A kisember

2011/02/10. - írta: Modor Tibi

A kisember függ. Függ az államtól, a munkahelyétől, a banktól, a rokonoktól, a társadalomtól - egyedül saját magától nem. Minden oldalról kiszolgáltatva érzi magát, de egyúttal nem is kíván ezen változtatni, hiszen ő ehhez kevés. Kisemberségébe beletörődött - nem ér annyit az egész. Oda fiam, születni kell. Nekünk más sors rendeltetett.

Őt a körülmények sodrása ragadja ide-oda. Iskoláit kijárta, szakmáját megszerezte, első munkahelyén tartósan berendezkedett. Valószínűleg másról álmodozott eredetileg, de így alakult - megkedvelte idővel, hozzászokott. Váltani nem akar, nem is tudna. A változástól egyenesen retteg - mindentől viszolyog, ami új és ismeretlen. Ő két év, öt év, tíz év után is azt akarja, amit eddig kapott: a biztonságot, a rutint, a megszokást. Jó képesítése van: tanár, írógépszerelő, eladó, ügyintéző. Azokra mindig szükség lesz! Eleget tanult már, ő már nem ülne vissza az iskolapadba. Angolul kellett volna még talán tanulni, de akkoriban nem lehetett, az oroszt meg utálták. Harmincöt-negyven évesen pedig már sajnos képtelen az ember az új felé nyitni. Ilyenkor hagyják már őt békén az átképzésekkel, öreg már ő ehhez. Vagy küldjék el nyugdíjba, végül is az állam, a társadalom, a körülmények tehetnek arról, hogy ő most nem talál állást. Annyian elmehettek húszévesen milliókért nyugdíjba, ő miért ne mehetne? Az már nem tétel.

Tíz éve ugyanabban a pozícióban ugyanannyit keres. Legfeljebb a bértábla szerint változik a fizetése. Nem kell emberfelettien teljesíteni, törtetni, küzdeni - az idő majd megoldja. Nem akar ő szívrohamot ilyen fiatalon. Esetleg kihalásos alapon előléptetik. Hátha majd több jár nekik, ha új kormány lesz. Megígérték, hogy emelnek majd. Meg lesz prémium meg 13. havi fizetés. 14. havi is. Juttatások. A szerencse majd érte megy. Ki kell bekkelni. Majd csak jobb lesz. Multihoz nem menne, ott kihajtják az emberből a szart is. Meg hát ki tudja, hogy másnap nem áll-e tovább valahova a cég, hát nem?

Panaszkodik, hőbörög, morog, de ez is hozzátartozik. Igazából elvan, így érzi jól magát. Neki ez jutott az élettől, ő ilyennek született. Emelkedik a gázár, emelik az áfát? A szemetek, lehúzzák a hetedik bőrt is az egyszeri emberről. De hát mindig ez van. Mi lenne, ha egyszer csökkentenék, mi? Új kormány van? Majd ezek végre kicsit többet adnak nekünk, megígérték. Á, ezek is csak olyanok, mint az összes többi, egy követ fújnak mind. Váltsuk le őket, akkor most már tényleg jobb lesz.

Támogatás kell. Illetve: nem kell, hanem jár. Ha kap, kevesli. Csökkentsék a fogyó energiahordozók árát! A gázét, benzinét. Persze csak a rászorulóknak, a kisembereknek. Kizárólag szociális alapon. Legyen olcsóbb az áram is. De nehogy szigetelésre, fűtéskorszerűsítésre menjen az a pénz... ott is valaki mindig jól jár, valami vállalkozó. Csak pont ő nem! Szja-változások. Már megint csak a gazdagoknak dobják a selyemcukrot. A felső 5%-nak. Pedig pont tőlük kéne elvenni a pénzt, hát ki mástól? Neki alig marad így a hónap végére, és most megint annak adnak többet, akinek amúgy is több van? Hol itt a társadalmi szolidaritás, az egyenlőtlenségek elsimítása?

A gazdagok, a felsőbb rétegek? Á, az nem neki való. Nem is érezné jól magát, ha gazdag lenne. De ha mégis megnyerné a lottót vagy örökölne, biztosan ugyanilyen maradna. Nem is szeretne közéjük tartozni. Az egy olyan távoli, steril, örömtelen, képmutató világ. A pénz nem boldogít. Ott feszengeni a partikon, és mindegyik úgyis boldogtalan! A gyerekeik meg drogosok. Öngyilkosok lesznek a boldogtalanságban. Ha adózni kell, őket kéne jobban megadóztatni. Akinek pénze van, az csakis becstelen módon juthatott hozzá úgyis. Lopott, adót csalt, hazudott, trükközött, beleszületett. Inkább keressek huszadannyit, de nálunk a gyerek új cipő helyett egy kis törődést kap. Nepotizmus, protekció, összefonódás, mutyizás, brancsok. Kicsiben ez nincs meg igazán. Ami meg van, azt is csak a szükség diktálja. Az teljesen más, nem lehet összehasonlítani. Valaki muszájból lop, valaki passzióból.

243 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hal Stanton 2011.02.10. 06:21:20

Nem is érezné jól magát, ha gazdag lenne :) Szép szöveg. Én is ilyen egyszerű vagyok egyébként, csak épp jó helyre születtem :)

nyuszy 2011.02.10. 07:25:01

Hú, ez mennyire egy idegesítő figura.
Amikor szóba elegyedsz vele, az első öt percben még sajnálod, hogy milyen kegyetlen vele az élet, és hát aljas dolog, hogy az ügyintézők/írógépszerelők/bányászok kidolgozzák a belüket, aztán mégis csak éppen hogy nem halnak éhen.
De ha az ember hosszabban hallgatja ezt, akkor rájön, hogy ezt az embert nem kell sajnálni, ő tulajdonképpen élvezi ezt. Megfelelő környezetben önként elmenne hősi halált halni, csak hogy sajnálhassák a temetésén.

2011.02.10. 07:47:07

Szép volt, már egészen Jókai Annai mélységebe ment.

Valahol mindannyian kisemberek vagyunk, én legalábbis mindig ilyen életre vágytam. Ugyan azt ugyan úgy, ungyan azokkal, Köszön a szomszéd, ismerem a hentest.

Morogni meg muszály, mert ez a szokás, ez a divat, ez a magyar mentalitás, nem szabad különbözni.

A kisember otthon nem kisember: úr a maga portáján, otthon kiéli a kereativitását, szervez, alakít, újít, az asszony az ő szája íze szerint főz, tudja mit szeret, a gyekek felnéznek rá, mind iskolát végzett, besegítettek nekik a lakásba.

Kisembenek lenni a legjobb a világon, nincs gond, nincs probléma, nincsenek kíhívások, nics kudarc sem, nem lehet nagyot bukni.

noirp 2011.02.10. 07:49:56

@nyuszy: Idegesítő? Az nem kifejezés.
Milyen duma ez az "én ilyen vén fejjel(40 éves) már nem állok neki tanulni"?! De a béremelés, az kéne? A korai nyugdíj, az kéne?
Jár neki? Az jár neki, amit az ismeretes népdal szerint megnyergelünk, s azzal megyünk haza.

Persze, tudom, függő életmódra nevelték, node ha most 40, az élete felét már ezzel ellentétes berendezkedésű világban töltötte. Nem tudott alkalmazkodni? Nem is akart. Minek a'.
Eh :P

Tkp azért morgolódom, mert láttam példát az ellentétére, olyat, aki 46 évesen elkezdett angolul tanulni (mert szénné unja magát--mondta ő) két év alatt lenyomta a nyelvvizsgát. Például.
Az igaz, h nem közalkalmazott a hölgy :)

noirp 2011.02.10. 07:52:02

@Frengi: De hát akkor mi hajt? Ha mindennap ugyanazt, ugyanúgy nyomod 8 órában?

nyuszy 2011.02.10. 07:56:06

@Frengi: Akit te leírtál, az nem a posztban szereplő kisember, hanem az átlagember, aki nem akarja megváltani a világot. Utóbbi normális, szerintem.

@noirp: Vannak ugyanilyenek fiatalabban is, bőven. Multis környezetben főleg az egyszerűbb melósok körében látni nagyon sok olyat, aki elképzelni sem tudja, miért keresnek az irodisták kétszer annyit, mint ő, de erről a rendszer tehet (a mindenkori rendszer, természetesen). Az fel sem merül benne, hogy a lehetőség alapvetően előtte is nyitva áll, egy több ezer főt foglalkoztató cégnél azért nem mindenki protekcióval került be...
Apósom nővére meg 60 évesen szerzett jogosítványt :)

2011.02.10. 08:13:56

Óóó, hát ez gyönyörű, a "gazdagok" (értsd: mindenki, aki nettó 110.000 Ft-nál többet keres) kárhoztatása alap.
Egyébként a környezetemben nagyon sok ilyen dolgozik, itt nálunk kifejezetten van lehetőség tanulni, és továbblépegetni is, de legtöbben csak vernyogni szeretnek.

Az efféle sírás akkor a leggusztutalanabb, ha nyakon öntik egy jó adag hamis nosztalgiával, amely szerint régen legalább megbecsülték a kisembert, továbbá az "engem ne oktasson ki egy kis nyikhaj, 30 éve vagyok a szakmában!" lózung.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 08:26:46

Venni kell autót. Ebben a rétegben minden 18-22 éves fiatal (most már nem de pár éve még) Fiesta 1.1 Fapad Line, VW Polo 1.2 Primkó akció (most ingyen kormány az Ön autójába!) kocsival járkált, kicsit lejjebb négyszáz eurós kettes Golffal. Hitelre, lízingre, lízinghitelre.
Namármost ha az ember felszed egy ilyen hátterű lányt, akkor megy a finom érdeklődés hogy mikorleszmákocsid? Meg a célozgatás, hogy Norbinak van. (kiafaszom az a norbi?)
Amikor ebben a cipőben jártam, ez borzasztóan idegesített. Még a szüleimmel laktam, így ha menni kellett a csajért, vagy kirándulni, akkor elhoztam a család vmelyik autóját, amelyek (hogyismondjamcsak) egyenként több Swift GLX AC árát tették ki, ám nagyrészt este álltak rendelkezésre, mivel napközben valaki üzleti ügyben úton volt velük (néha én is, dehát a köcsög gazdagok, mint tudjuk lopásból...). Dehát gimis srácnak este kell az autó.
De mikor lesz már saját kocsi? Egyszerűen nem értettem, azóta sem értem, hogy ez miféle értékmérő volt, viszont legalább tudtam, hogy mitől hasonlít a lakótelep parkolója annyira az esztergomi gyár udvarára.

Mitya Ivanov 2011.02.10. 08:27:37

először azt hittem, hogy rólam szól a poszt.
"Iskoláit kijárta, szakmáját megszerezte, első munkahelyén tartósan berendezkedett". Ugyanis ez teljesen jellemző rám, a poszt többi része azonban abszolút nem én vagyok, szerencsére.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.10. 08:30:11

@Professor Pizka: azt autó mint komoly értékmérő és életcél: az az igazi suttyóság :) városban kevésbé jellemző, mint falun.

Mitya Ivanov 2011.02.10. 08:34:31

@Frengi: egyetértek, annyit tennék hozzá, hogy egy társadalomban kisembernek is kell lenni, de az világos, hogy nem a kisemberek viszik előre a dolgokat. Ők legfeljebb csak a szorgalmukkal állhatnak a haladás szolgálatába.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 08:36:25

@Modor Tibi: falun meg tudom még érteni, ha esetleg orvos, gyógyszertár, miegymás messze van, tömegközlekedés nincsen. Erre jó még a kerítéshez támasztott szabad felhasználású tanyabájk (na ja, alföldi falu, a Bükkben kevesebbet látni belőle), de télen nem jön rosszul ha van kocsi.
Hanem városon? Azt sejtem mögötte, hogy régen éveket kellett kocsira várni, így most a kocsihitelbe beleugrasztott fiatalok a szüleik szemében már "készen vannak" hiszen autót is vettek.

2011.02.10. 08:50:33

@Professor Pizka: A falusi autóhasználati szokások nekem gyakran megdöbbentőbbek, mint itt Budapesten.

Az alapvető, hogy autó _kell_, és autóval járnak a boltba két liter tejért (5-8 perc séta) másképp hogyan sárgulhatnának a aszomszédok az irigységtől, ugyanakkor rendszeresen bepróbálkoznak, hogy vigyem be T-re a Tescoba, orvoshoz, vagy nem-e segítenék hazahozni az új hűtőszekrényt, kanapét stb. V-ből, mert "a fiam épp nem ér rá" vagy "lerobbant a kocsi".

Egyetlen egyszer meggondolatlanul rávágtam, hogy persze, orvoshoz elviszek egy öreget, utóbb kiderült, hogy egyszerű kontrollra kellett mennie, csak nem volt kedve vonatozni, én meg ültem a váróban két órát vele.(MIndez nyaralás alatt.)

No, azóta nagyon óvatos vagyok, ha segíteni kell a "kisembernek", úgy látom legtöbbször valami fillérbaszó spúrság és kényelem miatt ugráltatnák a városi embört, "úgyis vannak annak péze, doktor az!".

2011.02.10. 08:58:18

@Professor Pizka: Ennél csak az a szebb, amikor a piti-középkategóriás kaszási, békeásmegyeri bűnöző 525-ös bömöse parkol a panelok tövében.

Istennek hála, megkímélt a sors (vagy csak elvárásaim) az olyan nőktől, akiknek az autó volt egy egyik, ha nem a legfőbb szempont.)

Egy időben volt egy autónepper haverom, akkoriban volt alkalmam vezetni egy-egy komolyabb autót. Vicces volt megfigyelni, hogy a környezetemben sok embernek egyből "érdekessé" váltam, haverkodni kezdett, ahogy ilyen autókkal mutatkoztam.

