A kisember függ. Függ az államtól, a munkahelyétől, a banktól, a rokonoktól, a társadalomtól - egyedül saját magától nem. Minden oldalról kiszolgáltatva érzi magát, de egyúttal nem is kíván ezen változtatni, hiszen ő ehhez kevés. Kisemberségébe beletörődött - nem ér annyit az egész. Oda fiam, születni kell. Nekünk más sors rendeltetett.
Őt a körülmények sodrása ragadja ide-oda. Iskoláit kijárta, szakmáját megszerezte, első munkahelyén tartósan berendezkedett. Valószínűleg másról álmodozott eredetileg, de így alakult - megkedvelte idővel, hozzászokott. Váltani nem akar, nem is tudna. A változástól egyenesen retteg - mindentől viszolyog, ami új és ismeretlen. Ő két év, öt év, tíz év után is azt akarja, amit eddig kapott: a biztonságot, a rutint, a megszokást. Jó képesítése van: tanár, írógépszerelő, eladó, ügyintéző. Azokra mindig szükség lesz! Eleget tanult már, ő már nem ülne vissza az iskolapadba. Angolul kellett volna még talán tanulni, de akkoriban nem lehetett, az oroszt meg utálták. Harmincöt-negyven évesen pedig már sajnos képtelen az ember az új felé nyitni. Ilyenkor hagyják már őt békén az átképzésekkel, öreg már ő ehhez. Vagy küldjék el nyugdíjba, végül is az állam, a társadalom, a körülmények tehetnek arról, hogy ő most nem talál állást. Annyian elmehettek húszévesen milliókért nyugdíjba, ő miért ne mehetne? Az már nem tétel.
Tíz éve ugyanabban a pozícióban ugyanannyit keres. Legfeljebb a bértábla szerint változik a fizetése. Nem kell emberfelettien teljesíteni, törtetni, küzdeni - az idő majd megoldja. Nem akar ő szívrohamot ilyen fiatalon. Esetleg kihalásos alapon előléptetik. Hátha majd több jár nekik, ha új kormány lesz. Megígérték, hogy emelnek majd. Meg lesz prémium meg 13. havi fizetés. 14. havi is. Juttatások. A szerencse majd érte megy. Ki kell bekkelni. Majd csak jobb lesz. Multihoz nem menne, ott kihajtják az emberből a szart is. Meg hát ki tudja, hogy másnap nem áll-e tovább valahova a cég, hát nem?
Panaszkodik, hőbörög, morog, de ez is hozzátartozik. Igazából elvan, így érzi jól magát. Neki ez jutott az élettől, ő ilyennek született. Emelkedik a gázár, emelik az áfát? A szemetek, lehúzzák a hetedik bőrt is az egyszeri emberről. De hát mindig ez van. Mi lenne, ha egyszer csökkentenék, mi? Új kormány van? Majd ezek végre kicsit többet adnak nekünk, megígérték. Á, ezek is csak olyanok, mint az összes többi, egy követ fújnak mind. Váltsuk le őket, akkor most már tényleg jobb lesz.
Támogatás kell. Illetve: nem kell, hanem jár. Ha kap, kevesli. Csökkentsék a fogyó energiahordozók árát! A gázét, benzinét. Persze csak a rászorulóknak, a kisembereknek. Kizárólag szociális alapon. Legyen olcsóbb az áram is. De nehogy szigetelésre, fűtéskorszerűsítésre menjen az a pénz... ott is valaki mindig jól jár, valami vállalkozó. Csak pont ő nem! Szja-változások. Már megint csak a gazdagoknak dobják a selyemcukrot. A felső 5%-nak. Pedig pont tőlük kéne elvenni a pénzt, hát ki mástól? Neki alig marad így a hónap végére, és most megint annak adnak többet, akinek amúgy is több van? Hol itt a társadalmi szolidaritás, az egyenlőtlenségek elsimítása?
A gazdagok, a felsőbb rétegek? Á, az nem neki való. Nem is érezné jól magát, ha gazdag lenne. De ha mégis megnyerné a lottót vagy örökölne, biztosan ugyanilyen maradna. Nem is szeretne közéjük tartozni. Az egy olyan távoli, steril, örömtelen, képmutató világ. A pénz nem boldogít. Ott feszengeni a partikon, és mindegyik úgyis boldogtalan! A gyerekeik meg drogosok. Öngyilkosok lesznek a boldogtalanságban. Ha adózni kell, őket kéne jobban megadóztatni. Akinek pénze van, az csakis becstelen módon juthatott hozzá úgyis. Lopott, adót csalt, hazudott, trükközött, beleszületett. Inkább keressek huszadannyit, de nálunk a gyerek új cipő helyett egy kis törődést kap. Nepotizmus, protekció, összefonódás, mutyizás, brancsok. Kicsiben ez nincs meg igazán. Ami meg van, azt is csak a szükség diktálja. Az teljesen más, nem lehet összehasonlítani. Valaki muszájból lop, valaki passzióból.
Hal Stanton 2011.02.10. 06:21:20
nyuszy 2011.02.10. 07:25:01
Amikor szóba elegyedsz vele, az első öt percben még sajnálod, hogy milyen kegyetlen vele az élet, és hát aljas dolog, hogy az ügyintézők/írógépszerelők/bányászok kidolgozzák a belüket, aztán mégis csak éppen hogy nem halnak éhen.
De ha az ember hosszabban hallgatja ezt, akkor rájön, hogy ezt az embert nem kell sajnálni, ő tulajdonképpen élvezi ezt. Megfelelő környezetben önként elmenne hősi halált halni, csak hogy sajnálhassák a temetésén.
2011.02.10. 07:47:07
Valahol mindannyian kisemberek vagyunk, én legalábbis mindig ilyen életre vágytam. Ugyan azt ugyan úgy, ungyan azokkal, Köszön a szomszéd, ismerem a hentest.
Morogni meg muszály, mert ez a szokás, ez a divat, ez a magyar mentalitás, nem szabad különbözni.
A kisember otthon nem kisember: úr a maga portáján, otthon kiéli a kereativitását, szervez, alakít, újít, az asszony az ő szája íze szerint főz, tudja mit szeret, a gyekek felnéznek rá, mind iskolát végzett, besegítettek nekik a lakásba.
Kisembenek lenni a legjobb a világon, nincs gond, nincs probléma, nincsenek kíhívások, nics kudarc sem, nem lehet nagyot bukni.
noirp 2011.02.10. 07:49:56
Milyen duma ez az "én ilyen vén fejjel(40 éves) már nem állok neki tanulni"?! De a béremelés, az kéne? A korai nyugdíj, az kéne?
Jár neki? Az jár neki, amit az ismeretes népdal szerint megnyergelünk, s azzal megyünk haza.
Persze, tudom, függő életmódra nevelték, node ha most 40, az élete felét már ezzel ellentétes berendezkedésű világban töltötte. Nem tudott alkalmazkodni? Nem is akart. Minek a'.
Eh :P
Tkp azért morgolódom, mert láttam példát az ellentétére, olyat, aki 46 évesen elkezdett angolul tanulni (mert szénné unja magát--mondta ő) két év alatt lenyomta a nyelvvizsgát. Például.
Az igaz, h nem közalkalmazott a hölgy :)
noirp 2011.02.10. 07:52:02
nyuszy 2011.02.10. 07:56:06
@noirp: Vannak ugyanilyenek fiatalabban is, bőven. Multis környezetben főleg az egyszerűbb melósok körében látni nagyon sok olyat, aki elképzelni sem tudja, miért keresnek az irodisták kétszer annyit, mint ő, de erről a rendszer tehet (a mindenkori rendszer, természetesen). Az fel sem merül benne, hogy a lehetőség alapvetően előtte is nyitva áll, egy több ezer főt foglalkoztató cégnél azért nem mindenki protekcióval került be...
Apósom nővére meg 60 évesen szerzett jogosítványt :)
2011.02.10. 08:13:56
Egyébként a környezetemben nagyon sok ilyen dolgozik, itt nálunk kifejezetten van lehetőség tanulni, és továbblépegetni is, de legtöbben csak vernyogni szeretnek.
Az efféle sírás akkor a leggusztutalanabb, ha nyakon öntik egy jó adag hamis nosztalgiával, amely szerint régen legalább megbecsülték a kisembert, továbbá az "engem ne oktasson ki egy kis nyikhaj, 30 éve vagyok a szakmában!" lózung.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 08:26:46
Namármost ha az ember felszed egy ilyen hátterű lányt, akkor megy a finom érdeklődés hogy mikorleszmákocsid? Meg a célozgatás, hogy Norbinak van. (kiafaszom az a norbi?)
