Ha már olyan szépen megemlékeztünk államalkotó nemzetségeinkről (különös tekintettel a magukat németnek tartókra), bűn lenne pont Őket kihagyni a felsorolásból. És persze tudjuk, hogy a több évtizedes belharcokat is szító vita - miszerint most akkor nemzetiségről, kisebbségről és/vagy felekezetről beszélünk-e - máig lezáratlannak tekinthető; önálló identitással rendelkező közösségként mégis viszonylag könnyű dolgunk van.
Nagyvonalúan átsiklunk a magyar zsidó kultúrában felnevelt és felnőtt, esetleg Izraelből ide/visszatelepült embereken, mert itt nekünk sokkalta inkább egy különös, ám népes csoport kezdett pár éve szemet szúrni: a látszólag előzmény nélkül öntudatra ébredőké.
Úgy tesz, mintha zsidó lenne
Azt kívánja, bárcsak zsidó lenne
A családjának is azt mondja, hogy zsidó
Valójában csak annyira zsidó, mint amennyire egy majom.
Igen, az identitáskeresés rögös útja már megint! Kitérők, zsákutcák, hogy aztán hirtelen mégis célegyenesbe forduljon. Itt párttag, ott gyakorló keresztény nagyszülők. Rendszer ellen lázadó, vagy inkább KISZ-tag apuka és anyuka - akik a rendszerváltás után esetleg később hittanra, egyházi iskolába is járatták. Zsidó? Hát volt ott valaki a családban oldalágon, bennünk is van állítólag. Nincs amúgy velük semmi bajom, de azért ne reklámozd. Lehetett a gyerek tizenévesen bármi - punk, rocker, ultra vagy szkinhed, mint bárki más.
Aztán ahogy a Skynet, a benne csörgedező 1/4, 1/8 hatására ő is egyszer csak öntudatra ébred. Először tagadás, családfakutatás, kórosan, összevissza hazudozó rokonok faggatása családi legendákról és kellemetlen titkokról - aztán gyerek (tiltakozása ellenére) "olyan" iskolába íratása, Judapest, Izrael, kibuc, hébertanulás, név héberesítése, dávidcsillag a nyakba, valahova tartozás, végre. Tudod, csak kerestem itt folyton a helyem, a suliban is kívülállónak éreztem magam - de itt Tel-Avivban minden szembejövő úgy néz ki, mint én. Itthon vagyok - a világ egyik legnagyobb partihelye, ráadásul kelet-európaiként itt nem néznek le, sőt, ellenkezőleg! Aztán ki tudja, meddig tart nála a lelkesedés.
Persze a tévelygő útkeresőnél van sokkal rosszabb fajta: ez pedig a számító. Ő aztán vallja magát bárminek, amit éppen kifizetődőnek talál. Mindegy, mert a korszak elvárásainak megfelelő dokumentumokat úgyis beszerzi. Nevét, nemzetiségét és világnézetét úgy váltogatja, ahogy éppen előnyösebbnek tűnik számára. Kommunista, progresszív szocialista, keresztény-nemzeti, judeo-liberális. Izraelita, magyar, sváb, örmény (főleg, ha ezzel képviselőként indulhat). Mondschein, (gróf) Mosonyi, Marosján, majd megint Mondschein - különösen, ha egyik egyenesági felmenőjét se hívták így. Esetleg tiszteletből, kötőjellel felveszi nagyapjának volt szobatársának, ismerősének a vezetéknevét. Az is rokon, ha úgy vesszük. Mert esetleg csak - a fenti Doug the Headhez hasonlóan - úgy érzi, hogy így majd kapcsolatokra tehet szert, és az üzleti-művészeti életben is jobban tud így érvényesülni.
És akkor azt hihetnénk, hogy ezeket szokták az Igaziak kiröhögni - ám az életben tapasztalható példákon keresztül előbb-utóbb az a benyomásunk támad, hogy több a számító, mint az igazi...
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.05.22. 16:53:55
petrice 2011.05.22. 17:07:27
Stiel 2011.05.22. 17:14:00
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.05.22. 17:14:32
Dr. Kevorkian 2011.05.22. 17:15:14
Emlékszem egyébként, hogy a lány váltig nyomta, hogy ő nem eszik disznóhúst, de az odlalas meg a kolbász az nem számított...gondolom mert nem röfögött már :)
kapucsengő86 2011.05.22. 17:23:05
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.22. 17:48:40
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 18:03:58
2011.05.22. 18:04:30
Mindig kapott mindent amit akart.
ad3423324 2011.05.22. 18:34:00
lárvalányhaj 2011.05.22. 18:34:54
Olyannal, aki be akart térni a zsidó vallásba, már igen, de az illetőnek nem fűződött hozzá különösebb érdeke, inkább csak afféle zavaros fejű identitáskeresőről volt szó.
Fapuma (törölt) 2011.05.22. 18:41:49
Ps. csak a pontossag kedveert "...fuckin' monkey"
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.05.22. 18:53:36
elsősorban a felvidéki magyarok körében hódít
ovásuló vezetéknevek, "magyarok vagyunk, de Szlovákia a hazánk" lózungok eregetése
szlovák válogatottaknak való szurkolás, stb stb stb
érthetetlen egy nyavalya
ad3423324 2011.05.22. 19:02:08
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.05.22. 19:04:43
nem veled van a gond, nincs is semmi értelme
ad3423324 2011.05.22. 19:15:18
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 19:25:22
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.22. 19:31:19
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.05.22. 19:50:15
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.05.22. 20:06:56
Mitya Ivanov 2011.05.22. 20:13:13
moesko 2011.05.22. 20:49:51
mondjuk echte izraelből települt is volt vagy kettővel alattam, a szombati tanítás alatt kicsit kiégett az informatikatanár, hogy 'a vallásom tiltja' kifogással még senki nem utasított vissza a feladatot.
doszy 2011.05.22. 20:59:38
2011.05.22. 21:43:13
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 21:56:51
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 22:04:49
szóval, a keresztneveik voltak zsidók? merthogy csak felsorolok pár zsidó (szóval héber eredetű) keresztnevet: Dávid, Dániel, Mihály, Anna, Éva, Eszter, Mária. ennyi erővel az ezeket viselő zsidók? kétlem.
2011.05.22. 22:06:53
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 22:08:45
Amúgy tényleg nem eszem disznót, szombatot ünneplek, de keresztény vagyok, találjátok ki milyen.
@Hadrian77: Ami közös volt az a göndör haj, a markáns orr, fejlett mell és fenék.
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 22:18:22
moesko 2011.05.22. 22:24:22
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 22:24:36
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.22. 22:25:10
@Judea: hát nagyon meg is lepne az ellenkezője...
Amúgy mi a fenének kell a zsidókat így misztifikálni, árulja már el valaki?! Ez is csak egy identitás, van aki ezzel születik, van akinek meg az az agylövése, hogy ő is ilyet szeretne. Hát ha szeretne, hajrá, miért ne? Rasztafari is lehet fehér ember, hát akkor? Az ősmagyar lovasíjászok meg tele vannak szőke kék szemű szláv leszármazottakkal.
