A forgalmi vizsga

2010/02/05. - írta: Modor Tibi

 

-Pulsay Krisztián, tessék.

-Szevasz Krisztiánkám, oktató József vagyok.

-Á, jó napot kívánok, Józsi bá.

-Szia. Azért hívlak, mert kiírták a forgalmi vizsga időpontját - jövő hét kedden, reggel 9-re kellene valahogy elkéretőznöd az iskolából.

-Nem gond, Mutti ír igazolást.

-Jól van, Krisztián, remek. Jól megy már a vezetés, szerintem ügyes leszel. Krisz, aztán nem tudom, hogy csináljuk. Ha olyan a vizsgabiztos, hogy lehet vele beszélni, akkor mit mondjak neki?

 

-Mit beszélni..? Ja! Hát köszönöm, de megpróbálom simán.

-Jól van, akkor nem mondok neki semmit. Előtte azért még kéne 1-2 órát gyakorolnunk, a héten ráérsz?

-Rá, persze (kurva anyád, teljes áron, saját zsebre "gyakorlunk" majd, miközben a gyerekedet hozzuk el a suliból, asszonyt meg a piacra).

 

Következő kedd, reggel 9 előtt öt perccel. A Skoda 120L magnójából a megszokott Világslágerek magyarul szól, éppen a Neverending Dream.

Csak te vagy, aki élsz az álmomban

Mint egy végtelen álom titokban...

-Jó reggelt kívánok, fiatalember - Csordás György vagyok, az Ön vizsgabiztosa. A szabályokkal tisztában van: gondolom, a József úr mindent elmondott. A személyi igazolványát kérem szépen. Köszönöm. Szóval: Pulsay Krisztián, a születési idejét legyen kedves.

-1980. június egy.

-Mármint június ELSEJE, igaz-e. Az állandó lakcímét kérem szépen.

-Ezerharminckilenc, Kabar utca kettő.

-Mármint Budapest, 1039, igen. Harmadik kerület. Csak nem maguké az egész ház?

-Nem, ez egy lakótelepi lakás.

-Emelet-ajtó van-e maguknál?

-Igen, tizedik emelet hatvan.

-Mindjárt más. Akkor a vizsgát meg is kezdhetjük, indulhatunk. Józsikám, azt a kiskönyvet kérem szépen. Köszönöm. Szóval a múltkori, kevésbé sikeres vizsga óta hol vannak a kötelező pótórák?

-Ja Gyuri, hát tudod, azt egymás között intéztük.

-Aha, értem. Na jól van, indulhatunk, a kapunál majd balra forduljunk, majd megint balra, a Váci út felé. Józsi, mesélj közben, hogy vagy? Asszony?

-Megvan, köszöni szépen. Nagyon takaros.

-Erdélyi az asszony, ugye? Fiatalember, itt majd soroljon be a belső sávba, és kanyarodjunk rá a Róbert Károly kőrútra.

-Az. Mindig Erdélybe jártam udvarolni, nagyon kedvesek és háziasak a lányok. Ott még megvan bennük az a tisztelet, ami az itthoni nőkből már kiveszőfélben van. Meg szeretem is azt a helyet, az emberek is teljesen másabbak, nyitottabbak. Megvan még az adott szó hatalma, az igazi vendégszeretet, a tartás az emberekben - órákig tudnám mesélni.

-És a szőröstalpúak?

-Az arrafelé szerencsére kevés van. Nem nagyon költöznek be hozzájuk oda Csíkba, vagy ha igen, az is rögtön megtanul magyarul.

-Nagyon helyes. Szarházi egy banda. A következő lehetőségnél menjünk jobbra.

-Bassza meg, már itt is épül valami benzinkút.

-Ja, már úgyis olyan kevés volt..! Micsoda egy ocsmány környék ez az Angyalföld.

-Az, és mennyi cigány van itt a tizenhárom kerületben. Szeretnénk mi is elköltözni, de nincs rá lé.

-Nehéz, bizony nehéz. Na és mesélj csak, hogy megy a tanítás mostanában?

-Szarul, de büszkén, te. Tanuló volna, de mindent elvisz ez a vas. Amortizáció meg minden, ráadásul inkább nyugati autókon szeretnek tanulni. Nullszadósra alig bírom kihozni. Pedig aki rendesen akar megtanulni vezetni, annak ez az ideális járgány. Nem az a sok új szar, fedélzeti komputer, faszom.

-Az biztos. Fiatalember, itt a lámpa után majd haladjunk egyenesen, és hajtsunk végre egy szabályszerű parkolást! Na, és nem tervezed, hogy lecseréled a verdát?

-Tervezem, tervezem, de hát újat venni, aztán a pótpedálokat beszereltetni, levizsgáztatni - nem ér az annyit. Majd ha végleg kidől a Lóri, akkor talán.

-Ja, Lórinak hívják? Fain kis név. Haladhatunk tovább a Dagály utca irányába, vissza az iskolához, rendben? Te Józsi. Vannak ott Erdélyben jófajta pálinkák meg cujkák? Nem tudsz nekem szerezni?

-Hogyne tudnák. Majd beszéljünk róla. Mennyi kellene?

-Pár liter, nem sok. Csak ajándékba kéne, rokonoknak, barátoknak. Akkor itt most félre is húzódhatunk.

-De Gyuri, mi történt? 100 méterrel az iskola előtt?

-Harminccal megyünk, feltartjuk a forgalmat? Mit tanultunk az útkereszteződésről, fiatalember? Hát hogy hatálytalanítja a korlátozó táblát, nemde? És jelezze, hogy megállt, vészvillogó! Tessék szépen helyet cserélni. Nem vezet ám ő rosszul, csak hát még bizonytalan - ez meg kérem, sajnos súlyos hiba.



Kevés emberrel beszéltem eddig, akiket a jogosítvány megszerzése a katonaságnál több kellemes élménnyel gazdagított volna - figyelemreméltó.

Az ihletet köszönöm Nyelvész Józsinak A birodalmi Golf c. tökéletes írás nyomán - csak azért emelek ki belőle egy bekezdést, mert az kapcsolódik leginkább a vizsgázás tiszta menetéhez.

Oktatóként a Golfos Gyuszi szedi be a pénzt a tanulóktól, nincs irgalom, előre száz órát fizetsz. Kiterjedt kapcsolati hálója is van az öregnek, ismeri az összes vizsgáztatót, aztán rendszerint kódnyelven le vannak egyeztetve az okosságok mindenkivel, de a Gyulabá nem riad vissza a konkrét lenyúlásoktól sem.

A Szomjú Norbi spanja, ez a pesti bobi mesélte, hogy éppenhogy átcsusszant forgalmin, mennek vissza pályára Óbudán, aztán elkezd kárálni az öreg, hogy "the... Tomika... tefigyeljélcsak! Öcsécském, aizének, a vizsgabiztos úrnak, a Sityunak nemrég született gyerek, ha érted, hogy mondom." Ficcent is az esztergomi panoráma a Gyulabának, az meg elégedetten betette a pantallójának a zsebébe, és már látta maga előtt, ahogy nagyvonalúan fizet egy Chivast üzlettársának, a Tasnádi Kálminak. "Gondom lesz rá, hogy megkapja." - mondta az öreg, azt állítólag kicsulázott egy óriásit a kocsiból.

