Szia Tibi!
Ha kikerül, akkor a nevünk mindenképpen maradjon titokban, különben közellenségek leszünk.
Üdvözlettel:
Közellenség Mihály és Közellenség Bogdán
- Szevasz Dzsozi! Ezer éve..
- Szia Ricsikém, na mi a helyzet?
- Áh, semmi, előző héten jöttünk meg nyaralásból, az Adrián voltunk hajózni a haverokkal.
- Tudsz hajót vezetni?
- Neeem, nem tudok, béreltünk közösen hajót és kapitányt is adtak hozzá. Ilyen 40 év körüli magyar volt. De jó fej pali volt, leitattuk meg minden.
- Az igen!
- Hát ja, meg minden nap más kikötőben kötöttünk ki, este bulizás, úgyhogy nem panaszkodom, jól elvoltunk, na de sokat pofázok magamról, veled mi van?
- Képzeld, vettem autót!
- Milyet?
- Passátot. Használtan, 2004-es full extrás, bár a klíma nem megy, meg az eleje egy kicsit törve volt, de csak egy kis koccanás lehetett, mert jól megcsinálták. Körbemértük rétegvastagság-mérővel, meg jött a Laci haverom, akinek már volt vagy húsz autója, és ő is mondta, hogy patent az autó. Pesti dokié volt futkározós autónak. Alig van benne 30 ezer km.
- Na az szép, jól kifogtad! Benzines vagy dízel?
- Dízel. A Lali kamionozik, aztán 220-ér nekem is leesik pár liter.
- Igen, az úgy tényleg jó biznisz. Mi most akarunk venni egy BMW 320d-t. 2005 körülit. Bár a Marcsinak a Lexus IS tetszik, de hát én nem fogok japánnal járni. Jól néz ki meg minden, de bármi van, drága hozzá az alkatrész nagyon, meg a németek precíz minőségét nem lehet űberelni.
- Hát igen, nem rosszak a japánok, de egy valami hiányzik belőle. A stílus. A német autóknak lelke van. Ha megkopogtatod egy Suzuki Swift műszerfalát, meg egy A8-asét, akkor egyből tudod miről beszélek.
- Persze. Vágod a Krisztián E Mercijét? Még 2001-ben hozta be Németországból, az is ilyen nyugdíjasoké volt bevásárlókocsinak. Taxizik vele már ki tudja mióta, meg néha gondol egyet és kiugrik Tarvisioba venni egy bőrdzsekit. És bírja a Merga. Na pont ez az, amiért én német autóval járok. Nagyon megbízhatóak.
- Tudtad, hogy az E-Merciket, amiket behoznak, Németországban taxiként használják, belehajtanak fél millió km-t, aztán idehozzák, itt megint belemegy fél millió, aztán viszik tovább Törökországba, ahol még használják, és a végére 2 millió km belemegy? Persze mondanom sem kell, hogy tökéletesen működnek. Csak kopó alkatrészeket kell cserélni ezekben az autókban.
- Igen ezt én is hallottam, de a Krisztiáné nem ilyen taxis okosság.
- Egyértelmű. Na de visszatérve a Lexusra. Szép az a kocsi, de nincs stílusa. A japánok úgy kezdtek el autót gyártani, hogy amerikai autógyárakba látogattak el, és elkezdték lemásolgatni az autókat. A Lexust (csak halkan megjegyzem), a Toyota gyártja. A Toyota pedig eredetileg varrógépeket gyártott. Hát ki az a barom, aki egy varrógépgyártól vesz autót?
- Mondjuk a Toyotáról úgy hallottam, hogy megbízhatóak, DE azt hallottad, hogy a Suzuki karosszériája vékonyabb lemezből készül? Papírsárkány...
- Igen, tényleg szarok, kispórolják belőle az anyagot. Bezzeg a németek!
- Ők nem sajnálják.
- A Passatomba beülsz, és mint egy tank. De vágod miről beszélek. Mondjuk a hátsó sárvédője rohad kicsit, tudod, itt sózzák az utakat, meg amúgy is nincs a lakóparkban mélygarázs.
- A Krisztián Mercije is rohad kicsit, de figyelj, menjél egy szar Suzukival 200 ezer kilométert, aztán vége. A Merga 200 ezernél van bejáratva.
- És mi lesz a Passát klímájával?
- Meg kéne csinálni, de az... ((pénz): elhallgat, közben felemeli a kezét, a mutató- és középsőujját a hüvelykujjával dörzsöli össze). Kicsengettem 200 ezer kezdőt, a többit hitelből. De nem ilyen átbaszós frankalapút. Konditeremben az egyik srác hitelekkel foglalkozik, és nagyon jó kondíciókkal tudott ajánlani. Most azt fizetem, klímára nincs keret. Meg leszarom, úgyis jön a tél. Egyébként is, szerintem csak gázzal kell feltölteni, aztán működik.
- Persze, ráér az. Kimegyünk megnézni a kocsit?
- Az az igazság, hogy most az apósom Suzukijával vagyok. A Passat hidegben nem indul el. Tudod, hidegben megdermed a szar magyar dízel. Majd legközelebb alpesit tankolok.
- Telefonomon van pár kép a hajózásról, érdekel?
Az utolsó 100 komment: