Tőlem se kapsz munkát

2011/08/07. - írta: Modor Tibi

 

12 embernek adhatnék munkát havi 2 310.12 € nettó fizetéssel, de nem adok. Elmondom, miért. Szép irodában dolgozhatnál a szolgáltató cégemnek. Nem ügynökösködés, nem kamu. Komoly szakértelmet igénylő munkát kellene végezned, napi 8 órában, csak hétköznapokon. Rendesen be lennél jelentve, fizetném utánad a járulékokat. Adhatnék ilyen munkát egy tucat embernek, de nem teszem - és elmondom, miért nem.

Nőt nem alkalmaznék. Ezt nem részletezem: a tesóm már leírta, meg az egész kibaszott EU-nak csúfolt kommunista rablóbanda ugyanúgy védi őket. Az osztrákoknál ráadásul a gyerek 7. születésnapjáig különleges védelmet élveznek.

Nem alkalmaznék 50 év felettit, üzemitanács-tagokat, polgári szolgálatosokat, gyakornokokat, csökkentett képességűeket, kisgyerekes férfiakat, a fasizmus ellen harcoltakat, mert mind felmondási védelem alatt állnak. Ráadásul 20 évnyi munkaviszony után még muszáj lennék a felmondás után hét hónapig nézni a fejét és fizetni őt az én pénzemből.

Csak 25-50 éves, gyermektelen férfiakat alkalmaznék.

Őket is nagy kockázattal jár felvenni, hiszen őket sincs jogom csak úgy kirúgni, ha bármilyen okból (nincs elég bevételem, nem vagyok elégedett a munkájával) ki akarom. Ne feledjük el, hogy itt nem emberekről, életekről beszélünk, hanem emberi erőforrásokról. Jó eséllyel beperelnek, és jó eséllyel megnyerik. De ezt a kockázatot még kezelném.

 

4 765,21 eurómba kerülnél havonta: 

Amint látod, a 2 310.12 € fizetésed a cégemnek 4 765,21 € költséggel járna. Ezt a kétszeres szorzót csak azzal úszhatnánk meg, ha kevesebb fizetést adnék. De kevesebb fizetésért nem alkalmaználak, mert szerintem aki kétezer euró alatt keres, Németországban nem tud normálisan megélni. Depressziós lesz, nem végzi a munkáját rendesen, csak tönkretenné a cégemet és engem is - az első jobb ajánlatra ugrana a konkurenciához. Ezért aztán kevesebb pénzért nem vagyok hajlandó senkinek munkát adni.

Ekkora szopatás egyébként szinte csak Németországban van - az EU-ban a hetedik legdrágább munkaerő nálunk van, a nálunk fényévekkel jobban élő osztrákok és finnek is olcsóbbak:

 

Arányosítva természetesen vannak pozitívumok is: Németországban 100 eurónyi bruttóbér után viszonylag alacsony a munkáltató pluszköltsége: 28 euró, de az EU27-ben ez már átlagosan 31 €. A svédeknél 51, a franciáknál 49, a belgáknál 48, a világraszólóan versenyképes szlovákoknál 35 (cseheknél 38!), a versenyképtelen magyaroknál 34. Ezek 2010-es adatok, de biztos nem változtak a feltételek sehol azóta, még Plattensee-országban sem. Egyházi adó, szolidaritási adó, Szentkapuszentjános-adó.

Látod, az állam sehol máshol nem veszi el a fizetésed több, mint felét. Szinte. Bosszantó, hogy több, mint 4700-at fizetek neked havonta, de kevesebbet kapsz meg belőle a felénél. Pláne, mert semmivel jobb egészségügyi ellátást nem kapsz majd, mint aki minimálbérre van bejelentve - ami amúgy a világnak ezen a felén (ez a boldogabbik) kb. 1000€, ágazattól függően. 

Nem beszélve a szabadságokról és a munkaszüneti ünnepekről - amelyek után akkor is teljes fizetést kell neked adnom, amikor Te Mallorcán mulatsz vagy az Oktoberfesten dülöngélsz. Az EU-ban szinte senki nem dolgozik eleget: Dániában évi 39,5, Ausztriában 38, nálunk pedig szövetségi tartománytól függően 34-39 nap jár évente összesen. Az Egyesült Királyság (28), de még Magyarország (30) és Románia (30) is sokkal versenyképesebb ezen a téren.

Ezek miatt még adnék is munkát.

Nagyon vállalkozó szellemű ember vagyok. Eladnám a lakásomat és albérletbe költöznék (bár minálunk Nyugaton a legtöbb ember eleve megelégszik a bérlakásokkal, nem vesz fel nyakló nélkül devizahiteleket újautóra meg LCD-tévére sem). Bíznék benne, hogy az így keletkező 300 ezer eurós tőke elég lesz - bár lehet, hogy csak a bérlőmmel együtt tudom eladni, úgy védi ezeket is itt a kibaszott törvény. Belevágnék bátran, és ha elbuknám a pénzt (ami elég valószínű), nem siránkoznék. Most se teszem, csak a tényeket közlöm, azok pedig - mint tudjuk - makacs dolgok.

Jó szolgáltatást nyújtana a cégem, jó munka pedig nincs normális munkakörülmények nélkül. 13 embert alkalmaznék. 12 munkájára lenne szükségem, +1 lenne, aki az éppen szabadságon lévő helyett dolgozik. Velem együtt az összesen tehát 14 ember 158 nm normálisan berendezett, kényelmes irodában dolgozna. Ennek ára 15 €/m2/hó bérleti díj, és 3,5 €/m2/hó üzemeltetési díj mellett 2923 €/hó lenne. Ehhez jöhetnének még a garázshelyek (50 € + rezsi + ÁFA) vagy kocsibeálló-helyek (35 €/darab), kávéautomaták, de ezektől eltekintünk.

 

Így alakulnának a cég költségei:

Iroda: 2 923 € / hó

Munkabérek: 13 x 4 765,21 € = 61 945 € / hó

Egyéb költségek (könyvelés, marketing, tárgyi- és forgó- fogyóeszközök, stb): 100 000 € / hó (de ez lehetne 10-20 ezer, a végeredményen és a lényegen nem változtat!)

Összesen: 161 945 € / hó.

Elég rémisztő kis rezsi, ugye? Ingyenebéd márpedig nincs. Ennyit kellene minden hónapban kifizetnem, tök függetlenül attól, hogy mekkora a bevételem. A jó hónapokban és a rossz hónapokban is. A nyári uborkaszezonban is, és karácsony előtt is, amikor alig dolgozunk.

Ennyi ember átlagosan havi 1000 óra szolgáltatásnál többet nyújtani nem képes. A költségek kitermeléséhez, tehát a nullszaldóhoz 161 945 € / 1000 = 162 € / óra díjszabással kellene eladni a cég szolgáltatását. De szükség van valamekkora profitra is.

Nem vagyok kapzsi, szorít a piac is, 20% nyereség mellett döntenék. Így 193,2 € / óra lenne a cég szolgáltatásának ára, ami kimondva 193,2 € + ÁFA, azaz bruttó 229,9 €. Kerekítenék minimálisan (felfelé) és ennyiért hirdetném: 230 € / óra.

Ebből 43,7 € az államé, 186,3 € a cégé. Optimista ember vagyok. Ütne a marketing, tökéletesen bejönne a számításom, sikerülne átlagosan havi 1000 óra szolgáltatást értékesíteni. Dübörögne az üzlet, minden alkalmazottammal szerencsém lenne, mindenkinek égne a keze alatt a munka.

Így 1000 x 186,3 € = 186 300 € / hó lenne a cégem bevétele.

24 355 € a profit. Erre vetné ki az állam az EU egyik legmagasabb társasági adóját, 29,83% (az ábra szerint ténylegesen 36%)-ot. A tőketársaság bevételének megadóztatása után a tagok nyereség-kifizetésének a felét kell leadózni - tehát 17 089,9 €-ból marad 8 545 € bruttó. Ebből a szokásos adók és járulékok levonása után államtól, adóbesorolástól, egyházi tagságtól függően maradna havi 4 600 - 4 800 € jövedelem, ami az alkalmazottaim pénzének kb. kétszerese.

Ez akár jónak is tűnhet, de ebből lakást kéne bérelnem (havi 600 € + 150 € rezsi), autót venni és fenntartani - szerényen beérem egy Skoda Fabia 1.2-essel -, ez pluszköltségekkel úgy havi 400 euróra jön ki. Minimális szórakozással és utazással marad tehát a nettó bevételemből legjobb esetben tisztán havi 3000 €, ebből kellene nekem majd valamikor újra saját lakást vennem - 100 hónap (alig több, mint 8 év) alatt talán sikerülne is. Bár ahogy az ingatlanárak alakulnak, akár 5 alatt is meglehet.

A számítás természetesen nevetségesen primitív, csúsztató és hazug, és a vállalkozásba nem forgattam vissza egy pfenniget sem. Nem várt veszteségekkel, amortizációval és értékvesztéssel sem számoltam.

