Olvasói rovat - Az esküvő

2009/06/09. - írta: Modor Tibi

Csokor a kézbe, öltöny a testre

Igen a szájba, fátyol a fejre...

Bólogattunk nem is olyan régen a Rádayban az Üllői úti fuck zenekar egyetlen - ám örök - slágerére. Hát tessék - elértük azt a kort, amiben már manapság is illendő lenne megállapodni, elkötelezni magunkat, stb.

Ezt az élményt egyelőre persze meghagyjuk másoknak, példának okáért PróbaEmbernek, aki közvetlen érintettként írásterápiára adta a fejét.

A modoros esküvő
(szervezés)
 
Esküvő előtt álló férfiként belekóstoltam az előkészület rejtelmeibe és "felcsipegettem" ezt-azt. Tudom, kicsit inkább sznob dolgok, de hát a modorosság és a sznobság jegyben járnak, ha szabad élnem ezzel a képzavarral.
 
A modoros helyszínválasztás:
- A Vigadó nagyon trendi és menő mostanában, az Ucskóéknak is ott volt, egyszerűen mesés! Nem holmi lánykollégium vagy közösségi ház utánérzet.
- Nem tetszik a hely elrendezése. Nincs eléggé középpontban az ifjú pár. Márpedig ez az Ő estéjük nem?
- Lehet szabadban is a "polgári"! Valóságos "mesekert" van odakint.
- Csak ez a templom jöhetett szóba, nem vitás! Rusztikus, és aki esketni fog minket, az a nagybátyám barátjának a szomszédja, mondhatni közeli ismerős. És ESPERES az illető! 
 
A modoros esküvői vacsora:
- Tudod a szokásos lesz, nem urizálunk: "aranyló" tyúkhúsleves, töltött káposzta "ahogy csak a nagyi tudja készíteni" stb. (Mellette persze csokiszökőkút)
- A mennyaszonyi torta sem kutya, 400 kilométert utazott (mondhatni "madárlátta"), a Salz cukrászdából hozták, mert hát az én "férjecském" nem eszik meg akármilyen vajas nyavalyát.
 
A modoros zenekarválasztás:
- Nagyon sokat gondolkodtunk. Ahhoz, hogy teljes szívvel tudja ropni kicsi és nagy egyaránt, KETTŐ zenekar kell. Egy az idősebb korosztálynak, egy a fiataloknak. Egy esküvőn a tánc a lényeg. Ejj még a nénnyus is ropni fogja, az már biztos.
 
A modoros szállítóeszköz:
- Csakis fekete BMW jöhet szóba. A "nagy nap" reggelén a testvérem alkalmazottja lekeni viasszal. Szikrázni fog a napfényben.
- Az autó kommersz. Két almásderes fogja húzni az ébenfekete hintót. Nem lesz olcsó mulatság, de nem felejti el majd a látványt soha senki.
 
A modoros díszítés:
Az asztalon köszönömajándék, színes üvegkavicsok, illatos szárított szirmok. Az asztaldísz színe harmonizál a menyasszony sminkjével és a vőlegény ingének színével.
A pálinka egyenpalackban(jó hazai kerítésszaggató, minden feles után nagyapa csillogó szemmel kérdezi az oldalad böködve, hogy: UGYE NO? NA UGYE, HOGY UGYE?).
Az asztalon étlap, rajta az ifjú pár szerelme majomként egymásba csimpaszkodó fényképével.
 
A modoros vőfély:
Ebből többféle létezik, de a legvisszataszítóbb a vörös fejű alkoholista típus, aki nem segít, nem vezényel, hanem Ő maga az esküvő.
5 percenként versel, vicceket mond. két percenként ordítja : HALLJUNK SZÓT! Sikamlós vicceket, játékokat erőltet, amiket már mindenki ezerszer, látott-hallott.
Nem lehet akkor sem leállítani, amikor már mindenki annyit ivott, hogy nincs szükség rá a kínos csend feloldása közben.
 
A fő mondat persze:
"Ez a TI napotok, mindennek olyannak kell lennie, ahogy TI akarjátok"
Persze ha elhagysz valamit pl.: vőfély (pardon: CEREMÓNIAMESTER), akkor mindenki szörnyülködik: 
"Nem lesz olyan? Anélkül nem lagzi a lagzi!"
 
Egyéb előkészületkor elhangzó mondatok a tökéletes esküvőre törekvő menyasszony szájából:

- Ne is mondd! Most rúgtam ki a harmadik sminkest. Egyik próbasmink sem az igazi, valami hiányzik belőle.
- Kötöttünk esküvőbiztosítást is.
- Sehol nem találtam rendes gyűrűtartópárnát, hihetetlen ez a város. Semmit nem lehet itt kapni!
- Az esküvőszervezőm hívott, el kell mennem beszélni vele.

Ez minden bizonnyal életetek legszebb napja lesz/volt, kedves PróbaEmber - kérjük, halt uns auf dem Laufenden, azaz tudósíts a további fejleményekről is!

A templom mindenesetre tényleg nagyon fontos, mert az olyan szép :-))

...

Sose volt még ennyire durva...

199 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2009.06.09. 13:16:19

megnyugodtam, mert az itt felsoroltak közül semmi sem illett a mi esküvőnkre!:-)

nem a vigadóban volt, nem volt csokiszökőkút, egy zenekar volt, gyalog mentünk nem kocsival, az asztal egyszerű és nagyszerű volt, kavicsok nélkül, a vőfély tudta a dolgát.

az utána következő dolgokról ne is beszéljük, aki ilyeneket csinál az nem érdemel esküvőt...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 13:30:20

továbbá: a csokiszökőkút már lejárt lemez :) most már a pezsgő, bor és egyéb szökőkutak dívnak.

nem csak a menyasszony sminkje harmonizál, de a koszorúslányok ruhája, az építkezési nejlonból fabrikált díszsátor, és a gyertyatartó kandelábereken a szalag is.

modoros esküvő továbbá az édeskettesben, titokban, a tenger fövenyén a strandesküvő, amit utána a násznép közutálata övez, mert ők nem voltak meghívva, és még szenved vele az ifjú pár egy évet, mire honosíttatják az indonéz nyelven, bali szigetén kiállított anyakönyvi kivonatot.

modoros még a gyertyafénykeringő, csöpögő viaszgyertyával, ami miatt a menyasszonyi ruhára kialkudott kéccáezer kaució ugrik.

modoros a csupacsipke, fűzős, krinolinos habcsók menyasszonyi ruha, amiben úgy néz ki a menyasszony, mint egy középen elkötött cukroszsák. merthogy az ilyen csak a totálvékony lányoknak áll jól.

virágsziromszórás, seggrészeg násznép, menyasszonyrablás, baszogatás a szüzességgel, menyasszony francianyelvtudásával, vőlegény álló cerkájával, várható gyermekáldással kapcsolatban.

modoros egy 20 méteres hummer kibérlése esküvői autóként.

továbbá modoros az esküvőszervező, az éttermes, a menyasszonyiruha kölcsönző, a fodrász, a virágos, a sminkes és az összes egyéb szolgáltató, mert tartják a markukat a jattért annak ellenére, hogy szerződésben van a kialkudott ár, ami természetesen a normális rendezvényár duplája, amikor kiderül, hogy itt esküvő lesz, nem csak szokásos rendezvény.

Grgabácsi 2009.06.09. 13:37:54

Ez is jó lett :)
Fleeee (a broáf is modoros), be is hányok ezektől az esküvőktől :)

Balance Of Power 2009.06.09. 13:47:33

Hehe, pont most volt a Kokola-n is egy hasonlo.
Miert maradt ki a kanallal poharak utogetese 5 percenkent, hogy az ifju par csokolozzon?

Legeny-, ill leanybucsu? Szexualis segedeszkoz-ajandekkal es hulye feladatokkal?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.09. 14:00:01

@Balance Of Power: ó, ezekből könyvet lehetne írni.

A _stag_- ill. _hen nightokat_ meg majd én szeretném megírni, hacsak nem előz meg valaki ismét :-))

Ernoke 2009.06.09. 14:01:38

@Balance Of Power: az talán még rosszabb, mint a modoros esküvő.:S

lárvalányhaj 2009.06.09. 14:08:06

Egyáltalán ki a fasznak van pénze erre a sok szarra, de most komolyan? Tényleg ennyire jól megy nekünk? Vagy van, aki kiskora óta erre spórol? Esetleg van olyan elvetemült, aki hitelt vesz föl rá?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.09. 14:12:10

@lárvalányhaj: előtte azért körbenéznek az Esküvő-expón :))

Balance Of Power 2009.06.09. 14:17:33

@lárvalányhaj: Egyszer egy ismeros nagyon kardoskodott az eskuvo mellett, mondtam, hogy nekem erre nincs egy millam. "O, hat az nem kerul ennyibe. A mienk kijott 750 ezerbol."
Hat kosz bazmeg, most ki vagyok segitve ;)))

Egyebkent tuti egy csomoan hitelt vesznek fel ra, de mondjuk a menyasszonytancbol azert tenyleg eleg sok visszajon.

Tenyleg, milyen lehet egy APEH-es dolgozo eskuvoje, ami tele van kollegakkal? Elvegre a bejovo penz is jovedelem, nem?

Dr. No 2009.06.09. 14:17:40

Haver esküvőjén megpróbálni felszedni a lagzizenekar énekesnőjét (férje a billentyűs)?

gyz 2009.06.09. 14:18:04

ezek nem inkább a pronyó esküvő jellegzetességei?

nekem ilyenek nem voltak.

Érdekes módon mindenki emlegeti, milyen baromi jó esküvő volt, tomboltak/buliztak 20-tól 60 évesig, csak mi éreztük szarul magunkat, de az nem érdekes :-)

Dr. No 2009.06.09. 14:18:20

@Balance Of Power: Előre kitöltött bevallásokat dobnak a kalapba?

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.06.09. 14:19:39

Ki a fasznak kell vőfély az esküvőjére???
Nem a XIX. sz. -ban vagyunk, falun!

lárvalányhaj 2009.06.09. 14:21:28

@Modor Tibi:

Ó, édes istenem... nekem is van egy ismerősöm, afféle párocska, akik ilyen helyekre jártak előtte sokáig. Aztán persze ugyanolyan középszerű szart tartottak, mint amilyen az összes többi esküvő szokott lenni, ugyanazokkal a közhelyes elemekkel.

Azért se értem a nagy lelkesedést, mert a páros nőtagja kifejezetten csúnya, komolyan, szerintem tök mindegy lett volna, hogy milyen menyaruhát vett volna, mindenképpen szarul nézne ki benne...

avc 2009.06.09. 14:22:50

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
"modoros esküvő továbbá az édeskettesben, titokban, a tenger fövenyén a strandesküvő, amit utána a násznép közutálata övez, mert ők nem voltak meghívva, és még szenved vele az ifjú pár egy évet, mire honosíttatják az indonéz nyelven, bali szigetén kiállított anyakönyvi kivonatot."

de legalább magukra költik az összes lóvét, nem az idióta násznépre :)

lárvalányhaj 2009.06.09. 14:23:44

@lárvalányhaj:

heh, kicsit elkúrtam az igeidőket ebben a mondatban

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.09. 14:29:27

Mi az igazi esküvői fíling?

