Modoros középkorú párok - A Zoli

2010/04/27. - írta: Modor Tibi

 

Zoli, Vili, Gábor, Csabi, Karesz, Tibi vagy Laci. Ő a Ratkó-gyerekek után született a 60-as évek végén, 70-es évek elején-közepén. Lehetett volna akár kisgenerációs is, de ő ezt leszarja. Azok a rebellis hülyegyerekek voltak a korosztályából. Mindig jól elvolt, most is jól elvan. Hagyják békén az ideológiai félrebeszéléssel. A normális ember bármilyen rendszerben boldogul és túlél, nem muszáj folyton ugrálni. Házibuli-generáció inkább. Átlagosnak is nevezhetnénk, de balféknek nem. Hobbija, érdeklődési köre azért szépen kialakult.

A Zoli még fiatalos - a gyerekek is gyakran lesziázzák -, az idő múlása csak hosszas szemrevételezés után tűnik fel a külsősnek. Arca a napközben elfogyasztott, fejadagnyi sörnek-fröccsnek köszönhetően vöröses, kék szemei vérben úsznak. Nem részeg, de van benne mindig annyi, amennyi kell - a szalonspicchez elegendő. Dolgozni, a családdal törődni, szülői értekezletre, meccsre járni pont jó.

Valamikor gyúrt - de az a pár év látszatmunka nem bizonyult maradandónak. Tetovált karjai mára vékonyak, kemény kis sörpocakja egyre jobban kifejezett. A gyenge testet a rákvörösre égetett, illetve nyár közepére valamennyire lebarnult bőr ellensúlyozza, amin az aranyékszerek még szebben mutatnak. De igazából mindig vöröses marad. Öltözéke sportos: az évszaktól-időjárástól függően a strandpapucsot és a sportcipőt váltogatja, szereti az ujjatlan pólót, a hasitasi/vesetáska pedig kötelező tartozék nála - mindig. Szőkésbarna, kicsit ritkuló haja jampisan hátrafésült, barkóját gondosan ápolja. Még a Pomádénál ragadta magával a rockabillys megjelenés - a Depeche Mode-os kinézet pedig azonnali menedéket jelentett a hozzá hasonlóaknak a Grease- és Hungária-mánia lecsengésével a 80-as évek elején.

A Zoli a nathanp által is már megörökített szórakoztató elektronika rabja - egyedül az internettel nem tudott máig sem igazán kibékülni. Annak idején a Mariahilferstraßéról hozott LEVIS walkmanek és Panascanic fejhallgatók, kvarcjátékok, mindentudó karórák, menedzserkalkulátorok, aztán a CD-táras minihifik, autóshifik, mélynyomók izgatták korszaktól függően. Talán a MiniDiscnek is bedőlt pár évig, de aztán gyorsan elseftelte a cuccát valahol. A lényeg, hogy hangrendszerének teljesítményét a Dark Side of the Moon-os, tesztlemezes modorosokkal ellentétben csakis a mélyekkel teszteli és mutogatja. A 2000-es évek elejétől házimozi-rendszerének kiépítésén fáradozik: gondosan utánajárt, hogy szőnyegpadló, avagy inkább parketta-e a megfelelőbb egy ilyen szórakoztatóközpontnál - az 5.1 pedig nem elég, DTS is kötelező.  DVD-t ennek megfelelően vásárol: elsődleges szempont a DTS-es magyar szinkron megléte. Hiszen a magyar szinkron még mindig világhírű, a Frédi és Bénit az amerikaiak visszavásárolták, annyira jól sikerült. A JVC-t természesen "dzsívívszí"-nek ejti, az angol.

Mindene a mobiltelefon. Lassan 15 éve próbál mindig a legújabb modellekből válogatni, és azok úttörő funkcióit azonnal hasznosnak találni. Sokadik beköhögésre tényleg felismeri és fel is hívja a "Buzi" vagy a "Sárkány" bemondott neveket a telefon, de a készített fényképek minősége vagy az útvonaltervező teljesítménye is lényeges szempont. Fülén egész nap ott figyel az odacsíptetett brútuszos hedszet. Folyton be akarja bizonyítani, hogy a modern technikai bölcsek köve nála van, és nem hiába költött annyi pénzt a kiegészítő funkciókra. Nála ezek nem csak dísznek vannak! A GPS Andreával meg a vicces beszólásokkal is kötelező nála - a megszokott útvonalakhoz, pl. bevásárláshoz is jól jöhet.

-Ne, várjál csak, ne fáradj! Megnézzük, hol van a legközelebbi ATM... milyen kell, OTP-s, erstés? Nah. Itt van e.

...

-Még ne menj sehova. Ilyenkor csak húszpercenként jár a hatvanas. Megnézzük... aha... akkor még ráérsz négy percig itt ülni, csak óra negyvenkettőkör jön csak a következő!

...

Sziasztok,

arra gondoltam, hogy 38. szülinapom alkalmából jó lenne összejönni egy pár jó pofa sörre a környéken. Persze tudom, hogy mindenkinek bokros teendői és családi elfoglaltságai miatt nem könnyű egyeztetni, ezért létrehoztam itt egy online kérdőívet, ahova mind bevihetitek a preferált helyet és időpontot.

A formot pénteken 12.00-kor zárom le, addig legyetek kedvesek beikszelni, hogy hogyan érnétek rá.

Az asszonyokat, utánfutókat meg aznap estére pattintsátok le vhogy ;-))

Üdv,

Zoli

Ennek ellenére nem szokott komolyabban netezni, max. a használtautó-hirdetéseket, a love.hu-t meg a pornóoldalakat böngészi. Feleségével, Mónival ettől még tök jól elvan.

Móni nem hízott el: a mai napig jól tartja magát, szülés után is - egyedül a szarkalábak árulkodnak koráról. Zoli haverjai is gyakran vetnek felé lapos pillantásokat, de nem próbálkoznak be komolyabban, legfeljebb viccelődésnek próbálják beállítani, hogy "hát azért 92-ben Sóstón kár, hogy nem nyomultam rád jobban". Mindegy, nekik jutott más, mondjuk a Viki vagy az Ági. Ők se rosszak, csak legfeljebb már unják őket tíz év után. A lányok rendszerint (rózsaszín) melegítőt és baseballsapkát viselnek.

