Olvasói rovat - Feltörekvő underground zenekar - Biográfia!

2010/05/31. - írta: Modor Tibi

A belvárosi fiatal után kaptunk egy újabbat Éterfy Robitól - a színvonal a múltkorihoz hasonlóan kimagasló, köszönjük.


Sziasztok!

A zenekar 2003-ban alakult, mégpedig úgy, hogy Vaszti, a basszusgitáros éppen másnaposan próbált meg lefogni két hangot a gitárján a főiskola vécéjében, aztán Pöcek, a gitáros-énekes-dalszerző véletlenül rányitott, és ha már ott volt, előszedte a gitárját és elkezdődött a számírás, ötletelés. Hamar kerítettünk egy szólógitárost, Zsordit meg egy dobost, Petákot (ő már korábban játszott a Vasztival az Esthajnalban, a közös középiskolai zenekarukban).

A kezdeti időszakban még csak főiskolai bulikon játszottunk a barátoknak, rokonoknak, többnyire feldolgozásokat (Nirvana, Metallica, RHCP, Hobo, Beatrice), aztán később elkezdtünk saját számokat írni. Az első pár hónap intenzív próbálással, az összeszokás és a stíluskeresés jegyében telt. 2005 tavaszán felvettük első, négyszámos demónkat, Az Álom Jönni Fog Majd címmel. Ebben az időszakban még Hervadó Virágok néven futott a zenekar, de aztán közös zenekari döntés alapján megváltoztattuk a nevünket Born Without My Religion Until The Shadow From The Twilight-ra, csak ez a név sajnos túl hosszúnak bizonyult, így azt is megváltoztattuk két koncert után, úgyhogy 2006 januárjában nyertük el a mai, véglegesnek mondható, Utánfutók nevet.

Három év közös zenélés után sajnos meg kellett válnunk Petáktól, akinek a helyére Vörcsök érkezett, aki korábban a Lepkefrász és a Zoolander Fast Prophets In The Darkban játszott. Aztán fél év múlva Vasztival is elváltak útjaink, mert gyereke született, és úgy döntött, hogy inkább a családjára szeretne koncentrálni a zenélés helyett. Aztán ugyanebben az évben, májusban Zsordi csatlakozott a Felfutó Talajvízhez, és sajnos a két zenekart már nem tudta összeegyeztetni, így tőle is elváltak útjaink.

2007 májusában immáron új felállással stúdióba vonult a zenekar, hogy felvegye harmadik, 5 számos demóját Az Alkony Majd Jönni Fog címmel. A keverési munkálatokat Pápusztai Zsömle "Zsöcő", a méltán legendás szakember végezte, aki korábban a Tokk Foko Fukk nevű indonéz posztpunk lemez produceri munkálataiban is részt vett. A stúdiómunkálatokkal párhuzamosan frissült a zenekar honlapja is (a Bio-szekció, amit most is olvasol, a Fényképek-rovat, a Sajtó/Press-rovat, a Tagok- és a Hangszerek-rovat, a Kisállatok-rovat, a Barátnők/Haverok-alrovat és a Nintendos-videójátékok rovat).

2008 végére eljutottunk arra a pontra, hogy csak és kizárólag saját dalokat játszunk, melyek között a legismertebb slágereink: A Hajnal Jönni Fog Majd, A Holnap Majd Jönni Fog, A Majd Jönni Fog, és a Jönni Fog, valamint a leginkább rádióbaráti slágerünk, a Jönni. 2009 fordulópont volt az együttes életében, hiszen december végén a zenekar megnyerte a balmazújvárosi “Rock az Életért! Éld A Zenét!” nevű, rockzenei tehetségkutató fődíját, amely értékes stúdióidőt, tisztasági csomagot és 1 db éves szoláriumbérletet foglal magában.

A zenénkről csak annyit szeretnénk elmondani, hogy NEM szeretjük, ha beskatulyáznak minket. Azt gondoljuk, hogy a mi zenénket egyik zenei stílusba se lehet bekategorizálni. Ugyan hatással volt ránk néhány ismertebb hazai és külföldi előadó (AC/DC, Nirvana, Metallica, Tankcsapda, Hobo BB), de zenénket nem lehet összehasonlítani az övékkel.

A közeljövőben tervezzük első, teljes hosszúságú nagylemezünk megjelentetését, melynek stúdiómunkálatai már gőzerővel folynak. A korong a tervek szerint 2021 márciusában lát majd napvilágot.További tervek a zenekar részéről: még több koncert itthon, kis klubokban és fesztiválokon, valamint külföldön is. Ha további hírekre, információkra, csemegékre vagy kiváncsi a zenekar házatájáról, látogass el a honlapunkra, melyet az alábbi címen találsz meg: www.utanfutok.freeweb.hu.