Ezért nem adok neked munkát Németországban meg az EU-ban úgy általában, meg azért sem, mert nem értek semmihez - így inkább elmegyek bloggernek, újságírónak, és a biztos, lejelentett haviért + jutalékért hangulatkeltő, ferdítő elemzéseket írok, mintha csak 2011 Magyarországán tűnne lehetetlennek vállalkozni. Az a lényeg, hogy azt adom az emberek szájába, amit hallani akarnak. Csak akkor adok Neked munkát, ha: 

  • bolgár órabérekkel
  • máltai adókkal
  • luxemburgi saját bevétellel
  • brit szabadnapokkal
  • holland infrastruktúrával
  • román csalási lehetőségekkel
  • és magyar kajával

 

tudok munkahelyet teremteni, lehetőleg Németországban, de Luxemburgban is el tudom képzelni az életemet. És teljesen logikus amúgy, hogy a németek, osztrákok stb. sose csalnának semmivel, azért a biztonság kedvéért, ha valakinek (főleg külföldinek persze) eszébe jutna valahol okosítani, akkor a magyaréhoz soha nem hasonlítható bírsággal sújtjuk. Éppen ezért létezik pl. Németországban az építőiparban automatikusan alkalmazott 15%-os Bauabzugsteuer, amit a feketemunkások magas száma miatt minden építési vállalkozás köteles automatikusan fizetni a bevételei után, hacsak nem rendelkezik az ún. Freistellungsbescheinigunggal.

Nagy kár, pedig biztos szívesen dolgoztál volna egy ilyen jófej vállalkozónak, amilyen Én lennék... :-( hiszen én azért adtam volna munkát Neked, Nektek, hogy jót tegyek Veletek. De hát így sajnos...


Rövid magyarázat: nem az ügyes, Modorosra illő közhelyes hőbörgőposzt szerzőjét és százezrek megvezetőjét állítom itt pellengérre - hanem azokat, akik alá még adja is a lovat, és nem veszik észre a szívatást. 

253 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moncayo 2011.08.08. 10:09:37

Nkem úgy tűnik a post szövege nagyrészt lopott! Az ötlet pedig 100%-ban.

Innen:

jakabandor.blog.hu/2011/07/27/tolem_ezert_nem_kapsz_munkat

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 10:11:38

@krj:
Az ő számításai alapján rohadtul mindegy volt, hogy hány alkalmazottal számol, sőt igazából kevéssel még nagyobb veszteséggel számolhatna, hiszen akkor arányaiban drágább az iroda. A bérköltség 2 főnél is ugyanannyi egy főre, mint 15-nél. Annyi a különbség, hogy valóban nem indíthatsz 15-el, mert akkor még nem tudsz annyi munkát megszerezni, mert még nincs elég kapcsolatod, de ha feltesszük, hogy minden alkalmazott le tudja dolgozni az óráit, és akkor alig vagy túl a nullszaldónál ilyen adórendszerben, akkor nem érdemes fehéren vállalkozásba kezdeni. Ahogy nem is teszi senki fehéren.

OrrSir 2011.08.08. 10:11:57

Teteszetek volna 16m huf/ fős állami támogatást kapni, máris lenne okosság. Aztán lehetne szlovákiából buszozatni a élőerőt.

Gyárfás 2011.08.08. 10:16:58

@ColT:

Egyet értek, én csak azt mondtam, hogy az a poszt, és huhogók
a,
20 éves hülye gyerekek akiknek fogalmuk sincs hogy hogyan működik egy gazdaság, de az indextől már megtanulták, hogy mindent le kell szarozni mert az a biztos.(kivéve azt amit egy átlagindexes az írásaik alapján szeret: bringa, melegek, fű, modern építészet, ínyenc éttermek, iphone, jó borok, 100 fős átlagnézőszámmal futó feketefehér amatőr művészfilmek, Barcelona Fc, ZSÍR stb. )

b, Provokátorok. akik nagyon is tisztában vannak , hogy a világ nem úgy működik ahogy Andor ferdíti, de érdekükben van a hangulatkeltés.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.08.08. 10:18:05

@moncayo: Azt hiszem ma te kapod a "legszemfülesebb címlapos kommentelő" díjat! :))

nu pagagyí 2011.08.08. 10:22:17

@kvadrillio: Te mennyi munkahelyet hoztál létre?
Az adókat az előző kormány alatt is megfizettem és a mostaninak is, pedig utálom őket. Dolgozóim jövőjével nem szórakozok. Versenyhátrányom, ha van, abból adódik, hogy mások már régóta, a most javasolt módszereket alkalmazzák, a tisztességes költségszint alá szorítják le áraikat, amivel túlképp. az országot fosztják ki. A nyugati cégek árai nyugatiak, a mi jövedelmünk és áraink meg keletiek, a különbség nyugatra vándorol. Ez a mentalitás az, ami tartósítja versenyhátrányunkat, mert egy ilyen vállalkozó véletlenül sem fog termékfejlesztésbe invesztálni (sajnálná a kifizetenedő bért). Szar termékeinek lesz piaca, mert az általa is rosszul fizetett dolgozóknak is csak arra a szarra futja, amit sikerül előállítania. Mára az ország a totális igénytelenség állapotában leledzik. Példa rá a turkálók mindent elsöprő terjeszkedése.

Azért lenne néhány ötletem a kilábalásra:

Azonnal fel kell hagyni a cégeknek adott támogatásokkal mert kontraszelektív. Ha mégsem, akkor egyetlen szempont legyen: mennyi adóbevételt generál a támogatás amit elengedhető hitelként nyújtanának fedezet kikötésével, és csak akkor engednek el, ha teljesült az elvárt követelmény.

Nem kell megszűntetni a szuperbruttót, ellenkezőleg ki kell teljesíteni: a ráfizetett és levont adókat, járulékokat össze kell vonni. Így a munkáltató és dolgozója közti viszony mindkét fél számára átláthatóbb lenne, csökkenne a kormányzati és politikai demagógia terepe.

A munkáltatókat ne terheljék szociálpolitikával:
Ne kelljen plusz fizetett szabadságot adni a gyesről, gyedről visszajövőnek, ne torzítsa a béreket a családi kedvezmény.
A betegségi táppénzt a ráfizetett 1/3-al egy az egyben megszűntetném, a betegszabadság egyidejű növelésével. A munkaerőpiaci járulék dettó szükségtelen. A le nem vont járulékból (összesen: 2+1,5+0,5+1=5%) mindenki maga köthessen kieső keresetére biztosítást (egy jövedelmi határig kötelezően).

2011.08.08. 10:27:51

@=Daniken=:" Pedig ott pénzbe kerül a szociális háló, nem is kevésbe, de az is igaz, hogy ott nem szarnak bele, hogy megdöglesz-e a kórházban, ha bekerülsz, itt meg ugye igen... "

Lófaszt barátom! Ez legenda!
Anglia: egy(!) nap után kiengednek a kórházból vakbélműtét, szülés után! Ha a gyerek besárgul? Ha a placenta egy darabja bennmaradt? Ha a vakbélműtét után belázasodsz?

Rengeteg a fogyatékos Angliában! A magzati szűrések hiányosak Magyarországhoz képest.
4 hónap után mehet vissza dolgozni a kismama.
Eredmény: szülnek 3-4 gyereket, ez 800-1200 font támogatás havonta. Majd elmegy dolgozni, mikor már nincs támogatás, a gyerek 17 éves kora után.

Lepusztulva, mind fizikailag, mind szellemileg, mind szakmailag.
Az okosabbja már előre gondolkozik, 17(!) évesen teherbe esik, hogy ne maradjon ki év az iskola után!

Ez kell?

krj 2011.08.08. 10:27:55

@Zabalint: nem mindegy, mert egy vállalkozás beindításáról volt szó (eladom a lakásom, albérletbe megyek, stb.) nem ideálisak a feltételek Mo-on, távolról sem, de ezt nem ilyen demagóg módon kell demonstrálni, egyébként alkalmazottként dolgozók százezrei felé, akik még lájkolják is a bullshitet, elfelejtve, hogy ők bizony nem vállalkozók és pont azt írták le, hogy ha terhesek lesznek, megöregednek, el mernek menni szabadságra, szart sem érnek. erről szólt a poszt.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 10:28:02

@Gyárfás:
Te egészen másról beszélsz, mert Andor példájában nem 50 ezret fizettek 1 óra szolgáltatásért. Viszont amiről meg te beszélsz, olyan szakembert meg Magyarországon nem fogsz bruttó 500 ezerért találni(rosszat igen, de annak a munkaórájáért vagy nem kapsz 50-et, vagy kapsz egyszer, aztán legközelebb már nem tőled hívnak "szakembert"). Így a végén úgyis az lesz, hogy fizetsz neki bruttó 300-at, meg még 300-at zsebbe, vagy fizetsz neki 600-at mint alvállalkozónak(ez a gyakoribb!), ő meg bejelenti magát minimálbérre, a többit meg megoldja, te meg mosod kezeidet. Mert így megy ez jellemzően.

flea 2011.08.08. 10:29:34

@=Daniken=: "ott nem szarnak bele, hogy megdöglesz-e a kórházban, ha bekerülsz"

Angliában például jó eséllyel akkor sem kerülsz be, ha be kéne, de ha egyszer bekerültél, akkor is lutri, hogy nem szarnak-e bele. Éltél már "ott", vagy csak túlteng benned a tudás? ;)

Gyárfás 2011.08.08. 10:34:58

@Zabalint:

Ne haragudj, de látszik, hogy nem ismered a valóságot.
50.000 Ft/ mérnökóra teljesen normális piaci ár, az IT szektorban.
A bajom pont az, hogy alacsony szolgáltatásórával számol. Ennél a piaci árak magasabbak.
Ha meg az Andor által számolt óradíjat vesszük akkor meg nem kell akkora bérrel számolni.

Ennyi a baj, hogy a ferdítések miatt hangulatkeltő.