Amikor ebben a cipőben jártam, ez borzasztóan idegesített. Még a szüleimmel laktam, így ha menni kellett a csajért, vagy kirándulni, akkor elhoztam a család vmelyik autóját, amelyek (hogyismondjamcsak) egyenként több Swift GLX AC árát tették ki, ám nagyrészt este álltak rendelkezésre, mivel napközben valaki üzleti ügyben úton volt velük (néha én is, dehát a köcsög gazdagok, mint tudjuk lopásból...). Dehát gimis srácnak este kell az autó.
De mikor lesz már saját kocsi? Egyszerűen nem értettem, azóta sem értem, hogy ez miféle értékmérő volt, viszont legalább tudtam, hogy mitől hasonlít a lakótelep parkolója annyira az esztergomi gyár udvarára.
Mitya Ivanov 2011.02.10. 08:27:37
"Iskoláit kijárta, szakmáját megszerezte, első munkahelyén tartósan berendezkedett". Ugyanis ez teljesen jellemző rám, a poszt többi része azonban abszolút nem én vagyok, szerencsére.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.10. 08:30:11
Mitya Ivanov 2011.02.10. 08:34:31
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 08:36:25
Hanem városon? Azt sejtem mögötte, hogy régen éveket kellett kocsira várni, így most a kocsihitelbe beleugrasztott fiatalok a szüleik szemében már "készen vannak" hiszen autót is vettek.
2011.02.10. 08:50:33
Az alapvető, hogy autó _kell_, és autóval járnak a boltba két liter tejért (5-8 perc séta) másképp hogyan sárgulhatnának a aszomszédok az irigységtől, ugyanakkor rendszeresen bepróbálkoznak, hogy vigyem be T-re a Tescoba, orvoshoz, vagy nem-e segítenék hazahozni az új hűtőszekrényt, kanapét stb. V-ből, mert "a fiam épp nem ér rá" vagy "lerobbant a kocsi".
Egyetlen egyszer meggondolatlanul rávágtam, hogy persze, orvoshoz elviszek egy öreget, utóbb kiderült, hogy egyszerű kontrollra kellett mennie, csak nem volt kedve vonatozni, én meg ültem a váróban két órát vele.(MIndez nyaralás alatt.)
No, azóta nagyon óvatos vagyok, ha segíteni kell a "kisembernek", úgy látom legtöbbször valami fillérbaszó spúrság és kényelem miatt ugráltatnák a városi embört, "úgyis vannak annak péze, doktor az!".
2011.02.10. 08:58:18
Istennek hála, megkímélt a sors (vagy csak elvárásaim) az olyan nőktől, akiknek az autó volt egy egyik, ha nem a legfőbb szempont.)
Egy időben volt egy autónepper haverom, akkoriban volt alkalmam vezetni egy-egy komolyabb autót. Vicces volt megfigyelni, hogy a környezetemben sok embernek egyből "érdekessé" váltam, haverkodni kezdett, ahogy ilyen autókkal mutatkoztam.
2011.02.10. 09:01:46
nyuszy 2011.02.10. 09:04:40
Úgyhogy ha nem laksz és dolgozol szerencsés helyen, akkor iszonyat szopás a tömegközlekedés.
Itt tényleg igaz az, hogy akit huszonpár éves kor fölött buszon látsz, az jó eséllyel a fenti kisember.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:10:13
zehu 2011.02.10. 09:10:56
nyuszy 2011.02.10. 09:14:37
Az erején felül autót vevő ill. a panel előtt tízmilliós autót tároló az egy másik fajta. Ő kb. ugyanannyira lúzer, mint a kisember, csak ezt nem hajlandó beismerni még magának sem.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:18:45
noirp 2011.02.10. 09:19:16
1) Amilyen gyógyíthatatlan mazsola lennék, mákoskalácsba lehetne tölteni.
2) Mért én boruljak árokba nyálkás úton, sötétben, szakadó havasesőben az inotai "halálszakasz"-ban? Ott a buszsofőr, az megoldja a dolgot borulás nélkül. Az a szakmája.
3) Fizessen a "rossáb" biztosítást, reg.adót, súlyadót, hitelt, nónát, decimát, füstpénzt.
A kocsira inkább mint motorizált hátizsákra tekintettem; bevallom e szempontból néha hiányzik, de hogy villogjak vele?
Inkább vagyok kisember a 6:40-es buszon :D Lusta disznyó. Pfuj. :)
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:19:57
Bicikli...?
noirp 2011.02.10. 09:21:50
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:25:18
Nekem az a bajom a kocsival, hogy folyamatosan koncentrálni kell vezetés közben, mert elég, ha rosszkor, rossz helyen hagy ki az ember figyelme, könnyen lehet, hogy a hátralévő életét tolókocsiban fogja tölteni. Ha meg tömegközlekedéssel utazom, akkor nyugodtan lent lehet közben a "screeensaver". :)*
Ha sok csomaggal utazom, akkor meg taxi.
*Arról nem is beszélve, hogy hiába figyel oda az ember, és tartja be az összes szabályt, mindig benne van a pakliban, hogy szembetalálkozik valami felelőtlen barommal.
Maisie MacKenzie 2011.02.10. 09:25:31
Mondja a csiga az autópálya másik oldala felé nézve.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:26:21
nyuszy 2011.02.10. 09:26:23
@lárvalányhaj: Mohácson egy teljesen jó alternatíva, sokan élnek is vele. Valószínűleg ott én is azzal járnék. Veszprémben viszont kevés a nem hobbista biciklis, nem ok nélkül. Meg itt nálunk is sok helyen érezném életveszélyesnek. Azért kényelmi szempontból a bicikli _hagy kívánnivalókat maga után_, ha érted, mire gondolok.
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:28:11
A férjem már vagy fél éve biciklivel jár, és azt mondja, hogy városi közlekedésben sokkal gyorsabban lehet vele haladni. Ő vidáman elhúz, a kocsik meg csak állnak a dugóban.
Én is szoktam biciklivel járni, de csakis jó időben (sajnos nagyon fázós vagyok).
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.02.10. 09:28:14
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:29:42
Ennek a csajnak a személyiségprofilja, krhm, nem sok jót sejtet. Remélem, hogy legalább az ornitológiát szerette azért. (Esetleg az orgonákat.)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:33:13
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:34:50
" azt autó mint komoly értékmérő és életcél: az az igazi suttyóság :) városban kevésbé jellemző, mint falun."
Ez mennyire igaz... A családom egy része pár éve egy agglomerációban elhelyezkedő faluban lakik, ahol a helyi fiatalok ilyen házilag föltuningolt jó pár éves Golffal vagy mivel szoktak végigcsorogni a főutcán, és megfordulni a végén. A kocsinak a hátsó ablakán ott virít a felirat, hogy GYORSULAS.HU. Biztosan nagyon rajnak képzelik magukat, pedig így kívülről nézve nagyon viccesek.
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:37:01
Na, ez azért pozitív :)
Mondjuk én azt se nagyon értem, amikor a csaj elvárja, hogy autóval "menjenek érte". Értem utoljára 5 éves korban kellett "menni", mert túl messze laktunk az óvodától. Az iskolába már egyedül is el tudtam menni :)
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.10. 09:40:51
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:44:59
Persze, mert ebben a csökött világban az autó elsősorban státusszimbólum. Akinek nincs autója, az nem is ember.
Maisie MacKenzie 2011.02.10. 09:45:25
"De mikor lesz már saját kocsi? Egyszerűen nem értettem, azóta sem értem, hogy ez miféle értékmérő volt,"
Biztonságra való törekvés.
Autó nélküli ember lehet szerencsétlen csóró luzer, vagy ellenkezőleg menő fej, aki bármikor képes fullmenő autót leakasztani.
A béna kis szuzukis itt az aranyközépút! :-)
Szerintem manapság a saját autó már olyasmi kategória, mint a saját telefon. Ezt is csak az értelmi fogyatékosok és a különc milliomosok nélkülözik. Az utóbbiak csak érdekességből.
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:47:14
"Biztonságra való törekvés."