8 másodpercig kivárni az "IGEN" előtt!

Az anyakönyvvezető néz rád, hogy hallottad-e, értetted-e, jól vagy-e (esetleg: jól-e vagy? :) ), a kezdődő mocorgás a hátad mögött, az első diszkrét köhintés apósodtól...

Majd apró meghajlás keretében, magabiztos mosollyal hangosan és érthetően kimondani az IGEN-t, miközben a röhögést alig tudod visszatartani... :)

Aztán még évek múlva is azt hallgatni a rokonságtől (főleg az idősebb hölgyektől), hogy ők úgy megijedtek... :) Megfizethetetlen!!!

Modoros-e vagyok? :)

Ja, egyébként ERA-ra bevonulni (először 20 mp férfikar alatt a vőlegény, majd újabb 25 mp alatt a menyasszony, mp-re pontosan koreografálva megérkezni), Apocalyptica szól a köszöntővers alatt és a koccintáskor...

Kocsisorral dudálva végighajtani a városon...

Lányrablásra egész este készülni, majd mégis beszopni...

Ti láttatok már olyat, hogy a tortát mindenki magának viszi? (kivéve a menyasszonyi, amiből mindenki kap) Mondjuk nyáron ebben van ráció, legalább nem lesz a család szalmonellás a tojásos-vajas süteményektől, amit ki tudja melyik ismerős készített és hozott 35 fokban 300 km-ről, két napon át.

Tortafelvágás közösen fogott késsel. Háháhá, az asszony keze van felül, ő irányÍt! - (obligát válasz: Háháhá, neszójjábe, nálam van a konyhakés!)

hirtelen ennyi, a sajátomról... :) (kivéve a süteményes részt - ilyenbe engem is csak hívtak, néztem is nagyon, hogy miafasz?)

mocc 2009.06.09. 14:29:32

És még ezt az egy dalt sem az Üllői Úti Fuck írta, hanem egy üveg vodkáért vették egy azóta már meghalt, zseniális dalszövegírótól...
A postot olvasva meg örülök, mert nálunk nem volt se vőfély, se csokiszökőkút (ennél undorítóbb van?), zenekar helyett 3 dj váltotta egymást. De az idősebbek is jól bírták, tán a Rammstein-nál akadt csak el egy pillanatra a léegzetük... A pálinkát meg apám is megpróbálta egyforma üvegekbe rakni, de végül nem jött össze neki. Viszont a szervezeés alatt kaptunk szépen a fejünkhöz mi is: Nem lesz vőfély?! Még nincs meg a helyszín?! Minden normális helyet lefoglalnak előttetek!De hát a Pityipalkóékat meg KELL hívjátok...ez a ti esküvőtök, nem akarok beleszólni,de...

lárvalányhaj 2009.06.09. 14:30:34

@avc:

Akkor mégiscsak modoros esküvőnk lesz. Igaz, hogy mi egy közép-európai ország fővárosában tartjuk, ahova érzelmi okok kötnek. És csak a szüleink lesznek meghívva, hogy ne kelljen elhívni a sok hülye távolirokont, akik majd berúgnak, és hánynak.

amatőr 2009.06.09. 14:30:40

Szerintetek modoros az alábbi oldal gazdája?
www.nagyvofely.hu/
(csak erős idegzetű olvasóknak)

malackarosszarc 2009.06.09. 14:31:54

@Kóser Malac: vidékezni modoros dolog.
"nem lesz kelképoszta mert az olyan parasztos"
@Dr. No: hülye :) egyébként meg ez, ami minden esküvőn van

na szóval Ti mind irigyek vagytok az van :))))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.09. 14:35:12

@Kóser Malac: A vőfély azért kell, hogy amikor a másodunokatestvéred benyakal egy üveg vodkát, és kifelé támolyogtában felborítja a menyasszony kedvenc nénikéjének a barátnőjét, amit aztán a férfiismerősök személyes sértésnek fognak fel (amit persze csak vérrel lehet lemosni), és már el is csapták a sörösüveg nyakát az asztal sarkán, akkor is legyen valaki, aki a feleket szétválasztja, és nem kell évtizedes ellenségeskedéssel indítani a "szép közös családi együttlétet"...

Meg ahol összegyűlik 100 ember, ott valakinek meg kell mozdítani a tömeget...

cubalibre 2009.06.09. 14:36:41

Ami kimaradt még:
1. Menyasszony haja, amely lehet
a) sűrű göndör fürtökben, így ha lépked, úgy tűnik, mintha egy tucat rugó lenne a fején
b) teljesen egyenesre vasalt, egyik oldalon a szemébe fésülve, de így legalább nem látszik, hogy mennyire bandzsi
2. A fotós és a videós, akik valami elb...ott park elb...ott fűzfája alatt készítenek olyan beállítású felvételeket, amilyeneket még 1890-ben sem tudtak produkálni. (Itt megjegyeztném, hogy egyik haverom esküvőjén - márpedig nekik van mit tejbe aprítani - nem volt hivatásos fotós, az egyik havert kérték meg, hogy fotózgasson, és nagyon frankó, vidám, természetes esküvői képek lettek).

mocc 2009.06.09. 14:41:47

És tényleg fizetni kell valami vadidegen embernek azért, hogy megmozdítsa azt a tömeget, ahol szinte mindenki ismeri egymást?! Nemáá! Nálunk eszünkbe se jutott a vőfély, mer idegesítő, meg felesleges. A vendégek azér jöttek, hogy velünk örüljenek, meg jól érezzék magukat, nehogymá noszogatni kelljen őket, és még egy ilyen faszságra is költsük a pénzünket! Mondjuk a baráti körünk nem szorult noszogatásra, hogy igyon, meg mulasson...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.06.09. 14:42:11

Hahh, erről eszembe jut, amikor a feleségem hazaállított egy "ekrü" (baszod, vajszínű) színű nyakkendővel, és a hozzá passzoló inggel, hogy az legyen rajtam. OK, hol vetted? Itt és itt. Másnap visszavittem, és azt mondtam az eladónak (aki egy nagyon kedves, udvarias, melegnek látszó fiú volt): Jó napot, tudna nekem adni ehelyett egy olyan nyakkendőt, amiben heteroszexuálisnak nézek ki? Bájosan elmosolyodott: Hát persze! És hosszas válogatás után vettem egy kéket, ami passzolt az öltönyömhöz. (A srácnak ezúton is köszönöm, nagyon normális volt.)

Másnap (az esküvőn) majd beszartam a röhögéstől, amikor kiderült, hogy a nejem az apósomra és a tanujára sikeresen rádumált egy-egy "ekrü" színű nyakkendőt. (Ezen kívül nem volt semmi vicces.)

idunn 2009.06.09. 14:45:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: remélem, menyasszonyod a fejedre öntötte a pezsgőt azért az igenért :)))) (az se lett volna utolsó jelenet :)))

A poszt nagyon nagy, Vérnyúl kiegészítései szintén. Egyre erősebb az elhatározásom, hogy szűk szülői körben tartom meg a dolgot. :P

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.09. 14:45:53

@amatőr: szerintem igen, és jó neki.

Irigylem azt, aki ezt felvállalja és meg is tud élni belőle szépen. Annak csupa vidámság az élete.

Köszönjük :-)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 14:46:12

@avc:

igaz. viszont tutifrankó örihari a családdal. és baromi drága az offiban fordíttatni, szingaléz nyelvről kb. 100 ropi, plusz 40 ft+áfa az egy darab fénymásolatért, amit a fordítónak készítenek :)

ha valaha férjhezmegyek, szalonnasütés lesz az erdőben, a legénybúcsú háromnapos pecatúra lesz, finggyújtással egybekötve, a lánybuli meg egy tetű jó parti lesz a szeparéban. és felrúgom azt, aki csippendélt mer hívni.

ja, modoros még kurvák és csippendélek hívása leány és legénybúcsúra.

modoros a nászinduló, attól hülyét kapok, főleg, ha valaki még a csengőhangjának is azt állítja be.

modoros felháborodni a házassági szerződés írásán, merhogy aki házassági szerződést ír, az már készül a végére, és hogy az milyen fujj (persze csak azok mondanak ilyeneket, akik nem írtak, és még nem váltak)

modoros leánybúcsúajándék: csippendél, szexi fehérnemű (egyáltalán, fehérnemű)

modoros legénybúcsúajándék: papucs, 12 darabos kiszerelésű óvszer, merhogy előtte heti három, utána havi egy, hahaha, kurva, sztriptízbár. pléhboj előfizetés, hogy legalább havonta egyszer lásson pinát.

modoros válási ajándék: műbroki, műpina, vibrátor, a nők a vénuszról jöttek, a férfiak a marsról sorozat.

mocc 2009.06.09. 14:52:08

Huhh, a beállított esküvői fotók! Meg a lovaskocsin/limuzinon/felvirágzott bármilyen kocsin érkező habcsókmenyasszony... basszus, barátnőm megvarrta a rucim, esküvő napján ott volt öltözésnél, ne legyen gond (töredékárért, mint a kölcsönzött szarok, és még mindíg megvan, meg egyedi is) a másik barátnő kifestette minimálba az arcom, aztán bevágódtunk egy taxiba és mentünk a helyszínre. Közben hívtam férjem , hogy elindultunk, mire ő hisztis lett, hogy még korán van, meg nincs ott senki... kérdeztem, akkor mi a teendő, mire ő: hát addig üljetek be valahova, igyatok egy sört... és nálunk is haver fotózott, rokonság, baráti kör hozta amit tudott (pia egy része, süti, hangtechnika, stb), dj ismerősök kiélhették magukat, és eszünkbe sem jutottak olyanok sem mint:
-köszönőajándékok a vendégeknek
-ülésrend + valami nyálas névtartó, amit hazavihet a jóember
- étlap a menüvel
- fotónézegetés az ifjú pár gyermekkorából válogatott ciki képekkel, "humoros" mesélővel
- pezsgőivás a cipőmből
- betanult koreográfia nyitótáncként

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.09. 14:52:43

@mocc: tapasztalat szerint kell.

Gondolj csak egy bármilyen programra, ahol nem volt egyszemélyi vezető. (buszos kirándulás, céges buli /OMG, ekkora faszságot/, vagy csak a haverokkal szombet este fél 11-kor "hova kéne menni?")

Amíg nem mondja azt valaki, hogy indulás, mindenki csak áll és vár, igazából senki sem tudja, hogy mire.

Ha pedig fél 5-re a házasságkötő teremben kell lennie 150 embernek, akik már órák óta alapoznak a város másik végén, akkor nem szabad a véletlenre bízni, hogy sikerül-e elindulni, és megérkezik-e mindenki, akinek ott kéne lenni.

Szerintem. A népies-sikamlós faszságokról pedig előre lebeszéltük a vőfélyt, megmondtam neki, hogy mit várok tőle a pénzemért cserébe.

