A vasútfigyelő

2011/08/29. - írta: Kurtz ezredes

Az alábbi történetet törzsolvasónk, Tihamér tartotta megosztásra érdemesnek a Nagyérdeművel. Sajnos a magyar síndöcögények életében mindennapos esemény az ilyesmi. Elég érdekes, hogy valószínűleg ezen blog összes olvasója ismeri már ezt a procedúrát, a vasút alkalmazottjai meg még mindig nem tudják, mi ilyenkor a teendő.

 

Sziasztok Vasútfigyelők

Tegnap, folyó év augusztus 27-én délután gondoltuk úgy másodmagammal, hogy a Volánbusz helyett igénybe vesszük a Magyar Államvasutak szolgáltatását a Dorog-Budapest viszonylatot illetően. Az első meglepetés a dorogi pályaudvaron fogadott minket, ahol zárt pénztárra lettünk figyelmesek. No sebaj gondoltuk, majd a vonaton.

A kellemes időjárás hatására kisebb tömeg tolongott velünk együtt a peronon, úgyhogy kellemetlen szájízünket még a pontosan beérkező, modern, tiszta és működő légkondicionálóval üzemelő Siemens Desiro szerelvény sem tudta megédesíteni. Igaz, hogy egymás melletti ülőhelyet sikerült foglalnunk, de ez idő alatt nem találkoztunk a szerelvény jegyvizsgálójával, úgyhogy kénytelenek voltunk beérni a táj és a mellettünk ülő, lengén öltözött hölgy utastárs szépségeivel.

A kishölgynek a meglehetősen sűrű megállók hatására idővel két, igencsak hasonló társa is lett, ezért az érkező kalauz mosollyal fogadta jegyvásárlási szándékunkat, a velem utazó fiatalkorú diákigazolási szándékát pedig csak férfiak közt érthető sanda vigyorral akceptálta, jelezve, hogy inkább a nőnemű utastársaink kötik le figyelmét.

A gyönyörű hegyi szakaszon kanyargó szerelvény mindennek tetejébe pontosan is érkezett meg a világ legszebb pályaudvarára, ahol megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a szerelvényen még nagyjából 30 hasonló nőszemély tartózkodott. Kettőnknek mindezt nagyjából 4 euró körüli összegből!!!

Nagy Britanniában, Dániában egészen biztosan nem történhetne meg hasonló!!!

Kérem panaszom szíves tudomásul vételét és mielőbbi intézkedést. 

 

76 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.08.29. 08:58:56

Most akkor a kalauz nem adott jegyet, vagy mi?

2011.08.29. 09:01:56

Kedves Utasunk!
Köszönettel vettük észrevételeit, és azonnal intézkedtünk, a vonaton már nincs klima berendezés, és késni is fog ezután, de a pénztárat továbbra is zarva tartjuk.
a jegyvizsgálót figyelmeztettük a gondosabb utazási igazolvány ellenőrzésre.
Sajnos a táj szépsége egylőre még marad, de az időjárás változással - ősz jön, és lehullanak a levelek - hamarosan ismét láthatóvá válik a szemét .
Az utastársak megválogatására továbbra sincs lehetőségünk, de mivel az idősek még ma is ingyen utaznak, így esélyük lesz piacra igyekvő, és nagy szókészlettel rendelkező idősebb hölgyekkel is találkozniuk járatainkon.
Reméljük hogy továbbra is a Vasút szolgálatatásait veszik igénybe.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.29. 09:04:38

@Hadrian77: nem, arról van szó, hogy van egy vasútbuzi ismerőse, akinek nem meri megmondani, hogy előbb látja a transzibériai vasút dízelmozdonyát a 49-es villamos vonalán, minthogy egy lány a jelenlétében levegye a bugyiját. Tudom, nekem is van egy ilyen ismerősöm, de addig halogattam, hogy ezt a véleményem elmondjam neki, míg tavaly megnősült.

mellesleg én is vasutasat írtam ma, csak én cizelláltabban vagyok modoros:

raerunk.blog.hu/2011/08/29/kapitalizmus_5

2011.08.29. 09:15:55

@Professor Pizka: biztos nekem sekélyes az ismeretségi köröm, de az én vasútbuzi ismerőseim vagy sikeres csajozósak vagy nem érdekli őket a női nem:)
De világlátott emberként megerősíthetem az ősi igazságot, minden zsák megtalálja a maga foltját:)

Nadiposzi (törölt) 2011.08.29. 09:16:49

Jó lett, de kérném a kalauz javítását jegyvizsgálóra. Jobban illene a ide.

mrbateman 2011.08.29. 09:19:05

@Professor Pizka:
Miért kéne levennie a bugyiját? Tán pisilnie kell?
Hát ott a WC a két kocsi csatlakozásánál!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.29. 09:21:39

Jó ötlet, kurvajó stílus. Ha egy kicsit szellemesebb, szinte egy Örkény egyperces lehetne.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.29. 09:30:40

@mrbateman: a csappantyús megoldású van ezeken a kocsikon vagy még a régi, ejtőtartályos? Nem tudom, mert mióta megjöttek a TRAXX mozdonyok, azóta ebből a fordából a régi típusú kocsikat kisorolták, viszont a halberstadtiak vonatfűtése nem kompatibilis, át kell szerelni. Meg kéne nézni, az a két csaj igazán abbahagyhatná már a smárolást a budi előterében.

