Olvasói rovat - Metál-modor 2. rész / Zoltán Atya Kalandjai

2010/01/04. - írta: Modor Tibi

 

Visszanyúlunk egy réges-régi témához Blind kedves olvasónknak köszönhetően, és a rockerek pár újabb, de jellegzetes típusát ismerjük meg közelebbről:

 

Üdv Tibor!

Nemrég újraolvastam a 'metál-modor' c. írást és megint hiányérzetem volt... olyan hatalmas ez a téma, és annyira keveset írtok róla! Pedig bennfentesként jólesne ilyesmit is olvasni. Gondoltam írok ezt-azt, ha másnak nem is, talán gondolatébresztőnek jó lesz. Ez is csak a felszínt karcolgatja, de hátha elindít valamit :)

Íme néhány alak a metál világából, valakitől, aki maga is modoros metálos:
 

 

Az Öreg Rocker
 
A magyar (sőt, gyanítom az egész) rockzenei élet nélkülözhetetlen eleme. Ahogy a neve mutatja, nem fiatal. Általában 40 év körüli, inkább több, mint kevesebb. Külsejét tekintve általános a kopott kék farmer, a szintén kék farmermellény (!) vagy kabát (ami szinte mindig tele van felvarrókkal), széttaposott bakancs, vagy fehér sportcipő, valamilyen együtteses póló, ez leggyakrabban valamilyen Slayer, de lehet Pokolgép, vagy Metallica is (utóbbi esetben csakis a Ride The Lightning album jöhet szóba). Haja ritkán ér váll alá, kócos, zsíros, egyébként az illető erősen kopaszodik. Bajusz kötelező. Minden koncerten megjelenik, de már a koncert kezdetekor sem józan (tulajdonképpen nincs ember, aki látta már józanon).
 
Mindig az első sorban áll (kisebb bulikon ő maga az első sor), jellegzetes testtartással: enyhén rogyasztott lábak, lehorgasztott fej, bal kézben a sörösüveg (mindig üveg!) negyvenöt fokos szögben megdöntve, jobb kezét magasra tartva ütemesen mutogat a színpadon állók felé. Általában elég instabil, úgyhogy ezt a mozgást két méter sugarú körön belül mozogva végzi. Hajlamos koncert közben/után más társaságokhoz csapódni, ahol cigarettát és tüzet is kér, és nem mulasztja el megjegyezni, hogy ő „az ilyen zenét nem tartja sokra”, „amikor ő fiatalabb volt, még tudták mi az Igazi Rockzene” stb. Ezek után elmeséli az életét, ami nem igazán izgalmas: végzettsége ritkán haladja meg a nyolc általánost, de egy szakközép azért még belefér. Gyakran megemlíti élete meghatározó koncertjeit, általában tenyérbemászó módon (ezzel téve nyilvánvalóvá tapasztaltságát alkalmi közönsége számára):
 
„Én már akkor ott voltam a Maiden koncertjein, amikor ti még meg sem születtetek, ’sszátokmeg! Na, kínálj már meg még egy szállal öcsém!”
 
Minden hibája ellenére nem rossz ember, másokhoz inkább atyáskodva közelít, nem pedig agresszívan. Ehhez persze köze lehet annak is, hogy ritkán nehezebb hatvan kilónál (bakanccsal, kabáttal, vasággyal együtt)…
 
 
Az elvakult
 
Az egyik legidegesítőbb fajta, életének egyetlen célja kedvenc zenekarának/stílusának védelme. Bármilyen megjegyzést képes támadásként értelmezni, egész estés vitákat kezdeményezve ezzel, amiket még akkor is folytat, mikor már mindenki megunta körülötte, és kezdenek csúnyán nézni rá. Érvei közül a leggyakoribbak a „De hát az pont úgy jó”, „Annak pont úgy kell lennie”, „Fogalmatok sincsen erről az egészről”, „Majd ha ti juttok el addig, hogy” és társai. Elvakultsága egyébként külsejében is megmutatkozik, együtteses póló/pulóver/medál kötelező, ez stílustól függően kiegészülhet még jellegzetes hajviselettel, neadj’ Isten sminkkel is (ami nők esetében még érthető, de férfiaknál már kevésbé…). Saját kedvencén kívül nem igazán hallgat mást, azt viszont teljes egészében ismeri:
 
„Még az első demó előtt volt egy felvételük, mondjuk eléggé recseg, de ott is hallani ezt a számot, mondjuk akkor még más volt a címe, és három másodperccel rövidebb volt…”
 
Sok alfaja létezik, ezekről külön-külön is oldalakat lehetne írni, biztos mindenkinek jut eszébe példa.
 
 
Az igényes
 
Véleményem szerint a legmodorosabb fajta, és számuk egyre gyarapszik. Mint a neve mutatja, ő az Igényes (szigorúan nagybetűvel) zenét szereti. Amit hallgat, az soha nem sorolható egyetlen műfajba sem, annyira progresszív (a szó használata kötelező!). Ha mégis mondania kell róla valamit, gyakran használ összetett kifejezéseket, persze csak és kizárólag angolul (finoman utalva arra, hogy ő ennyire tájékozott és ismeri a megfelelő, természetesen külföldi, szaklapokat, kritikákat stb.): „new-wave symphonic black metal”, „progressive folk-death” stb. Metálzenén kívül hallgat még jazzt illetve klasszikusokat is, ezeket gyakran emlegeti, szintén hozzáértését alátámasztandó.
 
Általában rendelkezik zenei tudással, de ez leggyakrabban csak általános iskolai énekórákról származik, viszont ha ezt kiegészíti a netről betanult szakszavakkal, már meggyőző látszatot tud kelteni (szerinte legalábbis). Hajlamos órákat beszélni egy számban előforduló dúr/moll hangsorokról, hangzatokról, hangközökről, ütemképletekről stb.
 
