Olvasói rovat - Metál-modor 2. rész / Zoltán Atya Kalandjai

2010/01/04. - írta: Modor Tibi

 

Visszanyúlunk egy réges-régi témához Blind kedves olvasónknak köszönhetően, és a rockerek pár újabb, de jellegzetes típusát ismerjük meg közelebbről:

 

Üdv Tibor!

Nemrég újraolvastam a 'metál-modor' c. írást és megint hiányérzetem volt... olyan hatalmas ez a téma, és annyira keveset írtok róla! Pedig bennfentesként jólesne ilyesmit is olvasni. Gondoltam írok ezt-azt, ha másnak nem is, talán gondolatébresztőnek jó lesz. Ez is csak a felszínt karcolgatja, de hátha elindít valamit :)

Íme néhány alak a metál világából, valakitől, aki maga is modoros metálos:
 

 

Az Öreg Rocker
 
A magyar (sőt, gyanítom az egész) rockzenei élet nélkülözhetetlen eleme. Ahogy a neve mutatja, nem fiatal. Általában 40 év körüli, inkább több, mint kevesebb. Külsejét tekintve általános a kopott kék farmer, a szintén kék farmermellény (!) vagy kabát (ami szinte mindig tele van felvarrókkal), széttaposott bakancs, vagy fehér sportcipő, valamilyen együtteses póló, ez leggyakrabban valamilyen Slayer, de lehet Pokolgép, vagy Metallica is (utóbbi esetben csakis a Ride The Lightning album jöhet szóba). Haja ritkán ér váll alá, kócos, zsíros, egyébként az illető erősen kopaszodik. Bajusz kötelező. Minden koncerten megjelenik, de már a koncert kezdetekor sem józan (tulajdonképpen nincs ember, aki látta már józanon).
 
Mindig az első sorban áll (kisebb bulikon ő maga az első sor), jellegzetes testtartással: enyhén rogyasztott lábak, lehorgasztott fej, bal kézben a sörösüveg (mindig üveg!) negyvenöt fokos szögben megdöntve, jobb kezét magasra tartva ütemesen mutogat a színpadon állók felé. Általában elég instabil, úgyhogy ezt a mozgást két méter sugarú körön belül mozogva végzi. Hajlamos koncert közben/után más társaságokhoz csapódni, ahol cigarettát és tüzet is kér, és nem mulasztja el megjegyezni, hogy ő „az ilyen zenét nem tartja sokra”, „amikor ő fiatalabb volt, még tudták mi az Igazi Rockzene” stb. Ezek után elmeséli az életét, ami nem igazán izgalmas: végzettsége ritkán haladja meg a nyolc általánost, de egy szakközép azért még belefér. Gyakran megemlíti élete meghatározó koncertjeit, általában tenyérbemászó módon (ezzel téve nyilvánvalóvá tapasztaltságát alkalmi közönsége számára):
 
„Én már akkor ott voltam a Maiden koncertjein, amikor ti még meg sem születtetek, ’sszátokmeg! Na, kínálj már meg még egy szállal öcsém!”
 
Minden hibája ellenére nem rossz ember, másokhoz inkább atyáskodva közelít, nem pedig agresszívan. Ehhez persze köze lehet annak is, hogy ritkán nehezebb hatvan kilónál (bakanccsal, kabáttal, vasággyal együtt)…
 
 
Az elvakult
 
Az egyik legidegesítőbb fajta, életének egyetlen célja kedvenc zenekarának/stílusának védelme. Bármilyen megjegyzést képes támadásként értelmezni, egész estés vitákat kezdeményezve ezzel, amiket még akkor is folytat, mikor már mindenki megunta körülötte, és kezdenek csúnyán nézni rá. Érvei közül a leggyakoribbak a „De hát az pont úgy jó”, „Annak pont úgy kell lennie”, „Fogalmatok sincsen erről az egészről”, „Majd ha ti juttok el addig, hogy” és társai. Elvakultsága egyébként külsejében is megmutatkozik, együtteses póló/pulóver/medál kötelező, ez stílustól függően kiegészülhet még jellegzetes hajviselettel, neadj’ Isten sminkkel is (ami nők esetében még érthető, de férfiaknál már kevésbé…). Saját kedvencén kívül nem igazán hallgat mást, azt viszont teljes egészében ismeri:
 
„Még az első demó előtt volt egy felvételük, mondjuk eléggé recseg, de ott is hallani ezt a számot, mondjuk akkor még más volt a címe, és három másodperccel rövidebb volt…”
 
Sok alfaja létezik, ezekről külön-külön is oldalakat lehetne írni, biztos mindenkinek jut eszébe példa.
 
