Na, und habt Ihr die Festtage gut überstanden und seid alle gut ins neue Jahr gekommen?? ;-)
Vicces belegondolni, hogy eredetileg egy posztba szerettem volna sűríteni sztereotípiáimat mindenkiről -, de már a románoknál elcsúsztam, és úgy döntöttem, hogy inkább kap minden nép egy-egy külön bejegyzést.
Ismét van bőségesen anyag, hiszen a németekhez érkeztünk - akiket amúgy is elég nehéz egy nemzetként értékelni. Rögtön külön is venném a keletieket meg a nyugatiakat.
Az NDK-s:
Bár a fiatalabb korosztály több tagja már normálisan gondolkodó, európai ember benyomását is keltheti bennünk, a többgenerációs traumát senki nem heverhette ki teljesen. Az idősebbek nagyrészben a keleten még elkeserítőbb mértékű munkanélküliség okozta kényszerből mentek az Egyesült Királyságba és Írországba a számos, nyelvtudással rendelkező, olcsó munkaerőt foglalkoztató szolgáltatóközpontba.
Leegyszerűsítve: mivel a kontinensről a szigetországokba költöztetett, ott központosított, idegennyelv-tudást igénylő feladatköröket az angol anyanyelvű őslakosság kellő képzettség és tapasztalat híján képtelen ellátni, ezért a munkaerőt is importálni kényszerülnek.
A középkorú keletnémet folyton gyanakszik és sutyorog. Valaki a munkatársak közül biztos ellenség, valaki folyton aknamunkát végez szerinte. Természetesen nagyon diszkrét, neveket nem említ.
-Hallod, Zábolcs? Figyelj már egy kicsit. Azért szerinted ez jelent valamit, hogy este hét van, és már csak te meg én vagyunk itt? Ugye? Most nem azért mondom, annak idején is jöttek hozzánk a magyarok az éafuati (erfurti) meg a dhézdni (dresdeni) Robotronba dolgozni, hát a legkeményebb, legkitartóbb munkások voltak köztudottan, semmi kétség. Ezért vagy te is még mindig itt, meg ezért vagyok én is mindig itt, amíg a többiek már a pubban ülnek. Nem mondom, itthagyták rám is a szart, aztán most azt takarítom, az összes szaros számlát meg tikettet. Most persze anélkül, hogy neveket mondanék, úgyis tudjuk mindketten, hogy kikről van szó. Persze ez maradjon köztünk, Zábolcs. Ez egy nagyon érzékeny téma, érted.
A keletnémet sokszor magához kulturálisan közelebbinek tart egy lengyelt, magyart, de még egy oroszt is -, hajlandó minden rossz okozójaként a nyugatnémeteket megnevezni. Az NDK-s fiatal ideológiailag is a szélsőségekhez vonzódik: pár sör után kommunista vagy nemzetiszocialista lesz belőle (józanul természetesen pártatlan és visszafogott). Sokszor mindkét eszme szimpatikus lesz számára, azonnal felsorolja a két diktatúra hatalmas előnyeit a demokráciával szemben.
A húszas-harmincas éveiket taposók között számtalan idegen hangzású keresztnévvel találkozhatunk. Nem véletlenül különösen népszerűek az orosz/szláv eredetű nevek: Sascha, Jan, Tanja, Nadja, Natascha - a franciák nemkülönben: Yvonne, J(e)anet(te), Nadine, Nat(h)alie. Legviccesebb azonban az angol becenevek abszolút hivatalossá tétele: Mandy, Jenny, Ronny, Tim, Tom, Cindy, Bill. Ugye sokunknak beugrik korunk legmeghatározóbb bálványait tömörítő zenekar, a Tokio Hotel Tom és Bill Kaulitzcal? :-)
Az NSZK-s:
A keletnémethez hasonlóan itt is nagy eséllyel találkozhatunk olyannal, aki kényszerből, a kevés munkalehetőség miatt hagyta el Németországot - ők szintén inkább az idősebb korosztályhoz tartoznak.
A másik, szerencsésebb típus csak tapasztalatot gyűjteni megy a kiszemelt országba: angoltudását szeretné tökéletesíteni, ami persze rengeteg, szintén kivándorolt nemzettársa miatt nem fog összejönni. Szövődnek majd természetesen új ismeretségek, de legkevesebb esetben az őslakosokkal. Tipikus jelenség a lakóparki, silány minőségű ikerházak közös kibérlése, ami a helyi kocsmák felháborítóan magas árai és túlszabályozottsága miatt modoros soknemzetiségű házibulik, illetve barbecue-k szervezésében teljesedik ki.
Legaranyosabb a helyi kultúra rajongója. Beatles- vagy U2-fanatikus, Manchester United-szurkoló, skót népi hagyományokból írta a diplomamunkáját, esetleg él-hal az ír népzenéért. Szomorúan veszi majd gyorsan tudomásul, hogy a helyieket nagyon nem fogja az érdekelni, ami miatt ő idejött. Vigaszként Guinness, Ireland, Tartan Army feliratú ruhákban fog feszíteni a pubokban - ezzel is beilleszkedési törekvéseit kifejezve -, de soha fel nem ismerve, hogy ilyenre csak egy külföldi képes.
A nyugatnémet fiatal a világon egyedülálló nemzettudattal rendelkezik: ő bűnös nép fia. Képes büszkén kimutatni és vállalni őszinte örömét afelett, hogy a németek elvesztették a háborút, és személy szerint annak is jobban örült volna, ha az északi országrészt a dánokhoz csatolják, hiszen azok úgyis jobb fejek meg jobban élnek.
Németország minden aktuális társadalmi és gazdasági problémájáért a keletieket teszi felelőssé, gondosan kiszámolva, hogy az ő édesapjának hány tízezer márkájába került az újraegyesítés, tehát ich will die Mauer wieder haben (=húzzuk fel újra a Falat). A keletnémet ballaszt, másrészről pl. a török közösség érték és színes pezsgést hozott az elöregedő és belterjes német társadalomba.
A túlzott igyekvés a (politikai) korrektségre a mindennapi német közbeszédben is felfedezhető:
- Asiatisch-aussehend: ázsiai megjelenésű (de lehet persze, hogy nem az).