Sajnos az Igényes gyakran szintén zenész, általában gitáros vagy basszeros (ő a basszusgitár helyett bőgőt mond), de néha billentyűs (utóbbi esetben valószínűleg tényleg viszonylag komoly elméleti/gyakorlati ismerettel rendelkezik). Sőt, szinte mindig van zenekara, amivel csak azért jut semmire, mert a zene amit játszik „annyira újszerű és komplex, hogy nagyon kevesek képesek csak értékelni.” Pedig ő „művész és van mondanivalója” míg mindenki más csak „primitív, ötlettelen” zenét játszik. Hajlamos minden héten új „zseniális zenekart” felfedezni, és minden második héten új jazz-zenészt előkotorni az ötvenes évekből. Ezeket csak addig hallgatja, amíg más nem ismeri, utána keres újakat. Megjelenése is jellegzetes: hosszú haj összekötve, bőrcipő, sötét nadrág, szövetkabát. Tehát ő mindig elegáns. Valamilyen arcszőrzet feltétlenül szükséges, ez leggyakrabban kecske- vagy körszakáll. Általában történész, politológus, filozófus, esetleg valamilyen nyelvszakos (leggyakrabban valamilyen skandináv nyelvről van szó). Tehát az esetek túlnyomó részében bölcsész.

 


 

Végül egy kedves barátom új, folytatásos kalandblogjára szeretném felhívni a figyelmet - a poént még nem lőjük le, majd megteszi ő:

Mit NE olvassunk!

Figyelem!

Új, förtelmes mikroblog mételyezi az internetet. Zoltán Atya Kalandjai. Egy rokonszenves, fiatal, sportos pap számol be minden munkanapon a nem is olyan hétköznapi életéről. Mint a MILF-eket, nem lehet megunni! Dögös nők, korrupt politikus, vállalható celeb, heroinista drogrehabosok. Apropó heroin, olvasása még annál is súlyosabb függőséget okoz! Ha rákattantok, Csernus Doki se szed le róla! Hétvégén lerágjátok a körmeiteket, és mint a Messiást, úgy várjátok a hétfő reggeli posztot!

Nem átall olyan tabutémákról is írni, mint például a papi homoszexualitás (ne aggódjanak hölgyeim, Zoltán atya nem meleg)! Ráadásul az elfoglalt Zoltán atya gyakran csak egy-két mondatot ír naponta, de a leghosszabb posztok is maximum ha fél A4-es méretűek, úgyhogy miatta még a munkát, tanulást, más hasznos blogok olvasását se hanyagolhatjuk. Szörnyű csapás az írástudó társadalomra! Valóságos képregény vakoknak! És ami a legrosszabb, az egész valahol egy hatalmas rejtély és cseppet sem modoros. Én időben szóltam: ide NE klikkeljetek!

http://zoltanatya.blog.hu

 

133 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Bloom 2010.01.04. 08:47:25

B+, az igenyes en vagyok. Azaz csak majdnem, mert hallgatok teljesen igenytelen zenet is. :)

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.01.04. 09:26:09

Szia, Kommentelők!

Egyszer találkoztam egy ilyen karakterrel a társaságban. Kíváncsi lettem: őt (kosbor.blog.hu/2008/04/20/felhaborito_eset) vajon melyik altípusba sorolnátok?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

Mitya Ivanov 2010.01.04. 09:48:46

környeueztemben az egyes típus, az öreg rockerek előfordulási gyakorisága szignifikánsan meghaladja az átlagot. Nagyon szeretem az olyan kocsmákat, ahol az öreg rocketeknek a P-Mobil, PBox, Deák Bill, Slayer, Brúszbácsi meg a hasonlók az istenek. Szomorú , hogy egyre kevesebb ilyen hely van. Látom, ahogy az 9öreg rockerek lassan talajt vesztenek a lábuk alól, a kocsmában odarakódnak a sarokba, miközben a zenegépből már tankcsapda üvölt, meg SoD. Érdekes, hogy mindig vannak olyan rockercsajok, akik eléggé geronto és zsíroshaj,-farmerdzseki, és szegecsfilek ahhoz, hogy sajnálatból beszéplessenek az öreg rockerrel. Aztán ezek a csajok is leérettségiznek és mennek a saját útjukon. Az öreg rocker pedig ottmarad megint a sarokban a fröccsével és az elmélkedik, hogy mi a faszért nincs annyi pénze, hogy elmenenjen Maiden koncertre.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.01.04. 10:02:45

@Mitya Ivanov: nagyon életszagú ez, öcsécském.

oldalazó gnóm 2010.01.04. 10:05:22

Grat, jobb lett, mint az enyém :D
De ugye, hogy egy postban nem lehet mindent leírni basszátokmeg? (ezt azoknak akik legutóbb is "még bennfentesebbként" osztottak, hogy pl. a nemlétező modoros/tipikus brutal death rajongóról miért nem írok, mert ők 1X láttak egy olyat, és mennyire jellegzetes volt - pedig kurvára nem). Ja mellesleg a brutal death metalt hallgató embereknek két véglete van, a kettő között semmi:
1. Lecsúszott, ősemberi szinten való vegetálás, artikulálatlan üvöltözés, Gyulabá-szintű mizantrópia, stb.
2. Ország legjobb középiskolái, egyetemeinek hallgatója, magas szintű szellemi munkát végzők, stb.

2009 legjobb hazai koncertje pedig alap, hogy:
www.youtube.com/watch?v=Eehmd70Fjtw

Styxx 2010.01.04. 10:20:28

@Mitya Ivanov:
:-)))) ez nagyon ott volt.
Jó poszhoz persze jó komment dukál, így van ez rendjén.

A posztból pusztán az öreg nemzeti rockert hiányolom, főleg ha olyan belemagyarázós barom, mint én.

"Ecsém, Koppánnyal megfejtettük, hogy ha az Illés első nyolc lemezének a címeit átírod rovásírással, akkor kiadja a Wass Albert Összes alcímeinek a kezdőbetűit, meg még hozzáadhatod a Dentu-Magyariat! Mekkora rebellisek voltak. Ha ez akkor kibukik Aczéléknál, nem csak az ORI engedély ugrik, de még Recsk is befigyelhetett volna. Na, megyek gályázni. Gyűjteni kell a dukátokat, mert az idén ki nem hagynám a Csíksomlyói Summér Woodstockot!"

greggrant 2010.01.04. 10:22:57

Az elvakult rockerek közt felülreprezentáltak a gimnazisták, IMHO :)

Mitya Ivanov 2010.01.04. 10:31:39

@ifj. Farkas Gyula: ő simán szörnyeteg. Neki más története van.

fade 2010.01.04. 11:36:45

Ó igen, az öreg rocker aki még kint volt a Guns N Roseson a Népstadionban, azok voltak a szép idők :)

Az igényeshez meg tegyük hozzá a legtalálóbb kifejezést, amit valaha hallottam: szemüveges metal. Ezt anno még a Dream Theaterre mondtuk, aki ismeri tudja miért. Aki nem, az meg egy öncélúan túlbomyolított, "nagyon-művészi-gitárhős-vagyok" bandát képzeljen el. Sok számukat imádom, voltam 2 koncertjükön is, de akkor képmutató faszok :)))

fade 2010.01.04. 11:38:05

A kedvenecem meg tényleg ez a köteleő jellegű jazz hallgatás. Annak is csak a szemüveges változata, ami 2 perc után alattomosan öl... Van ugye olyan jazz is amire táncoltak régen kint a kis füstös klubokban, de az igényesek nem azt hallgatják, de nem ám.

