Olvasói rovat - A focistaapuka

2010/12/11. - írta: Modor Tibi

 

Szoció Pata, a kikvogymuk és a Panelek népe alkotója ismét elfogadta a felkérést, hogy nálunk szerepeljen. Éljen soká!  

 


MODOROS FOCIAPUKÁK


Az elvált apuka.

A csapat lelke, ő hozza a szülinapi tortákat, ő szervezi a szezonzáró bográcsozást, ő szállítja a csapatot, ő bonyolítja a kisebb tornákat, sőt néha még a meccset is ő vezeti. Mindezt annál az egyszerű oknál fogva, hogy ő: elvált apuka. Neki a foci nem sport. Neki a foci apasága korlátozott megélésének egyetlen lehetősége. Élete fénye. Vagy árnya. Ha veszít a csapat, depressziós - ha nyer, madarat lehet fogatni vele. A meccsen üvölt, vinnyog, kivetkőzik magából, felkoncolná a bírót, az ellenfelet, mindenkit, aki fia örömét veszélyezteti. Exnejével folyamatos harcban áll, mert az a hülye liba zongorázni járatná a gyereket, de ő, az elvált apuka, ha jogi úton is, de el fogja érni, hogy Misike minden edzésen ott legyen!

Jenő bá, lesz játék edzés után? Hozzuk a kapukat? Hova rakjuk őket? És lenne még egy tiszteletteljes kérdésem: a Misike benne van a szombati keretben? Na most nem azért, hogy én abba beleszóljak, csak előre szólok, hogy esetleg, de tényleg csak esetleg, úgy egy ezrelék esély erejéig a Misikét elvinné az anyja valami hangversenyre a zeneakadémiára, de szerencsére csak délig tart, aztán rohanunk a Misikével, legfeljebb késünk a bemelegítésről 1-2 percet, de már a kocsiban beöltözik, szóval nem lesz gond, csak gondoltam, szólok előre, nehogy ebből valami félreértés legyen! Hozom a kapukat!

 

Volt focista.

Melegítő nyakig becippzárazva, kopott sísapka a kobakon. Ritkán keveredik a többiekkel, mit is beszélne Ő, a focista ezekkel? Ő a Honvéd fakóban kezdte, és majdnem válogatott lett, csak az a rohadt keresztszalagszakadás, ugye? Most ezeknek magyarázza Ő a focit?! Arcán mindig valami csendes fájdalom, méla undor vagy lenéző mosoly ül - esetleg mind a három egyszerre - megértő kacajjal reagál egy-egy hibára. Havonta egyszer nem bírja visszafogni focista múltját, és rövid oktatásban részesít egy kiválaszott, szerencsés apukát.

Néha gyakorold a fiaddal a szögleteket otthon, mert nagyon bizonytalan a kapuban a Kevinke, nézd már, hogy húzza le beívelést! Tanítsd meg neki: két lépés oldalra egy előre, ráigazít a labda ívére, aztán lazán bal térddel felugrik, két kézzel félhajlított begyűjti a zsugát, érted?! Ezt mutasd meg neki, és doboljatok is, mert semmi ütemérzéke nincs. Most félre ne értsd, én csak jót akarok, a Jenő bácsi meg soha nem mutatja meg ezeket a dolgokat!

És igen, ez a focista apuka életében a neuralgikus pont: az edző! Csendes szenvedéssel nézi az Jenő bá balfogásait, gúnyosan mosolyog, de belül fortyog, mint a kitörésre készülő magma.

Szombaton? Mi nem jövünk, szombaton. Most minek, de tényleg? Hogy a Jenő bá megint lecserélje a gyereket, mint az UTE ellen?! Két gólpassz után? Most nem azért, nem szólok az edző dolgába, játékos koromban is tiszteltem az edzői döntést, csendben maradok, csak egyszer fogom a fiamat, és elviszem innen a picsába. Hova? Bárhova. FTC, Honvéd, Vasas, mindenkit ismerek, együtt kezdtük annak idején!

 

A Béna.

Nem ő, hanem a fia. Ő csak egy apatikus apatípus. Bocsánatkérő mosollyal áll a pálya szélén, kissé félrehúzódva a többi focista apukától. A beszélgetésekbe nem kapcsolódik be. Miről is beszéljen ő?! Kritizálja más gyerekét, amikor az ő kölyke a legszánalmasabb a kerületben? Vagy szóljon hozzá a szombati bajnoki mérkőzéshez, ahova az ő fiát még szurkolni se vinnék? Hiszen a fia tulajdonképpen nem is kerettag, a csapathoz sem tartozik, tulajdonképpen az edzéseken sem úgy van jelen, mint a többiek, hanem öncélúan, szinte abszurd módon. Nem egyenlő a többiekkel, ennélfogva a béna apuka sem egyenlő a többi apukával. Ő béna apuka, kész. Neki nincs joga beleszólni a foci érdemi részébe, neki csak köszönni van joga, azt is halkan. És diszkréten odébb húzódni, mert a Béna apukának meg kell tanulni nem meghallani azokat a gúnyos megjegyzéseket, amelyek a Béna gyereke minden egyes bénázását kísérik.

Sziasztok, jó hétvégét, aztán nyerjetek, mi meg akkor jövő héten kedden! Helló!

 

Az alkoholista.

Az alkoholista apuka kedvencei a vidéki és külföldi tornák, ezeken ugyanis egész nap ihat. Egy sima bajnokinál megáll 4-5 sörnél, mert „haza kell vinni a gyereket!”, de vidékre nem ő vezet, hanem az elvált apuka. Az alkoholista Apuka mindenkinél előbb fedezi fel a büfét, és mire az első meccsre sor kerül, már ködös a tekintete. A csoportmeccsek végére kínosan harsány, a helyosztókon pedig már alig bír állni. Ilyenkor előfordul, hogy végigszurkolja két teljesen idegen csapat meccsét, miközben a fia a szomszéd pályán harcol az egyenlítésért. Az alkoholista apukát mindenki szereti: fizet, mint a csekonics, mindig jókedvű és kedélyes.

