Micsoda frappáns szójáték, igaz?
A továbbiakat pedig Gigger Zulnak köszönjétek (mi ehhez sem értünk), íme:
Újmotoros:
Általában középkorú, bajuszos, kopaszodó, szemüveges, alacsony férfi, aki gyerekkori álmát valósítja meg a motorozással. Vagy először ül életében motoron, vagy először a sajátján. Minimális önerővel, akciós svejcifrankos hitelre vett vadiúj középkategóriás tucatmotorja van. Onnan lehet ráismerni, hogy a kocsisorok között bizonytalanul billeg a piros lámpa felé araszolva. Ruházata: olcsó, nyitható állrészű sisak és egy vékony bőrkabát. Alatta kényelmes irodai ruházat, olasz félcipő, ujjatlan kesztyű, vagy még az sem.
A minőségtudatos:
Jólszituált közepvezető, aki értékeli a minőséget, és vakon megbízik a feljesztőmérnökök hozzáértésében és a formatervezők jó ízlésében. A sajátjában kevésbé. Szerencsére. A minőségre áldozni is hajlandó, nem rest a motor árának felét extrákra elkölteni. Motorozni a használati utasításból tanul, ami a semminél mégiscsak több. Különös ismertetőjele, hogy a kanyarokat lépésben teszi meg és az egyenesekben hozza be a lemaradást. Ruházata szintetikus szövet, továbbá a motorjával azonos márkáju és színű.
Csopperes:
A tehetősebbnek, illetve akiknek jobb a hitele, annak természetesen herlidévidzonja van, amivel legtöbbször diszkóparkolókba, igényes motoros pubokba, dinerekbe jár és nyaranta nekivág az alsóörsi találkozónak, de félúton akkor is megáll pihenni. Kötelező tartozék a kovbojcsizma, húsz deka arany, illetve 0,4 négyzetméter tetoválás. Alapvetően izmos testalkatú, jó kondiban van, ha mégis sörhasat eresztene, akkor férfiasságát szakállnövesztéssel kompenzálja. Társasutazás keretében már járt az USA-ban, de nem tudja kiejteni a Harley-Davidson-t helyesen. Árérzékenyebbeknek 1400 köbcenti és 300 kiló feletti japán cruiser. Alapvetően szabadnak született, ezt csak egy forgalmi dugó, egy trafipax, illetve a havi törlesztő sárga csekkje tudja vele rövidebb időre feledtetni.
Szpídes:
Kizárólag a legerősebb sportmotorral jár, amivel nagyon jól lehet egykerekezni a belvárosban. Kötelező tartozék a versenygumi, a kibelezett kipufogó, vagy igényesebbeknek a karbon dob, a szükséges plusz egy-két lóerőhöz. Plázában, bevásárlóutcában járkálva hanyagul húzza maga után egyrészes bőroverálljának hátravetett, felső részét. Presztízskérdést csinál abból, hogy hány perc hány másodperc alatt szeli át Pestet dugóban, ezt bizonyítandó videókamerát szigszalagoz a tankra. Az éjszaka közepén hazaérve a garázsrámpán lefele gurulva is húzza a gázt, nehogy valaki lemaradjon róla.
Fiatal robogós:
A városi forgalom császára. Kicsit a biciklisfutárra hajaz, abban a tekintetben, hogy szerinte a KRESZ csak a rendszámos résztvevőkre vonatkozik. A hetven köbcentisre fúrt blokk és a tuningkipufogó az ő magánügye. A szétmosott tréningnadrág azért előnyös viselet, mert anyu nem lesz mérges, ha esetleg összekoszolódik, csak akkor, ha el is szakad egy balesetben. Gyülekezőhelye a játszótér, lakótelepi kutyaszarató.
Középkorú robogós:
Belvárosi irodai munkás, akinek stílusa, sőtmitöbb életstílusa van. Tudja, hogy a dizájn őshazája Itália, ezért a fekete-fehér olasz művészfilmekből vagy a mediterrán nyaralásokon megismert Vespa mai változatával jár, vagy bármi mással, ami nem kínai. Bukósisakja formatervezett tekegolyó, színben harmonizáló. Mivel védőfelszerelést nem lehet kapni hasonló stílusban, így marad a gyapjúszövet öltöny, selyem nyakkendő, lágy bőrkesztyű, illetve hölgyeknek a kiskosztüm és magassarkú. Kizárólag verőfényes napsütésben láthatóak.
Endúrós:
Ő a Pári-Dákár aspiráns, akinek nem telik sivatagra, ezért a megmaradt hazai természetet tekinti saját játszóterének. A vadállományban, illetve az útjába kerülő kirándulókban potenciális balesetforrást lát. Kizárólag csapatostul lehet látni, és egy óra motorozás után GPS-szel megkeresik a falu kocsmáját, ahol úgy parkolják le a sáros motorjaikat, hogy minden gyerek és kiscsaj megcsodálhassa őket, miközben ők a nap fáradalmait heverik ki.
Sokat gondolkoztam, hogy egyik legjobb barátommal folytatott beszélgetésemről említést tegyek-e, hát tessék, nem tudom magamban tartani:
-Te, olyan jókat lehet krosszozni egy enduróval az erdőben, semmivel össze nem hasonlítható élmény!
-És az nem zavar, hogy esetleg tönkreteszed ezzel az aljnövényzetet meg ki tudja, még mit?
-Miért, az jobb, ha a vaddisznók túrják szét?
Az utolsó 100 komment: