A Koránkelő

2010/06/24. - írta: Modor Tibi

Bármilyen éjszaka = MENŐ. Egy tökéletes, tabudöntögető cikk. Lehet, hogy én írtam? Talán itt ébredtem rá először, hogy kialakult és tökéletesen működő életritmusom nem valamiféle szégyellnivaló renyheség, számkivetettség jele, hanem valójában egy egyre inkább normálissá és elfogadottá váló - igenis egyszerre kellemes és hasznos - életmód velejárója. A Későnkelő-Későnfekvő egyszerűen máskor produktív - remek munkát végez, hatékonyan tud tanulni: később. Emellett vannak barátai, társadalmi életet él hétköznap is, jól érzi és a lehetőségekhez képest kipiheni magát.

Életünk nagy részét a Koránkelők rétegének terrorjában éltük le - és sokan még most se tudnak szabadulni azok béklyója alól, akik az elektromos áram és villanykörte előtti idők berögzült össztársadalmi kényszerének csökevényét élik meg mintaként - egyáltal saját, emberbarátnak kevésbé nevezhető életmódjukat, preferenciarendszerüket másokra ráerőltetve.

-Édes fiam, csak az éjfél előtti alvás pihentet!

-Végigalszod a napot, most már tessék kikászálódni az ágyból, jó reggelit!

-Csak évente egyszer kell kibírni, hogy lemegyünk a Sári néniékhez/Papáékhoz/Magdikáékhoz... de akkor 11-re ott kell lennünk! (ja, meg akkor péntek este se menjek sehova...)

-Hatig-hétig dolgozni? Te normális vagy? Hát addigra lemegy a nap, én meg bemegyek inkább hétre, és akkor enyém az egész délután!

-Engem már fél ötkor kivet az ágy, ezt szoktuk meg... meg hát ez is az egészséges! Leviszem a Blökit ilyenkor kullantani, utána beugrom a piacra.

-Mi az, hogy "jó reggelt"? Höhhöh, édes fiam, hánykor keltél te? Már 9 óra van, baszd meg! Na boríjjad neki azt a besamelt két kiló lisztbűl, ahogy a Jani úr mondta!

Az önkéntes Koránkelő büszke, szorgalmas, egészséges és erős. A koránkelés kemény fizikumot is feltételez. Bírja az erőspaprikát, a pálinkát, a zsírt, a munkát, a dupla presszókávét, a bélelt (röviditallal kevert) kávét. Ő áll neki hétvégente álságosan sutyorogni, fennhangon dünnyögni a még alvó Későnfekvő közelében - jelezve: látja, hogy a másik alszik, ezért kicsit halkabban beszél, de pont annyira, hogy az felébredjen rá. Ő záratja be az üzleteket "este" hatkor, a bankokat négykor, a kocsmákat este tízkor, ő áll neki falat bontani hétköznap reggel hétkor, ő csönget délután kettőkor leolvasni a mérőállást - szombat reggel 9-kor ő hangoskodik a lépcsőházban. 

Hétköznap Övé a délután, amikor is programot csinálhat: négykor repül a ceruza - mehet végre a henteshez, piacra, postára a csekkeket feladni, telefonszámlát megreklamálni, kulcsot másoltatni, különórára, később esetleg tévézni. Az Ő szemében a Későnfekvő egy semmirekellő, lusta, link, duhaj iszákos alak. A Dolgozó Ember ellenben időben kel és időben fekszik.

De őt nem hagyja a féreg Későnfekvő aludni. Este tízkor, tizenegykor még kocsmázna, randalírozna. A délutáni csendespihenőnél dumál, autózik, zenét hallgat, zongorázik. Rohadt Későnkelő már senkire sincs tekintettel? Hogy itt egy barom, hülye fölnőttek is élnek? Bazmeg, ő korán kelt, neki jár a délutáni kis szunyókálás, szusszanás. Hogy ő hétvégén legalább délelőtt tízig - neadjisten délig csöndesebben zörögjön a szomszédban? Lófaszt. Hadd hallja, ébredjen fel az anyaszomorító Későnkelő. Majd megtanulja.

Vagy váltsunk mégis időzónát..?

200 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lárvalányhaj 2010.06.24. 18:48:10

@antiszociális exlúzer:

Eeegen, az anyósprobléma egyidős az emberiséggel :P

nyílméregbéka 2010.06.24. 18:56:36

@lárvalányhaj: az a legdurvább,ha a koránkelő absztinens még vegetáriánus is. Hála a jó Istennek, ilyent nem ismerek, és remélem, ez így is marad.

2010.06.24. 19:10:20

Én minden modorosság nélkül korán kelek - 7-fél 8 körül, és 10 ig nem vagyok magamnál.

Ha egyszer végre haza esz a fene, akkor is ugyan igy kelek, azzal a különbséggel, hogy szépen megkávézok, folyó ügyek, reggelit már az ágyban, belövök valami idióta tévé csatornát, és alszom tovább.

A fiatalokat irigylem, mert ők felkelés közbe iktatása nélkül is tudnak délig aludni.

Este legény, reggel lepény - ezzel szoktam az angyukra menni.

2010.06.24. 19:21:05

Ja azt el felejtettem hozzá tenni,hogy bagyoly vagyok, éjfél előtt nem kerülök ágyba, és nálam a délutáni alvás kötelező. 13-15 kötött csak akkor kelek fel, ha meghalna a betegem, de akkor meg már minek.

