Ez mind a tiéd lehet

2011/04/29. - írta: Modor Tibi

Rádszól a reklám - "ma megkaphatod"

Szinte ajándék - ez a dolog

/Első Emelet - Amerika/

 

Itt sorakoznak a gyönyörűségek, és igen! Ez mind a tiéd lehet, azonnal... még pénz se kell hozzá, tessék. Ráér. Kifizeted majd szépen, havonta, ahogy csak tudod. 0%-os önrésszel, ahogy gondolod. Látsz abban valami kis logikai buktatót, hogy ha eddig nem voltál képes összegyűjteni a felét sem, akkor majd hogy fogod törleszteni?

Ugyan már, kérlek. Így legalább rá leszek kényszerítve. Amúgy csak elbasznám a pénzt, kifolyik a kezem közül.

Digitális-tükörreflexes fényképezőgépek, ilyen van a Maciéknak is. Kurva jó ez a szinti, hatalmas programok vannak benne. El tudnék rajta pötyögni esténként. Kéne egy nagyobb monitor is, hallod. Megy még a régi, de már nagyon kehes meg sok helyet foglal. Nem lehet neki sok hátra. Odaadjuk majd Anyáéknak, jó lesz az. Fasza kis gépet rakunk össze nekik. Most már komolyan elkezdtem nézelődni. Kicsi a képernyője, tudod. Elég komoly Excel-táblákkal dolgozom, meg sok filmet is nézek amúgy, játszom - egy ilyen fasza szélesvásznú kéne, minimum 20 colos, HD-s. Tévének is fain lenne akkor már, érted.

Mondjuk tévéből is új kéne. Na nem mintha a régi nem működne, de azért eléggé pixelesek a filmeim, meg hát már lassan 7-8 éves, egy ilyen harminckilós monstrum. Nem szabad felhalmozni a tárgyakat, a skandinávok például háromévenként az egész lakást kipucolják, de az utolsó szögig kibasznak mindent. A bútorokat, könyveket, faszom díszeket, klumpertet, mindent. Szóval kellene egy ilyen 40-42 colos kis csoda, végre lenne hely a nappaliban, aztán mehetne rajta a meccs vagy a Ben Hur - amúgy a filmtörténetben azóta se csináltak annál jobb filmet, na jó, max. a James Cameron -, de tudna fogadni USB-t meg divx-et, és simán az otthoni hálóra is fel tudna csatlakozni, mekkora lenne már. Nem kellene folyton a kábelekkel baszódni. Meg esetleg egy kivetítő. Ha megkíméled, több évig bírja az izzó, utána meg rendelsz az eBayről, ennyit ki lehet bírni. Figyelj, ha kiszámolod, hogy mennyibe kerülne, ha naponta kétszer elmennél moziba, akkor alig egy év alatt behozza az árát, bőven. 

Egy új lakás... a Jozsóéknak annyira gyönyörű az a Magnólia ligetes, teraszos házuk... elférnének a gyerekek, nyaralni se nagyon kéne menni, hiszen ott van a gyönyörű park meg a nagy erkély... vagy egy saját ház, életem álma lenne egy olyan!

 

Az igazi, klasszikus Fogyasztó. Újra és újra át akarja érezni a megszerzéskor, birtokba vételkor jelentkező izgalmat, kielégülést, megnyugvást. Valahol megpillantja - ez lehet akár kedvenc barkács- elektronikai áruháza vagy az internet, de bizony az esetek többségében valamelyik ismerősénél jön rá, hogy neki is kell egy ilyen - bármi áron. Egy ilyen, de ennél eggyel jobb és újabb. Irigység, mohóság!

Rákészül, felkészül. Szakirodalom, fórumok, árversenyeztető adatbázisok, magyar és külföldi online piacok, informálódás az összes lehetséges feltételről, vám- és áfaügyletről, logisztikáról, kockázatról. Ő már rég kinézte és eldöntötte, de mégis, látszólag tanácsot kér. Persze megerősítés kéne neki. Megkérdezi a hozzáértő ismerőst - általában csak úgy puhatolózva, hogy mit tud az adott termékről -, az akár azonnal le is húzhatja a kiszemelt tárgyat. Nem baj, neki akkor is az lesz. Vagy talán a csúcsmodellre már nincs pénze. Mindegy - azok úgyis gyorsabban vesztenek az értékükből!

Bedobozolják, elhozza, kiszállítják. Az új, gyűretlen szatyor, a hullámpapírba agyoncsomagolt, csikorgós hungarocellbe, pukkanós fóliába gondosan beágyazott valami - már az Övé. Vadonatúj illat, minden érintetlen. Tartozékok, egy szett elem, USB-kábel, töltő, telepítőlemez, többnyelvű felhasználói kézikönyv (vigyázz, csillogós-ujjvágós papír!) - az üzembe helyezés izgalmas percei. Gyönyörködés benne minden irányból, fényképek készítése, határtalan boldogság.

Lehet ez bármi. Korszaktól függően új PDA, telefon (igazi suttyóknál volt mindig megfigyelhető jelenség a mobilok két-háromhavi cserélgetése), PC, mp3-lejátszó, digitális fényképező, GPS, laptop, táblagép, autó, lakás, ház.

Mert persze kompromisszumot kell kötni a végén.

A Fogyasztónak ugyanis nem lesz arra pénze, hogy egyszerre minden elvárásnak megfeleljen a kiszemelt áru, így néha teljesen abnormális módon hárítja egyesek értetlenkedését. Ő már tudja, hogy szar vásárt csinált, de ezt nem szereti folyton tudatosítani saját magában - és főleg azt nem szereti, ha ezt mások is látják.

-Szép teló. Figyelj már, az nem zavar, hogy ennek a típusnak 2 óra alatt lemeríti a 3g az akksiját?

-Te, nem nagyon. Használom én azt a 3g-t? Leveszem EDGE-re, meg hát most nem nagy cucc egy USB-töltőt magammal cipelni, már mindenhol van számítógép. Amúgy netre nem is fizettem elő - otthon van internetem, a melóhelyen szintén, akkor útközben hadd ne kelljen már neteznem, bassza meg. Hát nem? Ha meg mégis, akkor majd gyorsan felhívlak téged.

-Azt nézem, hogy nem hoznak ki rá a 2.0-snál frissebb oprendszert, kár...

-Ezen még mindig 1.5-ös van. És minden tökéletesen működik. Jó, tethering meg a multitouch nem, de nem is hiányzik igazán.

 

-Gyönyörű ez a kis gyorsasági paripa - de mi van, ha esetleg egynél több utasod lenne vagy szállítani kell ezt-azt? Előfordult régebben, amíg megvolt a Szvift.

-Mikor van nekem egynél több utasom szerinted? Majd mennek taxival. A szállításokhoz majd elkérem a cégtől a Transitot, ez a minimum.

-És hogy hajtasz be az utcába, nem félted a földúton?

-Ja, hát két utcával arrébb rakom le a Fickert Józsiék kertjében - igaz, csak reggel 6-7 meg este 7-8 között tudom ki- behozni a motrot, de szinte mindig akkor jövök-megyek úgyis. Ha mégse jönne össze, taxival vagy söfórszolgálattal megoldom, annyira nem drága. Meg hát úgyse dohányzom, úgyse iszom.

