Kevinke, Eperke, Zsaklin

2011/06/19. - írta: Modor Tibi

Na jól hallom, hogy megkötött a gipsz? Gratulálok. Kisfiú vagy kislány? És mikorra van Kingus kiírva? Na akkor még van idő. És néven gondolkodtatok-e már? Olyanok vannak, hallod... ne legyetek hülye szülők!

Mezey Virág, Réthy Gyopárka, Erdei Őzike, Farkas Piroska, Tüskés Boróka, Végh Béla, László László, Nagy Farkas - ezek nem normálisak, hallod. Az ilyen kreatív-vicces szülőt kellene átkeresztelni valami nagyon elbaszott névre, istenem... Ribizli, Málna, Szederke, Gesztenye - és ez még fiú is! Jácint...

Lenézek a játszótérre, már mindenki Kevinke, Noelke, Liámka, Ronan, Darren, Ármin, Dorián, Adrián, Patrik, Alex... kutyanevet adnak egy gyereknek? Dzsenifer, Dzseszika, Zsaklin, Zsanett, Vivien... szegény nagypapát is hallottam, ott panaszkodott, hogy nem tudja soha megjegyezni, hogy hívják az unokáját.

Meg a morék! Frankón láttam ilyeneket - illetve a bátyám exbarátnője mesélte, aki családsegítőben dolgozik -, hogy Rózalinda, Oláh Izaura, Szamanta, Lakatos Marlonbrandó, Romárió, Stoica Ronaldó, Kalányos Renátó, Alekosz, Leonidász - de olyanokat meséltek már hallod, hogy Erdélyben nincs megkötés, hogy minek hívod a gyerekedet, aztán az egész falu tele volt kis Maradónákkal meg Brucewillisekkel.

De hát mindennek a nagymagyarok a legalja. Ögödej, Koppány, Füvellő, Vajk, Kenéz, Levente, Bendegúz, Torda, Sur, Bese, Solt, Vazul, Kerecsen, Csaba, Etele, Zétény, Zsombor, Özséb. Mit fog ez a gyerek szenvedni, ha egyszer kikerül külföldre? De még oda se kell. Szabolcs? Miért nem rögtön Szatmár-Bereg meg BAZ? Kovács Heves Borsod. Csenge, Enese, Boglárka, Emőke, Sarolt. Áhh... aztán csodálkozik, ha úgy szólítják majd meg az ügyfelek, hogy "Dear Szabo" meg "Hallo Herr Aniko"...

Ja! Szavad ne feledd. Meg mostanában újra vannak Borikák, Erzsikék, Ibolyák, Piroskák, Józsikák, Jancsikák, Lacikák... mi van, még nagyfaterékat se hívják így. Bözsike, Marcsika, baszmekk - mindjárt kendőt kötök a fejére, Biri néne. Ha ilyet hallok, hogy Rózsa, akkor rögtön valami hajcsavarós, otthonkás, pirospozsgás néni jut eszembe, aki a vájlingban gyúrja a kolbásznakvalót, és ilyen hurkás ujjai vannak e, arról szopogatja le a fűszerezett, nyers-darált húst, koszosak a körmei, a jegygyűrűre meg már rágyógyult az ujja... na mindegy. Én nem szólok bele, tőlem...

Legszebb név a Boris, mert abban benne van a bál, meg a bor is. Áll, mint Katiban a gyerek. Vagy a gyerekben a Kati. Zita-Zita, parazita. Ó, Vivien - láttalak az iwiwen. Buta lány vagy, Elizabet, óó. Koppány testét felnégyeljük, s várainkra tűzzük fel. Ádám bátyám, Ádám, hol vagy, merre csavarogsz? Te rossz. Üzent a Bea, kapd be a. Keresett a Kata? Milyen Kata? Hát a seggem kirakata. Imre, ne ülj a fütyimre. Olcsó Áron, Mikorka Kálmán!

Miért nem lehet végre normális neveket adni a gyerekeknek? Jázmin, Anna, Hanna, Nóra, Boglárka, Réka, Lili, Viktória, Zsófia, Petra, Sára? Vagy kisfiúknál Bence, Máté, Levente, Dávid, Balázs, Dániel, Ádám, Milán, Péter, Gergő, Dominik? Mennyivel normálisabbak, nem? Mondtam korábban? Ja, de ezek a legnépszerűbbek jelenleg, a top tizek. Minden mással a szülők csak a saját lászlóságukat akarják kompenzálni.

Attila név márpedig nincsen.

Címkék: gyerek nevek
245 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.06.19. 23:00:07

Te is regelhettél volna Modor Özsébként, ez a Tibor sem valami menő név...

paha · http://paha.blogspot.com/ 2011.06.19. 23:02:02

Két dolog:

1. www.napiszar.com/wp-content/uploads/2010/10/0722.jpg

2. Amikor az én Eszterem (az ő neve modoros? ;) született, feleségemmel egy szobában feküdt egy "norvég" csaj, azt hiszem a harmadik purdéval. A szülés utáni napon az egész család rohangált a kórházban fel alá, meg a hivatalba, hogy meggondolták magukat és mégsem úgy hívják a gyereket, ahogy mondták, hanem legyen inkább Dzsordzsia... :)

Dr. Kevorkian 2011.06.19. 23:02:40

"Attila név márpedig nincsen."

Pista!!

Vágási Matyi 2011.06.19. 23:09:04

Megköt a gipsz? A kovász!

Stiel 2011.06.19. 23:18:07

Levente & Boglárka. ;)

brutuska 2011.06.19. 23:19:41

Szintia meg Dzsenifer, az a tuti. No meg Deniszke, és fiú. Konkrétan a szüleik barátaim, jófej, normális emberek, de a névadás...

A névvel csúfolódókat meg gyerekként is utáltam. A "Gazsi bácsi lótetű" még mindíg a fülembe cseng. Meg a Lópici Gáspár. A Vuk részeg libájáról nem is beszélve.

Dr Milton 2011.06.19. 23:36:51

Akokr most a levente kínos szittya, vagy javasolt cathegoria?

Momina 2011.06.19. 23:38:28

Oviban szerelmes voltam egy szőke fürtös, kékszemű fiúcskába a csoportból. Mérnök apa és Barbie kinézetű mama a középnemesi szép magyar családnevéhez a Szixtusz keresztnevet adták a gyereknek, a húgának pedig a Roxána nevet. Mindez azonban az 1970-es években történt egy vidéki kisvárosban, így kellőképpen ujjal mutogattak szerencsétlenekre.

uz 2011.06.19. 23:43:39

Titanilla, Dáriusz, Hozéármándó, Nikita
Faszom...

lárvalányhaj 2011.06.19. 23:46:06

@Momina:

B betűs vezetékneve van az illetőnek?

Kockás Zebra 2011.06.19. 23:49:32

A Levente az elején nagymagyar, a végére meg normális??? o.O Át kellett volna olvasni.

Egyébként meg a kutyát nem érdekli a szomszéd véleménye, ha nekem a Szabolcs tetszik. A fentiek közül csak a színesbőrűeké a gáz, a többi névvel nincs gond.
Vagy manapság már 80%-uk modoros?????
A magyartanáromnak most született kislánya, Ilona lett, szerintem szép.

Momina 2011.06.19. 23:52:10

@lárvalányhaj: Öhmmmm.... Igen. Hajrá Borsod!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.06.20. 00:26:19

@Kockás Zebra: "Mondtam korábban? Ja, de ezek a legnépszerűbbek jelenleg, a top tizek." - neked kellett volna átolvasni, de késő van, nincs semmi baj.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.06.20. 00:26:57

@Kockás Zebra:
Nem azért, de számomra a blog korábbi stílusa és a cikk alapján az jött le, hogy a modorosság a cikkíró szerint éppen az, amikor valaki ilyen modoros stílusban minősít másokat, hogy szerinte hülye nevet adott a gyerekének.

Momina 2011.06.20. 00:33:10

@lárvalányhaj: Ja?? Azt hittem, földi volnál :)))

Hintz ezredes 2011.06.20. 05:40:30

Adolf, Herman, Albert, Alfréd, Ottó, Richárd, Éva, Ingrid, Magda, Léna...

Szóval értitek.

2011.06.20. 07:07:06

a szülők nagyon ki tudnak cseszni a névadással, de nem kell ezzel együtt élni, potom 10 ezerért/db bámilyen nevet megváltoztatnak - manapság már egyre gyakoribb, szerencsére, mert az vagy aminek mondod magad.

Én majdnem 50 évig szenvedtem a hülye névtől, mikor úgy döntöttem, hogy nem halok meg hülyén. Változtattam, azóta jól érzem magam, ha bemuntatkozm vlahol, és a fülemnek is kedves, ha a nevem hallom.

2011.06.20. 07:18:02

senki nem elégedett a nevével.

Egyszer a fiam azzal jött haza, hogy változtassuk meg a nevét, - Mátyásnak hívják - mert neki a sajátja nem tetszik .(Vettem egy nagy levegőt.)
- Mégis, mit szeretnél helyette?
- Legyek inkább Csaba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.20. 07:18:13

1. A cikk a hülyét fikázza, akinek minden név hülye, az is, ami nem.

2. Semmilyen érv a világon nincs a Kevin név ellen, azon túl, hogy nálunk még szokatlan (kb. gondolom mint 1072-ben a Roland, csak aztán megszokták.

Nadiposzi (törölt) 2011.06.20. 07:22:34

keresztnevek.blog.hu/
Itt lehet csemegézni, érdemes. A rómaiak egyszerűbben megoldották, volt kb 12 praenomen, azt jónap'. Mondjuk ezért inkább a cognoment használták, hisz vicces is lett volna, ha a derék centurio egy szemlén elbődül, hogy Titus, mire kilép a század ötöde.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.20. 07:41:59

Néhány javaslat a Magyar Keresztnevek Tára oldalról:

Fiú:
Arszák
Tegző
Tuma
Abos
Edelényd

Lány:
Abacil
Ármányka
Kézdike
Écske
Embavér

Csak miheztartás végett.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.20. 08:04:34

@Nadiposzi: a linkelt blog, hogy úgy mondjam, direkte nemlétező neveket talál ki.

2011.06.20. 08:16:13

Kedves hallgatóink! Ma Krampács napja van. A Krampács ősi személynév...

Normális keresztnévvel és vezetéknévvel is lehet hülye kombinációkat gyártani:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.20. 08:17:59

@altoid: csak azt mondd meg, érvekkel alátámasztva (azaz hagyj ki minden olyat, ami azon alapul, hogy NEKED nem tetszik), hogy a Tegző hangtanilag, értelmileg, jelentésében, eredetében mennyivel alávalóbb a Sándornál?

Mitya Ivanov 2011.06.20. 08:28:49

Csaba
menj már a
pitschaba

noirp 2011.06.20. 08:45:33

Nekem konkrétan van egy Farkas Piroska kolléganőm. szegény.
a X. ker. telefonkönyvében meg láttam egy Jánoska Kálmánt--de ez sztem álnév lehetett...

2011.06.20. 08:53:19

@Hadrian77: ja, a Vackarádió gyereműsrban vannak ilyen nevek, nagyon aranyosak, és ha ízlelgeti a hangzást az ember, valóban elmennének kereszt névnek

1kutya 2011.06.20. 09:17:42

Anna...

de van ismerős, akinek a gyerekét Cserepes Virágnak hívják:)

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2011.06.20. 09:19:46

Ez a Modoros blog tényleg egyre modorosabb…

Kockás Zebra 2011.06.20. 09:45:37

@Modor Tibi: Hát persze, hogy nincs semmi baj...

mrbateman 2011.06.20. 10:14:03

Volt osztálytársam Farkas Judit...férjhezment...felvette férje nevét kötőjellel...a végeredmény (mindenki ül?)=Mocsári-Farkas Judit.
(ja és nem egy humoros fajta a csaj, tehát azt az opciót, h. poénból, azt kihagyhatjuk!)