- Macht einen ungepflegten Eindruck: ápolatlan ember benyomását kelti (de semmiképpen sem büdös vagy ápolatlan).
- Das sehe ich nicht so: én ezt nem így látom (de attól még persze lehet, hogy igaz).
- Stark gebaut: erős testfelépítésű (de persze nem dagadt).
- Ein ganz eingenartiger Typ: egy különleges fickó (de semmiképp sem Freak vagy kretén)
- Klassischer Deutscher: klasszikus német (de semmiképp sem "nem bevándorló")
- Bratislava, Ljubljana, Sopron, Balaton: és szó se lehet az irredenta, igényt formáló Preßburg, Laibach, Ödenburg vagy Plattensee kifejezésekről.
A német úgy általánosságban mindezek tükrében a legszívesebben látott betelepülő nemzetek közé tartozik világszerte, hiszen szorgalmat, szakértelmet hoz magával, és szolgalelkűen asszimilálódik pár generáción belül, gyorsan átvéve a leleményesebb gyarmatosítók anyanyelvét. Nemcsak Észak- és Dél-Amerikáról vagy Ausztráliáról beszélek, de Közép-Kelet-Európa népeinek mai nemzeti büszkeségei (cseh sör, magyar építészet) is jórészt német mesterek keze munkáját dicsérik.
Also dann, in diesem Sinne wünsche ich Euch einen angenehmen Mittwoch noch ;-))
Mitya Ivanov 2010.01.06. 10:40:57
egy kicsit OFF történet:
1990 nyarán volt szerencsém a keleti blokk egyik nagy utolsó gyermektáborában résztvenni az NDK-ban 2 hónapon keresztül. Volt ott lengyel, csehszlovák, magyar, már független államból érkező észt és litván gyermek. És persze NDK-s. Izgalmas egy időszak volt, ugye mondanom sem kell. Akkor váltották 1:1-ben az keleti márkát nyugatira, ezért a keletnémet gyerekeknek igencsak megnőtt a az arcuk. Egy hónapig igazán gazdagok lehettek, ennek ellenére amikor meglátták az én 80 Dm-emet, azt mondták, hogy hú, ezek a magyarok királyok? Én már akkor tudtam egy kicsit németül, ezért tudtam azt is, hogy a keletnémet gyerekek az összes többi náció képviselőjével ellenségesen viseltettek. A lengyelekkel különösen. A tábor a keleti tengernél volt, közel a lengyel határhoz, ezért sok lengyel gyerek volt, és őket egytől egyik totálisan lenézték, szinte emberszámba sem vették őket. A lengyel gyerekek valahogy olyan buták volt, hogy nem támadtak, inkább elfogadták és csendben tűrték a keletnémet gyerekek agresszióját. Valahonnan, valamelyik háborúból ez ismerős, nem?
Mi magyarok, azt hittük, hogy kurva hálásak lesznek nekünk a helyiek, mert határnyitás, hornyula stb. De nem. Az agressziív keletnémet gyerekek, miután megunták a lengyelek csesztetését, elkezdték a cseszlovákok, majd végül a magyarok vegzálását. Hm ez is ismerős, de honnan? Na mindegy, odáig fajult a dolog, hogy egy Eric Cartman kinézetű dagadék "Ungarische Schweine" kiabálással masírozott az udvaron, egy botra pedig egy piros rongyot kötött. Nekem itt ért véget a népek barátsága című sorozat és kezdődött el az "idóta kretének mindehol vannak" című folytatásos teleregény, ami máig is tart.
A keletnémet (porosz) táborvezetők napi rutinjáról is lehetne irni, de az már nagyon OFF lenne.
greggrant 2010.01.06. 10:41:48
Szalacsi_Dezső 2010.01.06. 10:50:34
@Mitya Ivanov: és a magyar gyerekek nem kezdték el pofánvágni a keletnémet kis suttyókat?
Emléxem én is ilyenekre. 91-ben balatonon nászutaztunk. tele "NDK-ás" németekkel. A Warnyú hátsó ablakában akkora D betű virított, hogy a bólogatós kutyát is eltakarta. Na meg a Trabi D betűvel, az se semmi volt. Trabihoz kizárólag DDR táblát engedélyeznék.
Mitya Ivanov 2010.01.06. 10:54:30
mi elővettük a mára okafogyottá vált "középeurópai vezető nemzet" arckifejezésünket, barátkoztunk a lengyelekkel, és tudomást sem vettünk a kisebbrendűségi komplexusokkal küzdő Ostikról.
Amikor elkezdtek lopni, akkor volt pár agresszívabb fellépés, de semmi komoly.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.06. 11:40:13
Zorita 2010.01.06. 11:40:25
@Mitya Ivanov: hí, ez a sztori, Legyek ura, meg minden
Mitya Ivanov 2010.01.06. 11:46:51
Nekem amúgy ez volt az első és egyetlen közelebbi kapcsolatom a németekkel, szóval nagy rálátásom nincs. Később inkább a franciák felé orientálódtam, nyelvtanulás, kinnt töltött időszak stb.
Styxx 2010.01.06. 11:49:46
A saját történelmi sz@ruk feldolgozásában meg űberprofik lettek, azért külön reszpekt. A Stasi múltat a náci cucc tapasztalatát felhasználva már zsigerből példásan kisöpörték (most jöhetnének a modoros párhuzamok, hogy nálunk meg médiasztár 3/3-asok nyerik a személyiségi jogi pereket, de nye-nye-nye-nye, nem dobom fel a magaslabdát:-))
De ha megaparasztnak kell lenni, akkor abban is NO 1-ek.
Cumbájspil 120 kilós bundesliga frizurás düsseldorfi villanyszerelő korongrészeken Q-t szopat a Hungaroring mögött etc.
Németül sajnos nem beszélek, de a Hair-t németül hallgatni, az mindent visz.
Zorita 2010.01.06. 12:45:58
Németekről beszélvén óhatatlanul is igyekszik az ember diplomatikusan fogalmazni?
(Hair németül? _Az egy különleges egy élmény lehet_.)