2011.08.29. 09:31:13

"egymás melletti ülőhelyet sikerült foglalnunk,... a mellettünk ülő, lengén öltözött hölgy "

Szemben ült az inkább nem?:)

mrbateman 2011.08.29. 09:49:33

@Professor Pizka: :-))))))))

Nagyon bunkók, nincsenek tekintettel az utastársakra, fogadni mernék, h. az "utazási feltételek"-et sem olvasták el, pedig jól látható helyen van kifüggesztve!

Az egyik az előbb a megállóhelyen ment el vécézni, sőt utánament a másik is,...és bent kiabáltak, meg sikítoztak,...tökre áthallatszott a pozdorján!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.08.29. 09:49:45

Ezt a posztot én nem értem. Méééé' nem értem??? :(

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.29. 09:51:07

@altoid: ha tényleg nem, fb chat útján elmagyarázom

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.08.29. 09:58:09

@altoid: brilliáns stílusparódia. Olvass több Megint Állunk Vazze-, Homár-, és BKV-figyelős közlekedéses blogot. Megéri :D

A bevezető a megszokott színvonalon ad felütést az olvasói levélnek. A schönherzes-balus geek, műszakis-modoros nyelvezet és a világraszóló észrevételek, panaszok kiváló kombinációja.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.08.29. 10:09:48

@Modor Tibi: Ja, ok. Azokat a blogokat jó messze el szoktam kerülni. Ellenben a Határátlépő blog (A partvonalon túl posztoz linkelték be) az új kedvencem! :)

yenoee 2011.08.29. 10:23:49

Tegnap, folyó év - ez így egyben valami egészen Páré Nagy Lajosos lett.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.08.29. 10:39:04

két vonalbejáró beszélget:
- te, a múltkor olyan nőt sunáztam a sínek közt, ne tudd meg!
- szopattad is?
- áh, a fejét sajnos nem találtam meg.

2011.08.29. 10:43:49

@Bachterman: Utas a kalauzhoz:
- Tessék mondani, az az ember minek ütögeti a kalapáccsal a kereket?
- A hangja alapján megállapítja, hogy nincs-e benne repedés vagy törés.
- Értem, de miért nem válaszolt, amikor kérdeztem?
- Tetszik tudni, süket szegény!

2011.08.29. 13:33:30

Egyszer a barátnőm szolgálati igazolványával utaztam. Elfogadták nem volt gond, de az egyik vonalon a fiatal kaller oda ült mellém, nyomulni akart, és beszélgetni mint kolléga a kollégával.

- hagyjuk már ezt a vasutat, most szabadnapos vagyok, nem akarok ezzel foglalkozni, beszéljünk másról! - mondtam.

Ezek a bakterek mind ismerik egymást, saját nyelvük van, amit egy civil nem érthet. Beutaztam az országot a hamis igazolvánnal, épp az hiányzott, hogy egy kéjsóvár jegyvizsgáló miatt bukjak le. (ráadásul nekem nem is jött be.)

A következő nagyobb állomáson inkább leszálltam, jobb a békesség.

migueldiez 2011.08.29. 13:50:28

Ejjó.

Mondjuk általában egy pesszimista kommentelő - aki most én leszek - nem mulasztja el megemlíteni, hogy ritka szerencsés együttállás lehetett ez, mert egyébként a vadonatúj szerelvények hamar tele lesznek mindenféle firkálásokkal, ülések fel vannak hasogatva, ablakok bezúzva, stb.
Ja, és ennél már csak az lenne idealisztikusabb, ha nem a bajorok kocsijait kellene használnunk, hanem csak a dicső múltú és jelenű honi vasútgyártásunkra kellene támaszkodnunk.(Arról nem is beszélve, hogy xyz napja nem tudjuk, ki adott le megrendelést ezekre a vasúti kocsikra, és ki járt jól a gyártóval kötött üzletből.)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.08.29. 16:51:12

Bő hónapja dióhéjban volt alkalmam vasutas beszélgetést elcsípni. Érdekes volt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.29. 17:15:19

Kedves Panaszos!

Amíg az útvonal mentén található felsőfokú oktatási intézményt, illetve egyéb középfokú tanintézményeket nem számolják fel, sajnos kénytelen lesz ilyen körülmények között utazni.