Balance Of Power 2010.01.04. 12:04:33

Az "oreg" az letezik mashol is, tele vannak veluk a nemet fesztivalok. De. 10-kor mar csont be vannak baszva, fetrengenek a 40 fokban a napon, delutanfele felebrednek, ujra megisznak 40 sort es a kedvencem, amikor ismeros_riffet_hallanak es behejjegnek. Ugyanis egyik legfontosabb jellemzojuk kedvenc zenekaraik feluletes, slagerekre kiterjedo ismerete (a 666 felvarro ellenere). Az itthoni oreg rockerek ennel szelidebbek es legalabb a magyar klasszikusokat ismerik rendesen (merthogy mashoz nem is nagyon lehetett anno hozzaferni), igaz, azok eseteben is leragadtak 1985-ben.

a_fater 2010.01.04. 12:50:02

Szöveg helyett jöjjön a fotó arról az arcról, akit eddig minden olyan tribute zenekari koncerten láttam, ahol ott voltam:

www.ab-cd.hu/showpics.php?galery=abcd_advanced_pro_galery&GID=884&piccc=6

maximodor

Styxx 2010.01.04. 13:11:13

@a_fater:
:-)))))
Az összes üt, nem csak az. A 12-es a kedvencem.
Tényleg megéri rákattintani, aki eddig nem tette, TESSÉK CSAK, TESSÉK!:-) e képek nélkül olyan a poszt, mint Pálpusztai szageffektus nélkül.

irrelevant 2010.01.04. 13:13:26

Én épp azért utálom a Dream Theatert, mert az Igényesek mindig arról áradoznak.

szliper 2010.01.04. 13:45:50

Modoros rocker autóvásárlóval is volt dolgom. :)
44 éves, elvált. Bőrnadrág, bőrmellény, nyaklánc, kereszt fülbevaló, jobb kéz ujjain gyűrűk.
Vállig érő, gondozott hullámos haj, borosta. Használt autójában AC/DC CD-k tömkelege hevert.
Németországban dolgozott, részletre vette a fullextrás ASTRA GTC-jét, természetesen a legnagyobb gyári hifivel. Asszisztens kolléganőmet virággal, csokoládéval bombázta. Egy darabig türelmesen várta az autóátadást, 1 hét csúszás után fenyegetőzött, mindenféle f@sznak elmondta az ügyvezetőt, csak úgy visszhangzott tőle a szalon. Ilyenkor kimentem vele dohányozni. Stílusosan elővette a ZIPPO öngyújtóját és rágyújtott egy piros Marlboróra, ez kissé megnyugtatta. Velem megértő volt, mert tudta, hogy szinte „beszer áron” kapja az autóját. Átadáskor egy üveg Jim Beam-et kaptam tőle.
Készül a modoros autókereskedő posztom is. Új élményekkel vagyok tele, immáron 3 hónapja újra autószalonban dolgozom. 2 márkát forgalmazunk, egy „csillagos” prémium kategóriát és egy feltörekvő ázsiait. :) Szóval pont a két véglet.

aya_nielsen 2010.01.04. 13:50:56

szar, de legalább hosszú. a téma jobb folytatást érdemelt volna.

Styxx 2010.01.04. 14:12:42

@szliper:
Huu b+, aranybánya. Már előre csorog a nyálam.

Ha nem lenne ilyen recesszió, akkor sok EMBERKÉNÉL az is szempont lenne az elhelyezkedésnél, hogy mennyi a merítési lehetőség modoros posztokhoz:-)

váj mí 2010.01.04. 14:40:50

@fade: Bakker, én tényleg voltam még Guns N Roseson. Ennyire vén lennék? :(
Viszont "progressive folk-death”re, mint olyanra azért kíváncsi lennék ;)

GAbica 2010.01.04. 14:45:58

@Styxx: meg sem merek mukkanni, de az igényest közelről ismertem :D

@váj mí: nem vagy vele egyedül :)

a_fater 2010.01.04. 14:57:02

Megyek amúgy májusban Metallicára, valószínűleg szerzek addig Ride the lightning pólót :)

fade 2010.01.04. 15:02:13

@váj mí: Nem tudom, én a 99-es Metallicán voltam az MTK stadionban. Ha megyek most tavasszal kíváncsi leszek milyen arcok töltik meg az arénát :)

Amúgy szerintem igen, öregek vagyunk. 10+ évvel ezelőtti koncerteket emlegetünk, a mai arcok akkor még walt disney-t néztek meg bicajozni jártak a haverokkal...

2010.01.04. 15:20:16

ki ne hagyjuk az elitistát, akinek a zenekar már akkor megszűnt, mielőtt megalakult volna...

2010.01.04. 15:29:48

@fade:
így van, én is megyek, és 10 éve még backstreet boyst meg eminemet hallgattam a metallica mellé. sőt, még a DT-is szeretem. megvertek-e? =)

Styxx 2010.01.04. 15:39:31

@Gabica [almighty]:
Akkor lepődnék meg, ha szemlesütve vallanád be, hogy sajnos kimaradt az életedből a Kortárs Zeneszerző:-)

@VulpesVulpes:
:-))))
b+, én az ilyen elitistákat azzal büntetném, hogy összezárnék belőlük egy charter gépre valót és elrepíteném egy társasutazásra ahol boldogítsák egymást egy hétig:-)

Styxx 2010.01.04. 15:41:44

@VulpesVulpes:
Én meg húsz éve zúztam a magyarított Bonney M-et:
"Milyen tuti hely Babilon!" szerinted melyikünket vernek meg jobban?:-)

Mitya Ivanov 2010.01.04. 15:48:01

@VulpesVulpes: biztos sok ilyen lesz a metallica koncerten.
A fiatalabbak leszedik a netről a tracklistet, bejelölik pirossal a black albumos és a reloados számokat. Kimennek a koncertre, mobiltelcsivel jeleznek egymásnak, hogy mikor jön a sad but true, az Enter Sandman, az unforgivenek. A többi számnál pedig kimennek wifizni, és isznak egy boroskólát, elvégre metálkoncert vagy mi a f@sz!?

