Szia, Tibi,
itt egy szösszenet a konditeremből.
Minden jót
András
Arcok a konditeremből
A Befizetett Pubi
Húsz év körüli nyápic srác, tizenhatnak látszik, lányos arc, unott mosoly. Csak személyi edző társaságában látni, apuci befizette, hogy kicsit megerősödjön. Az edzőnek folyamatosan beszélnie kell hozzá, buzdítással és tanácsokkal ellátni, a srác pedig mártír arckifejezéssel teper, amíg az edző ott áll. Ha az edző valamiért odébb megy, a srác leáll. Úgy érzi, erőfeszítés nélkül jár neki minden. Az ilyenek szokták megmérgezni az apjukat, mert unnak már várni az örökségre.
Apolló Inkognitóban
Középmagas, arányosan izmos férfi, bronzbarna bőr, a bicepszén nagy nonfiguratív tetoválás, férfias arc, rövid haj. Mindenkire mosolyog, kisfiús a mosolya, kivillan a hófehér fogsor. Csak vékony verejtékfilm jelenik meg rajta, amikor felemel kétszer annyit, mint bárki más. Nem hangoskodik, nem tolakodik, barátságos, rokonszenves, udvarias, segítőkész, karizmatikus. El tudom képzelni egy reklámfilmben, ahogy két ujjal laposra nyomja az üdítős dobozt, aztán gondosan bedobja a szelektív hulladékgyűjtőbe. Utálom. Egyetlen vigaszom, hogy öreg korában hülyén fest majd a ráncos bőrén a tetkó. De lehet, hogy ennek még akkor sem lesz ráncos a bőre.
A Mesterséges Nő
Valószínűleg laboratóriumban állították elő, a testének jelentős része műanyag. Szilikon ajak, szilikon mell, tetovált szemöldök, tetovált ajak, műköröm, műszempilla, talán műbőr is. Súlyokkal sohasem edz, lassú léptekkel mozog, nehogy valami meghúzódjon vagy elrepedjen. Ugyanolyan lassú, álmatag mozdulatokkal mocorog a kondigépeken is. Amikor kimegy, utánanézek, járás közben egy szinten marad a feje, mintha siklana. Elképzelem, ahogy otthon befekszik egy plexi-üvegszarkofágba, és kékesen villózó fények közepette robotkarok táplálják, szerelik, kalibrálják.
A Fallikus Triumfátor
Magas, harmincas férfi, gondosan szoláriumozott, aranybarna bőr, mézszínű haj, kis fülbevaló, 3 mm-es szőke borosta. Kissé fölszegett fejjel jár, olyan arckifejezéssel, mintha a nemiszervét talicskán tolnák előtte a szolgák. Mindenki ismeri, a lányok rebegő szemmel beszélnek vele, unottan fogadja a néma áhítatot. Edzeni keveset szokott, inkább fölhajt egy fehérjeturmixot, hosszasan beszélget a recepcióslányokkal. Szerintem így telik a napja. Ha itt végzett, átmegy a másik konditerembe, aztán a harmadikba, este pedig haza a tükör elé, hogy végre együtt lehessen azzal, akit igazán szeret.
A Költséges Játékszer
Eperszínű nadrágocska, eperszínű szoknyácska, eperszínű top, eperszínű edzőcipő és fitneszkesztyű, a kezében eperszínű ital. Aranybarna, makulátlan bőr, szimmetrikus arc, nagyon szép, de teljesen kifejezéstelen. Átnéz mindenkin, nem mosolyog. Egy gramm súlyfölösleg nincs rajta, de rendszeresen edz. Mint aki valami luxusbörtönben van kényszermunkán. Egyszer utána fordulok, mellettem egy srác megjegyzi: "Formában kell tartania magát, a *** vezérigazgatójának a barátnője."
A Tudományos Teperő
Értelmiségi arc, szemüveg, gondosan kinyomtatott edzésterv, otthonról hozott tea, pulzusmérő óra, a szeme ide-oda jár a pulzusmérő és a gép kijelzője között, az egyiket kontrollálja a másikkal. Udvarias, mosolygós, nem lehet tudni, közben mit gondol. Lehet, hogy a többieket próbálja osztályozni. Gyanúsan szorgalmas. Ilyen a filmben a köztiszteletben álló gazdasági igazgató, akiről a végén kiderül, hogy ő volt a pedofil sorozatgyilkos.
Az Örökjáró Dumagép
Szerintem beteg. Pajzsmirigy-túlműködése lehet, vagy esetleg marketinges. Folyamatosan beszél, mindegy, hogy kihez, mindegy, hogy az illető milyen messze van tőle. Beszél a futógépen, beszél a kerékpáron, beszél a súlyzók alatt, beszél ivás közben. Egyszer megkérdeztem tőle, meddig van még a gépen, félóra múlva is beszélt hozzám. Az edzők kerülik. Nem akarok beszélni róla. Félek tőle.
A Főnök Lejött Edzeni
Hatvanas férfi, húsz kiló súlyfölösleg a pocakon, gondosan hullámokba rendezett, ápolt, ősz haj, markáns-joviális, kicsit megereszkedett arcvonások, magabiztos kis mosoly. Csak a kerékpáron látni, csak annyira teker, hogy ne izzadjon meg, közben ötpercenként hívják a mobilján, zsíros urambátyám-hangon ferikémezik, józsikámozik, kedélyesen utasít, istenem, muszáj az embernek egy kicsit kondiban tartania magát, hogy bírja ezt a felelősséget.
A Kapuzárás Előtti Úszógumi
Ötvenes, magas, izmos, kicsit ostoba, kicsit agresszív arcú férfi, a derekán úszógumit dédelget. Minden második mozdulatánál egy kicsit megsimogatja a hasát, hogy ott van-e még a hurka. Főleg hasizomra edz, minden látható eredmény nélkül. Szögletesek a mozdulatai, mintha mindig támadásra számítana valahonnan. A múltkor alig ismertem rá. Ugyanazt csinálta, de közben folyamatosan mosolygott, és kizárólag idétlen tánclépésekkel közlekedett. Azt hiszem, végre kerített egy huszonöt évvel fiatalabb nőt.
A Fanatikus
Karcsú, izmos nő, összeszorított szájjal, változatosan edz órákon át. Csak az a furcsa, hogy jókora pocakja van, terhes. Ahhoz képest roppant keményen edz, nem tudnám utána csinálni. Mikorra vagy kiírva, kérdezem. Mostanra, mondja, erre a hétre. Nagyot nyelek, nem szólok. Pár hét múlva újra látom, a pocakja sehol. Elbizonytalanodom, talán van egy ikertestvére? Mondd, nem te voltál a múltkor terhes, kérdem óvatosan. Rám mosolyog: De igen, kislány lett. És csinálja tovább. Milyen lehet ennek a házasélete, gondolom rémülten.
A Misztikus Zen Papnő
Többnyire a tükör előtt gyakorol, zárkózottan koncentráló arccal, lassú, érthetetlen mozdulatokkal. Néha kicsavarodott pózban végiggörget egy kis labdát magán. Órákon át csinálja. Azt hiszem, valami olyan könyvből tanulhatta, amelynek szürke borítóján egyetlen zöldessárga vonal húzódik végig, sok japán szó van benne, és valami Mester a szerzője. Hosszú ideje gyűjtöm a bátorságot, hogy megszólítsam és megkérdezzem, de nem merem megközelíteni. Titkos tudás birtokosa.
Motorpenis 2010.10.17. 08:16:52
Most viszont már más okom is van:nem akarok találkozni az egyik megnevezett és lefestett karakterrel sem. Mind ellenszenves.
Dave_bloghu 2010.10.17. 09:22:42
Aztán az időzítős, aki tudja, hogy a szőlőcukros turmixot 8 perccel edzés után kell bevinni, közben pedig pontosan 750ml vizet fogyaszt, 12db aminosav tablettával. Edzését pontosan két étkezés közé időzíti, gyakorlatilag egész napját ennek alárendelve.
A bútordarab, aki a nap minden percében ott van, beszélget, haverkordik, ott NETEZIK, kér még egy kávét, stb. Amikor leérsz ő már ott van, de már végzett is, ennek ellnére amikor te elmész, ő még mindig ott beszélget.
A versenysportos. Élete a badibilding versenynaptár körül forog, és bár egy fillért nem keres vele, amatőr szinten a lakatos fizetésének 200%-át a felkészülésre költi. Szezonon kívül 20 kiló zsírral burkolja be magát, amit valahogy 2 hét alatt csontszáraz izomra cserél. Beszédében csak a múlt versenyekről sztorizik, a híres versenyzőket barátaiként emlegeti: "A múltkor dumáltunk Tozóval, hogy ki kéne menni majd az olimpiára jövőre".
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.17. 09:45:05
"tstépítő nem érzia fájdalmat (igazságos izomtibor hanghordozással)"
"ENDURO!" ezt csak úgy néha bekiabálták egymásnak, mert hogy enduro motor buzik voltak.
Hal Stanton 2010.10.17. 10:07:23
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.17. 10:07:48
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.10.17. 10:08:23
Crouch 2010.10.17. 10:36:05
Van még egy ritka, de vicces típus, akik egyetemen/főiskolán kötelező tesinek kondit vettek fel, majd rájönnek döntésük hibás voltára és az egész órát képesek bolyongással és a tanerő elkerülésével tölteni.
Presszós Laci 2010.10.17. 10:46:14
Dave_bloghu 2010.10.17. 11:00:55
"Kreatint toltam fél órával edzés előtt, most egy kis nitrogén fokozó, meg aminó, majd jöhet az MRP turmix, lecitin, c-vitamin, és b komplex a végén, a sok idióta meg eszi a sok gyógyszert, amit a gyógyszergyártó lobbi etet velük, azért, hogy életük végéig betegek legyenek."
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.17. 11:04:22
Hát nekem sem a világom, de gondolom azért, hogy gyorsan látványos eredményt érj el. Egy favágó sosem fog úgy kinézni mint egy tápszeres izomépítő, aki célzottan mozgatja az izmait. Kicsit olyan ez, mint a kvízműsorok sztárjai: ők is egyfajta kérdéstípusra gyúrnak, de az látványos. Nem olvasták a Bűn és Bűnhődést, de minden adatot tudnak róla.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.17. 11:09:00
10-15 éve a Spartacus éttermében volt egy 50 körüli lób...ó figura, ilyen izomépítő, aki egész nap zabált, zabált, nyomta a fehérjéket, égette a cuccokat. A csávó tulajdonképpen már csak egyetlen hatalmas kazán volt, amelyen napi 10-20 kiló anyag áramlik át. Még most is előttem van, ahogy lapátolja be a kurvanagy tálról a fasírtokat.
magyar ember teli szájjal 2010.10.17. 11:09:42
@Motorpenis: "nekem nem hiányzik, hogy valami zárt helyen izzadó férfiakkal legyek összezárva" :)) Ez jó, ez lehetett volna még egy kategória a blogban, az Izzadó Férfiakkal Nem Összejáró.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.17. 11:18:33
csípősmustár 2010.10.17. 11:29:52
Tudom már, miért szeretek konditerembe járni! Tényleg élvezetes az embertípusokat figyelni.
És persze mosolyogni tudatlanságukon, hisz az én típusom nem volt benne, az öntudatos (nem mesterséges nő, de tisztában van az értékeivel), tudományos teperő (beszélt már pár edzővel), kimért, de azért barátságos és segítőkész fajta (ezer éve idejár).
Izzadó férfiak engem valahogy nem taszítanak ;)
virágelvtárs 2010.10.17. 11:47:24
Az Erőedző hernyótestű
Harminc feletti, rendkívül magas, vékony férfi. Semmi izom nem látszik rajta, csak kis csíkok, ha megfeszül. Szintén népszerű arc, amit annak köszönhet, hogy 53-szor felhúzza magát rúdon, miután 3 sorozatban kinyomja a 120 kilót 50-szer. Ezt követően guggol súllyal, a gépeken a legmagasabb beállításra is külön felszerel súlytárcsákat. Megiszik aztán egy pohár vizet, majd bicepszezik 40 kilóval a tükör előtt, miközben beszélget. Ő is mindig ott van, estefelé indul el, kis hiányérzete van, hogy ma sem ment igazán semmi.
medvedr 2010.10.17. 11:59:06
dzson 2010.10.17. 12:18:44
janomano 2010.10.17. 12:23:27
"Mi a szarér' teszik ki ezt a főoldalra?"
komment 2:
"Nem jártam konditerembe, sose fogok, de azért belepofázok."
komment 3:
"Ti hülyék vagytok, nem is vagyok mesterséges nő!"
komment janomano:
axióma: "Ami emberrel kapcsolatos, az undorító."
Egyébként zsír lett! :-)
Valamint rájöttem ismét, hogy
minden kommentelőt utálok.
Igen, bazmeg, magamat is!
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 12:27:37
viszont egyik felsorolt típust se szoktam látni, meg én se tartozom egyikbe se...szerintem a posztíró is csak elképzelte, hogy milyen lehet egy edzőterem.
csípősmustár 2010.10.17. 12:30:02
Ez is megérne egy posztot.Fuksz, cipő-papucs-mezítláb, mackóalsó-trendigatya-tornaórásrövidgatya, kapucnisfelső(kapucni fejen)-izompóló, mp n+1 lejátszó...
medvedr 2010.10.17. 12:34:16
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.10.17. 12:41:41
Tökmindegy1234 (törölt) 2010.10.17. 12:45:54
Az üzletasszony szigorú edzéstervet követ (ezt, valamint a dietetikus előírásait a személyi edző az üa. i-padjén tárolja).
Az üzletasszony kurva drága technikai cuccban nyomja, a futópadon futónadrágban (amibe a szolga segítségével préselte bele magát) és a legjobb (értsd legdrágább) futócipőben nyomja. A gépek körül lépni sem lehet az elhajított cuccoktól (Pl. Prada sporttáska, energiaitalok, vérnyomásmérő, csokipapír).
Derékszalonnáját, hasát, combját, mellét már jó párszor leszívták / felvarrták, csak mindig ráhízik valahogy. Lefizetett szakértők hada küldi neki a különböző legális vagy illegális fogyasztószereket, amiket az üa. nagyobb esti zabálások után marékszámra szed.
