Olvasói rovat - A német autós

2010/10/02. - írta: Modor Tibi

Szia Tibi!

Ha kikerül, akkor a nevünk mindenképpen maradjon titokban, különben közellenségek leszünk.

Üdvözlettel:

Közellenség Mihály és Közellenség Bogdán


 

 

 

- Szevasz Dzsozi! Ezer éve..

- Szia Ricsikém, na mi a helyzet?

- Áh, semmi, előző héten jöttünk meg nyaralásból, az Adrián voltunk hajózni a haverokkal.

- Tudsz hajót vezetni?

- Neeem, nem tudok, béreltünk közösen hajót és kapitányt is adtak hozzá. Ilyen 40 év körüli magyar volt. De jó fej pali volt, leitattuk meg minden.

- Az igen!

- Hát ja, meg minden nap más kikötőben kötöttünk ki, este bulizás, úgyhogy nem panaszkodom, jól elvoltunk, na de sokat pofázok magamról, veled mi van?

- Képzeld, vettem autót!

- Milyet?

- Passátot. Használtan, 2004-es full extrás, bár a klíma nem megy, meg az eleje egy kicsit törve volt, de csak egy kis koccanás lehetett, mert jól megcsinálták. Körbemértük rétegvastagság-mérővel, meg jött a Laci haverom, akinek már volt vagy húsz autója, és ő is mondta, hogy patent az autó. Pesti dokié volt futkározós autónak. Alig van benne 30 ezer km.

- Na az szép, jól kifogtad! Benzines vagy dízel?

- Dízel. A Lali kamionozik, aztán 220-ér nekem is leesik pár liter.

- Igen, az úgy tényleg jó biznisz. Mi most akarunk venni egy BMW 320d-t. 2005 körülit. Bár a Marcsinak a Lexus IS tetszik, de hát én nem fogok japánnal járni. Jól néz ki meg minden, de bármi van, drága hozzá az alkatrész nagyon, meg a németek precíz minőségét nem lehet űberelni.

- Hát igen, nem rosszak a japánok, de egy valami hiányzik belőle. A stílus. A német autóknak lelke van. Ha megkopogtatod egy Suzuki Swift műszerfalát, meg egy A8-asét, akkor egyből tudod miről beszélek.

- Persze. Vágod a Krisztián E Mercijét? Még 2001-ben hozta be Németországból, az is ilyen nyugdíjasoké volt bevásárlókocsinak. Taxizik vele már ki tudja mióta, meg néha gondol egyet és kiugrik Tarvisioba venni egy bőrdzsekit. És bírja a Merga. Na pont ez az, amiért én német autóval járok. Nagyon megbízhatóak.

- Tudtad, hogy az E-Merciket, amiket behoznak, Németországban taxiként használják, belehajtanak fél millió km-t, aztán idehozzák, itt megint belemegy fél millió, aztán viszik tovább Törökországba, ahol még használják, és a végére 2 millió km belemegy? Persze mondanom sem kell, hogy tökéletesen működnek. Csak kopó alkatrészeket kell cserélni ezekben az autókban.

- Igen ezt én is hallottam, de a Krisztiáné nem ilyen taxis okosság.

- Egyértelmű. Na de visszatérve a Lexusra. Szép az a kocsi, de nincs stílusa. A japánok úgy kezdtek el autót gyártani, hogy amerikai autógyárakba látogattak el, és elkezdték lemásolgatni az autókat. A Lexust (csak halkan megjegyzem), a Toyota gyártja. A Toyota pedig eredetileg varrógépeket gyártott. Hát ki az a barom, aki egy varrógépgyártól vesz autót?

- Mondjuk a Toyotáról úgy hallottam, hogy megbízhatóak, DE azt hallottad, hogy a Suzuki karosszériája vékonyabb lemezből készül? Papírsárkány...

- Igen, tényleg szarok, kispórolják belőle az anyagot. Bezzeg a németek!

- Ők nem sajnálják.

- A Passatomba beülsz, és mint egy tank. De vágod miről beszélek. Mondjuk a hátsó sárvédője rohad kicsit, tudod, itt sózzák az utakat, meg amúgy is nincs a lakóparkban mélygarázs.

- A Krisztián Mercije is rohad kicsit, de figyelj, menjél egy szar Suzukival 200 ezer kilométert, aztán vége. A Merga 200 ezernél van bejáratva.

- És mi lesz a Passát klímájával?

- Meg kéne csinálni, de az... ((pénz): elhallgat, közben felemeli a kezét, a mutató- és középsőujját a hüvelykujjával dörzsöli össze). Kicsengettem 200 ezer kezdőt, a többit hitelből. De nem ilyen átbaszós frankalapút. Konditeremben az egyik srác hitelekkel foglalkozik, és nagyon jó kondíciókkal tudott ajánlani. Most azt fizetem, klímára nincs keret. Meg leszarom, úgyis jön a tél. Egyébként is, szerintem csak gázzal kell feltölteni, aztán működik.

- Persze, ráér az. Kimegyünk megnézni a kocsit?

- Az az igazság, hogy most az apósom Suzukijával vagyok. A Passat hidegben nem indul el. Tudod, hidegben megdermed a szar magyar dízel. Majd legközelebb alpesit tankolok.

- Telefonomon van pár kép a hajózásról, érdekel?

