- Kedves Szülők! Szeretném felhívni a figyelmet, hogy évnyitó ünnepségünket szeptember 1-én, 9 órakor tartjuk az Aulában...
- Elnézést, hanyadikán?
- Elsején. Ezzel kapcsolatban még annyit, hogy...
- Elnézést, melyik hónap?
- Szeptember. Amikor megérkeznek...
- 2010?
(„Nem, 2008, a patkány éve” morogja Kovácsné hátul, de szerencsére nem hallani)
- ....amikor megérkeznek, az Aulában a bal oldalra üljenek....
- Hányra kell érkezni?
- 9-kor kezdődik, ¾ 9 körül elég, ha megérkeznek...
- Honnan fogjuk tudni, melyik az Aula?
(Itt Kovácsné kissé kikapcsol, lerajzol a noteszébe egy tájképet, háromnapos ork hullát marcangoló varjakkal. Fél óra múlva felnéz, azóta úgy tűnik, sikerült tisztázni az évnyitóval kapcsolatos kérdéseket)
- Az első tanítási napon kérném, hogy mindenki hozza magával az összes füzetet és tankönyvet, azért, hogy...
- Az összeset?
- Igen. Az első napon tudjuk majd...
- A Környezetismeretet is?
- Igen. Így majd mindenki...
- Majd jövünk akkor teherautóval, hihihihehehehuhuhu....
- Amikor itt van az összes könyv...
- Füzetek is?
- Azok is, de...
- Miért kell három sima füzet?
- Egy a Környezetismerethez, egy a Rajzhoz egy pedig...
- Jó, jó, nem kell annyit ragozni, behozzuk. Megy az idő, jön a Barátok közt, mi, hihihihehehehuhuhu....
- Szóval azért kell behozni a könyveket, hogy...
- De most tényleg, az összeset?
(Kovácsné némi tűnődés után az egyik padból ellop néhány színes filcet, az orkhullát realisztikus zöldekkel és rózsaszínekkel árnyalja, a varjak jobb híján kihúzó-sárgák lesznek. Másfél óra múlva ismét felnéz.)
- A szakkörökre szeptember 2-án lehet majd jelentkezni...
- Elnézést, hanyadikán?
(Kovácsné rutinosan kikapcsol, a tájkép néhány kannibál vércsigával egészül ki.)
- A foglalkozásokat délután tartjuk majd, de azt csak szeptemberben tudjuk megmondani, pontosan melyik napokon és hánykor.
- Melyik napokon lesznek a foglalkozások?
- Azt még nem tudjuk, de...
- Remélem nem délelőtt, mert akkor meg mikor lenne tanítás, mi, hihihihehehehuhuhu...
- Délután lesznek, és...
- Gyöngyfűző szakkör is lesz?
- Kiadtam egy listát a szakkörökről, amin...
- És tessék mondani, piros gyöngy is kell majd? Arra a kis Gyémántsztenderd allergiás. Már egész kicsi korában köhögött, mikor lenyelte. Egyébként Gyémántsztenderdnek fantasztikus érzéke van a művészetekhez, a múltkor is...
(Kovácsné azon tűnődik, mi férne még ki a képre, sajnos a lap kezd betelni. Közben Kovács oldalba böki.)
- Felírtad, hanyadikán lesz az évnyitó?
(Kovácsot némi dulakodás után diszkréten elföldelik a szalagparketta alá.)
- Köszönöm, hogy eljöttek. Van valakinek valami kérdése?
- Elnézést, nem emlékszem, piros gyöngy is kell majd?
Ekkor Kovácsné elővesz a retiküljéből egy szakócát, és felnyitja az előtte ülő anyuka koponyáját, hogy indonéz hagyományokat követve a még langyos agyvelőből falatozzon. De nem talál benne semmit.
A csodálatos szkeccset ki másnak köszönhetnénk szívből, mint Kovácsnének személyesen. Köszönjük.
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.12. 07:29:15
El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.12. 08:12:07
Férfiben is fellelhető egyébként:
-Jó napot kívánok, 500 Amperes téglahámozó gépet keresek.
-Üdvözlöm, sajnos olyan nincsen. Nem is gyárja senki, csak 160 és 250 Amperes létezik.
-Tehát akkor 500-as nincs?
-Nincs, csak 160-as és 250-es.
-Tehát akkor 250-es a legnagyobb?
-Úgy van.
-És esetleg 400-as?
-Tisztelt Uram! Téglahámozóból mindössze két félét készítenek a gyártó cégek. 160, és 250 Ampereset! Ez a két méret létezik.
-Akkor ezek szerint 250-es a legnagyobb?
-IGEN!!!!!!
-Nagyobb nincs?
És ezt velem nem hébe-hóba játszák el, hanem úgyszólván naponta.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 09:00:42
Az ilyen hülyékkel az volt a gond, hogy teljesen felidegesítették anyukámat, aki egyébként nem idegesítette magát azzal, hogy nagyon pontosan tartottam magam az információs minimum elvéhez, főleg a négyesnél rosszabb jegyek terén...
Gyémántsztenderd anyukája amúgy dicsekedni is szokott. Hogy kitűnő. És énekel. És agyagozik (a kis köcsög). És szaval. És nem szamárfüles a füzete. Nem késik el. (általános negyedikben kulcsom volt az iskola kapujához, mert 8 után az igazgatónál szólt a csengő és csak lelki fröccs árán engedtek be. volt egy másik gyerek, aki a kerítésen át járt be. Ő, ha jól tudom ül, én jogot végeztem. A különbség már akkor látszott...)
