Az olvasói rovat - Az online pókeres

2010/10/31. - írta: Modor Tibi

Üdv!

Láttam, hogy született már alkotás „a modoros pókeres” témában, de az online alfajról méltatlan módon még nem (találtam). Ha megüti a szintet, akkor „haccójon” a közösbe, ha nem, akkor meg a levesbe. Csatoltam.

Huácsá!

 

 


Az online pókeres

„Szevasz Tuba, rég találkoztunk, mi a harci helyzet? Csajom? Még a Szilvivel vagyok, bár most épp összevesztünk. Legalább több időm van játszani. Poker Starson, tudod. Tolom a csillét ezerrel. Muterék meg állandóan csipognak, hogy „ez csak szerencsejáték” meg hogy „ez nem munka”, hiába mondom nekik. Ülnének csak be egyszerre 6 asztalra napi 10 órában, mint én… Hát nem is szerencsejáték, inkább kemény szellemi munka…

Ja, suliban most halasztok. Az elmúlt fél év nagyon összejött, gondolkodtam is rajta, hogy otthagyom az egészet a vérbe. A lényeg a jó bankroll menedzsment, de tudod te... Ja hallod, ezt el kell mesélnem! Múltkor neveztem Sunday Millionsra, buborék előtt belimpeltem a gombról, kézbe’ király pár, srác flopon előad egy amatőr blöfföt, check-raise, reraise, szépen behúzom a csőbe, ő all-in, én call, erre bazmeg runner-runner ledobja neki a két párt és lemákol. Hát nem fish az ilyen? Egy szaros 8-10 offsuit, érted? Mindegy, cashen gyorsan visszahoztam a beülőt, de az ilyeneket akkor is agyonverném klopfolóval. Ja, azt mondanom sem kell, hogy egyszínű lapokkal csak 2%-kal vagy menőbb flop előtt. Sok láma meg rögtön magához nyúl, ha egyszínűt kap, aztán alig tudod kicsavarni a kezükből. Kézbepárok dettó. Mer’ hogy majd riverre beadja a szettet. Pföhh! Jön veled végig, aztán behúzza az 5%-ját. Hagyjuk is…

Te nem szoktál játszani? Haverokkal, albérletben? Az is jó, én is úgy kezdtem... Szombaton, nálatok? Fősulis arcok, aha. Ezres beugró, aha. Ne haragudj, de ez nem az én asztalom, ha érted mire gondolok. De tényleg ne vedd magadra! Néha ugyan még leugrom egy rebuyos deepstackre a Royalba’, de csak a feeling kedvéért, ugye. Esetleg ott megtalálsz, ha játszani akarsz velem. Van egy-két érdekes arc, de az egész hely egy vastag falú akvárium. Srác is múltkor bejön minraise-zel UTG-ből, aztán a nutflös ellen hadakozik egy csicska ászpárral a kezében... Bah! Ki az a hülye, aki így játssza meg, most szerinted? Nem emelsz három vakot, aztán mindjá’ minden szarral bejönnek. Jack-nine pikk, az a favorit. De az élő póker nem nyerő, kevés az 1 asztal, no… Hogy mennyit nyerek? Figyi, nem szeretnék most felvágni ezzel, szóval legyen elég annyi, hogy okosba’ kell kiutalnom, mer’ ekkora összegre már az APEH is felfigyel. De vannak jogászismerőseim, szóval megoldom, érted. Persze hogy illegális!... Legjobb helyezés? Talán egy final table 5. hely a keddi short-handed bajnokságon. 500 dodó. De az SNG jobban fekszik… Jut eszembe, nem kell véletlen a Brunson féle Super System könyv? Én már oda-vissza kiolvastam vagy fél tucatszor, kívülről fújom. Sokat fejlődik tőle a játékod, megéri. Pár hónapja még nullszaldós voltam, mióta elolvastam meg masszív profit… 4 rongyér’ viheted, sok? Nyugavér haversrác, többszörösen megtérül, nekem elhiheted!… Tervek? Hát jövőre egy WPT, két év múlva egy WSOP Main Event igazán beficcenhetne, aztán meglátjuk. De nem szatellitről, hát kinek van ahhoz türelme? Ideje a filc mellett is valami maradandót alkotni… Hogy érted, hogy konkrét tervek? Most mit mondjak neked, ez nem elég konkrét? Szerinted mit érek majd a külkeres diplomámmal? Persze, majd éhbérért megdöglöm… Milyen adó meg nyugdíj?

Öcsém, egyszer kell megnyerni egy nagyobb versenyt, és életed végéig szürcsölheted a Roy Rogerst a Bahamákon. Ebben van a jövő, jobb ha te is rákattansz! Jótanács: a gumipénzes játékot felejtsd el, először freerollokkal kezdjél, aztán csak szépen okosan fölfelé, hamar beletanulsz! Minden benne van a könyvben. Nézd, itt van nálam, tessék, vigyed, aztán majd később odaadod a pénzt! Ja és ne feledd: a szabályokat megtanulni 5 perc, de profin játszani egy élet is kevés… Na figyi, nekem mennem kell, mert 7-kor indul egy bajnokság és 30 rongy volt a beugró, szóval nem akarom lekésni. Persze, még beszélünk… Én is örülök, hogy találkoztunk, csövi!”

Ben Harding 2010.10.11.

148 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stiel 2010.10.31. 07:26:52

Ismertem egy horvát srácot, aki matematikus szakot hagyta abba póker miatt. Mondjuk angolul a modorosságok nem jöttek át (vagy eleve nem is volt az), de az életpálya asszem hasonló.

Motorpenis 2010.10.31. 07:32:41

Szerencsére nem értettem, miről rizsál ez a szerencsétlen, de elég visszataszító. De jó, hogy nincs egy ilyen ismerősöm sem, és nem is ismerek egyetlen hasonló "szellemi munkát" végzőt sem.

"Szellemi munka"?

lárvalányhaj 2010.10.31. 07:37:40

A Poker Stars, öregem, az teljesen kész van, annyi ott a donkey meg a fish, hogy öröm nézni...

Szerencsejáték? Muhaha, ugyan már! A szerencse csak rövid távon játszik be, hosszabb távon a véletlen tényezők kiegyenlítik egymást, és csak a tudás számít.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.10.31. 08:52:07

úgy örülök, hogy nem értem, miről vakerál ez a műmodoros műmájer.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.31. 09:09:59

Kiraly poszt! A csoka eros rokonsagot mutat a modoros szerencsejatek-fuggovel. Ami nem veletlen, hiszen az is (persze, szellemi munka, muhahaha!)... Fogadok, hogy harmincevesen a szuleivel lakik, na es persze az is sokatmondo, hogy a konyvetol csak jo penzert (es ugy tunik, hogy menokemnek 4 ezer Ft meg jo penz) hajlando megvalni. Egyszerre szanalmas es taszito, igazi modoros-poszt!

Mc_Fly 2010.10.31. 10:15:32

Az ilyen ügyeskedő emberfajtát de gyűlölöm.. Büszkén magyarázza, hogy neki tanulás meg munka nélkül is megy, pedig dehogy megy.

Daniel Murphy 2010.10.31. 11:12:11

Hú, nagyon jó a poszt. És amikor ELMESÉLI a bad beatjét, érted, felkoncolnám.

bajor gizella 2010.10.31. 12:30:33

nekem van ilyen ismerősöm. a szobájában mindig majdnem sötét van, és játék közben a kishangszóróból géphangon örjöng a metallicától az enter sandman. a barátnője a gép mögötti heverőn ül várakozótartásban ha gabika esetleg kér még egy redbullt vagy valami ropogtatnivalót. azért hagyta ott a kommunikáció szakot, mert túl sokat kellett tanulni:)
ütném. főleg mikor arról értekezik jobbára magával, hogy a zemberek mennyit tudnak sápitozni hogy nincs pénzük, pedig mennyire egyszerű. és hogy elöször ő is a szabadidejéből CSIPPENTETT le pár órát.( meg a nagymamája temetésére félretett 300 ezerrel kezdett el játszani, és számára hihetetlen hogy aki mondjuk munkanélküli annak nincs ennyi félretett pénze. vagy nem két pusziba meg egy ischlerbe kerül előszedni.)

igorka10 2010.10.31. 13:48:45

@bajor gizella: "( meg a nagymamája temetésére félretett 300 ezerrel kezdett el játszani, és számára hihetetlen hogy aki mondjuk munkanélküli annak nincs ennyi félretett pénze. vagy nem két pusziba meg egy ischlerbe kerül előszedni.)"

Ez jobbvolt mint a post, pedig az se semmi, köszönöm :)

sTormy 2010.10.31. 13:52:23

Egyszer feliratokat készítettem egy szerencsejátékfüggős amerikai dokumentumfilmhez, és abban is volt egy csóka, aki előadta, hogy tök hülyeség dolgozni, amikor fogadni meg onlájnpókerezni is lehet, és hogy nem is érti, mások miért dolgoznak. Mindezt össze is foglalta frappánsan a következőképpen: "Hát mér? Megélek én így is! Kapom a segélyt, anyám fizeti a számláimat, nincsen nekem gondom!" És mélységesen felháborította, hogy a kilenchónapos terhes élettársa nem így gondolja.
Mindezt azért mondtam el, mert ha a fenti duma tipikusnak mondható, akkor hajlandó vagyok elhinni, hogy a filmben ábrázolt élethelyzet is valódi.

Motorpenis 2010.10.31. 17:00:12

@Streil ezredes: Te viccelsz? Szar kis tarkólövéssel elintéznéd? És hol marad az élvezet? Levinni a pincébe, aztán vascsővel ütlegelni, de életben kell tartani. A harmadik napon, amikor feltámadna, kivinni az erdőbe, és élve eltemetni, majd lehugyozni a földkupacot.

Agent Cooper 2010.10.31. 18:21:37

2 alpítus van, mindkettőt ismerem.

1. A teljesen lúzer szerencsejátékfüggő, aki úgy áll hozzá, hogy nincs mit vesztenie, és a ritka nyeréstől teljesen beindul a fantáziája. Magyarország sok ilyet ki tud termelni, csak sajnálni tudom őket, őszintén.
2. A másik az ésszel játszó matematikus alkat, aki nem akart egy irodában megrohadni egész életében, ezért inkább ezt választotta 5-7 évvel ezelőtt, amikor még az USA-ban nem volt tiltott a játék. A játék neki arról szólt, hogy kis tételekben, hosszú távon a szerencsefaktort minimalizálva lényegében a pénzszóró amerikai butáktól nyerték el a pénz. Ha úgy tetszik, a hülyeség vámosai voltak.