Természetesen az ilyen "menyasszony elköszön a szüleitől"-szerű dolgokat nem lehet megúszni, de aki azt hiszi, hogy az esküvője napja majd arról szól, hogy neki jó lesz, az sürgősen kapjon magához, és addig fújja le a bulit, amíg teheti. Kurva nagyot fog csalódni.

A menyasszony és a vőlegény csak apropó, hogynemondjam kellék (nagyjából nélkülözhetetlen). A haverokkal meg akármikor el lehet menni és csapni egy kurvanagy bulit, nem kell azt lakodalomnak hívni! :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.09. 14:56:00

@idunn: hehe, az tényleg jó lett volna... de ő látta, hogy vigyorgok (valójában legényéletem utolsó másodperceit éltem át mélységesen mély tudatossággal)... szóval tudta, hogy nincs gond.

Egyébként is én kértem meg a kezét, naná, hogy elveszem!

norczhy 2009.06.09. 14:56:56

Esküvős posztot már vártam, úgyhogy köszi PróbaEmber.

Durva esküvői húzás a vonatozás...A legundorítóbb szokás evör! És te vagy a hülye, ha nem szállsz be.
A vőfély béna versei büntetnek, kivéve ha igazi falusi sátras lagzi, talán ott még elmegy.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 14:57:24

@idunn:

ugyan már, ezt a poént még én is bevállalnám. szerintem a menyasszonya jót röhögött rajta.

(köszönöm, igyekszem, van már mögöttem egy pár esküvőszervezés, hehe:D)

cubalibre 2009.06.09. 14:59:53

Ha valaki nem látta volna, nézze meg "AZ ANYÓSOM" c. filmet Catherine Deneuve főszereplésével. Modoros esküvő, ügyvéd papa, ügyvéd menyasszony, ügyvéd vőlegény, dögunalom esküvő. Mire beállít a papa exneje (a csaj anyja, ezt játssza Deneuve), s a férfibudiban akkora bulit csap, hogy öröm nézni.

diktatorikus kleptokrácia 2009.06.09. 15:05:32

@amatőr: yay, megnéztem. és qwwagyorsan bezártam, pedig erős idegeim vannak két válás és négy gyerek után is.

mocc 2009.06.09. 15:06:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nálunk nem volt vőfély, se búcsúzkodás a szülőktől, se kikérő, meg mittomén még miket hagytunk ki. Mondjuk, nálunk egy helyszínen volt minden, így nem kellett terelgetni a nyájat sehova.
Egyébként meglepő, de mi is jól éreztük magunkat, nem csak a násznép. Talán mert azokat hívtuk, akiket akartuk, hogy ott legyenek, olyan szertartás volt, amilyet akartunk ...jut eszembe:

- koszorúslányok egyforma rózsaszín, vagy babakék habcsókrémnek öltözve
- szertartás alatt versmondás, esetleg gitárosfiú, esetleg mindkettő.

Rocks 2009.06.09. 15:06:41

Mi is bedobtuk a "messziszigetenkettesbenházasodunk" témát a családnak. Mindenki könnyes szemmel kérte, hogy NE!!!!!, mert ők látni szeretnék egybekelésünket. Nagy kegyesen beleegyeztünk az itthoni esküvőbe, egy féltétellel: akkor SENKI NEM POFÁZIK BELE!!!!!
Volt egy dj a 90es popzenékkel (dr Alban & co igazi bulizene nekünk, a nénnye meg maradjon a seggén ülve, persze nem volt nénnye sem). Voltak barátok, szülők, nem volt nyakkendő, sőt a borotválkozás sem volt feltétel a részvételhez, olasz kaja. Se templom, se vőfély, se BMW. Pezsgő, bor, részegeskedés és buli.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 15:06:52

modoros a seggrészeg após, amikor mindenáron tósztot akar mondani.

modoros a rokon, aki azt hiszi, hogy ő a legfontosabb meghívott vendég társadalmi rangja, pénze, egyebe alapján, tósztot akar mondani, pedig csak azért hívták meg, mert neki van a legjobb verdája a városban, és így ingyen van a menyasszonyi autó. tósztba belesül, és rosszul mondja a menyasszony nevét.

avc 2009.06.09. 15:09:51

@lárvalányhaj:
én támogatom az ilyen, világvégi, csakamidolgunk-megoldásokat :)

avc 2009.06.09. 15:13:14

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
hö, család kicsi, szanaszét a világba, azt csinálnak, amit akarnak - majd mi csinálunk asszonnyal új családot, összetartót :)))

cziczmiczpindur 2009.06.09. 15:14:47

Egyszer balszerencsém volt egy nap két "polgári" esküvőn részt venni egymás után, ugyanaz a terem, ugyanaz a kissé leharcolt, csapzott anyakönyvvezető. Kicsit lehangoló volt, mert mindkétszer pontosan ugyanazokkal a szavakkal fejezte ki egyedi jókívánságait az ifjú párnak.

És ha még nem lett volna: Óbuda-Főtéri házasságkötő-terem, old timer menyasszonyi autó, langyos húsleves, és a részeg örömapa, aki mindekit megakar táncoltatni, és minden szerencstélen partnertől két másodpercenként kérdezi: ugye milyen szép az esküvő?

mocc 2009.06.09. 15:15:23

- Fehér ruhás kislány a templomi bevonuláskor menyasszony előtt lépkedve szór virágszirmokat .
- Kurvahosszú uszály vagy fátyol, amit habcsókkislányok visznek az ara után.
- Középkorú nőrokonság a kosztüm színével (szigorúan pasztell) megegyező színű kalapban.
- Templomi nagyesküvő, két héttel előtte meg a keresztelő, vagy az elsőáldozás, hogy "Isten szent színe előtt" mondhassák ki a "boldogító igent". Következő templomlátogatás majd vmi rokon esküvőjén.
-

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 15:18:45

Mi is (i) most készülünk a házasság igájába hajtani a fejünket, (/i) és (i) csokorba is szedtem (/i) Tibinek pár dolgot nemrég, de úgy látszik, (i) kiesett a rostáján (/i) ;-) Sebaj, benyomom kommentbe :-D

Én a (i) készülődés során a következőket figyeltem meg (/i):

A gyűrű vésett legyen, kívülre valami kelta motívum kell, a biztonság kedvéért kétféle, az egyik vésve, a másik áttörve, hogy áldást hozzon. Belülre a galambpár neve kerül, lehetőleg rovásírással. Vagy Kalevala-idézet, de óklasszikus volapük nyelven.

A meghívó egyedi tervezésű, de az biztos, hogy illatos, kinyitáskor a Nászindulót zenéli (a Nagy Nap közeledtével néha spontán is rázendít), krémszínű merített papírra domborral nyomott és színes, pergő csillámporral gazdagon szórt, sarkába selyemmasni van biggyesztve, a fő motívumot öt-hat Ámor képviseli, plusz összefonódó gyűrűpár, egyéb arany, ezüst és piros ajaknyomok és szívecskék minden létezhető és létezhetetlen helyen. A boríték hozzáillő, amit a posta nem szokott tolerálni, ezért érkezéskor általában olyan, mintha a kutya szájából húzták volna ki.

A ruha varratott, (egyedi legyen!!) hófehér, (maximum halványrózsa- vagy –barackszín), erdőnyi mirtusszal. (Öt év együttélés után is, a nyolcadik hónapban is. Csakazértis). A szoknya abroncsos, lehetőleg néhány centivel szélesebb, mint a házasságkötő terem ajtaja, alatta kék harisnyakötő és kölcsönbugyi. A felsőrész olyan, mintha a leányra öntötték volna, és lehet, hogy ez is történt, ugyanis úgy ki van hányva gyöngyökkel, hogy gyanús: az utolsó próbán beállították a csajt, szorosan betekerték zsírpapírral, betöltötték a gyöngyöket, mint a folyékony acélt a kokillába, és végül nagy nyomáson rágőzölték a cuccot.
Az uszályra külön engedélyt kell kérni (vesd össze: hajóvonták találkozása tilos), a közterületfenntartók nagy örömére. Élelmesebb rokonok azonnal a végére is kötözhetik az üres konzervdobozokat, úgyse tűnik fel senkinek: amikor a párás szemű leány már a boldogító igent rebegi a Bazilika oltáránál, (hol másutt?) az uszály vége még csak az Oktogonnál igyekszik fel a metrólépcsőn.
Az ehhez a szetthez passzoló koszorúslánykák (-angyalkák) maximum négy évesek, kizárólagos viseletük a porcukros málnahab rizses és rózsaszirmos kosárkákkal kiegészítve. A hintó nem látszik ki az idényvirágok és masnik egyvelege alól, a ló sörényében és a kocsis bajszában rózsaszín masnik, az ülésen pink párducbunda. Ha limuzinnal jön, a Deáktól az Astoriáig csak ő parkol, hasonló dizájnnal.

A szertartás: élőzenés, énekes bevonulás, rózsaszirmokon. Verset mond a vőlegény és a menyasszony egymásnak, majd a násznépnek, majd egy rokongyerek az ifjú párnak, végül mindenki kórusban az anyakönyvvezetőnek. A házasulandók nyilvános beszédet intéznek egymáshoz, egymás anyjaihoz, végül esküt tesznek, legvégül jog szerint is egybekelnek. Az egyes műsorszámok között újra karaoke.
Később, a templomkertben fényképezkedés, rokonokkal, rózsákkal és kiskutyákkal állva, ülve, egymás ölében, egymás nyakában, egymás idegein. Itt készül közös életük első örök emléke, a videó is, amit majd hányásig nézetnek bárki mással.
Az újdonsült asszony a csokrot nem dobja el: később megszáríttatja, vákuumban, folyékony nitrogénben, sóban, borsban tartósíttatja. A gratulációkat halavány pírral fogadja. Lélekben már a nászéjszakára készül.

(/i)

cubalibre 2009.06.09. 15:19:59

@mocc: Én olyat is láttam, hogy esküvő a templomban, a pap meg mondta a csaj fejére téve a kezét: "Áldd meg ezt a szűzet." A csajszi 4 hónapos terhes volt, a hülye is látta, hogy gömbölyödik a hasa. :)

OmegA404 (törölt) 2009.06.09. 15:21:09

Minden esküvőt útálok... elbaszott nap.

hoel 2009.06.09. 15:22:11

Őszinte részvétem a posztirónak!:))) Remélem az életük azért jobb lesz.

hoel 2009.06.09. 15:23:17

@cubalibre: Hát 4 hónap híján még szüz volt. Na!

cubalibre 2009.06.09. 15:23:53

@Vaszilisza: Ez nagyon jó. Hangosan röhögve olvastam.

mocc 2009.06.09. 15:29:04

@cubalibre: Jajh, azt én is szeretem! Habcsókruhás menyasszony bokáig mirtuszban a hatodik hónapban, és tempolmi esküvő. Szép.

nácivadász tűsarkúban 2009.06.09. 15:33:07

na ez telibe talált. Én is épp tervezgetem az esküvőt és elsődleges szempont, hogy NE hasonlítson semmiben sem a modoros álmagyar átlagesküvőkre, csokicsobival, vőféllyel, húslevessel és rántotthússal. (nem is elvont rongyrázást tervezek libamájjal helyette). miminál költségvetés, minimál közhelyszerűség. És nem egyszerű, mert az "iparág" ezekre a modoros dolgokra van ráállva. Ha praktikus infót akarok beszerezni, mondjuk csak árakról vagy ruháról, az esküvős blogokon két perc után hánynom kell. csokicsobis menyák , menyaruha, etc.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.09. 15:35:01

@Vaszilisza: jajj, de hogy esett, csak türelmetlen vagy!