Szóval a bezzeggyerekek megkeserítették gyermekéveimet. Nem tudtam egy értelmes kistraktort összerakni technikaórán a mittudoménmilyen készletből. Natürlicher weise S. Gabié lézer mellett egyenesen szántott. Nem tudtam visszatapsolni a ritmust szolfézs órán (nem igaz, hogy nem tudod, szin-kó-kó-kó-kó-pa-timtimriririri-tám-ti-tái-ti-szün-ti-szin-kó-kó-pa-tám-ti!). Bezzeg Katika visszafelé és alla breve is tudta. Az az elmebeteg Kodály a tízmillió Karajan országát képzelte el, beteges maximalista volt, nem csoda, hogy a japánok bele vannak buzulva a módszerébe.
Testnevelés órán (már gimiben) épphogy meglett a háromezer méter 12 perc alatt. Bezzeg Pisti röhögve, laza kocogásban futott 3600-at. Jótanulójósportoló, a faszom.
Az én könyveim rongyosak voltak. Ami nem csoda, mert unalmamban az órákon olvasgatással ütöttem el az időt. Bezzeg Ágikáé az mind olyan, mint a Salamon töke, pedig ő is kitűnő tanuló. Hát persze. Meg az én könyveim koszosak, sárosak. Ágika nyilván ritkábban verekedett a homokozóban.
De nem is lenne ezzel baj, szartam én rájuk már akkor is nagyon magasról, hanem a "szülői". Na akkor az összes nagysága hülyítette az én naiv anyukámat (aki amúgy tanár) hogy Ágika, Katika, Gáborka, Ákoska. Megjöttek a polír-famíliák jólfésült apukával, ápolt anyukával, a kis aranyos Ödönkével és terrorisztikusan táplálták anyám kisebbségi érzését, így indirekte az én nonkonformizmusomat is.
Persze tudat alatt borzasztóan irigy voltam ezekre. Ezt bizonyítja, hogy az összes nőről, akivel valaha egy napnál tovább jártam, kiderült, hogy általános alsó tagozatban tip-top, tisztarendes, kitűnőtanuló Bezzeg-Mintagyerek volt.
És a jelenség örök. Néhány hete említette apám, hogy Gipsz Jakab barátjának nagyfia, aki fél évvel fiatalabb nálam, jelenleg a Bitumex-Bámex-Bumfért konzorcium sales managere és nettó milla + telefon + cégautót kap. Gebedjen meg.
Peti8 2010.07.12. 09:10:57
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.12. 09:43:15
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.07.12. 09:48:57
Az egyik apuka felszolalt:
"- Tanarno, Esztike allergias a jegkremre, nem eheti. Csak fagyit ehet. Az anyja ugy mondta, hogy allergias aaaaa, ize..., arra az E vitaminra".
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.12. 09:52:14
Mitya Ivanov 2010.07.12. 10:00:59
Ha ilyen történik, akkor jó esetben először a példaként állított gyerek lesz további gyűlölet tárgya, majd rosszabb esetben ez a saját szülő ellen fordul.
Ezzel tönkre lehet tenni egy gyerek későbbi életét, én mondom...
Ocel0t 2010.07.12. 10:07:27
a cikk meg vérlátíébmdfglxckgj mxc.cbc,vnb(agy elborul, hentel.)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.12. 10:18:24
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 10:25:58
Az igazi elégtétel mindig a bezzeggyerekek lemorzsolódása volt. Még vannak előttem, de már nem sokan. És meglesznek azok is előbb-utóbb. Beteges motiváció, de motiváció...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 10:27:48
schwesterke 2010.07.12. 10:33:11
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.12. 10:42:19
szval ez az opció ugrott, sztem...
doszy 2010.07.12. 10:52:35
Mitya Ivanov 2010.07.12. 11:03:06
egy időben apám is eljárt ezekre a szülőikre, mivel nagyon problémás gyerek voltam, ő kezdte ezeket a bezzeg X, bezzeg Y dumákat, majd látványosan még rosszabb lettem (ld első kommentem:)), de annyira, hogy nevelési tanácsadóban kötöttünk ki, ahol egy pszichológusnő szinte fogta a fejét, hogy hogyan lehet így szinte megszégyeníteni egy gyereket. Ezt apám nemrégen mondta el nekem.
A lényeg az, hogy az ultresteril bezzeg gyerekek nagy részéből teljesen átlagos ember lett, semmiben sem különbek mint a nagy átlag.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.12. 11:10:32
van, aki jobb, van, aki rosszabb, tudod:)
scsaba1 2010.07.12. 11:14:16
Mennyi, mennyi sérelem... Kész csoda, hogy nem lett belőled ilyen darabolós gyilkos, aki ilyen jól szituált zongorázós-teniszezős-lovaglós felsőközéposztálybéli családokat mészárol le brutális kegyetlenséggel, utoljára hagyva az anyukát...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 11:19:27
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 11:21:09
Mitya Ivanov 2010.07.12. 11:22:50
"de amúgy emlékszem, amikor az első négyesemet kaptam, talán 5.-es koromban, sírtam"
te milyen okos vagy! Örömömben én is sírtam, amikor nem buktam meg év végén matekból
;)
2010.07.12. 11:25:06
No meg egyébként is: nekem ezt a gyereket adták ide amikor a kórházból eljöttem, nem volt válaszási lehetőségem, szemben vele, aki választhatott volna egy rendesebbet is aki elmosogat maga után.
scsaba1 2010.07.12. 11:30:30
Utána nekem is nagy elégtétel volt hallani, hogy színjeles kis köcsögök elkerülve budapesti vagy más vidéki gimnáziumokba olyan buktákat nyomtak első éves
2010.07.12. 11:32:47
-Uram, 3 fiam van, miből gondolja, hogy a hosszú évek során pont ezt felejtettem el velük közölni, de tudja mit csinálok egy végtelenített felvételt, mert nekem is fárasztó folyton ezt mondogatni.