Nyári akció - hirdess a Modoroson!

84 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totyizselé 2010.05.31. 07:27:06

Jó poszt!
Balmazújvárosi tisztasági csomag meg szolibérlet...:DDD
Grat. a szerzőnek!

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.05.31. 07:31:22

innye, ezek rocksulisok lesznek.

Fagyees 2010.05.31. 07:33:11

Minden szava arany! :D A becenevek meg a dalcímek felteszik az i-re a pontot.
Más: a filmklubbos poszt nálam ezek után talált be igazán: hallgato.com/?oldal=hirek&hir=3431
"Összeakadhatunk a vásznon a japán horror fenegyerekeivel, Jodorowsky szürreálcowboyaival úgy, mint Makavejev vagy akár Moodyson szex partizánjaival."

Vorg a Halhatatlan Báró 2010.05.31. 07:48:57

Látom magam előtt, ahogy egy tojástartókkal körbepakolt garázsban próbálnak.

bbandi 2010.05.31. 08:07:09

Azt sose értettem, ha egy zenekar hangról hangra (megpróbál) eljátszani egy másik zenekar számát (ahogy a stúdióalbumon fenn van), az mitől "feldolgozás"? A bénázástól?

bekbórd! 2010.05.31. 08:30:18

jó a poszt, a kiemelt modorosságok tényleg ott vannak minden zenei biográfiában. Korong, a beskatulyázás, stúdióba vonul... :D

scsaba1 2010.05.31. 09:08:54

Pöcek egyébként rendszeres vendég a különféle tehetségkutatók előválogatóin is. Tovább persze soha nem jut, mégis várja a nagy kiugrást.

De persze ez hétpecsétes titok, soha nem mondja el a többi tagnak, viszont ha a tehetségkutató műsorokra kerül a szó, akkor fennhangon szidja őket, hogy üzletet csinálnak a zenéből, a zsűri nem is ért hozzá, és ő soha nem adná el magát üveggyöngyökért.

Vaszti gitárosként kezdte, de a hat húr + a összetettebb dallamok kissé túlmutattak a képességein, így maradt a basszus.
A dobos is gitárral kezdte, ő a basszus után kötött ki a dobnál, mert hallása sem és ritmusérzéke sem volt (gondolhatjuk mit művel a dobokkal...)

Styxx 2010.05.31. 09:13:11

Gr, Robi, mindent bele tettél, most már várjuk a legújabb prodzsekted, az Étery Robi & Love Band debütáló albumát.:-)

Styxx 2010.05.31. 09:15:37

@scsaba1:
Ezek után Pöcekből azt is kinézem, hogy stikában rástartol a bandatagok csajaira. Vaszti, a helyedben csináltatnék egy apaságit!:-)

Foma 2010.05.31. 09:37:40

Gyönyörű poszt, megkönnyeztem. Mi pl. sosem tudtunk elég tojásostálcát beszerezni a próbaterembe, fel is oszlott a zenekar.

KopaszMercis 2010.05.31. 09:41:47

Ez geci jo.. foleg a tisztasagi csomag nagyon uber.. kb ilyen ajandekok vannak egy tehetsegkutaton :)

Gazz 2010.05.31. 09:43:02

Kurva jó! :-)))
Bizonyos fordulatok nálunk is visszaköszöntek.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2010.05.31. 09:45:03

Ha a szomszéd komputerzseni kissrác megkapja a trekkeket, akkor egy house mix is elkészülhet! De ezt a zenekar nem fogja szeretni, mert az igazi zene mégiscsak az, amit élőben játszanak.

Sand Lover 2010.05.31. 09:45:19

Az ilyen zenekarok nagy részét nem a kreativitás és az önkifejezési vágy hozza össze, hanem annak felismerése, hogy gitárral a kézben nagyságrendekkel könnyebb csajozni. :)
Főleg, ha olyan szavakat magyarázunk a lelkes leányrajongónak, hogy „visszhangoztató” meg „hápogtató”, mesélünk a DAT-kazettáról és a stúdiózás megpróbáltatásairól. Egyébként meg falusi rendezvényeken hakni, csontig lerágott U2, AC/DC, Metallica, GN’R és egyéb riffekkel.