2011.02.10. 09:01:46

Most pedig elbúcsúzom, megyek ambuláns sebészetre, ki tudja, túlélem-e, jó volt veletek, köszönök mindent, stb... :)))

nyuszy 2011.02.10. 09:04:40

@Professor Pizka: Maradjunk annyiban, hogy csak Pesten alternatíva a tömegközlekedés. Vidéki nagyvárosokban óránként járnak a rossz irányba menő buszok. Csúcsidőben akár félóránként is! Átszállás és várakozás nélkül sehová nem jutsz el busszal.
Úgyhogy ha nem laksz és dolgozol szerencsés helyen, akkor iszonyat szopás a tömegközlekedés.
Itt tényleg igaz az, hogy akit huszonpár éves kor fölött buszon látsz, az jó eséllyel a fenti kisember.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:10:13

@nyuszy: Lehet. Én ilyen helyen nőttem fel, a várost az egyik végétől a másikig másfél óra alatt átsétálom, nem túl erőltetett menetben. Városon belül, minden legfeljebb negyedóra gyalog. De nem akarom én félrevinni, csak feltűnt, hogy a posztban jellemzett embertípus sokszor erőn felül vesz autót, és csodálkozik, hogy más miért nem.

zehu 2011.02.10. 09:10:56

amúgy ezek az emberek abszolút idegesítőek lesznek nyugdíjas korukra, az egyik poszt tökéletesen leírta, hogyan nem tudnak majd a régi sérelmektől elszakadni. és ezeknek a sérelmeknek helyet ad buszon, vonaton, orvosnál piacon stb.

nyuszy 2011.02.10. 09:14:37

@Professor Pizka: Nemtom, szerintem a fenti ember inkább az a fajta, aki ha megtehetné sem vesz autót, mert neki arra nem telik, meg különben is, az csak a gazdagoknak való.
Az erején felül autót vevő ill. a panel előtt tízmilliós autót tároló az egy másik fajta. Ő kb. ugyanannyira lúzer, mint a kisember, csak ezt nem hajlandó beismerni még magának sem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:18:45

@nyuszy: Igazad lehet. Az én tapasztalataim szűkösek, nem kedveltek engem különösebben arrafelé. A lánynak mondjuk szép cicijei voltak, ez gondolom vagyoni státustól független, és ez az egalitárius hevület egy darabig háttérbe tolt egyéb megfontolásokat :-)

noirp 2011.02.10. 09:19:16

@nyuszy: Hát nem tom. Utóbbi 10 évben rengeteget ingáztam, de ha fölmerült, hogy kocsi, elvetettem.
1) Amilyen gyógyíthatatlan mazsola lennék, mákoskalácsba lehetne tölteni.
2) Mért én boruljak árokba nyálkás úton, sötétben, szakadó havasesőben az inotai "halálszakasz"-ban? Ott a buszsofőr, az megoldja a dolgot borulás nélkül. Az a szakmája.
3) Fizessen a "rossáb" biztosítást, reg.adót, súlyadót, hitelt, nónát, decimát, füstpénzt.

A kocsira inkább mint motorizált hátizsákra tekintettem; bevallom e szempontból néha hiányzik, de hogy villogjak vele?
Inkább vagyok kisember a 6:40-es buszon :D Lusta disznyó. Pfuj. :)

noirp 2011.02.10. 09:21:50

@lárvalányhaj: avval úgylehet csak a Rainbow Warrior legénysége jár--gondolja sok autós. [:))]

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:25:18

@noirp:

Nekem az a bajom a kocsival, hogy folyamatosan koncentrálni kell vezetés közben, mert elég, ha rosszkor, rossz helyen hagy ki az ember figyelme, könnyen lehet, hogy a hátralévő életét tolókocsiban fogja tölteni. Ha meg tömegközlekedéssel utazom, akkor nyugodtan lent lehet közben a "screeensaver". :)*
Ha sok csomaggal utazom, akkor meg taxi.

*Arról nem is beszélve, hogy hiába figyel oda az ember, és tartja be az összes szabályt, mindig benne van a pakliban, hogy szembetalálkozik valami felelőtlen barommal.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 09:25:31

"Oda fiam, születni kell."

Mondja a csiga az autópálya másik oldala felé nézve.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:26:21

bukkake over... mondta Rumcájsz, az Jicsinbe száműzött Tamás Gáspár Miklós

nyuszy 2011.02.10. 09:26:23

@noirp: Vannak helyzetek, amikor a tömegközlekedés jobb alternatíva, pl. azon lehet aludni, autóban kevésbé szerencsés. De azt is látom, hogy mekkora szopás egy nagybevásárlás errefelé autó nélkül. Azzal kezdődik a dolog, hogy úgy kell időzítened a fizetést, hogy pont elérd a Teszkó/Osan/Kora felé óránként járó buszt. Aztán az átszállás az megint egy fél óra várás, átlagban. Majd egy megyeszékhelyen vannak olyan helyek bőven, ahol 2-3 km-t kell gyalogolnod a buszmegállótól. Nyilván, túl lehet ezt is élni, de attól még szopás, nagy.

@lárvalányhaj: Mohácson egy teljesen jó alternatíva, sokan élnek is vele. Valószínűleg ott én is azzal járnék. Veszprémben viszont kevés a nem hobbista biciklis, nem ok nélkül. Meg itt nálunk is sok helyen érezném életveszélyesnek. Azért kényelmi szempontból a bicikli _hagy kívánnivalókat maga után_, ha érted, mire gondolok.

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:28:11

@noirp:

A férjem már vagy fél éve biciklivel jár, és azt mondja, hogy városi közlekedésben sokkal gyorsabban lehet vele haladni. Ő vidáman elhúz, a kocsik meg csak állnak a dugóban.
Én is szoktam biciklivel járni, de csakis jó időben (sajnos nagyon fázós vagyok).

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.02.10. 09:28:14

az agyban dől el minden. aki csinovnyiknak született, úgy is hal meg.

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:29:42

@Professor Pizka:

Ennek a csajnak a személyiségprofilja, krhm, nem sok jót sejtet. Remélem, hogy legalább az ornitológiát szerette azért. (Esetleg az orgonákat.)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:33:13

@lárvalányhaj: nem, ez konkrétan a faszt. Széles érdeklődési köröm mellett, én rendelkezem ilyen szervvel, úgyhogy eleinte sikerült közös témát találni :-)

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:34:50

@Modor Tibi:

" azt autó mint komoly értékmérő és életcél: az az igazi suttyóság :) városban kevésbé jellemző, mint falun."

Ez mennyire igaz... A családom egy része pár éve egy agglomerációban elhelyezkedő faluban lakik, ahol a helyi fiatalok ilyen házilag föltuningolt jó pár éves Golffal vagy mivel szoktak végigcsorogni a főutcán, és megfordulni a végén. A kocsinak a hátsó ablakán ott virít a felirat, hogy GYORSULAS.HU. Biztosan nagyon rajnak képzelik magukat, pedig így kívülről nézve nagyon viccesek.

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:37:01

@Professor Pizka:

Na, ez azért pozitív :)

Mondjuk én azt se nagyon értem, amikor a csaj elvárja, hogy autóval "menjenek érte". Értem utoljára 5 éves korban kellett "menni", mert túl messze laktunk az óvodától. Az iskolába már egyedül is el tudtam menni :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.10. 09:40:51

Írógépszerelő, jáhhh ez tökéletes volt! Meg mérlegkészítő és javító. Franyek Ákos, írógépszerelő, Frangepán utca 14. Külvárosi szuterén műhely, belépéskor csikorgó ajtó, enyhe fingszag keveredik a gépolaj és indigószaggal. És telis-tele Erika írógéppel, a pult felett pedig egy régi Remington, az üzlet büszkesége. "Nézze meg ezeket, még 100 év múlva is lehet őket használni, nem úgy mint ezeket a csodakompútereket!"

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:44:59

@noirp:

Persze, mert ebben a csökött világban az autó elsősorban státusszimbólum. Akinek nincs autója, az nem is ember.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 09:45:25

@Professor Pizka:

"De mikor lesz már saját kocsi? Egyszerűen nem értettem, azóta sem értem, hogy ez miféle értékmérő volt,"

Biztonságra való törekvés.

Autó nélküli ember lehet szerencsétlen csóró luzer, vagy ellenkezőleg menő fej, aki bármikor képes fullmenő autót leakasztani.

A béna kis szuzukis itt az aranyközépút! :-)

Szerintem manapság a saját autó már olyasmi kategória, mint a saját telefon. Ezt is csak az értelmi fogyatékosok és a különc milliomosok nélkülözik. Az utóbbiak csak érdekességből.

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:47:14

@Maisie MacKenzie:

"Biztonságra való törekvés."

Anyagiasság.

lárvalányhaj 2011.02.10. 09:48:50

"Akinek pénze van, az csakis becstelen módon juthatott hozzá úgyis. Lopott, adót csalt, hazudott, trükközött, beleszületett. Inkább keressek huszadannyit, de nálunk a gyerek új cipő helyett egy kis törődést kap. Nepotizmus, protekció, összefonódás, mutyizás, brancsok. Kicsiben ez nincs meg igazán. Ami meg van, azt is csak a szükség diktálja. Az teljesen más, nem lehet összehasonlítani. Valaki muszájból lop, valaki passzióból."

Aztán ha a kisembernek valamilyen csoda folytán mégis sikerül valami nagyobb hatalommal járó pozícióba keverednie, ugyanolyan korrupt lesz, és ugyanúgy lopni fog, mint az összes többi politikus. Sőt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:59:06

@Maisie MacKenzie: Mobil nélküli ember a családban...az szép dolog. Nem írom meg, mert tiszteletlenség volna, tízparancsolatilag :-)

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2011.02.10. 10:00:16

@lárvalányhaj:
a hozzászólásodról ez jutott eszembe:

"Nem sokára gazdagok leszünk, és te, aki nem jól viseled a szegénységet, a gazdagságot is épp olyan rosszul fogod viselni."

"Ez az igazság. Most szegény és irigy. Ha majd gazdag lesz, talán sznob lesz. A pénz mit sem változtat a betegségen, csak a tüneteken."

Steinbeck: Rosszkedvünk tele

2011.02.10. 10:02:55

Bevallom őszintén én még mindig nem tudok vezetni (a nyárra van betervezve a fahrschule).

Vessetek meg érte: banyatankkal járok, mert a laptoptatyó húzza a vállamat.

Az egyetlen autót einstadolta a fiam, igy otthon marad a busz. Mifelénk ritkán jár, igy ha be kell mennem a városba a várakozási időt a könyvtár folyóiratolvasójában töltöm el, jó néha papír alapú sajtót is olvasni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 10:04:05

@lárvalányhaj: naná, a tulajdon arabbá tesz, mondják a buddhisták. Az arabok meg már majdnem zsidók, azokat meg nem szeretjük, tehát, akinek tulajdona van, nem szeretjük. Igazán egyszerű ez :-)

noirp 2011.02.10. 10:04:17

@lárvalányhaj:

1) Úgy gondolja: úgyis mindenki lopik, hát az ő kis gennysége megbocsátható. "Szükségből" csinálja, és különbenis spájzol a szűkösebb időkre. Meg a rokonyokat is etetni köll ám.
2) Hozza magával a "nekem ez jár"-mentalitást, úh. neki odafönt is minden jár, sőt, még annál is több, mert ő sokáig várt, tűrt és most viszont mindent megtesz a beosztottakért.
3) Isten ne adja, h egy ilyen magasba keveredett csinovnyik beosztottja légy; nyílegyenes, bár hosszú út a pszichiátriára. Tudod: Isten, ész és hivatal relációja miatt :)

2011.02.10. 10:06:29

@lárvalányhaj: a kisember ha hatalmat kap jó nagy geci lesz:)

Ernoke 2011.02.10. 10:06:43

@lárvalányhaj: én annyira utálok autóba ülni (csak kivételesen jó vezető mellett nem rettegek), h mikor még társkeresőztem, kb. kizáró ok volt, ha valaki autóval jelent meg, zsigerből ellenszenvet keltett bennem. Budapesten autóval járni lúzerség, ha valakinek nem rohangálós munkához kell. és akkor én alkalmazkodjak a hülyéhez, mikor a gyalog negyed órára lévő hely felé tartva fél órát ülünk a dugóban és fél órát keresünk parkolóhelyet, stb.

Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:07:54

A kivagyiságból autós fontos kiegészítője még a mélynyomó-ami miatt zörög-csattog az autó összes lazábban szerelt eleme. Csak, hogy lehessen hallani,amikor jön.Régen a herélt kipofogó helyettesítette:)

2011.02.10. 10:11:12

@Szocio Pata (kikvogymukblog): anno az egyetemen kitalálták, hogy a belső posták egy részét elektronikus rendszerben kellene küldözgetni. Nosza szóltak is a belső kézbesítő nőnek, hogy kéne kicsit megnézni majd ezt a programot, cserébe nem kell lejárni a lábát. SÍRVA panaszkodott a folyosón, hogy fog ő 50 éves fejjel tanulni és mi lesz vele, kirúgják és munkanélküli lesz, és különben is, hogy lehet elvárni, hogy ő ennyi idősen tanuljon.

Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:20:34

@Hadrian77: Mily bonyolult tanulmány lehetett, hogye elsírta magát...
Annyira nem értem ezt, hiszen még a jó pap is holtáig kell, hogy tanuljon. Pedig ő párszáz éve lefektetett munkarend szerint dolgozik...:D

Ernoke 2011.02.10. 10:24:20

@Müszijő Csirke: a közszféra tele van ilyen selejtekkel. nálunk is van olyan nő, aki bármely probléma felmerülése esetén bőgni kezd, sőt, néha akkor is, ha kérdeznek tőle valamit (mert ugye semmire nem tud válaszolni).
nem értem, kinek fűződhetett érdeke ezeknek az életben tartására, mert hogy önállóan nem sikerült volna nekik, az biztos. fűnyíróelv helyett az ilyenektől kellene megszabadulni, én szívesen átvállalnám a munkájukat is, csak tűnjenek már el.

Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:26:47

@Ernoke: én olyan hálás vagyok az égnek, hogy versenyszférában dolgozhatok:D nem tudnék mit kezdeni a reakciójukkal az überkritikus lehordás-leoltás kombón kívül...:D Akkor meg felkötnék magukat és az én lelkiismeretemet terhelné...

2011.02.10. 10:27:31

@Müszijő Csirke: azért megnézném hány pap ért a számítógéphez (pedofil fotósok nem érnek), és mit szólnának, ha elküldenék őket tanfolyamra Isten nagyobb dicsőségére:)

2011.02.10. 10:39:56

@Hadrian77: Én mindig az ellenkezőjét tapasztaltam: amikor levelzőn gimibe jártam, állandóna kaptam a basztatást, hogy mi akarsz lenni, te akarsz lenni az igazgató? 4 éves az iskola? Jaj, annyi időt elpazarolni azért a darab paírért.