2011.06.20. 10:22:52

Fekete Dzsenifer hogy hangzik? Ha mondjuk HÖK képviselőként találkozunk vele?:)

mrbateman 2011.06.20. 10:26:49

@Ez most hazugsag::
Egy haverom szülei is vicces kedvükbe lehettek, mert apuka vezetékneve Puha...namost ebből a helyzetből eleve nem könnyű nyerni, de ők a Béla nevet adták gyermeküknek a keresztségben.:-)

16 felett csajoknak bemutatkozni és a magabiztos alfahím illúzióját kelteni kutyanehéz. Szia, Puha Béla vagyok! Mit iszol?

Gabesz_1985 2011.06.20. 10:37:43

Kasza Tibi lánya meg lehetne Kasza Blanka...

KATZE 2011.06.20. 10:48:54

Kislánynév: Menta (létezik, LOL:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.20. 10:51:14

@KATZE: lol hát. De nem lol gondolom az alábbi, szintén növénynevek:

rózsa, ibolya, veronika, margaréta, aranka (most direkt nem írtam olyan, sokaknak véleményes neveket, hogy alma, málna, boróka). Szép dolog az előítélet, csak nincs logikája.

2011.06.20. 11:08:53

@noirp: a Csumpilla Demeter sem kutya!

2011.06.20. 11:20:54

Volt ugye a Szeszélyes Évszakokban a Glázser Bozsó, akiből Nyomasek Bobó lett, mert valaki jelezte, hogy őt ténylegesen Glázser Bozsónak hívják.

mrbateman 2011.06.20. 11:32:45

@Hadrian77:
Bassza meg, most szólsz!?
Nyomasek Bobó meg én vagyok, ezt a nevet velem nem egyeztették...most beperlem a geciket visszamenőlegesen!
Most már értem miért röhögtek rajtam az emberek, szóval ezért nem jött nekem össze semmi az életben, mert ezek a szemetek besározták a nevemet!

2011.06.20. 11:34:10

@mrbateman: figyu, adok ásót, és kikaparhatod Antal Imrét ;)

2011.06.20. 11:36:22

Nekem csak akkor röhejes az efféle extra névadás, amikor a trendinek, előkelősködőnek, divatosnak szánt néven egy orra alá száradt taknyú, rohadt fogú kisgyermeket szólongatnak. MInt legutóbb egy Kimberli esetében. Ráadásnak ehhez jól jön egy közönséges vezetéknév: Kokas Bernadett, Szabó Noel, Kovács Gwendolin.
Szintén tetszett amikor egy igazi pronyó anyuka (kihízott picsájú jogging, lenőtt haj, cigi a szájban) így rótta meg gyermekét: Szebasztián, ne basztasd a Dominiket! Gondolom a Sebestyén parasztos lett volna...

2011.06.20. 11:45:04

@Brother Love: ha a Zámbó (a király és nem a focista) fiát is Szebasztiánnak hívják, akkor az övé sem lehet Sebestyén...

666E 2011.06.20. 12:09:02

Csak nem a kenyér ünnepére belőtt Kincső-nek ajánljuk a posztot? Amúgy a Milán az egyik legnépszerűbb?! Tök gáz pedig. Igazi focista apuka gyereke lehet akit már felmenője azonnal visz ki a pályára amint megtanult járni a kis csemete (aki természetesen "született csatár, istenadta gömbérzéke van")
Mindenesetre még megemlíthetjük a régi arisztokratikus (vagy inkább kabarés) neveket mint

Alfonz, Szigfrid, Eduárd, Figaró, Ottokár...

mrbateman 2011.06.20. 12:09:18

@Brother Love:
2-3 éve a Pécsi Városi Bíróság előtt cigiztek a morék, 3-4 bak, nagyszoknyájú asszonyságok, kikent kispicsák 10 és 20 év között, meg egy csomó purdé (lehettek vagy 30-an, ahogy az szokásos, amikor egy testvérüket igaztalan vádak érik a Btk. 316 szakaszával kapcsolatban)
Az egyik gyerek - lehetett vagy 2 éves, épphogy járni tudott - levált a csapatról, mire az egyik 130 kilós ősanya elüvöltötte magát, h. belerengett az egész Széchenyi tér: - Lucsánó, gyere visza, mert elvisznek a rendőrök! (a rendőr, mint ősellenség, ugye) A gyerek persze leszarta az óvó anyai intelmet és ment tovább, mire az egyik bak (feltehetően az apja) ha lehet még az előbbinél is nagyobb hangon: - Lucsánó, gyere vissza, me szájbab.szlak! (mindezt akkora hangon, h. szerintem kisiklott a vonat a légvonalban egy kilóméterre lévő állomáson)
Utána megnéztem a tárgyalótermen a vezetéknevet: Orsós...jegyezzük meg a nevet, lehet, h. még hallunk róla: Orsós LUCSÁNÓ

2011.06.20. 12:12:21

Egyik reggel találkoztam egy fickóval a konyhában (a fiam meg a barátnői hozták haza valhonnan) gondoltam bemutatkozom, a pasit Szabó Jánosnak hivták.
Azt godoltam, hogy ez valami vicc, vagy tilkolja a valódi nevét, de tényleg így hívták.

Fiatal fiu volt, ez a név egy nyugdíjasnak elmegy, de 22 évesen? A szüleik, ha már egy ilyen nevük van, arról nem tehetnek, de ide egy ritka utónév nem lett volna hasznotalan.

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2011.06.20. 12:14:56

@Gabesz_1985: egy suliba jártam egy ilyen nevű csajjal.

Szerij · http://kepernyo.blogspot.com/ 2011.06.20. 12:27:01

És a Hedvig állítólag női név...
Ezt soha nem tudtam elhinni, szerintem ez egy összeesküvés.

2011.06.20. 13:05:21

Régebben volt egy tévéműsorban Kautzky József a feleségével és a fiával a James Bond magyar hangjával. Kedves szülők az Armandot egész műsorban Armandkázták, szerintem egy ország röhögött rajtuk...

@666E: Milán egy böcsületes szláv név, ha van ilyen kötődés a családban, miért ne...

aehrenthal 2011.06.20. 13:22:55

A debreceni Klinikán volt egy urológusprofesszor: Dr. Szőke Barna.
Az egyik ismerősöm pedig mindenáron valamilyen kelta nevet akart adni a -még meg sem született- fiának, hiába, nagy keltafan volt. Kitalálta a Turlough nevet, amit törlafnak vagy törlasznak ejtett.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.06.20. 13:29:32

@Hadrian77: Jaja. Milánt csak nem szidni, én is ezt választottam. A hangzása szép, a jelentése is: édes, drága.
Egyébként jó poszt, mindenkinek van egyből egy vicces nevű ismerőse, sztorija. Nekem is van egy barátom: Buzi lófaszi Libsi Nácinak hívják. Na jó, nem igaz.

2011.06.20. 13:33:51

@aehrenthal: A BM kórházban pedig a sebészeten(!) egy rendelőben dolgozott dr. Hentes és dr. Mészáros.

Vanek B. Eduárd 2011.06.20. 14:26:18

Mondjuk az Özséb éppen nem nagymagyar eredetű, hanem görög (Eusebius).

noirp 2011.06.20. 14:40:25

@Brother Love: A veszprémi baleseti sebészeten akármikor segítségedre siet dr. Mészáros és dr. Kaszás :) :)

ligeri 2011.06.20. 15:17:40

A kedvesem vezetékneve Gróf, én javasoltam a Bertalan Lajost a leendő fiunk keresztnevének, de csak nem tetszik neki :).

Kicsi Kacsa 2011.06.20. 15:46:28

Nekem a Klotyina és a Leokádia nevek tetszenek :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.20. 15:54:41

Valóban hihetetlen, hogy egyébként teljesen normális felnőtt emberek mennyire elborulnak, ha névadásról van szó.

Lakik felént egy Szolanzs Kira (égővörös hajjal és hófehér bőrrel), két Tizián (Vagy Ticián?), egy Noelke már elköltözött, ahogy Lotti, Adonika és Simon is.

Ahhoz képest, hogy mennyi hm... bibliai nevet látok itt, azért annyira nem is lakunk jó környéken. Nem értem...

Prophet 2011.06.20. 17:02:42

Ráchel, Sára, Áron, Simon, Jakab... tudjuk kik hívják így a gyerekeiket!

lárvalányhaj 2011.06.20. 18:09:17

@noirp:

Én pedig Falábú Irénről és Hitler Ilonáról tudok. (Nem ismerem őket személyesen, egy adatbázisban láttam őket, az "anyja neve" rovatban.)

tündéramálka 2011.06.20. 18:37:48

Piros/Fekete Mercédesz (mindkettő van)
Bátor Vitéz (mint létező dupla keresztnév)
Orália, mint női név
Ompoly mint férfi
ezekkel kb. a világból ki lehet kergetni.

Stronci 2011.06.20. 18:48:06

azért nehéz mert a gyerekek őszinték (kegyetlenek)
Ha István abból biztos Pityuka lesz, a Lajos a Lajcsika...aztán van amikor tetszik egy név de aki viseli az nem szimpatikus az is befolyásolja a név választást.
Nekem nagyon tetszett a Fidél név, de nem szerettem volna ha Castronak becézik. A Kristóf tetszett, de mint Schneider Kristóf...annyira nem akartam kib.szni a fiammal...
A szülő keresztnév név= gyerek kereszt név is izgalmas (Pl:mindenki János a családban, egy "ritka" családnévvel Nagy, Kis, Szabó )

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 19:24:25

@Kockás Zebra: ezekkel csak az a baj, hogy szokatlanok. még. pl. egy Zsanetten senki nem akad ki, pedig hány 50-en felülit ismersz? és inkább ez, mint mikor mindenki Mária meg Katalin meg Erzsébet volt.

Kockás Zebra 2011.06.20. 19:40:43

@lárvalányhaj: Én személyesen ismerek Falábú Orgonát. Itt sem az Orgona a baj, szép név, hanem hogy ilyen vezetéknév mellé ezt beválasztották.

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Miért baj, hogy szokatlan? Ismerek Borókát, mire felnő, nem lesz az, jönnek majd az újak.

szeme közé, laposan! 2011.06.20. 19:45:49

Ismerős gyerekei Ámos és Hetény (nem, nem, jól írtam le! :) ). Vagy egy másiké: Kinga. Ha hozzátesszük, hogy a vezetékneve Burger... :)

nyílméregbéka 2011.06.20. 19:46:39

@mrbateman: ezen a mocsári farkason többet röhögtem, mint az egész poszton együttvéve, csak elém ne kerüljön valaha a hölgy :-D
@Frengi: a Szabó János a másik véglet. Az ember tényleg nem hinné, hogy adnak ilyen neveket, pedig ha annyi ezresem lenne, ahány Kovács Máriát, Szabó Máriát stb ismertem _személyesen_, csak ebből elmehetnék Tahitire.
Egyszer szavazatszámláló bizottságban kellett dolgoznom a Rózsadombon, és tag volt egy Arzén nevű is, aki késett, de addig is találgattuk, hogy mi lehet. Végül is egy idős, aranyos pasi volt, csak nem értette szegény, miért kuncog mindenki.