2010.05.31. 09:47:26

@scsaba1: Ez így igaz: én is basszusgitáros voltam egy lánybandában, gitározni sosem tanultam meg, de még ennyi év után is van olyan rémálmom, hogy állok egy szinpadon gitárral a kezemben, és játszani kellene.
(a másik rémálom, hogy autót kell vezetnem, persze azt sem tudok, de ez egy másik eset).

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.05.31. 10:09:39

A zenekar még nem oszlik fel, de Pöcek pár év múlva szólólemezt csinál, ahol végre ki tud teljesedni, nem kell kompromisszumokat kötnie!
Emellett, egyfajta hobbiként a Hooligans-es Csipával, Puskás Petivel és Ganxsta Steve-vel megalapítják a Sajtos Kruton nevű bulizenekart - nincsnek komolyabb terveik, ez igazi örömzene!!!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 10:11:22

@Morgan LeFay: Ugyanmár! Mindenki ezért veszi a kezébe a hangszert. MINDENKI! Csak azok az emberek 10-20-30 éve szenvedtek azokkal a dolgokkal, amikkel ezek most.

Nagyon jó lett a poszt! Elismerésem. Valami vonz ezekben a kezdőkben. Ki tudja. Van egy-két igazán frankó. Titkon szurkolok nekik, hogy vigyék valamire. Bár ez a mai viszonyok között önámítás a javából. De a nagyok is így kezdték. Ha ők megérdemlik a tiszteletet, szeretetet, a kezdőbandák is. No mindegy. Jelenlétemmel tüntetek a dolog mellett.

Zsöci neve honnan ismerős? Segítsetek!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 10:12:56

@misbelief: Puskás Peti miatt már alapból napalmmal szórnám őket. >D

Styxx 2010.05.31. 10:22:30

@misbelief:
És a srácoknak lesz egy saját tévéadásuk. Laza ökörködés, mint a Ganxtáék, csak sokkal trendibb. Sok-sok webkettes humorral, és majd olyan spontán tolják, mint a Winkler meg a Bazsó.

Brukk 2010.05.31. 10:28:42

@neccharisnyás útonálló: Ha a valós rockéletből való a név, akkor Zselenc László, az Edda egykori basszusgitárosáról van szó.

Ismerős hangulat, akár a gimiben osztálytársakkal alpított Always Blues Band kezdeti éveiről szólna!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 11:06:12

@Brukk: Igeeen! Köszönöm! Megmentettél attól, hogy napokig járkáljak zavart fejjel, motyogva, delejes szemekkel, hogy ki ez az ember.

scsaba1 2010.05.31. 11:08:01

@Styxx:

Viszont Pöcek előbb-utóbb csúnyán bebukik, mart egy szerinte vicces, ám valójában szánalmas alakítása az egyik selejtezőben bekerül vágóképnek a műsor reklámjába.

Ezt persze már nem lehet kimagyarázni, semmi sem ment meg attól, hogy youtube-sztár legyen. Mondjuk ő nem igazán így gondolta a nagy kiugrást, de ezt a nem várt és kétes hírnevet is megpróbálja ingyen sunázásra váltani.
(Péntek este félrészegen, falusi szórakozóhely: Tudod, én vagyok az a srác, aki a Megacsillag elején szerepel, nem vágod? Én vagyok az, aki földön fekve headbangel? Így sem vágod? Várj megmutatom, egy haver átküldte a telómra... )

Mc_Fly 2010.05.31. 11:09:09

semmi baj nincs ezekkel a bandákkal, legalább pörgetik a hangszeripart. A probléma két helyen gyökeredzik:
1) amikor ilyen színvonal szól egy rádióból állami pénzen (MR2-re gondolok nyilván)

2) Amikor a klubtulajok az ilyen szutykokat részesítik előnyben a normális zenekarok helyett, mert igaz, hogy zenélni nem tudnak, de fogyasztó közönségük van (haveri kör+ egy-két lúzer, aki nem tud nemet mondani a koncertmeghívásokra), plusz a zenekar nem kér gázsit, mert örül, hogy valahol eltűrik a csörömpölését.

freestate 2010.05.31. 12:17:57

Itt is van pár gyöngyszem:

kettonegy.blog.hu/2010/04/05/elrettento_zenekari_bio_k_husvet_alkalmabol

Jó a post, örök hobby zenészként sokminden ismerős volt:D

Ernoke 2010.05.31. 12:30:29

@misbelief: puskás peti egy olyan büntetés, amihez nem tudok elég súlyos bűnt elképzelni. azt nem értem mondjuk, h miért petinek hívják, amikor férfire még távolról sem emlékeztet.

soldat 2010.05.31. 12:49:46

Nagyon nagy! A dőlt betűs modorosságok!:)

mocc 2010.05.31. 13:28:17

Kijaza Ouskás Peti? Szintén zenész?

mocc 2010.05.31. 13:29:48

Mármint Puskás Ouskás helyett...