A fősulin dettó, de ott már öregnek számítottam, minek az már neked? Mi akarsz lenni?

A fiam szerint is csak azért csináltam, hogy nehogy már neki előbb legyen diplomája mint az anyjának.

Még egy szakma? Jaj, hát ezzel sem boldogulsz amid van, minek az a sok tanulás, nézd meg a Bözsit, soha nem tanult semmit, mégis mekkora házuk van, két autóval.

Az hogy azért csinálom, mert érdekel, hát kőtséges szórakozás, nem találsz otthon dolgot magadnak?

2011.02.10. 10:41:58

@Frengi: ismerek valakit, aki m ár rég nyugdíjas de mindenféle továbbképzésekre meg másoddiplomákra jár. Azt mondta ideje van rá, akkor miért ne...

Ernoke 2011.02.10. 10:43:03

@Müszijő Csirke: én kkv-ban szocializálódtam, ahol nagyon kevés pénzért irgalmatlanul sokat kellett dolgozni. egyébként is van bennem egy ilyen sztahanovista-mentalitás (legalábbis barátaim, testvérem szerint), úgyhogy elég rosszul érzem magam itt. de ezzel szemben áll a teljes bejelentettség, és hogy nagyon gyerekbarát a hely, nekem meg már gondolnom kell erre. meg hát az se utolsó szempont, h este 9 helyett fél 6 körül már végezni szoktam.:)
ami még érdekes: a kettős mérce alkalmazása. a selejteseknek folyamatos ordas hibákat elnéznek, én 3,5 év alatt egyszer hibáztam, és majdnem fegyelmit kaptam (jogos volt, bár nem végleges anyagról volt szó, és azonnal javítottam, de engem is idegesített, h trehány voltam). nyíltan megmondták, h tőlem hibátlan munkavégzést várnak el, tőlük pedig nem, mert eltérőek a képességeink.:D (a precízség, odafigyelés, munkafegyelem mióta képességek...?)

Balance Of Power 2011.02.10. 10:45:04

@Hadrian77: Neeeee mar, ez komoly?

@Ernoke: Te kozszferaban dolgozol? Nebassz. Baromira nem ott lenne a helyed, mar bocs.

2011.02.10. 10:46:04

@Hadrian77: Meglepődnél, ha látnál belülről látnál egy plébania hivatalt.

A kolléganőm fia jeleneleg segédlelkész, sajnos ezzel fizetés nem jár. Mégis miból élnek? - Pókerezik az iterneten, nem nagy pénz, de meg van azért a havi 1000€ átlagban.

la paloma de la rosa 2011.02.10. 10:49:44

Az én anyukám majd 50 éves fejjel kezdett el főiskolára járni és le is diplomázott szépen. Büszke is vagyok rá rendesen. :) Szeretnék majd én is ilyen nyitott lenni a világra ennyi idősen.

2011.02.10. 10:51:27

@Frengi: jártam jó néhányban:) lehet rosszakba mentem be:)

2011.02.10. 10:53:17

@Balance Of Power: hányszor látom, hogy valakinek azt mondják: ott a számítógép, nem papíron kell majd dolgoznod, tanulj bele a programba. Az illető olyan ellenállás fejt ki, hogy még a program bevezetésével megbízott embert is kirúgják a végén.

lárvalányhaj 2011.02.10. 11:00:15

@Hadrian77:

...persze mindemellett továbbra is mindent papíron tartanak nyilván, nem igaz?

lárvalányhaj 2011.02.10. 11:04:34

@Ernoke:

"nyíltan megmondták, h tőlem hibátlan munkavégzést várnak el, tőlük pedig nem, mert eltérőek a képességeink.:D"

valakinek a munkát is el kell végeznie :P

2011.02.10. 11:09:11

@Hadrian77: Amióta a Vatikán az interneten nyomul, azóta legtöbb plébániának, rendháznak saját web oldala van.

II. János Pál megtette Szent Izidor az internet védőszentjének, magam is gyakran fohászkodom Hálóvédő Szent Izdorhoz, sőt az egyik fiam a bérmáláskor az ő nevét vette fel.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.10. 11:11:15

@Ernoke: A hulye fonokeidnek nem jut eszebe, hogy ha te elmesz, nem marad normalis munkaero? Megall az esz, a kontraszelekcio mukodes kozben!

2011.02.10. 11:16:56

@lárvalányhaj: mivel a delikvensek megbuktatták a projektet, senki nem mer hozzányúlni.

@Frengi: én azért az ima mellett használok vírusirtót is:) Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport:)
A saját weboldal azért nem zárja ki, hogy csak egy szűk kör értsen a nethez és a géphez, a többiek meg csak elmondják mit akarnak látni rajta és nem nyúlnak semmihez.

Sand Lover 2011.02.10. 11:18:09

@altoid: Van az a mondás, hogy mindig azt a lovat ütik, amelyik húz.

2011.02.10. 11:23:42

@Hadrian77: hát ha az innternet coneksönnel van a baj, ott a vírus irtó nem segít, legfeljebb az ima erejében bízhatsz.

Szerintem meg valamilyen szinten már mindenki ért a "géphez",
na jó, lehet hogy web lapokat nem szerkeszt, meg az autocad is megfogja, de azért a három alapművelet: word-exel-powerpoint az szerintem már mindenütt alap.

petrice 2011.02.10. 11:27:38

A tegnapi 30+ poszt után itt a kitűnő 50+ társadalomrajz :) Nem baj, majd mi vagányabbak leszünk, ha megöregszünk..

2011.02.10. 11:30:23

@Frengi: az elektronikai berendezésekben nem működik a mágia:)

cd-r 2011.02.10. 11:35:40

ti most tényleg a saját nagyszüleitekre fröcsögtök? :) várom a tolószékes posztot.

totyizselé 2011.02.10. 11:38:07

@Frengi: Nem annyira :)
Én remekül értek a photoshophoz,egy csomó bővítménnyel együtt, az acdsee-hez, és úgy nagyjából bármilyen képszerkesztő alkalmazást elém tehetsz, egy órán belül átlátom és tudom használni.Kicsit játszik a dreamweawer meg a flash.
Viszont a felsorolt triumvirástusból egyik sincs a gépemen. Openoffice van, hordozható, csak hogy ne jöjjek zavarba a .doc fájloktól :)
Hja, aki nem munkaeszközként, kimutatások meg hasonlók készítésére használja a gépet, hanem a hobbijához... :)

Ernoke 2011.02.10. 11:47:50

@Balance Of Power: rossz döntés volt idejönni, de félek váltani. mondjuk van már egy naprakész önéletrajzom. igazából akkor lennék boldog, ha olyan munkám lenne, ami miatt nem lenne időm itt lógni.:)

@Morgan LeFay: különösebben nem ütnek, meg én nem abban a munkakörben vagyok, amiben az említettek. csak fáj látnom, h tényleg kikre megy el a bérköltség. ha kirúgnák őket, és felvennének kevesebb, de dolgozó embert, mindenki jobban járna. egyszerűen nem értem, miért a legalkalmatlanabbakat védik a legjobban, kész monty python. a közszféra állapotára vonatkozó észrevételek pedig teljesen jogosak.:s

Sand Lover 2011.02.10. 12:01:00

@Ernoke: „egyszerűen nem értem, miért a legalkalmatlanabbakat védik a legjobban,”
Mert őket is felvette valaki. És lehet hogy ennyi pénzért nem találnak normálisabbakat. Meg az újakat be kell tanítni, és az sok macera.
“kész monty python. a közszféra állapotára vonatkozó észrevételek pedig teljesen jogosak.:s”
Nem csak a közszférára jellemző, hogy egyes helyeken hülyék ülnek.

2011.02.10. 12:06:26

@Morgan LeFay: Borzasztó egyszerű. Itt nálunk egy egyszerű ügyintéző kap nettó 80-at. Ennyi pénzért nem lehet motivált embereket találni, örül az ember, ha van valaki, aki legalább ismeri a rendszert és nagyjából elvégzi a munkát.
Az a naiv idealista lózung, hogy "Elvállalta a munkát, tudta mennyiért, most kötelessége a legjobb tudása szerint dolgozni!" egy erkölcsileg teljesen helytálló vélekedés, de a gyakorlatban egyszerűen nem így van, ezért felesleges ostobaság is erre hivatkozni.
Ráadásul maga a szervezet működése olyan, hogy arra ösztönzi a vezetést, hogy minél több embert vegyenek fel, stb.

Sand Lover 2011.02.10. 12:22:58

@Brother Love: „Az a naiv idealista lózung, hogy "Elvállalta a munkát, tudta mennyiért, most kötelessége a legjobb tudása szerint dolgozni!" egy erkölcsileg teljesen helytálló vélekedés, de a gyakorlatban egyszerűen nem így van, ezért felesleges ostobaság is erre hivatkozni.”
Így van. Amúgy meg az emberek is törekednek az energiaminimalizálásra, tehát minél kevesebb energiabefektetéssel elérni az optimumot – kapjanak fizetést/ne rúgják ki őket. Minél kevesebb gondolkodás, felelősség, pluszmunka stb.

Itt a cégnél, ahol dolgozom, ketten vagyunk hasonló nevűek. A névrokonom földrajzilag tök máshol van és totál mást is csinál mint én, mégis, sokan arra sem veszik a fáradságot, hogy utánanézzenek, kit hívnak telefonon/kinek küldenek _bizalmas_ anyagot stb.

Ernoke 2011.02.10. 12:38:19

@Morgan LeFay: felsőfokú végzettséggel elég tisztességesen lehet köztisztviselőként keresni... és az szinte mindenkinek van itt.

@Brother Love: ebben az a vicces, hogy ha normálisan dolgoznának, az sokkal kisebb erőfeszítésbe kerülne, mint a hibákat javítgatni utólag, amikor már senki nem tudja visszakövetni a folyamatot.

nem azt mondom, h dolgozzák halálra magukat. de nem hibázni, nem okozni kárt, szerintem ez bárkitől elvárható, aki jó munkakörülmények között végez nem túl nehéz munkát.

cd-r 2011.02.10. 13:00:18

@Frengi: ígen, ez szimpatikus hozzáállás, de mielőtt kisemberezünk, először a nagyembert kéne definiálni. ő ki? az orvos, ügyvéd, sales-es, bankos, közszférás, multis, művész az nem kisember? ha nagyon anyagi és hierarchikus szemszögből nézzük, akkor david rockefelleren kívül a világon szinte mindenki kisember. persze értem én, a blog közönsége ilyenkor jólesően nyugtázhata, hogy húh, a tibi definiálta itt a kisembert és milyen fasza már, hogy én ebbe nem férek bele. önértékelésjavítónak csodás. a másik, a poszt elején a függési viszonyok kiemelése. ki mondhatja el magáról, hogy ő nem függ semmilyen körülménytől, államtól, elvárástól, rokonoktól? szimpla önámítás.
még mielőtt valaki kioktatna felfogtam azt is, hogy nem feltétlenül a kisemberség tényével van gond, hanem azzal, hogy tenni nem hajlandó az illető a saját sorsának javításáért, viszont elvár, hőbörög, irigykedik.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 13:02:22

@Maisie MacKenzie: nos, én plö nem vagyok értelmi fogyatékos, sem különc milliomos, mégis nélkülözöm az autót. Két okból.

1. Nincs jogsim, nem akarok, nem érdekel, mert nem érdekel a vezetés. Tényleg. Van ilyen, hidd el, akit egyáltalán nem érdekel az, hogy vezessen.

2. Képtelen lennék kifizetni. A legolcsóbbat sem tudnám megvenni, és a legolcsóbbat sem tudnám üzemeltetni. Akkor se, ha csak 15 liter benzinembe kerülne havonta. Én egyelőre gyalog járok, de bízom benne, ha már nem igazgatóhelyettes leszek, hanem majd esetleg igazgató, akkor legalább a helyi bérletre futja majd. Engem ez éltet, a céljaim:)

cd-r 2011.02.10. 13:02:24

ígen=igen _naturally_

Ernoke 2011.02.10. 13:16:57

@cd-r: életstílus terén szerintem a hozzászólók többsége kisember (én pl. tipikusan az vagyok), a posztnak szerintem a kicsinyeskedés és a hőbörgés a lényege, nem a kisemberség tényének a kifigurázása.

2011.02.10. 13:18:15

@vészmadár (pica pica): Nálunk már csak a 'zasszon jár autóval, ő is keveset (nagybevásárlás), illetve a hétvégi családlátogatásokhoz használjuk, a kisebb forgalomban a távolság miatt ez így praktikus.

Rühellem az autót, utasként kinetózist kapok benne, idegesít a budapesti forgalom, ráadásul van a vezetésnek egy rendkívül negatív hatása: az indulást követő kb. ötödik perctől idegesítem magam vele, amit végeérhetetlen, trágár monológokban próbálok levezetni kb. így:

"Indulj már, te fatökű állat, a faszt pöcsölsz itt előttem... úgy van, hülye kurva, vágj be elém index nélkül, anyád picsája... Vén fasz, inkább kecskét vezetnél, mi van baszd meg, nem látsz?"

Ez olyan primkó, felesleges. Inkább nem veztek, bár a BKV sem kifejezett élmény.

Motorozni viszont jó és praktikus is.

lárvalányhaj 2011.02.10. 13:22:22

@Brother Love:

BKV-n pl. remekül lehet olvasgatni vagy hangoskönyvet hallgatni.

2011.02.10. 13:24:52

@Brother Love: ilyenkor szoktam rendre inteni az exet, hogy képzeld el azt a másikat, nem azért szállt ma reggel autóba, hogy mindenkit jól felbasszon, lehet hogy elszakadt az ékszíjja, mint neked a mulkor, vagy elfelejtett tankolni, ahogy te is szoktál, vagy nem ismeri a környéket és elindul szembe a forgalommal mint te Kasselben, esetleg ott ül mellete a felesége és ossza neki az észt, hát ezer oka lehet, hogy az ott előtted miért balfaszkodik, úgyhogy lehet a szájad lapos, és a szemed elé nézzél.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:25:19

@Brother Love:

"Motorozni viszont jó és praktikus is."