 
Az igényes
 
Véleményem szerint a legmodorosabb fajta, és számuk egyre gyarapszik. Mint a neve mutatja, ő az Igényes (szigorúan nagybetűvel) zenét szereti. Amit hallgat, az soha nem sorolható egyetlen műfajba sem, annyira progresszív (a szó használata kötelező!). Ha mégis mondania kell róla valamit, gyakran használ összetett kifejezéseket, persze csak és kizárólag angolul (finoman utalva arra, hogy ő ennyire tájékozott és ismeri a megfelelő, természetesen külföldi, szaklapokat, kritikákat stb.): „new-wave symphonic black metal”, „progressive folk-death” stb. Metálzenén kívül hallgat még jazzt illetve klasszikusokat is, ezeket gyakran emlegeti, szintén hozzáértését alátámasztandó.
 
Általában rendelkezik zenei tudással, de ez leggyakrabban csak általános iskolai énekórákról származik, viszont ha ezt kiegészíti a netről betanult szakszavakkal, már meggyőző látszatot tud kelteni (szerinte legalábbis). Hajlamos órákat beszélni egy számban előforduló dúr/moll hangsorokról, hangzatokról, hangközökről, ütemképletekről stb.
 
Sajnos az Igényes gyakran szintén zenész, általában gitáros vagy basszeros (ő a basszusgitár helyett bőgőt mond), de néha billentyűs (utóbbi esetben valószínűleg tényleg viszonylag komoly elméleti/gyakorlati ismerettel rendelkezik). Sőt, szinte mindig van zenekara, amivel csak azért jut semmire, mert a zene amit játszik „annyira újszerű és komplex, hogy nagyon kevesek képesek csak értékelni.” Pedig ő „művész és van mondanivalója” míg mindenki más csak „primitív, ötlettelen” zenét játszik. Hajlamos minden héten új „zseniális zenekart” felfedezni, és minden második héten új jazz-zenészt előkotorni az ötvenes évekből. Ezeket csak addig hallgatja, amíg más nem ismeri, utána keres újakat. Megjelenése is jellegzetes: hosszú haj összekötve, bőrcipő, sötét nadrág, szövetkabát. Tehát ő mindig elegáns. Valamilyen arcszőrzet feltétlenül szükséges, ez leggyakrabban kecske- vagy körszakáll. Általában történész, politológus, filozófus, esetleg valamilyen nyelvszakos (leggyakrabban valamilyen skandináv nyelvről van szó). Tehát az esetek túlnyomó részében bölcsész.

 


 

Végül egy kedves barátom új, folytatásos kalandblogjára szeretném felhívni a figyelmet - a poént még nem lőjük le, majd megteszi ő:

Mit NE olvassunk!

Figyelem!

Új, förtelmes mikroblog mételyezi az internetet. Zoltán Atya Kalandjai. Egy rokonszenves, fiatal, sportos pap számol be minden munkanapon a nem is olyan hétköznapi életéről. Mint a MILF-eket, nem lehet megunni! Dögös nők, korrupt politikus, vállalható celeb, heroinista drogrehabosok. Apropó heroin, olvasása még annál is súlyosabb függőséget okoz! Ha rákattantok, Csernus Doki se szed le róla! Hétvégén lerágjátok a körmeiteket, és mint a Messiást, úgy várjátok a hétfő reggeli posztot!

Nem átall olyan tabutémákról is írni, mint például a papi homoszexualitás (ne aggódjanak hölgyeim, Zoltán atya nem meleg)! Ráadásul az elfoglalt Zoltán atya gyakran csak egy-két mondatot ír naponta, de a leghosszabb posztok is maximum ha fél A4-es méretűek, úgyhogy miatta még a munkát, tanulást, más hasznos blogok olvasását se hanyagolhatjuk. Szörnyű csapás az írástudó társadalomra! Valóságos képregény vakoknak! És ami a legrosszabb, az egész valahol egy hatalmas rejtély és cseppet sem modoros. Én időben szóltam: ide NE klikkeljetek!

http://zoltanatya.blog.hu

 

133 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stinkfist 2010.01.04. 18:37:10

@Ernoke:

pantera mint matek metal? azert ezt gondold at... :)

cd-r 2010.01.04. 18:53:13

mostanában feltűnően elszaporodott felénk az "igényes" típus, legalábbis külsőségekben próbálnak igényesebbnek tűnni. a hosszú haj mindíg frissen mosva, drága igazibőr kabát, márkás farmer, jó bakancs (nem acélbetétes !), napszemüveg. metálegyütteses pólókat kerülik. jó csajokkal mászkálnak, akik szintén lájtosan trendy-rockos benyomást keltenek.

