Szevasz Tibi!
Küldök egy írást az alternatív magyartanárról.
Üdv,
HP
Az alternatív magyartanár
Talán csak keveseknek ismerős az alternatív, liberális magyartanár figurája, mégis úgy gondolom, megér egy posztot. Jelen esetben a liberális jelző kevésbé a politikai nézetekre, mint az oktatási módszerekre vonatkozik, ettől függetlenül természetesen egyik nem zárja ki a másikat, sőt. A liberális magyartanár elsődleges előfordulási helye a gimnázium, de általános iskolában is fellelhető. Női és férfi változata egyaránt ismert; közös bennük azonban, hogy mindketten 35 (de inkább 30) alattiak. Mi most a férfit vesszük górcső alá.
Külső jellemzőiben is találunk már valami átlagostól eltérőt. Emberünknek hosszú (vagy éppen nagyon rövid) haja van, szakadt Converse-cipőt vagy szandált visel farmerral, esetleg sokzsebes rövidgatyával; kötelező viselet még valamilyen vicces feliratú, esetleg alterbandás póló. Esetenként előforduló kiegészítő az extrém(ebb) szemüveg – dzsonlenonos vagy vastag cellkeretes fazon a legjellemzőbb. Kezében mindig egyetlen könyv figyel, az éppen aktuális kötelező. Meg a napló. A hiányzókat néha befirkantja, a lógást megérti (hiszen ő is csinálta), de nem szereti. Azért a következő órán, amikor a lógó betámolyog, szellemes-cinikus megjegyzéssel kérdőre vonj: „Na mi az, Tibi, nem vonzott be múltkor mágnesként a terembe Dosztojevszkij csodálatos világa? Pedig volt bőven kaland, izgalom, humor, akció! Na, jól van, ülj csak le, szóval ott tartottunk, hogy…”
A külcsín leírása után térjünk át a lényegre, az oktatási módszerekre. Mivel emberünk fiatal, ráadásul éppen elég rossz tapasztalatot gyűjtött be gimnáziumi és egyetemi évei alatt, elhatározta, hogy márpedig ezt ő nem hajlandó csinálni. Ő újít. Nála más lesz a légkör. Ő nem híve a hagyományos, tanárközpontú módszereknek. Ő együtt akar dolgozni a diákokkal. A katedráról leül az első padra, törökülésben, szemben az osztállyal, ezzel is megbontva a bírósági tárgyalóterem-feelinget.
Ennek megfelelően egy külső szemlélő nehezen fedezhetne fel akár csak nyomokban is magyarórát egy ilyen foglalkozáson: tanárunk órája jobban hasonlít egy füstös alternatív kávézó enyhén borgőzös, kiégett, hetedéves BTK-sokkal zsúfolt felolvasóestjére, mint magyar nyelv- és irodalomórára. A látszólagos anarchia mögött azonban precíz gépezet bújik meg. A szabadság nem szabadosság. Mert ugye tanárunknak pontos elképzelése van a témáról. Ő nem kikérdezi a könyvet, ő beszélget róla. A feladott kötelező könyv tartalmát, mondanivalóját, szimbolikáját, keletkezésének körülményeit úgy elemzik ki, hogy a negyvenfős osztály valamennyi, erre affinitást érző tagja random mód beböfögött gondolatfoszlányait tanárunk vezényletével gyúrják valami épeszűvé. Tankönyv nincs, azt csupa maradi, ókonzervatív, lexikamániás magoltató írta. Ennek megfelelően legfeljebb a Himnuszt és a Szózatot tanultatja meg kívülről, ezeken kívül „versfelelés” nincs. Ezek helyett viszont van végeláthatatlan lista kötelező és ajánlott könyvekről, sőt, igazán jófej tanár esetén filmekről is. A repertoár széles: a tantervben megjelölt, egyébként gyorsan és hatékonyan lezavarva elemzett kőszívű-típusú könyvektől a francia szimbolizmuson át a kortárs orosz irodalomig bármi szóba kerülhet.
Érdekes, hogy az órák mindezek ellenére nem fulladnak káoszba, sőt, követelmény az van. Kőkeményen. Akit nem érdekel, azt nem szívatja, viszont ha valakiről kiderül, hogy „humán szak” felé kacsingat, annak nincs kegyelem. Brutális, keményen húzott ponthatárú témazárók, tele esszékérdésekkel, részletekbe menően. Helyesírás, stílus, tárgyi tudás külön osztályozva. Minden óra elején felelés a tanár által stand-up comedy stílusban előadott életrajzokból, korszak-leírásokból, műelemzésekből.
Viszonya embertársaihoz ambivalens. A tanári kar természetesen ki akarja fúrni, mivel nehezen tolerálják alternatív módszereit és relatív népszerűségét. Fentebb említett, kemény számonkérési módszerei lelkiismeretessége és hivatástudata mellett ennek tudhatók be – nevesen, hogy meg akarja mutatni: nála azért színvonal van. Talán korábban már ki is csinálták egy másik gimiben, ezután finomított módszerein. Egyébként ha módszere megfelelő emberanyaggal társul, imponáló felvételi eredményeket produkálhat az osztály: ebben mindenképp igazolva látja tanítási metódusa helyességét.
Diákjai általában bírják – az érdeklődők a háta mögött egyszer-egyszer anyázzák, amiért túl keményen pontoz, de akit hidegen hagy a tárgy, az békében megvan, ennek megfelelően a tanárt is leszarja. Hamarosan úgyis átsunnyoghat az „alapmagyaros” csoportba, a tanár úgyis a „faktosokat” viszi tovább. Van viszont egy kaszt, akivel kölcsönösen háborúban állnak.
A széljobber diák. Amint egy ilyen gyerek szóba hozza Wass Albertet, zúdul a szitokáradat:
-Hagyjuk már azt a gagyit, amúgy is egy náci háborús bűnös volt, és teljesen alja, amit írt, tipikus árvalányhajas giccsmagyar!
-De tanár úr, én olvastam és nekem tetszett, mert olyan szépen írja le a tájakat meg minden…
-Lehet, de ha már ez tetszik, akkor inkább olvass Jókait, a tájleírásnak úgyis ő a mestere!
Kettőjük között a fentihez hasonló, a többi diákot halálra fárasztó, kultúrharc-párbeszédek tucatjai alakulhatnak ki az évek során. A tanát ezen vitáknál megpróbál eltekinteni ellenfele politikai nézeteitől (nem tud), a gyerek pedig meg van győződve róla, hogy a tanár büdöszsidókomcsi, és ettől kezdve szemét módon már csak azért is opponál, provokálja a tanárt.
A felvételi ponthatárok meghirdetése után az ő az első (és egyetlen) tanár, aki iwiw/facebook üzenőfalra, vagy a diákok előzetesen begyűjtött e-mailjeire kiküldi a kérdést, hogy: „Na nyomassátok, mi lett?”
Ugyanígy szinte csak vele történhet meg, hogy diákjaival egy koncerten/szórakozóhelyen/Szigeten összefutva iszik egy sört. Szerenádkor természetesen nála van a legnagyobb buli, jó előre bevásárol piából, kedvenc zenéin és könyvein végigkalauzolja erre fogékony diákjait a plakátokkal, biciklivel és vízipipával gazdagon díszített garzonban. Jó esetben évekkel érettségi után is emlegetni fogják.
/A Jóisten mentsen meg minden dacos tizenévest a politikailag elfogult, magukat minden órán térítő üzemmódba kapcsoló alternatív tanároktól - a Szerk :) /
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 07:23:31
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 07:29:32
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 07:49:55
Disznó Úr 2011.02.18. 07:50:14
Egyebekben tetszene a figura, sajnos nekem nem volt szerencsém jó magyartanárhoz, vicces módon az orosztanár hozott be az órára szamizdat és egyéb megtűrt irodalmat, újságokat és abból szemezgetett a Krasznaja Plósagy szépségei helyett.
Tényleg, off: most hogy így belegondoltam, annyit tanultunk a Vörös térről, hogy becsukott szemmel még most is elmondom hogy hol van a Mavzalej Lényina, a Vaszilij Blázsennij és na persze a hátsó útcában a GÚM. Tiszta vicc.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 07:53:07
NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.02.18. 07:53:27
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 08:12:48
-Te olvastad Wass Alberttől a Székely meg a medveleány a Hargitán-t?
-Igen, sőt a Vén Áron és a gyergyói székelytündért is!
Ebben az esetben semmi gond, megvan a közös érdeklődés, hagyjuk is őket kibontakozni.
-Te olvastad Wass Alberttől a Székely meg a medveleány a Hargitán-t?
-Nem, az egy háborúsbűnös...
Ennek a beszélgetésnek csúnya vége lesz
-Te olvasol vasalbertet?
-Igen , a Székely medveleány a Hargitán, amikor leírja, ahogy a nap felkel Retyezát mögül és megcsillan a fittyentős szekrence levelein és Margit akkor látja meg az ő szerelmét hogyan viszi el a román rabló, hejj de szépen van az megírva!
Ekkor córesz van, mert szondázott a kérdező, hogy lesz-e alkalom egy kiadós Wass Albert-fikázásra. Ne sajnáljuk, amiért végig kell hallgatnia a medve, a leány és a székely kalandjainak félórás összefoglalóját modoros nemzeti filmmesélő stílusban.
-Te olvasol vasalbertet?
-Nem
-Hát te, engem nem érdekel, hogy egy szar nácibérenc volt, de azok a szirupos-fűrészpor leírások, egy irodalmi selejt.
Na itt szoktam én megszívni, mert pusztán azért, mert nem olvastam, meg kell hallgatnom, hogy milyen szar is szegény Wass Albert.
-Te olvasol Wass Albertet?
-Nem.
-Pedig el kellene olvasnod, ahogy a gyergyószentmiklósi templomok tornyán megcsillan...
(mit vétettem???)
-Te olvasol Wass Albertet?
-Nem.
-Én sem.
-Láttad a kis kancsal barátokköztös csajnak milyen helyre kis segge van?
-Láttam hát, ne félj tudnám mit csináljak a kis hely pofikával...
Ide süllyedtünk, honfitársak!
Illetve van még a fater, aki régen közszájon forgó Marx és Lenin idézeteket Wass Albert idézetként sütött el, viccből. Ezzel már felhagyott, mert többen komolyan vették és elkezdtek utánanézni otthon a Wass Albert összesben...
2011.02.18. 08:15:40
Az oktatási módszereiben keverednek a jópofa, kreatív ötletek (pl. Harry Potter színdarabot ír és azt adják elő) az érthetetlen-értelmetlen dolgokkal (kívülről meg kell tanulni Sharabatajamania eposz mind a 300 énekét), indőnként meghökkentő, provokatív dolgokat művel (nem áll fel a Himnusz alatt, de magyarázatot nem ad az osztályának, hogy miért), esetleg egy dupla órát szentel a Csillagok Háborjúja mélyebb jelentéseinek kibontására.
Wass Albert, Reményik Sándor, Sértő Kálmán természetesen a "ha nem beszélünk róla, nincs is" kategóriában van, roppant kínos számára, ha József Attila, Juhász Gyula irredenta verseiről kell szólni - inkább nem is szól. Ugyanakkor a kortárs magyar irodalom hangsúlyt kap, könyveket ajánl, felolvas, ezek alapján készült filmekre, színdarabokra szívesen elviszi az osztályt. Talán nem meglepő, de Csurka István nem szerepel a kedvencei között, hiszen a liberális magyartanár is csak ember, ő is elfogult természetesen.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 08:18:34
2011.02.18. 08:22:14
Kurt S. Earp 2011.02.18. 08:22:14
Sajnos volt szerencsém ilyen, magát alternatívként kezelő magyartanárhoz, náciliberális és nácináci fajtából is.
A nácinácival egy munkahelyen dolgoztam, ő kijelentette, hogy amikor aktív(főállásban) tanárként dolgozott egy gimnáziumban, egy az egyben kivette a tananyagból Radnóti Miklóst, mert Radnóti zsidó, és ő nem fog egy zsidót tanítani senkinek. Mondtam neki, hogy túl azon, hogy imádom Radnótit, a Nem tudhatom című versnél szebb, hazaszeretettől égő verset még nem írtak ebben az országban, ehhez képest a Himnusz smafu, de ezt csak azért tettem hozzá, mert éreztem, hogy mindjárt pofán vágom azt a barmot, pedig nem rólam fogják megmintázni a filoszemiták szobrát.
Most, pusztán attól ,hogy felidéztem ezt a 26 évvel ezelőtti emléket, olyan ideges lettem, muszáj újra egyesével végignéznem azt a tébolyító mellarchívumot amit tegnap belinkelt az autóshoz az a rendes ember, attól talán lenyugszom.
Mindenestre akkor tanultam meg az alternatív szó valódi jelentését, a művészvilág tele van ilyenekkel, alternatív azt jelenti, seggarc.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.18. 08:32:49
lárvalányhaj 2011.02.18. 08:33:03
Nem elég az, ha az ember leadja az anyagot (mert akkor szétunják magukat a diákok), hanem beszélgetést kell provokálnia, és ezen a beszélgetésen keresztül kell becsepegtetnie azokat az információkat, amiket fontosnak gondol, meg emellett azért a háttérben formálni a gyerekek szemléletét (hogy ti. mi az, amire egy irodalmi alkotásban figyelni kell, és mi az, amire nem). Ezt így együtt jól megvalósítani a világ egyik legnehezebb melója.
Egyrészt, a gyerekek nagy része kurvára utál olvasni. Ha nem utál olvasni, akkor a magyarórákat tartja időpazarlásnak, mert micsoda hülyeség már, hogy elemezzük a könyveket.
Másrészt a többi részét a gyerekeknek nagyon nehéz arra rávenni, hogy megszólaljanak.
Harmadrészt a tanárnak minden órára el kell olvasnia egy egész könyvet vagy egy csomó verset, és olyan állapotba kell kerülnie, hogy legyen egy koherens véleménye a dologról, vagy legalábbis tudjon róla értelmesen beszélni.
Úgy látom, hogy az alternatív magyartanár mindezt remekül megvalósítja, úgyhogy minden tiszteletem!
(A térítést persze minimumra szabhatná.)
helianthus 2011.02.18. 08:45:33
Kurt S. Earp 2011.02.18. 08:49:41
ez a Munkája.
Könyveket kell elolvasnia, hogy "legyen az adott témáról koherens véleménye" beszéltetnie kell a nebulókat és meg kell szerettetnie velük az irodalmat.
Ezért kapja a Fizetését.
Bár az tény, hogy az, ha valaki Magyarországon, rendesen elvégzi a munkáját, az valósággal Alternatív cselekedetnek számít, a szó valódi értelmében.
lárvalányhaj 2011.02.18. 08:51:33
A "munkája", "fizetését" stb. nem tulajdonnév, ezért kis kezdőbetűvel kell írni.
:P
lárvalányhaj 2011.02.18. 08:52:42
Ebben igazad van, én csak azt szerettem volna leszögezni, hogy ez nagyon-nagyon nehéz feladat. Nem véletlen, hogy a magyartanárok többsége szar.
Mitya Ivanov 2011.02.18. 08:53:54
aztán egy idő után rájött, hogy az semmit nem tesz hozzá az életéhez, ha a lányok körében népszerű, mert azok a csajok semmi másról nem tudtak beszélgetni, mint arról, hogy milyen színű a a kocsija vagy hogy mit jelent az angol felirat a pulcsiján (UCLA Bruins). Ezért nyitni kezdett a fiúk felé is (na de nem úgy ám;-)), és néha már filmekről is elkezdtünk beszélni, alternatív téma gyanánt.
90-után még aktívabban politizált, de mivel alapvetően balos volt, ezért kicsúszott alóla a politikai talaj.
lárvalányhaj 2011.02.18. 09:04:53
A nem-alternatív magyartanár
Korosodó nőnemű, 50 és a halál között. Haja nagymamásan dauerolt, cellkeretes szemüveget visel. A nőies alak a hosszú évek óta tartó magyaros táplálkozásnak és a külső megjelenéssel kapcsolatos igényesség teljes hiányának köszönhetően a múlté, a testforma szabályos csepp alakú. A fentieket sokszor gombos fehér köpeny (!) vagy legalábbis valami rettenet kosztüm egészíti ki.
A nem-alternatív magyartanár az órát feleltetéssel kezdi. Az ötös érdemjegy azzal szerezhető meg, ha a diák szó megbicsaklások nélkül, szerint elmondja azt, amit az órán elmondtak. Természetesen sokszor hosszú verseket is be kell seggelni, amiket értő hangsúlyozással kell prezentálni.
Ezután az óra folytatódik; átlépnek a következő témára. A nem-alternatív magyartanár kiáll a tábla elé, és *mondatról mondatra lediktálja* Petőfi Sándor életrajzát, kitérve minden egyes lakhelyváltásra. (Igen, 18 éves felnőtteknek is *diktál*.) Ezután, szigorúan a tankönyvre támaszkodva, elmondja, hogy mit kell tudni Petőfi Sándor költészetéről: "Petőfi mottója 1846-47. táján: “Szabadság, szerelem! E kettő kell nekem.” Ez megjelöli ekkori költészetének két legfontosabb témakörét, s megszabja a költő értékrendjét: az életnél becsesebb a szerelem, de a szerelemnél is értékesebb a szabadság. Tehát a politika mellett másik nagy ihletforrása a szerelem, az igazi mély szenvedély. Petőfiben egy pillanat lobbantotta lángra a szerelmet, s ettől kezdve sorsa elválaszthatatlan lett a 18 éves leányétól, Szendrey Júliáétól." És ezt így tovább, ad infinitum (ad csengő).
A verselemzés úgy néz ki, hogy a nem-alternatív tanárnéni felírja a verset a táblára, és utána *lediktálja*, hogy mit kell tudni a versről, de rendkívül szájbarágós stílusban, nehogy véletlenül a kisdedeknek akár egy percig is gondolkodniuk kelljen. "Ebben a versben a szekfű vörös színe a vérre utal, így a véráztatta csatamezők metaforája" -- bizony, ezt így, ebben a stílusban, ad csengő.
A dolgozatírás a nem-alternatív magyartanárnál úgy néz ki, hogy kiadja a kérdéseket (Petőfi Sándor szerelmi költésezete), mire a gyerekek suttyomban előveszik a füzetüket, és bemásolják a tartalmát a dolgozatba. Néhányan nem is annyira suttyomban, de ezt a nem-alternatív magyartanár nem veszi észre. A droidtanár-szabály itt is érvényben marad: aki nem szó szerint ugyanazt írja bele, amit a tanárnő lediktált, az nem kaphat ötöst.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 09:05:03
Egyébként azt se értem, hogy miért csak ő van ennyire dicsőítve a széljobber oldalról, amikor pl. Nyírő Józsefnek is vannak szép, "magyaros" könyvei. Tőle ajánlom mindenki figyelmébe a Néma küzdelem c. könyvet, ami igen tanulságosan megmutatja azt, h Erdély sorsa már a dualizmusban eldőlni látszott.
Egyébként meg az egyik volt irodalom tanárom emlékeztetett rá: kopasz, szandál, farmer és az első padon való ülés. Szegény próbálkozott színjátszással is (rendezés), csak a darabjai elég unalmasak lettek.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 09:10:32
Az ellenzéki akkor nem azt jelentette, hogy pillanatnyilag nem az általa preferált párt van hatalmon, hanem azt, hogy az iskolaigazgató kegyelméből taníthat egyáltalán, és nem a Kőbányai Gyógyszerárugyárban hegeszt autogénlánggal.
Nem volt valami kegyes hozzá az élet, a feleségét és két fiát halálra gázolta egy részeg tehertaxis, amit nem nagyon tudott feldolgozni. Onnantól fogva egy zuglói szuterénben lakott, és asztali borral táplálkozott. Télen-nyáron egy fekete öltönyben járt, amit nagy hidegek idején egy fekete ballonkabáttal téliesített. A zsebeiben cigarettacsikkeket tartott, amitől elég sajátos szaga volt az egész embernek. Erős két méter magas volt, és nagyjából ötven kiló, és Petri Györgyre hasonlított leginkább, mínusz szakáll.
Az osztály értelmesebbik fele szerette, már akkor izgatott zsibongásba kezdtünk, mikor a ferde képével bevigyorgott az ajtón, hogy "Na mi van, kígyók?".
A legelső padban ülőt hátraküldte, és felhajtogatta magát a pad tetejére.
-Topókám, olvastunk valamit mostanában, vagy végleg átszoktunk a kurvázásra?
És akkor el kellett mesélnem, hogy mit olvastam legutóbb, miért volt jó, vagy rossz, vagy közepes. Egyáltalán mit gondolok az egész dologról. Közben lehetett kérdéseket feltenni, vitatkozni, agyalni. A memoritereket viszont kurva szigorúan vette, simán lehetett egy gyönyörűen elmondott versre hármast kapni, ha az ember elvétett egy névelőt.
Szerintem jó tanár volt.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 09:17:42
Tehát Wass nem rossz, csak nem jó.
2011.02.18. 09:21:28
Minden pénteken feladott egy négy oldalas esszét hétfőre megírni. Olyan témákkal, hogy az osztály egyik fele védőbeszédet a másik vádbeszédet írjon az apáról, aki nem figyelt a novellában és a fia megfulladt.
Hétfőn megkérdezte ki nézte a hétvégén a Duna Tv-n a Pacsirta c. filmet:) Kedvenc szólása az volt, hogy mi van fiam, büdös a kultúra?
Wassról meg annyit, hogy szerintem erősen közepes író volt, semmi extra, csak kellett valaki a jobbnak, akit felkarolhatnak.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 09:22:33
Pontosan, ehhez képest viszont rettenetesen termékeny volt az arc, plusz még a jobbos birkaszellem, hogy ha az igazjobber szereti, akkor aki nem szereti, az nem igazjobber, következésképpen judeobolsevik hazaáruló, és felkoncolandó.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 09:24:20
Egyébként az Elizában egy deka magyarkodás nincs, eleve angolul írta anno, és Amerikában is játszódik.
2011.02.18. 09:24:47
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 09:27:02
Stephan Heym komcsi. Rejtő zsidó. Spiró. Liberális zsidó. Semprun kommunista, Hemingway szintén. Etc.
Szóval széljobb arccal nehéz dolog irodalomról beszélgetni. Mondjuk inkább reménytelen.
A piedesztáljukon Wass Albert áll, pedig valószínűleg csak az Adjátok vissza a hegyeimet, vagy valami hasonlót olvasott tőle, amiben ártatlan székely lányokat tipornak meg szovjet és román martalócok.
Ezeknél írt jobbakat is, de népszerűsége a szélsőjobb köreiben ennek köszönhető. Túlértékelt író, akárcsak Faludy vagy Márai. (Tömény modor mindkettő.)
Egyetértek Pizkával, a szereted-e Wass Albertet kérdésből nem jöhetsz ki jól.
2011.02.18. 09:32:23
Ha ez arra vezet, felkeltse az érdeklődést az általad említettek (vagy úgy általában az olvasás iránt) akkor meg jó. Szerintem a meséi abszolút olvashatók a esténként a kölköknek, a humora időnként jó, szórakoztató.
Én spec. még igazi, borult jobberektől sem halottam dicsőíténei, vagy legnagyobbaink közé emelni, de nem kétlem, hogy van ilyen is. Inkább arról van szó, hogy egy igaz magyar ember Wass Albertet olvas és nem Eszterházyt vagy Konrádot ugyebár. :)
Nem mellesleg, ha valaki szereti a könyveit, ugyan mi a picsát számít, hogy jók-e vagy rosszak, vagy ki mit gondol róla - olvassa és lelje benne örömét, ennyi.
lárvalányhaj 2011.02.18. 09:36:07
@vészmadár (pica pica):
Engem nem zavar, ha egy alkotó kommer/náci, hogyha emellett jó verseket/prózát/drámát ír. Például Szabó Lőrinc is náci volt egy időben, meg Németh Lászlónak is voltak neccesebb dolgai, de ettől függetlenül ma is jogosan részei az irodalmi kánonnak, mert amúgy zseniális alkotók voltak, és akkor is marad a szövegeikben kontent, ha a náculást kivonjuk belőle.
Ellenben Wass Albert, Sértő Kálmán teljesen érdektelenek lennének mindenki számára, hogyha nem egy bizonyos ideológia szócsövei lennének. Szabó Dezső, akit szintén szoktak hypeolni, már érdekesebb azért, de szerinte a mai befogadó számára már kevéssé fogyasztható. Pár hónapja nekiültem az Elsodort falunak, de ilyen modoros, túlírt katyvasz az egész. Mintha valaki pisztolyt tartott volna a forma fejéhez, hogy ha nem lesz minden mondat legalább három sor hosszú, és nem lesz benne soronként legalább 3 szó- és mondatalakzat, akkor kiloccsantják az agyvelejét.
Az zavar a jobbos irodalomszemléletben, hogy kicsit úgy állnak a kérdéshez, mint az ötvenes években a komcsik. Ha elég közérthető a szöveg, ideológiailag megfelelő az üzenete, és van benne traktoroslány, akkor ráütik a pecsétet, hogy remekmű. Szerintem meg az ideológiai megfelelőség önmagában elég kevés.
2011.02.18. 09:36:13
Így irodalomról vitatkozni valóban nem lehet vele...
Mitya Ivanov 2011.02.18. 09:37:53
Mások viszont Marquezt nem képesek elolvasni, nekem viszont a kedvenc íróm. És pont egy magyartanár ajánlotta a figyelmembe még a gimiben. Éppen a Móricz féle realista írásokról beszélgettünk, amik akkor nagyon tetszettek (Árvácska, Tragédia), viszont észrevette rajtam a szürreális megközelítéshez való fogékonyságot is. Erre azt mondta, hogy olvassak Márquezt, máig hálás vagyok neki ezért.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 09:43:35
Szabó Dezsőt is főleg azért szeretik, mert remekül lehet belőle papos-éneklő hanghordozással zsidózni.
index.hu/video/2007/10/23/zsido_pszicherol_szonokolnak_az_arpadsav/?s=zsid%C3%B3
Kurt S. Earp 2011.02.18. 09:47:02
@Nadiposzi: "...Szóval széljobb arccal nehéz dolog irodalomról beszélgetni. Mondjuk inkább reménytelen." Erre azért ne fogadjon. Veszítene.
Doctorow zseniális és megunhatatlan, Szerb Antal irodalomtörténete egy letehetetlen kalandregény de most le kell tennem mégis, mert szólt a Gábor, hogy megyünk koncolni a komcsikat.
Ja, Modigliani meg Isten volt, de ő festő, ne keresse a nagy írók között.
monde 2011.02.18. 09:56:40
Imádta mindenki (tanulók). Első padra törökülésben, ez volt a védjegye. :) Azóta sem figyeltem annyira tanárra. Ja és lehetett rágózni az órán. :D Ha nem volt más tanár a közelben mindenki tegezte. A többi tanár tényleg kifúrta, 2 év után el is ment a suliból.
Isten éltessen Zsolti "bácsi"
Wass Albertet belekeverni kár volt. Pedig jó poszt lett volna. Így elmegyünk szépen politikai vitablog felé. :(
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 09:58:53
Doctorow Ragtime c. regényét megfilmesítették, kurva jól sikerült.
Azért a nagy átlagra valóban inkább a Brother által írtak vonatkoztathatóak.
Az előítélet marhajó dolog, egy csomó fáradságtól megkímél, csak meg kell nézni a vonatkozó címkét, és máris kész a vélemény, mondotta volt cinikus mosollyal egy rendes jobboldali cimborám. És milyen igaza van!
vincere 2011.02.18. 10:07:47
ilyen alternatívokkal csak az egyetemen találkoztam
2011.02.18. 10:08:24
Az igazi jobbernek a "Ballada a katonáról" szar film (akkor is, ha nem látta), mert nehogy már egy szovjet katona pozitív figura legyen, még akkor sem, ha pl. ez a mű szerintem a kevés jó szovjet háborús filmek egyike.
No, de nagyon elkanyaradtunk a tanáruraktól...
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 10:09:44
Hejj, a puhafedeles ismeretterjesztő irodalom. Az kemény. Havertól megkaptam az "Amerikai elnökök szexuális élete" c. remekművet, mire én a "Hitler szeretői" c. szakmunkával tromfoltam. Sajnos mindkettő elveszett a kollégiumi élet viharaiban. Pedig micsoda titkokról lebbentették fel a fátylat.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 10:11:58
Mitya Ivanov 2011.02.18. 10:12:52
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 10:17:39
azért ellensúlyként ott van a Tábornok meg a U-571:)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:17:55
A töridolgozatokban sztenderd kérdés volt nála a "hol van ma?" - kilistázott egy pár magyar településnevet, és be kellett írni, hogy Trianon után melyik szomszédos országhoz kerültek. Egyszer énekorán helyettesített (templomi kántor is volt), akkor meg irredenta meg I VH-s katonadalokat (máig is el tudom énekelni, hogy "Boszniának hegyei..."), valamint olasz fasiszta indulókat tanultunk (Saaaalve, o popolo d'heroi...).
Tette mindezt egy olyan gimnáziumban, ahol a diákok uszkve 30 százaléka úgymond "genetikailag liberális" volt. Ezzel együtt eléggé kedveltük, mert jól tanított, és nagyon élvezetes és kulturált politikai vitákat lehetett vele folytatni. Ő volt nekem annó a bizonyíték, hogy azért azon az oldalon is lehetnek normális emberek...
lárvalányhaj 2011.02.18. 10:20:48
"Nekem a töritanárom volt a posztban leírt típus megtestesülése, a kor, kinézet, szemüvegkeret is stimmel (kb, úgy nézett ki, mint ifjabb Farkas Gyula csak lezserül öltözködve), viszont a liberális tanítási elvei mellett igazi széljobber volt (akkoriban még MIÉP-es nek hívták az ilyesmit). "
Novák Előd? :P
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:23:25
2011.02.18. 10:23:41
vincere 2011.02.18. 10:25:25
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:25:59
GERI87 2011.02.18. 10:27:43
Fenét, nekem volt magyar tanárom aki ha nem is fiatal jófej de olyan késő 30-as családapás jófej volt.
Van a szélsőjobbos/jobbikos magyar tanár is aki ha tehetné "egész nap népviseletben járna.." és wass nem maradhat el...ja és rondák:)
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 10:29:51
Valami lehet ezekkel az olaszokkal, mert én meg simán el tudom énekelni azt, hogy "Avanti popolo, alla riscossa, Bandiera rossa, bandiera rossa!"