Ez a legjobb sör a labancoknál, a Wüsslauer. 5 euró?! A kurvaúristenit, tavaly még három volt, mindegy, egyszer van WunderSonntag-kupa az évben, nem szarozunk! Petya, eszemfaszom, azonnal elteszed a pénztárcát, ez az én köröm, nem csinálok vitát, értve vagyunk? Jenő bá, egy Wüsslauer? Hogyhogy egy edző nem ihat, ugyanmár, egy sör nem sör, egyébként is ezt a meccset még maguktól is hozzák a srácok! Wüsslau Fc! Most tényleg. Most nézzetek rá ezekre a gyerekekre, tenyeres-talpas parasztok, tehénfejés való ezeknek, nem a foci! Vörös képű labanckölykök, a kapa lóg a szájukból, jávoll! Most mit nézel paraszt, inkább öntsél ki 8 jégert is, most mi van, nem érted? Jé-ger! Fiúk, ki tudja németül, hogy nyolc jégert, Ficikém, segíts már, ügyvéd vagy, biztos tudsz friccül!

 

A volt ultra

A „Hipós Feriékkel kezdte”, tíz-tizenöt éve még ott fenyítette a Népligetnél a lila majmokat, mostanra megpocakosodott és kicsit lenyugodott. De csak látszatra. Szívében mindig is ultra maradt és marad is élete végéig. Zászlót varr a csapatnak, koreót készít, keménymagot szervez az apukákból. A pálya szélén rázza a vasrácsot, és átlagban ötször elküldi a kurvaanyjába a bírót. Múltkor Budafokon egy helyi apukának eltörte az arccsontját a vitatott tizenegyes miatt. Jenő bá, az edző többször beszélt vele, megígértette, hogy nem lesz balhé. De hiába, az ultraapuka visszaeső.

(a mennyből az angyal dallamára) : Pestről a Lurkó eljött hozzátok, parasztok, parasztok! Óléóléóléólé! Parasztgyerekek, meneküljetek!

141 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2010.12.11. 13:32:11

Király poszt, király kommentek!

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.12.11. 13:39:51

@Hadrian77:

Azért a magyar Videoton ligában is sok fehérgalléros megfordul :-)

Sokorai_Atala 2010.12.11. 13:43:40

Mind ismerem:) Én is hordtam a gyereket focizni egy darabig, nem tudom a gyereknek volt-e tehetsége, nem jártam oda nézni az edzéseket, de valahogy még ide 6-0-nál sem tudott bekerülni az utolsó 10 percre. Rá is unt. De az anyukák sem kutyák:) Ja élsportoló voltam és anyuka (vagyok).

Nagyon találó leírások, gratulálok.

2010.12.11. 13:45:23

@Kacagó gerle: ja, jól meg lehet élni belőle, és a fehérítő hatása is egész jó ;)

tomware · http://tomware.blog.hu 2010.12.11. 14:06:08

Hibátlan.

Sarah Pali, az USA ex-elnökhelyettes-jelöltje (vagy ki) azt mondta, hogy a hokis-anyut és a pitbull között a rúzs a különbség. A focista-apunál valszeg a pia lesz az eltérés.

Tina0611 2010.12.11. 14:18:19

Nagyon jó poszt. Én 2 évig hurcolásztam edzésre, meccsekre a fiam, láttam az összes típust, nagyon jól szórakoztam elvált anyuka létemre. Vagy tán pont azért? :-))

2010.12.11. 14:21:07

Ha jól emlékszem 2002-ben volt egy angol faszi a hírekben, aki fogadást kötött, hogy a fia focista lesz és a 202X évi vb döntőben ő lövi az angolok győztes gólját. Ezt überelje valaki!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.12.11. 14:25:08

A gyerekét bármilyen különfaszságra erőltető szülő nagyon-nagyon gáz. Zenéljél, tanuljál franciául, focizzál, mert az jó lesz majd neked. Valójában ő maga akkora gyökér, hogy 30 éves korától úgy érzi, már nem csinálhat semmit.

DE visszagondolva, én akartam focizni járni olyan 9-10 évesen, és nem a szülők erőltették. Szóval elég szomorú leendő-gyakorló szülőknek azon vitatkozni hogy mire KELL a gyereket JÁRATNI. Miért nem kérdezitek meg tőle, hogy mit szeretne?

A poszt pedig, kedves 'Pata, kolosszális. Legjobban a "te tucc friccül, te ügyvéd vagy"-rész tetszik. Sőt, osztrákul, mi? Magyar, ne lopj! Még a sportpályán is biztos ki van írva hatalmas betűkkel. Mesélték.

Der Beste 2010.12.11. 14:25:21

Király poszt.
De a legdurvábbak azok az 50-s anyukák, akik felnőtt, megye 3-s meccsekre kísérik a 22 éves fiaikat, aztán tele szájjal kurvaanyázzák a partjelzőt, s a férjük próbálja csitítani őket.

lepattanó korong 2010.12.11. 14:42:26

Egy apró hibát véltem felfedezni: nem UTE, hanem Dózsa. :-)

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.12.11. 14:48:53

Rájöttem, hogy a Mogyi napraforgómag (szotyi) és a tökmag részlegének marketingeseinek célpontjai a fodbalista apukák.

Ha van Durex tester poló, akkor lehetne Mogyi tester felirató tísört is:)

cd-r 2010.12.11. 14:55:07

@Professor Pizka: Galambos Tarzan. (na jó befejeztem)

chilis csokoládé 2010.12.11. 15:47:00

@Kacagó gerle:

A Mogyi szotyit én is szeretem ám.

De focimeccsen a 80-as években voltam utoljára.

Még a mexikói VB előtt. Irapuato :(

chilis csokoládé 2010.12.11. 15:49:24

Figyelem!