Ernoke 2010.05.31. 13:34:17

@mocc: megasztárban volt (erre most kerestem rá!), aztán mintha jelent volna meg vmi albuma, meg a barátok köztben is szerepelt. engem sose vitt rá a lélek, h bármit is meghallgassak tőle, a létforma iszonyú ocsmány ugyanis.

IndaMuncher 2010.05.31. 13:43:29

A freeweb.hus weboldal is poén volt a végén, igazából már csak egy Myspace music oldal hiányzik ami minden zenekarnak van, és teljes a kép. :)

mocc 2010.05.31. 13:50:14

@Ernoke: akkor ezért nem volt ismerős... a zenekari leírás egyébként igen-igen hűen tükrözi a valóságot...Utánfutók, Kutyaütők, Hajsza Kathleen Turnerért...tagcserék, próbahelygondok, fellépések perecért, a gitáros lenyúlta a dobos nőjét, feloszlás...kb. minden zenész ismerősöm ezért nem híres...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.31. 14:11:09

@Morgan LeFay: ööö én már több lánynak elmagyaráztam a Kruspe- a Geyer és az Alexander rendszerű kürtök kiépítése és zenekari alkalmazása közti különbségeket, kitérve arra, hogy az én Yamahám Kruspe rendszerű, széles korpuszú darab.

Valahogy nem jött rájuk a fékevesztett, mindent legyőző baszdüh...

Ernoke 2010.05.31. 14:25:33

@Professor Pizka: Kruspéból én csak Richardot ismerek, hö-hö-hö... amúgy a basszusgitár a legjobb hangszer a dob mellett.

@mocc: munka melett zenélni mindig fárasztó és gáz, főleg azért, mert normális fizetéssel is megterhelő anyagilag. a másik pedig, h az emberek könnyen emészthető, unalmas hangzásokat akarnak, nem vevők a furcsaságokra. na, az én ismerőseim ezért nem híresek.:D

@F.house: a myspace nagyon hasznos, mert ingyen van és hatékony marketingeszköz. egészen megdöbbentő kapcsolatokat lehet kiépíteni a segítségével.:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 14:39:48

@Professor Pizka: Gitározni kell, arra buknak a csajok. Én csak tudom. Nőbül vagyok. :D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.31. 14:43:39

@neccharisnyás útonálló: a húros hangszer nekem nem megy, nem lehet belefújni. régen nagyapám tanítgatott hegedülni, de nem ment. A rézfúvós hangszer is menő és punktum.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 14:49:00

@Professor Pizka: Rendben. Akkor lehet a szöveget kellene kicsit dögösebbé tenni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.31. 14:57:00

@neccharisnyás útonálló: á, sajnos kicsi a szókincsem, pirmitív vagyok és ha megfeledkezem magamról azonnal a lean manufacturingról vagy a munka törvénykönyvének érdekesebb aspektusairól kezdek beszélni.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 15:05:21

@Professor Pizka: Én nem arról beszélek, hogy találj ki valami vadiúj kamudumát. Elég a meglévőt kicsit tupírozni. :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 15:06:38

Ó, várj beugrott valami! A frontemberkedés is nagyon menő szakma. Ha az emberben van megfelelő mértékű exhibicionizmus és színészi kvalitás. ;)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.31. 15:10:55

@neccharisnyás útonálló: azzal nem lesz gond, egyszer elhitettem valakivel, hogy Tylman Susato egy new yorki-i olasz keresztapa volt.

IndaMuncher 2010.05.31. 15:11:40

@Ernoke: Szerintem is hasznos marketing szempontból, és feleannyira sem gáz mint egy freewebes oldal.
Bár azon kívül, hogy megköszönöd a visszajelölést, nem láttam példát arra, hogy milyen más jellegű kapcsolatok kiépítésére lehet még jó. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 15:21:26

@Professor Pizka: Mondhatod, mert én se vágom ki az. Ostoba csirke vagyok, tudom. :/

Ernoke 2010.05.31. 15:42:20

@F.house: remixelés, együttzenélés olyanokkal, akiket enélkül nem ismernél. egy barátomat pl. emiatt hívták bécsbe fellépni, meg felhasználták a zenéjét ilyen-olyan eseményeken is más országokban.