Honnan tudom, nem tudom.
vincere 2011.02.18. 10:30:43
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 10:33:57
Kurt S. Earp 2011.02.18. 10:35:25
Minden rendes széljobbernek az van meg. Üdv a csapatban! :-)))
De nekem megvan a Zongorista és a Schindler listája is. Beszivárgó egységben szolgálok ismernem kell az ellenfelet. :-))
@Nadiposzi: Egyetértek, én is szeretem a Ragtime filmet, de ezt előbb láttam és csak később olvastam el a könyvet, természetesen összehasonlíthatatlanul gazdagabb és szélesebb rétegekkel bír a könyv, hú vaz de modoros vagyok, szóval utána már csak egy jó film volt, szokom is nézni eztet a szegény néger kalandjait a DVD-n, minden lincselés után.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 10:36:39
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 10:37:11
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 10:38:29
és ezt is el lehetett játszani anno a Medal of Honor-ban:D
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 10:39:54
lárvalányhaj 2011.02.18. 10:41:57
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 10:42:39
A Zajcev fílinghez nagyon tuom ajánlani még a Sniper Elite-et.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:44:48
(izé... valamelyik ismerősöm látta a filmet, ő mesélte...)
lárvalányhaj 2011.02.18. 10:46:04
a jobbos + geek párosítás egyből ezt dobta ki nálam, muszáj volt gondolkodás nélkül bekommentelni :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:51:02
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.18. 10:51:04
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 10:52:38
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 10:53:49
2011.02.18. 10:53:51
Egyébként arra akartam utalni, hogy nem baj, hogy szovjet a pozitív szereplő, nem ettől jó vagy rossz a film.
Kurt S. Earp 2011.02.18. 10:55:27
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 10:57:41
2011.02.18. 10:57:47
Mentségemre legyen mondva, hogy már 20 perces fájásaim voltak, mentem volna szülni, és még a matek hátra volt, igyekeznem kellett, nem lehetett cifrázni, de elfogadták.
(és tekintettel az állapotomra matekból is átengedtek)
Sand Lover 2011.02.18. 10:58:30
Érdekes, lehet hogy csak idealizálom az emlékeket, de mintha akkoriban nem lett volna divat jobbernek lenni, legalábbis nem emlékszem ilyesmire, akkoriban még az alternatív meg a szamizdat volt a menő.
Mondjuk a drámaosztályokban ment a modoroskodás ezerrel.
Sand Lover 2011.02.18. 10:59:16
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 10:59:27
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 10:59:28
Oké, nem rossz jelenet, és valljuk be Sztálingrád nekem is a szívem csücske, csak ezt nem nagyon reklámozom, mert ha elmondom, mit gondolok a történetről, akkor jól lekommunistáz minden hülye, azt meg unom.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 11:00:09
Az ált. iskolámban szigorú drill volt - jellemző, hogy a 25 fős osztályból a néhány un. rossz tanuló pária kivételével mindenki valamilyen felelős volt, lecke, vonalzó, faszom tudja. Matekóra elején mondjuk felállt a vonalzó vagymi felelős, és jelentette a tanárnőnek, hogy a Kovács Tibi otthon hagyta a szögmérőjét.
Középsuliban nem volt köpeny, a házikat sose ellenőrizték. A matektanár beletörődött, hogy a házifeladatot kb. ugyanaz a 6-8 ember írja csak meg rendszeresen. Szünetben odamentél, ahova akartál, akár a szemközti kocsmába is.
3.-4. évben tanévenként kb. 400 órát hiányoztam, átmentem levelező tagozatra. Az első órákra nem jártam be, az ofő igazolta őket (azt hazudtam mindig, hogy csak öt percet késtem), ha akartam kiírattam magam az iskolaorvossal, vagy hamisítottam szülői igazolást. Leérettségiztem persze, sőt azóta már államvizsgám is van.
17-18 éves suttyóként anno azt hittem, én vagyok a legvagányabb, legfaszább simlis arc. Felnőve persze - főleg hogy most visszagondoltam rá - inkább szégyellem magam az egész miatt. Mint utólag kiderült, a hiányzásaimat az osztályfőnököm simította el, a tantestület konzervatívabb része kiakart nyírni. Aranyos volt a 12 éves osztálytalálkozón az osztályfőnököm (Most 80 körül járhat, remélem él még), azt mondta, édes fiam én akkor már több mint 50 éve tanítottam, láttam hogy nem találod te itt a helyed, de végül méltónak bizonyultál a bizalomra, látom hogy ember lett belőled.
Na mindegy, ez csak azért jutott eszembe, mert a posztban leírt tanár az én tapasztalataim tükrében nem tanár és nem is felnőtt. Túlkoros egyetemista, aki azt hiszi, ha a 17-18 éves tanítványaival el tud beszélgetni Marquezről, Sallingerről, akkor ő már sokat tett ezekért a kölykökért.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:00:21
Volt részem mindkettőből bőven, bár építőtáborban már nem nagyon daloltunk mozgalmi nótákat.
2011.02.18. 11:01:48
A Schinler szintén: megmentjük a zsidókat, ha van rajta némi haszon.
Szép a filmnek a vége: amikor az orosz katona megmondja, hogy se keletre se nyugatra ne nagyon menjetek, mert talán oroszországban jobban utálnak titeteket mint a németek.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:05:38
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:05:45
Sand Lover 2011.02.18. 11:06:17
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:06:28
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:07:07
Ja, és azt is tudom, hogy: "Yo soy un hombre sincero
De donde crecen las palmas". Vagy az nem olasz?
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 11:07:41
És féltve őrzik otthon Paál László ózdi kohász írógéppel sokszorosított, szamizdatként terjesztett látomásait, az Arvisurákat, az igaz magyar őstörténetet.
Sand Lover 2011.02.18. 11:08:12
Onnan, hol nőnek a pálmák? LOL
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:09:02
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:09:21
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 11:09:40
2011.02.18. 11:10:00
Az mondjuk nem volt túl nagyvonalú, hogy sok hadifoglyot még az ötvenes évekig ott tartottak, de hát kb. húsz millió halottat nehezen dolgoztak fel, ez is érthető.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:11:52
Egyébként ezt a fiaim is tudják rendesen, de csak a kocsiban szoktuk bömbölni, ha más nem hallja.:D
Meg azt is, hogy
"Aprendimos a quererte,
Desde la histórica altura,
Donde el sol de tu bravura
Le puso cerco a la muerte."
Most mondd meg, ilyenekre tanítom a kölköket, a mai világban!
2011.02.18. 11:12:23
Rákóczi egy kompromisszumképtelen hőbörgő, Balassi egy részeges, erőszaktevő rablólovag, stb.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:12:46
A nagyszüleimnek sokkal jobb sztorijai voltak, és ők mindig inkább a pozitív dolgokat emelték ki: pl. amikor a dédapám, közvetlenül azután, hogy megérkezett a lágerba, kért egy söprűt az SS-tiszttől, mert olyan mocskos az udvar, szeretné egy kicsit rendbetenni. Adtak neki, és onnantól csak "Herr Spitzer"-nek szólították.
2011.02.18. 11:14:30
Ob's stürmt oder schneit,
Ob die Sonne uns lacht,
Der Tag glühend heiß
Oder eiskalt die Nacht.
Bestaubt sind die Gesichter...
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:14:39
Én meg még hozzá szoktam tenni, hogy Csujkov mekkora arc volt, meg a lentebbi rétegek is érdekelnek, amiket például Theodor Plievier könyvéből lehet megtudni.
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:14:40
@Frengi: Spielberg: Párbaj. Na, az egy Film. Ha semmi mást nem rendezett volna csak ezt, már megérte volna.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:18:26
Én is el tudnám énekelni a Panzerliedet, már csak a film miatt is, de nem teszem.
2011.02.18. 11:18:29
Márpedig a Schindleren picsogni kell, a Sorstalanság meg remekmű!
SZVSZ a Schindler egy hatásvadász, unalmas szar, a Sorstalanság meg csak simán unalmas szar.
Elég sok ilyen könyvet olvastam, a Festett madár volt, amelyik igazán tetszett. (Erre arról meg kitalálták, hogy kamu, az írója nem is élte meg a sztorit...)
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:19:31
2011.02.18. 11:21:06
Mondjuk úgy rettenetes...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:21:31
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:21:46
Nesztek nektek egy spanyol nyelvű HAZAFIAS dal!
www.youtube.com/watch?v=cdPlaNK0vsM
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:22:45
Mikor először olvastam, napokig nem tudtam aludni. Elképzeltem a folyosót, ahonnan leszedték az ajtókat, ablakokat, hogy a sebesültek minél hamarabb megfagyjanak, mert még az volt nekik a leghumánusabb.
rdi 2011.02.18. 11:23:04
A közvélekedés szerint az egész csak arról szól, hogy be kell magolni, hogy a tanár szerint mit gondolt a költő, mikor azt írta, hogy elhull a virág, eliramlik az élet. Pedig aztán lehet, hogy nem is azt gondolta, vagy nem is gondolt semmit. Ha mást gondol a diák, és el is meri mondani, akkor az a jegyein is meglátszik.
El tudom képzelni, hogy sokak számára ez volt a középiskolai irodalomtanítás keserű tapasztalata.
Nekem "jó" (abban az időben talán kicsit alternatívnak számító, ma már korántsem lenne az) magyartanárhoz volt szerencsém, neki köszönhetek sok mindent, formálta a világszemléletünket, ízlésünket, de nem bánom. Ami igazán megmaradt abból, amit tanított, az nem Petőfi összes állomáshelye, mert azokat nagyon hamar elfelejtettem. Hanem ahogy ma elolvasok egy könyvet vagy megnézek egy filmet, és ahogy azt értékelem. Talán ez volt az egésznek a célja és lényege.
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 11:24:02
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:24:05
2011.02.18. 11:24:14
"...egyikük Steiger százados volt. Térdig levágták a lábát.A szilánkot még nem lehetett a karjából eltávolítani.Fejsérülése veszélytelennek bizonyult.Remélhette, hogy eljut egy hazai kórházba,onnan meg Bopfingenbe,és ha műlábbal is,de birtokába veheti kis birodalmát,a füsttől fekete kürtőt,a fújtatót, az üllőt,a satut,a pörölyöket és a fúrókat.Azután, amit átélt,olyan boldogság,hogy fel se tudta fogni. A hómezőn a légcsavaros,két hatalmas szárnyú madár,amely majd visszaszáll vele a csodás,egyszerű, természetes életbe,olyan volt, mint egy látomás."