Üdvözlettel,

Az Igazgatóság

UI: örüjjé, sutyerák, nekem 5 kisebbségi szakmunkás jutott, 40 fokban, nuku klíma, heringjáratban

Letifer 2011.08.29. 17:30:47

Menetirányításra jogosult jegykezelő. Nem kaller, kalauz, jegyvizsgáló.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.29. 17:32:24

Kiegészítés:
ugyanezen a vonalon közlekedik az egyszerűen csak "Sergei"-nek becézett csoda, ami valszeg még a kék színű metrókocsikkal együtt érkezett Nagy Orosz Testvérünktől. Rövid úton szétzilálja a térdízületet, a menetzajtól pedig süketedik a fül, viszont egyszer olyan férfiemberrel találkoztam rajta!!!! 1x ránéztem, azóta is a nyomomban van. :D

2011.08.29. 18:38:17

Aki úgy gondolja, hogy délután a Volánbusz helyett a MÁV-ot veszi igénybe, az max. operett vasútbuzi.:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.29. 21:46:23

@neccharisnyás útonálló: Szergej? Az az M62-es mozdony. Azért kemény lehet az élet, egy mozdonyvezetővel a nyomodban.

2011.08.29. 22:40:28

A Picsa már réges-régen megmondta a frankót:
www.youtube.com/watch?v=aLRQhF-r9VE

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.30. 09:21:07

@Professor Pizka:
Jájistenem! :DDD
Nem masiniszta. Bár most hogy mondod. Állítólag "csak" utazott A-ból B-be, erre 6 hónap múlva újra egy vonaton, de teljesen másik vonalon(!) szintén csak utazott. Ugyanakkor, ugyanarra, ugyanazon a vonaton, ugyanabban a kocsiban, mint én. Mondom, valami titkosügynök. Ez biztos. Ritka izgalmas jelentéseket írogathat rólam, mert az ezerszer megtett kilométerek rutinja elég antiszociálissá tett. Alszom, könyvet olvasok vagy zene be és bamba fejjel bámulom, hogy ni, még egy cserép leesett arról a zöld tetejű házról.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.30. 12:19:40

@neccharisnyás útonálló: És még csak nem is hallgatod a szociodráma chanelt? Bár, mióta drága az IC és feszt késik (vagy más okból) elmaradoztak a padlizsánra festett, Henschel-torony fazonra dajerolt hajukkal, a self-made woman-ek amint a gyanútlan áldozatnak mesélik, hogy kidobták mostmár tíz éve azt a liusta fasz alkoholista Lajost, kivette Gebinbe az ugornyai strandon az egyik sörözőt, azt a nagylányával csinálja, az elhalt nagypapa földjén paprikát és uborkát termel, napszámosokkal, a középső lánya Kanadába ment férjhez, most oda megy ő is, átszáll majd Ferihegyen, leadta az uborkát, meg addig a kicsi lány hazajön a főiskoláról és ránéz a sörözőre. Ő mindnekit legyőzött, megcsinálta, elrendezte. Pár ilyet végighallgattam. Azóta is azon gondolkodom, hogy ha ilyenek vannak a parton, hogyapicsába' mer mégis kiönteni a Tisza?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.30. 19:55:15

@Professor Pizka:
Tudod, elég nagy feladat a saját életem önmagában is.
Bár olykor sikerül... kórházi váróban jól ki tudom lőni. De tömegközlekedésben néha elkap 1-2 szószátyár. Általában sikerül valahogy kulturáltan testbeszéddel az értésükre adni, hogy passzívan vagyok csak hajlandó részt venni a legújabb sumér-magyar régészeti lelet jelentőségének négyszemközti megfejtésében. TV műsorok... hát szóval nem hiszem, hogy a Criminal Minds vagy a Sons of Anarchy kompatibilis az X-faktor célközönségének ízlésével. Storymagazint se olvasok. Folyton csak nézek, hogy hát emmeg ki a kánya, ha röptében hallom, hogy milyen bikiniben ment strandra. Aztán tudod, az is lehet, hogy a 3-400 oldalas vagy nagy betűtípussal szedett angol című olvasnivalóim riasztják el a jónépet.
Furcsa bogár vagyok, na. Ráadásul első blikkre nem is látszik.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.30. 23:46:17

@neccharisnyás útonálló: A Story magazin is nagy betűvel szedett angol című :-) Az angol nyelvű olvasnivaló se megoldás, egyszer az útikalauzt olvastam (towel day előtt valahogy) és elkezdtek velem beszélgetni hogy miért nem olvasok magyar irodalmat. Mert az jó. Tényleg. Például Wass Albert. Meg akartam húzni a vészféket és csak futni az egerészölyvek felé.
Szóval te is a túlművelt szociofób modorosblog-olvasók táborát erősíted :-)

lárvalányhaj 2011.08.31. 03:36:04

@Professor Pizka:

Én ezek elkerülésében profi vagyok, mert gyakran szoktam 5-6 órás vonatútra menni kupés vonaton, és nagyon nem mindegy, hogy ez alatt folyamatosan pofázik-e hozzám valami hasbeszélő (=lyukat beszél a hasamba), vagy sem.
A kutatásaim során arra jutottam, hogy agybadugós mp3-lejátszó + könyv/laptop + fej időnkénti fölemelése, gonosz tekintettel körülnézés kombináció garantált siker.