A második típus egy időben működőképes megélhetési forrás volt, ettől terjedt el, hogy ez észjáték, és hogy ebből meg lehet élni. Sajnos mivel egyre kevesebb totál hülye játssza a játékot, ezért a szerencsefaktor az idők során egyre nagyobb lett. Minden csoda 3 napig tart.

Patrick Bateman 2010.10.31. 20:29:33

Függőség? Jaj, ne gyere már te is ezzel a szar dumával, esküszöm, tisztára, mint a Kriszti. A múltkor is addig rinyált meg hupákolt a fülembe, míg bepöccentem, te ismersz, Sanyi, engem kenyérre lehet kenni, de amikor hónapokon keresztül valaki módszeresen baszogat, hogy álljakmánle, hát nálam is elszakad a cérna. Jójó, volt aztán kis mosolyszünet, látletesdi, meg minden, meg pár napig anyucinál lakott, de aztán csak visszatalált, hiányzott a bömös a segge alá, ja.
Az építkezés? Hát figyelj, Sanyi, az az igazság, hogy én arra jöttem rá, hogy tiszta nagy faszság az embernek harmincévesen röghöz kötnie magát. Tudod te, mi lesz tíz év múlva? Egy év múlva? Vagy akár holnap? Ez csak egy magyar mánia, hogy mindenki épít egy kurva nagy házat, de akkorát, hogy hetente egyszer találkozik benne a család meg dzsípiesszel találsz el a budiba, szauna, médiaszoba, kisfaszom. Közben persze rámegy minden pénzük, jól összevesznek, elválnak, és a végén úgyis el kell adni. Amerikában sokkkal értelmesebben csinálják az emberek: tíz évente másik állam. Házat meg csak bérelni. Szerencsére haverok segítettek, egész jó áron ki tudtam belőle szállni, gyakorlatilag a hitelt is le tudtam így zárni, na jó, szinte, csak kicsit kéne még hozzátenni, a kurvaannyát a svájci francknak. Kriszti persze húzta a száját, de hát ilyenek a csajok, nem? Bekattant nála a fészekrakási ösztön, de meg is mondtam neki, hogy az nem megy, hogy minden héten az ikeában hosszúhétvégézünk.
Na, de azért is hívtalak, hogy most egy nagy dobásra készülök. Részleteket nem nagyon mondhatok, haversrác vagy, Sanyi, de biztos megérted, hogy ez bizalmas. Nagy vonalakban arról van szó, hogy három és fél év kilogolt játszmaanyagát elemeztem, és találtam egy hibát, mit hibát, egy orbitális bugot az Unin, frankón. Na, ezt kéne kihasználni, de ez egy van tájm csensz, ha bejön, biztos bezárják, no ripláj, de előtte én megkopasztom őket, höhö.
Ehhez kellene némi stex. Te már a múltkor is nézegetted a Kriszti bömösét, nem? Szinte új, a műkörmöshöz jár le vele, meg uszizni, alig van benne kilencvenezer. A tót rendszámot meg már intézik a spanok. Neked megszámítom, így, barátok közt, kettőfélért. Ne picsogj már, bazd meg, mi az, hogy nincs pénzed, csődbe ment a Bitumex, vagy mijafasz? Na, kettőért?

Pripyat Zone' 2010.10.31. 21:05:41

@Patrick Bateman:
első két sor után abbahagytam

Patrick Bateman 2010.10.31. 21:16:01

Na neee, ennyire rossz volt?

Rich.mond 2010.10.31. 21:16:09

@Patrick Bateman: én végigolvastam :) Hihi, jó volt :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.31. 21:44:55

@Patrick Bateman: én meg kétszer is élvezettel olvastam végig, ez az.

AnarchoAteista 2010.10.31. 22:01:21

Kiváló cikk, Purl! Este egy deepstack a dungeonban? ;)

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.10.31. 22:03:53

@Patrick Bateman: Ez olyan életszagú volt, hogy hátrahőköltem. :D

Paulybird 2010.10.31. 22:08:54

Nekem van egy nemmodoros cimborám, aki egy időben keresett azzal egy kis mellékest, hogy pókerezett.
Alapvetően akkor beszélt a pókerről, ha kérdeztük, hogy nahogymegy.
Valaki írta itt a tutit, kb ezt mesélte ő is. Amikor bejött a póker, akko napi egy két órát játszott, és kopasztotta az amcsi fiseket. Egy két évig ment a dolog, de aztán elvégezte a sulit, és azt a pár órácskát hazsnosabban is el tudja tölteni, meg ő mondta, hogy amíg új volt a dolog, addig sok idióta szórakozott azzal, hogy elszerencsejátékozta a pénzecskéjét, és még az ő tudásával is jó lehetett lenni, de aztán a hülyék szépen elfogytak, meg elbukták a pénzüket, meg egyre több jó játékos meg hivatásos keletkezett, míg ő nem óhajtott napi hat nyolc órákat ezzel szopni, meg könyveket kiolvasni. Úgyhogy amikor kezdett egyre kevesebbet nyerni, akkor szépen hagyta afaszba az egészet.
Hát így is lehet, szerintem ő kihozta a maximumot ebből az egész buziságból.

dellaratta 2010.10.31. 22:15:38

@Patrick Bateman: tót rendszám adja.. még ha a kocsit ingyen adnák vele, akkor sem vállalnám be:D

kicsibuta 2010.10.31. 22:39:47

Nem modoros, ám szintén pókerfüggő ismerősöm 1,5 milliót bukott a dolgon - ezzel még nem akasztott volna ki nagyon, de elmesélte mellé, hogy valami MLM-szarban is benne van, meg valami vallási szektában is. Akkor esett le, hogy pszichiátriai eset - menekültünk is gyorsan a közeléből.

2010.10.31. 22:41:10

Gondolom, a sráckarika nyomja majd keményen a multiaccounting-ot is a _hétórási_ bajnokságon a virtuális zöld posztós asztal mellett... És természetesen az összes regjéhez ugyanazt a számlaszámot adja meg, hehe, mert ugye ilyen nüanszokra már nem figyel. Aztán meg csodálkozik őkelme, hogy miért vágják ki a championshipről, mint a diarrés macskát.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.10.31. 23:48:48

@Patrick Bateman:

Egyrészt nagyon jó, másrészt vinném a Krisztit másfélért, remélem nem értettelek félre.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.31. 23:53:15

@Patrick Bateman: Csak gratulalni tudok. Remekul irsz, egyszer mar egy fullos poszt is bejatszhatna, nem?

Toeck Filkow 2010.11.01. 00:12:40

@Motorpenis: Nem föld-, hanem szarkupac lesz a sírján. Már viszik a fiúk.

www.youtube.com/watch?v=zpk4it01aLE

Patrick Bateman 2010.11.01. 00:19:27

@Levéltáros: Tijedé, tesó, csapjálbele. Csak aztán virítsd a lóvét, mert a Szásának is lógok egy mihállyal, és az az álmoskönyv szerint nem jó jel.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.11.01. 00:54:24

@Patrick Bateman: @Modor Tibi:
Követelem, hogy Patrick Bateman kommentje kerüljön fel valahogy a poszthoz, akárcsak egy utólag hozzáfűzött link formájában. Zseniális. :))))

Blogger Géza 2010.11.01. 01:24:37

@Patrick Bateman: Remek kiegészítés.

Apropó, Bitumex? No de hová lett Dezső???

Sanz 2010.11.01. 01:57:39

Tisztán angolul jobban hangzott volna. Ez pont olyan angol-magyar keverésben, mint amikor WoW-osok beszélnek hasonló módon a jázékról. A legjobb mind a pókert, mind a WoW-ot csak angolul beszélni (legalábbis személy szerint én úgy szeretem), mert különben szörnyű mixelések (distortion-ök) jönnek ki belőle...

pakesz (törölt) 2010.11.01. 02:30:22

nekem hianyzott ebbol az elo pokerezesnek a lenezese
vagy forditva nem tudom, de elmeletileg az asztali pokernel az ellenfelbol kell keszulni es nem a szerencsebol...

pakesz (törölt) 2010.11.01. 02:33:17

@Patrick Bateman: "hogy minden héten az ikeában hosszúhétvégézünk."

ilyet kerek!!!
egy hosszuhetveget!!!

pakesz (törölt) 2010.11.01. 02:36:56

na de komolyan a Pókerarcok 1998 az alapmu nem?
meg is nezem valamikor annyira kedvet kaptam hozza

szepi79 2010.11.01. 03:43:28

@Sanz: dögöljek meg, de nekem is pont a wow jutott eszembe, azok (illetve hát mink) tudnak (tudunk) ennyire elvontan szakkifejezésekkel kommunikálni, hogy aki nincs benne a zsargonban, assetuggya, angol-e vagy jiddis.

nem várt fordulat 2010.11.01. 05:45:12

köpjetek le, de magamra ismertem, és nem félek beismerni. összehoztam belőle egy utat kovenhaven, meg egyebek, 50$ -ból csináltam 1600-at az "amerikai fishek" -ből, stb... az egyenlegem?

nyilván minusz.

előljáróbab szeretném, ha tudnátok, hogy én abban hiszek, hogy fogyni nem lehet mozgás nélkül, pénzt meg nem lehet keresni munka nélkül, legalábbis úgy nem, hogy a tükörbe tudjak nézni. én legalábbis ezt gondolom.

húztak le a royalban, egy óra alatt 80e -t hagytam ott. mikor elmeséltem, akkor kérdezték, és volt ott egy ilyen meg egy ilyen csávó? na, azok négyen öten összejátszanak.

viszont: ez egy olyan fasza szerencsejáték, ahol a lottóval ellentétben tényleg minimalizálni tudod a szerencsefaktort, ahogy egy előző hozzászóló írta. és igen, ha itt megélhetésre, pénzre mész, akkor nagyjából úgy néz ki a dolog, hogy "dob, dob, dob, dob, dobsz megint, dob, dob, limp - dob, dob, dob, stb..." és néha 2 órán keresztül nem csinálsz mást, csak dobod el a lapokat. nekem nem ment a több asztalon játék, nyilván ezért szeretem jobban az élő játékot.

ki lehet ezt figurázni, és ami itt áll, jogos is. ámbátor ha valaki, ugyanúgy, mint bármi mást, komolyan vesz, időt és energiát fordít rá, akkor tud ez konkrét munka lenni. van pszihológiája, nyilván nem megkerülhető dolog, hiszen már a modoros is írt róla, (ajánlom letöltésre a TILT nevű "sorozatot"), és vannak, akiknek ez nagyon bejött.