Amikor egyszer meglátogattam a gyereket a Kollégiumi szobában nevelgetett 3 napos csibe láttán azért én is meglapődtem, de felviágosítottak, hogy a házirend csak kutyák és mácskákról szól.
cd-r 2010.07.12. 12:05:34
emlékszem én is pár ilyen fontoskodó szülőre, konkrétan mindenki utálta őket, beleértve az összes tanárt. a gyerekeik meg ki lettek közösítve, mert nyilván ők is ugyanolyan kis férgek voltak, ezt látták otthon.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 12:11:16
Nekem olyan tanárom volt, aki azt mondta anyámnak, hogy verjen meg, mert nem elég hogy túlmozgásos vagyok (ez igaz) hanem feszt mint valami vakarózó girhes macska tekergek a széken. Így derült ki, hogy gerincferdülésem van és a görcs húzta a hátam.
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.07.12. 12:39:41
Én meg már tízévesen tudtam, mi érdekel és mi az, amit nagy ívben letojok. Persze, időközben változot a véleményem egyes tárgyakról, de sose fecséreltem sok időt olyasmikre, amik akkor épp nem érdekeltek.
És ettől lettem ennyire modoros. :)
2010.07.12. 12:40:15
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 12:45:10
Intizar 2010.07.12. 12:45:54
lr 2010.07.12. 13:01:31
Nekem pl. mindig gyanús volt, h érettségi előtti éveimben ebbe a kategóriába tartozhattam (szégyelltem is magam miatta rendesen, hisz a fasznak sem hiányzott, h kerüljenek a többiek, miközben én csak a tőlem telhetőt teszem, azt sem túlságosan erőlködve)- azért csak gyanús, mert nyíltan soha nem állítottak senki elé példaként, de áttételesen azért elértek ilyen rémhírek.
Aztán az egyetemi évek alatt azért már megsejtettem, hogy az életet alkalmasint akár élni is lehet. :O
Ernoke 2010.07.12. 13:13:01
"a gimis barátaid olyan normálisak voltak, nézd meg B-t, van diplomája, rendes családja, miért nem tudsz továbbra is vele barátkozni, miért kell a _társadalmi helyzetedhez nem illőekkel_ vegyülni?"
ilyenkor a szülő jellemzően azt gondolja, h a gyereke a gimis években, féligmeddig bezzeggyerekként volt "igazán önmaga" (amikor annyira lelki nyomorék volt, h a visszahúzó otthoni környezettel sem volt ereje küzdeni), később pedig valami gaz rossz társaság károsan befolyásolta, h minél inkább társadalmi helyzetéhez ne illően, mindenféle gyanús alakkal (olyan művészfélékkel) barátkozzon.:D
thomasmakmusz 2010.07.12. 13:15:50
chilis csokoládé 2010.07.12. 13:16:47
Kodály zenéjével engem vallatni lehetne.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 13:31:58
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 14:11:30
A szolfézsóra
Gyerekek! (Kedves? Sziasztok? Valami? Anyád?) beénekléssel kezdünk!
Megadomahangooooooooot Daóóóó! (szabolcsi zeneiskola)
Tanár: Meeeeeeeee!
Kórus: Mendegél a mandarin!
Tanár, egy szekunddal feljebb: Meeeeeeeeee
Kórus: Mendegél a mandarin!
Tanár, egy szekunddal feljebb: Meeeeeeeeee
Kórus: Mendegél a mandarin!
Tanár, egy szekunddal feljebb: Meeeeeeeeee
Kórus: Mendegél a mandarin!
Tanár: Csúf csiga csavarog a csövön!
Kórus: Csúf csiga csavarog a a csövön!
Roli, Levente, Sanyika: Csúf csiga csavarog a csöcsön!
Tanár:csúúúúúúúúúúúúúú
Kórus: Csúf csiga csavarog a a csövön!
Roli, Levente, Sanyika: Csúf csiga csavarog a csöcsön!
Tanár:csúúúúúúúúúúúúúú
Kórus: Csúf csiga csavarog a a csövön!
Roli, Levente, Sanyika: Csúf csiga csavarog a csöcsön!
Tanár:csúúúúúúúúúúúúúú
Tanár: akkor most Levi, Roli és Sanyika a Dobszay 42. oldalán mindent átír desz-mollba, hogy megtanulják, mi illik és mi nem.
(Sanyika lapos oldalpillantásokat vet: a desz moll hány kereszt? Vagy hány b? Végül Leviéről lepuskázza az egészet. Ezt most még megúszta.
Dallamírás:
A szolfézstanár a Waldstein-szonáta gyors tételét játssza, kisebb egyszerűsítésekkel. A kislányok szorgalmasan, fül után előbb bepontozzák, aztán már írják is. (gyk: bepontozás az az amikor először csak a hangokat írja be, ritmusértékek, ütemvonalak csak később jönnek, másodjára) Rolandnak abszolút hallása van, egyből leírja az egészet. Sanyinak a bal kéz első nyolc hangja sikerült (ugyanaz mind). De nem baj, Katikáéra pont rálátni. Ezt is megúszta.
Visszaéneklés, hálistennek kórusban. A jó rézfúvós húzatja magát egy fél ütésnyivel a nép után, ezzel rezest még nem fogtak meg, még ilyen tizenegyéves kis pöcsöst sem. Sanyi megint nyert egy menetet, főleg mert Levi, aki szintén rezes, de van hallása, szépen mutatja hogy készült, előénekel, a tanár le van nyűgözve. Hiába, trombitás, azok mind exhibicionisták.
Újabb csavar, transzponálja valaki pirospontért fisz mollba. Sanyi történetesen tudja, hogy a fisz moll az három kereszt, de ennél tovább nem jutott. Mindenesetre ha felszólítják, legalább nem lesz _akkora_ égés belőle.