Azzal meg nekem pláne ne jöjjön senki, hogy mert zsidóként könnyebb érvényesülni. Vagy kurvára nem igaz, vagy én vagyok a leglúzerebb zsidó a világon...
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 22:31:20
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 22:34:55
Vigyázni kell ezzel, hogy mi a tipikus zs név, mert az átlagos nevek jó része bibliai eredetű: József, János, Pál, Mária, Eszter, Magdolna, Péter, stb.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.22. 22:35:26
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.22. 22:35:56
Amúgy volt már számtalan nemzetiségünkről szó (teljes poszt) a szlovákokkal, szerbekkel, svábokkal, románokkal - kár lett volna, ha erősen hiányos marad a felsorolás.
Nem misztifikálok én semmit (más persze lehet) - ha úgyis még a modoros esztergályosnál is a 10. komment már zsidóviccel jön, akkor ezzel se lehet baj. Itt legalább nem off.
moesko 2011.05.22. 22:37:38
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.22. 22:46:16
Inkább az a gond, hogy a "magyar zsidók többsége nem is igazi zsidó, csak verik nekünk a mellüket a holokausztra, miközben tréflit zabálnak és elcsaklizzák a jó állásokat ahelyett, hogy elhúznának Izraelbe arabokat mészárolni" narratívából már meglehetősen elegeé van.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.22. 22:48:47
A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 22:54:24
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 22:54:45
@moesko: Persze, csak etimológiáztam kicsikét. :)
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.22. 22:57:50
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.22. 23:05:16
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.22. 23:17:54
A kilencvenes években nem féltek a zsidók, de mostanában meg egyre inkább megint, nyilvánvaló okokból.
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.22. 23:28:00
csi szi 2011.05.22. 23:34:20
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.22. 23:40:34
A posztra visszatérve: elég közeli (katolikus) ismerősöm vette fel oldalági rokonának a "németes" nevét puszta tiszteletből és számításból. Róluk szól a mai mese.
mbm 2011.05.22. 23:51:39
1944 május, a Gruppenführer leszáll a teherautóról a székely falucska főterén, magához inti
az első szakállas góbét.
- Hé, öreg, ide hozzám, jöjjön ládákat pakolni. Mi a neved?
- Kun Mózes volnék, tiszt úr.
- Hú, zsidó, megdöglesz, állj a falhoz!
- Már hogy volnék én zsidó, tiszt úr, hisz nem vagyok az.
- Nem? Komisch. Hát mi vagy akkor?
- Székely volnék, követem alássan.
- Székely? És miért hívnak Mózesnek akkor?
- Bibliás nép vagyunk, tiszt úr, felénk sok a Mózes, az Ábrahám, az Illés...
- Interesszant. És hogy hívják nálatok a zsidókat?
- Hát... Hermannak... Adolfnak....
@altoid: Plusz 56-ban is voltak antiszemita megnyilvánulások (elszigetelt esetek persze).
Abban egyébként igazad van, hogy más modoros-posztnál nem írja le senki, hogy a "többség ilyen". Ez a poszt nem hiánypótló, hanem felesleges. Egészen más, mint a divatnémetes.
mbm 2011.05.23. 00:22:46
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.23. 00:31:55
Jakováli Hasszán 2011.05.23. 00:53:55
Midbár 2011.05.23. 08:08:59
2011.05.23. 08:30:04
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.23. 08:37:27
Magazinműsor
Témáinkból:
-Zsidó identitás
-Traccsparti:Fejős Évával beszélgettünk
-Köztünk élő ingyenélők
...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 08:41:51
Szóval valóban, emlékszem én is a rendszerváltás előttről a szomszéd házban lakó zsidó famíliára, akik rendkívüli mértékben titkolták a dolgot, dehát ami látványos, az látványos. Én mondjuk csak évekkel később tudtam meg a frankót róluk, de utólag minden említett manír megvan a reformátusság hangsúlyozásától kezdve a matekötösig.
Az a bajom, hogy ez a modorosblog, viszont az askenázi zsidók manírjairól kétféleképpen lehet beszélni, zsidóviccekkel, vagy pedig egy szolid másfél oldalas bevezetővel a kairói Efráim ben Józseftől kezdve fel egészen Spinozán és a zsidó felvilágosodáson át II. József türelmi rendeletéig és Hatvany báróig. De az meg unalmas.
A poszt témájához talán a turbózsidók kapcsolódnak a legjobban, de az meg mifelénk nem nagyon jellemző. Főleg azért nem mert a többi zsidó általában kiröhögi őket, pont úgy ahogy a magyar emberek is (szerencsés esetben) röhögőgörcsöt kapnak a szívcsakrás-szitty-párthus-szíriuszi magyaroktól.
Szóval, amiről a poszt szólni akar azt úgy kell megírni, hogy Kohn és Grün bemegy a sonkaboltba...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 09:00:24
Később kiderül, hogy a status quo hitközség támogatta, de kiderült, hogy az ortdoxok végül mégsem, de aztán megjelent valami new york-i rifke valami lenyúlós tervvel de kiderült, hogy a Zoltaiék nyomják, erre a neológ besértődtek és hazamentek. A nagykövetség kiderült, hogy az ortodoxokat nyomja, de a status quo részéről valaki jól feküdt az önkorminál, visszavonta három árus területfoglalását, végül aztán a fesztivál reggelén megegyeznek a bevétel eloszlásáról, és kezdődhet a buli :-)
efhábé 2011.05.23. 09:06:53
2011.05.23. 09:11:59
Kollégám mesélte, hogy gyerekkorában (50-60-as évek, Bp. Lovag utca) lakott a házukban egy öreg zsidó. Egyszer elesett a lépcsőházban és eltörött a lába, ami bénán gyógyult meg. Elment az NSZK követségre, hogy az SS legények miatt maradandó sérülést szerzett, amire kapott is egy szép összegű apanázst.
Végül nagyapám szavait idézve:
- A gyerek úgy szép ha taknyos, a zsidó meg ha szutykos!
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.23. 09:19:32
efhábé 2011.05.23. 09:19:33
Ebből következett, hogy a fent említett generáció, bár voltak ismeretei a háború előttről, azokat nem adta tovább a gyerekeinek, így az '50-es, '60-as években születettek jó része egyáltalán nem ismerte, ismeri a zsidó vallást, kultúrát. Jellemző erre a korosztályra, hogy úgy szembesültek saját zsidóságukkal, hogy a suliból hazamenve zsidóztak, mert azt hallották az osztálytársaktól és a szülők ekkor világosították fel a gyerekeiket.
Ezeknek a gyerekeknek a '70-es, '80-as években született gyerekei voltak azok, akik a rendszerváltás környékén kezdtek öntudatra ébredni identitásügyileg. Ez a korosztály az, amelyik valamennyire vissza tudta/tudja vezetni a szülei korosztályát a zsidó identitásba, több-kevesebb sikerrel.