140 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rowar Atkinson 2010.10.02. 20:52:16

Ein Mann, eine Marke: der Mercedes-Benz stern!

soproni1 2010.10.02. 20:53:22

Mindenkinek a Priust tudom ajánlani. Fenntartása fillérek, komfort 100%. Bár a vízvezeték szerelőm szerint a hibridautó és a téli gumi csak marketing fogás.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.02. 21:15:52

Nekem egy oszrák Puch kerékpárom van 200.000 km-rel
a fékje rossz, viszont ezerrel megy.

ZON 2010.10.02. 21:21:33

@volánrulz: nyilván Ázsiába Japánból LÉNYEGESEN drágább a szállítás, mint Németországból.Vagy Törökország volt.
Volt német autóm,a 2.-es Golf, a 124-es Merci után vége a dalnak .(bár ez utóbbi döcögősen indult, a 123-as után egy darabig papírsárkánynak számított,de ma is sokan vennének Okm-est belőle)
Szóval aminek nincs lelke - az említett burkusok, meg a 90-es évek végéig gyártott Lancerek,Primerák,Avensisek - azok az idegnyugtató autók.
Aminek lelke van (BX,XM,Alfa,Safrane stb) az tud kalandos lenni.

Zsola777 2010.10.02. 21:23:38

Swift és A8 :D
Amúgy lassan a német-koreai is időszerű lesz.

rbalint88 2010.10.02. 21:32:45

mint passat tulaj, kikérem magamnak, hogy végig passátnak volt írva. egyébként mindegyik ugyan az a szar :) mindegyik kompromisszum és csak az a kérdés, hogy az adott ember miben hajlandó, illetve kénytelen kompromisszumot kötni.

Tóth Ágas 2010.10.02. 21:36:24

hehehe, tényleg ilyenek! a valóságban is ekkorát lehet röhögni a németautó-buzikon. kábé ennyire hülyék is, simán bebizonyítják, hogy jobb egy A8 egy Swiftnél.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.10.02. 22:00:41

@Mitya Ivanov:

Én közvetlenül a tulajtól vettem, ott a házukban írtuk meg a szerződést. Nincs rá bizonyíték, de nem tűntek átverősnek. Azóta is normálisan megy. Amúgy kb. 154 ezer volt benne, a 2,5 hónap alatt beletettem kb. 3000-et.

karikaV43 2010.10.02. 22:03:07

@Jerky_Master: tudjuk az usa,ettől még a francia autó meg a fiat nem lesz jó kocsi.

Eric_Cartman 2010.10.02. 22:11:52

Ha a japppán autó = suzuki, akkor kérném, hogy a német autó legyen egyenlő wartburg 353.
Köszi:
Egy Honda Accord tulaj, aki nem fikáz német autót, csak nem vesz soha többet.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.10.02. 22:19:39

hehe. a japánban gyártott középkategóriás japán kocsim stílszerűen "überfasza". tény, hogy nem kopogtatnám egy a8-cal, de ennek legalább tudom fizetni a szervizét meg a kopó alkatrészeit.
amikor az előző dízel vw-konszernes autómat 400e buktával elsóztam, megfogadtam: soha többé európai, soha többé dízel!

choko 2010.10.02. 22:28:41

Volkswagen: das Auto!

baliquez 2010.10.02. 22:50:07

Egynégyes effasztra, legjobb, kicsit zörög meg kotyog bévül, de a motorja, az gyári kompresszióval tolja - egy japán bárminek már rég vége volna ilen korában. Most kicsit ki kellene cserélni a lambda-szondát, nehány kerékcsapágy is kifigyelt, meg a plafonkárpit is legyógyult, de ez mind csak pénzkérdés, bezzeg az olajat nem zabálja, jóautó. Ilyen fos kátyús utakra az a hülye aki drága autót vesz szerintem, én ugyan nem fizetem se a szervizben kávézgató micikéket se a drogos autószerelő-gyakornokokat, ha alkatrész kell ott a bontó, faék egyszerűségű a minden benne, haverral beheftöljük, csavar, oszt kalap-kabát. Mondjuk olyan volt már hogy kiégett benne az összes tyúkbél valami zárlat okán, viszont kevés benne az elektronika szóval nem volt akkora para, ki kellett cserélni és kész. Meg ha bebaszva meghúzom garázsbeállásánál akkor sem simogatom a dukkózását sírdogálva hanem ha nagyon megrusnyul akkor majd lecserélem ajtóstól.

golaz_ 2010.10.02. 23:07:42

Itt mindenkire rárohadt a 0% - os vagyonőrplusz? Én német autóval járok ('93 Astra), idén voltam nyaralni néhány ezer kilométert. Lassan meg kellene nézni az olajszintet. Illetve, ami probléma, hogy kifogyott az ablakmosó folyadék. Néha havonta kell tölteni.

golaz_ 2010.10.02. 23:08:43

@Eric_Cartman: Mi bajod van a Wartburggal?

Mikrobi 2010.10.02. 23:30:16

Én is csak a német autókban bízom. Pedig amikor az első vásárlását terveztem, még meg se fordult a fejemben német autó. Azóta viszont csak az:-)

Csirke72 2010.10.02. 23:36:20

Hát nagyon mellé sikerült poszt. A posztolók igazi barmok és fingjuk nincsen az autókról.
Németben élek jó ideje és konkrétan a 2000-es évjáratu E Merci ugyan sok esetben Taxinak is használják de a Volvo V79 2,5TDI elleni tesztet elbukta. A tesztet maga a németek irták. A Volvo 2,5TDI-je ellen gagyi és sokkal több "gyermekbetegsége" van mint más autónak, a fogyasztás meg horror 1,5 l-el több ugyanaozn körülmények között mint a volvonak. Az meg, hogy 2Mio Km...bödületes baromság.