Sand Lover 2010.05.31. 15:57:43

@Professor Pizka: Esetleg áttérhetsz a kürtről a szaxofonra, menőségi faktora magasabb, és a csajok a szaxofonos csávókat általában nagyon egyedinek, művészbeállítottságúnak látják, ha mást nem, egypár jazzrajongót és/vagy kékharisnyát biztos befűzöl. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.31. 16:03:25

@Morgan LeFay: tudom, a szaxofon valamiért ilyen kulthangszer, pedig csak egy klarinét, színesfém-gyűjtőknek :-)
Az a helyzet, hogy a magamfajta gyógyegereknek is van piaca, csak sokkal munkásabb így csajozni, hogy az ember nem trendi. Egyszer a nővérem bezselézte a hajam, hogy trendi legyek. Pechemre ezt épp akkor amikor fényképet csináltattam a jogosítványomhoz. Viszont tíz évig minden rendőr elvitte megmutatni a járőrtársának, majd elnéző mosollyal továbbengedtek...

Styxx 2010.05.31. 16:03:56

"a csajok a szaxofonos csávókat általában nagyon egyedinek, művészbeállítottságúnak látják,"
csak kapásból egy hazai és egy nemzetközi példa:
Gregor Bernadett
Monica Lewinsky

Ernoke 2010.05.31. 16:13:48

@Morgan LeFay: vagy esetleg egy szelíd entellektüell jazzrajongó pasit.:D

blogs.dallasobserver.com/sportatorium/Kenny%20G.jpg

nem tehetek róla, nekem mindig ő jut eszembe a szaxofonról:)

Motorpenis 2010.05.31. 16:14:59

@bbandi: Hát igen, és ezek a "feldolgozott" dalok többnyire a következők: Deep Purple-Smoke on the water, Black Sabbath-Paranoid, Judas Priest- Living after midnight, Braking the law, Metallica-Enter sandman. Csupa olyan szám, amiket az anyazenekaroktól sem viselek el, nem hogy ilyen kutyaütőktől. Játsszanak inkább Helstar-t, vagy Frank Zappát, ha annyira faszák akarnak lenni.

Mitya Ivanov 2010.05.31. 16:17:57

@Ernoke:
- hol van a vajaskenyerem?
- már keni dzsí

Motorpenis 2010.05.31. 16:22:29

Megelevenedik a szemeim előtt ez a feltörekvő zenekar. Középiskolásokból áll, vállig érő "hosszú" haj, szemüveg, puha gitártok; külön repertoár a hagyományos koncertekre és iskolai bulikra, ez utóbbiban benne van a "petróleumlámpa". Megszeppenten játszó, görcsös dobos a szakadt dobcuccán, pattanásos gitáros, jófejen, vagy mérgesen grimaszoló énekes, aki énektudásának hiányát "rekesztéssel" küszöböli ki.

Külön állatfaj a basszusgitáros, ő az, akit aztán tényleg feleslegesnek tartok, mert ugyan van néhány rockzenekar, ahol jut nekik is komoly szerep, de amúgy ezek a legsumákabb alakok. Ahhoz, hogy gitárosok legyenek, szarok, de feltétlenül elöl akarnak lenni a színpadon, a nők meg úgysem tudják megkülönböztetni a szólógitárt a basszusgitártól, így egy basszusgitáros ugyanolyan eséllyel indul, mint egy gitáros, közben semmit nem csinál, csak penget valami alapot, persze pengetővel. Ha nekem zenekarom lenne, nem lenne benne basszusgitáros, minek rontsa a levegőt?

Sand Lover 2010.05.31. 16:41:50

@Ernoke: Kenny G. az amerikai válasz St. Martinra! :)

redzs 2010.05.31. 16:42:57

@Professor Pizka: pedig a fás lányok buknak a rezes fiúkra ;)

Motorpenis 2010.05.31. 16:54:41

Egyszer benne voltam én is egy induló zenekarban dobosként. Black metal akart lenni, nekem persze semmi közöm nem volt ehhez a stílushoz, állítólag nem lett volna kötelező kifestenem az arcomat.

Vicces volt, hogy az énekesnek semmi cucca nem volt, a többi tagnak volt hangszere. Szerencse, hogy semmi nem lett belőle, mert most szégyenkezhetnék, hogy ilyesmiben részt vettem. Belenéztem az egyik dalszövegbe, és össze kellett szorítanom a számat, nehogy túl nagyot röhögjek. A leendő énekes írta, és lefordíttatta angolra valakivel, aki hülye volt az angolhoz (kb. olyan, mint ha valaki ma fordítógépet használna ehhez).