Veronka 2010.06.24. 19:32:24

@Frengi: Aki 6 után kel, az _nem_ koránkelő definitíve. :))
Voltak koránkelő kollégáim, akik 7 előttre jártak dolgozni (nem bírtak aludni úgyse), és aki 8 után ért be, az volt a délutános műszak. :( (Rugalmas a beosztás, ad absurdum 9-re is lehetett járni).

nyílméregbéka 2010.06.24. 19:36:40

@Veronka: a főnököm ilyen, nem szeret otthon lenni, már 7-től bent van. Munkaidő 8.00-16.30-ig tart. Múlt héten minden kurva reggel végigrikoltozta a folyosót 7.45-kor, hogy na mi van? na mi van? senki nincs itt? mindenki délutános? Mintha legalábbis 8.25 lett volna.
(Én csak azért voltam bent, hogy a jó erős irodai kávéból én igyak elsőként ;-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.24. 20:04:13

@nyílméregbéka:

Nekem volt egy ehhez képest fordított főnököm. Az ideget úgy tudta belémbaszni, mint annak a rendje!
Én nyitottam nyolckor, végiggályáztam a napot, ő meg betáncolt délután háromnegyed ötkor és akkor akart elkezdeni dolgozni. Persze úgy, hogy én is ott legyek.
Ezt később még tökéletesítette úgy, hogy csak péntek délután lődörgött be, és akkor akart nekiállni.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:28:06

@»P.H.M.«: keresztanyám panelben lakik. hajnali négykor szokott nekiállni pl. hajat mosni...és állítja,h. nem hallatszik át. hát kétlem..
másik fő koránkelő anyukám (keresztanyám húga). aki folyton büszkélkedik azzal, h. ő bezzeg már reggel fél öt óta fent van. hogy este hatkor meg alszik a tévé előtt, azt mindig kifelejti.

amúgy én szeretnék koránkelő lenni (több mindenre lenne időm), viszont ahhoz túl lusta is vagyok:)

meg a későnfekvőhöz: volt barátom volt olyan,h. hajnali kettőkor még nekiállt filmet nézni, úgy, h. másnap mentünk valahova. hogy úgyis ráérünk. ezért folyton lemaradtunk mindenről, mert ugye emiatt későn keltünk, és mire odaértünk volna a programra, már vége lett...

Veronka 2010.06.24. 20:31:11

@nyílméregbéka: Egy időben aktatologató voltam, olyan helyen ahol 7.00-kor kellett ezt szigorúan elkezdeni. 5 perc késésért fegyelmi járt. Természetesen semmi értelme nem volt, kb 100 évvel ezelőttről ott maradt szabál volt. Mert a szabál, az szabál. De utáltam, félálomban üldögélni az irodában uncsi kimutatások felett ködös novemberben, tán még el is szunnyadtam.

vincere 2010.06.24. 20:36:26

_annyira_ köszi!!
én már hosszú évek óta nem vagyok hajlandó kétségbe vonni, h. az én életmódomnak igenis van létjogosultsága. 8-kor kelek, fél 10-től 6-ig (7-ig) dolgozom, hétvégén (ha nem kelt a flex meg hasonlók), sokáig alszom.
most itthon vagyok a szüleimnél szabadságon, minden nap 7-kor ébredek, egyrészt akkor kezdődik alattunk a lakásfelújítás, másrészt a szüleim akkor már teljes üzemben működnek, képtelenség utána aludni, szóval nem most pihenek, hanem majd mikor visszamentem. és persze egész nap hallgatom a morgást, h. miért nem keltem hamarabb, meg "itt munka van" (nyugdíjasok a szüleim).

egyébként nekem a reggel 8-kor kelés is korán van, én 9 felé szeretnék, este bármeddig tudnék dolgozni, ilyen a bioritmusom, de ilyen világ sose lesz, tudom, h. az is luxus, h. fél 10-re járhatok

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:39:59

@El Topo (Sgt. Elias): ja igen, a másik. otthon is a reggeli, suliba és munkába menő buszok tele voltak piacra igyekvő nyugdíjasokkal. pedig csak egy-két órát kellett volna várniuk, nem igaz, nem bírták ki, muszáj volt a csúcsforgalomban jönni.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:41:18

@scsaba1: egyetértek, én is szeretnék koránkelő lenni.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:44:35

@scsaba1: na, ez is ismerős. megbeszélünk egy időpontot, várom az illetőt. majd egy óra múlva felhív,h. még nem indult el...
esetleg barátnőm, aki előadta egyszer, h. menjünk stoppal, mert busz csak két óra múlva megy. de előtte beugrik valahova. ja, a két óra múlva induló buszt alig értük el,addig tökölt.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:47:34

@Brother Love: nálunk a nagymamámék voltak ilyenek, h. "hát vártunk titeket, nem jöttetek" csak épp velünk felejtették el közölni, h. várnak...úgy gondolták, mi azt tudjuk.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 20:51:21

@El Topo (Sgt. Elias): én is mindig ott vagyok mindenhol inkább előbb...pedig nőből vagyok. és inkább a hozzámtartozó, akár férfi, akár nők szoktak késni.
ja, meg a másik. megyünk el hármasban. tesóm, a barátnje, meg én. tesómmal készen állunk, barátnőre várva. várunk, várunk, tesómra rájön a szükség. elmegy klotyóra, barátnő pont akkor készül el. és kiakad, h.várnia kell két percet...hgoy egész eddig őrá vártunk, az nem érdekes.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 21:00:42