2011.08.31. 09:40:00

@lárvalányhaj: @Professor Pizka: egyszer mentem Keletibe gyorssal és épp egy Leslie L. L. könyvet olvastam, a kupéban szemben ült velem egy srác, előre hajolt, elolvasta mi van a gerincre írva és elkezdte kérdezgetni, hogy jó-e. Majdnem kivágtam az ablakon:)

Én eléggé csúnyán tudok nézni, úgyhogy utcán sem nagyon szólítanak le kérdőívesek, nem hogy vonaton bárki:) Emellett még szoktam műszaki könyveket is olvasni a vonaton, így végképp senki nem szól hozzám:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 10:13:06

@Hadrian77: én se vagyok az a kifejezett matyóhímzés, főleg, hogy június és október között csak különösen indokolt esetben tekintek el a crocs papucs-kopott rövidnadrág-dodókacsás/szupermenes/betmenes/tazos póló viselésétől, és öltözöm fel rendesen.

Leslie L. Lawrence jó. Sajnos nincs most időm folytatni a saját LLL regényemet de hamarosan (talán még a héten jön egy új fejezet, ahol LLL elő fogja venni a pipaszurkálót és egy ártatlan együtt zuhanyzás után megdugja a szexi rendőrnőt.

A Tyne folyó déli partja 2011.08.31. 10:44:41

@neccharisnyás útonálló: á, nem riasztja el. én buszon jártam úgy, hogy olvasnék, de a mellettem ülő nőnek be nem áll a szája. mikor végre nekiálltam volna olvasni, megkérdezi, mit olvasok. az is angolul volt, de nem zavarta. aztán szerencsére felhívták telefonon.@Hadrian77: hát, nálam gyakorlati szempontok szoktak szerepet játszani. a buszvégállomás közelebb van otthon, a vasútállomásra még a kivivő busz megállóhelye is távolabb...valamint fontos a célállomás is, hogy a helyhez, ahova igyekszem melyik is van közelebb.@lárvalányhaj: sajnos nem mindenkinél, még a cd lejátszók korában jártam úgy,hogy amint véget ért a cd, és tettem volna be másikat, az utastárs letámadt, mert beszélgetni akart. hogy mit hallgatok, és hogy az milyen jó.
a gonosz tekintethez meg: anyám folyton azzal cseszeget és cseszegetett is egész életemben, hogy miért nem vagyok mosolygós. vadidegenekkel főleg. na, pl. ezért, hogy békén hagyjanak. @Professor Pizka: miért nem mondtad neki, hogy olvasol magyar irodalmat is?:) meg mondjuk franciát, meg németet, oroszt, stb.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 10:50:19

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): próbálkoztam én.A wassalbertisták egyik furcsa tulajdonsága, hogy szeretik elmesélni a wassalbert regényt amit olvastak. Így viszonylag képben vagyok Wass Albert életművével anélkül, hogy valaha egy sort is olvastam volna tőle.
Ellenben hamar be kéne fejeznem a Gyűrűk Urát, amelyet most megvettem angolul (antikváriusnál találtam) tök jó eredetiben olvasni, csak felhívtak egy fajvadász cégtől, gondolom előkerült a hűtő alól az életrajzom és megkérdezték akarok-e napi 26 órát dolgozni egy rokkantkedvezményes csirkenyakazó asszony négyórás béréért. Mindezt angolul. Erre én olyan stílusban válaszoltam mintha Lord Denethorhoz (son of Echtelion) beszélnék. Kicsit múlt századira sikerült azt hiszem :-)

A Tyne folyó déli partja 2011.08.31. 11:23:05

@Professor Pizka: Wass Albertet csak névről ismerem, egy sort nem olvastam. Gyűrűk urán túl vagyok (az eredetin, az eleje dögunalom, és filmen is bőven elég volt egyszer megnézni.)

ez magyar cég, aki felhívott? én szabadságot vettem ki mára a munkahelyemen, ugyanis küldenek ma egy dvd, amihez a múltkor feliratokat fordítottam. hogy csekkoljam le, hogy jó helyen vannak-e a feliratok (már, hogy amit angolul mond, passzol-e a magyar felirathoz). dvd-t küldik szerdán, határidő szerda...úgyhogy most itt ülök, és várom a postát, hogy dolgozni tudjak. szervezés, mi?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 11:29:39

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): osztrák cég volt. Az eleje, nos igen, Bombadil Toma, mint a világirodalom egyik legfölöslegesebb szereplője :-)

Ernoke 2011.08.31. 13:24:21

@Professor Pizka: Bombadil Toma nagyon érdekes helyet tölt be a mitológiában, szerintem nem felesleges, kicsit mérges is voltam, h a filmben kihagyták.
ugyanis rajta nem fog a gyűrű ereje, és egészen ősi lénynek tűnik, pl. ha jól emlékszem, a nemestündék régi jó haverjai neki. olyan, mintha Tolkien önmagát írta volna bele a könyvbe a személyében.

a Gyűrűk urában egyébként nem maga a történet az érdekes, én sokkal szívesebben olvastam mindig a népek leírását, nemzetségtáblákat, kronológiákat benne. az egész egy állati precízen és jól összeállított mitológiai rendszer, szerintem bámulatra méltó.