Itt már csaknem elhánytam magam. Inkább Anthony Beevor Sztálingrád-könyve!
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:24:41
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:25:35
Azt hiszem újra elolvasom.
2011.02.18. 11:25:47
2011.02.18. 11:26:16
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:26:18
Ha már a francia vonalnál tartunk, ezt hallgasd meg!
www.rhp1.terre.defense.gouv.fr/Chants/chant_rgt_hongrois.mp3
Kurt S. Earp 2011.02.18. 11:29:17
A felnőtt változat rosszabb.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:29:31
lemilblogos bulik kötelező eleme, lábdobogással, természetesen :-)
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:31:10
Kérlek szépen ez roppant érdekes rész, arról szól, ami a West Balkanban is történt. Sok ember volt összeszorulva Pitomnyikban (ott volt uge az utolsó használható reptér, csak itt nem késelést kiáltott valaki, hanem azt, hogy jönnek az orosz tankok. És a pánikba esett emberek széttapostak mindenkit a gecibe.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:33:28
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:35:04
2011.02.18. 11:37:31
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:38:10
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:40:54
Zorita 2011.02.18. 11:44:21
www.youtube.com/watch?v=qot8eITOO5s
és hogy ontopic is legyek picit, a magyartanárok védelmében szólnék pár szót: nagyon nehéz dolguk van, hiszen manapság erősen felhígult a gyerekanyag, csökken a színvonal, ez egyszerűen borzasztó, végevégevégemindennek, hát hogy is lehetne így másképp tanítani, egyszerűen bohócot kell csinÉlni (durva orrhangon mondva) magunkból, hogy egy kicsit odafigyeljenek a zengő anapesztusokra. köszönöm a lehetőséget, csak ennyit akartam.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:45:03
Katyusa is megy? Meg a Szvjacsennaja vajna?
2011.02.18. 11:47:25
Bevallom, azokat a könyveket, visszaemlékezéseket rühhellem legjobban, amelyek olcsó horrorfilmekre emlékeztető, vájkáló, precíz részletességgel írják le a szenvedéseket. Valahogy így:
"Ekkor odalépett az öreghez egy Tapasztó nevű nyilas suhanc. Kohn bácsi elmosolyodott, mert felismerte, a háború előtt gyakran adott egy kis medvecukrot, törökmézet üzletének portékái közül az akkor még 10 év körüli, mokány kisfiúnak. Tapasztó elvigyorodott, majd ráordított az öregre, hogy kérjen egy hungarista pofont. Az öreg értetlenül nézett, de sok ideje nem maradt csodálkozni, mert Tapasztó, társainak vad röhögése közepette jókora pofont húzott le az akkora már 42 kilósra fogyott, apró öregembernek. Az ütéstől földre zuhant öreget megpróbálta felrángatni, majd, hogy az nem sikerült, puskatussal kezdte verni az koponyáját, miközben azt üvöltözte, megtanítja a zsidaját, hol lakik a magyarok istene... 40 percen keresztül verték az öreget, végül ráunva otthagyták, így történhetett meg, hogy éhezve, mezítláb, egy szál hálóköntösben gyalogolt 400 km-t hazáig a mínusz 25 fokban, végül szovjet katonák szedték össze, és megmenekült..."
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:47:35
Na salsero!:D
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:49:37
2011.02.18. 11:50:14
Ezt mondjuk le lehetne írni 2 mondatban, de akkor miből lenne a regény.
(a film egyébként borzalmas volt, mert egyáltalán nem jött át a lényeg, csak a történet elmesélésére szorítkozott pontról potra, már mint a Sorstalanság).
A szerző életműve ezzel a regénnyel ki is fujt, mert a több műve élvezhetetlen.
És ha már Szolzsenyicint említettem: na őt nem szabad kihagyni, ő egy zseni. A Gyenyiszovicsot nem tudtam letenni, és azonnal ujra olvastam, a Rákosztályon meg betegre röhögtem magam.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:50:46
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 11:51:19
Oké, szerintem is többet használna a sok kávéházi konrádnak, ha egyszer kivinnék őket a sűrűbe paintballozni. Aztán hátha a kis hülye elgondolkozna, amikor öt perc alatt hatszor lövik fejbe, hogy a való életben ez még ennél is durvább.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:52:08
lárvalányhaj 2011.02.18. 11:52:55
És Modoros-bulik vajon miért nincsenek?
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 11:53:32
Szóval úgy néz ki, a libsik szerint Berzsenyi is náci volt, tehát tőle is rettegni kell.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:53:53
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 11:54:55
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 11:55:25
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 11:56:34
2011.02.18. 11:58:23
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 11:58:41
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 12:00:22
Kurt S. Earp 2011.02.18. 12:00:45
A Sorstalanság egy unalomrettenet, abban egyetértek. Fizikai fájdalmat jelentett végigrágni magam rajta. A Schindler listája...sajnos Ralph Fiennes rajongó vagyok, Ben Kingsley is tökéletes volt így elfogultságot jelentek be, Tisztelt Bíróság.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 12:01:41
lárvalányhaj 2011.02.18. 12:02:00
"A költő Árpád vérét érzi a legtisztábbnak"
Mit értettél az alatt, hogy "a legtisztábbnak"? Árpád vére A+ volt, a mai magyaroké meg csak 0-?
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 12:03:33
Desde el hondo crisol de la patria
se levanta el clamor popular,
ya se anuncia la nueva alborada,
todo Chile comienza a cantar.
:D:D:D
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 12:03:45
vincere 2011.02.18. 12:04:04
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 12:04:37
Kurt S. Earp 2011.02.18. 12:04:42
lárvalányhaj 2011.02.18. 12:05:56
Komolyan kérdeztem, mert nem értem, h mire gondolsz.
lárvalányhaj 2011.02.18. 12:07:24
Ha ma élne, akkor Berzsenyi bezzegmiharmincasok-típusú körleveleket írogatna.
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.18. 12:08:12
2011.02.18. 12:09:10
A Schindlerben a színészi játék tekintetében igazad lehet - de ez nekem nem vitte el a hátán az egész filmet. Egyébként lehet, hogy bennem van a hiba: már kb. 1985-től (amikor még egyáltalán nem volt ekkora "divat" ez a téma), elég sok könyvet elolvastam benne. Lehet, hogy egyszerűen unom már.
Van néhány ritkaságom is, pl. 1952-es, magyar kiadású holokauszt (még nem is használja a kifejezést) könyv, egyebek.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 12:11:03
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 12:17:15
Kurt S. Earp 2011.02.18. 12:18:28
Hogy maga egy mekkora tróger, uram, ez durva poén volt, lassan igazolva látom egy korábbi poszt megállapításait, hogy itt a modoroson mindenki teljesen szociopata, simán ideférek én is :-))))) Komolyra fordítva, csak azért, mert nekünk az őrmester úrral tetszett, ne vegye meg, pénz+idő aztán kiderül, hogy mégsem tetszik, én meg egy érzékeny lelkivilágú ultraszéljobber vagyok, lelkiismeretfurdalásom lenne ha feleslegesen erre verné el a pénzét, még ha filléreket, kukázva is... ez hihetelen duma volt, bassza meg :-)))
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 12:19:07
Kurt S. Earp 2011.02.18. 12:20:21
2011.02.18. 12:27:42
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 12:33:57
volt itt egy modoros poszt a II. vh "fanokról", na olyasféle vagyok én is:)
Ernoke 2011.02.18. 12:35:23
@Brother Love: nekem ilyen volt a Zongorista filmben, akkor utáltam meg a holokauszt-filmeket. ez a "szeeeegény-szeeeeegény üldözött zsidó" nagyon hatásvadász, nem segít azonosulni a főhőssel.
@vészmadár (pica pica): én szeretem ezeket a dolgokat (többek között emlékeztetnek arra, h milyen jó életem van), a második világháborút mondjuk néha azért nem, mert elegem van a Hős Csillogószemű Amerikaiak a Kegyetlen Pszichopata Németek Ellen kliséből. amúgy a legméltóbb holokauszt-film szerintem a Becstelen brigantyk, meg lehet nézni, mikor pl. baseballütővel szétverik az árulásra nem hajlandó német tiszt fejét - ki a méltóságteljes, és ki a vadállati benne. nézőpontot váltani mindig jó.
GERI87 2011.02.18. 12:36:21
Az ilyen filmektől nekem is agymenésem van már, meg úgy az egész II.Vh is végletekig kifacsart téma...
I.VH film miért nincs több?
A lövészárok egyhangúságán túl is voltak ott még dolgok...
Bár már az egyszeri filmsorozatokban is megfigyelhető hogy a valóságot egyáltalán nem tükröző módon vannak benne vallási/származási/faji sokszínség szereplők.
Ha egy sorozatban a zsidók négerek sárgák szektás/tetovált elme roggyantak stb száma meghalad egy bizonyos értéket akkor az biztos jele annak hogy ellaposodott az egész, kifulladt a történet és ideje lenne abbahagyni....:)
A Sorstalanság és Obama Nobel díja pedig vicc...
Azóta nem bírom már annyira komolyan venni az egészet.
Ernoke 2011.02.18. 12:37:50
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 12:38:58
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 12:40:55
Ernoke 2011.02.18. 12:41:48
Ernoke 2011.02.18. 12:42:34
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 12:44:41
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 12:49:42
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 12:50:10
GERI87 2011.02.18. 12:53:11
És sajnos ilyen emberek is taníthatnak...
Ennél már egy idomított majom is jobb.
Most nem konkrétan a turboliberális/jobber tanárra étem hanem mindenkire aki a saját elborult fasságait rátukmálni kívánja a diákra.
Az ilyennek jó a havi száz, nem érdemel többet és még jó dolga is van: nyári szünet meg aztán a fizika törvényei sem változnak naponta és érdemes költők sem születnek gyakran, szóval nem egy életen át tartó tanulás ez a szakma:)
Vannak jó tanárok akik megérdemlik a pedagógusi jelzőt, a többség meg vlá...pedig megvolt nekem sokféle.
A söpredékgyüjtő szakmunkás az elit(nek szánt) gimi meg a kisvárosi általános....
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 12:55:47
Külön irónia ugye, hogy a hitleri ideológia szerint a zsidók veszélyes gonosztevők, és a kiirtásuk csak az ártatlan árja népek önvédelme. Tarantino meg bemutatta, milyen lett volna, ha tényleg így lenne...