2011.08.08. 10:35:11

@Zabalint: igen, én a jelenlegi adó és járulékszintekre gondolok. Hogy nem lehet a fekete gazdaság becsült forgalmát beszorozni 25% áfával hogy annyit csalnak el. Mert annyi pénz nincs az országban összesenben.
És abban igazad van, hogy ezért kell ilyne magasnak lenni az adószintnek mert csak kevesen vannak a fehér gazdaságban.
Kifehéríteni képtelenség, mert már most is deficites a költségvetés, nem engedhetik meg, hogy hirtelen lecsökkentsék az adókat, hogy majd mindenki ezután tisztességes legyen. Mert utána még évekig a mostani csaló korrupt reflexek működnének és addigra államcsőd lenne a bevételek elmaradása miatt. Lásd egykulcsos szja.

moncayo 2011.08.08. 10:36:56

@altoid: Igaz, béna voltam, megérdemlem a leb*szást.

rókafogta 2011.08.08. 10:39:24

@Alikam: Már bocsáss meg van igazság abban amit mondasz,de azért csúsztatás is. 1.Normális országban nem 28-32% a kamat max. 7,5 % betéti kamatnál -20% SZJA. Az emberek nem hülyék SCHF 160Ft+ 10-15% árfolyam ingadozás és 7% kamat.Erről ennyit! És nem 100% ingadozás + kitalált beadott óriási bank költségek! Okait nem sorolom!Ehhez nem kell pénzügyi zseninek lenni ,ebbe mindenki belebukik! Az elején említett árfolyam ingadozásba senki, főleg ha a magyar kamathoz hasonlítom.

GrG 2011.08.08. 10:41:28

Egyetértek az íróval, sajnos a németeknél sincs wurstból a kerítés, nőtt a benzin ára, és az S400 Hybrid Mercedes is csak a tesztutaokn eszik kevesebbet mint a régi S400.
Az élet rettenetes és borzasztó, ilyenkor egy rendes német vagy kirobbant egy világháborút vagy keres egy másik Németországot, akivel tud egyesülni. Az se baj, Kinának hívják

brutuska 2011.08.08. 10:49:13

@altoid: Amennyi a kozgazdazsenik atlaga itt per kommentszam, csodalom, hogy miert nem Nizzanal a jachtjukon modellanykak abajgatasaval toltik az idott, hanem itt okitjak a nepet:)

portugéza 2011.08.08. 10:50:05

Tibikém, stílusparódiának éppen hogy elmegy, de tartalmilag mellélőttél.

a) verzió: azért te is tisztában vagy JA fő mondanivalójával - versenyhátrányban van egy tisztességesen működni akaró magyar kisvállalkozás a trükközőkkel szemben, az aránytalanul nagy közterhek, az adózási morál és a dolgokat okosba' megoldók népmesei hősökként való tisztelete miatt. Vagyis tartalmilag egyetértesz, csak JA stílusa nem tetszik.

b) verzió: JA-val érdemben sem értesz egyet, minden vállalkozó k*ts*g szemét, eleve adót akar csalni. Egyáltalán nem a tisztességtelen feltételek hajtják a kontraszelekciót a minimálbéres, terepjárós, rabszolga munkaerőt alkalmazó "vállalkozók" irányába.

Sajnos sejtem, melyik verzió igaz rád. :)

JA eredeti írása sajnos valós problémákat vet fel, amelyeket eddig csak azok ismertek, aki ők maguk vállalkozók, vagy a szűkebb családi, bizalmas ismerősi körükben van vállalkozás. Azért lett népszerű, mert igény volt már egy ilyen coming out-ra.

Sajnos, ezeket a dolgokat csak az értheti meg, aki próbált Mo.-on tisztességesen vállalkozni. Én alkalmazott vagyok, de a családi vállalkozás révén van némi rálátásom mindkét világra. A legrosszabb időszaka volt annak a vállalkozásnak, amikor alkalmazottai voltak, pedig átlagosan kb. 30%-os haszonkulccsal működik, igaz, termelő jellegű, ezért magas az anyagköltség. És van egy nagyon keresett saját termékük is, aminek az értékesítését saját maguk szervezik. Most takaréklángon működik az a cég, a két tulaj nyugdíj mellett csinálja, van 1 fő bedolgozó feketén, egy rokkantnyugdíjas, aki akkor lát pénzt, ha munka van. Ha ez jó a vállalkozókat fikázóknak, akkor lelkük rajta.

Te sem cáfoltad, hogy ha az alkalmazott x forintot kap kézhez, akkor mindösszesen 2x forintba kerül a munkaadójának. Vagy ha úgy tetszik, alkalmazott és vállalkozó KÖZÖSEN az alkalmazott nettó bérének megfelelő közterhet fizet be az államnak. Havonta. Sajnos ezzel egymásnak lehet ugrasztani a vállalkozókat és embereiket – mi az hogy csak ennyit kapok, a k*ts*g maszek sajnálja tőlem a pénzt. Közben lehet, hogy x forintot ki tud termelni a dolgozó, tehát ennyit megér a munkája, de 2x forintot már nem, mert azon már nincs haszon. Megoldás: zsebbe fizet a k*ts*g adócsaló vállalkozó.

Sokaknak nem esett le, hogy ez a 10 millió ember közös kasszán van, csak a politika ugraszt minket egymásnak – oszd meg és uralkodj, bármilyen modoros is ezt idézni.

A magyar mikro- és kisvállalkozó nem csak a feketézőkkel, mutyizókkal szemben van versenyhátrányban, hanem a multikkal szemben is:

- nem kap adókedvezményeket
- korlátozottan tud élni a pályázati lehetőségekkel (önrész, kötelezettségek, tőkeerő)
- nem tud offshore-ba menekülni
- nem reális számára a munkaerő-kölcsönzés
- átlagos haszonkulccsal dolgozik
- termékét, szolgáltatását általában belföldön értékesíti, nem extra haszonnal egy gazdagabb országban

A "változásmenedzser" válaszposztját kellene kifigurázni, aki amellett, hogy nem JA számait cáfolta és önreklámozásba ment át, abszolút b%llsh*it szöveget nyomott.

MLM ízű, hurrá optimista üzleti fogásokkal dobálózott, amik lehet, hogy egy szűk területen működnek, mint maga az MLM, ahol az egyén haszna abból jön, hogy másokat beszervez, a nagy lét nem az Amway flakonokkal szaladgálók zsebelik be. Vagy prémium termékek, szolgáltatások értékesítésénél. Esetleg kizárólagos importőröknél. Na de megnézném, ahogy mondjuk egy pékség tulajdonosa a golfpályán szerez ügyfeleket. :)

Ja, MLM-es poszt már volt a modoroson.

koborló 2011.08.08. 10:51:40

Magyarországon kft-m volt, majd amikor az okostojás elkezdett "ellehinnenmenni"-zni, el is jöttünk Németországba.
Eszembe nem jutna vállalkozni, alkalmazottként, érdekes munkával jól keresek. Nem akarok többet keresni, mert így van időm a gyerekeimmel foglalkozni (modorost olvasni), és nem kell őket a "most még megszorítunk, de nektek már jó lesz" szarral hitegetni.
Bajorországban egyébként a kis irodák felé a nagy cégek jellemzően 60 - 130 euro órabért fizetnek óránként. Ugyanez a nagy cégen belül 90 - 200.

2011.08.08. 10:55:09

@Gyárfás: "világ nem úgy működik ahogy Andor ferdíti"
Őszintén érdekelne, hogy hol ferdít, mi nem igaz az andor féle írásból ? Konkrétumokat szívesen olvasnék.

Netuddki. 2011.08.08. 10:56:27

@Kulics: Hát egy nagy lópisztojt Pajtikám!

Azért fizetem az adót, hogy az állam biztosítsa az egyenlő feltételeket! Többek között azzal, hogy aki pl. adót csal azt szénné bünteti és kivonja a gazdasági körforgásból.
Nem azért, hogy ha kevés az adóbevétel akkor rám még nagyobb adót vessen ki.

Ha ez nem így működik akkor a választott vezetőink nem tudják ellátni a feladatukat. Ha meg szándékosan csinálják az meg ugye nem kevés év letöltendőt jelent...

kommentelek100 2011.08.08. 10:56:46

Csak hogy néhány orbitális blődséget kiemeljek a fenti borzalomból:

- 100.000€ egyéb ktg vicc, jó az 10-nek is, de még 5-nek is
- Németországban egy luxuslakás ára 900.000€, mindenki döntse el, hogy a 300.000 ez alapján vajon felér-e egy itthoni 20 millióssal (ha már a másik cikkre reagált a post)
- A bérterhekkel kicsit megkavarodtál, tele van számolási és tárgyi tévedéssel a bérktg számításod, mondjuk ez a legkisebb gond a posstal.
- A tulajdonos bejelenti magát X bérre, ebből semmiféle társasági adó és osztalékot terhelő adó nem fog lejönni, szóval ha 24.000€ a havi "profit", akkor a tulaj a saját pozíciójára kitalál X bért és a fennmaradó összeg után fizet társasági adót, meg majd fizet osztalékot, ha akar és/vagy tud.
- S a végére hagytam a kedvencemet: Ha havi 3.000€-t tud hősünk félretenni és 300.000€-ért adta el a lakását, akkor a 300.000/3000 roppant bonyolult számításnak te hogyan kaptál 1000 végeredményt?:D Akárhogy nézem, az az 1000 hónap sehogyse 1000, hanem 100:D:D:D Ez azért óriási öngól, mert ha reális számokkal számolnál, akkor ez a megtérülési ráta nem is 100 hónap lenne, hanem kb a fele; de még a ferdített, tárgyi és számítási hibáktól hemzsegő postodban sem sikerült 100 hónapnál rosszabb eredményt elérned csak úgy, hogy elrontottad az osztást a végén:D:D

beni00 2011.08.08. 10:56:52

Mindent ami végül a te zsebedben marad kedves vállalkozó szorozd meg 274 kemény magyar forinttal (actuelle), és nézz légyszíves meg egy fogyasztói kosarat is, aztán számolj, hogy melyik országban mennyi marad a zsebben, szórakozásra avagy megtakarításra.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 10:57:38

@Gyárfás:
És hol írta Andor, hogy az IT szektorról írt? Én tippre szakmunkásokat képzeltem el, mert az Andor által említett béreket ők megkapják valóban, feketén, és a szolgáltatásért pedig reális amit leírt. Viszont az IT szektor sem fenékig tejföl, pl. egy átlagos szoftverfejlesztő cég nem kap a programozók munkaórája után 50 ezret, sőt szétröhögnéd magad, ha megtudnád mennyit kap.