Rich.mond 2010.01.06. 12:46:56
Amúgy ez a PC modor már kezd repedezni.Több némettel is beszélgettem (értelmiségiek, pénzügyi vonalon dolgozók). Na ők már nem feltétlenül az " üdítő pezsgést" látják a török vendégmunkásokban:)
Jah, és két német ismerősöm is volt, akiknek (esküszöm!) jó humora volt! -amúgy a sztereotípia a német humorról tökéletesen igaz.Elég csak megnézni a Cajok a csúcson és a Hangyák a gatyában c. alkotásokat.
Szalacsi_Dezső 2010.01.06. 12:56:24
Hát a franciázás jobb is mint a svábolás! :-D
Mitya Ivanov 2010.01.06. 12:58:56
virágelvtárs 2010.01.06. 13:11:32
DrJohnson 2010.01.06. 13:32:03
Styxx 2010.01.06. 13:38:28
Szerintem az 50+t jól látod. Meg amúgy is, ott is van ilyen is, meg olyan is, még hétszer annyira, mint nálunk, szépen modoroschan szólva.
És az a PC dolog is hol működik, hol nem. Meg nem is mindenki tolja. Szülőföldemről (Vajdaság, Exyu) nagyon sokan húztak ki gasztarbajterkedni németbe (csak ugye Tito alól nyugatnémetbe is ki lehetett tántorogni, ohne DDR).
Köztük is vannak németbe konfliktusos, kisebbrendű barmok, de amikor "hazamentek" Jugóba (sokan már kinn születtek) akkor szórták a márkát meg az észt ezerrel.
De egy haveromnak van egy öreg csóka ismerőse, aki kinn él Nürnbergben cca 30-40 éve. Totál normális a csávó, nincs semmi vendég munkás allűrje, csak nem egy nyelvzseni és akcentusa megmarad. És állítólag egy benszülött, tősgyökeres német réteg számára a mai napig magától értetődő, hogy a (szerintük) másodrendű gyüttmenteket simán letegezik. Még ha hatvan fölöttiek, mint ez a pasi.
Na, ilyenkor (szerintem jogosan) kikéri magának a csávó: -Idejöttem szakképzett felnőttként tisztességesen dolgozni, a német adófizetőknek egy fillérjébe se kerültem, de az adómat rendesen megfizettem, tessék nekem megadni a kellő tiszteletet stb...
/tmp 2010.01.06. 13:42:47
Mc_Fly 2010.01.06. 13:49:31
Kicsit sajnálom szegény németeket, hogy így hagyták magukat kiherélni a nemzetközi nyomás hatására, de legalább van előttünk egy példa, hogy mi lesz, ha a PC meg a végtelen tolerancia teret kap:)
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.06. 13:52:50
És még hazug is.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.06. 14:09:40
A németek mesterei annak, hogy hogyan helyettesítsék az egyik angol szót egy másikkal. Pl. az angolul is rucksacknak hívott hátizsákot képesek voltak body-bagnek (hullazsák) lefordítani.
Nem beszélve az "ich war bei meiner Family" meg az "ich bin total happy", "das fuckt mich ab" színvonalú alkotásokról.
Mitya Ivanov 2010.01.06. 14:11:57
"das fuckt mich ab"
ez felbasz, vagy mi?:)
Mitya Ivanov 2010.01.06. 14:13:10
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.06. 14:18:03
Angolul rücksacknak hívják a hátizsákot? Nem is tudtam.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.06. 14:32:39
@El Topo (Sgt. Elias): RUCKsacknak, ahogy németül is - persze a kiejtés más.
Szalacsi_Dezső 2010.01.06. 15:00:40
Én ennyit tudok németül. Meg azt, hogy Nix deutsche bitte schlafen sie bite mit miehr. So was Müller oder Was?
Én kérek elnézését a nyelvet tényleg értőktől-
Einschuldigung. Vagy valami ilyesmi.
Wildschwein 2010.01.06. 15:41:46
Egyébként teljesen egyetértek két fenti dologgal is: az egyik a németek asszimilációs hajlandósága (legjobb példa a hazai svábok, köztük én, akik közül a legtöbben már csak iskolában tanultak németül, ha egyáltalán, bár azért az ún. hagyományokat - persze hű magyar állampolgárként - még ápolják), a másik pedig a németek történelmi bűntudata, na az meg aztán már beteges, tényleg elrettentő.
a Bloom 2010.01.06. 15:59:07
Keletnemet volt, baromi jol beszelt angolul (ami nem is volt baj, ugyanis egyaltalan nem tudok nemetul), muvelt volt (ez meg szakmai artalom lehetett nala), es eszement humora is volt neki. Raadasul jol is nezett ki, nem az a tipikus Brunhilde alkat. Ja es nem csak a misszionarius pozt ismerte. :)
Hu baze, exrol ennyit aradozni nem gaz?
Styxx 2010.01.06. 15:59:33
Ja a rakszak az nagyon elterjedt, főleg Londonban, de hívják van déj begnek.
Off, de jó nyelvi félreértés volt amikor francia csajjal volt valami közös program (munkajellegű baszás, és nem baszás jellegű baszás) és délután kettőkor elkezdett nyavalyogni, hogy előbb reggelizzünk: let hev ö brekföszt, let hev ö brekföszt. Néztünk, hogy mi a faszom van, azért London meg Párizs az csak egy időzóna difi. majd valakinek leesett, hogy a fasszerül sharmos francia akcentusával előbb szünetet akar: let hev ö brejk förszt.
Styxx 2010.01.06. 16:01:29
ööö, ha nem lennék családos ember, akkor privibe kérnék egy mail címet, meg egy handy nummert:-)
a Bloom 2010.01.06. 16:03:38
@Styxx: A francia nyelvet nem szeretem hallani sem, de ha egy francia angolul beszel, az nagyon zsiiiir. :)
a Bloom 2010.01.06. 16:04:17
2010.01.06. 16:06:02
-Guten Tag, Martina! Endlich bin ich da!
-Wie war die Reise?
-Danke, gut, nur anstrengend. Fünfzehn Stunden!
...
-Wohnen Sie weit, Herr Berg?