-És nem túl veszélyes egy ilyen motor? Buksz vagy ütközöl, nem véd semmi, érted...

-Hát aki hülye, az ne menjen forgalomba, én azt mondom. Ésszel kell ezt csinálni. Meg ha borulsz meg baleset van, ott már úgyis mindegy - motor vagy autó...

 

-Imádom Pilisszentkeresztet meg az egész környéket, de nem gázos kicsit innen bejárni Cinkotára?

-Te, röhögni fogsz: nem. Nekem megéri ötkor kelni, hogy beérjek. A busszal ott vagyok sitty-sutty Szentendrén, onnan a HÉV alig több mint félóra a Batyuig, ott a metró percek letesz az Örsön, onnan meg a másik HÉV-vel alig negyedóra az egész.

-És ha esetleg bulizni mennétek néha?

-Hát, az igazság az, hogy egyre ritkábban megyünk bulizni Katával. Így legalább garantált, hogy többet tudunk majd félrerakni, hihi. Ha meg mégis mennénk, akkor mindig meg tudjuk oldani Muteréknál vagy mondjuk nálatok a románulást. Meg hát Szentendréig is van éjszakai, onnan meg a takker 1-2 ezresből kijön.

 

-Figyelj már, királyul néz ki ez a táblagép, de konkrétan mire is használod?

-Micsoda kérdés. Nagyon hasznos kis szerkezet. Namost egy laptopot magammal cipelni állandóan az elég nehézkes, ráadásul csak pár óráig bírja egy feltöltéssel. A telefonom kijelzőjén másfelől nem élvezhetőek igazán az oldalak, gépelni nem is lehet - az csak egy szükségmegoldás. Egy tablet viszont tökéletesen áthidaló megoldás a magamfajta kis izgága örökmozgónak!


 

Posztajánló

3 perc a napon, és bőrrák. Ha nincs UV-szűrős strandpapucsod, elszárad a lábad. Fullra.

Idén megint Horváthba megyünk a párommal. A párom foglalta. Ismered a páromat? Nem? Hiba...

Hartayblog: Mondatok, melyeket nem szívesen hallunk, ha jön a nyár

131 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.04.29. 12:47:48

@antiszociális exlúzer: de há' mé', villant a beépített vaku, vagy nem?! Oszt mégse' láccik. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.04.29. 12:50:54

@Tromb74: drága jó waltham tévém két éve mondta fel a szolgálatot, pedig anno a Colortron 400-at váltotta a családban, valamikor a rendszerváltás környékén. Nyugdíjba ment a mester, aki addig kétévente "sorkimenő transzformátort" cserélt rajta (2500 Ft). A boltban nem árultak már nagytévét. (A teszkóban az utolsó, sérült darab volt egy benga nagy panasonic sarkított képcsővel, de már ütött-kopott volt, pedig az negyvenezer lett volna, amit én egy tévéért racionális árnak tartok) Így lett lapos Samsung tévé, HD ready képességgel.

bőrmók 2011.04.29. 13:10:21

-Megvettél egy ilyen agyonhasznált szar bringát hetven rongyért?
-Nem vágod, mi? Ezt nem lopják el. Ugyanis nem látszik rajta, hogy 50 rongy volt, hoppá! De te csak vegyél Shimano Titanium CX-et, megsúgom, hogy csak egyszer fogod kikötni.

Ngelina 2011.04.29. 13:12:16

@Tromb74: hát, az általad leírt szitunál csak egy kellemetlenebb van, az "Ajándék Ló". Ismerek olyat akinek a szülei az illető napi szintű tiltakozásai ellenére eccerűen vettek egyet és egyszer csak kopogtatott egy családi barát az ajtón, hogy hogyvagytokIlonkám, hoztuk a tv-t Bivalycicnádról...még amellett is, hogy nem volt rossz az áru de magától az illető valszeg nem ilyet vett volna.
Az ilyen ajándékálcába rejtett erőszakos zsarolós- tukmálásnál nincs rosszabb sztem.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.04.29. 13:20:51

@Professor Pizka:
én is normál tévét akartam, merthogy a régi meghalt, és nem volt alkatrész
És nem, sehogysem tudtam olyat venni, csak ilyen laposak voltak csilliárdért.
Hát így lett samsungom nekem is.

bőrmók 2011.04.29. 13:22:03

@Tromb74: nemtom, csak kamu akart lenni :)

-De bazmeg. Vettél egy horgászbotot hetvenezerért, mikor nem is horgászol, és nincs semmi pénzed, csak adósságaid?
-Figyelj. Lehet azt csinálni, hogy spórolok, nem veszek semmit, és, hányan csinálják ezt, hm? Aztán feldobják a talpukat úgy hogy nem csináltak semmit egész életükben, mert csak güriztek meg spóroltak, hát kösz, én nem állok be ezek közé.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.04.29. 13:23:30

@Takony_fősámán: már hozzák Németországból a Sachsot tízé' :-)

Mr. Ligthman 2011.04.29. 13:26:16

@Mitya Ivanov: Teljesen igaz. Ha azt mondanám, hogy én nem vagyok olyan, aki így viselkedik, hazudnék.
Én is vettem nem kevés dolgot butaságból. A megfelelni vágyás ősi ösztön.
Idővel tudatosabb lettem, de mindig fogok olyat vásárolni, amire igazából nincs szükségem, csak ritkábban. Bánatomban, hirtelen felindulásból, büszkeségből. Gyarló vagyok, de legalább belátom. Ez a gyógyuláshoz vezető út, nem?

A Tyne folyó déli partja 2011.04.29. 13:30:10

@Mitya Ivanov: miért égő? nekem egy totál alap telefonom van, nem tud semmit, csak telefonálni, sms-ezni, ébreszteni. másra nem is kell. leszarom, ki mit gondol róla. egyébként, még soha senki nem szólt rá semmit. ja, de a volt kollégám, de ő is poénból.

amúgy, én eléggé a fogyasztás ellentétje vagyok, simán lebeszélem magam cuccokról, hogy ez nekem mégse kell...de nem túl jó módszer, mert ha tényleg tönkremegy valami, akkor meg ott állok, mondjuk csizma nélkül télvíz idején. igyekszem leszoktatni magam róla.
és nem mondom, hogy nincs semmi felesleges dolgom, de azért nem jellemző.

