Olvasói rovat - A ballagás közönsége

2009/05/28. - írta: Modor Tibi

Ti, akik immár felnőttként kiléptek...

Nem is folytatom, hiszen aki vette a fáradságot és megnézte a Moszkva tér c. bűbájos filmet, az már kaphatott a ballagási közhelygyűjteményből egy csokorra valót.

Jezy idén így látta:

Gaudeaaaamuuus Igituuuur

Élmények és emberek, melyek nélkül "szürke" lenne ez az életbevágóan fontos esemény. Gondolom, sokan átéltetek pár kötelezően szar ballagást, gondoltam, összeírok pár sort a látott vendégseregről. Az igazgató idézetekkel tarkított beszédére sajnos nem figyeltem, annyit viszont elcsíptem, hogy most kezdődik a NAGYBETŰS ÉLET!


Jó nyamnyogást! Továáááábbb, Továábbbb...

1. alany: a 26.-ik jó messziről jött vidéki rokon.

Ismertetőjel: narancssárga rikító ing (általában összegyűrve az utazás miatt, a Wartburg biztonsági öve kicsit kikezdte), aladdin-cipő (abnormális módon vékonyodik és göndörödik felfelé a lábujjhegyekhez érve), borosta, műanyag napszemüveg, felzselézett haj, elengedhetetlen kellék a kis szüttyőbe gyömöszölt kompakt fényképezőgép, mely nyakba lett akasztva a könnyebb elérhetőség
érdekében.

2. alany: öreg néni (jóég tudja kinek a kicsodája), aki 15 éve vár erre a pillanatra.

Ő az utóbbi 24 évben nem tett meg nagyobb távolságot (tojásért azonban mindennap legyalogolt 58 métert a falun belül). Még a legnagyobb melegben
is képes minimum 3 rakottszoknyát felvenni. Matyóhímzéses fejkendőjét 150méterről ki lehet szúrni.

3. alany: a büszke anyuka.

Polipokat megszégyenítő módon 2 kézzel több virágot bír el bárki másnál és
már a ballagás kezdete után 2 perccel késztetést érez, hogy az összeset csemetéje kezébe adja, nem törődve szegény gyermek korlátozott teherbíróképességével.

4. alany: a kamerás.

Sok hozzáfűznivaló nincs: mindent, mindenhonnan, minden szögből, feltétlenül rá-zoomolva.

5. alany: statiszták.

Felsíró kisgyerekek, rohangáló ovisok, Pistike, akit tuti a napra állítanak és kisvártatva elájul, a metálos unokaöccs, aki punk frizurájától és fekete ruháitól akkor sem vállna meg, ha mindennap kapna 5 liter kannásbort.

Én sosem értettem, hogy mi a jó ballagásban, és ki élvezheti a szülőkön, nagyszülőkön kívül. Jellemzően a sajátjaimat is ellógtam, nemhogy másokéra elmenjek.

Két megfigyelt fajtát tudnék még hozzátenni:

Az agresszív ismerős:

A harmadikosok azért állnak sorfalt, hogy ő áthatoljon rajta, a méltatlankodó egyedeket pedig befenyítse - szóval, tettel. Természetesen ha vele egykorúak állnának sorfalt, már nem lenne ennyire magabiztos, egy igazi senkiházi.

A gáláns nagypapa:

Vonulás közben, mindenki előtt támadja le az unokát és nyújta át neki a pecsétgyűrűt, Doxát, kocsikulcsot.


Bár a ballagási főszezonnak már vége van, az emlékek még kellően frissek lehetnek - és azért a diplomaosztókkal is kifejezetten nagy metszetet mutat a kétfajta ünnepség összetétele.

Ígérem, nem ez volt az utolsó :-))

 

Ja! És mi is lesz egy hét múlva pontosan?

Buláj, hepaj!