@Kulics:
De ki lehetne fehéríteni, csak nem a szakadék széléről kellett volna elkezdeni a kiadásokat csökkenteni, hanem akkor nem növelni, amikor 4,5%-os volt a gazdasági növekedés, és lett volna miből adót csökkenteni. Akkor most nem itt tartanánk, de a kormányoknak ez sosem volt érdeke, ha jól ment a gazdaság átmenetileg, lehetett szórni a pénzt, agyalni meg csak akkor kezdenek, amikor már a szakadék szélén vagyunk.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.08.08. 10:59:08

@portugéza: tényleg csak stílusparódia (a cikk átvétele más számokkal, nem kell komolyan venni), de a 100 ezres egyéb költségeken kívül egy kísérletet láttam érdemleges cáfolatra: aki azt írta okosan (forrás nélkül), hogy Ausztriában nem is 38, hanem 38 és fél óra a heti munkaidő, az átlagbér meg nincs 2000€.

Rendkívül szórakoztató, hogy olyanokat adtok a számba, amit én meg se említettem (pl. átlagbér). Nem is cáfolom Andor posztját, csupán bemutatom más nézőpontból.

De a vélemény is szabad persze, úgyhogy csak nyugodtan.

miigaz 2011.08.08. 11:02:36

Gratulálok Tibi! Szokás szerint írtál egy lázító cikket valamiről, amit nem bírtál megérteni és a fáradtságot sem vetted, hogy legalább megpróbáld.

Épelméjű 2011.08.08. 11:05:07

LoL ez a poszt.

"Ezért nem adok neked munkát Németországban meg az EU-ban úgy általában, meg azért sem, mert nem értek semmihez - így inkább elmegyek bloggernek, újságírónak, és a biztos, lejelentett haviért + jutalékért hangulatkeltő, ferdítő elemzéseket írok, mintha csak 2011 Magyarországán tűnne lehetetlennek vállalkozni. "

És van pofája a posztolónak beleírni, hogy Ő tulajdonképpen Ki és Mi is! Közben persze úgy tálalja, mintha más lenne, DE NEM!

Kedves Modor Tibi, Te még életedben nem találkoztál a magyar vállalkozói élet mindennapi problémáival. Persze úgy nehéz, ha fizetésből, bérből és bloggerkedésből tengeted mindennapjaidat. Pont úgy, ahogy posztodból idéztem.

Okulásképpen annyit mondhatok, mindenki tegye el magának, hogy a kedves posztoló mennyire is látja át ezt a témát és ennek fényében látogasson legközelebb az oldalra, nehogy hasonló téveszmékbe fusson.

LoL, LoL vagy Tibi Modoros.
Annyira LoL vagy mint ez a kiba magyar vállalkozói-munkavállalói környezet.................

Azt képzeljétek el, ha egy Modoros Tibi (ki intelligens, értelmes, írói vénával megáldott, stb....) nem képes megérteni a mindennapi vállalkozói-munkavállalói visszásságokat, akkor HOGY A LÓFA**BA fogja fel egy 8 általánossal-szakmunkással rendelkező egyszerű felhasználó?????
Ha Modoros Tibi is beszopja a parasztvakítást?????????????????

Ezen tessék elgondolkodni, aztán ha megvan a válasz, eggyel több ok a külföldi további élet mellett.......

daito 2011.08.08. 11:06:14

@neoteny: igen, aláíratnak; idejönnek hozzánk, és előadják a témát, mit és hogy kell csinálni.

Ettől függetlenül még nem csinálják úgy; csak előadják, veled-velem aláíratják a papírt és ezzel a részükről le van tudva a felelősség.

Tessék megnézni, hogy ezek a cégek merrefelé terjeszkednek...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.08. 11:09:27

A kommenteket olvasva ismét megerősödött benne a hit, hogy nálunk senki sem akar adót fizetni (10telet a kivételnek). De ötletünk az van rengeteg, hogyan bírjunk rá másokat, hogy adózzanak. Ha mindenki befizetné a ráeső harácsot, akkor mindenkinek kevesebbet kellene.

2011.08.08. 11:14:00

@TrueY: ha az egészből csak ennyit értettél meg, akkor egyszerű vagy, mint a facsipesz. Menj inkább vissza dolgozni és termeld az adót.

Rich.mond 2011.08.08. 11:21:30

Tavaly év vége felé már kezdtem temetni a modorost, de az elmúlt két-három hónapban ismét a elgszebbik arczát mutatja.
Tibikém, tőlem kapsz egy piros csillagot.

daito 2011.08.08. 11:23:41

@is: "ha már kioktatsz, akkor próbálj meg pontos lenni, meg érteni is hozzá."

Szerintem az egész eredeti poszt nem nem volt túl pontos; úgyhogy rajtam nyugodtan kérd számon. A szakértelmet pont nem Te fogod.

"nem a cég vagyona, hanem a cég értéke duplázódHAT meg. de ez nem szükségszerű."

Okoskodsz, mi? Az eredeti posztban NEM szerepel, hogy mire költené a céggel kapcsolatban a 30 milliót. Nem derül ki, hogy rövid vagy hosszú lejáratú eszközök képében jelenik meg, vagy rögtön elmegy fizetésekre; nem derül ki a forma sem. Konkrétan csak bedobta a 30 milliót a poszt írója. Úgyhogy 9 éven belül mi duplázódik meg, NEM DERÜLHET ki. OK? Konyhanyelven írogatott, abba mindenképp érdemes pénzügyi, számviteli szempontból is belekötni.

Egyébként pedig: tök mindegy, hogy a cég vagyona, vagy értéke; ugyanis itt a posztolóról beszélünk, aki a TULAJDONOS. Nem a cégről beszélünk, hanem a TULAJDONOSRÓL; akinek egyrészt a 9. év végére van 30 milliója (mert megtakarította); és egy cége is, ami ér annyit, amennyit - mivel nem tudjuk, mi szerepel a könyvelésben; de ceteris paribus, annyit ér a cége, amennyivel indította - és hát valahová beöntötte az eredeti 30 milliót. (Ez persze úgy marhaság; de nem ÉN egyszerűsítettem le a példát, hanem a posztoló.)

"attól, hogy egy élelmiszerbolt már évek óta üzemel adott forgalommal, attól az még nem fog minden évben reálértékben többet érni. aztán ha a cégérték megnő, az nem feltétlenül készpénz. duplázódás esetén persze el lehet adni a cég 50%-át, és akkor visszajutottál a pénzedhez, meg még van 50%-od, de ez egyáltalán nem kötelező, hogy megtörténjen, mint írtam."

Remek, remek, semmi köze a példádnak az eredetihez. Az eredeti poszt így kezdődik:
"12 embernek adhatnék munkát havi 248 720 Ft nettó fizetéssel, de nem adok. Elmondom miért. Szép irodában dolgozhatnál a szolgáltató cégemnek. Nem ügynökösködés, nem kamu. Komoly szakértelmet igénylő munkát kellene végezned, napi 8 órában, csak hétköznapokon." (Ergo, komoly szakértelmet igénylő szolgáltató cégről beszélünk; ott azért 9 normális év után feltételez az ember némi értéknövekedést; pláne, ha a tulajdonos igyekszik racionálisan céget építeni és vezetni.)

Kedves "is', köszönjük, hogy hozzászóltál, köszönöm, hogy hozzám is. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.08.08. 11:36:31

@daito: "JA posztja majdnem jó, csak a lényeg felett siklik el mindenki."

én magam sem nagyon értettem, mire ez a nagy lelkesedés egy alapkoncepciójában rossz eszmefuttatás iránt.

a poszt így indul. "12 embernek adhatnék munkát havi 2 310.12 € nettó fizetéssel, de nem adok."

azon érdekes módon senki sem gondolkozott el, mi az, hogy "12 embernek adhatnék munkát"?
mit gründol, focicsapatot (tartalékkapussal)? vagy tizenkét állásos esztergapadot vett?

mi (melyik) az az üzeltág, ahol úgy kezd valaki vállalkozást, hogy a legelején felvesz 12 embert qrva jó fizetéssel, és ugyan már: ki lenne az a valaki Magyarországon, aki így tenne?

amúgy meg, majd ha 10 emberből nem 10 dolgoztatna számla nélkül bizonyos üzletágakban, nem 10 próbálná megkenni a rendőrt egy nyilvánvaló közúti kihágásnál és nem azon örömködnének a polgártársak a horvátországi nyaralásos topicokban, hogy milyen fasza az élet Zadarban, mert lehet 10 forintossal parkolni, akkor lehet, hogy elhinném bárkinek, hogy nem minimálbéren akarna "dzsippes geci" lenni.

addig az egészet egy oltári nagy hype-nak tartom, aminek tízezrek dőltek be, miközben azon izgultak, nehogy mikulászacskó várja őket a kocsijukon, mert már húsz perccel túlparkoltak a lájkolás közben...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.08.08. 11:46:36

@kommentelek100: na te végre egy igazi jó koponya vagy, nyertél. Neked adok munkát: jöhetsz lófaszigazgatónak kicsiny gazdaságunkba.