Nadiposzi (törölt) 2011.06.20. 19:46:41

@mrbateman:
Lehet hogy ennek a helyi rendezvénynek a kultúrmámorában fogant, az EXPO center mögötti zanócásban töltött felejthetetlen éjszakán.
fidelio.hu/opera/hirek/carreras_utoljara_enekel_nekunk?page=2&asc=1
És még az EKF nevek be sem értek igazán, jaj mi lesz itt.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 19:47:48

@Frengi: és melyiket változtattad meg? a keresztnevedet, vagy a vezetéket? én a vezetéknevemet megváltoztatnám, folyton mindenki visszakérdez, betűznöm kell, pedig csak három betű. igaz, itt tökmindegy, itt mindenképpen betűzni kell.
@vészmadár (pica pica): nekem az tűnt fel, hogy az emberke előbb szidja az ilyeneket, aztán a végén meg, hogy miért Szabolcs, hát mi lesz vele, ha külföldre kerül...az is baj, ha magyaros, az is, ha nem.@Nadiposzi: hát ez volt régen, nem? anyámék kb. 30 fős gimnáziumi osztályában vagy 10-en voltak Máriák. munkahelyein dettó. fiúknál meg mindenki Laci...@666E: szerinte a Milánt marhára nem focicsapat miatt adják. inkább csak különlegeset akarnak. aztán lesz belőle egy új divatos. ugyanígy pl. Martin, legalább három kisgyereket ismerek, pedig még úgy 10 éve ritka volt. meg minden ismerősöm gyereke Martin, Máté és Márk, lányok meg mind Csengék, Sárák, meg Lilik.@lárvalányhaj: anno dolgoztam adóhivatalban, ott volt Tuba Rózsa, Romolhatatlan nem tudom ki, meg Fonnyadt nem tudom ki. meg egy ismerősöm volt Gombosné Ruha Gyöngyi. de lehet, hogy Ruháné Gombos.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.06.20. 19:48:02

@Nadiposzi: A koreaiak meg a vezetékneveket oldották meg frankón. Gyakorlatilag mindenki Kim, Li vagy Pak, oszt jóvan.

2011.06.20. 19:57:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): a vezeték nevemmel nem volt baj.

Egyszer beírtam a facen a keresőbe, kidobta a családomat. aztán csupa indidai, bangladeshi pakisztáni névrokonom van, egy fekete, ám fracnia illetőségű fiuval felvettók egymást ismerősnek, tök jo, mert mintha rokonok lennénk, de aki ért a szinekhez, az láthatja, hogy nem eltitlkolt néger gyerek, mert amugy nagyon fekete.

szeme közé, laposan! 2011.06.20. 19:58:28

@lárvalányhaj: Falábú Orchideával találkoztam...

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 19:58:49

@Kockás Zebra: pont azt mondom, hogy nem baj. merthogy egy csomó, most használatos név, amin nem akad ki senki, is az volt valaha.
ja, én hallottam Vízi Szonjáról.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 20:10:32

@Frengi: és mi volt akkor az eredeti neved, ha meg szabad kérdezni?

ha én beírom magam a keresőbe, tuti engem talál meg, mert ritka a vezetéknevem. a tesómból már találtunk egy névrokont, meg az unokatesómból is. a megyei telefonkönyvben meg az összes ilyen vezetéknevű rokon volt. iwiwen engem is bejelölt egy ugyanilyen vezetéknevű ismeretlen, pedig ő másképp is írja.

fzoli415 2011.06.20. 20:22:38

@Szerij: Úgy van! A TV-torpedóban mindig néztem, hogy oké, hogy a betűkhöz neveket mondanak, de mi az a Hedvig?

Más: ha ma átsétálsz egy tetszőleges játszótéren, és azt mondod: "Bence!", tuti, hogy vagy három gyerek feje kezd el forogni. ;)
Ha ricsaj van lent, mi már csak azt mondjuk, hogy megint hisztizik egy Bence.

Robinzon Kurzor 2011.06.20. 20:28:35

Nemoda Buda.

Valami lakásügyi főakárki volt a Fővárosi Tanácsnál, anno.
Még Híradóban is nyilatkozott.

2011.06.20. 20:54:18

Csak nekem ugrott be a Falugyűlésből Orsós apuka a hülye gyerekneveivel?
- ... a kisebbik középső lányom, Orsós Poligámia...:)

loláb 2011.06.20. 20:56:36

@mrbateman:

Pécsi orvosira járt egy barátom, a szülész gyakorlat alatt egyszter röhögve hívott fel, hogy megszületett a kisded, aki a keresztségben a Setét Anakin nevet kapta.
De állítólag van Rézműves Louis Hamiltonjuk is.

Más. Pár éve mesélte, hogy jött budapestre, vonattal. Szembe vele leült egy cigány asszony, meg az égetnivalóan neveletlen 6-8 éves forma lánya.
Rosszalkodik a kislány, az anyja tűri, tűri, egyszer csak kifakad:
-Evelinke, viselkedj rendesen mert különben jön a kalauz, és azt a túrós nagy faszát a szájadba veri.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.06.20. 21:05:26

Kurva anyját az összes sorozatneves meg ősmagyarkodó szülőnek.

Ha nekem fiam lesz, az Zoltán lesz, jó volt apámnak meg nagyapámnak is, ha még egy, akkor Attila, mert igenis van olyan, és mint magyar szakot végzett szeretem a verseit. Meg volt egy kedves évfolyamtársam is Attila, olyan Crysothemist játszott egy szakestes Elektra-paródiában férfias-szakállas típus létére, hogy sikítva röhögött az egész terem. Nagyon jó fej.

Lányra viszont nincs ötletem. Bár lehet, maradnék valami egyszerűnél, mint Éva (nagyanyám volt Éva), vagy Anna (azzal a megkötéssel, hogy tilos becézni).

A szüleim falujában van egy Halál Pál. Nem vicc. Meg egy Rózsavölgyi Evelyn, de ő átoperált.

A rómaiaknál egyszerű volt, volt kb. 20 praenomen, ebből 1-1 család használt kettőt-hármat, a lányok meg megkapták a családnevet nőnemben, meg számot. De milyen gáz lehetett akkoriban lánynak lenni! Brutusnak pl. volt három (fél)húga, Junia Prima, Junia Secunda és Junia Tertia. Roppant kreatív. Ebből kettő oltári nagy kurva volt, mint az anyjuk, Tertia meg Cassius felesége. Az összesküvés családban maradt.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.20. 21:06:06

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Akkor itt van egy hasonló, de komoly: anyám egyik gyerekkori barátnőjének a neve Buzzi Pina! A szerencsétlen egyetlen mentsége, hogy olasz...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.20. 21:17:25

@loláb: praxisomban eddig Alfonzó és Rodrigó volt, kollegának már volt Odüsszeusz is.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 21:21:20

@Donna Anna: na, én pont ezeket nem adnám, milliót ismerek mindkettőből. azt meg főleg utálom, mikor a szülők a saját keresztnevüket adják a gyereknek, aztán csak számozva lehet őket megkülönböztetni.
amúgy, az Attilával pont ez volt a Józsefnél is a baj, amit fentebb taglalunk...ott, akkor szokatlan volt. "hogy lehet ilyen hülye nevet adni", ugye. érdekes módon, most senki nem lepődik meg rajta, sőt. lásd a fenti példát.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.06.20. 21:26:25

@altoid: Talán a kilencvenes évek elején volt a budapesti román nagykövet Simon Pop, akit a tanácsadói valószínűleg még időben lebeszéltek arról, hogy udvariasságból magyarosítsa a névsorrendet.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.20. 21:26:31

@vészmadár (pica pica): Nagyon egyszerű: a Sándor létező név, a Tegző meg nem az, hanem úgy találta ki valaki, aki üzletet látott az ősmagyarkodásban (lásd még pl. árpádsávos autómatrica, nomádétel.hu, Nemzeti Taxi). Végül is magával az üzleti érzékkel semmi bajom, sőt. Viszont kamu nevet nem adnék szívesen a gyerekemnek. Persze lehet, hogy majd ez is elterjed, és akkor már nem lesz ciki.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.20. 21:28:41

@altoid: Különben is Avram ben Altoid lesz :-)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.20. 21:31:36

@Frengi: én tóth jánost ismerek, ő is van vagy
24.
amúgy, én anno azt mondtam, hogy ikreim lesznek: Arszlán és Ruszlán:) mindkettő oroszlánt jelent.

egyelőre még mindig nem divatnevek, úgyhogy ha tényleg lesznek, jöhetnek:P

Zorita 2011.06.20. 21:46:44

Szuper Márió
Mondjuk az szerintem is kínos, hogy most minden újszülöttet Noénak meg Noahnak meg Noelnek hívnak. Papa Noel, mih'?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.20. 21:48:51

@Professor Pizka: Hát ennél valószínűbb a Lakatos José Armando...

apolka11 2011.06.20. 22:08:39

@Kockás Zebra: Falábú Orgonát én is ismerem.:):)(évfolyamtársam volt)

Most született meg a fiam. Dénes lett.
Szerintem szuper!

Jakováli Hasszán 2011.06.20. 22:15:10

Hát ez elég izzadtságszagúra meg levágósra sikeredett, jó kis tüneti kezelés :) Ebben a cikkben éppen a szőke modorherceg dől a saját kardjába, persze csak szép lassan, óvatosan, ahogy az igazán menő, márkás cuccokban jaszkarizó homárok szoktak egymásba.... Javaslom minden kreatív magyar gondolkodó embernek a Rasz Tafari után a Kurszán Kende-izmus ideológia megalapítását a légyölő galóca életmódszerű fogyasztásának megalapozásához.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.20. 22:21:42

@Jakováli Hasszán: ajánlott nevek még a Decebal, a Catalin, a Sandu és a Claudiu ;-)

aehrenthal 2011.06.20. 22:41:14

Na és ehhez mit szóltok?

hu.wikipedia.org/wiki/Vizi_E._Szilveszter

"teljes nevén: Vizi Elek Szilveszter"

Bőhm Bácsi 2011.06.21. 00:30:37

@aehrenthal: Ezt nem tudtátok????
Egyébként közeli kollégái csak "Lexi"-nek becézik (ééérted eLEKSZIlveszter).

Ja és azt terjeszti magáról, hogy jelölték a Nobel-díjra.

De ez nem ide tartozik.

akion 2011.06.21. 03:01:40

Uhh... tavaly végzősként, gyógyszertári gyakorlaton két újszülött receptje maradt meg nagyon bennem:
az egyik egy kislányé volt, kinek teljes neve:
Mézes Hanna Bodza
A másik egy kisfiú volt, vele így bántak el a szülei:
Árpád Nimród Levente
A másodiknál csak sejtem, hogy mi járhatott az ősök fejében, na de a kislány esetében? Örökre emlékezni akarnak, minek köszönhetik a gyerMekáldást?

pruntyike 2011.06.21. 05:31:47

Ehhez képest 100000000 kínaiank Li valamelyik neve. Mi ehhez a Kovács János? A kínai kormány néhány éve meg akarta tiltani, hogy egy gyermek Li nevet kapjon....

pruntyike 2011.06.21. 05:42:27

@akion: imádni valók az ilyen nevek is: Vince István József. De talán itt nincs mit tenni...
@Bőhm Bácsi: Az a jelölés történet nem annyira abszurd, jelölni Nobel díjra elég könnyen lehet, csak aztán kérdés, hogy az a jelölés milyen sebességgel repül a papírkosár felé.....

Egyébként a gyerekmesék tele vannak hülye ("kómikus") nevekkel, pl. Zsebeneci Klopédia és társai...

pruntyike 2011.06.21. 05:53:27

Érdekes az a jelenség is, ha valakinek a neve külföldön "működik", és itt nem olyanra gondolok, mint "Failoni Donatella" (Oszter Sándor [volt?] felesége) neve Olaszországban. Érdemes megnézni a "Péter" címszó jelentését (így írva!!!) egy nagyobb francia-magyar szótárban.