Mivel a személyi edzőnek fogalma sincs az egészről, és amúgy sem mer ellentmondani az üzletsszonynak, az kizárólag kedvenc gépeit használja, úgy, ahogy ő akarja. Így aztán órákat sétál a futópadon (izzad, mint a disznó), vádlira erősít (felesleges, irdatlan vádlija van a már gyerekkorában meglévő óriási túlsúly miatt), esetleg felüléseket csinál (hatalmasakat fingik, de senki nem mer szólni neki). Szaunázni, infrázni nem megy, az otthon is van neki. Kondigépei is vannak otthon, de inkább edzőterembe jár, mert ott van közönség. Mindenre érvényes, éves VIP-tagságija van, de havonta csak egyszer jár.
Pistie 2010.10.17. 12:49:39
viszont egyik felsorolt típust se szoktam látni, meg én se tartozom egyikbe se...szerintem a posztíró is csak elképzelte, hogy milyen lehet egy edzőterem. "
Ezzel egyet értek amellett, hogy én szoktam járni. Bár biztos nagy az isten állatkertje, szóval lehet hogy vannak ilyenek, de ettől függetlenül egy konditeremben nem ez a jellemző - más kérdés a mindenféle fitnessztermek, meg csak női konditermek, stb, de itt a cikkben A Konditeremről van szó a cím szerint, nem ezekről!
Egyébként kicsit olyannak érzem ezt az egészet, hogy győzzük meg magunkat hogy nem is jó az a terem, és inkább zúzzunk be még egy buktát a fotelben ahelyett hogy kimozdulnánk :)
medvedr 2010.10.17. 12:51:00
Syolos 2010.10.17. 12:51:56
Egyébként azért jó konditerembe járni, mert számszerűen látod, mennyit fejlődsz (nekem kell a numerikus visszaigazolás), ráadásul otthon nincsen olyan cucc, amivel biztonságosan lehetne edzeni - pl könyvespolc-pakolás, zongorahurcibálás nem játszik. Futópadon szintén lehet látni mindent, amit elér az ember, közben ott a monitor, nézhet híreket, hallgathat zenét, azaz nem unatkozik. Ráadásul az már igen fanatik, aki mondjuk januárban kimegy futni a Margit-szigetre.
De az igazi ász dolog a wellness, én legalábbis ezzel tudom csak rávenni magam a szenvedésre :) Itthon nincsen se gőzkabin, se szauna, se olyan jacuzzi, mint a konditeremben. Mondjuk én nem is a lepukkant sarki szteroid-klubba járok...
medvedr 2010.10.17. 12:52:37
/tmp 2010.10.17. 12:55:14
csípősmustár 2010.10.17. 13:12:13
*Elnézve egy nemrégiben lezajlott bioanya megmozdulás képeit, feltűnt, hogy nem pazarolják el sminkre és fodrászra gyermekük elől a biokajára valót.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.10.17. 13:12:33
lexi 2010.10.17. 13:13:57
hát ezen szakadok :D :D
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.17. 13:14:49
ja van még egy csoport: "na most újrakezdem" - valaha edzett rendesen, fél évente lejön egy alkalommal, vesz bérletet, elhatározza, hogy le fog járni, aztán fél évig megint nem látod. Na ilyenből nálunk rengeteg van:D
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:17:51
Rahsid 2010.10.17. 13:18:50
balage_81 (törölt) 2010.10.17. 13:19:37
a másik ami nekem hiányzik, ezeket is nagyon gyakran látom hegyvidéki termünkben:D, a budai úrifiúk: többnyire csoportosan járnak, dopemant vagy p diddyt hallgatnak, edzés közben folyamatosan spannolják egymást, de jó esetben is alig haladják meg a 65 kilót cipőben, ruhával együtt. az esti zp programot ott beszélik meg "Kingáék is jönnek" illetve, "Matyi a faterja kocsijával jön, Petit felveszi a Villanegyed utcában, aztán jön értünk" típusú szövegek hagyják el nemes ajkukat. többnyire üzleti főiskolások, panaszkodnak is a vizsgaidőszak miatt, "már megint 30 oldalt kell tanulni menedzsmentből Korpaynak, de utána zúzunk". rémesen irritálnak, de néha legszívesebben az arcukba röhögnék
balage_81 (törölt) 2010.10.17. 13:20:31
Zz_ 2010.10.17. 13:20:41
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:22:06
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:22:58
Valakinyolc 2010.10.17. 13:26:30
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:27:55
"Egy gramm súlyfölösleg nincs rajta, de rendszeresen edz."
és? miért, a levélíró szerint csak akkor kell nekiállni sportolni, ha már elhízott az ember?
arról nem is beszélve, hogy nem feltétlenül fogyni akar az, aki sportol, egyáltalán nem biztos, hogy aki vékony az arányos is, meg főleg erős.
nyuszilurkó 2010.10.17. 13:34:17
manager2008 2010.10.17. 13:36:23
Az egész egy hatalmas baromság, a konditeremnek bevétel, a többieknek kiadás, plusz tönkremegy rajtuk minden ami mozog (izületek stb.) ugyanis nem erre vannak kitalálva.
Mivel nincs sok lehetőség az egészséges mozgásra, hát ezt csinálja a sok idióta.
Lovagolj naponta délelőtt és délután 1-2 órát és jól fogod magad érezni , eltűnnek rólad a feleslegek, helyreáll az anyagcseréd és még bónuszként van kit őszintén szeretned is (a lovat) más úgyis leszarja a fejedet.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:38:15
aha. és dolgozni ki fog?
Valakinyolc 2010.10.17. 13:42:04
[c] 2010.10.17. 13:43:10
- Ma nem érek rá, mert, tudod, vacsorázni megyek az idősebb barátnőmmel.
- Á, igen, nekem is van egy idősebb hölgypartnerem, aki támogat.
Kicsit kikerekedett a szemem :)
Egyébként én csak a mániákus gyúrókat és a tökéletesre pingált-fodrászolt csajokat szoktam látni, akik az edzés végén is úgy néznek ki, mintha most jöttek volna a sminkszobából (ergo ne csináltak semmit, karcsúságuk pedig a nemevésnek köszönhető).
manager2008 2010.10.17. 13:44:24
Lovagolni lehet egy városi lovardában is kora reggel (ahogy uszodába is reggel hatra jártam évekig, Sport, Margitsziget). Este pedig munka után is beférsz a lovardába.
Ha saját lovad van ( egy ló nem igazán drága) akkor nem is kell egyeztetned.
Hétvégén pedig tiéd a világ, mehetsz családostól is (lánykám 8 éves kora óta lovagol).
Vidéken nem drága a bértartás, van ahol 25000 Ft egy hónapra (Balaton mellett, legelővel ,stb.)
Budapesten persze drága.
De az egészségügy sem olcsó.10 éve még megfázva sem voltam.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:45:23
Vegyi Ali 2010.10.17. 13:45:59
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:46:32
de. nézz körül a fizetések terén.
[c] 2010.10.17. 13:47:41
Addig marad a konditerem és/vagy a futás.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:48:33
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 13:49:15
Sátán meg a Jocó 2010.10.17. 13:50:58
manager2008 2010.10.17. 13:53:26
Nem drága, mert van olyan hely is ahol 80000 felett van egy havi díj. Így olcsó.
De nézzük meg a konditerem költségeit is mindent összeadva, és kizárt dolog hogy olcsóbban jössz ki.
Az egészséged viszont mindennél többet ér, mert ha megbetegszel kicsit többe fog kerülni.
A konditermezés káros az egészségedre,mert túlterhel rajtad mindent.
Egyébként ha bemész egy magyar lovardába nem bankelnököket találsz ott mert ők még az agyonzabálós rétegbe tartoznak és inkább borlovagok lesznek))))
Tőlünk nyugatra más a helyet, minden faluban van lovarda.
Ismert a lovaglás gyógyhatása is.
(Nincs lovardám (nagy) tehát nem haza beszélek.)
[c] 2010.10.17. 13:59:45
"Nem drága, mert van olyan hely is ahol 80000 felett van egy havi díj. Így olcsó."
Annál olcsóbb, de az átlagember számára még így is drága. Ez van.
"De nézzük meg a konditerem költségeit is mindent összeadva, és kizárt dolog hogy olcsóbban jössz ki."
Egy havi kondibérlet itt, ahol élek, 4-5000 Ft. Hol van ez a (minimum) huszonötezerhez képest?
Ne számold bele automatikusan a "kokszot" (nem tudom, milyen járulékos költségekkel számoltál még).
"A konditermezés káros az egészségedre,mert túlterhel rajtad mindent."
Abban az esetben, ha eszetlenül, mesterséges szerekkel, túlságosan rövid idő alatt túl nagy eredményért liheg az ember.
Az ízületek számára talán valóban nem a konditerem a legjobb mozgásforma, mindenesetre a sportmentes életmódnál sokkal jobb.
z8 2010.10.17. 14:00:45
Járnak átlag emberek is, pl. én egyik fenti típusba se tartozok.
Nekem inkább az a bajom hogy jó pár ember aki lejár vagy szabálytalanul csinálja dolgokat vagy fogyózáshoz nem biztos hogy súly emelés a legjobb.
Azért nehogy már azt mondjuk konditerem nem jó.
A magyar átlagnak kéne mozgás.
Nagyon nagy tévedés hogy konditerembe azért kell csak járni hogy x cm es karod legyen.
Nem vagyok szakember de fogyni viszont valóban normális kajálás+SÉTÁLÁS+bicaj+futás+úszás és társaival 1000x gyorsabban lehet mint konditerembe, ebből a szempontból valóban sokan elvannak tévedve kondi terembe.
manager2008 2010.10.17. 14:00:47
Kétszer csak azért fogsz lovagolni, mert hiányzik ))) és szeretnél találkozni egy hozzád nagyon kedves állattal, és az jó.
Egyébként egy ló kb. annyiba kerül mint egy jobb sífelszerelés.
A tartás költsége a jelentősebb ha nincs saját farmod. (az sem borzasztó költség, nézd meg a földárakat, plusz ha összeáll 5-10 bértartó akkor havi 10000 Ft-ból megúszható a történet (legel a ló a saját teületen az év felében), csak ehhez már szervezkedni kellene ami nálunk problémás művelet (egy lakógyűlés a kapukulcs témát sem tudja elrendezni két óra alatt))))))
[c] 2010.10.17. 14:05:28
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:07:38
@manager2008: járok én sportolni, ne aggódj. remélem, az úszást nem sorolod az egészségtelen kategóriába. a biciklizést sem. meg a pilatest sem. meg a tegnapi body sculptot sem (alakformálás súlyokkal). nem csak a lovaglás jó ám, vannak másféle sportok is. kettő, az edzőteremben is azért vannak az alkalmazottak, hogy figyeljenek, és segítsenek, plusz induction nélkül nem is kezdhetted el használni. ahol elmondták, hogy mi mire való, hogy kell használni, meg azt is, hogy mik a veszélyei (ezt a tornaórákon is el szokták mondani, hogy vigyázz, és hogy hogy ne csináld, mert akkor ártasz magadnak).
"tőlünk nyugatra minden faluban van egy lovarda" kitételtől már megint a falnak megyek, mert a nyugaton töltött öt évem alatt eggyel sem találkoztam csak úgy véletlenül (biztos van, de nem feltűnően), valamint a világon senkitől nem hallottam, hogy lovagolna. annyira mégsem terjedhetett el...jellemzően a biciklitúrákon szoktam találkozni lovasokkal.
medvedr 2010.10.17. 14:07:54
Ha ésszel csinálod, a kondizás kevésbé veszélyes.
Grooove 2010.10.17. 14:08:30
manager2008 2010.10.17. 14:08:36
Igazad van.
De a fő probléma nem az olcsóság- drágaság, hanem a motiváció.
Azt ne mondja senki hogy lelkileg felemelő dolog és baromira szórakoztató egy zárt helyen gépeket mozgatni teljesen értelmetlenül (legfeljebb a lelki szemeid előtt lebeg hogy most milyen jó lesz neked, stb.)
De igazából ez egy szenvedés (csináltam én is, amikor olyan sportot csináltam hogy kellett).
A lovaglás lelkileg is kellemes dolog, egyrészt érdekes a tereplovaglás, mert olyan helyeken járhatsz ahol még terepjáróval sem igazán, másrészt a ló egy idő után társként viselkedik, együtt van veled, kvázi beszél, és így tulajdonképpen együtt kirándultok.
Van olyan előnye is a dolognak persze))) hogy fiatal és csinos lányok szívesen megtanulnak lovagolni......
és együtt lovagolni szintén kelleme elfoglaltság, meg utána lazán kifáradva, a cserépkálya mellett kellemes a pihenés.
Hol van ehhez képest a konditerem?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.10.17. 14:09:00
[c] 2010.10.17. 14:09:49
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:10:46
kétlem, hogy a lótartás olcsóbb lenne havi 25 fontnál.
manager2008 2010.10.17. 14:14:32
Nem kell messze menned, Ausztria falvai is tele vannak lovasklubokkal és magán lovardákkal. Olaszország, Franciaország, Spanyolország, stb szintén.
A lovasturizmus egy fejlett üzletág, mehetsz lovastúrára az egész világon, minden földrészen.
Az USA szintén sok millió lóval szolgálja az amatőr lovassportot.
Ismert emberek százai lovagolnak egyébként.
Természetesen ez egy viszonylag drága sportnak számít (golf, tenisz, vitorlázás, lovaglás, extrém sportok), de nem is lehet összehasonlítani a szolgáltatást a kiskapus focival (bár az is jó).
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:14:43
ezért nem szeretem én se túlzottan. de azért attól még ne állítsd be úgy, mintha csakis rossz lehetne, pláne ne a lovaglással hasonlítsd össze, ami azért nem épp olcsó. pl. menj biciklizni, azt nem kell etetni, és azzal is eljutsz helyekre. és a levegőn vagy.
[c] 2010.10.17. 14:15:39
A lovagláshoz mérve valóban elég unalmasnak tűnik. De azért annyira mégsem az.
Én elég könnyen elveszítem a motivációt, ami bármiféle rendszeres testedzéshez kell, de a konditerem ez alól kivétel. Élvezem - leginkább edzés után, de néha közben is. Ugyanúgy endorfint termel, mint más mozgásformák.
Ízlések és pofonok. (Az otthoni tornára például nagyon is áll, amit mondasz, legalábbis nálam. Baromi unalmas, nem találok benne motivációt.)