Anyagiasság.
lárvalányhaj 2011.02.10. 09:48:50
Aztán ha a kisembernek valamilyen csoda folytán mégis sikerül valami nagyobb hatalommal járó pozícióba keverednie, ugyanolyan korrupt lesz, és ugyanúgy lopni fog, mint az összes többi politikus. Sőt.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 09:59:06
д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2011.02.10. 10:00:16
a hozzászólásodról ez jutott eszembe:
"Nem sokára gazdagok leszünk, és te, aki nem jól viseled a szegénységet, a gazdagságot is épp olyan rosszul fogod viselni."
"Ez az igazság. Most szegény és irigy. Ha majd gazdag lesz, talán sznob lesz. A pénz mit sem változtat a betegségen, csak a tüneteken."
Steinbeck: Rosszkedvünk tele
2011.02.10. 10:02:55
Vessetek meg érte: banyatankkal járok, mert a laptoptatyó húzza a vállamat.
Az egyetlen autót einstadolta a fiam, igy otthon marad a busz. Mifelénk ritkán jár, igy ha be kell mennem a városba a várakozási időt a könyvtár folyóiratolvasójában töltöm el, jó néha papír alapú sajtót is olvasni.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 10:04:05
noirp 2011.02.10. 10:04:17
1) Úgy gondolja: úgyis mindenki lopik, hát az ő kis gennysége megbocsátható. "Szükségből" csinálja, és különbenis spájzol a szűkösebb időkre. Meg a rokonyokat is etetni köll ám.
2) Hozza magával a "nekem ez jár"-mentalitást, úh. neki odafönt is minden jár, sőt, még annál is több, mert ő sokáig várt, tűrt és most viszont mindent megtesz a beosztottakért.
3) Isten ne adja, h egy ilyen magasba keveredett csinovnyik beosztottja légy; nyílegyenes, bár hosszú út a pszichiátriára. Tudod: Isten, ész és hivatal relációja miatt :)
2011.02.10. 10:06:29
Ernoke 2011.02.10. 10:06:43
Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:07:54
2011.02.10. 10:11:12
Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:20:34
Annyira nem értem ezt, hiszen még a jó pap is holtáig kell, hogy tanuljon. Pedig ő párszáz éve lefektetett munkarend szerint dolgozik...:D
Ernoke 2011.02.10. 10:24:20
nem értem, kinek fűződhetett érdeke ezeknek az életben tartására, mert hogy önállóan nem sikerült volna nekik, az biztos. fűnyíróelv helyett az ilyenektől kellene megszabadulni, én szívesen átvállalnám a munkájukat is, csak tűnjenek már el.
Müszijő Csirke 2011.02.10. 10:26:47
2011.02.10. 10:27:31
2011.02.10. 10:39:56
A fősulin dettó, de ott már öregnek számítottam, minek az már neked? Mi akarsz lenni?
A fiam szerint is csak azért csináltam, hogy nehogy már neki előbb legyen diplomája mint az anyjának.
Még egy szakma? Jaj, hát ezzel sem boldogulsz amid van, minek az a sok tanulás, nézd meg a Bözsit, soha nem tanult semmit, mégis mekkora házuk van, két autóval.
Az hogy azért csinálom, mert érdekel, hát kőtséges szórakozás, nem találsz otthon dolgot magadnak?
2011.02.10. 10:41:58
Ernoke 2011.02.10. 10:43:03
ami még érdekes: a kettős mérce alkalmazása. a selejteseknek folyamatos ordas hibákat elnéznek, én 3,5 év alatt egyszer hibáztam, és majdnem fegyelmit kaptam (jogos volt, bár nem végleges anyagról volt szó, és azonnal javítottam, de engem is idegesített, h trehány voltam). nyíltan megmondták, h tőlem hibátlan munkavégzést várnak el, tőlük pedig nem, mert eltérőek a képességeink.:D (a precízség, odafigyelés, munkafegyelem mióta képességek...?)
Balance Of Power 2011.02.10. 10:45:04
@Ernoke: Te kozszferaban dolgozol? Nebassz. Baromira nem ott lenne a helyed, mar bocs.
2011.02.10. 10:46:04
A kolléganőm fia jeleneleg segédlelkész, sajnos ezzel fizetés nem jár. Mégis miból élnek? - Pókerezik az iterneten, nem nagy pénz, de meg van azért a havi 1000€ átlagban.
la paloma de la rosa 2011.02.10. 10:49:44
2011.02.10. 10:51:27
2011.02.10. 10:53:17
lárvalányhaj 2011.02.10. 11:00:15
...persze mindemellett továbbra is mindent papíron tartanak nyilván, nem igaz?
lárvalányhaj 2011.02.10. 11:04:34
"nyíltan megmondták, h tőlem hibátlan munkavégzést várnak el, tőlük pedig nem, mert eltérőek a képességeink.:D"
valakinek a munkát is el kell végeznie :P
2011.02.10. 11:09:11
II. János Pál megtette Szent Izidor az internet védőszentjének, magam is gyakran fohászkodom Hálóvédő Szent Izdorhoz, sőt az egyik fiam a bérmáláskor az ő nevét vette fel.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.10. 11:11:15
2011.02.10. 11:16:56
@Frengi: én azért az ima mellett használok vírusirtót is:) Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport:)
A saját weboldal azért nem zárja ki, hogy csak egy szűk kör értsen a nethez és a géphez, a többiek meg csak elmondják mit akarnak látni rajta és nem nyúlnak semmihez.
Sand Lover 2011.02.10. 11:18:09
2011.02.10. 11:23:42
Szerintem meg valamilyen szinten már mindenki ért a "géphez",
na jó, lehet hogy web lapokat nem szerkeszt, meg az autocad is megfogja, de azért a három alapművelet: word-exel-powerpoint az szerintem már mindenütt alap.
petrice 2011.02.10. 11:27:38
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.10. 11:29:48
2011.02.10. 11:30:23
cd-r 2011.02.10. 11:35:40
totyizselé 2011.02.10. 11:38:07
Én remekül értek a photoshophoz,egy csomó bővítménnyel együtt, az acdsee-hez, és úgy nagyjából bármilyen képszerkesztő alkalmazást elém tehetsz, egy órán belül átlátom és tudom használni.Kicsit játszik a dreamweawer meg a flash.
Viszont a felsorolt triumvirástusból egyik sincs a gépemen. Openoffice van, hordozható, csak hogy ne jöjjek zavarba a .doc fájloktól :)
Hja, aki nem munkaeszközként, kimutatások meg hasonlók készítésére használja a gépet, hanem a hobbijához... :)
Ernoke 2011.02.10. 11:47:50
@Morgan LeFay: különösebben nem ütnek, meg én nem abban a munkakörben vagyok, amiben az említettek. csak fáj látnom, h tényleg kikre megy el a bérköltség. ha kirúgnák őket, és felvennének kevesebb, de dolgozó embert, mindenki jobban járna. egyszerűen nem értem, miért a legalkalmatlanabbakat védik a legjobban, kész monty python. a közszféra állapotára vonatkozó észrevételek pedig teljesen jogosak.:s
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2011.02.10. 11:59:12
Sand Lover 2011.02.10. 12:01:00
Mert őket is felvette valaki. És lehet hogy ennyi pénzért nem találnak normálisabbakat. Meg az újakat be kell tanítni, és az sok macera.
“kész monty python. a közszféra állapotára vonatkozó észrevételek pedig teljesen jogosak.:s”
Nem csak a közszférára jellemző, hogy egyes helyeken hülyék ülnek.
2011.02.10. 12:06:26
Az a naiv idealista lózung, hogy "Elvállalta a munkát, tudta mennyiért, most kötelessége a legjobb tudása szerint dolgozni!" egy erkölcsileg teljesen helytálló vélekedés, de a gyakorlatban egyszerűen nem így van, ezért felesleges ostobaság is erre hivatkozni.
Ráadásul maga a szervezet működése olyan, hogy arra ösztönzi a vezetést, hogy minél több embert vegyenek fel, stb.
Sand Lover 2011.02.10. 12:22:58
Így van. Amúgy meg az emberek is törekednek az energiaminimalizálásra, tehát minél kevesebb energiabefektetéssel elérni az optimumot – kapjanak fizetést/ne rúgják ki őket. Minél kevesebb gondolkodás, felelősség, pluszmunka stb.
Itt a cégnél, ahol dolgozom, ketten vagyunk hasonló nevűek. A névrokonom földrajzilag tök máshol van és totál mást is csinál mint én, mégis, sokan arra sem veszik a fáradságot, hogy utánanézzenek, kit hívnak telefonon/kinek küldenek _bizalmas_ anyagot stb.