Tehát adott két generáció, ahol az első borzalmas elfojtásokkal, félelemben élte le az életét, a második meg identitásügyileg totál tudatlan, úgyhogy az egyetlen releváns zsidóságélménye az a szülőktől örökölt rettegés és elfojtás, ami tökéletesen működik aktualizálva, a mai antiszemitizmustól rettegve is.
A harmadik generációra már sokkal kevésbé jellemző a félelem, ők már inkább a judapest.org generáció.
efhábé 2011.05.23. 09:35:59
Izraellel volt egyébként Mo.-nak diplomáciai kapcsolata '67-ig, aztán a hatnapos háború folyományaként a szovjetek megszakították azt és erre Mo. is. (Románia pl. nem szakította meg, végig diplomáciai kapcsolatban maradt Izraellel, sőt, a '80-as években a kivándorlást is engedélyezték, szép summát kasszíroztak érte).
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 09:59:30
@Hadrian77: ahogy Kohn bácsi mondaná: ügyes, nagyon ügyes...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 10:04:34
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.23. 10:33:45
2011.05.23. 10:49:14
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.23. 10:55:40
Többiek kedvéért: legyen igazad:)
Mitya Ivanov 2011.05.23. 10:57:58
2011.05.23. 11:02:39
mrbateman 2011.05.23. 11:05:24
"Nem volt zsidó, s cigánykérdés,
csak kisfröccs, nagyfröccs, hosszúlépés!"
Egyébként szerintem is ez az egyik fő ok, mivel a tőkés osztály tagjai voltak, vagy tanult városi értelmiségiek, ez pedig 45 után nem volt nyerő helyzet. Föld nélküli zsellér, kiszipolyozott gyári munkás lét nem volt jellemző.
A 60-as évektől meg próbáltak egy jóllakott masszát csinálni a lakósságból,...kit érdekelt, h. zsidó, vagy sem, az volt a lényeg, h. van-e nyaraló, piros zsiguli, emeletes ház nyeregtetővel, integető erkéllyel, színestévé, stb.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.23. 11:06:08
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 11:12:50
@Frengi: Egyik nagyapámat a munkaszolgálatról vitték el a ruszkik még 6 év malenkij robotra, csak úgy ráadásnak.
Mitya Ivanov 2011.05.23. 11:15:21
Undorító propagandakönyv, méltó társa az "Ásatások a "bibliai" országokban" c. szarnak.
efhábé 2011.05.23. 11:22:18
csi szi 2011.05.23. 11:33:08
@altoid: A '90-es években is voltak látványosan "rettegők", akkor Csurka stb. miatt, szóval nem változott sok minden ilyen téren.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 11:35:44
efhábé 2011.05.23. 11:38:10
2011.05.23. 11:45:04
csi szi 2011.05.23. 11:45:19
Más, az átkosban a templomjáró kereszténység sem volt éppen menő, aki karriert akart, az max. titokban tette... (mint a gyereket titokban megkereszteltető párttagok). Bár üldözni sem üldöztek érte már senkit.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 11:49:28
efhábé 2011.05.23. 11:50:21
"csak és kizárólag a zsinagóga állt rendelkezésre, amit ugyanannyira nem volt tanácsos látogatni, mint a templomokat."
Ernoke 2011.05.23. 12:00:26
a családban amúgy van önjelölt zsidó, ő buzgó zsidóutálóból lett az, nem sokkal azután, hogy a mormonok alámerítésesen megkeresztelték.:)
A Tyne folyó déli partja 2011.05.23. 12:01:08
Mitya Ivanov 2011.05.23. 12:04:00
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 12:10:17
Szerij · http://kepernyo.blogspot.com/ 2011.05.23. 12:11:20
A korábbi, más nemzetekkel foglalkozó posztok kommentjeiben nem volt ennyi felháborodás, sértődés, magyarázkodás, kínos feszengés, szócséplés.
Szerintem modoros a zsidó kisebbséget (vallást, identitást stb.) udvariasságból külön kezelni. Ugyanaz a hozzáállás kellene tanúsítani, mint a ruszének, horvátok, svábok, tótok stb. esetében.
nem szoktam kommentelni, mert bőven megelégszem a hozzászólások olvasásával, de ennyi álszent és/vagy modoroskodás mellett már én sem tudtam elmenni. :)
Modor Tibi király, mert ugyanúgy merte kezelni a témát, mint bármely másikat!
ui.: Altoid modoros zsidó "posztja" emlékezetes és szerintem illene is ide, a posztba kiegészítésnek :)
A Tyne folyó déli partja 2011.05.23. 12:12:45
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 12:15:59
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 12:33:36
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 12:34:49
A zsidókról azért nehezebb a többinél írni, mert történelmi okokból nehezebb egy hülye zsidóra azt mondani, hogy hülye zsidó, mint egy buta tótra azt, hogy buta tót.
medvedr 2011.05.23. 12:54:56
Ernoke 2011.05.23. 12:55:24
@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez az után lett buzgózsidó, h kiderült, h a családfánkban az egyik ág kikeresztelkedett zsidó, és mittudoménmelyik felmenőnket még kohn-nak hívták kb. azóta hanukára jár meg ilyesmi, "mert ő legalább felvállalja"! végülis egész régóta tart ez nála a többi őrületéhez képest, úgyh lehet végre megtalálta a helyét.:D
@altoid: szerintem úgy általában nem ártana, ha az emberek többet beszélgettek volna a nagyszüleikkel az elmúlt korokról, kevesebb lenne pl. a Horthy-korszak nosztalgia... de ez persze off, nem kapcsolódik a wannabe zsidóhoz.:)
brutuska 2011.05.23. 13:02:02
Szerij · http://kepernyo.blogspot.com/ 2011.05.23. 13:16:18
jaja, elgépeltem, ezer bocs.
@Professor Pizka:
milyen történelmi okokra gondolsz pontosan?
(szerintem a terroristák lesznek a XXI. század zsidói :D )
bocsánat :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 13:16:53
Ugyanakkor abban a társadalomban tisztább önmeghatározást lehetett tenni. A mai kor identitáskeresői azt látják, hogy a dédpapa, Kohn Sámuel kerékpár-kereskedő, jól élő, zsidóságát nem "felvállaló" (ez csak mai szemmel tűnik így) hanem természetes dologként átélő, kerek egész ember volt, egy bolttal, a cégéren a saját nevével, orvosi egyetemre adott legidősebb fiúval. (aztán ezt zúzta szét a holokauszt)
Vitéz kisfaludi és keresztúri Kereszthury Dezső, ezer éves nemességére büszke, Károly-csapatkeresztes, ezüst vitézézségivel és sebesülési éremmel kitüntetett nyá. m. kir. százados, mint járási csendőrparancsnok szintén a maga köreiben valaki volt.