Ernoke 2010.01.04. 18:53:57

@Stinkfist: én úgy tudom, az pont az, de szívesen veszek minden kiigazítást. nemrég tudtam meg azt is, h mi az, h matekmetál, és muszáj volt leírnom ezt a szót.:)

Styxx 2010.01.04. 19:15:20

@cd-r:
Merre van a felétek? Én nem nagyon látok ilyen arcokat. Nem kötözködni akarok (ahhoz máshová járok:-)) tényleg érdekel.

mcsontos 2010.01.04. 19:40:59

@Stinkfist: ezen nekem is fennakadt a szemem :D
de ha már sznob zene: MESHUGGAH (mind a mellett, jó zene, de azért elég nyakatekert ritmusok, 8 húros gitár, stb...)

cd-r 2010.01.04. 19:41:44

@Styxx: EKF 2010 ;) mondjuk a feltűnően elszaporodtak, az lehet, hogy túlzás, de elég sok ilyet látok mostanában. általában 30 közeli tagok ezek és sztem nagy részük valamiféle zenész-aspiráns lehet.

Ernoke 2010.01.04. 19:43:26

@mcsontos: az is ilyen jazz-zenészek kedvence zene.:)

cd-r 2010.01.04. 19:51:07

egyik nagyokos haverom aszongya, hogy a dillinger escape plan a matekmetál nagy császára. szakik, jót mondott?

mcsontos 2010.01.04. 19:54:36

@cd-r: www.youtube.com/watch?v=r-lxwlgyhhA ez egy matekmetál göngyszem.
Amerika, Pláza, metál, őrült és feldolgozhatatlan zene hasonló koreográfiával

Stinkfist 2010.01.04. 20:27:49

@Ernoke:

a pantera a groove metal királya :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.01.04. 20:39:27

Igen, meg a dagadt, elálló ujjú pólós metálos. Akinek magas sipító hangja van és Gimli fonott szakálla. Vörhenyes, szeplös, visítva röfögve nevet és zabál.

Deadasfak 2010.01.04. 20:56:54

Eh, metálosból annyi féle van, hogy mindegyikről oldalakat lehetne zengeni és ha csak néhány embert fed le akkor is érezhetően egy "fajta". Én pl. stílusorientált vagyok, tehát prog-deathmetalból ától cettig mindent fel tudok sorolni. Ilyenről nemtom esett-e szó. Egyébként öreg rokkerhez még hozzácsatolható a Retro gyerek, akit mintha 20 évvel ezelőttről szalajtattok volna (farmermellény fervarróval) de persze a legújabb kamerás mobiljával veszi fel a koncertet.

S. Annyi 2010.01.04. 20:57:07

Én már akkor voltam deep Purple konverten, amikor a Maiden csak kisóvodások csapata volt.

Na, tudod-e, mi a közös nevező a két együttesben?

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.01.04. 21:02:39

@váj mí:
"Viszont "progressive folk-death”re, mint olyanra azért kíváncsi lennék ;) "

Kérésed számomra.. :)

www.youtube.com/watch?v=yGywo81G6lk&feature=fvst

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.01.04. 21:03:50

Bocs, dupla... a Korpiklaani-t kihagytam :)

Der Beste 2010.01.04. 21:23:14

Ezt a posztot én akartam megírni, főleg az igényes részt!!!!!
A Sláger rádió megszűnésekor tele volt ilyen igényesekkel a net.

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2010.01.04. 21:29:43

az öreg rocker leíráshoz mindenképpen hozzátartozik, hogy ő már a 80-as években is így öltözött, csak elfelejtett stílust váltani.

Magon_ 2010.01.04. 21:31:51

Namost én szeretem a DEP-et meg a Messugah-t meg a DT-t, sőt a klasszikus zenét is, de kurvára nem érzem magam igényesnek, olyankor mi van? :S (Talán az a bajom, hogy nem utálok definitíve semmilyen zenét, csak inkább mást hallgatok.)

nyu 2010.01.04. 21:43:44

@váj mí: "Viszont "progressive folk-death”re, mint olyanra azért kíváncsi lennék ;) "

Haggard?
www.youtube.com/watch?v=4WyvF1ukiMk
Ja, ez nem jo pelda, pont nem horog a gitarosuk.

gyz 2010.01.04. 21:49:38

akkor elmondom nektek, hogy én már a 86-os Iron Maidenen is ott voltam (Somewhere in Time-tour) 190 Ft volt a jegy :))

szerencsére a többi nem igazán illik rám.