63 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a_fater 2009.05.28. 13:29:03

Annyira szörnyű volt minden ballagásom, hogy a diplomaosztót tényleg ellógtam. De néha akkor is azt hiszem, bennem van a hiba, hát valakinek csak jelent ez valamit még az "ünnepeltek" közül is, nem?

+ modoros portásnéni, aki köszön az ünneplőben érkezőknek, és megkérdi: "hát elballagtok?"

Acid Amadeus 2009.05.28. 13:37:45

Uh, ez jó volt, köszi! Pont most láttam a Moszkva tér c. filmet.
Aladdin-cipő az tuti ennyire jellemző? ( egy másik "szubkultúránál" figyeltem meg, mondjuk aranyozott D&G-s, abszolút eredeti inggel/pólóval párosítva...)

Acid Amadeus 2009.05.28. 13:38:56

@a_fater:

Ja, meg a "hogy elröpült az a négy év, igaz-e?"

Balance Of Power 2009.05.28. 13:44:51

Ballagast ellogni modoros.

Szerenadot hogy a turoba lehet ellogni?

Balance Of Power 2009.05.28. 13:45:29

@Balance Of Power: Illetve nem "ellogni" a szerenadot, hanem "kihagyni" a cikkbol.

Ernoke 2009.05.28. 13:45:46

a modoros ballagótárs kimaradt. ő az, aki elejétől a végéig a szemét törölgeti, a főbb beszédek közben pedig bőg. neki van a legtöbb virágja, gyakran istentelen 2 méter átmérőjű micimackólufikkal és életveszélyes botokkal (díszekkel) teleszurkált csokrokkal. szintén ballagóknak hajlamos visítva a nyakába borulni. lehet, hogy lelke mélyén ő is örül, mint minden normális ember, hogy végre vége a szájbakúrt iskolának, de ezt nagyon jól palástolja.

IndaMuncher 2009.05.28. 13:50:22

A katasztrofális esztétikai élményt nyújtó szalagavató tánc is szóbakerülhet-e itt? Dagadt lányokra is ráerőltetett miniszoknyás táncruha, ha éppen valami "forró latin táncot" adnak elő.

Acid Amadeus 2009.05.28. 13:56:02

Igen, és főleg általános iskolai ballagásokon lehet érezni egyfajta rivalizálást a szülők között, mármint a ki vesz minél feltünőbb csokrot ( focilabda, Forma1-autó-alakút, zöldségekből készülőt, plüsállatosat..stb) tekintetében.

Ernoke 2009.05.28. 13:56:06

@F.house: :D
és minden szalagavatón kötelező a "hit the road jack"-re táncolni minimum egy osztálynak!

kücsük 2009.05.28. 14:20:05

Az egész család beleértve a századrangú unokatesókat is nem eszik egy hétig mondván, Pistike ballagásán úgyis abban a puccos étteremben kajálunk és már reggel azt várják, mikor zabálhatnak végre egy jót.

dekás dezső 2009.05.28. 14:35:00

kamerás/fotós családtag
(bármilyen családi/baráti összejövetelen) mintegy védőpajzsként használva tevékenységét kivonja magát az események aktív megélése alól/nem vesz részt számottevően az összejövetel lényegi részében. Ha huzamosabb ideig foglalatoskodik a dokumentálással mindenképp érdemes rápirítani.

inkarnate 2009.05.28. 14:50:36

Gaudeaaaamuuus Igituuuur

Na én például ezt utáltam KURVÁRA. Meg az egészet , de nem lógtam el. Valamint nincs az az isten, hogy máséra elmenjek! Rövid, de jó poszt. Jó tudni hogy nem csak én rühelltem az egészet :D

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2009.05.28. 15:10:50

akkor mi jó modorosok lehettünk, mert osztályilag késtük le a ballagást, mert előtte a szőlőskertben voltunk.

szixous 2009.05.28. 15:46:00

@inkarnate: ezt a dalt én is annyira rühellem!!!

