemes cél érdekében egyesült ellenzéknek, az az első ledőlő narancsbástyát jelenthetné az országnak. Ez lehet Orbán Viktorék Sztálingrádja, egy kolosszális presztízsveszteség. Ami után elhihetjük, hogy meg lehet dönteni a despota uralmát. Mindenki, aki csak egy kicsit is úgy érzi, hogy mást kapott, mint amire szavazott, aki megálljt szeretne parancsolni a fideszes úthengernek, az szavazzon az ellenzék bármelyik jelöltjére. Hatalmas lehetőség előtt áll most az elégedetlenek, csalódottak, igazi demokraták tábora.
Mindegy, hogy tavaly szavaztál-e vagy sem - most kell megmutatni, a fülke magányában kinyilvánítani véleményedet. Nem szabad félni - ennyi még maradt: a szabad, titkos választás joga. És meg kell tanulni, hogy a választásokat nem a facebookon nyerik, hanem még mindig az urnáknál. Szép dolog az egymilliós tüntetés és a közös éneklés, de most tenni is kell. Választani. Ne hagyjuk, hogy hétfőn megint rajtunk röhögjenek ennyi munka után, hogy gúnyosan üljenek tort a legyőzöttek felett. Az nem lehet, hogy ennyi kemény munka és küzdelem után ne sikerüljön!
Hát igen, ez sajnos várható volt. Nem gondolhattuk komolyan, hogy majd pont a Rózsadombon, ebben a fideszes fellegvárban fognak előretörni az ellenzéki erők. Itt olyan lekenyerezett bázisa van a jobboldalnak (ami nem is jobboldal), hogy ez még akár évtizedekig kitarthat. Nem csoda: az egykulcsos adóval ők jártak jól. A budai úriasszonyok újra megszavazták a kormánypártot, a felső tízezer meghálálta a mi pénzünkből támogatott végtörlesztést. Ők még nem érezhették pártunk és kormányunk áldásos tevékenységének hatásait. De ami késik, az nem múlik.
Akkor számolgassunk csak! Szorítkozzunk a puszta tényekre - ez általában a mi kedves, bölcs vezérünknek és csatlósainak nem szokott menni. Ezt a választást egyértelműen az "Elegem Van A Politikusokból" nevű formáció nyerte. 38,45%-os részvétel? 61,55%, tehát közel kétharmad nem ment el szavazni. Annak ellenére, hogy hatalmas mozgósítás volt, csak ennyi sikerült. Ezen felül 47,39%, közel a fele az ellenzékre szavazott. Adjuk csak össze - ez már nem mindegy, ugye? A Fideszre ellenben az összes választásra jogosult alig több, mint 20%-a adta le a voksát - ez megint azt jelenti, hogy 80% nem szavazott a kormányra. És nézzük meg, hogy tavaly áprilisban ugyanitt hány szavazatot kaptak, és most mennyit... a kétharmadnak egyszer s mindenkorra vége, a múlté. Nem hivatkozási alap többé.
Meg hát ez lényegtelen. Ez egy súlytalan választókerület, nincs tétje - ráadásul még a DKP se tudott elindulni. 2000 óta minden időközi választáson Orbánék győztek, 1990 óta is mindig csak a jobboldal. Miért lett volna pont itt, pont most másképp? Sokkalta érdekesebb eredmények jöhetnének ki egy billegő kerületben, mondjuk Miskolcon vagy Püspökladányban... ja, ott is most volt. De még nincs veszve semmi! Kompromisszummentes összefogással és egy tudatos kampánnyal még le lehet még győzni Láng Zsoltot. Ehhez csupán az kell, hogy legyen Karácsony Gergőnek és a többieknek gerince, és lépjenek szépen vissza a demokrácia védelmében. Máskülönben ő maga is a fideszesség vádjába süllyed.
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.11.14. 12:24:42
Én eddig igazán sokat tűrtem, de hogy egy nap két fideszes bérposzt is megjelenjen a modoroson, az már igazán sok(k)
Szomorúan távozom...
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.14. 12:40:16
ex-dr. vuk 2011.11.14. 12:44:01
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.11.14. 12:44:27
Megyek is, mindenképpen. Viszem magammal az összes európaiként gondolkodót, te meg maradj itt boldogan a sok acsarkodó, gyülölködő emberrel, velük építs demokráciát...
Megyek már tényleg, ne is marasztalj, mindjárt indulok.
Édy, aki Endre 2011.11.14. 12:58:43
Nem is való az européerségnek a polgári utánérzés posványában hempergők látványa.
Vejmár! :)
A Buszos Karesz 2011.11.14. 13:03:38
(ja gecc, most fedeztem fel a besztszeller-generátort:DD)
Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.11.14. 13:19:11
Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.14. 13:26:13
Aki azt hiszi, hogy olyan jó a II. kerületben lakni, az költözzön oda!
mrbateman 2011.11.14. 13:27:44
De nem, mi elbaszunk nemtudoménhánymilliót választásokra! Kiszámolta már valaki, h. ez hány lélegeztetőgépbe került?
Édy, aki Endre 2011.11.14. 13:30:40
"De mi kerül ezen a választáson ilyen sok forintba?" (M. László nyomán)
Édy, aki Endre 2011.11.14. 13:31:48
Hát igen. Szerencse, hogy elférnek olyan sokan (hét-nyolc család is akár) az egykoron egy-két család lakta villákban.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.14. 13:34:03
Nadiposzi (törölt) 2011.11.14. 13:34:06
Nézd meg a Vastagbőrön. Ott biztos megmondják, hogy egy népszavazás, időközi, Kerényi rendelte festmény hány inkubátorba, lélegeztetőgépbe, óvodai favonatba kerül. Ők az igazán tehetségesek ebben.
Édy, aki Endre 2011.11.14. 13:38:35
Biztos ki bírják számolni azt is, hogy egy lélegeztetőgép szétszerelve hány nokiásdobozba férne bele. Matematika über Alles. :)
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.14. 13:44:32
@Urban Gorilla: igazad van, kicsit rossz érzésünk is van. Ahol még golyónyomok, golyónyomok, ronda golyónyomok csúfítják el a Mártírok úton a házak falát, ahol a Dióhéj, a Kétlyukú meg a Retek borozó mai napig tömve vannak, ott azért korántsem nagy a jólét.
@mrbateman: a magyar politikusokat egytől egyig a rács mögé kéne dugni. Mindannyian hibások vagyunk azért, hogy hagytuk, hogy ide juttassák az Országot az elmúlt 20 évben. Én Hankiss Elemérrel értek egyet: ide külföldről kell hozni szakembert, igazi politikust. Mondjuk Bill Clintont, ahogy ő is javasolta.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 13:48:28
Amúgy meg a fasznak van kedve egy lélegeztetőgépet felvonszolni a hegyoldalon.
A részvétel tényleg baromi magas volt, ha figyelembe vesszük, hogy a feketéző vállalkozók thaiföldi feleségei nem rendelkeznek szavazati joggal.
A második fordulón pedig a nyugdíjasok nem tudnak majd közlekedni a lejegesedett dombokon, ellentétben a G-mercis polgárokkal.
1 db Magyarország 2011.11.14. 13:59:58
WB_Tom 2011.11.14. 14:42:05
Édy, aki Endre 2011.11.14. 14:49:18
Nyögtök a rabságnak kínos kötelében,
S gyászos koporsóba döntő vas-igátok
Nyakatokról eddig le nem rázhatátok;
Ti is, kiknek vérét a természet kéri,
Hív jobbágyitoknak' felszentelt hóhéri,
Jertek, s hogy sorsotok előre nézzétek,
Vigyázó szemetek PASARÉTRE vessétek!
2011.11.14. 14:56:39
Édy, aki Endre 2011.11.14. 15:39:41
Csak úgy eszembe jutott. :)
Fapuma (törölt) 2011.11.14. 15:40:36
Édy, aki Endre 2011.11.14. 15:45:53
Ez sokkal fontosabb, mint az, hogy: "Hová tűnt Damon Hill?"
a_fater 2011.11.14. 15:56:01
Ha ez az egyedüllét is magány, akkor mit szóljunk a vécéhez és a zuhanyzóhoz, ahol nap mint nap még a szavazófülkénél is több időt töltök el. "Lehet, hogy valahol mind magányosak vagyunk?" – kérdezné a politológia-filozófia szakpárosítású bölcsészhallgató
Fapuma (törölt) 2011.11.14. 16:01:22
Édy, aki Endre 2011.11.14. 16:05:56
"Ez nem mehet így tovább, elvtársak. Nem, elvtársak. Illetve, elvtársak... de ez nem mehet így tovább." (H.G.)
samer 2011.11.14. 16:06:30
2. Már megint jön, hogy ennyi meg annyi nem szavazott a FIDESZRE, aki nem ment el szavazni, az hallgasson, volt ott elég párt választhatott volna, azzal hogy nem ment el rábízta a döntést másokra
3. A szocik meg a LMP együtt sem kaptak annyit mint a FIDESZ...
Édy, aki Endre 2011.11.14. 16:09:24
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 16:12:33
samer 2011.11.14. 16:13:44
Peti8 2011.11.14. 16:14:27
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2011.11.14. 16:18:01
Ez mi ez? Kaptál érte valamit?
barli 2011.11.14. 16:20:44
Komolyan, szánalmas ez a vergödés! Ha megszorongattátok volna a patásékat, most azon örömködnél, hogy lám, hogy megnött az ellenzék támogatottsága!
Egy tét nélüli idöközi választáson sehol a világon nem megy el annyi ember szavazni, mint egy országoson. Ha meg elmegy, akkor büntetni megy. Büntetni meg ezek szerint nem akarnak.
Úgy is mondhatnám a te logikáddal, hogy akik nem az mszpre, lmpre, jobbikra vagy a jeszre szavaztak, azok nem akarták megbüntetni a fideszt!
lobaszopiatej 2011.11.14. 16:21:43
Orbán a magyar nép ópiuma! 2011.11.14. 16:25:23
Egy lélegzetre jött ki ez a sok hülyeség amúgy?
Fapuma (törölt) 2011.11.14. 16:27:08
Ps. lemaradtam, miafasz az a jessz? Azon kivul, persze.
Orbán a magyar nép ópiuma! 2011.11.14. 16:27:18
Peti8 2011.11.14. 16:29:57
milner 2011.11.14. 16:31:25
tomwar 2011.11.14. 16:33:16
Mindjart nem ugralna a sok gyoker.
Peti8 2011.11.14. 16:34:04
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 16:36:36
ez igy konkretan nem igaz...
az a moszkvai csata volt, amikor kiderult hogy a nemeteket meg lehet verni csataban!!!
a sztalingradi csatanal dolt el egyertelmuen, hogy veszteni fognak a nemetek
altalanos 8...
na jo nem, idiota humanoktatasunk egy nagy lof@sz, hogy ezt se kepes meg gimnaziumban sem atadni... bezzeg Petofi szuletese broaaaf...
Édy, aki Endre 2011.11.14. 16:38:30
"Vérszagra gyűl az éji vad:
Te tetted ezt... KIRÁLY!!!"
:)
milner 2011.11.14. 16:42:38
stf! 2011.11.14. 16:45:53
2011.11.14. 16:46:00
Édy, aki Endre 2011.11.14. 16:55:45
odamondó 2011.11.14. 16:56:59
bocs de ha ugyanígy számoljuk a választásokat akkor sohasem volt 2/3ad. legjobb esetben 40% nyomta a szavazatát a Fideszre.
Édy, aki Endre 2011.11.14. 16:59:29
ÉS azok is mind hamisított szavazatok voltak. Kimondhatjuk nyugodt szívvel - sőt, merem állítani -, hogy a fideszre a fidesz-tagokon kívül soha senki nem szavazott. 2010-ben meg pláne nem. Az orbitális csalás volt.
Bakkerovics Bakker 2011.11.14. 17:03:26
levvente 2011.11.14. 17:06:37
52%-ot kapott a Fidesz.
Ez aztán a Sztálingrád....
Szegény Tibi.... 2 IQ-d van, és ebből az egyik a mobilod.
elizon pucsnik 2011.11.14. 17:07:06
szgy 2011.11.14. 17:08:57
"elegem van a politikusokból" - 80% nem szavazott a fideszre. a többi meg nem politikus, vagy mi?
II. kerület Rózsadomb? legalább egy térképet elő kellett volna venni... szánalmas.
úgy látom ide még nem ért el az a hír hogy a választások eredményében nem azt számolják hogy hányan nem szavaztak.
gondoltam hogy nem azt fogják kihozni hogy időközi választásokhoz képest magas részvétel mellett 50% fölött kapott szavazatot a fideszes, többet mint az összes ellenfele együtt.
a "demokrácia védelmében" lépjenek vissza? "közös nemes cél"? WTF? akkor nem marad senki akire szavazni lehetne?
whiterose 2011.11.14. 17:10:44
De mégis hiányzik valami a teljességből.
1.Hány % nem szavazott az mszpére?
2.Hány % nem szavazott az lmpére?
3.Hány % nem szavazott a jobbikra?
4.Hány % nem szavazott az mdf-es jeszre(sexre)?