Ez nem azt jelenti, hogy nem lovagolnék szívesen. Nagyon is. De lehet, hogy lovaglás mellett is bekukkantanék néha a konditerembe.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:16:59
medvedr 2010.10.17. 14:18:35
Ja, a konditeremben is vannak csinos lányok.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:19:17
pont ezért mondom, hogy jobban szeretem a normál tornaórát, amikor tök égés, ha én dőlök ki elsőre, közben meg mindenki más, nálam húsz évvel idősebbek is vígan csinálják:) edzőteremben simán megvan az esély, hogy ellazsálom.
manager2008 2010.10.17. 14:22:34
Egy túralónak alkalmas, rendesen belovagolt, nem túl élénk vérmérsékletű lóval azért ilyen problémák nincsenek. Másrészt vannak olyan fajták is amelyeknek nem jellemzője az elrohanás, bakolás, stb.
Az enyémek a másik szélsőség, arab telivérek, azok persze mennek csúcssebességgel 50-60 km/órával (2-3 kilométert) és gond nélkül 20 kilométert megteszünk velük naponta kétszer. De ilyenre amatőr ne üljön.
[c] 2010.10.17. 14:23:44
RaSHaWeRaKH 2010.10.17. 14:25:29
@Syolos: Ha van otthon hely, akkor elég jó gépet/-ket lehet otthon is tartani a konditermi díjak befizetése helyett és követheted numerikusan is a teljesítménynövekedésed.
Tséká 2010.10.17. 14:28:24
Pedig az is megér egy misét. Nyilván a közösség nagyszázaléka vagy kollégiumi/kisvárosban közelben eső edzőtermek vendégkörét erősíti.
Kihagyhatatlan szerepkörök : a mindnen két mozdulatsor között pólóújjat felhúzó és magának tetszelgő srác, illetve már az első mozdulatnál termetbezengetően nyögveordítós arcában is határozottan primitív egyén.
A kb 7 alaptípust úgy látszik a bejegyzéstől függetlenül itt is össze lehetne szedni.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:31:59
az ilyen aerobik stílusú, ugrabugrálós tornákat meg ki nem állhatom:) mire felfogom, mit is kéne csinálni, rég vége van a gyakorlatnak. plusz, ott jellemzően pont nem jön oda hozzád az edző, hogy mit csinálsz rosszul. inkább a lassabb, célirányos dolgokat szeretem, ahol be is állítja a végtagjaimat a tanár, ha rosszul csinálom, és elmeséli, hogy mire jó, meg mikor nem hat, meg mikor árt.
amikre én járok, azok elég hatékonyak, a tegnapitól érzem is az összes izmomat:)
[c] 2010.10.17. 14:35:08
Hal Stanton 2010.10.17. 14:36:06
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:38:36
pedig egyáltalán nem. pl. a pilatesen nem fogsz, még meleged se biztos, hogy lesz, viszont érezni fogod utána az izmaidat:) (előzőek miatt sokan azt hiszik, hogy az valami könnyű, nem csinálsz semmit. a fenét.)
jah-man 2010.10.17. 14:41:22
[c] 2010.10.17. 14:41:49
manager2008 2010.10.17. 14:42:52
Természetesen kondizzon mindenki kedvére, nem ellen reklámot akarok kelteni csak egy alternatívát ismertetni.
------------------
A költségeket persze lehet vesézgetni.
Én könyvelem a dolgot rendesen.
-------------
Ha egy sítúrával vetem össze, ami mondjuk a család (4 fő) Ausztria egyik síterepére vetítve, utazás, szállás , étkezés, felvonóbérlet, stb. stb. 2 hét időtartamra, akkor az kb. annyi mint az én éves költségem.
---------------
Azért, mert én a takarmányt a saját farmomon 2,5 hektár(egy hektár legelő, egy hektár kaszáló) megtermelem, és lovászt is csak októbertől májusig alkalmazok (3 ló, összesen havi 30000 Ft-210000 Ft).
Ugyanakkor bevétel is van mert néhányan lovagolnak velem 1000 Ft/óra eszmei díjért ami fedezi a zab költségét(ami nem drága remélem) és segítenek is a farmon lévő munkában. Így egy bárki által másolható üzleti modell jött létre, amit lehet alkalmazni bárhol. Orvosi költségem szerencsére 5 év alatt nem volt csak a kötelező oltások és féreghajtás), a patkolás, körmölés nagyon olcsó itt.
Ha az utazás költséget nem számítom akkor az egész történet átlagosan havi 40000 egész évre vetítve (de 3 lóra).
Na ez lovanként kb. annyi mint egy zsák minőségi kutyatáp/kutya/hónap. Egyébként egy tengerimalacra is lehet ám költeni szépen, ha gyári tápokat stb veszel neki.
Természetesen az energiatakarékos villanykörte cseréje ebben nincs benne, de az minden nyaralóban előforduló költség.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:45:52
de itt folyton változtatják, pl. volt, hogy pilatesen voltunk hárman összesen, aztán az új időpont, ami nekem nem jó, a jelek szerint mindenki másnak igen, mert mikor sikerült rá elmennem, annyi ember volt, hogy alig fértek el egy hatalmas teremben:)
Prophet 2010.10.17. 14:46:24
....hozzá kell tenni, "edzés" után odajött hozzám egy anyuka, megkérdezte, hol vettem a pólómat, mert a 1x évvel fiatalabb fiacskájának szeretne olyant venni:P... sajnos turkálós volt:D
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:47:23
Ööö 2010.10.17. 14:47:41
A Tyne folyó déli partja 2010.10.17. 14:52:30
[c] 2010.10.17. 14:53:39
Ha lenne legalább egy telkem, melyen elfér egy lakóház és egy istálló, nem kizárt, hogy tartanék lovat.
De hát nincs.
"3 ló, összesen havi 30000 Ft-210000 Ft"
Van, akinek 100 000 Ft az egész havi fizetése, vagy még kevesebb. Még ha csak a havi harmincat is veszem, egy átlagfizetéssel rendelkezőnek arra sem telik. Mondjuk kétszáz nettótól felfelé már belefér, hogy pártízezret lóra költ a ember, de ez sajnos az átlagfizetésnél már magasabb...
Mondom, más szinten mozgunk.
Értem én, hogy ki lehet hozni viszonylag olcsóra a lótartást, ha van egy saját farmod, ahol mások is lovagolhatnak némi pénzért cserébe. De a saját farm ennek előfeltétele. Az, aki nem tud kifizetni egy farmot, hiába követné az általad kidolgozott üzleti modellt.
Pénzből könnyebb még több pénzt csinálni, mint pénzt csinálni a semmiből. (Nem mondom, hogy lehetetlen, de a többségnek nem sikerül.)
pause 2010.10.17. 14:57:13
_John_Doe_ 2010.10.17. 15:01:40
Egy igazi konditerembe nők csak minimális számban, a tagok felének fecskendő volt a jele óvodában, néha, csak úgy spontán elbődülnek, építik az izmot, pár percenként nézik magukat a tükörben.
Ööö 2010.10.17. 15:02:30
manager2008 2010.10.17. 15:05:23
Igazad van. De ha megnézzük hogy a fiatal egy tollú indiánok menyit költenek el egy buliban koktélokra, esetleg könnyű drogra, akkor mindjárt elgondolkozunk.
A szükséges ruházati beruházásokról nem is beszélve. ))))
Már több szülő megkeresett hogy a kedves kábítószeres gyermeke hagy jöjjön lovat áőolni és még ő fizet, hátha talál magának valami értelmes elfoglaltságot és visszafogja magát. Van akinél bejött, van akinél már késő volt és csinált a kiscsaládnak 6.000.000 Ft kiadást hirtelen nekifutásból.
Nála talán ha időben talál valami értelmes elfoglaltságot nem jön létre ez a helyzet.
A lovaglás nem kategorizálható társadalmi rétegek szerint (legfeljebb a minőség az igen, mert nem vesz mindenki 20 milliós lovat, ha jó neki a 200000 -es is).
Inkább tehát életformának és szabadidő tartalmas eltöltésének lehetne nevezni , és nem hasonlítható a beugrom a konditerembe és "gyúrúnk vazze" szinthez.
Ha nem volt egy vasam sem, akkor bringáztam és passz.
HA nincs pénzed akkor lehet munkáért is lovagolni, beépül az ember egy lovardába és ledolgozza az óradíjat.
Csinos lányokat várok némileg korlátolt mennyiségben hétvégi farm munkára és megtanulhatnak lovagolni, ha kitakarítják az istállót ))) Csodák csodája van rá vevő mindig.
[c] 2010.10.17. 15:06:24
Nem igaz, hogy csak akarni kell. Akarni kell, és jókor lenni jó helyen.
manager2008 2010.10.17. 15:10:19
[c] 2010.10.17. 15:10:19
"De ha megnézzük hogy a fiatal egy tollú indiánok menyit költenek el egy buliban koktélokra, esetleg könnyű drogra, akkor mindjárt elgondolkozunk."
Persze, de ők sem átlagfizetésből élnek - mármint a szüleik...
Igazad van a lovaglással kapcsolatban, de megjegyezném, hogy a konditerem sem kategorizálható társadalmi rétegek szerint - vagyis ma már nem csak a fukszos, kopasz prolik járnak gyúrni.
medvedr 2010.10.17. 15:10:58
manager2008 2010.10.17. 15:17:22
Elárulom neked csináltam egyszer még a "sikeres" szocializmus idején az I.ker.- ben egy pince konditermet (120 m2) állami pénzből is megtámogatva (sporthivataltól szereztem zsetont) felszereltük az akkor elérhető gépekkel, társadalmi munka stb. Az építészeti munkákat mi csináltuk ingyen.
Kb. egy év alatt megunta mindenki aki benne volt, maradt az asztalitenisz. Ma lehet hogy üzleti alapon százszor jobban menne (mert nem árultunk semmit), pedig mi csak az elfogyasztott villany költségét kértük el, tehát kvázi ingyen volt, meg be kellett lépniük a helyi sportegyesületbe, évi pár forint tagdíjért. Tag lett is egy csomó de nem jártak le gyúrni.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.10.17. 15:18:31
manager2008 2010.10.17. 15:30:36
A szalmát kvázi ingyen adják, bálázási munkabérrel együtt egy bála 100 Ft/db.
Saját farm nem szükséges (ez félreértés), alig olcsóbb a bála széna mintha venném, munkák költsége miatt (kaszálás, rendforgatás, rendsodrás, bálázás). Az előny csak annyi hogy megfelelőbb fűfajtákat vethetsz.
Tehát semmi hókuszpókusz, csak foglalkozni kell a dologgal egy kicsit, de mivel nem?. Egy komolyabb vitorlázó is majdnem többet vacakol a hajójával mint amennyit a vízen van (csináltam és meguntam).
Egyébként az irígység pozitív tulajdonság , a lovasok is csesztetik egymást, ha az ő lovuk vacakabb (és drágább) körülmények között van elhelyezve, mint amit lehetséges elérni.
Fogd fel a lovat is egy kondigépnek .....
Phátyol Ferenc 2010.10.17. 15:30:41
2010.10.17. 15:31:10
A kondi termek ekkor még nem voltak kitalálva, egy lepukkant lakótelepen valamelyikük lomkamrája volt erre a célra kialakítva. A falakon Schwarzenegger, és a többi azóta már feledésbe merült body bulder poszterja. A fiuk magunknak csináltak a súlyzót a gyárból kilopott fogaskerekből.
Edzéstrvért a magyar body buder pápához Fekete Ferenchez kellett Pestre menni. A mester könyveit biliaként magukkal hordták. A köny végén a kedvencem az ilyen volt és ilyen lett album.
A csecsemőknek felírt bébi tápszerporból kevert turmix, a tejfölös turó a tejivóban söröskorsóból mint roboláló szer.
Tükör előtt homorítva mutató ujj a bicepszen, ami legalább 43-as alapbeállás.
A poszt tök jól meg van írva, még annak is élvezet, aki nem jár ilyen környéken.
2010.10.17. 15:42:43
Akinek saját lova van, az annyira szereti az állatot, hogy képes lemondani olyanokról hogy családi vacsora, későig alvás, stb.
A 25.000 bértartás pedig vidéken reális, Budapesten 60.000-120.000 HUF között mozog.
lomposfarkas 2010.10.17. 15:44:20
"és gond nélkül 20 kilométert megteszünk velük naponta kétszer"
A ló bír ennyit menni vagy a sofőr nyúlik ki ennyitől? Mert a a biciglin ennek a többszörösét is simán le lehet zavarni.
De a lényeg: a 10 millióból hányan is férhetnek lovagláshoz?
2010.10.17. 15:53:00
A lótartásban nem a kaja és a szalma, széna kerül sokba, hanem a felszerelés (egy jó nyereg 200,000+ - nem a Decathlonos fos nyergekre gondolok, hanem Stubben, Kieffer, stb), az állatorvos (5000-10000 per megjelenés), a patkolókovács. És ne adj Isten valami baja van az állatnak, akkor ugyanúgy tartani kell plusz járulékos költségek, és még lovacskázni sem lehet rajta!
A versenyzés már egy külön pénzügyi kategória, simán belekerül egy hétvége 150.000+-ba, nevezés, szállítás, stb.
Szóval ezt végig kell gondolni, viszont sokkal élvezetesebb sport, mint a konditerem.
Persze lehet venni egy akármilyen parasztlovacskát 100.000 HUF körül, kinn tartani a szabadban télen-nyáron, és venni rá egy akármilyen használt nyerget és lehet menni vele a szabadba kirándulni. Így is lehet. De sportlovat nem lehet így tartani.
Pluszban, ott az edző költsége. Magától senki nem tanult meg még rendesen lovagolni, kell az edző.
Gyerekként a szüleimnek nem volt pénze edzőre, a tesóimmal dolgoztunk azért, hogy egy fél órácskát pattoghassunk a nyeregben és a helyi edző ránknézzen, és üvöltsön hogy "nyomd le a sarkad!!!".