A gyerekkel-haveri társasággal szívesen járnak nyaranta Horvátországba (mennyivel olcsóbban kijövünk, mint itthon, a rablóbanda zimmerferiknél!), de simán csak a szülők telkére vagy a Lupára (11-es út menti bányatavak) is - vagányabb zoliknál egy-egy prágai sörtúra is összejöhet. Ez esetben évtizedekig csak erről anekdotáznak - mekkora volt már! Kár, hogy itthon nincs olyan, hogy sörkultúra... Persze azért elnéznek néha a Szépasszonyvölgyébe pár kanna jó kis (édes) vörösborért, amit valamelyik bombabiztos hátsó, vasajtós pincéből szereznek be - őket nem lehet csak úgy a csicsásra faragott, turistáknak szánt kamuszékely-kapus portákkal eltéríteni. Őket nem húzza le a Franci bácsi, legfeljebb elmeséli, hogy a buta pestiekre meg a tótokra miket rá lehetett tukmálni.

Az alkoholt tehát nem vetik meg - de azért megválogatják, hogy mit isznak. Sörből a nyugatiasan vagy esetleg csehesen csengő nevű, prémiumnak beárazott, de itthon gyártott dobozos, kukoricagrízes termékekeket részesítik előnyben. Bizonytalan forrásokon keresztül informálódva van egy olyan elképzelésük, hogy a németek meg a csehek jó söröket csinálnak, de valahogy a hollandokat, angolokat, osztrákokat, szlovákokat is ide sorolják aztán. Meg az íreket persze. A Guinness a legjobb. Ki kéne menni már az írekhez is egyszer, vagy esetleg az angolokhoz egy jó pubba. Azért ott a kocsmának van egy hangulata, nem úgy, mint itthon.

Szeretik a jófajta mézes-ágyas pálinkát, a jó bort - mindent, amire azt mondják a hozzáértő ismerősök, hogy jó.

Eleve bármilyen helyen fellelhető, ahol enni vagy inni lehet. A kirándulás célja lehetnek a fent említett prágai sörözők, a villányi borospincék, de még egy hétvégi biciklizést is csakis valami papírtálcás-olajos hekk mellett képes megkoronázni a Rómain - az esti séták, strandolások alkalmával meg kihagyhatatlan a büfé, annak minden szolgáltatásával együtt.

-Na mit kérjek neked, Cicu? Meg tudsz enni egy egész hekket? Én asszem, iszom egy sört, de valami jobbat - szerintem megdolgoztunk érte! Aztán hazafelé be kéne ugrani a madarastecsóba, elfogytak a nyers DVD-im, aztán kéne újra sütni párat.

97 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.27. 07:43:11

Én azt hittem, hogy én vagyok a középkorú, és kiderült, hogy aki 38 éves, akkor én minek számítok?

Szerintem 40 alatt még mindeki fiatal.

Alapvető élelmiszer 2010.04.27. 07:47:57

Igen! A kínos kaparás a legújabb IT-s cuccok után. Aztán nagy nehezen megjegyzi az egyik felhasználási módot (pl. DVD-t írni csak Neroval lehet), és abból nem lehet kirobbantani. És úton-útfélén bizonyítja, hogy a Nero milyen szinten alázza le a többi programot.

2010.04.27. 08:47:19

Ettől az iszom egy sört mert megdolgoztam érte ideológiától kiráz a hideg:

baby bee (törölt) 2010.04.27. 08:50:33

Jó a Zoli, tetszik! Móni viszont nincs meg, rózsaszín melegítő+baseballsapka, és nincs elhízva? Ezt most nem vágom.

Archenemy 2010.04.27. 09:00:50

ez nem esett le, egyik ismerősömre sem illik, illetve csak úgy, mint egy horoszkóp, általánosságok szintjén

medvedr 2010.04.27. 09:05:08

Szerintem ez szar lett.Nem nagyon találom benne a generációra jellemző dolgokat, ezeket a mintákat 20 éves suttyóknál is látni, meg ötveneseknél is. Hiányolom: Anyagiakon aggódás ezerrel , de újabb plazmatévé hitel bevállalása. A politizálás diszkrét és kevésbé diszkrét megnyilvánulásai- erősnek vélt gazdasági hozzáértéssel leöntve, de zsigerből.

Hosszigyärek 2010.04.27. 09:11:00

"Sokadik beköhögésre tényleg felismeri és fel is hívja a "Buzi" vagy a "Sárkány" bemondott neveket a telefon"

Ez mekkora!

bekbórd! 2010.04.27. 09:16:03

@Frengi: Engem is mellbevágott, hogy középkorúnak számítok.

Különben is, most akkor mindenki modoros, aki 68 és 75 között született? :-)

scsaba1 2010.04.27. 09:37:15

@baby bee:

Persze, ő nem a balfék kacsaseggűje. Ad magára, norbidiéta, méregtelenítés, elsavasodás elleni diéta, homeopátia, fodrász, kozmetikus, szoli. Az az igazi baszni való harmincötös-negyvenes. A muffját már borotválja, nem hord kozáksapkát, mint az eggyel idősebb generáció, de az análba már nincsen benne, mert fúj. Swingerbe simán benne lenne (mert ő is kicsit unja már Zolit), ahogy Zolinak sem kellene kétszer mondani, de egymás előtt szégyellik, így marad minden a régiben.

Na így sincs meg?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 10:01:08

ingyen volt, és ezért köszönöm, de akkor is ezt már megírtátok párszor:)

amúgy ezt én simán alkoholistának nevezem, generációtól függetlenül... és akkor is tessék kivágni az összes kurva szőlőt és valami értelmeset építeni a helyére, tölgyerdőt vagy kerékpárutat, bármit, aminek kapcsán nem lehet sznoboskodni nagy arccal... le a bor-, sör és pálinkakultúrával:)

cd-r 2010.04.27. 10:33:48

zoli belgiumban hetel liftszerelőként, ahonnan minden lomtalanítás alkalmával itthon még jól eladható bútorokat, műszaki cuccokat hoz haza a transporterével. a begyűjtött holmikat ezután a garázsból árulja.

cd-r 2010.04.27. 10:39:39

@cd-r: pontosabban az asszony árulja hét közben. kockás füzetben vezeti a "könyvelést"

scsaba1 2010.04.27. 11:13:29

@vészmadár (pica pica):

Úgy csinálsz, mintha a biciklizéssel nem lehetne sznoboskodni, meg játszani a trendenkívülit és romkocsmákban buziskodni, lol.
modoros.blog.hu/2009/05/22/olvasoi_rovat_a_biciklisfutar_aspirans

A hetedik emeleti panelzöldekről már nem is beszélve, akik kurvára meg tudják mondani a tutit mindenről, mert voltak már kétszer a Lupa szigeten...