Styxx 2010.01.04. 15:52:12

@Mitya Ivanov:
A 20-oknak a boroskóla afféle atavisztikus gasztronómiai őskövület, mint nekünk a puliszka vagy a csíramálé:-)

Modoros 20- sóhaja:
Ahogy a Nagyfater danolászta a XX. sz-ban, ha bebaszott a kollégiumi késdobálóban:
"Van boroskóla a tarisznyában, bölcsész a babája"

GAbica 2010.01.04. 16:11:34

@Styxx: vannak dolgok, amiket bevallok neked szemlesütve. például zeneszerző nem volt. viszont verseket már írtak hozzám :D

Styxx 2010.01.04. 16:25:27

@Gabica [almighty]:

Engem a pasik anno általában kisprózával találtak meg. Tömör egypercesek: Ha nem szállsz le a csajomról, eltöröm a kezed! :-)

balra 2010.01.04. 16:25:33

És az öreg rokker MINDIG azt hangoztatja, rosszul titkolt büszkeséggel, hogy ő ÖREG rocker. Nem olyan nyápic lófasz, mint amilyenekkel állandóan lóg a koncerteken.

GAbica 2010.01.04. 16:28:14

@Styxx: :D :D :D mert szarul csináltad, hogy rájöttek, azért. De legalább értek irodalmi élmények :)

Ernoke 2010.01.04. 17:08:41

ez kurvajó lett!:D

www.youtube.com/watch?v=UXz7PHkRLgQ

amúgy pedig a metálosnak _rengeteg_ alfaja van. ott van például a fiatal öreg rocker (akiből majd csak lesz az öreg rocker). általában vagy vidéki nehézsorsú, vagy fővárosigettós nehézsorsú ember. akelától a sepulturáig bármit hallgat, csak lehessen bekúrni rajta és terepszínű gatyában, bakancsban 4 végtaggal szétütni az embereket. egyébként barátságos, szimpatikus gyerek, akit gyakran tényleg ver az élet (az általam ismert egyik ilyet többször majdnem leszúrta az apja részegen, egy másiknak kurva volt az anyja, stb.)

aztán van a sznobmetálos, aki metálból csak a matekosat hallgatja (pantera és társai), de emellett rengeteg mást is hallgat, amik mind kurvára sznob zenék. nem ritkán jazz-zenész, kinézete viszont nem jellemző. átfedésben van az igényessel, viszont ő gyakran tényleg nagyon képzett zeneileg. (én szerintem az igényes vagyok, de ott még nem tartok, h órákat beszéljek a hangzatokról, mivel fülem nincs. ja, meg kecskeszakállam se, persze.:D)

Ernoke 2010.01.04. 17:10:48

www.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs

ez még kell, bár a poszthoz nem sok köze van:D

Stinkfist 2010.01.04. 18:37:10

@Ernoke:

pantera mint matek metal? azert ezt gondold at... :)

cd-r 2010.01.04. 18:53:13

mostanában feltűnően elszaporodott felénk az "igényes" típus, legalábbis külsőségekben próbálnak igényesebbnek tűnni. a hosszú haj mindíg frissen mosva, drága igazibőr kabát, márkás farmer, jó bakancs (nem acélbetétes !), napszemüveg. metálegyütteses pólókat kerülik. jó csajokkal mászkálnak, akik szintén lájtosan trendy-rockos benyomást keltenek.

Ernoke 2010.01.04. 18:53:57

@Stinkfist: én úgy tudom, az pont az, de szívesen veszek minden kiigazítást. nemrég tudtam meg azt is, h mi az, h matekmetál, és muszáj volt leírnom ezt a szót.:)

Styxx 2010.01.04. 19:15:20

@cd-r:
Merre van a felétek? Én nem nagyon látok ilyen arcokat. Nem kötözködni akarok (ahhoz máshová járok:-)) tényleg érdekel.

mcsontos 2010.01.04. 19:40:59

@Stinkfist: ezen nekem is fennakadt a szemem :D
de ha már sznob zene: MESHUGGAH (mind a mellett, jó zene, de azért elég nyakatekert ritmusok, 8 húros gitár, stb...)

cd-r 2010.01.04. 19:41:44

@Styxx: EKF 2010 ;) mondjuk a feltűnően elszaporodtak, az lehet, hogy túlzás, de elég sok ilyet látok mostanában. általában 30 közeli tagok ezek és sztem nagy részük valamiféle zenész-aspiráns lehet.

Ernoke 2010.01.04. 19:43:26

@mcsontos: az is ilyen jazz-zenészek kedvence zene.:)

cd-r 2010.01.04. 19:51:07

egyik nagyokos haverom aszongya, hogy a dillinger escape plan a matekmetál nagy császára. szakik, jót mondott?

mcsontos 2010.01.04. 19:54:36

@cd-r: www.youtube.com/watch?v=r-lxwlgyhhA ez egy matekmetál göngyszem.
Amerika, Pláza, metál, őrült és feldolgozhatatlan zene hasonló koreográfiával

Stinkfist 2010.01.04. 20:27:49

@Ernoke:

a pantera a groove metal királya :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.01.04. 20:39:27

Igen, meg a dagadt, elálló ujjú pólós metálos. Akinek magas sipító hangja van és Gimli fonott szakálla. Vörhenyes, szeplös, visítva röfögve nevet és zabál.