Most csúnyán fogok beszélni: Szociopata az egyik legjobb posztíró. A BLOGJA KURVAJÓ :)

chilis csokoládé 2010.12.11. 15:51:21

@Professor Pizka:

Egyszer találkoztam a Klucsó Zeusz névvel. Maradandó agyi károsodást szenvedtem tőle.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.12.11. 15:57:26

@chilis csokoládé: így van, tessék olvasni. Nem véletlenül szerepel a kedvenceim közt :)

2010.12.11. 17:15:22

@Tina0611: hogy ez nekem nem jutott eszembe! Elvált mama voltam, 3 fiú gyerekkel, na ilyen helyen lehetett volna pasizni.

szellőláb 2010.12.11. 17:35:34

Kb. A 17 éves korában még mindig csak 1,60 magas balhátvéd apja a kerítésen keresztül, az ellenfél minden egyes támadásánál adta a taktikai utasítást: "Ménny rá Ari! Rúffő!" A borzasztó az, hogy Ari sokszor meg is tette :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.11. 18:49:27

@chilis csokoládé: Bizonyos szabályok megakadályoznak abban, hogy a legjobb, tényleg személyesen látott-hallott neveket emlegessem.

Márlonbrándó

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.11. 19:05:56

Üdv emberek! Most érkeztem géphez, látom, mai poszt! Igazi rétegmodorosság, de azért remélem, valamennyire mindenkinek átjött. Sok dolgom nem volt benne, leírtam, amit láttam.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.11. 19:14:02

@Blassius: Kevin? Ne viccelj, minden valamirevaló gyerekcsapatba kell egy Kevin. Ez alap. Ezt csak az érti, aki ismeri minden idők legnagyobb focistáját. Na nem Maradona, nem Puskás, nem Pelé, hanem Kevin Keegan!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.11. 19:20:56

@Ernoke: na, nekem (anyukámnak) azt mondta a tanítónéni hatévesen, hogy vigyenek el zenét tanulni, mivel kiráztam a kisujjamból a tanulnivalókat. és hogy az kell a műveltséghez. elvittek a zeneiskolába. azt mondták, énekeljek, én meg sírva fakadtam...ennyit a zenetanulási karrieremről:)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.11. 19:21:37

@Hepciás: mi? itt nincsenek focihuligánok??? pár hete épp volt egy botrány miattuk..

Hurri Kán 2010.12.11. 19:23:27

Köztudott hogy hazánk a tízmillió szövetségi kapitány országa.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.11. 19:24:27

@Hozzá Szóló: na, én Martinból most így kapásból három gyerkőcöt tudok felsorolni az ismerősök gyerekei közül. a többi meg mind Máté és Márk, ha meg lány, akkor Csenge.
mondjuk, unokatesóm másik unokatesójának a gyerekei meg pont Kevin, meg Vanessza, meg ilyesmi..

A Tyne folyó déli partja 2010.12.11. 19:27:12

@chilis csokoládé: na, őt most direkt megkerestem, van neki rendes neve is, az első keresztneve Árpád:)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.11. 19:34:47

különben is, a foci az egy veszélyes sportág. mikor taekwondo edzés helyett fociztunk, pl. fejberúgtak a labdával. tesóm edzőtársa három hétig nem ment taekwondo edzésre, kiderült, eltörte a lábát, vagy a kezét, nem emlékszem. mert focizott. mire az edző: látod, nem focizni kell, taekwondóra kell járni, az biztonságos:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.12.11. 19:36:45

@Szocio Pata (kikvogymukblog): alig van "utálom a focit"-hozzászólás - ez is mutatja, hogy akármiről lehet írni, ha így sikerül.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.11. 19:40:21

@Modor Tibi:
Ma voltam életem első short track (rövidpályás gyorskori) utánpótás versenyén, és rájöttem, hogy hibás a posztom címe. A helyes cím: a modoros sportapuka.

Erzsebet 2010.12.11. 20:45:22

Én nem vagyok egy "sportmaca". Fiam ált. iskolás évei alatt évekig hordtam edzésekre és meccsekre. A futballista anyukák is megérnének egy misét. Itt is megfordultak ezek az alakok, de valahogy be tudtam illeszkedni a társaságba, hiába nem érdekel a sport. Volt olyan szülő, aki már 8 éves korában is híres sportolónak képzelte a gyerekét. A család egész élete a sport körül forgott.@Frengi: 70 körüli édesanyám be tudott volna pasizni, a szertáros bácsi érdeklődött utána. Én is elvált anyuka vagyok, de ide kizárólag nős férfiak és fiatal fiúk jártak. a volt párom is gyakran részt vett a meccseken és edzéseken. Én az utazásokat szerettem, hogy több várost is meglátogathattam. Fiam középiskola óta nem focizik versenyszerűen, tanulmányaira koncentrált. A kis gizda sztárolt gyerek pedig Németo-ban játszik, az apja intézte el pénzért.

Mitya Ivanov 2010.12.11. 21:23:40

@Erzsebet:
"A kis gizda sztárolt gyerek pedig Németo-ban játszik, az apja intézte el pénzért."

nevet kérünk. Bár én sejtem, ki ő

cd-r 2010.12.11. 21:29:59

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: :DDD Security Mom, Hockey Mom. ezeknek kik lehetnek a magyar megfelelői vajon? a női biztiőr meg handjob specialista anyuka?

Hurri Kán 2010.12.11. 21:32:08

@cd-r: B.J. specialist with full-size airbags

Toeck Filkow 2010.12.12. 02:49:03

Talált. Ismerem az összes típust, én is fociztam. Ahogy többen szóba hozták, a focista anyukákról is lenne mit megírni, de azt majd máskor.

Én az edzés után (egyik) leglassabban átöltöző gyerek voltam. Apám egy másik apukával kötött fogadásokat minden edzés után, hogy én vagy Ákoska jön-e ki előbb/később?

Kis focista már voltam, most az a célom, hogy focistaapuka legyek. A béna apukát kivéve bármelyikkel kiegyeznék.