De újra minden klappol, Beácska aki, zongora-hegedű-furulya tanszakos, cisz-frígbe is minden további nélkül transzponálna, a piros pontjáért hadd menjen, hülye stréber- gondolja az osztály kórusban.
Sanyi felröhög, mert eszébe jut, hogy Beácska füle olyan vékony, hogy átsüt rajta a nap. Ezt nem kellett volna.
Itt vég.
Tanár: Sanyi szolmizálj el egy tetszőleges darabot!
Sanyi: ööööööö Krieger: Menüett: míííí-dóóóóó-lááááá-fáááááá, rééééééé tííííí szóóóóó mííííííí...
Tanár: tovább!
Sanyi: ööööööööö nem tudom tovább
Tanár: (szadista, kegyetlen geci, mintha nem tudná, hogy mit csinál) akkor lejátszom neked zongorán te meg énekled szolmizálva, jó?
Sanyi: (most mondjam azt neked, hogy rádgyújtom a zongorát inkább?) Igen tanárnő!
Muzsika
Tanár: naaaaa?
Sanyi: míííí dóóóóó láááááá fáááááá rééééé tíííí szóóóóóó míííííí (basszameg csak ennyire emlékszem, innen csak a fogásokat tudom)
Tanár. naaaaaaaa? ugye szolmizálni nem megy, órán röhögni meg tudunk? ülj le és szégyelld magad.
Sanyi: (nyasgem)
Ritmusdiktálás:
A tanár rövid kopogás után mint egy Dave Weckl-Poncho Sanchez-Tito Puente hibrid dobol. Két kézzel, különítve, ballal kettőben, jobbal háromban, lábbal jön egyben és ötben.Hogy máshogy? Az első két sor lányai lazán ütik utána kézzel-lábbal, önfeledtek, mint egy szambázó Hitlerjugend század.
Sanyi természetesen örül, ha az ütemek kezdőhangjait beüti valahogy. Kürtösnek pont elég, kicsit még sok is. Nem szól, nem röhög, egy órára egy leforrázás pont elég.
De a tanár már elhatározta a kivégzést: Gyerekek, a Kodály Biciniumokból fogunk játszani.
(Játszani, érted, a solferinói ütközet ehhez képest teadélután volt). Kodály elmehet a 'csába, az a szakállas marha úgy gondolta, hogy egy tizenegy éves magyar gyerek kötelezően letranszponálja Buxtehudét az orgona mellől.
Tanár: azt fogjuk játszani, hogy a tizenhetes kétszólamút négyszólamba tesszük: Katikáé az eredeti első szólam, Sanyi kvintben megy alatta (legalább tercet adtál volna te hóhér, bár tény hogy a kvint is magas lesz) Beáta az eredeti balkezet és Gáborka aláoktávol. (mert puncsos, ezt mindenki tudja).
Tanár: elééééééééég! Sanyi mit csinálsz! Büntetésből a Dobszay 34. oldaláról...
Szülők vigyázzatok: a zeneiskolában NDK tornászedzők lesnek gyerekeitekre. Akik jobb esetben csak Kodályt utáltatják meg a gyerekkel.Rosszabb esetben bármi megtörténhet. A nevek kitaláltak, valósággal való bármilyen egyezésük csak a véletlen műve.
Ernoke 2010.07.12. 14:22:46
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.12. 14:28:03
malkavitamin ventrueknak 2010.07.12. 14:34:00
Tökéletesen megfogtad a lényeget.... az általad ecsetelt okok miatt én inkább zerora mentem. Csinos, jó fej tanárnőnk volt, és vicceseket is mondott (a lovagok az asztal alatt vallottak szerelmet, pl, 1 tábla konyakos csoki után XD), meg nem nyúzott minket a hallás utáni kottázással, bár éneklés, egyéb volt. Ennek ellenére, amikor felvételinél a Kodályba is tesztet írtunk, a nullának érzett tudásom ellenére harmadik helyen voltam a rangsorban. Nem a zsolfézsóra miatt. :D
Belegondolva, bezzeggyerek voltam, viszont a szüleim évente max. 1-2 szülőin voltak (havonta volt legalább egy)... valamiért nem is kedvelte őket a többi szülő... :D
hatesz 2010.07.12. 14:34:31
"Johnny: Adj már nekem is egy tölcsért!
Charlie: Tutti frutti, karamell, vanília.
Johnny: Pisztácia.
Charlie: A pisztácia kifogyott.Van vanília, tutti frutti, karamell, rumos dió, kávé.
Johnny: Oké, akkor legyen vanília pisztáciával.
Charlie: A pisztácia kifogyott.Van v...anília, karamell, tutti frutti, rumos dió és kávé.
Johnny: Oké, akkor legyen mondjuk tisztacsokoládé egy kis pisztáciával.
Charlie: Mondd,te süket vagy? A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
Johnny: Azért ne kapd fel mindjárt a vizet, ha nincs nincs. Szóval akkor, mi a választék?
Charlie: Van vanília, tutti frutti, karamell, rumos dió és kávé!
Johnny: Megjegyeztem.Akkor mondjuk legyen egy kicsi mindből.Tutti frutti, karamell, vanília, rumos dió, és kávé.
Johnny: ...Ja, csak ne spórold ki a pisztáciát..."
nadivereb 2010.07.12. 14:34:51
Ernoke 2010.07.12. 15:00:49
nadivereb 2010.07.12. 15:22:30
lárvalányhaj 2010.07.12. 15:34:56
A szülőikre apukám járt, akinek kb. olyan volt a hozzáállása, mint Homer Simpsonnak, amikor Bart csinált valami hülyeséget a suliban. Ha csináltam valamit, általában jót röhögött rajtam, meg a hülye tanárokon. :)
lárvalányhaj 2010.07.12. 15:36:30
akarommondani "jót röhögött azon, amit csináltam, meg a hülye tanárokon".
lárvalányhaj 2010.07.12. 15:37:24
akarommondani "jót röhögött azon, amit csináltam, meg a hülye tanárokon".
