-Csá gangszta, mi a pálya?
-Csákó! ..azt a csajt nézzed a hét ából... ás, ugye?
-Ja, a Bumszer Olgi. De megbasznám, kár, hogy még nem vagyok teljesen ivarérett. Milyen óráink lesznek ma? Muterom pakolt ma.
-A ruhát is ő készíti még, mi?
-Hagyjál már, köcsög! Na muta.
-Első óra irodalom Zsuzsással.
-Rohadalom, de utálom.
-Második biosz Tecással.
-Harmadik angol Icással.
-Nem tanultam semmit, de utálom.
-Aztán számtekk Feribával.
-Az jó, ott csak netezés van.
-És az ötödik kornyika Tecással... de utálom.
-Én is de utálom! Mi értelme ennek a sok szarságnak? Matek, biosz, kémia, föci, szar az összes.
-Szerintem is, de a matekkal nem értek egyet - az egyetlen, ami tényleg hasznos. Mert megtanít kombinálni, logikusan gondolkodni. Az agynak is kell egyszerűen a torna, másképpen ellustul. És nem is olyan nehéz amúgy, csak mindenki retteg tőle és bepánikol: csak begyakorlod a megoldóképleteket meg pár azonosságot, és akkor menni fog a többi feladat is.
-Igen, ez mondjuk tényleg igaz. De az ilyen készségtárgyakat, mint az ének-zene, rajz, testnevelés - azonnal beszüntetném, mert nemzetgazdasági szempontból tökéletesen haszontalan az összes. Persze, roppant művelt leszel, ha ismered Szarasztró áriáját, a Samuel Goldberg és Schmülét vagy a Jászkunsági gyerek vagyokat, de egyszerűen nem engedheti meg magának az ország, hogy ilyen sokoldalú, minden művészetben jártas embereket neveljen ki. Ez luxus.
-Pontosan. Amerikában azt se tudják, hogy a szomszéd államnak mi a fővárosa, nemhogy Kanadáét. De mégis sikeres az ország, mert felismerték, hogy a tehetségre kell építeni, és azt fejleszteni, amiben a gyerek jó. Ha a sportokban jó, akkor azt - ha a töriben, akkor azt - ha meg űrkutató akar lenni, akkor arra hasalnak rá. Nem rabolják az idejét kémiával meg fizikával, mert sose fogja hasznát venni, teljesen felesleges tárgyak.
-Evvel azért nem értek teljesen egyet, mert anyukám régi fizikatanárja is folyton azt hajtogatta nekik, hogy "Tanulhattok bármit gyermekeim, de az egyetlen tantárgy, ami a vécére is el fog kísérni, az a fizika!"
-Tipikus szakbarbár, a biológiatanár is mondhatta volna ugyanezt, de kábé bárki. Szóval visszatérve, én gyökeresen átalakítanám az oktatási rendszerünket, hogy versenyképes fiatalokat neveljenek ki, mire mi végzünk. Már alsóban, növelt óraszámban el kell kezdeni az angol üzleti nyelv, a közgazdasági és számviteli alapok, pénzügyi alapok, döntési technikák és a tevékenységmenedzsment tantárgyak oktatását - ezt kiegészítve a lineáris algebra, valószínűségszámítás és statisztika tárgyakkal, számítógépes modellekkel. Ha ne húzunk bele, évszázados lemaradásba kerülünk Európával, de Indiával szemben is. Az agyelszívás fogalma meg ugye nem ismeretlen. És szerintem elvárható lenne egy olyan progresszív, modern gondolkodású párt is a kormányban, akik az érettségivel legalább ECDL-t, középfokú angol nyelvvizsgát és jogosítványt adnak a diákok kezébe.
-Hát igen. Az a baj, hogy manapság már az érettségivel kitörölheted a seggedet - ma egy diploma ér annyit talán, mint régebben egy érettségi. És sajnos egyre kevesebb a jó szakember, mert a szakmunkásképzést is ellehetetlenítették, leépítették. Elrobog mellettünk az egész kontinens, mi meg még mindig az évszámok, versek magoltatásánál, szolmizálásnál tartunk - egy szégyen ez a rég elavult, korszerűtlen, poroszos tanterv. Na jól van, kellett készülni valamivel rohadalomból? A jövő órára kell csak azt a Balassi-végbelieket megtanulni? Vagy most lesz az a röpdoga? Leckét lemásolhatom?
-Nem. Szorgalmiból mostanra is lehetett, de tudodmikor! Há pöööö...
-Hé Bumszer! Azt mondta rád a Roli, hogy szeret!