 

122 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Bibbit 2010.02.05. 10:35:31

en az orszaguti vezetes gyakorlatot ugy tudtam le a mult evezredben, hogy el kellett vinnem az oktatot a megye masik vegeben (50km) levo varos korhazaba meglatogatni az apjat. ketszer. kenopenz viszont fel se merult nalam se. aztan az oktatot aki amugy jo fej volt feljelentette egy tinicsaj valami ize dolog miatt de kiderult hogy nem is ugy volt. :)
ja meg a tanulokocsi utan mig nem lett meg az elso kocsim azt hittem minden kocsi olyan szar mint az ove volt... de nem.

marvlev 2010.02.05. 10:35:42

nekem se kellett semmi pluszt fizetni, egyszer buktam forgalomban, saját hibámból, utána a 2 pót óra persze biztosan zsebbe ment.

cserébe viszont volt, hogy a másfél órás órából 25 percet posta előtt várakoztam, általában egy olyan 15-20 perc az oktatóé volt abból a 90ből.

malackarosszarc 2010.02.05. 10:38:18

@vincere: ez teljesen igaz
egyszerűen utáltam - és már régen is volt - a modorosságát,
hogy első alakommal elvárta, hogy tudj vezetni, aztán amikor mondtam, hogy bocsi azért fizetek, hogy megtanúljam akkor meg nézett a nagy gülü szemeivel,
amikor meg szóltam, hogy ne fogdossa a kezem meg a lábam, akkor meg csodálkozva közölte, hogy ezt még senki sem kifogásolta
hónaljszag, kötöttmellény, autóstáska, láncdohányzás, alkoholizmus, és mindenhez értenek MINDENHEZ és ezt nem is rejtik véka alá

aribeth 2010.02.05. 10:41:14

Ó, és január ELSEJÉTŐL egy csipetnyit megdrágultak a vizsgák, a forgalmi ára például háromszorosára nőtt. Drága biznisz ez a jogosítványszerzés, még akkor is, ha az oktató tisztességes. No, befejeztem a sírás-rívást. :-)

lmntn 2010.02.05. 10:46:15

@Bachterman: hyundai pony? Azért kérdezem, mert én 98 körül vizsgáztam, és az oktatómnak szintén nagyon mókás három darab kackiás orrhegyszőre volt, és mindig azon röhögtem.

Csak városi vezetés volt, autópálya és autóút nem, mert azt mondta, hogy az ugyanolyan mint a város, csak jobban kell nyomni a gázt...

Ja, és amikor szerinte túl erősen nyomtam meg az indexet (nem), akkor elkezdett üvölteni, hogy jézusom, letöri a bajuszkapcsolóóóót!

huhh, kemény volt...

ljungberg 2010.02.05. 10:48:37

@Bachterman:
Jajám. Kajakra jártunk a borospincéjénél, meg-megálltunk a kedvenc kocsmájánál, de intézett valamit a társadalombiztosítónál és a polgármesteri hivatalban is. Nem ment ritkaságszámba, hogy fél órákat vártam rá...
Szutyokszar öreg Peugeot-val csapatta, ami nem is lett volna baj - asszem, én sem E Mercivel oktatnám a népeket -, de úgy féltette azt a fostalicskát, hogy ahányszor gödröt találtam, leüvöltötte a hajam. Ideggyenge oktató, nagytestű, kenyérszervós csotrogány, jeges, csúszós utak - álomszerű volt:-)

Styxx 2010.02.05. 10:50:32

@aribeth:
Igen, a tudálékos, teljesen fölösleges, bürokratikus fontoskodó rész az nagyon ott volt.

@malackarosszarc:
Az ilyen dolgok kihozzák belőlem a látens feministát. Mekkora sunyi görénység visszaélni a nevetséges hatalmi pozícióval és biztonsági játékosként tapperolni. Ülne be mellé egy buzoid 200 kilós a Száva családból és játsza el vele ugyanezt, aztán ha kifogásolná:
" Tesókám, a Gyorskocsiba' ezért még senki nem reklamált!":-)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.02.05. 10:50:40

@Italo Balbo: hamarosan, sajnos (szerencsére) még nem a blogolás a fő bevételi forrásom.

A beceneves posztról majd Jocót kéne megkérdezni. Biztos már csak az utolsó simításokat végzi :D

Zorita 2010.02.05. 10:52:25

@aribeth: nekem is ez a rész a kedvencem, amikor a vb ilyen utolsó wannabe hivatalnok, vizsga előtt jön ilyen faszságokkal, hihetetlen. nekem egyszer az egyik azzal jött, amikor nézegette az adataimat, hogy az anyám neve nem is úgy van, hanem emígy - még jó, hogy felbasztam magam, nagyon jót tett a vizsgaeredményemnek :D
bár én érzékeny vagyok a csinovnyikokra, a lehet a baj.

Styxx 2010.02.05. 10:59:11

@Zzz_:
:-)
Az ilyet kellene a kivégzése előtt ugyanúgy visszafingatni:
-Sajnos elírták az anyja nevét, de ne aggódjon, attól még elevenen ledarálják, csak így a hóhér kolléga sajnos nem jogosult a fájdalomcsillapítót beadni.:-)

vincere 2010.02.05. 10:59:12

@Styxx: nem kell ahhoz fizikai kontaktus, h. bárkiből előbújjon a látens feminista. már ahogy beszélnek, az is modoros. engem mindig hölgyemnek és kisasszonynak szólított az oktató, pedig tegeződtünk. a nyomorékagyú vb pedig kiselőadást tartott nekem, a kisasszonynak (miközben kegyelemből átenged éppen), h. a járművezetés miért olyan felelősségteljes dolog.
a vizsgám után egy hétig olyan szinten volt felb@szva az agyam, h. alig lehetett hozám szólni. soha életemben nem aláztak meg még annyira előtte.

medvedr 2010.02.05. 11:09:11

Nekem kurva nagy szerencsém volt a vezetni tanulással. 1201 évvel ezelőtt az MHSZ (Magyar Honvédelmi Szövetség) lehetett vezetni tanulni, olcsón, és ABC kategóriát szerezni. A szívatás ott volt, hogy alá kellett írni 2,5 évet a seregnek. Minket a haverommal tanulmányi versenyből kifolyólag felvettek az egyetemre, így nem kellett leszolgálni a 2,5 évet, úgyhogy bátran jelentkeztünk a MHSZ-hez -úgynevezett hivatásos jogsit szerezni. Miután az adatáramlás nem működött, fel is vettek. Egy pol. tiszt el is beszélgetett a jelölt csapattal, hogy milyen fasza gyerekek vagyunk, hogy szolgálni akarjuk a hazát az egyéni gyarapodásunkért cserébe. Nagy élmény volt. Az tanfolyamon meglepően sokat kellett tanulni, a műszaki oktatáson nagyon sok mindent ténylegesen megtanítottak, szelephézagot, alapjáratot állítani Ladán, ZIL teherautón kereket meg gumit !! cserélni. (Ez igen balesetveszélyes mutatványnak bizonyult mert a rögzítőgyűrű állandóan lepattant.) 120 órát vezettem a katonai ZIL-t nagy T betűvel mindenhol kitáblázva. Soha, azóta se volt annyira udvarias közlekedésben részem, úgy kerülte mindenki a ZIL-t , hogy még. Ami szívás volt, az nem az oktatógárda, hanem a tanulók. Ennyi elbaszott sutyerákot egy helyen, én azóta sem láttam, csak a seregben természetesen. Nyilván az ment a seregbe ht. jogsit szerezni akinek semmi léje nem volt, de hihetetlen társaság volt, funkcionális analfabéta a fele a csapatnak. Már a 80-as évek közepén! A műszaki oktatók a második héten elkezdték az angol WC-t használatát is oktatni.
Egyébként a vizsgabiztosoknak vett a csapat egy-egy ajándékkosarat, de ez valahogy akkor nem tűnt kenésnek. A ZIL meg fuvarozott mindent, az oktatók ezzel csináltak mellékest meg a benyából. A ZIL benzines volt .

mzperx 2010.02.05. 11:19:55

@raoul_duke: mire térített (volna) ?

Styxx 2010.02.05. 11:21:53

@vincere:
Szar ügy, megértelek, és nektek csajoknak több ilyen szopatás (meg amúgy is:-)) kijut, mint nekünk fasziknak, de jellemzően ilyen az egészségügy a Birkenauban klimaxos nővérekkel.