@Sebibá: erre errefele (UK) azt találták ki (legalábbis, ebben a városban), h. a nyugdíjasbérlettel csak fél tíztől lehet felszállni a buszokra. amikor már a legtöbb ember elment munkába, meg iskolába.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 21:03:43

@Patrick Bateman: a felhívásról: csoportvezetőm ugyan koránkelő, de a férje nem. (ja, ráadásul sokszor éjszakás műszakban dolgozik). ennek ellenére a drága anyukája minden szombaton felhívja (26 éve, mióta házas) reggel 8-9 közt, vezetékes telefonon, és megkérdezi, hogy: "felébresztettelek?"
csoportvezetőm minden egyes alkalommal elmondja neki, h. őt nem, de basszus, a férjét igen! ő aludt volna. és mondom, 26 éve ez van, minden szombaton...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 21:09:18

ey utolsó: amúgy, én azt vettem észre,h. ha valamiért korán kell kelnem, akkor sokkal frisebb leszek (már amennyiben ki tudok mászni az ágyból), mintha 10-11-ig aludnék (amikor amúgy magamtól felébrednék.)
plusz, én még fent sem maradok sokáig éjjel, csak éppen nehezen alszom el, úgyhogy hiába fekszem le időben, pár óráig még forgolódom.
ráadásul mostanában errefele este tíz után kezd el sötétedni. nem segít nagyon az elalvásban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.24. 21:18:44

@Animacs:
Szentpéterváron éjféltájban kezd sötétedni mostanában.:)

A Tyne folyó déli partja 2010.06.24. 21:54:02

@El Topo (Sgt. Elias): itt ma a nap 21.49-kor fog lemenni (4.27-kor meg már felkelt:)
de akkor még világos lesz. amúgy, annyira nem bánom, mert így világosban tudok este hazajönni, csak az angolok nem nagyon készítenek teljesen sötétítő függönyt, úgyhogy meglehetősen világosban alszom.
bár, amikor még nem volt függönyöm, jó is volt, mert legalább felébredtem korán.

kalifa 2010.06.24. 23:44:15

@Professor Pizka: atlanta. imádtam, mindig éjszaka buli után hazafelé nyomtunk be egyet. Pár éve megkóstoltam józanul, azóta nem ettem.

kalifa 2010.06.24. 23:50:41

@nyílméregbéka: az exfőnököm 7.15-re járt dolgozni. a munkaidő 8-kor kezdődött. egyik kollega rendszeresen 8 előtt 1-2 perccel esett be, és míg kiment a slozéra jól ell lett hordva mindenféle lusta disznónak. Szerencsétlen néha késett 1 percet, számolta neki basszus, hányszor késett.
4.30-kor vol vége a melónak, 4.20-tól a bejártai ajtó előtt ácsorogtak és pofáztak, míg 4.29.50-kor kinyitoták az ajtót és eltéptek. Soha nem voltam még annyira megdöbbenve.

bajor gizella 2010.06.24. 23:59:05

észrevettem hogy a nap utolsó kommentjei kevés kivétellel éjfél környékén íródnak.

kalifa 2010.06.25. 00:33:20

@bajor gizella: ahogy az elsők is.

amit nekem sokat mondtak a szüleim régen: felkelni, a hasadra süt a nap. sosem értettem miért

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.06.25. 01:07:49

@kalifa:

Nyilván nem keleti fekvésû volt a szobád. Nekem délkeleti volt, így mindig nyáron ébredtem korán.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.06.25. 01:48:20

Hétvégén nem nagyon kelek fel délután 2 előtt. Hétközben is azért, mert van munkám, kedvelem és meg is tartom.

migueldiez 2010.06.25. 03:26:38

A rend kedveert; per pillanat kesön fekvökent jelentkezem be (fogfajas+alvaszavar), raadasul egy oraval elöbbre levö idözonabol, tehat nalam mst meg kesöbb / korabban van.
A "terror" valoban helyes szo arra, amivel a _becsuletes_, _ tisztesseges_ emberek viseltetnek a magunkfajtak irant. Kibaszott eletre szolo traumakat es buntudatot tud okozni, egy ilyennel meg egy akasba, stb elni meg folyamatos stressz.
Fater nyomja a haromnegyed ötös kelest, kave+szaras kombo, meg ha nincs melo, akkor piac (es a hozza jaro feles) Szerencsere belöle ha csak ötször- hatszor bukhatott ki ilyen panaszkodas, es meg passziv -agresszivben sem tolja igy.

Ilyen temeban a legzoralabb az volt, hogy egyszer, mikor egy hajon laktam - es lakom -,
az ottani kenyszeru "lakotarsam" es egyben a hajo önkentes es kijelölt karbantartoja gondolta ugy, hogy a tuzjezö rendszert a kurtökkel - amiböl egy közvetlenul a kabinom mellett volt, vasarnap delelött, fel tizenegy es tizenegy között kell letesztelni. Az mindent vitt nekem eddig.

hoel 2010.06.25. 07:32:31

Nagyon jófej és menő dolog ( lehet) későn kelni. Ámde az itt kommentelő későnkelőkésőnfekvő csapat hallott- e már olyanról, hogy ú. n. 8 kor kezdődő munkaidő? Ami aztán nem du 2-ig tart, hanem 6-ig, 7 ig, neadjisten este 8 ig? Itt mindenki kötetlen munkaidőben dolgozik vagy éjjeliőr? Vagy munkanélküli? Vagy mivan?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 07:54:18

@Nyelvész Józsi:

Fiatal vagy, José. Én a magam 40 évével délután kettőig már összehugyoznám magam.:)

2010.06.25. 08:22:55

@hoel: ez másodlagos dolog akkor, amikor a fiatal delikvens strandpapucsban és bermudában esik be a munkahelyére 9 körül...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.25. 08:52:25

@hoel: jártam évekig 5.30-ra reggeliztetni, szigorúan 7-re is - nem volt jó. Hacsak tehetem, igyekszem olyan állást választani, ahol 9-10 között lehet kezdeni.

scsaba1 2010.06.25. 09:26:37

@Professor Pizka:

Micsoda? A Nyíri fészek elegáns étterem lett?

