Kedves kiskereskedelmi multim, én ezért "lopom" el a termékek 50%-át az önkiszolgáló kasszánál!

2023/01/17. - írta: Modor Tibi

Kedves, bennünket modernkori rabszolga- és gyarmattartó birodalomként kiszipolyozó kiskereskedelmi üzletláncom, azt hiszem, ideje leülnünk beszélgetni egy kicsit.

Nos, te rinyálsz összevissza, hogy neked mennyire borzasztó itt Magyarországon a gazdasági környezet és MUSZÁJ VAGY leépíteni, árat emelni, a dolgozót elevenen megnyúzni, vele tíz ember korábbi munkáját elvégeztetni - engem mint becsületes vásárlót lépten-nyomon szopatni - ezzel szemben csak úgy rutinból ránézek az elmúlt évek beszámolóira, és mit látok? 

Hát azt látom, hogy folyamatosan növekszik az árbevételed, és láss csodát: az árbevétel-arányos profitod is nagyon stabilan hozza a 2-3, de leginkább 5 százalékokat évről évre.

Tévedés ne essék, nagy híve vagyok a kapitalizmusnak és a szabad versenynek, és pontosan ennek szellemében cselekszem most is, amit pontról pontra, részletesen meg fogok magyarázni Neked. Tudod: fékek és ellensúlyok, checks & balances!

Az önkiszolgáló kasszákkal te engem kvázi-alkalmazottnak tettél meg.

Legyen. Rendben, elvégzem akkor én azt a munkát, amit te magyar emberek, családok, munkaerő leépítésével; fűtött-légkondicionált irodákban buzi inges-exceles, milliós fizetéssel rendelkező, AirPodot ékszernek tekintő kontrollerek alkalmazásával kiszámoltattál és rám szerveztél ki. Ja bocs, őket is kiszervezted már Bangalórba. Elnézést.

Szóval megcsinálom, nem gond - csináltam ennél szarabb melókat is. Nem is kérek érte sokat, csak mindig egy keveset. Méltányosat. Számlát nem tudok érte kiállítani, és azt se várom el, hogy bejelents. Nem kell annyi adminisztráció, értem én - én is a nettó elszámolás híve vagyok. Legyen mondjuk úgy, hogy pl. a 4 db. téli gumiból csak egyet-kettőt viszek ki lecsippantás nélkül. Szeretem, ha valóban, a gyakorlatban is és nem csak szavakban működik a közteherviselés, és nem trükkök százaival (pl. ingatlanok átértékelése és a többi) próbálod minimalizálni a tényleges profitot, nehogy véletlenül egy rendes, combos összeg után kelljen 9%-nyi adót fizetned. Hű, a hétszázát, micsoda rabló ez az állam, ugye? Közben meg okoskodó posztokban sírják vissza az okostojás rajongóid az egyházi tizedet, hát tessék, ti megkaptátok. Meg ha mégis veszteség jönne ki, az szigorúan csak egy-egy év lehet, amióta kettő már nem szabad, ugye? Szép dolog a számvitel, barátocskám, csak ott basztál rá, hogy én is értek hozzá és tudok kiegmellékletet olvasni. De mindegy, nem mondalak meg Miniszterelnök Úrnak, most csak cinkosan összekacsintunk.

Szerintem ez így korrekt: mindenki kicsit rosszul jár, és mindenki kicsit jól. Háborús idők vannak, válság van. Mindenki küszködik. Igazi kompromisszum. Ha úgy érzed, hogy a fele nem elég, akkor szeretnélek emlékeztetni, hogy a 25%-os háborúszankciós inflációt és euródrágulást te egy az egyben áthárítottad rám, ráadásul tavaly én a tőzsdén ennél jóval nagyobbat buktam - igaz, nem realizáltan, de akkor is - a 2021-es portfólióm úgy háromnegyedét megette a lidérc! Durva, mi?

Csak szólok, hogy időközben már nem 450 amúgy egy ojró, szóval tere bőven lenne az árcsökkentésnek... 

Az önkiszolgáló kasszák létrehozásával te nem csak az embereidet és engem zsebelsz ki, úgyhogy a munka mellett legyél szíves a felelősséget is áthárítani. 

Csippantok, kódolok, lehúzok - hát Istenem, mindenki hibázhat, ugye?

Éveken keresztül húztál le, ahol csak tudtál rosszul árazott, lejárt termékekkel... érdekes, hogy vajon hányszor derült ki utólag, hogy kevesebbet blokkoltál darabra vagy összegre a kiírtnál? Úgy 100-ból 1-szer, igen. De talán annyiszor sem.