az igényes tényleg a legviccesebb fajta, két irányzata visz a sírba: az egyik aki úgy gondolja, ha bármilyen szar zenébe beleszőnek egy nem metál motívumot, akkor attól igényes lesz. Egyszer vmi anyjukat kibelezni akaró norvég deathmetálról akartak meggyőzni, hogy igényes, mert a három perces dalban volt két akusztikus akkord.

a másik, aki a Nightwisht értékelendő zenének tartja, mert áriázik benne egy félresikerült operaénekes-ígéret

eleve a metálos a legviccesebb zenerajongó fajta, mert ő komolyabban veszi ezt az egészet - ugyanakkor mégiscsak közülük kerülnek ki a legjobb eséllyel azok, akik értékelik és igénylik a komolyabb zenei stílusokat is

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2010.01.04. 21:53:24

Öreg rocker: van Slayer pólóm és b@sszátok meg, én tényleg ott voltam '91-ben a Népstadionban az AC/DC - Metallica bulin. Viszont mivel farmermellényem sosem volt, az első kiesik.

Az elvakult: egy kicsit, a saját fos bandámról órákon át vagyok képes beszélni olyanoknak, akiket ez kurvára nem érdekel. Viszont a kritikákat is meghallgatom, néha még el is fogadom. De igazából ez sem én vagyok.

Igényes: hallgatok komolyzenét, a hajam általában összekötött meg van valamiféle állszőrzet, de a többi nem stimmel.

Kutyabetyár: vagy modoros nem vagyok, vagy rocker... :)

gyz 2010.01.04. 21:56:19

@MajdnemAraya: én az AC/DC előtt hazajöttem, mert az nem érdekelt :)

farmermellényem sose vult, csak farmerom, magasszárú Puma cipőm. Ja és volt egy metál pólóm is: Anthrax

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2010.01.04. 21:58:20

@gyz: hiba volt eljönnöd, mert bár nagyjából ugyanazt a három számot játszották, a látvány miatt megérte.

Tényleg, akkor én is Puma cipőben nyomtam. :) De ennek már lassan 20 éve.

Janovszki Zsolt 2010.01.04. 21:59:00

@gyz:
300 meg a 88-as MTK stadionban tartott Maiden koncertre - Ossian volt az előzenekar, és az utána készült aktuális koncert videón az Adrian Smith Ossián pólóban feszít, nagyon komoly...
13 éves voltam, évnyitóról mentem, augusztus 31-én. Életemben akkor ittam először sört :)
Zs

baliquez 2010.01.04. 22:04:00

Van még turbómetálos is, aki a The Berzerker-nél lassabb ritmussal operáló együtteseket (szóval nagyjából mindet) lesajnálóan dallamos rockzenének titulálja.

gyz 2010.01.04. 22:16:45

@Janovszki Zsolt: azon is ott voltam :)

AS-t valószínűleg mélyen megérintette Dr Paksi Endre komoly gondolatiságot hordozó költészete :)

Darvon 2010.01.04. 22:20:41

Az igényes ott van :D
Mintha tükörbe néznék: Szövetkabát, szemüveg, kecskeszakáll, régen gitároztam, suliban érdekelt a zeneóra (jól is ment), szeretek más műfajokat is, ráadásul a bölcsész foglalkozás (egyik a felsoroltak közül) is stimmel :S félelmetes...
Annyi különbség van, hogy talán pont a jazzt annyira nem szeretem, de blues vagy swing bármikor jöhet. Ezen kívül tökéletes példány vagyok

p_p 2010.01.04. 22:26:59

Panterára aszonygyuk hogy parasztmetál. Matekmetálra Messhuggah-t hozzuk példának.
Amúgy meg alul farmer, felül bőr, kedvencem a csapótsőr.

p_p 2010.01.04. 22:30:17

Ja és az igazi Öreg Rocker bármilyen koncerten, bárhol, bármikor kéri a zenekartól a kétforintos dalt vagy az accélvárost a mobiltól.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.04. 22:43:36

Engem csak az zavar, hogy az Öreg Rockereknek olykor kurvajó és nagyon készséges nőik vannak.

thevoyager 2010.01.04. 22:44:40

Kurvajó a poszt, de én is hiányoltam egy rendkívül egyszerűen definiálható típust: az AKELÁS.
Aki magát farkasnak ill. falkatagnak tartja, a rendkívül mély mondanivalójú számokat ("eszemszarok iszombaszok lopokcsalok pogányvagyok" és társai) komolyan életfilozófiaként vallja, és ha bárki kritizálni meri az Akelát, rögtön verést helyez kilátásba.