2000 környékén még egy időcsepp volt a korai '80-as évekből. Ha egyszer filmet forgatnék erről az időszakról, tutti helyszínként tartanám számon. Erre meg korszerűsítik... Mi lett vele?

A tvínpíksz alap. Az ország legfinomabb gyrosát ott lehet enni. Mondjuk megmaradt a talponáló vonal is, aki a kiadóablakos-gerendaasztalos vonalhoz ragaszkodik. Nem kötelező beülni.

scsaba1 2010.06.25. 09:31:46

@hoel:

Hallottunk. 6-ra járós, reggeliztetős nekem is megvolt.
Illetve jártam hajnal négyre is dolgozni egy helyi cukrászüzembe. 3:15-kor keltem, de fél év alatt teljesen kikészültem. Nyolcra már túl voltunk a munkaidő felén...
Utána jártam hétre Hűvösvölgybe is, de mivel rohadt messze volt, így 5:05-ös vonattal kellett eljönnöm.

kalifa 2010.06.25. 10:20:05

@hoel: jártam reggel hatra dolgozni, a munkaidő végét nem tudtam, etse hat vagy hét vagy 8, ahogy esik. Jártam hivatalba reggel 8 ra és fél ötkor már ott sem voltam.
Voltam munkanélküli, utáltam de azért kurva jól esett nem 5.00-kor kelni, hanem 9-kor.
Ha választhattam volna keltem volna 5 kor elhiheted.
De ez a mentalitás akkor is maradvány, hogy reggel fél 8-kor kinyit a hivatal és 4 kor már senki nincs ott. Nekem az iskolában az első óra 7.25-kor kezdődött. Na az a kibaszás.
ha korán kel valaki tegye, ha jólesik, hajrá. De kibaszni valakivel direkt és ha én már fenn vagyok kelj fel te is mert ne aldulj mert csak- köcsög dolog.

kalifa 2010.06.25. 10:27:11

@Panther_V: konkrétan déli volt, de akkor sem értem mi a picsáért lenne nekem kinn a hasam amit a napocska sütögetne:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 10:29:12

Szerintem nem is az az igazi nagy kibaszás, ha korán kell kelni, hanem amikor már összefolynak a napok.
Régen dolgoztam egy cégnél, szállodarekonstrukciókat csináltunk, elképzelhetetlenül rövid határidőkre, nagyon kevés emberrel. Mondjuk volt 10 emberem és meg kellett csinálni 10 nap alatt 80 szobát kompletten. Na ott volt az, hogy az volt a tegnap amióta már aludtunk egyet és az volt a holnap, amikor legközelebb felébredtünk.

kalifa 2010.06.25. 10:33:43

@scsaba1: most is retro, csak lecserélték az abroszokat és rögtön repültek előre 20 évet.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.25. 10:37:37

@kalifa: én vagy tíz éve voltam ott utoljára. A sarki kocsmarész nem tudom megvan-e még egyáltalán.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.25. 10:57:53

@scsaba1: ami viszont komoly veszteség, az az Egri borozó a kótertől két saroknyira, lebontották az új út miatt. Pedig az milyen egy alja kocsma volt...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.25. 11:22:34

@scsaba1: ja, voltam otthon a hétvégén, a sorozatos családi kajálások (degeszre) miatt kimaradt a gyros. Nem mondom, a pesti törk-arab-etióp vonal se rossz, de a hosszú kifli felvágva, benne a cukros-borsos-tejfeles majonézzel leöntött hús, a tíz deka reszelt trappista, mindez kétrétegű, téphetetlen hentespapírban, na az utánozhatatlan. Én éha felesben csípős vagy kapros szósszal kérem, sertéshúsból (ezt hallanák szegény Ahmedék a Három Testvérben) és természetesen extra békönnel.

Twin Peaks Fullos Gyros (frankón így hívják!) én így szeretlek :-)

Na jó, még esetleg bondüell kukoricával :-)

kalifa 2010.06.25. 11:28:43

@Professor Pizka: meg, meg. Remek találkozási pontja a későnfekvőknek és a koránkelőknek egyaránt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.25. 11:41:29

@kalifa: Egyszer az egyik haver kapott a barátnőjétől valami biszbaszt, amit persze a srác félrészegen valahogy elhagyott. Szóval fogtuk magunkat és vissza a (milyen utca az? ahol van a Zenei szakközép) aztán a Gangesz partján a kolihoz, végig görnyedten a bizbaszt keresve. A végén már nem emlékeztünk miért megyünk görnyedten. A koli mellett a Kriptánál (így hívják még?) találkoztunk néhány haverral, akik azt mondták, hogy keressük együtt tovább a bizbaszt, a Gangesz mentén haladtunk tovább és a Krajcárosban kötöttünk ki. Fiatalok voltunk és bohók...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.25. 11:48:30

@Professor Pizka: csak azt hagytam ki, hogy a nyíriben derült ki hogy nincs meg a bizbasz

Rich.mond 2010.06.25. 12:28:45

Hm....én valahol a két véglet között vagyok. Szeretek ott lakni, ahol lakom, csak....szóval sok nyugdíjas lakik a házban, akik hatkor már ébrednek.Csevegnek.Piacolnak. Akkor MÉG aludnék. Jó párnál ott lakik még/már a 40 körüli gyermeke (nyilván nem a sikeresebb fajta), amelyik valami oknál fogva este tíz körül jön meg a munkából (mindegyik igazi öblös proli), és okvetlenül hangosan hallgatja a tévét, vagy az MC Havert.