Hát erről ennyit.
medvedr 2010.10.17. 15:57:46
"Tehát semmi hókuszpókusz, csak foglalkozni kell a dologgal egy kicsit, de mivel nem?." Szerintem nagyon sokat kell foglalkozni vele, -életforma szerűen mint utaltam rá- ezért nem vethető össze a konditermezéssel.
p0wer 2010.10.17. 16:01:44
medvedr 2010.10.17. 16:03:32
musi 2010.10.17. 16:07:16
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:08:13
medvedr 2010.10.17. 16:14:26
vincere 2010.10.17. 16:15:18
külön köszi a mesterséges nő leírását
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:17:04
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:21:56
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:23:03
vincere 2010.10.17. 16:25:19
(ezért aztán ősztől tavaszig nehezebb a formában tartás, de volt már rá példa, h. januárban kimentem a Margitszigetre futni...)
2010.10.17. 16:25:34
A lovaglás (csak úgy mint más sportok) biztonságos, viszont be kell tartani a szabályokat (kobak, mellény használata, szakképzett edző felügyeletével kell lovagolni, megfelelő ruházat viselete, megfelelően kiképzett ló kiválasztása, stb).
Nem edzel semmit? Ültél te már lovon? Ha nem, biztos vagyok benne, hogy fél óra lovaglás után könyörögnél, hogy leszállhass, és másnap reggel sírva ülnél le a wc-re. Mert annyira, de annyira nem veszi igénybe az izmaidat... Baromság.
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:31:35
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 16:34:12
Bobby Newmark 2010.10.17. 16:34:55
Teremben izzadás helyett az is egy alternatíva. Bár nem épít olyan mértékben izmot, mint a konditerem, de azért rendesen formál, viszont nagy előnye, hogy egyáltalán nem unalmas, folyamatosan kihívást nyújt, és nagyon szépen látható a fejlődés.
Ami a kezdőket el szokta rettenteni, az az, hogy úgy az első tucat alkalom baromi fájdalmas... :) Szűk a cipő, szétmegy az ember kezén a bőr, három napig izomláz... Viszont ha ezen túl van az ember, akkor onnantól nagyon szórakoztató és tartalmas sport.
bigthereal 2010.10.17. 16:40:59
és még kicsit rosszindulatú is, pont úgy fikázza az egyes jellemeket, ahogy engem fog majd a kritka miatt:xD
xboxer 2010.10.17. 16:41:14
Dan20VT 2010.10.17. 16:41:47
medvedr 2010.10.17. 16:44:51
@inci-finci: Így van, de sajnos sok felelőtlen ember nem képes elég biztonságossá tenni, emberi mulasztásból, nem a ló miatt.
2010.10.17. 16:45:14
Martian (törölt) 2010.10.17. 16:46:18
Volt szerencsém hozzá... bizonyos (máskor alig használt) izmokat megdolgoztat, de aerob edzésben csak a ló részesül. :)
Ha a végiglovagolt távot terepfutással vagy terepbringán teszed meg, az már egy kicsit más. :)
2010.10.17. 16:48:58
De ettől még nem kell lenézni a többi sportot.
A kobak felvétele, a rendes ruha beszerzése, a normális lovarda kiválasztása a lovas felelőssége. Internet?
Egy lötyögösős tereplovaglás persze hogy nem ér annyit mint a súlyzózás. De a kardiógépeket veri, az biztos.
Vannak trágya helyek, nyilván, mint mindenhol, de vannak nagyon színvonalas lovardák is ( Dunakeszi, Balatonvilágos, stb).
flippant 2010.10.17. 16:49:54
2010.10.17. 16:49:58
2010.10.17. 16:50:49
kisvi 2010.10.17. 16:53:00
Viktor H 2010.10.17. 16:58:41
Nem tudom közületek ki próbálta már de Nálam teljes mértékben bevált !
Egy próbát megér .
VII.kerület Rózsa utcában lesz Október 30-án egy bemutató edzés , akit érdekel próbálja ki:
kettlebell.hu/index.php?page=programok/programok&h=szeminarium
medvedr 2010.10.17. 17:01:59
Az edzőtermek között is van lepukkant, ott is van sérülés veszély de kisebb mint a lovaglás során.Szerintem.
nyílméregbéka 2010.10.17. 17:02:57
kisvi 2010.10.17. 17:06:26
kettlebellel kapcsolatban szkeptikus vagyok, ellentmond több edzéssel kapcsolatos elvnek, vagyis hogyan kell bizonyos mozdulatokat végezni hogy ne tedd tönkre az izületeidet. (Nem tudom hogy hol az igazság de az biztos, hogy valamelyik félnek nincs igaza és itt az egyik fél a kettlebellesek, amásik fél meg az orvosok, gyógytornászok.)
haruka 2010.10.17. 17:08:59
2010.10.17. 17:09:29
A kockázatosság abból származik, hogy az oktatók nagy része nem mondja el a tanítványnak, hogy hogyan működik a ló, hanem üljé' fel aztán uzsgyi. Azok kötnek ki (sajnos) a traumatológián utána. Ha valaki lovagolni akar, igenis ne legyen szégyenlős, kérdezze meg hogy milyen papírokkal rendelkezik az oktató, milyen képesítésekkel, stb, van-e biztosítása a lovardának, stb. Így lehet hosszabb távon kiszűrni a trágya és veszélyes helyeket.
A sérülések másik nagy része abból ered, hogy " mit nekem, na hadd csináljam az ugratást, stb, ez csak egy buta ló, majd én megmondom mit csináljon" - folytassam? A ló 800 kg színizom, mogyorónyi aggyal. Ezt érdemes észben tartani. Nem buta, nagyon is okos állat, de az embernek kell több eszének lenni, és elfogadni azt, hogy a ló az erősebb, és erővel nem lehet uralkodni rajta ( ezeket viszik el a lovak jó messzire egy tereplovaglás alkalmával, úgy, hogy még a rendőrök is őt keresik...)
Viktor H 2010.10.17. 17:10:19
Én is szkeptikus voltam :-) Mint minden szabadsúlyos edzésnek ennek is vannak szabályai asérülés elkerülése végett amiket ha betartasz iszonyatosan jól megformál .
Ha rosszul csinálod persze ,hogy lesérülsz .
Az orvosok nagyrésze ha hátfájást emlitesz lebeszélnek a sportról és úszást javasolnak , Nekem isezt javasolták ,de dacból kipróbáltam a Kettlebellt és elmúlt az a kevés háétfájásom is ami megvolt .
Ki kell próbálni és nem kell mindent elhinni amit az orvosok mondanak .
MittuDomain 2010.10.17. 17:21:49
Még max öt hsz a részedről, és megtudhatjuk hogy hol és mennyiért lehet nálad lovagolni, esténként jófajta borocskákkal jókis dzsezzeket hallgatni, baromi olcsón..:)
Viktor H 2010.10.17. 17:23:05
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
kisvi 2010.10.17. 17:23:51
Csak saját tapasztalatomról írhatok, hogy mióta sajnos tapasztalatból tudom, hogy milyen tartós következményei lehetnek egy rossz mozdulatnak, nekem már nem elég az hogy "jól kell csinálni" és akkor nem sérülsz le, mert amennyire eddig a kettlebellt láttam, a "jól" sokszor egy nagyon vékony él amit könnyű eltéveszteni és azt hiszem inkább maradok azoknál a sportoknál, ahol viszonylag kevés esélyem van arra, hogy egy életreszóló sérülést szenvedjek :)
Ettől még másnak bejöhet persze, csak én inkább azok a sportok közé sorolnám ami csak fenntartással ajánlanék a barátaimnak (pedig ketten is csinálják közülük).
Viktor H 2010.10.17. 17:27:43
a futópad is okozhat sérülést , pedig elsőre veszélytelennek tünik ,de ha egy kicsit elbambulsz már repülsz is :-)
Minden sport veszélyes ha nem tartják be a szabályokat.
Te mit sportolsz ha szabad tudnom?
medvedr 2010.10.17. 17:30:50
A modoros lovasok is megérnek egy misét , ha jó írói vénád lenne esetleg -ne vedd célzásnak
lomposfarkas 2010.10.17. 17:32:40
Szelid sunmalac 2010.10.17. 17:36:47
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.10.17. 17:39:29
Régen ABC volt, a városrész elüregedése okán bezárt, majd átépítették. Csupaüveg, kétszintes, modern építmény, divatos tojáshéjszínű vakolattal. Az üvegeket nem kell maratni, hogy ne lásson be az utca embere, mert állandóan vastag páraréteg borítja, hatalmasra nőtt banánfák, fikuszok és filodendronok sziluettje sejlik át a párán. A banán talán terem is. A Füvészkert pálmaháza lehet hasonló.
Az épület előtt nagy méretű, metálfényezésű vagy fekete középkategóriás kocsik parkolnak, néha egy-egy kisebb piros női autó is feltűnik, mind patyolat tisztára suvickolva. Van, aki taxival jön.
Ha akkor jár arrafelé az ember, amikor valaki épp érkezik, a kocsiból brummogó tuc-tuc messziről hallatszik már.
Az épület előtt a járdaszegély melletti földsávban egykor (ABC-korában) gyep volt - mostanra méteres gaz borítja. Télen az egész utcában ez az egyetlen épület, ami előtt nincs ellapátolva a hó. (Egy hólapátnyi nedves, friss hó csak 15 kiló, ők meg minimum 35-tel edzenek.) Jó időben az épület oldalán lévő bejárat körül csoportosan dohányoznak a lépcsőkorlátnak támaszkodva, kezükben a gyanús színű italokat tartalmazó poharakkal.
Éljen az egészség!
manager2008 2010.10.17. 17:41:07
"De a lényeg: a 10 millióból hányan is férhetnek lovagláshoz?"
Rengetegen hozzáférhetnének, ha a lovasszövetség megszervezne egy csomó dolgot, és nem csak a versenysportokkal foglalkoznának intenzíven.
A gondozatlan mezőgazdasági területeken termelt széna felhasználható, a trágya visszaforgatható, és munkaalkalmat is teremt, + a lovasturizmust is elősegíti. A mezőgazdaság nagyon rossz helyzetben van, ez is segítené a kilábalásban.
Fejlett országok lovasturizmus bevétele a miénk sokszorosa. A megfelelően felfejlesztet lovasparkok az év nagy részében a környezetükben lévőknek adhatnak sportolási lehetőséget.
Egyenlőre van Nemzeti Lovasprogram meg hasonló dolgok, de ezek nem hatékonyak, mert nem segítik a tömegek lovaglását. A változás lassú, többek között azért mert még mindig úri sportnak tartják és sznobságnak.
A dolog beruházás igényes ha nagy lovardát akarsz létrehozni és a terület is kell hozzá, ami nagyvárosok mellett szintén drága. Régen a Magitszigeten is lehetett lovagolni, ma nem.
MittuDomain 2010.10.17. 17:42:41
Jujj dejó, a hülyének is megéri a heti 3-4x2 óra
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.17. 17:42:55
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 17:43:25
Arra viszont rávilágít, hogy a sportolás szerepe totál átértékelődött, és mivel az emberek jelentős részét alapvetően a sport, mint hobbi nem érdekli, unalmasnak tartják, vagy 10-20 divatsporton kívül mást nem is ismernek, viszont mindenhonnan az folyik, hogy a sportolás egészséges és szükséges, illetve az izmos(férfiaknál)/sovány(nőknél) testalkat a menő, ezért ebben is mint az élet minden más területén a zacskós megoldás vált elterjedté, a konditerem, illetve a fitnesz terem. Ennek még ezen kívül oka többek között az időhiány is. Viszont ez nincs így jól, mert így lényegében nem tapasztalják meg a hobbi sportolás élményét az emberek.
Hogy egy példát hozzak, pl. az élmezőnybeli kosarasoknak nem árt a kondizás sem, ezért járnak edzőterembe(vagy van az egyesületnek saját), ugyanakkor ez csak kelléke a sportjuknak, nem az maga a sport. És akkor kérdés ebből a hobbi sportoló mit vegyen át? Egyik lehetőség, hogy lejár kosarazni barátaival, esetleg termet bérelnek, és heti 1-2-szer játszanak egy jót. Másik lehetőség, hogy mivel nincs idő ilyen felesleges mulatságra, de mozogni kell, illetve kell az izom/kell az erőnlét, ezért eljár konditerembe, hiszen ez egészség/izom szempontjából célirányosabb és hatékonyabb, mint hobbiból lejárni kosarazni. Na nekem előbbi sokkal szimpatikusabb, mert növeli a sokszínűséget, valamint a lelki-testi egészséget segíti elő, még akkor is ha fizikailag a kondizás hatékonyabb. Arról nem is beszélve, hogy a túlzásba vitt kondizás nem is annyira egészséges. Aztán más embernek lehet a kerékpározás(nem szobakerékpár, spinning, mert az nem adja azt az élményt), megint másnak a kézilabda, úszás, teniszezés, lovaglás, tájfutás, stb. lehet a hobbisport. Sokan pedig azt mondják, ők nem szeretik egyik sportágat sem, kérdés van-e olyan ember aki már mindet kipróbálta.
Én azt mondom, hogy a hobbi sportot/tömegsportot reklámozni, sőt államilag is támogatni kell. Mert az emberek többségének a sport az amit a TV-ben lesnek. Ha meg nem tartják magukat elég fittnek, akkor a zacskós megoldással próbálkoznak.
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.10.17. 17:43:38
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 17:45:23
kisvi 2010.10.17. 17:47:07
futok (kint, télen futópadon ill akkor kondizok is ha már teremben vagyok), jógázom és hát bevallom (a kettlebell után a második legkevésbé ajánlott sportot üzöm) squasholok :)
Futást nem tartom problémás sportnak, mert ahhoz hogy ott kialakuljon valami gond, hosszabb időnek kell eltelnie, és szép lassan jelzi a szervezet, hogy valami nincs rendben és válts/csináld másképp/hagyd abba.
A squash legalább annyira problémás szerintem mint a kettlebell, nagy a sérülés esélye, és ha sérülés van, akkor az komoly. Eddig egyszer húztam meg a lában pár évvel ezelőtt, nem volt komoly, de 2 hónap volt amíg teljesen helyrejött a dolog.
manager2008 2010.10.17. 17:47:19
De elárulom, amikor egy belovaglással kapcsolatos enyhe lovasbalesetből kifolyólag bent voltam én is a balesetiben, direkt megkérdeztem hogy mi a helyzet ezzel, és nem tudtak lényeges számról beszámolni. A teremben ahol feküdtem 6 betegből 4 kerékpáros baleset miatt volt benn (többek között azért, mert nem használnak sisakot, és egy egyszerű esésnél is összetörik a fejüket, mert a járdaszegély keményebb).
orvlat 2010.10.17. 17:50:27
Én orvos vagyok és kettlebellezek:).
