A Mi házunk

2010/08/30. - írta: Modor Tibi

-Na, hát Ő lenne az.

-Óriási, nagyon tetszik, fantörpikus... Szuper környéken van, harminckettőért errefelé ez ingyen van. A kilátás is gyönyörű: Omszki-tó, falu közel, de mégis csendes, minden. És nincsenek indiánok.

-Dáviddal mi is így gondoljuk. Körbenéztünk, de itt Budakalászon negyven-ötven alatt önálló telken levő házat normális szomszédokkal szinte lehetetlen találni. Ez meg itt van egy dupla telken - és hát gyorsan kellett az öregeknek a pénz, mi meg lecsaptunk rá. Eredetileg persze ők is negyvenért hirdették, meg lett is volna rá vevő harmincért; de kész helyzet elé állítottuk őket - itt van az adásvételi és a harminckét guriga kápéban, vihetjük vagy sem? Egy óra múlva az ügyvédnél voltunk. Szerencsénk volt, meg ami nagyon fontos: volt készpénzünk. Kellett hozzá egy kis rámenősség meg határozottság is - de hát szemesnek áll a világ. Mert szerinted a másik vevő törődött volna azzal, ha mi teszünk előbb ajánlatot? Hát még jó, hogy nem.

-Persze, hogy nem (a nyomulós, pofátlan fajtádat, azt). Persze ebbe kell még tolni jó sok pénzt meg energiát - hát kitartást kívánok hozzá. De hatalmas lehetőségek vannak ebben a kis birtokban.

-Bizony, nagyon kemény hónapok előtt állunk. Kerülj beljebb nyugodtan. Kicsit dohos, poros meg pókhálós minden, de semmi gáz. Vonatkoztass el mindentől, amit most itt látsz. Koncentrálj a TÉRre. Már megálmodtunk mindent. Szóval itt ezt a falat kiüttetjük, ezt is, és egybenyitjuk az előszobát a hallal - itt lesz egy átadóablak, olyan fél-amerikaisan tervezzük megcsinálni. Statikus ismerős már végigment mindenen. Aztán oda kerül majd a kandalló - de olyan igazi: külön kéménnyel, semmi praktikeres-baumaxos vacak. Egy kárpátaljai iparművésszel építtetjük majd meg - és itt a konyhában lesz majd búboskemence is. Illetve hát két konyhánk lesz - tudod, Dávidék miatt. Innen fog nyílni a másik bejárata, és akkor ott lehet majd bátran húsozni. Persze ő annyira nem veszi véresen komolyan ezt az egészet, de a család miatt kell, tudod.

-Elképesztő, hogy mennyi mindenre kell figyelnetek.

-Nem könnyű, drágítani is fogja a munkálatokat - de már le van zsírozva minden a generálkivitelezővel meg a mesterekkel. Na, de haladjunk tovább. Itt pedig a kamra van. Na, kamra lesz átalakítás után is, csak nem így és nem itt. Az amoda fog kerülni, ott ergonómialiag jobb lesz a konyhák miatt. Oda kerül a lávaköves sütő. Amúgy mindenhova padlófűtést tervezünk, kivéve a spejzba. Ott meg ugye kifejezetten ártalmas fűteni.

-Tiszta sor.

-És itt a nappalinál egy kis szinteltolással meg a színekkel csalni fogunk - hatalmasnak fog tűnni a nappali-társalgó, itt a boltívet megtartjuk, és a kemence majd ide fog kerülni. Ide. Aztán nagy tervünk, hogy a közösségi- és a magánteret hermetikusan elzárjuk egymástól. Már minden jól ki van találva. Szóval itt lehet társadalmi életet élni - lesz külön vendégszoba is, de a mi kis fészkünk az majd az emeleten fog helyet kapni intim, eldugott terasszal, és azzal srévizaví lesz majd a gyerekszoba. Majd ha jönnek a kis Trónörökösök. Itt lesz egy kis szauna, mellette a fürdőszoba egy külön nekünk gyártott káddal - és szép nagy ablakot vágatunk oda is, fürdés közben gyönyörködhetünk a kilátásban... ez egy régi álmunk volt már. A kert hátuljában, a domboldalban kialmozzuk a régi borospincét, és esetleg belevágunk egyszer a borászkodásba is - de ez még a távoli jövő zenéje.

-Istenem, de gyönyörű... jó látni, ha valakinek van ízlése, elképzelése, energiája, és meg is tudja valósítani.

-Hát igen, szerencsénk van. De tudod, sokan csak azt látják, hogy "a milliomos fiatalok" így meg úgy. De azért ez nem ilyen egyszerű. Rengeteget dolgoztunk és dolgozunk azért, hogy ez összejöjjön. Itt nem hétfőtől péntekig, nyolctól ötig megy a meló, hanem az óra körül. Állandóan ugrásra készen kell állni: este, éjszaka, hétvégén - ha úgy szükséges éppen. Amíg van üzlet meg vevő, addig - és akkor.

-És tényleg, pontosan mivel is foglalkozol most?

-Hát én is náluk dolgozom mostanság. Sokáig keresgéltem meg otthon voltam, de aztán Yoshi - az apósom - végülis megengedte, hogy besegítsek. Úgyhogy rohangálok, mint a mérgezett egér. Van, hogy le kell ugrani Budaörsre áruért, van, hogy a postán vagy az APEH-nál töltök fél napokat - nehéz és felelősségteljes munka ez a cégünknél. Így ők közben meg tudnak rendesen a bizniszre koncentrálni.

229 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 07:32:35

Tűzrőlpattant siksze lakberendez :-)

Hózentróger 2010.08.30. 07:38:17

Pfejj. Ettől majdnem elhánytam magam.

Jó poszt egyébként.

Midbár 2010.08.30. 07:52:38

Különben 2 konyha még ott sincs, ahol "véresesn komolyan veszik ezt az egészet". A konyhát osztják két (tejes-húsos) részre. De hát ugye, ha Pgrofesszor úrnak van igaza, és a hölgyemény nem klubtag, akkor az egész kóserségnek úgyis annyi... Elég lesz az egy konyha, szerintem...
És gondolom az a Yoshi inkább Joszi akart lenni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 07:56:11

@Midbár: nem klubtag, mert izomból próbál bekerülni. Ha klubtag lenne, akkor vagy kavarna a főnökkel (és nem rohangálós állása lenne) vagy beszállt volna már rég a jó kis frakciózásba a vállalaton belül. Na mindegy, reggel van és ilyenkor olyan kritikus vagyok minden felekezettel szemben :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 08:05:05

Budakalászi bálcsüvenyikek, szevasztok!

2010.08.30. 08:14:28

Az átadóablak odabasz - vajon miért erőltetik még mindig ezt a ronda megoldást sok helyen? Jól mutat egy MÁV-pénztárablak a nappali-étkezőben?

Hiányolom viszont a biliárdasztal elhelyezését, esetleg a kerti tóról is eshetett volna néhány szó. Uszoda, konditerem (egy használhatalan multifunkciós géppel) hol marad?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 08:24:52

@Der Beste:

És milyen gyenge komment!

Egyébként az jutott eszembe, hogy egy időben járt a munkahelyemre a Szép házak c. újság. Na, ha hányni akartam, elég volt abba beletekinteni. Garantált volt a hatás.

2010.08.30. 08:28:04

El nem tudtam képzelni minek a 2 konyha.A legtöbb zsidó nem foglalkozik már az ilyesmivel, csak a nagyon öregek vagy az otodoxok.

Na persze: modoros zsidók, a neofiták, na azok lehet, hogy a hirsorsosok lássák.

666E 2010.08.30. 08:33:21

"ha majd jönnek a kis Trónörökösök.."
az ilyet még fogantatás előtt sterilizálni kell.
a gyermekei érdekében.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 08:38:21

@Frengi:
Hát, a hívő zsidók gondolom foglalkoznak vele, elvégre az egyik legfontosabb szabály. De azért két konyha náluk sincs. Bőven elég külön edényeket tartani, meg egy pár külön konyharuhát.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 08:39:16

@666E:

Ha szerilizálják, akkor milyen gyerekei érdekében?

Infomaker 2010.08.30. 08:45:20

Nem nagy szám a fenti ház, mivel használt. Elszírosodott lefolyócsövek, vízköves vízcsövek, szétégett kábelek..Nem tom mit vág fel egy akármilyen használt házra..még ha újat építene.

zoli vagyok · http://zolivagyok.freeblog.hu 2010.08.30. 08:49:53

de kibaszott ideges lettem én ettől!!! :))))

tehát jól sikerült.

2010.08.30. 08:53:04

Az ilyen házat vissza kell bontani teljesen és újraépíteni, hatásosabb, mint a pöcsölés ami a felújításnál meg utána van.

lárvalányhaj 2010.08.30. 08:59:17

@El Topo (Sgt. Elias):

Nekem az a tippem, hogy azért kell két konyha, mert hétköznapokon a tréfli konyhát használják, a másikat, a kóser konyhát (ahol külön van választva a tejes és a húsos rész) csak akkor használják, ha megjönnek a Dávidék.

lárvalányhaj 2010.08.30. 09:00:34

@Professor Pizka:

Azért nem csinálja rosszul a kiscsaj. Megfogta a gazdag férjet, azt is elérte, hogy eltartsa, most meg már a cégbe is beszivárgott...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 09:01:53

@lárvalányhaj:

Dávid szerintem a ház ura. Tehát ő nem megjön, hanem ott lakik.
Ja, és a tréfli konyhában tartják a jó abált szalonnát, meg a húsvéti sonkát, a búboskemence meg a sólethoz van, mi?

lárvalányhaj 2010.08.30. 09:09:29

@El Topo (Sgt. Elias):

Dávid valóban a ház ura, de itt sztem a rokonairól van szó:
'Persze ő annyira nem veszi véresen komolyan ezt az egészet, de a család miatt kell, tudod.'

"Ja, és a tréfli konyhában tartják a jó abált szalonnát, meg a húsvéti sonkát, a búboskemence meg a sólethoz van, mi?"

Aha, kábé :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 09:14:18

@lárvalányhaj:

Ja. Mint Grünshield bácsi, aki nem egy, nem kettő, de egyenesen négy színarany protkót tartott.

Styxx 2010.08.30. 09:27:13

@Brother Love:
"jól mutat egy MÁV-pénztárablak a nappali-étkezőben?"
:-)))
@Frengi:
Nálad a pont. Nem jöttem rá, hogy vatafaka az a "kétkonyha" a Dávid miatt. A többi kommentelő meg lazán veszi a lapot, mintha mindenkinek leesett volna:-) Szerintem a Modor Tibi ilyenkor hátradől és pontozza a kommentelőket:-)

@Der Beste:
Tényleg nem bántásként mondom, mert elhiszem, hogy simán gyengének tartod ezt a posztot és nem pusztán az élvezet kedvéért hobbi fikázol. Szerintem jóval jobb, mint (az egyébként nem gyönge) átlag. De ízlések és pofonok. Ha amúgy csíped a modoros blogot érdekelne, hogy melyik poszt tetszett. Ha véletlenül tévedtél ide, akkor pedig az, hogy melyik blogokat szereted, vagy linkelj be egy szerinted jó posztot.

lárvalányhaj 2010.08.30. 09:29:52

@Styxx:

Szerintem Der Beste kolléga csak trollkodni jár ide. Az egymondatos beszólások nagy mestere ő.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 09:31:42

@Styxx:

Visszafelé is működik ám ez a dolog. Valami 15-06 éves lehettem már, amikor valahogy tudomásomra jutott, hogy nem minden családnál ismerik a maceszgombócot a húsleveshez. Érted hogy mondom.

Styxx 2010.08.30. 09:37:38

@lárvalányhaj:
ja, ha simán troll, akkor elnézést kérek tőle:-)
@El Topo (Sgt. Elias):
nem, b+, nem értem, sajnos nem volt kóserkonyhás gyerekszobám:-)

Infomaker 2010.08.30. 09:44:58

Ja igen, a kiadó ablak a konyhában tényleg gáz! Egyszerűen nem életszerű. kinek adja ki a kaját? A férjének? Tehát ott minden tálalálskor két ember kell? Egy aki adja, egy aki átveszi? Gáz.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 09:52:51

@Styxx:

Nekem sem.
Sőt, effektíve meglehetősen sokáig egy hang nem sok, annyit nem tudtam arról, mi az, hogy kóser. Tulajdonképpen az a szó, hogy zsidó, nem hangzott el otthon. Nagyjából 10 éves lehettem már, mikor egyszer a többiek valamelyik osztálytársamról mondogatni kezdték, hogy zsidó, én meg otthon megkérdeztem, hogy az mégis micsoda. Aztán meg néztem, mint Rozi a moziba'.
Na mindegy, azóta már tudom, hogy sokan vannak ugyanígy ezzel a dologgal, hogy a késő kádári légkörben elsikkadt a tradisön.
Viszont vannak ötleteim, honnan tudhatja az ember, hogy alapvetően zsidógyerek.

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.08.30. 09:58:09

Becserélném a Havanna lakótelepes lakásomat a spájzra. Nem mégsem, ott nincsen padlófűtés. Akkor legyen inkább a búbos kemence..