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.05.31. 17:17:58

@Professor Pizka:

Ez a prbléma: "az én Yamahám Kruspe rendszerű, széles korpuszú darab".

Nem elég a széles korpusz, nagy is legyen, de legfőképpen játékos.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.31. 17:19:55

@Levéltáros: Tessék! Erről beszélek, mikor a szöveg dögösebbé tételéről prédikálok. Köszönöm!
:D

Mitya Ivanov 2010.05.31. 17:41:19

hívtak nyáron sok helyre minket játszani, volt köztük nívós külföldi fesztivál is, de mi inkább a hazai fellépési lehetőségeket, különösen a szükkörű, már-már családias rendezvényeket részesítjük előnyben. értsd: oberpullendorfi falunap délelőtt 11 órás fellépése és a WC melletti szinpad helyett maradunk a baráti összejöveteleken VALÓ fellépéseknél, egy-egy pincebulival felpörgetve.

vö.

sok csapat hívott nyáron, volt közte nívós, külföldi bajnokságban szereplő is, de úgy döntöttem, hogy előbb az nb1-ben szeretnék bizonyítani. értsd: menedzserem kiküldött egy kazettát az osztrák regionalliga utolsó helyezettjéhez, majd felhívtak, hogy menjek ki saját költségemen, az edzés 15 percében összesetem a fáradságtól, hát az egy volt náci tiszt baszod, embertelen, meglepő, hogy csak a négerek bírták szuflával.

Mitya Ivanov 2010.05.31. 17:44:55

@Motorpenis: juj de kegyetlen vagyol, miért bántod a basszerost?
észrevehetetlenségével vezeti a bandát a ritmus és a hangok dzsungelében, mégpedig úgy, hogy a dobos megy elől, a basszeros meg súgja, hogy merre menjen, a többiek meg csak követik némán.

rdi 2010.06.01. 09:11:39

Jó lett a poszt, gratula, de hiányolom belőle, hogy a számokat rendre "nótának" nevezzék.

Ernoke 2010.06.01. 09:30:38

@Motorpenis: jaj nemár... a basszusgitár a dobon kívül a legfontosabb hangszer bármilyen zenében. én a gitárt tartom többnyire feleslegesnek, de nyilván annak is megvan a maga szerepe. a gitárszólók értelmét viszont soha nem sikerült felfognom.

Maestro 2010.06.01. 09:56:45

@Mc_Fly: a klubok konkrétan elhajtanak a halálfaszára ha pénzt kérnél... pont azért, mert jön helyetted ezer és egy másik olyan aki örül hogy valahol felléphet.
tudom hogy megy ez, holnapra szerencsére jött egy hakni, na azért jön zsozsó, de szombaton a dürer kertben egy árva fillért nem kapunk majd, ilyen hogy benzinpénz, esélytelen.

a rézmálban meg (marczibányi tér) 12000 Ft-ért biztosítanak neked énekcuccot... welcome to hungarian underground

Sand Lover 2010.06.01. 10:28:53

@rdi: Igaz, és nem koncert lesz, hanem _buli_. Amihez kell – többek között - _dobszerkó_.:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 10:31:06

Az -arzenál- mint hangszergyűjtemény-szinoníma befér ide?

Falusi_metálos 2010.06.01. 10:31:09

helóka sziumiu,

A megadott link nem müxik, igy a csillivilli suliújságba (WAZZ) nem tudok cikket írni a zenekarról.
Pedig édi nevük van a srácoknak és a sok tagcserét is lávolom ám. Igy lemaradtak egy lelkes rajongólány riportjáról.
Puszika a hasatokra, meg egy arasszal lejjebb.
Czida Ida

:))))))))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 10:33:30

@Falusi_metálos: Neee! Ez mekkora! :D

"egy arasszal lejjebb!" :))))