Hogyne! Lemenni egy túrára az Adriára pl., de a városban motorozni, azzal járni munkába? Elég cigány (olasz, indiai) szokás! :-)

Én nagyon rühellem őket. Pofátlanok, pedig a csatt-nál én röhögnék rajtuk!

"bár a BKV sem kifejezett élmény."

Na, akkor inkább a motor! :-) De csak is az utastársak miatt. A rendes kisember valami átlagos autóban tőrődik bele a sorsába! :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:28:11

@Brother Love: Engem az idegesít a vezetésben egyedül, hogy amikor megérkezek mindig valami jó műsor megy a Bartókon. Menet közben meg a Brahms unalmasabb kamaradarabjai XXII. rész.

2011.02.10. 13:28:40

@Frengi: Persze, abszolút igazad van! Engem mégis felbőszít a fővárosi közlekedés, de megoldottam: csak akkor vezetek, ha tényleg muszáj.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:29:52

@Professor Pizka:

Tényleg így van! Murphy törvény.

2011.02.10. 13:30:12

@Maisie MacKenzie: Egy 46 éves veteránnal munkába járni nem cigány szokás. Alig győzöm folyton hessegetni a bámészkodókat, kérdezgetőket ha leparkolok...:)))

2011.02.10. 13:30:26

@Professor Pizka: én a Bartóktól vezetés közben teljesen belassulok:)

2011.02.10. 13:31:17

@Maisie MacKenzie: eleve gondolj bele a munkába járni - cigány szokás antagonisztikus ellentmondásba!

Jójó, tudom, rasszista szemét vagyok, ez van...

lárvalányhaj 2011.02.10. 13:31:23

@Morgan LeFay:

Az a szomorú, hogy mindeközben egy csomó értelmes és jobb sorsra érdemes ember meg munka nélkül van.

Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:36:27

@Brother Love:

"Jójó, tudom, rasszista szemét vagyok, ez van..."

Ja, nálom itt, a cigány a kedélyes délit jelenti, olyan "bohém" nem cseh! értelemben. Az ilyen munkába sem dolgozni jár! :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:37:18

@Brother Love: Aha. És nem unatkozik az alezredes, míg dolgozol? Öbölháború, Afganisztán, aztán egy magyar jogászt kísérgetni... Szerintem nem ezért állt be anno a tengerészgyalogsághoz.

2011.02.10. 13:38:51

@Ernoke: én mindig ezeket az embereket irigyeltem, élik az életüket, mondják hülye vicceiket, nincs igzalom, nincs kaland, minden kiszámítható. Ott született, és már temetőben is kinézte a parcellát, ahová majd viszik.

(Én nem kis ember vagyok, inkább luzer. Az egész életem állandó változás, költözködés, állás változás, vállalkozások munkelyek és házastársak cseréje. Szivesebben lennék egyszerű háziasszony, akinek az a legnagyobb gondja, hogy milyen magasra kelt a pitéje.))

az ember alapvető igénye az állandóság és biztonság, a kudarc kerülése, nem csinálok semmit, nem ér kudarc, meg sem próbálom, mert macera, oda találni, mindig új embereket meismerni, akik akármilynek is lehetnek. Itt a faluban ismerek mindenkit, a Józsi haver, de a Béla geci, nem ér megletpetés. A nagy kaland, ha az asszonnyal elmegyünk Horvátországba, de azt sem bízzuk a véletlenre, itthonról viszünk mindent, az apartmanban az asszony főz, Pista sógorékkal megyünk, meg van a jó társaság.

Ha mégis történik vele valami, mondjuk katonaság, vagy egy betegség, élete végéig emleti, hogy ő aztán hogy megszívatta az örveztőt, vagy mit mondott neki a professzor úr a műtét után.

Szép élet ez, higgyétek el nekem, nincs ezzel gond.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:40:32

@lárvalányhaj: apám szövege volt ha rossz jegyet kaptam, hogy elveszem a helyet egy rendes parasztgyerektől, aki szorgalmasan tanulna

cd-r 2011.02.10. 13:47:08

@Ernoke: igen, ezért írtam oda az utolsó mondatomat is. ja, kicsit nehezen tartom néha magamban a megrögzött anti-elitistát.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:47:12

@Brother Love: a nagyfaternek is ilyesmi van, csak az P10. Egy időben az unokatesóm járt vele, orrán-száján dőlt belőle az olaj, de a carrier botond olcsó...

Ernoke 2011.02.10. 13:48:43

@Frengi: én szerencsésnek tartom magam, h ilyen életem lehet, mert nagyon igénylem a nyugalmat és az állandóságot. emellett kifejezetten hedonista beállítottságú vagyok, a kettő nem zárja ki egymást. téged meg tisztellek, h minden körülmények között talpon maradtál, én biztos nem bírtam volna ezt a sokmindent.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:48:49

@Brother Love: Azonkívül, baszodalássan mi ismerjük egymást, csak hellónak szólítjuk a másikat.

2011.02.10. 13:50:33

@Professor Pizka: ne má'! Oszt ugyan honnan?

2011.02.10. 13:55:14

@Professor Pizka: Áááá, volt ott valami lepukkant kocsma, bizonyára onnan, hehehe

Nadiposzi (törölt) 2011.02.10. 14:00:57

@Brother Love:
Ja, a vezetés belőlem (és az asszonyból is) az állatot hozza ki. Ilyenkor olyan üzemmódba kapcsolok mint a "gyűlölt ellenségeink" blog. A többi közlekedő ugyanis életveszélyes balesetforrás. Imádom amikor a padkán (a zebrától 20 m-re) áll a papper, hatalmas erőkkkel skubizza a szembejövő sávot, hogy letottyanjon-e, vagy ne. Én meg jövök neki balról komoly 40-50-el, de ha ha elém lépsz bazmeg fater bazdmeg maradtá vóna otthon...
hogy az indexet nem ismerő, a kritikálbuzi biciklis, etc.

Balance Of Power 2011.02.10. 14:04:05

@Hadrian77: Mert hogy nagyanyam nem volt hajlando megtanulni a szamitogepet 95-ben 67 evesen, az egy dolog. Le is koszont. De 2011-ben, 50 evesen????

@cd-r: Az ide irok valszeg nem felnek valtozastol es nem hagyjak a sajat veruket szivni.

@Ernoke: Kiveve teged, ha tenyleg felsz valtani. Miert kell attol felni? Plane a CV-kuldozgetestol.

@Brother Love: Amig csak egyetlen nettonyolcvanas van, aki ellentmond ennek, addig az elmelet nem allja meg a helyet. Jarok pl. egy "koszos" kozertbe, ott olyan baromi jo a hangulat evek ota stabil csapattal, hogy mar csak ezert erdemes ott vasarolni. Pedig valszeg nem keresik szarra magukat.

2011.02.10. 14:09:26

@Balance Of Power: A hangulat sok mindentől függ. Volt egy munkahelyem, ahol igen-igen szarul kerestünk, de nagyon jó kis csapat volt, soha annyit nem röhögtünk, ökörködtünk, mint akkor, ráadásul - szerintem - elég tisztességesen megcsináltuk a dolgunkat.
Az igaz, hogy a főnök legalább nem ugatott bele semmibe, amíg ment a szekér, addig nem baszogatott senkit ok nélkül.

Sand Lover 2011.02.10. 14:11:24

@Nadiposzi: Nem akarok itt biciklis vs autós deathmatch-be belemenni, de az autósok is megérik a pénzüket, és amikor azt mondod, hogy „A többi közlekedő ugyanis életveszélyes balesetforrás.” – a többibe a sok idióta, önmagát felsőbbrendűnek képzelő autós senkiházi is beletartozik.
Amúgy van jogsim, KRESZt ismerem, autóm is lehetne – mondjuk belvárosiként értelme nulla – de egyszerűen félek az idiótáktól. És az idegroham sem hiányzik reggelente.

Ernoke 2011.02.10. 14:19:55

@Balance Of Power: tavaly mehettem volna versenyszférába ugyanennyiért, de nem mentem, kicsit meg is bántam. fél év múlva kirúgták az egész ottani csapatot azonnali hatállyal, indoklás nélkül. pl. ilyenek miatt. meghát soha nem kerestem annyira jól, mint most, nem szívesen térnék vissza a kockás füzetbe kiadásokat-bevételeket vezető életmódhoz. ráadásul ha gyereket akarok (5 éven belül biztosan), itt olyan kedvező körülmények vannak hozzá, amilyeneket máshol nem találok: gyes után tutibiztosan visszaveszik az embert, akár részmunkaidőben is, szabadon választott beosztásban, nyáron gyermekmegőrző működik, stb. ezek miatt nem merek váltani. (küldözgetni mondjuk küldözgetek, ha nem is intenzíven.)

Nadiposzi (törölt) 2011.02.10. 14:25:34

@Morgan LeFay:
Hm. Ez nem idegroham. Mint fentebb valaki rámutatott, az a különbség a BKV meg a vezetés között, hogy az előbbin lehet szundítani, vezetés közben nem igazán. A feszült idegállapot pedig nálam úgy jön le, hogy a teljes sztereotíp anyázást előadom a volán mögül. Ha kiszállok, azonnal elmúlik, még sosem szálltam be a a netes deathmatch-be ezen a vonalon. Amúgy nem vagyok részre hajló. Biciklisként az autósokat gyűlölöm, gyalog bárkit aki elgázolhat...

cd-r 2011.02.10. 14:27:30

@Balance Of Power: az utóbbiban nem vagyok biztos. az előbbiben sem, de hajlamos vagyok elfogadni.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.10. 14:28:46

Olyan embert még nem láttam, aki nem érdemelte volna meg a saját nyomorát.

2011.02.10. 14:35:56

@Morgan LeFay: az úgy van, hogy ha autóban ülök a biciklisek és gyalogosok a barmok, ha gyalogolok, akkor az autósok és biciklisek, ha meg biciklizek akkor a gyalogosok és autósok. Egyforma arányban űzöm mindegyiket:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 14:57:51

@Brother Love: édes bátyám, hát a coming outja óta az ilyen Rob Halfordos képekkel csínján kell bánni:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 15:07:03

@Nyelvész Józsi: ez csak annyit jelent, középosztálybeli vagy, semmi mást. Ha láttál volna valaha igazi nyomort - nem kell az igazán igazi, bangledesigyerek- vagy fundamentalistamuzulmán nő-félére gondolni, elég egy átlagos mélyszegénység ma Magyarországon -, akkor sosem mondanád ezt. Van olyan hátrány, amit önerőből és akarattal nem lehet legyűrni, csak mondom.

2011.02.10. 15:08:43

@vészmadár (pica pica): Má ' mé'? homofób-e vagy??? :))))
A Metal God-dal pedig legkevésbé a hajlamai a probléma, sokkal inkább, hogy elkopott a magas hangja, amit pedig a Nostradamussal elkövettek, hát azt még a Turbo sem übereli...:))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 15:10:54

@Brother Love: hiába no, meg kellett volna tartani azt az amcsi gyereket:)

Sand Lover 2011.02.10. 15:11:50

@Nadiposzi: „Ez nem idegroham.”
Arra gondoltam, amikor bedugul reggelente a város és mindenki ideges. Nem hiányzik, éppen eleget hallom, ahogy dudál a sok hülye az ablakom alatt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.10. 16:15:39

Üüü, ismerek ilyen embert. Hát erősen készítem magam lelkileg, ha esély van arra, hogy huzamosabb ideig kell egy helyen tartózkodnunk. Az a duma... OK, hogy vannak olajmilliárdosok, meg mittomén, de sok ember javított úgy a financiális és -közvetve- az életminőségén, hogy volt egy jó ötlete, amit kitartó munkával megvalósított. Akkor meg már miért nem érdemelheti meg, hogy mittomén, 4 szobás lakása legyen a sztenderd 2 helyett.

2011.02.10. 16:40:38

@Nyelvész Józsi: "Mélységes mély szakadék tátong aközött amit megérdemlünk, és amit a sors kioszt nekünk."

Csak hogy egy klasszikust idézzek neked. (Csengetett Mylord)

KürtiT (Tromb74) 2011.02.10. 16:55:01

@Frengi: Igen, a Csengetett Mylord tökéletes példa.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.10. 17:22:50

@Frengi: Mondjuk en teged sokmindennek neveznelek, de luzernek aztan nem. Nehez lapjarasbol kell jatszanod, az teny, de szerintem az, hogy vaganyul es kreativan belevagsz olyan dolgokba (kulfoldi munka, apolas), amitol sok embernek inaba szallna a batorsaga, eppen hogy a luzerseg ellentete. A luzer az, aki tehetetlenul lamental a sajat rossz sorsan, anelkul, hogy komolyan tenne ellene.

Daenerys 2011.02.10. 17:55:21

@Brother Love: Én is így vezetek, de engem nem idegesít, csak jólesik anyázni közben. Nagyapámtól tanultam.

2011.02.10. 18:56:22

@Milky-chan: Szerintem ez olyasmi lehet, mint aki disznó szavakat kiabál szex közben, az eredmény ugyan az mintha verseket szavalna, de így szokta meg, jobban esik.

lárvalányhaj 2011.02.10. 19:17:16

Édesapám rengeteget vezet, de még egyetlen hangos szót sem hallottam tőle vezetés közben.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:21:21

@noirp: én ugyan messze vagyok a 46-tól, de ilyen kérdéseket nekem is feltettek. elkezdtem tanulni a pénzügyet, amiben most dolgozom. volt barátom először lelkes, aztán "minek, semmi értelme". aztán, most nekiálltam feleleveníteni a némettudásomat. tesóm: minek? nekiálltam franciát tanulni, csak úgy. megint jöttek, hogy minek.
mert csak, mert szeretek tanulni, és jobban járok vele, mint ha a tévét bámulnám agyatlanul.

KürtiT (Tromb74) 2011.02.10. 20:30:12

@lárvalányhaj: A vezetés engem sem tud felhúzni, inkább szórakoztató. Persze a belvárosban felesleges időpazarlás, jobb helyette a bringa. Amikor lustaságból autózom, akkor pedig nem nagyon számolok azzal, hogy gyorsan érek oda.