Ha az ember tartos autót akar venni, amerikait kell venni.
Opel az az igazi gagyi szarzsák, a német is csak huzza a száját, nem csoda, hogy a csöd szélén állnak.
Az meg, hogy miért német autókkal van tele németország? Egyszerü, mert a saját iparukat támogatják és ezt ök is bevallják.

A bmw nem olyan rossz, de a dizelek folyamatosan a szervizben vannak.

A gond ott van, hogy a magyar emberek azt hiszik értenek az autókhoz közben gözük nincsen a sztoriról.
Passat egy igazi szarzsák. Tele hibákkal, kopogós müanyaggal, hangos, füstölö dizelekkel, turbóhibákkal...

Csirke72 2010.10.02. 23:37:11

@Mikrobi:

Akkor próbálj ki 1-2 valós autót és asszem megtudod mi az autó fogalma...

Csirke72 2010.10.02. 23:39:48

@golaz_:

Ez olyan nagy szám??? Nem az évjárat hanem a kilometer számit. Ismerösömnek 450.000 km van a Volvo V70TDI-ben és olyan mintha uj lenne...Na ezt kapd ki!

Meg nem a balatonra kell lemenni, ezt 1 polskival is megteszed, hanem pl. franciába 1500km egyhuzamba 160-180-as tempoval és hozzá 300.000km-es autóval...

Csirke72 2010.10.02. 23:45:42

@baliquez:

Elgurultak a gyógyszereid??? A japán a legtartósabb.

Honda CRX 300.000km-el vettem anno és a 8000-et mindig pörögte, 400.000-al tovább adtam:)
1,6 100LE volt.

Volt anno astram is 100LE 1,6, 100.000 km-nél csapágyas lett. Azt mondták a szervizben, ez azért nem honda és kicsit túl pörgettem...

VW ugyanaz: GTI anno 139LE, 1,8 16V, 140.000KM csapágykár:((((

A nagy német csodák??? Toyota Celica Turbo:)

Opel Calibra 2.0 Turbo 4x4, a kardánt ki kellett venni beöle mert rendszeresen megszakadt a meghajtás, igy lett belöle elsö kerekes calibra 4x4 Muhahhahaha

Olyan buta vagy , mint a zoknim. Ha nincsen pénzed jó autóra az nem gond, csak akkor ne mondd, hogy az opel milyen jó:(((

Csirke72 2010.10.02. 23:47:12

@anyádbogár:

Jogos:) Igazat adok:)

Mondjuk lehet dizel, csak ne a VW vagy BMW ipari hulladékaiból:)

Csirke72 2010.10.02. 23:48:46

@Eric_Cartman:

Az ICTDI-nél jobb dizel nincsen:)

Ismerem a gépet és igaz is hogy 220-nál sem megy 7l fölé! Saját magam mértem le:)

harcsaparcsa 2010.10.02. 23:52:02

@Csirke72: ne offold mar szét a kommenteket nem az autó a téma hanem te!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.02. 23:53:43

@Csirke72: Te ugye csak viccelsz? Ugye nem vagy igazabol ennyire hulye? Nyugtass meg, kerlek!

Csirke72 2010.10.02. 23:55:19

@ZON:

Teljesen igaz. Az XM 2,5TD egyedi és a mai napig a legszemélyhez szólóbb autó. Megy mint a rakéta, keveset fogyaszt 7l átlag, 200-nál 8-at ami ma is nagyon komoly fogyasztás és mindezt 1 hagyományos turbódízellel!!! Igazi lakószoba, kényelemben az S merdzsókat is lazán veri(ezt német tesztek igazolják)...

A C6-ról nem is beszélek, a német tesztelö Münchenig akart vele menni de elment Párizsig mert akart belöle kiszálni!!!

Na ezt kapja ki a sok németautó buzi! Sok birka.

Miért gazdagitjátok a német ipart??? Hogy a németet az audi györben jól megfiztesse a magyarnak meg csak az alamizsnát dobja oda.
Hajrá sok faszkalap magyar:(((

Csirke72 2010.10.02. 23:57:50

@altoid:

Te 1 balfasz vagy. Otthon élsz és fingod nincsen mi a valóság.

Hány autód volt. Nekem 40 eddig és volt szerncsém több német prémium márkához is.

Te szerncsétlen!

Ne otthonról okoskodjál mert asszed hogy most már minden nyugati!

Gyere ki németbe és itt oszd az észt te kisstilü gyökér:(

harcsaparcsa 2010.10.03. 00:00:10

@Csirke72: azonnal lefordulok a székről :D

Csirke72 2010.10.03. 00:00:34

@altoid:

Rosszabb vagy mint a volt NDK-ok. Azok se semmik de te aztán übereled öket is.

Ne okoskodjál otthonról:(((

Azért mert minden barom azt veszi de soha nem volt premium francia ill. japán autója az a prolisága miatt van:(

golaz_ 2010.10.03. 00:00:46

@Csirke72:
franciába nem tudsz menni egy huzamba 160 - 180 - al. És nem az autó miatt.