lárvalányhaj 2011.08.31. 13:38:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Az a baj, hogyha egy nagyobb városban egy vadidegen megszólít, az jó eséllyel a következők egyikét akarja:
- koldulni
- valami trükkel pénzt kicsalni
- eladni neked a kutyát nem érdeklő, fos minőségű szarját
- kirabolni
- fölszedni -- és egy egyszerű "bocs, de nem" garantáltan nem fogja leszerelni. (Ha azt mondod neki, hogy "Hívom a pasimat, az benyúl a torkodba, és kifordítja a bélésedet, ha nem húzol innen három másodpercen belül, te fasz", akkor ártatlan képpel visszakérdez, hogy "Ezt vehetem visszautasításnak?")
- az illető full bolond, és elkezdi ontani magából zavaros agya hagymázas szüleményeit
- a fentiek tetszőleges kombinációja

A kis faluból érkezők pedig csodálkoznak, hogy a városi emberek "nem segítőkészek és "nem törődnek egymással".
Hát ezért.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 13:40:06

@Ernoke: ha az ember elolvassa az előzményeket akkor van értelme, de amúgy kb a hobbitok benéztek a jó öreg Uranoszhoz, vidéken él, kissé meghibbant, és egy jóvágású szőke spinével csapatja. :-)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.31. 13:46:50

@Professor Pizka:
És még tudnád hány modoros jelzőm van! Haha!
Közben eszembe jutott 2 történet angol nyelvű olvasásról. Még azokból az időkből, mikor a méltán híres bicskei menekülttábort mindenféle feketék lakták.
1. Pestről jövet, 3 emberke lazán elkezdett RÓLAM beszélgetni, miközben ott ültem mellettük a tömött vonaton. Míg a társaság legeszesebb tagja fel nem fedezte, hogy a könyvre, amibe úgy bele vagyok gunnyadva, öles betűkkel mi van írva. Instant váltottak franciára, Bicskén meg spuriztak le a vonatról.
2. Pestre menet, Kerouac okán beszélgettem egyet egy londoni fickóval. Épp sikerült elkapnia a jobbik kedvemet.

@lárvalányhaj: Gonosz nézés az jó. Egyszer hajnali vonaton sikerült mozgásra bírnom vele egy alkesz hajlékonyt, akivel a kaller mit se tudott kezdeni.

Wass Albert... na pl. őt szoktam kórházban olvasni! A fekete borítós kiadások komolynak néznek ki kívülről, és az a vén nyomorult képes volt annyira eltúlozni/húzni a tragikus eseményeket, hogy a bent senyvedő lelkem teljesen süket lesz a külvilágból érkező
"jajj, a menyemnek most vették ki a hasnyálmirigyét, 7 hónap várandósan"
"az hagyján, a lányom pajzsmirigy műtétje közben lukat kellett vágni a légcsövébe, de véletlen a gégéjét kaszabolták össze..... és nézd már milyen gennyesre dagadt a nagylábujjam"
szintű dialógusokat.

Ernoke 2011.08.31. 13:51:23

@Professor Pizka: Szilmariloktól függetlenül gondoltam ezt, amit túl rég olvastam ahhoz, h emlékezzek rá. viszont sokkal jobb és izgalmasabb, mint a Gyűrűk ura, lehet el kéne olvasnom mégegyszer, bár az én ízlésemnek túl katolikus, egy ősibb alapú megközelítés sokkal érdekesebb lett volna.:D
(amúgy egy ismerősöm tanult ír nyelvet, és azt mondta, h sok hasonlósága van a quenyával, na, pl. az ilyenek az igazán érdekesek az egészben.)

lárvalányhaj 2011.08.31. 13:56:17

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ha rájuk mosolyogsz, azt a fent részletezett népség bátorításnak veszi, és nem hagy békén, de a tapasztalataim szerint már a sima, egyszerű szemkontaktus is elég nekik. Úgyhogy én is csak olyankor szoktam kedves lenni, amikor kifejezetten fontos, hogy jó benyomást keltsek, amúgy be van billentve a morci-kapcsoló.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 13:59:43

@lárvalányhaj: "fos minőségű szar" ezt mostantól használni fogom :-)

@neccharisnyás útonálló: ilyen beszélgetésem nekem is volt, valami Sal volt a pasas neve. Paprika vagy uborka vagy valami ilyesmi. Azt mondta csak átvonatozik az ország másik végébe aztán meg majd vissza :-)
Eddig háromszor aludtam kórházban. Mindig elhatároztam, hogy ezt vagy azt elolvasom, sose jött össze. Legutóbb Proustnak fohászkodtam neki már vagy hatodjára. De amikor én a hegemmel és a dréncsövemmel kevésbé szenvedtem, mint a főhős, aki nem kapott puszit az anyukájától, mindezt 150 oldalon át, akkor azt mondtam magamnak, beállok azon több százezer értelmiségi közé, akik azt hazudják: olvasták Proustot.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.31. 14:04:18

@lárvalányhaj: Én találkoztam már durvábbakkal is. Hidd el, ezek még csak a jéghegy csúcsa.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.31. 14:22:58

@Professor Pizka:
Ööö, váróban ücsörgés. Klinikai táborozáskor nekem se ment. Pedig valami ritka fertőző extradurva nyavalyával voltam bent. Kaptam egy komplett 2 ágyas szobát, fürdőszobásat, saját hőmérőt. Berakták mellém az út széléről rendőrileg összeszedett gyerekprostit, 10 percen belül vitték is máshova. Mellhártyagyulladásos volt a következő -gondolták ő is fertőző, fertőzzük egymást- mázlija, hogy pont az utolsó napomon érkezett.
Ja, és poén, hogy iskolaköteles voltam akkor még, voltak is bent órák, de mivel közösségbe nem mehettem....