Ernoke 2011.02.10. 12:38:19
@Brother Love: ebben az a vicces, hogy ha normálisan dolgoznának, az sokkal kisebb erőfeszítésbe kerülne, mint a hibákat javítgatni utólag, amikor már senki nem tudja visszakövetni a folyamatot.
nem azt mondom, h dolgozzák halálra magukat. de nem hibázni, nem okozni kárt, szerintem ez bárkitől elvárható, aki jó munkakörülmények között végez nem túl nehéz munkát.
cd-r 2011.02.10. 13:00:18
még mielőtt valaki kioktatna felfogtam azt is, hogy nem feltétlenül a kisemberség tényével van gond, hanem azzal, hogy tenni nem hajlandó az illető a saját sorsának javításáért, viszont elvár, hőbörög, irigykedik.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 13:02:22
1. Nincs jogsim, nem akarok, nem érdekel, mert nem érdekel a vezetés. Tényleg. Van ilyen, hidd el, akit egyáltalán nem érdekel az, hogy vezessen.
2. Képtelen lennék kifizetni. A legolcsóbbat sem tudnám megvenni, és a legolcsóbbat sem tudnám üzemeltetni. Akkor se, ha csak 15 liter benzinembe kerülne havonta. Én egyelőre gyalog járok, de bízom benne, ha már nem igazgatóhelyettes leszek, hanem majd esetleg igazgató, akkor legalább a helyi bérletre futja majd. Engem ez éltet, a céljaim:)
cd-r 2011.02.10. 13:02:24
Ernoke 2011.02.10. 13:16:57
2011.02.10. 13:18:15
Rühellem az autót, utasként kinetózist kapok benne, idegesít a budapesti forgalom, ráadásul van a vezetésnek egy rendkívül negatív hatása: az indulást követő kb. ötödik perctől idegesítem magam vele, amit végeérhetetlen, trágár monológokban próbálok levezetni kb. így:
"Indulj már, te fatökű állat, a faszt pöcsölsz itt előttem... úgy van, hülye kurva, vágj be elém index nélkül, anyád picsája... Vén fasz, inkább kecskét vezetnél, mi van baszd meg, nem látsz?"
Ez olyan primkó, felesleges. Inkább nem veztek, bár a BKV sem kifejezett élmény.
Motorozni viszont jó és praktikus is.
lárvalányhaj 2011.02.10. 13:22:22
BKV-n pl. remekül lehet olvasgatni vagy hangoskönyvet hallgatni.
2011.02.10. 13:24:52
Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:25:19
"Motorozni viszont jó és praktikus is."
Hogyne! Lemenni egy túrára az Adriára pl., de a városban motorozni, azzal járni munkába? Elég cigány (olasz, indiai) szokás! :-)
Én nagyon rühellem őket. Pofátlanok, pedig a csatt-nál én röhögnék rajtuk!
"bár a BKV sem kifejezett élmény."
Na, akkor inkább a motor! :-) De csak is az utastársak miatt. A rendes kisember valami átlagos autóban tőrődik bele a sorsába! :-)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:28:11
2011.02.10. 13:28:40
Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:29:52
Tényleg így van! Murphy törvény.
2011.02.10. 13:30:12
2011.02.10. 13:30:26
2011.02.10. 13:31:17
Jójó, tudom, rasszista szemét vagyok, ez van...
lárvalányhaj 2011.02.10. 13:31:23
Az a szomorú, hogy mindeközben egy csomó értelmes és jobb sorsra érdemes ember meg munka nélkül van.
Maisie MacKenzie 2011.02.10. 13:36:27
"Jójó, tudom, rasszista szemét vagyok, ez van..."
Ja, nálom itt, a cigány a kedélyes délit jelenti, olyan "bohém" nem cseh! értelemben. Az ilyen munkába sem dolgozni jár! :-)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:37:18
2011.02.10. 13:38:51
(Én nem kis ember vagyok, inkább luzer. Az egész életem állandó változás, költözködés, állás változás, vállalkozások munkelyek és házastársak cseréje. Szivesebben lennék egyszerű háziasszony, akinek az a legnagyobb gondja, hogy milyen magasra kelt a pitéje.))
az ember alapvető igénye az állandóság és biztonság, a kudarc kerülése, nem csinálok semmit, nem ér kudarc, meg sem próbálom, mert macera, oda találni, mindig új embereket meismerni, akik akármilynek is lehetnek. Itt a faluban ismerek mindenkit, a Józsi haver, de a Béla geci, nem ér megletpetés. A nagy kaland, ha az asszonnyal elmegyünk Horvátországba, de azt sem bízzuk a véletlenre, itthonról viszünk mindent, az apartmanban az asszony főz, Pista sógorékkal megyünk, meg van a jó társaság.
Ha mégis történik vele valami, mondjuk katonaság, vagy egy betegség, élete végéig emleti, hogy ő aztán hogy megszívatta az örveztőt, vagy mit mondott neki a professzor úr a műtét után.
Szép élet ez, higgyétek el nekem, nincs ezzel gond.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:40:32
2011.02.10. 13:45:18
www.facebook.com/photo.php?fbid=107235209337892&set=a.107228856005194.11336.100001542405580
cd-r 2011.02.10. 13:47:08
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:47:12
Ernoke 2011.02.10. 13:48:43
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:48:49
2011.02.10. 13:50:33
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:52:38
2011.02.10. 13:55:14
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.10. 13:56:18
Nadiposzi (törölt) 2011.02.10. 14:00:57
Ja, a vezetés belőlem (és az asszonyból is) az állatot hozza ki. Ilyenkor olyan üzemmódba kapcsolok mint a "gyűlölt ellenségeink" blog. A többi közlekedő ugyanis életveszélyes balesetforrás. Imádom amikor a padkán (a zebrától 20 m-re) áll a papper, hatalmas erőkkkel skubizza a szembejövő sávot, hogy letottyanjon-e, vagy ne. Én meg jövök neki balról komoly 40-50-el, de ha ha elém lépsz bazmeg fater bazdmeg maradtá vóna otthon...
hogy az indexet nem ismerő, a kritikálbuzi biciklis, etc.
Balance Of Power 2011.02.10. 14:04:05
@cd-r: Az ide irok valszeg nem felnek valtozastol es nem hagyjak a sajat veruket szivni.
@Ernoke: Kiveve teged, ha tenyleg felsz valtani. Miert kell attol felni? Plane a CV-kuldozgetestol.
@Brother Love: Amig csak egyetlen nettonyolcvanas van, aki ellentmond ennek, addig az elmelet nem allja meg a helyet. Jarok pl. egy "koszos" kozertbe, ott olyan baromi jo a hangulat evek ota stabil csapattal, hogy mar csak ezert erdemes ott vasarolni. Pedig valszeg nem keresik szarra magukat.
2011.02.10. 14:09:26
Az igaz, hogy a főnök legalább nem ugatott bele semmibe, amíg ment a szekér, addig nem baszogatott senkit ok nélkül.
Sand Lover 2011.02.10. 14:11:24
Amúgy van jogsim, KRESZt ismerem, autóm is lehetne – mondjuk belvárosiként értelme nulla – de egyszerűen félek az idiótáktól. És az idegroham sem hiányzik reggelente.
Ernoke 2011.02.10. 14:19:55
Nadiposzi (törölt) 2011.02.10. 14:25:34
Hm. Ez nem idegroham. Mint fentebb valaki rámutatott, az a különbség a BKV meg a vezetés között, hogy az előbbin lehet szundítani, vezetés közben nem igazán. A feszült idegállapot pedig nálam úgy jön le, hogy a teljes sztereotíp anyázást előadom a volán mögül. Ha kiszállok, azonnal elmúlik, még sosem szálltam be a a netes deathmatch-be ezen a vonalon. Amúgy nem vagyok részre hajló. Biciklisként az autósokat gyűlölöm, gyalog bárkit aki elgázolhat...
cd-r 2011.02.10. 14:27:30
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.10. 14:28:46
2011.02.10. 14:35:56
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 14:57:51
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 15:07:03
2011.02.10. 15:08:43
A Metal God-dal pedig legkevésbé a hajlamai a probléma, sokkal inkább, hogy elkopott a magas hangja, amit pedig a Nostradamussal elkövettek, hát azt még a Turbo sem übereli...:))
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.10. 15:10:54
Sand Lover 2011.02.10. 15:11:50
Arra gondoltam, amikor bedugul reggelente a város és mindenki ideges. Nem hiányzik, éppen eleget hallom, ahogy dudál a sok hülye az ablakom alatt.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.10. 16:15:39
2011.02.10. 16:40:38
Csak hogy egy klasszikust idézzek neked. (Csengetett Mylord)
KürtiT (Tromb74) 2011.02.10. 16:55:01
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.10. 17:22:50
Daenerys 2011.02.10. 17:55:21
2011.02.10. 18:56:22
lárvalányhaj 2011.02.10. 19:17:16
A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:21:21
mert csak, mert szeretek tanulni, és jobban járok vele, mint ha a tévét bámulnám agyatlanul.