4 évig azt próbálták nekem bizonygatni a gimiben, hogy bár kikúrtul flegma vagyok, azért a ballagáson én is könnyezni fogok. Hát, nem jött be. :)

És a mai napig hülyének néz az össze csaj, amiért nem táncoltam a szalagavatón. Én valahogy nem izgultam rá arra a hülye fehér menyasszonyi ruhára, a hülye modoros keringővel.

Ja, és a szalagavatót minden kis pöcs osztálytársam SZALLAGAVATÓNAK írta.

szixous 2009.05.28. 15:48:51

amúgy nagyon jó a poszt!!!

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.05.28. 16:20:59

Ezeknek nem az a lényege, hogy utána összejön a család, aztán mindenki jól leissza magát?

Emlékszem, amikor a ballagásomon nagyapám felállt a színpadra mondván, hogy onnan majd jobban lát :) Őt mondjuk mindenki jobban látta... (A három pont az modoros?)

DrJohnson 2009.05.28. 16:56:18

Szerintem rossz középiskolába jártatok. Az én osztályomban csupa jóképű fiú és csinos lány volt, szalagavatón eszméletlenül jól néztünk ki, a ballagáson irigykedtek ránk az alsóbb évfolyamok és a szerenád is elég jó volt ANNO DECIBEL.

Hagyjatok fel az unalmas középiskolákba járással és akkor még az is lehet hogy jól érzitek magatokat.

johnny drama 2009.05.28. 17:16:25

@DrJohnson:
Ez ilyen álom.net-es gimnázium lehetett gondolom :)

Amúgy ballagás sosem a diákért van, hanem a csaldért, végig kell játszani, aztán kész, de másokéra azért én sem mentem el soha, mert unalmas ugyanúgy, mint minden szalagavató, karácsonyi/anyák napi és stb. iskola rendezvények.
Ja, és mi kollektíven osztályszinten nem énekeltünk, megtehettük :P

Acid Amadeus 2009.05.28. 18:28:07

Egyébként én nem tudtam magam moderálni, és sírtam a ballagásomon. Modoros vagyok, tudom.

gaborka 2009.05.28. 18:33:21

az megvan, hogy "Gaudeamus igitur, kikapott a Juventus!!!!"

IndaMuncher 2009.05.28. 18:45:03

@Acid Amadeus: Nem igazán értem mi olyan mocskosul megható benne, én pl rühelltem a középiskolát.

Acid Amadeus 2009.05.28. 19:21:14

@F.house:
Én is.Örömömben sírtam.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.05.28. 20:06:38

Himnusz alatt jopofaskodo kisgeci csaladfo. Rendreuasitottuk. Kicsit nemzeti erzelembol, kicsit azert mert basszameg nem tudja arra a ket percre abbahagyni a nyaladzast.
Elmondanam a ballagasi oltozekunket, de nem teszem mert esetleg azonositanak az osztalytarsaim... mindenesetre a hosszas "hat igen" beszedeirol ismert igazgato (Hahota-modorosan: a diri) tobbszor is belezavarodott a beszedbe.
Az megvan amikor a pedellus ket nappal a ballagas elott az utvaron minden szegelykovet feherre meszel es akkor a ballagas utanig nem lehet focizni?

Dave_hu (törölt) 2009.05.28. 20:07:43

Modoros lakodalom tipusok megaposztot akarok!