Hipós Feri pedig nyugodjon békében!

medvedr 2010.12.12. 10:37:34

@vészmadár (pica pica): Meglepődnél, hogy ott mi lenne! Ahogy fentebb írták, csak még a civil életbe is átnyúló gyilok, pletyka stb anyukák által vezérelve. Aztán meg a hangszeres/zenei tudás olyan mint a helyesírás, kulturáltnak látszol tőle, de semmit nem jelent, és sehova sem visz. A sporttól legalább egészségesebb/erősebb lesz a kölyök. Már ha nem az az eset forog fenn , hogy olyat követelsz tőle, amit utál és frusztrálja. A focistaapukákat nem ismerem, egyszer láttam ilyen 12 éves forma kölyköket focizni, azok élvezték, küzdöttek , jó volt látni. Az apatípusokat mondjuk nem tudtam beazonosítani, de mind sörözött rendesen.

chilis csokoládé 2010.12.12. 12:02:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

És az milyen élmény, amikor az ember a saját, nem túl ritka, de nem is gyakori nevével találkozik szembe. Például kezeli egy doktornő a gyerekedet, és pont úgy hívják, mint téged. (Mármint a doktornőt.)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.12. 12:15:42

@chilis csokoládé: hát, ilyennel még nem találkoztam. tekintve, hogy a vezetéknevem egyáltalán nem gyakori.
viszont unokatesómból volt az egyetemen még egy (jó pár évvel felette, sőt, szerintem végzett is már, mire ő odakerült), valamint a tesómból is találtam névrokont, a nevünk mindkét változatára, az eredeti, nem elírt, meg a most használt, elírtra is:)
bezzeg az én keresztnevemet nem adják senkinek, ehhez a vezetéknévhez, úgy látszik. ha beírom magam a google-be, az garantáltan én leszek.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.12. 12:24:13

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
egyébként, a munkahelyemen most kellett egy levelet küldenem egy nőnek, akit majdnem úgy hívnak, mint egy kollégámat. na jó, ideírom, úgyse fogja olvasni. szóval, akinek küldtem a levelet, úgy hívják, hogy Michelle Lauder, a kolléganő neve meg meg ugyanez plusz egy -dale szótag a vezetéknév végén. vicces lesz,ha előbbi telefonál, és pont a kolléga veszi fel a telefont:)

chilis csokoládé 2010.12.12. 12:26:03

@Streil ezredes:

Hipós meghalt? A 80-as években láttam a Fradi-szektorban. (Az akkori fiúm szerette a focit, és mindig ott ültünk.Dupla meccsek a Népstadionban.Fradi-pálya.)

chevyfan 2010.12.12. 14:28:13

Üdv!

Lakatos Marlonbrandó
Mike Tájszon
Mocsár Sanelka

Mind létező személyek.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.12. 15:08:04

@chevyfan: edesanyam gyerekkoraban ismert egy lanyt, akit ugy hivtak, hogy Pina Buzi. A kiscsaj szuleinek egyetlen mentsege, hogy olaszok voltak. :)

Erzsebet 2010.12.12. 15:34:21

@ Mitya: Nem hiszem, hogy ismerős vagy a volt miskolci VOLÁN SC-nél. Neveket nem írok, egy 22 éves sovány szőke srácról van szó. Az apuka volt játékos, az anyuka pedig sport lady. A gyerek állandóan sport iskolába járt,sport menedzsernek készült. A papa vállalkozó volt. Minden idejüket a sport pályákon töltötték, külföldi útjaik során is a stadionokat látogatták. Rettentő nagy arcok voltak. Ebbe a csapatba felvételizni kellett, ide bénák nem kerülhettek be.

2010.12.12. 15:57:03

Úgy látom a focis apukákat kielemeztétek és az örökös téma a nevek cikizése folyik.

Akkor most hagy kérdezzem meg, mi a modoros álláspont arról, hogy anyukák a saját nevük férfi párját adják a gyereknek, (érdekes fordítva nem hallottam) mondjuk Adrien - Adrián. vagy Krisztina - Krisztián? (csak hogy az ismerőseim körében maradjak. )

2010.12.12. 16:18:11

Amikor megkérdezik, miért Milán lett a fiam neve, akkor mindig azt válaszolom, mert az anyja nem hagyta hogy Raul (real madrid) legyen, és így mondhatom neki, hogy Forza Milán:) Persze valójában nem ezért kapta ezt a nevet;)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.12. 17:40:20

@Frengi: lehet, hogy csak tetszik nekik, nem?:)
legalább nem a saját nevüket adják, az nekem nagyon nem szimpatikus. volt, hogy felhívtam egy leendő tanítványt, mondtam a nevét. erre megkérdezték, hogy és melyikkel szeretnék beszélni? mondtam fogalmam sincs, azzal, amelyik angolt szeretne tanulni.

de nevekről van családilag vicces sztorim.
nálunk a családban szinte minden női felmenő Mária. mindkét nagyanyám, anyukám is. anyukám viszont a kisebbik lány (mindig is utálta a nevét egyébként, hogy akárhova ment, suli, munkahely, minden tele volt Máriákkal).
szóval, ugye kisebbik lány. és hát a nagyobbiknak volt szokás örökölnie a szülő nevét. nagyobbik lány keresztanyám, ő Hilda lett, ami lássuk be, se akkor, se mostanában nem tartozott a gyakori nevek közé (bezzeg ő sose találkozott névrokonnal). a nagymamámnak akkor volt egy kanadai rokona, akit így hívtak, és nagyon tetszett neki ez a név, azért lett a nagyobbik lány Hilda. a nagypapa meg annyira kiakadt ezen (hogy hogy lehet egy ilyen-szerinte nagyon hülye-nevet adni), hogy mikor második lányként anyukám született, még mielőtt a mama nevet tudott volna neki adni, bejelentette, hogy született egy Mária nevű lánya:)
s mikor megkérdezték tőle, hogy hogy hívják a lányait, mindig azt mondta, hogy a fiatalabb Mária, az idősebbik nevét meg kérdezzék meg a feleségemtől:P

Hozzá Szóló 2010.12.13. 12:18:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Martin, Kevin, meg Vanessza..... te jó isten :D
Ezek arra jók kifejezetten, hogy jókat lehessen röhögni rajtuk.