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.01. 11:02:24

@Morgan LeFay: A gimnáziumban volt egy haverunk (hosszú haj, farmerdzseki, horrorpóló, sziszegős szappan...azóta már ő is doktor úr...) aki rockújságíró volt, rendszeresen tudósított mindenféle garázsrokkerek dolgairól, addig-meddig, míg maga a nagy Metal Hammer magazin figyelt fel rá, és közölte egy tudósítását egy koncertről. A gyerek fél méterrel a föld fölött lebegve közlekedett. Ebben még az sem akadályozta, hogy kapuügyeletesnek volt beosztva. (Elvileg a kapuügyeletesnek kellett volna beköpni azokat a hülyéket, akik a főbejáraton át próbáltak szökni. Ilyen hülye kevés volt, és azokat sem volt szokás beköpni. Így szerepe a hangos csókolom köszönésre korlátozódott.) Nem bánta a kapuügyeletet, mert így egész délelőtt tudta a hammert nézegetni.
Nagyszünetben haverral kölcsönkértük tőle a Metal Hammert majd az iskola előtt, úgy hogy ő ne lássa, elkezdtük megállítani a csajokat, hogy ott ül benn az a szerencsétlen, tudjuk hogy nem egy nagy szám, de nézd csak ez itt a Metal Hammer ez kurva nagy dolog hogy ebben megjelent tőle a "Remek hangulatú buli Kisvárdán a Fogazott Fűrészekkel a főszerepben" című cikk, tedd már meg, hogy odamész és gratulálsz, úgy hívják a srácot hogy...
A gyerek egy darabig élvezte a népszerűséget, még az sem tűnt fel neki, hogy csupa diszkópicsa gratulál neki. Aztán meglátott minket. Amúgy jóban voltunk de ezután egy darabig nem szólt hozzánk...

Sand Lover 2010.06.01. 11:45:30

@Professor Pizka: Akkor ez egy értelmesebb rokkercsóka volt az átlagnál, ti meg így elrontottátok az örömét...:)
Nálunk gimiben már nem volt menő a heavy metal, ha rock, akkor is hard/glam (fiú/lány) de főleg „alternatív” volt mindenki. Illetve volt egy srác, ha megkérdezted, melyik a kedvenc együttese, csak annyit mondott: „Moby, Szepi”.
Mást nem is hallottam tőle 4 év alatt. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.01. 12:07:57

@Morgan LeFay: ó nálunk voltak rokkerek, volt az a srác, akinek a Dimmu Borgir az ilyen elpuhult lányzenekar volt, ő keményebb cuccokat hallgatott.

Volt jó pár szkinhed is. Nálunk (szuperelitgimi) csak néhány, de összejártak egy nagyobb bandával. Párszor voltam velük bulizni, na az volt kemény. Előszöris nem ittak Coca Colát, mert az a világzsidó öszveesküvés mérge. Ittak igazi szittya Traubisodát, amíg meg nem látták a tévében a tulajt, az ugyanis rendes szakállas-pajeszos-kalapos ortodox zsidó volt.
Megmentettem őket az antialkoholizmustól, mert valamelyik amerikai bourbon whiskyn rajta van a teljes családfája az alapítónak. Csupa nagyszakállú, kalapos Jeremiah, Obadiah, Jebadiah, Moses, Abraham, Ezekiel, Isaiah... megmagyaráztam nekik, hogy nem, ezek nem piszok zsidók, hanem rendes protestánsok, csak valami puritán irányzatot követhettek. Na onnantól kezdve legalább a whiskyről nem kellett leszokni. Habár olyan csórók voltak, hogy legtöbbször kannás bort ittak kommersz pálinkával.

A szkinhedújság volt az abszolút intellektuális uránbánya. Sugárzott a sötétség... kb ilyen: "Május 23-án voltunk jászladányban Fejbőr és Cseresznye koncerten, nagyon jó volt a hely igényesen van megcsinálva, az ital sem volt drága, a kocsmáros velünk érez! Amikor rázendített a fejbőr az Ó szép turulmadárra mindenki szívére tett kézzel énekelt és utána dübörgött az Oi Oi Oi, és amikor a pörgős nóták jöttek jó színvonalú pogó volt nagyon élveztük jövőre is megyünk, mert a rendőröket sem hívták ránk és a cigányok se akartak bejönni"

Sand Lover 2010.06.01. 12:30:38

@Professor Pizka: Dimmu Borgir mint elpuhult lányzenekar? Uhh. Kemény.
Hozzánk nem jártak skinhead-ek, csak egypár punk. Illetve wannabe-punkok. (Hiába, mi nem voltunk szuperelit gimnázium:)) Nem volt se Fejbőr, se Cseresznye, legfeljebb egy kis CPg.

Motorpenis 2010.06.01. 15:48:43

@Ernoke: Persze, attól függ, milyen stílusról van szó. Rockzenében általában tök felesleges a basszusgitár, mert úgyse nagyon hallani, meg a már korábban általam leírt kamuzás az egész, amit persze az érintettek (bombabiztos" alapozásnak neveznek.