@Püspök utcai gombaszedő: Volt egy I. világháborús francia generális, akit Foch-nak hívtak, udvariasságból mindenki Foch-nak ejti (hasonlóképpen, mint Koch), holott az ejtése: Fos. De itt családi névről van szó.

2011.06.21. 05:57:34

vannak ismert emberek akik hülye névvel is képesek boldogulni.itthon hallozzam, hogy valakit till attilának hivnak. első gondolatom az lenne, hogy egy ilyen trillával komikus lenne bemutatkozni, de ugy látszik neki nem hátrány

szellőláb 2011.06.21. 06:19:54

@pruntyike: Határőr koromban vízumhiány miatt leszedtünk vagy 10 indiait az egyik éjszakai belépő vonatról. Útleveleiket az ügyeletes tiszt őrizte, mi meg ezekkel a szerencsétlenekkel pecóztunk vagy két órát a váróteremben, amíg megjött a következő vonat, amivel visszaküldtük őket. Na a vonat érkezése előtt pár perccel jön a tiszt, kezében az útlevelekkel. Kinyitja az elsőt és elordítja magát: Szing! A tízből kilenc felugrott :-)

pruntyike 2011.06.21. 07:10:25

@szellőláb: Névre vonatkozik ez a gyerek(es) vicc is.
Igazgató néni az iskolában: kislányok, mivel rosszak voltatok, mindketten itt maradtok tanítás után mindaddig, amíg mindegyiktek 100-szor le nem írja a nevét.
Erre az egyik kislány sírni kezd. Az igazgató néni azt mondja: miért sírsz, ez nem olyan nagy büntetés.
- De az ő neve Kő Éva, az enyém meg Neuschwändtner Anasztázia Emerencia ....

pruntyike 2011.06.21. 07:22:42

@Frengi: Egy vicc: bemegy az anyakönyvvezetőhöz valaki, hogy nevet szeretne változtatni, mert csúnya neve van.
Anyakönyvvezető: Mi az ön neve?
Ügyfél: Bűzbak Aladár
Anyakönyvvezető: Tényleg csúnya név. És mire szeretné változtani?
Ügyfél: Bűzbak Elemérre

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.21. 07:39:27

Az a legjobb, hogy habár sztem határozottan arról a hülyéről szól a cikk, aki még mindig ott tart, hogy vannak hülye meg nem hülye nevek, mindenki elmesélte, szte melyikek a hülye nevek.

Emlékeztet ez engem a telefonbuzis posztra.

pruntyike 2011.06.21. 07:40:20

@apolka11: Gratulálok. Kérdés csak az, hogy Dininek, vagy Daninak fogják-e becézni az oviban, vagy másként...

@loláb: erősen pedofil vicc...

pruntyike 2011.06.21. 07:51:59

@vészmadár (pica pica): Van benne valami. Másként kifejezve: Kijelentésed igazságtartalmának halmaza egyértelműen nem üres halmaz.
Sarkalatosan fogalmazva: fején találtad a szöget.

lárvalányhaj 2011.06.21. 07:58:55

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Nekem is problémás vezetéknevem van, eddig még egy embernek sem sikerült elsőre helyesen leírni, és a mi családunkon kívül összvissz egyetlen másik család viseli. De engem nem zavar, mert legalább egyedi, és garantáltan nem fognak senkivel se összekeverni. (Na nem mintha valaha is ez a veszély fenyegetett volna, LOL.)

2011.06.21. 08:02:35

Egy kollégám édesapját V. József Bélának hívják, a testvérét pedig V. Béla Józsefnek. Itt viszont nem erőltették túl a dolgot a nagyszülők.

Kurt S. Earp 2011.06.21. 08:22:44

Csodálatos kommentek. :-)

@loláb: XDDD Percek óta ömlenek a könnyeim. Ranschburg Jenő biztosan nem ismerte a gyermeknevelésnek eme fortélyait.
@mrbateman: A név kötelez. Mondom: kötelez.

Utcai jelenet a falumban, anyuka -fehér, magyar, - a csemetékhez, kedves dorgálással: Dzsenniferke, ne bántsd a Kimberlikét!

Mondjuk, mindenki olyan nevet ad a gyerekének amilyet akar, de van egy barátom, akit úgy hívnak, hogy Szabó Gábor.
Na, ez durva.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.06.21. 08:30:54

Háhh, van egy haverom, azt úgy hívják, hogy Kurva-Anyád Ödön - hát ezek a szülők se normálisak! Aztán ilyen fodrászcsaj hallod, hogy Tarné Kopasz Mónika - meg egyik taxis ismerősöm Kocsis Béla! Ja, meg a múltkor láttam egy czigáncsaládot, és ott kiabált a rakottszoknyás a Kőkin, hogy Sztojka Romárió, a kurva anyád, gyere ide! Ilyen szülőket, te... szerencsére nekünk jó kis magyarosított nevünk van.

Zoltán, csak nem Casoltan?

KATZE 2011.06.21. 08:39:33

Vulkán (férfinév)

2011.06.21. 08:55:03

Érdekes, az olyan szép és ősi magyar nevet, mint a Huba, alig adnak gyereknek.

Brukk 2011.06.21. 09:12:49

@vészmadár (pica pica): Orion és Kavics tényleg létező nevek.
Ezekre azért - nekem legalább is - nehéz magyarázatot adni. Már úgy értem, a szüleikre.

2011.06.21. 09:14:13

@vészmadár (pica pica): a legszebb mégiscsak a Fásy Zsüliett (Zsülike) :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.21. 09:24:13

@KATZE: minthogy ez egy istenség neve a római mitológiában, AHONNAN/AKITŐL a vulkánok amúgy a nevüket kapták, sztem teljesen korrekt. Aki ezen röhög, az maximum a saját ostobaságán röhög. (mint azok, akik nem értik, hogy lehet egy étel nevét -Sandwitch - adni egy családnak)

@Brukk: Orion ősi, görög mitológiai név, eredetében megegyezik mondjuk a Jácinttal (Hyachintos), ami szintén. A Kavics ha zavar, miért nem zavar a Péter (Petros), ami ugyanezt jelenti?

Zorita 2011.06.21. 11:23:12

@vészmadár (pica pica): ja, ja, mondjuk én vállalom, hogy nem értem a postot, mert tökre felháborító, hogy a Dzsennifer nevet nem tudják rendesen leírni a külföldiek.
Meg az is jó aztán, hogy mindig van, aki megmagyarázza, hogy akkor ki is a hülye ;I

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.21. 11:27:48

@Zorita: én csak annyit igyekszem megmagyarázni, hogy a háborgóknak nincsenek érveik a nemtetsző nevek ellen. Legfeljebb annyi, hogy mert csak. És amikor érveket hoznak (mer' az egy virág, mert mi az, hogy kavics, mert ez nem is magyar, mert ez ez vagy az), akkor 20 példát lehet nekik mondani, amire ugyanez igaz, de az nem hülye név.

Brukk 2011.06.21. 11:50:10

@vészmadár (pica pica): Tisztában vagyok többé-kevésbé a nevek eredetével, így avval is, hogy Krisztus az egyházat petrára (a kősziklára) építette, és nem, mint ahogy sokan - tévesen - fordítva hiszik. De attól még ez semmit nem magyaráz meg.
Én csak ezt a két gyereket sajnálom. Elképzelem, ahogy óvodától-egyetemig hányan fogják őket cikizni a neveik miatt. Mert azért ezek a nevek adják magukat. Aztán azoknak a gyerekeknek lehet kiselőadást tartani a nevek eredetéről, de evvel az okoskodással csak rontanának saját helyzetükön.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.21. 12:12:29

@Brukk: jah értem, tehát ha valakinek igaza van, akkor az okoskodás. Maradjunk annyiban, azt egy gyerek is megérti, hogy ha elmondod neki: "kisfiam, nincsenek hülye nevek, csak hülye gyerekek, mint te". Amúgy NINCS olyan név, amibe ne lehetne belekötni, ha ő beleköt az én gyerekemébe, hidd el.

Brukk 2011.06.21. 12:55:49

@vészmadár (pica pica): A saját gyereknek persze meg lehet magyarázni, az óvodás társának nem. Szerintem szimplán nem normális az a szülő, aki ilyen nevet /Orion-Kavics/ ad a gyerekének.

A Siska Xénia viszont tetszik. Jó nő (volt) ráadásul jó gátfutó!

Jerky_Master 2011.06.21. 13:11:00

@Szerij: a Hedvig gyönyörű név. igazi nőies..hmmmmffff.
meg az Izabella. = nagycsöcsű, nagyseggű asszonyállat.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: hmm, hát márpedig tőlük származnak, hmm...

@Brukk: Krisztus semmiféle egyházat nem alapított. A meglévő egyetlen monoteista vallást - a vallását próbálta megreformálni.

Brukk 2011.06.21. 13:21:11

@Jerky_Master: Beszélj másokkal is. Főleg a jánoshuszonegytizennégytizenötről. khmm

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.21. 13:25:52

szar neked, ha az alapján rendezed a magad és a gyereked életét, hogy egy másik, hat éves emberi lény mit gondol rólad/róla. de hát a te dolgod, ugye.

Jerky_Master 2011.06.21. 13:32:18

@Brukk: szemfényvesztés... bukott reformrabbi.
de vicces, amikor mások szólnak be a partvonalról.

szellőláb 2011.06.21. 13:34:00

Nagyapámat Jánosnak hívták, és apámat is így. Miután nagyapám meghalt, nagyanyám újból férjhez ment. Az új férjét Jánosnak hívták, aki ragaszkodott hozzá, hogy egy szem fia is János legyen. Egy anyának két fia, és mind a kettő János :-)
Szerintem azt nem fogjátok kitalálni, hogy engem hogy hívnak.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.21. 15:04:44

@vészmadár (pica pica): Azzal együtt, hogy szemmel láthatóan nem a jó "fekvésed" miatt szereztél bölcs eszedről diplomát (mert hát tényleg látszik, hogy melyik témákban vagy otthon), és érveid előtt is csak meghajolni lehet...

... ugye te is belátod, hogy nem normális az, ha egy gyereket úgy hívnak, hogy Kavics, és az nem a beceneve!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.21. 15:24:57

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én megvilágosodtam, és azóta tudom, hogy az obligát Sándor mellett gyermekem neve a Qubbort, Sztyrökadén, Kak trióból kerül majd ki. Illetve a Ferdinánd, a Miksa és az Ágost játszik. Bár valami kelta se lenne rossz, lehatőleg sok y és ch legyen benne. Eifallach Langqwydd vagy valami ilyesmi.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.21. 15:44:38

@Professor Pizka: Szerintem a legjobb nevek a Galaxis Utikalauzban voltak. Szlartibartfaszt, Jeltz, Zaphod. Esetleg Ford, bár az eléggé közönséges. Arthur nem jó, mert akkor a suliban Gombóc Artúrnak fogják csúfolni a gyereket a suliban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.21. 15:50:59

@altoid: a legjobb nevek Conan Doyle-nál vannak. Thorneycroft Huxtable.

májkifiam 2011.06.21. 15:56:05

vészmadár (pica pica) -nak nagyon cinkes neve lehet, mert magára vette a témát :D

2011.06.21. 16:11:49

nem olyan egyszerű gyereknek nevet adni, mint már fentebb irtam, még ha sikerül is egy redes nevet kitalálni, tuti, hogy lesz a barátai- barátnői között, akinek nem tetszik.

Az egyik fiamat Kornélnak neveztem el, nics más neve, csak ez, nem is hivtam másképen, csak így, na jó: az arany csimota még játszott, de aztán tényleg csak ennyi: Kornél.