Lakatos Kevin... Takács Vanessza :D

Ez már kabaré

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.13. 13:23:25

@Hozzá Szóló: röhögni lehet, én sem adnék ilyen nevet a gyerekemnek, de mondd meg nekem, milyen indok vagy érvrendszer mentén hülyébb név a Kevin (angol eredetű), mint mondjuk a Gábor, Simon, Péter, a bibliai nevek. Jah, mert azo Görög meg arámi eredetűek?

Amúgy a Vanessa tudtommal egy skandináv istennő neve, de volt már, hogy én is tévedtem:)

Hozzá Szóló 2010.12.13. 14:45:47

@vészmadár (pica pica): Ezek héber eredetű nevek, de magyarosak, magyarosan hangzanak. Főleg, mivel már nagyon-nagyon régen vannak a nyelvünkben.
Vanessza meg Kevin az egész egyszerűen primitíven erőltetett, ahogyan azt rögtön hallja is 10ből 9 magyar MINIMUM.

A Kevin szánalmas, a Martin meg a legszánalmasabb, mivel Márton van a neveink között és azon legalább nem röhögne senki. Martint hogy becézed? Marti? :D

Én azt gondolom, ha 10 emberből nem 9, hanem akár csak 2-3 kezd el furán nézni meg röhögni, már akkor se kell szerintem magyarázni, hogy miért nem praktikus egy ilyen név, főleg egy pici gyereknek, aki még jobban ki van téve annak, hogy kipécézik a neve miatt.

ÉS HÁT JOGGAL, BASSZUS, KEVIN ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

:D

Ez kész

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.13. 15:05:31

@Hozzá Szóló: ahha... és a Viktor? pedig magyarul is van, Győző?

Értsd meg, épp azt akarom elmondani, hogy aki ezen röhög, az idióta, mert nem érti meg, hogy csak az ismertségi-ismeretlenségi faktoron röhög, de épelméjű érve nincs a Kevin névvel szemben, ami pontosan ugyanolyan értékű, mint mondjuk a Simon, a Sarolta vagy a Kenéz.

balra 2010.12.13. 16:22:42

Tegnap az összessel találkoztam.

balra 2010.12.13. 16:52:07

Tavaly egy össziskolai fodballdzsemborin volt, hogy az egyik srác fellökte a másikat, mert kicsit felszívta magát, hogy vesztésre állnak. Le is küldte az edző a pályáról, van ilyen. A meccs végén a két szülőpáros majdnem összeverekedett emiatt. Akár vicces is lehetne, de inkább elkeserítő, hogy mennyire csak az egymás kurva anyja mentén tudnak létezni. Meg a lehordja a sárig a gyereket az összes bazdmeggel mindenki szeme láttára, ha nem megy a fiúnak a meccsen. Nekik ez már nem játék, még csak nem is sport, hanem harc. Ha nem küzdesz, elbuksz, megdöglesz. Mert az Élet geci. Nézd meg apádat.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.13. 19:54:27

@vészmadár (pica pica): én meg úgy tudom, hogy Swift alkotta a barátnője nevéből, ami Esther nem tudom mi, volt. gondolom, Van-nal kezdődött.

de nem ez a lényeg. nekem se tetszik egyik se, sőt, a Martin magyar alakja, a Márton se, de nem ez a lényeg, mondom. hanem, hogy ezeket még nem szokták meg. ahogy mondod, ma senki nem akad fenn, mondjuk az én nevemen (Anita), sőt nagyon is gyakori lett, de szerinted hány 80 év körüli nénit hívnak így? egyszerűen, még nem szokták meg az emberek. mondjuk, én ezek közül leginkább a Martin miatt berzenkedem, mert az egy tipikus olyan, amikor különlegeset akarnak adni a szülők, aztán kikötnek egy olyan mellett, ami különleges volt valaha, ma meg számozni kell őket az oviban...(lásd, a kapásból három Martin nevű kisfiú, akit ismerek.)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.13. 19:56:21

@Hozzá Szóló: Vanessza meg Kevin az egész egyszerűen primitíven erőltetett, ahogyan azt rögtön hallja is 10ből 9 magyar MINIMUM.

most. 80 év múlva valószínűleg nem, és lásd a fentieket. és na és, hogy van rá magyar? akkor senki ne legyen mondjuk Iván, legyen mind János (ezek ugyanannak a névnek az alakjai).?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.13. 19:58:39

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): és igen, igazam volt Swifttel kapcsolatban, tényleg ő alkotta Esther Vanhomrigh névből.
de van olyan istenség, hogy Phanessa, gondolom, a kettőből gyúrta össze.

Hozzá Szóló 2010.12.14. 10:07:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Igen, 80 év múlva már valszeg nem.
De most MOST van. És most épp MOST okoz majd gondot, amikor a szomszéd néni hülyén néz tök jogosan, a többi gyerek csúfolódik (érthetően) meg a többi szülő is döbbenten néz.

Kolompár Szamanta.
Nagyegyházi Kevin.
Endrődy Dzsennifer.
Szentiványi Martin.
Nádas-Szabó Pamela.

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Amúgy igen, az Iván egyáltalán nem magyaros, pont úgy, ahogy az Igor. Persze, lehet használni, van, aki kedveli ezeket a szláv neveket, de ezek akkor is szláv nevek. És emiatt furák.