Deadasfak 2010.01.04. 20:56:54

Eh, metálosból annyi féle van, hogy mindegyikről oldalakat lehetne zengeni és ha csak néhány embert fed le akkor is érezhetően egy "fajta". Én pl. stílusorientált vagyok, tehát prog-deathmetalból ától cettig mindent fel tudok sorolni. Ilyenről nemtom esett-e szó. Egyébként öreg rokkerhez még hozzácsatolható a Retro gyerek, akit mintha 20 évvel ezelőttről szalajtattok volna (farmermellény fervarróval) de persze a legújabb kamerás mobiljával veszi fel a koncertet.

S. Annyi 2010.01.04. 20:57:07

Én már akkor voltam deep Purple konverten, amikor a Maiden csak kisóvodások csapata volt.

Na, tudod-e, mi a közös nevező a két együttesben?

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.01.04. 21:02:39

@váj mí:
"Viszont "progressive folk-death”re, mint olyanra azért kíváncsi lennék ;) "

Kérésed számomra.. :)

www.youtube.com/watch?v=yGywo81G6lk&feature=fvst

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.01.04. 21:03:50

Bocs, dupla... a Korpiklaani-t kihagytam :)

Der Beste 2010.01.04. 21:23:14

Ezt a posztot én akartam megírni, főleg az igényes részt!!!!!
A Sláger rádió megszűnésekor tele volt ilyen igényesekkel a net.

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2010.01.04. 21:29:43

az öreg rocker leíráshoz mindenképpen hozzátartozik, hogy ő már a 80-as években is így öltözött, csak elfelejtett stílust váltani.

Magon_ 2010.01.04. 21:31:51

Namost én szeretem a DEP-et meg a Messugah-t meg a DT-t, sőt a klasszikus zenét is, de kurvára nem érzem magam igényesnek, olyankor mi van? :S (Talán az a bajom, hogy nem utálok definitíve semmilyen zenét, csak inkább mást hallgatok.)

nyu 2010.01.04. 21:43:44

@váj mí: "Viszont "progressive folk-death”re, mint olyanra azért kíváncsi lennék ;) "

Haggard?
www.youtube.com/watch?v=4WyvF1ukiMk
Ja, ez nem jo pelda, pont nem horog a gitarosuk.

gyz 2010.01.04. 21:49:38

akkor elmondom nektek, hogy én már a 86-os Iron Maidenen is ott voltam (Somewhere in Time-tour) 190 Ft volt a jegy :))

szerencsére a többi nem igazán illik rám.

az igényes tényleg a legviccesebb fajta, két irányzata visz a sírba: az egyik aki úgy gondolja, ha bármilyen szar zenébe beleszőnek egy nem metál motívumot, akkor attól igényes lesz. Egyszer vmi anyjukat kibelezni akaró norvég deathmetálról akartak meggyőzni, hogy igényes, mert a három perces dalban volt két akusztikus akkord.

a másik, aki a Nightwisht értékelendő zenének tartja, mert áriázik benne egy félresikerült operaénekes-ígéret

eleve a metálos a legviccesebb zenerajongó fajta, mert ő komolyabban veszi ezt az egészet - ugyanakkor mégiscsak közülük kerülnek ki a legjobb eséllyel azok, akik értékelik és igénylik a komolyabb zenei stílusokat is

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2010.01.04. 21:53:24

Öreg rocker: van Slayer pólóm és b@sszátok meg, én tényleg ott voltam '91-ben a Népstadionban az AC/DC - Metallica bulin. Viszont mivel farmermellényem sosem volt, az első kiesik.

Az elvakult: egy kicsit, a saját fos bandámról órákon át vagyok képes beszélni olyanoknak, akiket ez kurvára nem érdekel. Viszont a kritikákat is meghallgatom, néha még el is fogadom. De igazából ez sem én vagyok.

Igényes: hallgatok komolyzenét, a hajam általában összekötött meg van valamiféle állszőrzet, de a többi nem stimmel.

Kutyabetyár: vagy modoros nem vagyok, vagy rocker... :)

gyz 2010.01.04. 21:56:19

@MajdnemAraya: én az AC/DC előtt hazajöttem, mert az nem érdekelt :)

farmermellényem sose vult, csak farmerom, magasszárú Puma cipőm. Ja és volt egy metál pólóm is: Anthrax

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2010.01.04. 21:58:20

@gyz: hiba volt eljönnöd, mert bár nagyjából ugyanazt a három számot játszották, a látvány miatt megérte.

Tényleg, akkor én is Puma cipőben nyomtam. :) De ennek már lassan 20 éve.

Janovszki Zsolt 2010.01.04. 21:59:00

@gyz:
300 meg a 88-as MTK stadionban tartott Maiden koncertre - Ossian volt az előzenekar, és az utána készült aktuális koncert videón az Adrian Smith Ossián pólóban feszít, nagyon komoly...
13 éves voltam, évnyitóról mentem, augusztus 31-én. Életemben akkor ittam először sört :)
Zs

baliquez 2010.01.04. 22:04:00

Van még turbómetálos is, aki a The Berzerker-nél lassabb ritmussal operáló együtteseket (szóval nagyjából mindet) lesajnálóan dallamos rockzenének titulálja.

gyz 2010.01.04. 22:16:45

@Janovszki Zsolt: azon is ott voltam :)

AS-t valószínűleg mélyen megérintette Dr Paksi Endre komoly gondolatiságot hordozó költészete :)

Darvon 2010.01.04. 22:20:41

Az igényes ott van :D
Mintha tükörbe néznék: Szövetkabát, szemüveg, kecskeszakáll, régen gitároztam, suliban érdekelt a zeneóra (jól is ment), szeretek más műfajokat is, ráadásul a bölcsész foglalkozás (egyik a felsoroltak közül) is stimmel :S félelmetes...
Annyi különbség van, hogy talán pont a jazzt annyira nem szeretem, de blues vagy swing bármikor jöhet. Ezen kívül tökéletes példány vagyok

p_p 2010.01.04. 22:26:59

Panterára aszonygyuk hogy parasztmetál. Matekmetálra Messhuggah-t hozzuk példának.
Amúgy meg alul farmer, felül bőr, kedvencem a csapótsőr.

p_p 2010.01.04. 22:30:17

Ja és az igazi Öreg Rocker bármilyen koncerten, bárhol, bármikor kéri a zenekartól a kétforintos dalt vagy az accélvárost a mobiltól.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.04. 22:43:36

Engem csak az zavar, hogy az Öreg Rockereknek olykor kurvajó és nagyon készséges nőik vannak.

thevoyager 2010.01.04. 22:44:40

Kurvajó a poszt, de én is hiányoltam egy rendkívül egyszerűen definiálható típust: az AKELÁS.
Aki magát farkasnak ill. falkatagnak tartja, a rendkívül mély mondanivalójú számokat ("eszemszarok iszombaszok lopokcsalok pogányvagyok" és társai) komolyan életfilozófiaként vallja, és ha bárki kritizálni meri az Akelát, rögtön verést helyez kilátásba.