-Nein, in der nähe, Bach Straße fünf.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.01.06. 16:06:10
mici˙ 2010.01.06. 16:08:14
ennek ellenkezőjét csak két németnél tapasztaltam, na, ők keletiek voltak. egymástól függetlenül ismertem meg őket, de hihetetlenül hasonló volt a mentalitásuk. mindketten képesek voltak mindennek meglátni a jó oldalát, nem görcsöltek túl semmit, de mindent megtettek a sikerekért.
Styxx 2010.01.06. 16:35:18
"és SEMMIT nem képesek félvállról venni." Ja, ebben csak a japánok a nagyobb arcok.
Japán ex-el short city break Amszterdamban: Voltunk három múzeumban, két étteremben, akkor még..., áááá, akkor inkább kérem a Bloom ex német csajának szar főztjét:-)
Egy haverommal betévedtünk Londonban egy német karácsonyi ünnepségre (hogy hogyan? passz, még csak svábok se vagyunk, mint itt páran) és rengeteg japán is ott volt. Morfondíroztam, hogy mit keres itt ennyi japán. Mire a haver:
- hát szövetségesek! - na, erre majdnem lefordultam a székről.
vincere 2010.01.06. 17:11:30
nem mintha különösebben elmélyedtem volna a témában, de a németek/svábok kifejezetten nem az az asszimilációs nép itthon, 40 éve még szinte kitagadták azt, aki "kiházasodott" (apukám...). a gasztronómiai kultúrájukról és annak hatásáról nem is beszélve.
de ezt én nem tudhatom, én is inkább kívülről látom, mert anyukám miatt kivetett minket magából a sváb közösség...
GAbica 2010.01.06. 17:13:26
vincere 2010.01.06. 17:19:12
durva sztori, a svábok nem épp az érzelmességükről híresek.
GAbica 2010.01.06. 17:23:25
@ndtomas 2010.01.06. 17:56:00
de van pár dolog a postban, amit aláírok én is: az eneszkások leereszkedőek, meg meaculpázók. ja :) és az egyesítést okolják az életszínvonaluk vélt, vagy valós csökkenéséért. á, cseppet se a red-army t34-esei tehetnek róla, meg a potsdami békében a szövetségesek határozatai ("...a német népnek felelnie kell azért, amit vezetői évek hosszú során át elkövettek az emberiség békéje ellen, s amit ez a nép tétlenül és ellenállás nélkül megtűrt... A német nép vegye tudomásul, hogy teljes katonai vereséget szenvedett, s most saját magának kell a maga brutális és oktalanul pusztító hadviselési módszerének következményeit viselni... Oroszország jóvátételi igényét az általa megszállt területen levő tárgyi értékekből, továbbá Németország külföldi követeléseiből fedezi...stb.)
legutóbbi élményeim a képviselőikkel egy pattayán ritka csendes kis mellékutcában történt. történetesen nem volt szállásfoglalásunk, és csak találomra kódorogtunk dublinba szakadt alföldi társammal. már beesteledett, amikor egy családiházas, villás övezetbe cseppentünk. rendesen szét se nézve az utcában, beestünk az elsőbe, amin zimmer frei-es tábla volt (végre nem cirill betűk! ki akar szása vodka-ordítvahányására felriadni?). az angolt passzoló farang tulaj szokás szerint 16-nak se kinéző thai nője mutogatta a pecót, még válogathattunk is a szobák közt. még jó, hogy a legjobbat választottuk a kertre néző, bejárat feletti balkonnal. valami makonya lemondta az utsó nap karácsony este előtt. egy éjt kibírunk 12 juróé :) holnap majd meglátjuk meddig maradunk.
másnap már megtelt a ház. akkor lett gyanús, hogy mindenki németül kommunikál. de az egész utcában. a tulaj is azért kukázott tegnap, mert az is echte. de mégcsak nem is a legjobb pecót szúrtuk ki, mert mellettünk két oldalt még medence is befigyelt; ment már mindenhol az ótannenbaum ezerrel. egy mini német közösségbe keveredett a két magyar.
eleinte mondhatni még örültek is nekünk, nini egy kis változatosság! aztán a kérdésre, hogy mennyit szándékoznak maradni az urak, 10 percet kérő tanakodásunk után 2 óra múlva társam előadta a nagyhalált, hogy itt se medence, se include breakfast, de még a távszabi is bemondta az unalmast a tv-hez (érdekel is minket a thai-reggae :P, de mi még Magyarországról jöttünk, és nem felejtettünk el gondolkodni). erre elintézték, hogy csak mi(!) átmehetünk a szomszédba csobbanni, lesz reggeli is, ingyen mosás, amit akarsz, 50 juró egy hétre. na, jó, nem bánjuk, hehehe...
a szomszédok gyors' rájöttek, hogy németül a "csüsz"től többet nem fognak kiszedni belőlünk, ez nem a sijófoki lángosos hapsikám! úgyhogy bántotta is a csőrüket ezerrel, hogy mi pöffeszkedünk a főhelyen, és a thai személyzet kedvencei is mi vagyunk - talán mert amazok megérezték, hogy emberszámba vettük őket, de erről ők tudnának nyilatkozni.
nekem vissza kellett menni bangkokba, úgyhogy csak a szobatárs elmondásából tudom, hogy egy hajnalban arra ébredt az utca, hogy a házunkból jürgen aliggatyában szalad az amúgy erősen túlkínálatban lévő helyi work-lady után, mindenki tudtára adva, hogy jó lesz már gumi nélkül is, csak gyere már vissza. nálunk ilyet nem láthattak, úgyhogy meg is indult a furkálódás, hogyhogy egyedül pöffeszkedik a főhelyen az ungariche, ahol csak a fürdőszoba akkora, hogy focizni lehet, pedig még a légkondit se nyomja, ők meg ketten szorongnak az ablak nélküli ventillátoros szobában falhoz tolt ágyon. á, cseppet sem az évezredes germán felsőbbrendűség jött ki belőlük! bezzeg, mikor a ház víztartályának a szigetelése felmondta a szolgálatot, és rájöttek, hogy nem élmény a 35 fokban tusolás nélkül izzadni a heinekent, tanácstalanul álltak egyik lábukról a másikra a deutsche technik nagyágyúi, és a magyar gyerek mentette meg a helyzetet. végül még egy free éjszakát is maradhatott. sőt a thai személyzet ezerrel visszavárja a "hungaríí boyt", és nem csak azért, mert itt még senki nem köszönte meg nekik a helyi szokás szerint összezárt tenyérrel a homlok előtti meghajlással a nekik természetes, de számunkra megfizethetetlen kedvességüket.