2010.07.12. 16:49:51
Osztálytalálkozón aztán kiderült, hogy csak az én gyerekem járt fősulira, az eminensek most munkanélküli hidegburkolóként egzasztálnak.
Ellenben a fiam barátainál én voltam a bezzeg anyuka. Bezeg a te anyád süteményt süt, piskótát kavar! A tied meg fél milkát keres havonta b+! Az enyém se érne rá kavargatni, ha nem rúgják ki a meló helyéről.
chilis csokoládé 2010.07.12. 17:24:19
Olvastam egy cikket arról, hogy hogyan étkezett.Olyan spártai módon, hogy az ilyen ember nekem már nem is szimpatikus.
passaran 2010.07.12. 18:23:21
Szegény énektanárnő aki egyébként nagyon aranyos volt mindig, majdnem hanyatt esett amikor pár éve elárultam neki, hogy évek óta egy blues bandában énekelek :) Mondjuk reális nézve: a középszarnál kicsit jobban :D De már tudom mi az az A... :)
Köszönöm Kodály bácsi....
aribeth 2010.07.12. 18:53:52
Köszönet a posztért, hiányzott már egy kis Kovácsné. A virtusra írt cikkeit is imádtam.
szellőláb 2010.07.12. 19:05:59
Ez egy ilyen zárt közösség volt: a telepen lakók a gyárban dolgoztak, nyaralni is a gyár balatoni sátortáborába jártak. Mindenki ismert mindenkit, a falutól annyiban különböztünk, hogy nem egymás mellett, hanem egymás fölött laktunk. A lakótelepi élet legfontosabb vezérlőelve a gyárban betöltött pozíció volt. Az iskola, de már az óvoda is ilyen szellemben működött: középvezetői szint felett alanyi jogon járt a gyereknek min. 4,5 átlag, az év végi jutalmakat valahogy mindig ezek, meg persze a pedagógus gyerekek kapták. A hozzám hasonló csóró gyerekek úttörő tábort csak tévében látott (persze azt is csak fekete-fehérben). Mondjuk az élet rendet vágott közöttünk: nem feltétlenül lett boldog és sikeres minden színjeles, agyon támogatott kirakat gyerek. Túl magas polcra tolták fel őket, és néhányan ezt a kudarcot annyira nem tudták elviselni, hogy önként letették a kanalat. Persze néhányan kifutották magukat, de szerintem ők eleve tehetségesek voltak, és hátszél nélkül is boldogultak volna. Azért Csillebérc meg Zánka még most is bassza a csőrömet, bár most már inkább a privatizációs zűrök miatt: még ebből is kihagytak:-)
sorica123 (törölt) 2010.07.12. 21:22:43
Amúgy ja, a tipikus stréber, gombnyomásra teljesítős gyerekek nem feltétlenül lesznek nagy janik nagynak, ha valami saját ötlet, humor, blickfang nincs bennük. És főleg ha ilyen lihegő, igyekvő pedálgép szüleik vannak... Ismertem tipikus strébert, nem volt szimpi, de olyat is, akinek gyárilag volt olyan az agya, mint a magnószalag. Sőt volt egy barátnőm, aki magnószalag-agyú volt, elsősorban humános, Fazekasban tanult, viszont olyat, hogy igyekezet, padból kiesés se ő, se a két mittudomén milyen professzor szüleje nem produkált. Aranyosak voltak, szemre kicsit szürkék, de marha jó fejek. Meg aztán volt az a típus, osztálytárs, aki stréber is volt meg karakter is, tehát el tudta adni az ötleteit, meg tudott nevettetni, aranyos volt, viszont kicsit meg lehetett könnyebbülni, mikor becsukta a száját:)
mirjam* 2010.07.12. 22:15:48
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.07.12. 22:23:59
Ami nehez volt, az hogy ne legyek ugy kezelve az osztalytarsaim altal, mint egy lepras. Na azert rohadtul meg kellett dolgoznom, hogy egyaltalan emberszamba vegyenek. Otodikes koromban egyszer az egesz osztaly egyszerre akart megverni. Akkor elkezdtem birkozni meg dzsudozni, hogy legalabb meg tudjam vedeni magam. Volt hogy direkt csinaltam valami csinyt es hagytam hogy rajtakapjanak, csak azert hogy neha en is kapjak buntetest. Segitettem masoknak dogan, probaltam jo fej lenni. Volt amikor bevalt, volt amikor nem. Voltak nagyon szar eveim is. Szoval azert bezzeg-gyereknek lenni sem fenekig tejfel...
drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2010.07.12. 23:55:32
666E 2010.07.13. 03:23:32
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.07.13. 04:30:08
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.07.13. 04:34:42
2010.07.13. 07:00:26
A menyemet az oszályfónöke nem javasolta tovább tanulásra, mondván, hogy a kislány nem bírná a gimnáziumot, de mivel a szólők (egy kőműves meg egy varrónő) csak erősködtek, hát egye fene, talán egy szakközép iskola.
Az osztálból csak neki meg a fogorsvos lányának van diplomája, de egyedül neki kettő, vezető beoszátása csak neki.
Én abból a tárgyból szereztem diplomát amiből gimnáziumban voltak szívesek meg buktatni, és persze közölték a szüleimmel, hogy még egy ilyen kétbalkzes, tehetségtelen növendék nem volt az intézményben.