Mitya Ivanov 2011.04.29. 13:33:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): azért égő, mert összevissza van törve. Ha jól számolom, akkor 7 éve használtam sokszor leejtettem stb.
(figyelitek, hogy lelkifurdalásom csillapítása miatt most is azt bizonygatom, hogy már muszáj volt lecserélni?:)

bőrmók 2011.04.29. 13:36:04

Az első PC-met úgy vettem meg, hogy először a monitorszűrőt szereztem be hozzá, hogy aztán muszáj legyen gépet venni hozzá. Aztán mégsem vettem meg a gépet rögtön, hanem még először csak a monitort, mert a gépre még mindig nem volt pénzem. Ráraktam a monitorszűrőt, és ott állt az asztalon, tök örültem. Ezek után viszont tényleg kénytelen voltam összeszedni a gépre valót :)

2011.04.29. 13:47:01

Az ilyen fogyasztókat lehet aztán hergelni a vásárlás után, még ha valóban jó boltot is csináltak, a "ha még x forintot hozzádobsz" szöveggel:

„- Mutasd csak… Nem mondod, hogy most vetted? Három hét múlva kifut ez a modell, erről harsog a gsmőrület pont hu, szóval a gyártói száportot felejtsd el. Mennyi volt? ...Hűségnyilatkozat a kékvirágosnál? Rögtön leszopom magam… Ha két hétvégén nem mész sörözni, és inkább még egy tízest hozzádobsz, bármelyik sarki gsm-sopba intézhettél volna két klasszéval komolyabb modellt ugyanebből, függetlent persze, ami már a GPS-t is tudja. De hát ahogy érzed…”

2011.04.29. 13:56:26

Én ritkán veszek valamit, ami nem feltétlenül szükséges, előtte vívódok a vásárláson, aztán ha megvettem, bánkódok, hogy kidobtam a pénzt az ablakon:)

2011.04.29. 13:59:18

@Professor Pizka: Tudod ez olyan, mint hogy imádom az édességet, de amikor egy cukrászdában dolgoztam 10 kilót fogytam.

Ha látod ezeket a cuccokat a saját helyükön akkor már egyáltalán nem érdekes, a lomiban még érdekes lehet, de ha a 10 lakásban látod ugyan azt a borzsasztóan giccses susut, akkor már émelyegsz tőle.

@Tromb74: Túl az ötvenen csupán egyetlen 1x vettem új tévét, egy junosztyot, azóta mindig valami lomis vackot (mert csak ott volt olyan nagyképernyő amit meg tudtam fizetni) most semmilyen nincs.

A multkor szervízben volt a laptopom, itt a szobában van egy kistévé, bekapcsoltam, hangot le, be a rádiót és ment a Kossuth, úgy néztem a filmet, mert minek nézném német szinkronnal, amikor már úgy is láttam (szinte mindegyik filmet amit adnak, mert a fiam egy időben nagy letöltögető mániás volt, és a több ezer filmet sajnáltam kárbaveszni.)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.04.29. 14:12:04

a fight club elején ed norton mond egy jót a claim culture-ról, az pont idevág. fogyassz, herdálj, szenvedj. egy bizonyos blog.hus oldalnak is hasonló a jelmondata, ott az esetek 90%-a ilyen konzumidióták picsogásával van tele.

bőrmók 2011.04.29. 14:12:24

@Hadrian77: három napig azért kicsit örülsz, nem? Aztán már unod.

Szerintem az a szörnyű az egész vásárolgatósdiban, hogy az ember tényleg azt hiszi, hogy majd nem fogja rohadtul megunni azt amit vesz...

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 14:16:08

@Hadrian77: Az online boltok nagy segítség a vásárlás megelőzésére. Amire összehasonlítgatod a különböző lehetőségeket, addigra pont rádöbbensz, hogy kurvára nincs szükséged a cuccra.

@Frengi: Filmet egyébként is macerás tévén nézni, a reklámok miatt egy másfél órás film is elbassza az egész estét.

2011.04.29. 14:19:23

@Takony_fősámán: nem unom, megszokom és nem foglalkozom vele:)

@Tromb74: nekem anélkül is megvan a rádöbbenés:)

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 14:30:31

@Takony_fősámán: Azt az összefüggést kell felismerni, hogy azt nem unod meg, ami hosszútávon élményekkel ajándékoz meg.

Pl. Kerékpározni élmény, de a kerékpár önmagában nem az. Egy másfél millás bringán sem nagyobb feeling tekerni, mint egy nyocvanezresen.

Filmet nézni is jó dolog, de a filmnézés élményéhez nem sokat tesz hozzá, hogy egy geci nagy képernyőn nézed.

Internetezni is ugyanaz a feeling egy netbookon és egy MacBook Pro mögött ülve.

bőrmók 2011.04.29. 14:43:02

@Tromb74: Egy bizonyos szempontból azt is megunod. Van ugyanis az a fajta élmény, amit CSAK akkor kapsz meg, amikor veszel egy új cuccot.
Mi értelme lenne pl. DVD-n megvenni egy díszdobozos filmet, amit amúgy már háromszor láttál?

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 14:52:35

@Takony_fősámán: Igazából semmi értelme nincs:)
Persze mindenki elköveti ezt a hibát, én is. A DVD, korábban VHS díszdobozos verziója már ott megbukik, hogy az ember azért veszi meg őket, mert szertené hosszútávon birtokolni, megőrizni mint egy kincset (haha). Na, hát a VHS esetében már világos, hogy baszottul nem az örökkévalóságra tervezett formátum, a DVD/CD esetében is kezd derengeni, hogy az ebbe fektetett pénzt akár az ablakon is kiszórhatnánk.

Alvarez 2011.04.29. 14:53:02

Két módszerem van a felesleges vásárlás elkerülésére:
1. soha semmit nem veszek meg azonnal, impulzusvásárlás kilőve. 1-2 nap után már máshogy gondolok a csodakütyüre
2. mindig van néhány dolog, amit muszáj megvenni. Na ezeket tartogatom arra az esetre, ha már végképp nem bírok magammal és elönt a vásárlási kényszer

bőrmók 2011.04.29. 14:54:19

-Megvetted díszdobozban a trilógiát tizenöt rongyért? Nem te mondtad, hogy már unod, mert százszor láttad?

-Figyelj, kell az, nem árt ha ott figyel a polcomon, ha már ennyiszer láttam megérdemel ennyit, nem? Csak azért, mert te nem fizetsz a filmekért, érted.. meg aztán, később még kedvet kaphatok hozzá, és akkor csak le kell vennem a polcról, az olyan király fíling, tudoooooooood

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 15:02:53

@Takony_fősámán:Ez a trilógiázás, kicsit shop stoppos, nem? :)

- Ja, a Trilógia az más, az alap. Ott a helye a Biblia és a Tao the King mellet.
Bármikor jöhet egy szitu, leveszed a polcról, oda tekered az adekvát jelenethez és megvan a válasz. Érted.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.04.29. 15:29:50

@Takony_fősámán: igen! Legyen az embernek valami hobbija. Megérdemlem. Ennyi jár az embernek. Legalább nem iszom/dohányzom/nincs kocsim/kurvázom, stb.

bőrmók 2011.04.29. 15:33:35

@Modor Tibi: én jutalmazni szoktam magam. Ha sikerült egy vizsga, vagy csak ha mondtam valakinek egy kedveset, hát veszek valamit magamnak. Egy filmet, egy zacskó csipszet, akármit, hiszen ez igazából jelképes, szimbolista. A lényeg, hogy jutalmazza magát az ember, ne csak a nyúzás-húzás menjen egész nap.