2009.05.28. 21:03:01

A modoros hobbifotós apuka a ballagáson, az megvan?
Jellegzetes fotóstáska féloldalt, ezerzsebes horgászmellény, negyvencentis teleobjektív, a nyakában ötféle szűrő, semmivel és senkivel nem törődve, különböző tornamutatványokat végez (tereptárgyakra feláll/kapaszkodik/lelép), de a legjobb, amikor a rektori/igazgatói beszéd alatt több ezer ember előtt kimegy az emelvény elé, és leguggolva féllábas angol spárgát csinál, majd oldalra dől a jobb pozicionálás kedvéért. A kisfia osztály/évfolyamtársai persze fapofával néznek, de szerencsétlen ég, mint a Reichstag...

cd-r 2009.05.29. 08:55:12

modoros huzonakárhányadik "rokon" ballagási ebéd alatt megpróbált biztosítást rámtukmálni, az azért úgy szigorú volt.

kardinálispinty 2009.05.29. 08:58:28

Belső nézetből (tanár) elmondhatom, annyira ti nem unhatjátok, mint mi:)

cd-r 2009.05.29. 09:11:14

@kardinálispinty: akkor ezek szerint, ti tanárok valami vegyszer hatására bőgitek végig a ballagásokat? :]]] (esetleg a megkönnyebülés?)

kardinálispinty 2009.05.29. 09:19:41

cd-r: nem tudom, aki bőg, minek hatására bőg. Egy végzős osztályfőnök mire eljut a ballagásig, már annyira meggyűlöli a szervezést meg az egész hercehurcát, hogy csak túl akar rata lenni. Az ilyesféle üneplés számomra amúgyis hamis lenyomata az osztállyal való kapcsolatomnak, érdektelen. Ha tehetném, el sem mennék rá:)

Biztos van, aki bőg. Én legfeljebb a kínos szalagavató tánc alatt:)

Démétér 2009.05.29. 09:41:37

A ballagást utálja a gyerek, a tanár, a rokonok jelentős része. Akkormér'?! Hagyomány, és muszáj?

Most ballagott a törékeny, kisvirág unokahúgom, én voltam az egyetlen, aki elengedte neki a csokrom cipelését, mert nagyobb kazallal kellett másznia végig az ezer lépcsőt, mint önnönmaga volt.

Ja, a műsor alatt rossz hangosítás, senki nem lát semmit, igazgatónő előtt gondosan hátrafordított felirattal ronda váza KISZ Bizottságtól szeretettel, rohangáló kisklapecok mellényes öltönykékben rúgják a port, ülni csak negyven anyóból tizenkettő tud, a többi kóvályog vagy szemfüles rokonoktól horgászszéket kunyerál, apukák fotóznak vagy hátul tartanak cigiszüneteket, anyukák zsabóban vagy a saját lányuknál szoláriumbarnábban vizslatják egymást.

kardinálispinty 2009.05.29. 09:43:54

@Démétér: úgy van, ostoba hagyomány. Én épp ezért gyűlölöm a hagyományt általában, a múltat, a konzervatizmust, mindent, amire az egyetlen magyarázat az, hogy így szoktuk csinálni.

Démétér 2009.05.29. 09:48:34

@kardinálispinty: Elnézést az offért: e témában most jártam esküvőn. Ó, Máriám. Valaki előttem már írta: akárki irtja ki a vőfélyeket, társadalmi elismerést és szép nyugdíjat kellene biztosítani neki.

bekbórd! 2009.05.29. 11:06:53

"Még visszasírjátok ezeket az éveket!"
Persze. Lassan 20 év telt el, és néha még mindig rémálmaim vannak, hogy iskolába kell menni.

kardinálispinty 2009.05.29. 11:34:29

@Démétér: ez maximum ON:) úgy általában is: a templomi esküvő a valóban hívő, templomba járó, életét bármikor gondolkodás nélkül busz elé vető (hisz úgyis csak átmeneti idő ez), azaz ebben a maszlagban MÉLYEN és igazán hívő 0,3%-on klívül modoros dolgo.