Nekem legalább olyan idegesítőek, mint az önjelölt borszakértők.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.27. 11:20:50

@vészmadár (pica pica): átfedés biztos van pár régebbi írással.

Mindegy, nálam hivatalosan is elkezdődött a nyári szünet, úgyhogy ez van :-))

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.04.27. 11:21:21

Basszus, öreg vagyok :D
Iszok egy sört, mert megdolgoztam érte. Nők meg, iszok egy sört, mert L'oreal :D Annyira gagyi

Hal Stanton 2010.04.27. 11:35:10

Jó lett, tetszett, előttem totyog Zoli, igazgatja a hasitasiját. Mézespálinka, középszar sörök :)

Styxx 2010.04.27. 11:37:48

Tibi, B+ egy tizest elcsúsztál. Ha Zoli 38, akkor ennyi piától még távolról se zúzta szét ennyire a hajszálereit. Vagy 48 vagy a nonstop szalonspiccnél keményebben vedel. És gondolom Móni pár éve fiatalabb tőle, esetleg egykorú, ha nem vagy sztájliszt, akkor a szarkalábait még nem nagyon szúrnád ki.
Mónit szerintem @scsaba1 írta le geci hitelesen, azzal, hogy ha swinger jöhet, akkor pár szövetkímélő análtechnikát is begyakorolt már. Még se égeti magát egy ilyen kultúrbulin, ha a C-variánst nem nyitja meg.:-)
Tib, neked jó nyaralást és tényleg nem benyalásból mondom, de a 10 év elcsúszás ellenére szerintem az egyik legjobb posztod a könnyedebb-röhögtetős kategóriában.

scsaba1 2010.04.27. 11:54:08

@perfor:

Szerintem is jó lett, Tibinyó nagyon finom ecsetvonásokkal dolgozik, a lényeg a részletekben van. Távolról sem balfék, megvan a magához való esze, az a tipikus jég hátán is megélő kisember. Általában nem rosszindulatú, de azért dörzsölt a bizniszelésekkel szépen kiegészíti a fizetését, van mit a tejbe aprítani, de arra is ügyel, hogy ez látszódjon is.

Van autója is, valami használt felsőközepes német vagy japó, finoman, ízlésesen morcosítva (mer a francia és olasz autók szarok). A fapados kis pöcsköszörűk sem az ő világa, és ennek hangot is ad. Jó kis Suzuki vagy Dácia gyalázásokat lehet tőlük hallani. Benne kütyü-hegyek: utólagos masszás-ülésfűtés, utólagos tolatóradar, GPS, Mobil külön tartóban, Hifi LCD-s csili-vili fejegységgel, mélynyomó a csomagtartóban, a gyerekeknek 1-1 fejtámla-monitor, dvd lejátszóval,
Móninak is van kocsija, általában valamilyen csajszis kisautó, csajszis színnel, csajszis dekorral. A cicás napvédő például kötelező darab, már a gyerekek miatt is.

cd-r 2010.04.27. 12:17:39

egyszintes, amerikai stílusú családiházának kapudúcait kőoroszlánok díszítik.

baby bee (törölt) 2010.04.27. 12:18:00

@scsaba1: ezt hívják milf-nek? sose tudom, hogy mit takar ez a kategória. mellét is felvarratja?

bajor gizella 2010.04.27. 12:59:22

minden évben minimum kétszer közli hogy el kéne ugrani pandorfa az outletbe körülnézni.
ott általában a replay a tom tailor és gap cuccok érdeklik zolit, míg móni a milftársadalom kedvelt márkái (keyo, tally weil, devergo)között szemezget.

a gyerekeiket vagányra, tehát saját önarcképükre nevelik. ha fiú, igyá fiam, elvégre má betöltötted a 10-et. ha lány, na vikike dobjá apának egy sört kezdőik a meccs. határzotott véleménye nincs a továbtanulásról, de azért ne legyen a fiúbol valami kordzakós buzi, a lánynak mindegy, az anyját örökölte, szóval majd lesz belőle is valami. a lényeg hogy nyelvet kell tanulni meg szakmát.
ha külföldön vállal munkát igyekszik mindenből hasznot húzni. ha két éve ismered, akkor is elkér 30 eurót ha hazavisz téged is. a mitfahrergelegenheiton a kocsi tipusától a gyári sorozatszámon át mindent beír információ gyanánt, és legalább 4 mobilelérhetősége van.

cd-r 2010.04.27. 13:09:40

@bajor gizella: gap? azt zoli nem ismeri. helyette van hilfiger és lacoste, esetleg ralph lauren, főleg jó áron elpattintott szekrénysor után.

Styxx 2010.04.27. 13:23:09

@scsaba1:
"van mit a tejbe aprítani, de arra is ügyel, hogy ez látszódjon is."
Az igazán nagy spílertől az különbözteti meg, hogy az okosba' nagyot alakító pedig pont arra ügyel, hogy NE lehessen észrevenni azt, hogy nagyon is van mit a tejbe aprítania.

@bajor gizella:
"minden évben minimum kétszer közli hogy el kéne ugrani pandorfa az outletbe körülnézni."
ez azért az aktuális EUR/Ft árfolyam függvényében alakul.

-Apukám, most, hogy így beszart a forint, csapasson a halál a labancokig! Kiugrunk Mónival, Ricsesszel meg Roli-zsivánnyal ide Törökbálintra meg Torbágyra autletelni, oszt gecivagányra beújítjuk a cuccainkat.