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 09:59:10

@lárvalányhaj: Egyszer meglátogatott minket egy zsidó ismerős. Öreg, túlélte a túlélendőt és mindig a jó magyar sóletet emlegette, amit odakint nem tudnak. Nosza, anyám körbekérdezett, az egyik kollegája történetesen zsidó és tőle a grószmutti receptjét megkapta. Libanyak, keménytojás, satöbbi. Főpróba, az egész család megerősödött ősei református hitében, mert a kóser sólet szar volt. Lehet, hogy mert gójok csinálták. Mindenesetre anyám a vendégség alkalmából csinált egy tál kóser sóletet, meg egy másikat saját kreációban, füstölt csülökkel. Sűrű elnézések, hogy mi ugye a csülköset. Na, egy óvatlan pillanatban azért a vendég is megkóstolta, majd közölte, hogy na, igen ez az, ő erre az ízre emlékezett. Így esett hogy a kóser sóletet a nagyfater kutyája ette meg (macskánk nem volt hajlandó)a vendégség pedig csülkös sóletet zabált...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 10:03:55

@Professor Pizka:

Így megy ez, háver. A kóser sólet sajnos nem olyan, mint amiben jó kis füstölt csülök, meg oldalas van.
Amúgy egy kis füstölt libamell azon is segít.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 10:06:44

@El Topo (Sgt. Elias): volt abban minden, mi szem-szájnak lóhere, de a csülök, az csülök :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 10:10:25

@Professor Pizka:

A sóletet én is szigorúan eltréflizem, nyugodj meg!
Sőt, tulajdonképpen minden mást is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 10:16:44

@El Topo (Sgt. Elias): őszintén bevallom, nem izgultam, hogy mit teszel a sóletbe. Márcsak azért sem, mert a bab okozta szélgörcs ökumenikus jellegű.

Styxx 2010.08.30. 10:18:22

@Professor Pizka: @El Topo (Sgt. Elias):
@El Topo (Sgt. Elias): @Professor Pizka:
:-))))
Mint a szakállas(+ pajeszos) vicc:
-Főúr, abból a halból kérnék,
-De uram, az sonka.
-Nem kérdeztem, hogy hívják azt a halat!

Mondjuk fasszer füstölt libacombbal szerintem egy sólet is lehet csülök-minőség.
A baromfinyakat meg egye az unokaöcsém (mókás, de a ki I-podos szájbergyerek imádja) meg a Gobbi Hilda a csirkefejjel egütt.

Na, bocs az OFF-ért, még itt elviszem a posztot Péter Annába.

Tényleg, esetleg azzal lehetett volna bővíteni a blogot, hogy:
-A konyhák kialakításával kapcsolatban nemcsak lakberendezők, rabbik, hanem sztár-gasztrobloggerek véleményét is kikértük!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 10:20:15

@Styxx:

Várjál, várjál!
A libanyak az töltött libanyak, nem az a csontról leszopogatós cucc, amire te gondolsz.:)
Magyarul: helszli.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.30. 10:28:00

@lárvalányhaj: az egyetlen helyes megoldás, gratulálok. Bár a részletekben is rejlik bőven krampusz, az igaz :)

Szóval a szerző megjegyzései:

-a két konyhát csak azért raktam bele, hogy ne a kárpátaljai művész kemencéjéről szóljon a legtöbb komment, bejött :))
-hogy Yoshi vagy Joszi az após, teljesen mindegy. Hívhatnák olivaolajas Alessandrónak is. Hangsúly a pénzÜNKön, házUNKon, cégÜNKön van.

Klaravagyok 2010.08.30. 10:28:28

itt egyátalán nem az a lényeg, hogy kóser vagy nem, ez csak a sztori része, nektek egyátalán nem jött át, ez a mű ízléses, mű boldog, mű minden feeling? belekóstol a borászatba, meg a búbos kemence... ha katolikus lenne, akkor Csíksomlyóról hozatna Mária kegytárgyakat, és azt mutogatná. Vagy egy jó Kovács Margit szobor. Én csak tudom,szüleimnek is az van, meg kandalló.

Styxx 2010.08.30. 10:35:35

@Modor Tibi:
Mint a Monthy Python a kétfészeres kortárs zeneszerzővel:-)

@Claire!:
Akkor te ölég jó parti lehetsz:-)

Egy igazán nagy spíler kacsalábon forgó palotájában azért csíksomlyói kegytárgy, tóra tekercstartó, elefánt csont Buddha-szobor és Ron Hubbard összes művei is megtalálhatók, + Horn Gyuszitól a Cölöpök dedikált példánya és aranyozott rámában a Nemzeti Együttműködési nyilatkozat:-)

Styxx 2010.08.30. 10:38:00

@El Topo (Sgt. Elias):
Áááá, kevés vagyok én ehhez. Nálam a spam (magyarul löncshús) már maga a konyhaművészet csúcsa:-)

lárvalányhaj 2010.08.30. 10:39:11

@Claire!:

Nyilván átjött, de ez a tematika már ki lett párszor tárgyalva különböző formákban és szerzők által, a zsidós vonal viszont új volt :)

lárvalányhaj 2010.08.30. 10:40:19

@Professor Pizka:

LOL

Mondjuk annyiban kevéssé tudok azonosulni a történet szereplőivel, hogy se a kóser, se a tréfli sólet nem tartozik a kedvenceim közé. :)

Klaravagyok 2010.08.30. 10:47:03

@Styxx: sajnos már kitagadtak :))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 10:54:13

Jó, hát akkor visszatérve a főtémához: az a helyzet, ugye, hogy nemhogy saját arisztokráciánk nincsen, de az úgynevezett polgárság is elég kezdetleges polgárság. Magyar ember nagyjából úgy viszonyul a sok pénzhez, mint a niggerek. Ha keres egy csomó pénzt, akkor arany vécécsészét, meg műbúboskemencét rak a lakásába, meg belekóstol a borászatba.

lárvalányhaj 2010.08.30. 10:57:55

@Modor Tibi:

Plusz a _kiccsaj_ eleve azért mutatja meg a barátnőjének az _ojjektumot_, hogy azt megegye a sárga irigység. Persze ez nem gáz, mert az egész barátságuk amolyan kirakatbarátság, és tulajdonképpen utálják egymást.

Styxx 2010.08.30. 11:03:43

@Claire!:
Kellett neked bézból sapkát nyomni a Kovács margit szobor kobakjára:-)

@El Topo (Sgt. Elias):
Meg ugyanúgy toljuk a sommás-modoros közhelyeket, mint bármelyik másik náció. Felkapaszkodott, jóízlés ellen beoltott, újgazdag gyökerek mindenütt vannak, a Tűzföldtől Kamcsatkáig, nem csak nálunk, de szvsz nálunk is van ízléses ifjú lóvés. Mondjuk Oszkó Péter kéglijében nem hiszem ,hogy műszálmakraméval felturbózott, színaranykeretes Mona Lisa reprodukciót láthatnánk.
De ebben a posztban, mint a T. Szerző úr kiokított minket a lényeg az, hogy após pajtás lóvéjával szórja az észt az álselfmademan ifjú milliomos.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 11:18:38

@Styxx:

Nem azt mondtam, hogy nincs néhány ember, aki tudja, mi az izlés, csak hát nem ez a jellemző.
Egri leányka koromban dolgoztam egy olyan helyen, ahol direkt nagyonnagyon drága lakberendezési cuccokkal foglalkoztunk. Hátott aztán láttam, mi is az az újgazdagság.

eN 2010.08.30. 11:35:36

@Styxx: azert mert egy szurkeeger az Oszko, meg nem jelenti azt, hogy az asszony vagy aki berendezi a lakast egy csoppnyi izlessel is rendelkezik.

eN 2010.08.30. 11:36:59

@El Topo (Sgt. Elias): "Viszont vannak ötleteim, honnan tudhatja az ember, hogy alapvetően zsidógyerek"
na meselj, honnan?

lárvalányhaj 2010.08.30. 11:39:56

@eN:

Azt a viccet ismered, hogy honnan lehet felismerni a zsidó repülőgépet? :D

Styxx 2010.08.30. 11:41:59

@El Topo (Sgt. Elias):
Gondolom pár "'tejóisten!" kicsúszhatott a szádon:-)
De szerintem az ízléstelenújgazdag/km2 kb. annyi nálunk is, mint máshol.

@eN: Ehh, csak úgy példának hoztam az Oszkót. De szerintem meg pont nem szürke egér a faszi. Személyesen nem ismerem a csávót, de szerintem tényleg azon kevesek közé tartozik ,akiről politikai meggyőződéstől függetlenül, elismeri mindenki, hogy nem anyuci-apuci-stb. tolta be pozícióba, hanem téynleg tehetséges. Meló mellett meg fotózik, zenél, stb. nem hinném, hogy az a tipus, aki ha nem is maga vesz részt a kégli berendezésében, olyanra bízná, mint akinek nincs ízlése.

GERI87 2010.08.30. 11:50:34

átadó ablak?
De piszuár (nemtom hogy irják és nem is érdekel) tuti nincs:)
Egyszer volt hogy bőszen magyarázták a klotyóról hogy ez ennyi meg annyi meg ilyen fából van meg márvány meg kutyafaxa...stb.
-Hm..de piszuár nincs.
-???(teljes lefagyás).
Többet nem került szóba a mimennyibekerült..:)

A kétkonyháról meg nem vágtam le hogy miről van szó.
Amúgy mindig meglep hogy Budapesten ez nem olyan ritka náció és még él valamennyire (mint nálunk a sváb szomszéd), mondjuk pesten kívül zsidó szerintem már nincs is.

"Viszont vannak ötleteim, honnan tudhatja az ember, hogy alapvetően zsidógyerek. "

Fecskendő?:)

Motorpenis 2010.08.30. 11:54:02

Hű, megelevenedett a szemeim előtt ez a "kis kuckó".

Szóval kell nekik a Lebensraum? Van fogalmuk ezeknek, hogy az ilyen hatalmas tereket meddig tart befűteni?

Különben jó kis írás lett, mert iszonyt érzek. Az utolsó rúgás az utolsó rész arról, hogy a nő hol dolgozik, és mit csinál. Besegít.

Elkészül a "kis kuckó", aztán jöhet a "babaprojekt", ahogy ezt az ilyenek nevezik.

Köcsög újgazdag haszonlesők, pofátlan tolakodók, remélem, épül már a szemétlerakó az utca végében, és színesbőrű szomszédaitok lesznek.

"Ismerős statikus"? Ismerős építész? Feketében minden meló, ugye? De ugyanakkor hőbörögni, hogy "az én adómból", meg "minden politikus lop"- ti meg csak ügyeskedte, mi? Mert rákényszerültök igaz?

Tudjátok, mit? Palesztin szomszédokat a Dávidnak!

(Mondom, hogy jól sikerült a poszt!)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 11:57:06

@eN:
Hát például abból, hogy van egy olyan érzésed, mintha értenéd a jiddist.
Meg hogy nem lepődsz meg, ha valaki véletlen szeptemberben boldog újévet kíván.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 11:59:07

@Styxx: Mondjuk a legnagyobb döbbenetem az volt ott, amikor Fonyó Barbara az orrom elé tolta a pucér csöcseit. Nem vicc, azt hittem fölvágom az ereimet.

Styxx 2010.08.30. 12:02:21

@El Topo (Sgt. Elias):
Hogy sajnállak, de szar is lehetett az, inkább a Cs. Pici tolta volna le a boxert?:-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 12:07:47

@Styxx:

Hát most ezt úgy képzeld el, hogy nem tréfadolog volt.
Bejött a Fonyó Barbara ilyen bőrkabátban és az én kuncsaftom lett. Na és ez úgy volt, hogy miután körbemutogattam neki a kollekciót, le kellett vele ülni egy ilyen üveg tárgyalóasztalhoz rajzolgatni, látványtervezni. És ehhez levette a bőrzsakettót, és alatta egy ilyen piros tüll blúz volt, egy réteg, ohne büstenhalter, ha érted hogy mondom.
És akkor nekem ott kellett ülni vele illedelmesen, és rajzolgatni, meg anyagszükségletet számolgatni, miközben két orbitális cickó lengett a szemeim előtt, vagy másfél-két órán keresztül.

Sand Lover 2010.08.30. 12:17:30

@El Topo (Sgt. Elias): Te most panaszkodsz vagy dicsekszel? :)

Styxx 2010.08.30. 12:18:50

@El Topo (Sgt. Elias):
Gondolom, hogy úgy tudtad magad visszafogni, hogy rettegtél a paprikavörös fejű, őrült módjára, szinte artikulálatlanul, ordítva rikácsoló, felbőszült Adolftól. No, nem Hitlertől, hanem a férjétől, Kósa. L.-től:-)

Styxx 2010.08.30. 12:21:16

@Morgan LeFay:
Is-is.
A panaszkodós része a kommentnek, a tabledance effektus.hiába ígér fűt-fát a "táncművésznőnek" hogy legalábbegy nyamvadt kézi levezetéssel vessen véget szenvedésének, a "művésznő" kitart a "minden a kéznek!" vállalati mission statement mellett:-)

2010.08.30. 12:22:14

@El Topo (Sgt. Elias): Hááát, lehet, hogy a kannák rendben vannak/voltak, de a feje olyan, mint Báthory Erzsébeté, a kor divatjának megfelelő, kiborotvált homlokkal. Akkor a feje, mint egy Zeppelin! Ez rút!

www.nana.hu/sztarok/portrek/fonyo-barbara-tobbre-vagyott-36000.html

bajor gizella 2010.08.30. 12:28:44

@eN: rengeteg ilyen dolog van.

például a nagymamád a hónaljáig húzza a nadrágot, és kibaszott nagy a füle.
aztán mikor apád nem nevet egyedül azon a katona viccen amiben a vallási rövidítéseknél a büdzsid. van.
nem esztek disznót, MERT SENKI SE SZERETI.
a nagymamád képeslapokat gyűjt, és ausztráliától svédországon át valamint amerika 8 tagállamából érkeznek a briffek, amit briff-nek ejt.
a nagypapád elött nem szidják a született öreg fradisták az MTKs biboldókat, vagyis beszívják a szájukat félúton.
mikor bármi van a holokausztól a tévében, mindenki olyan fejet vág, mint én kamasz koromban apám mellett az intimbetét reklámkor.
minden filmes a rokonod, együtt nősz fel oscar-díjas büdöskezű bácsikkal.
mikor elkezdenek csufolni az osztálytársaid hogy dizsó, meg zsindely, meg ezek, otthon annyit modnanak, hogy miért eddig nem tudtad?-nem bazd meg 13 éves vagyok. honnan kellett volna.
te vagy egyedül ötös németből.
16 évesen nézel mikor a nagymamád már kicsit bedinkult hogy mit magyaráz a zsidó faszikról, hogy nekem csak olyan legyen, a derékig érő rasztafári elsőszerelem, meg les hogy hova keveredett.
mikor megismerkedsz a leendő férjeddel, és kiderül hogy zsidó felsóhajtasz, és megkönnyebbülsz.

gyz 2010.08.30. 12:30:56

basszus, már szinte leszoktam a modorosról, erre most idetévedek, és egy kurva ideges leszek. Baromi jó írás.