Egyébként alapból én is későnkelő voltam, aztán a sport, a munka és a gyerek megváltoztatott -szeretek korán kelni. Elhiszem, hogy valaki a későbbi kelésre van ráállva, de akkor is rühellem azt a mentalitást, hogy 9 órási munkakezdés ellenére sem lehet csinálni semmit tízkor, mert "hagyjál má', korán van, alig látok, tegnap buli volt...".
Hát pont nem érdekel.

Ellenben annak mi értelme van, hogy este hat után (amikor rengeteg ember végez a munkahelyén...) egyetlen bank, vagy hivatal sincs nyitva...

Megint más: általában idősebb korosztály, vagy hivatal/banki ügyintéző kérdései: "A délután három biztosan nem jó önnek?/Neked? Még pénteken sem?" -hogyne, délután háromkor mégis mi a rossebet csinálok szerintük? A péntek meg még hétköznap (sajnos)

kalifa 2010.06.25. 13:37:17

@Professor Pizka: mi a jereván környékén kerestük a bizbaszainkat:)
egyszer rohadt későnfekvő voltam, vagyis reggel 8-kor még nem voltam otthon, muter besötétítette a szobámat, mert jött a nagymama. Kérdi hol vagyok: mondja muter, hogy még alszok. erre a nagymama: reggel 8-kor? :) vasárnap.

kalifa 2010.06.25. 13:40:11

amúgy nagyszülőknél az ebéd 12.00-kor van.Az egyiknél mindig ugyanaz: csirkepöresz tésztával koviubival.
nálam még ami veri biztosítékot: felkelni, a munka nemesít! és: dolgozni ki fog?

nyílméregbéka 2010.06.25. 13:54:33

És van még egy dolog, ami minket, későn kelőket zaklat! Ez pedig a Nap, ami felkel és bazi erősen világít a pofánkba!!
Tavaly a Balatonon keleti fekvésű szállodaszobában nyaraltunk, de én erre csak akkor jöttem rá, amikor hajnali 6.00-kor besütött az az istenverése, mintha fizetnének érte; és ráadásul már akkor is 30 fokos hőséget sugárzott magából. Égitestet még soha nem gyűlöltem ennyire.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.25. 13:57:51

@nyílméregbéka:

Mintha csak az exfeleségemet hallanám!:D
Hát lőjük le a napot az égről a gecibe! Ne sütögessen itt, hajnali kilenckor! Zárassuk be ferihegyet is, csak repülgetnek összevissza!:D

kalifa 2010.06.25. 13:59:31

@Rich.mond: mindig a körülményektől függ. Ha megvan az oka annak, hogy korán kelek, (gyerek, fasza meló utazás akármi, munka a kertben) az rendben van. ha mások basztatnak mert nem kelek korán hétvégén és direkt elkezdenek fúrni/kalapálni/frédibénit ordíttatni a tv-ben akármi hogy keljél már fel te surmó: na az köcsögség.
csak azt nem bírom, ha valaki irigykedik másra mert korán fekszik/korán kel és ezért basztatja. Nem tudhatja, mi az oka.

summa summárum hogy maradjak a tárgynál: nekem korán kelni szar, de ha van valami amit várok, akkor kurvajó és alig bírok aludni. Minden, de minden relatív.

kalifa 2010.06.25. 14:02:33

@nyílméregbéka: A nap úgy ahogy van kibaszás. Ennyi.(tudom: virágok, fény fotoszintézis akármi..) Későnkelő vagyok és zavar. És olyankor csak egy fénymentes hangszigetelt szoba segít, hogy tovább aludhassak. Majd egyszer talán lesz nekem is.

É2I 2010.06.25. 14:11:21

-Szervusz fiam! Hova mész ilyen korán reggel?
-Szia! Izé, sehova. Igazából most jöttem haza.
-Remélem nem akarsz lefeküdni. Azt tudod, hogy ilyenkor kell kapálni. Ilyenkor még nincs meleg, úgyhogy öltözz át és mehetünk.

kIára 2010.06.25. 14:22:31

Én már nyolc éve reggel fél hét-, hétkor fekszem és egy körül kelek. Emiatt nem is tudok huzamosabb ideig senkivel sem együtt élni. Próbáltam már mindenfélét (teljes nap kihagyása, magamat álombaivás, este 10-kor kismaraton, Hegel olvasás, altatók) de sehogy sem jön össze az éjfél körüli lefekvés. A fokozatos idővisszaszorítás sem működött. Valakinek valami jobb tippje?

kalifa 2010.06.25. 14:36:59

@kIára: kemény munka reggel 8-tól?