De persze a te értelmezésed is legitim, éppen ezért jó film, nem akarja a szádba rágni az üzenetét.
Sand Lover 2011.02.18. 12:56:04
Sand Lover 2011.02.18. 12:56:50
la paloma de la rosa 2011.02.18. 13:06:31
Nekem nagy szerencsém volt az iskoláimmal, sehol soha nem politizált senki, se magyartanár, se töritanár, senki.
Wass Albert vonalon pedig csatlakozom Professor Pizkához, még soha nem olvastam. Amíg végig nem érek a kommenteken, ezt a hozzászólást nyilvánítom eddig a legjobbnak :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 13:08:22
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 13:11:19
GERI87 2011.02.18. 13:14:35
Miért lenne érdektelen?
Az érzéseket többé kevésbé át lehet érezni vagy ha nem akkor megérteni, elképzelni, sejteni..sokszor az is elég és eléri a célját.
Nem lehet minden dolgot átélni.
Akkor nem lenne értelme a költészetnek se, pedig van pár téma amit jó néhány ember sose él át az életében, de még csak köze se lesz hozzá....
Ernoke 2011.02.18. 13:15:34
@altoid: én egyáltalán nem szeretem Tarantinot, ezért voltam meglepődve, h 18 évi munkássága után végre sikerült olyan filmet csinálnia, ami tetszik.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 13:17:09
GERI87 2011.02.18. 13:18:11
Nemrég láttam és nekem is tetszett.
Meg volt egy másik ami a frontbarátkozásokról szólt, együtt karácsonyoztak, de címét most nem tudom.
A végén lebuktak és ment az egész német bagázs a keleti frontra...
II.VH-s dokufilmet és Hollywood-i hatásvadász klisét viszont ma már nem bírok megnézni....
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:18:31
bajor gizella 2011.02.18. 13:19:03
-úúúúristen. múltkor még nem is volt jelentés, az ajtó elött álltunk, a szandra, a kriszti meg én, erre megjött, kérdezi, helló csajok Dorka ma nincs?
-hihihihihi. A dorka a nagy liblingje.
-Jajjj lááányok nem iiiis. szerintem külsőre a Kriszti jön be neki. Láttam a múltkor is mikor behajolt a büfénél, hogy nézte, majd kifolyt a szeme.
-Jaaaaj lányok olyanooook vagytoook. Pont hogy osztálykiránduláson emlékeztek mit mondott a szandrának mikor merevre itta magát? még a haját is megsimogatta, meg olyanokat mondott neki hogy ő ettől sokkal több, meg jobb. Szerintem a Szandrára gerjed titokban.
-De hülyééék vagytok!Rám? Na hagyjatok má. Nem iis. Szerintem meg pont rád van indulva, mert a múltkor is hogy megjegyezte hgoy mennyire értékelte a pillangót amit neki rajzoltál a dogádra.
-Ja, meg azt is mondta hogy még jó hogy nem osztályozta le, mert mindenkié egyes lett volna, beleértve az enyémet is, pillangó ide vagy oda.
Amúgy megfigyeltem hogy a második padból lehet úgy nézelődni a legjobban, hogy ne vegye észre. Mikor a táblánál áll, pl, akkor az értitek mi pont szemmagasságba van, de nem olyan feltűnő mint az első padban. múltkor a Reni ült elöl, hát egész órán tiszta vörös volt a feje annyira tesközelbe kerültek. Értitek. Hihihi. Amúgy onnan lehet a legjobban szugerálni is. egész órán mélyena szemébe néztem a múltkor is, egyszer szerintem levágta.
- Hihihi. Jaj ne már megint ide akarnak jönni a hülye kisköcsögök.
-Helló lányok, már megint a Tormásira lógatjátok a nyálatokat?
-közöd? húzz innen hülyegyerek.
-Ott van. Hihihi, kakaóscsigát eszik. De cukiiiii.
-hihihi
-hihihi télleg.
-Annyira édes mikor nem figyeli hogy nézzük. Szerintetek mitől van ilyen bicepsze? Szeritetek gyúr?
-állítólag valaki látta a kistornateremben a gyűrün lógni álló izével, rövidgatyában.
-hihihi juuuuj de durva. emlékeztek kiránduláson mennyit leúszott egyszerre?
-iszonyat teste van. jó én bementem, mindjárt ideér, és még be kell igazítanom a szoknyám hosszát. hihihi.
-mekkora ribi ez a szandra te uramistenem, ezzel a szoknyahuzigálással. na majd biztos erre gerjed a tormási. A Ricsike elült a második padból, ülljünk má le gyors, nehogy elfoglalják. Jöttök?
-Na nem igaz, milyen egy álszent kis pina ez a Kriszti is. Nem azért modtam el nektek ezt a második pados dolgot hogy ő meg jól elfoglalja. Én veled akartam beülni. Mindegy, jövő héten duplázunk hétfőn, akkor majd jól befoglalok előre.
-Na szép jó napot mindnekinek. hölgyeim de szépek ma. Alkalomhoz öltöztek? Dekameron. Jöhet okéska?Erről jut eszembe, a fiúk és szerény személyem nagy örömére Kovács Ildikó tanár nő, ismételten elvállalta a kísérőtanár szerepét az osztálykirándulásra. Aztán kezeket a paplan fölé fiúk, bár nekem is nehézségeim vannak ezügyben. hehehe.
Lányok minden rendben? Kezdhetjük?
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 13:19:09
Ja, hogy követ dobjak az állóvízbe, az még nem volt ma, hogy a vén kozmopolitát (Imre Kertész) miért utáljuk: azt mondta, nem ír magyarul mert az gyilkosainak a nyelve. Ez tényszerűleg lehet igaz, de akkor ne gyűjtse be a hódolatot a gyilkosok unokáitól, ne ünnepeltesse magát magyar Nobel díjasként, ne szopkodjuk már körbe, éljen boldogan ott, ahol, a könyvét adják ki németül, meg ivritül, pont.
GERI87 2011.02.18. 13:19:10
A háború is annyira az emberi lét része mint a csöcs....a zombik nem.
la paloma de la rosa 2011.02.18. 13:19:39
Amúgy meg az F5-höz tapadva nézed az oldalt? :D
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 13:20:11
Vader v. KZ 114 rohamosztagos. Kinek melyik az átélhetőbb, de ez asszem a kisember poszt alatt lett kifejtve.
2011.02.18. 13:20:28
bajor gizella 2011.02.18. 13:22:23
www.youtube.com/watch?v=JbTkdqYivuw&feature=related
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:24:25
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 13:25:21
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:26:17
Sand Lover 2011.02.18. 13:26:45
:)
GERI87 2011.02.18. 13:27:14
A Napfény íze még egész jó...bár egy életre kimerítette a zsidó tragikum témakörébe tartozó igényeimet.
Minden benne van amit tudni és átélni kellhet az alapműveltség követelményein belül...
A rettegős csontsoványos táboros szenvedős ideológiás csodák meg már eltévelyedtek...
Az a része a dolognak meg úgysem jön át nagyon, arra alkalmasabb egy dokufilm...
A családi történet életszagúbb szerintem.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:27:42
Sand Lover 2011.02.18. 13:28:27
Ernoke 2011.02.18. 13:31:08
@Frengi: én is pont így gondolom. mondjuk amikor kijött, 13 éves voltam, és a szüleim bizonytalanok voltak benne, h elengedjenek-e megnézni moziban, úgyh bőven volt varázsa a filmnek, mert végül belementek.:)
GERI87 2011.02.18. 13:31:57
Értem én, csöcsből sosem elég és a legtöbbünk ezzel így van, de lövöldözni is kell néha ez is egy ösztönös igény mint a dugás, tehát van létjogosultsága legalább annyira mint egy 3 mellű marsi kurvának.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:32:08
Ernoke 2011.02.18. 13:32:41
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:34:34
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 13:35:41
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:36:19
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 13:36:29
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:38:36
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:39:13
Sand Lover 2011.02.18. 13:39:54
:)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:41:18
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:42:08
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:43:56
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:46:42
GERI87 2011.02.18. 13:47:42
Figyelj szerintem ez olyan mint a recskázás:)
Ténylegesen nem baszol, de majdnem. És igény van erre meg kínálat is rá (pornó).
A harc is ilyen...és ugye mindenkinek jobb hogy egy karakter agyvelejét lövi szét Petike nem a szomszéd srácét.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 13:51:38
késsel felvágni a másik hasát, vagy gondosan felépített stratégiával ízekre szedni az önbecsülését, a szilánkokat összekaparni, megszórni sóval és törött paprikával és aztán mentálisan feldugni a seggébe?
na ugye...
GERI87 2011.02.18. 13:51:41
Én is..meg inkább építek és kóddal lerázom az ellent hogy ugyanmár had építsem nyugodtan a katedrát vagy a piacot...
De kell néha a Vietcong is.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 13:55:18
www.youtube.com/watch?v=Y-T7yPJVvXw
A film egyébként zseniális, de csak NAGYON erős idegzetűeknek való!
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.18. 13:57:42
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 13:57:46
GERI87 2011.02.18. 13:58:13
:D
Hát az ember is csak állat...
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 13:58:40
Hehehe.:)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:01:15
A repülő csavarkulcs okozta kék foltokat majd nem venném észre:)
lárvalányhaj 2011.02.18. 14:01:58
höhö
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:03:17
Na, gondoltam, hogy felmerül a nevem.
Amúgy nem, nem tekerném senki fejét a satuba azért, ha leöregemezne. Tanítgatok én hülyébbeket is, mint egy szakmunkástanuló, az a különbség, hogy ezek többnyire jól fizető kuncsaftok.
Tehát nyugodtan lehet öregemnek szólítani.
Viszont ha valamelyik kismókus harmadszorra sem vágja, hogy mit hegesztünk egyenes polaritással, és mit ordítottal, és mindezt miért, akkor megszívja.
Ernoke 2011.02.18. 14:06:49
2011.02.18. 14:07:09
Csak példákat mondok: ilyen jól megcsinált film a Howadsend, a Napoleon Dynamyt, a Jackie Brown, vagy a .45, (Milla Jovovich-csal) és ezek nem is nagyon híres filmek, mert a történet meg van ugyan de nem rágod le a körmöd miatta.