Vki említette a Szép házakat, na az tényleg mindennek az alja.

Bár az összes lakberendezős hasonló:

"sokan azt hiszik, egy vagyonba kerülhetett a berendezés, pedig ezek a bútorok szinte mind ócskapiacról valók, egy kedves restaurátor barátunk újította fel őket"

magyarul: A Balaton u. környékének régiségboltjaiban vásárolt 17-18. századi tömör diófa bútorok művészi faragásokkal, melyeken meg kellett erősíteni néhány zsanért.

Styxx 2010.08.30. 12:31:54

@Brother Love:
azért nézte Topo az áll alatti területeit:-)
Amúgy ez ritka előnytelen kép róla, viszont megérte, mert elsütötted ezt a Báthory Erzsébet párhuzamot.

lárvalányhaj 2010.08.30. 12:36:13

@Styxx:

Lehetne csinálni egy Hitler-videót, amiben Kósa L. Adolf vöröslő fejjel lebassza a teszetosza lakberendező-gárdát, hogy miért nem tudták elvágólagosan lerakni azokat a rohadt szőnyegeket, biztos a zasszony cickóját bámulták, áááááá

lárvalányhaj 2010.08.30. 12:36:56

@Brother Love:

Hát én csak női szemmel nézem a csajokat, de ettől a képtől tényleg félni lehet :O

2010.08.30. 12:38:26

@Styxx: Igen, de én meg egy nagy gennyláda vagyok! Gondosan választottam ki a lehető legelőnytelenebb képet, csak hogy a Báthory Böskés poént elsüthessem!

Emide Buda 2010.08.30. 12:43:13

@Motorpenis:
"Tudjátok, mit? Palesztin szomszédokat a Dávidnak!"
Az van neki most is, elkéstél.

Sand Lover 2010.08.30. 12:47:13

@Styxx: Azért kíváncsi volnék, hogy vki milyen indíttatásból visel piros tülltopot melltartó nélkül, ha amúgy nem randira megy, hanem a lakberendezőhöz? (hogy utána meg óbégasson, hogy jajazokaszemétpasik, kocsányonlógaszemükállandóan?)

Styxx 2010.08.30. 12:48:05

@lárvalányhaj:
:-)))))))
b+, ezt tényleg meg kellene csinálni. tudomásom szerint úgysincs még modoros Hitler-video.
@Brother Love:
Szóval még az újságot is te csinálod?
De tényleg, mivel te voltál a múltkor a video forgatókönyvíró király, eszembe jutott még egy:
techno, hasonló, mint Fatboy Slim right Here, Right Now-ja.
www.spike.com/video/right-here-right-now/2434562
Különféle statisztikák villognak a képernyőn. Diagramok, google analytics,stb. Majd a végén egy teljesen egyenesre beálló kórházi EKG.
A szám címe:
Egy blog élete

bsmart 2010.08.30. 12:51:37

Ellenvelemeny: Aki attol hany, ha valakinek ilyen problemai vannak, az irigy. Mikor a masfelszobas paneledet rendezted be, nem gondoltad at, mi hova kerul? :) De ha az is albi, akkor nyilvan nincs ilyen gondod...

Styxx 2010.08.30. 12:52:06

@Morgan LeFay:
Kedvezményért. Biztos előző este basztatta Adolf, hogy hülye 3.14csa, csak kornyikálni tudsz, de semmit sem lehet rád bízni!
Erre másnap:
- Pökhendi férfisovisita köcsög! 5% diszkontot adott egy kedves, figyelmes fiatalember a lakberendezésért, és még te szólsz be nekem? Egy ilyen embernek mint te, lenne inkább az Eva Brown a nője!

bsmart 2010.08.30. 12:56:11

multkor rajottem, hogy barataim kozul senkinek sem mutathatom meg uj kocsimat, mert mindenki irigy lenne ram. akkor most en vagyok modoros? :I

Intizar 2010.08.30. 12:56:38

Azok a... azok a... azok aaa... AZOK nem tartanak két konyhát, cask két garnitúra edényt. És Magyarországon van talán száz példány olyanból, aki annyira AZ, hogy ÚGY étkezik.

Sand Lover 2010.08.30. 13:00:02

@Styxx: Na azért 5% diszkontra nem vágnék fel:)

Emide Buda 2010.08.30. 13:00:58

@bajor gizella:
Még jó, hogy eszembe gyütt, hogy ez a modorosblog,
mán hittem vóna, hogy kurucinfós köcsög vagy.

Styxx 2010.08.30. 13:01:06

@Intizar:
De ennek az UKCVE száz példány ANNNYIRA AZNAK arra is telik, hogy a modorosra írassanak magukról két IKEA - Ariel konyhás kóser posztot.
@bsmart:
Ha ezt poénból írod, akkor beszarok, ha meg komolyan, akkor még nagyobbat:-)

Der Beste 2010.08.30. 13:02:50

@Styxx: Szerintem meg pont átlag alatti a poszt.
Az öntudatos fogyasztós poszt például nagyságrendekkel jobb ennél, szerintem, de még a PÖCS stand-up komédiás is jobban tetszett nekem.

Intizar 2010.08.30. 13:03:06

@Professor Pizka: Professzor úr! Miket nem mond... Gyalázat! Az ökumené kizárólag keresztényeknek jár! (Béla pápánk szerint kizárólag katolikusoknak.)

2010.08.30. 13:08:56

OFF, de erről a két konyha, tejhűtő-hűshűtő, stb. baromságról jutott eszembe, hogy amikor sok-sok éve még egy ún. jobb nevű budapesti szálloda konyháján nyári munkán voltam, több csoport tudjukkik is érkeztek, akik hoztak edényeket, hogy a megfelelő ételeket csak megfelelő edényekben, külön-külön készítsék el, valamint a séf lelkére kötötték, hogy gondoskodjon a megfelelő, elkülönített tárolásról, stb.

Azután mégis (jól átmosott) disznóhúsból készült a borjúszelet de ez még még semmi volt ahhoz képest, hogy a primitív konyhai dolgozók, akiket végletekig felbőszített a vendégek különleges igénye, szabad folyást engedtek antiszemita indulataiknak és minden ételbe beleköptek, szemetet szórtak bele, hogy egyéb testnedvekről ne is beszéljünk.

Tanulság: soha ne kezdj ki olyan konyhai dolgozóval, aki rád főz (vagy csak a közelébe kerül az ételeknek)!

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.08.30. 13:17:33

@bajor gizella: hm... mennyivel jobb lehet feketenek lenni! Kiveve persze Stevie Wondert...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:18:32

@Morgan LeFay:

Gondolom éppen azért, hogy kocsányon lógjon a szemünk.
Többek közt ez volt az üzlet sikerének egyik titka. Ez most ilyen önfényezésnek fog hangzani, de nem én mondtam. Akkor ez még elég nagy ritkaság volt. Egy valóban exkluzív lakberendezési üzlet, valóban hozzáértő személyzettel, akik nem mellesleg kurva keményen dersszúrálva voltak a modorra, kivétel nélkül jóképű, jól öltözött, fiatal férfiak. Úgy jártak hozzánk az "úrasszonyok", kimondottan élvezkedni.

Styxx 2010.08.30. 13:18:39

@Der Beste:
kössz, ez korrekt válasz.
Az önérzetes ügyfél szerintem is lehet, hogy egy icipicit jobb, de nem nagyságrendekkel. Nálam mindkettő "szívlapát" effektus. legszívesebben azzal csapnám szét a fejüket. A PÖCS standupost meg nem nagyon tudom ezzel összehasonlítani. Abban egy picit több szánalmat érzek a poszthős iránt. Próbálkozik, néha picit lábszagúak a poénjai, de mégis valahol bájos.

a mai topos Fonyó Barbara példával összevetve:
mintha egy teljesen átlagos kinézetű, nem celeb nő próbálna MELLESLEG elérni egy kis kedvezményt a bútorlap-szabászaton.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:19:45

@Morgan LeFay:

Nyugodtan felvághatnál 5% diszkontra. Nem vicc, 3, azaz három százalék kedvezményhez írásos, vezérigazgatói engedélyre volt szükségem.

bajor gizella 2010.08.30. 13:23:52

@Intizar: Aki meg annyira Az, az meg esküvő után vesz házat egy talán Mégolyanabbal. Mert neki az ÚGY tényleg fontos.

@Emide Buda: ?

Styxx 2010.08.30. 13:24:03

@El Topo (Sgt. Elias):
"kivétel nélkül jóképű, jól öltözött, fiatal férfiak"
ááá, te vagy a mi modoros chippendale hősünk!:-)
@Brother Love:
ha ez igaz, akkor paleolit-szintű, suttyó bunkóság. És tökmindegy, hogy valaki egyébként "tudjujjiszemita" vagy éppenhogy "tuddjukkionista" de ezen a más kajájába csulázó taplóságon szerintem még Himmler is kiakadt volna.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:27:56

@Styxx:
Ez _akkor_ volt apukám. Alig valamivel a rencerváltás után én még -ha nem is kimondottan szépfiú voltam-, de szépen fölöltöztetve, megnyírva, megborotválkozva, nagyon kedves kis móricka voltam.

lárvalányhaj 2010.08.30. 13:31:17

@Brother Love:

Hát ha ez igaz, akkor tényleg nagyon durva. Érthetetlen számomra az egész, és nem is nagyon tuodm, hogy hogyan veszik az ilyesmihez a bátorságot azok, akik máskülönben a vendégeikből élnek (a zsidókból is). [Ide még néhány opcionális öntudatosvásárlói modorosságot kéretik beilleszteni.]

Gastroger 2010.08.30. 13:31:19

Jájj ez az ebédkiadós lófasz tényleg odavág. :)
Jah, igen pár ötlet még a fiataloknak:
A konyha legyen amerikai konyha, egybe nagy terek, mert elaprózva olyan hülyén néz ki, meg el lehet tévedni a lakásban, de csak ha szeretnének a kispolgári lakáskultúrától eltávolodni. Kell a nagy tér érzése az ember elvégre társas lény, és így a barátokat is gyakrabban meg tudjuk hívni. De lesz egy kis dolgozószoba is, mert az embernek néha szüksége van a magányra. A konyhába egy bárpult, bárszékekkel feltétlenül javasolt a sarokba, mellé egy dupla ajtós hűtőszekrény, jégautomatával. A garázs kétbeállós, automatakapus, és közvetlen feljárat van a lakásba. A burkolatnál szakítottunk a hagyományos, csempe, taposólap kombinációval, a nappaliban gránít lesz, a falra pedig gyalulatlan deszkát javaslok. Ez volt a nagyszoba régen, igen egy kicsit nagy a belmagassága, próbáljátok a loft stílushoz igazodva magasabb fa nyílászárókkal megbolondítani, és téglaberakásos boltívekkel feldobni. A nappaliba látom már megvannak a fehér IKEÁS minimalista bútorok, javaslom, hogy keveredjenek a kultúrák egy pár indiai faszobrot, és egy keleties hangulatot árasztó japán ülőzsámolyt, ha éppen szusit csináltok a vendégeknek. A konyha közepén lenne a sziget, ahol indukciós tűzhely van, persze hagyományos gáztűzhely is van, a biztonság kedvéért wok-gézégővel, ahhoz ugyanis nagyobb lán kell. A konyhából egy kis bortároló nyílna, temperált. A kertből is be lehet járni, oda egy csizmamosó és kézmosó kerül kialakításra. Kívülről hullámvonalban majd mészkőborítás kerül rá. Az udvarban a bejárat elé egy kis sziklakert javasolt.

2010.08.30. 13:31:52

@Styxx: Eleinte én is meglepődtem, de egy-két hét után már semmin sem. A fekete mosogató, fehér mosogató, "segédszakács" ui. alapból nem is kőkorszaki módon bunkó, hanem annál is rosszabb...

Ugyanezt vagy hasonlót később tapasztaltam egy bevásárlóközpont éttermének konyháján, ahol a vendég azért kapott büntit, mert záróra előtt 10 perccel is ragaszkodott a friss sülthöz. Megkapta...

2010.08.30. 13:35:47

@lárvalányhaj: Édesek vagytok a naivitásoktokban!

Elárulom nektek, hogy a vágóhídon pl. a primitív munkások rendszeresen kínozzák az állatokat, pedig annak sincs értelme. (A sok hülye állatvédő meg sirbákol egy-egy kidobott kutya miatt...)

Íme egy bevett módszer a makrancoskodó, kivégzéshez engedelmesen nem vonulni akaró disznó megrendszabályozására: ládahúzó vassal eltörik a lábát, majd a kampót az állat végbelébe akasztva bevonszolják a mészárszékre. Ott azután walkman a fejre, áram és kész... Ha nincs ott a főnök, esetleg puszta szórakozásból kiszúrják az állat szemét, stb...

No, de ez nem túl modoros, meg még valakik a végén csalódnak az emberi fajban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:36:22

Egyébként ha az átadóablak modoros, akkor mit mondunk a nappaliban a bárpultra?