Volt egy részeges történelem tanárom, aki ha ivott folyton latin idézettekkel szórakoztatott, hát gyakran eszembe jut:
Non skola, sed vite dissimus.
schwesterke 2010.07.13. 07:54:26
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 09:27:00
aki arra büszke, hogy ő már 13 évesen is csak mondjuk történelmet tanult, annak elárulom, nem ő választott tárgyat, hanem a tárgy őt: erre az egyre volt képes. Önigazolásként most szajkózhatja, hogy mekkkora májer, mert időben kitalálta, mit is akar. A rossz hír, hogy egy dolog lett belőle: elcseszett szakbarbár...
Mc_Fly 2010.07.13. 10:10:38
Fácsébukon mutatott egyik felebarátom egy remek klubot: "Minek tanulunk olyat, amit a jövőbe nem fogunk haszálni?"
A legjobb komment valami ilyesmi volt: "Pl. hogy le tudj írni akár kilenc szót is helyesen."
www.facebook.com/pages/Minek-tanulunk-olyat-amit-a-jovobe-nem-fogunk-haszalni/113817918638278?ref=sgm
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:17:17
nah, pont ezekről beszéltem, a semmire sem jó kis szerencsétlenek, akik ahelyett, hogy elismernék, hogy kevesek és szánalmasan középszerűek vagy még az sem, nekiállnak megideologizálni a saját nyomorultságukat.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 10:24:07
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:32:59
Aztán az ilyen könyvelő picsa falja majd a feng-shuis majomságokat, vesz mágneses karkötőt a vércukorszintjének csökkentésére és szajkózza meggyőződéssel, hogy lélekharcos.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:34:04
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 10:37:28
Az ember nem azért nem iszik hipót, mert tanult kémiát az iskolában.
Én kurva sok felesleges tárgyat _abszolváltam_ még az egyetemen is - de aminek nem veszem ma hasznát, azt simán elfelejtettem.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 10:41:10
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:41:37
A matek nem könnyű, meg a biológia és a kémia sem, főleg ha a logika nem az erősége valakinek. Nehezebb tanulni ilyenkor, mint a magyart, persze. Az ilyen gyereket szokták humánnak nevezni (ami mellesleg az esetek 90%ában nem azt jelenti, hogy aérdekli a töri, magyar, nyelv, hanem hogy képtelen összeadni 3 számot, bár olvasni nem olvasott több szépirodalmat, mint egy átlagos esztergályos).
Mc_Fly 2010.07.13. 10:41:54
Hálistennek kivételesen jó tanáraim voltak mind reál, mind humán tárgyakból, de elhiszem, hogy valakinek nem, ezért megutálta ezeket a tudományokat. Ettől függetlenül ne mondja nekem senki, aki a kémiát, fizikát, matekot fölöslegesnek tartja, hogy a mindennapi élet szempontjából bármilyen más általános vagy középiskolai tárgy ismerete fontosabb (irodalom, történelem). Nem ezek ellen vagyok, de tény, a mai társadalomban elterjedt közhely, hogy aki reálos, az szakbarbár, aki humán területen tud többet, az pedig művelt. Szerencsére a munkaerőpiaci viszonyok eddig minket igazolnak;) Ettől függetlenül én azt szeretném, hogyha mindenkinek lenne lövése Kölcseyről és a monomerekről is, de (hogy a végére egy remek modorosság kerüljön) ez a mai Viva trenden és bugyuta amerikai importműsorokon felnőtt generációt elnézve tényeg csak vágyálom marad.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:44:17
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:48:49
tehát nem a reáltárgyak a lényeg, csak te pont azt hoztad fel példaként.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 10:51:25
Ez olyan, mint a kövér gyerek kötélremászatása, a hamis gyerek énekeltetése. Mindenki másban jobb.
Tudok deriválni meg integrálni, mert kellett az Analízis vizsgámra - és biztos kurvára logikus lett a gondolkodásmódom tőle. Persze, közgazdász szakon ez alap. De nem várom el másoktól ugyanezt - akik ugyanúgy lehetnek sikeresek a saját területükön.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:56:33
Veronka 2010.07.13. 11:01:12
Mc_Fly 2010.07.13. 11:01:16
Persze nem kell senkit lelki nyomorékká tenni, aki adottságainál fogva képtelen ezen tudományok befogadására, de azért ne essünk át a ló túloldalára sem a fenenagy gyerekbarátság jelszavával. Nehogy már a megideologizált tudatlanság legyen a sztenderd..
vimeo.com/11690875
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 11:01:41
Én annyira nem érzem nagy kárnak, hogy kimaradt nekem az erősáramú képzésem vagy a műszaki rajzok :) mindent nem lehet tudni - a felületes tudás se biztos, hogy jó.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 11:06:40
nem hittem, hogy ez bárkinek kétséges.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 11:12:23
Nem hittem, hogy ez lehet kérdés.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 11:12:58
Veronka 2010.07.13. 11:17:26
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.13. 11:50:12
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 12:12:35
CernaGeza 2010.07.13. 12:39:19
Mindezt a kínlódást 4 középiskola követte.
- De hogy valami kapcsolódó élményről is beszámoljak, emlékszem a fiúra az osztályból aki tényleg sírógörcsöt kapott a 4-es jegye miatt - ilyen ritkán fordult elő - és akkor azt hittük, ilyen kis tetü nyúlbéla.
Pedig könnyen lehet hogy otthon emiatt jól megverték vagy nem kapott egy hétig vacsorát.