Másik kommentre reagálva, már nincs kedvem visszakeresni, hogy ki írta... A Finntroll meg a Korpiklaani az mitől progresszív? :D

ssolymarka 2010.01.04. 22:55:37

@tiboru:
Ne szomorkodj emiatt. Ők csak velünk, nőkkel villognak. Műveltségi vetélkedőn biztos legyőznéd őket:-).

gyz 2010.01.04. 23:11:23

@mcsontos: már bocs, de itt

1. hol hallható nyakatekert ritmus?
2. Mi a lószarnak hozzá nyolchúros gitár?

További kiegészítés a témához: modoros metálos, aki a legextrémebb szarról is úgy beszél, hogy "igényes zenei produkció", "nyakatekert ritmusok", stb, és egy gitáros értékét abban látja, hogy egy másodperc alatt hány hangot képes komoly ínsérülés nélkül lejátszani. csak olyan zenekart hallgat, akit rajta kívül legfeljebb háromezren az egész világon.
ha az adott együttes sátánista, nekrofil, pedofil vagy bármilyen -fil, és betegségük a számok szövegében is kifejezést nyer, a metálos ezen szövegeknek mély filozófiai jelentést tulajdonít, mert nem hiszi el, hogy a "kitépett beleket lakmározom" sor valódi jelentése az, hogy "kitépett beleket lakmározom"

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.01.04. 23:14:14

Én ezt nem értem. '92-ben voltam GnR koncerten (tudom, ez ne mmetál :), illetve asszem '93-ban a Moby Dick Atomtámadás című élő lemezének felvételén (ez már az :). Én is öreg vagyok?

El Argentino 2010.01.04. 23:15:00

@gyz: :D jól megfogalmaztad a végét!

gyz 2010.01.04. 23:17:24

@korankelo: ha Moby Dicken voltál, akkor ráadásul hülye is :)

bocs :)

El Argentino 2010.01.04. 23:22:59

Voltam Hegyalján a Bloodhound Gang-en (igen nem metal, de gyerekkoromban tök jó volt :) napijeggyel. Az öltözékemmel igazán kilógtam a sorból, de a tarháláson kívül nem nagyon találtak meg a lepusztult arcok.
Öreg rocker:
"másokhoz inkább atyáskodva közelít, nem pedig agresszívan" - ezt a mondatot nem tudnám megerősíteni.
Ami még a legjobb, rock kocsmában jártam jó pár hónapja. A pult végében rogyadozó alakokat el kell képzelni, kértem zenét. Nem tartozom zeneileg konkrétan sehova, de provokálásképpen lekértem egy Papa Roach - Time... számot (az előadók többségét nem is ismertem), :D haha látni kellett volna az arcokat. Nem épp atyáskodóak voltak.

DArchAngel 2010.01.05. 00:45:05

AZ öreg rocker kategóriából ismerek pár embert, azzal a különbséggel, hogy nem nagyképűek, és zenészek...

I-brahi 2010.01.05. 01:15:30

A poszt nagyon ott van. Én el is ismerem, az "igényes" fajtából való vagyok, azon belül is a billentyűsből. Kivétel: Nem vagyok bölcsész, matematikus vagyok. Ja bocs, pont most fogok felvételizni nyelvésznek. Akkor még ez is helyrekerülhet. (Mondjuk a hosszú haj már 19 korom óta nincs meg, de öltözködésből a többi is áll.)

Apró pici megjegyzés: Elég hülye dolog utálni valamit, csak azért, mert mások szeretik. Egyébként DT jó, bár már régen kijöttek az eredeti formájukból. (Az utolsó négy album nekem inkább öncélú magamutogatásnak tűnik, a legutolsóra kifejezetten a műhelymunka szó tűnik a legmegfelelőbbnek.)

Na tessék, már teszem is az agyam, mint ahogy a posztban meg van írva :)

Veér Farkas 2010.01.05. 02:46:48

Ez a kit tud nagyobbat mondani blog?

Én voltam Nazarethen 1983-ban Pilisborosjenő mellett, meg Motörheaden 1984-ben a Volán-pályán (előzenekar: Pokolgép, P. Box).
(Életemben először meg P. Mobilon 1977-ben.)

És mindehhez sosem voltam metálos, sosem hordok mintás pólót, se bajuszom, se hosszú hajam, és még csak bölcsész sem vagyok, bár diplomám azért van.

És mai napig járok koncertekre.

(És van olyan lányismerősöm, aki ott volt a GNR-en 1992-ben, és még nincs 25 éves. :-)

Magon_ 2010.01.05. 05:40:13

@gyz: Vagy az is modoros, aki nem ért hozzá és ezt palástolva egyből kádári bölcsességet vezet elő, miszerint a krumplileves az ugye krumplileves, aki mást mond, az.. nem?

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.01.05. 08:46:51

Az hova sorolandó, aki 40 éves, mindig ápolt, de seggig érő hajú, nem kopaszodik, nem visel arcszőrzetet, black metáltól modern blueson át fúziós dzsesszig hallgat mindenfélét, közel két évtizedig maga is zenélt több megjelent (nem szerzői kiadásban) lemezzel a háta mögött, már igen régóta nem hord farmermellényt, de némi nosztalgiával tekint a 80-as / 90-es évek koncertjeire, kedvenceinek az összes megjelent lemezét évtizedekre visszamenően dalsorrenddel együtt bármikor felsorolja, kívülről tudja a tagcseréket is...de soha nem regél nedves tekintettel egy zenekarról sem, nem nézi istennek a híres zenészeket.
No, hova való ő?

cd-r 2010.01.05. 08:56:41

úgylátom a metál nagyon hasonló a focihoz és a politikához :DD

Balance Of Power 2010.01.05. 09:15:50

@cd-r: Ezzel mi a gond? Mondjuk ez inkabb a dragabb klubbulikra jellemzo, ahova tenyleg jolszitualt arcok jarnak, de mindig ugyanaz a 200 ember. Durva hogy arcrol ismerem az osszes bpesti "igenyest".
De ez a jelenseg legalabb ellensulyozza a negativ sztereotipiakat - figyelemre meltoak tudnak lenni a reakciok, amikor szoba kerul a zene es az ember megemliti a metalt mint kedvenc stilusat...