Nem is érttem azokat, akik a dugó miatt stresszelik magukat, a belvárosban dugó van, erre nagyjából mindennap lehet számítani.

Egyébként szerintem bringával jobban kell koncentrálni a forgalomban, mint autóval. Útóbbi jobbára rutin munka: erőszakoskodó lúzereket elengedni, hölgyek esetében jó nagy követési távolságot hagyni, mazsolákhoz türelmessen viszonyulni, ja és számítani rá, hogy a KRESZ a többség számára rugalmasan kezelhető szöveggyűjtemény.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:42:19

@noirp: miért kéne, hogy hajtson? és ha nyugit akar?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:46:53

@Brother Love: a kocsihoz: a szomszédunk egyszer elment a másik szomszédhoz (következő háztömb, kb. két perces séta) kocsival...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:53:15

@Hadrian77: már nem azért, de már miért ne érthetne hozzá? nyilván nem a programozásra gondolok, de egy egyszerű internet, word, excel (az egyszerűbb műveleteket) miért ne ismerhetné??? szerintem totál el vagy tájolva.

GERI87 2011.02.10. 22:11:55

@Ernoke:

Mert a leghülyébbek is szavazhatnak:) sőt ők aztán nagyon és élnek is vele....sajnos.

Politikai öngyilkosság lenne.

Na ezért nem rúgják ki a városi kórházunk alkesz portását sem, pedig már 2 betörést is végig aludt, az egyiket meg el is akarta sumákolni....de a nagy nyitott rés a falon azért feltűnt másnak is.

Ha tévedek és ennél hülyébb indoka van akkor meg dilettánsokkal vagyunk körülvéve és nincs remény...

GERI87 2011.02.10. 22:29:57

A kocsihoz meg annyit hogy télen, fagyban, esőben nem lehet gyalog, biciklivel , motorral menni...a tömegközlekedés meg pesten megoldás de érthető hogy amellett sem szívesen dönt sokszor az ember...

Elnézve/szagolva néhány sejthalmazt lehet inkább állok a dugóban és fűtöm a légkört meg pazarlom a drága időt:)

Mármint ezt tenném ha lenne kocsim...mert nincs.

De lesz, viszont a fenntartás, benzines stb..miatt várat magára.

Viszont van olyan aki erőn felül tart fenn kocsit pedig nem igazán van rá szüksége..

De ugye státusz meg mittomén...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2011.02.10. 22:56:04

@Brother Love: Nem ez volt a Veteránban egyszer, pár évvel ezelőtt? Csodaszép.

(Amúgy tisztelet a pázmányosnak!:D)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.10. 23:14:51

@GERI87:
A kerékpárt, motort értem, de gyalog miért ne lehetne bármely időjárás esetén közlekedni? De akkor te, akinek nincsen autója, hogyan közlekedsz rossz idő esetén? Teleport?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.11. 00:21:47

@Nyelvész Józsi: kösz a kommentet, Józsikám. Amikor a múltkor ezt így privátban leírtad, hát kibaszottul kegyetlennek és fájóan igaznak is tűnt. Az is - a személyes tragédiákat leszámítva.

Egy egészséges ember - ha tesz érte - igenis boldogulni fog.

Grifter 2011.02.11. 01:01:31

A hsz-ek elovasáshoz nincs kedvem, de sejtem min megy egymás osztása. Annyit szúrnék csak ide: A mondás, miszerint "jó pap holtig tanul", nagyon találó és irányadó is egyben. (Nem mintha vallásos lennék) DE könnyű ezt félreérteni.
A papnak fiatalon megtanítják az elméletet és egész életében tanulnia kell, hogyan is alkalmazza mindezt a gyakorlatban.

Aki nem hajlandó haladni a korral, az bizony rosszkor született és mondhatni, hogy magára vessen. Egyre nehezebb 60 évig érteni valamihez ugyan olyan jól, ill. egyre kevesebb területen tehető ez meg.

Viszont az nem természetes, hogy valakinek 40 évesen teljesen új szakmát kell tanulnia, majd 50 évesen újra ... és mivel addigra 70 lesz a nyugdíjkorhatár, hatvan évesen mégegyet. Arról nem is beszélve, hogy a valódi elsajátítás nem egy pár hónapos OKJ-s tanfolyam. Abból csak betanított munkás lesz, akinek a tudása csak a következő szilveszterig biztosíték bármire.
40 évesen már nincs ideje az embernek elvégezni újra 3 év szakmunkást, mert éppen állás kéne. Húszonéves átlagemberként otthon üldögélve a nyuszis kakaóval és blogokat olvasgatva egyszerű ez.

A most jólképzetnek számító informatikus meg majd néz ki a fejéből, amikor 20 év múlva közlik vele, hogy most bizony téridőmeghajtásos-spinkvantumlézernyalábágyút kéne karbantartani, meg üzemanyagcellát szerelni a naperőműben és senkinek nem kell a C++ tudása, vagy az adatbáziskezelő tehetsége.

500 éve annyit fejlődött az emberiség egy emberöltő alatt, mint most évente, és ez egy folyamatosan gyorsuló tendencia.(Egyelőre) Erősen ajánlott sokaknak szokni a gondolatot, hogy bizony jön a következő generáció, aki már abban nő fel, azt keni-vágja, aminek a megértéshez egy mostani embernek napok, hetek, évek kellenek.
Milyen vicces, amikor az öregnek még a TV távirányitó kezelése is problémás, miközben mi már az interneten nézzük a filmeket. Azt nehéz lenne megmondani, hol tartunk majd 20-30 év múlva, de az biztos, hogy egyre nehezebb lesz tartani a lépést. (A másik alternatíva rosszabb: Nehéz lesz lenyelni a hirtelen nagy visszalépést.)

Kisembernek lenni nem bűn, mindennek megvannak az előnyei és hátrányai. Kivülről pedig mennyivel könnyebb okosnak lenni ^^

Szomszéd Tibi 2011.02.11. 01:41:21

Két fajta kisember létezik: az egyik nagy arc, a másiknak nagy az arca.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 07:22:59

@Modor Tibi: mondom, ez annyit tesz, középosztálybeli vagy. Mit tegyen az akaratával az a gyerek, akit krumplira vernek naponta? Aki a részeg anyja miatt akkor eszik, ha el tudja enni a kutya elől? Aki 10 éves korára csak makogni tud, mert a drága szülei a kutyaólban tartották? Neked mennyi maradna a fene nagy akaratodból, ha az erdő közepén laknál és 10 km-t kellene naponta gyalogolnod csak ahhoz, hogy egy tanyajáratra felférj, ami még 60 percet zötyög veled a suliba. És ahol minden nap mindenki megalázna, leköpne (igen, a drága kurvaművelt borotváltseggű kolleginák is, azok), mert te büdös vagy és nem tudod az ly-t rendesen használni. De honnan tudnád, amikor úgy élsz, mint mások 1470-ben? olajmécses van, gyertya meg tűz a kunyhód közepén.

Úgyhogy ezt a baromi bölcs mondást azt kérném, jó szájízzel a kis köcsög multis csapatépítéseiteken erőltessétek, ott megeszik.

Alapvető élelmiszer 2011.02.11. 07:40:00

@Frengi: Teljesen egyetértek. Sokan lenézik, de titkon irigylik ezeket a kisembereket.
Reggel 6.00-kor csörög az óra, a 6:40-es busszal már úton van, 8-16 ledolgozza a 8 órát, hazamegy, megnézi a leveleit, beszélget a családdal esti híradó, fürdés, fekvés. Szombaton kis kertészkedés/biciklizés, vasárnap húsleves, rántotthús. Nincs izgalom, nincs idegesség, 4-én megjön a fizetés, nagybevásárlás a hipermarketben, 5-én mindig ott a friss BKV bérlet és ennyi.

SOkan szívesen élnénk így.

2011.02.11. 07:45:40

@Alapvető élelmiszer: Óh, ez ám az édes élet.

Az ilyent azok vetik meg, akiknek magunknak is sanszos ez a pálya, és azok irigylik, akiknek az életük túl mozgalmas volt, és becsúszott már néhány gigszer, amikor éppen hogy csak megúszták.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.11. 08:07:53

@vészmadár (pica pica): majd a Józsi megmagyarázza, ha akarja - és azért a kutyaólban tartott gyerekből is biztos van itthon egymillió, én valahogy azt látom, hogy elfogadható háttérrel rendelkező emberek vannak jól el azon a szinten (vagy alatta), amit a szüleiknél tapasztaltak. Az általad hozott példát a személyes tragédiák közé sorolom.

De hát ez még mindig egy véleményblog, és pont a miénk.

2011.02.11. 08:11:30

@vészmadár (pica pica): Nocsak, ez az oldalad új nekem! Nem a szokásos szarkasztikus, gunyoros kissé provokatív észrevétel, hanem realista, bölcs és empatikus hozzászólás.

Egyébként egyetértek, sok középosztálybelinek (aki valójában legfeljebb a hazai szerény mércével mérve tekinthető annak) fogalma nincs arról, hogy hogyan élnek (sokszor a szomszédjukban) emberek, mennyire korlátozottak a lehetőségek.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 08:52:40

@Alapvető élelmiszer: este 11-kor, okiratot szerkesztve, vagy más ügyben hajnalban dolgozva, az ember tényleg vágyik ilyesmire. Csak bitang sokat fizessenek.

Ernoke 2011.02.11. 08:54:42

@vészmadár (pica pica): szerintem ehhez nem is kell az a mélyszegénység, amit mondasz. sokszor gondolkoztam azon, h ha engem is rejtegetni kellett volna apám elől, h esélyem legyen valamennyit foglalkozni a leckével és legalább kicsit aludni éjjel, akkor hol tartanék. mert nyilván könnyen tud az tanulni, akinek 7 évesen hajnalig tartó buli az élet a kocsmában, mert apuka pizsamában kirángatja az ágyból a gyereket, és viszi.:D és ez nem egyedi eset, szinte minden ismerősömmel ezt csinálták, akiknek alkoholista az apjuk.

lárvalányhaj 2011.02.11. 09:09:00

@Ernoke:

Hajlok arra, hogy a gyerekbántalmazást súlyosabban kellene büntetni, mint a gyilkosságot.

Mondjuk azokhoz a nőkhöz is lenne egy-két szavam, akik kiteszik ennek a gyerekeiket, ahelyett, hogy lelépnének a faszba.
(OK, tudom, hogy ez nem olyan könnyű, mint hiszem stb., de sokszor olyanok is benne maradnak egy ilyen kapcsolatban, amikor lenne lehetőségük lelépni, mert "máskülönben olyan rendes ember".)

2011.02.11. 09:10:49

@Professor Pizka: Kollega, önnek a közszféra egy megfelelő helyén kell találnia egy osztályvezetői szintű állást. Bitang sokat nem fizetnek, de tisztességesen igen, a meló meg fix, kezelhető mennyiségű.
Magam egyelőre nem is nagyon vágyom vezetői pozícióba, jó nekem így nyugisan, tisztességes pénzért, pláne úgy, hogy azt látom, ügyvédek a bizonytalan és nem is több pénzért mennyit lótnak-futnak. (Nem is a nettó munkamennyiség brozalmasan sok esetükben, inkább a járulékos szarakodás, + az fogyatékos, agresszív, überokos ügyefelek elviselése...)

2011.02.11. 09:17:37

@lárvalányhaj: Hááát, tudod, nekem volt egy gyermekkori barátom, aki az anyjával meg a testvérével gyakran telente is az utcán bolyongott késő este, mert meg kellett várni, amíg a tökrészeg, agresszív apjuk elájul.
Szerencsére itt a természet viszonylag korán megoldotta a kérdést és a fater gégerákban hamar elpusztult, mielőtt jóvátehetetlen károkat okozott volna - egyébként egy mérnök úr...
Nem olyan könnyű az, megszabadulni egy panelból, hogy a p.-ba tartson el mondjuk nettó 100-ból egy nő két gyermeket? (Alkesz férjek ugyebár általában nem fizetnek tartásdíjat...)
Szóval, nem kell a szabolcsi putriban gondolkodni ahhoz, hogy valakinek gyakorlatilag kilátástalan legyen a sorsa, emberfeletti akaratot, kitartást, szorgalmat elvárni meg a zuglói vagy budai családi házból osztva az észt, hát kissé visszás...

lárvalányhaj 2011.02.11. 09:18:53

@vészmadár (pica pica):

És az a szomorú, hogy a nyomor újratermeli magát. Aki alkoholista szülő mellett nőtt föl, az a saját traumáit is alkohollal, drogokkal stb. fogja "kezelgetni", és majd az ő gyerekei is ebben fognak felnőni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:21:49

@Brother Love: nem szeretem a tévkettő időnként jelentkező osztrák bevásárlásos műsorát (átmennek Ausztriába és kevesebb a ceh, mint itthon), de érdems időnként euróba átváltani, azt, ami itt van. Főleg vidéki ügyekben eljárva, mikor előjön, hogy a havi jövedelmük papíron és személyenként a családban 25 ezer forint, plusz valami mityimutyi alapon van még tizenöt-húsz, akkor az ember tud csodálkozni. Iszonyatosan szegénynek lehet ám úgyis lenni, hogy közben van autód, házad, normális ruháid. Az utódon még az unokádnak is lesz törlesztője, a ruháid kínai bóvlik, tizenévvel ezelőtti divat szerintiek, satöbbi.
De, akármilyen furcsa, ez az 50-60 ezer forintot kereső ember középosztály, mert ugyan törékenyen, de stabil az egszisztenciája, innen van felfelé út. Persze, be kell vállalni a diákhitelt, dolgozni a suli mellett, hat másikkal egy albérletben lakni (a kolit a papíron árva gyerekek kapják, aki a saját lakást kiadják albiba).
Van azonban ez alatt egy réteg, ahonnan se előre, se hátra nincs mozgás. A pária kasztban nem azért nem jutsz előre, mert nem vagy szorgalmas, hanem, ahogy ig. H. (kmf, ph) úr is írta, mindennap megvernek a kapanyéllel.
Ebből a rétegből most nehezebb felmenni, mint régen, ugyanis megszűntek a vertikális társadalmi mobilitást (elnézést, nem tudom most irodalmibban) katalizáló intézmények. NEm lehet a mikrokörnyezetből három megyével arrébb elmenni gyári szakmunkásnak, mert nincs gyár. Ismertem olyan embert, (egy csaj szülei) akik tisztességes jó körülmények között éltek, miközben téma volt, hogy a rokonság két megyével arrébb milyen pocsékul él de isznak, szarnak mindenre, stb. Ez a házaspár harminc éve elköltözhetett két bőrönddel a szoc. nagyüzembe, mert technikusok voltak. Ma ez a réteg Londonban van, és az életük lantos krónikása Modor Tibor.
Abban Ny. Józsinak igaza van, hogy van a fent leírt középrétegben sok olyan, akit egyáltalán nem motivál a felfele jutás, jó lesz neki az a havi ötven-hatvan.
Meg van olyan réteg is, aki havi ötven-hatvannál többet kap, csak éppen a segélyosztás másnapján már el is vitte az uzsorás.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:24:00