De a többi szóról-szóra arany:-)

Styxx 2010.04.27. 13:25:08

@cd-r:
Nana, te csak ne nézd le Zoli gyereket. 5-6 éve villanyszerelt Londonba, ott meg már szinte unta, hogy még a metrón is a Gap-ot promózzák:
- Májnd dö gep, plíz!:-)

medvedr 2010.04.27. 13:25:48

@vészmadár (pica pica): Sznoboskodni mindennel lehet- muszáj volt leírnom-bocs ha teljesen félreértettem az iróniát

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 13:28:49

basszus, tiszta úgy fog kijönni, mint ha scsaba1 szövegeibe kötnék bele direkte, pedig nem is, csak most épp nála láttam egy szót, amit régóta szeretnék megérdeklődni: mi a faszom az a látszódik? mert amit jelent, azt magyarul úgy mondjuk: látszik...:)

persze nyilván értem, ami régen hallik volt "s csikósok kurjantása hallik, s pattogása hangos ostoroknak", az ma hallatszik, de akkor is:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 13:29:44

@medvedr: nem, nem értetted félre:)

a kerékpárút tényleg nem volt jobb példa, csak arra utaltam, még a 300 hektár síkbeton is üdítőbb, mint egy falka önjelölt borosgazda:)

cd-r 2010.04.27. 13:37:00

egyébként a menő borosgazda is megérdemelne egy posztot a 300 négyzetméteres bormúzeumával, a napi szintű disznóvágással és a 4 emeletes, tüchtig paloták udvarán álló méregzöld platós mitsubishikkel.

scsaba1 2010.04.27. 13:56:14

@vészmadár (pica pica):

Én meg azt mondom, hogy akasszuk fel a szélsőségeseket, ha már nyelvi humor...
Úgy gondolom mindkettőre szükség van, virágozzék minden virág. Különben hogy sikerülne tökéletesen bebaszni 50 km-es etyeki biciklitúra végére?
Én nem akarom megmondani senkinek, hogy éljen, maximum ha viccesnek találom, akkor kiröhögöm. De nem akarom tiltani, irtani, elpusztítani, vascsővel szétütni, lebetonozni, sóval behinteni - szóval nem vagyok liberálnáci, hogy persze: elfogadok minden véleményt, amíg az egyezik az enyémmel, ha meg nem, akkor leosztom az elefántcsonttoronyból, és tilcsuk beeeee.

Látszódjon vs. látszik: azt hittem lejön a szövegkörnyezetből, kedves picám, de ma valahogy nem vagy fogékony az apró bravúrokra. Mondjuk annyi a különbség közte, mint a látszik és a láttat között, Styx megfogta a lényeget: az igazán nagy spilereknek nem kell rájátszani: alapból látszik, hogy nem megy nekik rosszul, sőt ők inkább lefelé tekernék a nagy látszódást, hogy ne szúrjanak szemet. Zoli meg némileg túlvállalósan láttat, némileg erőszakosan tolja a világ arcába, hogy neki bizony nem megy rosszul, és azért van tizenéves felextrázott, lefóliázott, lefóliázott ötös bömöse, mert azokban még volt anyag, a sok buzerátor marketinges nem spórolta még ki a vasat a gépsárkányból, és nem azért, mert valójában nincs tíz gurigája egy újra. Na.

Mondjuk annyi a különbség,

scsaba1 2010.04.27. 13:59:10

@scsaba1:

Na most modorosan belejavítok: az egyik lefóliázott az lepolírozott akart lenni.

medvedr 2010.04.27. 15:13:21

@vészmadár (pica pica): Ez teljesen bizonyos számomra is.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.04.27. 15:41:19

zoli (szigorúan névelő nélkül) a tipikus magyar polgár _archetípusa_

Styxx 2010.04.27. 15:50:18

@scsaba1: @vészmadár (pica pica):
Nem mintha scsabával a mai célkitűzések között szerepelne, hogy egymás f@szát szopjuk, de íme egy profi (most speciel nem arra, gondolok, hogy profi fvsszopó, mivel bevallottan meleg, hanem profi nyelvész):
Nádasdy Ádám
Látszódik
[Magyar Narancs, 2002/03/28, p. 40]

Komka Péter olvasónk azt kérdezi: "létezik-e olyan magyar szó (avagy: mennyire létjogosult, mennyire "hágja át" saját szabályait a nyelv), hogy látszódik?" Majd így érvel: "Ha netán lát+sz[ik]+ódik lenne a szerkezete, az azért problémás, mert a lát+sz[ik] már passzivizálódott, elvesztette a tárgyát. És (minden reményem szerint) tárgyatlan igék már nem képesek újra passzivizálódni (pl. -ódik-kal)."

A látszódik természetesen létezik (hiszen ezért a kérdés), sőt létezik hallatszódik is. Ezek azért furcsák, mert pleonazmus, azaz túlbőség van bennük: két képző, melyek (úgy tűnik) ugyanazt fejezik ki. Maga a lát tárgyas ige (Marci sünt lát), ebből -sz képzővel jött létre a -- mondjuk most így egyszerűen -- szenvedő lát-sz-ik ige (A sün alig látszik). Ehhez valóban semmilyen jelentéstöbbletet nem ad hozzá az -ód képző (A sün alig látszódik). Akkor minek van ott?
És itt az egész cikk:
seas3.elte.hu/delg/publications/modern_talking/24.html

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 16:03:41

nah, elveszett a kommentem a gépem hibája okán, és túl érdektelen bármi, pláne egy vita, hogy én azt még egyszer beírjam, a lényeg: cinikus vagyok, vagy nihilista, vagy nevezd ahogy akarod, nem liberálnáci, konkrétan az elefántcsont toronyba szarok szívem szerint inkább fel a mocsárból, a lényeg, majomkodásnak látok mindent, amikor az életed bármilyen szeletét (bor, párkapcsolat, gyereknevelés, létezés, munka, akármi) komolyan veszed... és majomkodás ennek az ellenkezője is...

szval az élet szép, nah:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 16:04:47

@Styxx: amúgy ismerem nádasdy munkáit nagyjából, és egyet is értek vele, ha megfigyelted, én magam meg is válaszoltam a kérdésem a kommentem végén:)

Myller · http://minimalmyller.blog.hu 2010.04.27. 16:31:17

Apám haverjára tökéletesen illik a leírás, sőt még a neve is Zoli. Csak az a baj, sokat lóg együtt apámmal és ő kis kezd "elzolisodni" :S
A hatására vett GPS-t, mindennap nyomkodja az asztalnál, az IT-tudása mindkettőnek a béka segge alatt, és ilyen kifejezéseket használnak pl, hogy: "Csatlakozz a firefokszra". Az abszolút "kedvencem" amikor apám azt mondja a headset-re, hogy "hájsztekk". Ez nem tudom honnan jött neki, de engem a hideg is kiráz tőle.
Ennél jobb leírást sehol sem láttam még erről archetípusról. Szóval nagy nagy grat...!

scsaba1 2010.04.27. 16:56:20

@Styxx:

Hű, hát én nem vagyok nyelvész, ilyen mélységben én nem vágom. Csak úgy éreztem, hogy "látszik", helyett alkalmasabb szó a "látszódik", mert az ebben lévő túlbőség vagy mi, jobban kifejezi azt, hogy ez némileg erőltetett és izzadságszagú. (Megmutatom neked, hogy mim van, ha érdekel, ha nem.) Ez valószínűleg azért van így, mert ilyen ösztönös őstehetség vagyok. Alanyi költő, na.