Na?
no successful 2011.11.14. 17:11:14
"Biztos ki bírják számolni azt is, hogy egy lélegeztetőgép szétszerelve hány nokiásdobozba férne bele. Matematika über Alles. :) "
Vagy másképpen hány lélegeztető gép férne bele az M6-os alagutakba.
szgy 2011.11.14. 17:12:06
Balt 2011.11.14. 17:13:12
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.11.14. 17:16:18
Ki akar Esztergom sorsára jutni?
Jó lenne 2014-ben átélni valami olyan formáció elsöprő győzelmét, akik legalább pár évig nem csak a saját zsebük megtöméséért politizálnának.
Lehetne demokratikus alkotmány, hosszú távra tervezett oktatáspolitika és szegény József Attila pedig végre nyugodtan üldögélhetne a Kossuth téren.
Ja, és szeretném, ha a Moszkva térről közvetlenül eljuthatnék a 7-es metróval a Ferihegyi Repülőtérre vivő gyorsvasútig! :)
Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok! :)))
torró 2011.11.14. 17:20:30
Van ebben a számítás magyarázatban egy kis bibi. Azt tetszett írni hogy már 80%-k nem szavazott a FIDESZ-e.Nos, kedves kárörvendő barátom, azaz igazság hogy ez a80% leszarta az MSZP és a többi jelöltet is tehát ebből kiindulva, mert a matematika az törvény, maximum 40%-k a Fideszre nem szavazók aránya.Vagy még ennyi sem ha figyelembe vesszük a soha nem szavazók létszámát. Ezért buktatok meg, mert eltévesztettétek a pénz leosztását is Így számoltak a sztárjaitok,20% a népnek, 80% a saját zsebbe! És kurvára utálom ha hülyének akarnak nézni.És az hogy a politikára így szavaztak arról nem csak egy párt tehet.Amúgy egy időközi választáskor általában ilyenek az eredmények!
hegyilány 2011.11.14. 17:24:59
A fővárost nem lehet egy lapra feltenni a vidékkel) már csak azért sem, mert ez ország mindig főváros központú volt. Minden szinten.
Tessék már elmenni vidékre, kis városokba, falvakba, ott megkérdezni a népet.
:))
én sajnálom 2011.11.14. 17:26:28
notib 2011.11.14. 17:27:59
A 80 % , aki nem szavazott, az nem nyert, vesztett...
A demokrácia ott kezdődik, hogy elmehetünk, és el is megyünk szavazni...
Az, hogy a DKP nem tudott elindulni, az csak azt jelenti, hogy még nem blamálták magukat, elértek volna, vagy 1,5 százalékot....
Akkor pedig sík hülye vagy, ha lebecsülöd az 52 %-ot. ami ennyi megszorítás (pardon, "átrendeződés, kiigazítás, stb.) után bőven 2/3-ad....
Ha a DKP-ban reménykedsz, hát vizsgáltasd meg magad, Fletó aljas módon kinyírta Megyót, tönkretette az
MSZP-t, vastagon belejátszott a 2/3-ba..., ebben a félőrültben reménykedni annyi, mintha a sínekre feküdnél amikor jön a vonat, és abban reménykednél, hogy a vonat tulajdonképpen nem is jön, csak akkor ébrednél (de akkor már minek), amikor átmegy rajtad...
hegyilány 2011.11.14. 17:28:39
Úgy bizony! Csak az nagyon kevés, hogy a fővárosban kiabálnak, és énekelgetnek.
Az ellenzéki pártoknak országosan, sokkal többet kell majd dolgozniuk.
:)
Ben Franklin 2011.11.14. 17:30:01
fda 2011.11.14. 17:31:40
Meg kellene érteni, hogy annak a szavazatát lehet figyelembe venni, aki szavazott.
Egyébként ha a maradék 60 százaléknak elege van mindenkiből, akkor az ugyanúgy minősíti a vesztest is, nem? Sőt. Most akkor az ellenzékiek, vagy a vezetésből kiábrándultak maradtak otthon?
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 17:32:41
amugy ezek a naridroidok se kepesek elmondani hogy max Moszkva ???
szani a naridroidok felkeszultsege is, mi van mar bolcseszre se fussa a kozalkalmazotti csinyovnyikpalyan?
hegyilány 2011.11.14. 17:33:01
Nahát tényleg nem. Ez is egy fantasztikus eredmény.
:)
2011.11.14. 17:33:14
HighTroller 2011.11.14. 17:33:25
milner 2011.11.14. 17:33:52
Ben Franklin 2011.11.14. 17:36:28
Azt meg hagyjuk már, hogy mennyien nem szavaztak. Unalmas.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.11.14. 17:39:48
Nem hiszem el , hogy nem látjátok emberek hogy hova vezet ez a fideszes ámokfutás.
Itt már nem jobb és baloldalról van szó, hanem a mi országunkról, elindultunk a szakadékba.
A törpék diktatúrája, teljes sötétség, hozzá nem értés, gőgös kivagyiság, arcoskodás, álszent magyarkodás, sunyiság.
Orbán takarodj az olasz mentorod után!
hegyilány 2011.11.14. 17:40:16
Ugyan már! Mi a problémád. Arról volt szó a választások után, hogy a többségi kormány megújitja az országot) Persze megújultunk.
A társadalom egy nagy csoportja, lassan, halad az elszegényedés felé. Az ország pedig a szakadék szélén táncikál :))
hegyilány 2011.11.14. 17:41:58
Tényleg) Unalmas. Milyen igazad van.
A kormány mantrája. Igen.
csuvel 2011.11.14. 17:42:36
Mert én pl. leszarom hogy milyen színű vagy pártállású valaki, ha jól végzi a dolgát. Már pedig Láng igenis jól végzi.
De erről csak az vitatkozzon velem aki maga is ebben a kerületben él.
Rothstein 2011.11.14. 17:42:37
Most meg persze el kellene a trágyát takarítani, amit ezek a vörös tetvek 45 óta felhalmoztak. Mert itt nem 89-ben kezdődött a tánc.
De elárulom, senki de senki nem tudja eltakarítani a szart, mert már túlságosan magasan áll. Hát csődöljünk csak be, a metélt bankosok meg kapják be, szopjanak ők is. Teliszívták a potrohukat a vérünkkel, most jön a diéta. Írják csak le szépen a veszteséget.
hegyilány 2011.11.14. 17:46:18
Ez baromi jó! Egy ilyen" kerületben egyébként lehet hogy nem is olyan nehéz nyerni a kormánypárt képviselőjének. Ahol csak a jólét van.
Majd meg kell nézni, hogy a vidéki, elhanyagolt településeken, melyik párt képviselője tud nyerni a választásokon. Ott kell majd megmutatni. Nem lesz könnyű)
SzabóPatriciaVagyok 2011.11.14. 17:52:25
Mi a bánat ezzel a nemszavazók számolásával a koncepció? Ha még többen nem szavaznak, akkor elkergetjük a parlamentet, és sorsolunk a telefonkönyvből miniszterelnököt? (vagy bármit)
Ha olyan k*va okos a posztíró és látja jól, hogy ennyi sok ember elégedetlen, meg nyilván azt is tudja, hogy ezen hogyan lehet változtatni, hát uccu neki csináljon egy pártot, induljon el a választáson és seperje be azt a 80%-ot, meg is van a 2/3-ad még alkotmányozhat is, olyat amilyet akar.
no successful 2011.11.14. 17:54:22
Nem hát, mert nem értek rá, (kik laknak a II. kerületben?) meg egyébként tényleg egy súlytalan szavazás volt.
2014-ben azért határozottabb részvételre lehet számítani, és szerintem ennél nagyobb jobboldal támogatottsággal.
Nem arról van ugyanis szó, hogy az ellenzék rosszul mozgósított, nem, ellenkezőleg, nagyon is jól. Egyszerűen csak ennyien vannak, a Jobboldali szavazók meg egyszerűen csak nem értek rá.
márta)) 2011.11.14. 17:54:37
Pontosan igy van! Akiknek az egykulcsos adó bevezetésével még inkább többlet jövedelmet tett a zsebükbe a kormány. Másokat pedig elszegényitett. Na ott kell majd nyerni, ahol a kormánypárt nagy vesztesei élnek.
Nem kell elfelejteni, hogy lassan már csak szegények, és gazdagok lesznek. Nyilván az érintett kerület/részlakói utóbbi kategóriába esnek.
:))
csuvel 2011.11.14. 17:55:04
Magam sem tartozom a tehetősek közé, sőt! Szüleim megöröklt 49nm -es lakásában élek amit több mint 20 év OT kölcsön kinyögése után lett a családé.
De!
Abban azért tudok különbséget tenni, hogy ki jó gazda és ki nem.
Már pedig Láng alatt javult az utak állapota, fejlesztették a tömegközlekedést, felújították a parkokat és a játszótereket, a rendelők többsége is megújult. Mind ezt úgy tette a kerület testülete, hogy nincs adóssága!
Horváth Csabika időszakában még csak a közelébe sem értünk ilyen történéseknek, illeve de, egy dologban igen, adósságot sikerült felhalmozniuk.
dr kíváncsivagyok 2011.11.14. 17:57:05
Lencsés lstván 2011.11.14. 17:57:21
whiterose 2011.11.14. 17:58:10
hegyilány 2011.11.14. 17:59:28
Persze! Milyen igaz! Biztosan igy van. Máshova, más önkormányzatoknak meg azért nem jutott pénz, vagy csak nagyon kevés.
Érdekes lett volna, ha nem az "úrinegyedeket" fejleszti a kormány.
:))
no successful 2011.11.14. 18:00:01
"Majd meg kell nézni, hogy a vidéki, elhanyagolt településeken, melyik párt képviselője tud nyerni a választásokon. Ott kell majd megmutatni. Nem lesz könnyű"
Majd főz az MSZP megint egy két gulyást, ingyensör meg ígérettömeg, (írástudatlan roma kisebbség megfelelő helyre X-eltetése) aztán folytathatja a torkoskodást megint 4 évig.
Azt az egyet megígérhetem vidékiként, én ebből az ominózus gulyásból tuti nem eszek.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.11.14. 18:01:26
(Az ilyenek mint Te, rendszeresen járnak szavazni. Na ez a baj!)
torró 2011.11.14. 18:02:07
hegyilány 2011.11.14. 18:02:41
hm. Majd kiderül. Van még idő a parlamenti választásokig.
Ben Franklin 2011.11.14. 18:04:56
SzabóPatriciaVagyok 2011.11.14. 18:05:16
(Nyilván Te nem jársz szavazni. Na ez a baj!)
csuvel 2011.11.14. 18:05:30
Melyik önkormányzatra gondolsz?
VI, VII, XI kerület? Vagy a volt szoci fővárosi testületre?
Térj észre és szavazz reálisan arra a pártra aki jó gazda és nem fosztogató.
Nyugi, Esztergomban én sem a fideszre szavasztam volna.
De Láng bizonyított így ezt értékeltem most, noha tudom hogy így is úgy is csak egy biankót adok és kapok.
hegyilány 2011.11.14. 18:07:33
Milyen gulyásról beszélsz???
Az a probléma, hogy a társadalom egy hatalmas csoportja, a napi politikát értelmezni sem tudja.
Azt hitték a választásokon, hogy jön a kánanán.
No. Ezeknek az embereknek nem kell gulyás, konzerv sem, mert ők azok akik hatalmasat csalódtak.
Egyébként, a történések) arra kell hogy ösztönözzék a pártokat, hogy dolgozzanak keményen, hogy meg tudják szólitani azokat kik most eltávolodtak a politikától.
Nevezzék meg időben jelöltjeiket.
Mert ha nem igy lesz) érdekes? eredmények születhetnek, majd.
:)
no successful 2011.11.14. 18:08:49
"Nem kell elfelejteni, hogy lassan már csak szegények, és gazdagok lesznek. Nyilván az érintett kerület/részlakói utóbbi kategóriába esnek."
Na és a szegénynek több lesz azzal, hogy visszahozzák a többkulcsost? Ne röhögtessél. Az igazi nagy halak Offshore-oznak. Magas jövedelmű alkalmazottakból meg nincs sok.
hegyilány 2011.11.14. 18:09:17
:))
Ben Franklin 2011.11.14. 18:10:16
Namir 2011.11.14. 18:10:49
Segítek. Az emberek
91%- elutasítja az MSZP-t,
94%-a elutasítja az LMP-t,
97%-a elutasítja a Jobbikot.
Kandabula 2011.11.14. 18:13:43
no successful 2011.11.14. 18:13:55
"Azt hitték a választásokon, hogy jön a kánanán"
Órjási tévedés, hiszen az akkori ellenzéknek (mostani kormányerő) retorikájának egyik meghatározó eleme volt, hogy nagy bajban van az ország. (És bizony ez így is volt már akkor is.) Nem hiszem, hogy ebben az országban sok ember hitte volna, hogy itt rögtön kolbászból lesz a kerítés.
hegyilány 2011.11.14. 18:14:25
Esztergomban én sem a fideszre szavasztam volna."
Álljál már le ezzel a mantrával!! Onnan nevezett városból az egész bagázst el kellett volna már zavarni.