- Neki a szülei évnyitón vagy más ünnepségen nem is vegyültek a többi szülővel, hanem lehetőség szerint leültek egy távoli padra az udvaron és szótlanul bámulták összeszorított szájjal a plebejus gyerekek szüleit.
vincere 2010.07.13. 14:39:52
Kovácsné arra emlékeztet, ahogy én szoktam viselkedni egy meeting alatt. én Vasarely-t megszégyenítő kompozíciókat szoktam alkotni
vincere 2010.07.13. 14:49:43
csak most az zavar, h. a harmadikos unokahúgomat halálra szivatják, mert csúnyán ír, rendetlen (igaz, tényleg az), gyűröttek a füzetei, stb. jelenleg ez az osztályfőnök legnagyobb problémája. igaz, h. még szöveges értékelés van, de a múltkor egy dolgozatára azért kapott egyest vagy mit, mert csúnyán írt! akkor majdnem bementem a tanítónőhöz...
és hiába magyarázom a családban, h. inkább legyen csúnyán író de okos, mint egy gyöngybetűs buta fruska, senki nem hiszi még ezt el nekem.
na, én is kiírtam magamból
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 15:01:34
Szval ha mindenképp választanom kellene a két véglet közül, akkor azt mondanám, legyenek jó írások rossz helyesírással (akár csúnya kézírással), mint fordítva...
vincere 2010.07.13. 15:04:12
bennem azért a zeneiskola nem hagyott ilyen sebeket...
vincere 2010.07.13. 15:06:13
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 15:10:29
én is az voltam, aztán rájöttem, igaza volt annak, aki azt mondta:
van, aki tud helyesen írni, ő a korrektor.
és van, aki írni tud, ő az író.
nah, hány híres korrektort tudsz felsorolni?:)
vincere 2010.07.13. 15:33:37
még a tanárgyerekekről jutott eszembe, felső tagozatban 2 tanárgyerek volt az osztályban, pechükre gimis tanárok voltak a szüleik. az osztály legjobb tanulói, egyben legjobb fej és legnépszerűbb emberei is voltak. a tanárok szivatták őket állandóan, szerintem utálták, h. gimiben tanítanak a szüleik. szerencsére még így se sikerült megakadályozniuk, h. sokra vigyék az iskolában és később a szakmájukban.
A Tyne folyó déli partja 2010.07.13. 21:33:05
de még egyetemen is. Bezzeg Z milyen jól tud németül (ja, sváb faluban felnőve. ha anyám nem költözik be a városba, én is tudnék). német szakos egyetemista ám! (hogy én ugyanott vagyok angolszakos, plusz németül se adnak el, az megint nem számított). W milyen jó vállalkozásba vágott. ha mi említettünk ilyesmit, ötletet " de hát te ahhoz nem értesz" (W nyolc általánost végzett). és így tovább:)
A Tyne folyó déli partja 2010.07.13. 21:34:54
mert nem ő vagyok, azért...
2010.07.14. 11:20:50
Általános iskola 6.oszály.
Azt a keveset amit az ember az általánosban tanult, nem nehéz megjegyezni.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 11:50:30
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 12:01:25
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 12:17:39
Maestro 2010.07.14. 12:31:18
Én pont zenesuliba jártam 12 évig, ott is érettségiztem. Mákom volt, mert van fülem, és a suli előtt még zeneoviba is járattak, úgyhogy az egyetlen olyan tantárgy amit bárhol bármikor tetszőlegesen magas szinten műveltem az a szolfézs volt.
Aztán érettségin jött a nagy röhögés, kb az osztály fele emelt szintű zenei érettségit tett, aminek a szolfézs anyagát nekünk 6.-ban megtanították. Szerencsére elég korán, jó módszerrel tanítottak, így egyszerre tanultunk meg olvasni, meg kottát is olvasni.
Egyébként Kodály és Bartók a két legnagyobb király.
Maestro 2010.07.14. 12:42:19
hát ezért.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 12:42:40
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 12:57:04
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 12:58:44
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 13:22:01
Kodálytól is van, ami tetszik, csak amikor egy 11 éves gyerekről kiderül, hogy elbírja a hangszert, és beíratják zenélni, akkor agyoncsapja a Kodály-módszer, amit hatévesen kell kezdeni és 11 éves korra már kvintkörben gondolkodni...
nadivereb 2010.07.14. 13:27:57
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 13:40:00
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 13:50:38
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 13:54:33
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 14:00:38
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 14:02:51
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 14:13:55
Maestro 2010.07.14. 15:32:07
@Professor Pizka:
az a tapasztalatom, hogy akik 11 évesen lettek az osztálytársaim, be tudták hozni a lemaradást. Készségszinten lehet hogy kicsit hátrányban vannak, de elméleti és gyakorlati tudás tekintetében nem különbözünk. Az az öt év hallásfejlesztés, na az hiányzik nekik. Ám állítom, hogy ezek a dolgok később is pótolhatók.
@nadivereb:
a Szőktített nőt amúgy is meghallgatja, a Pisztráng-ötös létéről pedig csak így fog tudomást szerezni. Aztán lehet hogy később rohadtul bejön majd neki, a szőkített nővel egyetemben. Egyébként a verselemzés, illetve az irodalom ugyanez csak írott szöveggel.
sorica123 (törölt) 2010.07.14. 16:28:00
@vészmadár (pica pica): dzsáááá deutálom ezt a jelenséget! Amikor valaki _csak_ humános vagy reálos és büszke rá, hogy 'ő aztán nem érti a meteket!'. Jó, hozzáteszem, hogy bár álti alatt kifejlődött bennem egy nagyon erős inkompetencia a reáltárgyakkal szemben (én ezt nemértHETem), érdekelnek, és pl a tavaly második félévben fel is vettem fizika alapjait meg hasonlókat, mert gondoltam, hogy jó lesz az agyamnak meg valahogy biztosabb vagyok tőle, ha nem csak vonalasan filozófiát zabálok művészettörténettel, tetején reszelt designnal.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 16:34:39
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.14. 16:47:51
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 17:13:34
hgf 2010.07.14. 19:17:32
Okos szülő kell, mondom.
nadivereb 2010.07.14. 20:54:59
Sose felejtem el, amikor elolvastam a két Lottit, majd utána ahelyett, hogy olvastam volna valami mást, mert kedvet kaptam hozzá, ki kellett töltenem egy rohadt hosszú olvasónaplót, tele olyan piszlicsáré hülyeségekkel, amiket anyám is órákig keresgélt a negyvenhetedik oldalon, meg kisesszékkel, hogy "Mit gondolsz, miért tette ezt Louise?". Fú, de utáltam.