(Ez csak vicc akart lenni, egyébként)

@vészmadár (pica pica):
Ahhoz képest, hogy nem veszel komolyan semmit elég sokszor olvasok tőled felszabadult röhögés és finom cikizés helyett indulattól szikrázó szélsőséges kommenteket meg mélyfilozófiai fejtegetéseket, ami egy szórakoztató blogon ijesztő illetve enyhén röhejes.
Vagy csak az én antennáim rosszak, vagy éppen túl érzékenyek.

Ezt most nem bántó szándékkal írom, mert alapvetően kedvellek, hogy én is buherkodjak már egy kicsit...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 17:21:40

@scsaba1: a szélsőséges komment egyáltalán nem jelenti, hogy indulattól szikrázna... egyszerűen szeretem azt, hogy valaki mond valamit, én meg kifigurázom. és mint mondottam, tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy amit én csinálok, az éppen olyan nevetséges. Majomkodok én is, összhangban azzal, hogy - mint írtad - ez egy szórakoztató blog...

bajor gizella 2010.04.27. 17:50:13

hol vannak már az igazi férfiak? akik ököllel adják tudtukra a véleményüket, akik katonaságbeli élményeket mesélnek egymásnak, és akik sörtúráznak a balatonon? akik nem kérdeznek hanem válaszolnak, és akiknél az igen igen, a nem meg nem. izzadságnyom hónaljtájban, húsimádó pizza és verdák. na meg izom izom izom. minenütt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.27. 18:03:21

@bajor gizella: erősen reménykedem, ez most az irónia néven ismert irodalmi eszköz volt:)

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2010.04.27. 19:32:54

azért a MiniDisk az nagy királyság volt hosszú évekig
a Magyar Rádióban is használták, de ma már pendriveokat adnak a dolgozóknak

2010.04.27. 20:16:04

@NDT: mi az a mini disk?
a pendrájvot azt tudom, még meg van a kis 64 kb-tos, egy Cv fényképpel éppen rá fér, ha nyomtatni akarnék, de használ még valaki ilyet, amikor egy kis kártyára 4GB rá megy, és elfér az aprópénz mellett?

bekbórd! 2010.04.27. 20:24:08

Zoli nagy bizniszmen, ahogy a haverjai mondják. Esténként a kocsmában megy az üzletelés, telefonok, "navik", autórádiók cserélnek gazdát napi szinten. Ha egy munkásruhás tagnak kell valami, másnap a Zoli hozza. "-Ennyiér úgyse kapod meg sehol. A legújabb Európa térképet rakta fel a srác. De most döntsd el, más is érdeklődött." A vevő rá is bukik, pedig dörzsöltnek hiszi magát: tudja, hogy ami a kamionról_leesett, az igazából nem azt jelenti!
A Móni is nagyon büszke a férjére, mikor az félmaxon hazamegy, és kicsapja a hasitasiból a bárpultra a tíz-húszezreseket.

bajor gizella 2010.04.27. 21:02:40

imádja a dakart, mert volt egyiptomba, és a motoros csóka jófej. szavaz a megasztáron, amit családdal haverokkal sörözve néz.arra voksol akinek legalább van hangja.(leginkább megdugna) egyébként akciósorozatokat, és fantasykat szeret nézni,
CSI ilyesmi, de ha nincs meccs móni a távkapcsparancsnok. a híradónak csak az időjárásjelentés(kell má a téligumi?)illetve a sporthírek ad értelmet, ekkor feljebb srófolják a hangerőt. mivel seftelni jár németbe, általában német csapatnak drukkol, ha kőműveskedett angliába, akkor nyilván nem. magyarnak nem drukkol. örül hogy sumi visszatért az autóversenyzéshez.
a napközben szerzett friss ropogós poént szív atyától az ESTI PÓKER során süti el, amit nem pénzben, hanem sétáló jánosban játszanak. moodsot szívnak, vagy valami jobbat.
ezeket a népcsoportokat utálja: romák, sárgák, fekák, románok-olaszok, szlovákok, ukránok-szerbek, spanyolok (de csakaz amerikai filmek hatására.féleértésre adhat okot, hogy néha a cigányokat is spanyoloknak hívja)osztrák parasztok, keletnémetek(ezt szintén úgy tanulta nyugatnémet munkatársaitól) írek, japók, koszos törökök.

bekbórd! 2010.04.27. 21:33:02

@bajor gizella: a zsidókat kihagytad. Igazából nem tud magyarázatot adni arra sem.

lárvalányhaj 2010.04.27. 21:36:50

@bekbórd:

"Esténként a kocsmában megy az üzletelés, telefonok, "navik" "

- Van egy Neytirim okosba', legújabb szoftver, angol nyelvű menü, USB-kompatibilis, kell?

Mécsvilág 2010.04.27. 23:02:06

70 januári születéssel és 3 fiúgyerekkel azért még fiatalnak tartom magam, bár néha már ez vagy az, azért fáj :-(De azért a 4 kerék, három szoba, két fröccs még mindig megvan ;))

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.04.27. 23:07:42

ez nem annyira talált. a hasitasi, meg az ujjatlan póló az korfüggetlen lúzerség, a bor- és egyéb italsznobokkal nem is összeegyeztethető. a napközbeni vedelés pedig végképp nem jellemző, ez max. a 80-as években már melózók sajátja lehetett. ráadásul a 68 és 75 között született korosztályt egy kalap alá venni teljes tévedés. egészen máshogy szocializálódtak az átkosban érettségiző többnyire még kötelező KISZ-tagok, mint a 72 után születettek

Turp 2010.04.27. 23:31:55

Most szépen odamondtad és gondolom te is szépen a paplan alá fingó vagy....eh

Bogyó 2 2010.04.27. 23:39:56

@éjjeli_alkesz: Pontosan. Én ebbe a korosztályba tartozom és mind az ujjatlan pólót, mind a hasastáskát utálom, s ezzel nem vagyok egyedül. Gyerekkorom 80-as évekbeli filmjeiben volt divat pl. az ujjatlan póló akkori sztároknál, akik akkor voltak mondjuk 25, szóval úgy '60 körül születtek.