Csak az a baj) nagyon úgy néz ki, hogy ott meg a cirkuszért is fizet a kormány.
Szavaztak) persze!!! háromazegyben, ) mellé egy fideszes testületet. Baromi jó!!!!
Azt tudomásul kellett volna venni, hogy nevezett város mindig fideszes volt, mint ahogyan Szeged szocialista. csak utóbbi városban legalább tudták hogyan kell szavazni.
Van különbség nem kicsi, sok!!
Semper Fidelis 2011.11.14. 18:14:29
Ki tiltja meg, hogy változtassál a sorsodon, he?
fidzsi 2011.11.14. 18:16:19
szgy 2011.11.14. 18:16:39
nem szavazott a jobbikra: 97,47%
nem szavazott a lmp-re: 93,96%
nem szavazott a jesz-re: 99,56%
nem szavazott a fidesz-re: 79,58%
nem szavazott a mszp-re: 90,61%
Semper Fidelis 2011.11.14. 18:17:28
no successful 2011.11.14. 18:17:37
"Azt hitték a választásokon, hogy jön a kánanán."
Ja, bocs hülye vagyok, gondolom a 2002-es meg a 2006-os választásokra gondoltál.
hegyilány 2011.11.14. 18:19:01
Miért, most nincs bajban az ország????
Emlékeztetlek, hogy a Bajnai kormány, a gazdasági világválság ellenére) jó" állapotban adta át az országot.
Dehogynem! hitték némelyek) csak annyira nem voltak tisztában a politikával, a történésekkel. hogy a többségi kormányon követelték a kolbászkeritést, Még csak azt sem tudták, hogy azt a Bajnai mondta.
És nem azt mondta, hogy lesz, hanem azt, hogy nem lesz.
Ilyen ez.
:)))))
hegyilány 2011.11.14. 18:20:11
Jaj! Dehogy! 2010-ben hitték némelyek!!
:)
Gazdagréti Jack Bauer 2011.11.14. 18:21:20
Ezt csak azért kellett megjegyeznem, mert jöttek a droidok és láthatóan sötétségbe borult a kommentfal.
no successful 2011.11.14. 18:23:03
"és a Fidesz hány lélegeztetőgépébe kerül az országnak? "
Gondolom elég sokba, ha azt vesszük, hogy a parlamenti pártok központi költségvetésből is kapnak támogatást.
Ez azonban össze se mérhető azzal, ahány lélegeztető gépet venni lehetne abból a pénzből, amit a Szocik meg az SZDSZ-esek eltorkoskodtak.
roxxtar 2011.11.14. 18:23:59
Amúgy ez valami humorblog nem? Mármint komolyan?!
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2011.11.14. 18:24:00
Ben Franklin 2011.11.14. 18:24:48
És főleg hogy jön elqró ahhoz hogy kijelölje az utódját? Ha ez Párizsban történik felgyújtották volna a fővárost.
hegyilány 2011.11.14. 18:25:02
Nyugi, Esztergomban")
Semmi probléma!! Egyébként már nevetséges, és lerágott csont ez a téma.
Úgyhogy. Te is megnyugodhatsz. ez már a legkevésbé érdekes.
no successful 2011.11.14. 18:26:30
"Bajnai kormány, a gazdasági világválság ellenére) jó" állapotban adta át az országot. "
Definiáld már mit értesz az alatt hogy jó állapotban van egy ország. Bajnai csak rápisilt a tűzre, a gond az, hogy már akkor is az egész ház égett.
Ben Franklin 2011.11.14. 18:26:49
hegyilány 2011.11.14. 18:28:47
Micsoda??? Ja meg a MOL. csomag.
Persze, az a Bajnai, akinek egyéves kormányzásáról Merkel és a "többi" vezető politikus elismerően nyilatkozott. Az a Merkel, és azok a politikusok akik most megsugták :)) a görög és olasz kormányfőnek, hogy sokkal jobb lesz ha nagyon gyorsan lemond.
:)
whiterose 2011.11.14. 18:29:35
szgy 2011.11.14. 18:30:27
de azt ugye nem gondolta senki hogy ekkora iszonyatos eladósodást egyik napról a másikra meg lehet szüntetni? közgazdászok kb. 70-80 évet számoltak ha jól emlékszem. persze ez sem úgy hogy közben svájci életszínvonalon élünk. az államadósság az ország közel két évi teljes költségvetése. ha két évig 0 ft-ot költene az állam meg lenne oldva. addig nincs közalkalmazott, nyugdíj, gyes, iskola, orvos, útfelújítás, rendőr, adóhivatal, stb.
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2011.11.14. 18:30:47
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.14. 18:30:54
a Belbudai Szovjet Első Titkárának
Magyarország
Modor elvtárs, kedves Tibor Tiborovics!
Ezen a nehéz órán hidd el, hogy forradalmunk győzni fog! Tudom, hogy a naridroidok micsoda rohamát álljátok ki!
Ugyanakkor hallottam, hogy baloldali elhajlással gyanúsítanak harcostársaid és bakunyinizmussal vádolnak! Tibor Tiborovics, bizalmunk benned töretlen, ne adjátok hát fel a harcot, ott a távoli Magyarországon.
A levelet Gyenyisz Fedorovics elvtárs, megbízható bajtársunk viszi el hozzád, vele üzenhetsz is. Ad rubelt és dollárt is, sajnos többet most nem tudunk költeni, de Ti, ahogy eddig is nyilván ebből is varázslatos eredményeket fogtok elérni.
Addig is elvtársi üdvözlettel maradok a Te
Iljicsed
MOCKBA, 2011. 11. 14.
Világ Proletárjai Egyesüljetek!
híd 2011.11.14. 18:31:09
Ben Franklin 2011.11.14. 18:32:04
Akkor miről beszélsz? Kit érdekel Merkel? Bajnainak annyi a büne hogy a nevét adta ehhez.
hegyilány 2011.11.14. 18:33:54
Te vagy a beteg???
Nagyon úgy néz ki.
Ben Franklin 2011.11.14. 18:35:02
no successful 2011.11.14. 18:35:37
"szórakoztató olvasni a hsz-eket, vicces, hogy mennyien nem értik a lényegét.. :) "
Igen, lehet hogy poénosra akarta venni a posztoló, de ahogy Napóleon is mondta, a vicc olyan, mint a fonal, ha vékonyra sodorják elszakad.
Táskás Tóni 2011.11.14. 18:36:27
hegyilány 2011.11.14. 18:36:41
Miket írsz már??? Gondolkodjál már.!!!
Hát ez röhej. Svájci árak, balkáni fizetés. nem igy akartad irni???
:))
Ben Franklin 2011.11.14. 18:38:07
szgy 2011.11.14. 18:38:55
elfelejtettem összesíteni: 81.60% nem szavazott az ellenzékre.
Szélmalomharcos 2011.11.14. 18:39:29
Az egyik legcsodálatosabb dolog a demokráciában hogy minden csökött agyú félnótás kiélheti magát. Nincs az a baromság, amit ne lehetne megírni tetszés szerint. Ráadásul csak copyzni kell plusz beírni az új neveket, és már megvan a poszt arról hogy tulajdonképpen azok nyertek akik el se indultak a választáson. Aki pedig elindult az lépjen vissza, mert ezt tartja a szerző a demokrácia győzelmének
hegyilány 2011.11.14. 18:39:38
Nevetséges vagy! :)
Kit érdekel Merkel? Bajnainak annyi a büne hogy a nevét adta ehhez. "
Hmm. Pedig érdekelhetne. Persze, a Bajnai stabilizálta az országot. Csak az a baj, hogy a többségi kormány nem azon az uton haladt tovább, amit a Bajnai megkezdett.
bezony
:))))))
fidzsi 2011.11.14. 18:40:24
Táskás Tóni 2011.11.14. 18:40:39
Balt 2011.11.14. 18:42:27
Ben Franklin 2011.11.14. 18:44:04
Másrészt csak a BKV adóssága olyan 7-800 milliárd a nagyságrend kedvéért.
hegyilány 2011.11.14. 18:44:06
Elnézést!!
No további szép estét. Örülök, hogy itt voltam.
Tényleg.
:))))
szgy 2011.11.14. 18:44:18
hegyilány 2011.11.14. 18:45:22
:)))
komissarlajos 2011.11.14. 18:49:09
Oebám, Kövér, kötélgyártó-szíjpéter, az orbán egy idióta!
hegyilány 2011.11.14. 18:49:12
Persze, persze, ! Csak az a probléma, hogy semmi sem megy" úgy ahogy kellene. Az a "fránya gazdaság pedig nem akar működni.
De mindegy, az a lényeg, hogy a "felsőtízezernek" nevezett réteg, még most jól él.
Mások meg haladnak az elszegényedés felé.
Az egykulcsos adón kivül) amiről már leirtam a véleményem. Más adónemek kivetésének kivesézésébe") nem mennék bele, most nem.
üdvözlettel:
hegyilány 2011.11.14. 18:51:45
Elnézést! magas életszinvonal. hm. ez jó.
Hol van??? Kapjál a kis fejecskédhez.
:)
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2011.11.14. 18:53:27
Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2011.11.14. 18:54:43
szgy 2011.11.14. 18:56:52
csi szi 2011.11.14. 19:01:15
A cél, hogy az alja munkáért mindenhol kb. az legyen a bér, mint Kínában vagy Indiában, esetleg Latin-Amerikában, Afrikában és az ennek megfelelő életszínvonal. Miért járna a munkanélküli angol chav-nak teljes ellátás (a hálátlanja nem is értékeli, hanem elmegy fosztogatni, ha nem tud belőle lapostévét venni - jó ezt a n.gerek kezdték), vagy miért járna 1000 ojró minimálbér vkinek csak mert Ausztriában takarít, és nem Csungkingban?
A politikusok csak játékszerek, olyan erőkkel szemben, amik ha akarják az eurozónát is szét tudják verni, nem beszélve a hozzánk hasonló légysz.rnyi országokról. Csak kell hozzá néhány ún. hitelminősítő, ami bóvliba sorolhatja a sorból kilépőket.
Rothstein 2011.11.14. 19:04:14
no successful 2011.11.14. 19:12:58
Aztán senki sem mondhatja többé hogy ááááááá...
Margitka aki mindenkit ismer. Meg a Darbil, vagy mi a franc.
Szerintem őket kéne indítani, mint a "Demokratikus" ellenzék jelöltjeit. :)))))
A II. kerületben pláne.
Táskás Tóni 2011.11.14. 19:14:37
PiBá 2011.11.14. 19:15:32
Balt 2011.11.14. 19:20:23
Semmi baj, hogy eljár valaki szavazni, sőt! (A kommented kifejezetten tetszett, Kuminhoz be is pasztáztam azonosítóval együtt.) A baj azzal van, ha nem érted a viccet. Mert aki végigolvassa a posztot, ha korábban nem is, Püspökladánynál egyértelművé kell válnia. De már a lap címéből is.
Egyébként nagyon jó poszt, rég röhögtem ekkorát! :))
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 19:20:57
vannak a szigoru TENYEK!!!
es ezen nem segit hogy eppen valaki egy szovjet csinyovnyik vagy egy amerikai cowboy!!!
az egyszeruen TENY, hogy Moszvanal allitotta meg a dicso szovjet hadsereg a nemeteket ugy hogy bebizonyitotta a vilagnak hogy igenis a nemet csapatokat a lengyel, majd dan, utana norveg, belga, holland, francia, szerb, gorog szoporoller utan meg lehet ruhazni
(lehet kihagytam valakit esetleg? mindegy amugy mert MAKRO tortenelemi esemeny az a Moszkva volt majd utana Sztalingrad!!!)
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.11.14. 19:21:59
Te tényleg kibaszott okos vagy, lécci taníts még minket a második világháborúról!
MPéter 2011.11.14. 19:22:38
hallari 2011.11.14. 19:22:46
www.masodikkerulet.hu/kerulet/varosreszek/rozsadomb.html
M&Ms (törölt) 2011.11.14. 19:22:46
Arbet 2011.11.14. 19:23:04
2011.11.14. 19:23:05
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111102-szazhusz-milliot-fizet-magyarorszag-a-hitelminositoknek.html
Balt 2011.11.14. 19:23:18
hallari 2011.11.14. 19:25:45
DEGEC 2011.11.14. 19:26:00
csuvel 2011.11.14. 19:30:48
Balt 2011.11.14. 19:32:15
M&Ms (törölt) 2011.11.14. 19:36:34
Várúr 2011.11.14. 19:43:12
hallari 2011.11.14. 19:48:54
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.14. 19:51:01
Fapuma (törölt) 2011.11.14. 19:51:06
Kerlek nezz fel a bongeszod cimsoraba. Ha ott azt latod, hogy modoros.blog.hu... akkor te most kurvara at vagy baszva. Ennek tukreben kerlek, olvasd ujra a posztot es vallava a kommented minden odiumat kommentelj!
Ps. kis segitseg: odium: valamilyen dolognak az a'tka, a kovetkezmenyekent jelentkezo kellemetlenseg, bosszusag.