és ez nem valami nagy bölcsellet, de minden érmének két oldala van. 3000 forintért tíztől hajnali ötig a haverokkal: priceless. még akkor is, ha (ahogyan az elején mondtam) magamra ismerek az olvasottakból.

az írással kapcsolatban pedig: nagyon hiányolom a bónuszvadászatot az is megér egy misét :)

Én pedig egyátalán nem érzem gáznak azt, hogy vannak emberek, akik egyszerűen próbálják magukat, próbálnak mindenfélét megtenni azért, hogy kitörjenek ebből a szarból, amiben vagyunk. a homártól a subbán át idáig, nagyon sok kommentben érzem a sírást, a felelősségvállalás meg a tenni érte rész, no az elmarad.

és kedves modoros, adok egy tippet, ami beleillik a cseresznyésgép - póker - xxxxxxxx kombóba. neve: tőzsde.

amit pedig itt most leírtam, az én vagyok 34 évesen, nem pedig valami paródia.

nem várt fordulat 2010.11.01. 05:48:00

@szepi79 - Harciteknős idomár: és azt tudjátok a WOW -val kapcsolatban, hogy vannak cégek, akik rendesen szponzorálnak embereket, hogy játszanak?

és hogy egy mittoménmilyen láncing pénzért kel el?

Nem mertem felrakni, mert féltem, hogy beszippant. pedig a heroint használtam nem egyszer, és arra nemet tudtam mondani.

2010.11.01. 06:48:52

@Agent Cooper: minél többen vannak az 1. csoportban, annál jobban járnak a 2. csoportban lévők.

mostoba (törölt) 2010.11.01. 07:43:27

orvost, pszichológust ide, de gyorsan.

amúgy valaki kifejtené a modorosság, mint alapfogalom jelentését? köszönöm. :)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 07:49:26

Kb. ezek az arányok az internetes póker világában:

- 50 % - keményen vesztő, de nem gond neki, mert csak szórakozásként fogja fel, jellemzően olyan összegeket fizet be, melyeket megengedhet magának,

- 30 % - olyan aki azt hiszi, hogy szerényen nyer, pluszban van, valójában vesztes, legjobb esetben hosszú távon nullán van,

- 15 % - olyan aki hosszú távon szerényen nyertes, olyan összegeket nyer, melyekből megélni nem lehet - ha ezt szabadidőben teszi, nagyszerű, ha egész nap, akkor ez kb. egy minimálbéres emberke pókeres változatban,

- 5 % - az aki a többi 95 %-ból él meg, az alsó rész átlagfizetési szinten keres, a felső rész meg nagyon komoly összegeket folyamatosan, ez a profi.

Ma már nem elég pókeres könyveket elolvasni és gyakorolni. Mert a játék nagyon népszerű, s nagyon sokan elolvastak már minden jó könyvet. A profik szabályos adatbázist vezetnek minden ellenfélről, hogy mik a szokásai, hogyan reagál, stb.

Mint olyan ember mondom ezt, aki ebben az üzletágban dolgozik!

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 08:03:41

Szerencsejáték-e a póker?

A fogalom definíciójától függ. Ha a szerencsejáték minden olyan játékot jelent, amiben a szerencse is számít, akkor a póker szerencsejáték.

Ha viszont a szerencsejáték minden olyan játékot jelent, amiben csak a szerencse számít, akkor a póker NEM szerencsejáték.

A pókernél kb. 50 % a szerencse szerepe, 50 % a játéktapasztalat szerepe.

Aki csak a szerencsére számít pókerben, az hosszú távon BIZTOS VESZTŐ.

A tudás meg több szintű:
1. alapvető játékszabályok,
2. gyors reagálás, helyzet azonnali kiértékelése,
3. matematikai esélyek szinte automatikus alkalmazása,
4. ellenfelek játékának figyelése és következtetések levonása,
5. pszichológiai beleélés az ellenfél gondolkodásába.

Az átlag a 2. szintnél reked, a magát jónak tartó, de valójában nem jó játékos meg a 3. szintnél. A 4. szintnél lehet valaki szerényen nyertes (hosszú távon), s az 5. szinten vannak a nyerő profik.

Az 1. szinthez kell 2 óra, a 2.-hoz 2 hét. A 3. szinthez kell 2 hónap. A 4. szinthez kell fél év, de a többség sosem lépi ezt meg. Az 5. szinthez meg kell egy belső adottság is, amit meg se lehet tanulni, aki egyébként sem rendelkezik ilyen képességgel, annak semmi esélye.

nem várt fordulat 2010.11.01. 08:04:53

@Birca Maxval: hol játszol? ne mondd azt, hogy bulgáriában a kiskocsmában.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 08:14:32

@tff:

A multiacc? Na az egy érdekes dolog. Az esetek 99 %-ában a rendszer kiszűri automatikusan. De 1 %-ban nem. Kedvenc esetem egy nő, aki az 1 %-ban volt és sikeres vett fel magának dupla bónuszt.

Egyik számláján elvesztett mindent, de a másikon beregisztrált egy nagy versenyre, s szépen eljutott a végső asztalra, nyerve aztán 200 ezer dollárt. Persze amikor kifizetést kért, a nagy összeg miatt ember is megnézte a számlát. Gyors: megállapítás: multiacc. Következő lépés: 200 ezer dollár elkobzása.

A nő aztán hetekig visított. Még meg is sajnáltam egy kicsit.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 08:16:11

@karacsi_maci:

Neten. De nagyon ritkán játszom, mert ha az embernek ez a munkája, megunja.

mostoba (törölt) 2010.11.01. 08:33:22

én nem játszom, van helyette más szenvedélyem... :). a póker vagy szerencse, vagy tudás. mivel olyanokkal kerül össze lassan mindenki, akik szintén hosszasan gyakorolják, tudás szinten ütköznek meg. a nyertes végül is mégis az lesz, aki szerencsés körülmények közepette megkapja a nyerő lapját. online ebbe a rendszerbe még a rendszergazda nyúlhat bele, ahogy meg is teszi. vagyis marad a színtiszta szerencse a játék alapjául, kicsit gátolva. játsszon, aki akar ilyet :).

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 08:45:35

@mostoba:

"a póker vagy szerencse, vagy tudás. mivel olyanokkal kerül össze lassan mindenki, akik szintén hosszasan gyakorolják, tudás szinten ütköznek meg. a nyertes végül is mégis az lesz, aki szerencsés körülmények közepette megkapja a nyerő lapját"

Ez tévedés. Az emberek többsége mikró- vagy miniszinten játszik, s ezen a szinten mindig nagyon sok az új ember vagy az, aki nem is akarja megtanulni a játékot.

Magasabb szinten a többség jó játékos, de még itt is akad "unatkozó milliomos" típus.

"online ebbe a rendszerbe még a rendszergazda nyúlhat bele, ahogy meg is teszi"

Na, ez a LEGNAGYOBB LEGENDA. A rendszergazda SOSEM nyúl bele a rendszerbe, ugyanis az égvilágon semmilyen oka nincs erre.

fourgee 2010.11.01. 08:54:56

@lárvalányhaj: "Szerencsejáték? Muhaha, ugyan már! A szerencse csak rövid távon játszik be, hosszabb távon a véletlen tényezők kiegyenlítik egymást, és csak a tudás számít. "

Aki nem tud pókerezni, annak tényleg szerencsejáték :))

-er- 2010.11.01. 09:11:56

A képlet egyszerű:

Kerék gurításkor az ember kiesik a szőnyegből ez eddig logikus ez mindenhol ígyvan szerintem ez logikus. Aztán.

Az ember megüti a stoptáblát és ezzel lerúgja a flamingót, teljesen világos. Fura, ez eddig érthető. Eddig minden stimmel.

Elindul a kisautó a rámpán lefelé és eltalálja az ugráló labdát amitől elindul az ember és seggbefejeli a foxit. Nem világos? Tök érthető. Ez eddig csak matek.

A foxi eltalálja a tolószékest aki felkapja a szifont és szájbafreccskeli a szomjas embert aki gázokat bocsájt a plakátra ami eldől. Matek. Tovább.

Ráesik a mechanikus libikókára amitől kidurran a lufi és asztaliteszilabdát lövell a tölcsérbe. Ekkor indul be igazán a zene. Ha nem világos csak szóljatok. Szerintem ez így tövényszerű. Irodalmilag is.

Diszkó után jön a futóverseny egészen a futópadig ahol ismét energiát vezetnek le. Megjön a váltás póló. 118-118

Döntetlen senki nem nyert. És holnap lehet kezdeni előről és ez az 5 perc nemis sok idő és minden este ismételhető.

Ha valahol nem világos a matek része akkor forduljatok bizalommal Dr. Sör Kálmán képzett matematika professzorhoz. Ő segít. Ő mindig segít. Mindig.
www.kreten.hu/comments.php?mid=3264

-er- 2010.11.01. 09:17:30

Miért van az hogy elfogytak már ezek a fishek a nyilvános élő Cg asztalokról?? Én alig találkozok már fishekkel ...
Eggyel azért találkoztam - ez se mostanában volt- , hatalmas volt az ürge ... de szimpatikus
PostFlop allint hivok a kész lapomra, siman kifizet, nyer valami gyenge húzóval. Látta rajtam hogy ideges vagyok, vagy legalábbis nem hiszem el ami történt az asztalon ...
" Nyugi, ne izgulj megy az vissza hozzád "
Következő kör, preflop semmi emelés KK8 flop, K3 kézbe, Turn 3, belehivott a turnbe is, rátoltam az alllint nyilván. Mutat: 33, 3as full, nagy nehezen megérti miért veszített, nehezen emészti meg , főleg azért mert a poker szabályaival sem volt tisztában. Zsetont vásárol.
Nem sokkal később zsetont vásárol megint az ürge, valaki ellen bebukott...
Beszól: " Tudom én, hogy megy ez, beülünk, 20ezerért van fűtés, játsznk egy kicsit, oszt mehetunk haza "

(a fish aki tudja ... LOL)

porthosz 2010.11.01. 09:25:01

"Szerencsejáték-e a póker?

A fogalom definíciójától függ. Ha a szerencsejáték minden olyan játékot jelent, amiben a szerencse is számít, akkor a póker szerencsejáték.

Ha viszont a szerencsejáték minden olyan játékot jelent, amiben csak a szerencse számít, akkor a póker NEM szerencsejáték."

Ez a definició igy azért nem teljesen helyes. Én inkább igy fogalmaznék:

Minden olyan játék szerencsejáték, ahol a szerencse jobban számit mint a tudás. És a póker pedig ilyen.

Hogy példát is mondjak:
ha leülök sakkozni a sakkvilágbajnokkal (tudok sakkozni), akkor nagyjából 100 meccsből 100-at fog megnyeri a világbajnok. Tudás alapú.

Póker esetén meg, leülök a pókervilágbajnokkal és szinte biztos 100ból lesz olyan party amikor nagyok sok pénzt nyerek tőle. Mert hiába van tuti lapja, a szerencse miatt nekem a legszarabb lapokkal is jöhet ki jobb kombináció.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 09:34:35

@porthosz:

Szerintem a pókerben 50 % a szerencseelem, nem több.