Biztos ezt is szépen belekalkuláltad most, hogy lesznek majd élelmes emberek, szóval nem aggódom érted. Pláne, ha van pofád nyugdíjas napon NULLA ember által működtetett pénztárat üzembe helyezni. Nincs ember? Tessék őket rendesen megfizetni. Direkt nem akarsz humán kasszát? Sajnálod a pénzt egy valóban kasszamentes áruház létrehozására? Akkor viseld szépen a következményeket, te féreg.

Ez is csak egyfajta véleménynyilvánítási mód, ha mégsem tetszene.

Igen. Becsüld meg az embereket, az inflációt ne velünk fizettesd ki, a munkát ne velünk végeztesd el. Esetleg ne takarítsunk fel vagy kontírozzunk be egy-két számlát bevásárlás közben? Tudod: ha majd a bőség kosarából mindenki egyaránt vehet!

Valójában én is csak visszaveszem, amit te egy évezrede innen folyamatosan kilapátolsz. Kizsigereltél országokat, egész kontinenseket, most a munkaerőt és az agyat próbálod elszívni magadhoz, de akár itt helyben is - és még azt is meg akarod mondani, hogyan viselkedjünk és gondolkodjunk: az árucikkekkel a káros, Istennek nem tetsző ideológiákat, devianciákat, az emberi gyarmatárudat, selejtedet is ránk próbálod tukmálni. Nem kérjük, köszönjük.

Hát esetleg arra gondoltál-e, hogy a kurva anyádat? Nem mondom, csak kérdezem.

És még mindig sehol sem vagyunk ahhoz képest, amennyi vagyont te összeharácsoltál ezer éven keresztül - nem beszélve a folyamatosan tőkésödő késedelmi kamatokról. Apropó, Aranyvonat, British Múzeum meg-e van még?

Ja igen, a kocsit is visszatoltam. Száz forint az száz forint.

Címkék: multi társadalom
7 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeme közé, laposan! 2023.01.17. 21:43:15

Szerintem már sehol nem pézzel működik a bevásárló kocsi, azt is digitalizálták.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2023.01.18. 06:15:17

szomorú, hogy ha úgy olvasom, akkor a poszt - a dzsentrisedő ingatlanos mintájára - önvalidálja magát.

VOGAben 2023.01.18. 22:39:41

Szerintem hasznos. Én régen, kora reggel vagy inkább hajnalban kezdtem a melót. Ma már sok éve 10-12 között startolok. Pár tétellel percek alatt végzek. Uzsonna ilyesmi. Nekem ez segítség, a halmozva vásárlókat beelőzve. Amin kiakadok, az a vásárlók korának az összetétele. 10-14 óra között az ember főleg nyuggerekre számítana, na ők is vannak szépen de a bő 50%-ot a 30-50-es korosztály teszi ki. Ezek mit dolgoznak? Ennyi homeoffice-os szellemi szabadfoglakozású művész, szerintem a világon nincs mint itt. Van egy sereg vállalkozó barátom-ismerősöm, de ebben az idősávban rohadtul nem érnek rá vásárolgatni, főleg hétköznap nem! ??? Röhej. Az önkisz. kassza terén az Interspar a legbugyutább. 1db normál pénztár üzemel, mellette 8db üres, a ratyi kasszánál meg már kifelé sorompó van, a blokkal nyílik. Meg is kérdeztem a felügyelő kápó nénit, hogy ez azért van-é mert lopnak? A válasz term. az volt, hogy -igen! Igen, a halál és a hülyeség ellen nincs orvosság! Még jó, hogy a közelben van a piac és legalább ott elérhető az emberi léptékű kiskereskedelem. Ott nem 7000,- a kolbász, hanem "csak" három...

Motorogre 2023.01.19. 09:17:50

Ott a Ponat - tökéletes bizonyítását adta hogy hazánk bizony "Balkán " . Nyilvánosan lopásra biztatni az olvasót - még érzelem-kitörésnek se fogadható el, ezt már Majka elvtársnál megtanulhattuk. Akinek kassza gondja van - menjen másik üzletbe, szerencsére van bőségesen üzletlánc és áru is - tessék választani ! Kulturáltan, csendben - ahogy illik Európában.

Motorogre 2023.01.19. 09:20:09

helyesen : ott a PONT

Milgauss 2023.04.17. 10:25:14

Volt a hírekben pár éve, hogy egy csávó lemérte a PS5-öt a "banán" kódjával, kifizette az önkiszolg kasszánál azt a pár kiló banánt, és kisétált a géppel. Szerintem nálunk is simán működne, vannak annyira balf*szok a magyar boltok. (Már ha árulnának PS5-öt, persze.)
süti beállítások módosítása