@lárvalányhaj: tudnád hány olyan válóper van, ahol látszik a nőn, hogy fél (a saját maga kezdeményezte) válástól, mert mert még soha nem élt egyedül, nem volt olyan, hogy ne a domináns hím mondta volna meg, hogy mit kell csinálni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:25:34

@Brother Love: viszont fogyatékos, agresszív, überokos ügyfélből egy irodánál lehet maszopos is, meg fideszes is, ellenben egy hivatalban főnökből csak vagy ilyen, vagy olyan :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:28:27

@Professor Pizka: vertikális és horizontális mobilitás, a többi hibát az értelmiségi közönség értelemszerűen javítsa. Kómában vagyok és nem hat a kávé.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 09:41:18

@Professor Pizka:

Oh, yea!
Éppen tegnap este néztem meg a Duna tv-n a Kopaszkutyát. Utána morfondíroztam egy darabig rajta, hogy nem is emlékszünk igazán, mekkora csóróság volt a 70-80-as években. És most sokan nosztalgiáznak, hogy akkor bezzeg biztonság volt, meg megbecsülték a melóst. Hát ja, volt akit igen, volt akit nem. Aki meg nem került valami jó beosztásba, az baszhatta akkor is. Nagyon komoly jelenet, mikor Schuster Lórit lebassza az asszony, mikor suttyomban meg akarja enni a gyerek almáját.
Aztán vége lett a filmnek, de a monologizálást nem tudtam befejezni, még az ágyban is folytattam. És bizony arra jutottam, hogy szemét egy időszak volt, de ma sok szempontból rosszabb helyzetben vagyunk, mint akkor.

Ernoke 2011.02.11. 09:42:12

@lárvalányhaj: ezek a nők nem véletlenül választottak bele pont ebbe, lehet az apjuk is ilyen volt, csak viszik tovább tudat alatt a mintát. plusz, egy fizetésből 2 gyereket eltartani nem lehet, akkor inkább legyen esély arra, h megmarad valami apu fizetéséből piálás után is. plusz, végső esetben apu megkeresi őket, és rájuk töri az ajtót, mert a családnak együtt kell lennie.
hogy mennyire nem ritkák ezek a dolgok: egy ismerősöm 10 centis sebhelyet visel a mellkasán, mert az apja megkéselte 12 éves korában. egy másikat kamaraerdei összkomfort nélküli vityillójukból rendszeresen vitte több kilométerre -10 fokban télen, egy szál pizsamában kocsmázni (amúgy a barátommal is ezt csinálta az apja, aztán az iskolában cseszegették, h miért alszik el órán). apu mindhárom esetben dolgozó "rendes ember" volt, csakhát istenem, szereti a mulaccságot...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:45:50

@El Topo (Sgt. Elias): én sem azt mondtam, hogy jó volt, hanem hogy akkor az országon belül voltak környezetből kiszakadási lehetőségek. Persze, nem ettem meg a csasztuskák szövegét, tehát nem gondolom, hogy az ózdi vasművet csak tévedésből nem hívták Ózdi Shangri-la Vasműnek, földi paradicsom jellege miatt.
Ma aki ugyanígy otthagy mindent, mit Miskolc adhatott, az felül a repülőre és elmegy Angliába szerencsét próbálni. Illetve ma már annyira nem, de pár éve még igen.

2011.02.11. 09:48:20

@Ernoke: le van ez írva szépen a Ballagó időben is. Amikor a Fekete család Kaposvárra költözött, összebarátkozott Fekete István egy ügyvéd fiával. Az gyerek apja jó ügyvéd volt, de mindenét elitta, a gyerekek meg messzire elmentek otthonról olyankor, mert kezelhetetlen volt az öreg.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 09:51:06

@Professor Pizka:

Meg volt egy csomó minden, ami ma nem, vagy csak látszólag működik. Annak idején az osztályfőnököm még végigjárta az összes tanítványát, és komoly családlátogatásokat tartott. Ha valahol problémát észlelt, bizony ráuszította a tisztelt szülőkre a GYIVI-t, aminek legalább az a hatása megvolt, hogy legalább valaki baszogatta a helytelenkedő szülőket.
Ma a gyerek osztályfőnökét akkor látom, ha én megyek be hozzá, és akkor se tudja, hogy kinek az apja vagyok.

2011.02.11. 09:51:53

@Ernoke: én 3 éves voltam, amikor faluról a nagyszülőktől városba költöztünk. Apám, ahogy az falun szokás munka után elment pár fröccsre a kocsmába. NA amikor beköltöztünk, úgy gondolta, hogy ő is nagyban akar játszani. Csak amikor ezt otthon előadta, anyámtól kapott egy istenes parasztlengőt (aki teheneket ganéz a háztájiban, abban van egy kis erő) oszt beborult a szekrénybe. Onnantól kezdve ha el is ment munka után inni valamit, hazaérve lefeküdt inkább aludni:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:58:01

@El Topo (Sgt. Elias): Na igen, a nosztalgia a Kádár-korszak iránt részben attól is van, hogy bár rohadt egy rendszer volt, működtette az intézményeket. Sokszor olyan öncélúan-dobozolósan, szinte mindig óriási korrupcióval és lenyúlással, de a büro legalább precízen működött. GYIVI? élelmiszer-biztonság, oktatás szakmai felügyelete, ilyen alapvető dolgok. Emlékszem milyen rettegést csaptak a tanárok az érkező szakfelügyelő miatt.

2011.02.11. 10:00:41

@Hadrian77: nagyon kedves kis mű, a szerző elnosztalgázott is kicsit, úgy Gölle és Attala között.

2011.02.11. 10:09:30

@Frengi: göllei bocskor Attalára? Olyan kis idillikus, naiv iromány, de szép vannak benne tragikus sorsok is.

2011.02.11. 10:11:46

@lárvalányhaj: Sokkal kevesebb gyerek maradna magára, ha azokat az anyákat jobban tisztelnék, akik lemondanak a gyerekükről egy másik család javára. A krétakör ismert, az igazi anya el tudja engedni a gyereket.

Egyszer láttam egy amerikai nőt a tévében, magyar anyja lemondott róla, a tévéből üzent neki, hogy nagyon köszöni, hogy meghozta érte ezt az áldozatot,a legnagyobbat, amit egy anya csak tehet, mert jó nevelő szülei, boldog gyerekkora volt, és ezt az anyjának közsönheti.

Az én egyik gyerekem 16 évesen az apjához költözött, hát úgy néztek rám a kolléganők, mint a véres rongyra, hogy tudtam lemondani a gyerekről. Én pedig úgy gondoltam, hogy nem ártok vele senkinek, legalább az új feleség is megismerkedik a 46-os, büdös zoknikkal, és a többivel amit egy 16 évessel való együtt élés jelent.

De hát ez Magyarország, erre még meg kell érni.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:12:48

@Professor Pizka:
Most viszont csak a rohadt rendszer van meg ebből.
Emberek vígan fagynak meg a saját kibaszott lakásukban, a _tanács_ azt sem tudja róluk, hogy léteznek. És nem kell mélyszegénységben élni ahhoz, hogy egy egész családot földhözbasszon ha megfázik a gyerek, és a patikában 10 rongy a cech. Ez nem vicc, baszod, hanem mindennapi valóság.
Régen mindenki istebasszázott, mikor bemondta a rádió január elsején, hogy drágul a cukor, a kenyér, meg a sör. Most nem mond be senki, semmit, egyszerűen csak minden, minden héten drágább lesz 10-20 forinttal. Így kimondva nem sok, 10-20 forint, de pár hónap alatt kiderül, hogy bemegy az ember aközértbe, és egy szatyot kajára elköltött egy egomi látképet. És abban a közmöndásos kóla-csipsz még nincs is benne.

Ernoke 2011.02.11. 10:22:10

@El Topo (Sgt. Elias): amit leírtam, az mind nyolcvanas évek, de senki nem segített a családoknak semmit. biztosan jobban működött ez, mint most (én gyerek voltam, ezért nem tudhatom), de akkor se mindig ezek szerint.

amúgy a gyermekbántalmazáshoz alkoholizmus sem kell, elég, ha a szülők elmebetegek.
keresztanyám fiánál (elméleti fizikus diplomája van, de nem dolgozik semmit) kiderült, h a kisebb gyerekének súlyos idegrendszeri baja van. a gyerek 4 hetes korától mondta neki mindenki, h valami nem stimmel, de ugye az ő gyerekével minden rendben van (ez azért fontos, mert ha időben elkezdik kezelni és fejleszteni, sikerült volna helyrehozni). aztán mostanában derült ki, h a gyereket bizony éheztetik otthon, mert szerintük egy 14 hónaposnak elég naponta 1 deci víz és kb. 1 deci vízbe belevágott kicsi krumplipüré. a gyerek egyébként 4 hónapos fejlettségi szinten van. nem értem, ilyenkor miért nincs valami minimális gyermekvédelem, mondjuk ha a védőnő látja, h a gyerek 10 hónapos, de még mindig nem emeli a fejét sem, miért nem lép valamit.:s

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:29:02

@Ernoke:

Igen, természetesen az akkori szisztéma is hibásan működött. Mint mondtam, maga az eész rendszer volt rohadt alapjaitól. De azért fenntartott bizonyos útvonalakat, amik ha hibásan is, ha esetlegesen is, ha így-úgy, de működgettek. Most ezek egyáltalán nincsenek, nem is léteznek, legfeljebb papíron.
Nálunk is van hasonló. Az egyik rokon kislány nemhogy csámpás, de gyakorlatilag az egyik lábfejével a másik fölött lép át, ha jár. Ha ránézek szegény kisgyerekre, minden erőmre szükségem van, hogy ne dobjam ki a taccsot.
Amikor szóvá tettem, hogy esetleg meg kéne mutatni a gyereket egy ortopédusnak, majdnem rámuszították a kutyát.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 10:36:25

@Ernoke: Egyszer menj majd be a rendőrségre, és látni fogod, hogy az ott dolgozó emberek nyolcvan százaléka rendes ember, aki megpróbálja a munkáját rendesen csinálni, a maradék a húsz százalék link, aki másutt is megvan.
De olyan szintetn lehetetlenítik el a munkájukat, hogy az ijesztő. Semmire sincs eszköz és ember, mert a megoldandó ügyszámhoz vagy kétszeres létszámmal kéne üzemelni, vagy maximális hatékonyság mellett másfélszeressel.
Nincsenek eszközeik, de benzinjük se, hogy egy ilyen esethez kimenjenek.
ugyanakkor millióegy piszlicsáré ügyben meg futják a köröket, gyártják a papírt.Ha véletlenül valami fontos ember disznóságát nyomozzák ki, akkor többet dolgoznak az elsimításon, felsőbb utasításra. Össze-vissza szignálják az ügyeket, Gipsz Jakab r. hdgy. ha tehetséges nyomozó és felgöngyölít valami bűnbandát, akkor biztos, hogy az ügyész lesz hülye, vagy Gipsz hadnagyot a nyomozás lezárása előtt átrakják (nagy munkabírása miatt) a Kolompár és a Rézműves klán legutóbbi kocsmai verekedését (53 rendbeli garázdaság! 53 befejezett eredményes nyomozás, baszod! Közvádas ügyben!). Ilyen körülmények között sok tehetséges ember elmegy, aki ott marad, az vagy fanatikus zsaru, vagy alkalmatlan. De ha rendőrjárőr-pár egy alkalmas és egy alkalmatlan zsaruból, akkor az egy alkalmatlan járőrpáros.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 10:41:16

@El Topo (Sgt. Elias): úgy látszik ilyen története mindenkinek van. Ismerős ismerősének a gyereke. Ott vagyok ismerőséknél, beszélgetünk a ház előtt, a szomszéd gyerek kijön. Hatéves forma, hisztis, mindenbaja-van kisfiú, sutánál is sutább mozgással. Ismerős mondja, játszani kéne egy kicsit vele, mert annyira nem szoktak vele, addig úgyse tágít. Na jó. Labdázzunk. Odagurítom neki a focit, amelyet jobb kézzel dobott nekem. Vagy inkább furcsán kétkezesen. Jobb lábához gurítom, ortopéd mozdulattal rúgja el. Hoppá. Na a következő passz a bal lábához meg, egészségesen teli csüddel belerúg. Aha. Azért dob hülyén, meg ír csúnyán az iskolában, mert elnyomott balkezes. Fasza. Kapja a fekete pontokat, pedig a diagnózis felállításához két labdagurítás kell...

lárvalányhaj 2011.02.11. 10:43:45

@Ernoke:

"plusz, egy fizetésből 2 gyereket eltartani nem lehet, akkor inkább legyen esély arra, h megmarad valami apu fizetéséből piálás után is."

Nem tudom, h végső soron hogy járnak jobban, úgy, hogy tényleg egy fizetésből élnek-e, vagy úgy, hogy effektíve is egy fizetés van, csak még ott van velük egy fedél alatt egy agresszív vadállat is.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:46:44

@Professor Pizka:

A jó öreg 80-20-as szabály. Az állomány 20 százaléka okozza a szervezet hibáinak 80 százalékát. Az állomány 20 százaléka oldja meg a folyamatban lévő ügyek 80 százalékát. Az emberek 20 százaléka kapja a bérkifiteés 80 százalékát, satöbbi, satöbbi...