Agent Cooper 2010.11.01. 09:48:09

@Birca Maxval: Gondolom ezek a százalékok rendkívül objektív, privát kognitív eltolásos tapasztalatok által jöttek ki.

Agent Cooper 2010.11.01. 09:48:09

@Birca Maxval: Gondolom ezek a százalékok rendkívül objektív, privát kognitív eltolásos tapasztalatok által jöttek ki.

házisárkány 2010.11.01. 09:50:39

Hát ez tök olyan, mint a Beugróban a halandzsa játék: :-)

freddyreal 2010.11.01. 09:51:09

@Birca Maxval: nincs benne 50%. És ezt az is bizonyítja, hogy vannak olyan játékosok, akok világhírűek, sokszor nyernek. Ha csak 50% lenne a tudás, akkor nem lenne esélyük kiemelkedni. Én ritkán pokerezem, nem sok pénzért (1-2 dollár), sokszor vesztek, de tudom, hogy nincs meg a kellő tudásom hozzá.
Szerintem 90% tudás, 10% szerencse...és 100-ból azért fog bárki is a profi ellen nyerni pár kört, mert bejön az a 10%, de közép, vagy hosszú távon tuti kiforgatna minden pénzedből, és ez azért van, mert ő tud, te meg nem. ía szerencsejáték az a rulett...a poker nem az

Asszem 2010.11.01. 09:54:06

@porthosz: én azéért hagytam abba, mert a 3. matematikai szint nem megy, nincs érzékem a valószínűséghez, majd a profik kijavítanak, de ahhoz, hogy a szerencse hatását minimalizálni tudd, sokat, nagyon sokat kell játszani. Igazad van, hogy a sakkban egy jobb játékos mindig megveri a rosszabbat, ott a szerencsének csak annyi szerepe lehet, hogy kifogod-e az erősebb játékos indiszponált pillanatát.

Pókerben sokat kell játszanod, mert amikor a valószínűség alapján te vagy az esélyesebb, akkor abban benne van, hogy az esetek többségében te fogsz nyerni, de behúzhatják ellened a lapot.

Ez a legnehezebb a pókerben, ezt elviselni, hogy te jól játszottál, mégsem nyertél. Ezt meg kell tudni érteni és elfogadni.

Ahhoz, hogy szerencsét kiküszöböld, az kell, hogy egy adott szituáció, leosztás minél többször forduljon elő, ez pedig csak akkor lehet, ha sokat játszol.

Tehát a pókerben - ellentétben a sakkal - nem az a nyertes valójában, aki megnyer egy-egy partit, hanem az, akinek hosszú távon pozitív az egyenlege.

Mivel léteznek ilyen emberek, ők a bizonyíték arra, hogy a póker nem kizárólag szerencsejáték.

-er- 2010.11.01. 10:04:39

@Asszem: na ja, a tudatos bankroll építés + az oddsok elemzése + a nagy számok törvényének alkalmazása. de ez a modoros blog...

weeee7 2010.11.01. 10:12:55

A poszt jó, és imádom a Modorost, ettől függetlenül a hozzászólok többségének nincs sok fogalma erről az egész dologról. Ez mondjuk lehet, hogy jobb is így.

A "kívülállóknak pókeres sztorik mesélése" viszont egyértelműen tarkólövést érdemel. :)

philivey 2010.11.01. 10:26:29

Szerintem a poszt szar, a hozzászólok meg tipikus magyar szokás szerint olyanhoz szólnak hozzá amiről fingjuk sincs.
A szakkifejezéseket modorosnak gondolni szerintem gáz, a pókernek is megvannak a szakkifejezései, ez olyan mintha modorosnak mondanánk az orvosokat mert latin nomenklaturát használnak.
A póker 100%-ban tudás, lehet hogy egy este buksz de ha jó játékos vagy akkor ha egy hónapban minden nap leülsz a hónap végén nyerő leszel, ha szar akkor vastagon bukó.
Heads up-ban (párbaj) ez még hamarabb kijön, bárki kipróbálhatja magát , nem kell ehhez leülni valami világsztárral játszani (ott mondjuk 1 óra alatt elbukná egész vagyonát), elég ha beül egy 50centes nagyvakkal heads upozni bármelyik pokeroldalra, kb 10 alkalomból 8x bukni fog egy regular ellen.
Ui: ráadásul egy jó játékos ha nem képzi magát, egy idő után már nem lesz nyerő, szóval keményen képezni kell magát itt is az embernek.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 10:35:10

@Asszem:

Így igaz. A jó játékos tudja, hogy nem gond, ha az ellenféle szerencsével nyer ellene, mert hosszú távon nem működik a szerencse.

Ezen kívül a jó játékos fő sajátossága nem az, hogy jobb lappal sokat nyer (erre mindenki képes), hanem az, hogy rosszabb lappal kevesebbet veszít.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 10:44:03

@philivey:

Ez túlzás. 100 %-ban nem lehet tudás. Ha így lenne, a profiknak sosem lenne vesztőszériájuk.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 10:48:09

@Asszem:

Én akkor hagytam abba a pókert, amikor kiderült, hogy nem vagyok elég jó. A havi tiszta bevételem 700-800 euró körül volt, egyszer 1000 felett, heti átlag 70 óra játékkal. Ez nekem kevés.

Így levontam a következtetést: azóta csak szórakozás nekem a póker, havonta beteszek 100 eurót, s játszom vele a hónap végéig. Ami nyereség, azt kiveszem. Ha meg elvesztem az egészet, nem fizetek be többet abban a hónapban.

Időközben meg munkát kaptam az egyik netes pókercégnél, szóval azóta átkerültem a MÁSIK OLDALra... :-)

csorsza 2010.11.01. 10:49:11

@philivey: terminológia lesz az a nómenklatúra.

weeee7 2010.11.01. 10:51:30

@philivey:

Nyilván összességében igazad van, de a poszt ettől még nem rossz, mert tényleg megvan ez a típus is, akit bemutat.

Az tényleg igaz, hogy általában véve az embereknek fogalmuk sincs az egészről, és hülyeségeket beszélnek. Megfelelő szorgalommal és alázattal elég messzire lehet jutni, még kiemelkedő intelligencia sem kell hozzá, csak fegyelem és kitartás.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 10:54:13

@weeee7:

Így igaz, a bejegyzés nagyon jó, s ezt mint bennfentes mondom.

-er- 2010.11.01. 11:25:48

@Levéltáros: reggel olvastam a posztot, aztán elmentem úszni. végéig azon járt az agyam, hogy a BMW kettő milla, a Kriszti meg másfél. szvsz a bömö kifizetődőbb, bár számít az évjárat is! tudom, nem kívánságműsor, de nem lehetne fotót a kocsiról meg a Krisztiről is az IKEÁ-nál, talán könnyebb lenne döntenem.

-er- 2010.11.01. 11:27:54

@philivey: az nem latin nomenklatúra, hanem klaviatúra !

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.01. 11:34:54

@Birca Maxval: Szoval heti 70 jatekkal (az napi 10 ora, ha jol szamolom, hetveget beleertve), 700-800 eurot kerestel... Illeve nem is jatekkal, hanem napi 10 ora monoton, egeszsegtelen es unalmas gurcolessel. Hm... Na most szerintem havi 200 ezer FT nettot jo vegzettseggel, egy "normalis" munkahelyen is siman meg lehet keresni, hetvegevel, TB es nyugdijjarulekkal, stb. Szoval aki pokerbol akar megelni, rosszbbul jar, mint aki dolgozik, meg ha profi jatekos is.

Patrick Bateman 2010.11.01. 11:36:34

@Birca Maxval: "Na, ez a LEGNAGYOBB LEGENDA. A rendszergazda SOSEM nyúl bele a rendszerbe, ugyanis az égvilágon semmilyen oka nincs erre"

Én nem értek a lovakhoz, ezért abszolút pókerszűzként, a tudatlanok magabiztosságával kérdezem: biztos, hogy nincs oka? Nem éri meg egy olyan játékost bedobni, aki:
1. Ismeri az összes ellenfél összes lapját
2. Befolyásolni tudja a pakli összetételét, márminthogy mi legyen a követlező lap?

Csak azért kérdezem, mert dédapámtól, amikor ultizott, mindig kaptam golyórágót, ha megsúgtam neki, hogy Belencéresi bácsinál (akinek motorja is volt, és bukósisakja, ezért csodáltam) ott van-e a piros tízes. Asszem, bőven előbb ismertem a magyar kártya lapjait, mint a betűket.

philivey 2010.11.01. 11:38:41

@-er-:
húú de vicces:-(((
az orvosok inkább a nómenklatúra szót használják, pl anatómiában ez egyértelmű, a különböző kórképek neveinél szerintem mkettőt lehet használni, de menj el egy orvosi kongresszusra és sokkal többször fogsz találkozni a nómenklatúra szóval

Patrick Bateman 2010.11.01. 11:55:36

@philivey: A nómenklatúra nevezéktant jelent, a terminológia pedig ezek használatának módját is, ergo az első részhalmaza a másodiknak.
Mivel tehát mindkettőtöknek igaza volt, most tessék szépen megfogni egymás kezét, és együtt elénekelni a kanadai favágók dalát a Monty Pythonból.

weeee7 2010.11.01. 11:55:38

altoid: Nyilván havi 200ért nem éri meg a pókert választani a munka helyett. Főleg nem akkor, ha ezért valaki heti 70 órát játszik, legtöbbször a főállásúak sem játszanak ennyit. De egy átlagos "profi" (nem szeretem ezt a szót, de nincs jobb) esetében nem ilyen összegekről beszélünk havonta.

Ráadásul itt a megkeresett pénz hosszútávon mindig a befektett munka minőségével és mennyiségével arányos, ez sem feltétlenül mondható el általában egy munkahelyről. Persze van egy csomó negatívum is: elég monoton tud lenni néha, szociális életre rossz hatással van, stb. Semmi sem fenékig tejfel, ez van.

philivey 2010.11.01. 11:58:58

@Patrick Bateman:
már éneklünk is , nekem kicsit szarabb a hangom:-))

-er- 2010.11.01. 12:10:59

@Patrick Bateman: lélélélélél, bocs lálálálálálálá

dorkoka 2010.11.01. 12:20:59

Addig jó amíg a hitetlenek pamlagon 66-oznak meg makaóznak. Így a nemzetgazdaságot nem éri különösebb veszteség mint például az Usa-t. Aki rendkívül nagy nettó befizető online-on. Akik érezték az online póker hívó szavát azok már évek óta játszanak, speciel én 2002-től. Mint a vallásos fiúk a papnak menetelt, érezték a hívást(nem kihívást), ahol legyőzhetnek másokat, mert ismerik a saját képességeiket és összehasonlítva más földi halandóknál többre értékelik magukat, felsőbbrendűbbnek. Az AKKORIAK zöme ma is nyerő(nem véletlenül vannak ott), a tanulási folyamaton nekik is végig kellett lépcsőzniük. Mindezt nem csak szenvedélyből-PÉNZÉRT, néhányuknak NAGYON SOK PÉNZÉRT!!! nem rangjelzésekért, pontokért meg serlegekért.Tudják hogy ott nyerni fognak, mert sokkal több pozitív tulajdonsággal rendelkeznek, mint azok akik Korda Gyuri bácsitól tudták meg, hogy létezik, meg az Usa-ban a TV-ből 2001-02 után.