Koszonom, hogy szolhattam hozzad, te b@rom@rcu!
hallari 2011.11.14. 19:53:51
Balt 2011.11.14. 19:56:25
szgy 2011.11.14. 20:03:16
magyar gyorsnaszád 2011.11.14. 20:06:31
szgy 2011.11.14. 20:07:34
nem volt az 1% sem. a 7 milliárd magyar állampolgár töredéke sem szavazott rájuk :-)))
Táskás Tóni 2011.11.14. 20:12:37
Fapuma (törölt) 2011.11.14. 20:15:15
Gazdagréti Jack Bauer 2011.11.14. 20:20:00
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.14. 20:21:32
Scagnetti 2011.11.14. 20:24:21
Ennyien szavaztak ide, annyian nem szavaztak oda. Kit érdekel? Ez szanyitibi színvonala. Szavazás van, és a Fidesz nyer. Ez a lényeg. Ti meg számolgatjátok a szavazatokat, de sehogy nem tudtok jól kijönni, mert odaát valahogy mindig több van.
Épp most olvastam a nem kicsit fanatikus, cenzorhajlamú Brendel agymenését ugyanerről, bár ő már eljutott odáig, hogy a nép a hibás, mert nem szavazza meg a szarabbnál szarabb ellenzéki jelölteket. A nép a hibás, mert igenis meg kellene szavaznia az utált jelölteket is. Az, hogy az utált jelöltek esetleg tegyenek valamit azért, hogy ne legyenek annyira utálatosak, az fel sem merül. Csak szavazzatok ránk, mert az Orbán az rossz. Ja meg persze hibás az Lmp is, mert nem fog össze a szocikkal. Mert ha megtenné, akkor nyernének. Dehogy nyernének. Az Lmp leírná magát egy életre, ráadásul ők nem is nyerhetnének semmit, mert még ha csoda történne, és együtt lenyomnák a fideszest, akkor is egy másik párt emberét juttatnák be, ők meg lesnének, mint hal a szatyorban.
Ezzel a színvonallal a következő választásokon is nagy pofáraesés jön az ellenzéknek, de meg is érdemlik. Ezekért nem kár.
Vagy jön a Jobbik, és akkor még az orbáni kétharmadot is visszasírja a nép.
samer 2011.11.14. 20:31:06
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.14. 20:34:17
Táskás Tóni 2011.11.14. 20:48:19
Táskás Tóni 2011.11.14. 20:49:48
Táskás Tóni 2011.11.14. 20:51:32
Tj66a 2011.11.14. 20:51:37
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.14. 20:51:54
Scagnetti 2011.11.14. 21:04:45
Táskás Tóni 2011.11.14. 21:07:34
Nge Swazili Mbeko 2011.11.14. 21:09:17
Összes többi: csak jár a pofátok. Mintha érne is valamit.
Scagnetti 2011.11.14. 21:12:48
passzívház tervek · http://www.passzivhaztervek.hu 2011.11.14. 21:13:45
Hülye aki elolvassa! 2011.11.14. 21:29:42
Csak a hülye nyomik hihették, hogy a második kerületben valam komcsi vagy szakállasbácsi párt fog nyerni. No way faszikáim!
CM2131 2011.11.14. 21:37:00
A kommenteket olvasva viszont ijesztő, hogy mennyi funkcionális analfabéta gondolja azt, hogy a gondolatait feltétlenül meg kell osztania a világgal. Politikai oldaltól függetlenül.
Várúr 2011.11.14. 21:38:06
Láttam szovjet katonát. Rád hasonlított, bár kicsit jobban nézett ki. Ha nem ér semmit, amit mondunk, ne tátogj fölötte, mint a partra vetett potyka. Kapd fel a Lenin sapkád, oszt" mehetsz a II, kerületbe kampányolni.
diesel12 2011.11.14. 21:50:19
Táskás Tóni 2011.11.14. 22:01:49
szellőláb 2011.11.14. 22:02:57
Hülye aki elolvassa! 2011.11.14. 22:05:46
Hülye aki elolvassa! 2011.11.14. 22:10:36
Jó éjt!
NA YA! 2011.11.14. 22:11:09
NA YA! 2011.11.14. 22:14:30
Tita nick 2011.11.14. 22:14:35
2011.11.14. 22:19:10
szellőláb 2011.11.14. 22:21:23
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.14. 22:22:03
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 22:23:29
le lett vezetve!!!
a zemberek 60% -nak az 52% -a szavazott rajuk! ez testviirek kozott is 1/3ad, sot ha beleszamoljuk a hataron tuli magyarokat akkor bezony bezony csak egy zsenge 1/5öd van, de ne csüggedjünk testver lesz ez hamarosan 1/6 es 1/7 amig a kommunizmus el nem boritja az egesz vilagot!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 22:41:14
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.14. 22:42:46
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 22:45:51
SvenH. (törölt) 2011.11.14. 22:52:22
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.14. 23:01:45
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 23:06:49
2011.11.14. 23:07:09
Na meg ott lakik Dorina is, aki szegény most mehet Dubajba hosztesznek, ahelyett, hogy itthon maradhatott volna tb-ügyintézőnek. Szívtelenek az emberek!
Táskás Tóni 2011.11.14. 23:10:00
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 23:11:01
Táskás Tóni 2011.11.14. 23:13:21
Táskás Tóni 2011.11.14. 23:14:22
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.14. 23:15:30
2011.11.14. 23:16:05
Tudtommal a Dorina megmentőjeként fellépő politikus a II. kerületben indult.
Dubajban azért maradt még annyi kolbász szerintem, hogy a szorgos fiatal hölgyek előteremthessék a napi betevőt.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 23:26:19
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.14. 23:44:25
KürtiT (Tromb74) 2011.11.14. 23:54:39
Komolyan, úgy bele lovalod magad, mintha BL döntőről lenne szó. :D
görögdráma 2011.11.15. 00:00:00
Jelenlegi listavezető nálam: Szárnyaló Gyémánt az erkélyen
Táskás Tóni 2011.11.15. 00:13:21
Táskás Tóni 2011.11.15. 00:15:20
SvenH. (törölt) 2011.11.15. 01:03:40
Scagnetti 2011.11.15. 06:53:02
Amit írtam, annak a lényegére persze nem reagálsz, mert tudod, hogy igaz.
2011.11.15. 08:30:33
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.15. 08:41:26
2011.11.15. 08:44:38
mrbateman 2011.11.15. 08:55:04
2011.11.15. 09:09:09
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.15. 09:27:29
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.15. 09:35:16
Mitya Ivanov 2011.11.15. 09:39:47
viszont közelítünk afelé, hogy mindez lényegtelen legyen. Államcsőd lesz, Matolcsy miatt. Direkt.
2011.11.15. 09:45:20
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 09:56:49
2011.11.15. 10:05:12
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 10:06:09
mrbateman 2011.11.15. 10:12:55
A nemzetközi helyzet fokozódik!
2011.11.15. 10:32:51
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.15. 10:34:42
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 10:41:50
@Hadrian77: GÁZÁREMELÉS!!!
2011.11.15. 10:46:44
GÉZÁREMELÉS!
mrbateman 2011.11.15. 10:48:18
De ebben az elméletben nem azért adják a forintot, mert gyenge az ország, nem bíznak a gazdaságpolitikában (ha nem totális képzavar ezt annak nevezni), vagy nem azért nem sikerül az aukció, mert reális veszélyt látnának a likviditásunkban.
Nem! Mi jók vagyunk (természetesen), de ők felülírják a reális piaci árazást, mert most meg akarják mutatni, h. ki az erősebb!
A statuálás a lényeg!
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 10:51:33
2011.11.15. 10:53:32
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 10:55:27
mrbateman 2011.11.15. 10:56:37
A minősítés az egy állapotjelentés,...attól, h. bevalljuk, h. nem jól alakulnak a dolgaink még nem fogjuk elkerülni a lemínősítést, sőt...ettől függetlenül hosszú távon megérné transzparensen működni. /ha esetleg ti még vicceltek én meg komolyanveszem helyzet van, akkor boccs/
Ha komolyan foglalkozunk a tudjukkikkel, akkor az IMF is az ő kezükben van, sőt minden ami pénz -és tőkepiac azt a tudjukkik irányítják...mondjuk aktuális problémaja a magyar jobboldalnak megtalálni azt átjárást Kína és a tudjukkik között, mivel az elmúlt 10 évben Kína finanszíroz szinte mindent, ergo ők is wanabezsidók!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 11:00:46
Ennek ellenére én szorítok nekik. Ha ezt sikerül elérniük, akkor az összes faszságuk is elviselhetőbbé válik. Amikor sikerül az IMF függőséget jelentősen csökkenteni, akkor ráérünk majd vitatkozni az olyan kurvára lényeges kérdéseken, hogy az egykullcsos adó miért kétkullcsos és más hasonlók.
Komolyan mondom, még a magánnyugdíj megtakarításomat se sajnálom, ha azt látom, értelmes dologra fordították. Na, ez lenne részemről az optimista hozzáállás. A Valóság sajnos ennél jóval árnyaltabb.
2011.11.15. 11:08:01
Ezeket olvastad? Elég jól összefoglalja a dolgot:
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111102-szazhusz-milliot-fizet-magyarorszag-a-hitelminositoknek.html
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20111031-hitelminositok-hogyan-dolgoznak-mi-alapjan-dontenek.html
mrbateman 2011.11.15. 11:09:05
A karvalytőkét lerázhatjuk bármikor, csak és kizárólag rajtunk múlik...a megoldása is jóval egyszerűbb, mint ahoyg gondolnánk, nulla deficites működés, de évekre, évtizedekre, az államadósságot pedig visszafizetgetjük, újratárgyaljuk helyzettől függően.
A jelenlegi óriási eredmény a 3% alatti hiány, na ebből kell szufficit, vagy 0,0%. Ez az önállóság!
mrbateman 2011.11.15. 11:14:20
fidzsi 2011.11.15. 11:19:24
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 11:19:35
Orbánra mindigis jellemző volt az a hozzáállás, hogy nem akar jóban lenni senkivel, pontosan tudja, hogy bizonyos cégek egyszerűen nem tehetik meg hogy elmennek, vagy nincs értelme egy "üres országnak" mondjuk az osztrák és a román filiálé között.
A kormányérdek a status quo fenntartása mellett szól, reformáljon, akinek hét anyja van, meg aki nem akar lopni.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 11:24:54
A költségvetési hiányt ideig-óráig lehet úgy csökkenteni, hogy leküldjük a népet kutyába, illetve lenyúljuk a megtakarításaikat, de ezen az úton nem lehet messzire jutni. Az állam kiadásait is csak egy bizonyos szintig lehet csökkenteni. Előbb utóbb szükség lesz komolyabb gazdasági növekedésre és az istenadta nép támogatására is.
2011.11.15. 11:25:44
@Professor Pizka: tavaly kellett volna nekik elkezdeni a reformokat, akkor eredménye is lett volna és a következő választásokon is lehetett volna jól szerepleni. Orbán elvesztette az elmúlt nyolc évben az ütemérzékét és a lavírozóképességét, amiket olyan jól használt 98-02 között.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 11:39:28
Ezt talán azzal lehetne kicsit korrigálni, ha a politikai elit valóban felelőségrevonható lenne tetteiért, amihez ugye nekik kellene megteremteni a jogi körülményeket.
mrbateman 2011.11.15. 11:43:27
Sajnos én ezt a túlmozgásos buzgóságot látom, belekapnak mindenbe, számolgatás, elemzés nélkül...az egyetlen szempontjuk a dolog politikai megítélése, költség-haszna. Annyi előrelépés van, h. most itt a szakadékhoz viszonylag közel visszavettek az arcból és óvatosabbak lettek...most az a taktika, h. valamit jó hangosan beugatnak(persze előtt most sem matekozzák le) aztán napokig lapítanak, mint szar a gazba, Szíjjártó és Gíró-Szász egymással ellentmondó nyilatkozatokat tesz, közben figyelik a közvéleményt (még mindig nem számoltak utána) aztán ha nincs akkora csörömpölés, akkor megszavazzák. Lásd: EVA tv.
@Hadrian77: Ez igaz, sőt a kettő között komoly összefüggések is voltak, de ha azt állítjuk, h. azért volt recesszió Japánban, mert szufficites volt a költségvetésük az bizony a post hoc típusú tévedés tankönyvi példája lenne!:-)
@KürtiT (Tromb74): A szerzett jogokból leadni soha nem egyszerű! Ha teszem azt Merkel csökkentene 20%-ot a kiadási oldalon, akkor óriási balhé lenne, pedig az a szint még mindig lényegesen magasabb a magyarnál és tulajdonképpen mi sem halunk éhen!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 11:44:56
2011.11.15. 11:55:20
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 11:57:23
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 12:02:06
Mitya Ivanov 2011.11.15. 12:02:33
hát nem értitek, hogy ez már a bőrünkre megy??????!!!%/!+""!%"+/+""/"/"+/
mrbateman 2011.11.15. 12:08:19
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.15. 12:12:29
Nagy szükség lett volna a Ténytárra meg a VV-re olyan 2006-2007 körül is, kár, hogy csak most jutott eszükbe, hogy blogolni kéne profi módon. Igaz, mi is csak 2008-ban kezdtük :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 12:14:20
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 12:22:51
Persze nem az a megoldás, hogy bemutatunk az IMF-nek, nem valószínű, hogy lefossa a bokáját tőlünk, de szép lassan azért nem ártana kievickélni segítő karjai közül.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 12:36:10
Na, akkor majd újra tárgyaljuk a témát.