Ha jól meg van csinálva a film, kamera, vágás, a jó színészek a leghülyébb sztorit is elviszik a vállukon.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:07:11
Jobban jársz, ha a hegesztőket küldöd. Forgácsolásból nem vagyok annyira offé.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:08:35
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:09:34
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:10:01
Mit nem lehet ezen érteni?
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:10:20
Ernoke 2011.02.18. 14:17:52
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:20:49
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:22:25
Nabazmeg, egyszer láttam egy csókát a Váci úton a helyi szakiskolában, aki az öltözőben kereste a Norton szekrényt.
szellőláb 2011.02.18. 14:22:47
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 14:23:14
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:24:53
hehe
szellőláb 2011.02.18. 14:30:36
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:32:19
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:33:34
Na jó, minap valamelyik kereszténydemokrata országnagyja panaszkodott, hogy Alföldi tönkretette a Nemzeti Színház _rezüméjét_.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:37:49
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 14:38:23
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.18. 14:40:52
Ezeknek se az országot kéne vezetni, hanem ipari áramot, bazmeg!
Na mindegy, a francos tévében is mindig forrasztásnak mondják a hegesztést, és fordítva.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 14:41:16
Had pontosítsak. Aszpázia és György nem testvérek. Aszpázia György mostohaapjának az előző házasságából született gyereke, főhősünket pedig egy huszáros rohammal (hogy still szerű legyek) nemzé Hozsváth Károly huszárkapitány 48' forradalmi mámorában.
Ami az 50 romános témát illeti, a regény hangulati felütése még egy gyakorlott Wass Albert olvasó idegeit is megviselné. ez igaz. Amúgy a sztoriban tényleg van annyi csöcs, mint a tegnap linkelt weboldalon, de ez így is van rendjén.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.18. 14:46:39
lárvalányhaj 2011.02.18. 14:51:31
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 15:02:51
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.18. 15:03:53
szellőláb 2011.02.18. 15:08:24
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.18. 15:11:53
Daenerys 2011.02.18. 15:59:01
Mondjuk én eleve imádtam az irodalmat, de ő jó, izgalmas órákat tartott és humora is volt.
Amúgy meg kötelezővé kéne tenni a Holt Költők Társaságát minden magyartanárnak. :D
Wass Albertet meg soha nem fogom kézbe venni, valósínűleg a vámpíros szemetet is előbb olvasnám el, pedig azt is látatlanban zsigerből gyűlölöm. Ez a fickó az egyetlen, akit a jobberek össze bírtak kaparni mint írót. Köszöntem, maradok Thomas Mann-nál.
2011.02.18. 16:06:28
De egyébként jó ott mindenki, csupa csupa nagyszerű színész, akire egyedül is lehetne építeni, de így együtt nagyon meg van.
2011.02.18. 16:24:08
2011.02.18. 16:34:24
Egyszer az ex lakását felügyeltem, két ipari alpinista garázdálkodott nála (valami munkadij fejében) ott akarták hagyni a melót, hogy majd jönnek, mert el kell menni a tokmánykulcsért.
- Ne menjetek sehova, odaadom az enyémet.
Na azt a pofát amit ezek vágtak.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.18. 16:43:54
ratatüj - az édes vadállat 2011.02.18. 16:52:19
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 18:33:52
De Thomas Mann meg buzi volt, nem?
Képtelen lennék elolvasni egy ilyen análisan fixált szerencsétlentől bármit is. @Professor Pizka:
Hatodikban? Jótékony hatással lehetett a szexuálpszichológiai fejlődésedre.:D Én ennyi idősen Benjamin Rochefort (ha jól írom) Tulipános Fanfan, az ördöngős francia c. munkája kapcsán szembesültem a felnőttek cselekedeteinek igazi mozgatórugójával.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 18:50:22
Ebből idéznék két szösszenetet:
"Ki egykor sok meleg combbal összeütközött:
te legszebbik kincsem ott a két combom között:
miért pihensz mondd miért lógsz oly árván,
mint alvó öreg bölcs feje a párnán?"
Vagy:
"Bocsáson meg neked
az irgalmas ég:
pöcsömből kirázott
meleg váladék!
Jobb sorsod helyett a
bús semmibe hulltál,
mint korán-halt gyermek,
ki semmit sem tud már."
Ki a költő?
A posztban megénekelt tanár biztos tudná, sőt neki valószínűleg megvan a kötet, a fakultáción még fel is olvasnak belőle.
P.S.
Azért a kötetben többségben vannak a klasszikus vers versek, amik szokásos témák körül forognak.
2011.02.18. 18:54:57
Keselyűk meg azok a kopasznyakúak, de azt is csak filmen láttam még.
A többivel meg nem nagyon lehet ismerkedni, mert védettek, és el vannak dugva.
2011.02.18. 19:00:57
Én sokat éltem egyedül, nekem mindenhez érteni kellett.
Ha hirdetésben keresnék párt magamnak csak is "Humán értelmiségiek kíméljenek" jeligére hirdetnék.
finomanarancs 2011.02.18. 19:45:02
A Tyne folyó déli partja 2011.02.18. 20:00:22
Aradebil 2011.02.18. 20:18:30
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 20:20:38
Nem, magyar a költő. Angyalföldi proligyerek volt.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 20:21:28
"Szátokba majd seggetekbe fúrom..."
Ezután letettem.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 20:22:05
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 20:24:05
ősbölény 2011.02.18. 20:50:07
Több mint negyven éve vagyok magyartanár, ismertem néhány liberális kartársamat, de a lényegi vonásokban egyik sem hasonlítitt az általad leírt típushoz. Sem erényeiben, sem hibáiban. Nem feltétlenül része a liberális felfogásnak és magatartásnak a különcködés, feltűnéskeltés, mások provokálása. EWlárulom, hogy magamat ízig-vérig liberálisnak tartom, s ismerőseim is annak tartanak, de nálam egészen másképp néz ki egy magyaróra. Csak egy példát mondok. Nálam bizony van kötelező verstanulás, a 9. évfolyamban mindenkinek el kell mondania néhány műveltségi alapverset, pl. a Himnuszt, a Szzatot és a Nemzeti dalt, de azután már csak a lehetséges szerzőket határozom meg (vagy körüket határolom körül), a diák maga választ, hogy mit akar tőlük megtanulni. Merthogy én azt szeretném, ha a maguk műveltségét maguk alakítanák ki, hajlamaik szerint, én csak segítek a tájékozódásban (hogy ti. hol érdemes keresni). Ezen a téren szerintem ez a liberalizmus. Egyébként az óráim nyilvánosak, bármikor bárki beülhet oda, szoktak is gyakran, a tanárjelölteken kívül, akiknek ez persze kötelező, más egyetemisták, kollégák, mág másik osztályba járó és éppen lukas órás diákok is. Te is jöhetsz bármikor, hogy megnézd, milyen egy liberális tanár magyarórája, írj, az e-mail-címemre, s megadom az iskola címét és elküldöm az órarendemet. Csak azért, hogy legyen tapasztalati anyagod is arról, amiről írtál, ne csak előítéleteid és fantáziaképeid.
Gugyerák Lalyos 2011.02.18. 21:06:32
Miatta szerettem meg a magyart, a történelmet.
A szerk.-nek nincs igaza.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 21:35:35
bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.02.18. 21:53:26
Nadiposzi (törölt) 2011.02.18. 21:57:43
Na, ja, őt a pajzán Toldival hozták hírbe. Amúgy majd minden egészséges lelkületű költőnk írt ilyen pajzán trágár szösszenetet.
Hősünket a Nyugat fedezte fel, amúgy 4 elemit végzett összesen.
Intizar 2011.02.18. 22:14:39
Ami engem keserít az éppen az, hogy egy ilyen gyöngécske íróból kellett bálványt csinálni, amikor vannak szép számmal vérmagyarok, akik mellesleg jó írók. Hörögnek, vicsorognak, mint a parancsolat, de írni is tudnak mellé.
Amit én nem szeretnék elhinni, az az, hogy a jobbos író, az Wass, a jobbos építész, az Siklósi, a jobbos történész, az Schmidt. Nem hiszem el, hogy ne bírnának színvonalat teljesíteni.
halar 2011.02.18. 22:18:56
Intizar 2011.02.18. 22:22:34
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.18. 22:47:47
Almost impossible. Egy Caravaggio képet még talán felismerek, és Hamvas Bélát is kedvelem és Hrabaltól is szívesen olvasok, vagy épp Lord Dunsanyt, Mándy Ivántól a Csutak regényeket vagy Fabulya feleségeit.
Ki tudja. Mennyi arc, emlék, wadevör.
dtk74 2011.02.18. 22:53:42
"Tankönyv nincs, azt csupa maradi, ókonzervatív, lexikamániás magoltató írta."
Talán majd ha eljut egy felsőoktatási intézménybe, eltölt ott pár évet, lát közelről humán szakot, és ott tanulókat.. Na, talán akkor képes lesz összerittyenteni egy életszagúbb szösszenetet a liberális ungarise ucsityelről.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.18. 23:54:17
@Gugyerák Lalyos: már hogy is lenne.
Daenerys 2011.02.19. 00:34:25
billy reed 2011.02.19. 01:18:07
Nem, nem ért meg egy posztot.
Csak a legjellemzőbb hülye megjegyzésről:
Egy tanár soha nem megy órára rövidnadrágban, sem szakadt Coverse cipőben.
Van Házirend, és viselkedéskultúra!
Szomszéd Tibi 2011.02.19. 01:35:42
lárvalányhaj 2011.02.19. 01:57:43
fotelagy 2011.02.19. 07:38:38
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 08:15:18
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 08:20:17
Hó. Hegyek. Magányos fiú. Medve. Szegénység. Heroikus küzdelem. Hó. Szegénység. Hegyek. Hideg. Heroizmus.
Nagyjából 3 novella után feladtam...
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 08:23:39
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 08:31:07
marseilles is meg franciául?
Nadiposzi (törölt) 2011.02.19. 09:20:25
Na jó, a megfejtés Berda József.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 09:22:55
erre mindketten: DE HÁT MAGÁNAK SZOKOTT LENNI!
nos, azt sem tudom, hogyan néz ki egy csőkulcs.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.19. 09:23:58
Az asszony elkezdte felolvasni nekem a József és testvéreit. A 4. alkalom után közöltem vele, hogy ha nem hagyja abba, elválok. Szörnyű volt. A kötelezőként abszolvált művei meg nem hagytak mély nyomot bennem.