É2I 2010.06.25. 14:37:19

@kIára: Menj el péknek vagy keress párt a pékek közt. :)

Ernoke 2010.06.25. 14:53:03

@kIára: egy kötött munkarendű munkahely...?:)

amúgy engem egyáltalán nem zavar se a zaj, se a fény, se a flexelők, se a viháncoló kisgyerekek. ha álmos vagyok, alszom, ha pedig felébredek, az azért van, mert már nem vagyok álmos.

az végképp nem érdekel, ha vki koránkelő. az viszont igen, h ha valaki baszogat azért, mert hétvégén esetleg 10-ig alszom, és direkt minden eseményt (bevásárlás pl) reggel 7-re szervez, mert "ő már délután hulla". én pedig vegyem tudomásul, h takarítani nem lehet délután 3-kor, mert akkor már minek, és mi az, h hétköznap csak 7-kor kelek, amikor előbb is lehetne... ismerek ilyen embert, igyekszem is elkerülni, ha lehet.:S

chilis csokoládé 2010.06.25. 16:50:21

@kIára:

Kierkegaardot már próbáltad?

Én is azt szokok két falazás közti szünetben. Meg benyomok még egy Kőbányait :)

chilis csokoládé 2010.06.25. 16:51:46

A tolókomment miért jelenik meg rögtön?

[c] 2010.06.25. 19:04:22

@kalifa: "felkelni, a munka nemesít!" Ehh. Mert este nem lehet dolgozni? Feltalálták már a villanyvilágítást.

[c] 2010.06.25. 19:08:25

@hoel: Nem, csak szerencsésen választottam szakmát :) Mondjuk én sem délre járok be, hanem kilencre, de mehetnék tízre is - nagyjából le van tojva, ha a munkát elvégezzük időre.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:17:28

@kalifa: nálunk anno egyik helyen szintén hasonló volt, fél nyolckor munkakezdés (busz úgy ment, h. már negyedkor ott voltam. következő busszal meg késtem volna vagy öt percet. arról hallani se lehetett. amikor valaki 7.29kor jött már lecseszték...)

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:18:08

@bajor gizella: az enyémből vonj le egy órát, itt korábban van annyival.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:20:28

@migueldiez: nekem volt egy olyan lakótársam, aki mára legelején bejelentette, h. ő nagyon korán szokott kelni, mert hozzászokott a kutyák miatt. igaz,h. már legalább egy éve nem voltak neki,de akkor is. na, és az volt a szép, mikor hazamentem buliból reggel háromkor, ő meg már fent volt...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:22:06

@hoel: plusz esetleg gyerekek vannak, akik hétvégén is kérnek enni, meg el kell látni őket...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:25:40

@Modor Tibi: ezzel viszont az a gond, h. akkor 5-6 körül végzel, és mire hazamész, már vége is szinte a napnak. inkább kezdek előbb (pedig alapból nem lennék koránkelő), és végzek előbb, így több marad pihenésre, a saját hobbijaimra.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:28:25

@kalifa: én dolgoztam újságosbódéban diákként, ahol reggel háromnegyed ötkor, vagy mikor nyitottam...meg újságkihordóként is, azzal reggel hatra végezni kellett. kb. 3-kor hozták meg a napilapot:)

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:30:46

@El Topo (Sgt. Elias): amikor egy mozgássérült otthonban dolgoztam, műszakban, akkor tudtak ilyen jó beosztásokat csinálni,h. egyik nap délutános fél háromtól fél tízig, másnap egésznapos, reggel fél nyolctól este fél tízig, harmadnap meg délelőttös, reggel fél nyolctól...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:34:43

@Rich.mond: ugyanez UK-ben. hivatali munkaidő kilenc és öt közt. hivatal nyitvatartása: 9-17. meg a legtöbb bolté is, esetleg hatig...kösz. és akkor még vegyük azt is figyelembe, h. mondjuk másik városban laksz, mint dolgozol...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 19:49:34

@antiszociális exlúzer: ja, nekem is azt mondták az interjún, h. rugalmas munkaidőnk van. aztán, mikor említettem,h. én jobban szeretnék 8tól négyig járni, közölték,h. azt nem lehet. tehát, annyiban rugalmas,h. bemehetsz kilenc előtt, meg maradhatsz öt után. kösz...elvileg fél nyolctól fél hétig bármikor dolgozhatsz, gyakorlatilag marhára nem, ha csúsztatni akarsz, azt csak ritkán lehet, s egyeztetve. hogy rendszeresen más legyen a munkaidőm, az már nem....marhára rugalmas, mondhatom.

kalifa 2010.06.25. 20:45:22

@antiszociális exlúzer: bob és bobek maradvány-szállóige, nem tehetek róla:)

kalifa 2010.06.25. 20:46:48

@Animacs: le se kell feküdni, lehetsz későnfekvő reggel hatkor :)

[c] 2010.06.25. 20:51:05

@Animacs: Nálunk van, aki hétre jár, és van, aki tízre. Mák.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 21:04:49

@antiszociális exlúzer: nálunk azt mondják, azért nem lehet, mert valakinek mindig ott kell lenni, kezelni a telefont. de nem megbeszéljük, h. mondjuk X.. napon te mész be előbb, máskor meg a másik, vagy maradsz tovább, hanem a csoportvezetőm úgy gondolja,h. 9 és öt között mindenki legyen bent. hátha szól a telefon. és sajnos tőle függ.