Mitya Ivanov 2011.11.15. 12:36:30
Én nem pénzezek többé, hanem megyek és bespájzolok krumplit, meg kávét és cigit, utóbbi kettő nagyon jó cserealap az igazán szűkös időkben. Ez már régen nem MAtolcsyról szól, meg Orbánról, vagy a forint mélyrepülésén milliárdokat kereső spekulánsokról szól, hanem a túlélésről.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 12:43:21
Édy, aki Endre 2011.11.15. 12:43:25
Mindig azt szoktam kérdezni, hogy vajon az aktuális gazdasági teljesítmény (akár cég, akár ország) és a különféle pénzügyi szervezetet és minősítők meglátásai között miféle kapcsolat létezik?
Mert ugye tényleg meg lehetne kérdezni például a minősítőket, hogy vajon miért pont most, itt és így nekik kell hinnünk a minősítésüket illetően, amikor eléggé kínos eseteik voltak régebben ezen a területeken, amely balfékség vége pl. a kongresszusi tetemrehívás volt.
Miért adunk olyasvalakik nézeteire, akik már nem egyszer megégették magukat?
És ki őrzi az őrzőket?
Édy, aki Endre 2011.11.15. 12:47:31
"A gond most ott van (nem csak Magyarországon, hanem mindenütt), hogy elillant a bizalom abban, hogy a mostani világgazdasági rendszer fenntarthatóan tudja biztosítani a fejlett gazdaságok (beleértve Magyarországot, mint EU-tagot) mostani életszínvonalát."
Mennyiben releváns ez az általánosságban idevetett "bizalom"? Kinek a bizalma? Miért az övéké? Miért jogosultak a bizalmukra hivatkozva másokat minősíteni?
És miért látható az, hogy olyankor meg volt bizalmuk, amikor annak a bizalomnak a vége csúnya pofáraesés lett?
Másképpen: Kik is ezek a bizalommal kufárkodók és egyáltalán honnan is merítik az önbizalmukat?
Vagy fordítsuk meg: Mi van akkor, ha az országok jelentik ki róluk, hogy nincs bizalmuk bennük és nem hisznek azoknak a jóslatoknak, amelyekre alapozva ők nyilatkoznak?
Bárki el tudja mondani - legalább annyira profi módon -, hogy kiben bízik és kiben nem.
Szerintem.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 12:52:42
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 12:54:30
Erre van egy rövid, és egy hosszú válasz.
A rövid és népszerű válasz: A ZSIDÓK
A hosszú (és igaz) válasz: mindenki - te, én, Náncsi néni. A piacon ugyanis milliónyi befektető mozog, és még a legnagyobbak mögött (nyugdíjalapok, befektetési alapok, bankok) is még sok millió kisbefektető áll. A hitelminősítők nem itélkeznek, hanem MÉRNEK: mérik, hogy az adott helyzetben a piac mekkora bizalmat szavaz egy adósnak. Naná, hogy hibáznak közben - a világgazdaság mára már túl összetett ahhoz, hogy bárki is teljesen átlássa. NEm is muszáj hinni nekik, de akkor felmerül a kérdés: és akkor kinek higyjél?
2011.11.15. 12:55:49
Lehet úgy auditáltatni egy céget, hogy patyomkin falut csinálok belőle arra az egy napra, amíg ott vannak az auditorok.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 12:58:42
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 12:59:14
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 13:00:45
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:01:11
"A hitelminősítők nem itélkeznek, hanem MÉRNEK: mérik, hogy az adott helyzetben a piac mekkora bizalmat szavaz egy adósnak."
Elvileg így működne. De ez a demóverzió. Tőzsde dettó ugyanez a móccer. Példa: Egy cég, ahol egykoron dolgoztam, az előző öt pénzügyi év során mért legmagasabb féléves profitját tette közzé, de a részvények értékei 30%-ot estek egy hónapon belül.
Egyre inkább az a véleményem, hogy a minősítők nem tudnak precíz méréseket bemutatni annak igazolására, hogy a minősítésüket miképpen hozták meg. Inkább hasraütés-jellegűnek tűnik egyre inkább ez a minősítősdi.
Nézd meg az ország mutatóit, hasonlítsd össze a huszonhetek mutatóival - például - és aztán magyarázd el, hogy vajon miért lennénk mi bóvlik másokhoz képest, akik ugyanolyan vagy rosszabb mutatókkal rendelkeznek, de mégis klasszisokkal jobban mutatnak minősítgetésileg.
Bizalom és mérés? A bizalom nem számszerűsíthető.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:01:50
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.15. 13:02:34
www.portfolio.hu/gazdasag/dul_a_haboru_europaban_a_hitelminositok_ellen_2.158315.html
Az Európai Bizottság javasolni fogja azon európai országok hitelminősítésének felfüggesztését, amelyek nemzetközi támogatásban részesülnek, illetve azokét, amelyek osztályozása növelné a piaci bizonytalanságot - mondta hétfőn a témában illetékes francia uniós biztos.
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:03:28
"Lehet úgy auditáltatni egy céget, hogy patyomkin falut csinálok belőle arra az egy napra, amíg ott vannak az auditorok."
És lehet ez fordítva is. Mutathatják az auditorok is gázosnak a jól menő céget, ha éppen a háttérben felvásárlási szándék húzódik meg.
Persze, természetesen, nem közvetlenül és nem kimutathatóan.
Egy-két jól elhelyezett és sugalmazott pr-cuccos nagyon hasznos lehet.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:04:32
Faszt nem.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 13:09:05
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:11:39
"Ergó egy magyar állacsőd esetén a bankod tönkremegy és te keresztet vethetsz a megtakarításaidra."
Ergo... Még nem nagyon láttam államcsődöt mostanában. És még egyelőre sokkal jobban állunk a gazdasági mutatóinkat tekintve sok olyan országgal szemben, ahol - elvileg - hamarabb kellene bekopogtatnia az államcsődnek (vagy lehetőségének), mégis frankóbbnak értékelik őket.
Ki érti ezt?
mrbateman 2011.11.15. 13:14:33
Megvárták míg felveszem a szuzukimra a 120 hónapos hitelt, aztán két hónap múlva, amint vége lett az olimpiának - a gecik még ezt is úgy csinálták, h. mindenki vegyen TV-t hitelre, h. tudja nézni a magyar aranyakat - valakik (azóta már tudom, h. a zsidók) nyomtak egy-két entert és elkezdett emelkedni a törlesztőm. De kibaszok én velük! Ki én ha addig élek is!
Azzal nem számoltak, h. én majd jól a zorbánra fogok szavazni, és azok majd tudják a módját, h. hogyan kell ezeket a nyikhajokat megtáncoltatni! Nem lennék most a helyükben!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:15:26
Jó az elképzelés, hogy konkurenciát teremtenek a minősítőknek, meg jól beszabájozzák őket, de ettől még nehéz elérni, hogy a befektetők is ebben a szellemben gondolkodjanak.
Ráadásul magyarország esetében azért nem csak a minősítések teszik óvatossá a befektetőket. Van számos olyan kormányzati intézkedés, ami elgondolkodtatja őket.
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:16:00
Ki vele!
2011.11.15. 13:18:24
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:18:36
A minősítők ugyanúgy részei - sőt kifejezetten integráns részei - ennek. Nem inoghat meg a bizalmuk. Éppen ezért.
Ez ismét efféle utólagos magyarázat. Amikor megy a szekér, akkor mindenki örül, hogy ez a gazdasági rezsim a legmenőbb - ld. korábbi globalizációs ajnározások -, aztán meg amikor jön a gebacc, hirtelen megokosodnak.
Késő, késő.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:24:01
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 13:24:10
@Hadrian77: @Édy, aki Endre: Bármilyen minősítés, legyen az kvantitatív vagy kvalitatív, objektív vagy szubjektív, előfeltételezéseken, ha úgy tetszik axiómákon alapul. A bizalmi válság egyik oka, hogy bizonyos alapfeltételezések nem bizonyultak igaznak. Ha az az alapfeltételezés füstöl el, hogy "az amerikai árak a belátható leghosszabb távon is emelkedni fognak" akkor azt lehet úgy tekinteni hogy itt valakit elvakított a pénzéhség, és megérdemli ami van.
Egy másik axióma vagy harminc éve dőlt meg, miszerint az államok békeidőben korlátlanul fizetőképesek. Ez egyrészt objektíve nem így van, másrészt itt Európában az integráció miatt az államok hagyományos menekülési stratégiái (infláció felzavarása, mindenféle megszorítások és más praktikák) majdnem teljesen megszűntek.
További tényező, hogy pont az európai integráció és az ekként végbemenő pénzintézeti centralizáció (magyarul: egyes bankok kurva nagyra híztak) okán magáncégek lettek akkorák, hogy egy-egy manőverük országok sorsát határozza meg (lásd Daimler-Benz és VAG Magyarországon) .
Ezzel a helyzettel a hitelminősítőknek lehet hogy már régen rutinosan tisztában kéne lenni, de úgy tűnik nincsenek, és ez hibákat szül.
Ezeket a hibákat tetézi az egyes államokkal kapcsolatban még élő sztereotípiák rendszere. Például ilyen az, hogy Magyarországon ha nagyon nagy gáz van, akkor jön egy Fock Jenő, egy Németh Miklós, Bokros Lajos, Bajnai Gordon. Az olaszoknál meg ha kurva nagy a gubanc akkor bizonyos gazdag famíliák a zsebükbe nyúlnak. Ezek akár komplett jól kiszámolt előrejelzéseket is a kukába küldenek holmi rövidlátó "múltkor is ez volt" tapasztalat alapján.
Látszik tehát hogy a minősítő cég sem tévedhetetlen, de ez nem változtat azon a tényen hogy nagyon nagy mennyiségű tőke mozog vagy nem mozog a döntései alapján. Ezt pedig akkor is illik figyelembe venni, ha tudjuk, hogy téved. A kocsmában a kétméteres, mázsás kopasznak a viperával a kezében igaza van és punktum.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.15. 13:31:14
Ez nem zsarolás persze, nem védelmi pénz meg ilyesmi :) megértem őket, hogy a bankadó meg a végtörlesztés miatt rossz kedvük van.
2011.11.15. 13:31:23
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:34:23
De nem erre vonatkozott a kérdés.
Betűket meg számokat én is tudok egymás után dobálni. Más kérdés, hogy ez mennyire releváns. :)
blur7 2011.11.15. 13:36:00
Az IMF elnökei között a ti tudjátok kik (egyszer nekem is megsúghatnátok, olyan kíváncsi vagyok) aránya 6/11, a Világbanknál 8/11. Lehetne folytatni.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:37:28
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:38:51
"A kocsmában a kétméteres, mázsás kopasznak a viperával a kezében igaza van és punktum."
Csak ők nem azok, hanem gyíkarcok, akik legfeljebb kopaszokat tolnak maguk előtt.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:38:57
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 13:39:24
@Édy, aki Endre: nem túl ismert tény, mert kevesen értenek hozzá (én is csak egy kicsit) hogy Magyarország jogrendszere egy kalap szar, gazdasági szempontból. Lehetnek kétszer ilyen jók a mutatóink de ha fogsz egy átlagos mondjuk feldolgozóipari céges kintlevőséget, és elosztod az átlagos eredményes behajtásával, vagy a behajtására fordított napok számával, cifra dolgok fognak kiderülni.
Aztán ott van impotens kormányaink régi adóssága a halasztott finanszírozás korlátok közé szorítása. Amíg előfordulhat az, hogy cégek más cégeket 90-120 napos fizetési határidők eltűrésére tudnak kényszeríteni, addig a védendő és segítendő kkv szektort minden hónapban nyomja pár tucat milliárdocska finanszírozási költsége. Erre az előző kormány magasról tett a mostani meg úgy van vele, hogy ne csak a multik kapjanak belőle, hanem a CBA is.
Ilyen gondból van még vagy ötven (ezek csak a fontosabbak) amelyeknek megoldása az utóbbi húsz évben nem történt meg és ezek termelik újra a problémákat, amelyek miatt jön a menetrendszerű következő Bokros. A hitelminősítőnek meg valahogy ezt a problémát árazni kell. Ő meg árazza, mert ezért fizetik. Hogy vannak ilyen problémák, az viszont nem a hitelminősítő hibája.
2011.11.15. 13:40:21
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:41:07
"bizalom = azt csinálják-e, amit jónak látunk."
Én is így sejtem, de éppen ez utal arra, hogy a procedúra mennyire amatőr.
Mert ugyebár egy dolog az, hogy az egyik kérőnek (az a mágikus piac, amelyekre mindig nagy előszeretettel hivatkoznak, bár még sosem látta senki) akar tetszeni az eladósorban lévő jányka vagy pedig a másik (ország) kegyét keresi.