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 14:27:45

@neccharisnyás útonálló: (jááááájjj az én leleteim is itt vánnák ám Márikááá :-) ) én egyetlen egy kórházban olvasó embert láttam eddig életemben, viszont élénken él bennem, hogy ő egy kék papírborítós könyvet olvasott, egy ilyen kigyúrt izmos ördög volt a borítón, a címe: "Azeroth pokla".
A címadás azért különösen ötletes, mert ha id. Johann Strauss megzenésítette volna, egyetlen betűcsere is elég lett volna.

lárvalányhaj 2011.08.31. 14:39:30

@neccharisnyás útonálló:

Nekem talán a legdurvább esetem az volt, amikor egy harmincasnak kinéző, vonásait tekintve tényleg kissé nagyorrú pasi bizalmasan elárulta nekem, hogy Moszad-ügynök, és részletesen mesélt az aktuális küldetésről. Gondolom, csajozási célzattal történt a dolog, és a szegény pára azt is hihette, hogy működik a dolog, pedig én csak azért nem szakítottam félbe, mert érdekelt, hogy most akkor hová fog kilyukadni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.31. 14:45:01

Most nézem, nem fehér ördög, hanem egy szőke spiné van a borítón. Végülis ugyanaz...

A Morgaine-ciklus harmadik kötete, az lvrel kapuja és a Shiuan kútja folytatása

Morgaine, a világ Kapuinak bezárója és hűséges követője, Vanye egy Azeroth nevű világba érkeznek az elsüllyedő Shiuanból. Van egy Qillagkapu Azerothban, melyet idegen lángok jelölnek, és Morgaine-nek ezt is le kell pecsételnie.
Ám ők pusztítást és iszonyatot hoznak erre a békés helyre. Mert a shiuani hordák a nyomukban járnak, azon elhatározással, hogy új világot hódítanak meg maguknak, és bosszút állnak elveszett bolygójukért a legendás Fehér Királynőn, Morgaine-en.
Azerothban azonban létezik egy új tényező is az embereken kívül. Azon a harmadik bolygón még mindig az ember előtti qhalok uralkodnak. És a qhalok tudása messze meghaladja az emberi ismereteket.
Egy rendkívül színes és izgalmas fantasy-ciklus, mellyel Cherryh elnyerte a jelentős John W. Campbell-díjat.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.31. 14:47:12

@Professor Pizka:
Látod, mondtam én, hogy csodabogár vagyok. Ha még ehhez hozzávesszük, hogy alkalmanként totál kirittyentve megérkezek egy krimóba, elszopogatok egy sört, és utána olyan durvát zúzok valami sehonnai bitang banda zenéjére, hogy majd elszáll a hajam... na akkor már kezdesz közeledni roppantmód összetett személyiségem vázlatos megértéséhez.

Kórházban amúgy is szétkaparnám magam a 3-4 órás várakozástól. Annál azért hiperaktívabb vagyok.

lárvalányhaj 2011.08.31. 15:02:10

@Professor Pizka:

Látom, sikerült az összes szar-fos fantasy klisét egyetlen vécépapírra nyomtatott könyvbe összelapátolni, a téhát és q betűt tartalmazó, elbaszott nevektől a nagy tudású, ősi kultúrákig.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.31. 15:19:44

@lárvalányhaj:
Csajozós szövegeket gyűjtöm. Csak sajna újabban eléggé megcsappantak összetettségüket tekintve. Gondolom ez betudható a "kő kóla" generáció számbeli megizmosodásának.

@Professor Pizka:
Most, hogy belegondolok, ja, az ilyen fantasy-k is kórházi váróba valók. Feltéve, hogy elég vaskosak, és pergő a cselekményszál.

Ernoke 2011.08.31. 15:42:07

@lárvalányhaj: a varánuszarc nekem is megy, de nem mindig működik. viszont tapasztalat, h ha az ember ocsmányul, pörölycsapásszerűen bunkó, az emberek őszintén megijednek, és tuti sikered van. (legalábbis nekem, mert amúgy ilyen cuki nyusziegérke kinézetem van, úgyhogy nagy a meglepetés ereje, főleg ha előszedem a Jutka-hangomat.)
hogy végre ontopic is legyek, évekkel ezelőtt akartak felszedni vonaton utoljára, akkor az unott arc nem használt, de a "te mindig úgy öltözködsz, mint egy buzi prostituált?" kérdés igen...

blur7 2011.08.31. 16:17:43

Tíz blogolvasóból tíz nem állna szóba a másikkal, ha együtt utaznának vonaton.