KürtiT (Tromb74) 2011.02.10. 20:30:12
Nem is érttem azokat, akik a dugó miatt stresszelik magukat, a belvárosban dugó van, erre nagyjából mindennap lehet számítani.
Egyébként szerintem bringával jobban kell koncentrálni a forgalomban, mint autóval. Útóbbi jobbára rutin munka: erőszakoskodó lúzereket elengedni, hölgyek esetében jó nagy követési távolságot hagyni, mazsolákhoz türelmessen viszonyulni, ja és számítani rá, hogy a KRESZ a többség számára rugalmasan kezelhető szöveggyűjtemény.
A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:42:19
A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:46:53
A Tyne folyó déli partja 2011.02.10. 20:53:15
GERI87 2011.02.10. 22:11:55
Mert a leghülyébbek is szavazhatnak:) sőt ők aztán nagyon és élnek is vele....sajnos.
Politikai öngyilkosság lenne.
Na ezért nem rúgják ki a városi kórházunk alkesz portását sem, pedig már 2 betörést is végig aludt, az egyiket meg el is akarta sumákolni....de a nagy nyitott rés a falon azért feltűnt másnak is.
Ha tévedek és ennél hülyébb indoka van akkor meg dilettánsokkal vagyunk körülvéve és nincs remény...
GERI87 2011.02.10. 22:29:57
Elnézve/szagolva néhány sejthalmazt lehet inkább állok a dugóban és fűtöm a légkört meg pazarlom a drága időt:)
Mármint ezt tenném ha lenne kocsim...mert nincs.
De lesz, viszont a fenntartás, benzines stb..miatt várat magára.
Viszont van olyan aki erőn felül tart fenn kocsit pedig nem igazán van rá szüksége..
De ugye státusz meg mittomén...
drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2011.02.10. 22:56:04
(Amúgy tisztelet a pázmányosnak!:D)
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.10. 23:14:51
A kerékpárt, motort értem, de gyalog miért ne lehetne bármely időjárás esetén közlekedni? De akkor te, akinek nincsen autója, hogyan közlekedsz rossz idő esetén? Teleport?
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.10. 23:22:56
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.11. 00:21:47
Egy egészséges ember - ha tesz érte - igenis boldogulni fog.
Grifter 2011.02.11. 01:01:31
A papnak fiatalon megtanítják az elméletet és egész életében tanulnia kell, hogyan is alkalmazza mindezt a gyakorlatban.
Aki nem hajlandó haladni a korral, az bizony rosszkor született és mondhatni, hogy magára vessen. Egyre nehezebb 60 évig érteni valamihez ugyan olyan jól, ill. egyre kevesebb területen tehető ez meg.
Viszont az nem természetes, hogy valakinek 40 évesen teljesen új szakmát kell tanulnia, majd 50 évesen újra ... és mivel addigra 70 lesz a nyugdíjkorhatár, hatvan évesen mégegyet. Arról nem is beszélve, hogy a valódi elsajátítás nem egy pár hónapos OKJ-s tanfolyam. Abból csak betanított munkás lesz, akinek a tudása csak a következő szilveszterig biztosíték bármire.
40 évesen már nincs ideje az embernek elvégezni újra 3 év szakmunkást, mert éppen állás kéne. Húszonéves átlagemberként otthon üldögélve a nyuszis kakaóval és blogokat olvasgatva egyszerű ez.
A most jólképzetnek számító informatikus meg majd néz ki a fejéből, amikor 20 év múlva közlik vele, hogy most bizony téridőmeghajtásos-spinkvantumlézernyalábágyút kéne karbantartani, meg üzemanyagcellát szerelni a naperőműben és senkinek nem kell a C++ tudása, vagy az adatbáziskezelő tehetsége.
500 éve annyit fejlődött az emberiség egy emberöltő alatt, mint most évente, és ez egy folyamatosan gyorsuló tendencia.(Egyelőre) Erősen ajánlott sokaknak szokni a gondolatot, hogy bizony jön a következő generáció, aki már abban nő fel, azt keni-vágja, aminek a megértéshez egy mostani embernek napok, hetek, évek kellenek.
Milyen vicces, amikor az öregnek még a TV távirányitó kezelése is problémás, miközben mi már az interneten nézzük a filmeket. Azt nehéz lenne megmondani, hol tartunk majd 20-30 év múlva, de az biztos, hogy egyre nehezebb lesz tartani a lépést. (A másik alternatíva rosszabb: Nehéz lesz lenyelni a hirtelen nagy visszalépést.)
Kisembernek lenni nem bűn, mindennek megvannak az előnyei és hátrányai. Kivülről pedig mennyivel könnyebb okosnak lenni ^^
Szomszéd Tibi 2011.02.11. 01:41:21
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 07:22:59
Úgyhogy ezt a baromi bölcs mondást azt kérném, jó szájízzel a kis köcsög multis csapatépítéseiteken erőltessétek, ott megeszik.
Alapvető élelmiszer 2011.02.11. 07:40:00
Reggel 6.00-kor csörög az óra, a 6:40-es busszal már úton van, 8-16 ledolgozza a 8 órát, hazamegy, megnézi a leveleit, beszélget a családdal esti híradó, fürdés, fekvés. Szombaton kis kertészkedés/biciklizés, vasárnap húsleves, rántotthús. Nincs izgalom, nincs idegesség, 4-én megjön a fizetés, nagybevásárlás a hipermarketben, 5-én mindig ott a friss BKV bérlet és ennyi.
SOkan szívesen élnénk így.
2011.02.11. 07:45:40
Az ilyent azok vetik meg, akiknek magunknak is sanszos ez a pálya, és azok irigylik, akiknek az életük túl mozgalmas volt, és becsúszott már néhány gigszer, amikor éppen hogy csak megúszták.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.11. 08:07:53
De hát ez még mindig egy véleményblog, és pont a miénk.
2011.02.11. 08:11:30
Egyébként egyetértek, sok középosztálybelinek (aki valójában legfeljebb a hazai szerény mércével mérve tekinthető annak) fogalma nincs arról, hogy hogyan élnek (sokszor a szomszédjukban) emberek, mennyire korlátozottak a lehetőségek.
blur7 2011.02.11. 08:41:03
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 08:52:40
Ernoke 2011.02.11. 08:54:42
lárvalányhaj 2011.02.11. 09:09:00
Hajlok arra, hogy a gyerekbántalmazást súlyosabban kellene büntetni, mint a gyilkosságot.
Mondjuk azokhoz a nőkhöz is lenne egy-két szavam, akik kiteszik ennek a gyerekeiket, ahelyett, hogy lelépnének a faszba.
(OK, tudom, hogy ez nem olyan könnyű, mint hiszem stb., de sokszor olyanok is benne maradnak egy ilyen kapcsolatban, amikor lenne lehetőségük lelépni, mert "máskülönben olyan rendes ember".)
2011.02.11. 09:10:49
Magam egyelőre nem is nagyon vágyom vezetői pozícióba, jó nekem így nyugisan, tisztességes pénzért, pláne úgy, hogy azt látom, ügyvédek a bizonytalan és nem is több pénzért mennyit lótnak-futnak. (Nem is a nettó munkamennyiség brozalmasan sok esetükben, inkább a járulékos szarakodás, + az fogyatékos, agresszív, überokos ügyefelek elviselése...)
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 09:17:23
Adom.
2011.02.11. 09:17:37
Szerencsére itt a természet viszonylag korán megoldotta a kérdést és a fater gégerákban hamar elpusztult, mielőtt jóvátehetetlen károkat okozott volna - egyébként egy mérnök úr...
Nem olyan könnyű az, megszabadulni egy panelból, hogy a p.-ba tartson el mondjuk nettó 100-ból egy nő két gyermeket? (Alkesz férjek ugyebár általában nem fizetnek tartásdíjat...)