:-((

Maestro 2009.06.09. 15:36:23

én eddig csak olyan vetítést/videót egyebet láttam amik királyra sikeredtek és lehetett rajtuk röhögni.

nem modoros hanem elbaszott:

- partyservice langyos sört ad 3 decis pohárba
- annyira csúszik a padló (járólap), hogy nem lehet táncolni
- rossz a hangosítás, így nem lehet hallani semmit

nácivadász tűsarkúban 2009.06.09. 15:41:21

@Vaszilisza: jaj, felhorkantam a röhögéstől, pedig a számat is betapasztottam, hogy a kollégák észre ne vegyék, megint blogokat olvasok :-) zseniális

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 15:44:53

@Vaszilisza:
ZSENIÁLIS VOLT!!! minden elismerésem. :D:D

modoros még: amint a menyasszony megpróbál a házasságkötő terem előtti lépcsős fényképezkedés után bepréselődni a menyasszonyi autó hátsó ülésére, de elakad az abroncs az ajtóban... majd nagy nehézségek árán, bugyi, harisnyakötő, meg egyéb villantások után nagy nehezen hárman betömik a menyasszonyt az autóba, az abronccsal az arcában, mialatt mindenki fényképezi a továbbra is kilátszó tangabugyiját. :D:D

modoros továbbá még a balfék és seggrészeg násznagy, amint a gyűrűhúzáskor megbotlik a szőnyegben, és elszórja a gyűrűket. gyűrűkeresés több kínos percig, négykézlábon. menyasszony csak azért nem, mert az abroncstól nem tud négykézlábra állni...

modoros még a cingár vőlegény "menyasszonyrablása" a 150 kilós menyasszonnyal, majd természetszerű közös hanyattesés a nagy lendülettől.

modoros a fotós-videós, amikor végigvideózza az egész rendezvényt, majd, hogy egyik rokon se maradjon ki a buliból, a teljes megvágott 4 órás dvd-n van két kocka az esküről, gyűrűváltásról, meg a csókról, de több percig, művészi lassított felvételben mutatja a menyasszonyi autó kigördülését az udvarról, alulnézetből, miközben a menyasszonyi autóról hiányzik egy dísztárcsa, és ez premier plánban is látható :D:D természetesen a részeg kolléganő azért rajta van a felvételen, aki miniruhában kánkánozott, és még a seggszőre is megszámlálható.

anyaabanya 2009.06.09. 15:45:40

Sógorom fiának az esküvőjén a vőlegény bátyja volt a vőlegény tanúja. Előre megbeszélték, hogy amikor a vőlegényt kérdezi az anyakönyvvezető, ő a megfelelő hatásszünet után ránéz a tanúra, aki szintén a megfelelő hatásszünet után bólint, és csak ez után hangzik el a vőlegénytől az igen. Ráadásul a tanú elég hátul állt, hogy jól hátra kelljen nézni. Volt is mocorgás és morgás ezalatt:)))

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 15:45:42

Hoppá :-) nem gondoltam volna, hogy tervezel még egyet, PróbaEmber ilyen (i) alapos merítése (/i) után, főleg, hogy én csak a menyasszonyságot (i) jártam körbe (/i) és lagziról szó se volt ;-)
Most nagyon elrontottam? :-((

lárvalányhaj 2009.06.09. 15:46:25

@cubalibre:

most nemaz, hogy konzi vagyok, de olyan ruppótlanul hat, amikor NYILVÁNVALÓ, hogy csak azért kérte meg a csaj kezét, mert felcsinálta...

borisz 2009.06.09. 15:46:51

az egész kib@szott esküvő dolog úgy modoros ahogy van....

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.06.09. 15:50:49

@cubalibre: az enyemen valami olyasmi versiket mondott az anyakonyvvezeto, ami arrol szolt, hogy en, a menyasszony, halk vagyok, mint az ej. A nasznep egeszen eddig a pontig birta rohoges nelkul, mivelhogy en minden vagyok, csak halk nem.

Nade. Epp most vagyok meghivoszoveg-keresesben, ugyanis a fent emlitett eskuvo altal megkottetett hazassag nem jott ossze (de szepen is fogalmaztam).
Asszem, most jo uton jarok, es meg egyszer, utoljara probalkozom (ez biztos, hogy nem lesz modoros, kicsit sem). De milyen meghivo szovegeket talaltam!

Hogyaszongya:
"Vadházasságunk megszelídítése érdekében úgy döntöttünk, hogy
2007 szeptember 19-én örök hűséget fogadunk egymásnak.
Elhatározásunkra a hivatali pecsétet 15 órakor A Kispesti Házasságkötő teremben,
Isten áldását pedig 16 órakor a péceli Református Imaházban kérjük. "

Vagy peldaul:
"Amit eddig csak suttogtak, most valóság lesz,
2006. május 20-án összeházasodunk.
Szeretettel várjuk Önt és kedves családját a piliscsabai Evangélikus templomba."

Es:
"Úgy döntöttünk, hogy véget vetünk az "én sose adom be a derekamat " című fejezetnek és
2007. augusztus 25-én önként és dalolva összeházasodunk.
Ezúton meghívunk - csatolt részeiddel együtt, hogy szem- és fültanúja legyetek annak,
hogy 16. órakor a Pápai Polgármesteri Hivatal Házasságkötő Termében,
majd a Római Katolikus Templomban örök hűséget fogadunk egymásnak.
Azt követően féktelen mulatozásba kezdünk."

Meg:
"Az összeesküvés alapos gyanúja miatt x és y ügyében
a címzettet a (hely) (ekkor meg akkor) kitűzött vallomásra tanúként megidézem.
Figyelmeztetjük, hogy ha az idézés ellenére nem jelenik meg és ezt alapos okkal nem menti ki,
vagy engedély nélkül távozik illetve önhibájából olyan állapotban jelenik meg,
hogy nem tud mélyen hallgatni, annak a család elővezetését rendelheti el.
Ha a határnapot hibáján kívül mulasztotta el, a határnaptól számított 8 napon belül részvét,
rajongói vagy kárörvendő levél postázására kötelezzük.
Ha az idézet éhen marad elviszik az összeesküvők szerencséjét.
Ezt a kockázatot mi nem vállalván ... utasítjuk (idő, hely) feltálalt étkek maradéktalan elfogyasztására!"

lárvalányhaj 2009.06.09. 15:50:54

@anyaabanya:

hát nem tudom, én nem örülnék neki, ha a vőlegényem ezt csinálná a mi esküvőnkön...

más:

nem modoros, hanem csak simán gáz:
az egyik ismerős pár a Rém rendes család c. sorozat zenéjére vonult be. (Love and marriage, love and marriage...) Sztem ez kurva nagy baklövés, egy olyan sorozat zenéjét betenni, ami egy pocsék házasságról szól. El is váltak utána mondjuk...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 15:51:20

@bombalurina:

csak egy pár ötlet.

bícsparti a balaton partján, rendeljetek pizzát. az anyakönyvvezetőt is rendeljétek ki, és tudok egy nagyon jó funky dj-t. érkezhettek vizibiciklivel. vagy ha van vizicsúszda, érkezhettek csúszdán is. óccón megszámítom a szervezést és még szállást is tudok. :D:D

szalonnasütés az erdőben, eskü a kilátótoronyban. zenekar helyett gitározás és énekelés a tábortűznél. násznép lefárasztása túrával.

kerti grillparti haveréknál, ünnepi vacsi külön a családdal.

ebenbry (törölt) 2009.06.09. 15:51:41

A vőfély néha jó.
Amikor a két család nem ismeri egymást, a buli halott lenne, ilyenkor kell egy hülye ripacs, aki bedobja magát és oldja a gátlásokat. Jobb, ha egy fizetett vőfély csinálja a műsort, mint a berúgott nagybácsi.
A pajzán versikéket pedig előre megbeszélik, aki nem szereti az ilyet, annak a vőfély ajánl másfélét. Én sem ragaszkodnék hozzá.

A nagyon egyedinek gondolt, homokos tengerpartos pálmafás esküvők legalább ennyire modorosak
azt hiszi a magyar proli, hogy arra az 5 percre ő Brad Pitt meg Angelina Jolie.

Voltam régebben egy vidéki sátras lakodalomban, ma már ilyen szerintem nincs is. Hatalmas buli volt, pedig minden modoros kellék megvolt, csak ez senkit sem érdekelt.

lárvalányhaj 2009.06.09. 15:52:35

@borisz:

ennél már csak egy modorosabb dolog van: a nonkonformista élettársak, akik azt hajtogatják, hogy "nem számít a papír"... :P

nácivadász tűsarkúban 2009.06.09. 15:53:59

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: igen, ezek mind tutik, csak sajna nem nyárra van betervezve, de lehet emiatt eltolom, mert a balatoni strandon egybekelni nálam a number one. a vizibiciklit el is felejtettem, az király lenne. :-)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.09. 15:54:21

Ez nagyon szép :)) Ami nekem nagy kedvencem, az átléphetetlen mondat a kibaszott tyúkhúslevesnél, teljesen mindegy, hogy tényleg jó, vagy tök szar: "hmmm VAN BENNE ANYAG!"

+ költésre érv: "hiszen egyszer házasodk az ember, nem?" (Válasz: nem.)

A modoros esküvői meghívó: "háztartásunk teljes, pénztárcánk üres" - amúgy ez teljesen normális, nem kell 14 darab ugyanolyan szendvicssütő, miközben épp most adtak ki X-százezer forintot a lagzira.

A modoros katolikus pap: mindent elmond a szertartás alatt a csajozásról, együttlétről, szexről, élet összekötéséről, gyereknevelésről, egyszóval olyan dolgokról, amiből az idő előrehaladtával maximum egyre kevesebbet tudhat.

Percenként elhangzó mondat: "töltsetek, a papának üres a pohara!". Vőfély idióta pikáns kúrós poénok, a menyasszony = termékenység, csípő, méh és további teljesen nem helyénvaló személyeskedő kifejezések gyakori feldobása. Ifjú pár helyett "éljen az ÚJ PÁR" használata (most jöttek össze baszod?)