Másik kommentre reagálva, már nincs kedvem visszakeresni, hogy ki írta... A Finntroll meg a Korpiklaani az mitől progresszív? :D

ssolymarka 2010.01.04. 22:55:37

@tiboru:
Ne szomorkodj emiatt. Ők csak velünk, nőkkel villognak. Műveltségi vetélkedőn biztos legyőznéd őket:-).

gyz 2010.01.04. 23:11:23

@mcsontos: már bocs, de itt

1. hol hallható nyakatekert ritmus?
2. Mi a lószarnak hozzá nyolchúros gitár?

További kiegészítés a témához: modoros metálos, aki a legextrémebb szarról is úgy beszél, hogy "igényes zenei produkció", "nyakatekert ritmusok", stb, és egy gitáros értékét abban látja, hogy egy másodperc alatt hány hangot képes komoly ínsérülés nélkül lejátszani. csak olyan zenekart hallgat, akit rajta kívül legfeljebb háromezren az egész világon.
ha az adott együttes sátánista, nekrofil, pedofil vagy bármilyen -fil, és betegségük a számok szövegében is kifejezést nyer, a metálos ezen szövegeknek mély filozófiai jelentést tulajdonít, mert nem hiszi el, hogy a "kitépett beleket lakmározom" sor valódi jelentése az, hogy "kitépett beleket lakmározom"

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.01.04. 23:14:14

Én ezt nem értem. '92-ben voltam GnR koncerten (tudom, ez ne mmetál :), illetve asszem '93-ban a Moby Dick Atomtámadás című élő lemezének felvételén (ez már az :). Én is öreg vagyok?

El Argentino 2010.01.04. 23:15:00

@gyz: :D jól megfogalmaztad a végét!

gyz 2010.01.04. 23:17:24

@korankelo: ha Moby Dicken voltál, akkor ráadásul hülye is :)

bocs :)

El Argentino 2010.01.04. 23:22:59

Voltam Hegyalján a Bloodhound Gang-en (igen nem metal, de gyerekkoromban tök jó volt :) napijeggyel. Az öltözékemmel igazán kilógtam a sorból, de a tarháláson kívül nem nagyon találtak meg a lepusztult arcok.
Öreg rocker:
"másokhoz inkább atyáskodva közelít, nem pedig agresszívan" - ezt a mondatot nem tudnám megerősíteni.
Ami még a legjobb, rock kocsmában jártam jó pár hónapja. A pult végében rogyadozó alakokat el kell képzelni, kértem zenét. Nem tartozom zeneileg konkrétan sehova, de provokálásképpen lekértem egy Papa Roach - Time... számot (az előadók többségét nem is ismertem), :D haha látni kellett volna az arcokat. Nem épp atyáskodóak voltak.

DArchAngel 2010.01.05. 00:45:05

AZ öreg rocker kategóriából ismerek pár embert, azzal a különbséggel, hogy nem nagyképűek, és zenészek...

I-brahi 2010.01.05. 01:15:30

A poszt nagyon ott van. Én el is ismerem, az "igényes" fajtából való vagyok, azon belül is a billentyűsből. Kivétel: Nem vagyok bölcsész, matematikus vagyok. Ja bocs, pont most fogok felvételizni nyelvésznek. Akkor még ez is helyrekerülhet. (Mondjuk a hosszú haj már 19 korom óta nincs meg, de öltözködésből a többi is áll.)

Apró pici megjegyzés: Elég hülye dolog utálni valamit, csak azért, mert mások szeretik. Egyébként DT jó, bár már régen kijöttek az eredeti formájukból. (Az utolsó négy album nekem inkább öncélú magamutogatásnak tűnik, a legutolsóra kifejezetten a műhelymunka szó tűnik a legmegfelelőbbnek.)

Na tessék, már teszem is az agyam, mint ahogy a posztban meg van írva :)

Veér Farkas 2010.01.05. 02:46:48

Ez a kit tud nagyobbat mondani blog?

Én voltam Nazarethen 1983-ban Pilisborosjenő mellett, meg Motörheaden 1984-ben a Volán-pályán (előzenekar: Pokolgép, P. Box).
(Életemben először meg P. Mobilon 1977-ben.)

És mindehhez sosem voltam metálos, sosem hordok mintás pólót, se bajuszom, se hosszú hajam, és még csak bölcsész sem vagyok, bár diplomám azért van.

És mai napig járok koncertekre.