Styxx 2010.08.30. 13:37:54

@Brother Love:
broááá,
esküszöm, ezentúl csak anyám főztjéből merek enni, amennyire fel tudom bosszantani, még a feleségemből is ki tudok nézni egy diszkrét csulát, pedig urinő.
@El Topo (Sgt. Elias):
jóvan, jóvan faszikém, egy szóval se mondtam ,hogy nem vagy/voltál snájdig, Nagyságosaszzonyokat beindító legény:-)

Styxx 2010.08.30. 13:40:10

@Brother Love:
B+, volt neked valaha EMBERI állásod is?
A következő kommentedbe mi jöhet még? Freddie Kruger düblőrködés, vagy hogyan 3D tetriszeznek a hullamosók a kalkuttai lepratelepen?
Félre ne érts, bírom a dumád, ne fogd vissza magad!:-)

2010.08.30. 13:41:33

@El Topo (Sgt. Elias): Én láttam (Szép házakban!) "borfalat" is. A nappali egy falában kisebb beugrókat alakítottak ki (külön megvilágítással), talán a régi házakon látható szoborfülkéktől ihletetten. A beugrókban pedig egy-egy üveg bor díszelgett, a koloniál szekrénysor tetején sorba rendezett piásüvegek (Club 99, Lánchíd Brandy, stb.) "igényes" továbbéléseként.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:41:50

@Styxx:
Na szóval az a lényeg, hogy volt a dolognak egy ilyen aspektusa. És ehhez vedd hozzá, hogy kb havonta elvonultunk egy ilyen kempingszerűségbe, két napi edzőtáborra, ahol jól fizetett trénerek sulykolták nekünk a helyes meghajlást, a kuncsaft hellyel kínálásának megfelelő mikéntjét, meg hasonlóan praktikus tudnivalókat.

2010.08.30. 13:42:55

@Styxx: Sőt, csak rosszabb lett. Súlyos hibát elkövetve halgattam környezetemre és mégis tanultam, így végül jogász lettem... Ez azért már tényleg elég gusztustalan!

2010.08.30. 13:45:08

@Modor Tibi: Igazán nincs mit, bár kissé bánt, hogy olvasói posztomat oly csúnyán negligáltad, hogy még egy "Ilyen szart ne küldj még egyszer, köcsög!" válaszra sem futotta...:)))

Sand Lover 2010.08.30. 13:46:40

@El Topo (Sgt. Elias): „Nem vicc, 3, azaz három százalék kedvezményhez írásos, vezérigazgatói engedélyre volt szükségem.” – akkor az 5%-ra inkább neked kell felvágnod. Hogy ki tudtad sírni, egy pár mell látványáért cserébe.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:53:39

@Brother Love:

A Szép házak nem is modorbánya, hanem hányózacskó. Komolyan mondom, külön posztot érdemelne.
"Hogy az elejétől kezdjük, nem volt könnyű az ideális környezetet megtalálni álomotthonunkhoz. Három év kitartó keresgélése kellett hozzá, hogy megleljük az ideális telket Páty határában, Ugrásnyira a fővárostól, de mégis csendes, idilli környezetben. További két évet vett igénybe, amíg az építész (a család régi barátja) bele tudta élni magát elképzeléseinkbe. A tervezési munka során végig szinte együt lélegzett velünk, minden apró kérésünket sikerült teljesítenie végül."
stbstb...
és a végén ott van lefényképezve egy förmedvény, ami semmi másra nem való, csak hogy látszódjon rajta, hogy milyen sok pénzből épült.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.30. 13:53:44

@Brother Love: ja, A modoros hívő :) dehogy negligáltam, azon felbuzdulva írtam meg Az Egyházellenest is.

Olvasói posztokra ritkán válaszolok, de pár hónapon belül ki szokott kerülni minden - türelem :)

2010.08.30. 13:55:02

@El Topo (Sgt. Elias): én csak a saját tapasztalatombül indulok ki: ismerősöm, egy magyarországi fő zsidó, mindig ott ül a dohány utcában, de azért jó ízűen legyűri a tefölös sertéspaprikást nokedlivel.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 13:55:33

@Morgan LeFay:

Fonyó Barbi egy fillér kedvezményt nem kapott, elárulom.
Én viszont a hosszadalmas tárgyalás után elszívtam egy cigit, aztán elvonultam a zuhanyzóba, és különféle hideg vizeket zúdítottam magamra.

2010.08.30. 14:00:24

@El Topo (Sgt. Elias): Igen, és valójában az a döbbenetes, hogy gyakran mérhetetlen mennyiségű pénzhez semmiféle ízlés nem járul. Tehát nem egy-egy darab, vagy egy helyiség ízléstelen, hanem úgy ahogy van, az egész - mindez 60-80-100 millióért.

a kedvenceim:

- kutyakonyha
- vadfeldolgozó konyha
- külön helyiség a tulajdonos óra (fegyver, kisplasztika, XVIII. századi konyhai eszközök, stb.) gyűjteményének
- billiárdterem

2010.08.30. 14:00:58

@Professor Pizka: Egyszer voltam a városházán egy zsidó ünnepségen.
-Ez az asztal a kóser, ezt meg az ehető.
Mondta ezt egy echte zsidó.
Hát nem ragasztkodtam a kóserhez.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 14:03:10

@Brother Love:

Rengeteg drága anyag, nulla izlés. Giccsparádé.

scsaba1 2010.08.30. 14:07:15

@El Topo (Sgt. Elias):

Jah, a Szép házak ömlengései még belőlem is előhozzák a vagyonosodási vizsgálatot követeleő kommunistát...

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 14:08:54

@Midbár: két mosogató szokott lenni azért, legalábbis errefele,és errefele nagyon orthodoxok élnek. (értsd, az öltözékük alapján felismered őket).

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 14:12:31

@Brother Love: hát mert csak. emlékszem, mikor otthon divatba jött, hogy a konyha és a nappali együtt legyen. egyik szomszéd megcsinálta, másik fújolt, hogy micsoda hülyeség, bemegy a nappaliba a kajaszag. pár hónap múlva ők is összenyitották...a 8 lakásos sorházból csak nálunk, meg még egy szomszédnál nincs így.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.30. 14:15:54

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Igen, valamikor a kilencvenes évek elején kezdett elterjedni az "amerikai konyha" kifejezés. Mármint hogy ugye egyben van a nappali, meg a konyha. Meg hát ugye nem megy be a szag, mert fantasztikus páraelszívók vannak ugyebár.
Namost azt én elhiszem, hogy Amerikában, ahol bedugják a sütőbe az eldobható tepsibe csomagolt TV vacsorát és utána abból is eszik meg, ez tűrhető megoldás lehet, na de azért ne mondja nekem senki, hogy egy jó körömpörkölt, vagy egy kocsonya főzésén akármilyen elszívó segít!

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 14:16:11

@Frengi: nekem elsőre le sem esett. azt hittem, összeköltözik a fiatal pár a szülőkkel, amiatt kell két konyha. (egyszer olvastam valami ilyesmit, hogy jobb, ha két konyha van, ha két generáció van a házban. vagy akár két felnőtt nő. mit ne mondjak, itt nálunk se ártana:)

2010.08.30. 14:17:40

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Sohasem értettem, minek az átadó... Ráadásul az átlagos lakásban kb. 3 lépést lehet vele megspórolni, ugyanakkor szerintem sokkal könnyebb ott szerencsétlenkedve kiborítani a levesestálat, mint megtenni vele a szükséges 2-3 lépést.

Arról már nem is szólva, hogy egy rendes magyar családban a nő le sem ül ebédelni, csak kiszolgálja a 'zurát meg a gyermekeket, így nyugodtan szaladgálhat, az a dolga, felesleges lerövidíteni az utat. Ha jól viselkedik, esetleg ha már mindenkit kiszolgált, lekucorodhat egy sámlira enni. De ha ital vagy újabb fogás kell, pattanjon!

2010.08.30. 14:18:58

@El Topo (Sgt. Elias): arra mit mondanál, amikor a bárpult egy lakótelepi lakás nagyszobájában van.

Midbár 2010.08.30. 14:19:53

Frengi: A Dohány utca pont az ilyen típusoknak épült. A hagyományőrzést és vallásosságot nem az ultraneológoknál (és főleg nem a főzsidóknál) kell keresni...

GERI87 2010.08.30. 14:21:46

Hogy mennyi zsidó ismertséggel rendelkező ember van itt:)
Látszik hogy errefelé ez nem gyakori.

A végén még elhiszem az indexes sztereotipiákat:D

A Szép házakban én csak a képeket nézem meg.
Szerintem nem olyan rosz.

A női magazinok sokkal modorosabbak.
Pl cikk: "Hogy tehetnénk élvezetesebbé szexuális életünket?"
Senki nem mondta még nekik hogy a törzsolvasó családanyák 40+ felett nem élnek szexuális életet:)
De biztos szívesen olvasnak róla.

2010.08.30. 14:23:12

@Brother Love: én többnyire csak régi gazdagoknál szoktam megfordulni: ott a földszinten van a szalon, a zongorával, meg az ónémet kasznival (rajta a dátum, meg a monogrammok), a családi nappali az emeleten van, az teljesen normális és hasznáható,
szóval a két konyha nem, de a két nappali szoba az alap.

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 14:32:29

@Brother Love: na, ha valaki még egyszer ragaszkodik ahhoz, hogy szeressek étterembe járni (csak különleges alkalmakkor megyek, exem akart vona rendszeresen), ezt fogom előhozni...meg a tesóm konyhai munkás élményeit...inkább itthon eszem.

mocc 2010.08.30. 14:34:14

Nekem a legjobban ez a mindenhol padlófűtés-búboskemence-kandalló rendszer jött be. Pláne egymás mellett a kemence meg a márványkandalló. El tudok képzelni még egyedi és trendi megoldásokkal készült fürdőket is a házban bézs-téglaszín burkolattal,szófával a masszázskád és a masszázszuhany mellett, kristálycsillárral és IKEA keretes tükörrel. A kertben meg hidacska a kistó felett. Trónörököséknek meg majd téma köré (pl: kalózos, hercegnős, autós) kialakított szoba.

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 14:35:44

@GERI87: én speciel pont olyan környéken élek, amely tele van orthodox zsidókkal:) (jó, nem Magyarországon.)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 14:37:17

@Brother Love: és van már a szekrény tetején díszdobozos köszönnyüküvvédúr hálapia-kollekciód?

lárvalányhaj 2010.08.30. 14:43:04

@Midbár: Ami azt illeti, a Dohány utcai zsinagógából az egyik rabbi eléggé, krhm, szabadon értelmezi a monogámiára érvényes előírásokat.

Fapuma (törölt) 2010.08.30. 14:47:00

Itt nem hétfőtől péntekig, nyolctól ötig megy a meló, hanem az óra körül.

aaaaaaah.

Azt basznam fejen, aki annak idejen "leforditotta" a rock around the clock- ot igy rock ejjel-nappal helyett legalabb...

Ketszer kellett elolvasnom a burkolt zsidozas miatt, oregszem, hiba. Eszre sem vettem. Tudom a David miatt.

Ernoke 2010.08.30. 14:52:38

a Dohány utcai zsinagógába neológok járnak, az ortodoxok helye a Kazinczy utcai.

hiányolom a posztban egyébként a házat "meleg, mediterrán színekkel, vidám mediterrán hangulatban" berendezni. ez a gyakorlatban ízléstelen kanáriságra-narancssárga falakat jelent, kényelmetlen fonott bútorokkal és tengeri kagylókból és homokból eszkábált porfogókkal.

Hepciás 2010.08.30. 14:54:48

@Fapuma:
Igen, ez az "óra körül" nagy a szövegben.
Kellene egy burkolt zsidózós poszt is.@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
mondjuk te megírhatnád, ha már Vona exe vagy:-)
"csak különleges alkalmakkor megyek, exem akart vona rendszeresen"

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 15:03:52

@Hepciás: he? nem igazán vagyok tisztában a körülményekkel, hogy ez hogy is jön ide? nem szeretett a felesége étterembe járni, vagy mi?:)

Hepciás 2010.08.30. 15:28:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
csak az elírásodra poénkodtam. Kihagytál egy "l" betűt és miylen mókás lett:
"exem akart vona rendszeresen"
ha mégis Vona Pártelnök Úr exe vagy, akkor bocs:-)

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 15:55:01

@Hepciás: ja, azt nem vettem észre:)
de azóta írtam egy hozzászólást az itteni konyhai viszonyokról (amelyek alapján a franc se jár étterembe, pedig nem rajongok a főzésért).
pl. itt Észak-Anglában az a szokás, hogy nem öblítik el az edényt, elmossák mosogatószerrel, aztán kész. Közép-angliában ezt nem tapasztatlam, ezét igencsak meglepődtem...úgyhogy inkább visszautasítom a felajánlott dolgokat, a mosogatószer, mint adalék nem hiányzik a kávémba...

2010.08.30. 16:14:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Dublin ugyanez pepitában, négycsillagos szállodában nincsen mosogatószer a bárban, pultban, pohármosóban, csak elmossák tiszta hideg vízzel a poharat, ami a rúzsnyomot nem nagyon hozza le, eltörlik ronggyal (higiénikus? nem) és már mehet is bele a pint Guiness 5 euróért.

Erzsebet 2010.08.30. 16:24:50

Részemről természetes a két konyha. Ahol felnőttem, több ortodox zsidó család élt. Egy bolthajtás választotta külön a tejes-és a húsos konyhát. Háború előtt ez a család két cselédet tartott. Lebontották a házat, panelbe költöztek, de két lakásba. A tejes konyha a fiúnál volt a földszinten, a húsos pedig a szülőknél a harmadikon.
@Frengi: Részemről én is örülnék, ha a lakótelepi lakásban lenne még egy kis tea konyha is. Anyukámmal vagyunk együtt egy kicsi konyhában és ez súrlódásokat okoz. A gáz alig ég, sok a fészekrakó, akik nem fizetnek.
Egy barátnőmnek van amerikai konyhája. Nekem nem volna jó, én zárt konyhában szeretek kotyvasztani.