Nem linkelem az ÁSÉS Brigád esküvői írást, és a minden esküvőn megjelenő zöld zakós ember történeteit, de melegen ajánlom.

anyaabanya 2009.06.09. 15:54:37

@lárvalányhaj: a menyasszony tudta, mire számíthat, beavatták őt is, sőt ő volt az, aki egy karton pezsgőbe fogadott, hogy a párja meg meri-e tenni :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.09. 15:57:32

@lárvalányhaj:

őőő... ez egy baromi nagy sinatra klasszikus... és pont a házasság meg a szerelem szétválaszthatatlanságáról szól. én inkább azon csodálkozom, hogy egy ekkora fless után elváltak. én is gondolkoztam azon, hogy ezt kéne bevonulózenének használni. a sorozat csak utána jött.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.09. 16:03:11

20 méteres Hummer sofőrnek csak odaszólás: "NA MI VAN HORÁCIÓ?!!" aztán ott rohadjon meg, ahol van.

Még: nekem évek óta jó sok esküvő / nyár. "De szép a menyasszony" mondás, de valójában lehetnénk őszintébbek is. 50%.

Nagyon szép volt még anno a Subbán "Anett és Feri esküvője", akik lépésről lépésre leírták, hogy Béla hol álljon a kamerával 16:34-kor, és hova álljon át vele 16:37-kor, stb.

Vasziliszka: KÖLCSÖNBUGYI :)) Ez de szép :)

+ Összetegeződések! Illetve azok várása, szándékosan apukák közelépen ólálkodás, hogy pertuiváskor benne legyél a tegeződés-szórásban!

hegyilany 2009.06.09. 16:12:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"aki azt hiszi, hogy az esküvője napja majd arról szól, hogy neki jó lesz, az sürgősen kapjon magához, és addig fújja le a bulit, amíg teheti. Kurva nagyot fog csalódni.

A menyasszony és a vőlegény csak apropó, hogynemondjam kellék (nagyjából nélkülözhetetlen). A haverokkal meg akármikor el lehet menni és csapni egy kurvanagy bulit, nem kell azt lakodalomnak hívni! :)"

Akkor itt az élő kivétel. Rohadt jót buliztunk a lagzinkon, reggel hatig pörögtünk a barlangászkocsmában meg a teraszán. A kulcs: rokonok közül csak azokat hívtuk, akiket bírunk, a többi 150 ember barát/haver volt. Pörkölt bográcsban, vörösbor rogyásig. Menyaruha, nyálas bevonuló zene, vőfély és hasonló baromságok nem voltak.

fraki 2009.06.09. 16:16:58

Modorosblog: ó igen, az esküvő is modoros.

sanyikácska 2009.06.09. 16:18:56

"Csakis fekete BMW jöhet szóba. A "nagy nap" reggelén a testvérem alkalmazottja lekeni viasszal."

Csak nem Biff az az alkalmazott???

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 16:20:53

Egyszer mikor nyáron sétálgattunk a Ligetben a Jáki kápolna környékén igazán szürreális élményben volt részünk, azt hittük valami Monty Python jelenetbe futottunk bele. Minden fa mögül ugyanis esküvői párok kukucskáltak kifelé. Mindegyikükhöz tartozott egy fotós, profibbakhoz derítővásznas ember is.
Volt olyan fa amelyikhez sorbaálltak és mindenhol ez volt a koreográfia: ara és vőlegény a fa mögül kukucskálnak.

Már már ijesztő volt... főleg az, hogy a legtöbb vőlegény úgy nézett mint akinek a fogát húzzák.

Balance Of Power 2009.06.09. 16:23:25

@afromagyar: Ezek mersekelten modorosak, de vicces mind.
En mindenkeppen polgarpukkasztot szeretnek az idosebbek bosszantasa vegett.

nácivadász tűsarkúban 2009.06.09. 16:24:18

@anyamadár: ez tényeg ijesztő, és a lehető legmodorosabb. szürreális filmbe viszont jó jelenet lenne :-)

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 16:28:03

@anyamadár: Izé, miután eldöntöttük, hogy videjó nem lesz, csak fényképek (ebben nagy szerepet játszott az általunk utoljára meglátogatott esküvőn néhány kamerás bácsi, akik néha közelebb ügyeskedték magukat a galambpárhoz, mint az eskető pap), most kicsit aggodalmas vagyok fotós ügyben - és Ti nem segítetek egyáltalán... ;-)))

Archenemy 2009.06.09. 16:29:32

ez kurva jó poszt, szégyellem, de egy-két dolog ismerős :p

Dr. No 2009.06.09. 16:31:51

Metálnak, szintipopnak, Nászindulónak, megzenésített Kaláka-versnek szólni esküvőn FULLMODOROS.
(Jimmy - a Király; különösen A jó asszony mindig megbocsát - ugyanez túlhajtva, már röhejes.)

"Egymásról évődve ruhátletépkedős" fotósorozatot csináltatni FULLMODOROS. Stúdióban beállított, pláne jelmezes fotósorozatot csináltatni FULLMODOROS.

Hősök terén, Halászbástyán, Bazilika előtt fényképezkedni FULLMODOROS. Apósom autóbontójának udvarán ("ecce ez mind az ényimé lösz!"), roncs- vagy szeméttelepen, mozgásszínházban, a Taipei 101-re kifeszített kötélen, ejtőernyős ugrás során, búvárruhában (kivéve, ha közben gumiágyra szarik, mert az nagyon kemény), ágyúnaszádon, kifejezetten e célból válságövezetbe utazva fényképezkedni, esküvőt tartani FULLMODOROS.

Saját kultúrkörbe nem illeszkedő zsidó, hindu, buddhista, taoista, moszlim, védikus, örmény, óind, kecsua szertartás szerint esküvőt tartani FULLMODOROS. (Ezeket a szertartás során még keverni is - száműzetéssel, Jenyiszejen végzendő erőműépítéssel büntetendő.)

Esküvőt tartani FULLMODOROS.

gyz 2009.06.09. 16:35:45

@nosferato: pedig ez a nő=termékenység téma már nem is annyira durva. Idén egy indiai szállodában belebotlottam egy lagziba. Másnap reggel az ifjú pár ott ült a lobbyban, a csaj csuklójára kötve egy véres vászondarab. szegény fel sem mert pillantani, ráadásul órákig ott kellett dekkolniuk, hogy a legtovább punnyadó másnapos rokon is meg tudja szemlélni őket, eredményes volt-e az este. :-)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 16:38:12

@Vaszilisza: kérlek ne haragudj! :)
Nekünk a házasságkötőben csinált egy hapsi rettenetes beállított képeket - arra jó volt, hogy nagyiknak adjunk belőle meg a családnak - tesómék esküvője ugyanott volt, ugyanolyan beállítású képekkel.
Az esküvőn egy barátnőnk fotózott, azok életszerű és szép képek lettek. :)

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 16:40:01

@anyamadár: debizony, az lesz a vége, hogy hajlani fogok rá, hogy A Haver fotózhasson :-D

lárvalányhaj 2009.06.09. 16:40:53

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

igen, de a pórnép ezt Al Bundy himnuszaként ismeri. a házasulandók is azért választották ezt, mert ennek van egy kis ironikus felhangja.

A válás is biztos kurvára ironikus volt.

hegyilany 2009.06.09. 16:40:58

@Balance Of Power:
Ha már szóbakerült: csinálj valami montypythonos esküvőt. Az tuti pukkasztja majd a pógárokat.

Jacques Ucca (törölt) 2009.06.09. 16:41:27

És persze az alatt a a kérdés alatt hogy "a megjelentek között van-e aki tud olyan indokot ami miatt ez a házasság nem jöhetne létre" mindig pusmog valaki :-)

rexter 2009.06.09. 16:43:47

mi a fasz ez a post??? valami hihetetlen szar. minek olvastam el, aaaa.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.09. 16:45:09

@Vaszilisza: max. kétszer olvassák el, de lehozzuk még :-P

Meg lógok egy linkkel az ÁSÉS lagzis posztjára is.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 16:56:33

Még a poszthoz - nemcsak asztaldísz szokott lenni mostanában, hanem a székeket is le szokták borítani és megfelelő színű (a szalvétához passzoló) masnit kötnek a háttámlára.

Héttörpe (törölt) 2009.06.09. 17:02:00

"2. A fotós és a videós, akik valami elb...ott park elb...ott fűzfája alatt készítenek olyan beállítású felvételeket, amilyeneket még 1890-ben sem tudtak produkálni. (Itt megjegyeztném, hogy egyik haverom esküvőjén - márpedig nekik van mit tejbe aprítani - nem volt hivatásos fotós, az egyik havert kérték meg, hogy fotózgasson, és nagyon frankó, vidám, természetes esküvői képek lettek)."

És ez a hozzászólás vajon nem modoros?

kisebbik rokk 2009.06.09. 17:07:03

@anyamadár:
Ó, ez mennyire abszurd, tényleg!
Én a városligetben láttam ilyet tavasszal - a szerelem évszakában, természetesen.

Van egy fényképezkedős útvonal, olyan állomásokkal, mint pl.: hidacska, folyópart, fa, stb. Végighajszolják rajtuk a párokat, de annyian vannak, hogy a követési távolság kevesebb, mint 5 méter.
És amikor én voltam tanúja egy ilyen jelenetnek, azzal kellett szembesülnöm, hogy a jelenlévő párok férfitagja mind kövér és vörös képű, az ifjú arák meg mind csinibini tizennyolc évesek... Micsoda véletlenek vannak! :o)

kisebbik rokk 2009.06.09. 17:38:33

@anyamadár:
Bevallom _töredelmesen_. Ráadásul épp a barátommal sétáltunk, amikor elénk tárult a látvány. Ez az élmény nagy próba volt a kapcsolatunkban. :)

Acid Amadeus 2009.06.09. 18:02:56

Igen, VÉGRE esküvő téma!

Acid Amadeus 2009.06.09. 18:08:55

Hú, én csak falusi esküvőkön voltam, alkoholista vőféllyel(=öblös, vagy halk szavú, vékony), sodrófaátadós-tánccal, vonatozással, vagy 1000szer. Ez az esküvőszervezős-újgazdagos mizéria kimaradt még.

noirp 2009.06.09. 19:23:46

Jajaj! Végigolvastam és kétségbe vagyok esve :)
Segítsetek szegény elmaradott noirpnak: mi az az esküvőbiztosítás????
és az üvegkavics? csak nem az a kerek kis dekor-izé?? ha igen, mit keres a vacsoraasztalon? és vacsi után mit csinálnak vele? Lemennek kacsázni a Dunához?

fhuuuu

ha egyáltalán esküszöm valaha, laborköpenyben teszem isten bizony. Az is fehér (legalábbis újonnan)

noirp 2009.06.09. 19:25:31

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Te, Vérnyúl, hisz ez a kommented egy külön poszt volt:))) nem semmi

noirp 2009.06.09. 19:27:05

@lárvalányhaj: Van, aki olyannyira erre gyúr, hogy ez az élete értelme. Utána ott áll céltalanul. Ez komoly.

noirp 2009.06.09. 19:41:37

@Vaszilisza: gratulálok. :DD Te vagy a népmesei Bölcs Vaszilissza?