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 15:34:39

@Modor Tibi: Szóval neked is megvan a Trilógia, mi? Vagy csak a Beatles összes miatt mented az irhádat?

bőrmók 2011.04.29. 15:46:18

@Tromb74: Azt a filmet nem láttam sajnos. De annyi jót hallani róla, hogy muszáj lesz megvennem. :)

IP-címvadászok kedvence 2011.04.29. 15:48:48

Ez is egy jó poszt, máskor is jelennek meg jó posztok, én azt az egyet nem értem még azóta se, amióta olvastam, hogy ha egy tudatlan idiótának a tudomására kell hozni, hogy Magyarország Közép-Európa (körzős példával, Csepel-szigetbe szúrva) az mi a faszomtól modorosság.
Ebben hibádzik csak a blog, ez pedig komoly gond, mert aki a saját országát nem akarja keleten tudni, ahol NINCS, az mi a rossebbtől lesz modoros, szerintem a posztolónak sincs fogalma. De baromi jól hangzott.

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 15:55:57

@IP-címvadászok kedvence: A Kelet-Európa nem egy mértani definició, hanem politikai. Egyiptom pl. Közel-Kelet annak ellenére, hogy...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.29. 15:56:42

Modoros Moldova-idézet: "A spórolás egyetlen elfogadható módja, ha többet keresünk, mint azelőtt"

Ars poeticám.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.04.29. 16:13:27

Aki hülye, az csak fizesse a hiteleket. Soha semmit nem vettem hitelre és nem is fogok.

Csomagban viszont a pukkanós fólia a legjobb! Hiába vagyok komoly, felnőtt nő, nem bírom megállni, hogy ne kezdjem pattogtatni.

Gulyáslikőr 2011.04.29. 16:17:09

Most őszintén, Nektek tényleg olyan nagy baj más konzumidiotizmusa? A vevőnek a szerzés, birtoklás öröme, nekünk poszt, hogy röhöghessünk rajta, meg valami gyéren újraosztott közjószág a félévente cserélt telefon ádóiból, munkahely másoknak, stb.. Szóval csak emelkedik az életminőség a fogyasztás bővülésével..

Egyébként, maradva az Apple-nél, a legjobb tényleg, az, mikor Steve J. kiáll, beremegteti a hangját (a hangulat, mint 33-ban a bírgártenben), majd közli, hogy a legújabb notebook procijának teljesítményét megemelték 3/1000 hertzzel (így a kihasználatlansága az átlag fogyasztó esetén már kb. 97%-os), majd miután már mindenki elélvezett, hozzáteszi, hogy az új iPhone szélesége 0,x mm, és ezzel 0,0000x mm-el újra ők a legvékonyabbak a piacon...szóval venni kell

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.04.29. 16:34:46

Tök égő, hogy SE P1i -m van...Egyszer elővettem a vonaton, micsoda megvető pillantásokat kaptam...Szemben ülő "suttyó" egyből előkapta a legújabb akármilyen csúcsmodellt. elkezdte mutogatni...Mondom neki, én ezt csak a pdf olvasó miatt vettem meg anno, azóta is tökéletesen megfelel. Válasz: az mi? Én: tudja a tiéd is biztos...De már az enyém gyengül, csak 3 napot megy. Ő: tényleg? az enyém max 1 nap!Így beszélgettünk vagy fél órát, szerintem sikerült meggyőznöm, hogy százezerért olyat vett (persze hitelre), amit a sarki gsm-ben 20k-ért utánadobnak...Sajnálom, szánalmas.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.04.29. 16:55:47

30 éves kor alatt volt hogy havonta cserélgettem a telefonokat, de fél évnél többet egy se birt ki nálam.
Aztán egy hónapja kellett egy előfizetéses telefonszám, vettünk mellé egy telefont is, a régebbinek az utódját (ami egyébként megint csak kifutó, itt az új).
A két éves telefonomat bevittem egy használt gsm boltba leadni. Az eladó nem hitte el, hogy ennyi idős, olyan tiptop állapotban volt (pedig zsebben hordom).
Egy kis ideig filóztam rajta, hogy nem adom el, de basszus van itthon 4 mobil, amit nem is használunk...

Egy szó mint száz: 30 felett benő az ember feje :)

Intizar 2011.04.29. 17:01:09

@Tromb74: Tao the King, ez mindent megér!
Trilógia, az a régi Csillagok Háborúja?

@Donna Anna: Miközben ezt olvasom, éppen pukkantós nájlont pukkantgatok békésen. Ugyanis fölfedeztem egy üzletet, ahol adnak fillérekért, és bevásároltam belőle TÍZ MÉTERT! Már vagy két éve, de még tart belőle. Igaz, csak akkor pukkanthatok, ha egyedül vagyok, mert mindenkinek az agyára megy.

totyizselé 2011.04.29. 17:12:23

@Gulyáslikőr: "Szóval csak emelkedik az életminőség a fogyasztás bővülésével.. "

És ezt el is hiszed?

Blackwitch Willow 2011.04.29. 18:16:56

@Donna Anna: lakást kicsit bonyolult anélkül venni. mást aláírok, hogy ne.

KürtiT (Tromb74) 2011.04.29. 18:33:00

@Intizar: Naná hogy a régi :) csillagok háborúja. A Trilógia (nagy T-vel) nem jelenthet semmi mást. :D

blur7 2011.04.29. 19:11:26

@Gulyáslikőr: "Szóval csak emelkedik az életminőség a fogyasztás bővülésével.." Meg egyre több e-hulladék keletkezik, nő a környezetszennyezés. Ez nem hiányzik nekünk. Csak csökkenti az életminőségünket.

korrektormalac 2011.04.29. 19:56:57

@Modor Tibi: sajnálom, hogy elszabadítottam ezt az applecunamit:)

Gulyáslikőr 2011.04.29. 21:02:50

@blur7: Hát amíg egy főre jutó GDP-ben mérik, addig igen. Ezt pedig nagyon nem kell magyarázni, mit takar.
Természetesen vannak mellékhatásai a fogyasztásnak. De nem környezetszennyező nehézipari kategóriákról beszéltünk, csak általában (ott pedig a szolgáltatás képviseli a gazdaság nagy részét). Ugyanúgy a megújuló energiaforrásokat hasznosító üzemek is növelik az életszínvonalad.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.04.29. 21:08:47

@altoid: nem pont ugyanez, de egyes emberekből a válság, CHF-hitelek stb. hihetetlen túlélési ösztönt tudnak előhozni. Különórákat adnak, beugrós melók, törtetés :) Előre menekülnek!

CernaGeza 2011.04.29. 21:51:20

hát ja, mai szemmel nézve hihetetlen hogy a régi nagy nokia majd' 2 hétig elment egy akkutöltéssel. Igaz hogy azzal ha fejbedobnak valakit (az akkuval) az azonnal szörnyethalt volna.

Ha az ember nem veszélyezteti a saját vagy a családja egzisztenciáját a hülye költekezéssel, akkor sztem mindegy. Előbb-utóbb úgyis rájön hogy hülyeséget csinált. Vagy erre van a kognitív disszonancia?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.04.29. 23:58:11

@CernaGeza: nekem még mindig ez a monokróm kijelzős Nokia telefonom van, és még mindig két hétig viszi az akksi egy töltéssel. Persze csak akkor, ha alig hívnak rajta. (Egyhetes külföldi nyaraláshoz pl. sosem viszek töltőt) Ha rendesen használom is, akkor 4-5 nap alatt merül le. Extrák: SMS, ébresztőra, naptár, kígyó(!), és rezgő hívásjelzés. Többre nincs szükségem. Új mobilt majd akkor veszek, ha ez végleg meghal.