@Épelméjű: szimpi vagy, meghívhatlak egy vaníliás kroasszantra?

csuvel 2011.08.08. 11:58:43

@tede: Sok izmust megélt már a világ, de ebből eddig egyedül a kapitalizmus volt a legtúlélőbb.
Szóval korai ezt még temetni. Valószínűleg csak akkor fog változni ez a rendszer amikor a földön található alapvető nyersanyagokból az emberiség végleg kifogy.

kommentelek100 2011.08.08. 11:58:44

Akkor hogy tovább súlyosbítsam a helyzetet: Te a német nettó átlagbér alatt alkalmaznál embereket, miközben JA jóval a nettó magyar átlagbér felett tette mindezt. Elég lényeges különbség és ez a tény, JA postjában egy elég komoly problémára próbál rámutatni.

Közben látom sikerült kijavítani a postodat és már 8 év alatt jönne vissza a lakásod ára, szemben az első 80 évvel. Na akkor vigyük le a lakás árát is rendes árra, mivel jó lesz az 200.000-nek is, számoljuk át újra az egészet, aminek a végén simán kihozhatsz vmi olyat, hogy 5 év alatt kitermeled az alapbefektetést (növekedés nélkül), miközben nem dolgozol horror árakkal (szemben JA-val) és magas színvonalon élsz.

Ha ezt összerakjuk, akkor sikerült azt kihozni, hogy mégiscsak jóval könnyebb a külső tényezőket figyelembe véve némethonban vállalkozni. S mivel ez így van, ezért már csak egy kérdésem maradt: Mi is volt a célod ezzel a posttal? JA-t nem cáfoltad, mégcsak más kontextusba se helyezted, sőt, még alá is támasztod azáltal, hogy bemutatod, Németország kecsegtetőbb a KKV-k számára. Szóval akkor mi volt a cél?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.08.08. 11:59:26

@Modor Tibi: határozottan jót tett neked, hogy némileg - ahogy innen érzik - index-ellenzékből írsz újabban. Nekem lófaszból ugyan nincs gyakorlatom, de 1,5 évig egy ordas nagy barom faszát políroztam, nem tudom, ez beszámítható-e az álláskereséskor nálatok...

min 2011.08.08. 12:00:08

@Modor Tibi: Igazad van. Én kint élek, kint dolgozom így ez a forrásom. Abban igazad van, hogy Németországi béreket nem annyira ismerem mert ott vállalkozóként dolgoztam de jelenleg Ausztriában alkalmazottként és ha megnézel egy kinti álláskeresési oldalt nem látsz netto 2000-es bért. Van persze de nem az átlag. A munkaidő meg bárhol jártam mindenhol 38,5 volt Ausztriában de mondom ez csak egy érdektelen mellékszál amit az írás lényegét alapvetően nem befolyásolja így kár ebbe belebonyolódni.

bőrmók 2011.08.08. 12:02:03

Én meg senkit nem fogok fölvenni a cégemhez, értitek, SENKIT. Nem vagyok jótékonysági egylet vagy miafaszom.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.08.08. 12:02:30

@Modor Tibi: Azt azért kifejthetnéd te nagyokos, hogyan akarsz te Abszurdisztánban lófaszt igazgatni, amikor úgyis mindenki megoldja "okosba" szamárcsődörrel?! Aztán mire az APEH végez veled, jó ha egy egérkuki marad nettóba... Pedig valaha híres lovasnemzet voltunk, tőlünk féltette a seggét egyész Európa! :(

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.08.08. 12:03:25

@kommentelek100: Tekints mélyebbre. MT a svájciaknak dolgozik és megtesz mindent Németország üzleti versenyképességeiről kialakult véleményünk lebontásáért. JA bemutatta, hogy miért szar otthon, MT, hogy miért szar a teutonoknál, Simicska meg hogy miért jó Svájcban.

conny (törölt) 2011.08.08. 12:06:57

Kár, hogy a titeket megszülő és gondozó nők is kaptak annak idején támogatást. Az is kár, hogy a feleségetek is fog kapni, amikor a gyerekeiteket neveli.

2011.08.08. 12:09:12

@Modor Tibi: Akkor amit a Werner sorozatban lehoztak a kinti építőiparról, azt elhiggyem vagy ne?:)

Gaius Plinius Secundus 2011.08.08. 12:11:33

Ehhez hozzá tudok szólni, mivel én is Németországba dolgozom itthonról ("ba"), tehát távmunkában.

Költségem szinte semmi (egy laptop már volt, kellett telefon+internet+albérlet rezsije és bérleti díj == 100 000 Ft (és akkor már magasan vertem))

Az órabérem 60 EUR+VAT (kb. 16 000 Ft)

Minden legális

Olyan cc. 80-100 Óra munkám van egy hónapban, tehát olyan 4800-6000 EUR amit keresek.

A szerződés nem kizárólagos tehát másoknak is tudok dolgozni (tudnék kint is, de ez most egy német cég amiről beszélek)

Az össz havi bevételem átszámolva olyan 7000 EUR körül van. Ebből marad 1 millió tiszta profitom.

Egy év alatt spórolva vettem egy lakást Bp-en és egy jó minőségű használt pár éves autót (BMW, Merci kategória)

A fizetésem átlagosnak számít kint de hiányszakmában dolgozom.

Így nem luxus egy autó fenntartása, mivel a benzinár történetesen kint kevesebb (olyan 1,3 EUR körül van most a 95-ös Németországban)

Itthon ha ugyanebben a munkakörben dolgoznék, ugyanennyi tudással és munkával, ugyanilyen feladatokkal kapnék olyan nettó 250 000 Ft-ot havonta.

A különbség egyfelől az, hogy cégeknek valóban versenyképesek vagyunk, mivel a dolgozókon/szakembereken van "leverve" ez a versenyképesség.

A szakmai oldalról nézve nem vagyunk versenyképesek, ezért a szakemberek el fognak húzni a picsába. Én is addig vagyok itt amíg megéri itt lenni. Ne értsetek félre, én szívesen élnék és halnék itt, szeretem a Hazámat, de pusztán azért mert nem képesek az államot úgy elvezetni, az adóbevételeket jól kezelni, nem fogom feláldozni a fiatalságom. Pár év alatt annyi tőkét összeszedek hogy akár saját vállalkozást indíthatok külföldön is.

Ez van, tudom az emberek 99%-ának a havi 1 milla az a sci-fi kategória, ezt meg is értem, szerencsém volt (ne gondoljátok h a szülők közbenjárása stb. kellett, azt is tudom ez kizárólag az én munkám, tehát nem apuci pénzéből lett ez a meló)

Tanuljatok nyelveket (ne a nyelvvizsgára), német angol, francia, orosz, bármi, legyen SZAKTUDÁSOTOK (olyan tudás amit nehéz vagy lehetetlen helyettesíteni pikk-pakk) és nyert ügyetek van.

És persze menjetek külföldre, pár évre mindenképpen

Rich.mond 2011.08.08. 12:16:45

@kommentelek100: Bisztos ez a Modor Tibi is kapott egy kis csúszópénzt a Viktátortól, hogy kéne már egy kicsit hülyíteni ezt a barom magyart. Valósággal ordít erről a posztról, hogy kormányzati megrendelésre készült.

Itt igenis szar, mindenhol máshol pedig jó.
Persze az egész igazából a Kúrcsány miatt van, azok adtak el mindent.
El is megyek innen a faszomba, mindkettő egykutya. Csak a kisembert nyomorítják meg mindenhol.

Mondjuk a németeknél nem annyira, de még a tótoknál is mindenki kapja a támogatást -nem ám ebben a szar forintban, hanem euróba!

El is mennék innen Angliába. Egy haverom pincérkedésből egy hónap alatt annyit összeszedett, hogy tudott venni egy házat és kényelmesen megélt.

faszomba az egésszel.

Borogy 2011.08.08. 12:16:56

Dolgoztam tobb orszagban es az en velemenyem az hogy Magyarorszag valahol mindig elszurja....

Most csak ket peldat irnek:

Angliaban pl alulrol kezdik az epitkezest a szegenyebb retegnel ill egy egy eros szeles kozeposztalyt hoztak letre. Ugye ezekbol az emberekbol van/volt a legtobb. Ezert is volt az angol munkaspart majdnem 16 evig hatalmon...

Magyarorszag csak elvesz a kisemberektol. Es a gazdagabb szukebb retegnek ad tobbet. Ha a magyar kormany hibat kovet el akkor ujabb adot vet ki a kisemberekre.

Otthon csak egyszeru matematikat kene alkalmazni, hogy mennyi penz folyik be es megy el es mire...
Biztos kicsit elorebb lennenk a sok kulfoldi kolcson felvetele helyett.

De ugye melyik parlamenti kepviselo mondana le amit kapnak odafent....mas keres minimalbert ok meg tobb milliot juttatasokkal...