Ernoke 2010.01.05. 09:17:56

@gyz: nyitmákhívó!

@Stinkfist: köszönöm, ma is megtudtam vmi hasznosat:)

@thevoyager: az Akela ugyanúgy örök értéket hordoz, mint az Ossian. mindenkinek van pl. olyan ismerőse, aki volt a 94-es (?) Farkasfarsangon, és van dedikált kazettája a híresemberektől.:D Akelát amúgy mindig érdemes hallgatni, én szétröhögöm magam a szövegeken.:D

Mocsárbűz, mély iszap
rohadó nyálkás piócák
Hidegtől remegő hús
a vér útját fogak vájják.

Szorítsd el ereid
sebeidből ömlik a véred
Imádkozz, ha van kihez
nemsokára eljön érted
a Fenevad!
Ő az, a Fenevad!

\m/ :D

gyz 2010.01.05. 09:41:45

@Magon_: látom, érzékenyen érintett

gyz 2010.01.05. 09:43:19

@gyz: egy örökbecsű:

Guts and blood, bones are broken
As they eat your pancreas
Human liver, for their diner
Or maybe soup with eyes
Cause of death, still unknown
Gnawing meat, from your bones
Bone saw binding in your skull
Brains are oozing a human stump
Needles injected, through your eyes
Puiling off flesh, skinned alive

gyz 2010.01.05. 09:43:52

@Ernoke: ezt a szót nem ismerem

Der Beste 2010.01.05. 09:59:03

@gyz: Igen, tökéletesen igaz a megállapításod a háromezres hallgatóságról.
Az igényes, amint az általa igényesnek tartott zenekart 3001-en ismerik már a világban, azonnal keres egy másikat, mert nem akar divatrocker lenni.

gyz 2010.01.05. 10:22:35

@Ernoke: @Shaq Baqoor: köszönöm nektek, felejthetetlen perceket szereztetek nekem (annyira, hogy átmentem eszperentébe)

kicsit meg is lepett, én azt hittem, az Osszián munkássága valahol a 90es évek elején véget is ért.

Balance Of Power 2010.01.05. 10:22:55

Faszer tunik el a kommentem...

cd-r 2010.01.05. 10:28:52

@Balance Of Power: nincs velük semmi gond. csak leírtam, hogy ilyeneket is látni, nem csak a 80as évekből ittragadt felvarrósokat.

rettentó 2010.01.05. 10:37:01

Dzsudasz:

http://www.litera.hu/irodalom/hasitas-–-magyar-rockantologia

Sajnos mi, öreg thrasherek is benne vagyunk már a korban. Nemrég letöltöttem a régi Testament, Overkill lemezeket, amik megvoltak kazettán, és ha megszólal, úszok a nosztalgiában.

rettentó 2010.01.05. 10:44:35

@Janovszki Zsolt: "az utána készült aktuális koncert videón az Adrian Smith Ossián pólóban feszít, nagyon komoly..."

(A Maiden Englandről van szó, amit ugye nem is itt vettek fel, szóval Adrian jó fej.)

gyz 2010.01.05. 10:58:31

@rettentó: hű, de szar változata ez ennek a klassz számnak

rettentó 2010.01.05. 11:53:45

@gyz: Csak az Ossian póló miatt raktam be, mert itt (is) jól látszik.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2010.01.05. 12:04:45

én 1792-ben voltam először DT-n, a matekmetált én találtam ki 1847-ben, nonsztop rálépek a 3 méter hosszú, viszont ápolt hajamra, ti jöttök :)

Blackrock (törölt) 2010.01.05. 12:10:11

Én az egész metál/rock stb. zenét, a hozzá csapódó kultúrával együtt utálom, mint a szart.

gyz 2010.01.05. 12:39:14

@baliquez: na ez a muppet show-metál az, amiről olyan nehezen bírom elképtelni, hogy valaki komolyan tudja venni. :)
ennél csak az erdőben, tűz mellett hörgő norvég pandamacik a jobbak :)

Mitya Ivanov 2010.01.05. 13:15:32

@rettentó: úristen! ezeket az együttes neveket utoljára noylcadikban hallottam. Akik akkor overkillre és testamnetre, és slayerre, meg judas priestre, exodusra nyomultak, az europe-t meg pudingrocknak nevezték, ma mind megőriztek valamit az akkori személyiségükből. Ha mást nem, a kétheti egyszeri hajmosást.

Ernoke 2010.01.05. 13:40:21

@gyz:

www.ruthlessreviews.com/reviews.cfm/id/976/page/_the_other__top____most_ridiculous_black_metal_pics_of_all_time.html

az első top10 jobb volt, de nem tudok most rámenni az oldalra, google-ben meg nem találtam meg. egyébként én is nevetségesnek találom az ilyen black/death/gore/faszommetált, de a videóik néha kellemesen horrorisztikusak.

ssolymarka 2010.01.05. 13:53:27

@Mitya Ivanov:
:-) Az Europe-t mifelénk szalonmetálnak hívták.

rettentó 2010.01.05. 14:31:05

@Mitya Ivanov: Én kétnaponta mosom. Egyébként nem azzal gondolkodok :-)

Smacika 2010.01.05. 14:58:57

"(És van olyan lányismerősöm, aki ott volt a GNR-en 1992-ben, és még nincs 25 éves. :-) "

@Veér Farkas: Azt a lányt akkor a koncert előtti napokban csinálták és az anyjával szimbiózisban volt azon a bulin.

váj mí 2010.01.05. 16:10:43

@fade: Nemár!!! A '90-es évek elején voltam Guns-on ... jó, igaz, tizenpárévesként, de azért a 30 és annyi talán csak nem számít öregnek? :(

váj mí 2010.01.05. 16:11:39

@Gabica [almighty]: A progressive folk-death-tel vagy a Guns-al? ;)

váj mí 2010.01.05. 16:13:35

@Veér Farkas: Én Motörheadet először és utoljára '97-ben láttam, a Szigeten ;)

Balance Of Power 2010.01.05. 16:40:42

@Smacika: Miert, 5-6-7 evesen nem lehetett ott a koncerten?