Egyébként amikor csődben volt az Opel, akkor is heteket kellett várni az autóira. Mert nem az Opel volt csődben, hanem a GM.

Egyébként tényleg jók az amerikai autók, azoktól fosnak a japósok is. Vicces ahogy füstölnek a kis fűnyírómotorjaikkal a Chrysler 300 után.

Ami a Volvokat illeti, Németországban elfogadott, de nekem nem kellene. Az újak nem is szépek és nem is jók. Sajnos a Volvo elvesztette a sajátos báját, meg az eredeti Volvo minőséget is.

Csirke72 2010.10.03. 00:01:10

@harcsaparcsa:

Ès ez ki a faszt érdekel?

:(

Mikrobi 2010.10.03. 00:02:51

@Csirke72: te nagy gondban lehetsz. Mostmár a Suzukit se tudod megfizetni, milyen kocsit fogsz venni, te derék magyar?
Én maradok a német autónál.

golaz_ 2010.10.03. 00:03:11

@Csirke72: Akkor miért nincsen XM sehol sem? Franciaországban sincs. Itt sincs. A kettő között sincs. És már Szerbiában sincs. Pedig ott még Triumph Vitesse is van. Az egyetlen jó francia autó a Simca. A többi nem ér semmit.

Csirke72 2010.10.03. 00:04:03

@golaz_:

Rendszeresen járok franciába és ugyan 130 a megengedett de tempomat 160-al mindenki dönget, az olaszról nem is beszélek....

Amugy én bármilyen autot megnézek kivéve a németet.
1x ültem M5-ben hát a vesekövem kirázta és minden sarkon keresztbe akart befordulni:(((

Az X széria meg se pályára nem való se terepre.
Akkor mire yo?

golaz_ 2010.10.03. 00:04:33

@Csirke72: Azért mondom. Veszel egy Astrát, ha 100 évig élsz, akkor sem kell venned másikat. Te meg itt hencegsz azzal, hogy negyvenszer átvertek? Igénytelen vagy.

Csirke72 2010.10.03. 00:05:21

@Mikrobi:

Te ne akard tudni, hogy milyen autóval nyomulok:(
Szálljál már odébb kiscsákó:(

Nem vagy 100-as és felölem akár vizibiciklivel is járhatsz buliba:)

harcsaparcsa 2010.10.03. 00:05:34

blikkfang élményem van

golaz_ 2010.10.03. 00:07:16

@Csirke72: Nemcsak a megengedett annyi, hanem a fizető szakaszokon mérik a be és kihaladás közötti időből a sebességet és még radarok is vannak. Tudod, azok a nagy szép táblák, hogy: "Az Ön biztonságáért."
Másrészt korántsem megy mindenki gyorsan. Párizs környékén nem is nagyon lehetne 100 - nál gyorsabban menni, maximum éjszaka. A Periferiquen meg maximum 80 - al, ha nincs éppen baleset.

Csirke72 2010.10.03. 00:08:58

@golaz_:

Volt Astram. 1,6 100LE 100.000km-nél csapágykáros volt. A szerviz válasza, hogy tulpörgettem...
Heee????Mi van??? Csak autoztam...
Honda CRX 1,6 100 LE 300.000km mindig 8000-nél váltottam.

Amugy csak otthon a kisstilü irigységednek furcsa a 40 autó. Itt németbe mindenki csarélgeti az autókat.

Az hogy te nem vettél még csak 1-et az nem az ´´en gondom és nem hencegek.

Nálunk ez itt természetes, hogy 2 évenet legkésöbb uj gébet veszel, de nekem a cégemen belül több is van...Nem kell irigykedni:) Amnugy 40 gép szép eredmény

golaz_ 2010.10.03. 00:10:56

@Csirke72: Nézzél meg egy Borgwardot. Az az igazi. De az Insignia sem egy rossz autó. Sőt a VW Touran sem. Attól még, hogy a rendes tengelyt hajtja nem rossz autó az sem. Az X szériáról meg nem tudok nyilatkozni, annak úgy néz ki, hogy leáldozott mióta van Porsche.

harcsaparcsa 2010.10.03. 00:11:47

hát ezek szerint te se tanulni mentél németbe'

Csirke72 2010.10.03. 00:12:25

@golaz_:

Nyuszifül, megnyugtatlak, most voltam 3 hete lent és a németnek nincsen megállapodása csak a svájcal és osztrákkal. Mivel német rendszámúval járok soha nem kaptam még büntetést:)

Párizsba nem járok, csak Monaco-Saint Tropez:)
Olaszban meg 160-nál turnak le a ferkók megsugom:)

Amugy 1 helyen láttam Marseilles környékén mérni.

Az igaz legtöbbször éjjel megyek.

Amugy németben meg 200-as tempomat is lazán megy:)

Csirke72 2010.10.03. 00:13:28

@harcsaparcsa:

Tanulni még otthon tanultam:)

Ide vállkozni jöttem:) és maradok:) csak pihizni járok
néha haza:)

golaz_ 2010.10.03. 00:14:07

@Csirke72: Azért, mert 150 - nél szokott a tömítés szétmenni. Ha ezt valaki az elején megcsinálja, akkor nincs baj. Több ezer kilométert lehet menni, amíg hibás ugyan, de még nincs baja a csapágynak. Szóval valamit elbaltáztál. És ugye a CRX és az Astra az nem azonos kategória. Arról már nem is szólva, hogy 300 - nál is minden eredeti volt a CRX - ben? Ugye nem?

harcsaparcsa 2010.10.03. 00:15:06

de kár, hogy az értelmiség kivándorol

Csirke72 2010.10.03. 00:15:47

@golaz_:

VW Touran fapados, kényelmetlen, pici(kommerz)na meg SUV(no felezö, diffizár).