Aki meg nem volt ekkora valaki, csak egyszerűen magyar, tót, sváb paraszt vagy kézműves volt, az is régi hagyományok szerint élt és magát zavartalanul annak tekintette, aki volt (bármennyire is hülyén hangzik ez)
A fent sorolt művekből jól tudjuk ennek az egésznek a hátrányait ,de a mai kor identitáskeresőjének ebből a korszakból állnak rendelkezésre utoljára olyan minták, amelyhez a saját identitását hozzáigazíthatja. Ekkor lesz belőle flódniklezmer típusú zsidó, vagy Kereszturi Jóskából egyszercsak nemzetes és vitéz Kerheszthury József.
Szalacsi_Dezső 2011.05.23. 13:19:31
2011.05.23. 13:33:43
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 13:35:18
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.23. 13:43:07
Ernoke 2011.05.23. 13:49:29
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 13:53:35
Ernoke 2011.05.23. 13:59:14
2011.05.23. 14:02:46
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 14:09:13
csi szi 2011.05.23. 14:19:18
lárvalányhaj 2011.05.23. 14:27:27
Az ember csoportlény. Elemi szükséglete az, hogy egy szoros közösség részének érezhesse magát, mert ily módon kiélheti társas szükségleteit, másrészt szilárd viszonyítási pontokat kap, ami megkönnyíti a világban való eligazodást. Ez a társadalom, különösen a nagyvárosokban, ennek a szükségletnek a kiélésére nem sok lehetőséget nyújt. Ezért aztán sokan kétségbeesetten kutatnak valami (csoportképzésre is alkalmas) fogódzó iránt, amelynek segítségével eljuthatnak valami csoporthoz, ahol megtalálhatják a helyüket.
Nekem is volt egy ilyen korszakom -- bár a közösség iránti vágyamat nem elégítette ki, mert a talált csoport nem igazán felelt meg az igényeimnek, de megtudtam egy csomó érdekes dolgot, találkoztam egy csomó érdekes emberrel, elsajátítottam egy új nyelvet stb. Szóval érdekes szellemi kaland volt.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.23. 14:48:41
Akkor én definitive nem vagyok ember.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 14:49:49
Nadiposzi (törölt) 2011.05.23. 14:50:21
Aha. És ezért kezdődik a HVG portré rovat úgy, hogy felvidéki református lelkész ősök, a bátrabbja megemlíti, hogy a dinasztia alapítót Ruyter admirális szabadította ki a fogságból. És ez majdnem minden közéleti arcnál, kurva töményen előadva.
Kérdem én, ha mindenki az elitből 3 évszázadra visszanézve magyar és nemes v. pap, akkor honnan a fenéből mászott elő az a sok vörösbáró, törtető zsidó, sváb, etc. Meg kommenista.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 14:55:36
ad2: túl kicsi az ország ahhoz, hogy ne lett volna már ezer éve mindenkinek mindenkivel keveredni, ráadásul a komcsik még jól össze is rázták az ide-oda telepítgetéssel, így aztán a legtöbb magyar bármikor talál politikai céljainak megfelelő őst.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.23. 15:04:01
Mitya Ivanov 2011.05.23. 15:04:37
brutuska 2011.05.23. 15:04:47
2011.05.23. 15:10:16
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 15:10:56
@Modor Tibi: oké, legközelebb nem írom le, hogy mi a véleményem. Sőt, még a Modoros Együttműködés Nyilatkozatát is kiakasztom a monitor mellé, és kommentelői fizetésem kétmillió forinti részét is átutalom az árváknak. Basszameg.
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.05.23. 15:17:46
nem eszel disznóhúst, szombatot tartasz, keresztény vagy és nem vagy zsidó. akkor kizárásos alapon adventista vagy. talált, süllyedt?
noirp 2011.05.23. 15:20:15
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 15:21:20
Mitya Ivanov 2011.05.23. 15:21:54
Közöttük fordul elő szignifikánsan_magas _gyakoriságban egy másik kaszt, a neurotikus-hisztérikus-identitás nélküli liberális.
Nadiposzi (törölt) 2011.05.23. 15:21:57
Volt anno Fűzfőn egy derék párttitkár, aki szakmai karriereket tört derékba, ha az illető nem volt neki szimpi (értsd nem volt elég vörös, párttag). A pofa neve nekem nem mondott semmit, pedig megyeszerte híres vaddisznó volt. Namost az idősebb kollegák rendesen kurvaanyázták, amikor a Veszprémi Naplónak interjút adott, presbiterré választásának alkalmából.
Amúgy ma ballábbal keltél, vagy mi? Írd tovább inkább a Leslie paródiádat, please.
brutuska 2011.05.23. 15:24:04
Ha jobban belegondolok, ukránnak meg orosznak sem volt fenékig:)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 15:24:16
Ernoke 2011.05.23. 15:26:45
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.05.23. 15:31:45
www.youtube.com/watch?v=lhFKkPWsLXo
Nadiposzi (törölt) 2011.05.23. 15:34:21
Hát baszki, én egyik ágról róm. kat. uradalmi cseléd ősökkel, a másik ágról róm. kat. paraszt felmenőkkel bírok, mint az emberek többsége, de lehet hogy kitalálok egy hétszilvafás őst, hogy ne maradjak identitás nélkül.
brutuska 2011.05.23. 15:34:39
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 15:36:19
Szar hétvégém volt, hülyén viselkedem olyan emberekkel akikkel nem kellett volna, még akkor se, ha amúgy megvolt rá a jó okom. Ettől aztán ideges lettem, nem aludtam, a vasárnapi snooker partim még úgy ahogy helyrehozta a dolgot (két frame, mindkettőben csak feketével kaptam ki) de egyébként elfáradtam, ideges vagyok és hétfő van.
PEdig a harmadik fejezete a fejemben már megvan (öldöklés a repülőtéren, halott koreaia a budiban) a negyedikben pedig jön a NŐ és a Fülszőrös Olafról szóló saga...
@Ernoke: hát, katolikus pap ősökre nem szokás felvágni :-)
@brutuska: podhering kenyérgyár megálló következik...meg amikor a szatmárnémeti oláhok (és magyarok...) azonnal felfedezték magukban a németet és már V-deutsch-ként vállaltak munkát és halnak meg néha a 41-es főúton a tízéves passattal
Ernoke 2011.05.23. 15:39:47
brutuska 2011.05.23. 15:44:33
Még érintőlegesen a témához tartozik, valaki úgyis emlegette Birobidzsánt.
Annó Ungváron bementem az Intourist (utazási iroda, az egyetlen) helyi irodájába, családi ismerős dolgozott ott. A falon egy nagy poszter, ami épp a Szovjet Zsidó Autonóm Oblasztyba invitált, rajta lovon nyilazó pájeszos atyafiakkal. Valami sportverseny lehetett? Majd megfúltam, hogy ne hangosan röhögjek fel, látván a burját és zsidó multikulti eme szovjet jelét.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.23. 15:48:48
A Tyne folyó déli partja 2011.05.23. 16:35:56
Ernoke 2011.05.23. 17:34:25
2011.05.23. 18:45:47
Az én véleményem meg az, hogy ez tipikusan a "Győztes nem nyer semmit" esete.