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 19:48:07

@noirp: köszönöm :-) igen :-) de nem bölcs, csak világszép, a bölcs, az Baba Jaga :-)

noirp 2009.06.09. 19:54:19

@Vaszilisza: öhm, bocsi, akkor rossz fordítást olvastam:DD

mocc 2009.06.09. 20:06:02

Hogyasszongya:
- a székeket ha bebugyolálják fehér/ekrü fényes sikamlós anyagba, meg raknak rá masnit, úgy hívják. székszoknya. Tőlünk is kérdezték anno, kérünk-e, mennyit, milyen színű masnival. Azóta tudom, hogy hívják, köszöntük, nem kértünk. Nem csak azért, mert gecisok llóvéra lehúztak vola érte.
-A kis díszkavicsok viszont nagyon jól jöttek, nem tudtuk, miért kaptunk olyat a teríték mellé, de hajnalban a részeg barátnőink azzal dobálták egymst, a násznépet, a pincéreket...tehát használható esküvői kellék!

kücsük 2009.06.09. 20:13:17

Mi Star Warsra vonultunk, a násznép, uszkve harminckét fő dőlt a röhögéstől.
A haverok máig emlegetik, milyen jó buli volt. És tényleg :)

mocc 2009.06.09. 20:21:45

@kücsük: Qrvajó! Mi kommerszek voltuk, Nirvana meg Nick Cave szólt a szertartás alatt... Vőfély helyett meg nagyonelázott cimboránk brillírozott egy minden résztvevő számára felejthetetlen mondattal a menyasszonytánc elején: "Virítsátok a lóvét gecik!Rákkendroll!!!" A menk is jó buli volt :)

mocc 2009.06.09. 20:23:14

Mármit a mienk. Inkább eszek, azt tán nem baszom el...

szixous 2009.06.09. 20:29:48

uuuuh, ez kurvajó poszt volt, már régóta vártam :)

még talán a meghívón szereplő versekhez: Vörösmarty Mihály "aláírással" modoros, szar, nyálas versikék. Természetesen semmi közük Vörösmartyhoz, de az ifjú pár talán beszopja, hogy ezt a fasságot valami nagy költő írta. Biztos igaza is van.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 20:32:45

@Vaszilisza: Van egy gyönyörű mesekönyvem még gyerekkoromból, fantasztikus illusztrációkkal, annak a címe, Világszép Vaszilisza. :)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 20:40:02

@mocc: mikor a billentyűs a lakodalmunkon felfedezte egy híres magyar zenész lányát, egész este az apja slágereit akarta játszani. Végül mikor finoman leállítottuk a "CocoJambo" lett a kedvence, minden harmadik szám az volt.
A mai napig ezen röhögünk családilag...

kücsük 2009.06.09. 20:40:09

Ifjú pár nyakon öntése egy zacskó fényezetlen bé rizzsel, ebből kifolyólag hajnalban bugyiból rizsszemek előkerülése.

Galambok elrejtése egy fedeles rattan kosárba, aztán amikor az ifjú pár felnyitja a fedelet és a galambok ijedten elröpülnek, összeszarják magukat majdnem, aminek a násznép nagyon örül és idiótábbnál idiótább fotók készülnek a meghitt pillanatról.

Szerintem az is rémes, amikor valaki életében nem látott templomot, soha arrafelé sem szagolt, de esküvője az kell, hogy legyen ott. Utána persze siránkozik, hogy egy órát kellett állnia, a pap milyen szent dumát nyomott, széjjelfagyott a ruhában stb stb, hát nem sajnálom az ilyeneket...

Kimeríthetetlen téma :)

Rocks 2009.06.09. 20:40:58

A legundorítóbb a menyasszonytáncnak csúfolt körbekalapozás annak reményében, hogy visszajön az esküvő ára.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.09. 20:44:08

@kücsük: "Szerintem az is rémes, amikor valaki életében nem látott templomot, soha arrafelé sem szagolt, de esküvője az kell, hogy legyen ott. Utána persze siránkozik, hogy egy órát kellett állnia, a pap milyen szent dumát nyomott, széjjelfagyott a ruhában stb stb, hát nem sajnálom az ilyeneket..."

Áhh köszönöm, kimondtad helyettem is és a legjobb mikor azon rínak, hogy jegyesoktatást követel a szemét pap és van stólapénz is.

noirp 2009.06.09. 21:03:12

@mocc: Ez már télleg majdnem olyan, mintha a rakparton kacsázna a násznép a kavicskákkal :)

Jacques Ucca (törölt) 2009.06.09. 21:08:37

Minden násznépben kell legyen egy karonülő kisbaba aki általában a szertartás alatt akar megtanulni beszélni és csak gügyög, gügyög...

lárvalányhaj 2009.06.09. 21:14:00

@noirp:

getszi... igen, tudom, mégis minden egyes alkalommal megdöbbent nemem szánandó egybitessége.
kurvára sajnálatos, hogy egyes embereknek mennyire nincsen semmi életcélja. az oké, hogy erős a patriarchális elnyomás, de hogy ennyire ne legyen semmi fantázia és ambíció az emberekben...

noirp 2009.06.09. 21:14:20

@anyamadár: :)
Na meg jutott eszembe a név eredetije,
a bazilissza, a bizánci császár felesége.
...Azért az is remek egy munkakör, nem? :))) [bár tudtommal ölég sok foglalkozási ártalommal jár :D]

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.09. 21:16:41

@noirp: naaa :-) Vaszilij, Vaszilisza :-) magyarul mi a László női megfelelője?

noirp 2009.06.09. 21:23:25

@Vaszilisza: Lászlót nőben nem tudom!! (max a nászéjszakán ugye?)

de: bazileüsz gör. :király, később a bizánci császár;
-->keresztnév Bazil, Vazul, Vászoly, Vaszilij.

bocs, nem villogni akartam, csak a héten olvastam újra azt, hogy: Passuth: A bíborbanszületett.

Azt a szarkeverést, ami a bazilissza és kedves párja vezetésével folyt...

Ja! A könyvben le van ám írva a görög császár esküvője is. Na, azt csinálja utánuk a rendezvényszervező :DD

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.09. 21:35:24

És az milyen volt már, mikor a szép szelid esküvői zene szól a házasságkötő teremben a gratulációk alatt, majd az mp3-ról szóló gitárpengetés, diszkrét hegedűszó egyik pillanatról a másikra hörgős halálmetálba csapott át...hiába no, a vőlegény kifinomult ízlése...

mondjuk még ha írott CD-n is vitték be a zenét, mi a f*szt keresett egy albumnyi Dimmu Borgir a nászindulóval egy lemezen??? :)

noirp 2009.06.09. 21:36:38

@lárvalányhaj:
pedig van ilyen :P Esküszik, szül, aztán...??? Aztán mondjuk modoros családcentrikus lesz.

Néha sajnálom őket, néha nem (olyankor dühítenek). Tán melegfrontfüggő :)

A gyönyörű: engem is ******gatnak már évek óta, hogy miért nem megyek férjhez.
Már n+1-szer elmondtam, hogy
a)kihez? kihez??
b)köszi, de remekül elvagyok anyám mellett, a könyveimmel, a vegyszereimmel, meg a macskával, és marhára nem életcélom, hogy kísérletet félbehagyva, este 6-ra hazaérjek, mert gatyát kell mosni.

Legutóbb már azt mondtam: nézzétek, köll egy aggszűz is a családba. Akkor legalább röhögtek :D

Démétér 2009.06.09. 21:47:30

Próbáljátok magatok elé képzelni, ahogy szól a rettenetes nászinduló, a templomban ájtat szitál, mindenki hátrafelé tekergeti a fejét, kislányok rózsaszirmot hullajtanak, belép a büszke apa, karján a menyasszony az obligát fehér habcsókban, boldogan közelgenek - és hátulról okker kardigánban kilép a rikács templomi banya, és ordenáré hangon elkezdi üvöltözni, hogy "és ezt a sok szemetet meg ki fogja majd felsöpörni, MI?!" Volt ilyen :) Szép esküvő volt.

2009.06.09. 21:51:52

a keszthelyi Festetics-kastély parkjában lehet az igazi modoros gyöngyszemekre lelni... a ginkgo biloba fát ölelgetve fotózkodnak a párok, víz mellett, háttérben a kastély... GET A LIFE!

noirp 2009.06.09. 22:05:28

@Humbino: Legalább erősödik az emlékezetük. Ha közben elrágnak néhány levelet. Így egészítik ki a videót.

noirp 2009.06.09. 22:06:07

@Démétér: Eleanor Rigby magyar kiadása. :)

Démétér 2009.06.09. 22:18:25

@noirp: Valamivel kevesebb költőiséget éreztem a jelentben :)

Modoros-e a hozatott pezsgő, mert mi csak az X fajtát szeretjük, a helyi biztosan gagyi lesz - majd ezt műanyag(!) pezsgőspohárban kínálják, mert a helyiek nem adják a poharat úgysem a hozott cucchoz.

Amúgy én modoros vagyok, belátom, de volt egy csomó a fent felsorolt izékből :) Próbasmink, meg összeöltözés, meg versmondólány (évek óta szegényen röhögünk, bár ezt nem így szántuk), meg hintó, meg hidacska-szigetecske a karstélykertben. Bevallom: élveztem :)

rooklin 2009.06.10. 07:43:31

@lárvalányhaj: Téged komolyan ennyire kiakaszt ez a Rém rendes családos bevonulózene?

"A válás is biztos kurvára ironikus volt."

Ezt úgy mondod, mintha személyesen téged sértettek volna meg a házassági kísérletükkel. Bocsánatot ne kérjenek?

Sergeteg 2009.06.10. 08:02:41

Tele vannak a kommentek olyan szövegekkel amik simán verik a posztot. :)

Nagyon jók, nem lehet kiegészíteni velük az eredeti bejegyzést? Vagy csinálni egy Esküvő 2.-t?

kücsük 2009.06.10. 08:35:11

Aki még előtte van annak ajánlom a következőt:
Beállítottunk egy kamerát az egyik szobába és megkértük a népet, hogy mindenki menjen majd be az este folyamán és mondjon nekünk pár szót a kamerába.
Na ennek a visszanézése közben halálra röhögtük magunkat. Részeg barátnők közölték, hogy lepisilték az autónkat és egyéb szépségek. Persze, anyukák részéről a kislányt szeretnénk üzenet nem maradhatott el. Kisfiút kaptak :D:D:D

Balance Of Power 2009.06.10. 08:48:45

@kücsük: Ez kiraly! A Star Wars is, ill. barmilyen formabonto zene.