Ellenben könyvekre bármikor elszórok egy nagy halom pénzt. Szerintem évente simán többet, mint egyesek a műszaki cikkeikre (nekem olyanaim nincsenek, számítógépen kívül). Valamit valamiért. :)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.04.30. 01:00:52

Nekem a hitelfelvétel ellen az a módszerem, hogy benyúlok a párnám alá, kiveszek egy köteg pénzt (ha kevés, akkor nyúlok még egyszer), aztán így megyek a boltba. Ajánlom bárkinek.

@Frengi:

Ez állati jó, most végiggondoltam, mit fognak a fiaim csinálni a nagyrabecsült cuccaimmal. Török is össze mindent.

lárvalányhaj 2011.04.30. 01:37:42

A költekezőknek van egy külön alfaja, a boldogtalan. A boldogtalan költekező újabb és újabb anyagi célokat tűz ki maga elé, amelyektől az élete jobbra fordulását várja.

"Ha meglesz az új kocsi, szabadabbnak érzem majd magam. Másképp néznek arra, aki BMW-ből száll ki, mint arra, aki Suzukiból."

"Ha meglesz az új kertes ház abban a tündéri kis falucskában, sokkal jobban fel fogok tudni töltődni, nyugodtabb leszek, szerzek egy bozontos kutyát is, sétálunk majd nagyokat."

"Ha meglesz az új jacuzzi a fürdőszobában, akkor végre fel tudok majd frissülni"

Az újdonságoknak azonban csak egy ideig tud örülni, utána ugyanúgy jönnek vissza a régi problémák (veszekedések a házastárssal, depresszió, pánikbetegség, különféle szenvedélyek), amin egy újabb anyagi cél kitűzésével lehet csak segíteni.

A boldogtalan sok esetben nő, és az újabb és újabb vagyontárgyakat nem ő, hanem a hozzárendelt pasi finanszírozza.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.04.30. 01:54:44

@lárvalányhaj: Az hagyján, hogy nem lesz öröme benne, de az önsorsrontó habitus újabb kiélésére ad módot. Az új kocsira majd jobban kell vigyázni, nehogy ellopják. Ennek érdekében csakis őrzött parkolókban tárolja, súlyos összegekért. Külön vesz hozzá mindenféle lopásgátló kütyü és állandóan idegeskedik, hogy meg van-e még. Nem beszélve arról, ha megkarcolódik a fényezés.

Az új kertes ház szép és jó, de nagyon sokat kell utazni addig a falucskáig, télen hatalmas hótorlaszokon át közelíthető meg, tavasszal pedig félig elakad a sárban, mire hazáig ér. Persze amiatt is állandóan idegeskedik, hogy az erdőszéli kis "tündérlakot" mikor törik fel. Riasztórendszert épít, beköti a kettővel arrébb lévő kisváros rendőrőrsére, két sonkás szendvics között hátha meghallja Tibi, a körzeti megbízott. :)

A jacuzziban pedig megalgásodott a víz! Nosza, vegyünk víztisztítót is hozzá.

lárvalányhaj 2011.04.30. 01:54:56

A gátlástalan költekezéssel meg az a gáz, hogy a pénzforrás bármikor megszűnhet, a bevételek a felére, negyedére csökkenhetnek, és akkor hatalmas koppanás jön. A költekező meg veri a fejét a falba, hogy akkor miért márkás ruhákra és okostelókra szórta el a pénzét ahelyett, hogy félretette volna, vagy legalább valami tartósba fektette volna be.

2011.04.30. 08:09:04

@Mitya Ivanov: Lehet kapni olyan sprét, amivel befújod a kocsit belül és újautó szaga lesz tőle <ez nem kamu>.
Mondjuk nekem megfájdult a fejem az új kocsi szagtól: jellemzően a műanyagok és a ragasztók oldószerei párolognak ilyenkor ki.
Ezért az új kocsim egy Silver Ghost lett: abban csak természetes anyagok vannak :)

2011.04.30. 08:19:58

A kommenteket olvasva lehetne egy modoros poszt arról is ki mennyire NEM konzumember. Ebben lehetne licitálni, kinek mióta nincs tévéje (5-10-85 éve), kinek milyen ősrégi telefonja van - Morse szikratávirója abszolút nyerő lenne... stb :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.04.30. 08:24:52

@Intizar: király foglalatosság, én is szeretem pukkangatni azokat a kis bigyókat, tök jó érzés

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.30. 10:55:46

@Kulics: A szikratávíró úri huncutság! Én gond nélkül elvagyok füstjelekkel, persze a tüzet kovakővel gyújtom meg, a franc fog gyufára költeni, nincs igazam?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.04.30. 11:59:50

@bikmakk: nálam az váltogatja a telefonokat hogy időnként a földhöz baszom őket...
és nem férek a könyveimtől pedig nemrég vettem egy méretre csinált, plafonig érő könyvespolcot.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.30. 12:44:40

@Professor Pizka: Erre is van megoldás, bár lehet hogy le leszel konzumidiótázva miatta: e-book reader.

moesko 2011.04.30. 13:12:00

@altoid: vállalom, hogy én az vagyok, de életem kütyüje egy boox-60 nevű kis csoda. megvan egy éve és még mindig nem dobáltam a sarokba. persze az igazi gyűjteményről nem mondok le miatta, csak lehet, hogy így az kicsit méret/értelem arányban jobb lesz: )

A Tyne folyó déli partja 2011.04.30. 13:27:13

@lárvalányhaj: igen, egyetértek. a legjobb, mikor a melletted lévő partner úgy gondolja, hogy nem kell félretett pénznek lennie, költsünk csak, amíg van, jövő hónapban úgyis kapunk fizetést.
és ezt egy olyan mondta, akinek a diplomája részben pénzügyből volt...ja, és férfi.

Sörhastáncos 2011.04.30. 13:30:50

@Donna Anna: Parancsolj:
mariemarie0000.free.fr/fichiers/images/pop.swf
:)

Hogy a témához is legyen valami köze, jöhet a modoros Alma-hergelő, hogy "bebe, az almád nem is tuggya a flest, mekkora ócskaság, ha tudná, akkor tudnád tapizva bökdösni a bubikat"

lárvalányhaj 2011.04.30. 14:30:00

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Előttem volt egy elég rossz példa, a szüleim. Magasan az átlag fölött kerestek, ehhez képest két marokkal szórták, és egyáltalán nem képeztek tartalékot. Akkor ez nem volt gond, mert mindig jött be annyi pénz, hogy a felmerülő nagyobb kiadásokat fedezni tudják. Aztán egyszer csak elzárták a pénzcsapot...

Most meg csak nézek, hogy sok olyan barátom van, akiknek a közalkalmazott vagy akár fizikai munkás szülei lakást vettek, én meg vígan fizetgetem a kisebb fizetésnek megfelelő törlesztőrészletet havonta. Persze én nem várom el, hogy lakást vegyenek nekem, meg ilyenek, de ennél azért több előrelátás szorulhatott volna beléjük.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2011.05.01. 11:23:36

A felesleges fogyasztás egyrészt tönkrevágja bolygónkat és jövőnket (ez nem sötétzöld károgás, hanem a szimpla valóság), másrészt civilizációnk már rég összeomlott volna nélküle, most is mekkorát reccsent, hogy csak kicsit kellett visszavenni a hitelre dajdajozásból.