Otto von Bolschewich 2010.08.30. 16:41:37

For the record: Oszkó Péternek az apja ÁVH-s tiszt volt. Költői kérdés, hogy ez vajon járt-e számára előnyökkel a tanulmányaiban.

pakesz (törölt) 2010.08.30. 16:44:59

oooh latom a szemeim elott azt a 10 - 15 milkat ami begurul...
es hogy a vegen rajonnek egy ujabb modoros "felepitettem almaim hazat a semmi kozepen" hozzaszolasban ahol ecsetelik, hogy itt csak helyi parasztok es munkasemberek vannak, akik mar reggel 1 magazin kiolvasassal kezdik a napot este meg a konyvtarban kiolvassak az osszes konyvet es utana hajlnali 4kor atugranak a Jozsihoz mert neki otthon nyomdaja van

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 16:45:47

@Humbino: ja, azt is szokták. úgyhogy választhatsz, vagy mosogatószert eszel vele, vagy az ezerszer használt ronggyal áttörölt, más által már használt pohárból iszo...

pakesz (törölt) 2010.08.30. 16:47:25

igen a medterran az hianyzik, persze madzsarszka mediterran!!!
es a viakolorozas is hianyzik, ugy hogy a maisk aki VILAGLATOTT, az visszariposztol, hogy neee az osztrak falun is ilyen viakolorral van lerakva a traktorbeallo :)))
es hol a traktor :)

amugy omszki-tonal kotelezo lenne a lottyedt cicko
es talan az is mehetett volna hogy a helyiek mijjen bunkok, hogy allandoan lenfono gyarat mondanak tajekozodasi alapkent de hat ott csak egy irodahaz van, a fene a helyiek fura gusztusaba...

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 17:34:43

@Silent Bob: nem. szerinted az a Tyne folyó déli partján van?

Gateshead, Bensham nevű városrész.

A Tyne folyó déli partja 2010.08.30. 17:38:36

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): bár, végülis eléggé délre van a Tyne folyótól ez a Stamford Hill...csekély 450 kilométerre délre.

brutuska 2010.08.30. 17:49:07

Na de honnan ismeri egy ilyen Zoli ba't Munkacsrol?

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.08.30. 18:03:40

én szeretem az átadó ablakot, amikor Helsinkibe költöztem már jóég tudja te mikor, de baromi régen volt, annyi szent, akkor az első albérletben volt egy ilyen és amikor megláttam eszembe jutott, hogy anno dacumán gyerekkoromban a társasházban az egyik lakónak volt ilyen és akkor az nekem baromira megtetszett teeeee, és én akkor mondtam magamnak, hogy te jó ég, hát nekem ez kell, szóval love at first sight na hallod...
te és képzeld, SOHA NEM HASZNÁLTAM, érted? ÚGY KÉPZELd EL HOGY SOHA A BÜDÖS ÉLETBE NEM HA SZNÁL TAM
szóval tudod, na de hát az élet már csak ilyen

koppanyi 2010.08.30. 18:16:14

Szerintem nem lett volna rossz, ha a párbeszéd előtt írsz egy rövid bevezetőt (kik a résztvevők, helyszín, mi az összejövetel célja, stb) vagy a párbeszédsorok végén tünteted fel az idézőt/szereplőt és státusát. Így nem kell azon agyalni, kik és hol beszélgetnek, meg hogy pl. ki is az a Dávid...

Csirke72 2010.08.30. 18:21:57

Hát elég prosztó a posztoló... Ha valóban van lovetta akkor nem 1 ilyen lepukkadt viskót vezsek és átépítem, hanem sajátot épittetek és 1 yo vityiló telek nélkül 50 Misi-töl indul...

Ezek az amolyan magyarországi nagymenök akik azt hiszik, hogy sok pénzük van...pedig 32mio=szaros 110.000 Euro amit az utolsó német segédmunkás feldob, hogy ha kell....EZ csak Ft-ban tünik soknak...

Szerencsétlen....

Gastroger 2010.08.30. 18:32:23

Modoros lakáshirdetés/ lakásbemutatás?
- Retro stílusban / antik darabokkal / örökségből származó eredeti fa bútorok / polgári lakás = tele minden régi kacattal, ezeréves bútorok, rohadnak szét.
- Csendes környéken = külváros, vagy egykori pinceépület, vagy hegyi hajlék, a hókotró csak nyáron talál oda, kavicsút, vagy egysávos aszfalt mellett.
- örök panoráma = legfelső panellakás, nyáron a tetőn át is sugárzik a meleg, olyan mint a katlan, vagy a kutya nem fog oda építkezni, olyan helyen van.
- igényesnek eladó = drága, de úgyse találsz viszonylag normálisat a környéken, te kötsög.
- rendezett házban = valóban friss a festés a lépcsőházban, de takarítás 7.30-9.00, és a takarítónő leszúr a szemével, ha összebaszod a cipőddel a felmosást, havi szinten 4568 FT. a felújítási ktsg. / fő mivel mindig meszelnek, meg festenek, a közös képviselők, mert telegraffitizik az alsó szinten lakó suttyók, meg a haverjaik.
- igényes loft ház = gyárépületből kialakított befűthetetlen kirakatlakás a városszélén, kurvadrágán.
- galériás = roggyant belvárosi körgangos, a lépcsőház aládúcolva, a 32 m2-en kétszintesre kialakítva, alul bebaszod a fejed ha felállsz, fennt bebaszod a fejed, ha felkelsz.
- bauhaus stílusú = nem üvegpalota, nem is panel, nem is vadiúj társasház, legfeljebb megsüllyedt az alapzat, és befestették valami érdekesre,
- kertre néző = a körgangos házban van középen egy száradó ecetfa, és a szomszéd muskátlija / vagy a város szélén a szemétlerakó mellet.
- családias = sok lelakott szoba, telefirkált falak, kis helységek, a szomszédban bömböl a lagzi lajcsi
- jó környéken = drága, lepukkant épület, csak látszik az ablakból egy dörner kebabos, egy fodrász, meg kurvák két sarokkal odébb posztolnak.
- komfortos = végre valami sufnimegoldással nem a folyosó végén van a vécé, de az ablakok a tűzfalra nyílnak, a villanyóra megbuherálva, a telefon az oszlopról bekötve illegálisan.
- jól megközelíthető/frekventált helyen = a busz/villamos/stb. megálló ott van az ablak alatt, vagy a vasút a közelben, néha csörögnek a poharak.
- felújított vidéki parasztház csönd és béke szigete blabla = meghalt az özvegy nagymama vidéken, el kell adni a kecót az istenháta mögött. A felújítás egy fehérre meszelés. (gerendák roskadoznak, nádtető mohás).
- Tóra / Balatonra / néző, panorámás: Na most, ha az erkélyen ide a szélére állsz, és lábújhegy.. na nem is hozom a stokit.. Na, most már látod azt a kis csillogást? Az ott a Balaton.
- Strandhoz közel = autóval, max. ez 1000-1500 métert jelöl.
- Fiatalos = 28 m2 alatti, a metlaki ki lett cserélve valami olcsó burkolólapra, a falon meg odapamacsolt "szivacsos márványminta", fűszag, és ikeás legolcsóbb bútor, erős felújításra szorul.
- Mediterrán = sárgára van festve a ház. Meg járólap van az erkélyen, meg a nappaliban. Esetleg agyonbaszva a lakás (fürdő, konyhapult) márványmintás műbútorlappal. Jobb esetben barna redőny, vagy zsalugáter.
- Polgári = belvárosi, nagyszülők kihaltak, egy az egyben el kéne passzolni a sok szarral együtt.
- Üdülőövezetben = éjjel nem lehet aludni a bár/diszkó miatt, és a kerítés mellé hugyoznak.
- Családi okok miatt sürgősen= a szomszéd indiánok / svédek egész nap vagy mulatós zenét hallgatnak, vagy késelnek, a rendőrség szinte hazamegy éjjelente.
- Felújított = kimeszelve, 3 éve akciós járólappal lerakva, nemrég volt dugulás elhárítás, ja meg kitakarítottunk, amíg megnézik.
- Bútorozott: - ócskapiacról egy ágy, egy hitvány asztal, meg pár szék bebaszva a szobába.
- Állatbarátoknak = macskahúgyszag, és kaparásnyomok, van kinn egy sáros aljú kenel, ahol egy megkötözött kutya vonyít. (azt is itthagynák).

Kravver 2010.08.30. 18:46:47

@bajor gizella:
:D
Gizi, ez csillagos ötös!
Ez úgy ül mindegyik pont, ahogy semmi más.
Az intimbetétes résznél az orromon át köptem ki a kávémat.

Fapuma (törölt) 2010.08.30. 18:54:56

@Blassius: az átadó ablakot már Mr. Bean is átlakította anno dazumal /vagy anno dacumal/, hát te se bánd.
@Gastroger: kurva jól összeszedted, minden ül.

Gastroger 2010.08.30. 19:02:36

Lakáskultúra/ Szép otthon / stb:
Régóta vágytunk egy közös kis családi fészekre ami csak a miénk. Az ingatlan kiválasztásánál a fő szempont az volt, hogy távol a város a zajától, de mégis elérhető közelségben a munkahelyünkhöz, egy csendes, békés, nyugodt otthon alakíthassunk ki. Mióta a gyerekek megszülettek, tudatosan törekedtünk arra, hogy gyermekbarát legyen az ház, melyben leéljük majd életünket, s ha ki is repülnek a kis csimoták, mi is örömünket leljük benne. Így esett választásunk erre a panorámás telekre, s mivel nem láttunk semmit sem a szilvafáktól a panorámából, azóta a férjem nekiállt kertészkedni, és mondhatom: a szomszédok által is elismert kertünkben termett gyümölcspálinkával koccintunk a nyári nap lemenő fényében. Sajnos, manapság nem lehet akárkiben megbízni, hisz az ember nap-mint-nap hall arról, hogy az alvállalkozók, hogyan csapják be az építkezni vágyót. Nekünk - elmondhatom- szerencsénk volt, hisz egy igazi mesterembert fogtunk ki, és ez úton is köszönet Waller Istvánnak, a műszaki- és építésvezetőnek. Nem kevésbé a Plangarfildik tervezőirodának, mely megálmodta ezt a csodálatos épületet erre a csodálatos helyre, mely mind stílusában, mind funkcionálisan illeszkedik a táj adta környezeti lehetőségekbe. Köszönjük Neked ezúton is Istu, hogy nem egy tájidegen és rideg épületet, hanem egy Otthont teremtettél nekünk!
A ház viszonylag gyorsan felépült. Elmondhatom, hogy csak a legjobb alapanyagokkal dolgoztunk, s férjem folyamatosan figyelemmel kísérte a kis közös kuckónk épülését. Sőt, tanácsai, javaslatai, nemcsakhogy megtalálásra leltek, hanem további inspirációt adtak a tervezőnek és a kivitelezőnek. Így alakult ki ez a kis otthon, mely nemcsakhogy szép, és kényelmes, hanem tudatosan odafigyeltünk a környezetvédelemre is. A tetőre napkollektorok kerültek, melyek cirka 138 év alatt behozzák az árát, tehát az unokáink sem kell aggódniuk. de ami fontosabb: tényleg öko-barát ház lett.
A belső terek lakberendezése egy jó ismerősünk- Weissman Alfréd Laura - tervei alapján születtek meg. Szerettük volna, ha kicsit a modern, a kényelmes stílus, ötvözve a kelet varázsának csábító atmoszférájával, élhetővé, lakhatóvá, és szerethetővé teszi a mi otthonunk. Boldogok vagyunk, hogy itt lakhatunk, és szeretnénk, ha gyermekeink is itt - a jó levegőn, és ebben a kellemes családi atmoszférában, a boldogság aurájában- nőnének fel.
Köszönöm a riportot, kérem kapcsojja ki.

Silent Bob 2010.08.30. 19:10:23

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ja, később már leesett, de itt nem lehet törölni. :)

scsaba1 2010.08.30. 19:47:03

@Gastroger:

Csillagos ötös, de kimaradt a "Korának megfelelő"

Korának megfelelő : '70-es években épült sátortetős kockaház borzasztóan lelakott, lepusztult állapotban, utoljára a terasz építésénél nyúltak hozzá '81-ben, mert akkor sikerült a melóhelyről némi betonvasat meglovasítani.

scsaba1 2010.08.30. 19:52:56

Tényleg, egyébként ezt 40-45 millert - a felújítással együtt - valamilyen .....-közeli cégből menti ki az apci, most, hogy ugye paradigmaváltás volt, illetve közeleg Budapesten is?

Patrick Bateman 2010.08.30. 19:59:12

"- Látom, közben a fiúk is feltalálták magukat, Dávidot le sem lehet lőni, mióta megvan a ház, mindenkinek mutogatja a terveket, azt szokta mondani, hogyis, Dávid?
- Igen. Még apám mondta nekem, és csak így, harmincon túl (krisztusi korban, jajbocs, ez rossz volt) értettem meg, mennyi igazság volt benne: fiam, ha egy férfi negyven éves koráig nem építi föl a saját házát, akkor már nem is fogja. Amikor belekezdtünk, lövésem sem volt az egészhez. De mindent meg tud tanulni az ember, csak józan ész kell hozzá, nem egy ördöngősség ez sem. Fejben összerakokk egy negyvenmillás logisztikát, csak menni fog egy nyavajás lábazat, nemigaz, Kriszti? Amikor a falat is húzták itt hátul, rászántam két délutánt, átnéztem a rajzokat, kicsit számoltam, és láttam, hogy nem ér össze. Jöttek persze a rossz dumával, hogy a talaj még tömörödik, meg fog ez még száradni, de azt mondtam: ha nem tetszik valami, lehet összeszedni a szerszámokat, és nem is találkoztunk. Előleg? Felejtsd el. Pénzt én addig a kezemből ki nem adok, amíg a munka nincs megcsinálva. Tartja itt nekem a markát, hát én is odatartottam az enyémet, hogy ide kérem majd a kulcsot. Négyszer bontattam velük vissza, szívták a fogukat, de aztán ötödjére megcsinálták rendesen".

strohmann 2010.08.30. 20:28:12

@Brother Love: "...valójában az a döbbenetes, hogy gyakran mérhetetlen mennyiségű pénzhez semmiféle ízlés nem járul."