-A faszt mondtam, utálom! Nehogy elhidd!
blur7 2011.09.26. 07:07:01
mrbateman 2011.09.26. 07:52:44
"- Tudod Csucsukám nincs koncepció az a baj, ezért aztán futószalagon gyártjuk a selejtet, nagyvonalúan eltekintve a végeredménytől!" (így többes számban, mintegy érzékeltetve, h. ő állampolgárként a közoktatás mint olyan megrendelője)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.26. 08:00:11
2011.09.26. 10:08:41
A régiek valhogy tudták, na meg a dánok meg e finnek is, hogy csak művelt emberekkel lehet egy társadalomnak valamit kezdeni.
noirp 2011.09.26. 11:04:52
:)
Bandibacsi34 2011.09.26. 11:21:51
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 11:29:16
A gazdaságra kell koncentrálni, mert CSAK az a lényeg, aki ilyen hobbi területeken akkar bohóckodni, mint a társadalom tudományok, bölcsészettudományok, az majd foglalkozik vele a saját pénzével, szabadidejével gazdálkodva.
A gazdaság meg úgy működik, hogy tervezünk valamit, megcsináljuk, majd eladjuk. A pénzt pedig a munka/termék PIACI értékét figyelembevéve osztjuk el egy nagyon egyszerű elv alapján.
- Tervezés. Legtöbbet a mérnök kapnak, hiszen ők terveznek meg mindent, ők az egész gazdaság mozgatórugói. Óriási felelőség nyomja a válukat. Gonduljunk csak arra, hogy ha egy híd tervezése közben egy tizedesvessző arrébb csúszik pindurit, akkor terheléspróbára már nincs is szűkség.
- Gyártás. A melósok kapják a legkevesebbet, az ő munkájukat BÁRMELYIK mérnök el tudná végezni egy kéthónapos átképzés után. Ráadásul belőlük SOK van, tehát a piac törvényei alapján értéktelenebbek a mérnököknél. Az ő fizetésük a mindenkori minimálbér, amiből ugyan LEHETETLEN megélni, de ezek az emberek EGYTŐL-EGYIG feketén fusizgatnak valamit szabadidejükben, ne sajnáljuk őket.
- Eladás. Gazdasági szakemberek végzik ezt a feladatot, nekik sem árt tisztába lenniük a tizedesvesszők helyes pozicionálásával, idegen nyelveket kell tudniuk, piaci viszonyokat vizsgálnijuk. Ez első látásra legalább olyan bonyolultnak tűnik, mint a mérnöki hivatás, de ne feledjük el, ezt a funkciót hagyományosan a zsidók töltik be egy társadalomban. Ők meg GENETIKUSAN értenek a pénzügyekhez, meg hát a bőrük alatt is az van, nyilván. Tehát a munkásoknál több, a mérnököknél kevesebb egomi látkép jár nekik.
Ennek, és CSAK ENNEK fényében érdemes oktatáspolitikát idolgozni.
mrbateman 2011.09.26. 11:43:26
na látom csak ragadt rád valami az egykulcsos adó társadalmi vitája kapcsán!:-)
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 11:50:37
Nadiposzi (törölt) 2011.09.26. 12:08:33
Javasolnám a fentebbi csoportok (mérnök, munkás, stb.) megjelölését a görög abc betűivel. A nyomi gammáknál az óvodai színes gyurmát is megspórolhatjuk, hiszen ők úgyis utcaseprők vagy prostituáltak lesznek, fizikai adottságaik függvényében, kár lenne erőforrásokat pazarolni az oktatásukra.
escargot 2011.09.26. 12:15:33
Igaz, ez felesleges komplexitás, vagyis érdemesebb előre osztályozni. Viszont ez felveti a kérdést: vajon az osztályozó bizottság tagjait szükséges-e a legjobban megfizetni, vagy bízzuk őket a mellékesre? :)
Styxx 2011.09.26. 12:19:27
Ez mekkora! Eszterem, borogass!
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.26. 12:50:51
@KürtiT (Tromb74): még annyit tennék hozzá, hogy a köcsög informatikusokat is el kellene helyezni a táplálékláncban, valahol a hidegburkoló alá, elvégre ők csak megnyomnak valamit aztán lesz belőle valami, a 8 éves pistike is képes erre, fel is törte a NASA vagy az APEH vagy minek a hoMlapját...
Styxx 2011.09.26. 13:11:37
Esztered a legcoolabb mém, amit Komló és vidéke adott a webkettes patkányoknak Páva Zoltán rendhagyó Tollert búcsúztató halotti beszéde óta. (Különös tekintettel a: "komlói vagyok, de nem komcsi" intróra)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.26. 13:18:09
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 13:22:37
@escargot: A születés utáni szortírozás a következő lépés. Mint tudjuk, minden reform lépésekből áll. Egyet előre, kettőt hátra.