Előtte évekig gyúrtam, az azzal járó ízületi bekötöttségem teljesen eltűnt.:)
A kettlebell.hu-n olvashatsz gerincsebész-specialista ajánlásokat a kettlebell hasznáról.
Bobby Newmark 2010.10.17. 17:53:44
Viktor H 2010.10.17. 17:56:14
Igazából tippeltem ,hogy a futást fogod irni és bejött :-)
A futás ugyanúgy veszélyes ,mert azthiszed ,hogy csak elindulsz és megállsz és eközött semmi rossz nem történik veled holott a bokádtól kezdve a térdedig és még a derekadat is veszélyezteted .
Futás közben is ha nem figyelsz elesel kifordul a bokád eltörik a sipcsontod nyilttörés kivérzel meghalsz :-))
Minden sport veszélyes ha alábecsülöd a szabályokat !
A Kettlebellben is vannak veszélyek persze nem tagadom hülye is az aki aztmondja ,hogy abszolut veszélytelen. Ha rosszul méred fel a képességeidet iszonyatosan megtudsz sérülni , de semmivel sem veszélyesebb mint más sport .
Viszont baromi hatékony ha jól csinálod !
Ja és általában nem tucc tucc zene megy edzésen :-D
Viktor H 2010.10.17. 18:00:33
Pont annyi bullshit és ideológia lengi körül a Kettlebellt mint mindenmás hatékony súlyzós edzést :-)
A kard is csak egy darab acél .
manager2008 2010.10.17. 18:05:02
1. Szénabálák behordása (egy bála átlag 15 kg)
Ebből én egy alkalommal kb. 250 db -ot szoktam utánfutóra felpakolni egyszerre 40-et, (3750 kg megmozdítása) majd ugyanezt levenni az utánfutóról és behordani a színbe (kb. 10 méter séta a bálával, plussz felrakni 5 bála magasságra). Minimum 7 tonna mozgatása +méter
Ez a műsor évente kétszer van. Nem szoktam segítséget kérni, mert kiszámíthatatlan (gyorsan be kell hordani eső előtt, stb. mire a család leér megázhat stb.)
2. Egy- két három tonna zab felzsákolása, rakodás, és a 35 kg-os zsákok behordása egy raktár konténerbe. Ezt ha aratáskor megcsinálod majdnem a feléért lehet megvenni.
Ezek sürgős munkák halasztást nem tűr, a segítség esetleges.
3. A szalma bála nem ilyen nehéz, de 300 db azért szórakoztató tud lenni.
4. A trágya halom kihordása (2 heti mennyiség, tehát egész évben van) a komposztálóba szintén érdekes munka.
Ezeket pont a kondizás miatt nem szoktam másra bízni. Tehát nem arról van szó hogy a lovász felnyergel és fehér kesztyűvel felülsz (felemelnek) a nyeregbe.
kisvi 2010.10.17. 18:07:36
A futást csak annyira tartom veszélyesnek, mint a gyaloglást. Futástól még egy ismerősömnek sem lett baja (nekem érdekes módon jobb lett a térdem :), viszont egy rosszul lépéstől (egyikük rosszul lépett le a járdáról, a másikuk belelépett egy kisebb lukba a járdán) már két barátomnak is lett bokaszalag szakadása.
(oké, tudom, statisztikailag nem mérvadó a dolog :)
Persze hogy minden sport veszélyes, de azért fel lehet állítani köztük egyfajta sérülési rizikófaktort és jó ha a sportoló annak tudatában űzi azt.
(pl nem korcsolyázom télen csak két-három évente, mert béna/rutintalan vagyok és félek ha elesek eltöröm a kezem, márpedig általában nem engedhetem meg magnak, hogy eltörjem a kezem csupán a saját hülyeségem miatt)
Viktor H 2010.10.17. 18:07:57
Két szó:
Boot Camp !
Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.10.17. 18:08:58
Bobby Newmark 2010.10.17. 18:10:14
Néztem videót is, hát kösz, nem. Amikor emelgetik, az még csak hagyján, azt még el is hiszem, hogy erősít, de ez a lóbálás mire jó, azon túl, hogy izgalmas? Már az a része lehet izgi, hogy ilyen súlynál ekkora lendülettel elég egyetlen rossz mozdulat, és a vállízület ficamodik, szakad, törik, akármilyen fizikumod is van.
Kb a legelrettentőbb súlyzós edzés, amit életemben láttam...
Viktor H 2010.10.17. 18:12:58
Távol álljon tőlem ,hogy rábeszéljelek a Kettlebellre vagy ,hogy Über Alles Numero Uno dolognak állitsam be ,mert Én sem szeretem a "szektás" gondolkodást :-)
Én csak az érveimet soroltam fel mellette ,mert Nekem bevált és akivel idáig találkoztam mindenki csak dicsérte .
Ha Neked a futás válik be vagy a biciklizés - amit Én is imádok - akkor ezt tiszteletben tartom .
Mindegy mit csinálsz csak csináld jól, élvezd és ne váljon károdra :-)
[c] 2010.10.17. 18:13:19
Nem tűnt fel, hogy beletapostuk volna, még csak nem is kértük számon, hogy miből telik. Ő sem vitte a vitát ilyen terepre, kulturáltan elvitatkoztunk a kérdésen.
Egyszerű véleménykülönbség abból következően, hogy ő a saját lehetőségeiből indult ki, mi pedig az átlagfizetésből.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 18:13:28
Ha csak 2-3 évente korcsolyázol, lehet hogy pont nagyobb eséllyel töröd össze magadat a rutintalanságod miatt, mint ha minden télen csinálnád.
MittuDomain 2010.10.17. 18:14:57
irigy vagyok? mivan?
Nagy szavak ezek :),
Nem akartam megbántani senkit ezzel egyébként, csakhát kezdünk az alternatív, nagyobb befektetéssel és főképp idővel járó szabadidős tevékenységekkel foglalkozni,(ami sztem nem ide való).És hát nem ez a post témája!
Ja és a modoroson vagyunk vagy mi..
Rá Dios 2010.10.17. 18:16:42
kisvi 2010.10.17. 18:17:17
én is így gondolom :)
@Zabalint:
tudom, de azért nem kezdek el most gyakorolni :)
orvlat 2010.10.17. 18:17:30
Ne foglalkozz a körítéssel, csak próbáld ki egy vizsgázott instruktornál.
Saját tapasztalatom szerint meglepően hatékony:)
Viktor H 2010.10.17. 18:18:46
Megnyugtatlak ,hogy ugyanezt gondoltam először :-D
A szabályok betartásának emlegtését nem emliteném többször ,de a sérüléseket úgy lehet elkerülni ha betartód őket .
Az instruktor elmondja az edzésen ,hogy miként nem fog a vállad megsérülni ezért is hivják fel a figyelmet ,hogy ne internetről próbáld meg megtanulni.
Az olimpiai súlyemelés iselég elrettentőnek tűnik, főleg mikor Baranyai János hirhedt videójára gondolunk mikor 150kilót szakitott és kifordult a könyöke .
Balesetek történnek még profiknál is .
[c] 2010.10.17. 18:18:59
Nem igazán értem az összefüggést. Szerintem azért jár sok ember konditerembe, mert városlakó, ergo nincs elérhető közelségben a természet, ahol az "igazi" sportokat űzni lehetne. Illetve: elérhetőnek elérhető, de sportolásra alkalmas természetes terepre eljutni gyakran túl sok időráfordítást igényel.
Sziklamászó ismerőseim is autóval járnak ki a városból sziklát mászni. Ők persze, hogyúgymondjam, elhivatottak, de az átlagember nem csinálja meg ezt hétköznap, mert nem ér rá - inkább elmegy fitneszterembe. Olyan nagy baj ez?
2010.10.17. 18:23:05
Az Örkénytábor tényleg nagyon jó kis hely :)
A szadizásnak (az milyen jó kis gyakorlat, amit írtál!) pedig az az értelme, hogy a lovasnak legyen elég ereje és egyensúlya megtartani magát, és ne a ló szájába kapaszkodjon! Nagyon sok ilyen lovas van sajnos...
Bobby Newmark 2010.10.17. 18:24:08
Ugyanezt a munkamennyiséget sokkal biztonságosabban is el lehet végeztetni az izmaimmal szerintem.
Motorpenis 2010.10.17. 18:25:36
Vasárnap este iszonyat ez a sok eszmefuttatás a hiúságból űzött "sportokkal" kapcsolatosan. Ti buzik vagytok?
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.17. 18:26:01
Bobby Newmark 2010.10.17. 18:29:22
Szal nem kell olyan hatalmas elhivatottság a dologhoz, inkább csak elhatározás kérdése.
orvlat 2010.10.17. 18:29:38
Ok, ugyanazt tudom írni, mint Viktor H: csak ami jólesik:)
Bobby Newmark 2010.10.17. 18:31:43
Vagy áll valaki mögötted egy kurvanagy lóval/kettlebellel, és pofán vág vele, ha mást merészelsz netezni?
[c] 2010.10.17. 18:36:54
moesko 2010.10.17. 18:43:24
MittuDomain 2010.10.17. 18:43:27
..."Témáink: modorosság és különféle nyelvi bravúrok, mesterkéltség, helyesírás, közhelyek, tipizálás, a társadalom és kasztjai."...
Próbálom ehhez tartani magam, úgylátszik kevés sikerrel:
Epoxigyanta 2010.10.17. 18:53:45
Bobby Newmark 2010.10.17. 18:55:02
Patrick Bateman 2010.10.17. 18:59:15
Bobby Newmark 2010.10.17. 19:00:56
Viktor H 2010.10.17. 19:03:50
Ha kicsit jobban beleolvasol akkor a Neked-t is nagybetűvel irtam :-D
élekhalok 2010.10.17. 19:08:13
Ilyenek vagyunk, ilyenek ők.
Ma láttam egy fickót izompólóban, tetkóval a tricepszén és egy szőkével az oldalán.
Rögvest eszembe jutott egy film, melyben egy izomembernek bicepszéből egy tűszúrás után nem vér, hanem savó ömlött.
Úgyhogy hajrá!
Nőknek javaslom az erőltetett gyaloglást, annál nincs jobb. És hozzá egy kutyit! :)
Viktor H 2010.10.17. 19:10:34
Eröltetett gyaloglás :-) Akkor már inkább menjenek el lovagolni :-D
Patrick Bateman 2010.10.17. 19:11:27
Viktor H 2010.10.17. 19:12:50
A Következő Modoros Bejegyzés Rólad Fog Szólni Remélem :-DDDD
Bobby Newmark 2010.10.17. 19:15:03
AnarchoAteista 2010.10.17. 19:15:25
-minden gyurmás BMW-vel járt, minimum 5-össel, vagy hetessel,
-minden konditeremben a Roxy bömbölt, vagy valammi ótvar HamvaiPG-mix,
-néhány homoszex is előfordult (ők szoktak általában a legesztétikusabb külsővel előfordulni),
-mindenkinek volt rendőröd-autós üldözése,
-A legtöbbjével csak tavasszal találkoztam ("szezonok"), télre eltűntek (nohát),
-Mindnek megvolt akkoriban Görög Zita :)
-Minden teremnek megvan az alfahímje, aki hatalmas, és szálkás is. Érdekes módon ők voltak a legillemtudóbbak. Ha látszik rajzad, hogy megvannak az adottságaid, a második edzésen odajönnek hozzád, hogy megkérdezzék: "Mivel bököd magad?"
Ennyi modorosság jutott most az eszembe a kondisgyerekekről.
MittuDomain 2010.10.17. 19:27:32
Ehhez jön még amit a posztoló írt: .."Kissé fölszegett fejjel jár, olyan arckifejezéssel, mintha a nemiszervét talicskán tolnák előtte a szolgák.."
Ezen röhögtem.
BMW,AUDI a kispöcsűeknek a kvázi meghosszabított farok!
Bocs, már megint irigy vagyok..:)
bajor gizella 2010.10.17. 19:27:57
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 19:28:18
inci-finci (törölt) 2010.10.17. 19:29:58
bajor gizella 2010.10.17. 19:31:07
Rich.mond 2010.10.17. 19:38:36
Respect mindenkinek, aki hajlandó pénzt és időt szánni arra, hogy mozogjon egy kicsit.
Amúgy jómagam nem szeretem a konditermet, de attól még lehet, hogy jó dolog.
Egyébként nem hiszem el, hogy két naponta otthon milliók nem képesek arra, hogy megcsináljanak pár fekvőtámaszt, felülést, vagy guggolást. Csodákat tesz, és ki sem kell mozdulni otthonról.
Amúgy éljenek a küzdősportok, főleg a thai-box! Megfelelő bemelegítéssel és odafigyeléssel ez sem veszélyesebb, mint a lovaglás. :)
Laura Chase 2010.10.17. 19:41:51
Bobby Newmark 2010.10.17. 19:45:11
daito 2010.10.17. 19:50:29
Sokan leírták, hogy a poszt író ilyen kardio-fitnesz-konditermet írt, igen, ma már ezek vannak többségében.
Ilyen helyen nemcsak testépítés, hanem jóga, spinning, kettlebell, box, squash és még tucatnyi egyéb sport űzhető, ami jóval változatosabb, összetettebb, mint a lovaglás.
Szép dolog a lovaglás, de azért ne keverjünk dolgokat. Kedves manager, leírod, hogy akár Pesten is lehet menni lovardába, utána meg azt írod, hogy szép tájakon lehet lovagolni.
Úgy azért jobban hangzik, hogy erre és arra is van lehetőség, de azért nem olyan ultimate, mindenhol űzhető remek sport - másrészt számos embernek nem való. Én pl. ki nem állhatom a lovak szagát a hétköznapokban - egy lovardában rendben van, de utána egész nap érezzem - na nem. Számos embert ismerek, aki meg fél az ilyen állatoktól, azokat az isten sem veszi rá, hogy felüljön egy ilyen dögre, pláne, ha az egy ló, ami még érzi is, ha félnek tőle.
Ahogy golfozni sem ugrik csak ki úgy az ember, úgy lovagolni sem. Persze, van olyan ember, akinek ez nem tétel, de ez azért nem hétköznapi.