Nekem mondjuk könnyű, nincs pénzem semmire, ha lenne, valszeg picit józanabbul, de fogyasztanék.

pincze 2011.05.01. 16:43:03

2 db 3410-es nokiám van ,az egyiket kaptam ,tartalék , ahogy öregszik az ember egyre kevésbé ájul el a csli-vili dolgoktól ,már nem érdekel milyen cimke van a farmeromon .

2011.05.01. 18:51:34

A költekezésről, a reklámokról a vásárlásról egy örök darabot ajánlok figyelmetekbe:

Sileton: A hosszótávfutó magányossága.

Amit a tévéreklámról ír, annyira megdöbbentően igaz mind a mai napig.

Amikor a szegény család egy nagyobb összeghez jut, a mama megvesz mindent ami eszébe jut, és amíg pénz tart, de valahogy elfeljetett a nagyfiának kabátot venni, a pénz meg ugye elfogyott, de volt minden, tévét is vett (1957-et írunk) ezzel az áruk bekerültek a lakásban, ott volt szinte, csak ki kellett érte nyújtani a kezet.

(azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy politikusokat azóta is csak levett haggal érdemes megnézni a tévében, úgy ahogy ezt a regényben csinálták a fiúk, így 100x jobban meg tudod állapítani ki mikor hazudik).

(Gönz Árpád fordításában a 60-as évek pesti szlegje köszön vissza belőle, eredetiben bizonyára izgalmasabb).

A Tyne folyó déli partja 2011.05.01. 19:23:26

@lárvalányhaj: na, előttem nem volt rossz példa, sőt. nagyon is takarékos családban nőttem fel (naná, mondtam már sokszor, hogy sváb a család), nem volt pazarlás. hülyeségekre költés meg főleg nem.
meg is lepődtem, mikor összejöttem egy fiúval, akiknek a családjában viszont kb. mindenkinek kifolyt a kezéből a pénz. és ők tipikusan olyanok voltak, hogy nem túl jó anyagi helyzet, de azért flancolni akartak.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.01. 19:37:59

@Frengi: na, ez volt a jellemző a fent említettekre. fizetéskor megvettek mindent, ami eszükbe jutott, hó végén meg sírtak, hogy erre nincs, arra nincs.
@pincze: szerintem ez nem feltétlenül kor kérdése. speciel engem sosem érdekelt, és soha nem forogtam olyan körökben, ahol ez érdekelt volna bárkit is.

frew 2011.05.02. 09:02:22

Ennek a posztnak a fordítottját is meg lehetne írni (antifogyasztó), a fenti kommentfolyam jó része szerintem kitűnő alap hozzá :).

2011.05.02. 09:59:52

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): szerintem ez nem családi vonás, mert a középső fiam mindig nagyon beosztó volt, a kevésből is mindere telt, a kicsinak viszont az isten pénze nem elég.
A nagynak meg az a szerencséje , hogy a pénzgondot az élő társa megoldja helyette.
Pedig egy család, egy fajta nevelés.

moesko 2011.05.02. 11:06:47

@Frengi: ez igaz, nálunk mindig én voltam az, akinek volt dugipénze, a nővéremnek meg soha semmire, pedig rendszerint ugyanannyi bevételünk volt gyerekként.

más kérdés, hogy még ha spórolok is, abból rendszerint sikerül konzumgyökérkedni, a menőtelefon kétévente nekem is kell, az e-könyvre évekig nyálcsorogva vártam. saját tvm mondjuk soha nem volt, az mp3lejátszót átugrottam és csak telefonról, epölszintre sem megyek le, szóval még nem aggódom a lelkemért. néha rájövök, hogy egy-két dolog nélkül tudtam volna élni, de azért van, ami tényleg hosszútávon örömet okoz.

így a jövőre tekintve meg kizárólag míg a takaróm ér.

Ernoke 2011.05.02. 11:28:17

@Frengi: lehet személyiségfüggő, meg igényszint kérdése. engem kifejezetten spúrnak mondanak, pedig soha nem spóroltam egy percig sem, viszont nagyon alacsonyak az igényeim. a minap gondolkoztam el rajta, h ha ki akarna valaki rabolni, nem járna velem túl jól, mert az összes elektronikai eszközöm (tv, számítógép, dvd-lejátszó, stb.) értéke nem éri el a 100ezret sem... de ezért nem lennék jó arisztokrata sem, nekem fájdalmat okoz valamiért nagyobb összeget kifizetni, amikor van belőle olcsóbb és szarabb.:D

noirp 2011.05.02. 11:56:34

@bikmakk: Na, végre még valaki, akinek megmaradt a monokróm kijelzős Nokia a kígyóval :-)
Ahogy mondod, úgy van: telefonálni, sms-ezni, ébreszteni jó, oszt jónapot...
Mindenki kunkog körülöttem, milyen egy őskövület már ez a telefon, h csengőhang helyett trittyog, meg milyen gáz. Na, most végre megtudtam, mégsem vagyok egyedül. :-)
Jegyezzük meg azért: a lustaságomon kívül azért se cserélem le a tellámat, mert ez már mindent kibírt, zuhanást, vizet, oldószereket, sarat. Sajnálnám az új telót, amiken annak keresztül kéne mennie...
Az meg, hogy a pénzemet kütyük helyett könyvre baszom el (lásd még Pizka esetét a plafonig érő polccal) szintén stimt. :-)
Az antikváriumfosztogatás is--tótbiztos--konzumidiotizmus, önjutalmazás és a többi, ha így nézzük.
A "konzumidióták"-at meg hiába árpázzuk, attól még nem térnek észhez és nem ülnek le Hamvas Bélát olvasni. Béke.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.02. 11:57:35

@moesko: és nem is álltál be a matektanár swiftje elé a bmw-vel? és gimnáziumunk nemes hagyományai? :-)

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.05.02. 12:13:55

@noirp: Így van. Ha tetszik, a folyamatos könyv-vásárlás szoros rokonságban áll a kütyübuzériával, de azért annál "bizonyos tekintetben" (á la Hamvas) szofisztikáltabb. Pl. ha vigyázunk rája, a könyv sokkal többet kibír, mint bármi más. Az hagyján, hogy nálunk van 150 éves verseskötet (Kazinczy) is, de a legvidékibb közkönyvtárakban ennél még idősebbek is fellelhetők (mindenféle különleges tárolási körülmény híján is), nem is beszélve az OSZK-ban lévő muzeális értékekről.
Egyszóval, a könyv jó befektetés. Nekem a nulláról kellett kezdenem, mivel első generációs értelmiségi vagyok (értsd: szüleim munkás-paraszt származásúak). Az én gyerekeimnek azonban már lesz mit olvasniuk, az biztos. Erre a könyvgyűjtögető hajlamra még az is igaz, hogy általában folyamatos lemaradásban vagyok: szégyen-szemre nem mindig olvasom el azonnal, amit megveszek. Szerencsére előbb-utóbb igen.