Gournoddam 2010.06.25. 21:31:35

_Ma is holnap fekszünk le, mint tegnap_

corrado 2010.06.25. 22:05:55

@Animacs: "...ezzel viszont az a gond, h. akkor 5-6 körül végzel, és mire hazamész, már vége is szinte a napnak..."
már hogy lenne vége, éjfélig még egy csomó idő van :D

A Tyne folyó déli partja 2010.06.25. 22:22:29

@corrado: de én 6-7 körül használhatatlan vagyok (tanulásra főleg, de másra is). és ugye a rugalmas munkaidőnek pont az lenne a lényege, h. az életritmusodhoz igazítod. de nem, kössük ki,h. a rugalmas az a 9 előtti és 5 utána időszakra vonatkozik.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.06.26. 00:16:05

@kalifa:

Ezek szerint a takaró nélkül soha nem alvók klánjába tartozol. Vagy pizsamát hordasz. Esetleg folyton hason, s embriópózban alszol.
Nekem sütött már hasamra a nap, s jólesett.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.06.26. 05:59:01

Király poszt! Belsősként elárulhatom, hogy a hajnali csöndben ugyanolyan jól lehet dolgozni, mint a késő estiben. :-) Én akkor kelek, amikor más fekszik, télen 3 felé, nyáron 1/2 2 körül. Hajnalban pörög az agyam, ilyenkor vagyok kreatív, ez kitart úgy du. 1-ig, utána szép lassú sorvadás jön. Ha jut egy fél óra déli ejtőzés, akkor utána van még egy kisebb csúcs úgy du. 5-ig, de este 7 felé már nem tudok egy háromszavas mondatot se helyes szórenddel elmondani. (Azt egyébként régóta tudom, hogy a beszédközpontom sokkal többet alszik nálam.)
Este aztán az olvasgatás, befelé fordulás ideje.
Persze kellő meennyiségű kávéval bármeddig ébren maradok, ahogy más is.
Egyébként még kb. fél óra és kész a halkan horkoló férjem marhapörköltje. :-)

Aki szerint erény a korán kelés, azt én is orrba vágnám egy letépett, szálkás kerítésdeszkával, ez egyszerűen csak egy adottság, állapot, amit persze remekül ki lehet használni kis ügyeskedéssel.

Piaci hajnali nyugdíjasok: míg én munkába menet (7-kor kezdek) rohanok be megvenni a hétvégi cuccot, ők, akiknek délután 2-re van időpontjuk a reumatológiára, képesek többször vesén könyökölni, csak, hogy előttem fizethessék ki a két szem szottyadt paprikájukat, mert ők sietnek. Alapvetően bírom az öregeket, de ez a piacjáró horda undorító.

A hajnalokban a legszebb azonban az, ahogy a világ ébredezését lehet figyelni, sokszor kimegyek 2 felé már, s imádom lesni, ahogy lassan felgyűrődnek az ég alján a színek, elkezdenek zsezsegni az állatok, csillog a harmat, stb. Valami iszonyúan megnyugtató, felemelő érzés ülni a zajtalanságban és bámulni, ahogy egyenként kihunynak a csillagok! A későnkelőknek ugyanezt a filmet fordítva játsszák le alkonyatkor. :-)

Rich.mond 2010.06.26. 10:35:33

@Ormótlan: Egyetértek, én is szeretem nézni a reggeli ébredést. Nemcsak a természetét, hanem a városét is, és engem is megnyugtat a reggeli csend és jó levegő. HA muszáj korán kelnem, akkor már kelek tényleg nagyon korán -bár az őszi-téli korán keléshez soha nem fűlik a fogam, ellentétben tavasszal-nyáron.

nyílméregbéka 2010.06.26. 11:12:39

@El Topo (Sgt. Elias): "Hát lőjük le a napot az égről a gecibe!" Igazad van Topo, intézkedni fogok :-)
Azt már meg sem említem, hogy egyes községekben megszólalnak a KAKASOK reggelente. Bár igaz, ők egész nap rikoltoznak, na de arra ébredni hajnalban, hogy 1. Nap!, 2. kakasok!
Hmmm.... A kakasokat könnyebb elintézni, mint a napot >;-)

Ernoke 2010.06.26. 11:38:51

@Ormótlan: az ilyesmit én is nagyon szeretem... alvás előtt végignézni.:D

amúgy a későnfekvő-koránkelő is egy külön állatfaj. hajnali 4-ig nem álmos, de reggel 9 előtt már kidobja az ágy. és persze téged se hagy aludni se éjszaka, se reggel.:)

A Tyne folyó déli partja 2010.06.26. 11:50:19

@Ormótlan: én csak szeretném nézni, de munkanapokon nem igazán akarok hajnalban fent lenni (sehogy se, se magamtól, se órára), hétvégén meg azért nem. pedig mindig elhatározom, de sose jön össze:) hogy lehet rászokni a koránkelésre? ha nekem sikerül, akkor sokkal frissebb vagyok egész nap, de általában nem sikerül. pedig ma pl. azt hittem,h. korán ébredtem, aztán mire rendesen felkeltem, már fél tíz volt:)

kalifa 2010.06.26. 12:15:50

@Panther_V: egy hölgy kérlek nem alszik egy szál gatyában :)