Mit kell nagyon tudniuk a nyerőknek. Alázat, agresszió, tanulási hajlam, iszonytató versenyszellem(ők mindig a SZAMARAK akarnak lenni az OKOS ENGED SZAMÁR SZENVED-ből ((semmit nem hagynak, mennek utána)), kitartás, némi fizikai erőnlét, hogy a szellem ne fáradjon 8 óra többasztalos játéktól, analizációs képesség, maga a játék ismerete, de a legfontosabb-ÖNKRITIKAI ÉRZÉK.

Tekintsétek meg hogy a világ pókeresei között mennyire elöl járnak a magyarok, lakosság arányosan világelsők vagyunk, egyébként csak acélosak (7-8. hely)

A fikázóknak üzenem népünket mindig a kreatív magyarok vitték előre, nem a savanyú szőlősök+irigyek.

www.pocketfives.com/sortable-rankings/

A srácnak persze grat, ha igaz, valszeg igaz.
Az aranytojást tojó könyv eladásának története nekem is büdös kicsit. Nadehát nem azt mondta hogy ő egy rendes ember, hanem hogy jó pókeres.

Magyarországon ilyenekből 1000-rek vannak.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 12:32:23

@Patrick Bateman:

A pókerterem haszna nem függ attól, hogy nyersz-e vagy vesztesz, teljesen mindegy neki.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 12:34:30

@altoid:

Profiból sokféle van. Én ismerek olyan embert, aki csak a mi pókertermünkben kétmillió euró feletti összeget nyert tíz hónap alatt.

Patrick Bateman 2010.11.01. 12:37:43

@Birca Maxval: Ez OK, de (hangsúlyozom: elvileg) bedobhatnak egy olyan játékost, mint pl. az általad említett kétmillió eurós, aki egyfelől maximalizálja a nyereséget, hiszen a többi játékostól extra pénzt szed el, másfelől jó reklám, merugye híre megy, hogy itt jó sokat is lehet nyerni.

eustace77 2010.11.01. 12:41:49

@Birca Maxval: "Na, ez a LEGNAGYOBB LEGENDA. A rendszergazda SOSEM nyúl bele a rendszerbe, ugyanis az égvilágon semmilyen oka nincs erre."

Tanúsítom, hogy ez így van. Nem érdekli őket, hogy a sok pénznél is van több. Megaztán mindenki tudhatja, hogy 1000évig lesz online poker, szóval nem kell kapkodniuk.

Igaza van mindenkinek aki azt mondja, minek okosítanának a legálisnál is többet? Még a végén úgy járnak mint a lebukott AbsolutePoker, vagy a UltimateBet...

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 12:45:02

@Patrick Bateman:

A terem nyeresége a jutalékból jön. A jutalék meg jellemzően maximalizálva van. Azaz mondjuk mindegy, hogy 500 vagy 25000 dollár van a potban, a terem ugyannyit kap mindkettőből.

A jó reklám meg a jó akciók, jó bónuszok révén valósul meg.

weeee7 2010.11.01. 12:45:18

@Patrick Bateman: Ez általában a termeknek nem éri meg, túl nagy kockázat. Óriási a hitelvesztés, ha kiderül, ahogy az már meg is történt (Absolute, UB, ahogy említették).

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 12:47:44

@eustace77:

A rendszerbe való benyulásból nem lesz több pénz. Maximum kevesebb. Mert egy profi játékos aki lejátszik milliónyi leosztást egy év alatt, bizony maga is ellenőrzi tudja már, hogy van-e csalás, s egy csaló helyről azonnal közölni a statisztikáját.

Az általad említett lebukásokban SEM VOLT belenyúlás a rendszerbe.

Még egyetlen olyan eset sem volt, ahol a rng-t manipulálták volna. Miért? Mert nincs értelme megcsinálni. Ha lenne értelme, akkor - hidd el - mindenki manipulálná.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 12:50:27

@weeee7:

Csak bele kell gondolni: van egy vállalkozásom, mely hatalmas nyereséget hoz, erre ugye nem valószínű, hogy direkt elkezdek manipulálni, csak úgy viccből, mikor valójában a manipulálással sem novekedne a nyereségem...

A két említett eset pedig egész más eset, az sem manipuláció.

Patrick Bateman 2010.11.01. 12:58:00

@Birca Maxval: Nyilván igazatok van, ti ismeritek ezt a világot, azt viszont vitatnám, hogy a manipulálással sem növekedne a nyereség, hiszen így a terem egy az egyben besöpörhetné egy általa kreált virtuális játékos teljes nyereségét és nem pusztán a jutalékot. Magyarán: amit megnyert, az a teremé. Amennyire tudom, blackjackben volt már erre példa, a pókerben vajon lebuktatná a statisztika?

eustace77 2010.11.01. 12:58:52

@Birca Maxval: " rendszerbe való benyulásból nem lesz több pénz. Maximum kevesebb. "

Ahogy mondod, olyan ez mint amikor a közpénzbe belenyúlnak az "adminok" így nem lesz a rendszerben több pénz, csak kevesebb.

"Mert egy profi játékos aki lejátszik milliónyi leosztást egy év alatt, bizony maga is ellenőrzi tudja már, hogy van-e csalás, s egy csaló helyről azonnal közölni a statisztikáját."

Nem lehet kimutatni.

"Az általad említett lebukásokban SEM VOLT belenyúlás a rendszerbe.

Még egyetlen olyan eset sem volt, ahol a rng-t manipulálták volna. Miért? Mert nincs értelme megcsinálni. Ha lenne értelme, akkor - hidd el - mindenki manipulálná."

Az lett volna a hab a tortán, ha a SUPERUSER látja mindenki lapját, de ez nemelég mert még ezen felül az rngt is manipulálja. (igen-igen, olyan kód volt a szoftverben szerveroldalon ami elküldte mások lapjait a party befejezése előtt.)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 13:09:22

@Patrick Bateman:

Elméletileg így igaz. Azonban a nagy pénzek abból vannak, hogy sokan játszanak egy teremben.

Más részről pedig egy virtuális csalórobot csak akkor lenne értelmes dolog, ha a legnagyobb téttel játszók között működne, azok pedig nagyon hamar kiszúrnák, hogy valami nincs rendben, s a teremnek nagyon gyorsan rossz híre van. Mert, ugye, abban egyetértünk, hogy csalórobotot üzemeltetni 1/2 centes szinten és elnyerni XY-től 10 dollárt nem túl nyereséges vállalkozás...

weeee7 2010.11.01. 13:14:07

@Birca Maxval: Igen, pont ez a fő pont, hogy ezt csak nagy téten érné meg, viszont az a világ elég szűk és belterjes, nagyon gyorsan feltűnik az ilyesmi.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 13:15:45

@eustace77:

De, ki lehet mutatni. Ha egy millós adatbázisban gyanús eltéresek vannak a matematikai valószínűségtől, akkor ott manipuláció van. Ha feldobsz négyszer egy érmét, s háromszor fej lesz, az semmi. De ha milliószor dobsz fel egy érmét, s 750 ezerszer fej, akkor ott biztos, hogy valami nincs rendben, mert ez matematikai képtelenség.

A leírt esetben az történt, hogy a terem nem ellenőrizte saját alkalmazottait, s valaki belső ember összejátszott külsőkkel.

A többi részletet nem tudom. Pl. érdekes lenne tudni, hogy az adott teremben milyen volt a keverés módszere. Mert a termek alapvetően két módszert alkalmaznak:
1. a lapok el vannak keverve, s sorba vannak téve az első lap leosztása előtt - azaz mint az élő játékban,
2. a lapok egyetlen leosztáson belül is többször vannak újrakeverve.
(Magánvéleményem: az első a jó, mert ez egyezik az élő játékkal.)

De látom ezzel te is elimered, hogy a rng-t nem kell manipulálni.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 13:17:38

@Patrick Bateman:

A statisztika könnyebn lebuktatna egy csaló termet. Ha egy nagy adatbázisban az arányok nem egyeznek pl. ezzel en.wikipedia.org/wiki/Poker_probability_%28Texas_hold_%27em%29 akkor az bűzlik. Márpedig ha valami manipulálva van, akkor nem egyezhet ezekkel az adatokkal!

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 13:22:40

@weeee7:

Így igaz.

Egyébként megjegyzem, hogy kisebb termek alkalmaznak robotokat. Ez nyílt titok. Az ok: nincs (még) elég játékos. Azonban ezek a robotok direkt úgy vannak beállítva, hogy az átlag alatti szinte játsszanak! A cél ugyanis nem az, hogy elvegye a terem a robottal a kevés játékos pénzét, hanem az, hogy sok új játékos jöjjön.

Szóval ha tudnám, hogy x teremben x játékban az ellenfelem egy robot, azonnal odamennék játszani! :-)

Nagy termekben nincsenek robotok, mert nincs rájuk szükség, hiszen van elég valódi játékos is.

xstranger 2010.11.01. 13:26:02

@Birca Maxval: 100% csalasbiztos csak akkor lenne a jatek ha a sajat gepeden generalodna a lap es a kaszino csak azt ellenorizne hogy valoban az o altaluk adott generaloval kaptad a lapokat (persze a tobbi jatekoseval szinkronizalva lenne az RNG). A plain lapot csak akkor kuldened el ha valoban bemutatnad.

En azt hittem csak a masodik opcio letezik. RL pl a masodik korben mar nem jatszanak az elso kor lapjai?
Kicsit msot meglepodtem.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 13:30:59

@xstranger:

Nem, mindkét módszer létezik. Szerintem az első a jó, mert az ugyanaz, mint az élő játékban. Hiszen élő játékban nem kevered meg a paklit pl. flop előtt, majd turnnél, stb., hanem csak egyszer, az első lap kiosztása előtt.

eustace77 2010.11.01. 15:06:22

@Birca Maxval: "De, ki lehet mutatni. Ha egy millós adatbázisban gyanús eltéresek vannak a matematikai valószínűségtől, akkor ott manipuláció van. Ha feldobsz négyszer egy érmét, s háromszor fej lesz, az semmi. De ha milliószor dobsz fel egy érmét, s 750 ezerszer fej, akkor ott biztos, hogy valami nincs rendben, mert ez matematikai képtelenség."