Kis pénz - kis modor, nagy pénz - nagy modor.

Tipikus történet, amikor átlag Mari és Józsi, az átlagnál nem több modorossággal (lásd a blog posztjainak többsége) éli az életét, aztán rövid idő alatt nagy pénzösszeghez jutnak. ("okos" biznisz, örökség, külföldi üzlettárs a cégben, stb.)

Innentől kezdve csak a mennyiség számít a külsőségek kimutatásában, mert hát a vagyonnak látszódnia kell. Mindenből minél többet, minél nagyobbat, mert megengedhessük magunknak, ettől leszünk különbek XY-nál, pláne a csóró rokonoknál, hadd pukkadozzanak a szomszédok meg a Kovács Mici is.

Mindegy mi, csak kerüljön sokba.

Indokoltnál nagyobb ház kell, amit "körbesüt a Nap", dísznövényekkel agyonzsúfolt udvar, amik 3-4 év múlva átláthatatlan dzsungelt fognak alkotni, amivel a házaspár falun felnőtt mindkét tagja tisztában van, nem csak balkonnövényeket láttak életükben, de hát a presztízs. Csak az számít, hogy ők igenis megengedhetik maguknak a sok növényt. Természetesen erre szakosodott kertépítő céget bíznak meg, amit aztán minden látogató orrára kötnek.

Ház + belső berendezés dettó - a stílus kimerül abban, hogy lakberendezőjük van bíznak meg, amit minden, a házba tévedő megtud, legyen az a postás vagy húsvéti locsoló.

Életcéllá válik szerepelni a Szép Házakban vagy hasonló magazinban - amit a lakberendező kijárt külön nekik. Aztán röhög a rokonság a cikken: "alacsony kialakítású konyhai berendezés az átlagosnál alacsonyabb háziasszonyra szabva" - aki a valóságban 165 cm.

A lakberendező kulcsfigura, általa bebocsátást nyerhetnek az ELIT világába. Szinte családtaggá válik, a háziasszony legjobb barátnőjévé, "a" cég rendezvényeire is meghívják őt, a szegény rokonok helyett - hogy megfejje az ismerősi körüket is.

kvadrillio 2010.08.30. 20:36:13

Hát nem is tudom, ezt az egészet csak nagyon hosszúra sikeredett kommenttel lehetne véleményezni, mert annyira leköti az embert a lényeg felismerése, elmélyült analizálása, ezekben a dolgos hétköznapokban.
Azért mégis megpróbálom valamennyire kifejezni érdeklődésemet e nagyon jól megszerkesztett írással kapcsolatban: Ja !!!

:O)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.30. 20:36:28

@Gastroger: A "tóra néző" lakás azt jelenti, hogy ott lehet a Törvényt tanulmányozni? (elnézést)

a dörner kebabot nem ismertem. De ma is bővült a szókincsem :-)

medvedr 2010.08.30. 20:59:50

@bajor gizella: Piskóta uzsira a suliba.Tekercs a lábadra esik a szekrény tetejéről. Gyertyatartók eldugva. Ja és a konyharuhák fele piros mintás a másik fele másmilyen. Ezek ki maradtak a többi stimmt.

Gastroger 2010.08.30. 21:01:06

@Fapuma: @Professor Pizka: @scsaba1:
igazatok van :))), de köszönöm a kiegészítést. :) Vagyis majd Tibi megköszöni, az ő posztja.. :)

Kedvező hitelátvállalással = itt a bank bazmeg, meg ráadásul engedély nélkül építkeztünk ártérre.

A földszinten bejáratott üzlethelyiséggel = A kutya nem jár arrafelé, éjjelente a suttyúk bebasszák téglával az ablakot.

Jó környéken = csak 2 háznyira laknak a svédek/indiánok, illetve egy nyugdíjas pocakos körzeti megbízott lakik a szomszédban, és csak néha gyújtják fel a kukát.

Megbízható tulajdonostól = egy KKT nevén, van ami éppen átalakul, a hitelt át kéne vállalni, de papír nélkül...

Kertvárosi ingatlan = valami isten háta mögötti helyen, egy lelakott panel, külvárosi félkomfortos lakás.

- Nemdohányzó, tisztességes főiskolás lányoknak kiadó = csúnya pedálgép nőket keresünk, akiknek az apja gazdag. Bár a tulaj nem tudja, hamarosan fűparti, és swingerklub szerű tobzódás várható. Melléfogás.

- Neoromatikus elemekkel: gipszoroszlán, műszökőkút, kishíd, műkő oszlopok és kerítés, műanyag napozószékekkel. (nem fehér mert az 2999 FT/db, hanem barna vagy fekete, mert az 3499/ft. / db.

- Romantikus Parasztház, békés környezetben, jelentkezni: "Das Heilie Haus" Ingatlanügynökség = németeknek, osztrákoknak minden szart kurva drágán eladni próbálók.

- Nyaralóház, Saját stéggel= kibaszott sok a szúnyog, fürödni nem lehet, mert akkora a nádas, meg faszig merülsz az iszapba, és elvágja a kagyló a lábad.

- Horgászparadicsom = baszott nagy dzsuva, a parton ahová ezer más ember megy van egy tuskó, ha nem foglalt leülhetsz, szúnyogok megesznek. Amit kifogsz vagy kifizeted, vagy jóban vagy a halőrrel, de az sok sör és unikum.

- Bejáratott üzlethelyiség: A kutya nem járt oda, szar helyen van, ráadásul már normális ember odáig el sem merészkedik, mert vagy olyan messze van, vagy olyan kieső részen, vagy 43 halálos szalmonella áldozata van, és az kinn van a település honlapján.

scsaba1 2010.08.30. 21:10:37

@Csirke72:

De a legnagyobb király mégis te vagy Csirke. Akinek még minig nem eset le, hogy mi a kotta...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.30. 21:16:45

@Gastroger: gyanúsan tehetséges gyerek vagy te :)

scsaba1 2010.08.30. 21:30:50

@Gastroger:

Kicsiny horgásztanya: a '80-as években összekendácsolt, nagyrészt innen-onnan lopott anyagokból, valószínűleg engedély nélkül épült viskó, amit most gyorsan el kell passzolni egy madárnak, mert az önkormányzatnál elkészült a külterületi rendezési terv.

Alacsony rezsijű : valamilyen nagypolgári lakásból a fényes szellők idején leválasztott hosszúkás csőlakás, egy ablakkal, egy kibaszott konektorral, 1 neoncsővel és az elmaradhatatlan galériával. WC a folyosó végén. (Így bazmeg, könnyű... :)

Új építésű, de olcsó: volt szocpolos ház, a legócskább, legolcsóbb másod-harmad osztályú anyagokból építve, egy nyírségi trógerbrigád által. Kerítés nincs, a bejárati ajtó résein át lehet köpni, a mennyezet repedezik, a tető beázik, az 1 m2-es terasz nincs lekövezve...

Műemlék épület : vizes, süllyed, repedezik, halálba fog szopatni a bürokrácia, ha csak egy szöget is be szeretnél verni a falba, a szép nyári vasárnapon, amikor az udvaron ebédelnél, simán leül az asztalodhoz egy húsz fős lengyel turistacsoport is, mer' ugye Polak, Węgier, dwa bratanki...

scsaba1 2010.08.30. 21:41:02

Ikerház egyik fele áron alul eladó, minden megoldás érdekel.: a legjobb spanom, akivel annak idején építettük, kúrta a nejemet. De bebuktak, most válunk, el kell adni a házrészt, de utoljára még jól meg akarom szopatni, így remélem lecsap rá egy Miskolcról felköltöző 15 fős cigócsalád.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.08.30. 22:28:07

Van ismerősöm, akire illik. Valahol Budán (illetve annak valamelyik faluszerű peremterületén) vettek egy kurva lejtős telket, amiről szé pa kilátás a hegyekre. A ház nagy, hülye beosztású, a telek alján van, úgy kellett alátámogatni, hogy az első eső el ne mossa. A házban baszottnagy amerikai konyhás nappali, kiadóablakkal, a helyiség közepén egy kandalló. Rohadt sok folyosó, lépcsők, hótt felesleges mind, csak elveszi a meleget a többi helyiségtől. Mediterrán stílusú berendezés, kopnditerem (senki se használja), szauna (dettó), 3 fürdőszoba, ebből egy a konditeremhez.
Ja, hókotrót még a környéken se láttak, és a lejtős telek alján, a ház alatt van a garázs. Még nem láttam, hogy mennek fel reggelente kocsival, de megnézném...

Intizar 2010.08.30. 22:51:37

Kérem, én panelban nőttem föl, és ott is mindig mindenki a konyhában szorongott, pedig elég cellaszerű volt. Igenis nem marhaság az "amerikai" konyha. A régi parasztházakban is a konyhába lehetett belépni, és ott élt az egész család. Ami meg a szagelszívót illeti, kipróbáltam am.konyhás lakásban, ahol vendégként éltem egy darabig, és még a zacskós koreaileves irtózatos lábszaga sem terjedt szét a konyha-nappaliban. Pedig az ütős.

Gastroger 2010.08.30. 23:32:13

@scsaba1: naja a kicsiny horgásztanya kimardt, de az abszolút így van. :)))
A többi is betalál. :)

Még annyi, hogy a horgásztanyás beszerzése nem lehetett könnyű.
- Botondkám, az isten ne bassza meg, miazhogy beépítési tilalom? Egy kibaszott iciripici stéget, meg egy kis bódét sem építhetek? Ahol a botokot tartanám, tudod Botond?
- Nézd Ervin, a főépítész nehezen... meg tudod viszonyom van a nejével.. szóval.. türelem Ervin.
- Faszom Botond, a szomszédnak, Alajosnak akkora stége van házikóval. mint a faszom, ne töketlenkedj, leproliznak, azok a baszom Alajosék.
- Meglesz az Ervinkém, ne izgulj, meglesz az...
- Nézd Botond, tudom, hogy építési engedély nem kell, mert nincs alapja, és 2.10 m alatti.. a telek az önkormányzaté, azaz a Tietek édes Bontondom. Na, most a horgászegyesület nevében Te kiadsz egy engedélyt, aztán sippsupp mehetünk horgászni öregem. Na miccósz?
- Ervin, azért a cölölöpök.. megvalami aljzat.. tudod.. de megoldjuk..
- Botond, bazmeg, Botond... Öreg cimbik, vagyunk, vagy nem? Ott van az a kínaikert építő brigád, a picsa sok beton ömlik a faszom sziklakertbe. Egy telefon neked Botondkám, és a cölöpök alá is kerül egy kis matéria, nemdebár?
A palatetőt meg intézi Rezső, országos cimbije a Tüzépes. Meg lesz itten minden, hallod-e, ne aggódj.
itten írjuk alá..

deborah 2010.08.30. 23:35:05

Bár a poszt is jó, minden elismerésem Gastrogeré.

Gastroger 2010.08.30. 23:56:36

@scsaba1: Új építésű, az sajnos tényleg így van :D De jóóó a komment :D

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.31. 09:59:11

Ebben a posztban az antiszemitizmus az egyetlen eredeti elem, elég visszataszító és szerintem nem illik a Modoros színvonalához.

Amúgy külön húsos konyháról én még nem hallottam, külön hűtőről, lábasokról, mikróról igen. Mivel nem vagyok a kérdés szakértője, elképzelhetőnek tartom, hogy a kóserság jegyében valaki még külön konyhát is épít, de nem zsidó nővel összeházasodni bizonyosan nem kóser dolog, ennyiben ez az egész story lapos.

Silent Bob 2010.08.31. 10:12:01

@zombizan: Magyarázd már meg légyszíves, hogy mitől antiszemita az, ha valaki zsidókról ír.

2010.08.31. 10:18:00

@Blassius: Az egyik betegemnél ilyen átadó ablák volt. Én használtam.Kiraktam mindent a pultra, és onnan tálaltam, aztán vissza.

Ez ott praktikus, ahol személyzet van, ha nincs akkor nincs értelme.

(A régi polgári lakások modern változatánál terjedt el, a személyzet dolgát megkönnyítendő, ott ahol már csak 1 személyzet volt, és nem volt aki tálal. Persze mint mindig úri dolog lecsorog a középoszályba, vagy még azon is tul, még akkor is ha már nincs értelme. )

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.31. 10:29:34

@Silent Bob: 2-3. bekezdés: visszataszítóként ábrázolt rafináltság, rámenősség üzleti dolgokban, konkrétan "nyomulós, pofátlan fajtádat" megjegyzés a képzeletbeli beszélgetőtárs részéről.

Utolsó három bekezdés: sárga irigység faktor, bezzeg EZEKNEK van pénzük. A pénz mögött álló munka bagatellizálása.

Egyébként annyiban revideálom a nézetemet, hogy a poszt nem olyan rossz, de engem mondjuk ez a zsidó vonal kifejezetten zavar, anélkül szerintem sokkal jobb lett volna.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.31. 10:33:31

@zombizan: a csaj beházasodott, és róla szól az egész. _Mint azt fönt írtam_, lehetett volna olívaolajas Alessandro is az após, vagy szőnyeggyáras Achmed, lényegtelen.

De természetesen ott van a fricska, ahogy a blogon ez elég gyakran előfordul, elég sok társadalmi csoportnál.