de érdekes élmény volt összefutni a keletnémet kollégájukkal is kuala lumpur bukit bitang :) nevű negyedében egy nyugdíjas tanár haver- (vagy ki tudja?) párral. egyből közös hullámhosszra kerültünk, amit nyugatról származók közt sose lehet így tapasztalni.
bár az kicsit fura volt, hogy a katolikus egyház sorozatos pedofil-botránya volt a kereszténység elleni egyetlen érvük, és kevésbé zavarta őket a buddhizmus iránti megkésett hippi-rajongásukban, hogy buddha hívei bőszen hajolgatnak arannyal kivert élettelen szobrok előtt, miközben milliók élnek kőkori nyomorban a papok reggeli utcai sarca alatt. már csak egy 70-es évekből ittmaradt vw-kisbusz hiányzott volna alóluk.
Styxx 2010.01.06. 18:07:03
legalább ti, mint a két vagány magyar srác visszavágtatok a németeknek a berni 2:3-ért (volt is 90 perc a komment:-))
@ndtomas 2010.01.06. 18:43:09
pandacsökiboborján 2010.01.06. 18:49:12
cd-r 2010.01.06. 19:03:16
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.06. 19:13:00
Mitya Ivanov 2010.01.06. 19:41:19
he?
Mitya Ivanov 2010.01.06. 19:41:53
"tudja-e miért építették a kínaiak a nagy falat. többnyire fejrázás a válasz, és le is fagy a vigyor, amikor közlöm, hogy hát azok miatt, akiket az előbb a szádra vettél."
he?
@ndtomas 2010.01.06. 20:14:13
"A kínai nagy fal első szakaszának építésére i.e. 1100-tól i.e 223-ig terjedő időszakból vannak adatok. Fontos építési periódus kezdődött az i. e. 221-207 között, a Csin-dinasztia uralkodása alatt, amikor is az északi támadó nomád népek œ mindenekelőtt a hsziung-nuk (hunok) œ ellen védekeztek." (forrás: Ilyés Zoltán - Pozder Péter: A hadászat és a honvédelem antroogén és geomorfológiai emlékei)
feltételezem, erre vonatkozott a kérdőjeles böffentés
Mitya Ivanov 2010.01.06. 20:18:17
a hungary-ban a "hun" az nem a hun népnévből jön, hanem az "onogur" módosult alakjából.
erre vonatkozott
@ndtomas 2010.01.06. 20:28:13
creativevulture 2010.01.06. 20:29:00
creativevulture.wordpress.com/2010/01/06/a-classic/
franta 2010.01.06. 20:29:04
Az a szó, hogy beszari, nem jó. Hanem valami kétségbeesett megfélemlítést láttam bennük. Akár akkor, mikor ott voltam, akár akkor, mikor itt láttam őket a hüje (sic) szandáljunkban, a kuporgatott napi 100 (száz) magyar Forintjukkal.
Tán akik már az egységes Németországban születtek, nem rendelkeznek ilyetén fóbiákkal. De akik korábban, és éltek az "első német demokratikus államban", a fóbiáikat és egyéb pszichés problémáikat soha, de soha nem tudják már kiheverni.
Na ja, meg még annyit, hogy állítólag a 16 milliós államuk 25%-a ilyen olyan módon kapcsolatba került a Stázival.
Illetve - hogy tudják, hol a helyük - amikor leszögezték az Odera-Neisse határ, na azt vajon kik írták alá? Na kik? USA - Szovjetúnió - NSZK - Lengyelország. Hát ezek után egy NDK-s miért nem lenne telve kisebbségi érzésekkel? Még a ruszkik is jelezték feléjük, a mintaország felé, hogy azok vagytok, akik - egy fasz kis gyarmat.
@ndtomas 2010.01.06. 20:31:45
Galván_Tivadar 2010.01.06. 20:37:49
Sajnos személyes tapasztalatom nincsen a téren, de a német nők eléggé felülreprezentáltak a netes amatőr porkaoldalakon, az itt bemutatott teljesítményük alapján pedig bennem az a kép alakult ki róluk, hogy a világ legperverzebbei közé tartoznak :)
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2010.01.06. 20:55:49
lengfi 2010.01.06. 20:58:57
Mitya Ivanov 2010.01.06. 20:59:44
@ndtomas 2010.01.06. 21:03:43
Mitya Ivanov 2010.01.06. 21:25:06
Az idézett mondatod igazságtartalmát kérdőjeleztem meg. A témárol te mondtad, hogy kutatások tárgya jelenleg is, tehát amit állítottál, az szerinted sem bizonyított tény. És erre nem kérdeznek rá azok a külföldiek, akik poénkodnak a Hungary-hungry szavakon, bájvigyorral az arcukon.
Mitya Ivanov 2010.01.06. 21:29:53
gande 2010.01.06. 21:54:30
differenciált gondolkodásmód, szélesebb látókör ráférne a kis országunkra.
Styxx 2010.01.06. 22:16:24
Kicsit On, de inkább Off.