Ha egy terem manipulálja a játékot, akkor úgy képzelem egy fokkal cizelláltabb technológiát alkalmaz annál, mintsemhogy ekkora eltérés legyen az elméleti és tényleges eredmény között. Sok játékos van, ezért a sok kicsi sokra megy.
A hosszútáv meg baromi hosszú, a játékosok 99%-a nem játszik le 1M+ partyt egy évben, hanem max. 2-300k-t. Mindent meg lehet magyarázni a "rövidtáv" meséjével.

Másrészről az ilyen direktbe pénzlopó csalás inkább a kisebb termekre lehet jellemző, a legtöbb kisebb teremnél eleve nem is láthatod a muckolt lapokat így allin-ev-t sem tudsz számolni.
A nagyobb termek meg úgy manipulálhatnak, hogy a gyorsan bukó depozitorokat segítik a nyerő játékosokkal szemben, de csak annyira, hogy lassabban bukják el a pénzüket. Így ugye több rake termelődhet a "rendszerben".

Egyébként én nem tudom, hogy csalnak-e vagy nem csalnak a termek, csak végtelenül naívnak tartom azokat akik nagy bizonyossággal állítják hogy itt kérem minden hófehér.

Patrick Bateman 2010.11.01. 15:11:19

@-er-:
"végéig azon járt az agyam, hogy a BMW kettő milla, a Kriszti meg másfél. szvsz a bömö kifizetődőbb"

Na, idevigyázzál, megmondom én neked az őszintétet, mert haver vagy: a Krisztinek kurva magas a rezsije. Nem mondom, a bömössel is tele van már a bibernyóm, kúttól-kútig járok vele, kicsit odalépek neki, oszt behorpad a tank, de amennyit ez a csirke reggel magára ken este meg lemos, na hát abból kompletten kijönne az államinfláció vagy miafaszom, aztán meg sír, hogy ez kéne meg az kéne, meg mér költök ennyit pókerre. Hát megmondtam neki, hogy nekem sem a mókusok hordják össze, minden, ami van, azt a két kis kacsómmal kapartam ki, és kurvára arra költöm, amire akarom. Ha nekem úgy tetszik, begyújtok vele a grillsütőbe,tököm tele van ezzel a rinyával. Na, kell, vagy nem kell kettőért akkor?

Decider 2010.11.01. 15:16:25

javasolnék még pár embertipust:
-csaláselmélethivő, többnyire vastagon bukó
-pókertől elzárkozó, azt állandóan a sakkal összehasonlitó
-néhány hetes tapasztalattal rendelkező, de a profi póker minden csinját-binját laikusoknak lelkesen magyarázó

a kommentek közt is feltűnt mindegyik fajta :)

2010.11.01. 15:19:45

@Patrick Bateman:

A bömöst nem lehet megdugni, a Krisztit meg igen. Nekem pl. ez is szempont. :))

-er- 2010.11.01. 15:53:21

@Patrick Bateman: hogy is mondjam, te nem érted az értékkülönbséget www.ugyvedek.net/node/113
összemosod aztat, hogy te mit teszel érte és ez neked mennyibe kerül. és megítélésem szerint nem jól bánsz Krisztikével sem, mert hol van az leírva, hogy neked köll minden anyagi költséget fedezni? van róla papírod, he? Egy igazi férfi el sem tűrné azt a rinyálást amit elszenvedsz, munkába köll állítani a leányzót, hogy kitermelje a befektetést.( azon vacillálok, hogy Krisztike rendesen megnevelve éven belül kitermelne 3-4 millát, viszont a kocsi már most is jól jönne.) mit szólsz egy egyéni megállapodáshoz: én megszabadítalak a leányzótól, mondjuk 1,8 milláért és adok 1,8 millát a bömöért? na, jöhet? mindketten jól járunk win - win situation

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 15:58:12

@eustace77:

Én nem naívságból állítom, hogy nincs csalás, hanem mert TUDOM, hogy nincs. A 10 legnagyobb netes cég egyikénél dolgozom.

Egyébként pedig - bár nem ez a dolgom, mert én nem foglalkozom közvetlenül ügyfelekkel - néha szórakozásból megnézem a legnagyobb csaláselmélet-hívők játékát (én a muckolt lapokat is látom...), s még SOSEM láttam olyat, ami akár kicsit is gyanús lenne.

Egyik kedvenc esetem az volt, amikor egy ügyfél beküldte a saját statisztikáját, s abban többek között az szerepelt, hogy 100 esetből, amikor két ász volt a kezében 18-szor vesztett, s ez a csalás bizonyítéka. Én meg elmondtam neki, hogy matematikailag éppen így kell lenni, valójában akkor lenne valami csalás a dologban, ha 100-ből 100-szor nyerne két ásszal. Egyébként ez egy kezdő játékos volt, s meg is értette.

-er- 2010.11.01. 15:59:43

@Decider: feltűnt még egy típus, aki nem is értette, hogy miről is hadovál a posztíró

bajor gizella 2010.11.01. 16:02:46

Szánalmas társaság vagytok tudjátok meg!!!!
Az a férfi aki egy nőre kezet emel kedves Patrick Bateman, a szememben többé nem ember. hát csak sajnálni tudlak. Gondolom az h. nők jogai semmit se mond neked, meg a többi szemétnek.
Számotokra a nő ua-t ér mint egym kocsi. hát nem is tudom mit gondoljak. 21. sz. hélóóóó.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 16:06:02

@eustace77:

Egyébként pedig az sem igaz, hogy valaki segítve lenne. Semmi ilyesmi nincs. A cégeknek a véletlenszerű leosztások nagyon sok hasznot termelnek, nincs ok bárkit is segíteni.

Elméleted ott nem jó, hogy feltételezed, hogy a gyorsan vesztő tapasztalatlanokat kellene segíteni a nyerőkkel szemben. Valójában a nyerők hozzák a nagy pénzt, s nem a gyorsan vesztők. A tipikus gyorsan vesztő centes alapon játszik, s ritkán fizet be, ingyenes tornákon vesz részt, stb.

NAGYON RITKA az olyan ember, aki szarul játszik, viszont folyamatosan fizet be nagy összegeket. Elismerem, ilyen is van, pl. nagyon gazdag emberek, akik csak szórakozásnak tekintik a játékot, de ez abszolút nem jellemző.

Ugyanis aki jó játékos, az egyre magasabb szinten játszik, s egyre többet, azaz egyre inkább termel jutalékot.

Éppenhogy a nyertesek vannak segítva, azonban nem manipulációval, hanem személyre szóló bónuszokkal. A nagy termek, akik megtagadják egy kis játékostól a 10 euró bónuszt is, ha kéri, esetenként 5-10 EZER eurót adnak bónuszként magas szintűeknek.

-er- 2010.11.01. 16:06:22

@bajor gizella: már elnézést, de miből tetszik gondolni aztat, hogy kocsi = nő, mármint ár/érték arányban. lehet,hogy nem voltunk ellég konkrétok( concrate, ahogy a művelt emberek mondják)?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 16:11:07

@bajor gizella:

Ezzel egyetértek, egyik alapelvem, hogy a nő az ember legjobb barátja (a kutya után, persze), s valóban nem rendes dolog barátra kezet emelni...

Bocs! :-)

-er- 2010.11.01. 16:14:39

@Birca Maxval: te inkább a pókerrel foglalkozzál, ne érts egyet gizikével

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.11.01. 16:17:22

Az volt a legmodorosabb, aki a kötelező biztosításos "posztot" (reklámot) kirakta. Jáj.

chilis csokoládé 2010.11.01. 16:57:33

@bikmakk:

Nem csak Krisztike kurvulhat el :)

Patrick Bateman 2010.11.01. 17:00:56

@bajor gizella: Hát kisanyám, ezt benézted, mert én még sohasem emeltem kezet nőre, volt nekem is gyerekszobám, vágod? Csak hát a csajok hajlamosak mindent, de az égvilágon mindent felfújni. Egyszer felejted el azt a kurva szülinapot, és máris jön azzal, hogy sose törődök vele, meg hogy nem fontos nekem. Hát tudd meg, hogy én csak a karját fogtam meg kicsit, amikor csapkodni kezdett, és hát az a gyúrással töltött öt év, az nem olyan, hogy huss, tavalyelőtt még száz kiló voltam, és nem kappanháj, az száz kilónyi tömör izom volt, baszod, még most ötvenes a bickóm. Amit én megfogok, az meg van fogva, na. Hát nyoma maradt, und? Nagy dolog. Most majd kicsit nem tudta hordani azokat a spagettipántos kis semmiket a mangóból vagy honnan, azok is drágák, mint a kokain, pedig vazze anyag aztán nuku bennük. Jó, lehet, hogy meg is legyintettem kicsinység, csak így, nyitott tenyérrel, hogy kicsit lenyugodjon, mert itt sivalkodott nekem a fülembe, hogy milyen brutális állat vagyok, meg minden. Mondtam is neki, hogy most ne nyikorogjon, mert az egész az ő hibája, magának köszönheti. Ha nem rágná állandóan, de folyamatosan és egyfolytában a lelkemet azzal, hogy ne játsszak, hát nem lenne semmi baj, de hát a faszér' kell beleszólni, hogy az ember mit csinál a szabadidejében, nem? És különben is, nem volt ez lófasz se. Imádom amúgy minden porcikáját, de sose tanulja meg, hogy a száját az mikor kell befogni és másra használni.

Fapuma (törölt) 2010.11.01. 17:16:05

@bikmakk: Azt hittem az is egy poszt, csak nem lehet kommentelni. Baszod.

Patrick Bateman 2010.11.01. 17:20:54

@Fapuma: Azzal termeljük a lét Tibinek, csezdmeg, hát mit gondolsz, ingyen van a bit, a poszt meg pusziért? Gombokért nem fog itt senki modoroskodni neked, öcsisajt.

-er- 2010.11.01. 17:39:24

@Patrick Bateman: Tesókám, emmá döfi,jól megmondtad. már kezdtem azt gondolni, hogy te egy finom balfék , metrosexuális pasi vagy, akit csak ki-be használnak a csajok.

Fapuma (törölt) 2010.11.01. 17:39:35

@Modor Tibi: ne sajnalkozzál ez pl. NémetHországban nem így van.
@Patrick Bateman: A minimálbér 1300 Euro brutto. A különbség itt ninscenek semmiböl lett csiliárdosok és vannak jogok!

A kisembereket sem hagyják megdögleni és a vezetö is kiemelkedöen keres:)

Az arányokat betartják! ÈlNI, ÈLNI HAGYNI!