Szóval, nem kell a szabolcsi putriban gondolkodni ahhoz, hogy valakinek gyakorlatilag kilátástalan legyen a sorsa, emberfeletti akaratot, kitartást, szorgalmat elvárni meg a zuglói vagy budai családi házból osztva az észt, hát kissé visszás...
lárvalányhaj 2011.02.11. 09:18:53
És az a szomorú, hogy a nyomor újratermeli magát. Aki alkoholista szülő mellett nőtt föl, az a saját traumáit is alkohollal, drogokkal stb. fogja "kezelgetni", és majd az ő gyerekei is ebben fognak felnőni.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:21:49
De, akármilyen furcsa, ez az 50-60 ezer forintot kereső ember középosztály, mert ugyan törékenyen, de stabil az egszisztenciája, innen van felfelé út. Persze, be kell vállalni a diákhitelt, dolgozni a suli mellett, hat másikkal egy albérletben lakni (a kolit a papíron árva gyerekek kapják, aki a saját lakást kiadják albiba).
Van azonban ez alatt egy réteg, ahonnan se előre, se hátra nincs mozgás. A pária kasztban nem azért nem jutsz előre, mert nem vagy szorgalmas, hanem, ahogy ig. H. (kmf, ph) úr is írta, mindennap megvernek a kapanyéllel.
Ebből a rétegből most nehezebb felmenni, mint régen, ugyanis megszűntek a vertikális társadalmi mobilitást (elnézést, nem tudom most irodalmibban) katalizáló intézmények. NEm lehet a mikrokörnyezetből három megyével arrébb elmenni gyári szakmunkásnak, mert nincs gyár. Ismertem olyan embert, (egy csaj szülei) akik tisztességes jó körülmények között éltek, miközben téma volt, hogy a rokonság két megyével arrébb milyen pocsékul él de isznak, szarnak mindenre, stb. Ez a házaspár harminc éve elköltözhetett két bőrönddel a szoc. nagyüzembe, mert technikusok voltak. Ma ez a réteg Londonban van, és az életük lantos krónikása Modor Tibor.
Abban Ny. Józsinak igaza van, hogy van a fent leírt középrétegben sok olyan, akit egyáltalán nem motivál a felfele jutás, jó lesz neki az a havi ötven-hatvan.
Meg van olyan réteg is, aki havi ötven-hatvannál többet kap, csak éppen a segélyosztás másnapján már el is vitte az uzsorás.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:24:00
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:25:34
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:28:27
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 09:41:18
Oh, yea!
Éppen tegnap este néztem meg a Duna tv-n a Kopaszkutyát. Utána morfondíroztam egy darabig rajta, hogy nem is emlékszünk igazán, mekkora csóróság volt a 70-80-as években. És most sokan nosztalgiáznak, hogy akkor bezzeg biztonság volt, meg megbecsülték a melóst. Hát ja, volt akit igen, volt akit nem. Aki meg nem került valami jó beosztásba, az baszhatta akkor is. Nagyon komoly jelenet, mikor Schuster Lórit lebassza az asszony, mikor suttyomban meg akarja enni a gyerek almáját.
Aztán vége lett a filmnek, de a monologizálást nem tudtam befejezni, még az ágyban is folytattam. És bizony arra jutottam, hogy szemét egy időszak volt, de ma sok szempontból rosszabb helyzetben vagyunk, mint akkor.
Ernoke 2011.02.11. 09:42:12
hogy mennyire nem ritkák ezek a dolgok: egy ismerősöm 10 centis sebhelyet visel a mellkasán, mert az apja megkéselte 12 éves korában. egy másikat kamaraerdei összkomfort nélküli vityillójukból rendszeresen vitte több kilométerre -10 fokban télen, egy szál pizsamában kocsmázni (amúgy a barátommal is ezt csinálta az apja, aztán az iskolában cseszegették, h miért alszik el órán). apu mindhárom esetben dolgozó "rendes ember" volt, csakhát istenem, szereti a mulaccságot...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:45:50
Ma aki ugyanígy otthagy mindent, mit Miskolc adhatott, az felül a repülőre és elmegy Angliába szerencsét próbálni. Illetve ma már annyira nem, de pár éve még igen.
2011.02.11. 09:48:20
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 09:51:06
Meg volt egy csomó minden, ami ma nem, vagy csak látszólag működik. Annak idején az osztályfőnököm még végigjárta az összes tanítványát, és komoly családlátogatásokat tartott. Ha valahol problémát észlelt, bizony ráuszította a tisztelt szülőkre a GYIVI-t, aminek legalább az a hatása megvolt, hogy legalább valaki baszogatta a helytelenkedő szülőket.
Ma a gyerek osztályfőnökét akkor látom, ha én megyek be hozzá, és akkor se tudja, hogy kinek az apja vagyok.
2011.02.11. 09:51:53
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 09:58:01
2011.02.11. 10:00:41
2011.02.11. 10:09:30
2011.02.11. 10:11:46
Egyszer láttam egy amerikai nőt a tévében, magyar anyja lemondott róla, a tévéből üzent neki, hogy nagyon köszöni, hogy meghozta érte ezt az áldozatot,a legnagyobbat, amit egy anya csak tehet, mert jó nevelő szülei, boldog gyerekkora volt, és ezt az anyjának közsönheti.
Az én egyik gyerekem 16 évesen az apjához költözött, hát úgy néztek rám a kolléganők, mint a véres rongyra, hogy tudtam lemondani a gyerekről. Én pedig úgy gondoltam, hogy nem ártok vele senkinek, legalább az új feleség is megismerkedik a 46-os, büdös zoknikkal, és a többivel amit egy 16 évessel való együtt élés jelent.
De hát ez Magyarország, erre még meg kell érni.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:12:48
Most viszont csak a rohadt rendszer van meg ebből.
Emberek vígan fagynak meg a saját kibaszott lakásukban, a _tanács_ azt sem tudja róluk, hogy léteznek. És nem kell mélyszegénységben élni ahhoz, hogy egy egész családot földhözbasszon ha megfázik a gyerek, és a patikában 10 rongy a cech. Ez nem vicc, baszod, hanem mindennapi valóság.
Régen mindenki istebasszázott, mikor bemondta a rádió január elsején, hogy drágul a cukor, a kenyér, meg a sör. Most nem mond be senki, semmit, egyszerűen csak minden, minden héten drágább lesz 10-20 forinttal. Így kimondva nem sok, 10-20 forint, de pár hónap alatt kiderül, hogy bemegy az ember aközértbe, és egy szatyot kajára elköltött egy egomi látképet. És abban a közmöndásos kóla-csipsz még nincs is benne.
Ernoke 2011.02.11. 10:22:10
amúgy a gyermekbántalmazáshoz alkoholizmus sem kell, elég, ha a szülők elmebetegek.
keresztanyám fiánál (elméleti fizikus diplomája van, de nem dolgozik semmit) kiderült, h a kisebb gyerekének súlyos idegrendszeri baja van. a gyerek 4 hetes korától mondta neki mindenki, h valami nem stimmel, de ugye az ő gyerekével minden rendben van (ez azért fontos, mert ha időben elkezdik kezelni és fejleszteni, sikerült volna helyrehozni). aztán mostanában derült ki, h a gyereket bizony éheztetik otthon, mert szerintük egy 14 hónaposnak elég naponta 1 deci víz és kb. 1 deci vízbe belevágott kicsi krumplipüré. a gyerek egyébként 4 hónapos fejlettségi szinten van. nem értem, ilyenkor miért nincs valami minimális gyermekvédelem, mondjuk ha a védőnő látja, h a gyerek 10 hónapos, de még mindig nem emeli a fejét sem, miért nem lép valamit.:s
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:29:02
Igen, természetesen az akkori szisztéma is hibásan működött. Mint mondtam, maga az eész rendszer volt rohadt alapjaitól. De azért fenntartott bizonyos útvonalakat, amik ha hibásan is, ha esetlegesen is, ha így-úgy, de működgettek. Most ezek egyáltalán nincsenek, nem is léteznek, legfeljebb papíron.
Nálunk is van hasonló. Az egyik rokon kislány nemhogy csámpás, de gyakorlatilag az egyik lábfejével a másik fölött lép át, ha jár. Ha ránézek szegény kisgyerekre, minden erőmre szükségem van, hogy ne dobjam ki a taccsot.