Egyetlen pozitív irodalmi élményem vele kapcsolatban József Attila verse.
Dehát ízlések és...
OFarkas 2011.02.19. 09:28:45
A Converse cipőt nem értem. Ez most jó vagy rossz? Nem kurva mindegy milyen cipő van rajta? Azért szakadt, mert havi 85-ből ritkán tudja kicserélni. Rövidgatyás tanárt se láttam még.
A szerkesztőnek szerintem sincs igaza, a poszt pedig rosszindulatú.
kirbor 2011.02.19. 10:41:15
Nagyon tetszett! Sikerült "megfogni" a figurát.
(Különben én is magyartanár vagyok, így talán még jobban élveztem.)
A kommentelőknek: Ne becsüljétek le se Wass Albertet, se mást, nem szabad bedőlni semmiféle véleménydiktatúrának! Aki A funtineli boszorkány elolvasása után azt mondja, hogy W.A. nem tud írni, abból már csak a politikai előítélet beszél.
Minden írás megtanít valamire, még a rossz is, és egyiket nem a másik kárára kell értékelni, megítélni.
lárvalányhaj 2011.02.19. 10:48:57
Ő sok szempontból hasonlított Thomas Mannra, ha érted, hogy mondom. :)
2011.02.19. 10:55:31
Én a diskos gyerekemnek olvastam fel a kötelezőket, na csak az Édes Annát meg ilyen rövideket, na és persze a tankönyvet, de hát mit tudhatom én azt miért büntet engemet az Isten?
2011.02.19. 11:11:20
Wass Albertnél elég volt kettő, Daniel Steelnél is, de már Nora robertsből egy is.
Máriai megfogott, mert majdnem az egész életművet elolvastam,hogy rájöjjek, hogy kókler.
Na meg aztán a zsenik sem irnak mindig jókat, Marqeznek is vannak gyengécskéi, A Kolera egész jó, de már a Száz év sem az igazi, hogy a többiről ne is szóljak.
Na ott van Mikszát, hát ő egy témáról több bőrt is lenyúzott, mert szerencsére az olvasók ritkán olvassák az egész életművet, nem igen jönnek rá. Na hogy Jókait már mint a Mórt ne is említsem, mert az Anna keveset irt, de az ütés, Móricz bátyónál érezni a forint illatot.
Németh Lászlónak az esszéin már nem tudtam átrágni magam, de még a Medve utcai polgári is tetszet, bár ez talán szakmai ártalalom.
Én mindenkinek adok egy esélyt, néha ketőtt is.
Ha találok egy jó írót, akkor addig nem hagyom abba amíg végig nem olvastam a repertoárt, mert úgy érdekes.
kirbor 2011.02.19. 11:35:50
Köszi a hozzászólást, élveztem. Helyenként a szívemből (fejemből) beszéltél.
Én azért tudnék olyan írót mondani, akinek (eddig) minden írását élveztem, pedig nem sok lehet, amit kihagytam, ő pedig nem más, mint Kurt Vonnegut. Ismered? Róla mi a határozott véleményed? :-))
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 11:37:18
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 11:38:44
(nálam number1)
kirbor 2011.02.19. 11:42:39
Ez érdekes. Én 21 évesen kijelentettem a Száz év... után, hogy ez a kedvenc könyvem és örök időkre ez marad, ámen. 24 éven át így is volt, a Mi a kedvenc könyved?-re mindig ezt válaszoltam, mígnem akkor újraolvastam, pontosabban akartam.. és nem ment... láttál már ilyet?
2011.02.19. 11:47:28
2011.02.19. 12:02:32
Jó hogy ajánlgattok itt könyveket, mert most megyek haza és majd feltöltöm a készletet.
Ismeritek a régi vicce?
Egy nő zokog a vonaton.
- Mi történt? - kérdi egy férfi tőle.
- Aférjem leszállt az állomáson, hogy ujságot vegyen, a vonat meg közbn tovább ment. -
Megértem önt, rossz is amikor az embernek nincs olvasni valója.
kirbor 2011.02.19. 12:07:31
kirbor 2011.02.19. 12:18:27
:-)))
Ha Vonnegutot akarsz olvasni, szerintem kezdd a Kékszakáll-lal!
Sajnos (vagy nem), Kunderával én sem vagyok barátságban, biztos nagyon gáz bevallani, de szörnyen untam...
Az én fiam most Bret Easton Ellis-t olvas, az amerikai új nemzedék írója. Nagy botránykönyve volt az Amerikai pszicho, de ettől még jó. Inkább a fiaidnak ajánlanám (Nullánál is kevesebb, Királyi hálószobák - ezek koraiak)
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 12:31:55
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.19. 13:02:23
A szerkesztőnek meg hogy lenne igaza, a tanárnak az a dolga, hogy politikai agitációt folytasson magyarórán, az majd nagyon hasznos lesz - biztos meggyőzi a tanácstalan, megtévesztett gyerekeket! :D na áve.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.19. 13:13:09
Nem, én diszgráfiás vagyok. Nem tudok írni. Kihagyok betűket, meg ilyenek. Ha nem volna ez a vörös vonallal aláhúzogatós segédlet, kommentelni se mernék mer rám szállnának a nyelvtannácik.
Amúgy egymásnak felolvasni igen is jó dolog. Napi fél, egy óra. Persze akinek a rádiószínház a kedvenc műsora, attól ez érthető.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.19. 13:14:56
Ja még egyet kell értsek veled, Márai nem jó író. Méltánytalanul sztárolják, olyan mint Wass, csak másoknak. Tömény modor.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.19. 13:25:43
(természetesen Fekete és Csukás Istvánokról beszélek)
A Tyne folyó déli partja 2011.02.19. 13:26:40
Stronci 2011.02.19. 13:27:34
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 14:25:27
inkább valami különleges-abszurd-keserű humor és hihetetlen fantázia.
szerintem kell, hogy valaki több művét is elolvassa ahhoz, hogy megértse, mi a nagyszerű benne. az áthallások, a rendületlen stílus.
hogy le mer írni olyanokat, amit mi magunknak sem merünk kimondani (nyilván erre jó egy regény), hogy tele van apró betoldásokkal, amelyek (véleményem szerint) regényötletek, de nem kerültek/kerülhettek kibontásra(lásd a fingással kommunikálók jelenetét), hogy a kegyetlen élet néha csak ilyen abszurd teóriákkal lesz elviselhető (lásd a keserűségekben, bánatokban születnek a viccek is); és az alap, a dolgok olyan látásmódja, amely nem vesz alapértelmezettnek bizonyos dolgokat, és úgy írja le őket (kiváló példája ennek a Bajnokok reggelije).
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.19. 16:34:29
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.19. 16:55:12
próbáld meg. de ne az 5. számú vágóhíddal kezdd.
talán kezdeni a Bajnokok reggelijével és a Macskabölcsővel érdemes, folytatni a többivel, és utánuk jöhet az Időomlás, az 5. számú vágóhíd, a Titán szirénjei, Éjanyánk.
Az utolsó lehet A hazátlan ember, az már a lecsengés....
Nyilván ez csak az én véleményem:)
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.19. 17:21:38
Csak abból kiindulva kérdeztem, amiként jellemezted Vonnegut stílusát. Mert több kapcsolódási pontot vélek felfedezni Wilde-dal.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.19. 17:28:49
Daenerys 2011.02.19. 18:22:12
Intizar 2011.02.19. 20:59:10
Gerardus A. Lodewijk 2011.02.19. 23:42:02
Nem tudtam annak idején, miért emlegetik az osztálytársaim ezt a filmet, amikor a magyartanárunkról volt szó. Aztán egyszer, már jócskán érettségi (sőt talán diploma) után megnéztem a filmet, és akkor értettem meg az osztálytársaim megjegyzéseit.
Szóval ilyen, ízig-vérig liberális (kizárólag pozitív értelemben!) magyartanárunk volt gimnáziumban. Néhány éve már az örök osztályteremben tanít.
Sand Lover 2011.02.21. 10:47:23
Intizar: Vonneguttól a Macskabölcsőt és a Kékszakállt olvastam, de egyikben sem érzékeltem az ún. „fekete humort”, ami állítólag jellemzi. Wilde-dal össze sem lehet hasonlítani.
Frengi: Nekem a Száz év magány nagyon tetszett, de mindig az az ismerősöm jut róla eszembe, aki fejébe vette: márpedig ő művelt és olvasott lesz. Kitalálta, hogy először az irodalmi Nobel-díjasokat fogja elolvasni (mintha az garancia lenne a minőségre…) Végigrágta magát a Sorstalanságon de a Száz évnél feladta. :)
Nadiposzi (törölt) 2011.02.21. 12:04:11
Ez érdekes. Az Erotika-ciklus, és a pajzán gyerekrímek alapján nem gondoltam volna. Persze lehet hogy kompenzálni akarta a másságát.
Én még kimondottan jó verset a disznóságain kívül nem olvastam tőle, persze lehet hogy előbb vagy utóbb találok abban a vaskos kötetben egyet.
Ja, mit is beszélek, hiszen ha tényleg buzzancs volt az öreg, akkor indexre kell tegyem, ugye.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.21. 12:09:27
- a legfeketébb fekete humor - Guardian. (vagy Times, mindegy).
Az irodalmi Nobel-díj meg nem garancia semmire, legfeljebb arra, hogy, aki kapja az többnyire könyvek írásával múlatja idejét.
Ernoke 2011.02.21. 15:11:54
Intizar 2011.02.21. 20:49:48
Intizar 2011.02.21. 20:54:30
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.22. 06:47:45
Amúgy meg Harukit is kedvelik némelyek, pedig az sem egyszerű.
lárvalányhaj 2011.02.22. 14:06:07
Erre céloztam én is fentebb a magam szofisztikált módján, de ezek szerint nem jött át.
Intizar 2011.02.22. 14:47:20
Isten őrizz.
Ugyanaz a személy, akinek Vonnegut tárgyában válaszoltam, említette a Sorstlanságot is. Emiatt említettem meg én is.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.22. 20:16:24
Hu, tényleg nem esett le, azt inkább okosan kussoltam, minthogy hülyének nézzél, hogy nem értem.
Azóta kissé lapozgattam az ominózus Berda kötetet, hát mit mondjak, nem tűnik egy bonyolult léleknek.