2011.05.23. 19:16:21
J. S. Bach / Pierre Bezuhov (törölt) 2011.05.23. 19:18:42
Erzsebet 2011.05.23. 20:40:10
Nekünk nem voltak kárpátaljai, felvidéki és erdélyi rokonaink. Lelkészek sem voltak a családban. Zsidó sem házasodott be közénk. Engem sokszor annak néztek, de nem sértődtem meg.
Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.23. 20:48:39
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.23. 20:58:30
mbm 2011.05.23. 21:56:07
2011.05.23. 22:25:27
IP-címvadászok kedvence 2011.05.23. 22:35:10
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.23. 22:42:06
popocatepetl 2011.05.23. 22:50:56
Leonard Zelig 2011.05.23. 23:10:05
efhábé 2011.05.23. 23:37:07
kzolika 2011.05.23. 23:59:09
w a s d 2011.05.24. 00:07:25
kzolika 2011.05.24. 00:21:55
mbm 2011.05.24. 00:24:42
neoteny · http://word.blog.hu 2011.05.24. 00:32:36
"túl kicsi az ország ahhoz, hogy ne lett volna már ezer éve mindenkinek mindenkivel keveredni"
... arról nem is beszélve hogy túl sok hadsereg vonult át ezen a tejjel-mézzel folyón ahhoz, hogy legyen "genetikai magyar".
neoteny · http://word.blog.hu 2011.05.24. 00:43:10
az attól függ, hogy flamand vagy vallon.
pruntyike 2011.05.24. 05:28:50
@csi szi: (14:19:18): Hát mi is volt Whopi Goldberg eredeti neve?
A posztban említett önfelfedező 1A kategóriájú képviselője Karinthy Márton, aki "szenzációs" bejelentést tett, hogy "már az öregapja is" : Lásd Karinthy Frigyes: "Madách Mohnblum Imre Izsák". Valahogy ez mégsem robbant. Vannak Magyarországon nagyon nagy zsidók, már olyan értelemben, hogy nagy hozadékot jelentenek Magyarország számára. Ilyen pl. (szerény véleményem szerint) jelenleg Ungvári Tamás.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.24. 06:19:46
Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2011.05.24. 06:46:12
A főtémáról: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a tényleges zsidók nemzeti kisebbségkénti elismertetése meghiúsult öt évvel ezelőtt. A hatalmon lévő zsidó vezetők nyomására.
pruntyike 2011.05.24. 06:59:57
Mi volt ebben a logika? Tudom, hogy így volt.
orwell 2011.05.24. 07:06:47
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.24. 07:25:12
lüke 2011.05.24. 07:39:34
mán megin'
és? egyik ilyen vallású, másik olyan
aki meg nem hiszi járjon utána:
a novella
Sztálinnak fáj a foga
www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=nagyvilag-1988-januar-december-i-ii&ID=189506
Fekete Sámuel 2011.05.24. 07:42:00
2011.05.24. 07:47:01
- Maga ugye nem német? Magyar vagy román?
- Magyar vagyok – mondom
Magyarra vált azonnal.
- Isten áld meg a magyart, jókedvvel, bőséggel- mondja köszönés képben.
- Kiderül, tatabányai sváb, sorolta,. hogy kik a híres magyar svábok, Jóscka Fischer nem marad ki, sorolta az emlékeit, a sérelmeit.
- Már kezdett kényelmetlen lenni, mert magyarul beszélt, és rajtam kívül mindenki német volt.
- -Rohadt svábok, rohadt svábok – egyre csak ezt ismételgette, amíg elment.
- Szégyelltem magam, még jó hogy nem értette senki.
efhábé 2011.05.24. 07:51:15
Fekete Sámuel 2011.05.24. 07:55:05
Most gondoljatok bele: Vonáék kisütik, hogy nekik melyik zsidó klán a legjobb politikailag, aztán leadják a kurucon a 2-500000 pajtásuknak, hogy szavazzatok X-re a zsidólistán.
Ezzel ugye X-et valószínűleg kicsinálják zsidókörökben, hisz nem lesz zsidó, aki az életben még egyszer szóba állna azzal, akit a Vona támogatott. Másrészt viszont, mivel 100000 zsidó van az országban és 2-500000 széljobber, ő fogja kapni a legtöbb szavazatot...
De ez csak egy példa. A tényleges politikai manipulációk ennél nyilvánvalóan lényegesen szofisztikáltabbak lennének.
Szóval gondoljatok bele, mi sülne ki ebből... :-)
-------
Összességében meg az van, hogy a zsidók kevesen vannak, viszont nagy hatalomra törnek. Ezért a zsidóság létében az ellensége bármiféle demokráciának.
Fekete Sámuel 2011.05.24. 08:28:32
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2011.05.24. 08:34:21
Köszönöm a postot, most jöttem rá, hogy én is zsidó vagyok.
Megfigyelo 2011.05.24. 08:49:33
-- az ortodoxoktól az ateista szabadgondolkozókig mindenki fel volt háborodva és tiltakozott. Van néhány hülye, akik a nemzetiséggé való nyilvánítást akarnák, de nem tudták összegyüjteni az 1000 aláírást, ami szükséges lett volna a nemzetiséggé való nyilvénításhoz.
Szalacsi_Dezső 2011.05.24. 08:56:46
Leonard Zelig 2011.05.24. 09:01:39
Megfigyelo 2011.05.24. 09:03:45
Megfigyelo 2011.05.24. 09:14:23
érdekesség azonban, hogy Kölcsey eredeti kéziratában egy d-vel szerepel.
(Schmitt Pál azonban feltehetően nem ezért írta egy d-vel...)
Megfigyelo 2011.05.24. 09:25:37
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.05.24. 09:59:18
rosszabb... 6 év hittan, 2 év filosz, 1 szemeszter összehasonlító valláselmélet (belógtam az ismerősöm óráira, mert érdekelt a téma)
2011.05.24. 10:34:15
A Tyne folyó déli partja 2011.05.24. 10:44:52
IP-címvadászok kedvence 2011.05.24. 10:48:40
A Tyne folyó déli partja 2011.05.24. 11:05:41
csi szi 2011.05.24. 11:32:05
Midbár 2011.05.24. 11:57:46
Az Eszter (אסתר) perzsa eredetű, Asztarte istennő nevéből ered. A bibliai Eszter is a perzsiai kultúra hatására vette fel ezt a nevet, eredetileg Hádászának hívták (lásd: Eszter Könyve). Az ő sztorija miatt lett kedvelt az Eszter név a zsidók között.
Dzsoni Kráncs 2011.05.24. 14:05:06
Magyarokat,ütni,lelejmolni,megalázni alap.Sok fehér csaj cigóval jár,az én gyerekkoromban ez elképzelhetetlen volt.
Erzsebet 2011.05.24. 15:15:39
2011.05.24. 15:26:48
szellőláb 2011.05.24. 15:46:54
Erzsebet 2011.05.24. 16:26:24
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.05.24. 16:42:52
Ismertem rasszista zsidót. Ugyanúgy köpködött, csak ő az antiszemitákra, gárdistákra, ésatöbbi.