Èn a terepjárokat szeretem: Land Rover Sport, Jeep Grand Cherokee

Sportautó az csak: Porsche

Személyautó: Volvo

De hát izlések és pofonok:)

golaz_ 2010.10.03. 00:15:57

@Csirke72: Mindenkire érvényes az EU - n belül, 300 € felett. Különben sem érdekelné a franciákat holmi megállapodás.

Igen, megy a tempomat, amíg nincs egy jó kis 100 - as korlátozás, vagy felújítás.

golaz_ 2010.10.03. 00:16:55

@Csirke72: Lehet, hogy pici, de elég sok taxi van belőle. A Mercik mellett szinte az egyetlen márka, amiből jelentősebb mennyiségű taxi van.

mommoka 2010.10.03. 00:18:49

@Csirke72: Vegyél villanyautót azt pörgetheted 12000 ig is ,ha olyan a motor benne.

Csirke72 2010.10.03. 00:19:00

@golaz_:

Nem elbaltáztam, 1,6 SI volt és ennyi, de volt 2.0 GSI-m is ugyenzzel, vizet nem evett egyik sem.
Audi 100 2,8 dugattyukar törés, Golf GTI 1,8 16V csapágykár...

Az Astra SI 100LE és CRX 100LE egy kategória, söt a CRX vagy 6 évvel öregebb volt:)

Mitsubishi eclipse 9000-en váltás soha semmi gond.
CRX 8000-en 300.000-nél...

Ennyi:)

Csirke72 2010.10.03. 00:20:23

@mommoka:

Leirtam, vannak autógyártók akik ezt letudják gyártani normál benzines illetve dizelmotorban(Honda), ezek közül válogatok:)

Minek vegyek szart ha van jo is?

golaz_ 2010.10.03. 00:21:36

@harcsaparcsa: Menekül innen mindenki ahogy tud.

golaz_ 2010.10.03. 00:22:26

@Csirke72: Na és az eredeti alkatrészek? Vagy ez is egy olyan CRX, amit trailerrel kell vinni a versenyekre?

Csirke72 2010.10.03. 00:22:47

@golaz_:

De nincsen kin behajtani, mert a német hatóság nem adja ki az adatokat, személyiségi okokra hivatkozva.

Eddig az osztrák sem tudott mit kezdeni mert csak az elöröl fotót fogadta el a német hatoság, a többit nem kellet kifizetni- azaz behajthatatlan:)

Az, hogy a francia mit gondol az mindegy ha nem tudja behajtani:)))

golaz_ 2010.10.03. 00:23:00

@Csirke72: Egyébként csak magyarok vesznek Hondát Németországban.

Csirke72 2010.10.03. 00:23:29

@golaz_:

Nem ez széria volt, semmi extra. A motor yol birta ennyi:)

golaz_ 2010.10.03. 00:24:31

@Csirke72: Ne féltsd azokat, símán feljegyzik és legközelebb elkapnak. Az osztrákok meg úgyis behajtják, amikor legközelebb mész. Hacsak nincs osztrák rendszámú autód. Azok valahogy sosem hajtanak gyorsan a határ után.

Csirke72 2010.10.03. 00:25:02

@golaz_:

Tévedsz, több német ismerösömnek is van Accord ICTDI:)

Amugy szerinted az otthoni trafiban fékezek? Hát nem és eddig még soha nem kaptam csekket németbe a magyar hatóságtól:))))

golaz_ 2010.10.03. 00:25:23

@Csirke72: Akkor megnyugodtam. Tök vicces, hogy az USÁ - ban utánfutón hordják a japán csodákat a versenyekre.

Csirke72 2010.10.03. 00:26:38

@golaz_:

Befizettem öket mindig, mert kishazánk felé nagyobb az esély mint franciában, hogy lekapnak.

Amugy franciába is évek óta igy nyomulok és még 1 centet sem fizettem....

Svájc a legveszéjesebb:)

Csirke72 2010.10.03. 00:28:52

@golaz_:

Ja, na de ez csak az forgalomba helyezés miatt nem lehet másként:)

Amugy nekem 8. Aki akar vegyen német csodát:)

Vannak persze német autok is amiket szeretek:
Mercedes Ebusiness(tetszik), SLR, SL,ML,GLK,G

Na de egy VW az nagyon snassz:(

Csirke72 2010.10.03. 00:31:28

@golaz_:

Most irtam németek:) Itt nincsen majmolás. Mineki olyat vesz amilyen tetszik neki és sok ismerösnek(németnek) pl francia autója van.