2011.08.08. 12:18:07

@kovi1970: naiv vagy, ha azt gondolod a választott politikai vezetők nincsenek ezzel a helyzettel tisztában és nem szándékosan csinálják. Hűbéresi-alattvalói szemlélet, korrupció, zavarosban halászás, fekete pénzek a legmagasabb szinteken is. Ott a legtöbb.

bőrmók 2011.08.08. 12:19:26

@Gaius Plinius Secundus: +1
De nem csak a fiatalságról van szó. Itt megöregedni is rosszabb, mint az öngyilkosság, hacsak nincs sok megtakarított pénzed. Másik lehetőség, hogy 63 évesen HIRTELEN meghalsz, anélkül, hogy kórházba kelljen feküdnöd.

2011.08.08. 12:25:13

Kellett már egy jó kis címlapos poszt, mert bár a törzskommentelők mindig itt vannak, de hát azokból nem lehet megélni :)

koborló 2011.08.08. 12:25:59

@Hadrian77: Werner for president! Hiteles forrás, már ha eligazodsz a dialektusán. Bár ha nem, akkor is ott van a letisztult képi világ. Az építőipari profiljukból a csatornatisztítás a legjobb.

Crescendo 2011.08.08. 12:31:03

@TrueY: A gondoskodo es joakaro allamba vetett hit sokkal melyebb, mint a kulonbozo vallasi hitek ugy tunik...

Az allam idaig kb. 12,000 milliard Ft-ot beszedett es mellette meg 300 - 1,200 milliard hitelt is fel kellet vennie evente, hogy merhetetlen etvagyat kielegitse.

A logikad szerint viszont van egy olyan elvonasi (jovedelmi) szint, ahol azt mondana, hogy koszonom szepen, tobbet nem kerek... Hol lenne ez a hatar? A GDP hany szazeleka?

Szerintem nagyfoku naivitas azt gondolni, hogy az allam barmennyi penzt nem fog elkolteni es tovabbra is meg nagyobb jovedelemert nyulni. De persze ez mar sokkal inkabb hitkerdes es mint ilyen nem racionalis, hanem hitvita targya, ahogy az a hozzaszolasokbol is lejott.

Sand Lover 2011.08.08. 12:31:55

@portugéza: Ez a komment volt eddig a legértelmesebb megnyilvánulás ebben a témában.

Hozzátenném, hogy a számviteli tv kb. évente változik, az APEH meg direkt utazik a kisvállalkozásokra, mert ők nem tudják magukat megvédeni. Az adó- járulék- és egyéb szabályokat így is, meg úgy is lehet értelmezni, és mindig az számít, ahogy az APEH értelmezi, nyilván. Ha meg előzőleg hivatalos állásfoglalást kér tőlük az ember, képesek saját maguknak ellentmondani, csakhogy megsarcolhassank 200 ropira (tapasztalataim szerint ez az alsó határ.) Tehát a jogszabályi háttér is vállalkozás-ellenes, és akkor még sorolhatnánk olyanokat, hogy kötelező adatszolgáltatás (havonta X óra ingyenmunka) kamarai tagság (semmit sem kapsz érte) stb.

Épelméjű 2011.08.08. 12:34:13

@Modor Tibi:

Ha szeretnéd.

CSak tudod, az a baj a Németo VS Mao-val, míg Németország a világ 3-4 legerősebb gazdasága, az egyik legfejlettebb piacgazdaság, stb.. Addig Mao egy nagy NULLA!

Míg Mao-n a vásárlóerő mondjuk legyen 1, addig Németországban kb 100-1.000.
Tegyük fel Németoban 10-szer szigorúbbak a szabályok, még annál is nagyobb az elvonás mint írod, Te melyik országban indítanál ugyanolyan vállalkozást?
Mao vagy Németo?

De nem is ez a leglényegesebb, hanem a korrupció, a feketegazdaság, a kommunista elosztórendszer, aszabályrendszer, stb....
Még ezeken se akarnak változtatni, nem az adó mértékén.............

Majd ha vállalkozol és lesz 5-10 éves tapasztalatod, akkor majd lesz valós és élet közeli rálátásod a KKV-k-ra. Beszarás amúgy, hogy mennyire el vagy tévedve a mai magyar viszonyokhoz képest.

bőrmók 2011.08.08. 12:48:11

@Épelméjű: Modor Tibi egy blogból és fizetésből élő ingyenélő

2011.08.08. 12:58:16

Tibi, _lehet alul_ a dőlt betűs magyarázatot kicsit nagyobb betűmérettel kéne...

Pont a lényeg nem jön le senkinek: hogy lehet vállalkozni ott, ahol olyan szavak vannak, mint a Bauabzugsteuer meg a Freistellungsbescheinigung?
Nem is szólva arról, hogy a németek folyton csak háborúkba rángatták bele az egész régiót.

2011.08.08. 13:04:45

@tff: húvazz de barom hozzászólás volt ez.

bőrmók 2011.08.08. 13:06:59

nekem _elvből_ nincs vállalkozásom magyarországon

/tmp 2011.08.08. 13:29:33

@Modor Tibi: Kár hogy az eredetiből az a rész, hogy "a konkurencia ugyanilyen szolgáltatást végez, csak fusiban, feketén, balkáni körülmények között, 3000 forintos óradíjért" az valahol elveszett.

Legalább annyit azért megereszthettél volna, hogy "a magyar konkurencia ugyanilyen szolgáltatást végez, balkáni körülmények között, 60 eurós óradíjért" (lásd @Gaius Plinius Secundus:).

KürtiT (Tromb74) 2011.08.08. 13:45:21

fasza kis poszt. A kommentekből ítélve már megint sikerült belecsapni a lecsóba :D
Nem lenne baj, ha a fortyogó hozzászólók tovább tudnának lépni a német és magyar vállalkozási környezett análizálásánál. Németországban kedvezőbbek a feltételek (pont) HŰHA, akkor most vége a világnak.

Viszont bármely tetszőleges országban össze lehet hozni egy Jakab Andor féle számítást, amiből kiderül, hogy vállalkozni, alkalmazottakat tartani az nem csak pénzbe kerül, de még kockázatos is. Mer' profitot azt úgy lenne jó termelni, hogy semmit nem kell belerakni a vállalkozásba. Szóval sokkal jobb az egészet hagyni a picsába, és szarban gubbasztva obégatni.

Gyárfás 2011.08.08. 13:55:21

@Zabalint:

Egy szolgáltatásról írt., amire Én példaképpen írtam, hogy 12000 Ft/ óra kevés bevétel egy olyan embernél aki 250e forint nettót keres.

Gyárfás 2011.08.08. 14:21:47

@Kulics:

egy ember nem kezdd el 30M forintból úgy vállalkozni, hogy 13 embert akar eltartani pont a magyar átlagbér duplájáért.

De ha mégis akkor az üzleti tervében biztosen nem 12.000 ft-os bevételt óránként tervez egy olyan embertől aki az magyar átlagbér dupláját keresi.

De ha mégis, akkor nem dolgozik olyan megrendelőkkel akinek jó a számla nélküli minőségtelen konkurencia terméke is, hiszen ha a piacnak jó a szar akkor nem kell belekezdeni egy minőségi szolgáltatásba a saját hiúságunk miatt.

De ha mégis belekezdünk akkor ne károgjunk már azon, hogy a saját munkaerőnk tapasztatalatot szerez a cégünknél és ellopja az adatbázisainkat, hanem tegyünk ellene.

Mindenkinek vannak álmai , én pl. szeretnék nyitni egy tejcsárdát(igazit és nem nagymellű nőset), csináltam eddig 4 üzleti tervet különböző időpontokban, de nem érné meg, de nem azért mert az állam rossz, hanem azért mert nem termelne annyi hasznot ami jövedelmezővé tenné.
Ha mégis belevágnék és veszítenék rajta akkor csak ÉN LENNÉK a hibás, mert kockáztattam a pénzem egy olyan vállalkozásban ami nem prosperál.
Főleg akkor ha Andor hibájába esve nem számolnék azzal, hogy egy vállalkozás 12 hónapig BIZTOS hogy veszteséget termel.

Hát ezért ferde az egész érvelés, mert irreálisan magas bért akar adni egy olyan munkáért ami irreálisan kevés pénzt hoz.És ezért nem magát teszi felelőssé, hogy rossz az üzleti terv, vagy rossz a szolgáltatás, hanem az Államot, A konkurenciát, a saját alkalmazottait, a vevőket...
Tipikus hiba, amikor minden hibás , csak Ő nem.

2011.08.08. 14:59:01

@koborló: Hamburg és környéke, ha jól emlékszem!
- Katzenstreuch kamerade, katzenstreuch!
- Hallo, Röhrig Sanitaere!
- Ich nicht Werner, ich Ali! :)

Németország meg az ő leberwurst kerítése...:)

2011.08.08. 15:11:48

@Gyárfás: igen, egyetértek azzal amit leírtál. Őszintén megmondom, hogy ennyire nem veséztem ki az eredeti írást, viszont amiket leírt azok komoly veszélyek és problémák. És a vállalkozásokat ellehetetlenító gazd.környezet is teljesen valós gond.
Viszont azért ne legyünk annyira nagyon biztosak, hogy csak mert adót és áfát csal a konkurrencia, még nem kell rossz minőségű terméket árulnia. Szóval ezzel simán elvihetik a piacainkat.

KürtiT (Tromb74) 2011.08.08. 15:24:04

@Kulics: A konkrétum úgy néz ki, hogy ha van 30 milkám vállalkozásra, akkor elgondolkodom rajta, hogy miként lehetne vele profitott termelni.