2011.05.24. 19:04:56
nyílméregbéka 2011.05.24. 19:37:51
* bár a disznóhúst fájón nélkülözném.
Azt sem tudom, van-e valami trükkje annak, hogy felismerjem a zsidó voltát annak, aki nem úgy néz ki, mint Woody Allen. Pedig ez jól jönne, mert most az új főnököm is az, és még tiszta szerencse, hogy ezt az előtt közölték vele, hogy jókedvemben zsidó vicceket (is) meséltem volna a jelenlétében :-D
És Topo tényleg hol van?? Arra gondoltam, talán nicket váltott, de sehogy sem találom a stílusát. Talán azt is leváltotta.
efhábé 2011.05.24. 19:59:57
Na ja, bezzeg a demokratikus felépítésű keresztény egyházak, ugye.
Azt ugye tudod, hogy a zsidó vallásban az egyik legfontosabb, törvényértelmezéssel kapcsolatos szabály úgy szól, hogy: "A többséget kövessétek", vagyis a többségi vélemény az irányadó. A talmudban van is ezzel kapcsolatosan egy érdekes történet, egy egyébként totál érdektelen vallási kérdésen (tisztátalanná válik-e a kígyó alakú kályha (agyagcsíkból csigavonalban feltekert, kupola alakú sütőalkalmatosság, főleg kenyeret sütöttek benne)) összevitatkozik pár figura. Sokan mondják, hogy tisztátalanná válik, egy azt mondja, hogy nem. Vitatkoznak, azt mondja az az egy, hogy ha neki van igaza, akkor folyjon visszafelé a folyó. A folyó megfordul, erre közlik vele, hogy ez nem érv. Akkor azt mondja, ha neki van igaza, menjenek arrébb a fák, erre a fák arrébb mennek, de ez még mindig nem érv, nem untatlak a további eseményekkel, a végén leszól az égi hang, hogy neki van igaza, mire a többiek közlik az égi hanggal, hogy nem úgy van az, a Tóra a Földre adatott (értsd, most már a földiek dolga az értelmezés) és ugye abban az szerepel, hogy a többségi véleményt kell követni. Magyarul hiába jött a szöveg az égből, kisebbségi vélemény volt.
No ha ez nem demokratikus szerinted, akkor semmi sem az.
De továbbmegyek, eleve a zsidó közösség demokratikusan épült fel mindig is. Egy-egy hitközség megválasztotta a világi vezetőségét, majd alkalmazott egy rabbit meg egy kántort. A közösség szellemi vezetője alkalmazott volt, akit a közösség bármikor elküldhetett, ha a többség úgy határozott. Ez így volt évszázadokig, amíg a magasságos egyházi hivatal bele nem túrt a zsidó intézményrendszerbe és itt nem hagyta örökségül a munkásőrt és sleppjét.
efhábé 2011.05.24. 20:13:50
www.come-and-hear.com/babamezia/babamezia_59.html#PARTb
A Tyne folyó déli partja 2011.05.24. 20:30:05
szellőláb 2011.05.24. 20:33:12
@nyílméregbéka: Bolond lenne egy ilyen jól bejáratott, hírhedt nicket lecserélni. Lehet, hogy egy-két helyen kihúzta a gyufát, és jól kitiltották, de arra meg még akár büszke is lehet :-)
A Tyne folyó déli partja 2011.05.24. 20:40:58
muci 2011.05.25. 00:22:09
Na, ennek a hírnek igazán örülök. Izgul a világ, hogy kihalás fenyegeti a jiddis nyelvet, Straßburgban kínjukban már nyári egyetemen kell tanítaniuk, aztán csak most mondod, hogy az összes ortodox Magyarországon vidáman jiddisül beszél. Ilyenek ezek mind. Goethe is biztosan azért próbálkozott a jiddissel, mert a szomszédjai így beszéltek. Persze más idôk jártak akkor.
A más idôkrôl jut eszembe néhány hozzészólás a judapesten. De örülök, hogy azóta felnyílt a szemed.
Midbár 2011.05.25. 07:30:18
Ettől függetlenül én magamat zsidó nemzetitségűnek és vallásúnak tartom, mindezt (most kapaszkodj meg!) magyar anyanyelvű, magyar állampogárként.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.25. 08:02:42
judaizmus.blogspot.com/2011/05/ugy-tesz-mintha-zsido-lenne-azt-kivanja.html
"(* Érdekes cikkre leltünk a "Modoros" nevü bloggban Átvesszük, a forrás megjelelőlésével és közöljük a Vendégoldal rovatban. Ne tessék antiszemitizmust kiáltani, mert ez nem az. Ez egy ismert jelenség fotókópiája. És a viszolygás tőle. Mi is ismerünk ilyen embereket magasrangu zsidó, hitközségi állásokban is."
Kösz, Naftali bácsi :)
IP-címvadászok kedvence 2011.05.25. 11:19:02
Maisie MacKenzie 2011.05.25. 11:23:14
Ezt nem néztem volna ki belőled, hogy olvasod azt a blogot! :-)
Mondjuk azt sejtettem, hogy a kevés kommentelés ellenére sokan olvassák.
Én is rendszeresen.
Maisie MacKenzie 2011.05.25. 11:36:17
Hiába tudtam meg később, hogy echte franzstadi fószerek voltak az őseim Tűzoltó utcából, valahogy igen távol kerültem attól a világtól.
A sváb származásomat inkább csak a nagyonmagyaroskodók között hangoztatom akkor, amikor szlovák vonalon már kellően ősszezavartam őket. (Ilyen őseim is vannak, lelkileg ez is bejön nekem)
A Tyne folyó déli partja 2011.05.25. 12:29:50
Anna
A név eredete:
Héber eredetű bibliai név, Szűz Mária édesanyjának a neve.
A név jelentése:
Eredeti formája: Hannah. Jelentése: kegyelem, könyörület.
Midbár 2011.05.25. 13:20:22
A Tyne folyó déli partja 2011.05.25. 13:37:18
sőt, a keresztlevelemben egyenesen Anna van, mert a sajátomra nincs védőszent:)
efhábé 2011.05.25. 15:55:24
Erzsebet 2011.05.25. 16:56:29
Erzsebet 2011.05.25. 17:07:19
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.25. 20:23:21
@Megfigyelo: nem beszélve arról, hogy a zsidók, érthető módon viszolyognak az összeírástól...
@muci: nem mintha jiddisül olyan nehéz lenne megtanulni. Egyszer egy angolul beszélő asztaltársaságban ült mellettem egy Belgiumban élő zsidó hölgy akinek a szülei (nagyszülei?) jöttek el Magyarországról. Angolul elég érdekesen beszélt, de észrevettem hogy elejt német szavakat. Váltottunk németre, ami nem jutott eszébe németül, mondta magyarul, és kevert bele mindenféle szláv kifejezést. Kis idő múlva megjegyezte, hogy olyan kevesen jidliznek ma már. Mondom, dehát mi is német-magyar habarék nyelven beszélgetünk. Erre annyi volt a válasz, hogy ezen a nyelven, ahogy most beszélgetünk, régen a grószmuttival szokott beszélgetni...