Itt a legtöbb német autót a törökök veszik, BMW, Merci, Audi...

na meg a nagyarok:)

De azért irtam, ha valaki vesz Merci-t az SLR-t vegyen az a raj nem a használt...:)

Csirke72 2010.10.03. 00:34:25

Na Skacok mentem szunditani:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.03. 00:51:34

Csirke barátunk feltűnése csak idő kérdése volt :-) de most jaj nekünk mert megtudjuk minden autóról hogy jó vagy sem. Elfogulatlan német tesztek és V. (Hajtókartörő) Béla királyunk által :-)

s.e.c 2010.10.03. 01:20:04

Nagyon jó post, sokat röhögtem :D Egyébként én is német autó párti vagyok, volt már francia meg japán is. Szerintem ha használt autót vesz az ember ugyanúgy megvan mindegyik márkánál az esélye hogy vesz egy szart amire a gatyája is rámegy. Ilyenkor persze megy az általánosítás. Mert ugye ha valaki kifog egy szart egyből szar az egész márka.
Az se mindegy kinek mit jelent a kocsija. Ha valakinek csak használati eszköz, vegyen Suzukit, nyilván jóval kevesebbet fog rá költeni mint mondjuk egy BMW-re, viszont soha nem kapja meg ugyanazt az élményt(megjegyzem más japán kocsitól sem). Azt meg el kéne már felejteni hogy aki bmw-merci-audit vesz az biztos hogy csak azért veszi hogy arcoskodjon. Ezek tényleg jó kocsik, jó velük közlekedni. Egyébként is ma már egy 3-as vagy 5-ös bmw szerintem nem valami feltűnő... Amúgy is ha valaki balfasz már a 300 ezres suzukit is telerakja spoilerrel meg neonnal stb...

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.10.03. 06:27:36

Kollégáktól számtalanszor hallok hasonló párbeszédeket (csak hosszabban), a csajaikról nem dumálnak ennyit...
Nekem csak magyar gyártmányú közlekedési eszköz jutott, igaz, benzin helyett spenóttal meg vajas kiflivel megy.
Legautóbuzibb dolog, amit valaha láttam/hallottam, szomszéd házban lakó, faluról benősült fiatalember hozta a meggypiros Lada Szamaráját, amire úgynevezett sportkipufogót szerelt. No, ennek így olyan hangja volt, mintha nyekergő betonkeverőkből aknagránátokat lőttek volna ki folyamatosan... Eleinte csak röhejes volt, de amikor este 11-kor ért haza.... Szerencsére elköltöztek mielőtt gyilkosságra vetemedtem volna.

uni1002 2010.10.03. 06:41:21

Tényleg lelke van a német autóknak...
A trabantom kétszer nem indult egyformán, háromévesen rozsdává lett a küszöb, és a hamutartóból víz folyt, viszont a szélvédő gumi összement és másfél centi rés keletkezett rajta, de még sorolhatnám a lelki dolgait.
Ez a mostani léleknélküli Chevy Aveóm /4,5 éves/ egy garanciális ajtógumi cserén kivül más hibát nem produkált, télen nyáron pöcre indul, mindig csak megy, csendesen, dög unalom...
Lelketlen Koreai bádog.

csi szi 2010.10.03. 07:03:31

@Jerky_Master: Hogy ott miért nem megy a német autó, annak azért lehet más oka is...

dr.kakaósbögre 2010.10.03. 07:27:33

ez a gyökér csirke,lassan már mindenhol megjelenik. rajtaütésszerűen..:))

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.10.03. 07:52:07

Új szolgáltatás a neten:

Bérkommentelő bármilyen témában. Felpörgeti a hozzászólásokat, indulatot gerjeszt, ill. összekovácsolja a tözsolvasókat. A többi kommentelő okosnak tűnik utána, hiszen annyira buta, hogy nem a poszthoz szól hozzá, és félreérti az őt ért kritikákat is. Az észt nagyképűséggel pótolja, a profin elhelyezett helyesírási hibákkal - és mások hibáinak kipellengérezésével -, újabb és újabb komment rohamok elindítására képes.

Referencia: Csirke72. Ár: megyegyezés szerint.

Ne feledd, az olvasottság a legfontosabb! Profi bérkommentelővel könnyedén megduplázható!

stellaz1 2010.10.03. 08:52:23

Nőtöl eleve nem vennék autót.

Egyrészt sokan meghajtják, másrészt minusz 10 fokban is padlógázzal hajtanak ki a parkolóból hideg motorral, csúsztatott kuplunggal, a váltót ütik, vágják, lejtőn csak a féket ismerik, indulásnál 4000-et pörög a motor, akkor is ha csak előre csorognak a sorban. stb, stb, stb

2010.10.03. 09:03:51

Most hideg ? Mi lesz a Passat- tal télen minuszokban ?

Lucius Flavius Arrianus 2010.10.03. 09:11:07

Csak a grönlandi!
Nunataak, Igloo, Ultima Thule, ezek a kocsik, nem ám a macska-csigazabálók, ferdeszeműek, usákok meg friccek.

redriot77 2010.10.03. 09:28:54

Jómagam inkább a japán és koreai kocsikat kedvelem de egyre kevesebb alapja van az "autós rasszizmusnak". Pl. több citroenes és peugeot-s ismerősöm van, és soha egyiküknek sem volt különösebb hiba a kocsijával. Pedig a francia autókról aztán tényleg mindenhol horror sztorikba lehet botlani. Vagy ott van egy volt kollegám autója: harmincéves Pug 305 dízel, és a világból kimegy az az autó pár deci gázolajjal.