Ernoke 2011.11.15. 13:43:14
@blur7: a wtcnél meg 9/11 volt, nyilván ezt akarták megszüntetni a házhoz menő repülők
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:43:50
Ez a helyzet évek óta fennáll. Akkor ebből azt a következtetést kellene levonnunk, hogy mivel - állítólag - nincs nagy változás a módszerben, ezért a minősítésnek is meg kellene egyeznie a korábbiakkal.
Most viszont azt látjuk, hogy folyamatosan romlik, miközben ez nem jár együtt mindazon dolgok romlásával, amelyekre itt voltál szíves hivatkozni.
Nem ad rá precíz magyarázatot.
mrbateman 2011.11.15. 13:45:22
Amikor a dollárt - mint Bretton-Woods után világvaluta - levetták az aranyról és a kétszintű bankrendszerekben a jegybank és a ker bankok korlátlanul tudtak likviditást bővíteni a hitelpénzzel, azzal előrevetítették annak a lehetőségét, h. a meglévő eszközök túlárazottak lesznek, valamint elfogyasztunk olyan javakat, amit nem mi termeltünk meg (sőt még meg sem termeltek, hoppá)
A pénz mögött nincs fedezet, az adósságokat soha nem fogják visszafizetni...ezt a békát már mindenki lenyelte...az egyedüli para, h. a likviditás (=bizalom) meglegyen és az éppen aktuális törlesztőt fizessék...amikor valakinek gondja támad a likviditással akkor vannak a gondok, ha ez nagy súlyú szereplő (bank, bef. alap, ország) akkor sok érintett van (akik majd szintén nem lesznek ez miatt likvidek, és még több érintett lesz) és sok az instrumentum aminek - a valós kockázatot tartalmazó - áráról újra el kell gondolkodni, a veszteséget leírni, de előtte elkezdődik a feketepéterezés, ahol mindenki tudja, h. valaki szopni fog, de ne én legyek az.
Ezt hogyan oldják meg évtizedek óta, leviszik a meghatározó valuták kamatát 0,5% közelébe és hitelpénzt nyomnak ki, az adós fizet, para elszáll, ezzel a korábban túlárazott eszközök hirtelen értékvesztését ledolgozzák, eufemisztikusan azt mondják, h. visszatérjen a befektetői bizalom.
özben egyre több a virtuális pénz a rendszerben, ezért likviditási zavar esetén egyre több érintett lesz, és egyre volatilisebb lesz az árfolyamok mozgása, az átlagember meg azt hiszi kurvanagy válság van. Nincs válság, a világ egy része kamu, ezért természetes, h. az asztalnál ülők időről-időre elkezdik vizsgálni a lapjaikat és sokszor akár ok nélkül valamit elkezdenek dobálni, mást meg gyűjteni!
Nem kell beszarni, ilyenkor lehet a leggyorsabban a lehető legnagyobb pénzeket keresni!:-) (érdemes éveket elbaszni és tesztelgetni short stratégiákat, végigfuttatni ugyanazt különböző tőkeáttéttel, stop szintekkel, stb anyagilag megér(het)i)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 13:47:29
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:50:37
Viszont ha lenne egy kis bankocskám néhány magyarországi fiókkal, esetleg egy nemzetközi cégem magyar érdekeltségekkel, akkor most morgolódnék és a számológépemmel babrálnék, hogy megéri-e ez nekem.
blur7 2011.11.15. 13:57:06
Édy, aki Endre 2011.11.15. 13:57:53
Ez aranyos (tovább is küldtem), de ez sem ad magyarázatot. :)
Szóval?
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 13:59:44
Elküldhetjük mi őket a retkes kurva anyjukba, de feszt nem mennek.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 13:59:45
2011.11.15. 14:01:48
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 14:03:24
2011.11.15. 14:07:13
Édy, aki Endre 2011.11.15. 14:07:43
Ne is számíts arra, hogy te lehetsz a minősítő. :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 14:10:12
Édy, aki Endre 2011.11.15. 14:10:47
"A minősítő megmér X dolgot és gondol Y dolgot és a végén mond három betűt, és ez alapján eldől hogy pár ezer behugyozó amerikai nyugdíjas pénze itt kamatozik vagy máshol."
Igen, és erre fel kérdeztem még azt - bár korábban -, hogy mennyiben releváns ez?
Nem csupán azoknak, akik meghozzák, hanem azoknak is, akik ennek alapján hoznak döntést.
Mert ez így: amatörizmus.
Alapszintű.
2011.11.15. 14:12:34
@KürtiT (Tromb74): talán nem így van?
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 14:21:06
Te vagy Shlomo Goldstein bróker New York-ban és pár ezer behugyozó amerikai nyugdíjas azt mondja, csinálj neki portfóliót a sok pénzéből. Amellett, hogy nagyon faszán tudsz bumeráng alakú görbét rajzolni egy koordináta-rendszerbe, és annak a hasán rámutatni az optimum-pontra, azt meg kéne tölteni számokkal. Ráadásul, az optimális haszon/kockázat arány eléréséhez szükséged van egzotikumok beépítésére a portfóliódba. Namost Magyarországról annyit tudsz, hogy az egyik nagybácsikád hászid lett és a rebbe aki hülyeségeket beszél neki, annak az ükapja ebből az országból származik. De a másik rebbe ükapja meg Romániából. Neked azt mesélte a grószmutti, hogy az ükapád aki egy igen mutatós jingli volt újkorában, az Szlovákiából jött, bár akkor az még Magyarország volt.
Namost neked venni kéne valami elég magasan kamatozó, ugyanakkor mérsékelten kockázatos instrumentumot, erre a közép-európai EU-tagok államkötvényei jónak tűnnek. De hogy döntesz?
1. Beiratkozol egy drága magánegyetem vonatkozó szakára és évek alatt Közép-Európa expert leszel
2. Felhívod Jiftach-ot és Abnert, hogy ők mit tudnak
3. MEgnézed valamelyik minősítőnél, hogy most melyiket érdemes venni.
mrbateman 2011.11.15. 14:22:48
mrbateman 2011.11.15. 14:25:05
Édy, aki Endre 2011.11.15. 14:25:13
Well, I can clearly see a business case here.
Köszike, elgondolkoztatott nagy hirtelenjében. :)
Ha bejön, meghívlak egy kóser málnaszörpre. :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 14:28:39
Please upload your brief (one page!)memo (don't forget it shall begin with "I recommend...") and your calculations by 11am Monday. Neat Excel tables with working formulas will be greatly appreciated.
Prof. Miller
(ilyenkor kezdett jönni a hab a szám szélén)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 14:38:40
Édy, aki Endre 2011.11.15. 14:43:26
I recommend you take a break, dude. :)
fidzsi 2011.11.15. 14:57:24
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 14:58:02
fidzsi 2011.11.15. 15:08:44
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 15:14:52
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 15:26:05
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.15. 15:29:19
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 15:35:21
fidzsi 2011.11.15. 15:39:46
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 15:40:43
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 15:49:53
A prágai nagy árvíz alatt szerzett tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy az ivóvíz és a gyertya a legalapvetőbb szűkséglet egy esetleges káosz eljövetelekor, ezek, valamint a tartós élelmiszerek fogynak el legkorábban.
fidzsi 2011.11.15. 16:32:46
2011.11.15. 16:36:49
fidzsi 2011.11.15. 16:57:57
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 17:04:53
Ezt nagyjából a kormány is belátja, persze kicsit erősködnek ellene, de csak szóban, nem tettekben.
Az orbánizmus meg kevéssé fontos, amíg értelmes alternatíva nem mutatkozik. Az a helyzet, hogy ma nincs magyarországon párt, aki ezt jobban csinálná. Rosszabbul meg nehéz lenne.
2011.11.15. 17:07:19
2011.11.15. 17:09:42
"Két dolog van e világon ami mindég biztos:
lapjára es a tehénszar, s a politika piszkos."
Ez egy falvédő szöveg, de lefedi az összes kommentet.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 17:17:55
KürtiT (Tromb74) 2011.11.15. 17:20:48
2011.11.15. 17:32:07
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.15. 17:34:59
fidzsi 2011.11.15. 17:39:34
SvenH. (törölt) 2011.11.16. 02:57:26
facca gyerekekk naggyon facca
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 08:45:51
2011.11.16. 08:57:56
mrbateman 2011.11.16. 09:10:36
Viktor lehet elmenekül a pofonok elől és majd 14-ben visszajön, ezzel járnánk jobban, mert ha nekiáll széllel szemben pisálni, az fájdalmas lesz.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 09:53:56
Feltehetőleg @Hadrian77: -nak lesz igaza, visszavonul kicsit a háttérbe, miniszterelnöknek meg valami szalmabábut tolnak előre.
Nem hiszem, hogy elönti az agyát a takony és egy államcsőd árán is tovább fogja nyomni a szokásos szöveget.
Vuvuzela 2011.11.16. 10:04:54
mrbateman 2011.11.16. 10:16:03
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 10:25:17
Viszont az újabb megszorításokat, ami feltehetőleg most már az eddig jól járókat érintené, nem nagyon tudná keresztülvinni.
Ernoke 2011.11.16. 10:26:59
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.16. 10:37:26
A nagy lófaszt, egyszerűen bejelenti,hogy új irányt vesz a forradalom. Novaja Ekonomicseszkaja Polityika, ha valakinek esetleg így ismerős.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 10:45:19
Ezért képes a valós hatalom érdekében lemondani a névlegesről, csak egy pár évre természetesen.
Ezért valószínűbbnek tartom, hogy még az IMF célozgatása előtt, önként vonul vissza valamiféle idióta indokkal, amiben a "haza érdekei megkívánják", illetve a "nehéz idők, nehéz döntéseket szűlnek" fordulatok feltétlen szerepelni fognak. Tulajdonképpen mártírt fog csinálni magából, az IMF-ből meg továbbra is patás ördögöt.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 10:48:44
2011.11.16. 10:51:47
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 11:04:41
A környezetétől, egésszen az utóbbi hetekig nem nagyon kapott őszinte kritikát, nem kellett a táboron belüli eltérő véleményekkel megküzdenie.
Sajnos az a szocializációs közeg, amiben politikusként felcseperedett, törvényszerűen pszichológiai problémákat eredményez. És itt nem arról beszélek, hogy elmebeteg lenne, de egy oktalanul agyon dícsért, majom szeretettel nevelt gyerekhez hasonlóan ő is elszakadt a realitásoktól, viselkedése meg antiszociális tüneteket mutat.
mrbateman 2011.11.16. 11:05:35
Továbbá a sima 2/3-al eszméletlen gyorsaságba váltott a kormányzati munka (persze az adminisztrációt is kiferélik, kell a hely a Kondrát lányoknak és társaiknak...de ezt már nem is mondom, mert ezt a kapitális öngólt mindegyik barom belövi, közben még büszkén ki is húzza magát) míg korábban azért bármilyen ötletet egyeztetni kellett a koalíciós partnerrel, szakmai szervezetekkel, stb...addig ma hála az egységfrontnek, ha valaki kitalál valami érzésre működő, de le nem egyeztetett, modellezett fasságot, akkor másnap este 7 kor tv lesz belőle.
Korábban azért az egyeztetéseknek hála ezek a baromságok másnap a népszabadságban/magyarnemzetben jelentek meg maró gúny kíséretében, és egy pár nap múlva az egész ország az előterjesztőn röhögött, a szakma tételesen megcáfolta miért és mekkora baromság ez, mekkora károkkal fog járni!
Most ez nincs! Annyira begyorsult a dolog, h. csak utólag lehet röhögni/rémüldözni.
Ha innen nézzük, akkor Orbán régen sem volt tehetségesebb, csak nem volt akkora lehetősége, h. alkalmatlanságát kellően bizonyítsa!:-)
2011.11.16. 11:10:06
@mrbateman: na ja, de legalább megmagyarázta, hogy azért kicsi és puha, hogy ne fájjon, és úgy magyarázta el, hogy el is hitték neki.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 11:18:58
A piaci elvárásokról szerintem Altoid vagy mr. Bateman többet tudna mondani. Szerintem egyszerűek. Stabil piaci körülmények, tervezhető haszon.
A megvalósításuk viszont nehézkes, bonyolult, hosszantartó. Az idő pedig elfogyni látszik, és ez nem a Fidesz hibája. Az ő hibájuk az, hogy elszámították magukat és nem nagyon hagytak menekülő útvonalat.
Ernoke 2011.11.16. 11:23:42
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 11:34:21
Sajnos nem jól használták fel, és nem dolgoztak ki "B" tervet. "A" tervet is csak vázlatosan, ahogy azt mrbateman is leírta. Bíztak abban, hogy a (előző!?) válság után észheztérő unió majd magyarországot is húzza magával. Német gazdasági kapcsolatok, egyebek.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.16. 11:35:24
Ezzel eltűntek a Fideszből, de legalábbis háttérbe szorultak az olyan ösztönös politikusok mint pl Szájer vagy Pokorni. Ezzel önmagában rugalmatlanabbá vált a Fidesz. Fokozza a rugalmatlanságot az is, hogy éveken át két célra volt beállítva a párt: 1. Gyurcsány eltakarítása mindenáron 2. a nagypárti működés finanszírozása mindenáron, hiszen nekik nem álltak rendelkezésre olyan feneketlen pénzeskutak, mint amilyeneket Hagyó vagy Hunvald üzemeltetett.