Intizar 2011.05.26. 04:29:36
Intizar 2011.05.26. 04:39:59
@vészmadár (pica pica): Ohh, nem, semmiképp. Ön valójában Dr. House, közönséges ember álcájában (merő leereszkedésből, irántunk).
Maisie MacKenzie 2011.05.26. 08:11:17
"Egy idős házaspárt hallottam jiddisül beszélni. Feltűnt, hogy nem értem, hogy beszélnek."
Nekem meg az, hogy értem! :-)
Erzsebet 2011.05.26. 09:25:33
IP-címvadászok kedvence 2011.05.26. 11:20:50
Az Annáról azt tudom elképzelni, hogy átvette a zsidóság, a jelentése is az eredetinek egész más. De ez nem is fontos, még a végén mi is modorosnak fogunk számítani :)
A Tyne folyó déli partja 2011.05.26. 11:42:28
Intizar 2011.05.26. 15:49:43
(Értesüléseimet nem az Utónévkönyvből, hanem a héber nyelvből szedem.)
Maisie MacKenzie 2011.05.26. 16:13:36
Még nem találkoztál alternatívokkal!
Szerintük a zsidók a magyarok őseitől nyúlták le minden tudományukat, az ősmagyarok nagyrészét meg kiirtották, a világot meg átverik. Bitorolják a kiválasztottságban az ősmagyarok helyét.
Sajnos komoly tábora van ennek az elméletnek. :-(
Ami az alap: a régi zsidók is vettek át dolgokat az előttük élt népektől. Az alternatívok ezeket a már kihalt népeket állítják be a magyarok őseinek. Így próbálnak ősibbek lenni a zsidóknál.
popocatepetl 2011.05.26. 17:47:52
Intizar 2011.05.27. 14:52:47
Ennyi erővel Anna, az csak anna, oszt mégse ad.
A Tyne folyó déli partja 2011.05.27. 15:42:12
amúgy, én egyszer találtam egy olyan oldalt, ami azt fejtegette, hogy a magyar és az angol nyelv rokonok, és egy csomó (ál) példát felsorolt rá. merthogy szerinte pl. a thunder szó az a magyar tündér (He?), valamint a "Ment a házon" mondat (ne kérdezze senki, hogy ennek mi az értelme) szerinte angolul úgy van, hogy "went the house on" (ennek meg pont annyi értelme van, mint a ment a házon-nak.(
Intizar 2011.05.27. 18:08:57
Jakováli Hasszán 2011.05.28. 11:15:21
Cr 2011.05.30. 11:02:30
A Tyne folyó déli partja 2011.05.30. 11:41:11
"Animacs (a Tyne folyó déli partja) 2011.05.24. 11:05:41"
Cr 2011.05.30. 13:08:03
De úgy tudom, nem héber.
Intizar 2011.05.30. 14:28:25
Maisie MacKenzie 2011.05.30. 16:46:48
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.30. 16:58:52
Cr 2011.05.31. 09:33:39
Intizar 2011.05.31. 20:09:18
Intizar 2011.05.31. 20:21:03
A Tyne folyó déli partja 2011.05.31. 20:41:53
FéeVerte 2011.05.31. 21:34:05
Az önjelölt zsidó mai, modern, felgyorsult világunkban nem tart be minden apró, piszlicsári előírást, de a fontosabbakat, mint a Pészah és a Hanuka, azért megünnepli, esetleg még a Purimot is, mert az egyébként is multikulti fesztivál. Jom Kippurra nem sok marad a vallásosságból, mondhatni: semmi. héberül is csak egy-két szót ismer, de a jiddis jövevényszavakból Fábryt megszégyenítő kollekcióra tett szert haleftől a haverig. Csak azt a mondatot tartja sikeresnek, amibe legalább 3 jiddis kifejezést csempészett és magában somolyog, hogy jól megvezette ezeket e ganef mesügéket. karácsonykor a Tudók csendes derűjével figyeli az ablakokba helyezett háromszög alakú gyertyatartókat: ha tudnák, amit ő... Az épületeken is egyből kiszúrja a kettős kőtáblát mintázó ablakokat. Ilyenkor büszkén mosolyog, esetleg oda is biccent a régi mestereknek, akik a pompás tréfát kieszelték.
Félelme pacifizmussal is társul: az egyetlen egyenruha, amitől nem retteg az az In-Kal embereié, mióta megtudta róluk, hogy "onnan" jöttek. Keményen küzdött a sorkatonai szolgálat eltörléséért, jó sok matricát kiragasztott, meg minden.
Cionista? Ahogy vesszük. Fél Magyarországon. Bár fizikai, de még pszichikai sérelem sem érte, attól még fél, mert bármikor lecsaphatnak rá. meg egyébként is izraelben nem bámulják meg, ha egy fiúnak rózsaszín a haja, vagy a pudlija neonzöld. ha ilyesmi történik vele, legszívesebben kivándorolna. Dana International izraeli fogadtatását már kimosta szőkített (vagy hanyag sötét csigákba rakatott, zsírosnak tűnő hajú)fejéből a rettegés, és a néha-néha betolt Zöld.
Mindent megtesz az izraeli állampolgárságért. Mindent?
Egy társasutazásra be is fizet. magára ismer minden izraeli járókelőben. Mielőtt végleg kiköltözne, rájön, hogy a 3 év sorkatonai szolgálatra még a 31 éves egyetemistákat is berántják. Ezt soha, senkinek nem mondja el Magyarországon, ahová csak-csak visszatér. A félelem bénítja meg a nyelvét.
Az önjelölt zsidó rokonai közé tartozik Irénke, a jómódú nagynéni is.
modoros.blog.hu/2010/02/02/irenke_a_jomodu_nagyneni
Büszke minden egyes zsidóra, aki valamit is elért az életben, az összes híres ember "eredeti nevét2 is hibátlan héberséggel ejti, származzon a megidézett hitsoros Ogyesszából, Bécsből, júdeából vagy kisvárdáról. Gyakran példálódzik velük, anélkül, hogy életüket, munkásságukat ismerné. Ilyenkor beszélgetőpartnere -ha nem akar nácirasszistaság vádjába keveredni- meghunyászkodva hallgat.
Az önjelölt zsidó nem foglalkozik a betérés gondolatával. ő belül van. Szülei, nagyszülei hitét senki sem veheti el tőle, főleg, mivel a derék rokonok nem is tudják, hogy átadtak volna bármi ilyesmit neki.
FéeVerte 2011.05.31. 21:48:55
Intizar 2011.06.01. 00:20:44
Egyébként hebraistának mondják, l nélkül. De az csak az igazi tudósoknak jár ki, ami nem vagyok.