666E 2010.06.26. 20:22:37

nekem leginkább az rontja el a hangulatomat, mikor úgy adódik, hogy éjszaka fenn vagyok, minden ok és aztán egyszer csak kihajnalodik. azaz eddig sötét volt minden teljesen jó, még nincs vége a napnak, tart az éjszaka.. aztán hirtelen felkel a nap és erőszakosan ha akarjuk ha nem, ráébreszt mindenkit az idő múlására és hogy most bármit is csinálunk, annak most vége van. nem elég, hogy még haza is kell mennünk, mindezt tegyük FÉNYES NAPPAL, hálósszatyros nyugdíjasok között. ja és persze így is aludjuk. forgalom zajával és három kutyával a szomszédba amik minden ház előtt elhaladó valamire szabályosan szétugatják magukat. miközben maga aszomszéd kb minden másnap lenyírja a füvet, reggel. jjjaaaaaj meg azok a kurva madarak bazzeg, teljes hangerővel rikácsolnak egyszerre vagy 74368ü437658-an. komolyan már volt, hogy észrevettem magamon, hogy már ettől van a para, hogy inkább lelépek korábban csak, hogy ne kelljen részt vennem ebben a nappali gyászmenetben hazafele. inkább megyek szarabb éjszakai közlekedéssel, de SÖTÉTBE

lárvalányhaj 2010.06.26. 20:52:15

@666E:

Patikában 90 HUF-ért lehet kapni füldugót. Szép narancssárgát. Aludni is remekül lehet benne.

lárvalányhaj 2010.06.27. 00:44:30

@Animacs:

Nekem is az van, h ha reggel 7 körül kelek, és 7-8 órát alszom, akkor energikus vagyok. Ha viszont később, és 8 óránál többet alszom, olyan vagyok, mint a mosott szar. (Kiértiezt.)

progvog 2010.06.27. 20:12:14

@Valaki Innen: "aki nappal legény, az este nem volt ott"
nekem ez szokott lenni az ultimáte visszavágásom :)

ennyiii 2010.06.28. 13:34:13

szünetben a délbenkelés nálam általános, örülök hogy végre lehet normálisan aludni és éjjel sokáig fennmaradni, mert amúgy hatkor kell kelnem, ami már csak azért is borzasztó, mert éjfélnél előbb egyszerűen nem tudok elaludni.

és tényleg koránkelőterror van!! szeretem, amikor anyám nagy felsőbbrendűen közli szombaton/vasárnap amikor mondjuk olyan tíz körül kelek, még csak nem is délben, szóval ilyenkor mindig odavágja lenézően, hogy én már hat/hét óta talpon vagyok!! amikor meg kérdezem, hogy minek? nem tud semmit mondani, mert boltba például tízkor is le tudsz menni. csak ő már este tízkor alszik, az elfelejti hozzátenni, francnak kell neki hatkor már talpon lennie.

sorica123 (törölt) 2010.06.28. 20:42:27

@nyílméregbéka: van ilyen, nekem első srácom volt hasonló. Oda volt meg vissza, hogy ő reggel már kukorékol (valójában egyszerűen nem bírt aludni és kész), én valami nyomorult alvósbabának érez(het)tem magam mellette. Mostanra beállt, hogy nálam ez nem valami elvi kérdés, hanem mikor mire van szükség, meg jobb esetben, hogy mire van gusztom. Nehogy az legyen már az egyetlen büszkeségem, hogy milyen 'kelő' vagyok...?
Amúgy 2007-ben besztercei házigazdánk volt egy ilyen kukorékolóbajnok. Viszont ő nem gyártott ideológiát belőle. Ötkor kelt, leslattyogott a piacra, evett, bevásárolt, elbeszélgettek kicsinyég dörgedelmes hangú nővérkéjével (mi erre ébredtünk fel, ugyanis nevezett hölgy olyan lendületesen kommunikálta a mondanivalóját, hogy azt hittük, a rendőrség az&viszik Marinelt). Aztán előjöttünk kilenc körül mi is. Szerencsére óne pofavágás, okoskodás - elismerte, hogy mi mások vagyunk, mint ő, skész.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.28. 21:01:46

@ennyiii: jaj, hát az enyém a minek kérdésre mindig azt mondta,h. mert mosogat, főz, takarít, stb. és felsorolta, h. ő már mennyi mindent dolgozott, míg én lustálkodtam.

nyílméregbéka 2010.06.29. 19:58:25

@sorica123: érik azért kellemes meglepetések is az embert. Tesóméknál aludtam, nagyon szép, mély álmot, 11.00-kor ébredtem. Úristen!!... mindjárt jön a leb*szás!... Erre halk hortyogás a hálószobából, 4 db talp; tesómék még ott horpasztottak :-DD

vincere 2010.06.30. 17:40:45

még magam sem hiszem el, de holnap életbe lép a nyári munkarend nálunk, ami azt jelenti, hogy később is be lehet járni (legkésőbb 11-ig be kell érni), és korábban el lehet menni (már fél 4-kor). természetesen a munkaidőt le kell dolgozni, de így ránk van bízva, mikor.
mindig erre vágytam, holnaptól 10-re járok :)

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.20. 02:37:35

Én, ha tehetem, kettő előtt nem fekszem le (még az is korai) és délben csak azért kelek fel, mert ebédelni köll. Ha korán kell kelni, egész nap ásítozom, morcos vagyok, lek**vaanyázok mindent, ami mozog, főleg ami a kocsi előtt teszi és lassan, és délután rajtaütésszerűen elalszom. Ellenben simán végigülök egy egész éjszakás mozimaratont, nekiállok éjfélkor egy Wagner-dvdnek és seggbe bírnám rúgni a fűnyíróval ténykedőket hajnali kilenckor. És igazán akkor vagyok kipihent, ha legalább kilenc-tíz órát aludtam.
süti beállítások módosítása