A gitárszóló szerepe:jelzi a dal közepét. Persze vannak jó szólók, de nem kellene minden dalba belerakni...

Ernoke 2010.06.01. 15:54:37

@Motorpenis: nem vagyok nagy rocker, ha néha hallgatok rockot (rammstein, nin, down, ilyenek), abban szeretem kihallani a basszust, és sokszor ki is lehet. amúgy nyilván a gitár is kell bele (hogyne kéne), de nekem nem kedvenc hangszerem, és önmagában erőtlennek hallom.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.01. 16:01:14

@Morgan LeFay: CPg??? Amikor az ment, én még általánosba jártam. Mire gimnáziumba mentem már depesmódos is csak mutatóba volt egy-két nagyonvidéki az érettségizők közül. Hiába, a klasszikus zene az örök, minden más meg nem :-)

www.youtube.com/watch?v=GPaVfIcPgfI

(ja és ez Geyer rendszerű :-) )

Sand Lover 2010.06.01. 16:23:38

@Motorpenis: “Rockzenében általában tök felesleges a basszusgitár,”
Előrebocsátom, nem tanultam (sokáig) zenét, de a basszusnak pont az a szerepe, hogy más szólamban kiséri a szólógitárt, és a hangzás sokkal összetettebb és árnyaltabb lesz. Nyilván ezt nálam okosabbak szabatosabban is el tudják magyarázni. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.01. 16:36:56

@Morgan LeFay: nézzünk egy klasszikus _rockhimnuszt_ a Thunderstruckot!

www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

Az egyszerű harmóniára épülő gitárszóló önmagában "vékony" 1:00-nál a hangmérnökök meg is mutatják, kicsit letekerik és rátolják a basszgitárt, azonnal meglesz a lüktetése a _nótának_

de így van ez a komolyzenében is. Elcsépelt példa Pachelbel kánonja, itt a Canadian Brass előadásában:

www.youtube.com/watch?v=HlkRI-YmT_E

de soul és funky műfajban is jó, ha van a zenének alja-teteje-közepe. szemléletes példa a Tower of Power fúvósszekciója, akik megmutatják, milyen egyik számuk "csontváza"

www.youtube.com/watch?v=QRnB7d11wqA

Sand Lover 2010.06.01. 17:13:31

@Professor Pizka: Köszönöm, erre gondoltam. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.06.01. 19:23:19

bárki, aki szerint ilyen zenekarnevek nincsenek, elmondom, a középiskolában az egyik egykori zenekarom gitárosának akkori bandája a "NEMO ANTE MORTEM BEATUS", azaz a "Senki sem boldog a halál előtt" nevet viselte.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.01. 21:20:51

@Morgan LeFay: nálunk se volt menő, rajtam kívül kb. senki nem volt rockzene rajongó, de én se hangoztattam...nem volt érdekes. akkoriban rap volt a divat, elsőben meg másodikban, harmadikra meg rátaláltam a rockzenére, azóta se nőttem ki.

Mc_Fly 2010.06.01. 22:53:49

@Maestro: Rézmál? Ergonomikus színpadelrendezés, olcsó árak, minden, ami kell. Ilyen körülményeket bizony meg kell fizetni:)

Amúgy focihasonlattal élve: vajon mennyi lenne az esély, hogy jó meccset látsz, ha a BL-döntős csapatoktól a magyar bajnokság V. osztályáig minden csapatot játszatnák egy bajnokságban? Mert kb. ez folyik élőzenei téren. Na, eleget modoroskodtam mára, inkább zúzom tovább a funkcionál minimalizálásos Laplace-egyenlet megoldást, abban több a pénz, mint a zenében

Mc_Fly 2010.06.01. 22:55:28

@Mc_Fly: játszatnánk, vagy játszatnának, na, késő van

napkitores 2010.06.17. 10:41:33

"lát majd napvilágot"

az egyik kedvencem... rádiós műsorban hallottam, hogy este tízkor jött ki valami jelentés, és a műsorvezető ezt úgy adta elő, hogy "este tízkor látott napvilágot" :)

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.10.23. 19:59:44

Ajánlott olvasmány

Terry Pratchett: Soul Music

Címe ellenére a rockról szól, és ilyesfajta bandák fordulnak elő benne.

Továbbá hetvenes, rockőrült varázslók és steampunk chopper, amit természetesen a Halál vezet. Aki egyébként az idegenlégióba is beáll.
süti beállítások módosítása