Volt egy kisebb műtétem és egy ilyen SS főnéni (de lehet, hogy továbbképzését a Gulagon töltötte) nem gyengén alázott végig, hangosan, jó sok nép előtt, több száz méteren kersztül, Kafka is meríthetett volna ihletet:-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.05. 11:21:57

@medvedr:

Azám! A ZIL!:) Mekkora móka volt!
Első órám a kőér utcai telepen kezdődött, ahol először is felakasztottuk a pótost. De én tényleg akkor vezettem életemben először teherautót! És akkor mondta az oktató, hogy elvisszük a pótkocsit a Mozaik utcába levizsgáztatni.:)
Az oktató gyakorlatilag végigszenderegte az utat. Csak akkor élénkült fel kissé, mikor kb hatvannal eldöngettem a 30-as villamos Ipar utcai megállója mellett. Akkor még nem volt korlát és elég sokan álltak a megállóban. Kérdezte:
-Tükörbe néztünk legalább?
-Minek?
-Hogyha a pótkocsi alá beesnek páran, akkor legalább meg tudjuk számolni.:D

Styxx 2010.02.05. 11:23:28

@medvedr:
egy olyan békebeli Zil-lel, netán csőrös Kamazzal manapság is Hummereket lehetne külső sávba kussolni:-)

mzperx 2010.02.05. 11:27:08

@malackarosszarc: fúú, az én oktatóm is dohányzott a kocsiban, vezetés közben soha nem szólt, nem tanított semmit, két sikertelen forgalmi vizsga után lecseréltem.

Csak ennyi volt kb. a kommunikációja, hogyasszongya:

"...most akkor nézzük meg a Baranyai teret"
"...most akkor megnézzük Gazdagrétet"

malackarosszarc 2010.02.05. 11:37:50

@mzperx: ez a dohányzas azért is volt nagyon jó, mert persze télen tanultam vezetni, nem elég a kuplung-gáz-közlekedési táblák-minden ami mozog -re figyelni, és még ehhez egy fagyhalál közeli állapot is...
és ha nagyon-nagyon hideg volt, akkor zárt ablakok mellett dohányzott - csak az a baj, hogy engem a passzív dohányzás nem nyugtat

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.02.05. 11:40:29

Honvédségi jogsi a 90-es évek legelején.

Fogalmam sincs hogy mennyi rutin van kiírva a B,C kategóriára és mennyi közlekedés a városban, illetve mi a sorrendbeli előírás.

Nálam: Családban sajnos motor volt, nem kocsi, így kellő izgalommal foglaltam helyet az ülésben. Azt hittem a telephelyen gyakorlunk. Oktató behuppan, kérdezi vezettél már? (Ő tegezett én magáztam, hiszen nem adott rá engedélyt sem kollégák nem voltunk) Mondom nem, nincs a családban kocsi. Jó, akkor most fogsz. Irány Soroksár. Újpestről. Csúcsforgalomban. Kissé leizzadtam helyben, de mire kiálltam, váltás, fékezés, gyorsítás ment. Amikor odaértünk helyet cseréltünk (egy kocsival mindig 3 de inkább 4 tanuló ment) nekem 2 óra szünet amit olykor a fa alatt olykor a kocsiban ülve (mert addig is tanulunk) töltöttem. Aztán a visszamenetel, mondta, hogy őstehetség vagyok, nem kell rutinoznom. Erre kértem, hogy a parkolást legalább próbáljam meg hátramenetben, "nem érzem az autót" (skoda 120, megtanultunk hűtővizet is cserélni többször. 5l palackokban volt ott tele az eleje, hogy a farmotoros jószággal ne legyen gond. Másrészt sokan nagy fordulatszámon járatták, hamar forrt...) Nagy nehezen belegyezett. Hazafelé is én vezettem, de csak fél útig a boltban megállt cigit venni, akkor cseréltünk.

Telephelyen azt mondta mindenkinek jól ment, ne raboljuk egymás idejét beír mindenkinek 4 óra rutint ami a kötelező (!!!) de mivel én a forgalomban is mentem nekem 2 óra várost is (volt egy óra az út...)

Még egyszer lementünk a gyakpályára azért a rutin vizsga előtt (forgalomba mindenkinek +4 óra) de visszafelé busszal jöhettünk, mert neki jött a másik tanulócsapat (busszal a város másik végéből, de volt aki vidékről..)

Rutin vizsga: mind a négyen átmentünk, holott talán a felét csináltuk a kötelező óráknak. De jó volt a vizsga előtt.

Még egyszer vezettem forgalomban, talán fél órát, egyszer lementünk vidékre (Fót, mert ot lakott valami rokonja) akkor is kicsit, összességéban a 20 forgalmi órából talán 4-et. Közben ugyanezt a gyakpályán teherautóval és forgalomban is (!!!) ami nem mehetett volna, hiszen még nem volt meg a B jogsi.

Sikeres forgalmi B kat vizsga. Közben teherautóból talán 2 óra rutin (az előírt harmada talán). Forgalomban talán 5 óra volt (a 30-ból) de egyszer hazamentem teherautóval, h a család büszke legyen (ő találta ki, de bejött).

A végén "megkentem" az oktatót is, vizsgabiztost is egy-egy üveg jobbféle pezsgővel. Előre nem szóltam nekik, de hallhatták hogy a szatyorban összekoccan (vagy épp gondolhattak alkoholos tanulóra is :) )
vigyorogtak mind ketten, pedig a sikeres vizsgára mondtam, h igyák meg az egészségükre.

Eredmény: mind az oktató, mind én hasznosabban tölthettük az időnket, hogy az órák töredékéért tanultam. Ha nem sikerült volna viszont fullos árú órát keleltt volna pluszban venni...

bajor gizella 2010.02.05. 12:26:58

a "néma gyereknek az anyja se érti a szavát, szóval ha valami gond van jelezni szíveskedjen, és megállunk, átbeszéljük, és meg leszen oldva. rendben van kisasszony" és "az ismétlés a tudás anyja a bukás meg a mostohaanyja" csak nálam "játszott" vagy mindenkinek sikerült ezeket "abszolválni" valamilyen formában?

malackarosszarc 2010.02.05. 12:30:09

@bajor gizella: vagyon én is ehhez az oktatóhoz jártam...

Zorita 2010.02.05. 12:39:22

@bajor gizella: nálam az volt, hogy "itt nem kérdezünk semmit, te csak higgyél nekem, jó kérdés úgysincs" - ellenben imádott pofázni mindenféle faszságról, szeretett pajzán viccekkel szórakoztatni és rossz sasskabaré (elnézést a tautológiáért) színvonalán politizálni.

medvedr 2010.02.05. 12:48:48

@sambalabammbumbumm:Meglepődve olvastam! Ahogy írtam is, nálunk mindenki levezette az előírt óraszámot, meg még többet is-fuvar ugyebár. A fuvarozásban főleg azok vettek volna részt akinek már volt B kat. jogsi , de abban a csapatban amiben én voltam jó ha 2 srác volt ilyen. Mondjuk 10 évvel későbbi állapotokat írtál le , meg én egy vidéki városban abszolváltam a jogsit, lehet hogy ott másképp álltak hozzá.

Styxx 2010.02.05. 12:58:25

@Zzz_:
"rossz sasskabaré (elnézést a tautológiáért)"
:-))))
a nap humánértelmiségi poénja, gr.:-)

raoul_duke 2010.02.05. 13:03:23

@mzperx: valami istenes téma :). Talán jehovás volt, de az is lehet, hogy hitgyülis vagy mormon.

lr 2010.02.05. 13:07:31

@terasz9: Ja, én is azt nézem, hogy valami másik világban élhetek.

Mondjuk 1-1 magánfuvar beficcent, de összesen sztem. egy nagy félórát ha álltam az egész tanfolyam alatt emiatt.
Az elméleti oktatás kicsit el volt kenve, de a célnak megfelelt.
Meg dohányzott is az oktatóm, de sosem a kocsiban.

És nem úgy mentem ám oda, hogy már tudtam vezetni (elméletben igen, meg volt 1-2 ilyen kettesig felkapcsolós próbálkozás faterral a telkek felé a dűlőutakon, de azért a gyakorlat + a forgalom elég más.)