Mivel az ösztönös politikusok nem tudnak beleszólni az irányításba még annyira se mint régen, a Fidesz politikailag rugalmatlan, esetében legfeljebb marketingről beszélhetünk.
Ráadásul, mivel kormánypárt eleve nem engedhet meg magának olyasmit, amit az ellenzéki pártok igen. Most nem a hagyományos "mindent ellenzek" mentalitásra gondolok, hanem arra hogy legyen több platform, vagy akár több párt és derüljön ki, hogy melyik ösztönös politikus écái képesek megragadni a választók tömegeit. Az MSZP most ezt csinálja, zajlik a természetes politikus-evolúció, amelynek a győztese majd anyagilag és szervezetileg is nagy erőforrásokat fog tudni maga mögé állítani. Mellesleg ezek miatt az erőforrások miatt szemlélem némi szkepszissel a mindenféle újellenzékieket.
Orbán visszavonulásával kapcsolatban a témát feldobó véleményvezér blog megfeledkezik arról, hogy ez az esemény nagyobb hatalmi vákuumot okozna, mint amilyen 1989-90-ben volt.
A magyar politikának egyébként is van egy nagy látens hiánya: a hiteles konzervatív párt hiánya. Korábban a megállapodott középkorúak pártja az MSZP volt, nos az se nem hiteles, se nem erős. A Fidesz önmeghatározása szerint polgári, valójában populista centerpárt, hazafias retorikával. A Jobbik radikális parasztpárt, az LMP urbánus rétegpártocska.
Orbán visszavonulása azt jelentené, hogy szabaddá válnának a "nemzeti, polgári, rend" hívószavak, és emögé nagyon hirtelen zúdulna be pár milliárd forint. Hogy ki vezetne ilyet, nem tudom, de a Fidesz, nem látványosan óriási gyűjtőhelye az elnyomott önjelölt miniszterelnököknek. A kijelölt utódnak esze ágában se lenne szerintem Orbánt visszaengedni, ezzel az egésszel Orbán akkora kockázatot vállalna, amekkorát életében eddig sose. Ehhez képest a székházeladás semmi se volt.
Van egy olyan forgatókönyv is ám, hogy Szijjártó szépen kiáll és közli, hogy az IMF már annyira könyörgött hogy visszajöhessen, mert ilyen kamatokat sehol se kap, hogy visszaengedtük. Punkt. Azt hogy ezt a véleményvezér blog ezer olvasója vagy a modoros blog húsz kommentelője nem hiszi el, senkit nem érdekel. Mari néni és Józsi bácsi annyit lát, hogy jé, nem drágul tovább a benzin, lejjebb megy az euró, Viktor megoldotta, nem adta olcsón a bőrét, lám-lám az IMF-et is megszelídítette.
Röviden: itt mindenki azt hiszi, hogy ekkorát hazudni nem lehet. De lehet.
mrbateman 2011.11.16. 11:38:33
Zseniálisnak talán nem, viszont mindenképpen tehetségesnek tartom a hatalom megszerzés/gyakorlás és politikai lavírozás témakörökben...de életében mást még egy percig nem is csinált 20 éve ezt gyakorolja...viszont úgylátom nála a hatalom is ilyen l'art pour l'art dolog, mert tevékenyen működtetni nem nagyon megy.
Ehhez képest a pufajkás, alkoholista káderpolitikus H. Gyula egy valódi üstökös, aki már viszonyítási alapként is önmagában gáz, hátmég alulmaradni vele szemben!
Édy, aki Endre 2011.11.16. 11:40:52
index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/16/gyamsag_ala_helyeznek_a_hitelminositoket/
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.16. 11:44:15
2011.11.16. 11:45:41
@Professor Pizka: volt már pletyka egy új pártról, amit Schmidt Mária gründol. Ha Orbán menne és egy jobbos szakértői kabinet alakulna, akkor lenne idő egy utódot felépíteni.
Édy, aki Endre 2011.11.16. 11:46:17
Azon túlmenően, hogy a meglátásoddal majdnem maximálisan egyetértek, egy hozzáfűznivaló...
"A magyar politikának egyébként is van egy nagy látens hiánya: a hiteles konzervatív párt hiánya."
Nem csupán a hiteles konzervatív párt hiánya az, amely látszik (ezért nem kap tőlem a relatíve "legépkézlábabb" párt, a fidesz egy kanyi szavazatot sem - még ők sem!), hanem látszik a hiteles pártok hiánya. Jobboldalon, baloldalon, centrumban, liberálisként, így, úgy és amúgy.
Talán egyedül a szutyok bolsevikek azok, amelyek a maguk módján hitelesek, de ugyebár velük - és ellenpólusukkal, az ultrajobbal - épeszű ember komolyan nem számol: kerüli őket, mint a rühes kutyát.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 11:57:20
Egyébként ez nem feltétlenül akadálya egy ország vezetésének. Pontosabban az egyik ismérve okozhat gondot. Az egyszerűsített meghatározás: "nem szeret, nem szorong, nem tanul", persze azért ezek a valóságban árnyaltabbak. Az első kettő kifejezetten hasznos tulajdonság egy vezetőnek. Különben a legtöbb diszociális tulajdonság sikerre kárhoztatja az illetőt. A jó meggyőzőképesség, empátia hiánya, meggyőző modor, kiváló hazudozási képességek stb. A probléma az utolsó - nem tanul - tulajdonsággal van. Hibáikból nem nagyon tanulnak, céljaikat nem, csak eszközeiket finomítják.
Na most ezek ugye sok mindenkire ráhuzható tulajdonságok, GYF pl. kiváló példa erre, de rengeteg felsővezető is.
A fő probléma az velük, hogy végül kb. mindent szétkúrnak maguk körül, mindenféle valódi megbánás nélkül.
Hogy Orbán ilyen-e, azt nem csak lehetetlen vizsgálatok nélkül állítani, hanem totál lényegtelen is számunkra. A fontos az, hogy mit csinál, annak milyen következményei lesznek.
mrbateman 2011.11.16. 11:58:09
A Manyuppal pl tönkrevágták a BÉT-et, ahol magyar vállalatok tőkebevonási - így növekedési - esélyét rontották le jelentősen.
Multikat, bankokat fingatni meg romantikus dolog, de a tőke ilyenkor felkapja a fejét és emeli a befektetése kockázati felárát (a kártyások elkezdik dobni a mayar lapokat és mindent ami forint, azzal, h. forintot adnak emelkednek a devizaárfolyamok, közben nő a CDS, növelni kell a jegybankit, ezzel drágul az államadósságunk finanszírozása, sőt a forintban kimutatott állománya is) és akkor még nem beszéltünk a konkrét multi/bank anyaországáról, nemzetközi kapcsolatok romlásáról, ennek forintosított hatásáról!
Ehhez nem kell érteni Orbánnak, de abban ő a hibás, h. ezt a kifejezetten gyenge közgazdász Matolcsyt hagyta meg maga mellett, akinek annyi az össze releváns tudása, h. hitelesen tudja nyomatni azt a lemezt amit Orbán hallani akar. Csak azt felejti el ez a tervhivatalból szökött senkiházi, h. a Samuelson könyvből jólrosszul kiollózgatott keynesiánus New Deal szerű expanzív fiskális politika nem csodafegyver, ami mindig működik (ha így lenne mindig, mindenhol, minden politikus ezt húzatná a fülébe) vannak peremfeltételek, amik teljesülése esetén érdemes óvatosan, több verziót lefuttatva megpróbálni!
Ezzel a kis ámokfutással el lett baszva egy évtized (nem először történt ilyen nem tragédia), de a nagyobb baj, h. nem fogunk tanulni belőle, illetve nincs másik erő aki jobban, illetve jól tudná csinálni!
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.16. 11:58:37
Ha megnézel egy amerikai elnökös-kampányos drámát, ott a film felében azon megy a matek, hogy mit mondjanak a családanyáknak, a partividékieknek, a délieknek, az északiaknak, az abortuszistáknak, az antiabortuszistáknak és így tovább.
Nálunk az elmúlt húsz évben ilyen differenciált igények még nem alakultak ki, vagy ha igen (lásd Szadesz) akkor az arra szavazni hajlandó csoportok még kicsik. Sem a Fidesszel sem az MSZP-vel szemben nem feszült még olyan elvárás, hogy pl. "legyen a gépjárműadó így meg így" vagy hogy "legyen új, egységes és korszerű mezőgazdasági felvásárlási szabályozás" vagy bármi más, konkrét, az adott csoport érdekeit megfogalmazó igény.
Hiteles párt akkor lesz, amikor először kell úgy választást nyerni, hogy a "minden jó lesz" általános ígéretén túl először kell majd konkrétumokat ígérni, mert addig univerzális az a válasz a kritikára, hogy: "kedves barátaim/honfitársaim/hobbitok azt ígértük hogy minden jó lesz, na most ezt idáig tűzzel próbáltuk, mostantól vízzel fogjuk"
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 12:14:15
@Professor Pizka: Nem csalódtam benned. :D Szép kis elemzés. Sajnos ez számomra kábé annyit tesz, hogy nekünk meszeltek.
Az IMF bele fog menni ebbe a forgatókönyvbe is, de ettől még én nem tartom kivitelezhetőnek. Orbántól lefelé kb. a takaritónőt is lekell váltani, de szijjártót feltétlenül. Ő alkalmatlan kommunikálni ezt a változást. Azt én is érzem, hogy lesz egy valamekkora réteg, aki simán megeszi az új forradalmi irányt, de azért én egy nagyon széles réteget sejtek, aki nem csak hogy nem eszi meg, de a Kossuth téren fog kempigezni a következő hónapokban.
Ráadásul az a véleményem, hogy az az okosabb, aki megeszi (lenyeli), mert ez a kisebbik rossz.
Ernoke 2011.11.16. 12:30:05
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 12:33:38
Ha egy év alatt feltalálják a csodát, csökkentették volna a bankokra és multikra nehezedő nyomást, végülis a cérna (bankoknál) a végtörlesztéseknél szakadt el, a multik se tudnak azonnal összepakolni és lelépni.
Szerintem kisebb-nagyobb súrlódásokkal meglehetett volna úszni. De te tényleg jobban értesz hozzá, lényegében elfogadom, amit mondtál.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.16. 12:39:45
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 12:47:04
Bocs, de épp ezt dobta ki a bestsellercím-generátor, és annyira tetszett, hogy megosztom :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 12:51:47
Egy pszichológus sem jelentheti ki ezt, amíg konkrétan meg nem vizsgálja az ürgét, de még akkor is csak óvatosan és nem a nagyközönség számára.
Tényleg kb. akkor lenne jelentősége a dolognak, ha valamilyen birósági eljárás keretében erre hivatkozva akarna felmentést kérni.
Addig maradjunk annyiban, hogy a pszichopaták köztünk járnak.
@Professor Pizka: Hehe, de mindegy. El tudok képzelni egy zártkörü kormány megbeszélést, ahol egy feltűnően alacsony, görbelábú fickó barna köpenyben, kezében felmosófával osztja az észt.
@altoid: Jó, hogy jösz! Te is megvilágíthatnád az IMF mentőcsomag vs. Orbán meccs kimenetelét! Főleg a gazdasági következmények tükrében.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 13:05:00
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 13:15:46
Igazából várom, hogy betoppanjon valaki, aki felvázol egy mentőcsomag nélküli variációt, de sejthetően hiába.
Úgy tűnik, elkezdődött az okoskodás:
index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/16/az_euroovezet_lehetseges_vege/
hvg.hu/gazdasag/20111116_mnb_allamadossag
Fapuma (törölt) 2011.11.16. 13:22:52
Eddig azt hittem csak a fodrászok és taxisok értenek mindenhez, most azonban ezt a megfigyelésemet ki kell egészítenem a modoros törzskommentelőivel is.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.16. 13:30:03
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 13:33:11
(mit értesz a független alatt?)
2011.11.16. 13:36:27
Fapuma (törölt) 2011.11.16. 13:45:23
Kedves KürtiT kolléga, én valóban örömködni járok ide, mint a kupiba, de sokszor nem azt kapom, hanem vérkomolynak hitt elemzéseket, pszichiátriai kórképet stb. Szerencse, hogy excell táblákat nem lehet beemelni, mert akkor lenne csak itt sírás és fogak csikorgatása.
Konkrétan a "független" ebben az aspektusban jutott az eszembe: modoros.blog.hu/2011/08/31/a_mertekado_kozgazdasz
mrbateman 2011.11.16. 13:47:17
Ez az egész hogyishívjákolás is csak azért van, mert DSK nem tudta leszopatni azt a szobalányt, ha az nincs még mindig adna a teszkó hitelre lapostévét!
Édy, aki Endre 2011.11.16. 13:49:03
2003: "Nyithatok-e cukrászdát BÉCSBEN? Igen."