A barátok a Kuffertól a Kuxiig mindenhogy hívják, a barátnője meg Korizza, ha hallom kiráz tőle a hideg.
Egy nicket elfogad az ember, ha az találó, és jellemző rá, de ezek?

Könyörgöm, mi baja van a nevének, miért nem lehet a nevén szóllítani? Az a baj, hogy én adtam? Sajánálom, hogy a barátnőt nem kérdeztem meg akkoriban.

sorica123 (törölt) 2011.06.21. 16:20:01

@mrbateman: mocsári farkas? Legalább van olyan állat?
Amúgy az ér, hogy én a tüntetőleg áccerűnévadóktól is agyhugyot kapok, meg a névvel variáló divatmajmoktól is (igen, divatirányzat a hűdemagyarkodás is, meg a telenovela-névadás is).
A név az két dolog biztos, hogy NEM: gagyi, értelmetlen szómágia és/vagy elvi kérdés. Elsőre ékes magyarázat az én esetem, jáájjdeszépnév, épp csak nem szeretem használni, nem érzem megszólítva magam vele. Úgyhogy cseszhetem, hogy milyen csudaszép. Viszont a kedvenc választott neveim románok, tehát idegenes a hangzásuk. Második: a háborúk alatt volt példul para, hogy pl a Kont, Ipoly, Emese nevűekre levágós volt, mikor születtek, vagy manapság ezek az elves/divatzakkant névadások is tipikusak (facsaros-latinos név => csoró, pacskerben csoszogó cigánpurdé, mongolos-értelmezhetetlen => ősmagyar világba szerelmes, politizáló szülők, ma is létező magyar szó, legtöbbször növény, virág, bogyó => elszállt 'hippis' szülők gyereke stb). Nem akar az ember egész életében egy hülyén elnevezett kiccsomag lenni, pássz.
@altoid: Szlartibartfaszt:D 'Nem vagy kíváncsi a nevemre.' 'De' 'Nem.' 'DE.' 'Na jó. Szlartibartfaszt' 'Miii....??' 'Haggyuk...'
Gómbóc Artúr:) hát még ha valóban nem egy balett-alkat... De hasonló csoda az, amikor egy abszolút hallású (vagy abszolút gyagya) szülő a Dömper nevet akarta adni a fiának, mert az olyan férfias. Na most ha a gyerek valóban olyan kis vasgyúró lesz, akkor is vicces, ha meg Egyszál Báluska, akkor meg aztán különösen:D

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.21. 16:34:48

Amúgy vészmadárnak abban igaza van, hogy nincs ab ovo hülye név, csak szokatlan, a szokatlan pedig relatív dolog. A baj az, hogy egy szokatlan név kellemetlen tud lenni a viselőjének. Nekem pl. olyan nevem van, ami Magyarországon teljesen normális, semmi gond vele. Amióta külföldön élek (jó régóta) viszont meg kellett szoknom, hogy

- senki sem tudja rendesen kimondani
- senki sem tudja megjegyezni, sokadszorra sem
- név alapján nem tudják, hogy fiú vagyok-e vagy lány
- leírni aztán végképp senki nem képes

Meg lehet persze ezt is szokni, nem is tervezem, hogy nevet változtassak, de azért néha szívesebben lennék mondjuk Martin, vagy Péter.

blur7 2011.06.21. 17:57:19

@sorica123: Még nincsenek gyerekeim, de egyre inkább sejtem, hogy "elszállt hippi" vagyok. :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.06.21. 19:19:55

@Bőhm Bácsi:

hmm... én ismertem egy szilvesztert, akit csak per szilvikémnek vagy esztikémnek szólított mindenki...

A Tyne folyó déli partja 2011.06.21. 19:26:04

@pruntyike: az konkrétan pont azért van, mert Lázár Ervin játszott a szavakkal. az zsebenciklopédia volt eredetileg, aztán olvastam, hogy pl. olyan neveket talált ki, amiket a kislánya furán mondott, pl. úgy énekelte, hogy Csigabiga gyere ki, ég a háza dideki, házad ideki helyett.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.21. 19:37:38

@lárvalányhaj: az enyémet se tudják leírni, pedig csak három betű. egyet mindig mellégondolnak, és a poén az, hogy igazuk van, mert eredetileg tényleg ck-val volt, csak elírták valakinek az anyakönyvi kivonatában, azt hiszem, apukáméban. pl.az ő sírján ck-val van, pedig anyukám nevében már nem. mondjuk, azzal se túl gyakori, de a mi írásmódunknál valamivel gyakoribb.

itt kint meg egy Szabó, Takács névvel is kínlódhatnék, sőt, jobban. erről meg aaz jut eszembe, hogy emlékszem egy beszélgetésre, ahol ez volt a téma, meg a névváltoztatás, és ott a Kovács nevezetűnek pont az volt a baja, hogy túl gyakori a neve (a keresztneve ritka volt, de nem annyira, hogy visszakérdezzenek, hogy mi?).
én meg örültem volna, ha valami ilyen szokványos nevem van, mint Kovács, vagy Szabó.

nyílméregbéka 2011.06.21. 19:43:42

@szellőláb: nekem a tesóm János, ahogy apám (és nagyapám) is. Ezt gyerekkorunkban tökre élvezték, büszkén bólogatva mosolyogtak, egészen addig, míg a tesóm abba a korba ért, hogy már leveleket is kapott, mert akkor ott álltak a küldemény felett és egy emberként vakarták a fejüket:
- Hát ez kinek gyühetett?
- Nemtom. Ki küldte?
- Nincs rajta.
- Olyan fiatalos női írás. Biztos a tiéd.
- De lehet, hogy a te régi kolléganőd.
- Na bontsuk ki. Önkormányzat. Akkor az enyém. Neem, most látom csak, köszöntik az első szavazókat; no akkor mégiscsak neked jött, fiam.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.21. 19:50:31

@Modor Tibi: na, én rendszeresen dolgozom fel egy Speeding nevű pasas túlórapapírjait. sofőr. (angolul nem tudóknak: gyorshajtó)@vészmadár (pica pica): pontosan erre utaltam én is fentebb. valamikor a most megszokott nevek is szokatlanok voltak, lásd pont a felhozott Attilát. hogy olyan nincs. ma meg hány Attila van....@Brukk: ilyen alapon pl. a Virág miben különbözik a Kavicstól?@szellőláb: na, én ezeket utálom. inkább legyen különleges. @Frengi: gondolom, neki nem tetszett, vagy nem állt rá a szája, nem tudom. nekem ez pont nagyon is tetszik, nem szokásos, de nem olyan, hogy mi? (amúgy, neked nem a női megfelelője a keresztneved?:)

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
az tuti nem lesz, olyat ismerek. vagy legalábbis, valamikor még ismertem:)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.21. 20:04:21

@nyílméregbéka: ugyanilyen élményem volt. mondták, hogy hívjam fel az emberkét, jönne angolt tanulni. felhívom, mondom, kit keresek. mire a válasz: melyiket? miért nem lehet legalább különböző keresztnevet adni? tök jó a dolog: és melyik Tóth Istvánt keresi a három közül?
itt meg az a szokás, hogy a keresztnévnek csak az első betűjét írják a címre. és a tesómmal ugyanúgy kezdődik (sőt, az összes magánhangzó ugyanaz, anyám is jól elvolt) úgyhogy, ha nem írják rá, hogy mr vagy Miss, vagy elrontják, mert lánynak hiszik az attilát, akkor tippelhettünk, hogy melyikünknek jött. még jó, hoy elköltözött...
de az se volt rossz, mikor még otthon laktunk mindketten a tesómmal, és valamelyikünket keresték telefonon, ami lent volt a nappaliban, anyám meg kiabált fel. és pont ugyanúgy hangzik mindkettőnk neve, úgyhogy indultunk mindketten...

killercsiga 2011.06.21. 21:13:09

@sorica123:
"telenovella-névadás"
például Szabó Vágásiferi?

szellőláb 2011.06.21. 22:37:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): na, én ezeket utálom. inkább legyen különleges. Állítólag a Jánosok általában rendes, jó emberek. Persze akadnak kivételek :-)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.21. 23:46:58

@szellőláb: nem a jánosokat utálom te, hanem mikor mindenkit ugyanúgy hívnak, generációkon keresztül, aztán különböztesd meg őket. pl. anyuka hogy beszél a Jánosairól? a Jani fiam, meg a Jancsi? vagy a vezetéknevükön?:)

erről jut eszembe, anyukám szülőfalujában volt egy nő, az az egyik lányát Hildának hívta, a másikat meg Hildegárdnak. becézve mindkettő Hilda. mivel, ez ugyanaz a név:) arról nem is beszélve, anyukám nővérét szintén így hívják, úgyhogy már volt a faluban.
már leírtam itt, de ez is jó sztori. mindkét nagymamám Mária, anyai nagymamáéknál jött az első gyerek, fiú lett,kapja az apja nevét, legyen Lőrinc. (mondjuk, az se túl gyakori). második gyerek lány, nagymamám kitalálta, hogy ne kapja az ő nevét, legyen inkább Hilda. ami ugye, most se számít túl gyakorinak, 47ben meg főleg nem. na, erre a nagypapám úgy kiakadt, hogy a mama ilyen -szerinte - hülye nevet adott, hogy mikor anyukám megszületett, még mielőtt a mama elnevezhette volna, a papa bejelentette, hogy született egy Mária nevű lánya. nehogy a mama megint valami hülye nevet találjon ki. és mindig azt mondta a papa, hogy neki van egy Lőrinc nevű fia, egy Mária nevű lánya, az elsőszülött lány nevét meg kérdezzék meg a feleségemtől.
hozzáteszem, anyám utálja, hogy ő Mária, milliónyi névrokona van, akárhova megy. bezzeg a Hilda keresztanyám sose futott bele névrokonba...

vagy ismerősöm sztorija: anyuka eldöntötte, hogy az ő gyereke István lesz. akkor is, ha lány:) jött az első, fiú. lett István. jött a következő. lett Iván, ha már István nem lehetett. végül is, csak kihagytak pár betűt:)

spanrian 2011.06.22. 00:44:47

Na,a kommentekben lévő nevek se semmik.Bács-Kiskun megyében az egyik kis purgyét úgy hívják,hogy Pijerre,így,fonetikusan leírva,véletlenül se Pijer,ahogy kiejtik.

Midbár 2011.06.22. 08:28:28

Volt egy Veszprém megyei körorvos, Dr. Kaszás. Állandóan mákteát ivott. Már nem él.

Brukk 2011.06.22. 09:18:17

@Midbár: A beszélő nevekhez még: Dr. Haszon János - ügyvéd; Dr. Nőt László
mindkettő valós, az első nem él már...

blur7 2011.06.22. 10:37:38

@Midbár: @Brukk: Tehát a különös nevű emberek előbb-utóbb meghalnak. Megvilágosodtam végre. :)

2011.06.22. 11:08:25

Az arisztokráciánál szokás a sok keresztnév, legalább 6.
Nemrég ebédnél az egyik rokon azzal tartott szóval bennünket, hogy megunta hogy Hansinak hivják, ezután Arthur lesz, és ezt gond nélkül megteheti, mivel a 6 neve közül ez a 3.
Előre látó szülők erről is gondoskodhatnak.