Amikor szóvá tettem, hogy esetleg meg kéne mutatni a gyereket egy ortopédusnak, majdnem rámuszították a kutyát.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 10:36:25
De olyan szintetn lehetetlenítik el a munkájukat, hogy az ijesztő. Semmire sincs eszköz és ember, mert a megoldandó ügyszámhoz vagy kétszeres létszámmal kéne üzemelni, vagy maximális hatékonyság mellett másfélszeressel.
Nincsenek eszközeik, de benzinjük se, hogy egy ilyen esethez kimenjenek.
ugyanakkor millióegy piszlicsáré ügyben meg futják a köröket, gyártják a papírt.Ha véletlenül valami fontos ember disznóságát nyomozzák ki, akkor többet dolgoznak az elsimításon, felsőbb utasításra. Össze-vissza szignálják az ügyeket, Gipsz Jakab r. hdgy. ha tehetséges nyomozó és felgöngyölít valami bűnbandát, akkor biztos, hogy az ügyész lesz hülye, vagy Gipsz hadnagyot a nyomozás lezárása előtt átrakják (nagy munkabírása miatt) a Kolompár és a Rézműves klán legutóbbi kocsmai verekedését (53 rendbeli garázdaság! 53 befejezett eredményes nyomozás, baszod! Közvádas ügyben!). Ilyen körülmények között sok tehetséges ember elmegy, aki ott marad, az vagy fanatikus zsaru, vagy alkalmatlan. De ha rendőrjárőr-pár egy alkalmas és egy alkalmatlan zsaruból, akkor az egy alkalmatlan járőrpáros.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 10:41:16
lárvalányhaj 2011.02.11. 10:43:45
"plusz, egy fizetésből 2 gyereket eltartani nem lehet, akkor inkább legyen esély arra, h megmarad valami apu fizetéséből piálás után is."
Nem tudom, h végső soron hogy járnak jobban, úgy, hogy tényleg egy fizetésből élnek-e, vagy úgy, hogy effektíve is egy fizetés van, csak még ott van velük egy fedél alatt egy agresszív vadállat is.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:46:44
A jó öreg 80-20-as szabály. Az állomány 20 százaléka okozza a szervezet hibáinak 80 százalékát. Az állomány 20 százaléka oldja meg a folyamatban lévő ügyek 80 százalékát. Az emberek 20 százaléka kapja a bérkifiteés 80 százalékát, satöbbi, satöbbi...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 10:48:10
Ernoke 2011.02.11. 10:49:47
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:51:30
Az az igazság, hogy a szülők jelentős része is szarik bele az egészbe. Vagy még rosszabb.
Az említett kislány más szempontból is idegesítő. Négy éves, és egyetlen műsora van: egész nap tele torokból ordít. De betont lehetne megmunkálni a hangjával. Nem is értem, hogyan bírja, én húsz percnyi ilyen üvöltözés után kiköpném a tüdőmet.
Na és apja, anyja, nagynénje, meg a nagyszülei mélységesen megtisztelve érzik magukat, hogy részesülhetnek ebből show-ból.
Ernoke 2011.02.11. 10:52:08
ez hihetetlen. nekem csak macskám van, de annál is odafigyelek, h naponta legalább 10 percet játsszak vele akkor is, ha baromira nincs kedvem, mert kell a lelki egészségéhez... mondjuk nem kétlem, h egy gyerek jóval fárasztóbb, mint egy macska, dehát nem jóval fontosabb is, h boldog ember legyen?
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 10:53:05
Nem, a kurva anyját!
Ernoke 2011.02.11. 10:55:01
2011.02.11. 10:56:58
Sokan nem tudják mit jelent az, hogy nevelni.
lárvalányhaj 2011.02.11. 11:00:55
Hányszor látom azt, hogy az emberek a macskájukkal/kutyájukkal mennyivel kedvesebben bánnak, mint a gyerekükkel...
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:02:06
Na ez meg ez a hiperliberális-feminista módi.
Múltkor mentem valahova kocsival és a rádióban egy órán keresztül hallgattam három hülyepicsát, akik arról beszélgetek, hogy a gyerekek megütésére is be kell vezetni a nulltoleranciát, mert gyereket nem lehet megütni. Dögöljek meg, ha hármójuknak összesen egy gyereke volt!
Én se verem a gyerekeimet, de bizony előfordul, hogy valamelyik kap egy tarkóst, vagy egy seggest, ha úgy adódik. Nem lesz tőle semmi baja, és mindig tudják is, miért kapták.
Ismerek viszont egy svájci házaspárt, akik két ikerlányt nevelnek, a nulltolerancia jegyében, ami azt jelenti náluk, amit te mondtál. Hogy ha a gyerek késsel kergeti az anyját, akkor is csak a jó szó, meg a simi-simi.
Na két ilyen sótlan, örömtelen gyereket ritkán lehet látni. 10 évesek, de egy jóízű mosolyuk nincsen soha.
Az üvöltős kislánynak sincs.
Sand Lover 2011.02.11. 11:05:19
Ezen nem lehet csodálkozni, a nevelés egy része a példamutatás, ebből a szempontból nagyon kevesek autentikusak.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:07:16
Hoppá! Milyen fontos kis mondat!
Sand Lover 2011.02.11. 11:10:39
Nem értem, hogy abban, amit leírtál, mi a liberális vagy pláne feminista?
Egész életemben egyszer (!) kaptam egy pofont apámtól és akkor is megérdemeltem.
És nem volt örömtelen a gyerekkorom. Persze lehet, hogy apám feminista. :)
Ernoke 2011.02.11. 11:14:06
Nadiposzi (törölt) 2011.02.11. 11:16:03
2011.02.11. 11:16:27
- Megérkeztél? Majd ha kipihented magad, a lovat is engedd be!
Leírta, hogy ez akkor milyen rosszul esett neki, de később belátta, hogy mégiscsak hasznos volt.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:16:40
A liberális és a hiperliberális nem ugyanaz. Körülbelül úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a jobb oldal (nem a mai magyar), és a szélsőjobb.
Én sem azt mondom, hogy ütni kell a gyereket, mint a répát. Pontosan azt mondom, hogy ha megérdemli, vagy ha nincs más lehetőség hirtelen. Például adott esetben a gyereknek is kevésbé megalázó, és kevésbé fárasztó egy jókor elhelyezett, figyelmeztető jellegű nyakas, mint egy másfél órás prédikáció, amiből úgysem emlékszik egy hangra sem, lévén hogy az esze közben egészen máshol járt.
2011.02.11. 11:17:25
Nadiposzi (törölt) 2011.02.11. 11:19:13
Viszont a gyerek nem rágja le a tapétát, nem eszi meg a főbérlő székének a lábát, nem hullik a szőre. Bár kétségtelen, egy csincsilla hálás kis dög tud lenni(ahogy egy macska is), és tartása kevésbé bonyolult mint egy gyereké, azért az állat meg a kölök tartás közt van egy kis difi.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:22:12
Hehehe.:) A gyerek időről időre próbálkozni fog.:)
Tulajdonképpen ez a dolga.
Én mindig azt monom, hogy aggodalomra ad okot, ha a gyerek néha nem szalad bele egy fülesbe. Ha ugyanis beleszalad, akkor tudni lehet, hogy faltól falig bejátssza a rendelkezésére álló pályát.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:27:24
Ezt te csak úgy gondolod. A gyerek, ha úgy adódik, simán lerágcsálja a tapétát, de ha nem rágcsálja le, akkor mézes kézzel végigtapogatja a falat a fürdőszobáig.:) Amikor a nagyfiam még nem volt egészen két éves, kinyomkodta a mosogatógép összes kezelőgombjait, amit csak vezérlőpanel cserével lehetett orvosolni 35.000 forintért.
A szervízmérnök azt mondta, hogy de hát úgy van tervezve direkt, hogy ne lehessen kiszedni a gombokat.
Igenám, de a gyereknek ügyes kis ceruzaujjai vannak, és végtelen türelme.
2011.02.11. 11:27:38
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 11:27:47
lárvalányhaj 2011.02.11. 11:30:32
:)
Az én édesapám _tényleg_ feminista. Korábban nem vtam a női kvóta híve, de a múltkor egész meggyőző érveket adott elő a női kvóta védelmére, úh. azóta meg vagyok győzve. :)
lárvalányhaj 2011.02.11. 11:36:28
" kicsit idegesít, mikor valaki úgy állatvédő, h "az embereknél mennyivel hálásabbak meg hűbb társak", persze, mert csöppet kevésbé bonyolult a lelkük és a szellemük."