Miért akar bárki 2009-ben királylánynak öltözni?

cd-r 2009.05.29. 12:00:00

a legdurvábbak a falusi lagzik: 4-500 fős nászmenet, kuglóf osztogatás a bámészkodóknak, hamisan játszó, már du. 3kor beton részeg zenekar, felcicomázott hintók mellett lágyan suhanó püspöklila suzuki swiftek, vacsora és dínomdánom a helyi ált. iskola tornatermében vagy menzáján, hangoskodó főfélyek, menyasszonykikérés, szedett vedett, 60 féle házibor ("igazi gyerekek, nem az a szar palackozott !"), húsleves, pörkölt, rántotthús, fasírt, kókuszkocka meg zserbó hihetetlen mennyiségben, meg persze a stressz elől már kora délelőtt az alkoholba menekülő örömapák és hadonászó, szervezkedő örömanyák.

IndaMuncher 2009.05.29. 12:08:33

@kardinálispinty: A fentebb ajánlott ÁSÉS blog kommentjei közt egy megoldás a vőfélyekre:
"Másik eset: vőlegény vőfélynek megígérés, hogy a következő pinás-dugós-"mi áll fel először a nászéjszakán? Hát a kispárna csücske" poén után úgy seggbe rúgás, hogy az égen lyukat ütés."

ases.blog.hu/2008/06/01/eskovore_jaras_jarasok

kardinálispinty 2009.05.29. 12:13:24

@F.house: thx, de én képtelen vagyok az ÁSÉS-t olvasni, sajnálom. Jókat írak, de megöli az agyama monotonvégződéstenger. Rosszabb, mint a mutánsos-cowboyos-csillébendugós-tininindzsás őrület volt egykoron (hogy ne már anno legyen:)

Acid Amadeus 2009.05.29. 12:15:22

@cd-r:
Most nem azért, de szerintem én voltam a világon a legtöbb falusi lagzin, legalábbis zsenge koromhoz képest...Ráadásul velünk szembe van egy művelődési ház,ahol minden hétvégén lagzi" van. Este egyszerűen lehetetlenség aludni a dajdanozók( mert ugye KÖTELEZŐ kiállni az épület elé "nótázni", cigizni, üvöltve,matán beszélgetni..stb.), és a dübörgő lakodalmas zene miatt. Attól tartok, sosem tudok már megszabadulni a falusi lakodalmak rémétől...

Ernoke 2009.05.29. 12:21:21

@bekbórd: jaja, nekem is szoktak olyanok lenni. sírja a halál vissza a bármilyen iskolát, én azt mondom.

@cd-r: úristensegítség. újabb rémálomtéma.:D

szixous 2009.05.29. 12:26:39

@kardinálispinty: az az érdekes, hogy én hívő is vagyok, meg hetero (szóval bizonyos szempontból konzervatív), meg bölcsész, meg falusi, de olyan hányingert kapok én is az egész esküvő- meg lagzi-témától, és a menyasszonyi ruhától, a vőfélytől, a zabálástól meg a rokonoktól is, hogy ha netán egyszer el akarnának venni, hát nemtom mit csinálnék.

A másik: a polgári szertartáson egy igazi tanácsházás, ötvenes, hülye picsa osztja az észt a házaséletről (általában alkoholista férje van, és azon kívül még hatan dugják).

A templomban meg egy cölibátust fogadott pap. Hát...

(Ja, tudom, ballagás a téma amúgy, de milyen modorosság már repülőn/vonaton/villamoson/levegőben stb. házasodni?!!!)

Démétér 2009.05.29. 15:02:10

Modoros esküvőkben jó vagyok: tanultam a szervezésüket :) A vidéki lakodalom az egyik rettenetes véglet, a másik meg a városi procc, ámérikássan. Tüllbe csomagolt cukrozott mandula "ajiba", egymáshoz illő meghívó, ültetőkártya, menükártya, ülésrend, borlap, ajándékkísérő, egyéb papír cukiság, a menyasszony sminkje harmonizál a csokorral, körömlakkal, koszorúslányruhával, étteremdekorral és a férje övszalagjával, vőfély persze nincs, csak moderátor, szürke kosztümben vagy fekete öltönyben.