Igazi leizzadás 3 esetben volt:
-Legelső óra forgalomban (szabályosan lezsibbadt az agyam attól, h mennyi mindenre kell egyszerre figyelni)
-Forgalmi vizsga (sztem. nem kell magyarázni)
-~1napos jogsival a családi szedán hazavitele télen, hegynek fel, egyedül, lámpás kereszteződésekkel tarkítva - különös tekintettel a kuplung fogáspontjának magasságára és keménységére a tanulóautó után. Phazz, az üvegek bepárásodtak a fejem körül, de azért az is sikerült! :D

Zorita 2010.02.05. 13:18:27

@Styxx: kicsit tán túl eminens volt :)

@lr: jó ám olvasni a pozitív élményeket, visszahozza a lelkesedésem (mert amúgy szeretnék vezetni...)

bajor gizella 2010.02.05. 13:44:40

" lehet hogy nekem óriási mákom volt, olvasva a kommenteket, hiszen nekem egy teljesen KORREKT oktatóm volt, mindig betartott minden szabályt, jó a végén elfogadott egy sört a hörpintőben, de csak szigorúan miután biztonságba helyeztük a gépkocsit."

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.05. 14:11:12

@medvedr:

Alighanem.:)
Mondjuk az nem idegbeteg embereknek való autó.:D

KFV · http://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/ 2010.02.05. 14:21:29

Emlékszem a saját vizsgabiztosaaimra... a rutinon elaludt a tag - értékeltem :) - bezzeg a forgalmon egy olyan állatot kaptam, hogy a párját ritkította... vittük az oktatóval az Electro World-be kamerát venni :D Aztán amikor kiderült, hogy még zárva van a hely, kezdtem aggódni, elkaszálnak :P
Közben ott is ment a diskurzus, hogy milyen nyomorban vannak, de ezért mentünk a 400.000-es kameráért, meg elhangzott, hogy kellene már új mosogatógép, mert már a 3. megy tönkre...

medvedr 2010.02.05. 14:32:08

@El Topo (Sgt. Elias): Az biztos, csak utasként ültem benne. Elég volt, úgy is .

niyabinghi 2010.02.05. 14:33:48

Nő oktatója volt valakinek? Nekem igen.
Minden óra így kezdődött: "Cuncika, tudod, SIKKKK-ből indulunk. S, mint sebességváltó, I, mint index, K, mint kézifék, a sok K meg a körülnézés."
Minden becézett utónevet megtoldott egy "ci"-vel, így lett Esztiből Esztici, Gabiból Gabici, Attilából Attici. Mindez tizenhárom éve történt, de ahogy hallom, semmi sem változott. :)
Kedves volt, de vezetni lehetőleg ne nőnél akarjon megtanulni senki. Mondom ezt úgy, hogy én is nő vagyok. Vagy ha mégis, nem árt a jogsi megszerzése után ApaCival vagy PasiCival az anyósülésen vezetni pár órát, hogy leszoktassanak a sok használhatatlan hülyeségről (pl. az órán NEM tükörből kellett tolatni, hanem az ülésre majdhogynem feltérdelve-megfordulva-kitekeredve.). :)

Styxx 2010.02.05. 14:46:52

@niyabinghi:
Nemá' Nyihabinghici. De hát akkor hogy tudok a pink Renault Kango furgonkámmal Oriflemezni?
Jujj, álljunk meg a műkörisnél, lécci, lécci, lécci:-)

bajor gizella 2010.02.05. 15:01:13

a germánok egyszerre csinálják az elméleti szakkört a gyakorlati vezetéssel. 4 hét alatt van gépkocsivezetői engedélyed, ha túléled ugye.
4 óra rutin van, egy pennyparkolószerű pályán, ahol az indulás- megálláson kívül semmit nem tanítanak. ezt követően már jöhet is a ragyásképű pubik álma. "le lehet csekkolni hogy mennyit eszik a bömös a pályán" én meg az a higgadt enyhén fosós udvariasságból tömegbalesetet okozni képes versenyző vagyok, szóval falfehéren jöttem le a pályáról, mert itt ugye nem mindig van sebességkorlátozás, és ha van sem tartja be senki. nem szerettem volna 160-al kezdeni, de az oktató- tényleg günter volt- nem hagyott békén.
ezeket követően elméleten megbuktam:)

2010.02.05. 16:20:56

"- Ha olyan a vizsgabiztos, hogy lehet vele beszélni, akkor mit mondjak neki?
-Mit beszélni..? Ja! Hát köszönöm, de megpróbálom simán."

Khmm, izé, én már itt éreztem, hogy ebből "bizonytalan még a forgalomban" indoklással bukás lesz.

johnny drama 2010.02.05. 16:35:22

@niyabinghi:
SIKK ó apám tényleg. Nekem is játszott, pedig férfi oktatóm volt. Kölcsönösen nem voltunk szimpatikusak egymásnak, forgalomig azért minden ment elsőre, ott már kellett tejelni, gyanítom nem a vizsgabiztosnak ment a nagyrésze, ez van.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.05. 16:37:00

@medvedr:

Én szeretem.:) Egyszer egy lajtos KRAZ-zal mentem Butaörsre, mögöttem 10 köbméter víz. És szemből nekemjött egy IFA. Onnan vettem észre, hogy megzördült a szélvédő előttem.:D

niyabinghi 2010.02.05. 17:43:06

@Styxx:
Nem volt ott semmi pink izé, sőt. Vizsgára tessék szépen megfésülködni (köszi :D), köröm levág, ohne smink, mer' az elvonja a vizsgabiztos figyelmét. :D

@johnny drama:
Nálunk szó sem volt semmi "rásegítésről" - lehet, túl régen volt? - de ez a SIKK-téma mindig kiborított. :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.02.05. 18:53:04

@lmntn: ez nagyfalu volt, és egy 205-ös dízel pözsó. a tata meg sápi. i-vel, nem ipszilonnal.
neki a gumiám volt a vesszőparipája. folyton azt a kurva pvc-cső ragasztót emlegette. hogy vajon jó lesz-e a budi kifolyócsövét megragasztani. nekem meg ezt mondta: bachterkám, arra mész, amerre akarsz. én meg cikáztam.

@ljungberg: a gödör megvolt nálunk is. kitapostam szegény autó belét, pedig nehéz volt nagyon, mert olyan lestrapált volt már.

mirjam* 2010.02.05. 19:09:18

Az én oktatóm vert. Konkrétan. Antennával.

Zz_ 2010.02.05. 19:35:54

'92 MHSZ / Dráva utca / ABC kategória
A: motorozni tudtam, így ezzel volt a legkevesebb gond. Mondjuk az érdekes volt mikor a nagy melegben a kiszuperált rendörségi ETZ hátramenetben indult el, máig sem tudom miért. Az oktató jó fej volt, valami husángal ütötte a fejünk, persze bukóban. Ja és nem index volt hanem karjelzés :-)
B: az oktató egy akkora paraszt állat volt hogy csak na. Nyomta a tockost és mindenkit alázott. A lába fent a műszerfalon, szotyizott. Volt egy érdekes játéka: bepakolt 4 embert és az volt a játék hogy mondjuk 3. hibánál kiszállsz és mehetsz haza. Egyszer kirakott valami pusztába a köcsög. Annyira stresszelt, hogy folyton buktam forgalomban. Valami 4.re mentem át úgy hogy sikerült otthagyni a tanpályán és csak a vizsgabiztossal mentem el.
C: szar AVIA-ák voltak, kormányváltóval ami annyira szar volt hogy a hátramenetet a legváratlanabb pillanatokban tagadta meg valahol az 5. kerületben valami kibsz szűk kereszteződésben. Vizsga alatt robbant le alattam, de átengedett mert B-n is ő engedett át.

Zz_ 2010.02.05. 19:37:51

Ja másik jó: A-s vizsga, 20 embert felpakoltak egy T-s AVIA-ra és elindultunk a lágymányosi telepről. Azt a végén közölték, hogy ugye megfigyeltük az utat mert erre kell majd a motorokkal menni :-)))

Motorpenis 2010.02.05. 21:19:25

Az én oktatóm sem fusizott, nem volt magánóra zsebbe, és a vizsgabiztost sem kellett megkenni. Az oktató direkt felhívta a figyelmemet arra, hogy ne legyen pénz az igazolványomban, mert az úgy tűnhet, mintha le akarnám fizetni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.06. 00:11:17

A 1996

-Ahogyan az Anyuka ne tatíntsa írni, olvasni a gyerMekét, az Apuka se rögzítsen marhaságokat! Vezetni majd akkor fogunk, ha lesz KRESZ vizsgájuk, választottak oktatót, Ő elvállalta magukat és BEhívja magukat a rutinpályára. //Ami a temetőnél volt. Igazi nyalánkság.//
Apuka bevitt, paráztató előadást nyújtottam.
-Lehet ám otthon gyakorolni, fog ez menni.
Ment is, bár nem az előkertünkben gyakoroltam.

B, 1998
szintúgy ohne előismeret.
-Nos, látom a kisasszonyok is ideértek.
-Akkor most szépen elindulunk. NEB***A ELA SEBVÁLTÓT, KUPLUNK (sic) (itt minősíthetetlen jelzőkkel illeti a Pantocratort és Anyucimat).
-Hanyadszorra ment át KRESZből?
-Elsőre, 17 perc alatt- A csoportból elsőként, bár egy motoros is kész volt szerintem, de várta, hogy valaki kijöjjön.
-Lehhhhhhhhettttetlen! Hány hibával?
-Három. //kurva kevés villamos van ám a vidéki kisvárosokban
-Na, csütörtökre rajzol nekem egy kuplungot.
------------------------------------------------
Rajz kész, bemutat.
-Ezt nem maga rajzolta!
-De!
-Honnan másolta?
-Hát, a Ladás, meg a Barkas könyvből.
-Magyarázza is el. // megtörtént.//
-Maga az alapfogalmakkal sincs tisztába, ba***meg ebből pótóra lesz. //Ójaj, tényleg B+!//

No, Apuci kivitt a rutinpályára, fabrikált üveggyapot(?) karókból bólyát, beidomított. Ő is ordibált, meg műveltetett, de nem álltunk meg folyton cigizni. Oktató, ugyanis ki-kiszállt bageszolni a stexemen. És folyton a pofáján lógatt az az átkozott bunkofon. De tényleg mindig! Kihangosító, persze, nyista-Pista.

Rutin elsőre ment, otthoni gyakorlással, ugye.
-Montamámén, hogy nem kell beszarni. A jótanuló, kis eminenciások mind lefossák az ülés szélét, oszt megy ám ez.- dicsért meg a Homo(k) Pedagogosz.

Forgalom:
Rögtön első órán alapos fejmosások után (akkor még egyedül voltam):
-Hazamehet. Rendben, balra, index megvolt. SATUFÉK, FéeVerte kishíján a szélvédőn át távozik.
-Mi a Qa Isten ez itt?
-Egy kibbbbaszott jobbkezes utca! Hüpp-hüpp, brühü, hüpp. -Oktató ledöbben, még a mobilt is kinyomja, két hónapos ismeretségünk alatt először és utoljára.
-----------------------------------------------------
-Most pedig megállunk a Keravillnál, VÉSZVILLGÓ, tudja mi az? //Tudom. Minimum 10 perc.//

Mi is hárman- négyen tanultunk a többiek hibájából. Mindenkinek 2*45, illetve 3*45 (szép, kerek szám, mi?) perce volt. Ebből "körönként 15- 25 perc pihi az ovi előtt, az isi előtt, egyszer Asszony hazafuvarozása. Ordibálás. ÉNEK. Autószerelő, oktató kolléga, Diesel-sefter meglátogatása. Újabb dal:
" A lábamon aligalig ALLIG állok, mégis szerehehetnehek alányok"
Droghelyzetről, kurvákról, mai fiatalokról és a fentiek metszetéről, unióáról kiselőás meghallgatása.
-Ba***meg az összes szent!- felkiáltással pótfék satuba.
-Mondja meg, mi a hiba!
-Izé, a kereszteződés, bekötőizé nem oldja fel?!
-Ezek a mai fiatalok! Hát, itt a posta, és micsinálllunk tizen nyócadikán, Csekketfizetünka.....
-Leparkoljak?
-Mitugatok, hogy vészvillogó?!
----------------------------------------------------
Apuci:
-Hát, nem tudom, mi itt a szokás. Szóval, szoktak-e BORÍTÉKOT adni a khm, biztosnak, mármint.
MobilMan:
-Meg se próbálja! Azok az idők már elmúltak. A minap is volt egy fiú. Tudott az vezetni, vagyis pofázott róla. Gyakorlata az volt, csakhát nem szabályosan. Tudja, az a barna fajta. Na, neki nem válaszoltam semmit, torkos borz meg is lett. Átadja az igazolványt, benne háromezer forinttal. Biztos visszaadja, azzal, hogy nem megyünk sehová, örüljön a koszladék, hogy nem jelenti föl. Szegény kis cigányt már én magam megsajnáltam, ahogy kamukázott, hogy mindig van pénz a személyijébe, meg minden. Ezért ma már ÖLNEK! Ha nem sikerül, venni kell pár pótórát. Nincs értelme kockáztatni a forgalom biztonságát ilyesmivel. Az autóvezetés veszélyes üzem. // Kifelé én hoztam Apucit, meg a púpos IZS-t.//

Kör egész jól sikerül. Oktató most nem mobilizál, hanem az útvonalat motyogja. Vizsgabiztos a papírokba temetkezve motyog. Feltűnően sokat ír. //Készül a Legújabb Zrínyiász?//
Utolsó percekben veszett nagy PÓTfékcsikorgás.
Biztos úr: -Kolléga, miért buktatta meg szegény kislányt?!- kérdezi amolyan présházbeli anekdotázásokat idéző hangon az író-vizsgáztató.
-Nem figyelt jobbra! Pedig már voltunk itt.- érkezik a válasz. Oktató a "bajusza" alatt mosolyog.
-De... dedede le volt táblázva, márminthogy az ide torkollik, khm, jön be, van itt egy elsőbbség adás kötelező tábla. Visszatolassak?
-Mit képzel?!!!!!! EGGYirányú uCCába' tolatni? Nem,Kishölgyem, itt helycserés támadás lesz.
-Közben értékelném a kollegina //Mi a csoda, oktató lettem, vagy vizsgabiztos?// teljesítményét: Rendszeresen alávált a kocsinak, ezt betudjuk a gyakorlatlanságnak. Az autópályára bátortalanul hajt fel, talán még ezt is elnézném magának. Jó, láttam már cifrábbat is, mint pár elengedett járgány, de higgye el, nem kell megvárni, míg az ÖSSZES kamion letakarodik az útról. Magát még Frédi is megelőzni talpalva a Vilmájával az anyóson. Még mindig reménykedtem. De egy ilyen kis településen ekkorát bakizni! Az a fékezés nem kellett volna, ugye, Kolléga?
-Muszáj voltam, a kishölgy teljesen elbambult.
-No, pár pótóra, közben elgondolkodhat, kell-e magának tényleg a jogsi, vagy inkább vőlegényt fog?
----------------------------------------------------
Otthon ordítozás. Oktatócsere. 10 (!) fájdalmas pótóra, boríték nélküli sikeres vizsga.

Elmondásokból: ismerős úgy gyorsította meg a jogsiszerzést, hogy tanfolyam nélkül jelentkezett be kRESZ-re. Kifizette a tanfolyást (oktatók egyik kedvenc szava), le is papírozták, csak éppen egy "haladó" csoportba ment, akik már a tesztnél jártak.