Németül nem beszélek, viszont pár napja egy DDR feliratú pólóban voltam egy étteremben. Az előttünk lévő asztalnál 7-8 német, én meg az egyik csaj kabátjának az akasztóját véletlenül elszakítottam, amikor vettem le a sajátom. Kínos magyarázkodás részemről (elég szar) angolul, rajtam meg a sötétkék póló a fehér DDR felirattal. Erre mondaná az új-zélandi könnyűzenész, hogy how bizarre:-)
gande 2010.01.06. 22:40:28
ez aranyos :)
@ndtomas 2010.01.06. 22:53:42
nem, én nem arra mondtam, hogy kutatások tárgya a kínai nagy fal-hun-magyar kapcsolat, hanem a te megállapításodra a hun-Hungary eredetről:
Mitya Ivanov 2010.01.06. 20:18:17 : "a hungary-ban a "hun" az nem a hun népnévből jön, hanem az "onogur" módosult alakjából.
erre vonatkozott"
Válasz erre
@ndtomas 2010.01.06. 20:28:13 : "...a megállapításoddal pedig vitatkozna pár szakértő, vagy annak igyekvő, mivel igencsak nem kőbe vésett dologról van szó, ami jelenleg is kutatás alatt áll"
ami pedig ezt illeti: @Mitya Ivanov: "...a Hungary szóban a hun szótagnak nincs köze a hun népnévhez.."
válaszom: nem vagyok sem nyelvész, sem történész, vagy antropológus, de ezt a nyilvánvaló torzítást nem hagyhatom szó nélkül, mert ennyit még egy átlagosan tájékozott magyar is tudhat, aki nem a mainstream történelemkönyvekből veszi az infóit - aminek a jelentőségét remélem, nem kell magyaráznom egy (igaz más témában, de) a mainstream-től szintén elütő bloggernek:
egyes források szerint a hunokhoz hasonlító életformájuk miatt kezdték a magyarokat Etelközben az onogurokhoz való költözésük után Hungary (korábban Ungarn, Vengrija, Hongrie, a középkorban franciák tették elé a H betűt, amit átvett az angol) elnevezéssel illetni. tehát itt is meg van a hun kapcsolat. más források még korábbra datálják a hun és magyar eredet közös pontjait. még olyan is akad, ami szerint egy és ugyanarról a népről van szó, csak az egyik a belső, másik a külső elnevezés.
mindezek figyelembevételével az merész, és minden alapot nélkülöző kijelentés, hogy "...a Hungary szóban a hun szótagnak nincs köze a hun népnévhez.."
Invictus 2010.01.06. 23:13:51
Elektro (törölt) 2010.01.06. 23:27:17
Mitya Ivanov 2010.01.07. 09:00:28
"nem, én nem arra mondtam, hogy kutatások tárgya a kínai nagy fal-hun-magyar kapcsolat, hanem a te megállapításodra a hun-Hungary eredetről:"
én sem arra értettem, hogy kutatások tárgya a Nagy Fal építésének kiváltó oka. A Nagy Falat a kínaiak a hunok miatt építették, ez tény, de az már megint más kérdés, hogy azok a hunok nem teljesen azok a hunok (Hszingnuk, birodalmuk i.e 2-4. században létezett), akiknek a vezére egykor Attila (az ő birodalma pedig a 4. században létezett) volt. Ha hasonlatot akarok mondani, akkor Germánok vegzálták a római birodalmat, de nem a németek döntötték meg. Kb ilyen a kapcsolat a hszingnuk és az Attila féle hunok között. Ha a Hungary szóban a hun szótag a hunokat jelölné, akkor azok akkor sem azok az Attila féle hunok, akikhez a magyaroknak leginkább közük lehet. A közös történelem a Hun birodalom felbomlása utáni, a Fekete tengertől északra megtörtént beolvadás, amiben éppen az onogur törzsszövetség jelenti a magyarokkal való kapcsolatot.
"egyes források szerint a hunokhoz hasonlító életformájuk miatt kezdték a magyarokat Etelközben az onogurokhoz való költözésük után Hungary (korábban Ungarn, Vengrija, Hongrie, a középkorban franciák tették elé a H betűt, amit átvett az angol) elnevezéssel illetni."
ha idézel valamit a wikipédiából, akkor jelezd.
"tehát itt is meg van a hun kapcsolat"
mármint hol? Az nem kapcsolat, hogy hasonló volt a hunok és a magyarok életformája, és a franciák LEHET, hogy ezért tették oda a H betűt a népnév elé. Mint írja azt teljesen tudománytalanul a wikipédia.
Az Attila féle hunok maradéka és a magyarok egy időben egy terület, és talán egy törzsszövetségben éltek. Ennyi a kapcsolat.
"más források még korábbra datálják a hun és magyar eredet közös pontjait. még olyan is akad, ami szerint egy és ugyanarról a népről van szó, csak az egyik a belső, másik a külső elnevezés."
ezek pedig szintiszta elméletek, közvetett bizonyítékok nélkül.
ami az egész vitát kiváltotta: A kommentedben úgy éreztem, kicsit magas lóról beszélsz azokkal, akik bájvigyorral poénkodnak a hungry hungary szóhasonlóságon és helytelen információval teszed őket helyre.
A többiektől elnézést az OFF-ért, részemről befejeztem. Látom, hogy címlapos a poszt, aztán ha valaki idetéved, azt hiszi rossz helyen jár.
andreasue (törölt) 2010.01.07. 09:18:39
M65od 2010.01.07. 09:37:49
gande 2010.01.07. 17:36:05
Erzsebet 2010.01.07. 18:36:13
Több volt NDK-s nőt ismertem, akik az ott dolgozó magyar srácokhoz mentek férjhez még a 70-es években. Ők asszimilálódtak. Egyik ismerősöm a nehéz magyar ételeket szereti főzni.
@ndtomas 2010.01.07. 21:07:39
Te sem idézted, amikor először említetted. Én csupán kiegészítettem ezt, egy gesztust téve feléd, amivel jeleztem: persze, hogy ismerem az onogur-Hungary eredetet, alapdolog. Direkt dobtam fel neked ezt a labdát. Te mégsem voltál fair, és lecsaptad, sőt még ki is oktattál. Rendben van, akkor most befejezem a te stílusoddal:
1. Nem idézzük a forrást akkor, amikor közismert dolgokról van szó. pl: ha azt mondom, hogy a Parlament a Kossuth téren van, akkor senki nem kívánja meg, hogy belinkeljem az Országház honlapját, vagy a Google-map-et. Pláne nem, ha nem szó szerinti az idézet.
2. Viszont amikor évszámokról van szó, akkor pontosan, vagy sehogy. Márpedig a hunok, vagy hsziunguk nem akkor léteztek, amikor te meghatározod - "(Hszingnuk, birodalmuk i.e 2-4. században létezett)" -, hanem már az i.e. 6-5. sz-ban írnak róluk, pl. Hérodotosz. De mai kínai kutatók már az i.e. 23. században is találtak róluk bizonyítékokat. Attila sem a 4.sz-ban, hanem az 5-ben volt hatalmon.