Silent Bob 2010.08.31. 10:34:30

@zombizan: Esetleg olvasd el még egyszer, a lány (akivel a képzeletbeli beszélgetés zajlik) pont nem zsidó és azt mondják neki, hogy "a pofátlan fajtáDAT" és szerintem ez simán bármilyen tetszőleges újgazdag jellemzése lehet. ;)
Nem kell mindig rettegni.

Silent Bob 2010.08.31. 10:35:17

@Modor Tibi: Persze, de KIMONDTAD!!! Meg leszel kövezve. :D

hoel 2010.08.31. 10:44:04

@Gastroger: Nagyon jó vagy, ugye tudod magadról?:))

világoszöld 2010.08.31. 10:44:48

Nos aki annyira mélyen vallásos /ortodox/, hogy két konyhát tart, az valamelyik zsigagóga gyalog elérhető környékén lakik, mert szombaton tilos autóba vagy más közlekedési eszközbe ülni, márpedig péntek este vagy szombaton kötelező elmenni imádkozni. A posztíró tájékozodhatott volna ez ügyben.

hoel 2010.08.31. 10:46:43

@Modor Tibi: A poszt vicces ( lenne) de eléggé nem píszí. Normális országban már leszedtek volna a netről egy ilyen posztért, itt csak heherészünk zavartan.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.31. 10:47:07

@Modor Tibi: akkor légyszi legközelebb olivaolajas Alessandro legyen a főszereplő, ez kicsit kevesebb embert zavar és kevésbé alkalmas olcsó tetszésnyilvánítások begyűjtésére. Mondom ezt, mint komoly tisztelőd :-)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.31. 10:55:08

@zombizan: hát sajnos mindig az lesz a főszereplő, akit a _posztíró_ éppen arra alkalmasnak tart. De felőlem mehet mindenki az ombudsmanhoz is.

A kommenteket visszaolvasva viszont igen nagy számban vannak érintettek a törzsolvasók között, akik örömmel számoltak be kapcsolódó emlékeikről - és nem két-háromhavonta ugranak be valami építő kritikával.

Styxx 2010.08.31. 10:55:44

@hoel:
Észak-Koreára, vagy "csak" Kínára gondolsz?
Normális országban a sajtószabadság a következő tőmondatban foglalható össze:
"A sajtó szabad." Szerintem, de mit keres az ablakom alatt ez a nagy, fekete autó?

hoel 2010.08.31. 11:01:03

@Styxx: Erről azért nyithatnánk hoszasabb vitát is ( ld eu országok , akik már bizonyos jelképeket, szövegeket betiltottak, ezzel együtt szabadabb a sajtójuk mint a miénk), de ez a vita erősen off és hosszadalmas lenne.Változatlanul nem tartom píszínek a posztot és olcsó humorforrásnak a benne leirtakat. Tibinek pedig: én is törzsolvaslak, csak ritkán szólok hozzá. Most muszáj volt.

Styxx 2010.08.31. 11:03:09

@zombizan:
Szerintem meg a valódi antiszemitizmusnak gyúanyag, ha olyankor is antiszemitizmust/fasizmust kiáltunk, amikor szó sincs róla. Ha szőnyeg alá söprünk bizonyos témákat, mindig új és újabb tabukat termelünk ki, akkor tényleg jön egy habzószájú réteg, a valódi "neoantiszemiták". Ha nem minősült volna néhány téma ab ovo szalonképtelennek, akkor a kurucinfót kb huszan olvasnák és senki sem hivatkozna rá, riogatna vele stb., mert a kutyát nem érdekelne.

Silent Bob 2010.08.31. 11:04:05

@Modor Tibi: "igen nagy számban vannak érintettek a törzsolvasók között, akik örömmel számoltak be kapcsolódó emlékeikről "
Pont erre gondoltam és arra, hogy mindig van valaki, aki jön, és jól felháborodik az érintettek HELYETT.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.08.31. 11:04:50

Na en peldaul zsido vagyok, es elegge fel szoktak idegesiteni az antiszemita trollkodasok. A posztban viszont semmi sertot vagy rosszindulatut nem talaltam, remekul szorakoztam rajta (mint a Modoroson mindig). Es a csaladomat/ismeroseimet elnezve (es akkor meg nem is gyakoroltam onkritikat...) igen talalo is!

Silent Bob 2010.08.31. 11:05:38

@zombizan:
Na, ez az igazi képmutatás. ;)

Styxx 2010.08.31. 11:09:36

@hoel:
Így van, hosszasan lehetne minderről vitázni és ennek nem ez a blog a felülete. Pusztán annyit, hogy más európai országokban meg éppenséggel még annyi jelkép sincs betiltva, mint nálunk és nem kevésbé szabad a sajtójuk, mint a miénk. De továbbmegyek, a sokszor a túllihegett patriotizmussal vádolt USA-ban eddig, több elnököt is beleértve nem lehetett elérni, hogy a zászlóégetést jogellenesnek minősítsék, mivelhogy az is a szabad véleménnyilvánítás része.

Szerintem Hitler Mein Kampfját se tiltani kellene, hanem éppenséggel tanítani. "Ismerd meg,gondolkozz el rajta, és ne tiltott gyümölcsként bálványozd." És ua természetesen pepitában is igaz. Kommunista Kiáltvány, Sztálin összes stb.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.08.31. 11:18:45

@Silent Bob: Arrol nem is beszelve, ha az ugynevezett "joakaroink" elerik, hogy a "zsido" szot normalis (ertsd: nem antiszemita) ember mar a szajara sem veheti, akkor a vegen csak a nacikok fognak rolunk beszelni, es mas velemeny nem leven, az uj generacio azt fogja elhinni, amit a kurucon olvas...

Silent Bob 2010.08.31. 11:20:53

@altoid: Így van. Nekem van olyan zsidó származású ismerősöm, aki a hangját lehalkítva mondja csak ki a "zsidó" szót és közben körülnéz.

Styxx 2010.08.31. 11:21:41

@altoid:
@altoid:
örülök, hogy ilyen komment is van, mint a tiéd, szerintem ez pont azt erősíti, hogy szükség van ilyen jellegű froclizásra, mint ahog például a "békebeli" zömében XIX. századi zsidó viccek szerintem az egyetemes K&K (meg utána Kisantant, Tibi kedvéért:-))folklor értékes része.
Én meg vajdasági magyar vagyok (áttelepült, de ez most b kérdés)és nyilván kiakasztana, ha mondjuk valaki azzal trollkodna, hogy a magyarverések, vagy a II. VH-s délvidéki magyar mészárlás milyen fasszer dolog, de nagoyokat tudok röhögni, ha valaki megfogja azokat a kliséket, amikor tényleg balfékként viselkedünk. a srbija.blogra tervezek írni egy Csernus-faktor c. posztot, amiben azzal ekézném "sajáz magunkat" hogy a többnyire jámbor, béketűrő vajmagyarok egy része, miért olyan orbitális, fasz, magát űberalfahímnek képzelő megmondóember, mint Csernus doki.

hoel 2010.08.31. 11:24:17

@Styxx: Azért én el tudnám képzelni a Mein Kampf és horogkereszt ,valamint Szálasi zázlók nélkül is az életet.És: mint tudjuk Mo-n simán lehet tv-n adásban ún. szőkenős viccet mesélni és persze a szőke nők( naja!) egyáltalán nem érzik nem píszinek, és egyes " vicces" műsorokban nyugodtan lehet nyilvánosan cigányozni, az is kurva jól belefér.( ld Fábry show). És ilyenkor röhögnek a cigányok és a szőke nők is, mint ahogy itt is egyes zsidó származású olvasók nem érzik, hogy van ún. szalon antiszemitizmus .Ami persze hangzásában más , mint a kurucinfós. Netre kitéve olcsó, biztos bejövős, méreten aluli poén.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.08.31. 11:25:40

@Styxx: Ja, azt hiszem te irtal a husveti locsolkodasrol a vajdasagban, remek poszt volt az is.

Vegulis az egesz Modorosblog arrol szol, hogy magunkon rohogunk, nem? Az pedig alap, hogy a legtobb (es legjobb) zsidoviccet a zsidok meselik egymasnak.

Silent Bob 2010.08.31. 11:26:29

@hoel: Ezzel csak az a baj, hogy a vicc, "mint olyan" mindig valakinek a kifigurázása.
Vagy szerinted csak a "ment a nyuszika az erdőben" kezdetűek mehetnek?

mocc 2010.08.31. 11:27:31

Tényleg itt tartunk már, hogy ha nem a holokauszttal kapcsolatban íródik le a zsidó szó, akkor az már antiszemitizmus? Ha Gazsinak hívták volna Dávidot és a 2 konyha helyett hegedűtároló szoba épült volna, akkor se hiszem, hogy a romák jöttek volna ide felháborodni...jól felbasztam már megint az agyam...

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.08.31. 11:29:43

@Modor Tibi: eszemben sincs megkérdőjelezni, hogy arról írsz, akiről akarsz. Normális országban, úgy gondolom, ennyi bőven beleférne a csipkelődésbe. Itt, most, Magyarországon, szerintem más a helyzet. Számomra ez a vonal a posztban, mint említettem, zavaró volt, de természetesen mindenkinek joga van ezt érintettként vagy nem érintettként másként érezni. Sajnálom, ha hozzászólásommal elvittem a dolgot olyan irányba, ami az eredeti szándéknál nagyobb jelentőséget tulajdonít ennek a dolognak.

Nem 2-3 havonta szoktalak olvasni és az eddigi (nem túl gyakori) hozzászólásaim szerintem nem voltak kritikusak, ahol indíttatást éreztem, ott igyekeztem a közös játékba bekapcsolódni. De értem az üzenetet és elnémulok.

Silent Bob 2010.08.31. 11:30:34

@mocc: Nem a romák jöttek volna, hanem ugyanezek az emberek, felháborodni helyettük. ;)

Styxx 2010.08.31. 11:31:12

@hoel:
Az egy szép, új világ lenne. Mindezek a szörnyűségek megtörténtek, ha nem foglalkozhatunk vele tényszerűen, nem kutatható, na akkor majd megaszongya a tutifrankót a kurucinfó. A szalon-antiszemitizmustól szerintem ez a poszt messze áll, de ezt rajtam kívül többen kifejtették, mi több, egyik zsidó olvtársunk is ezt tette. Viszont ezen a blogon, a modoros szalonantiszemitázás elé tett görbetükörnek szerintem igen is lenne helye.

hoel 2010.08.31. 11:34:37

@Silent Bob: Kitekered azt amit irtam . Vagy tényleg nem érthető pontosan, mit akartam mondani, vagy neked nem megy át a dolog.Mondok egy példát,( de csak szimbolikusan vonatkozik erre a posztra). Van ahol illik pucéron megjelenni( pl nudista strand, uszodai öltöző stb..) és van ahol nagyon gázos.( pl a Köruton vagy a Moszkva téren du 2 kor) Érted?

hoel 2010.08.31. 11:36:40

@zombizan: Nálad a pont. Bár lehet, hogy én egyenlőre nem kussolok.

mocc 2010.08.31. 11:37:02

@Silent Bob: hát nem ezt mondom ?:)

Styxx 2010.08.31. 11:37:32

@zombizan:
Részemről ennyi igényes off teljes mértékben belefér. Kifejtetted civilizáltan a véleményedet, azzal az égedte világon semmi gond, hogy az esetleg eltér a kommentfolyam mainstreamjától. A világért se fogd vissza magad, kommentelj bátran és kritikusan, nehogymá' arról szóljonak a kommentek, hogy 99%-ban egymás faszát szobkodjuk és az 1%-nyi beeső trollt leJBQA-zzuk. De majd a Modor tibi megondja a tuti frankót, ha engem is csak modoros PC-nek tart:-)

Silent Bob 2010.08.31. 11:39:55

@mocc: Ja tényleg. :D
@hoel: Értem. De ha valami, akkor pont ez a blog az, ahol az ilyesminek helye van. Szerintem.

Styxx 2010.08.31. 11:43:30

@hoel:
ne is kussolj, de a példádnál maradva szerintem itt legfeljebb arról lehet szó, hogy van amelyik nudista strandon teljesen OK a natúr dzsungel fanszőrzet, másutt meg a fazoigazított és a brazilgyantás csupasz huszonéves pipik viszik a prímet. Mégis, ha elkisérne a hatvanéves ex NDK-s nagynéném a maga dzsumbujával egy ilyen trendi nudi strandra, attól még nem hinném, hogy akkora felháborodást váltana ki, mintha mindezt a hatos villamoson tenné.

Styxx 2010.08.31. 11:44:07

@altoid:
"Vegulis az egesz Modorosblog arrol szol, hogy magunkon rohogunk, nem?"
De.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.08.31. 11:47:08

@Styxx: Na az aztan a csucs, amikor valaki annyira nem akar antiszemita lenni, hogy inkabb keruli a temat, mint ordog a szentelt vizet, a zs-betus szot a vilagert ki nem mondana, ha hus-ver zsidoval talalkozik, akkor meg zavarba jon, igyekszik ugy kezelni az illetot, mint a himes tojast;
Addig pisziskedik, modoroskodik, mig vegul a zsido meg lesz gyozodve rola, hogy egy igazi vergozos nacival all szemben!

mocc 2010.08.31. 11:53:37

Akkor visszatérhetnénk az újgazdag köcsögök házvásárlási-felújítási-majdénmegmutatommennyisokpénzemvan-egyengazdagberendezéstlakberendezővelmegcsináltató faszoskodásának ekézéséhez, vagy jobb buli egymásról bizonygatni, hogy náci, vagy sem? Röhejes.

hoel 2010.08.31. 12:19:22

@Styxx: Sztem pedig ez a Moszkva tér. Vagy a Körút. És negyed 1 van.( a.m)

Styxx 2010.08.31. 12:27:40

@altoid:
Nálad a pont.
@mocc:
Ez már az anyaggyűjtés egy új poszthoz:-)
@hoel:
OK, ter így érzed, én meg amúgy, szerintem az idők végezetéig eldiskurálhatunk, nem hinném, hogy közeledne az álláspontunk, úgy gyaloggalopposan, egyezzünk ki döntetlenbe:-)

scsaba1 2010.08.31. 12:44:06

@zombizan:

Kérem keresse fel kezelőorvosát vagy gyógyszerészét. Mutass rá, hogy a poszt melyik része antiszemita?