Azon rohogok amugy, hogy ilyen potencialis "viritsatok a lovet, gecik" cimbora (ld. mocc kommentje) nalunk is akad, nem egy, nem ketto ;))))))

kücsük 2009.06.10. 08:53:18

@Balance Of Power: azon a kommenten röhögtem vagy tíz percet :D

cd-r 2009.06.10. 08:54:15

saját esküvő: ketten plusz a két tanú, nem hívtunk meg senkit, nem szóltunk senkinek, se szülőknek, se barátoknak, a mai napig nem tudja senki, hogy házasok vagyunk (el akartunk kerülni mindenféle ünnepélyeskedést, azt hiszem sikerült)
bementünk az anyakönyv vezetőhöz (farmerben, széldzsekiben), 5 perc alatt eldarálta a mondókáját, aláírtunk, azt csá. utána húztunk haza, mintha mi sem történt volna. hazafelé az asszony még beugrott egy rossmannba mert eszébejutott, hogy elfogyott a sampon :))) én meg már azon törtem a fejem, honnan szerezzek magyar feliratozást a frissen letöltött filmhez. azóta sem érezzük hiányát a nagyszabású ceremóniáknak. emmost akkó modoros vagy nem-e? :)

Adjunktus 2009.06.10. 09:00:01

@cd-r: Ne haragudj meg, hogy szólok, de bizony idéznem kell egy rém szimpatikus embertől: te nem házasodtál, te regisztráltál. Házasodni a templomban kell.

Ernoke 2009.06.10. 09:22:26

soha a büdös életben nem lesz templomi esküvőm, az biztos. de ezek után azt sem tudom, hogyan tudnék egy polgárival szembenézni.:D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.10. 09:40:37

@Adjunktus: te örök hűséget fogadtál az Úr színe előtt, vagy mi, én meg a nevemre írattam az asszonyt! :)

Érvsebész 2009.06.10. 09:53:28

A házassági életközösség tartama pedig fordítottan arányos a hintót húzó lovak számával

Balance Of Power 2009.06.10. 09:53:58

@cd-r: Mondjuk azert ez talan egy kicsit tulzas, hogy nem is tudja senki. Persze bator es vicces, az teny. De nincs egy elszolas, egy utalas, gyuru?
Mindenkeppen modoros ennyire eroltetetten titkolni ;)))

Balance Of Power 2009.06.10. 10:01:11

Basszus, en olyan eskuvot, illetve csak a probajat lattam a telken, hogy a toparton levo szabadteri szinpadon volt az egesz, csonakkal erkezett meg a menyasszony a Shrek zenejere. Es ezt probaltak delutan, en meg behanytam.

cd-r 2009.06.10. 10:07:51

@Balance Of Power: a titkolózás elsősorban a két család közti nem épp felhőtlen viszonynak szól. a barátok meg ugye mind pletykásak, ezért őket is ki kellett hagyni. nincs elszólás, ill. egyszer részegen volt (részemről), de kimagyaráztam. kicsit antiromantikusra sikerült tényleg, de szerencsére egyikünk sem igényli túlzottan a naplementés gyertyafényt. :)

Balance Of Power 2009.06.10. 10:13:24

@cd-r: Ja ertem. Illetve nem. En mindenesetre a helyetekben direkt megmondanam a csaladoknak, bosszantas celjabol.

Érvsebész 2009.06.10. 10:14:21

@cd-r: ez pontosan annyi, ami ahhoz kell, hogy a szükséges vélelmek beálljanak, se több, se kevesebb, nem modoros, gratulálok

cd-r 2009.06.10. 10:16:39

a lényeg az volt, hogy a két família nem találkozhat, ezt mindenképpen el kellett kerülni. plusz se kedvünk se pénzünk nem volt ceremóniára. bosszantásnak nincs sok értelme, nem vagyunk már 14 évesek, hogy borsot törjünk a hülye gyepes szülők orra alá.

Balance Of Power 2009.06.10. 10:57:39

@cd-r: De amugy akkor miert volt fontos a hazassag? Megiscsak kellett, hogy legyen egy kis dac benne a korulmenyek fele.
A baratokat sem ertem, netan kapcsolatban allnak a csaladokkal?
Na mindegy, nem kell valaszolni, ha_Wingischgraetz_nek erzed a kerdeseket.

MakoG 2009.06.10. 11:01:58

Akinek nincs hárfás nő az esküvőjén, az paraszt.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.06.10. 11:14:31

modoros még továbbá, de legalább itthon szokatlan:

idióta kínai lampionok eregetése meggyújtott spirituszszivaccsal, beléjük súgott kivánságokkal, ami jó esetben magától elalszik 100-150 méter magasságban, rossz esetben felgyújtja az aszálytól kiszáradt nádast.

idióta virághajócskák mécsessel vízrebocsátása tóparti esküvőn, tovább lásd feljebb, nádas felgyújtása.

viszont az tény, hogy a csokiszökőkúthoz használt csokipasztillák magasról verik a bolti csokoládékat, még a 70%-os étcsokikat is. elfogyasztásuk egyenesen zacskóból, marékszámmal ajánlott. mellékhatás: csokipasztillák előkerülése évek múlva az ágyneműtartóból, kissé szétmaszott állapotban. egyéb veszélyekről és mellékhatásokról kérdezze meg vendéglátóját és esküvőszervezőjét.

kücsük 2009.06.10. 11:18:52

@MakoG: Ez kész :D

A mai napig nem felejtem el tesómék versmondólányát. Szegény nagyon ronda volt.
A zsebtévés versmondó legalább kedves volt és jókat mondott, ezek az esküvősök silány utánzatok :)

cd-r 2009.06.10. 11:47:25

@Balance Of Power: azért volt fontos, mert jött egy hirtelen hülye ötlet, hogy házasodjunk össze, mert az mekkora poén, hogy házasemberek leszünk (egyébként azóta sem bántuk meg), dacosság fel sem merült és igen, számos olyan barát van aki személyesen ismeri a szülőket is, így végül úgy döntöttünk, hogy mindenkit kihagyunk a _jóból_
viszont mostmár lapozzunk lassan :)

Magenta (törölt) 2009.06.10. 12:59:45

@anyamadár: Ilyet mi is láttunk a Jáki kápolnánál. :))) Szerintem ott kb. minden hétvégén ez megy, olyan lehangoló.

Viszont a "háztartásunk teljes, pénztárcánk üres" frázist mi is bedobtuk a meghívóra (130 vendég, az hány pohárkészlet?), lévén öt év együttélés után valóban teljes volt a háztartásunk. Így viszont elmentünk nászútra és vettünk kocsit, ahelyett, hogy a Vaterán árultuk volna a vázákat. :)

Magenta (törölt) 2009.06.10. 13:02:01

Bevonulni Beatricére akartunk (Ma már csak emlék, mikor még nem voltál... :-D), de az anyakönyvvezető nem engedte. :( A szemétje.

szióka 2009.06.10. 13:43:41

@Magenta: látom magam elött a tipikus anyakönyvvezetőt. Középkorú kissé molett hölgy, dauerolt rövid haj, a mellén keresztbekötött nemzetiszinű szalaggal olyan, mint egy rúd Pick-szalámi

nácivadász tűsarkúban 2009.06.10. 13:44:45

@cd-r: legalabb annnyira modoros mint a lovashintos. ja és tök felesleges, kivéve, ha a hitel miatt kellett.

nácivadász tűsarkúban 2009.06.10. 13:48:01

@Magenta: mi az hogy nem engedte??? ilyen terror van, basszus jo felkészülni. Én azt akarom, hogy a hivatalos, jogilag releváns szövegen kívül ne mondjon semmit. főleg, h a férj nem magyar lesz és egy kanyi szót sem ért belőle. remélem nem erőltetik a nyáladzást és lehet a zene is "modortalan"

kücsük 2009.06.10. 13:49:08

@Magenta: Nem vonulhatsz akármire? Mióta?

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.10. 13:54:43

@bombalurina: terror bizony, engem is jól legorombított a bejelentkezéskor miénk, amiért a személyimben szereplő nevem nincs aktualizálva (dr.) és közölte, hogy azt márpedig csináltassam meg, mert ő így nem enged az anyakönyvbe... és komolyan gondolta. :-D

nácivadász tűsarkúban 2009.06.10. 13:57:42

@Vaszilisza: kemény. tényleg gáz hogy dauerolt hajú modorbaknokok uralják az esküvői "piacot", én pl. baromira berzenkedem, hogy ilyen adjon össze minket, csupa közhellyel tarkítoott dumával. ja és akkor még a legtöbb ki sem jön heyszínre, vagy horribilis összegért, ha el akarod kerülni a szocreál fílinget a városházán.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.10. 14:30:16

@Magenta: vérbeli anyakönyvvezető volt a kedves.
A "mienk" majdnem nem engedte, hogy összeházasodjunk, mert a férjem tanújának tolmácsa nem hozott magával személyit. Mondtuk neki, hogy hétfőn azonnal behozzuk, de hajthatatlan volt mert mi van ha jön az ellenőrzés (szombat du. és vasárnap) és ő nem mondhatja őszintén, hogy látta a személyit csak vakon írja be a számát?
Mivel a polgárira csak kevés ember volt hivatalos és családtag nem tolmácsolhatott, így az én tanúm lett a tolmács aki akkor kezdett csak angolul tanulni
A férjem bebifláztatta vele a főbb szavakat. Így az anyakönyvvezető terjedelmes körmondatai eképpen hangzottak a "tolmács" előadásában:
"Jú ár hír bikóz get meridzs"...

Mondom, hogy szétröhögtük az egész esküvőt :)))

Magenta (törölt) 2009.06.10. 14:31:16

@kücsük: Vidéken, legalábbis ahol mi esküdtünk, nem lehetett nagyon válogatni. :((( Az van, amit ők adnak, oszt' kész.

De bevallom, a szertartáson már tojtam a zenére. :)) Meg arra is, hogy elbaszták a virágcsokrom és közel sem azt kaptam, amit rendeltem.

Magenta (törölt) 2009.06.10. 14:33:14

@anyamadár: Aha, ezt olvastam a blogon. :)))
Vannak vaskalapos anyakönyvvezetők, egyébként valóban pont olyan volt, ahogy szióka leírta! :-D Viszont szép volt a szöveg, amit mondott, semmi extra kenetteljesség.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.10. 14:34:15

@Magenta: :)))
Mi megkértük, hogyha lehet nem kérünk "rókázást" (Kishercegből Rókamonológot) a beszédbe. :))

Magenta (törölt) 2009.06.10. 14:34:22

Amúgy augusztusban megyünk esküvőre, nem tudom, modoros lesz-e vagy sem, de a lagzi egy három órán keresztül tartó vacsora lesz, hajón, amiről menekülés sincs.
Se zene, se semmi. Nekem van egy olyan gyanúm, hogy roppant hosszú három órának nézünk elébe. :(

Magenta (törölt) 2009.06.10. 14:35:28

@anyamadár: Rókázást! Ez kész. :))))))))))

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.10. 14:38:22

@Magenta: vigyetek fürdőruhát, mentőmellényt és felfújható csónakot ha esetleg inkább meglépnétek. :)

cd-r 2009.06.10. 14:38:38

@bombalurina: hát lehet, igazából leszarom, hogy kinek mi a véleménye róla.

nácivadász tűsarkúban 2009.06.10. 14:40:16

@anyamadár: rókázás!! hatamas... igen, ezzel fogom én is kezdeni. No roka, no vers, no idézet. may a Csjt.-ből :-)