Ugyanez a véleményem a zenéről is.
aribeth 2010.07.14. 21:43:21
"Azt a keveset amit az ember az általánosban tanult, nem nehéz megjegyezni."
Csak baromi könnyű elfelejteni. A fizikát (kivéve a csillagászatot, az nagyon ment), a kémiát és az ének-zenét leszámítva az összes tárgyból jó voltam, és szerettem, értettem is őket, de ma már magyarázhatnád, hogy mi hányszikű, és hogy ki írta XY verset (oké, annyit hozzátennék, hogy egy verselemzésbe belebuzult osztályfőnök, meg egy rakás állandóan ódákat alkotó osztálytárs között nagyon erős ellenállás fejlődött ki bennem a versekkel szemben), én is csak csöndben sunnyognék, hogy ne derüljön fény arra, mi mindenre nem emlékszem már. Ha nem kerülnek elő a mindennapi életben, vagy ha nem foglalkozom velük hobbiszinten, akkor leginkább a tárgyak alapjai, a logikájuk és a kedvenc részek maradnak meg, minden más információnak adios.
Ezért szedem elő újra és újra a régi tankönyveimet, nem árt a frissítés. A matek különösen jót tesz az agyamnak, a fizikával meg úgy vagyok, hogy még egyszer nem fog ki rajtam a rohadék. :)
Veronka 2010.07.15. 21:50:14
A gyerekeid tesznek különösen jót. Meg fogsz lepődni, a harmadiknál mennyire kívülről megy neked, és hogy villoghatsz ámuló porontyod előtt :)))
tattila 2010.07.16. 10:48:55
2) Az ottani ofő egyszer azt találta mondani, hogy olyan nincs, hogy valaki rossz magaviseletű, mégis jó tanuló. Majdnem beszóltam, hogy dehogynincs.
3) Azt is találta mondani, hogy a középiskolát még elvégzem valahogy, de egyetem már nem fog menni, ne is strapáljam magam. Sokáig megvolt bennem a vágy, hogy h meglesz a diploma, írok egy levelet a volt ofőnek meg az iskolának, hogy a k...a anyjukat. (Mert persze ment az egyetem, aztán munka mellett ment a második is.)
4) Gimi: Sikerült egy teljesítményelvű ofőhöz kerülnöm. Egyszer valami nem úgy alakult, ahogy nagysága szerette volna. Akkor mi voltunk az "X gimnáziumba nem való szadista vandál stricik". Ezt így az osztály szemébe. A következő osztályának meg mi voltunk a bezzeg osztály. Mondjuk mindenki továbbment főiskolára, igaz, hogy 40-en kezdtük és 30-an fejeztük be.
5) De volt emberség is a gimiben (másik tanár, sajnos már nem él). Az orosz nem ment. Ált 5-ben télen elmenekült a tanárunk egy másik iskolába, aki meg átvett minket azt nem szerettem. Úgyhogy fél évet tanultam, a többiben csak tanítottak.
Ennek megfelelően gimiben a tudásom a 0 volt. És maradt is. 4. elején (80-as évek vége, rendszerváltás) a tanárunk felajánlotta, hogy akinek kell a nyelvvizsga, azt felkészíti, a többiek keressenek egy üres termet és csináljanak (visszafogottan) amit akarnak. Az év végi 5-öst mindenkinek megadja.
LyukasBogrács 2010.07.18. 09:27:10
"Az általános iskolás énekzene-tanítás célja elvileg a zene megszerettetése és megismertetése a gyerekkel,"
Jómagam ének-zene tagozatos általános iskolai osztályba jártam. Kórussal, fellépésekkel, november hetedikei himusz-szózat énekléssel, operabérlettel. Mondjuk szerencsém volt, mert későn mutáltam (már az összes többi srácnak szőrös volt)
Eredmény: egy, azaz egy szem zene cédém van a polcon, azt is azért vettem meg, mert a zenekar fellépett a szállodában, ahol dolgoztam. Egy darab koncerten voltam egész életemben (Green Day). Ha be is kapcsolom a rádiót, akkor is beszélgetős műsorokra csavarom.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.18. 12:02:09
amúgy ez sajnos a dolog csapdája: ha jó akarsz lenni vmiben, olyan korán kell elkezdened, amikor még biztosan semmi kdved hozzá, és akkor is csinálni kell, amikor unalmas. Ezért is lesz kevesekből versenyzongorista vagy profi kosaras.
LyukasBogrács 2010.07.18. 15:03:17
Akkor jó, mert most már olyan öreg vagyok, hogy bármit is csinálhatok, biztos kedvemet lelem benne.
Nem kell attól tartani, hogy profi leszek.
Szalacsi_Dezső 2010.07.21. 12:45:03
És úgy adott autogrammot, ha leszolmizáltak neki pár sort a füzetéből. Többször visszajártak hozzá a gyerekek, mert rájöttek, hogy mindig ugyanazokat a kliséket kérdezi. Sokszor volt már vagy 8-10 aláírásuk. Ez meg azért kellet, mert 8 Kodályért lehetett cserélni egy Puskást. (50-es évek)