És legyünk őszinték, nem is tömegsport. A konditerem, ahová járok, ott este több száz ember edz egy időben, szerintem rohadtul keresnél más szórakozást, ha a lovardában éppen 200 lovagolni vágyó ember lenne, amikor odamész pötyögni.
ZON 2010.10.17. 19:56:17
Ha valamit rosszul mondtam bocs, én még nem voltam ilyen helyen, gyárilag vagyok csinos.
lárvalányhaj 2010.10.17. 19:58:22
kész
bajor gizella 2010.10.17. 19:59:08
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.17. 20:12:15
Patrick Bateman 2010.10.17. 20:28:59
Pestabácsi 2010.10.17. 20:36:32
2010.10.17. 20:55:17
Erről jut eszembe: Miskolc Selyemrét Egy pasit a munkahelyéről riasztottak, hogy a papa meghalt az uszodában, ugyanis valaki tényleg feldobta a strandpapucsot, medence kiüritve 1 cucc maradt, benne a bérlettel, kizárásos alapon úgy döntöttek, hogy az a halotté. Jött a pasi lélekszakadva, de kiderült, hogy a halott nem az ő apja. Apuka a büfében sportolt vidáman, a 3. üveg borsodi világossal.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:21:34
Egyrészt azért nem dolgozik minden ember hétvégén. Másrészt pedig legtöbb helyen városban és a környékén is vannak lehetőségek. Meg nem csak outdoor sportolásról beszéltem. Egyébként azért nincs igazad, mert ugyan elképzelhető, hogy vannak akik nem tehetnék meg, de érdekes módon hasonló helyzetben lévő emberek(lakhely, időbeosztás, anyagiak) közül van aki kimegy sportolni, van aki meg nem. De mondom, az egyik oka a "zacskós" megoldásoknak az élet minden területén az időhiány, illetve a nehéz megközelíthetőség, de messze nem ez az egyetlen ok, mert egy csomó embernek arra van ideje, amit szeretne. Pl. csomóan este 8-kor is kimennek futni, míg mások a TV-t lesik. És élvezik.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:24:54
Hát ja, mert a spinning trendi, a futás csak bizonyos körökben. Persze a legtöbbnél a spinning is csak ideig-óráig az...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:34:05
A synthol azért érdekes, mert egy csomó ember csak azért ítéli el az ilyen és a hasonló dolgokat, ha beteggé tesz. Pedig szerintem a mögötte lévő eszme az ami undorító. Nem, nem arra gondolok, hogy erőfeszítés nélkül szerez valaki látszólag izmokat(hiszen egy csomó testépítő kihozta magából a nélküle elérhető maximumot, mielőtt tűhöz nyúlt). Hanem arra, hogy próbálnak a lehető legszélsőségesebb módon izmosodni, igazából legkevésbé sem a sport szeretetéből, és a céljuk sem egy normál sportteljesítmény, hanem az, hogy a nagy izmaikkal pózolhassanak(=hiúság, ami nem tudom miért nem marad meg női tulajdonságnak). Ennek nagyon erős napiszar "pózólj..." jellege van. Pontosan ez az elképzelés ami a body building "sportot" élteti, és ez az amiből egyenesen következik a synthol is, hiszen legkevésbé sem az izmok használása, hanem a mutogatása volt a cél már a natural testépítésnél is.
manager2008 2010.10.17. 21:36:18
1. Sokat ültem a számítógép előtt (tőzsde stb.) és egyszer csak elkezdett zsibbadni a bal karom. Na puff mondom ez az infarktus jele, itt a vég. Szerencsére tévedtem, csak meszesedett két nyakcsigolyám. A szakorvos a Kútvölgyiben azt mondta a röntgen alapján hogy nekem annyi. Ez már így marad. Kérdeztem lovagolni azért lehet? Mondta: meghülyültem??
Meg mondtam, és elkezdtem lovagolni még intenzívebben. Azóta semmi bajom.
2, Komoly szakirodalom szerint a konditerem rossz hatással van a potenciára ezer okból. Nem fejteném ki , nézzetek utána.
3. A lovaglással fordítva van, 20 évet fiatalodsz és a napi kettő maratonit simán igényled és teljesíted.
Ennek is oka van ezer, nézz utána, nem bonyolult.
4. A csajok nem annyira szeretik a kigyúrt harcosokat (aki igen azt nektek hagyom, én a finom és gyönyörű nőket kultiválom), de ha elviszed lovagolni, megbocsátók a a korkülönbség tekintetében is. A pénz nem érdekes!!!!! hanem az életérzés. (tényleg). Minden csaj kap egy villát és ha nem tetszik neki a munka, akkor volt ott utoljára.
Van más fontosabb dolog mint a szép hölgyek hozzáállása személyedhez?
Olyat még nem hallottam hogy egy csaj felpörgött volna attól hogy kerekezek az utcán, futok, vagy rovom a köröket egy medencében. Kit érdekel ez?
Ha valakit a fentiek motiválnak, de nem tud hol lovagolni, nem is kell!!!!, csak vegyen egy lószar szagú illatszert és fújja be magát, majd mondja azt a munkahelyén nagy fáradtan hogy most jöttem a lovaglásból (már ezt is kitalálták, mint a sár befúvó tartályt a terepjárósoknak))).
Egyébként a lovak nem büdösek ha rendesen van takarítva a boxuk.
.
Pestabácsi 2010.10.17. 21:38:16
Ezt a képet már Rakovszky Zsuzsa is nagyon odatette:
..És mit vesztek vele? A szép öregség?
Mikor a vízbe aprókat kavarva,
mint egy üvegvázát, magasra tartva
turbános teknőc-fejem, hogy a festék
le ne ázzon, a napi ötven hosszom
rónám szorgalmasan faltól-falig,
s nyolcvan fölött hetvennek még alig
néznék ki? Aztán – töppedt öregasszony, ...
(Narkomán 1991. Holmi)
medvedr 2010.10.17. 21:39:25
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.17. 21:41:14
Antifaszok Réme 2010.10.17. 21:42:35
- valamilyen kereskedelmi rádió hülye zenéjét/szövegét kell hallgatnod, ha tetszik, ha nem. Néha hozott valaki saját cd-t, de az olyan elvont zene volt, mint egy konzervipari gyártósor üteme....
- ha jön a hideg idő, és valaki nem bírja ki hideg levegő nélkül, kinyitja az ablakot, ilyenkor ha jól kiizzadva edzesz a közelben, az tök f@sza tud lenni... Ha be mered csukni, tuti hogy a fazon újból ki fogja nyitni. Bár nyáron ez a veszély nincs, olyankor a klíma környéke kerülendő, mert megfagysz a hideg levegőtől...
- a "jó arc csávok" tömegesedése: legalább 5-6 ismerős arc hangoskodva-poénkodva "edz." Általában van egy-két vezérkan közöttük, aki keményen nyom 150-el párat, mellette két-három felöltözött, utcai ruhás csicska csávó segít pl. fekvenyomásnál. Amúgy ez utóbbiak véletlenül sem öltöznek át, hogy edzenek, valszeg csak brahiból vannak ott...
- A férfi öltöző mindig TRÉ és ZSÚFOLT szabálya. Akármelyik teremben jártam, ezek normál közép-kategóriás termek voltak, a felszerelés, súlyzók stb... mindig csilli-villi, a férfi öltöző meg mindig le volt rohadva. + Többnyire egymás valagában kellett öltözni a helyhiány miatt.
- a Duplexek: Ezek általában fiatal diákcsávók, holt kezdők, és mindig párban bukkannak fel. Ezek alfaja a Triplexek, akik u.a. mint előbb, csak hárman vannak.
- a Jó csaj hónapokra eltűnik szabálya: Ha néha összefutsz egy külsőre jó csajjal, utána tuti, hogy hónapokig nem fogsz újra összefutni vele.
- a népszerű gépek állandó telítettsége: ezek pl. a hátcsiga, a fekvenyomó pad, és a két kezes csiga. Ezekre aztán várhatsz.
- a teremvezető/recepciós csávó állandóan az asztal mögött ül és számítógépezik, soha nem látod egyszer sem edzeni, ha hétvégén mész, akkor sem, ha nem délután, hanem délelőtt, akkor sem, de mindig tökre ki van gyúrva.
- a szezonális felfutó időszak: a szeptember (nyár után mindenki visszatér) és a január (a decemberi zabálás után). Mindkét időszak kb. 1,5 hónapig tart, utána újra beáll a normál létszám.
Még sokat lehetne írni, de most ennyi jutott az eszembe. Szóval kb. egy éve nem járok sehova, otthon nyomom...
Patrick Bateman 2010.10.17. 21:47:03
Telefon letesz, helybefutva iPod fülhallgatóját lespulniz, oldalanként egy percet a műveletre rászánva fülbe behelyez, majd tépőzáras tok bicepszre felcsatol. Hét perc múlva bukkan elő ismét a fák közül, csuromvizesen, zihálva, az autó szélesített küszöbén ülve két kezével a térdére támaszkodva próbálja visszanyerni a lélegzetét, miközben egy evianos üvegből locsol vizet a fejére. Kis idő múlva összeszedi magát, reszkető kézzel rágyújt, szív kettőt, kifújja, a csikket a vizesüvegbe pöcköli, az üveget pedig berúgja a szomszéd BMW alá, beül, elhajt.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:47:29
"Ilyen helyen nemcsak testépítés, hanem jóga, spinning, kettlebell, box, squash "
Ezek a box kivételével a klasszikus divat- illetve alibi sportok, amit azok kezdenek el űzni, akik amúgy ki sem mozdulnak otthonról, de a haver/barátnő eljár ilyenre, és épp ez a trendi, úgyhogy belefognak. Többnyire az ilyen lelkesedés pár hétig tart, aztán beleunnak.
És nem azért, én nem szeretnék lovagolni, nem az én sportom, de szerintem a lovaglás sokkal tartalmasabb, mint egy-egy ilyen trendi műsport. Nem csak azt kell nézni, hogy fizikailag mit számít, hanem hogy mennyire élvezhető, és nem csak a rövid lelkesedés ideje alatt.
Ha már a lovas úriember előadta a saját sportágát, hogy mindenkinek ajánlja, akkor én is megemlítem az enyémet. Én meg a tájékozódási futást ajánlom mindenkinek. Fizikai és szellemi kihívás egyben, friss levegőn, nem csak ösvényeken mint a túrázás, minden korosztálynak(még 85 fölött is vannak), minden felkészültségi szinten(nyílt pályák kezdőknek) űzhető. Szinte minden hétvégén verseny valahol az országban, vagy több helyen, jó társaság.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:52:48
Futás és dohányzás? Ilyet szökő évente látni ilyet, de elég szar lehet neki, ha a szenvedélye miatt kiköpi a tüdejét futáskor...
TorreCDO 2010.10.17. 21:53:28
1. a súlyzós edzés nem árt az ízületeknek, sőt. Nekem térdproblémákra súllyal guggolást ajánlottak, nyilván korrekt technikával, és baromi sokat segített.
2. honnan vette az illető (talán a lovas figura, lusta vagyok visszakeresni) hogy a súlyzós edzések negatívan hatnának a potenciára? Tudnál linkelni valami tisztességes tanulmányt vagy csak úgy hallottad valahol?
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 21:53:32
TorreCDO 2010.10.17. 21:54:40
medvedr 2010.10.17. 21:56:10
Viktor H 2010.10.17. 21:57:12
A legtöbb sportot úgy kezdi el mindenki ,hogy valaki elhivja és kiprobálja ...
Az ,hogy szerinted ez trendy meg alibi mozgás az enyhén tulzás ugyanis nem mindenkinek való pl. a futás vagy a box vagy a lovaglás .
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.17. 21:59:43
bajor gizella 2010.10.17. 22:01:04
A legtragikusabb az egészben, hogy ezen FÉRFIAK jelentős része azt hiszi hogy mindez személyes a személyes sármnak, vagy a lovak fiatalító tulajdonságának tudható be.Számomra, ez hányinger. De ki tudja lehet hogy azért van mert elmúltam már 25, így kikoptam a látóterükből, és savanyú a szőlő.
Viktor H 2010.10.17. 22:02:48
Jaja ! Menjen mindenki a bányába dolgozni !! :-D
Naphoz holddal 2010.10.17. 22:03:22
manager2008 2010.10.17. 22:20:43
Vannak akadályaink, de mivel a lovaink nem ugrólovak, csak az alaptudás miatt képezzük ki erre. A terepakadályokra képezzük őket (military, árok, vizesárok, patak, fatörzs, emelkedő, lejtő, stb.).
A súlyom megegyezik az érettségi idején magasság/kg értékkel. Az időt természetesen nem lehet megállítani, de elárulom 15 évvel kevesebbre saccolnak mint amennyi vagyok, és ez a lovaglásnak köszönhető, ha újrakezded baromi gyorsan le lehet adni a plusz súlyt és az étkezésben nem kell megszorításokat bevezetni. Soha nem vettem meg pénzen senkit, az nem az én világom.
De tényleg a Marlboro Country érzés a hódító, esti tábortűz, bográcsozás, télen cserépkályha, és a lovagiasság.
Bajor Gizellának meg tök igaza van (elismerem), de mindig az eredmény számít. Nála tuti nem lenne a szőlő savanyú, csak nem mer belevágni, hanem otthon nézi a férjével a Heti hetest amíg el nem alszik, és magára nem borítja a sört.)) De az is szép tud lenni, mert legalább otthon van..
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 22:25:25
Kötelező egyetemi kurzus? Akkor gondolom az ELTE térképész szakára járhattál.
@Viktor H:
Érdekes, én totál nem voltam így ezzel sosem, olyan sportágat választottam, ami nekem tetszett, még akkor is ha a városban ahol laktam senki nem űzte a korosztályomban.