A Tyne folyó déli partja 2011.08.31. 18:03:01

@blur7: naná, mert a hosszas vonatút esetében örülök, hogy végre van pár órám nyugodtan olvasni. ne akarjanak már megzavarni.@Ernoke: szerencsére mostanában gyalog járok az esetek többségében, vagy bicajjal. így nem találkozom ilyen esetekkel.
buszon felszedni meg utoljára 20 évesen akartak, a kölyök kinézett vagy 16-nak (szerintem engem is fiatalabbnak hitt). odajött a mellettem lévő ülésre, aszongya: szia, van barátod? mondtam, nincs. ő: találkozhatunk holnap? mondom, nem. ő. akkor szia:))

nandras01 2011.09.03. 01:35:37

@Professor Pizka: "beállok azon több százezer értelmiségi közé, akik azt hazudják: olvasták Proustot."
proustot nem olvassuk. proust olvasásával csak dicsekszünk, meg hivatkozunk reá, tudván, hogy a másik sem olvasta...(persze a másik is tudja, hogy nem olvastuk, meg azt is, hogy mi tudjuk, hogy ő tudja, így kerek a világ)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.03. 09:48:47

@blur7: Na most képzeld el a következő szitut: két modoros-kommentelő ül a vonaton (ez vicc kezdete is lehetne!), nem is néznek egymásra, a kontaktust elkerülendő, viszont mindkettet bőszen püfölik a laptopot, és éppen versenyt kommentelnek, egymással vitatkozva. Simán előfordulhat.

blur7 2011.09.03. 11:20:38

@altoid: Nyolc utast képzeltem egy kupéba. Négyen angol könyvet olvastak, egy franciát, egy németet, egy magyart, a nyolcadik valami szláv nyelvűt vagy ógörögöt esetleg. (Én meg az vagyok, aki nem lenne képes nyilvános helyen olvasni, még könyvtárban is nehezen megy a koncentrálás.)

A Tyne folyó déli partja 2011.09.03. 12:43:38

@altoid: naná, mert fogalmunk sincs, hogy néz ki a másik:) amúgy, velem tuti nem fordulna elő. se vonattal nem járok, se nem használok ott laptopot, ha nagy ritkán mégis:)

A Tyne folyó déli partja 2011.09.03. 17:37:40

@altoid: miért?ismersz, vagy lecsekkoltál?:)
akkor is kétlem, hogy össze fogunk futni egy vonaton:) tényleg nicket váltok:)

2011.09.03. 20:40:49

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Én egyszerűen nem tudok nyilvános helyen olvasni, tömegközlekedésen meg pláne nem. Mindig irigyeltem azokat, akik a Gellért előtti szlalomkanyarokban is képesek elmélyülten olvasni a tömött gyors 7-esen kapaszkodva.

A buszon, vonaton, meg be kell hunyni a szemet, és alvást kell színlelni, egy alvónak vélt emberrel senki nem akar beszélgetni. Az olvasással, zenehallgatással az a baj, hogy nagyon jó támadási felületet nyújt, adja magát a "Mit olvasol/hallgatsz?" kérdés.
Egyébként szerinted van még olyan, aki nem tudja, hogy te ki vagy? :-O (Persze azokon kívül, akiket nem is érdekel... :) )

@neccharisnyás útonálló:

"Csak sajna újabban eléggé megcsappantak összetettségüket tekintve."

Már közöttünk is volt olyan haver annó, aki a minimalista "Van kedved baszni?" szöveggel nyomult főiskolás bulikon. (Mondjuk a legtöbb lánynak volt is, csak nem pont akkor, és nem pont vele. :) Ennek ellenére sokszor bejött.) Végül is valahol igaza van, a legtöbb szórakozóhelyi ismerkedés úgyis erre megy ki, akkor meg minek rabolják egymás idejét?

A Tyne folyó déli partja 2011.09.03. 22:43:07

@tff: ok, tudom, hogy beazonosítható vagyok, de az egy dolog. na és? jobb lesz ettől valakinek, hogy tudja a nevem, meg hogy hogy nézek ki?:) ettől függetlenül szerinted mekkora az esély arra, hogy együtt utazzak egy modoros kommentelővel?:)
külföldön élve, gyalog/biciklivel közlekedve?:)

az olvasáshoz: én simán tudok olvasni akárhogy, a külvilág kizárásában profi vagyok.

2011.09.04. 21:51:14

Tényleg, az nem maníros, ha valaki mindent megtesz, nehogy szóba kelljen állnia valakivel a vonaton/buszon? Mekkora lenne már egy tematikus blogtalálkozó arról, hogy el kell rettenteni a topiktársakat attól, hogy hozzánk szóljanak. Aztán persze itt online mehetne a sharing utána: „Bajnok voltál, öregem, az a Call of Cthulhu-s póló, Necronomicon könyv meg pszichopata tekintet, hát hallod, inkább átülnék egy másik fülkébe a vonaton… - Ugyan, kérlek, zavarba hozol, azért te se voltál semmi...” stb.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 08:07:42