A Nagy Terv LÉNYEGÉBEN már ki van dolgozva, néhány APRÓBB simítás után, a holnaputáni sajtótájékoztatón minden részletére fény derül. Azt előre megmondhatom, hogy adó emelés az nem lesz. Bevezetünk egy új, ideiglenes HOZZÁJÁRULÁST, amit a nem gyermeknemzés céljából létesített szexuális együttlétek esetén fogunk beszedni. Már most leszögezhetem, hogy SENKI nem fog rosszabbul járni, de ha mégis, akkor úgy kompenzáljuk, hogy legalább az itt látható excel oszlop alján az jöjjön ki, hogy jól járt.
mrbateman 2011.09.26. 13:25:53
Na és Tribuszerné?
Hát én már szart érek? (kérdezi magától az előzetesben ülve, a hideg betonpadlón modorost olvasva)
Styxx 2011.09.26. 13:31:31
Jogos.
Klapka Zálogház reklám-reloded:
"Tribuszer Zoltánné Aranyosi Margit vagyok Komlóról. Kedvenc blogom a Modoros!"
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 13:38:23
A szerződéseknek akkorának kell lenniük mint egy söralátét, hogy mindenki értse, és ki is tudja tölteni. A szerződő felek azonosítóján, és a szerződés meg kötésének tényén semmit nem kell rögzíteniük. A vitás kérdésekben egyszerű kockadobással lehetne dönteni, a vesztesé a perköltség. Ha valakinek nem tetszik az eredmény, egy nokiás doboznyi tízezressel fellebezhetne a döntés (dobás) ellen. Az igen csak leegyszerűsödött bíróság a nokiás doboz tömöttsége alapján döntene az újra dobásról, vagy további "papírokat" kérne be a fellebezőtől.
mrbateman 2011.09.26. 13:47:30
Ilyent nem mondanak...az excel az már túl konkrét, elveszti az egész az ünnepélyes, fennkölt dagályát...hogyisne, mint valami senior key account manager a Bitumexnél.:-)
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 14:01:53
Styxx 2011.09.26. 14:08:40
Az ügyvédkedésnek vége, gyünnek a jog-gépek, de még lehet 100 jó évünk, használjuk ki.
es.hu/zodi_zsolt;tenyleg_veguk_az_ugyvedeknek;2011-09-21.html
escargot 2011.09.26. 14:14:29
2011.09.26. 14:19:04
A 90 es évek végén hallottam, amit a fodrászom arról beszélget, hogy végül is nem tudja kiengedni a gyereket Castelbe, alapítványi iskolába, mert a 30 ezere tandíjat mág kifizetné, de ott a formaruha, a zsebpénz és az egyéb költésgek.
Ez 90-ben, és nem a milliomosok, csak egy fodrász, a barátnője lánya már oda járt.
Amikor itthon Demszkyt Üldözte a rendszer a lánya svájci internátusban tanult. Mindenki tudta hogy a felső 10 ezer, beleérteve a pártvezetőket egyházi iskolába járatta a gyereket, nem volt ám az ingyen.
Akkor most miért kell úgy csinálni, mintha fontos volna az oktatás, akinek fontos, az úgy is tesz érte, akinek meg nem az úgyis leszarja, meggebedhet az iskola a pedagógus, és hoffmann Rózsa is.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.26. 14:31:44
2011.09.26. 14:40:08
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 14:50:07
Másik előnye, hogy hosszútávon se kell tartani politikai fordulattól. Mert a potenciális okoskodók pont abból a rétegből kerülnek ki, akiknek ez nem érdeke.
Styxx 2011.09.26. 14:52:29
Pokol Béla, ki más?
Az egyszerű, közérthető fogalmazás Maradonája duettben is verhetetlen:
ODORICS FERENC – POKOL BÉLA
Vázlat a (szép)irodalom és a(z irodalom)tudomány
professzionális intézményrendszereinek
egybevetéséhez
"Kommunikálni pedig
csak a kommunikáció képes."
(Niklas Luhmann)
www.lib.jgytf.u-szeged.hu/folyoiratok/tiszataj/01-10/papp.pdf
blur7 2011.09.26. 14:57:48
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.26. 15:01:59
KürtiT (Tromb74) 2011.09.26. 15:12:07
Styxx 2011.09.26. 15:19:16
Azt, hogy "Hull a hó." Kb három A4-esen foglalná össze, de no para, mindez egyetlen körmondat.