Magenta (törölt) 2009.06.10. 14:42:10

@anyamadár: Nem lóghatunk meg, a férjem lesz a tanú. :))) De majd egymás közt jól kidumáljuk a vendégeket. Egyébként kíváncsian várom, sose vacsoráztam még három órán keresztül, illetve igen, de az randi volt. :)

nácivadász tűsarkúban 2009.06.10. 14:43:55

@cd-r: akkor nem kell kommentelni. mert ott biza az emberek véleményt nyilvánítanak. Ahogy te is tetted (mint mindannyian) a modoros esküvőkről.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.06.10. 14:46:42

@anyamadár: A rókázás (nem csak az az egy mondat, hanem az egész megszelídítéses rész) egyébként tartalmában nem hülyeség, kár, hogy annyira felkapott, hogy modorossá vált. :-(((

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.10. 14:51:24

@Vaszilisza: nekem sem a könyv vagy a mondanivalója ellen van kifogásom, hanem a jelenet ellen mikor az anyakönyvvezető elködösülő szemmel a távolba réved és azt rebegi:
- Jól ... ... ... csak a szívével lát az ember ... ... ... ami igazán lényeges az a szemnek ... ... ... ... ... ... láthatatlan...

vagy tantónénis hangnemben közli:
- Felelős vagy azért akit megszelidítettél...
:)))

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.10. 14:53:43

@Magenta: megy is majd a hajó közben? Mert akkor lehet, hogy érdekes jeleneteknek lehettek szemtanúi a tengeribetegség különböző fokán leledző vendégtársak jóvoltából. Lesz beszédtéma, pl, hogy mikor hányta le pontosan az ara a koszorúslány ruháját Gejza bácsi előtt vagy után?. :)))

cd-r 2009.06.10. 14:59:09

@bombalurina: persze, mondj nyugodtan véleményt, azért vagyunk itt, viszont az nem vélemény, hogy "modoros" , az egy blog neve, amire épp kommentelsz ;)

Balance Of Power 2009.06.10. 15:17:25

@cd-r: Hat meg azert nem egy atlagos sztorit irtal be, persze hogy megmozgatja a tobbi kommentelo fantaziajat.

mocc 2009.06.10. 15:26:26

A mi esküvőnkben az egyik legjobb mégis talán az volt, hogy a szombati ceremóniás, szertartások-vacsi-lagzi napja előtt, pénteken el kellett menni az anyakönyvezetőhöz, mert az esküvőnk helyszínén ő csak valami különenegdéllyel adhatott volna minket össze, mi meg lusták voltunk azt beszerezni. Szóval az egymáshoz regisztráláson ott voltunk mi ketten, meg a két tanú,másnap meg megkaptuk a banzájt is. Ja, a pénteki cuccról meg majdnem lekéstünk,mert vártuk, hogy elkészüljenek a gyűrűink :)

cd-r 2009.06.10. 15:28:18

@Balance Of Power: lehet, hogy nem átlagos, de ha úgy tűnt, hogy kérkedek a "nemátlagossággal", akkor félreértés van.
szó nincs "én különb vagyok, ezért nem vagyok hajlandó pörköltzaftos parasztlagzin vonatozni" attitűdről. sőt imádom a nagy rotyogtatós lagzikat, eszem-iszom stb., akinek van erre pénze, igénye, az csinálja. még a hintók sem zavarnak, falusi közegben kimondottan tetszik is, ahol tényleg vannak lovak, meg a hintót a tulajdonos csinálta saját kézzel mondjuk.

Teasing Angel 2009.06.10. 20:44:09

nagyon tetsztett a poszt, a hozzászólások is. a modorosságot nehéz megúszni, ha meg megpróbálod, általában még erőltetettebb lesz. szerintem túl kell esni rajta, minnél fájdalommentesebben. jó esetben nem az esküvő a lényeg, hanem ami utána jön (nem a nászéjszakára gondolok, hanem az együtélésre). ez kicsit olyan, mint a 'babavárás"' - amíg terhes a nő, azt hiszi, hogy a szülés a csúcspont, aztán persze kiderül, hogy a terhesség/szülés csak egy elhanyagolható intermezzo az egész 'gyerekproject'-ben (remélem az idézőjeleket a megfelelő helyen használtam:)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.11. 08:51:26

Nyelvtannáci
Nyelvtan náci
Nyelvtan-náci

Melyik vagyok? :)

Magenta (törölt) 2009.06.11. 09:04:05

@anyamadár: Elképzeltem! :))) Amúgy menni fog a hajó, én előre frászban vagyok, mert vízbe is csak úgy megyek, hogy tudom, még leér a lábam.

@Balance Of Power: Ott vinni sem lehet, de igazából azért nem akadtunk fenn, mert akkor már a zene volt a legkevesebb, összeszerveztünk egy 130 fős esküvőt Pestről az ország másik végében. :) Az anyakönyvvezető meg ingyen jött ki helyszínre, ugyanis olyan szerencsések voltunk, hogy csak polgárit tartottunk, de azt egy vár kápolnájában (és befértek a vendégek, máig se értem, hogyan).
A zenét igazából poénnak szántuk volna a bevonuláshoz, mert ilyen hülyék is tudunk lenni, de így ott megvolt az áhítat (hehhhe), ezt meg elénekeltem, amikor elrabolták a férjem, így váltottam ki.

Balance Of Power 2009.06.11. 11:18:36

@Magenta: A parok osszeadasa nem egy szolgaltatas az Onkormanyzat reszerol, penzert? Akkor meg nem olyan zene es egyebek vannak, amit en akarok?
Mondjuk a var kapolnaja es az anyakonyvvezeto ingyenes kiszallasa kozotti osszefuggest nem ertem.

indeus · http://kinema.blog.hu 2009.06.11. 11:24:07

E!

nekem tegnapelőtt volt az esküvőm.

1. eleve kedden volt
2. a polgármester irodájába préseltük be a szűk családot (cca 12 ember)
3. vacsora, anyósom (RISZPEKT!) cukrászsüteményeivel, viszont főételnek mindenki azt rendelt amit akart
4. thievery corporation: sweet tides volt a bevonuló zene
5. én fuvaroztam mindenkit félrészegen
6. nem táncolt senki
7. nem ipodról szólt a zene
8. nem voltak borítékok
+1 a vendéglőben félrészegen polgármesterNŐvel összetalálkozás, biznisszeskedés, összeismerkedés
: )

mégis mindenki jól érezte magát

cd-r 2009.06.11. 13:12:11

az ideális bevonulózene egyébként a napalm death - you suffer

ajánlanám régivágású romantikusoknak és _mindenkinek aki szereti_ :D

Magenta (törölt) 2009.06.11. 14:05:08

@Balance Of Power: Az ingyenes kiszállás azért lényeges, mert itt Pesten ez sokszor nem ingyenes, úgy hallottam. A várkápolna meg csak azért érdekes (nekem), mert el voltunk kenődve, hogy egy ronda teremben kell összeházasodni (de csak a felhajtásért nem akartunk templomban, az álszent lenne), így viszont megvolt a szép hely.

IndaMuncher 2009.06.12. 10:30:38

@indeus: Thievery Corporation? Állat. Most belegondolva azt tényleg egészen odaillő dal. :)

Ernoke 2009.06.12. 12:54:13

szerintem - főleg templomi esküvőhöz - a legjobb bevonulózene a closer (nine inch nails). waszlavik szerint is ez a világ legszebb szerelmes száma!

AgentO 2009.06.12. 22:13:30

:):) Nekünk, anyakönyvvezetői irodában, mert az volt ingyen, pénteken, csak négyen a két tanuval. Utána elmentünk ittunk egy pezsgőt cukrászdában, ökörködéssel, másnap szűk haveri kört meghívtuk táncos helyre, rendeltünk pizzát, sztkész. Utána leléptünk egy hétre hegyet mászni nászút címén, hazaérkezés után mondtuk el a szülőknek-rokonoknak a házasság tényét, persze tudni kell, hogy mindkettőnknek a második volt már:) Az első teljesen kimerítette a modoros jelzőt...

hátsó szándék 2009.06.13. 07:16:11

Az esküvő önmagában már modoros dolog, nem kell részletezni. (A házasság is, de ez más téma.)

Star wars zene? Legalább 3 haverom használta. Al Bundy? Többször is hallottam.

"Csak a szűk család volt ott" "Ketten meg a tanúk bementünk az anyakönyvezetőhöz" Gáz, sajnáltátok a lóvét, meg lusták voltatok szervezni.

Alapigazság viszont: a nők túlértékelik a jelentőségét. Saját "párom", aki pedig intelligens nő, jó stíluérzékkel, "élete legszebb napja, a női lét kiteljesedése" megnevezéssel illette. Mondtam neki: drágám, ezt magad sem gondolod komolyan.

Értelmes férfiembernek egy esküvő nem okozhat örömet.

Javaslat: legyen modoros legény/leánybúcsú, sőt, modoros temetés rovat is!

hátsó szándék 2009.06.13. 07:19:36

@anyamadár: külföldihez hozzámenni: MODOROS!

cd-r 2009.06.13. 10:40:54

@hátsó szándék: így van. esküvő/lagzi=gáz, csak a nőknek fontos, épeszű férfi max túlesik rajta. be kell tiltani. :D

cd-r 2009.06.13. 10:47:18

@hátsó szándék: "élete legszebb napja, a női lét kiteljesedése" bocs de ez meg egy hamisítatlan picsaduma, értékeld át az asszony intelligenciáját :D

hátsó szándék 2009.06.13. 10:50:38

@cd-r: hát igen, magam is meglepődtem rajta.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.06.15. 07:26:18

@hátsó szándék: a férjem nem külföldi. Csak a legjobb barátja (tanúja), de ez is MODOROS. Tudom :)))

sickofitall 2009.06.27. 10:37:55

@cd-r: mélyen egyetértek veled testvér. Abban a nótában minden benne van, nemcsak az esküvőről, hanem az életről is.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.10.30. 21:07:32

Fekete autó vagy hintó? Egy esküvőre? Még azt hiszik, temetési kocsi, azon is szokott virágdísz lenni...

Új/régi/kölcsönvett/kék baromság. Grrrr.

Sminkes? Nekem semmiféle idegen ne matasson a szemem körül, tudok magamnak is sminkelni.

Lohengrin-zene: gyűlölöm. A darabot is az idióta cselekményével, de ezt az elcsépelt szart különösen.

Raccsolós papot akarok, mint a Princess Bride-ban! :D (Valójában nem akarok papot, a templomi esküvő unalmas, hosszú és jegyesoktatásra kell járni, ahol egy cölibátusban élő faszi próbálja elmagyarázni neked, hogyan neveld a gyerekeidet.)

Vőfély a közelembe se jöjjön.

És nem fogom a sose látott harmadunokatestvért meghívni. Két-három tucat rokon az, akiket rendszeresen látok, plusz néhány barát és kolléga. Francnak több száz ember oda, az unatkozó kölykeikkel meg a részeges nagybácsikkal.

Modor Hunter 2011.07.05. 22:30:48

és az mennyire modoros, hogy a hálivúdi álompár egy csendes kis szigeten, szűk baráti körben, a nyilvánosság teljes kizárásával tartotta esküvőjét? semmi flanc, semmi média!PHÖ!
süti beállítások módosítása