Szerinted miért lépett már le a fél ország te futóbolond???
Szerinted ez normál, hogy az árak New York-ot verik és emelett 100-200.000 Ft-os béreket vágnak az alkalmazottak fejéhez!
Eleve milyen szakszerütlen dolog Mandulát kivenni, mivel ujranö és valójában ma már minden formája, a tüszös gennyes is kezelhetö antibiotikummal.
Kapjál már magadhoz te sült barom! Ne vartyogj. Különben is engedélyt adtam a bepofázásra?

Itt Némethbe nem kell kirakni szar hirdetéseket, ahhoz hogy megéljél, nem kell, érted?

koppirájt bály csirke, aki kételkedik.

de az igazi kedvencem: Én már akkor nyugaton logattam a lábamat, amikor te még a piros vödörért küzdöttél a homokozóban:)

bocs, ha off voltam

bajor gizella 2010.11.01. 17:54:26

@Patrick Bateman: Hát erről beszélek. Bár nem ismerlek személyesen (szerencsére), de csak sajnálni tudlak. Remélem a párodnak idejében megjön az esze, és lelép mellőled. Te már csak a függőségednek élsz, senkire sem vagy tekintettel. Tudod,majd ha egyedül maradsz végleg, talán rájössz hogy a pénz még nem minden, és hogy meg kellett volna csókolnod a párod lábnyomát hogy még mindezek ellenére kitartott melletted. Én tuti nem bírnám. Számomra egy férfi ott kezdődik hogy gavallérság, gyöngéd megértés, szeretetteljes nyitott kommunikáció. Lehet akármekkora bicepszed, engem nem hat meg. A belső értékeket nem helyettesítheti sem pénz sem a külső. Na nem szeretnék beleszólni a dolgaidba így látatlanul, de szerintem az agressziód kezelésére mindenképp egy jó pszichológust javasolnék, nem élhetsz mindig az ösztöneidnek. vagy számos lelki problémákkal foglalkozó könyv, kiadvány is van már nagyobb könyváruházakban. Nem tudom hogy a problémád esetleg nem e családi eredetű, akkor érdemes a családállítással megpróbálkozni, illetve a keleti relaxációs technikákkal mint például a reiki, vagy a thai chi is segíthetsz leküzdeni a benned lévő kisördögöt.vagy ott van a pszichodráma. Szakterapeuta irányításával tulajdonképpen egy közös játékkal oldják a feszültséget. (link.) Hidd el nem akarlak rábeszélni semmire, de az erőszak nem megoldás semmire.
a JÁTÉKSZENVEDÉLYEDET (tudom hogy számodra meglepő hogy annak hívom) pedig csak magadnak köszönheted, így abból is csak te tudsz kijönni belőle. de ameddig erőszakos vagy, mások sem fognak segíteni rajtad.
Remélem én azért én tudtam valamennyit.
További szép ünnepet mindenkinek.

cd-r 2010.11.01. 17:57:19

@Fapuma: látom nyesed öcsém mi a stájsz. ugyanaz van ott is akkor, mint nálunk Monacoban: itt nem keresni kell a munkát érted, hanem vállalni ! ez a nem mindegy pajtás. csajszeemmal is múltkor beültünk kínaiba menüzni, hát bazzeg talicskán toljatok a népkonyhára, ha sok volt 260 euró a 4 fogásos menüért. á, nem is folytatom, otthon is elkel a dolgos kéz ;) ne akarjon mindenki ide jönni.

2010.11.01. 18:38:10

@Patrick Bateman: nem hittem volna hogy ezt a gyenge kis posztot így fel tudod dobni.
Fogadd őszinte vállveregetésemet!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.01. 18:54:58

"de ahhoz, hogy a szerencse hatását minimalizálni tudd, sokat, nagyon sokat kell játszani."

ez egy ősi lottós-rulettes-pókeres téveszme, épp az ellenkezője igaz: RÖVID távon véletlenül fordulhat úgy a lapod, a kerék, stb. hogy egyszer nyerj. Minél többet játszol, a valóság annál inkább megközelíti a valószínűséget, azaz veszíteni fogsz: aki életében egyszer rulettezik, az lehet nyerő, aki minden nap 10 órát, az biztosan vesztes.

chilis csokoládé 2010.11.01. 18:58:57

@-er-:

Érdekes lehet, hogy ki milyen nicket választ?
Patrick Bateman nem ennek a könyvnek a "finom balfék" főszereplője volt?

"Irodalmi alkotás nagyon ritkán képes olyan világraszóló botrányt kelteni, amilyen az Amerikai Psychót övezte. Kiadók, amelyek már szerződést kötöttek a mű megjelentetésére, és előlegképpen súlyos összegeket fizettek ki Ellisnek, sorra visszakoztak, és elálltak a publikálástól. Ez a könyv nemegyszer átlépi az elviselhetőség küszöbét. Amit írója a perverzió és az erőszak tombolásáról elgondol és leír, az kívül esik a normális ember felfogóképességének és erkölcsi érzékének határain. Amit azonban ezzel közöl, az értelmezhető és megítélhető: megrendít, felkavar, s könyörtelenül szembesít egy olyan világgal, amelyre - ha mégoly kelletlenül is - ráismerünk. A nyolcvanas évek második fele óta nemzedékének legjelentősebb írójaként számon tartott Bret Easton Ellis könyvének lapjain az amerikai álom helyébe lidérces rémálom lép: az Amerikai Psycho egy irányt vesztett, erőszakban tobzódó, anyagiasságba fulladó kultúra egyöntetűen sötét, kiutat nem mutató, döbbenetes erejű látomása."

Patrick Bateman 2010.11.01. 19:12:26

@bajor gizella: Mindenki ezzel a szájbarakott függőséggel jön, mi az anyám van már, azt hiszed, hogy elolvastál három könyvet, már te osztod itt az eszet, mint valami csernusdoki, puncival? Engem, baszod, az élet tanított, az utca, érted? Nem raktak a szüleim a seggem alá semmit, mint ezeknek a budai kispöcsöknek, hogy jajkicsifijam, neked nincs más dolgod, csak tanulni, én az apámat nem ismertem, anyám meg olyan szegény volt, hogy fizetés másnapján a templom egerétől kértünk kölcsön, de meg kell mondanom, a szájától vonta el a falatot, hogy nekem rendes ruhám legyen, és ne csúfoljanak az iskolában. Mondjuk, negyedik után, amikor kicsit kivállasodtam, már nem nagyon volt beszólogtás. Nekem innen kellett felküzdenem magam.
Jött is a multkor egy ilyen díszfasz, csak ami rajta volt, ért vagy fél mihályt. Mondjuk, szart én sem veszek föl, alap a Springfield, meg Canda, meg szentolivér, tomtéjlor, az ember nézzen már ki valahogy. Na, mondja, hogy látta a bömös hirdetését, és hogy mennyi, mert elvinné, a lányának lesz, érettségire. Hát én kezet sem fogtam vele, azt mondtam: neked, aranyapám, nemeladó. Én tisztességgel megdolgoztam ezért a kocsiért, olyan dolgokat vállaltam be miatta, annyira ki volt centizve, hogy még most is szaladgál frász a gerincemen, de kikapartam. És így odaadtam akkor a Krisztimnek, hogy neszeakulcs, mert én őt szeretem. Lehet, hogy nyers vagyok, lehet, hogy nem tudok szép szavakat, de férfiból vagyok, én megkeresem a családomnak, ami kell, mellettem még senki sem halt éhen, olyan vagyok, hogy ha ingyen van, inkább eldobom, mert a szememben nincs értéke.
De ez kurva kemény tud lenni néha, ne tudd meg. Sokszor csak ülök éjszakákon át az ágy szélén, és ver a hideg víz, mintha fürödtem volna, tiszta lucsok vagyok, a szívem meg akkorákat üt, hogy látom a mellemen ugrálni a J. Press emblémát. Multkor is, elkezdtem szédülni, forgott minden, mint a vidámparkban, na, gondoltam, roló, ennyi meg egy bambi.
Ti ezt nem értitek. Nekem a játék egy szelep. Ki kell engedni ezt a gőzt, máskülönben itt gyűlne össze bennem az egész, és felrobbannék, szétfröccsennék a falon, mint abban az élienben, vagy miben, vagy szétvernék mindent. Amikor játszok, akkor megszűnik a világ, akkor elkapom a nyerő szériát, megy a kerék, jönnek a kártyák, ketyeg a kassza. Ezért csinálom, a pénznek itt kurvára nincs jelentősége. Multkor is elment egy misi, a Kriszti persze csak sírt, hogy ígymegúgy, én meg csak nevettem, mondtam is neki, hogy van ott még, ahonnan ez jött, és ne féljen, míg engem lát. Ez nem a pénzről szól, és nem "függök" tőle, tényleg ne mondjátok, mert kurvára nem igaz. Akármikor abbahagyom. Igy, cakkpakk, és soha többet nem ülök le a gép elé. Ez csak lazítás.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.11.01. 19:15:36

@vészmadár (pica pica):

"ez egy ősi lottós-rulettes-pókeres téveszme, épp az ellenkezője igaz: RÖVID távon véletlenül fordulhat úgy a lapod, a kerék, stb. hogy egyszer nyerj. Minél többet játszol, a valóság annál inkább megközelíti a valószínűséget, azaz veszíteni fogsz: aki életében egyszer rulettezik, az lehet nyerő, aki minden nap 10 órát, az biztosan vesztes."

A rulettre ez igaz, hosszú távon csak veszteni lehet. A pókerre NEM igaz.

A lottó meg egész más kategória, nem érdemes hasonlítani a ruletthez vagy a pókerhez.

Fapuma (törölt) 2010.11.01. 19:29:00

@Patrick Bateman: Huuu bazz nagyon beleélted magad ebbe a dologba, öcsém. Az ugráló J Press emblémát konkrétan megkönnyeztem, az Isten áldja meg azt a sok szart amit írsz.

Ps. mi van akkor, ha gizella neve ellenére, akkora farokkal rendelkezik /és nem puncival/, mint a lipicai ménes legfaszább csődöre?