2011: „Érdekes adalékkal szolgált Atkári János volt főpolgármester-helyettes tanúvallomása, amit a Hagyó Miklós és társai ellen indított ügyben tett, főleg Mesterházy Ernővel kapcsolatban. Eszerint aggályosnak mondható befolyásolási kísérlet történhetett 2002-ben, a nagykörúti villamostender idején, az Alstom cég képviselője a villamosvételt finanszírozni tervező Európai Beruházási Bank vezetőjével tárgyalt egy BÉCSI CUKRÁSZDÁBAN.”
Nóóóórmáálííís? :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 13:50:01
@Fapuma: A kupiban se mindig azt kapod, amit szeretnél. Cserébe ez ingyen van.
A függetlenséget vállaljuk, az elfogulatlanság vádját viszont elutasítjuk.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 13:55:03
2011.11.16. 14:02:16
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 14:09:37
Integrálunk egy kis megrendelő felületet a címgenerátor helyére, oszt csak dől a lé. Mit nekünk válság.
csi szi 2011.11.16. 14:13:25
Fapuma (törölt) 2011.11.16. 14:15:30
Valójában nem akartalak benneteket megbántani, mert bírom a humorotokat, értitek a HUMOROTOKAT. Különben is egyetlen fekaként nem is szeretnék fehéreket szívatni.
A romáknak szerencsére behúzták a féket és rátették a szívatót, most volt egy nagy cikk a Toronto Sun-ban, na annak a kommetjeit kellene olvasnotok...
Kicsit ciki magyarnak lenni most itt.
fidzsi 2011.11.16. 14:18:15
Édy, aki Endre 2011.11.16. 14:25:00
Nem annak ciki. Olyan cigánynak ciki, aki ilyen "vádakkal" próbálja magának kibulizni, hogy beüljön a kényelmesbe. Meg olyan liberálisnak ciki, aki ezt az ingyenélősdit támogatja.
Ezt kellene ott tudatosítani.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 14:27:50
Mi még a kedélyesebb okoskodók táborát erősítjük. A pszichológiai és közgazdasági kitekintéseket meg nem kell komolyan venni. Ez itt a modoros. Vágod! Egyébként sok európai vezetőről lehetne mondvacsinált diagnózist összedobni, a mi Minszterelnök Úrunk középpályás e tekintetben. Most Matolcsy mellet hirtelen nem jutott eszembe semilyen érv, bocs.
csi szi 2011.11.16. 14:38:02
Hát én nem értek hozzá, de ez így együtt szerintem aligha lehetne. Hacsak nem úgy gondolod, hogy Vityeszék miatt erősödött a CHF az euróhoz képest. :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.16. 14:41:08
@Édy, aki Endre: na, hogy legyen igazi modorosság is: én szerveznék ilyen utakat liberál-bolseviszta ifjaknak Szabolcsba. De álruhában ám, amikor nem tudják hogy a pesti segélyhozó balekok vagyunk. Lenne ám csodálkozás, micsoda dzsukhel csavók vannak arrafele milyen szép cifra nyelű bicskával...
Édy, aki Endre 2011.11.16. 14:46:47
Sikertelen lenne, mert egy igazi jogvédő megvakul, ha ki kell szállnia a kényelmes autóból. Eleve már akkor megrokkan az egyik lábára, ha ki kell mozdulnia az újlipóciai rengetegből.
De érdekes lenne, ha Rajfalva magyar lakosai mennének Torontóba (helyesen és magyarul: Torony-tó) azzal az érveléssel, hogy őket a rajfalvi dzsukhel csávók a nemzetiségük miatt rasszista módon üldözik - példa már volt rá.
Na, itt tegyen igazságot az, aki földim... izé "Field"-im. :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 14:50:41
2011.11.16. 14:58:48
- Gyerekek, a puncit szeressétek!
Kőtőkálmán 2011.11.16. 15:03:09
Kb. 1200 lájkolót azért csak kaptak az újnácik.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 15:08:23
www.musee-orsay.fr/index.php?id=851&L=0&tx_commentaire_pi1%5BshowUid%5D=125&no_cache=1
mrbateman 2011.11.16. 15:08:40
egyébként ez 3 valutapár, tulajdonképen 3 piac...EURHUF 270, CHFHUF 180...matematikai műveletekkel nem átjárható, persze közelítő becslést lehet adni...vagyis ha ismered a fenti kettőt, még nem fogod tudni a EURCHF értékét.
Egyébként most már leleplezett a puma így nem árulok el nagy titkot, ha bevallom, h. csak érzésre írtam árfolyamokat, mást nem is írhattam ugye, mivel nem értek hozzá, fogalmam nincs miről beszélek!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 15:10:58
OFF
Hehe, legalább a kutyánk adómentes lesz, überhundá nyilvánították. A rasszizmus a kutyákat se kíméli.
ON
@Hadrian77: Grafikák lesznek. Az egyiken Prof. Pizka fogja feje felé emelni a szent vulvát, miközben törzskommentelők féltérdre ereszkedve sörrel koccintanak.
A másikon Altoid tart salsa bemutatót két excel táblázattal a hóna alatt.
A harmadikon Modor Tibi a felhők közül szórja villámait ránk, miközben mi komolyan kocsmapolitizálunk egy lerombolt elmegyógyintézet romjain.
A többit meg pályáztatni kéne.
Nadiposzi (törölt) 2011.11.16. 15:14:03
Sör! Mekkora ötlet! A kupakok belsejében pedig a törzskommentelők (ez hosszú, nem lehetnénk szerényen a Gárda?) avatárjai lennének elrejtve, azok alatt pedig a kód. Tudod, nyereményjáték nélkül nehéz bevezetni egy új sörcit.
Amúgy átfutottam a kommenteket, egész okos dolgokat hordtatok itt össze, s úgy látom a végére sikerült eljutni a pénzügyi válságtól a sörig és a pináig, keblemre barátaim, micsoda asztaltársaság lennénk, hej.
Édy, aki Endre 2011.11.16. 15:26:00
"Rajfalva pigmenthiányos lakossága nem számít nemzetiségnek..."
De még mennyire, hogy számít. Csak kisebbségnek nem számít. Az pedig - közismert, mondhatnók (ha már egyszer modoros) -, hogy valakit a nemzetisége miatt üldöznek a "jógyerekek", még Torony-tóban is megállná a helyét.
Ha nem számítana, akkor neked nem lenne nemzetiséged, more. :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 15:27:38
KürtiT, Pizka, Altoid,
Modoros Sört kortyol mind!
Modoros emberke csak ezt issza,
Pocaklakó sem büfizi vissza!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 15:29:53
A kupakos akció jó ötlet, aszem te leszel a márketing igazgató.
@Édy, aki Endre: Nem hivatkozhat nemzetiségére, ha az államalkotó nemzethez tartozik. Így értettem.
mrbateman 2011.11.16. 15:30:47
A modosor esztergályos gmk-ban vulvát alkot diófából.
Lehetnének absztarktabb alkotások is, melyek nyitvahagynak egy sor kérdést pl: Gól! - avagy a régi idők cuncija.
stb
Ernoke 2011.11.16. 15:32:44
te meg kanadából rohadt komolyan bírsz venni mindent, ami az általad favorizált oldal kritikáját illeti, csak azt nem értem pontosan, h miért.
(egyébként, én az előző és a mostani kormány alatt is állami szférás voltam. vártam a fideszt, mert azt gondoltam, az előző kormány által okozott jogi kiszámíthatatlanságot és lopáshalmazt csak felülmúlni lehet, annál lejjebb nincsen. hát sajnos sokkal durvábbak lettek a dolgok, ha valaki ezt nekem 2 éve mondja, nem hiszem el...)
viszont megígérem, h mostantól csak off ökörségeket fogok hozzászólni, lehet azokkal nem bántok senkit.:D
Fapuma (törölt) 2011.11.16. 15:36:52
Tudom, hogy csak gondolat kísérlet, de nagyon izgat mi lenne itt (ott-Magyarországon) egy esetlegesen most regnáló Gyurcsány-kormány alatt? Vajon akkor hogy mennének a dolgok? Ott ülne az IMF delágáció és fonnák a kolbász kerítést és hoznák az okos döntéseket. Tovább mi?
Édy, aki Endre 2011.11.16. 15:42:38
Sün! Sün! Sün! :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 15:49:24
Ernoke 2011.11.16. 15:49:41
mrbateman 2011.11.16. 15:51:28
Egyébként ha majd valami gondom lesz veled, azt megbeszélem a gazdáddal!:-) /ha mégis néger lennél, akkor én kérek elnézést/
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 15:52:45
Szerintem a Bajnai féle megoldás is túl lassú lett volna. A komolyabb reformok elmaradtak volna. Kb. hasonlóan állnánk. Az államadóság magasabb lenne, a költségvetési hiány is. Az unió ezért baszogatna minket, nem a bankok, multik meg efélék miatt. Talán a gazdaság kicsit nagyobbat nőt volna, de ez se biztos.
Szóval a helyzet szar lenne, feltételezhetően.
Na de őket nem igazán sírja vissza senki, ezért nem annyira beszédtéma.
Édy, aki Endre 2011.11.16. 16:04:47
Na, az baxna be csak! :)
Ez a sunnyogás általában oda szok' vezetni, hogy jól megcsicskáztatják akkor is az országot és neked meg kötelező hozzá még jópofizni is.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 16:09:40
TG, aki mint tudjuk független elemző (hihi) szerintem egész jól vázolta a problémát.
"1. Lényegesen rosszabb lenne a kormány politikai helyzete, ha nem teszi politikájának központi tételévé az IMF-fel való megállapodás elutasítását, ha politikai tabu helyett egyszerűen csak józan megfontolás, értelmes kalkulus alapján utasítja el tavaly a megállapodást, de nyitva hagyja annak lehetőségét, hogy később – ha az ország érdeke úgy kívánja – sor kerüljön rá? Sokat veszített volna azzal a Fidesz (szavazót, lehetőséget, hatalmat), ha ezt az utat választja?
2. Lényegesen más gazdaságpolitikára kényszerítette volna a kormányt, ha esetleg valamilyen megállapodást kötött volna az IMF-fel, vagy nyitva hagyta volna a későbbi megállapodás lehetőségét? Több megszorításra, erősebb költségvetési kiigazításra lett volna szükség, ha egy ilyen kontraktus megköttetik, vagy annak lehetősége megmaradt volna? Rosszabb helyzetben lenne a magyar gazdaság és költségvetés, ha a kormány nem teszi kardinális kérdéssé ezt az ügyet?
3. Ha a pesszimista forgatókönyvek valósulnak meg, ilyen előzmények után van esély arra, hogy a kormányfő és a kormány komolyabb hitelességi sérülés nélkül az akkor racionálisnak, vagy esetleg egyedül kivezetőnek látszó utat válassza, és az IMF segítségét kérje?"
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 16:17:37
Édy, aki Endre 2011.11.16. 16:24:19
Én egyetértek Pizkával, "mint írtam volt" (sicc!) feljebb.
A szervilis pucsítással nem.
blur7 2011.11.16. 16:24:33
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 16:31:06
Egyébként nem a lapítás meg a viháncolás a lényeg. Ha megy az IMF nélkül, akkor had szóljon, de ha nem, akkor kurvára káros lehet a hőzöngés.
2011.11.16. 16:35:54
Αphelion 2011.11.16. 16:37:22
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 17:04:05
2011.11.16. 17:55:22
...fázunk és átlőve oldalunk, de szabadok vagyunk..:)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 18:15:39
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.16. 18:20:16
csi szi 2011.11.16. 18:22:30
Természetesen a hitelező bankok megmentéséről szól az egész, nem az államokéról. Mindössze erőszakkal adósrabszolgává teszik a nem fizető adóst. Pénz hiányában megteszik a kézzel fogható javai is, pl. kikötői, infrastruktúrája és egyéb ingatlan dolgai, amiket most érzésem szerint a 90-es évek elejei keleti rablóprivatizáció stílusában fognak eladni.
Persze lehet úgy is nézni, hogy az alkoholista adóst a hitelező verőemberei elvonóra viszik, majd a foghatja a kapa nyelét. Az argentin viszont beintett, ezért csöveznie kellett egy ideig, de már ismét úgy van mint
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 18:36:57
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 18:44:44
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.11.16. 19:02:42
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 19:47:27
online.wsj.com/video/eastern-europe-debt-threatens-credit-ratings/AC61D186-0149-4F91-A67D-25DBFED1D858.html
2011.11.16. 20:41:38
KürtiT (Tromb74) 2011.11.16. 22:05:49
Szalonnassy Albin urfi 2011.11.17. 08:23:12
Egyebkent meg szerintem ez a kurtz ezredes egy natzi! Nezd meg az elozo cikket, ilyen hitleres. Ide vezetett a sajtoszabadsag megnyirbalasa!
Egyebkent szorakoztato neha 'komoly' hozzaszolasokat is olvasni. Amint latom a modoros torzs kellokeppen reprezentalja a magyar tarsadalmat: mindenki ert mindenhez.
Tudatmodosito szerektol bodult agyamban neha felvillan egy kep az evente megrendezesre kerulo, meltan hires MODOROS BAL-rol, ahol Tibi csokornyakkendoben es farmermellenyben fogadja a modoros vendegeket akik renkivul jol elszorakoztatjak sajat magukat.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.17. 10:19:46
2011.11.17. 16:33:24
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.17. 16:34:00