Az egy rossz megközelítés ha azt próbálom kitalálni, hogyan lehetne 12 alkalmazottat eltartani óránként 12 000Ft FELTÉTELES bevételből 30 millió alaptőkével.

Ennél az egyenletnél az alaptőke adott, az alkalmazottak száma és fizetése pedig változtatható a cél érdekében. A cél pedig optimális esetben a profit.

A csúsztatás ott van (többek között), hogy 12 alkalmazott alatt is lehet sikeres vállalkozást építeni, és hogy a 248 000 netó fizetésre sincs épkézláb indok (amit a posztoló érvként említ az röhejes).

Az iroda bérleti díja, marketing és más költségek szintén légből kapottak.

A tag nem számol azzal, hogy a költségek (egy része) csökkenti az adóalapot.
A befektetett tőke továbbra is az ő tulajdona, nem tűnt el egy fekete lyukban.

Amit a konkurenciáról ír az simán faszság. Olyan, mintha egy Irodaházak kivitelézésével foglalkozó vállalatot hasonlítana egy szabadúszó kőművessel. Egyszerűen nem konkurenciái egymásnak.

Szerencsére a végén pontokba szedte saját tájékozatlanságát:

"- Kirúghatlak, ha akarlak."
Ilyen nem nagyon van a civilizált világban.

"- Ha az ÁFA legalább 20 százalékra (de inkább 15-re) csökken."
Ez legfeljebb azon ügyfeleket érinti, akik nem tudják visszaigényelni, viszont ő úgy kalkulált, hogy munka van dögivel. Tehát akkor se menne jobban a biznisz ha nem lenne ÁFA.

"- Ha az állam a legális fizetéseknek "csak" 30 százalékát veszi majd el."
Mer' akkor mi a fasz van? A feketén dolgozók még így is 30%-al beljebb vannak, a többiek pedig ugyanott.

"- Ha nem büntetik a több fizetést magasabb arányú elvonással."
Nem büntetik.

"- Ha nem a cégeket, hanem az illegális munkavállalókat üldözik."
WTF? Azért ott még nem tartunk, hogy a jogkövető vállalkozásokat büntetnék.

Gyárfás 2011.08.08. 15:37:41

@Kulics:

Az adócsalás üldözendő, sokkal de sokkal durvábban mint ami most dívik, az nagyon káros, ez nem kétség.
Minden résztvevőnek.

A számla nélküli fusizás , meg nem menő egy minőség fölött ezt tapasztalatból mondom. Komoly vállalkozások amikor igénybe vesznek egy szolgáltatást (amitől a saját sikerük is függ)nem nem állnak le egy olyan céggel aki okosba majd megoldja a dolgot.

Nyilván egy alacsony prioritású feladatnál amit mindenki el tud végezni olyan sokan vannak a piacon hogy minden eszközt bevetnek,de ez nem az a szolgáltatás amit a átlagbér kétszeresét kereső munkatárs nyújt.

Van probléma, de nem az amit Andor barátunk vázolt egy torz teszteseten keresztül, hanem az, hogy a verseny az adóhatóság rossz hatékonysága, és lassúsága miatt torz, túl sokan ússzák meg ahhoz, hogy csábító legyen az adócsalás.

komplikato 2011.08.08. 16:12:36

@KürtiT (Tromb74): "WTF? Azért ott még nem tartunk, hogy a jogkövető vállalkozásokat büntetnék."
Melyik országban lakik kedves Uram, mert odaköltözök. :)
Az egyik régi kenyéradóm mondta csodálkozó kérdésemre, hogy ő nem igényel vissza áfát soha, mert akkor az APEH "rászáll". Fentebb egyik posztoló meg le is írta, hogy miként is és kikre.
Aztán eszembe jut az első melóhelyem, ahol kaptunk felszólítást, hogy fizessünk be X forint hátralékot az APEH-nek. Akkori főnököm elmondta és ezt azóta másoktól is hallottam, hogy random kisorsolnak 10-20.000 kis céget és vállalkozót, akiknek elküldték ugyan ezt. A vicc az volt, hogy még az összeg is mindegyiken ugyan az volt. És persze jó részük inkább befizette, mint reklamált volna.

komplikato 2011.08.08. 16:31:14

@Gyárfás: Melyik másik civilizált országban lehet megcsinálni, hogy elcsalsz X összegű járulékot és amikor az APEH szól neked (vagy feljelented saját magad!), akkor az X összeg 10%-át kifizetve büntetésként hótiszta leszel? :)
Melyik másik civilizált országban teheted meg, hogy sima cégátnevezéssel évekig megúszhatod több milliárdos járulék nem befizetést, és utána is csődöt jelentve megúszod az egészet jogkövetkezmény nélkül és másnap csinálhatsz még saját céget? Dolgoztam ám ilyen végnél is. Na ez a nagy magyar rögvalóság.

KürtiT (Tromb74) 2011.08.08. 16:39:07

@Kompli: Szép példák, életszerűek. Nem tudom látott-e már közelről vállalkozást, de nem jellemző, hogy egy cég lemondana az áfa visszaigénylésről, attól parázva, hogy az APEH összevonja a szemöldökét. Irigylem azt a céget, aki ezt megteheti.

Ez a kisorsolós dolog is elég fura. több 10 000 cég van, akinek ténylegesen vannak hátralékai. Nem lenne elég közülük sorsolgatni?

Amúgy jót röhögtem, köszönöm!

KürtiT (Tromb74) 2011.08.08. 16:55:31

@Kompli: A volt főnökének javaslom, hogy nyugodtan igényelje vissza az áfát, utána változtassa meg a cég nevét, így 100%-ra biztonságban lesz a mérgess apeh ellenőröktől, sőt még a nemlétező adótartozását se tudják rajta behajtani, még csak az amnesztiát jelentő 10%-ot se kell befizetnie.

évuska 2011.08.08. 19:15:12

@porthosz: Hát ugyanezt írtam én meg egy hete a jakabandort ajnározóknak a fácsén, csak nem ilyen világosan!

2011.08.08. 19:25:51

@Kulics:

A tieiddel ellentétben legalább ontopik. Biztos, hogy jó blogon jársz?

2011.08.08. 19:35:25

jaja, itt most PONT arról van szó, hogy kik okozták a világháborút satöbbi. Te BIZTOS jó blogon jársz velem ellentétben, ugye ? :)P

évuska 2011.08.08. 19:49:31

És én is azt utálom, hogy a sokezer jakabandorlájkoló most hátradől, hogy hát persze, végre megmondta valaki, miért nem akaródzik nekem adót-járulékot fizetni, tisztességes munkaadóként viselkedni, ja, már értem! De majd ha nyugdíjas leszek, sírok, hogy nekem sajnos csak minimálbérem volt... közben meg kocsi itt, plazmatévé ott, okostelefon, devizahitel, másik hitel, sajnos, muszáj, amúgy hol nyaraljak?... Azt ki mondta, hogy boldog-boldogtalannak vállalkoznia kell? Csak a piacképes, normális, tehetséges kezdjen vállalkozásba, közülük is csak a legjobbak maradjanak, ez mindannyiunk érdeke, nem?

2011.08.08. 20:00:12

@Kulics:

"Rövid magyarázat: nem az ügyes, Modorosra illő közhelyes hőbörgőposzt szerzőjét és _százezrek megvezetőjét_ állítom itt pellengérre - hanem azokat, akik alá még adja is a lovat, és _nem veszik észre a szívatást_."

"Mielőtt elhamarkodottan hozzászólnál, olvasd el az első posztot , a modorosság definícióját és a Parainesist."

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 20:39:13

@Gyárfás:
Pedig feketén sokan megkeresik azt a pénzt, úgy hogy ennél jóval olcsóbb az a szolgáltatás. Nagyon kevés olyan szolgáltatás van, ahol 50 ezer ez.

flea 2011.08.08. 21:05:40

@évuska: mondjuk ha valaki ezzel dől hátra, az hozzád hasonlóan vajmi keveset értett Jakab Andor posztjából...

bubastis2 2011.08.09. 01:32:21

Dislike. :) Sajnos a valóság errefelé inkább jakabandoros.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.09. 10:43:42

@Kulics: Valóban 1*ű vagyok, mint a bugyigumi. De miért kellene ezt szégyenleni? Mi mindannyian egyéniségek vagyunk! És termelem az adót...

évuska 2011.08.09. 11:17:42

Flea, annyira nívósak ezek az egymondatos leugatások. Lehet, hogy nem értünk egyet: jeleztem, hogy kell a népnek az ideológia a saját gyarlóságai fedezékéül, a néplélekben mélyen gyökerezik az elkerülhetnék, és nem kötelező vállalkozni. Én legális tudtam maradni nem különösebben piacképes szakmában, számlát adok és adózom rendesen, és nem mondok olyanokat, hogy "majd bolond leszek ilyen gazdasági környezetben még egy gyereket szülni". Plazmatévé és Audi mondjuk nincs.

ibafaipap 2011.08.09. 11:45:38

Több baj van az országgal, az egyik a mentalitás: sok magyar vállalkozás egyszerűen csak lehúzza az embert és 20 évvel a rendszerváltás után még mindig él az az attitűd, hogy amikor dolgozok, akkor gyakorlatilag szívességet teszek a másiknak, ahelyett, hogy rugalmasak lennének és kinyalnák az ügyfél seggét, főleg ezekben a válságos időkben. Nincs meg bennük az, hogyha én minőségi szolgáltatást nyújtok, udvarias vagyok, pontos, rugalmas, akkor az ügyfél legközelebb is hozzám jön, ajánl másoknak stb. Az üzleti partnerek is rendszeresen megpróbálnak a hátadba kerülni,pedig bizalom nélkül nincs gazdasági növekedés. A közszféráról meg nem is beszélek, huszonéves főiskolás vagy érettségizett kis picsák úgy beszélnek veled, mintha a seggükből rángattak volna elő. A másik probléma a tőkehiány, ami az oktatás alacsony színvonalára és kevéssé piacorientált voltára vezethető vissza.