3. Az onogur nép elnevezése valószínűleg török eredetű, és 10 törzset jelent. Ez egybevág a magyar történelmi 7 törzs (legerősebb a Megyer), és a vérszerződéssel csatlakozó 3 kabar törzs meghatározással. Ez megmagyarázza miért tartanak egyes források 7 magyar törzset, mivel ezek csak az alaptörzseket veszik számba; más források pedig 8-at, mivel a kabarokét egynek számítják. Az onogurok és a hunok közt az a kapcsolat, hogy ma már tudjuk, hogy a hunok területén éltek, azokkal szervesen kapcsolódva. Egyesek szerint ugyanarról a népről van szó, csak más elnevezéssel. Erre a (szerinted) elméletre kb. ugyanannyi alátámasztás létezik, mint arra, hogy nincs köztük kapcsolat. Úgyhogy a közvetett bizonyítékok megvizsgálása lehet a mérleg nyelve ebben a vitában.
4. Az Attila korabeli, és a Nagy Fal építése ideji hunok nyilván nem lehetnek ugyanazok, hiszen évszázadok választják el őket. Megkülönböztetnek pl. fehér- és fekete (vagy színes) hunokat, vagy máshol északi- és déli hunokat. De attól még a folytonosságot a genetikai-, nyelvi-, kulturális, stb. azonosság igazolja, amit számtalan nemzetközi tudományos publikáció alátámaszt.
5. Hogy a magyarok a hunoktól származnak, ezt nyugaton kezdettől fogva így tartják (germán Niebelung legenda, frank Meroving dinasztia feljegyzései, itáliai források, stb.), de keleten főleg így tartják mai napig, nem beszélve a középkortól fogva a magyar forrásokról (Anonymus, Kézai Simon, Bonfinius Antal, Thuróczi János, Corvin Mátyás kortársai, I. Béla jegyzője, Arvisura, stb.). Álljon itt csupán egyetlen idézet erről: "Számos tudós úgy tekinti, hogy a mai magyarok a hunok leszármazottai” – nyilatkozta a Xinhua hírügynökségnek Wang Shiping, a kínai Sanhszi Történeti Múzeum szakértője; miután bejelentette, hogy a hunok egyetlen fennmaradt romterületét, ősi fővárosukat, Tongwanchenget a világörökség részévé kívánják nyilváníttatni.
6. Ezeket figyelembe véve, érthetetlen, hogy egy magyar száj megtagadja magától ezt az örökséget. Persze, szíved joga, nem kötelező a disznótor. De ugye tisztában vagy vele, hogy mit állítasz ezzel, ha ezt a származási meghatározást tőlem igaztalannak tartod? Tegyük fel nyersz egy nemzetközi sportversenyen, és amikor a himnuszt játsszák, akkor te kikéred magadnak, mert szerinted igaztalan Kölcsey, amiért Attila apja, Bendegúz vérének azonosít?
7. Önpusztítás helyett én az önvédelmet választom, amihez jogom van. Úgyhogy kikérem magamnak, hogy magas lóról beszélnék, hiszen én megadom más népeknek a tiszteletet, és nem poénkodok a hovatartozásukon. A magas lovon azok ülnek, akik ok nélkül gúnyolódnak a népem nevével. De csak addig, amíg nem szembesülnek az igazsággal. Azután általában összezuhannak, mert sokat akar a szarka, de nem bírja a farka.
Mitya Ivanov 2010.01.07. 21:57:51
1. ha valami szöveghűen idézel, akkor kell a forrás.
2. Igazad van, emlékezetből írtam
3. Igaz
4. Igaz és erre írtam a germán-német analógiát: A germánok hódítottak a római birodalomban, de nem a németek miatt dőlt össze Nyugat Róma.
5. Amit a középkorban élők mondtak a magyar hun eredetről, az ebben a vitában nem mérvadó, az idézett kínai tudosnak viszont utánanézek. De nem tartom valószínűnek, hogy a magyarok a hunok közvetlen leszármazottjai lennének.
6. Nem tagadom meg, csak sok a homályos, nem bizonyított nyitott kérdés. Én azt vallom, hogy a magyar nyelv finnugor eredetű, de a honfoglaló magyaroknak több közük volt Közép Ázsiához, mint az Urali őshazához. És ebben a hunokkal való szoros kapcsolat is beleértendő. Ha a magyar himnuszt hallgatom, bennem fel sem merül, hogy milyen eredetű vagyok én, milyen eredetűek a magyarok, ahova tartozom. Ilyen vitában érzéseknek nincs helye, csak tényeknek. Egy költő egy versben, irodalmi műben bármivel azonosulhat, sőt, mindenki azzal azonosul, amivel, vagy akivel akar, de ha tudományról van szó, akkor ezeket a szubjektív elemeket ne keverjük már ide.
7. Akkor szembesítsd a gúnyolódókat másvalamivel, mert a hungary szóban a hun előtag nem azonos azzal a néppel, aki miatt a kínai Nagy Fal épült.
@ndtomas 2010.01.07. 22:24:27
Mitya Ivanov 2010.01.08. 09:20:46
"ha valaki tudja, hogy ki miatt építették a nagy falat, akkor azok a kínaiak"
ezt az európaiak is tudják, ebben nincs vita, ez tény
"innentől nincs értelme annak a vitának, hogy az országunk elnevezése miből ered, mert nem ez a vitatott"
tényleg nincs
"hanem az, hogy megvan-e a folytonosság a magyar és a hun nép között"
ez a kérdés. be kell bizonyítani. Jelenleg arra vannak bizonyítékok, hogy a magyarok és a hunok valaha egy területen, egy időben éltek, és nagyon sok kulturális kölcsönhatás érte őket egymás részéről, miközben valószínűleg keveredhettek is. Olyan bizonyítékról nem tudok, ami a hsziungnu hunok (mert ugye a vita ebből indult ki) és a magyarok közötti folytonosságot bizonyítaná.