Hát komolyan már... Menj a proszektúrára antiszemitázni meg barna esőzni, ott imádni fogják az ilyesmit.

Farkasokkal táncoló 2010.08.31. 14:12:35

Én régen Budának egy olyan részén laktam, ami a 80-as években kezdett felkapott lenni. Ennek hála sikerült is eladni anyám halála után az osztatlan közös tulajdonú házrészemet viszonylag jó áron.

És hát az idők során nem csak én adtam el, hanem a legtöbb szomszéd is, néha vissza visszamegyek oda nosztalgiázni, de mivel minden házat efféle ujgazdagék vettek meg és építettek át a saját szempontjaik szerint, rá se lehet ismerni a valaha volt csendes családias környékre.

Legszembeötlőbb a kerítések átlényegülése. Régen sima drótkerítés, vagy vaskerítések voltak, ma már 3 méter magas kőfalak, erődítmények. A szomszédoktól elválasztó kerítés szinte mindenütt le van takarva mindenféle olcsóbb vagy drágább elemmel, olyanok lettek a kertek, mint a börtönkerengők, ahol a rabok sétálnak. Fák nagyrésze kivágva, helyettük tuja és gyep. Undorító.

Még csak annyit, hogy előző lakásunkban nekünk is tálalóablak volt, megbántuk mint a kutya amelyik kilencet kölykedzett a hat emlőjére. Gyakorlatilag semmire nem volt jó. Mostani lakásunkban viszont amerikai konyha van, na ezt viszont nagyon megszerettem, akár tévézhetek is főzés közben, és nem vagyok kirekesztve. Az a kis ételszag meg hamar kiszáll az ablakon.

Farkasokkal táncoló 2010.08.31. 14:16:45

Ja és a nagyobbik lányomék és ugyanazt művelték mint a leírásban, legalábbis egy bizonyos mértékig. Mert ők is kinéztek egy lepusztult házat Bp.-től 30 km-re, és azt építgették át. Csak éppen a pénzük fogyott ki, úgy hogy most egy nagyjából félig kész házban laknak, a 4 szobából egy lakható, meg kész a fürdőszoba, a konyha helyett még a nagy semmi, meg egy kétlapos villanyrezsócska. Most évekre előre megvan a programjuk... hogy ez mire volt jó? Egy nagyon guszta és jó helyen lévő lakóparki lakást adtak fel érte többek közt... nem értem, nem értem.

kék madár 2010.08.31. 18:54:13

Tibi, de orulok, hogy kimoderaltad azt a vagohidas tulkot, elment a kedvem az internettol is amikor meglattam. Beteg barom.

kék madár 2010.08.31. 19:02:10

zombizanhoz hozzateve, valoban van par antiszemita beszolas, de az nem a posztiro hibaja. Es a legtobb comment nem az, es a zsidozok is viszonylag sunyin ketertelmuen zsidoztak, ezert nehez belekotni, egyszerubb atsiklani rajta. De egy ilyen velejeig rasszista orszagban ez "termeszetes"

sorica123 (törölt) 2010.08.31. 19:05:24

@Farkasokkal táncoló: lakóparki tüncbünc nekem se feltétlenül kéne, inkább egy jól karbantartott, mérőműszeres blokk vagy akár egy önálló ház. Persze nagyon lepukkant, kb rekonstruálandó pecót csak az vegyen, akire rárogyott a Világbank/milliós öröksége van... vagy kifejezetten szeret tábori körülmények között lakni:)
@scsaba1: a poszt antihülye. Attól, hogy jelen esetben zsidó környezetbe helyezte az újgazdag, 'pápább a Pápánál' típusú buzgómócsing kiccsajt, ez a poszt kurvára nem a zsidókat bántja. Sőt. A ciki szereplő éppen, hogy nem a nyugis, kultúrkörnyezetébe már beleszületett, semmit sem bizonygató zsidó (vagy muzulmán vagy tök tudja, milyen), hanem a mellé beszuszakolódott, wannabe-menő nem-zsidó nőci.

A Tyne folyó déli partja 2010.08.31. 19:41:21

@világoszöld: te meg olvasd le rendesen. a Dávid nem veszi véresen komolyan,csak a család miatt van, akik gondolom néha jönnek meglátogatni. ők az ortodoxok.

rdi 2010.08.31. 20:01:11

"És nincsenek indiánok."

Leírtok egy oldal kommentet, hogy ez most szalonzsidózós poszt volt-e, vagy sem, sértő volt-e vagy sem, de egyetlen komment sem volt, hogy "helló, mi ez a nyílt cigányozás?"

Szalonzsidózásról: olvassátok el még egyszer a rongyrázós dumát egy nemzsidó nő szájába adta a posztíró, aki zsidó férje családja pénzéből rázza a rongyot. Beszélgetőpartnere egy másik nemzsidó nő, aki látszólag aszisztál a menőzéshez, de persze megvan a véleménye ("a nyomulós, pofátlan fajtádat, azt").

A férj és családja nem is szerepel. Lehet, hogy Dávid csak hagyja, hogy felesége kiélje nagyzolási hóbortját, végülis lovetta van rá, de az is lehet, Dávidnak is tetszik a lávaköves búboskemence. Ennyi az állítólagos antiszemitizmus a posztban, hogy keltHETi azt a hatást, hogy Dávid maga is úgy gondolkodik, mint a neje.

Ezen sorra fölháborodtak a t. olvtársak, de az indiános kiszólás senkinek sem ütötte meg az ingerküszöbét, és nem lett belőle 50 kommentes vita.
Nem lett belőle trollháború, hogy "a Lajtán túl ezért leszednék a netről a modorosblogot!"

Az más kérdés, hogy ilyennel az életben is találkoztam, és véleményem szerint van benne valami bizarr, mikor zsidók mondanak olyat, hogy "nincsenek svédek/indiánok a szomszédban".

Persze, értem én, hogy a posztban a nemzsidó barátnő mondja, és ez finom kifigurázása a cigány szót is gondosan kerülő, de valójában azért buzgón cigányozó magatartásnak/szóhasználatnak. Csak az emberi érzékenységre akartam felhívni a figyelmet, hogy különbözően ítélik meg a zsidó és a cigány motívumot a posztban. Az egyikre felkapják a fejüket, a másik elsiklik.

Holott itt pont két nemzsidó nőt figuráztak ki, akik nyugodtan szaloncigányoznak.

matteoo 2010.08.31. 20:31:54

srévizaví. áá. 6 éves koromban hallottam még az akkori sakktanáromtól de már akkor is voltam rajta bukva. jó a poszt.

Chiacig (törölt) 2010.08.31. 20:53:59

Sok zsidózó, szalonzsidózó szöveget lehet fellelni a neten, de ez pont nem az, a legkevésbé sem.

sorica123 (törölt) 2010.08.31. 21:23:27

@rdi: na ez meg a másik fele (a burkolt, ám rettentesen idegesítő cigányozás. A karakterek rséze ez is, ahogy a képmutató sziszegés és társai is). Szóval itt keményen az emberi hiteltelenség/szűklátókör/rosszindulat kifigurázásáról van szó, antiszemitizmus a fasorban se. Ha lett volna, én szidnám az elkövető nekrofil árja fejét a legharsányabban...

Farkasokkal táncoló 2010.08.31. 22:05:32

@sorica123:
Tudom mi a baj a lakóparkokkal, a férjem épitész, és ismerem a mostani problémákat, gyorsan felhúzni valami tetszetőset, ahol később jönnek ki a hibák. (Ilyenkor van egy meccs az építtetővel aki ilyenkorra általában eltűnik vagy átlényegül valami más céggé, utólérhetetlen, és ilyenkor szokták meghirdetni eladásra...)

De a lányom lakása mentes volt ezektől, meglepően alacsony volt a rezsi, tényleg csendes volt, tényleg parkra nézett stb... csak éppen a lakótársak nem engedték, hogy a macska nappal kinn legyen... hát ilyen is van.

Midbár 2010.09.01. 07:55:32

Mint szintén érintett jelzem, hogy az antiszemitizmus-mérőm nem lengett ki egyáltalán a poszt olvasása közben, pedig igen finomra van hangolva, és itt tartom a monitor mellett.
Ami viszont meglepett: nem jöttek a vad, más oldalakon számolatlanul megjelenő zsidózós kommentek. Ennek két oka lehet: 1. A modoros közönsége lényegesen civilizáltabb a nagy magyar átlagnál 2. Tibi kíméletlenül moderál. Mindkettő jól hangzik, az előbbi kicsit jobban.

hoel 2010.09.01. 09:10:31

@rdi: Olvass vissza( ha van türelmed, nekem már nem lenne), én a cigányozástól is kiakadtam.( könnyitésképpen ld fábrys hivatkozásomat.)

Styxx 2010.09.01. 09:16:26

@Midbár:
A választ Tibi tudja, de én bízom benne, hogy az előbbi.
Talán meglepő az elméletem, de szerintem a zsidózós kommentekre és a többi trollkodásra is a legjobb ellenszer, ha higgadtan, észérvekkel, udvariasan válaszolunk rájuk. Elismerem mindez pepecsselős és nyilván bizonyos közegben és bizonyos mennyiség felett reménytelen szélmalomharc.

lárvalányhaj 2010.09.01. 10:50:14

@rdi:

"Az más kérdés, hogy ilyennel az életben is találkoztam, és véleményem szerint van benne valami bizarr, mikor zsidók mondanak olyat, hogy "nincsenek svédek/indiánok a szomszédban"."

Elég sok nemzeti kisebbséghez tartozó embert ismerek, és valahogy úgy tűnik, hogy sokkal több köztük a turbómagyarok aránya, mint a többségi nemzetnél. És valahogy sokkal hangosabbak is.

rdi 2010.09.01. 11:04:58

@hoel: igaz, volt Fábry-s megjegyzés is.

lárvalányhaj 2010.09.01. 12:13:21

@Styxx:

A zsidó vicceket egyenesen a zsidók találják ki, és mesélik egymás között. Olyannyira, hogy például a Múlt és jövő könyvkiadó is adott ki zsidó viccgyűjteményt.

sorica123 (törölt) 2010.09.01. 15:08:24

@lárvalányhaj: ilyet én olyanba láttam, hogy rác, de rendesen szerb neve is van, és a pólóján EKKORA betűkkel, hogy ő nem turista. Nabammeg, ennyi ésszel a keblére ölel édeshazád, fiam...:)))
@Farkasokkal táncoló: leánka mázlista volt, sajnos inkább az a tipikus, hogy elsőre olyan kis formás, aztán rosszabb, mint egy hatszázéves blokkház... ezért van az, hogy ha már 'instant ház', akkor jobban csípem a régi, már benövényesített, belakott lakótelepeket, ha fel vannak újítva rendesen. A macskás téma viszont nagy megosztó, szerencsére a mienk nem volt szökős soha, de általában utálják a társasházban a kerti macskákat, mert a virágágyásba csinálnak, és még el is rejtik a produktumot... amúgy nagy macskás vagyok, de valahol megértem, hogy aki megtalálja a kincset, az nem örvend neki.

Prophet 2010.09.04. 02:09:04

Eleinte azt hittem, a két konyha azért kell, hogy ha az egyik elromlik, a másikat még használhassák. De aztán gyanússá vált, bár nem a búbos kemence miatt, az nem elég a nosztalgiázáshoz, tudniillik relatíve kicsi!:)

Mikrobi 2010.09.04. 12:27:26

@Csirke72: Szerintem dögöljön meg minden magyar, aki ebben a szarteknőben vegetál és élj te, aki itthagytad és most a német gazdaságot építed. Te hazafi! Legalább ne ócsárolnád azokat, akik ittmaradtak!

Petyat 2010.09.15. 21:50:38

Egy évig dolgoztam konyhastúdióban, mint tanácsadó-tervező.
Ott tanultam, amit aztán minden vevőnek el kellett mondani, és úgy belémívódott, hogy azóta is allergiás vagyok rá:

AMERIKAI KONYHA: Nagy méretű külön konyha (nem étkezővel és/vagy nappalival együtt), amiben a tűzhely középen egy szigeten van. Főző SZIGET! Nem férbe nyúló pult, és nem gyümölcskosár tartó funkció nélküli sziget pult.

Példák amerikai konyhának nevezett megoldásokra:
- A mostanság divatos egyterű 30 négyzetméteres lakásokban, amikben a nappali a konyha az étkező (gyakran a háló is) egy helyiség, a kanapé és a konyha közé szoktak állítani egy pultot.
- A postban elmlített újgazdag kirakatházak. Az átadóablak, a térbe rakott funkció nélküli pult, az étkezővel kombinált konyhák mind nem ameriakiak.

Az egy év alatt egyetlen egy amerikai konyhát terveztem, ahol már a felméréskor a félkész ház bazi nagy konyhájában a plafonról középre be volt vezetve a gáz a főzőlapnak. Minden második vevőm amerikai konyháról beszélt, és amikor kiderült hogy csak az étkezőt akarják optikailag elválasztani a konyhától, akkor mondtam nekik, hogy attól ,hogy van egy pultjuk, aminek a hátulja is le van burkolva, attól még nem lesz a konyha amcsi.

Kérlek benneteket, hogy a fenti definiciót továbbítsátok, mert a magyarországi amerikai konyhák 1%-a az, a többit csak annak csúfolják.
süti beállítások módosítása