Hozzá Szóló 2010.12.14. 10:27:40

@vészmadár (pica pica):

Lehülyézel egy egész iskolai osztályt? Azon röhögnek a gyerekek, amin akarnak. És azon is fognak röhögni, ha tetszik, ha nem. Ez a hozzáállás emlékeztet a suli alsóbb osztályaira, amikor a tanítónéni közli velünk, hogy "ez nem vicces", de közben az egész osztály sikítva röhög. Nem fogja tudni megszabni a gyerekeknek senki. És bocs, de nekem se. Kevin az szánalmas és kész. Kimondod és röhögök. Ennyi. Nincs ezen mit magyarázni. Persze, bármi lehet a neved, anyakönyveznek és ennyi. Kovács Fűrész is lehetsz. És elmagyarázhatod, hogy nincs ebben semmi vicces. Főleg annak, aki megszokta, hogy Fűrész a gyereke, meg már 10 éve Fűrész a szomszéd gyereke. Az első pár napban szokatlan és utána a világ legtermészetesebb dolga. Utána...

"de épelméjű érve nincs a Kevin névvel szemben, ami pontosan ugyanolyan értékű, mint mondjuk a Simon, a Sarolta vagy a Kenéz."

Nincs is semmi ÉPELMÉJŰ dolog a Kevinnel szemben.
A lila hajnak és a két fülbe tett fültágítónak, a nyelvpiercingeknek, a kimetszett csiklónak, a horogkeresztes tetkónak, ezeknek mind van létjogosultsága. Lehet csinálni. Tök jó.
Az általad fölsorolt nevek már régen meghonosodtak és nem hangzanak hülyén.
Az általam fölsoroltak meg 10 emberből 9nek viccesnek hatnak. Ez a tény, a többi meg értelmetlen rizsa. Itt csak erről van szó, nem arról, hogy ne lehetne élni Kőműves Kevin Martinként. Lehet, bizonyára isteni érzés ilyen névvel élni, én saját magamat és a normális barátaimat illetve gyerekeinket, ha lehet, megkímélném ezektől a dolgoktól.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.14. 17:54:22

@Hozzá Szóló: az általános iskolások, meg a - ne haragudj, de ezek után nem tudok mást mondani, mint hogy - hozzád hasonlóan retardáltak azon is röhögnek, hogy Lord Sandwich, érted, egy kaja a csávó neve. Meg azon is, hogy szexuális felvilágosítás órán kukit mutatnak. A saját nyomorodon és ostobaságodon nevetsz, lásd már be. 80 év múlva mitől lenne megszokott, ha soha senki nem adna más nevet, mint az eddig megszokottak?

Egy Rezsőt vagy egy Gerzsont sztem százszor jobban kiröhögnek, pedig bevett nevek.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.14. 18:14:44

@vészmadár (pica pica): Arrol nem is beszelve, hogy egy szep, hagyomanyos magyar nevvel is nagyon lehet am szivni, ha az embert kulfoldre eszi a fene. Akkar mar inkabb a Martin vagy a Kevin, nem?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.14. 19:22:24

@Hozzá Szóló: amikor megjelentek az első Zsanettek, pl. akkor is furának hatottak, és mibe fogadjunk, hogy ugyanezeket szajkózták. most meg senki nem akad fenn rajta. lépj túl rajta.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.14. 19:24:21

@Hozzá Szóló: tévedsz, Magyarországon nem lehet bármi a neved, csak ami benne van az utónévkönyvben. ha olyat akarsz, ami nincs benne, akkor külön kell kérvényezned, és majd az MTA eldönti, hogy lehet-e.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.14. 19:27:21

@vészmadár (pica pica): vagy esetleg a régiek feltámadnak újra. régen volt egy csomó Sári néni, az én korosztályomban egyet sem ismerek, viszont egy csomó ismerősöm kislánya lett Sára. ez van, vannak divatok.

Hozzá Szóló 2010.12.15. 11:50:00

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

No én nem hiszem, hogy Kovács Fűrész utóneve elbukna akár az MTA-n, akár egyéb hivatalon ebben az országban, ahol Dzseniferek meg Dzsokik meg Kevinek, Martinok vannak :D

Hozzá Szóló 2010.12.15. 11:52:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Most legyek őszinte? Ki a faszomnak hiányzott ilyen név is, hogy Zsanett? Kinek? Minek? De az első hangzásra se volt ennyire idegen. Az amcsi filmeket és az amcsi életstílust kell nekünk importálni, majmolni, akár küszködve is, hogy Kevin meg Dzsenifer, értem én, hogy bármit lehet, de azért álljunk már meg egy pillanatra és gondolkodjunk el, hogy ennek van-e értelme és egyáltalán kinek az érdeke ez az egész. A gyereké egész biztosan nem.

De tudod, legyen a te gyereked Lakatos Dzsenifer Zsanett, ha meg az én kölyköm kiröhögi, akkor meg hadd ne szóljak rá, hogy viselkedjen, mivel én is röhögök, mert miért ne tenném. Te jó isten

Hozzá Szóló 2010.12.15. 11:57:36

@vészmadár (pica pica):

"az általános iskolások, meg a - ne haragudj, de ezek után nem tudok mást mondani, mint hogy - hozzád hasonlóan retardáltak azon is röhögnek, hogy Lord Sandwich, érted, egy kaja a csávó neve."

Mi szendvicsnek hívjuk a kaját, igen, elsőre tényleg vicces, de ez egy angol név. És előbb volt név a Sandwich, mint kaja. Ezt érdemes tudni. Te vajon tudod? Milyenek a hozzám hasonlóak? Meg én? Hm? Milyen? Nem tetszik, hogy kilöhögöm a balátod nevét, hogy Kolompál Lenátó? :D
Nehogy a gladiátorképzőben találd magad balátom :D
Kisgyerekes és nevetséges mindenki, aki röhög a hülye neveken? Csak te vagy normális és felnőtt? Mindjárt körberöhöglek okoska :D
Pffff....

"Meg azon is, hogy szexuális felvilágosítás órán kukit mutatnak. A saját nyomorodon és ostobaságodon nevetsz, lásd már be."

Nem, most igazából rajtad, mert te komolyan elhiszed, hogy normális dolog egy gyereknek ilyen idióta neveket adni. Erre már nincs mit mondani, csak röhögök rajtad, ennyi. Neked van nyomorod, meg jó szar ízlésed, hogy még véded is az ilyen idióta neveket meg azokat, akik így röhögtetik ki a saját gyerekeiket. Szánalom.