Nálunk hány nevet lehet adni egy gyereknek, tudja valaki?

sorica123 (törölt) 2011.06.22. 11:12:44

@altoid: én Martin lettem volna, ha fiúnak születek. Amúgy nekem volt egy kedvenc nevem, az, hogy Zatrig. Női név, izsópot jelent (gyógynövény), örmény. Na most akin kipróbáltam, az nem is azt kérdezte, hogy ez milyen név, hanem, hogy ez MI? Úgyhogy úgy döntöttem, hogy ennyire facsaros nevet vagy adnak az embernek, vagy nem, de felvenni iszonyú modoros lenne.
@blur7: nem cikizkedésből írtam, önmagában az nem gáz egyáltalán. Igazából az arányokban és a hozzáállásban szokott valami megbillenni, amikor modoros emberről beszélünk. A modorosság csirizesség, túlzott klisésség, humortalanság (a viccekben is, bármennyire egyszer röhögsz rajta, gyanús, hogy másodjára nem fogsz).
@killercsiga: majdnem. Én konkrétan a dél-amerikai sorozatokra gondoltam:) meg régebb volt még a Dallas, mint univerzális ihletforrás.
@spanrian: az úgy túl egyszerű lenne. Amúgy horvátoknál elég régóta létezik a Kotor (Cattaro)-környéki vidéken Pijero keresztnév. Nem tudom, ma használják-e, de pl amikor a Dundo Maroje játszódott, még létezett.

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.06.22. 11:23:34

A legjobb név az a Kalányos Kevinkosztner

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.22. 11:28:22

@májkifiam: András a nevem. ellenben az érzelmi alapú, logikátlan érvelést magamra veszem, igen, mert idegesítő. egyszerűen szeretek álnaiv arccal rákérdezni olyanokra, hogy "Tényleg, tehát szted gáz a Málna név, mert növény? Mi is a neved? ja, Aranka? akkor hogy is van ez?"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.22. 11:37:38

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: te meg azt értsd meg, hogy belátni, hogy nem normális név a kavics, az semmi más, mint egy ismerősségen alapuló reflex. És ha egy kicsit belegondolsz, rájössz, saját magad előtt sem tudod semmilyen érvvel megmagyarázni, miért is érzed nem normálisnak. Azaz ez semmi más, mint alaptalan előítélet. Azokat meg - elvégre demokraták vagyunk - gyökerestül kell irtani.

blur7 2011.06.22. 11:45:51

@sorica123: Egyáltalán nem vettem rossz néven (hogy stílszerű legyek). Értem mire gondolsz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.22. 11:48:45

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: az ilyen érvelés amúgy a nyelvtannáci nemzetség nyelvművelésbuzi speciesénél baromi gyakori, én annak az analógiáját látom, amikor habzó szájjal kifejtik, hogy az avval az helytelen, mert mióta hasonul hátrafelé, a rag v-je helyett a szó z-je? És ott ül, és megdönthetetlen érvei bizonyosságával eltelve aztán hápog, ha annyit mondasz neki: annak, ahhoz, attól, akkor, annál, sőtmitöbb: addig, hehe.

blur7 2011.06.22. 11:58:14

@vészmadár (pica pica):
A hársfából készült pajzs is furcsa lehet elsőre személynévként, főleg nőiként. Pedig milyen szép név a Linda. Nekem kifejezetten tetszik.
A Kaviccsal sincs baj. Ha meg a Pebble-t használjuk, akkor egészen menően hangzik.

Nadiposzi (törölt) 2011.06.22. 12:11:04

A múltkor megkérdeztem apám, hogy honnan szopta azt a fasza ötletet hogy Róbert legyek? Érted, ilyen egy elbaszott névvel élek. Azt mondta, jó ötletnek tűnt. Ritka volt, meg ilyenek. Ja, mint az Őrnagy Őrnagy Őrnagy. A fiammal majd én baszok ki, azt a nevet kapja, amit magamnak szerettem volna, András lesz.

Zorita 2011.06.22. 12:31:13

@Nadiposzi: hát, jobb, mint a RÓland :)

Nadiposzi (törölt) 2011.06.22. 12:45:47

@Zorita:
Nem sokkal. Éppúgy falra tudok mászni a RÓberttől. Feleségem öregapja meg következetesen RÓbinak szólít. Akárcsak egy futó nyári románcom alanya, akitől levelet kaptam "Drága Róbi!" megszólítással. Nem vagyok egy nyelvtannáci, de ettől azért menekülőre fogtam - hozzáteszem a levél simán beférne a 3.b osztály szeptemberi "Hogyan telt a vakáció" című dolgozatai közé. Csak sajna nem egy 10 éves írta.

Ernoke 2011.06.22. 13:09:25

@Nadiposzi: a Róbert szép, férfias név, az egyik kedvencem...

az én nevemmel az van, h amikor kaptam, még kb. senkit nem hívtak így. kiskoromban sokszor mondták rokonok-barátok, h "hogy lehet egy kislányt így hívni...?!". most viszont kezd divatba jönni, játszóterek környékén sokszor kapkodom a fejem, mert nem szoktam meg, h fennhangon mondják a nevemet, de nem nekem szól. ennyit arról, h egy amúgy normál magyar név mennyire gáz vagy nem.:)

Brukk 2011.06.22. 13:14:36

@vészmadár (pica pica):
Csak egy dolog még: Azért ugye a névválasztásnak vannak egyéb más szempontjai is, mint az, hogy a jelentéstartalmával tisztában vagy, és egyébként a nyelvtudományi intézet által lefektetett alapelveknek megfelel?

wirth6 2011.06.22. 13:22:16

@vészmadár (pica pica): tehát ha az azzal helyes, akkor azzal már indokolható, hogy az az + hoz = azzoz? Teljesen mindegy szerintem, hogy az avval is logikus lenne, ha egyszer úgy alakult ki, hogy azzal. A franciáknak sem magyarázom, hogy hülyék amikor azt mondják, je suis, amikor az étre az re-re végződik és az re végű igéknek megvan a maguk ragozása.

A kedvencem egyébként az egykori Friderikusz showban bemutatott Fradika. És bár tényleg modorosság, én sem tudom valahogy elképzelni, hogy valakit 40 éves kora előtt Rózsának hívnának. Szerintem minden Rózsa a 40. születésnapján, vagy nyugdíjazásakor kapta ezt a nevet :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.22. 14:12:26

Az angol nyelvben az még a jó (az amerikaiban) hogy van néhány jó rövid becenév. Gondolok itt a Charles Bonaparte "Bud" Jackson féle konstrukciókra. Egy csomó amerikai Bud, Ed, Bob, Hap... és senkit sem érdekel, hogy anyakönyvileg Eddy Edward vagy sem.

Magyarnaba 2011.06.22. 15:13:45

@Professor Pizka: Lehet, hogy azért, mert az angolban egy csomó ilyen becenévnek van önálló értelme is, pl a te példádban "Bud" az a "haver" egyik megfelelője (a "bimbó"-é is, de az talán kevéssé valószínű, hehe...).

Gondolj csak még a Dick-re :)

yenoee 2011.06.22. 15:18:47

@Professor Pizka: beteg amerikai név kapcsán jutott eszembe Shinig Lighttower, az ingyián tengerészgyalogos (Leon Uris könyvéből).

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.22. 15:23:33

@vészmadár (pica pica): Szép kísérlet összemosni engem a nyelvtannácikkal, nem is reménytelen, mert nyelvtannáci vagyok, de _nem olyan_ . ( :) )

Avval - ezzel pedig nincsen bajom, legfeljebb én nem így használom.

Egy névről sokféleképpen eldönthető, hogy normális-e, vagy sem. Ezek közül a te megközelítésed az egyik. Ami viszont ezer anyanyelvi beszélőt megkérdezve 995-nél kiveri a biztosítékot, az jó eséllyel a baromság kategóriába sorolódik akkor is, ha egyébként észérvek szólnak a besorolás következetlensége mellet. Igen, ezáltal 995 ember kerül a "hülye név nincs, csak hülye ember" cimke alá - viszont nem mindegy, hogy 5 ember tart hülyének 995-öt, vagy fordítva.

Ne érts félre, nem akarlak arról meggyőzni, hogy hülyeség, amit képviselsz. Én csak a szélmalomharchoz illő esélyeidet szeretném felvillantani ezzel a kérdéssel kapcsolatban.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.22. 15:30:35

@Magyarnaba: A japán nevek is érdekesek tudnak lenni, ha lefordítjuk őket. Tanaka Cutomu (létező név) pl. azt jelenti: Rizsföldön Dolgozni.

Dzsoni Kráncs 2011.06.22. 15:59:55

@Ernoke: Ez van az én nevemmel is.Egyik első közösségi élményem,hogy a játszótéren odarángatnak egy másik kisfiúhoz,mert őt is így hívják,most meg benn van a három leggyakrabban adott keresztnév között.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.22. 16:24:12

@altoid: és akkor nem is foglalkoztunk a spanyolokkal!

Szenvedések! Szeplőtelen Fogantatás! Mossatok kezet és gyertek teríteni! Megváltó, te addig vedd ki a hűtőből a szódavasszert!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.22. 16:39:34

@Professor Pizka: Jézus, ha nem veszed ki azt a spanglit a szádból, ez lesz az utolsó vacsorád!

El Topo (Sgt. Elias) 2011.06.22. 16:40:39

@Professor Pizka:

Meg a franciák: Keresztelő Jancsi, hozz már a fűszerestől öt deka érett juhtúrót!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.06.22. 16:50:22

Én József vagyok. Apám is. Gyerekkoromban nagymamámnál laktunk. A közvetlen szomszédban volt még két apa-fia József. A másik két fiú Józseffel ráadásul osztálytársak voltunk.
Ehhez képest a fiam Bence Ábel lett, az elsőt az anyuka választotta, a másodikat én.

2011.06.22. 17:19:02

@vészmadár (pica pica): nekem a Kavicsról az Örkény egyperces jut eszembe: ott is Kavicsnak szánták a gyereket: A magunk megvalósításának néhány változata.

Igaz ott nem név inkább foglalkozás, végül is homok lett egy homokórában.

2011.06.22. 17:48:57

annak idején nekem nagyon tetszett az Edda név, de hallottam, hogy van Miskolcon valami rockbanda ezen a néven, és gondolkodóba estem, bár akkoriban ez a név a szűk 50 fős rajongó táboron kívül nem mondott semmit senkinek...

aribeth 2011.06.22. 17:50:45

@Professor Pizka:
- No, kicsi Szeplőtelen fogantatás, mi volt ma az iskolában?
- Béke és Reménység megpróbálták elvenni az uzsonnámat, de Fájdalommal és Ártatlansággal levertük őket. Majdnem kivertük Béke egy fogát.
- Ejj, és mit szólt ehhez a tanítónéni?
- Mennybemenetel néni beterelt mindannyiunkat az igazgatónőhöz.
- Á, és ő mit mondott?
- Rózsafüzér néni szerint még egy verekedés, és személyesen rúgja szét mindannyiunk seggét.

sorica123 (törölt) 2011.06.22. 18:01:40

@Ernoke: ha arra a lánynévre gondolok, amit Ernőkének lehet félreolvasni... lol wut...? Az egy nem lányos név? Bolondok az emberek. Habár az én gyerekkoromba azon ment feszt a nyifinyafi, hogy miért nadrág van rajtam. A nevemmel aztán meg voltak békülve az ég áldja meg őket, most is meg vannak, holott már tök nem talál a fejemhez. Ismétlem, máson tetszik, de magamon kevésbé.
@El Topo (Sgt. Elias): spanyoloknál is van az a szép, vallásos szokás, hogy jázumáriaszentjózsef, mindenki belekerül a névbe. Finnországban az agyhugykő kimerül nagyjából a finnesített angol- illetve archaikus, Kalevalából való nevek használatában (volt Sampo nevű csoporttársam:), Osmo nevű melós az albérletet tartalmazó háznál stb. Utóbbi frankón olyan volt, mint egy medve).
@altoid: nyomás melózni, büdös kölke...:) udvarias célzás. Ázsiaiaknál rengeteg ilyen beszélő név van. Európában a hollandok bírnak ritka balfék vezetékneveket gyártani és viselni.
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: avvalt én hivatalos szövegben és írásban soha, beszélt nyelvben akár én is használom, de ritkábban, mint akinek szavajárása.
@Magyarnaba: hát a Dick az nem úgy volt, hogy előbb volt a becenév (Richard, azt hiszem), és aztán kezdték a pöcsre is mondani? Mint jancsi, magyarul.
@Judea: nekem Tatám volt József. Viszont anyai nagymamám ágán volt az összes férfi Gusztáv, generációkra visszamenőleg (lehet, hogy sváb szokás ez, mert más családnál is láttam ilyet, apa, nagypapa, fiú mind ugyanazzal a névvel, de volt standard bétervük arra az esetre is, ha két fiú születne).

spanrian 2011.06.22. 18:02:15

@sorica123: Na de Lakatos Pijerre?Hogy néz már ki?
Amúgy ha fiú lettem volna,Ricsinek nevezett volna el apum.

spanrian 2011.06.22. 18:16:05

@aribeth: Hát igen,azért ott is vannak elvetemült dolgok nevek terén.Pl. a Jézus ottani változata-Jesús- elfogadott.Na meg van olyan név,hogy Soledad,ami hangzásra bejön,csak a jelentése:magány.Ha már spanyol ajkú terület,Mexikóban kocsi alkatrészről is lehet gyereket elnevezni.