szixous 2009.05.29. 15:29:33

@Démétér: ja, és ugye ha nincs c s o k i s z ö k ő k ú t, akkor szégyellje magát a násznép

Démétér 2009.05.29. 16:25:06

@Páncserov Múti: Ha megérkezel, vár a pincér malomkeréknyi tálcával, rajta aperitif: a férfiaknak ragacsos műpálinka, a nőknek Bailey's, mindig, őrület, plusz lapos, talpas pohárban vacak pezsgő, ami kint van már vagy háromnegyed órája, ezért szénsav már sehol sem maradt benne. Az asztalon vizezett baracklé és narancslé, hígasan.

noirp 2009.05.29. 19:43:03

Jaj-jaj. Hát ez a poszt, ez fájjöö. Pedig 10 éve már, hogy elballagtam. De a narancssárga ingek még kísértenek.

Bosszúból ide kanyarintanék majd néhány sorocskát a diploma(f)osztó ünnepélyek örömeiről és ezirányú (lexepp nyári) élményeimről. Ha szabad.

LyukasBogrács 2009.05.29. 21:38:26

Na és a tarisznya a kötelező kellékekkel?

Elmondom az enyémben mi volt:
- 3 x 5 cm-es fekete-fehér fénykép az omladozó iskoláról
- tízforintos méretű pogácsa celofánba csavarva (mint a ponyveregénybe Travolta heroinja)
- gumizárós vakcina-ambullába fecskendezett vörösbor (halál komoly!)
- aluminium egyforintos
- soha nem hallott embertől sajtpapírra fénymásolt idézet

Mindig is utáltam azt az iskolát, de ezzel elérték, hogy még az emlékét se őrizzem.

noirp 2009.05.29. 22:33:27

@LyukasBogrács:
Közben láttam, hogy sok dolgot mondtak már a többiek, de igyekszem összeszedni magam.

1) Nagymama I. egyezik a már leírt, sokrakottszoknyás variánssal. Esetében azt nem értettem, hogy ha a rokonság rávette, hogy eljöjjön, akkor azt miért nem sikerült elérni, hogy ne vedlésben lévő vetési varjúnak öltözzön. Az viszont igaz, hogy az ilyes típusú nénit (legalább őt) lenyűgözi az ünnepség, neki a műfény is fény, és nagyon tetszik a "sok értelmes arcú szép fiatal gyerek". Akkor talán már megérte. Ő legalább nem azért fog imádkozni a rektor frázis-sorozatlövő beszéde alatt, hogy "Uram, segíts meg, föl ne vinnyogjak".

2) Nagymama II. Az előző ellentettje, a városi nagymama. A nagy alkalomra új ruhát szerez be, háromnegyedes ujjú, testhezálló fekete/kék strasszosat vagy flittereset; a fodrásznál és a kozmetikusnál is jár. Ezek után az 1942-es úriasszony-divat szerint öltözve és frizírozva libeg be. A baj csak az, hogy ettől még nem lett újra 30 éves, úgyhogy icipicit kontrasztos a látvány. Unokája háta mögött csendesen összeröhögnek az évfolyamtársak. Unoka vörösödik és vmi olyat dünnyög, hogy _bár lennék lelenc._ Nagyi az ünnepség után fennhangon, részletről részletre kommentál mindent, és kifejti, hogy ő mi mindent csinálna jobban és tulajdonképpen nem is érti, miért ezt a szakot kellett választani. A diplomaosztó utáni ebédet pontosan az ő jelenléte miatt kell (az egyetem melletti pizzázda helyett--ami mindenki másnak jó lenne) a város legproccabb éttermébe szervezni. A menübe viszont csak belepiccant, mert "kevereg a gyomra", majd az ebéd hátralevő részében áttér betegségei részletes ismertetésére. A diplomaosztó ill. a diploma gazdája már nem is érdekes. Talán nem is baj.