Ernoke 2011.02.11. 10:49:47

@lárvalányhaj: hát ezt én sem tudom. de ezek a nők olyan elnyomott lelkűek, h nem mondhatom, h "miért nem hagyja ott", mert nem tudhatom, mit érez.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:51:30

@Professor Pizka:

Az az igazság, hogy a szülők jelentős része is szarik bele az egészbe. Vagy még rosszabb.
Az említett kislány más szempontból is idegesítő. Négy éves, és egyetlen műsora van: egész nap tele torokból ordít. De betont lehetne megmunkálni a hangjával. Nem is értem, hogyan bírja, én húsz percnyi ilyen üvöltözés után kiköpném a tüdőmet.
Na és apja, anyja, nagynénje, meg a nagyszülei mélységesen megtisztelve érzik magukat, hogy részesülhetnek ebből show-ból.

Ernoke 2011.02.11. 10:52:08

@Professor Pizka: "játszani kéne egy kicsit vele, mert annyira nem szoktak vele"
ez hihetetlen. nekem csak macskám van, de annál is odafigyelek, h naponta legalább 10 percet játsszak vele akkor is, ha baromira nincs kedvem, mert kell a lelki egészségéhez... mondjuk nem kétlem, h egy gyerek jóval fárasztóbb, mint egy macska, dehát nem jóval fontosabb is, h boldog ember legyen?

Ernoke 2011.02.11. 10:55:01

@El Topo (Sgt. Elias): nem tudom, mennyire hasonló eset, de pár napja a buszon láttam egy 6 éves forma gyereket, aki ütötte az anyja arcát, és közben üvöltött neki, h "fogd már be a szádat". az anyja pedig mosolyogva tűrte, majd szépen magyarázni kezdett a kisfiának, h ez csúnya dolog, de közben simogatta a fejét. hát ez a másik véglete a dolgoknak.

2011.02.11. 10:56:58

@Ernoke: mi ősszel adtuk be a gyereket bölcsődébe, azt mondták a dadusok, tele vannak ilyen gyerekekkel, és a miénk milyen kivétel, hogy le tud ülni játszani egyedül is és nem hisztizik.
Sokan nem tudják mit jelent az, hogy nevelni.

lárvalányhaj 2011.02.11. 11:00:55

@Ernoke:

Hányszor látom azt, hogy az emberek a macskájukkal/kutyájukkal mennyivel kedvesebben bánnak, mint a gyerekükkel...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:02:06

@Ernoke:

Na ez meg ez a hiperliberális-feminista módi.
Múltkor mentem valahova kocsival és a rádióban egy órán keresztül hallgattam három hülyepicsát, akik arról beszélgetek, hogy a gyerekek megütésére is be kell vezetni a nulltoleranciát, mert gyereket nem lehet megütni. Dögöljek meg, ha hármójuknak összesen egy gyereke volt!
Én se verem a gyerekeimet, de bizony előfordul, hogy valamelyik kap egy tarkóst, vagy egy seggest, ha úgy adódik. Nem lesz tőle semmi baja, és mindig tudják is, miért kapták.
Ismerek viszont egy svájci házaspárt, akik két ikerlányt nevelnek, a nulltolerancia jegyében, ami azt jelenti náluk, amit te mondtál. Hogy ha a gyerek késsel kergeti az anyját, akkor is csak a jó szó, meg a simi-simi.
Na két ilyen sótlan, örömtelen gyereket ritkán lehet látni. 10 évesek, de egy jóízű mosolyuk nincsen soha.
Az üvöltős kislánynak sincs.

Sand Lover 2011.02.11. 11:05:19

@Hadrian77: „Sokan nem tudják mit jelent az, hogy nevelni.“
Ezen nem lehet csodálkozni, a nevelés egy része a példamutatás, ebből a szempontból nagyon kevesek autentikusak.

Sand Lover 2011.02.11. 11:10:39

@El Topo (Sgt. Elias): „Na ez meg ez a hiperliberális-feminista módi.”
Nem értem, hogy abban, amit leírtál, mi a liberális vagy pláne feminista?
Egész életemben egyszer (!) kaptam egy pofont apámtól és akkor is megérdemeltem.
És nem volt örömtelen a gyerekkorom. Persze lehet, hogy apám feminista. :)

Ernoke 2011.02.11. 11:14:06

@lárvalányhaj: hát mert mondjuk egy macskával egyszerű kedvesen bánni. naponta 1-2x megeteted, negyed órát labdázol meg egerezel vele, nem rugdosod, oszt boldog lesz és imádni fog. simogatni meg tiszta öröm, mert puha és szép. nem fog hisztizni, húzatni magát a földön, mikor időre mennétek valahova, utálni téged, mert nem veszed meg neki a 20ezres játékot, stb... kicsit idegesít, mikor valaki úgy állatvédő, h "az embereknél mennyivel hálásabbak meg hűbb társak", persze, mert csöppet kevésbé bonyolult a lelkük és a szellemük.

Nadiposzi (törölt) 2011.02.11. 11:16:03

A fentebbiekhez annyit, hogy a kisebb állam, reform, megszorítás, öngondoskodás mantrát ismételgető okoskák abba nem gondolnak bele, hogy a tökvakaró közalkalmazott működteti (ha hagyják) a gyermekvédelmet, az oktatást - és most utóbbi alatt azt értem, hogy a kis klambót megtanítják a menzán késsel-villával enni, meg kezet mosni a budiról jövet, amit otthon jó eséllyel nincs kitől ellesnie.

2011.02.11. 11:16:27

@Morgan LeFay: bocs, hogy megint Fekete Istvánnal hozakodok elő, de kedvencem az a sztorija, amikor kimentek szénáért, ő meg felugrott az egyik lóra, hogy lovagoljon. A ló nagy iramban megindult haza, majd a kapu előtt behúzta a kéziféket, a gyerek meg átrepült a kerítésen. Az apja akkor jött ki:
- Megérkeztél? Majd ha kipihented magad, a lovat is engedd be!

Leírta, hogy ez akkor milyen rosszul esett neki, de később belátta, hogy mégiscsak hasznos volt.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:16:40

@Morgan LeFay:

A liberális és a hiperliberális nem ugyanaz. Körülbelül úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a jobb oldal (nem a mai magyar), és a szélsőjobb.
Én sem azt mondom, hogy ütni kell a gyereket, mint a répát. Pontosan azt mondom, hogy ha megérdemli, vagy ha nincs más lehetőség hirtelen. Például adott esetben a gyereknek is kevésbé megalázó, és kevésbé fárasztó egy jókor elhelyezett, figyelmeztető jellegű nyakas, mint egy másfél órás prédikáció, amiből úgysem emlékszik egy hangra sem, lévén hogy az esze közben egészen máshol járt.

2011.02.11. 11:17:25

@Ernoke: egy gyerekkel fél- egy éves kora körül le kell játszani a meccset a hisztiről és később nem nagyon fog próbálkozni.

Nadiposzi (törölt) 2011.02.11. 11:19:13

@Ernoke:
Viszont a gyerek nem rágja le a tapétát, nem eszi meg a főbérlő székének a lábát, nem hullik a szőre. Bár kétségtelen, egy csincsilla hálás kis dög tud lenni(ahogy egy macska is), és tartása kevésbé bonyolult mint egy gyereké, azért az állat meg a kölök tartás közt van egy kis difi.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:22:12

@Hadrian77:

Hehehe.:) A gyerek időről időre próbálkozni fog.:)
Tulajdonképpen ez a dolga.
Én mindig azt monom, hogy aggodalomra ad okot, ha a gyerek néha nem szalad bele egy fülesbe. Ha ugyanis beleszalad, akkor tudni lehet, hogy faltól falig bejátssza a rendelkezésére álló pályát.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:27:24

@Nadiposzi:

Ezt te csak úgy gondolod. A gyerek, ha úgy adódik, simán lerágcsálja a tapétát, de ha nem rágcsálja le, akkor mézes kézzel végigtapogatja a falat a fürdőszobáig.:) Amikor a nagyfiam még nem volt egészen két éves, kinyomkodta a mosogatógép összes kezelőgombjait, amit csak vezérlőpanel cserével lehetett orvosolni 35.000 forintért.
A szervízmérnök azt mondta, hogy de hát úgy van tervezve direkt, hogy ne lehessen kiszedni a gombokat.
Igenám, de a gyereknek ügyes kis ceruzaujjai vannak, és végtelen türelme.

2011.02.11. 11:27:38

@El Topo (Sgt. Elias): ez igaz, de a későbbi próbálkozások már nem lesznek olyan intenzívek:) hülyét is kapnék, ha a gyerekem mintagyerek lenne:)

lárvalányhaj 2011.02.11. 11:30:32

@Morgan LeFay:

:)

Az én édesapám _tényleg_ feminista. Korábban nem vtam a női kvóta híve, de a múltkor egész meggyőző érveket adott elő a női kvóta védelmére, úh. azóta meg vagyok győzve. :)

lárvalányhaj 2011.02.11. 11:36:28

@Ernoke:

" kicsit idegesít, mikor valaki úgy állatvédő, h "az embereknél mennyivel hálásabbak meg hűbb társak", persze, mert csöppet kevésbé bonyolult a lelkük és a szellemük."

Arról nem is beszélve, hogy az állat az ember alárendeltje, a másik ember meg defaultban egyenrangú partner.

Szerintem aki a fenti állatvédő dumával jön, az nagyrészt saját maga tehet arról, hogy olyan a kapcsolata a többi emberrel, amilyen.

Sand Lover 2011.02.11. 11:36:41

@Professor Pizka: Na és melyik típusú leszbikus, butch vagy femme? :))

Sand Lover 2011.02.11. 11:42:54

@lárvalányhaj: Az én apám inkább a konzervatív fajta, de mivel a családban 3:2 arányban vannak fölényben a nők, lehet hogy „megtért” :D

2011.02.11. 11:44:03

Én magamon úgy vettem észre, hogy az ún. pedagógiai célzatú seggrecsapás vagy tockos a gyereknek nem más, mint látványos elismerése annak, hogy ott és abban a pillanatban nem tudom a helyzetet megoldani, ráadásul inkább csak a saját feszülségem, frusztrációm levezetésére szolgál jól-rosszul. Éppen ezért le is szoktam róla, bőven elég egy-egy tekintet, ha mégsem, egy megemelt hang, és tudja a kisszaros, hol a helye.
A nagyokat meg már nyilván nem fenekelem.
Egyáltalán, a fizikai erőszak legenyhébb formája sem igazán hasznos, értelmes hosszú távon a gyermeknevelésben, bár kétségtelen, egy-két gyerekkori füles senkiből nem farag sorozatgyilkost.
Más kérdés, ha idegenekkel szemben kell védekezni, elrettenteni, stb.
Az meg már a szülői idiotizmus csúcsa, amikor pl. a gyerek hasraesik valamiben (mert nem néz a lába elé) és az okos szülő megveri a "bűnöst": "Nesze neked, csúnya rossz szék, miért lökted fel a kis Noelkét!" Azaz, ha sérelem ér (bármi, akár saját hülyeséged miatt), torold meg fizikai erőszakkal.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 11:48:02

@Morgan LeFay: femme. Csak mázsa fölött vagyok és rövid a hajam. Az baj? :-)

2011.02.11. 11:49:10

@lárvalányhaj: Az ilyeneknek nem is partner kell, hanem alárendelt...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:53:30

@Brother Love:

Ördög tudja, lehet hogy neked is igazad van, meg nekem is. Lehet hogy az én tekintetemtől nem fagy meg a vér a kölök ereiben, a tiedtől meg igen. Persze hangot dörrenteni én is tudok, de nem szeretek. Pláne nyilvános helyen nem. Akkor már sokkal feltűnésmentesebb egy nyakonlegyintés.
A másik, amikor megkérdi a gyerek, hogy -például- fölmehet-e a sziklára? Persze, fiam, de ha leesel, még meg is verlek. Még sosem esett le egyik sem.

Ernoke 2011.02.11. 12:05:37

@Nadiposzi: hát az én macskám eddig csak egy puffnak a huzatát kezelte valamennyire, de az se vészes. nagyon jó kiscica ő.:)
testvérem kiskorában viszont volt, h egy szobányi perzsaszőnyeget egyenletesen kikent popsikenőccsel. a szüleim nem reagáltak elég korán a gyanús csendre.:)

blur7 2011.02.11. 12:13:51

@lárvalányhaj: Ez nem is kérdés. Az előbbi jobb. Tapasztaltam.

2011.02.11. 12:23:19

@El Topo (Sgt. Elias): Én is osztottam ki egy-két taslit annak idején, de többek között azért is hagytam abba, mert utána meg azon rágódtam, hogy na, mekkora egy fasz vagyok, ennyi tellik tőlem, ütök egy négyévest...
Nálunk működik a "Tűnj a szobádba, ne lássalak egy darabig!", persze ahol egyébként sem fogalkoznak semmit a gyerekkel, ez aligha rázza meg a kölköt.
Eh, akárhogy is, majd 25-30 éves koruk körül derül ki, hogy elbasztunk-e nagyon valamit...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.11. 12:29:38

Bocs, hogy on-topic leszek, de egy kicsit visszaternek a posztra. :)

A legtobb ember csak erzi/sejti, de nem tudja mekkora gebasz van ma a vilagban. Es nem csak Magyarorszagon, de a meses Nyugaton is, bar itt meg viszonylag enyhebben erzodik (de mar erzodik!). Nincs sehol igazi anyagi biztonsag; aki elveszti az allasat (barmikor, barkivel megtortenhet), beteg lesz, stb. bizony negyon konnyen es gyorsan lecsuszhat, Nyugat-Europaban is (USA-ban meg plane). Meg a megtakaritott/befektetett penz sem teljesen biztos: eleg egy ujabb valsag, es bedolhet az Euro, pl.