Marhára feltűnő, hogy megint egy 30 körüli "okos" ember próbált itt nagy típus-leírást produkálni, de nem eléggé árnyaltak az ismeretei. A borsznobizmus kurvára jellemző a 30-asokra is, igen, korfüggetlen.
A napközbeni ivás pedig végképp nem jellemző a generációnkra, ez apáink, illetve a 70-es években fiatal, egykori Piramis, Omega, Karthagó, Gemini, stb. rajongók mai életére inkább igaz.

A '72 után születettekhez képest viszont én nem látok akkora törést, nem gondolom, hogy az érettségi időpontja és a rendszerváltozás tényleg ilyen vízválasztó lenne a szemléletben.

éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.04.28. 00:10:39

@Bogyó 2: elvileg nem kéne komolyan venni az itteni posztokat, a korábbiakat szerettem is, de most tényleg mellélőttek, poénnak is, és komoly típusrjaznak is gyenge a bejegyzés.

persze nem lehet évszámhoz kötni, hogy melyik évjárat volt képes elsőként kiszakadni a Kádár-éra poshadt hatása alól, illetve, hogy kiken hagyott az a rendszer még látható nyomot. amikor egyetemista voltam, birony volt ilyen törésvonal, egy 90-ben 19 éves, és egy akkor 23 éves világa nem volt kompatibilis. :)

labi 2010.04.28. 00:15:45

áh, az ismeretségi köröm nagy része ez a korosztály, de senkire sem ismertem rá.
Lewis walkman megvolt, a többi semmi.
Sok az sok évvel mellélövés.
Ez most nem lett jó.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.28. 00:38:34

Tibikém, ez most nagyon mellé, bár most kommentelek ide először. Szóval keverjük a szezont a faszommal, meg a Gizikét a gőzekével. A ruházat se stimmel.

Meg mi ez, hogy "A Zoli"? Nem értem. Mindenesetre ez a korosztály nem ilyen, meg az régebben volt, de azok meg nem olyanok voltak. És a szemük se kék.

kék madár 2010.04.28. 00:41:41

nekem itt sok az ellentmondas, ennek az irasnak se fule se farka, eroltetett. Vannak benne jo elemek, de az en kornyezetemben nem illik ra senkire. Ez 2-3 generaciobol lett osszegyurva, sok ciki tulajdonsagbol, persze te biztos alapozod valakire, de ami a leggyanusabb: ez az alak megis mit dolgozik, hogy ennyi ideje van inni es viszonylag jol is el? Es amellett semmihez sem ert es tok hulye. Felvetelvezeto?

sajtkedvelő 2010.04.28. 01:44:58

Ja, és Móniról kicsit bővebben:
Móni kutyakozmetikus (esetleg fodrász, műkörmös, kozmetikus) és Avon tanácsadó.próbálkozott a hálózatépítéssel is..... hagyjuk.... Sját kis üzlete van egy panelház aljában, kiépített ügyfélköre, főleg a barátnői. Némelyik már a suli óta megvan...
Vonzódik az ezoterikához, - erről órákig tud beszélgetni barátnőivel - az egészséges életmódhoz, mindíg elhatározza, hogy vega lesz, de nem bírja ki, hogy ne egyen a rántotthúsból vasárnaponként...
Szép hosszú műkörme van és melírozott szőke - néha kissé lenőtt haja. A száj tetoválva. Szolizik. A dudákat 10 éve tunningoltatta először, azóta már kétszer cserélték , persze egészségügyi okokból - tudod már nem használnak szilikont, a sós vizes az igazi - mindíg kicsit nagyobbra, hiszen azért rá is feljött már pár kiló, arányosnak kell lenni. Azért bátran monokinizik a strandon, kábítja Zoli haverjait, és visszvágyik Pattayára, ahol még 1999-ben voltak.
... " A Sanyiék minden évben mennek, mi meg csak Törökbe voltunk lasztminuton, és hogy anyádat miért kellett magunkal vinni...." Azért törökbe' is vett magának pár smukkot, aranygyűrűt minden ujján hord egyet....
Zavarja, hogy már közelebb van a 40 mint a 30, ezért állandóan a fiatal csajokat sasolja, mi is a trendi, de mivel nem elég bevállalós, a divatot 2-3 év spéttel követi....
Már amennyire, a sztreccs-farmehez például ragaszkodik, összetartja.
Telefonfüggő, szabad ideje 90 százalékát mobilon való társalgással tölti.
Minden nap megnézi a barátok köztöt, bár már kicsit unja, és annyit változtak a szereplők, hál'l istennek a Rékasi eddig még benne volt, csak most írták ki...
nembaj, még ott a nováklaci, meg a berényi...
Néha megnézi a szekszésnyújorkot - és eljátszik a gondolattal - de jó lenne ott, úgy élni....de az túl messze van és olyan idegen, és különben sem tud angolul...

Kókuszmenyét 2010.04.28. 03:28:58

Hát ez most valahogy nem tetszik... és nem azért, mert 73-as vagyok...

rooklin 2010.04.28. 03:59:18

@Modor Tibi: Háh! Ez nem az az oldal, ahol az veszít, aki a kommentekben durcizik? Régebben ezt a magukra ismerő címlapos olvasók csinálták, azóta látom, megfordult a széljárás :)

gpetersz 2010.04.28. 05:28:17

72-es vagyok, gondoltam érdekes lehet, hogy milyen a generációm. Nem ilyen. Ez kapufa... vagy ilyen, de csak a Te kis mikrokörnyezetedben...

Lótepertő 2010.04.28. 06:21:32

És majd tíz, húsz, harminc év múlva pont ilyen blogok születnek rólatok is....

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.04.28. 06:57:19

Korosztályom (bár én távolról sem gondolom, hogy ez lenne a középkorú réteg) az említett. Ám sem munkatársi, sem ismeretségi körben egyetlen, a posztban leírtakra hasonlító ember vagy pár nem létezik. Lényegesen sok van viszont a kora harmincasok közt, akik valamiért _sokkal_ begyöpösödöttebbek...
A mi generációnk nem jár nyaralni, maximum kirándul, bográcsozik a telken (!), ilyesmire nem telik lakáshitel, egyetemre készülő gyerek mellett.
Szereintem, ha illik valakikre, az a mostani 30-35 évesek korcsoportja.

Mitya Ivanov 2010.04.28. 07:33:18

@Modor Tibi:
Tib nyugi, fasza lett a poszt
az durva, hogy a leirt modoros középkorú párok már inkább öregek, mint fiatalok.