"80 év múlva mitől lenne megszokott, ha soha senki nem adna más nevet, mint az eddig megszokottak?"

Jólvan, ismételgesd és akkor biztos jó lesz neked :)

"Egy Rezsőt vagy egy Gerzsont sztem százszor jobban kiröhögnek, pedig bevett nevek."

Persze, Rezsőt jobban kiröhögnek szerinted, mint egy Renátót meg KEVINT :D

A Tyne folyó déli partja 2010.12.15. 20:14:59

@Hozzá Szóló: pedig de. ugyanis van egy nagyon fontos különbség. elmondjam, vagy rájössz magadtól?

Hozzá Szóló 2010.12.16. 10:43:18

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Okíts! Mondjad, mondjad :D
Még több Dzsenifert meg Kevint az országba :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 12:39:07

@Hozzá Szóló: igen, tudom, hogy a csávó volt előbb. Ezért írtam épp példának, hogy azon is csak az röhög, aki ezt nem tudja. Ennyi.

De mivel látom, hogy semmi máshoz nem tudod a dolgokat mérni, mint hogy te, láthatóan retardáltként, min rihegsz-röhögsz, ezt a vitát nem folytatnám. Ha majd megy az értő olvasás, akkor próbáld megéreni: Én sem nevezném a fiamat Kevinnek, ahogy Rezsőnek sem. Nem tetszenek ezek a nevek, ennyi. Érvet nem tudsz elelne hozn, amikor azt mondod, a Kevin hülye név, akkor nem tudod megindokolni, mi benne a hülye, azon túl, hogy NEKED szokatlan.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 12:45:28

@Hozzá Szóló: amúgy: a Fűrész valszeg elbukna, ahogy nem engedték a Dömper-t, a Kazetta-t vagy a Realmadrid-ot sem.

Amúgy az ellen megint csak nem tudnál értelmes érvet mondani, a régi nevek ugye mind ilyesmiket jelentenek, de hát nyilván nem kell elmondani.

Én plö András vagyok. Akkor most nevessünk, hogy hogyan lehet valakinek az a keresztneve, hogy

András = Ember
Dóra = AjándéK
Zoltán = uralkodó
Viktor = Győztes, győző
Levente = Vitéz

Higgy amit akarsz, ostoba és retardált vagy, ezt az egyet mondod csak el magadról a véleményeddel, kb. a 8 évesek szellemi szintjén (Amúgy a kisebik öcsém plö 14 éves, az osztálytársai között van Szimonetta, Borostyán és Mirandolina is, érdekes módon, a 10 évesek egyiket sem röhögik ki. Ők ezen már túl vannak. Te még nem.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 12:46:29

@vészmadár (pica pica): pontosítva, nehogy ebbe köss bele: már 10 évesen sem röhögte őket ki senki.

lárvalányhaj 2010.12.16. 13:20:48

@vészmadár (pica pica):

Az András az Andreiasz görög szóból ered, ami azt jelenti, hogy "férfias". Önök az "anál-retentív Lárvalányhaj okoskodása 5 percben" című műsorunkat hallották.

lárvalányhaj 2010.12.16. 13:28:10

@vészmadár (pica pica):

Nekem az a bajom a Kevinnel és Vanesszával, hogy ez olyan, mintha a gyerek nyakába akasztanának egy táblát azzal a felirattal, hogy "Anyuék buta, műveletlen, kizárólag a tévéből tájékozódó kőbunkók". Nem az a bajom ezekkel a nevekkel, hogy nem magyarok, hanem hogy egy bizonyos kulturális hovatartozást jeleznek, ami nem túl szimpatikus a számomra.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 13:34:15

@lárvalányhaj: ugye a legtöbb indoeurópai nyelvben a férfimeg az ember ugyanaz a szó (navajonmiért?:)

A problémádat én értem, meg fel is fogom, és igazad is lehet, de hát ugye ahogy bedemarci kifejtette, már csak két nevet lehet ideológiai szempontból semlegesen egy fiúnak adni: András és Tamás.

(A Kevin név persze ilyen értelemben elég rossz választás, de nem rosszabb, mint 2010-ben Máriának nevezni valakit. _Vagy Kenéznek, Ögödejnek, Kurszánnak:)

lárvalányhaj 2010.12.16. 15:45:47

@vészmadár (pica pica):

Igen, az Ögödej és a Kurszán politikailag elkötelezett retardként definiálja a szülőket, a Kevin és a Vanessza ellenben politika iránt nem érdeklődő szokványmagyar natúrretardként.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 15:46:57

@lárvalányhaj: mondom én, végül mindig oda lyukadok ki sok gondolkodás után, ahonnan eleve is elindultam, hogy rajtam kívül mindenki hülye és gáz:)

Hozzá Szóló 2010.12.16. 16:07:45

@vészmadár (pica pica): Nagyon küszködsz, látom :D
Most már elhiszem, hogy te egy nagyon-nagyon-nagyon komoly ember vagy! Nem kell tovább bizonygatnod, hidd el :D

Most jobb? :D

Hozzá Szóló 2010.12.16. 16:08:38

@vészmadár (pica pica): Amúgy meg retardált a jó kurva anyád. Most jó?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.16. 19:37:33

@Hozzá Szóló: te tényleg ennyire buta vagy, vagy csak teteted? hol olvastad, hogy nekem tetszenek ezek a nevek??? én ugyanúgy nem adnám a gyerekeimnek, csak azt próbálom neked itt magyarázni, ami mögötte van, hogy most furának hangzik, de ugyanígy a Zsanett is annak hangzott nyolcan éve. vagy pl. hány 70 éven felüli Balázs bácsit ismersz? Vagy Attilát? pedig ezek tök gyakori nevek, senki nem akad fent rajtuk. öregember mégse nagyon akad belőlük, vajon miért?