Ernoke 2011.05.02. 12:17:54

@noirp: az én Samsung telefonom lassan 6 éves lesz, eszem ágában sincs lecserélni. csak attól félek, h ha pár év múlva újat kell vennem, nem lesz ilyen strapabíró és tartós. egy telefonnál alap, h kibírja a betonra esést 1 emelet magasból.:D

moesko 2011.05.02. 13:26:31

@Professor Pizka: tudod jól, h én az a típus voltam aki a lépcsőn ülve röhögött az olyan kiscsajon, aki a 17. szülinapjára minit kapott, majd alig tudott kiállni vele: )))

könyvtémában régi fájdalmam az, hogy a szüleim vagy keveset, vagy könyvtárból olvastak, és max néhány retek orvosi krimink volt, amikor elkezdtem olvasni. most van annyi, hogy egy átlagos ´gyerekszobába´ már nem fér be, szóval míg saját rendes lakásom nem lesz, nagyon nem veszek meg mindent válogatás nélkül. e-könyv addig jó, pláne költözésekkel tarkított tervek mellett.

noirp 2011.05.02. 14:24:39

@Ernoke:
A mobilom bírja ki, ha
1)sáros kézzel összefogdozzák, mert túrázás közben sms jött (egyeleged 277 nap és 21 óra múlva lejár)
2)kirakják az asztalra és aztán az asztalon feldől egy üveg aceton
3)két méter magasból leesik
4)szutykos budipadlóra esik pofával lefelé
5)kismacska megvizsgálja (gazdája nem figyel oda...)
6)tulaj elázik (kívülről)
7) tulaj elázik(belülről)
8)farzsebben hordják
satöbbi
@bikmakk: Hamvast mint olyan írót mondtam, aki álmomban ne jöjjön elő De sztem nélküle is elég súlyos eset lehetek pl. a Magyarország felfedezése c. sorozat darabjaival az életteremben. Olvasom is. jájj :-)
Te legalább nem nézel rám furcsán :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.02. 14:29:43

@noirp: én ezeket azért érzem kissé erőltetettnek, mert normál ember akkor is tud vigyázni a mobiljára, ha éppen acetonnal dolgozik:)

a túrázás meg, ne haragudj, milyen múltszázadi már, nézd meg google earth-ön inkább:)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.02. 16:19:34

@bikmakk:
Nekem is monokróm kijelzős Nokiám van, annyira nem régi, lassan most lesz 3 éves, 1200-as, meg van egy PDA-telefonom is, de abban nincsen sim kártya, nem mindig hordom magamnál, de főleg netezek, szótárazok vele wifin.

Aztán csütörtök este túl jól sikerült a buli, rémlik hogy valami vízbe(felmosó víz talán?) beleejtettem, de az tény, hogy reggel szétázva találtam meg a Nokiám. Persze "lekapcsolt" állapotban volt, kiszedtem az aksit, onnan is folyt, a kijelző és a műanyag borítója között is meg volt telve. Szóval ez merülhetett rendesen. Azt hittem vége, mert 1 nap múlva se kapcsolt be, aztán rátettem töltőre, és hurrá bekapcsolt, működik, habár ha összenyomtam, még cuppogott a kijelzőben lévő víz miatt. Használhatnám az okostelefont helyette, de milyen jó, hogy nem azt ejtettem vízbe, ha egyszer tönkremegy veszek egy másikat, talán Nokia 1616-ot, az színes, de majdnem ugyanaz, mint a régi, hogy azt is nyugodtan dobálhassam például.

noirp 2011.05.02. 16:27:29

@vészmadár (pica pica): Azt azért elképzeltem, ahogy G. Earthszel keresgélem a bivalbaznádi kaszálón a aszegfűgombát. :D
Aceton: te nyilván soha, semmit nem borítottál föl még munka közben és, gondolom, töréskárod se volt soha, egy koszos pohár sem :) :) Az isteni tökély köztünk jár! Leborulok! :)
Normális ember pedig macskát se tart, mert az konkrétan beleharaphat a telefonba. :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.02. 16:39:33

@Kulics:
Pedig egy igazi konzumembernek nincs is tévéje, mert már rég nem az a menő.

@noirp:
Úgy van. Viszont az egyszerű Nokia telefonok ezeket nem minden esetben bírják ki, apám pl. ejtett le ilyet úgy, hogy eltört a kijelzője. Viszont az esetek 99%-ában nagyon durva viszontagságokat élnek túl. Azért írom ezt a dilemmát, mert ugyebár én olyan 6 ezer Ft-nak megfelelő euróért vettem, de hasonló most tescoban újonnan is 6 ezer Ft, és 3 év alatt már eléggé ramaty állapotba jutott kívülről, és most kis híján tönkre is ment. Ugyanakkor vannak olyan spéci telefonok, amelyek papíron is vízállóak, ütésállóak stb., de 30 alatt ilyen nincsen. Azok nyilván ezen viszontagságoknak a 100%-át túlélik, de biztos, hogy érdemes ilyet venni, mikor a 6 ezres átlag 3 év alatt pusztul el, az meg jó talán bírna 5 évet, mert akkorra már az aksija elhasználódna, és nehéz lenne újat szerezni hozzá.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.02. 18:02:49

@noirp: az még hagyján, esetleg fel is hív valaki:)
@Zabalint: a tévé nem létét megtámadom. ugyanis marhára nem azért nincs nekem pl. mert nem menő, hanem mert totál felesleges. ami érdekel, megnézem neten, akkor, amikor tudom, reklámok nélkül. nem kell igazodni a tévéműsorhoz.

KenSentMe 2011.05.02. 18:43:20

Egyébként én nem hiszem el, hogy egy százötvenvalahánycentis vékony kijelző a nappali falán nem menő.. az más kérdés, hogy nem tévéként funkcionál (vagy helyesebben: nem csak tévéként funkcionál), de szerintem ez valami olyasmi, ami minden, fogyasztói mentalitással rendelkező embernek alapvetően kívánatos.

2011.05.02. 18:59:13

@noirp: Én kávés begrével sosem közelítek a laptopomhoz, bár egyszer úgy vettem a gépet, hogy kötöttem rá biztosítást és ez a kár esemény is szerepelt a kövényen.

Mindig az a film jut erről eszembe, amikor a pasi kiöntötte a kévéját a gépre és láthatatlanná vált - valami idióta vígjáték volt, de hát "viziális tipus" -vagyok.

Fapuma (törölt) 2011.05.02. 19:16:50

Sajnos a poszt minden szava igaz és minden szava kincs.

Magamra ismertem sokmindenben, mentségemre szóljon, hogy a tengeren innen qurva nehéz ellenállni. Mindig jönnek az újabb szarok /Ipod, Iphone, Kindle stb./ feldobják a régi, használt verziót a használt oldalakra én meg vetődök rá. Szégyenletesen olcsó, semmi baja én meg inkább érzem magam a fogyasztói társadalom egészségtelenül fogyasztó része megmentőjének, mintsem áldozatának.