És igenis alibi mozgás a többségnek az a néhány divatsport, ami mostanában menő(pl. spinning, squash, aerobik, stb.). Mert nem fogják hosszútávon űzni, csak amíg bele nem unnak, illetve aki kitartóbb az addig amíg menő. Pont arról beszélek hogy ezeknél a dolgoknál sokkal színesebb a világ, sok ezer sportág van amelyek jóval érdekesebbek szerintem, mint pl. tücc-tüccre szoba kerékpározni és közben gyakorlatokat végezni. Tehát aki pl. nem boxolni, lovagolni vagy futni akar, az lehet hogy úszik, kerékpározik, sziklát mászik, kosarazik, focizik, stb., vagy akár lehet, hogy spinningel, mert neki éppen az tetszik. Tehát még csak azt sem mondom, hogy pl. a spinning értelmetlen lenne, mert elismerem hogy sokaknak ez tetszik, csak túlzottan fel van fújva a dolog, az meg marha gyanús aki meg csak ebben és néhány hasonlóan divatos sportágban tud gondolkodni. Ehhez még hozzáteszem, hogy pl. a kondizás az segédsportág, ami azt jelenti, hogy más sportágat űzők kondiznak, hogy legyen izmuk hozzá, na akkor az egy tök jó dolog, de van aki hasonló okokból űzi a spinninget télen.
manager2008 2010.10.17. 22:27:40
A lényeg hogy jól érezzük magunkat. Nem?
Bizony bejön a topmanager, 3 milliós havi fizetéssel bíró, Audi A6-tal guruló felső vezető csajnak is ha hanyatt döntöd a szalmabálán, legfeljebb sikongat és félti a ruhácskáját, amíg rajta van. Aztán jön még egyszer, és egyszer csak nem érdekli hogy koszos lesz a cipőcskéje, netalán ráragad a lószar.
Az sem érdekli ha büdös vagy és a zoknit a szoba közepére dobálod. A mosogatóba meg beköltöznek a helyi vadállatok. Ha kérdezi hogy mi ez, akkor mondod neki hogy itt az idő lehet mosogatni (otthon bejárónő kavar) és letördeli a múkörmeit.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 22:27:57
Ja te vagy az az öregasszony, aki beszólt a gyerekeknek mikor iskolai tájfutó bemutató volt, és a lakótelepen elhelyezett ellenőrző pontok egyikét keresték az idős hölgy ablaka alatt. Ő is azt mondta, hogy miért ilyen hülye játékot játszanak. Hát igen, nem is értem miért sportolnak az emberek, ha egyszer mindenki a fát is vághatná, meg kapálhatna...
Viktor H 2010.10.17. 22:37:13
Nem akarom már tulzottan tolni a Kettlebell-t ,de a legtöbb sportágban már felfedezték a pozitiv hatásait és használják is ,mert pl. karidó edzésnek is kiváló és erőedzésnek is .
Pl küzdősportolók is előszeretettel hazsnálják ésolyan sportágot űzők is ahol szükség van a kitartásra és az erőállóképességre .
Azért nevezed divatsportnak meg alibi sportnak ,mert nálunk ez még egy új dolog 4 éve van kb jelen.
Lehetne erről órákon át beszélni ,de nem akarlak meggyőzni ,mert Neked is van egy meggyőződésed és Nekem is .
Viktor H 2010.10.17. 22:39:01
Kis ember 2010.10.17. 22:39:05
Frankón mondom, te a következő modorosblog posztra gyúrsz a hozzászólásaiddal.
:)
medvedr 2010.10.17. 22:39:20
Girardelli 2010.10.17. 22:42:53
lovagláshoz annyit, hogy egyik nagyon jó haverom triatlonista volt, egy komoly betegség miatt ma már csak sportolás miatt jár futni, úszni és bicajozni (otthon is van neki egy klassz szobabicaja). Viszont számára is a csúcs, ha el tud menni pár órára lovagolni a saját lován..
ja és egyáltalán nem divatból teszi, igazi sportember, annak megfelelő kiváló egyéniséggel.
úgyhogy nem a sportok, hanem az emberek, akik űzik, számítanak pro és kontra is.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 22:52:16
Figyelj én nem minősítettem a kettlebell-t, és habár nem különösen érdekel, és nem hiszem hogy fog is, a jellegéből adódóan, nem azért mert divat. És azt sem állítom, hogy te divatból csinálnád és mondanád, hogy jó, hiszen te magad láthatóan meg vagy győződve róla, hogy jó, és ez így nagyon jól van.
Én a divatsport alatt azt értem, hogy nyilván a jó marketing miatt egy csomó ember belekezd, mert menő, aztán akár már pár héttel később abba is hagyja. De 10 év múlva már simán helyére fog kerülni ez a sportág is, szerintem.
bajor gizella 2010.10.17. 22:53:47
Nekem alapvetően semmi gondom nincs az általad azért valljuk be vakításokkal dúsított leírással. Voltam én is húsz éves, tudom milyen egy vitorlás belülről:))
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 22:56:40
Pedig rohadtul igaza van, mert ő az átlag kondishoz képest nem azért sportol, hogy jól nézzen ki, hanem mert élvezi. Szerinted 10-ből hány konditerembe járó az aki azért csinálja, illetve kezdte el, mert hú de jó dolog súlyokat emelgetni, és nem azért hogy látványosan növelje az izmait, esetleg fitnesz területén azért, hogy fogyjon? Abban valóban téved, hogy olcsó lenne az ő hobbija, ám azt is vedd figyelembe, hogy a kondizás egy mozgás, az ő sportja meg hobbi is egyben, úgy értem lelkileg is élményt ad, nem csak magát a mozgást.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.17. 23:00:39
Szerintem vedd figyelembe azt is, hogy a kondizásra reflektált, tehát olyan embereket is próbál meggyőzni a lovaglás előnyeiről, akiknek a kondizás azért is szimpi többek között, mert úgy jobban tudnak csajozni, ha izmosak. Mert ott azért igen komoly szerepe van a csajozásnak, mint tényezőnek. Tehát röviden fogalmazva arról próbálja itt a kommentelőket győzködni, hogy a lovaglással menőbbnek lehet lenni a jó csajoknál, mint az izmos kinézettel.
Sanyix 2010.10.17. 23:40:25
De mivel vékony az alkatom és jó lenne egy kicsi hús is rajtam, inkább kondizni kezdtem, remélem szép lassan már izmosabb leszek... Ha leszólítasz egy hölgyet úgy sem az első dolga hogy megszagolja hogy lószagod van-e, hanem inkább az hogy megnézi az alakodat... Egyébként, valaki meg tudná mondani nekem, hogy ha az ember semmi mesterséges port nem eszik és nem szúrja magát (mint én) szimpla fehérjedús táplálkozással és heti 3-4 edzéssel havonta hány kilót lehet felszedni (izomra)? Egyébként hiába eszek akármennyi szénhidrátot, nem hízok semmit zsírba, szóval egyetlen lehetőségem a "tömegnövelésre" az izmosodás.
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.10.17. 23:50:08
KenSentMe 2010.10.17. 23:53:23
Amúgy managernek szvsz is bicskanyitogató a stílusa, persze aki kultúrember, az visszafogja magát, de hosszútávon az elfojtás sem mindig előnyös. Igen, őt nem a pénzéért szeretik a csajok, hiszen akkor választhatnának más dúsgazdag managereket is, de ők mégis a lószar lapátolásától vannak elájulva, mert ő fedeztefel ezt a gőzölgő afrodiziákumot. Jó, hogy elszántan osztja meg a siker receptjét másokkal is, ha nem tenné ilyen vehemenciával, nem tennénk magunkévá a tippjeit.
Más sportok leszólását meg nem értem, aki heti háromszor edz akármit, és nem iszik/nem dohányzik/nem gépkocsifüggő, az előrébb van az emberek 90%-nál igényességben.. az "izületek elkopása" dolgot meg azért tartom mítosznak, mert
1.) soha nem mozgó, ülő munkát végző emberek kapják a legszebb gerincbetegségeket / izületi betegségeket
2.) senki nem lesz fiatalabb az évek múlásával. Ha már a családban voltak izületi beteg keveset mozgó felmenőid, akkor nem biztos, hogy a sport miatt érzed magad cefetül
3.) valamilyen regenerációja az izületeknek is van, és ha az ember nem terheli őket túl, meg nem ilyen "évente két hétig én vagyok a Rocky" szintű edzőbajnok, akkor tényleg csak a sportsérülések és az öregedés maradnak.
Arról lehetne értekezni, hogy egyes gyúrósok milyen barom módon edzenek, és valahol ez a poszt is erről szól, de mindenki kollektív lebarmozását én sem csípem. Ha én elégedett vagyok azzal, amit sportolok, egészséges vagyok és jól is esik, akkor milyen jogon barmoz le engem bárki ezért? Minek lovagoljak, ha nekem, Gipsz Jakabnak bőven elég heti 5 óra úszás meg némi séta, ezzel tartom a formám, nem hízok el, stb. Miért akarnék más lenni, mint aki vagyok? Túl rövid az életem hozzá, hogy valaki másvalaki legyek benne.
@Antifaszok Réme: A "jó csaj hónapokra eltűnik szabály" nem abból adódik, hogy elijeszted a csajokat?:)
TorreCDO 2010.10.18. 00:02:37
TorreCDO 2010.10.18. 00:07:53
2010.10.18. 00:40:59
Vagy ha nem értesz hozzá, fel kell vállalni, hogy én csak lovacskázok, és nem itt adni a Clint Eastwood-Rodrigo Pessoa-Edward Gal-Rolex kupa veterán kombót.
2010.10.18. 00:53:24
Bobby Newmark 2010.10.18. 01:07:16
Ez nem valami szteroid, vagy hormon, vagy egyéb cucc, ami vegyi/biológiai módon növeli az izmot. Ez (nevéből is adódik) egy szintetikus olaj, amit injekcióval benyomnak a bőr alá, izmok közé, és szimplán fizikailag dudort képez, kizárólag azzal, hogy ott van.
ISZONYAT gusztustalan, egyáltalán nincs is izom hatása látvány szempontjából a dolognak.
Keress rá képek közt gúglin, ha fel akarod kavarni a gyomrod. Nagyon nem szép látvány.
(Amennyiben vágod, mi ez, csak én értettem félre, akkor tekintsd semmisnek ezt a hozzászólást. Azzal egyébként tökéletesen egyetértek, hogy szánalmas ez a megvehető, előre csomagolt eredmény, de szerintem szerencsére magában hordozza a saját büntetését is. Mindenki úgy bánik a saját testével, ahogy jónak látja, ezeknek az azonnali, látványos hatást elérő szaroknak árát egészségben, életévekben kell fizetni...)
Bobby Newmark 2010.10.18. 01:15:04
Erre még gyorsan reagálok, aztán abbahagyom a mászás reklámozását:
Olyan mászóteremben még nem voltam, ahol szar zene szólt volna. Úgy tűnik, szerencsém van a többi mászó zenei ízlésével. :) Egy helyen volt, ahol majdnem megőrültem, amikor a Bob Marley BestOf éppen harmadszor fordult körbe, de azért azt is túl lehet élni.
Egyébként meg rock/metál szokott szólni szinte minden mászóteremben, inkább a dallamosabb, mint a hörgősmorgós fajtából, az részemről meg könnyen befogadható...
Nadiposzi (törölt) 2010.10.18. 06:55:05
na__most__akkor 2010.10.18. 07:28:13
2. Nem szeretem olvasni ezt a blogot, mert valami "szakember" szarul szerkesztette meg a lapot.
Én tudom, hogy reklám is kell. Pláne olyan, ami ezt a blogot hirdeti. Meg "témáink", meg "mi az hogy", meg ilyenek.
DE:
- a lap baloldali 1/4 részén végig semmi nincs
- ahol megkezdődnek a kommentek, onnantól kezdve a lap jobboldali 1/2 részén szintén semmi nincs
Így néz ki az egész:
(S=a szösszenet, K=kommentek, E=egyéb, 0=semmi)
0SEE
0SEE
0S00
0S00
0K00
...
0K00 (ezer sor)
0K00
Látszik a sok "0"?
Az az üres képernyő.
A kommentekből (K) meg egy-két-három szó egy sorban.
Marhára olvasható, mondhatom.
rinpocse 2010.10.18. 07:30:08
Régen a szabadkikötőben nyomtam a 80 kg-os rizseszsákokkal,na az izgi volt.Mára már elpuhultam,maradt ez a vacak kis cement a maga 35 kilójával.
Dr.Traktor 2010.10.18. 07:44:43
azaz szétteríteni.
2 vastag fehér csík között némi komment...
Shipak 2010.10.18. 08:04:47
Megmondom őszintén, nem olvastam végig az összes hozzászólást.
Nézzük egy kicsit másképp, mint a többieket cimkéző posztoló.
Ezek az emberek legalább veszik a fáradtságot ( szószerint ) és megpróbálják mozgatni a testüket.
Tisztelet érte.
Azt azért tudni kell a konditermekről, hogy vannak akik kiegészítő sportként máűvelik. Jómagam is.
Találkoztam gerelyhajítóval, aki az EB előtt speciális váll-kar gyakorlatokért járt a terembe.
A véleményem, hogy mások ilyenfajta kategorizálása, óvodás korban lévő ( megragadt azon a szinten, és ahogy elnézem, nem is megy az már tovább ) elmére vall.
Kiwicake 2010.10.18. 08:06:39
Ülőmunkát végző, gyenge hátú, derékfájásra hajlamos, komolyabban soha nem sportolt fickó vagyok, félúton a negyven és az ötven között. Többször nekifutottam ennek-annak (úszás, futás, kondi), de igazán semmi nem jött be, csak a tudat mardosott, hogy nem mozgok. Aztán találkoztam a kettlebellel, és most több mint két éve csinálom, le nem mondanék róla. Nyilván ízlés dolga, kinek ez jön be, kinek az, hát nekem ez, de nagyon.
Ehhez persze kellett egy olyan megbízható, szimpatikus, karizmatikus edző, mint az enyém, akire rábíztam magam, elfogadtam, amit mondott, nem akartam okosabb lenni nála csak azért, mert 18 évvel idősebb vagyok, mint ő, és betartottam a fokozatosság elvét, az összes egyéb szabállyal, amit mondott.
A kettlebell-edzéseken oldott, de fegyelmezett hangulat van, a közösség erőt ad az egyéni erőfeszítéshez, látjuk egymáson és magunkon is a fejlődést, bátorítjuk, támogatjuk egymást. Minden edzésről kimerülten, de boldogan megyünk haza. Kívülálló szemmel elképesztő méretű és mennyiségű súlyt mozgatunk meg, de a két év alatt soha nem láttam sérülést, sőt, akinek fájt ez-az korábban, mint nekem a derekam, annak ez elmúlt. Megerősödik a mély hátizom és a törzsizomzat, ettől javul a testtartás és tehermentesedik a gerincoszlop, és főleg a porckorongok. A hátunkra vigyázunk, az első jó pár edzés csak arról szól, hogy hogyan tudod biztonsággal végezni az alapgyakorlatokat. Ki van ez találva, a rendszer nagyon régi, még ha nálunk csak pár éve kezd is terjedni.