@tff: Ne légy érzéketlen. Próbálj meg egyszer egy napot egy 180 magas, 57 kilós, de D kosaras melltartót hordó, vállara boruló szőke hajkoronát viselő, babaarcú, hibátlan csaj vagy egy 190 magas, gimis korában versenyszerűen tízpróbázó, loknis hajú markáns arcú Adonisz testének börtönében élni úgy, hogy te vagy nem akarsz mindenféle pórias bunkókkal beszélgetni, vagy ha mégis, akkor a Szedimentológiai Közlemények vagy Lancet legújabb számát vitatnád meg miközben az iPod-ból kiágazó fülhallgatót megosztva közösen gyönyörködtök Shaham heifetzi magasságokban pontos vonókezelésében. Mivel ez úgysem fog megadatni neked sose, mert rád nézve mindenkinek a "hú de jó lenne kefélni vele egy kiadósat" jut eszébe, számodra a földi élet siralomvölgy a hibátlan arcbőröddel és ragyogó kék szemeiddel együtt. Siralomvölgy, barátom, siralomvölgy.

blur7 2011.09.05. 08:14:10

@tff: Az fent említett nyolc blogolvasót egy fülkében eleve mint egy rendhagyó blogtalálkozó részeseit képzeltem el. A te megközelítésed szerint még érdekesebb lenne. Tehát ki foglalja a helyjegyeket és merre lesz az út?

Nadiposzi (törölt) 2011.09.05. 09:13:35

@Professor Pizka:
Akiről máig megy az agyalás, hogy ki a csuda is valójában. Egy vala? Egy maia? Maga Eru Illuvatár? Mondjuk a trükkje a Gyűrűvel, az nem semmi.

Ernoke 2011.09.05. 09:14:46

@blur7: én imádok idegenekkel beszélgetni, ha értelmesek. idegenekkel baszni viszont annyira nem, főleg fogyatékosokkal, akik a "ne haragudj, de nem akarok most ismerkedni, van barátom" mondatot is biztatásnak veszik.:D ált. ilyesmik után leszek pszichobunkó.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 10:03:14

@Nadiposzi: szerintem valami kisgazda politikus lesz.

Nadiposzi (törölt) 2011.09.05. 10:45:13

@Professor Pizka:
A visszavonult Torgyán személyesen?
Más.
Az asszony egyszer elvégzett műveltségi kreditért egy francia irodalom kurzust. Nem volt vészes, el kellett olvasnia pár ezer oldalnyi regényt. A gond az volt, hogy az Eltűnt idő nyomában olyan szar volt, hogy csak hangosan felolvasva tudta átrágni magát rajta. Nem tudta befejezni, mert ultimátumot kapott: vagy Proust megy, vagy én.

blur7 2011.09.05. 12:57:04

@Ernoke:
Én is szívesen beszélgetek idegenekkel, főleg egy hosszú úton, mivel olvasással egyébként se tudnám eltölteni az időt. Vizsgák előtt is jókat beszélgettem akár teljesen ismeretlenekkel. A többség sajnos tanulni akart még akkor is. Viszont az ilyenektől menekültem is, mert általában tőlük tudtam meg, hogy nem két könyvet kellett megtanulni a vizsgára, hanem volt egy harmadik is (meg hatályba lépett pár új jogszabály), amiről nem is hallottam előtte. Olyankor csak más téma jöhetett szóba, nem a "ki mit nem tud" kérdéskör. :)

A Tyne folyó déli partja 2011.09.05. 19:01:10

@tff: nálam pofon egyszerű a helyzet. ha nagy ritkán vonatozok, vagy hosszabb busz utazásra megyek (de ez nem jó, mert utazási betegségben szenvedek, és simán végighányom az utat...vonaton nem.)
szóval, ha utazom, akkor örülök annak, hogy végre-valahára van 2-3 órám arra, hogy háborítatlanul belemélyedjek egy regénybe, amikor nem kell nézni az időt, hogy ide kell indulni, oda kell indulni, ezt vagy azt kell csinálni, jön valaki, stb. néhány óra csak magamra, és az olvasásra. erre jön egy vadidegen, és belepiszkít, mert közlési kényszere van. engem meg kicsit sem érdekelnek vadidegenek életsztorijai. elég nekem a sajátom, meg az ismerőseimé.

2011.09.05. 23:28:02

@Professor Pizka:

Én mostanában azon húztam fel magam - nem kicsit, nagyon -, hogy a nyári esküvőszezon végett, szombat este hét után nem lehetett a belvárosban ötven métert megtenni anélkül, hogy az ember nyakába ne ugrana egy csapat félrészeg, egyenpólós, leánybúcsús liba, mindenféle (szerintük) poénos feladattal, aminek természetesen én lennék a szenvedő alanya. Mert tényleg nagyon jó helyzetkomikum, hogy ki akarnak engem rúzsozni. Én meg majd esetleg meglepem a kedves arát hátulról, aztán egy Dirty Sanchez után együtt kacaghatunk őszintén, önfeledten, felszabadultan. :)

Ernoke 2011.09.06. 09:11:49

@tff: én ezeket annyira rühellem, h minden előzmény nélkül is elküldöm őket a picsába

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.06. 15:21:48

@tff:
Ilyet még nem láttam. Mázlista vagyok?
süti beállítások módosítása