(És van olyan lányismerősöm, aki ott volt a GNR-en 1992-ben, és még nincs 25 éves. :-)

Magon_ 2010.01.05. 05:40:13

@gyz: Vagy az is modoros, aki nem ért hozzá és ezt palástolva egyből kádári bölcsességet vezet elő, miszerint a krumplileves az ugye krumplileves, aki mást mond, az.. nem?

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.01.05. 08:46:51

Az hova sorolandó, aki 40 éves, mindig ápolt, de seggig érő hajú, nem kopaszodik, nem visel arcszőrzetet, black metáltól modern blueson át fúziós dzsesszig hallgat mindenfélét, közel két évtizedig maga is zenélt több megjelent (nem szerzői kiadásban) lemezzel a háta mögött, már igen régóta nem hord farmermellényt, de némi nosztalgiával tekint a 80-as / 90-es évek koncertjeire, kedvenceinek az összes megjelent lemezét évtizedekre visszamenően dalsorrenddel együtt bármikor felsorolja, kívülről tudja a tagcseréket is...de soha nem regél nedves tekintettel egy zenekarról sem, nem nézi istennek a híres zenészeket.
No, hova való ő?

cd-r 2010.01.05. 08:56:41

úgylátom a metál nagyon hasonló a focihoz és a politikához :DD

Balance Of Power 2010.01.05. 09:15:50

@cd-r: Ezzel mi a gond? Mondjuk ez inkabb a dragabb klubbulikra jellemzo, ahova tenyleg jolszitualt arcok jarnak, de mindig ugyanaz a 200 ember. Durva hogy arcrol ismerem az osszes bpesti "igenyest".
De ez a jelenseg legalabb ellensulyozza a negativ sztereotipiakat - figyelemre meltoak tudnak lenni a reakciok, amikor szoba kerul a zene es az ember megemliti a metalt mint kedvenc stilusat...

Ernoke 2010.01.05. 09:17:56

@gyz: nyitmákhívó!

@Stinkfist: köszönöm, ma is megtudtam vmi hasznosat:)

@thevoyager: az Akela ugyanúgy örök értéket hordoz, mint az Ossian. mindenkinek van pl. olyan ismerőse, aki volt a 94-es (?) Farkasfarsangon, és van dedikált kazettája a híresemberektől.:D Akelát amúgy mindig érdemes hallgatni, én szétröhögöm magam a szövegeken.:D

Mocsárbűz, mély iszap
rohadó nyálkás piócák
Hidegtől remegő hús
a vér útját fogak vájják.

Szorítsd el ereid
sebeidből ömlik a véred
Imádkozz, ha van kihez
nemsokára eljön érted
a Fenevad!
Ő az, a Fenevad!

\m/ :D

gyz 2010.01.05. 09:41:45

@Magon_: látom, érzékenyen érintett

gyz 2010.01.05. 09:43:19

@gyz: egy örökbecsű:

Guts and blood, bones are broken
As they eat your pancreas
Human liver, for their diner
Or maybe soup with eyes
Cause of death, still unknown
Gnawing meat, from your bones
Bone saw binding in your skull
Brains are oozing a human stump
Needles injected, through your eyes
Puiling off flesh, skinned alive

gyz 2010.01.05. 09:43:52

@Ernoke: ezt a szót nem ismerem

Der Beste 2010.01.05. 09:59:03

@gyz: Igen, tökéletesen igaz a megállapításod a háromezres hallgatóságról.
Az igényes, amint az általa igényesnek tartott zenekart 3001-en ismerik már a világban, azonnal keres egy másikat, mert nem akar divatrocker lenni.

gyz 2010.01.05. 10:22:35

@Ernoke: @Shaq Baqoor: köszönöm nektek, felejthetetlen perceket szereztetek nekem (annyira, hogy átmentem eszperentébe)

kicsit meg is lepett, én azt hittem, az Osszián munkássága valahol a 90es évek elején véget is ért.

Balance Of Power 2010.01.05. 10:22:55

Faszer tunik el a kommentem...

cd-r 2010.01.05. 10:28:52

@Balance Of Power: nincs velük semmi gond. csak leírtam, hogy ilyeneket is látni, nem csak a 80as évekből ittragadt felvarrósokat.

rettentó 2010.01.05. 10:37:01

Dzsudasz:

http://www.litera.hu/irodalom/hasitas-–-magyar-rockantologia

Sajnos mi, öreg thrasherek is benne vagyunk már a korban. Nemrég letöltöttem a régi Testament, Overkill lemezeket, amik megvoltak kazettán, és ha megszólal, úszok a nosztalgiában.

rettentó 2010.01.05. 10:44:35

@Janovszki Zsolt: "az utána készült aktuális koncert videón az Adrian Smith Ossián pólóban feszít, nagyon komoly..."