Nem csak a testem, a tudatom is átalakult. Jó érzés, hogy mozgok, erősödöm, ügyesedem, a sikerek, a fejlődés javítja az önbecsülést. Nem okoz gondot leguggolni bekötni a cipőmet, minden ízületem rendesen működik (értsd: jobban, mint korábban), hetente kétszer az utolsó porcikámig mindenemet bemelegítem, alaposan megdolgoztatom, majd lenyújtom. Minden téren javult az állóképességem, nemrég kiderült, hogy akár több kilométert is le tudok futni, holott világéletemben utáltam és nem is tudtam futni.
Ja, és az edzőm rengeteg komoly sportolónak tart sérülés utáni rehabilitációs vagy kiegészítő edzést -- szerencsére egyre többen felismerik a kettlebell kedvező hatásait.
Amúgy nem vagyok én kettlebell-soviniszta: ezeket a dolgokat érzi mindenki, aki talált magának egy olyan sportágat (vagy edzésmódszert), ami tetszik neki és amit élvezettel, kitartóan csinál.
2010.10.18. 08:10:02
Manager2008 maga a tömény felsőbbrendű modor, s még azt sem vette észre, hogy milyen szépen feltette a fejére a bohócsapkát.
Több szót nem érdemel, bajor gizi tökéletes analízist készített, legfeljebb az lehet érdekes, mi az a (valószínűleg mély) lelki törés, ami ilyen görcsös, nevetségességbe hajló kompenzáláshoz vezet egy-egy embernél. Mi vezet rá valakit, hogy általa teljesen ismeretlen, arctalan idegeneknek hosszasan bizonygassa saját kiválóságát, felsőbbrendűségét?
Én ezt nem értem.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.10.18. 08:11:49
2010.10.18. 08:15:55
Értelmetlen és fölösleges a kérdésfeltevés, hogy "Mi a jó abban, egy büdös teremben súlyokat emelni?", mert ennyi erővel kérdezhetném, hogy mi a jó abban, hogy két hülye egy salakporos óriássátorban, reflektorok fényében rohangál egy labda után, amit egy ütővel csépelnek és azon élveznek, hogy a másik nem éri el; mi a jó esőben-szélben, kutyaszarszagú parkokban loholni és a térd-bokaízületet szétverni, stb. (Arról nem beszélve, hogy a hobbiteniszezőknél nagyobb kompenzáló és vetítőgépeket nehéz találni - a modoros teniszező még várat magára...)
2010.10.18. 08:19:39
lárvalányhaj 2010.10.18. 08:21:17
Elég szomorú... ahelyett, h kettlebellre mentünk volna inkább :P
na__most__akkor 2010.10.18. 08:23:53
Na most akkor nem csak én látom?
Már megijedtem, hogy paranoiás vagyok.
Vagy az vagyok, de nem egyedül?
Az előző kommentekben ilyen sorokat láttam:
"nem szólva, hogy"
"javult az"
"hogy én csak"
"futni, holott"
Miért ilyen rövidek ezek a sorok? Mert a következő szó hosszú. Három-négy szótag, 15-20 betű. Az olvasók többsége számára egy kód, amit meg kell fejteni.
Meg aztán egy internet lapot sokféle méretű képernyőn, sokféle negyításban olvas(NÁ)nak sokféle emberek.
na__most__akkor 2010.10.18. 08:33:50
KLIKK IDE
____________________
Gymboss Timer
Az intervallumos edzésekhez igazi társ. Már megvásárolható.
Klikk ide
Kettlebell™ ajándéktárgyak
- Bögre
- Kulcstartó
- Matrica
Klikk ide
Kettlebell™ logós ruházat
Kettlebell pólók már kaphatók a Tacticalshopban. Ne csak lengesd, viseld is...:) Kapható még:
- baseball sapka
- fejkendő
- trikó
- kabát
- edzőnadrág
Klikk ide
Kezdd el a Kettlebellt! - könyvek és videók
- Pavel könyve magyarul
- Pavel könyvei angol nyelven
- A legjobb Kettlebell DVD-k
Közel 30 féle könyv és DVD a Dragondoortól...
Klikk ide
____________________
Klikkeljen ANYÁD. Bele a bögrébe. Vagy az edzőnadrágjába.
Elnézést, hogy megint elragadtattam magam.
"Konzultálj orvossal, mielőtt edzeni kezdesz. Különösen ortopéd szakorvossal és kardiológussal."
De legkülönösebben elmeorvossal, ha szabad kérnem, de az se biztos, hogy tud segíteni. Vannak menthetetlen esetek.
Ja, és ne lengesd. Belemehet annak a fülébe, aki a piszoárban melletted áll. A szerencsétlenje.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.18. 09:05:45
Ismerem mi az a synthol, szerintem meg sem értetted mit írtam, ha nem jött le, hogy néztem már ezeket a videókat és tudom miről van szó.
Éppen arról beszélek, hogy ugyan a syntholt mindenki elítéli, mert egyrészt kijöhetnek a káros hatásai(pl. gyakorlatilag leesett Greg Valentino bicepsze), másrészt meg munka nélkül csinálnak műizmokat. Azonban amiért én ítélem el annak semmi köze nincs a károsságához, szerintem ha küzdeni kéne érte és nem lenne egészségtelen, akkor is ugyanolyan undorító lenne a mögötte lévő filozófia, ami ugyanúgy megvan, mint az eredeti natural vagy szteroidos testépítésben is. Mert igaz, hogy egy natural testépítő izmai igaziak, de attól még arra vannak, hogy pózoljon vele. Szerintem ez az undorító, és az ő életfilozófiájukból egyenesen következik az, hogy egyesek közülük mikor már nem tudták tovább növelni az izmaikat, olajat fecskendeztek az izmaikba. Ha nem lenne veszélyes, még jóval többen csinálnák. Szerintem a sportnak legkevésbé sem arról kéne szólnia, hogy hogy nézünk ki, hanem hogy élvezzük, illetve versenysportnál még a küzdelem is. Na most az amatőr testépítők gondolom biztosan élvezik hogy súlyokat emelgetnek, meg szigorú étrendet követnek, fehérjeturmixokat isznak. Ez pontosan ugyanaz, mint a nőknél a fitneszcica életmód. Pl. manager2008 tény, hogy modoros, de ő legalább azért csinálja, amit csinál, mert szereti csinálni, a csajozásos szöveget csak utólag ejtette meg, ezzel szemben egy testépítőnél maga a pózolás a cél.
medvedr 2010.10.18. 09:12:23
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.18. 09:16:20
Nekem sem tetszett, hogy a lovaglás kizárólagosságát hirdeti, de azért a konditermi(vagy fitnesz termi) edzés az emberek többségénél ugyanúgy a városi punnyadós életmód része, nézd meg mennyi autó áll az ilyen helyek parkolójában. Persze, hogy jobb, ha nem csinálna semmit, de szerintem akik 500 m-ről mennek konditerembe, azok azért teszik, hogy elmondhassák magukról. Ez a fajta kivagyiság még sokkal irritálóbb, mint manager "felsőbbrendűség érzete".
@Bobby Newmark:
Tény, hogy sokféle lehet a zenei ízlés sportágon belül, de szerintem sokat elmond a jellemző aláfestő zene 1-1 sportágról. Nekem pl. a spinninges tücc-tücc azt mondja, hogy egy monoton sportágról van szó.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.18. 09:19:53
Bobby Newmark 2010.10.18. 14:02:37
Ez a jól nézzünk ki vs. élvezzük ellentét ez azért talán nem annyira éles, hát a gyúrós arc azt élvezi, hogy jól néz ki tőle.
Egyébként meg minden megterhelő izommunka telenyomja az agyat endorfinnal, ami effektíve az "élvezet"...
Szal ebben nem teljesen értek veled egyet, hogy a gyúrósok nem az élvezetért teszik.
2010.10.18. 15:25:56
Voltam a nyári Dublin Horse Show-n, és ott nagyon látszik, hogy milyen messze vagyunk mi, kis hazánk, az élvonaltól. Ahol Rodrigo Pessoa és Nick Skelton csak a "futottak még" kategória...csak lestem.
De lényeg az, hogy itthon lehet vakítani, veszel egy Stübben nyerget, aztán mindenki azt hiszi, hogy te vagy a király, a lovad megugorja a kisbanket, és seggre esik a nép. A Lajtán túl már nem annyira...
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.10.18. 16:44:14
Viktor H 2010.10.18. 17:33:57
Ennyire értelmetlen kommentet még életemben nem láttam :D
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.18. 17:43:37
Tűvel fecskendezik a syntholt, nem, közvetlenül az izomba. Ettől még az is barom, aki "csak" szteroidokat használ.
Élvezet alatt én nem az eredményét értettem, hanem magát a tevékenységet. Amúgy olyan szinten ahogy a legjobb amatőr és a profi testépítők csinálják, már nem tudom milyen szépségről beszélünk, attól már a nők is undorodnak.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 19:25:39
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 19:33:13
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 19:41:16
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 19:47:10
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 19:54:46
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 20:00:51
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 20:12:54
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 20:16:00
Antifaszok Réme 2010.10.18. 20:49:11
De, valszeg nőtaszítású hatással rendelkezem...
2010.10.18. 21:54:10
Ha hobbyszinten, akkor havonta kijöhet egy közép-felsőkategóriás kondibérlet árából (mondjuk számoljunk heti egy edzést 4000 Forintért). A saját ló viszont teljesen más árkategória. És ha valaki hetente többször akar lovagolni... A lovaglás vs kondi szembeállítás hülyeség. Más sport, és kész. De egyik sem lesz jobb, vagy rosszabb a másiknál.
A Tyne folyó déli partja 2010.10.18. 22:00:44
2010.10.18. 22:57:10
www.momwellness.hu/index.php?site=arlista
A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 19:35:29
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.19. 19:45:20
A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 20:24:37
A Tyne folyó déli partja 2010.10.19. 20:26:30
a lótartáshoz képest még mindig nyerésre áll árban.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.19. 20:53:22
Intizar 2010.10.21. 21:39:29
Intizar 2010.10.21. 21:52:00
hobbigyuros · http://testepitoedzesnaplo.blog.hu 2010.10.27. 17:29:59
Rajzási idejük szezonális. Ekkor feltűnően megnövekszik a konditermi tagság létszáma:
Szeptember eleje, mert az új évben ki akarják gyúrni magukat.
Január eleje, mert új évi fogadalomként a nyárra kockahasat akarnak.
Április, mert a nyárra izmosak akarnak lenni.
Lelkesedésük rövid 2 hét és 1hónap közti időszakra esik, hamar rájönnek, hogy komolyabb munka áll a hatalmas izmok mögött, mint két-három hónap. Vérmérséklettől függően, ezt a két véleményt hallhatjuk tőlük, ha megkérdezzük, hol vannak a "beígért" nagy izmok?
1. Áhh, elég jól fejlődtem XYkg-t nyomtam, csak ugye abbahagytam és összeestem. De mikor befejeztem, voltam ilyen karom( Ekkor valami irreális méretet mutat a levegőben hadonászva). Nincs nekem erre időm.
2. Áhh, abbahagytam, ott mindenki koxos, felfújt, nagyképű volt, kinéztek onnan.
hobbigyuros · http://testepitoedzesnaplo.blog.hu 2010.10.27. 17:32:20
Nekem havi 3000forintos bérletem van. Ennyiben jó vidék :)
Ha pesten laknék, be nem tenném a lábamat egy edzőterembe sem azokért a horribilis árakért.
Jerky_Master 2010.11.25. 08:36:21
évuska 2012.02.09. 23:59:33
manager2008 2012.02.21. 13:53:06
Minden sport költségei kiszámíthatóak (a közlekedési bérlettől kezdve az edzés utáni üdítőig bezárólag, és ha kell a sampont is hozzáadhatod amit a zuhany alatt fogyasztasz.
Minden sport minőségi kategóriákra osztható, mert nem mindegy hogy a Normafánál sielsz vagy az Alpokban.
Sokan az írják hogy a kondi, vagy a bringa olcsó a lovaglás drága.
Ez hülyeség, mert nem ugyanazokat a dolgokat hasonlítják össze. Régen kondiztak a srácok úgy hogy egy vasrúdra feltettek két öntött beton tárcsát és ennyi volt. 100 kg az 100 kg, de van ilyen tárcsa sok ezerért is. A lovaglás is szintekre bontható költségekkel bír, egy ló ára lehet 100e ft és 40.000e ft is. De egy bringa is lehet 7 millió akár.
ha valakinek nincs pénze, akkor nyomja a fekvőtámaszt, az ingyen van, ha meg sikerül pénzt csinálni akkor költ a minőségre , mert élvezi a dolgot. A 10000 Ft-os bringa is elgurul oda ahová a sok milliós. Ami nem érthető sokaknak (páran viszont értik) a lovaglás komplex tevékenységként is űzhető sport, ahol a lovon való mozgás csak egy része a dolognak, de benne van a farm munka, és a társasági élet is, és a szépséges lányok is megjelennek ott ahol jó a társaság már létrejön,nyilván. Egy élményt és lehetőséget kapsz a pénzedért ha már a pénzt emeli ki valaki. A leglényegesebb viszont az, hogy a kondigép és bringa vagy a hegymászó kötél sem ad neked szeretetet, amit a lótól megkaphatsz, és jár mellé ragaszkodás, hála, és az az öröm is hogy gondoskodhatsz egy élőlényről, akkor is ha pénzbe kerül -mert az nem fog érdekelni.
lárvalányhaj 2012.02.21. 15:03:41
au, bazmeg, már megint te???? :O
noirp 2012.02.21. 18:25:24
Én csak ledöglöttem a karosszékbe, ropogtattam a kukoricát (az nem-manager fizetésből is elérhető) és diszkréten föl-fölröhögve moziztam.
m2008 tökéletes hülyefelsővezető-példány lehet.
Egyirányú az információs csatornája neki.
évuska 2012.02.21. 21:33:00
évuska 2012.02.21. 22:00:36
Nadiposzi (törölt) 2012.02.22. 07:53:53
noirp 2012.02.22. 09:43:10