Darkcomet 2010.04.28. 07:33:43

Ritka fos poszt ez kerem! Ez max. egy bizonyos reteget fed le a mai 40-es generaciobol, de nem altalanos. Ha nincs mondanivalo, akkor keretik nem irni, de az ilyen kenyszer szulte posztok igen csak szanalmasak tudnak lenni. Egyszer onkritika gyanant nem artana mar megirni a tipikus balfasz Modoros.blog blogger tipusat is.

odettt 2010.04.28. 07:40:31

Apukám Zoli. És tényleg.

cd-r 2010.04.28. 07:43:02

@Bogyó 2: ezek nagy része inkább csak elképzelés szintű sok "nagy" típusleírónál, azaz életükben nem találkoztak sem melóssal, sem vidékivel, sem háziállattal, sem borsznobbal, de szívesen megosztják, hogy is képzelik el ezeket (csak ne kelljen a nagykörúton kívülre menni tapasztalatért)

Lucius Flavius Arrianus 2010.04.28. 07:57:16

Ebben a korban jelenik meg a "bezzeg az én időmben", a "mit tudtok ti erről" és a "89-ben már mondtam a Kövérnek, hogy baj lesz" beszólások döntő hányada. Értelmiségi középkorú sír, mert a hippikorszakból kimaradt, őt már benyelte a "techokrácia kora". A politikai pártokat ezerrel ekézi, ám meglepve fedezi fel az elempét ("belőlük lehet még valami") vagy lovasíjász-klubba jár, rovásírást tanul és a "kemény kéz" feltétlen híve. Olvasni már nem olvas, ám mindenkinek ajánlja.

CM2131 2010.04.28. 08:05:54

Nem olyan rossz jellemzés, két dologban téved, egyik az internet, ez a korosztály nagyon is rá van kattanva, a másik a mobiltelefon, az viszont abszolút hidegen hagyja. 10 évvel fiatalabb korosztálytól kezdve kell keresni a mobilmániásokat.
A házimozi telitalálat.

Patreides · patreides.blog.hu 2010.04.28. 08:32:24

Aki a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején-közepén született, az valóban a Ratkó-gyerekek után született... annyiban, hogy nem előttük.
Viszont Ratkó-gyerekeknek az 1950-56 között születetteket nevezik, így itt azért kimarad egy jó tizenegynéhány év, vagyis egy fél nemzedék (a mai kb. 42-53 évesek) a leírt típus (a mai 35-41 évesek), és a valódi Ratkó-gyerekek (akik ma kb. 54-60 évesek) nemzedéke között.
Csak a pontosság és a szőrszálak megfelelő mértékű hasogatása kedvéért... :)
A leírt típushoz meg annyit, hogy hát van aki ilyen közülük, és van, aki meg nem is hasonlít a leírtakra. Mivel két azonos életkorú ember is marhára különbözik egymástól, mert nem annyira a kor számít... na jó, mondjuk egy csecsenmőt meg egy aggastyánt összehasonlítva persze hogy igen.

Airhead 2010.04.28. 08:45:47

72-ben születtem, aktívan futok (10-12 km hetente többször), görkorizom, biciklizem, TV-t nem nézek, van családom, Sárvárra a Spiritbe megyek nyaralni, akkor?

cso zsi 2010.04.28. 08:46:34

A 60-as elejéről... Hasitasi, ujjatlan póló stimmel, mert kényelmes. Nyaralás alatt van napközbeni sör, egyébként du 5-6 sosem.
Hifibuziság szintén, (minidiscet kihagyva) mert anno fontosnak tűnt, de nem kell fél-egy milláért Roksan.
A Dark Side of the Moon is stimmel. :)))
Mobil csak "maroktelefon", táskás nem volt. Viszont igényelve a fejlődést, ár/érték arányosan, sosem a legcsúcsabb üzleti modellel.
Fényképez, és navigál is. Úgy-ahogy, de: ingyen van, és nem kell három cuccot cipelni, minden kiszálláskor kiszerelni a kocsiból. Még a tappancsokat is el kell rakni, mert a puszta léte azt feltételezteti egyesekkel, hogy a belevalót a kesztyűtartóban tartom. Ennek ellenére, hagytam már fix kihangosítóban nem olcsó telefont, és órákkal később is benne volt. (A "sárkány"-t hallottam 10 évvel fiatalabbtól...) :)))
Számtech, internet? Lehet, ha a munkámhoz nem kellett volna, pont olyan sötét lettem volna pár éve, mint a taxis (velem egyidős) cimbim, akire egyébként tökéletes a leírás. (mint apósomra, de ő meg 48-50 környékén született) De már a Commodore óta érdekelt, mi "nyávog a macskában".
A napközbeni piálásról még annyit, hogy elég a tömegközlekedési járműveken nyitott szemmel utazni. Bőven 30 alattiak sörözgetnek, és nem mind kőműves.

cso zsi 2010.04.28. 08:48:04

Sör: délután 5-6 előtt sosem.

Airhead 2010.04.28. 08:49:08

ja, és le.arom a politikát

cso zsi 2010.04.28. 08:50:19

@Mitya Ivanov: CV beadásakor is így gondolják. Szüleid dolgoznak, ők tartanak el, vagy már a híd alatt, esetleg bevágtad őket az elfekvőbe?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.28. 08:53:02

@Darkcomet: azért a harmadik hozzászólásod itt már egész jóra sikerült. Mindenképpen megfogadom a jótanácsodat, édesapám.

Pat Bateman 2010.04.28. 08:56:24

Szerintem is jol eltalált a poszt, és én 73-as vagyok. 4 legjobb barátomból 3 Zolik vagyunk, akkor tényleg nagyont ment. (ma már ciki zolit adni a gyereknek).
Én az "imádokbarkácsolni-denemtudok" altípust ismerem. Középkategóriás barkácscuccok, 2/3-a még használva sem volt, de jólesz az valamire majd. Állandó nézelődő a ZOBI-ban, vágyakozva simít végig a still-láncos próbadarabján. Majd ha bejön egy kis mellékes megveszem...

ghostdog75 2010.04.28. 08:56:29

jelzem a mosolyszándékot előre is...
75ös vagyok.

"A kurva anyád a középkorú,az...!"