Másik, honvéd ismerős pedig nekitolatott az UAZzal valami épületnek. Átengedték,figyelmeztetéssel. Rajta kívül mindeni csontrészeg volt.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.06. 00:20:58

@Fée Verte: Megvolt a pszichodráma. Köszönöm, hogy megírhattam.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.02.06. 07:14:22

Nincs jogsim, nem lesz, fóbiásan rettegek az autóktól. Sztorim azonban van.
Egy nyári délutánon állok a házunk mellett a JÁRDÁN, langyos nyári záporban egy szivárványt fényképezek. Egyszer csak ledudál a JÁRDÁN egy kocsi, ami oktatókocsi volt (kis tábla a tetején, T, stb.). Félreértések elkerülése végett nem egy autóbehajtón álltam, hanem a puszta járdán, ami egy hosszú, egyenes vonal volt, párhuzamosan az úttal. Nos, faszikám kiüvölt a kocsiból a JÁRDÁN, hogy mit ácsorgok itt, nem látom, hogy nem fér el tőlem?
Neve, címe megvan (mivel a kocsijával együtt szerepel az oktató cég honlapján), egyszer agyonütöm...Vagy inkább kromofág??? Itt lakik két házra tőlem... A fenti eset során is épp hazafelé ment egy nővel, s gondolom, nem akarta, hogy a nőci haja megázzon azon a 15 méteren, amit az úttól a lépcsőházig meg kellett volna tennie gyalog...
Amíg ilyeneket engednek oktatni, addig nem csodálkozom a többi hozzászóló történetein.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 08:48:20

@vincere: "az én fő problémám az volt, h. a mai magyar vezetőoktatás arra épül, h. vezetni már tökéletesen tudó 18 éves kamaszok papírhoz jussanak" - én vidéken tanultam, NŐI oktatónál - fiúsított volt a spiné, nem gügyögött - de korrekt volt. Én úgy ültem be, hogy 26 évesen még nem vezettem, ezt sem tudom, hogy kell, kezdje el magyarázni, mint egy hatévesnek. Ő szerintem nagyon örült, mert azt jobban utálta, hogy 17 éves fiúk a rossz beidegződésekkel mentek oda, és "átnevelni" nehezebb. Ráadásul tanár vagyok, fel tudom mérni, hogy valaki jó oktató-e, és ő ezen is átment. Nyilván 60%-kal több órát kellett venni, lassabban tanultam, és engem is megbuktattak 2x (gyorsan vezet! :) - vizsgán nem lehet, csak max 40-nel menni a kisebb utcákban, mert a több az már sok nekik), de harmadjára átengedtek. Egy fél nyugtatóval leszedáltam a folyamatos gyomorgörcsöt :) és mint egy vasárnapi vezető végigmentem az útvonalon. Ha ez kell...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 09:06:24

@Krisztinca:

Azért a túl bátor csajoktól is mentsen meg a Jóisten. Többnyire attól olyan merészek, hogy nem tudják mit csinálnak.
Volt olyan hölgyismerősöm, aki a két napos jogosítványával körülbelül hetvennel kezdett befordulni a nagyszőlős utcába. Aztán pár nap múlva megint bele kellett nyúlnom a kormányba, mert akkor meg a Kacsoh Pongrác úti felüljárót akarta százzal abszolválni. Úgy féltem melléülni, hogy borzasztó.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 09:27:37

@El Topo (Sgt. Elias): nem voltam én túl bátor, csak azt hittem, hogy ahol 50-nel lehet menni, ott mehetek 50-nel. Na persze, de ha már van 1 km-en belül vélhetően egy jobbkezes, vagy egy zebra, vagy egy lámpás kereszteződés, vagy sorolhatnám, akkor már túl bátornak titulálnak a vizsgán, ha 50-nel mész. Mert nem nézik ki belőled, hogy megoldod. Nyilván lerítt rólam a bizonytalanság (naná, nulláról 30 óra után, ki ne lenne bizonytalan?!) Harmadjára megoldottam szépen lassan.
Én friss jogsival nagyon fokozatosan mertem csak egyre bátrabb lenni, és még senki nem félt mellettem. (Na jó, egyszer, amikor 1 km-en keresztül előztem valakit, aki úgy gondolta, megleckéztet... de nem jött szembe senki, és én nem adtam fel)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 09:34:53

@Krisztinca:

Ahol elméletileg szabad ötvennel menni, ott sem mindig célszerű. És aki tanuló, az nem biztos, hogy ezt helyesen meg tudja itélni, mert csőlátása van. Nekem is volt, emlékszem.
Egyszer teherautóval mentem a Hegedűs Gyula utcában, talán még ötvennel sem, és két kocsi közül egyszercsak elémdugtak egy gyerekkocsit. Hát, nem tiportam széjjel, de a rakomány átrendeződött rendesen.:)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 09:36:15

@El Topo (Sgt. Elias): persze, csak én meg úgy izgultam, hogy nyomtam neki :-) Drágán ugyan, de megtanultam.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 09:40:23

De valóban lófing az, amit ott megtanulsz. Utána jön csak a sűrűje, mikor egyszercsak nincs ott melletted az oktató, csak a nagy vas, és ártatlan emberek ezrei...Óvatos legyél, hogy megmaradjanak, de azért haladjál, hogy ne dudáljanak széjjel. Ha ül melletted valaki, az a baj, ha nem, az is. De még mindig jobb, ha van ott valaki, és ésszel magyaráz. Nem csináltam én hülyeségeket, de mégis...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 09:43:28

@Krisztinca:

Pontosan erről beszélek.:) A hugaim tragikusan vezetnek, mind a ketten. A nagyobbik adrenalinból nyomja, üvölt neki a zene a kocsiban, szerintem 120 fölött van a pulzusa, nyomja a gázt, mint süket a csengőt, bonyolult forgalmi helyzetben szerintem a szemét is behúnyja. Egyszer úgy repült át a kőbányai út fölött, mint egy madár, mert teligázzal vette a bukkanót.
A kisebbik húgom se semmi. Ő meg nagyon fiatalon nagyon jó kocsikat kapott a segge alá, mert igen jó helyen dolgozik. Ráadásul náluk ilyen céges brahi, hogy kit-mennyivel fényképeztek le.
Száguld, mint a bolond, közben percenként négy SMS-t abszolvál, mert fontos ember is. Ki lennék segítve azzal a pénzzel, amit már büntetésre, meg lakatosra költött.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 09:47:30

... nekem szerintem max reccsenés lett volna egy-egy kisebb ív miatt (hálistennek nem jött arra senki), vagy lekoccolt autóalkatrész parkolásnál, de az őrangyalom még ettől is megvédett. Az anyósülésen üldögélő életem párja már ennyitől leüvöltötte a fejem :) Akkor tudtam, hogy megtanultam vezetni, mikor elaludt mellettem. Máskor még hullafáradtan is kigúvadó szemekkel sasolta minden mozdulatom.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 09:52:15

@Krisztinca:

Megmondom őszintén, én is akkor vagyok nyugodt, ha én vezetek. Hálistennek nagyon régen nem kellett már úgy kocsiba ülnöm, hogy utas voltam.
Nyáron láttam egyszer olyat, hogy a benzinkútnál egy motorkerékpárról két lány szállt le.
Hát autóba még úgy ahogy beülök néha, ha csaj vezet, néha még el is bírok lazulni, de hogy nő mögé felüljek egy motorra, az teljesen unmöglich.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 10:29:37

@El Topo (Sgt. Elias): az a baj, hogy nagyon sokszor ezért nem tanulnak meg vezetni a nők... Mert a pasi akkor nyugodt, ha ő vezet... (most általánosságban beszélek)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 10:40:22

@Krisztinca:

Nyilván az ideális megoldás az, ha a nő annyira önálló, hogy egyedül is elmegy ide-oda, akár kocsival is.
Feleségemmel történt meg, hogy egyszer a szememmel volt valami störung, és elvitt orvoshoz. Majdnem beszartam a félelemtől, mert egy sávváltás is komoly problémákat vetett fel. Én meg azt hittem, hogy a feleségem egyébként rendszeresen vezet.
Na most ez igaz is volt, de azt nem vettem figyelembe, hogy igazából évek óta csak a lakótelepen belül vezetett.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 11:03:09

@El Topo (Sgt. Elias): azért hiányérzetem lett volna, ha nem jön elő az ex... :-))))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 11:05:45

@Krisztinca:

10 év nagy idő, és tartalmasan töltöttük.:D

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 11:07:57

@El Topo (Sgt. Elias): és mit csináltál, megtanítottad vezetni/elvetted a kocsit/beírattad újra iskolába/kiraktad a T betűt mind a 4 oldalra..? :)

Styxx 2010.02.06. 14:44:36

@El Topo (Sgt. Elias):
:-)))))
néha az egyszavas poén a legütősebb:-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 15:08:09

@Styxx:
Kár, hogy nem csak bohócnak vagyok jó.:)

2010.02.06. 15:15:03

Gondosan átolvastam a kommenteket is, nekem ugyanis nincs jogosítványom, de tervezem, hogy megpróbálom, ehhez kitűnő támpontokat kaptam itten.