Ezért teli vagyok minden szarral, mint kutya bolhával, és ha utazom, cipelek egy külön táska töltőt, átalakítót stb, mert kompatibilitásról szó sem lehet.

2011.05.02. 19:25:35

Ha már a vásárlás: veletek nem fordult még elő, hosszas válogatás után megvesztek valamit, és csak otthon derül ki, hogy van már belőle, sőt ugyan olyan van otthon is?
Velem gyakran megesik, elfelejtem, hogy vettem már ilyent. 2 egyforma cipő, vagy pulóver, napszemüveg, na az tipikus, dekor kozmetikumokkal is előfordul gyakran, ugyan azt a szemhéj púdert 2x, 2 nap eltéréssel.
Csak otthon jövök rá, hogy valójában jól választottam, hiszen ez már a múltkor is annyira tetszett, hogy meg is vettem.
Sokszor nem tudom eldönteni, hogy 2 dolog közül melyiket vegyem meg, meg veszem mind a kettőt.
Fehérnemű, vagy shirt nem probléma, 4-5 db tök egyforma fekete polo még elhordható, de most 2 db tök egyforma kord zakót vettem, na, jó nem egy színben, de cipőből is van ugyan az más színben.
Volt úgy hogy órákig válogattam a szemüvegkeretek között, végül kikötöttem egynél, csak amikor elkészült, akkor derült ki, hogy régi keret párját csináltattam meg újra.
Nem tudom, miért veszem meg a 23. táskát, amikor évek óta azzal az 1 easpack shopperrel járok mindenhová. (Időnként besokallok felteszem a vaterára némelyiket, persze nem kell senkinek és el kel 1 ft-ért – de legalább nincs a szemem előtt).

noirp 2011.05.02. 19:44:22

@Frengi: A laptoppal és a kávéval kapcs. igazad van, elvileg még vizes kézzel se nyúlhatnék a gépelyzethez, nemhogy kávéval közelítsek hozzá.
Hát na, én nem voltam ilyen óvatos, stoppernek használtam szegény telót labormunkához, félszemmel azt néztem, közben készítettem elő mást, ekkor érte baleset.
Egyik kollégám meg is jegyezte, kézbevéve az egyébként tényleg ősrégi kütyüt: "ez egy ilyen labormobil".
Megmondom őszintén, a rendszeres űrutazásoktól--elejtem vagy lesodrom 1-2 méter magasról--sokkal jobban féltettem mindig is.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.02. 19:58:50

@Frengi: hát, én inkább direkt két ugyanolyat veszek (esetleg eltérő színben, hogy ne teljesen ugyanolyan legyen), hogy ritkábban kelljen vásárolni menni:)

pincze 2011.05.02. 20:15:07

A régi telefonok tervezői talán gondoltak rá , hogy jó lenne ,ha kibírna a telefonjuk néhány asztalról leverést , vizes kézzel hozzányulást .

Intizar 2011.05.02. 21:54:37

@Frengi: A hosszútávfutós pofa neve Alan Sillitoe. Hátha valakinek kedve támad elolvasni, könnyebben megtalálja. Bocs.

Intizar 2011.05.02. 22:31:10

És nem értem, mi a baj a fordítással. Ötvenhéthez képest a "hatvanas évek" nem olyan brutális időbeli torzítás. Vagy az a baj, hogy pestiül beszélnek, mikor nottinghami a hős? A magyar nyelvben sajnálatos módon nem létezik közép-angliai dialektus. Valahogy érzékeltetni kellett a proli környezetet, gondolom én. Biztos ütősebb lett volna, ha miskolciul beszélnek. Ha ugyan volt nálunk akkoriban akkora különbség a két város között nyelvileg, mint London és Nottingham között. Ami korántsem biztos.
De persze roppant kifinomult dolog mindent eredetiben olvasni. Én is ezt javasolnám mindenkinek, csakhogy akkor munka nélkül maradok.

2011.05.03. 07:10:50

@noirp: a zsebben felejtést és modógépben való kimosást sem nagyon szeretik a telefonok.

És érdekes, hogy a 3db-ot 1 €-ert öngyújtók ezt is kibírják.

Az öngyűjtó meg a Tankstelebrille (a drogériában kapható olvasó szemüveg) az a fogyasztási cikk, amiből soha nem leghet elég, mindig veszek ha olyan helyen járok, tele van a lakás szemüveggel, és öngyújtóval, de ha éppen kell, sehol nem találom.

A szemüveget madzagon lógatom a nyakamban, amiért utálom magam, mert nagyon hülye szokás, de ha nem teszem azzal telik az idő, hogy szemüveget keresek - vagy öngyújtót. Esetleg telefont, de azt meg lehet csörgetni, ez a nagy előnye meg van.

Sand Lover 2011.05.03. 10:55:23

@bikmakk: “Ha tetszik, a folyamatos könyv-vásárlás szoros rokonságban áll a kütyübuzériával,”
Ez így igaz, csak lassan a könyvek kiszorítottak a lakásból
Ezért vettem egy e-könyvolvasót, azóta nincs gond, legfeljebb antikvárium előtt becsukom a szemem. :) Ráadásul mindig van olvasnivaló, kis furmánnyal nagyon jó könyveket lehet szerezni és mindet magammal is cipelhetem. Most 45 könyv van a táskámban.:)

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.03. 20:29:44

@Tromb74: ööö az a Tao te King.

(nem the)

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.03. 20:41:27

@Frengi: én a könyvekkel szoktam így járni...

Celtic 2011.05.08. 16:30:54

@Zabalint: Nem annyira speci az...En direkt ugy veszek telefont.
Elso egy Siemens ME45 volt, meg a mosogepet is kibirta (egy hetig nem lehetett vele beszelni). Aztan raultem, azt mar nem birta ki :) Utana M65 (szines, java, net), de az is eloregedett.
Most Samsung B2100 van, nagy hatranya, hoyg csak 2G-s memkartya megy bele max es limitalva van a futtathato java prg merete :( Az opera ugyan elfut rajta, de ami leggjobban kellene weblap (BKV es Elvira) nem jon be, mert nincs mobilra optimalizalt verzioja :( , gmail es maps.google.com szinten a limitalt java miatt nem megy. MP3-at jatszik - nem kell kulon lejatszo.

Most egy Androidos okostelefonon gondolkodok, jo lenne a GPS (mert utalom a zsebterkepet bongeszni, ha vmi ugyfelhez kuldenek) es az sem art, ha tud SSH-t (mert nem kell ezert egy laptopot/netbobokot cipelnem, ha hirtelen nincs kozelben szgep es ra kellene nezni valamelyik szerverre)

Szoval megvan ezeknek a cuccoknak a letjogosultsaga is es altalaban miutan megvette az ember, akkor dobben ra, hogy mi hianyzik beloluk :(

mcsontos 2011.06.10. 10:31:30

ezeket a hype-hullámokat jól ki lehet amúgy használni, nagyon sokan megveszik, mert menő, és egy fél-év múlva (ami alatt szintén nem használták) megveheted jó áron, ő örül, mert "keveset bukott rajta", te meg röhögsz, hogy milyen egy köcsög az illető :D
és igaz ez ugyanúg biciklire, mint ipodra, táskára, vagy fényképezőre
süti beállítások módosítása