és azért fogják engedélyezni a Kevint pl., mert ha nem tudnál róla, ez egy létező név. attól még elég régóta létező (s gyakori is), hogy Magyarországon nem volt szokás. A Fűrészt meg azért nem, mert azt jelenti, amit. nem egy aranyos kis állat (Őzike), nem egy virág (Virág, Flóra, Rózsa), hanem egy szerszám, olyat nem fognak engedélyezni.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.16. 19:42:50

@vészmadár (pica pica): arról nem is beszélve, hogy ha mondjuk (mivel divat), 10 éves korára 8 Martinnal találkozik, mert van három az oviban, meg kettő a suliban, meg egy a szomszédban, akkor miért is nevetné ki? hiszen úgy nőtt fel, hogy ez neki totál megszokott név.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.16. 20:13:08

@Hozzá Szóló: nem. Egyszerűen nem ütöd meg azt a szintet sem, hogy élményt merítsek belőled. Most jobb?:)

lárvalányhaj 2010.12.16. 23:41:07

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Pedig Kovács Fűrész ott ülhetne az első padban Horváth Kalapács, Kiss Bunkó, és a kis eminens Szabó Öntözőkanna mellett.

lárvalányhaj 2010.12.16. 23:51:31

Egyébként Amerikában bármilyen nevet lehet adni a gyerekeknek, amit a népek ki is használnak. És jellemzően ott sem az elit rétegek szórakozása az, hogy mindenféle csiricsáré neveket adjanak a gyereknek (Rondisha, Aquanetta, Chiquitar, Chiqwetta, Shonda stb.), hanem ugyanazoknak, akik az öles méretű fukszok és a stricibunda viselését is elterjesztették.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.17. 07:12:24

@lárvalányhaj: Már megint csak Kurt Vonnegut-hoz kell visszanyúlnom, de ugye ha olvastad a Börleszk-et tőle, akkor csak annyit mondanék, én szívem szerint Andrew Mókuscickány-13 Schönfuss lennék.

Hozzá Szóló 2010.12.17. 10:27:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): tetetem hoty hejesen irok

Te meg még játszd a hülyét tovább, ha jólesik :D

A Tyne folyó déli partja 2010.12.17. 14:15:56

@lárvalányhaj: na, pont ezt akartam irni meg tegnap. miert nem azokat szidja ez az ostoba? ott lehet akar Szekreny is a gyerek, vagy Laptop. esetleg adhatsz lanynevet fiunak, vagy forditva.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.17. 14:38:13

@lárvalányhaj: az elit olyanokkal szórakozik, hogy számozza magát, mint a királyok (meg a marhák és a kutyák), ugye III. Chandler von Trott, hehe

vagy ugye Asimov a Gyilkosság a könyvvásáron c. könyvében kitalált egy nevet, ami nincs, de direkt egy szart, hogy senkit ne zavarjon.

Nah, kit ismerünk akit így hívnak: Gwyneth?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.17. 18:27:55

@vészmadár (pica pica): na, ez a halálom, mikor a szülő ugyanazt a keresztnevet adja a gyereknek, mint az övé. teljes a kavarodás, hogy kiről is beszélnek. pláne, ha mondjuk három generáció van együtt, lány, anyuka, nagymama, és mindet ugyanígy hívják. férfinépet szintén.

amúgy volt egy amerikai kollégám, úgy hívták, hogy Ocean. másik amerikai ismerős tesóját hívták Kasonnak (Jason helyett K-val).

és ugyanez itt, angol nevekkel. mikor gyerekekkel dolgoztam, tele volt Connorral (különböző változatban), meg Bradleyvel, Jordannal, Brandonnal az iskola. beírtam a mi adatbázisunkba (14 ezer dolgozó), alig-alig fordulnak ezek elő. azt ezt viselők még nem nőttek fel. ez van, mindenhol vannak névdivatok.

aribeth 2010.12.17. 19:05:02

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Attól én is hülyét kapok. A nővéremet úgy hívják, mint az anyánkat* (aki pedig az anyai nagyapám nevének női változatát kapta), és ha fiúnak születek, ugyanaz lenne a nevem, mint az apámnak és a nagyapámnak. Így viszont úgy hívnak, mint az apai nagyanyámat.

Az én halál egyszerű nevem nem menő már legalább harminc éve, alig találkozom vele. Örülök neki.

StirlitZ 2010.12.22. 18:20:11

@Hadrian77: Egész pontosan: A futball úriemberek sportja amit huligánok játszanak, a rögbi pedig a huligánok sportja amit úriemberek játszanak. - Churchill

Hozzá Szóló 2010.12.23. 14:39:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Nem mindenki akarja ebben az országban, hogy hülye amerikaiakról vegyünk mintát, főleg gyerekekkel kapcsolatot kérdésekben. Amúgy meg a jó kurva anyád az ostoba, kis hülye.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.23. 16:55:13

@Hozzá Szóló: Hülye kis troll, még mindig nem unod? Fáj neked, hogy más gyerekét hogy hívják?

A.V. 2010.12.23. 17:14:31

@altoid: Neki fáj te kis szardarab, amikor röhögnek rajta, a normálisak, akikhez te nem tartozol, te kis senki. Most jobb? Mi az anyádat nyomod magad itt, élőben is ekkora nagy az a mocskos pofád?

A.V. 2010.12.23. 17:27:25

Hogy belejöttem a kommentezésbe :D

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.23. 19:30:13

@A.V.: nehéz nekem elképzelni, mitől normális az, aki más nevén röhög, de biztos csak bennem van a hiba. Amúgy elmehetsz a halál faszára, pörögni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.23. 21:48:24

@altoid: ne izgulj, szegény biztos a saját rossz tapasztalatait éli meg Gerzsonként vagy Erzsóként:)

A.V. 2011.08.08. 16:08:29

@altoid: Esetleg élőben legyen ekkora pofád édes barátom. Kis szemembe mondjad ezeket, te bátor netvitéz :D
süti beállítások módosítása