Bár már kicsit túlkoros vagyok hozzá, de honnan tudthatnám másképp kideríteni, hogy meg tudok-e tanulni vezetni, ha meg sem próbálom?

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.02.06. 16:50:21

@Frengi: Ha ez megnyugtat, én sem 17 évesen szereztem jogsit, sokkal később. És nem is vezettem évekig. Nem sokat számít a kor, nekem amiatt tartott tovább, mert a konkrétan a pedálok sorrendjét az első órán tanultam meg.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.06. 18:10:35

kész szerencse, hogy nincs jogsim, nem tudok vezetni, és 31 évem alatt még csak nem is ültem a vezetőülésen:)

2010.02.06. 18:25:06

@Krisztinca: én már 2x is elmúltam 17, megpróbálom, legfeljebb nem sikrül, de akkor még mindig ugyan ott vagyok ahol eddig.
@vészmadár (pica pica): jaj már azt hittem, hogy csak én számítok fogyatékosnak jogosítvány nélkül, de megnyugtat hogy vannak még rajtam kívül mások is.

2010.02.06. 18:42:56

Bororzgatós társaságban ha felmerül a téma, hogy véletlenül valamelyikünk csemetéje vezetni tanul, akkor kimeríthetetlen forrás, hogy ki hogy szezett jogosítványt, hányadikra ment át kreszből, vezetésből, 40 év után is pontosan emlékszik a vizsgabiztosra, és hogy elsőre milyen hiba miatt húzták el.

Volt egyszer egy 100 éves betegem, igaz már vak volt, de a jogsítványát nem volt hajlandó leadni, amit 1935-ben szerzett, nem olyan fiatalon mint ezek a mostani kölykök, ugye, már férjes asszony volt, komoly ember. Engem csökkent értelműnek tartott, és nem fért a fejébe, hogy hogy lehet valakinek úgy élni, hogy nem tud vezetni.

Mondtam, hogy ez az én ifjuságomban nem volt gond, mert gyakorlatilag autó sem volt, részint mert egy trabant ára is egy élet munkája, ha ne tán 10 év várákozás után meg kapta az ember. De autópálya nem lévén még ebben az esetben sem tudott száguldozni ha esetleg az autója bírta volna.

Styxx 2010.02.06. 19:16:03

Akkor a 100 éves sofőr néni volt?
Nem gyenge.
Szerintem ugorj neki a vizsgának.
Aki felnőtt gyerekes doki létére modoros törzsolvasó, az lélekben van olyan fiatal, hogy jövő télen már csapasson a hóban:-).

lárvalányhaj 2010.02.06. 19:19:30

én meg valszi sohasem fogok vezetni megtanulni. kb. fél órára lakom a városközponttól, a városon kivül meg gyakorlatilag sosem akad dolgunk. vidékre vonattal, busszal megyünk, ha nagyon muszáj, meg tudunk kérni vkit, h vigyen el kocsival (a férjem se vezet ugyanis).
ha esetleg tartósan olyan helyzetbe kerülök, h szükségem lesz rá, akkor meg fogom fontolni, de máskülönben nem nagyon hiszem, h rá lehetne venni, h végigcsináljam a szivást egy kocsiért, amit átlag félévente veszek elő, é amúgy csak porosodik a garázsban.

medvedr 2010.02.06. 21:08:34

@El Topo (Sgt. Elias): Brada, percekig értelmeztem a válaszodat, mert a lajtos -t minduntalan lájtosnak olvastam és nem állt össze, hogy a KRAZzal kapcsolatban ez hogy jön ide? Na mindegy megértettem nagy nehezen,- el tudom képzelni.
A KRAZ-os fosőrök felénk azt mondták hogy nem öröm koccolni vele mert a. szgk-ban levők tuti meghalnak b. a merev alváz miatt lefittyed az lelje és kirepülsz belőle. Nem tudom hogy igaz e v. műszakilag hogy jön össze , de így hallotttam.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.06. 21:26:26

@medvedr:

Lajtnak hívták amin víztartály volt.:D Ilyen lötyögésgátlók voltak beleépítve, hogy ne rángassa előre-hátra a víz fékezésnél, mert nyolc köbméter víz ugyancsak neki tud lódulni.
Hát, nem volt vele könnyű. Egyrészt marha hosszú útszakaszt kellett emlékezetből vezetni a csőr miatt, mert nem látsz magad elé, másrészt nagyon előre kellett gondolkozni egy kanyar előtt például, hogy mennyire lassítasz le, mennyire váltasz vissza, meg ilyesmi. De mondom, az IFA szemből ütközését csak az ablaküvegek zörrenéséből észleltem. Az ülés a seggem alatt meg sem nyikordult.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.02.06. 22:22:15

Egy aljas, tróger, szar féreg az összes oktató és vizsgabiztos, Budapesten legalábbis, vidéket nem vágom. A lóvét imádják, abból próbálnak nagyot szakítani. Ma tanulnék vezetni, talán meg is fejelném az oktatómat egy ilyen várakozás vagy lovetta dolog miatt. Most nyilván egy átlagos bobiról beszélek, nem a Gyuszi bácsiról.

2010.02.07. 07:54:23

@Styxx: jaj de kedves, de nem vagyok doki, csak ápoló

2010.02.07. 08:05:05

@lárvalányhaj: én is mindig belvárosban laktam, de 2 éve kiköltöztem falura, itt autó nélkül meghal az ember.

Én most ott tartok, hogy vettem olyan kis kerekeken guruló bevásárló táskát, ami nyuggereknek kötelező atributum, azzal járok mert utálok cipekedni.

Most Frankfurtba is magammal vittem, mert a koffer mellet még táskát és laptop tatyit is vinnem kellett. Mind ezeket begyömöszöltem ebbe a nyugger táskába, mert nem vagyok hajlandó megszakadni csak azért, hogy sikkes legyek. (a gyerekeim szerint nagyon gáz, és még a vonathoz való kiséréskor sem voltak hajlandók a kezükbe fogni) Nagy előnye ennek azonban a kényelmi szempontokon túlmenően, hogy az őszhajú mamának a gurulósa nem kivánatos egy tolvaj szemében, mert legkevébé feltételezik, hogy a laptopom van benne, ellenben a kis kék kockás eastpack laptop tatyómra jobban oda kellene figyelnem.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.02.07. 09:41:23

@Frengi: úgy mondják a nyuggertáskának, hogy banyatank. mert mindig rágurítja a lábadra.

2010.02.07. 11:22:07

@Bachterman: ebben lehet valami, no majd legközelebb jobban vigyázok.

Régebben a háizsákommal kaszáltam le mindenkit - a hülyeség nincs korhoz kötve.

Mitya Ivanov 2010.02.07. 17:20:51

"most akkor fékeljük meg az aaaatót kérem"

rendes főszer volt, semmi susmus, annyit fizettem amennyit vezettem, elsőre sikerült minden.