3) Kisgyerek--akit szegénykét nagyon sajnálunk tkp. Nem érti, mi ez az egész. Kényelmetlen a szép habos-babos ruha, már nem is olyan szép. Vág hónaljban a pipec mellényes öltönyke, mert tél óta kinőttük.
Unja szegényke a beszédeket (persze: mert egy mukkot nem ért belőlük.) Tele van kérdéssel (az a bácsi ott, a király? akkor miért van palástja? értsd meglátta a rektort :-) ), de folyton leintik. WC-re kéredzik, hogy legyen valami elfoglaltsága. "Mikor megyünk már a cukiba?" "Most már vége?" Sajnáljuk, ugyanakkor dühít is szegényke, a környéken ülőknek kész tortúra.
Saját diplomaosztómon is láttam ilyen csepertyűket. Egyikük a karzat rácsába kapaszkodva próbált hintázni, kb. mint a gyerekkórtermekben szoktak a rácsos ágyakon. Ugyanannyira szánandó látvány volt, mint amennyire ciki.

Néhány élményem:
Az ünnepségre talárt _kellett_bérelni. 1200 Ft két órára. Füstölt a fejem, mert hó vége volt és 1200 is baszott a latban...Szakmai ártalom, de bizony azt is láttam, hogy a legócskább poliészter, megvenni se érné meg annyiért. Fekete, néhány kék vitézkötéssel. PhD-soknak u. a. csak barét vagy miatököm is van hozzá (de ők se örökbe kapják). 2 méret volt, így mindenkin lógott, mint tehénen a gatya. Ma se tudom, mire volt jó, azon kívül, hogy valakinek a valakije abban az évben is szakított párszáz rongyot a semmiért. Tán azt gondolták, a talár nélkül laborköpenyben mennénk az ünnepre? Lehet. Tán nem is lett volna rossz.

A búcsúztató beszédek itt még banálisabbak egy fokkal, mint a gimiben, azt hiszem.
Engem és sorstársaimat olyanvalaki búcsúztatott, aki 10 nappal előtte úgy vágott bennünket, mint vakondot a rotációs kapa. (történetesen a rektor volt) Így aztán _remekül mulattunk_ mikor elővezette, hogy hm igen, a bagolyanatómia szigorlat, na az osztán durva, de az általános szemöldökbefonási ismeretek (nevezzük így a tárgyát) az az igazi! Volt ám ott hahota, zengett is az aula!
Beszédét azzal végezte, hogy ő minden este imádkozik a hallgatóiért. Emlékszem, erre a mellette ülő dékánunk elkínzott arccal fölnézett rá, de visszafogta magát és nem szólt be, hogy "hé, te, ez azért már erős volt!"

Egyébként én könnyen, 3 fő rokonsággal megúsztam, de láttam a többieket szegényeket...A cécó után azt kértem, menjünk le a tanszékre, ahol dolgoztam és ott tessenek engem fotózni. És lőn.

Azért kisebb felhajtást is elbírtam volna.

noirp 2009.05.29. 22:37:03

Ja, még egy: én úgy tudom, 2006 körül a pécsi rektor megtiltotta, hogy 14 év alatti gyereket a diplomaosztóra bevigyenek. Na, neki nem szorította el az agyat ellátó ereit az aranylánc. Hódolat illeti, nem bírálat.

LyukasBogrács 2009.05.29. 23:17:33

@noirp:
Hát ez tényleg kimerítő komment volt... Sajnálom. Az én diplomaosztómra (szokás szerint) az utolsó pillanatban esett be a sleppem, még jó, hogy egyáltalán láttak. Mert én őket nem.
Elszomorító, hogy az ember évekig bejár, tanul, tandíjat fizet, és akkor ennyi tisztelet nincs a másikban...