:-)

evergo 2010.04.28. 08:58:46

Szórakoztató egy írás, nem mondom. 1971-es vagyok, abszolut a fenn értekezett korosztály tagja, találó leírás a korosztályunkról. Teccett ! Csak így tovább.

evergo 2010.04.28. 09:01:16

@ghostdog75: :D :D :D

Ha te 75-ösként így érzel, akkor mit mondjak én 71-esként ? :D :D :D Fölöttunk is eljár az idö :D Jövöre negyven leszek, bele se gondoltam. De az ilyen kis szösszenetek arra jók, hogy tukröt tartanak elénk, hogy hé, már nem vagy az a huszonéves, akinek érzed magad.

ghostdog75 2010.04.28. 09:05:33

evergo

a poszttal nincs bajom,mindig jókat derülök ezen az oldalon...
de sztem is generációk lettek összegyúrva.nekem egy ilyen ismerősöm sincs.nem iszom nem dohányzom,normálisan élek,hasitasim sincs izompolot gyűlölöm stb stb.
:-)
és sztem még nem járt el felettünk az idő,középkorúnak meg semmiképp nem nevezném magunkat,mert akkor 60-65 a deadend?
:-)

Pat Bateman 2010.04.28. 09:20:45

@Amirah: görkorizol???
Lassan fel kéne nőnöd, apa. Fogadd el a korod, ne akarj 22-nek látszani. Gondolom még diszkóba is jársz?

scsaba1 2010.04.28. 09:24:40

@sajtkedvelő:

Jó lett a Mónis kiegészítés, én is valami ilyesmit akartam.

A fiatal, huszonéves punetták stírölése is nagyon ül, próbál lépést tartani velük, de nem mindig sikerül.
Köldökpiercing, diszkrét tetkó, gondolkodik intim égszeren is, de nem meri átlövetni a nagyajkát.

Bár mondjuk a fiatal punetták is újabban nagyon elhagyják magukat. 18-20 éves, de hatalmas fenék, zsíros combok, puha has, az egész csaj olyan mint a kelt tészta. Alig látok jó muffot mostanában.

scsaba1 2010.04.28. 09:36:32

Nah, akkor nézzük mi illik rám, '75-ös vagyok egyébként:

ujjatlan póló: stimmel, imádom, 10 éve is hordtam már, ill. szerintem jól is áll, sok év kajakozás nem múlik el nyomtalanul.

Hasitasi nincs, gondozott barkó van.

Kütyümánia: van, Verdamánia és bütykölés, extrázás: van
Hifi- és házimozi-mánia: van
Egyéb töketlen hobbik: garmadával
GPS használat 1000x megjárt útvonalakon is: stimmel
(Mondjuk ez azért mert térkép-mániás is vagyok, már általánosban is imádtam a földrajzot, meg atlaszt nézegetni)

Használtauto.hu és Pornóoldalak: vannak, nyálcsorgatás egy V6 -os vagy V8-as bontószökevény után: van

DM? Viccelsz? Dave Gahan még most is az isten, tehát van.

hairytiger 2010.04.28. 09:55:14

Ez a jellemzés olyan "nyomokban mogyorót tartalmazhat". Van hasonló ismerősöm akikre ez illik, viszont 48-56 évesek (sőt, inkább 50-58), a korombeli (72-es vagyok) inkább Tamás- vagy Roland-féle, semmint Zoli

Lucius Flavius Arrianus 2010.04.28. 09:59:17

A 67-es korosztály ezenfelül elmereng a nyolcvanas években honos, máig fátyolos hangon emlegetett gyönyörű népszokáson: a melltartóviselés teljes mellőzésén. Istenem...

*szeme sarkában könnycseppet elmorzsol*

Patreides · patreides.blog.hu 2010.04.28. 13:03:16

@Pat Bateman:
Aggastyán 38 éves már ne görkorcsolyázzon, inkább foglalja el szépen a helyét az elfekvőben, ahová való, és lassan szenderüljön már végre jobblétre?
Azt a rohadt...! Hát van egy elképzelésed a dolgokról. :)

medvedr 2010.04.28. 20:48:33

@éjjeli_alkesz: Nekem is ez szúrja a szemem. Ez nem generációs minta, amit ez a poszt ábrázol, hanem a telepi suttyó archetípus felelevenítése. Ez már többször megvolt. A legtöbb hsz-ban ez a típus, illetve ennek állandó jövedelemmel rendelkező alfaja köszön vissza, semmit nem mond a tényleges generációs mintákról , ami tényleg tud modoros lenni, csak nem sikerült megfogni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.28. 21:12:35

@medvedr: fogjátok fel úgy, hogy hiba volt. Nekem mondjuk ettől még tetszik, ráadásul igaz is :))

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.04.28. 23:12:49

Huhh, mennyi ilyet ismertem otthon. :D

pincze 2010.05.02. 10:10:26

A seftesek stílusa , kortól független , aranylánc , kopaszság , egy kicsit ma is gyúr még .

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.07.17. 22:47:51

fel a fejjel Tibi, én ráismertem a típusra, bár életkorban szerintem sem ennyire behatárolt. Műszaki áruházban dolgoztam, és ott a kollégák meg a vevők közt is volt nem egy Zoli... jellemző még, hogy a 90-es évek elején ügyesen nyúlt bele valami "know-how" kisvállalkozásba, ami aztán pár év alatt kifulladt, és már csak nosztalgia a csillaghegyi ház meg a 2 éves import merci.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.07.17. 23:02:04

@medvedr: Zoli nem telepi suttyó, inkább alsó középosztály az észak-budai agglomerációban, szakmát tanult, de a rendszerváltás után inkább ügyesen halászott a zavarosban amivel sikerült megalapoznia a jövőjét. Viszont nem tett szert olyan tartós egzisztenciára mint a szomszéd orvos vagy építési vállalkozó, így újra villanyt szerel számla nélkül, vagy területi képviselő egy energiaital importőrnél. Mindig csak kicsiben utazik, semmi fekete max szürke biznisz, a tanulás meg nem az erőssége.

zoli vagyok · http://zolivagyok.freeblog.hu 2011.07.17. 23:20:02

Az a baj, hogy ilyen nickkel bármit is szólnék hozzá...

Mukkancs 2014.05.21. 18:03:46

Ezeknek a Zoliknak-ha mázlink van- brutális milf felesége van akit a külföldi seftelés, és a haverokal való állandó együttlógás miatt hosszú ideje minden tekintetben hanyagol...és a kedves neje ezt egy idő után megunja.. :)
süti beállítások módosítása