AZATYAURISTEN 2010.02.15. 12:03:56

@Nyelvész Józsi: Egyetertek. Videken meg nyulkalnak a labak köze, nem tudom, mi van Budapesten, en videken tanultam, csalad ismeröse volt, igy nem volt annyira gaz, mint nemely fenti kommentben, bar orditott mint az allat ennek ellenere is, de engem legalabb nem ujjazott meg:) az elmeleti oktatas lazan ment, hibatlan kresz es a elsösegely meg müszaki nem kellet megcsinalni, mert a suliban (16 voltam) a tanar beszerezte mindegyikünknek a papirokat, csak ugy lazan...nem is tudok se kereket cserelni, se felnyitni a motorhaztetöt, azt sem tudom, hol az olaj, szoval, nagyon huzos az egesz igy most, sargaanygyal (ÖAMTC) kapasbol minden kis szar ügynel:) Kesöbbi tanulmanyaim folyaman szereztem meg a tapasztalatot szerencsere az elsösegely nyujtasbol, mert az szerintem allati fontos, hogy tudjal segiteni ha valami törtenik es nincs meg itt a mentö. A vizsga amugy siman lement minden gond nelkül es meg aznap este (havas teli nap volt) anyamek kispolszkijaval vagtattam is be 110-zel a müvelödesi központba kepzömüveszeti orara, csak ugy zörgött a verda:D Imadok vezetni!!!

vincere 2010.02.15. 12:22:09

@Frengi: én még nem adtam fel! én se vagyok már 17 éves pedig... hamarosan folytatom a tanulást
én mit össze nem hallgattam életem során, h. hogy lehet az, h. még nincs jogsim. de mindennek eljön a saját ideje

AZATYAURISTEN 2010.02.19. 19:19:40

@El Topo (Sgt. Elias): en is Ladan tanultam, az egesz vizsga kresszel együtt 8000 forint volt, 16 eves voltam:) akkor meg szerintem nem volt ilyen nagy megkenes meg bukatatas, nem ismerek senkit, aki akkoriban megbukott volna. manapsag meg kesz csoda ha valaki egyböl atmegy mindenen, halom penz, na meg a boritek is bejön sokszor. erre mondtak/mondjak veszelyesen sokan, a kommunizmus sokkal jobb volt:D tegyetek vissza a vascsöveket, ez utobbi nem fedi sajat velemenyemet:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.20. 08:30:06

@vincere:

Pedig elvileg már a kuplungról is kéne tudnod, hogy micsoda.:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.20. 08:33:12

@AZATYAURISTEN:

Aha, nekem is az ÖSSZES jogsim került harmincvalahány ezresbe. Manapság szerintem beiratkozni sem lehet ennyiért.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.20. 21:29:03

@vincere: szomszéd lány járt úgy élete első vezetésóráján (a rutinpályán még), h. az oktató beült mellé, és közölte,h. "mehetünk". aha, hogyan? ő nem tudott még vezetni...

az én oktatóm meg egy hatalmas barom volt...el nem mndott semmit, csak veszekedett, meg hogy miért nem tudom, milyne tábla volt ott (első forgalmi vezetésnél).

A Tyne folyó déli partja 2010.02.20. 21:31:52

@ljungberg: nekem is valami hasonló, iszonyatosan féltette (de akkor minek használja oktatóautónak, mit hisz, profi sofőrök mennek tanulni:)
és szintén kocsmáknál kellett megállni, meg egyszer asszem el is aludt óra közben...

A Tyne folyó déli partja 2010.02.20. 21:41:05

@bajor gizella: ugyna már, itt Ű(Angliában) nincs is rutinpálya. annyi,h. megcsinálaod az elméleti képzést, kérsz egy feltételes jogosítvnyt, akkor már vezethetsz bármilyen kocsit, de rá kell ragasztani a L(earner) táblát, és kell, h. legyen melletted valaki, akinek van full "teljes", tehátnem feltételes) jogosítványa. oktató elvileg nem kell, anélkül is mehetsz vizsgázni. gyakorlatilag viszont kell, mert a vizsgabiztos kéri az oktató véleményét arról, h. hogyan vezetsz. és ha nincs oktató, nem sokták szeretni, pedig szabályos.

elmélezi oktatás otthon: a mienk bűzlött, és folyamatosan azt mondogatta, h mindenki meg fog bukni. hárman buktak meg...

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 11:47:19

@vincere: egyebken is, nem mindegy, hol tanulsz vezetni. Budapesten erthetöen többen buknak meg, mint videken. nemcsak mert többen is vizsgaznak, hanem mert ott van a villamos peldaul, amit sokan videken meg nem is lattak;) en nem Budapesten elek, de teljesen egyetertek azzal, ha valaki különbseget tesz a 2 szitu közt, mert ha valaki peldaul videken a tikokat sem tudja kikerülni es megbukik, az mar tenyleg hülye, mig a fövarosban a köruton, vagy akar legyen barmelyik nagyobb magyar varos, ha valaki megbukik, az erthetö, szamomra;) a vizsgaztatok viszont mindenhol egyforman faszkalapok, nalunk is, ha ingyen lenne ez az egesz cirkusz, meg el lehetne nagy erölködessel fogadni amit müvelnek, bar nehezen, de hogy az ember meg odatesz egy halom penzt is, igy ez mar durva. en diktafonnal vizsgaznek a helyetekben, ill. tanulnek vezetni, ez mar mas helyzetekben is bevallt;) kevesen tudjak csak, hogy ugyan tilos rögziteni a beszelgetest, de ha leirod es elmondod a tartalmat mondjuk birosag elött es a vadlott tagadja, a biro meghallgathatja a szalagot es nyerted a pert. ezt tapasztalatbol tudom, nalunk müködik, tan Magyarorszagon is. kicsit elkanyarodtam a temaval, de mindig felhuzom magam, ha hallom/olvasom, hogy az ember ilyen geci kiszolgaltatott helyzetben van es nem tud lepni:( undorito. meg egy ötlet: ezeknek fogaszati kezeles jarna erzestelenites nelkül:) na, most megnyugodtam:D huh!

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 11:52:13

@Animacs: ez nalunk (Ausztria) az L17, 17 evesen lehet vezetni ugy ahogy leirtad, melletted ül apuci vagy anyuci stb...meg kell hogy legyen egy bizonyos kilometer es nem art az ÖAMTC gyakorlopalyajara kimenni neha. egy ismerösöm csinalta meg igy a jogsit. hogy a vizsga milyen volt, nem udom, ö atment, pedig aztan nem egy zseni:) de itt rengetegen buknak meg altalaban, nagyon kevesnek sikerül elsöre, mert a plusz orak ismet egy halom penzbe kerülnek.

Zorita 2010.03.08. 11:52:42

@AZATYAURISTEN: viszonylag friss a sikeres forgalmim, nem egyszer megbántam, hogy nem vittem diktafont

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 12:22:39

@Zzz_: bereltünk egy hazat regebben es "összehaverkodtunk" a tulajjal. ö allitott füt-fat, hogy mindent atepithetünk, ha van szamlank, mindent kifizet ha kiköltöznenk. nem akartam hinni nekem, ferjem radumalt, jo fej, higgyünk neki...felmondtunk par eve, nem akart fizetni egy fillert sem, nona, nem hülye, de a "baratsag" miatt nem hittünk a fülünknek (együtt grilleztünk nyarankent, összejartunk bulizni, vagod)! En akkor vettem egyet, es athivtuk azt a barmot egyik este bekesen beszelgetni...na, többet nem kell mondanom, azt hiszem;) nagyon erdemes beszerezni es abszolut nem vagyok paranoias, de az embernek sokszor szüksege lehet/van ra!

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 12:24:27

@AZATYAURISTEN: ja, nem am ilyen Broth..s meg hasonlo cegeknel dolgozom, nem reklam volt:D

Zorita 2010.03.08. 12:38:17

@AZATYAURISTEN: persze, az alap, hogy ismerős / haver ilyen esetekben jobban lehúz, mint bárki más.

Daenerys 2011.02.15. 18:22:40

Én ötödszörre mentem át. Másodszor semmi hibám nem volt, végig is vezethettem, de aztán kitalálta, hogy bizonytalan vagyok. Egyszer se fizettem, mindenesetre remélem, összefutok még a vizsgabiztosokkal, mert most már minden további nélkül elküldhetem őket az anyjuk picsájába, tegezve, és hozzátehetem, hogy kolleginájuk a jó Szűz Mária.

Etniez 2011.12.08. 17:39:52

Oktatóm szavajárása: "A gyalogost akkor sem ütjük el, amikor alkalom kínálkozik rá."

Tyto Alba 2019.07.11. 14:58:31

Elolvastam mindent, először hümmögtem, aztán gyomorgörcsöm lett az idegességtől. Én se fogok elsőre átmenni, az biztos.
süti beállítások módosítása