Mitya Ivanov 2011.06.22. 18:32:01

@Frengi:
Edd a szart
amit az Edda
szart

rdi 2011.06.22. 19:03:19

@loláb:
"Más. Pár éve mesélte, hogy jött budapestre, vonattal. Szembe vele leült egy cigány asszony, meg az égetnivalóan neveletlen 6-8 éves forma lánya.
Rosszalkodik a kislány, az anyja tűri, tűri, egyszer csak kifakad:
-Evelinke, viselkedj rendesen mert különben jön a kalauz, és azt a túrós nagy faszát a szájadba veri."

Érdekes, én ezt sztorit kb. 10 éve hallottam, csak ott Pesten utaztak a villamoson, és szotyolázott a kiscsaj, mire odaszólt az anyja, hogy "ne szotyolázzál kislányom, mer' jön a kalauz, és..." a többi ugyanaz.

Lehet, hogy ez egy eredeti városi legenda? Mindenkinek van egy ismerőse, akinek a bátyjával, szomszédjával, kollégájával stb. pont megtörtént?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.06.22. 19:29:21

@sorica123: mi bajod a holland nevekkel?

youtu.be/la_oxB8HQ6c

(elnézést)

@spanrian: Európában meg hatalmakat lehet kocsialkatrészekről elnevezni, Magyarországon meg világösszeesküvéseket.

spanrian 2011.06.22. 19:33:27

@Professor Pizka: Nem a holland nevekkel van a bajom,-van Nistelrooy-t kifejezetten bírom-bár ez már más kérdés-,hanem a vezetéknév+keresztnév kombinációval van a baj:Lakatos Pijerre.A Pierre-eredetileg így írják ám- nem holland,hanem francia név.Vagy hollandok átvették és átírták?

A Tyne folyó déli partja 2011.06.22. 19:40:44

@blur7: Linda nekem is tetszik, ráadásul, elég nemzetközi, nem fogják másképp ejteni sehol, másképp írni se nagyon.

@Nadiposzi: azzal mi a baj? az első szerelmem Róbert volt:)

ja, meg a legutóbbi exem is. tényleg szar név akkor mégiscsak:P

Magyarnaba 2011.06.22. 20:00:40

@rdi: Igen, ez ismert városi legenda. Velem viszont élőben megtörtént, hogy jöttünk a barátnőmmel Szolnok felől Pestre egy egyetemistákkal teli vasárnap esti vonattal, ahol ült még egy cigányasszony két rohangáló kisgyerekkel. Egy idő után megelégelte a futkosást és elkiáltotta magát:
- Gyertek már ide Kálmánka, hát jön a kalauz bácsi és nem fogja tudni, kihez tartoztok!

Szegény, aztán látszott rajta, hogy nem érti, miért röhög hangosan az egész kocsi. Valaki félhangosan még meg is jegyezte: Miért, asszimilálódnak?

Azóta a Kálmán kikerült a gyermekem leendő nevei közül.

Ma pedig együtt utazhattam a vonaton Dunakeszire Renátócskával, Kevinkével is Dzsínócskával. Pár felnőttel mentek a bíróságra egy rokon tárgyalására. Futballnyelven szólva ők is bejátszották az egész pályát, de szórakoztatóan. Fennhangon szidtak (a felnőttek) egy másik bíróságot, aki el merészelte ítélni egy ismerősüket kiskorú veszélyeztetéséért, pedig csak annyi történt, hogy nála volt a gyereke, amikor elkapták a teszkóban lopás közben.

Bőhm Bácsi 2011.06.23. 00:34:33

Lákátos Nintendó.....ez mindent visz.
De: Hogy a büdös életbe' lehet már egy gyereknek olyan nevet adni, hogy TIVADAR.
Ez hogy becézed, megy amúgy is?
Most képzeld el azt, hogy egy három éves kölöknek mondod:
TIVADAR ne dugd a homokozólapátot az orrodba mer' azonnal hazamegyünk!!!!!
TIVADAR beszartál? Mondtam, hogy szólj és hozom a bilit. TIVADAR edd meg a héját is. TIVADAR ne nyomd az Alex fejét a szemetesvödörbe.

Rettenetes.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.23. 08:41:16

@Bőhm Bácsi: Tivinek, Vedernek, Vödörnek, vagy Vader nagyúrnak becézik az általam ismert tivadarokat. Engem anyám sosem hívott a nevemen a játszótéren, kb. ugyanolyan furcsán hatna, mintha a csajommal egymást a nevünkön szólítanánk (hogy hangzik már, hogy "Andris, levinnéd a szemetet?"

Nadiposzi (törölt) 2011.06.23. 08:47:12

@vészmadár (pica pica):
Kicsit büdcsi a szemcsi, lelimbóznál vele, Mókusfácán?
Hogyne, Aranybogár.

Ernoke 2011.06.23. 09:15:21

@sorica123: nem az a nevem, amire gondolsz.:) egyébként az volt vele a bajuk, h öreges, és max. a nagymamájuk vénlány barátnőjét tudnák elképzelni ezzel a névvel. most meg mindenki azt mondja, milyen szép név.:D

tintamin 2011.06.23. 10:34:48

"Állj, ki vagy, Biri néne! Te vagy-e a Lúdas Matyi, és ha nem, mered-e tagadni?"

Egyébként meg keresett a Feri..

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.23. 12:06:44

@Nadiposzi: a szemcsi az azért erős lenne, de a bubukám, macikám, béjbe mennek, meg a hasonló gyermeteg faszságok is (van valami ellenállhatatlan abban a kérésben, hogy "a seggembe dugd, bugylipandám":)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.23. 18:10:27

Kovács Radiátor ---ez a legmenőbb név a világon.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.23. 20:31:19

@Bőhm Bácsi: hát, én hallottam Tivit, meg Ticit. szerintem nem rossz név.
@vészmadár (pica pica): van, akit teljesen másképp szoktak hívni otthon, mint ahogy hívják. már, egy másik keresztnéven, nem babukámnak, meg ilyesmi. pl. engem anyám Julisnak, esetleg Lujzának (Anitának hívnak...ja, a keresztanyám szokott Annázni is, de annak legalább van köze hozzá, sőt a keresztlevelembe azt írták, mert csak olyan védőszent van). meg ismertem egy Zitát, akit otthon rendszeresen Katiztak.
@Babette_: mivel totál beazonosítható vagyok, nem dicsérem meg a nyomozói képességeidet:) amúgy, ügyesen belekeverted a tesóm nevét is:)

hairless chicken 2011.06.24. 08:48:08

nekem tetszenek az olyan nevek, mint csongor, barnabás, tivadar. ehhez képes olyan szép tucatneveket kaptunk szüleinktől mindhárman, hogy ihajj. szabó zsuzsa. Nem zsuzsanna, csak zsuzsa. persze a fele nyelvvizsgabizonyítványom zsuzsanna néven van, a másik fele zsuzsa néven. a taj kártyám zsuzsanna, a személyim zsuzsa. nem értem, miért van az, hogy ha bemutatkozásnál aszontom zsuzsa, akkor a másik fél feszt is zsuzsannát ír. hülyék :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 09:14:51

@hairless chicken: mert csak pár éve (modorosan: esztendeje) megengedett becenéven is anyakönyvezni. Azóta lehet valaki eredendően Kati, Zsuzsa, Bea, Szilvi (és nem Katalin, Zsuzsanna, Beáta, Szilvia)

hairless chicken 2011.06.24. 09:18:12

@vészmadár (pica pica): hát kérlek, ha 27 hosszú év "csak pár esztendeje), akkor megeszem a kalapom :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 10:07:55

@hairless chicken: mivel a magyar lakosság tetemes hányada öregebb 27 évesnél, nekik ez már új dolog:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 10:18:57

@hairless chicken: habár igazából én Eurüdikének írnám át, azért szép és komoly név az, Nagy Sándor nagymamája is Eurüdiké volt:)

hairless chicken 2011.06.24. 10:41:38

@vészmadár (pica pica): biztosan ez járt a szülők fejében, amikor a kórházban megkérdezték, mi legyen a kislány neve :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 10:48:26

@hairless chicken: vagy az orpheusz-mondakört szerette valamelyik szülő, vagy simán az utónévkönyvben a jelentéseket nézegette, és megtetszett neki az a név, hogy mindenben igazságos, teljes valójában jó.

hairless chicken 2011.06.24. 10:52:46

@vészmadár (pica pica): hát, ismervén az emberi fajt, ilyen nevet biztos nem választanék, még a végén predesztinálja a gyereket és garantáltan szétszedik a suliban a kis rosszaságok, egész életére lelki sérült lesz :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 11:10:52

@hairless chicken: amúgy anyum szülésznő, náluk egy anyuka Eutanáziának akarta a lányát nevezni, merthogy az olyan szépen hangzik, a tévében hallotta "valahol" ezt a nevet.

amúgy aki szerint egy Kevinért szétszedik a gyerekek a kicsit, az nem járt mostanság óvoda vagy iskola közelében, az eperkék, klaudiuszok és ögödejek tömegében kurvára senkit nem cikiznek egy kevinért, málnáért, pölöntyőért vagy lajosért

El Topo (Sgt. Elias) 2011.06.24. 11:19:36

@vészmadár (pica pica):

A gyerekek gecik. Bárkit, bármiért képesek szétcsípkedni. A kisebbik fiamat azért toszogatták az óvodában, mert alvás közben nincs teljesen csukva a szeme. Mondjuk a szülők sem normálisak, mert szülői értekezleten ez komoly téma volt, hogy vigyem el a gyereket az oviból, mert félnek tőle a kis csimotáik. Mondtam nekik, hogy a kis szarosok alvásidőben ne nézegessék a fiamat, hogy nyitva van-e a szeme, hanem aludjanak!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.24. 12:38:51

@vészmadár (pica pica): Üveges szemekkel mered a semmibe, mint egy kis zombi... :)

A feleségem ugyanilyen, ha alszik gyakran résnyire nyitva van a szeme, még az is látszik, ahogy mozog a pupillája. Elsőre elég furcsa, olyan mintha nem is aludna.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 12:41:44

@altoid: de akkor hogy alszik? huhh, elég meredeken hangzik azért tényleg.

voodude01 2011.06.24. 12:43:35

Anyám volt kollégáját hívják Tavi Rózsának. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.24. 12:44:03