(A Maiden Englandről van szó, amit ugye nem is itt vettek fel, szóval Adrian jó fej.)

gyz 2010.01.05. 10:58:31

@rettentó: hű, de szar változata ez ennek a klassz számnak

rettentó 2010.01.05. 11:53:45

@gyz: Csak az Ossian póló miatt raktam be, mert itt (is) jól látszik.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2010.01.05. 12:04:45

én 1792-ben voltam először DT-n, a matekmetált én találtam ki 1847-ben, nonsztop rálépek a 3 méter hosszú, viszont ápolt hajamra, ti jöttök :)

Blackrock (törölt) 2010.01.05. 12:10:11

Én az egész metál/rock stb. zenét, a hozzá csapódó kultúrával együtt utálom, mint a szart.

gyz 2010.01.05. 12:39:14

@baliquez: na ez a muppet show-metál az, amiről olyan nehezen bírom elképtelni, hogy valaki komolyan tudja venni. :)
ennél csak az erdőben, tűz mellett hörgő norvég pandamacik a jobbak :)

Mitya Ivanov 2010.01.05. 13:15:32

@rettentó: úristen! ezeket az együttes neveket utoljára noylcadikban hallottam. Akik akkor overkillre és testamnetre, és slayerre, meg judas priestre, exodusra nyomultak, az europe-t meg pudingrocknak nevezték, ma mind megőriztek valamit az akkori személyiségükből. Ha mást nem, a kétheti egyszeri hajmosást.

Ernoke 2010.01.05. 13:40:21

@gyz:

www.ruthlessreviews.com/reviews.cfm/id/976/page/_the_other__top____most_ridiculous_black_metal_pics_of_all_time.html

az első top10 jobb volt, de nem tudok most rámenni az oldalra, google-ben meg nem találtam meg. egyébként én is nevetségesnek találom az ilyen black/death/gore/faszommetált, de a videóik néha kellemesen horrorisztikusak.

ssolymarka 2010.01.05. 13:53:27

@Mitya Ivanov:
:-) Az Europe-t mifelénk szalonmetálnak hívták.

rettentó 2010.01.05. 14:31:05

@Mitya Ivanov: Én kétnaponta mosom. Egyébként nem azzal gondolkodok :-)

Smacika 2010.01.05. 14:58:57

"(És van olyan lányismerősöm, aki ott volt a GNR-en 1992-ben, és még nincs 25 éves. :-) "

@Veér Farkas: Azt a lányt akkor a koncert előtti napokban csinálták és az anyjával szimbiózisban volt azon a bulin.

váj mí 2010.01.05. 16:10:43

@fade: Nemár!!! A '90-es évek elején voltam Guns-on ... jó, igaz, tizenpárévesként, de azért a 30 és annyi talán csak nem számít öregnek? :(

váj mí 2010.01.05. 16:11:39

@Gabica [almighty]: A progressive folk-death-tel vagy a Guns-al? ;)

váj mí 2010.01.05. 16:13:35

@Veér Farkas: Én Motörheadet először és utoljára '97-ben láttam, a Szigeten ;)

Balance Of Power 2010.01.05. 16:40:42

@Smacika: Miert, 5-6-7 evesen nem lehetett ott a koncerten?

@Mitya Ivanov: Pedig vannak most is es semmivel nem rosszabbak mint anno. A Europe-pal egyetemben. Es most mar mindet lehet szeretni egyszerre is.

Mc_Fly 2010.01.05. 17:11:18

szerencsétlen Europe, sokan azt hiszik, hogy amolyan egyszámos csoda, pedig a mai napig működik, ráadásul a világ egyik legjobb zenekara. A mai lemezei pedig már nem is annyira "szalon"metálok:)

A világ pár legsikerültebb gitárszólóját is ők "követték el" (ha már modorosság:)

www.youtube.com/watch?v=6NSuAAnRa2c
1:38-tól
www.youtube.com/watch?v=N7BKjJaij6Q
2:37-től

Der Beste 2010.01.05. 22:15:16

Vazze, a poszt hatására megkerestem egyetlen Ossian kazettámat, a Kitörést.
Atomgigamegaüberbrutálmetál!

Ok nélkül lázadó, yeah.

ellenszenvesfigura 2010.01.06. 14:59:17

érdekes típus még a nem-metálos metálos.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.01.06. 19:30:07

@gyz: csak fiatal ezek szerint. azóta persze én is az igényes zenéket szeretem :))))))

Balance Of Power 2010.01.07. 10:39:37

@Mc_Fly: Bizony! "Ez fontos!"