Intizar 2011.06.01. 00:31:21
Cr 2011.06.01. 10:14:35
Cr 2011.06.01. 10:29:00
"hadd legyen már hihetőbb az, amit egyrészt az utónévkönyv mond (nyilván forrásokra hivatkozva)"
Az, hogy számodra mi a hihetőbb, azt te szabod meg. Ez ilyen... miért gondolnám, hogy neked az nem hihetőbb? :D
"valamint Intizar a héber nyelv ismeretére alapozva, mint hogy te bedobod, hogy sumér, mert csak."
Nem mondtam ilyet, hogy "csak", szerintem kicsit nyugodj le. Intizar is egy nick itt, ahogy te is meg én is. Ő azt mondja, hogy 8 évig tanulta, én meg azt mondom, hogy lehet, hogy így van és lehet, hogy igaza is van ebben. Azt hiszel el, amit akarsz és én is azt hiszek el, amit akarok.
A Tyne folyó déli partja 2011.06.01. 20:15:15
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.06.01. 20:36:41
Pedig magyaros vagyok. Itt tanultuk az Eszter-Istár kapcsolatot. Persze, az sem mérvadó, amit nyelvészeten tanítanak. Több hit/ fanatizmus kell egy-egy feltételezés elfogadásához/cáfolásához, mint bármely valláshoz.
Igazad van: " Ki tudja, honnan származik a nap, a sugár, a hajnal szavunk... "
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.06.01. 20:48:50
valami vézna forrásocska:
judaizmus.blogspot.com/2009/03/nok-bibliaban-eszter-hadasza-perzsa.html
Intizar 2011.06.02. 01:20:48
@Cr: Én a magam részéről nem egy nick vagyok, hanem egy ember, aki egyetlen név alatt mindig a saját véleményét fejti ki. Lehet, hogy menő dolog az interneten különböző "személyiségeket" kialakítani, én viszont nem vagyok menő. Hülyét már csináltam magamból több ízben, a neten is, de az a hülye is mindig én magam voltam.
csi szi 2011.06.02. 09:58:46
A "pszichikai sérelem sem érte"-ben nem vagyok biztos, nálunk már általánosban voltak, akik valahonnan tudták, hogy az osztályból kik zsidók, bár akkor még nem volt divat hivalkodni vele. Az antiszemitizmus sem volt divat még ('80-as évekről beszélünk). De attól még mondogatták páran, hogy X.Y. egy "zsidógyerek", vagy "zsidó lány", előfordult, hogy a zsidógyerekkel letolatták a gatyáját a tornaöltözőben, hogy körül van-e metélve (nem volt) meg ilyesmi. Persze ezek csak zrikálások voltak, nem verte meg őket senki, nem is rekesztette ki.
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.06.02. 13:39:25
Ez az! A perzsa Eszter-Istár. A szótáradért meg irigyellek.
@csi szi: Pszichikai sérelmet mindenből lehet kreálni. A Bp-ről külföldi oldalra rettegőket általában az hozza ki a sodrukból, ha csúnyán néznek rájuk, megbámulják őket. Biztosan szívesen számolnának be súlyosabb sérülésről, ha lenne.
Mint nekem ez a nácirasszista. ;-)
Azért aggályos, hogy a sok önjelölt -alias rettegő- zsidó a végén ki fog babrálni a rendes, becsületes, "magyar" zsidókkal. Persze, amíg érdekében áll, ő nagyon zsidó. Összekapar minden lehetséges vadhajtást a családfáról -ha máshogy nem az aljnövényzet védelmében átkúszik a szomszéd fáig-, sír-rí, hogy őt a vallása (és nem származása) miatt gyűlölik, fél, retteg és megkísérel egy kárpótlást benyújtani a nagypapa szomszédjának bejárónője nevében, hátha bejön. A többségi/ befogadó társadalmat csak a mélységes gyűlölet hangján emlegeti. ha a többség már nem befogadó, akkor nyilvéán Őpozícióhajhászósága talál valami mást magának, ahol továbbra is jól el lehet (személyes ismi most táltossá lett)az általa állítólag védelmezett kisebbség tagjait meg otthagyja a már nem befogadó társadalom kényére-kedvére.
nagyon félek, hogy ez a fenti be fog jönni.
Valaki emlegette a neofitákat. Nagy igaza volt: a betértektől, megtértektől ments meg, Uram, minket!
Cr 2011.06.02. 15:48:06
Én így emlékszem és fingom nincs, melyik könyvből és mikor olvastam ki.
Intizar 2011.06.02. 16:13:26
Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.06.02. 17:30:20
A Tyne folyó déli partja 2011.06.02. 20:16:58
szóval, volt ennek a Mordecainak egy unokatesója, akit Hadassah-nak hívták (akárhogy is van magyarul), de Eszterként is ismerték. azt nem írja, hogy miért volt az is a neve.
a Biblia elég hiteles forrás?
A Tyne folyó déli partja 2011.06.02. 20:31:52
Cr 2011.06.03. 09:16:05
És ilyenkor összeszorított ököllel közben ütöd ritmikusan az asztalt is? :D
Hát nem leírtam, hogy neked bármi lehet hiteles és hihető, az a te dolgod, ami meg másnak hiteles és hihető, az meg az ő dolga? Mit vársz? Írjam ide, hogy elhiszem? Én máshol mást olvastam, nem emlékszem, hogy hol, de olvastam és ott nem héber volt, ennyi. Nyugodj bele, ez van.
"mindenhol azt írják, hogy héber" ez máris nem igaz, csak, ahol te nézted, azokon a helyeken, hiszen - MINT ÍRTAM - én olvastam egy helyen, ahol nem hébernek mondták. (Nem tudom, megér-e ez az egész ennyi hisztit, amit itt előadsz...)
A Tyne folyó déli partja 2011.06.03. 19:03:33
Cr 2011.06.06. 10:13:38
Figyelj! Próbálj meg koncentrálni arra, amit írok! Csak előbb nyugodj meg :D
Tehát... nem célom, hogy számodra legyen hihető, amit írok, azt hiszel, amit akarsz! Ezt már korábban leírtam! Megvan? Eljutott az agyadig? :)
Remélem! :D
Nem akarok és nem is fogok forrás után kutatni, ez itt egy humoros blog, amihez hozzá lehet szólni, semmi "szakmai" meg "tudományos" jellege nincsen, így aztán meg se próbálok semennyire se szakmai és tudományos lenni. Lassan leesik? Hányszor írjam még le, hogy megértsd, nem izgat, hogy számodra meg mások számára mi hihető és mit hol hányan és kik írogatnak, oks? Próbáld valahogy földolgozni szerintem :)
Ja és nem mondtam, hogy "biztosan így van", lassan be kéne fejezned, hogy a számba akarsz adni olyan dolgokat, amiket nem mondtam!
Köszi!
Puszi :)
blur7 2022.07.21. 11:54:58
www.youtube.com/watch?v=aii3fDdZnrM
www.youtube.com/watch?v=eN0NrR8U2bk
www.youtube.com/watch?v=RYJuz8fjXbY