@El Topo (Sgt. Elias): @altoid: Na, basszus, egyszer látnátok, mikor sikerül úgy kikapcsolni az agyam, hogy szó szerint kifordul a szemem. Jobban mondva, alvó üzemmódba fordul -nyitva.
ATTÓL aztán futnának sikítva az anyukák, a pocakból kipottyant csimotáikkal egyetemben! >D

Le is lövöm magam asszem, ha gyerekszülés után ott fogok tartani, hogy az IQm fele a kölökben lesz, és együtt fogunk sikítozni mindenen. Dzsí-zasz!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.24. 12:54:40

@voodude01: Ójajj! Szerencsétlen névválasztás.
Eszembe juttatja az örök klasszikus és állandó hivatkozástárat, Bundy család a laikusoknak, mikor a leányzót "April-May-June" nak keresztelték a szülei.

voodude01 2011.06.24. 13:13:08

@neccharisnyás útonálló:
Tavi Rózsával kapcsolatban a legjobb sztori az, amikor anyám bemutatta nagyapámnak, aki a név hallatán vicceskedve Kökény Elekként mutatkozott be, mert azt hitte, hogy a nő ugratja. :D

El Topo (Sgt. Elias) 2011.06.24. 14:19:30

@vészmadár (pica pica):

Hát most ne úgy képzeld, hogy csészealjnyi szemekkel bámul, miközben alszik, de résnyire nyitva van a szeme alvás közben mindig.

hairless chicken 2011.06.24. 14:20:18

@vészmadár (pica pica): pedig az egy milyen jól becézhető név már :-)
az angolszász névadásban azt bírom még, hogy rengeteg név lehet fiú/lány is (Billy, Charlie, Joe, stb)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.24. 14:23:25

@El Topo (Sgt. Elias): volt egy ilyen játékbaba, aminél a szemhéjban egy darab fém volt elhelyezve, és ha lefektetted, lecsukta a szemét. Na most, ebből voltak olyan, gyártási hibás (gondolom fordítvabeszereltszemű, mittomén) darabok, amiknek juszt is lefektetve nyílt ki a szeme:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.06.24. 14:29:48

@vészmadár (pica pica): Hát, ha lehet nem ragasztanék semmit a kölök szemébe, hogy a kis szarosok jobban érezzék magukat.:)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.24. 18:48:29

@Babette_: ja, kis iwiw/facebook (nem megfelelő rész törlendő) segítséggel, mi?
@hairless chicken: a tucatnevekkel még az is a baj, hogy pl. nálunk a gimiben egy osztályba járt kettő darab Molnár Krisztina. jól nézett ki a ballagási meghívó, ugyanaz a név kétszer, mintha elírták volna. pedig két külön személyt jelölt.@vészmadár (pica pica): egy amerikai ismerősöm közölte, hogy neki tetszik annak a szónak a hangzása, hogy "szörnyű", úgyhogy gondolkodik, hogy a gyereket majd így hívják...

misinator 2011.06.25. 23:11:45

Kórházi sofőrként szállítottam egy idős bácsit.
Elkezdte mondani, hogy milyen hülye neveket adnak a gyerekeknek ezek a mai fiatalok, hogy nem lehet megjegyezni!

Mondtam neki erre, hogy ez is egy divat, egy korszak. lesz majd megint divat az István, László, Erzsébet stb.

Látom fiatalember, maga jól látja a dolgokat; okos ember.
Van gyereke?
Van.
S hogy hívják?
Patrícia Diána...

Na az öreg utána egész úton nem szólt hozzám.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.26. 11:44:30

@misinator: mondd meg neki,hogy speciel a Patrícia ritka ma (de nem annyira, hogy visszakérdezz, hogy he?), a Diána meg egyenesen gyakori. most néztem meg az origo.hu/utonevtar-ban.
amúgy miért nem kérdeztél vissza, hogy az mitől is jobb, mikor mindenkit ugyanúgy hívnak? Laci bácsi, ismeri a Laci bácsit? na és a szomszéd Lacit?

misinator 2011.06.26. 15:48:17

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): :-)

Ez már jó pár éve volt. Talán már nem is él a bácsika.
Mi amúgy "tudományosan" választottuk a neveket.
A Diánát nem a hercegnőről választottuk, bár annak halálának s csemeténk fogantatásának időpontja alapján akár reinkarnációja is lehetne...
Egy bolgár származású barátném tiszteletére kapta a nevet.
De mivel a vezetéknévvel egy iázássá válik a kimondása /akár nálam, s gyűlölöm/, ezért - is - gondolkodtunk másik néven.
Nagyon tetszett a Patrícia - ami szerintem egy szép hangzású név - csak amikor idős nagyimnak mondtuk, kérdezte, hogy lehet becézni: Patrika, Patika?
Na mondom ez se jó, mert nekem nem fogják paprikázni, meg gyógyszertárazni .-)))
Aztán felfedeztük a lehetőséget, mint annak idején tv reklámban nő az intimbetétet...:
lehet két keresztneve is!
Így lőn...
Erre megkaptuk, hogy flancolunk...
Szerintem meg a vezetéknévvel szép hangzású lett, meg van egy választási lehetősége / ki is használja/

Laci bácsi, Laci...Haverom is Jancsi, gyereke is, meg ötödíziglen a felmenői is...
Nagy dicsőség...

A Tyne folyó déli partja 2011.06.26. 16:06:42

@misinator: hát ez az! nálunk anyukám Mária, mindkét nagymama szintén. fantáziadús...(és, ahogy írtam fentebb, anyukám ki nem állhatja a nevét, hogy mindenhol még öt Mária van rajta kívül. igaz, nem a mamám akarta a saját nevét adni, sőt. de megírtam már itt a sztorit, lásd itt
Animacs (a Tyne folyó déli partja) 2011.06.21. 23:46:58

misinator 2011.06.26. 16:26:47

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Elolvastam.
Kemény :-)

Nem egyszerű. Ne is csinálj hüjét magadból, meg az utódodból, de ne is a környezeted bigottsága, meg kívánságai áldozata légy.
S ráadásul parttalan, mert ha világméretű felmérést végeznél döntésedről, tuti, hogy 50 - 50% /semmi +1 szavazat!/ lenne az eredmény...

misinator 2011.06.26. 20:14:11

Van egy görögkatolikus vallású ismerős házaspár, az első csemete Makrina lett. Benne van a görögkatolikus naptárban, szent volt. Hibátlan, nekem tetszik.

Aztán megszületett a második csemete: Eufémia...
megkérdeztem a nejt, hogy izé... hogy választottátok a..hm..nevét?

Mire blazírt arccal közölte: A drága uram elméjéből pattant ki a gondolat...

józsilett · http://aktualnews.blog.hu/ 2011.06.28. 03:11:16

Az, hogy az Alex kutyanév, honnan jön?

lárvalányhaj 2011.06.28. 07:49:25

Ja, most jut eszembe, hogy nekem volt tartós kapcsolatom is egy kifejezetten és határozottan hülye nevű pasival. A vezetékneve is gáz volt (nem a jelentése, hanem a hangzása miatt), és ehhez egy hülye, kutyanévre emlékeztető keresztnév társult. Csak eleinte volt fura, utána teljesen megszoktam, most már teljesen semleges nekem ez a név.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.06.28. 18:24:06

@lárvalányhaj: én minden csajomat megkérdeztem, hogy szeretnének-e, ha ugyanilyen kedves és jó fej lennék (höhö), de Jenő, Béla vagy Gerzson lenne a keresztnevem. 70% azt mondta, egy Jenőt nem tudna így szeretni:)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.28. 19:18:40

@józsilett: én egy Orsit ismertem, akinek az anyjával közölték, mikor mondta, hogy hogy hívják a gyereket, hogy "de hát az kutyanév".

A Tyne folyó déli partja 2011.06.28. 19:38:36

@misinator: amúgy, most néztem meg tegnap, mindkettő benne volt a kétezres években az első száz leggyakoribb név listájában...
nem rossz, hogy olyanok vannak már a százas listán, hogy Armand, Donát, meg Márió.
mégiscsak Arszlán, Ruszlán lesz a gyerek:)
@vészmadár (pica pica): nem hiszem, hogy nagyon érdekelné őket, miután megszokták.
tényleg, és mi lenne, ha olyan neve lenne az ember párjának, amihez valamilyen ellenérzése kötődik? mert mondjuk ismer, és nem bír egy olyan nevűt?

misinator 2011.06.28. 20:01:20

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ezt nem tudtam. Ha tudom, se szempont, pontosabban zavart, hogy mindenki hercegnőzött, hogy biztos azé' - ma már nem teszik...ennyit a népeknek megfelelésről.

Mondjuk az kifejezetten gáz, hogy filmsorozat nevek vannak a topban /Tényleg, annak idején mé' nem volt dzsémszonídün, meg kodzsek, meg direkt...ööö...akarom mondani derikk???/.

Ez viszont egy demográfiai, szociológiai téma már...

Ui. A Ruszlán tetszik: A vezetéknevem is oroszos - meg ugye a szocializáció - így vonzanak az "oroszos" témák. A Ruszlán; az Antonov An-124 meg egy lenyűgöző repülőgép / Ma már ukrán/.

A Tyne folyó déli partja 2011.06.28. 20:53:17

@misinator: nekem eszembe se jutott a hercegnő...kéne?
fiatalabb koromban azt mondtam, hogy ikreim lesznek, és Arszlán és Ruszlán lesz a nevük, mert tetszett, hogy azt jelentik, hogy oroszlán, és különlegesek. a lányomat meg Lorettának gondoltam:)
de a jelek szerint egyáltalán nem lesz gyerekem:)

misinator 2011.06.28. 21:37:38

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ma már nem; 98'-ban még igencsak...

Ha fiam lett volna, illetve megadta volna a sors, hogy legyen még egy gyerekünk, Richárd lett volna.
Az is olyan oroszlános...:-)
A Loretta is szép: van hangulata.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.06.28. 22:09:05

@misinator: Bocs, de nekem a Lorettáról mindig csak a Monty Python-tól a Brian élete jut eszembe! :))

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.06.29. 09:14:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): És ha sokasikrek, akkor Arszlán, Ruszlán, Leó és Leonídász, vagyes ikreknél meg bejátszik a Ruszlána, (E)Leonóra is? :)

Nem gyenge lett volna ezeket végigmondani a játszótéren! Vagy az állatkerteben! :)

misinator 2011.06.29. 19:36:19

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Vagy négy feles után jóféle boldogkőváraljai kajszibarack pálinka után...:-)

A Tyne folyó déli partja 2011.06.29. 19:45:00

@altoid: férfiasan bevallom, hogy azt hiszem, egyetlenegyszer láttam csak, és nem kötött le túlságosan (nem vagyok nagy filmes. pedig régen rengeteget jártam moziba, meg filmklubba, ma már nem érdekel). Lorettára meg nem is emlékszem belőle. ráadásul, mikor én ezt mondtam, akkor még nem láttam a filmet:)

misinator 2011.06.29. 19:46:14

@altoid: Az a jelenet nagyon ott van!!!

A Tyne folyó déli partja 2011.06.29. 19:55:19

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: nem tudom, ebbe nem gondoltam bele.
ja, helyettem az unokatesómnak lettek ikrei tavaly nyáron (Simon és Benjámin. a nagybátyám is gondolkodott, mikor kérdeztük tőle, hogy hogy hívják őket...(

hány percet kell még várnom????

Rothstein 2011.07.02. 07:22:41

@Modor Tibi:

Casoltan, hát te ilyeneket is tudsz????
Azt hittem rajtam kívül már senki nem emlékszik az aranylábúra! :)
Egyébként ha lányom lesz, Bagettnek fogom hívni.
Na jó nem.
süti beállítások módosítása