Egyszer viszont talalkoztam olyan nonkonformista emberrel, aki sem a Europe-rol, sem az "egyetlen" szamukrol sem hallott soha, pedig el is enekeltuk neki a dallamot :)))

cd-r 2010.01.07. 10:54:57

a 80as évek death metal boomjára emlékszik valaki? eléggé gyerek voltam akkoriban, de ettől függetlenül kurvára hasított nálam a korai Death, Obituary, Morbid Angel, Entombed meg ezek. a nehezen beszerezhető kalóz kazetták meg csak emelték az egésznek a fényét. meg a német thrash metál is akkoriban volt a csúcson: Kreator, Sodom, Destruction és társaik. nagyon büszke vagyok rá, hogy soha nem hallgattam Europe-ot, GNR-t, Bon Jovit és hasonló zenéket, még 12 évesen sem. :D

dokk 2010.01.08. 21:47:35

'88-ban az Ausztriából (Mariahilfer Str.) hozott kétkazetás Matsui magnómból a "leült az ördög az orgonához, a sánta kántor menekült" duruzsolt a fülembe, úgy aludtam el...de már elmúlt

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 21:57:30

@dokk:

Erre emlékszem, baszod!:) Hat-hat, hatvanhat, hatszázhatvanhat, hathúros gitár!!!
Heló, mi?
Hammer Józsi a húszdekás ördög, maga!

dokk 2010.01.08. 22:26:34

@El Topo (Sgt. Elias): és csináltam magamnak valami karkötőt is, hogy az legyen a "testemen a jel"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:36:40

@dokk:

Egyszer Feró mesélte, hogy ezeket a szövegeket tiszta brahiból írta. Egyre vadabb és vadabb baromságokat firkált össze, és otthon szétröhögte az agyát, hogy a pokolgépes majmok még ezt is eléneklik.

dokk 2010.01.08. 22:46:24

@El Topo (Sgt. Elias): akkor már nem is érdekel, hogy mi lesz a háború gyermekével, különben is később már váltottam, így igaza lett az Ossiannak, hogy a metál kezelést nem bírja senki... bár,időnként még most is ki lehet bírni

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:50:45

@dokk:

Én mondjuk röhögés nélkül biztosan nem bírnám ki.

dokk 2010.01.08. 23:11:48

@El Topo (Sgt. Elias): egyszer a strandon (a termálban) megkérdezte egy gyerek, miután mondtam neki, hogy nem szeretem a diszkót, hogy-akkor te most kjúros vagy, vagy metálos?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 23:16:32

@dokk:

Fhíj, baszod ezek a nagy dilemmák. Annak idején volt olyan, hogy valaki vagy Depeche Mode rajongó volt, vagy Duran Duran. És aki egyiket sem szerette, mint például én, az vákuumba került rendesen.

dokk 2010.01.08. 23:23:09

@El Topo (Sgt. Elias): és volt olyan is, hogy nem volt gáz a Modern Talkingot és a Beatricét együtt szeretni. MT kitűző + babos kendő. Milyen vákuumról beszélünk itt?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 23:34:14

@dokk:

Arról, amiben voltam. Minálunk csak én szúrtam a Ricsét. Plusz Hobo, Mobil, Rolls, miegyéb. A többiek kizárólag ostobaságokat hallgattak, csakis angolul, mert úgy nem kellett megbirkózni a szöveggel.

dokk 2010.01.08. 23:46:30

@El Topo (Sgt. Elias): az igaz, hogy az agyonmásolt fekete-piros BASF,meg Polymer kazettákról komoly kihívást jelentett még egy jól tagolt magyar szöveg kihallása is. meg volt a "hú, öcsém, ez nagyon jó szám, szedd má át nekem szalagra!" mármint magnetofon szalagra

dokk 2010.01.08. 23:48:12

Na, megyek, mert sír a gyerek. Kezdődik a pokoli színjáték! :)

dokk 2010.01.09. 19:55:39

@El Topo (Sgt. Elias): A gyorsmásolóval vigyázni kellett. Volt egy Fisher music centerünk (igen, Mariahilfer az is -legyen az némi pozitívum,hogy fagyasztóládát nem hoztunk)a tetején lemezjátszóval, alul kétkazetta, középen rádió. Másoltam bakelitről kazettára, mert a kirándulásra, udvarra stb. csak a legelvetemültebbek visznek lemezjátszót. DE bekapcsolva maradt a "high speed dubbing". Az eredmény olyan lett, mintha Szalóczi Pál két doboz Seduxen után vízállásjelentést olvasott volna be külön nekem. A kiránduláson a gyors siker el lett napolva.
süti beállítások módosítása