@Mitya Ivanov: Pedig vannak most is es semmivel nem rosszabbak mint anno. A Europe-pal egyetemben. Es most mar mindet lehet szeretni egyszerre is.

Mc_Fly 2010.01.05. 17:11:18

szerencsétlen Europe, sokan azt hiszik, hogy amolyan egyszámos csoda, pedig a mai napig működik, ráadásul a világ egyik legjobb zenekara. A mai lemezei pedig már nem is annyira "szalon"metálok:)

A világ pár legsikerültebb gitárszólóját is ők "követték el" (ha már modorosság:)

www.youtube.com/watch?v=6NSuAAnRa2c
1:38-tól
www.youtube.com/watch?v=N7BKjJaij6Q
2:37-től

Der Beste 2010.01.05. 22:15:16

Vazze, a poszt hatására megkerestem egyetlen Ossian kazettámat, a Kitörést.
Atomgigamegaüberbrutálmetál!

Ok nélkül lázadó, yeah.

ellenszenvesfigura 2010.01.06. 14:59:17

érdekes típus még a nem-metálos metálos.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.01.06. 19:30:07

@gyz: csak fiatal ezek szerint. azóta persze én is az igényes zenéket szeretem :))))))

Balance Of Power 2010.01.07. 10:39:37

@Mc_Fly: Bizony! "Ez fontos!"

Egyszer viszont talalkoztam olyan nonkonformista emberrel, aki sem a Europe-rol, sem az "egyetlen" szamukrol sem hallott soha, pedig el is enekeltuk neki a dallamot :)))

cd-r 2010.01.07. 10:54:57

a 80as évek death metal boomjára emlékszik valaki? eléggé gyerek voltam akkoriban, de ettől függetlenül kurvára hasított nálam a korai Death, Obituary, Morbid Angel, Entombed meg ezek. a nehezen beszerezhető kalóz kazetták meg csak emelték az egésznek a fényét. meg a német thrash metál is akkoriban volt a csúcson: Kreator, Sodom, Destruction és társaik. nagyon büszke vagyok rá, hogy soha nem hallgattam Europe-ot, GNR-t, Bon Jovit és hasonló zenéket, még 12 évesen sem. :D

dokk 2010.01.08. 21:47:35

'88-ban az Ausztriából (Mariahilfer Str.) hozott kétkazetás Matsui magnómból a "leült az ördög az orgonához, a sánta kántor menekült" duruzsolt a fülembe, úgy aludtam el...de már elmúlt

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 21:57:30

@dokk:

Erre emlékszem, baszod!:) Hat-hat, hatvanhat, hatszázhatvanhat, hathúros gitár!!!
Heló, mi?
Hammer Józsi a húszdekás ördög, maga!

dokk 2010.01.08. 22:26:34

@El Topo (Sgt. Elias): és csináltam magamnak valami karkötőt is, hogy az legyen a "testemen a jel"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:36:40

@dokk:

Egyszer Feró mesélte, hogy ezeket a szövegeket tiszta brahiból írta. Egyre vadabb és vadabb baromságokat firkált össze, és otthon szétröhögte az agyát, hogy a pokolgépes majmok még ezt is eléneklik.

dokk 2010.01.08. 22:46:24

@El Topo (Sgt. Elias): akkor már nem is érdekel, hogy mi lesz a háború gyermekével, különben is később már váltottam, így igaza lett az Ossiannak, hogy a metál kezelést nem bírja senki... bár,időnként még most is ki lehet bírni

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:50:45

@dokk:

Én mondjuk röhögés nélkül biztosan nem bírnám ki.

dokk 2010.01.08. 23:11:48

@El Topo (Sgt. Elias): egyszer a strandon (a termálban) megkérdezte egy gyerek, miután mondtam neki, hogy nem szeretem a diszkót, hogy-akkor te most kjúros vagy, vagy metálos?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 23:16:32

@dokk:

Fhíj, baszod ezek a nagy dilemmák. Annak idején volt olyan, hogy valaki vagy Depeche Mode rajongó volt, vagy Duran Duran. És aki egyiket sem szerette, mint például én, az vákuumba került rendesen.

dokk 2010.01.08. 23:23:09

@El Topo (Sgt. Elias): és volt olyan is, hogy nem volt gáz a Modern Talkingot és a Beatricét együtt szeretni. MT kitűző + babos kendő. Milyen vákuumról beszélünk itt?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 23:34:14

@dokk:

Arról, amiben voltam. Minálunk csak én szúrtam a Ricsét. Plusz Hobo, Mobil, Rolls, miegyéb. A többiek kizárólag ostobaságokat hallgattak, csakis angolul, mert úgy nem kellett megbirkózni a szöveggel.

dokk 2010.01.08. 23:46:30

@El Topo (Sgt. Elias): az igaz, hogy az agyonmásolt fekete-piros BASF,meg Polymer kazettákról komoly kihívást jelentett még egy jól tagolt magyar szöveg kihallása is. meg volt a "hú, öcsém, ez nagyon jó szám, szedd má át nekem szalagra!" mármint magnetofon szalagra

dokk 2010.01.08. 23:48:12

Na, megyek, mert sír a gyerek. Kezdődik a pokoli színjáték! :)

dokk 2010.01.09. 19:55:39

@El Topo (Sgt. Elias): A gyorsmásolóval vigyázni kellett. Volt egy Fisher music centerünk (igen, Mariahilfer az is -legyen az némi pozitívum,hogy fagyasztóládát nem hoztunk)a tetején lemezjátszóval, alul kétkazetta, középen rádió. Másoltam bakelitről kazettára, mert a kirándulásra, udvarra stb. csak a legelvetemültebbek visznek lemezjátszót. DE bekapcsolva maradt a "high speed dubbing". Az eredmény olyan lett, mintha Szalóczi Pál két doboz Seduxen után vízállásjelentést olvasott volna be külön nekem. A kiránduláson a gyors siker el lett napolva.
süti beállítások módosítása