Nem rosszabbak ma sem a német autók a többitől, de az a bizonyos plusz szerintem olyan húsz évvel ezelőtt megszűnt: ugye mindenki látott már bemattult fényszórós, foszladozó belsejű, erősen rohadó kereklámpás E-osztályt? A tíz évvel idősebb W124-esek jellemzően jobb állapotban vannak. Már hiányzik a német kocsikból a plusz anyag, a túlméretezés hogy tartósabbak legyenek - lásd w123. Már ők is ugyanúgy 4-5 éves használatra tervezik a kocsikat mint a többi gyártó.

Ugyanakkor már Koreában is gyártanak V8-as, hátsókerekes, hangtalanul suhanó luxusautókat, széfként csukódó ajtókkal, pengevékony illesztési hézagokkal...

www.hyundaigenesis.com/sedan/

Ez vagyok 2010.10.03. 09:36:10

Előbb-utóbb hozzá lehet nőni, meg lehet szeretni az épp meglévő autót. Még ha kicsit "zöld is, meg savanyú is, de a mienk" alapon. Nekem Jettám van, megszerettem ezt is, mint az előtte lévő Toledót, Passatot, Puntót, Marutit, Wartburgot (bot- és kormányváltós kivitelben is), visszafele haladva az időben. VW vásárláskor nagyon nagy visszatartó erő, ha a Mozaik utcai márkaszervíz viszontagságai eszembe jutnak.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.10.03. 09:45:16

@kakaósbögre: Vasárnap van, lassan ebédidő, így biztos levágták már. :-)))

sprenczl 2010.10.03. 10:00:31

Az "Öregopelsosemkopel" kimaradt...:-) Én is ültem már egy Suzukikat telitorokból fikázó proli mellett vagy 800 km-et...Az opeljében lenézve látni lehetett az aszfaltot. Rohadt szét az egész szar, pedig may 8 éves volt.

Pale 2010.10.03. 10:14:45

A németek nem feltétlenül szarokat gyártanak, de lelkük biztosan nincs az autójuknak! Kívül-belül fantáziátlan nem szép / nem ronda autók!!!

Motorpenis 2010.10.03. 10:31:48

Rémes olvasni ezt a sok hokizást az autóitokról. Külön kiemelendő persze a Csirke.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.10.03. 11:20:02

Nekem bezzeg Lamborghinim van. Persze nem flancolni akarok vele, hogy megmutassam én mennyire menő vagyok.
Mindössze 4 literes a motorja, nem is egy kifejezetten erős, és a nyomaték sem olyan hű, de nagy. Viszont átmegy árkon-bokron nem okoz gondot a kátyú, dízel; összkerékhajtással és csak 2437 üzemóra van benne. Igen, üzemóra. Mert ez egy traktor. De ha látnátok, milyen vígan húzza a barázdát a háromfejes váltvaforgó ekével. :-)

Amúgy Subarum van. 20 éves, az is igaz.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.03. 11:25:05

@IV. (Parkoló) Béla: Raj vagy ocsem! Lamborghinibol csakis a traktor a meno! :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.03. 11:29:37

@Motorpenis: Szerintem Csirke egy ude szinfolt. Az egyetlen baja, hogy kisse autista a lelkem, es ha egyszer raszall egy temara, 100 ugyanolyan kommentig meg sem all. Mondjuk most kicsit meglepett, hogy a nemet autokat fikazza. Pedig mar majdnem meggyozott rola, hogy Dajcslandban MINDEN tokeletes... :(

w a s d 2010.10.03. 12:37:13

Az elvakultak már csak ilyenek.
Ahogy mások is írták, a leírt németek mellett ott a z olaszautós, akinek az autójának lelke van, a franciaautós, akinek hűde kényelmes és merészen stílusos az autója, a svédautós, aki nem jár némettel, mint a maffiózó kopaszok, az amerikaiautós, akinek csak a V8, a volt- KGST- autós, akinek "legalább ki van fizetve", a japán autós, akinek soha nem kell venni hozzá semmit, a benzint is termeli, gyorsabb mindennél, huszonezret pörög, elmegy törött dugattyúval is...

2010.10.03. 13:26:13

Nekem meggyőződésem, hogy nem az autókkal, a tipusokkal van a baj, hanem a tulajdonosokkal.

Van ismereősöm aki alatt a 400€-ert vásárol Vectra is szépen muzsikál, és egy hujjában jövök haza vele Pestig (egyszer ugyan hallottam egy kis kopogást, de egy kutnál kiderült hogy a hátizsákom pántja kilóg az ajtón), más meg a drága márkás kocsiját is pillanatok alatt legallyazza.

Az exemmel rendszeresen ott maradok az útszélén, volt már ékszíj, hengerfej (ez épp költözköds közben, a kutya a hátsó ülésen a holmim a kamionon) féktárcsa, de olyan is, hogy elfelejtett tankolni, szerencsére csak 2 km volt a legközelebbi kút.
A nyikorgó ablaktörlő, kézben maradt ajtó kilincs az alap, ezen már meg sem lepődök.

Egyszer vettem egy üléshuzatot a lidliben, mert már utáltam be ülni, de azt mondta, hogy az szar, és egyáltalán nem passzol, kb 7 perc alatt húztam fel, a nyikorgó ablaktölőhoz csak azért kellett 3 perc, mert sötét volt és nem volt rajtam szemüveg.