Arról nem is beszélve, hogy az állat az ember alárendeltje, a másik ember meg defaultban egyenrangú partner.
Szerintem aki a fenti állatvédő dumával jön, az nagyrészt saját maga tehet arról, hogy olyan a kapcsolata a többi emberrel, amilyen.
Sand Lover 2011.02.11. 11:36:41
Sand Lover 2011.02.11. 11:42:54
2011.02.11. 11:44:03
A nagyokat meg már nyilván nem fenekelem.
Egyáltalán, a fizikai erőszak legenyhébb formája sem igazán hasznos, értelmes hosszú távon a gyermeknevelésben, bár kétségtelen, egy-két gyerekkori füles senkiből nem farag sorozatgyilkost.
Más kérdés, ha idegenekkel szemben kell védekezni, elrettenteni, stb.
Az meg már a szülői idiotizmus csúcsa, amikor pl. a gyerek hasraesik valamiben (mert nem néz a lába elé) és az okos szülő megveri a "bűnöst": "Nesze neked, csúnya rossz szék, miért lökted fel a kis Noelkét!" Azaz, ha sérelem ér (bármi, akár saját hülyeséged miatt), torold meg fizikai erőszakkal.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.11. 11:48:02
2011.02.11. 11:49:10
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 11:53:30
Ördög tudja, lehet hogy neked is igazad van, meg nekem is. Lehet hogy az én tekintetemtől nem fagy meg a vér a kölök ereiben, a tiedtől meg igen. Persze hangot dörrenteni én is tudok, de nem szeretek. Pláne nyilvános helyen nem. Akkor már sokkal feltűnésmentesebb egy nyakonlegyintés.
A másik, amikor megkérdi a gyerek, hogy -például- fölmehet-e a sziklára? Persze, fiam, de ha leesel, még meg is verlek. Még sosem esett le egyik sem.
Ernoke 2011.02.11. 12:05:37
testvérem kiskorában viszont volt, h egy szobányi perzsaszőnyeget egyenletesen kikent popsikenőccsel. a szüleim nem reagáltak elég korán a gyanús csendre.:)
blur7 2011.02.11. 12:13:51
2011.02.11. 12:23:19
Nálunk működik a "Tűnj a szobádba, ne lássalak egy darabig!", persze ahol egyébként sem fogalkoznak semmit a gyerekkel, ez aligha rázza meg a kölköt.
Eh, akárhogy is, majd 25-30 éves koruk körül derül ki, hogy elbasztunk-e nagyon valamit...
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.11. 12:29:38
A legtobb ember csak erzi/sejti, de nem tudja mekkora gebasz van ma a vilagban. Es nem csak Magyarorszagon, de a meses Nyugaton is, bar itt meg viszonylag enyhebben erzodik (de mar erzodik!). Nincs sehol igazi anyagi biztonsag; aki elveszti az allasat (barmikor, barkivel megtortenhet), beteg lesz, stb. bizony negyon konnyen es gyorsan lecsuszhat, Nyugat-Europaban is (USA-ban meg plane). Meg a megtakaritott/befektetett penz sem teljesen biztos: eleg egy ujabb valsag, es bedolhet az Euro, pl.
Ebben a helyzetben az egyetlen modja a tulelesnek (szerencses esetben a jol elesnek) a rugalmassag es az allando tanulni, valtani tudas. Ezert en pl. sokkal kevesbe sajnalom es feltem Frengit, mint valakit, aki a posztban leirtak szerint el. Az ilyen tipusu "kisember" olyan, mint egy dinoszaurusz, aki bekesen legeleszik par perccel az aszteroida becsapodasa utan.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:31:54
Aha, aha, nálunk is van gondolkodószoba.
"Menj és gondolkodj rajta, hogy mit kellett volna másképp csinálni! Majd ha már tudod, kijöhetsz."
Különben most nehogy az legyen, hogy én a gyerekbántalmazást, mint eszközt védelmezem!
Nyilván nem kékül meg a gyerek, ha tőlem kap egyet, meg nem veszti el az eszméletét. Inkább ilyen figyelmeztető érintésről van szó, férfiak között elmegy. Nem követi sírás, nem is veszik igazából verésnek.
Ha eltörik a mécses, mondjuk az se olyan nagy baj, azt szoktam mondani, inkább te sírj egy kicsit, fiam, mint hogy én sírjak nagyon!
Érted, hogy mondom.
2011.02.11. 12:35:29
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:36:35
Az kurvaélet, hogy nagy a szar. Minap beszéltem egy ismerősömmel, aki elég sokat utazik az Egyesült Államokban.
Azt mondja, hogy a közép-nyugaton egész városok vannak elnéptelenedve. Senki sem tudja, hogy konkrétan hova tűntek az ottaniak. De ahol eddig pezsgett a gazdaság, ott is családok élnek, havi 6-800 USD-ból, anélkül, hogy kilátás lenne arra, hogy beinduljon valami.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 12:36:41
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:38:46
El tudom képzelni. Kurva nagy színészek tudna lenni.
Velem már az is előfordult, hogy az egyik fiam azt mesélte az anyjának, hogy olyat lebasztam neki, hogy elájult, a csaj meg félőrülten hívott fel, hogy mit hallott. Hirtelen nem is értettem, mi van.
2011.02.11. 12:45:49
2011.02.11. 12:46:35
El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.11. 12:52:02
Amire a nagyszülők rá is játszanak. Múltkor anyáméknál látom, hogy az egyik gyerek a húslevesből kiszedett répát éppen kanállal készül elpöckölni a picsába. Éppen levegőt vettem, hogy felemeljem a hangom, de anyám megelőzött: "Ne bántsd _mindig_ azt a gyereket!"
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 13:00:06
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.11. 13:02:04
Kevesen, persze, de vannak.
2011.02.11. 13:06:08
A fiam még bőven próbálkozik, de a lányok már csak elvétve próbálják meg bedobni a "De apa megígérte..." kezdetű nótát. :)
2011.02.11. 13:07:32
2011.02.11. 13:09:40
escargot 2011.02.11. 13:16:03
- Miért sírsz, Lao Csang?
- Megvert az apám.
- De hát az apád már öreg ember, nem fájhatott.
- Épp azért sírok.
pincze 2011.02.11. 13:42:41
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.02.11. 14:19:08
köszönöm.
szellőláb 2011.02.11. 14:34:33
Ottlaki Kababám 2011.02.11. 16:14:47
A poszt főszereplőjéről pedig fényképet is tudnék linkelni, ha igazán bunkó lennék. És a felesége is pont olyan, semmittevő-sírós-beteges közalka.
2011.02.11. 16:20:59
De én nem tudom magamnak megbocsájtani.
Rajtuk kívül csak a volt férjemet ütöttem meg, de az nem érvényes, mert 30 cm, és 30 kg volt az ő javára, nem voltunk egy súlycsoportban. (mégis beperelt testisértésért, jót röhögtek a bíróságon)
Kutyát vagy macskát soha.
Nadiposzi (törölt) 2011.02.11. 16:21:42
Közalka?
Netán: hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Razorbill_iceland.JPG&filetimestamp=20090908190220
A Tyne folyó déli partja 2011.02.11. 17:59:02
Stronci 2011.02.11. 18:45:30
Stronci 2011.02.11. 18:47:19
ave
Ésik 2011.02.11. 22:53:20
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:10:13
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:24:01
Vagy elfogadja a mélyszegény arc az áldozatszerepet, amivel te is felcímkézed, de akkor az is marad a csóka.
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2011.02.12. 19:29:11
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.14. 12:28:45
F79 2011.02.14. 12:37:51
cd-r 2011.02.14. 12:42:59
sokan nem fogadják el, ezért vannak fullon a börtönök.
egyébként valahol egyetértek a mondókáddal, de személyesen az ilyen dumákat általában csak attól szoktam komolyan venni, aki tényleg a szar legmélyéről küzdötte fel magát (önerőből !), mert amúgy kibaszottul fingja nincs róla miről beszél.
cd-r 2011.02.14. 12:54:29
cd-r 2011.02.14. 13:03:21
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.14. 13:12:12
á, hagyjuk, nah.
cd-r 2011.02.14. 18:46:41
szellőláb 2011.02.14. 21:23:52
fluffer 2013.12.28. 20:30:54