@Professor Pizka:
Elég csak Pokol Bélát, a többi 599 Grosschmid Béni felejtős.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.26. 15:21:44
raerunk.blog.hu/2010/08/18/univerzalis_jogi_mu
Nadiposzi (törölt) 2011.09.26. 15:37:08
:DDDD
Lábjegyzetben a szabolcsi zsinatra (1092) való hivatkozással.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.26. 15:41:32
aribeth 2011.09.26. 16:30:03
Ó, az a drága ember.
www.youtube.com/watch?v=Ipgmg05VVAg
Meg az alma.
www.youtube.com/watch?v=_MOtX203WdI
mrbateman 2011.09.26. 16:47:05
Kijjezapicsa?
Rég hallottam bárkit is ilyen gyönyörűen tótul beszélni.
aribeth 2011.09.26. 16:49:13
A szekrényből, a vezetéknévből és a stílusból ítélve a mester lánya.
blur7 2011.09.26. 16:53:55
Lenry 2011.09.26. 17:59:29
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.26. 18:14:33
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.09.26. 19:00:11
40 fős osztályok? aha, biztosan az a jó. mivel evidens, hogy ha valaki hét éves, akkor csak egy szinten lehet a többi hétévessel. mindenki egyforma, nem?
Lenry 2011.09.26. 19:10:02
úgy látom a Dél-Alföldig nem ért el ez a szokás :)
A Tyne folyó déli partja 2011.09.26. 19:47:00
killercsiga 2011.09.26. 19:52:41
jelentem a Dél-Alföldig igenis elért a szokás, mi használtuk
ja, és persze használtuk a középső rész okfejtéseit is, aztán persze ezt kinövi az ember...
A Tyne folyó déli partja 2011.09.26. 20:29:04
2011.09.26. 20:30:11
2011.09.26. 23:15:51
Az anyám iskolába menet közölte velem, hogy nem az a keresztnevem, ahogy eddig mindenki szólított, hanem a úgy hivnak ahogy őt is.
Nekem a 8 év egy rémálom volt. Nem tudom hogy végeztem el az áltlánost, szerencsére megtanultam olvasni, és egyszer elvittek egy könyvtárban is. (anyám nem nagyon örült, ha megbontom a könyves polcot, mert akkor nem álltak egyenesen a könyvek, meg egyébként is tönkre mennek az olvasásban)
Szóval úgy lehetett kibírni, hogy a pad alatt olvastam, ha meg nem lehetett, akkor a tankönyvet a padon, sajna az irodalom könyvvel már októberre végeztem, töri még so so, csak utána jött a többi.
Én úgy utálom az egész mocskos iskolarendszert ahogy van. Gyermek nyomorító, utólsó posvány, a tanerők 99% a pedofilnál is rosszabb, mert az legalább szereti a gyereket.
Egyszer egy előadáshoz egy iskolában béreltem termet. Az az igénytelen mocskos környezet, a kosz, a mocsok, a tele ragasztgatott falak, azok a bútorok, székek. Azokat ületeném oda büntiből akik ezt a kinzó eszközt szék helyett megvették.(ja, a mikolci Földesről beszélek).
Még végig szenvedtem szülőként egy pár iskolát és középiskolát, kollégiumot és diákotthont, tudom mit beszélek.Tehát a helyzet egy generációval sem lett jobb.
Egyszer bementem e gyereket elkérni, de gondoltam jobb ha megebédel a napköziben, megvárom. Nem akarta megenni, én meg hogy bizonyítsam, hogy jó az, belekóstoltam, de azonnal ki is köptem. Undorító moslékszagú valami leves, és hasonló ízű hideg tészta. Az ésanyjával kellene megetetni azt a szart, amit ott adtak. Megalázó, ahogy a gyerekkekel bántak, mert aki ezt a moslékot szégyen érzet nélkül kitállalja az mindenre képes, és ez csak a jéghegy csúcsa.
Nem sorolom a példákat tovább. Csak hálát adok, hogy már nincs iskolás gyerekem, és az iskolát maradandó károsodás nélkül megúszták.
Ehhez képes az az iskola amit Táncsics megír a Gyermekévekben az maga lehetett a paradicsom.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.27. 07:43:56
Egyébként iskola és iskola között óriási különbségek tudnak lenni. Én jártam nagyon szarba (Pest megyei falu) és nagyon jóba (Újlipótváros) is. Alapvetően nekem inkább pozitív a mérleg.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.27. 08:06:30
Tatu Monk 2011.09.27. 14:13:19