Ja, igen, ami az iskolaévek visszasírását illeti: basszák meg tejszínen Beátával együtt.

noirp 2009.05.29. 23:33:45

@LyukasBogrács: hát amit a te dipiosztódról irsz, az durva. Legalább _utána_ az asztalra csaptál?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.05.29. 23:45:29

mindenki derekig meg volt hatodva. En meg untam. Marmint a diplomaosztokat. Mindegy. Majd a gyerekemen en fogok meghatodni es o akar majd valahol mashol lenni. Vagy nem. Kit erdekel.

LyukasBogrács 2009.05.29. 23:49:29

@noirp:
Nem volt rá alapom, mert el nem késtek. Tehát jogilag támadhatatlanok.
Mégis, rosszul esett egyedül talárban ücsörögni az aulában mialatt a többieket körülzsongták a rokonok, barátok...
Ezek után már tényleg csak magára számíthat az ember.

noirp 2009.05.30. 08:00:30

Nna, most már nekem is van. Avatarom. Itten.

lárvalányhaj 2009.05.31. 21:38:54

"Tele van kérdéssel (az a bácsi ott, a király? akkor miért van palástja? értsd meglátta a rektort :-) ),"

:DDDD

Nekem az derült ki a diplomaosztón, hogy a dékán a nagyszüleim földije, és hogy anyukámmal anno együtt tologatták a csattogós lepkét :D Aztán azzal fárasztott a család ezen ága, hogy menjünk oda a ceremónia után a dékánhoz haverkodni :)))

Én meg direkt szerettem volna talárt, de nem is a talárra vágytam világéletemben, hanem a négyszögletes doktorkalapra (mortarboard)... De nálunk meg nem volt erre lehetőség, azt meg nem akartam, hogy egyedül feszelegjek a talárban a sok arc között. Na nem baj, majd a píécsdí után :)
Vicces különben, hogy a bétékán a frissdiplomásoknak milyen fogalmaik vannak az alkalomhoz illő öltözködésről. A "mint Szaros Pista Jézus nevenapján" hasonlat nagyszerűen leírta a megjelentek egy részének küllemét.

Szerintem az már eleve egy állat, aki ilyen helyre elviszi a pici gyereket.

lárvalányhaj 2009.05.31. 21:42:03

@noirp:

az előző kommentem erre volt válasz.

noirp 2009.06.01. 10:03:41

@lárvalányhaj: "hogy anyukámmal anno együtt tologatták a csattogós lepkét :D Aztán azzal fárasztott a család ezen ága, hogy menjünk oda a ceremónia után a dékánhoz haverkodni :)))"
váááá LOLOLOL....

(off: Uramjézus, de rég láttam csattogós lepkét :D)

LyukasBogrács 2009.06.02. 21:46:30

Nálunk volt talár (szerencsére), de még így is volt, aki nem vette a fáradtságot, hogy borotválkozzon, kivegye a fülbevalót a füléből, a befőttesgumit a hajából.

lárvalányhaj 2009.06.02. 22:35:54

@LyukasBogrács:

szerintem a talárt direkt azért találták ki, amiért az iskolai egyenruhát, mármint hogy az anyagi különbségeket ill. ízlésficamot tükröző sokféle öltöny ill. kosztüm ill. bölcsész-bársonyzakó helyett mindenki egységes cuccban feszüljön.

Nekem még az a további kérdésem van, hogy a dékán hazaviheti-e azt a láncot, ami a ceremónia alatt lóg rajta, vagy azt az egyetemen őrzik, hét lakat alatt.
Majd ha összejön a dékán vs. család kertiparti, akkor ezt okvetlenül meg fogom tőle kérdezni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.06.03. 18:35:12

@LyukasBogrács:
Jééé, nekünk is ez volt a tarisznyába. Bár, én valami fillérre emlékszem, de a "szurisüveg" felettébb ismerős. Pest megyei gimi?

nyílméregbéka 2009.06.04. 09:29:26

Gáláns nagypapa kocsikulccsal és Doxával?... Ó, miért nem volt ilyen nekem!
süti beállítások módosítása