Patrick Bateman 2010.11.01. 19:35:01

@Fapuma: Te csak ne sértegesd a múzsámat, mert a Zsóti fel lesz hívva, és rádküldi a halálkommandót, oda, Ottawába, és két véged lesz, mint a botnak.

bajor gizella 2010.11.01. 20:02:06

@Patrick Bateman:
Hú nem irigyellek. Bár semmin sem csodálkozom. A mai elanyagisodott világunkban, az ember már mindenre hajlandó egy nagyobb plazmáért, vagy egy jó autóért. Elnézve saját baráti körömet is azt tapasztalom, hogy az emberek majd kipurcannak, annyira hajtják magukat egy zajos büdös autóért, vagy az éppen aktuális trendi ruhákért. Kérdem én miért? Hiszen ezek a dolgok csak idei óráig nyújtanak kielégülést. Elvonják a figyelmet az igazán lényeges dolgoktól.
Feldmár András írja egy könyvében valahol, hogy a lélek mindig szabadságra törekszik. Ez valóban így van. Csak az egónk mindig gátló tényezőket görget elé. Úgy látom hogy nehéz sorsod volt, ami nagy sündisznótüskéket növesztett a lelkedre. De van megoldás.
Nem kell nagy dolgokra gondolni. Pár egyszerű kis lépéssel szabadulhatsz meg az egód irányításától. Ha dohányzol például, akkor szokj le a cigiről. Nem éri meg. máris több pénz marad a perselyben. Ne mindig a pénzben gondolkozz. Annyi költséghatékony kikapcsolódás van. Járjatok egyet a szabad levegőn minden nap. testmoszgásnak is nagyon jó. Étterem helyett otthoni együtt főzöcske. Ezekre fogsz majd emlékezni öreg korodra. Nem pedig arra hogy mennyi pénz volt a zsebedben.
A párod biztos megértő lesz, ha nem telik egy ideig trendi ruhákra, ha cserébe visszakapja azt a felszabadult életvidám pasit akibe beleszeretett.
Rengeteg életvezetési tanácsadással kapcsolatos dolgot olvastam ami nekem is segített.
Ha nem hajtod magad ennyire, lesz elég időd és energiád magaddal-magatokkal foglalkozni. Hidd el megéri.A fölösleges pénzhajhászás kiiktatásával nem lesz szükséged a szerencsejátékra sem. Még egy személyes tipp végezetül feszültségoldásra;-)Mikor egy stresszes vizsgaidőszakon vagyok túl, bennem is felpörögnek a dolgok. Ilyenkor gyorsan összekapom magam, buszra szállok, és elhagyom a koszos nagyvárost. egy elhagyatott vidéken pedig teli torokból kiabálni kezdek, ameddig a tüdőm bírja. Nagyszerű stresszoldó hatása van.
Próbáld ki egyszer.
Szép estét.
@Fapuma: Bocsi de megbántottalak valamivel, hogy így beszélsz rólam?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.11.01. 20:21:06

@bajor gizella: na mostmár vedd le a modorállarcot ;)

chilis csokoládé 2010.11.01. 20:40:09

@Fapuma:

Miért? Valakiben egyáltalán felmerült, hogy bajor gizella nő?

chilis csokoládé 2010.11.01. 20:45:30

@bikmakk:

"finomlelkű balfék" Patrick viszont még nehogy levegye :)

Patrick Bateman 2010.11.01. 21:08:50

@chilis csokoládé: Aki bajor gizellát bántja, annak velem gyűlik meg a baja.

És egyébként is, mint számít, hogy férfi, avagy női gentiáliákkal láttuk meg a napvilágot? Férfi és nő, adó és befogadó, yang és yin, ezek túlhaladott kategóriák, egy boldogtalan kor sztereotípiává kövült habituációi, a tulajdonviszonyok és a termelőerők korábbi fejlettségi szintjének társadalmi tabukkal körülbástyázott manifesztációja. A nemiség - hermeneutikai megközelítésben - egy spektrális extrapoláció, hiszen mindannyiónkban egyaránt keverednek férfias és nőies princípiumok, és ezek vibráns interakciója alkotja a szuperegó dinamikáját.
Ennek megfelelően én lehetek szerelmes bajor gizellába anélkül, hogy tudnom lenne szükséges, a társadalom őt önkényesen melyik gender kategóriába sorolja, és hogy kromoszómakészlete milyen biológiai determinációt hordoz, mert kapcsolatunk éteri természetű, a spirituális monopólusok találkozása mentén ébredő harmóniák együttrezgésének eredője.

chilis csokoládé 2010.11.01. 21:13:37

@bajor gizella

Kaptál már ilyen lenyűgöző vallomást?
Ennek ne állj ellen!
Akár női, akár férfi genitáliákkal láttad meg a napvilágot :)

Patrick Bateman 2010.11.01. 21:32:32

@chilis csokoládé: "Patrick Bateman nem ennek a könyvnek a "finom balfék" főszereplője volt?"

A hízelgő részekkel meg majd én fogom kipótolni, mi?

"A regény főalakja Pat Bateman, huszonhat éves yuppie a Wall Streetről; intelligens, jóképű, elegáns és gazdag fiatalember. Lételeme a csillogó felszín: a legdivatosabb és legdrágább holmikban jár, a legfelkapottabb éttermekben vacsorázik barátaival és soros barátnőivel, ízlése ételben-italban főúri, fényűző lakása tömve a csúcstechnológiát képviselő szórakoztató-elektronikai szerkentyűkkel, véleménye a zenétől a politikáig mindenről naprakész.

De Bateman valójában értéket, mértéket nem ismerő pszichopata szörnyeteg, aki a belsejében tátongó űrtől szexorgiákkal, egyre rafináltabb kéjgyilkosságokkal, sőt kannibalizmussal igyekszik menekülni – mindhiába".

bajor gizella 2010.11.01. 21:34:12

@chilis csokoládé: Hát a kismamák világában már elkonteózgattak rajtam eleget, ahhoz hogy szokjam a körülöttem zajló mindenféle furcsaságokat. hidd el, annál hogy férfi vagyok van bonyolultabb teória is:
-az a troll vagyok, aki kamugyerekes transzvesztitának kiadva magát épült be a kismamák mindennapjaiba
-a velvet bulvár fogadott nmtelen bérkommentelője vagyok
- Eszterházy Péter női alszemélyisége vagyok. (vele ellentétben én azért nem központozok, mert nem tudok. és nem azért mert nem akarok:)

Aztán volt modoros csoporttali, meg amit akartok, és aztán nagy nehezen megemésztették hogy nő vagyok.

chilis csokoládé 2010.11.01. 21:48:56

@bajor gizella:

Oké.
Most már csak azt nem értem, mi az, hogy elkonteózgattak rajtad.

-er- 2010.11.02. 09:21:27

@Patrick Bateman: "Engem, baszod, az élet tanított, az utca, érted? " Tesókám, úgy érzem megtaláltam a lelki társamat, márcsak ezért is érdemes volt ide regelnem.
Magam is 2 méter magas és 120 kilás, csupa kigyúrtizom alfahím vagyok és nyílt tenyérrel csak akkor ütök meg egy nőt, ha az kifejezetten könyörög ezért. Na most szvsz valszeg a vonzás törvénye tehet róla. hogy mostanában csak iylen mazócsajokkal hozz össze a sors, tudjátok miylenek ezek.
Na most, Én leborulok írói nagyságod előtt, neveltetésem miatt nem tudok iylen szépen fogalmazni, ezért ide copypésztelelm spanom IzomTibi erre irányuló gyöngyszemét, ha valaki nem ismerné:
"
tegnap voltam kúrni. mondták van egy csaj, kúros. de nem csak az, hanem mazo is. érted mazo, arra élvez ha verik...ilyen mazocsaj. érted. megyünk föl. mondja üssem meg ha kúrunk. merhogy ilyen mazo. hát mondom nem tudom, mert azt mondod majd hogy ne üsselek, közben meg azt gondolod hogy üsselek, nem tudom érted. erre dehogy lesz majd egy vezényszó, ha azt mondja akkor tényleg hagyjam abba. mondom milyen vezényszó. azt mondja rózsabimbó. mondom jól van úgyhogy elkezdtem kúrni hatulról. azt mondja üssem meg. érted én nem verek nőt, csak ha nagyon indokolt, de hát érted erre élvez mondom jól van. adtam neki egy sallert, közben kúrom hatulról. aztmondja rendesen üssek rá. hát érted erre élvez, rávertem egyet. azt mondja ezaz, üss. hát érted gyúrok meg minden, meg tudomis hogy nem vagyok szalmaember, ugyhogy rábasztam olyat hogy visszapattant a feje az ágylécről mint hokis a plexiről. mondom akartál mondani valamit? azt mondja igen, hogy hagyjam abba. érted olyan rábasztam erőből hogy piff, azt kúrom. mondom és most mit akartál mondani? hogy hagyd abba, lendítem a kezem geci, hogy megcsapom most mint a geci, erre leugrik és bemászik a sarokba azt hüppög ott. mondom mi a picsa bajod van. szipogva mondja h hagyd abba. há mondom bazmeg há mér nem mondtad hogy rózsabimbó. aszondja mer elfelejtette.

na, szép napot mindenkinek :)))

a_fater 2010.11.02. 12:09:34

ez jó :D

Persze, "szellemi munka" meg "nem szerencsejáték", aztán besértődik azon aki szerencsével leveri. És a legijesztőbb, hogy az ő szemszögéből még logikus is a felháborodása :)

Fapuma (törölt) 2010.11.02. 13:16:50

@bajor gizella: Semmiképpe, sohasem, ez csak egy buta prekoncepció volt. Élvezem amiket írsz, de nem konkurálok Patrickkal. Szép gyerekeitek lesznek, Bateman-Bajor Patrick és Bajor-Bateman Gizella /aka BBP és BBG/ akik nagyra nőnek majd, ti pedig boldogan éltek, míg meg nem haltok.

Vlsznlg tenyleg nő lehetsz, mert azt hogy "pasi" szerintem egy férfi sem írná le vagy mondaná ki.

zeneigéniusz 2010.11.13. 18:23:50

"Ha feldobsz négyszer egy érmét, s háromszor fej lesz, az semmi. De ha milliószor dobsz fel egy érmét, s 750 ezerszer fej, akkor ott biztos, hogy valami nincs rendben, mert ez matematikai képtelenség."

Talán annak nincs valószínűsége ezek szerint, hogy millió feldobásból 750.000 fej lesz? LOL

Másik: már maga az a tény, hogy megszülettél felér egy lottó ötössel!

A póker ebben az NL (limit nélküli) formájában inkább szerencsejáték - mivel tudást mögé tenni elég nehéz, ahhoz nagyon kevés a kombinációs lehetőség és a játékszabály adta szabadság. Az FL (fix limit) már közelebb áll egy kicsit a tudásjátékhoz, de még mindig sántít.
Ráadásul az emberek hajlamosak aszerint osztályozni a játékosokat, hogy mennyire nyertek - hiszen ezt elég könnyű összehasonlítani. Márpedig ez kb olyan, mint ízlésről vitatkozni.

Sakk, tenisz, úszás, futás pl. - ezek tényleg sportok, ahol a szerencse minimális. Ahol a világelső ellen 1 év alatti gyakorlás után se tudsz kis eséllyel se nyerni.

A profi pókereseket a termek szponzorálják, ezért vannak ott egy csomó TV-s műsorban - és nem azért, mert olyan nagyon jók.
süti beállítások módosítása