Más emberek meg az ezeréves roncsokkal is mindig mindenhova godn nélkül eljutnak, és vannak akinek a jó autó se elég jó.

rdi 2010.10.03. 15:10:58

@altoid: "Mondjuk most kicsit meglepett, hogy a nemet autokat fikazza. Pedig mar majdnem meggyozott rola, hogy Dajcslandban MINDEN tokeletes..."

Azért fikázza a német autókat, mert sok magyar meg pont azokat szereti, és az autós témán keresztül - szokás szerint - a magyarokat lehet fikázni. Birka magyarok németbuzik, megveszik a szar német autókat, stb. stb.
Mindamellett persze, hogy ismét alkalmunk volt megtudni, ő mennyire ért ehhez is, ill. végeredményben ő a legnagyobb ász.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.03. 16:24:16

@rdi: Csirke igenis a legnagyobb asz(hole)!

ibafaipap 2010.10.03. 20:41:41

Manapság piszok egyszerű a helyzet szerintem, ha a megbízhatóság mellé az ár/érték arányt nézem, akkor a koreaiak vernek mindenkit. Ha kicsit jobban megy a szekér, jöhetnek a japánok, afölött a németek, ennyi.

Herbert Putzenschramm 2010.10.03. 23:58:49

csirke72 miatt már megérte megírni a posztot, zseniálisak a hozzászólásai.
Csak kár, hogy ő ezt mind komolyan gondolja

Conan a barbar 2010.10.05. 10:31:32

GRat, jol megbeszelte mindenki, hogy melyik auto a fos es melyik a jo (szerinte). Szoval. A poszt szovege kitalalt, es ti adok hozza alapot, a hulyesegeitekkel. Viszont a kommentekbol osszejon a japan autos poszt, es a nemet autosat is ki lehet egesziteni :)

Jerky_Master 2010.10.05. 10:38:37

@karikaV43: mi a jó? az pl. jó, amikor 340.000 db BMT-t hívnak vissza a fékrendszer hibája miatt, mint most utóbb? LOL
és mennyiért? 8 milláért egy új VW, vagy 3 milláért használt, de egy már bevált Fiat? előbbivel villantasz, utóbbit használod.

camry3.0 2010.10.10. 02:38:18

Pff..Csak két példa Lexus LS400-ról koppintotta a német a w140-es mercit.. ez tény...német írta Joachim Koch!! Ajánlom kedves "németesek" figyelmetekbe ennek az úrnak a könyvét!! A másik amit ajánlok egy német kép,egy ls400 elejére felragasztva:1 million km 1 getriebe 1 motor..és bontatlanul!! Toyota Camryba pl kint usába szintén nem ritka az 1mill km minden gond nélkül!! Én 530ezerrel adtam el és még bontatlan volt a motor,gyári értékekkel,rozsdapötty mentes kasznival,GYÁRI lengéscsillapítókkal (jobb hátulja volt egyedül csere érett)!! A másik meg járjatok már el annyi üzemanyaggal azonos kategóriájú autóval,mint amennyivel egy japo elmegy!! A sok sznob vesz csak német olajfolyós talicskát!!
Egyet elismerek...a MERCI RÉGEBBEN csinált AUTÓ-t!! Mára ez se igaz...egyik legmegbízhatatlanabb autó,a csillag szégyene a 98 utáni S osztály ami ugye full-full!! Totalcar népítéletet ajánlom figyelmetekbe!! Plusz ADAC(német) teszteket több évre visszamenőleg....ha jól tudom,a toyota és a mazda váltogatta egymást megbízhatóság,és tartósság szempontjából az első helyen!!
Az egyik legjobb német autó..azaz kettő a trabant,és a vw bogár,de ezek már letűnt korok autói..azóta sok víz lefolyott már a Dunán!!
Nekem is volt audim(A8 4.2,100CD 2.2),VW Golf 1.8GTI (165LE-re felhúzva) de a gatyámat ráköltöttem mindegyikre!! Több havernak volt audija,pedig nem több 10éves szarok,de 100e-ket költöttek rá,A6 2.5Tdi az két spanomnak is adagolós lett,plusz 150ekm után turbó gondos!! A harmadiknak hengerfejes,plusz quattro hatás miatt difi hibás!! Bmw szintén elég gázok már az E30 utániak...addig még volt minőség,de azt azóta se!! Szépnek szépek,de azt ennyi!!
Ízlések és pofonok,tehát csak a véleményemet írtam le,és tapasztalataimat röviden,erről órákat lehetne beszélni,de nem akarok senkit meggyőzni,úgyis lehetetlen,mert mindenki csak a saját érveit hajtogatja!! Engem a japánok győztek meg minőségileg,fogyasztás ügyileg!! Nem mondom hogy a legszebb autók,de nekem nem mutogatásra kell hanem hogy bárhova gond nélkül elvigyen!!
Suzuki motorral meg nem tudom kinek mi gondja,de az egyik legigénytelenebb,legstrapabíróbb motor!! A kasznija egy szar ez tény!!

vancello · http://vancello.hu 2010.10.17. 18:17:29

@Mitya Ivanov: Éjjel 1-kor már untam a becsmérlő, személyemet sértegető, érveket fel nem hozó (nem is tudtak volna, hisz igazam van:) ), autóbuzériában korántsem "szenvedő" kommenthuszárokat törölni. Ezek a lúzer gyökerek azonban az olvasók 1%-át sem tették ki. :)
süti beállítások módosítása