2011.08.09. 13:35:32

@ibafaipap: a mentalitás nem véletlenül vagy istencsapásként alakul ki. Erre lett kondícionálva ez az ország: itt mindig elvettek az emberektől. Sosem kapták meg a munkájuk ellenértékét, a magyarok örökké sokat dolgoztak de a pol/gazd. környezet miatt mégsem élhettek úgy, mint nyugaton például.
Itt egy állandó keserűség van az emberekben.

flea 2011.08.09. 13:45:09

@évuska: nem csodálom, ha nem esett jól, de az a helyzet, hogy egy rakat ismerősömnek és nekem is tetszett JA posztja, miközben egyikünknek sincs sem áruhitele, se plazmatévéje (nekem személy szerint semmilyen hitelem nincs, akinek van, annak lakáshitele van) és adót sem csalunk, ideértve azt is, hogy a teljes bérünkre vagyunk bejelentve.

Úgyhogy az a vélelmed, hogy JA posztjának a lényege, hogy "ideológia a népnek a saját gyarlóságai fedezékéül", az nem igaz olyan széles körben, mint ahogyan képzeled. Hovatovább gyanúm, hogy meglehetősen szűk körre igaz, ha ugyan bárkire is, mivel a poszt sehol nem sugallja, hogy a benne vázolt problémák bárkit feljogosítanának bármiféle csalásra, sőt a "hét bloggere" JA-posztjában némi eszmecsere is volt a posztról és senki még csak fel sem vetett ilyesmit.

Hogy neked ennek ellenére miért vannak ilyen vélelmeid, azt elemezze a pszichológusod... :)

agent_x 2011.08.09. 14:58:35

Meg kéne írni az angol verziót is:

Tőlem azért nem kapsz munkát, mert este mindent elvittek a kapucnis zavargók!

OmegaMale 2011.08.09. 15:28:21

Az tetszik ebben a posztban (a nagyon vicces összehasonlítás mellett), hogy a tízmillió feketeöves vérprofi vállalkozó országának a tabuját anélkül döngeti, hogy ezt egyáltalán szóba hozná. :D

Andorunk saját magának akar valóságot kreálni, ezért kellett neki mutatni egy másikat, hogy megértse, több valóság is van és még csak nem is az övé a legsötétebb. Ez a különbség a VÁLLALKOZÓ és a PRÓBÁLKOZÓ között, hogy ki fordul vissza az első akadály előtt. JA csak úgy IDDQD módon lenne hajlandó játszani (tudjátok, örök élet ingyen lőszer).

Megközelíthető a téma a tanult (-> képzett) vállalkozó vs autodidakta kisiparos összehasonlíásra is, vagy éppen alapvető gazdasági ismeretekkel bíró vs. pénzügyi analfabéta versenyeztetésre is. Ahol a versenyzők módusza alacsony képességű (és az átlag értéket is lehúzzák emiatt), ott hamar a képességek helyét átveszi a gátlástalanság (-> csalás). Ilyen terepen a tehetség vagy értéktelen, vagy értéktelenné próbálják tenni a saját hányásukban fetrengők (és a csalók, akik nem fizetnek a közösbe, ez is csalás, mint az örök élet ingyen lőszer, csak másképp, feltört verzióval).

Bizonyos vállalkozó kommentelők a (rossz) tapasztalatukra hivatkozva követelik, hogy valaki oldja meg helyettük a problémájukat, de szvsz én senkire nem bíznám feladatok (-> munka) elvégzését, akik a saját életükkel sem boldogulnak...

Vállalkozni meg kell tanulni. Az nem úgy megy ahogy itt sokan gondolják.

évuska 2011.08.09. 17:37:34

@flea: Senki sem vetette fel: persze, hogy nem veti fel, nem szokás felvetni az ilyet, csak elsunnyogni az adót, meg nem kérni és nem adni számlát. Amúgy nekem is tetszik JA posztja, mert hatásos és tökéletes érzékkel egy automatagombot nyomott meg vele -- csak nem értek egyet a tartalmával. Nem arról van szó, hogy tetszik-e, hanem hogy bőszen, "na ugye" alapon lájkolják-e, saját gondolatok helyett tátott szájjal merednek-e a képernyőre, és a végig nem gondolt számítással és számokkal takargatják-e továbbra is a saját mulasztásaikat és ügyeskedéseiket. Az utolsó mondatodra: légy szíves, ne személyeskedj.

Ottó Pál 2011.08.09. 18:22:27

Felháborítóan buta és ostoba poszt! Nyilvánvaló, hogy ez a Modor nevű ember (ez valószínüleg állnév) még soha nem járt Abszurdisztánon kívül! Berlinben az ember csak mosolygó és kedves embereket lát! Sokkal élhetőbb világ az ahova mi csak óvatosan tekinthetünk ki innen a nyugat balkánról. Már a felháborító nevű és tartalmú Gyűlöl elleneségink blogon is jól kiosztottam a szerkesztőket, és pont az ilyen botrányos, igaztalan blogok miatt (is) tart itt ez az ország ahol! Példát kéne vennünk rólunk és meg kéne tanulni végre összefogni, hogy a gyermekeink egy jobb és szebb világban élhessek!

Nadiposzi (törölt) 2011.08.09. 20:09:08

@Ottó Pál:
:)
Ja, Bazzeg. Igazad van. Ezért tart itt ez az ország, következmények nélkül.
ABSZURDISZTÁN!

2011.08.09. 21:07:40

@Ottó Pál:

Na az is egy Németisztán, Nyugat-Közép-Európa, ami odakinn van a fritzeknél a bejegyzés alapján. :)

KürtiT (Tromb74) 2011.08.09. 23:40:58

@Ottó Pál: Azt hittem, csak viccelsz, de nem. Vagy mégis?

flea 2011.08.09. 23:46:04

@évuska: azt a mondatot személyeskedésnek venni szerintem csak akkor lehet, ha (1) abban a tévedésben vagy, hogy pszichológusa csak beteg vagy valamilyen formában problémás embereknek lehet, és (2) nem tűnik fel, hogy van egy szmájli mögötte, jelzendő, hogy nem kell szó szerint venni.

De a kedvedért átfogalmazom: az a sziklaszilárd meggyőződés, amivel előadod, hogy te tudod, nyolcvanezer ember mit gondol magában (bár egyik se azt mondja), az nyilván keveset mond el a JA cikkét lájkoló nyolcvanezer emberről. Rólad lényegesen többet, bár igazán sokat csak annak, aki egyébként is ismer.

évuska 2011.08.10. 12:21:24

Én annyit mondtam, hogy én mit gondolok, illetve lépten-nyomon milyen mentalitásba ütközöm "hátradőlhet"). És igen, sziklaszilád vagyok, abban is, hogy továbbra sem fogok visszalőni, a te gondolataidat, szavajárásodat, árulkodó fordulataidat fikázni.

flea 2011.08.10. 12:36:34

@évuska: visszalőni leginkább azért nem tudsz, mert ennek a nívós kis beszélgetésnek a kezdete az volt, hogy sokadmagammal adócsalókkal és felelőtlen költekezőkkel vettél egy kalap alá, amihez azóta is ragaszkodsz, gyakorlatilag érvek nélkül. (A "lépten-nyomon ebbe ütközöm" még amellett sem igazán erős érv, hogy van ilyen a JA-lájkolók között, de amellett, hogy ezrek vannak, végképp nem.)

évuska 2011.08.10. 13:32:57

... és még ezután sem.

Der Beste 2011.08.11. 19:09:11

Tibikém, eddig is te voltál a csúcs, de most aztán tényleg.
Örülök, hogy az egyik kedvenc blogomon a helyén kezelik ezt a jakabjózsit s a lájkolóit.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.08.16. 13:02:23

@Ottó Pál:
És London is sokkal de sokkal jobb Budapestnél, telis-tele mosolygó, kezükben plazmatévét cipelő emberekkel. Hála a fasz fejednek, a következőt irigyelt bezzegváros amit szétszednek Berlin lesz, bár legalább azért tényleg nem kár.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.08.16. 13:10:54

@Ottó Pál:
Te kemény fickó lehetsz... Komolyan mondom, Csek Norisz! Hogy kiosztasz mindenkit a Gyűlölt Ellenségeink blogon, le a kalappal! Mondjuk amióta porig aláztunk a kis norvég mesevilágoddal, nem láttunk arrafelé.

És ahogy tök egyedül rájöttél, hogy a Modor Tibi egy álnév... Nem tudom, mivel foglalkozol, de ennyi ésszel biztosan sokkal többre vagy hivatott.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.08.16. 13:39:23

@Kurtz ezredes: @Gudea enszi: Te jó ég, csak nem azt mondjátok, hogy Ottó Pál kolléga komolyan gondolta, amit írt?! Én naív meg viháncolva lájkoltam a humorát. :S

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.08.16. 14:08:31

@altoid:
szerintem amúgy a Modor Tibi provokálónickje, de mindegy :)
süti beállítások módosítása