Ebben a helyzetben az egyetlen modja a tulelesnek (szerencses esetben a jol elesnek) a rugalmassag es az allando tanulni, valtani tudas. Ezert en pl. sokkal kevesbe sajnalom es feltem Frengit, mint valakit, aki a posztban leirtak szerint el. Az ilyen tipusu "kisember" olyan, mint egy dinoszaurusz, aki bekesen legeleszik par perccel az aszteroida becsapodasa utan.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:31:54

@Brother Love:

Aha, aha, nálunk is van gondolkodószoba.
"Menj és gondolkodj rajta, hogy mit kellett volna másképp csinálni! Majd ha már tudod, kijöhetsz."
Különben most nehogy az legyen, hogy én a gyerekbántalmazást, mint eszközt védelmezem!
Nyilván nem kékül meg a gyerek, ha tőlem kap egyet, meg nem veszti el az eszméletét. Inkább ilyen figyelmeztető érintésről van szó, férfiak között elmegy. Nem követi sírás, nem is veszik igazából verésnek.
Ha eltörik a mécses, mondjuk az se olyan nagy baj, azt szoktam mondani, inkább te sírj egy kicsit, fiam, mint hogy én sírjak nagyon!
Érted, hogy mondom.

2011.02.11. 12:35:29

@El Topo (Sgt. Elias): persze, persze... Egyébként a gyerek a nevelő tockosért iszonyú bőgést tud csapni, közben egy birkózásban tízszer akkorákat kap, amin röhög... :)))

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:36:35

@altoid:

Az kurvaélet, hogy nagy a szar. Minap beszéltem egy ismerősömmel, aki elég sokat utazik az Egyesült Államokban.
Azt mondja, hogy a közép-nyugaton egész városok vannak elnéptelenedve. Senki sem tudja, hogy konkrétan hova tűntek az ottaniak. De ahol eddig pezsgett a gazdaság, ott is családok élnek, havi 6-800 USD-ból, anélkül, hogy kilátás lenne arra, hogy beinduljon valami.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 12:36:41

@Brother Love: hogy visszatérjek az iróniához: ez az említett elbaszás elkerülhetetlen:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:38:46

@Brother Love:

El tudom képzelni. Kurva nagy színészek tudna lenni.
Velem már az is előfordult, hogy az egyik fiam azt mesélte az anyjának, hogy olyat lebasztam neki, hogy elájult, a csaj meg félőrülten hívott fel, hogy mit hallott. Hirtelen nem is értettem, mi van.

2011.02.11. 12:45:49

@vészmadár (pica pica): jaja, a kérdés csak a mértéke... :))

2011.02.11. 12:46:35

@El Topo (Sgt. Elias): Óóóó, hát az "Apa megvert!" árulkodás anyának, nagyszülőknek alap...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:52:02

@Brother Love:

Amire a nagyszülők rá is játszanak. Múltkor anyáméknál látom, hogy az egyik gyerek a húslevesből kiszedett répát éppen kanállal készül elpöckölni a picsába. Éppen levegőt vettem, hogy felemeljem a hangom, de anyám megelőzött: "Ne bántsd _mindig_ azt a gyereket!"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 13:00:06

@El Topo (Sgt. Elias): azért azt hozzátenném, hogy a színészi képességeket nem növik ki. Főleg azok nem, akiknek szükségük van rá. 14 éves kis cigány gyerekeim bármikor folyékonyan és egybehangzóan nyilatkoznak, miért nincsenek órán. És minden tapasztalatom mellett is, 10 esetből 3-szor még engem is megvezetnek:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.11. 13:02:04

@lárvalányhaj: Azért alkatfüggő is ez a dolog. Vannak jópáran, akik piszok sok akaraterővel és kitartással kitörtek ebből. Pont azért, hogy majd az ő gyerekeiknek ne kelljen azon átmenniük amin nekik kellett.
Kevesen, persze, de vannak.

2011.02.11. 13:06:08

@vészmadár (pica pica): Illetve akiknek "bejön" a szülők megvezetése, egymás ellen kijátszása.
A fiam még bőven próbálkozik, de a lányok már csak elvétve próbálják meg bedobni a "De apa megígérte..." kezdetű nótát. :)

2011.02.11. 13:07:32

@El Topo (Sgt. Elias): A nagyszülő arra van, hogy ha ne adj' Isten te egy viszonylag következetes szülő vagy, ennek minden eredményét szisztematikusan rombolja...

2011.02.11. 13:09:40

@El Topo (Sgt. Elias): Egyébként a nagyszülői tényleg egy igen különleges létforma, szavakban gyakran következetes-szigorú-konzervatív (pláne, ha közel távol nincs unoka), tettekben meg hangulatfüggő-kényeztető-erélytelen...

escargot 2011.02.11. 13:16:03

@Brother Love: Ez nem feltétlenül színészkedés, a nevelő célzatú szülői pofon mindig fájdalmas, mert - jó esetben - van alapja. Vonatkozó, kicsit modoros tanmese:
- Miért sírsz, Lao Csang?
- Megvert az apám.
- De hát az apád már öreg ember, nem fájhatott.
- Épp azért sírok.

pincze 2011.02.11. 13:42:41

Legyen alapja a pofonoknak , mert az örökös ok nélküli pofozás sehova nem vezet .

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.02.11. 14:19:08

nem tudom, hogy van ez, de ezt az utolsó százakárhány kommentet nagyon jól esett elolvasni. lehet, hogy én lettem kicsit nyugodtabb vagy türelmesebb, vagy ti lettetek feministábbak, vagy áldozatbarátabbak, nem tudom, de ez most tényleg nagyon jól esett. majdnem végig leírtátok a nane: miért marad? kiadványát.

köszönöm.

szellőláb 2011.02.11. 14:34:33

@El Topo (Sgt. Elias): Esetleg bővebben a nyakas technikádról? Csak hogy értsd: 2 fiam kb itteni átlag kommentelő korú. Általában igyekeztem megértő, toleráns stb. lenni, de voltak helyzetek, amiket csak egy nyakassal tudtam lerendezni. (De előtte mindig volt 2 kötelező felszólítás a helytelen cselekvés abbahagyására.) Az arcukat sosem ütöttem, a seggükre is csak előre szerződött feltételek be nem tartása miatt, és egy életveszély elhárítása után kaptak. A volt anyósom viszont rettenetesen veszélyesnek és helytelennek ítélte a nyakas technikát, mert hogy abba a gyerek bele is halhat :-)

Ottlaki Kababám 2011.02.11. 16:14:47

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Minden feminizmus, különösen meg jogvédősködés nélkül, de nekem is az jutott eszembe, hogy milyen normális emberek gyűlnek itt össze, rendes világkép, ritkán tudok ennyire egyetérteni. Jó közeg, na.

A poszt főszereplőjéről pedig fényképet is tudnék linkelni, ha igazán bunkó lennék. És a felesége is pont olyan, semmittevő-sírós-beteges közalka.

2011.02.11. 16:20:59

Nekem sajnos néha elszállt a kezem, és az agyam is, mert néha szétcsaptam a 3 fiú között, ha már túl voltak az elviselhető határon, de megbántam, bocsánatot is kértem. A fiak vigasztaltak, hogy anya, nem is fájt, csak nevettünk rajta.
De én nem tudom magamnak megbocsájtani.

Rajtuk kívül csak a volt férjemet ütöttem meg, de az nem érvényes, mert 30 cm, és 30 kg volt az ő javára, nem voltunk egy súlycsoportban. (mégis beperelt testisértésért, jót röhögtek a bíróságon)

Kutyát vagy macskát soha.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.11. 17:59:02

@vészmadár (pica pica): ne tudd meg, hogy ezt mennyien nem képesek felfogni, amiket itt írsz...különösen az infósoknál fordulnak elő nagy számban az ilyenek...totál burokban élnek.

Stronci 2011.02.11. 18:45:30

@vészmadár (pica pica): nem erre voltak a szociban a bentlakásos iskolák? nem nosztalgiázni akarok (akkor sem volt annyira fényes az élet), csak én pl. ált.iskolában vmi ilyen helyre vittek ebédelni, ahol a környékbeli pusztákon lakók gyerekek/rossz családi körülmények miatt voltak ott. Amit irtatok: működött a büró. Pedig lakhelyem környékén nem rossz tsz-ek voltak, hanem a 3.legnagyobb állami gazdaság. Itt a kaja nem volt annyira gond, hiszen a háztáji ment, még kisvárosban is (persze a sok üzemi munkás, hivatalnok stb. apja-anyja paraszt volt, csinálta is aki nem volt lusta, és spórolni akart).

Stronci 2011.02.11. 18:47:19

a gyerek és a türelem: nekünk van 2 gyerek + a kutya is beköltözött a házba... mondjam tovább?
ave

Ésik 2011.02.11. 22:53:20

@vészmadár (pica pica): jaja, a kis csávók nagyon tudnak vetíteni :-)

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:10:13

@vészmadár (pica pica): Láttam (túl) közelről mélyszegénységet, barátom. Mindent le lehet győzni, a saját hátteredet is.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:24:01

@vészmadár (pica pica): Moccanj el ettől az álszent cuclib hozzáállástól, és nézzél körbe, hogy miket írsz le meg kinek. Mélyszegénység meg olajmécses meg a faszom, de attól még aki dolgozik, és jól, abból lesz valaki. Ha mélyszegénységből jössz, akkor sajnos még keményebben kell dolgoznod, mint egy miller gyereknek, ennyi. Meg lehet oldani, más mélyszegény arc is megoldotta, és ez kell, hogy követendő példa legyen.
Vagy elfogadja a mélyszegény arc az áldozatszerepet, amivel te is felcímkézed, de akkor az is marad a csóka.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:29:11

@Frengi: Panaszkodás meg kisemberkedés helyett ezt a "szakadékot" kell ledolgozni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.14. 12:28:45

@Nyelvész Józsi: jól van, örülj neki, hogy te ilyen kurva nagy ember vagy. Remélem protestáns országba vetett a jó sors, ott ezt a lutheri gondolatot erőst kultiválják.

F79 2011.02.14. 12:37:51

@Nyelvész Józsi: ez nem álszent hozzáállás, álszentség legfeljebb úgy tenni mintha nem létezne ilyen.Vagy butaság, vagy félelem, mert abban benne van az is, hogy aki mindent megtesz azért, hogy jobb legyen, az is bármikor elveszítheti. Kis baranyai falvak cigányságában nap mint nap látok olyan élettörténeteket első kézből, ahol a mélyszegénységből kitörni esély nincs, pedig akarat van. Nem vagyok ballib, sőt, ez szemellenzős a saját sorsod kovácsa te vagy csak a közép ( és esetleg alsó-közép) rétegekben érvényes, az alatt csak elvétve. Felette nem tudom.

cd-r 2011.02.14. 12:42:59

@Nyelvész Józsi: "Vagy elfogadja a mélyszegény arc az áldozatszerepet, amivel te is felcímkézed, de akkor az is marad a csóka."

sokan nem fogadják el, ezért vannak fullon a börtönök.

egyébként valahol egyetértek a mondókáddal, de személyesen az ilyen dumákat általában csak attól szoktam komolyan venni, aki tényleg a szar legmélyéről küzdötte fel magát (önerőből !), mert amúgy kibaszottul fingja nincs róla miről beszél.

cd-r 2011.02.14. 12:54:29

csak egy apró példa: a cigányok bizonyos rétegeiben nemhogy nem kultiválják a szülők a gyerek továbbtanulását, hanem egyenesen kirekesztik az ilyen gyereket, mondván, hogy szakít a hagyományokkal, elmagyarosodik (elparasztosodik). na érted, ebben a szituban ember legyen a talpán aki dacolva az egész rokonság megvetésével mégis tovább tanul (már ha a szülők egyáltalán hajlandók ezt finanszírozni) és szembefordulva mindenkivel kiverekedi magát a szarból.

cd-r 2011.02.14. 13:03:21

persze nyilván van ellenpélda is: ismerek olyan srácot aki egy istenhátamögötti faluvégi dinnyeföldről küzdötte fel magát (igaz neki támogatták a továbbtanulását és az akarat is megvolt benne), most 6-700 nettóért rendszermérnök egy _piacvezető_ xy cégnél, akinek most nem fogok reklámot csinálni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.14. 13:12:12

@cd-r: hiába magyarázol, józsi szerint nyilván a cigánygyerek, akit naponta terrorizál lelkileg egy népes rokonság, amiért nem igazi cigány és naponta krumplira vernek és ha véletlenül kicsit jobb tanuló, egyből véletlenül neki kell hetente 3szor a kisebb gyerekre vigyáznia, ami miatt "véletlenül" pont ő marad ki túl sokat a suliból, szval az ilyen az nyilván csak nem eléggé akar kitörni, a faszért nem megy világgá és jár be a híd alól az iskolába...

á, hagyjuk, nah.

cd-r 2011.02.14. 18:46:41

@vészmadár (pica pica): meg nemcsak a cigányoknál megy ez. ahonnan én származom, ott az ment, hogy akármilyen képességű volt a gyerek, a szülők küldték ipari tanulónak a gecibe. (nagy ritka volt a kivétel) minél előbb járja ki az iskolát, legyen szakma a kezében, önállósodjon, azt' heló. mire a gyerek észbekapott, hogy mi is történt, már vígan cserélte a fáradt olajat a kockaladákban, vagy csavarokat esztergált a helyi maszeknál. aztán a napi 8-10 órás műszak után bizonyára az járt a fejében mindegyiknek, hogy melyik egyetemre kéne jelentkezni. egyébként ez sem feltétlenül tragédia, mert egyik-másik azóta betegre kereste magát külföldön szakmunkásként.

szellőláb 2011.02.14. 21:23:52

@vészmadár (pica pica): Ketté választanám a dolgot. Abban neked és cd-r kollégának van igaza, hogy a származás alapvetően befolyásolja a lehetőségeket. Ez mindig is így volt, de ma meg különösen igaz (pl. angol nyelvi óvodák, ovi balett és társai). Egyre inkább a mese kategória, hogy a semmiből jön egy titán és meghódítja a világot. Nem kizárt, mert az életben minden megtörténhet, de kb. olyan gyakori, mint árvaházban a szülői értekezlet. 50+ vagyok, de nem ismerek olyat, aki a mély nyomorból az egekbe jutott. Amíg a gyerek gyerek, és ki van szolgáltatva bárkinek, nincs szabad akarata. A másik oldalról viszont hiszek abban, hogy amint a saját lábadra álltál, csak rajtad múlik, meddig jutsz (elvben) Megint más kérdés, hogy sikerül-e kijelölnöd magadnak a megfelelő polcot, ahová jutni akarsz.

fluffer 2013.12.28. 20:30:54

Zseniális egy írás! Minding elolvasom, ha ide tévedek! :)
süti beállítások módosítása