"és már hogyne számítana mit tartottak az ókorban, középkorban erről! kitudja jobban ki volt ükapád, ha nem a dédapád, nagyapád?"
jól hangzik ez a szöveg, de ez nem érv. Beláthatod, hogy amikor megjelentek a magyarok európában akkor az akkori tudósok másra nem gondolhattak, hogy ime itt van egy nép, amelyik az életmódjában öltözködésében, hadászatában, szokásaiban hasonlít egy olyan népre, amely korábban szintén ott élt. Érthető, hogy egyből azt gondolják és le is írják, hogy a magyarok a hunok leszármazottai. De ma már tudjuk, hogy ez nem tudományos alapokon nyugszik. A tudományos hitelességű bizonyítékokat kell megtalálni, és akkor elhiszem, de nem csak én, hanem más is.
"a finnugor-elmélet egy enterrel lesöpörte ezeket,"
ezt hagyjuk. Ma már szerintem mindenkinek világos, hogy legfeljebb a nyelvrokonságot lehet vele igazolni.
Személyes véleményem az, hogy a mai magyarok esetében az identitás az a kötőanyag, amely összefogja ezt a népet, és ennek a kötőanyagnak két fontos alkotóeleme van: a nyelv és a kultúra. Mindenféle genetikát és származást, eredetet ide behozni felelőtlenség, mert én is magyarnak tartom magam, de az őseim között sem csak magyarok vannak, de mindenki magyarul beszélt. És még hányan vannak ezzel így? Sokan.
***
Már nagyon másról beszélünk, mint ami miatt elkezdődött a vita. De nem baj, lehet hogy ebből fog születni egy olyan modorposzt, ami a magyarság elméletek képviselőiről szól.
@ndtomas 2010.01.08. 18:24:26
pedig csak a finnugor-elmélet híveitől származik az a nézet, hogy a nyugati írók előzetes ismeretek nélkül, pusztán a hasonlóság alapján gondolták a IX.sz-i magyarokat a korábban látott hunokkal megegyezőnek; és az is, hogy a magyaroknak erről a rokonságról fogalmuk sem volt, csak ezekre a megállapításokra bólintottak rá, hogy, "ja, jó hogy mondjátok, most már tudjuk: hunok vagyunk".
valójában a magyarok hunokkal való származását nemcsak nyugati források, hanem korabeli kínai, tibeti, mongol, szír, örmény, grúz, muszlim, perzsa, oszmán-török, görög, szláv, és persze latin, de a ránk maradt középkori magyar írások is kivétel nélkül a hun-magyar azonosságra vezetik vissza. ezt csak jóval később kezdték kétségbe vonni. de semmi kétség, hogy nem a tudományos igényű munkásság vezette őket, ami kiderül abból, ami akkor hangzott el Trefort Ágost (1817-1888) Vallás- és Közoktatásügyi miniszter szájából, amikor ezt a finnugrizmus erőltetést korabeli tudósok kifogásolták:
"Tisztelem az urak álláspontját, nekem azonban -, mint miniszternek - az ország érdekeit kell néznem, és ezért a külső tekintély szempontjából előnyösebb finnugor származás princípiumát fogadom el, mert nekünk nem ázsiai, hanem európai rokonokra van szükségünk. A kormány a jövőben csakis a tudomány ama képviselőit fogja támogatni, akik a finnugor eredet mellett törnek lándzsát."
ezt figyelembe véve mindenki magának döntse el, hogy mennyi hitelt ad a monarchista-marxista oktatási rendszer erről szóló programjának.
én életemben nem vettem részt szavazáson, mert politikai ügyekben szigorúan semleges állásponton vagyok. úgyhogy engem hidegen hagynak az aktuálpolitikai történések. ezért az ismereteimben igyekszem független forrásokra támaszkodni. ásziában élek, és amikor szóba kerül ez a téma, az itt élő különböző nációk képviselői közt, akkor a legnagyobb természetességgel, tényként kezelik a hun-magyar rokonságot. itt semmit sem tudnak a finnugor-elméletről. nehezen tudom elképzelni, hogy összebeszéltek volna ebben hindu, iszlám, budhdista, ateista, sinto, kunfucionista iskolák programfelelősei.
ezért engem nem érint sem egzisztenciálisan, sem politikai szempontból a hun rokonság pro- vagy kontra. csak az igazság utáni vágy vezet ebben, hogy tudjam kiktől származom. sajnálattal látom, hogy vannak még, akik ma sem képesek átlátni a szitán, és stockholm-szindrómában szenbvedve készpénznek veszik egykori elnyomóik érvrendszerét.
volt már erről itt poszt. a modorosság pontosan benneteket jellemez. a magyar őstörténet iránti érdeklődés felér az árvának szülei utáni kutatásával. aki viccet csinál belőlük, az akár anyját-apját is szembeköpheti ezen az alapon.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 19:07:39
Na és ha te i8lyen faszán semleges vagy politikailag, akkor hogy a picsába kerül ide a jó öreg sztálinjóska bácsi?
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 19:11:07
Na és ha te ilyen faszán politikailag semleges gyerek vagy, akkor hogy a picsába rángattad ide a bajuszánál fogva a jó öreg sztálinjóskát?
Mitya Ivanov 2010.01.08. 20:55:24
@ndtomas 2010.01.08. 21:07:10
@ndtomas 2010.01.08. 21:13:03
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 21:25:03
Olyan hülye vagy, mint Joszif Visszarionovics fél csizmája. Tudod melyik!
Nyilván már Trefortot is személyesen az öreg Dzsugasvili instruálta. És hát persze, nagymutterom egyenesen Leninre alapította a dohányárukereskedését.
@ndtomas 2010.01.08. 21:40:52
Mitya Ivanov 2010.01.08. 21:42:46
a finnugor elméletről az a véleményem, hogy legfeljebb a nyelvrokonságot lehet vele igazolni.
A hunok és a magyarok közötti kapcsolat egy időben és egy helyen szoros volt. Az, hogy a magyarok életformája olyan volt amilyen, az nagymértékben a sztyeppei népekkel, köztük a hunokkal való hosszú ideig tartó kölcsönhatásnak köszönhető. Ebből fakad, hogy ugyan a nyelvünk alapjai a finnugor nyelvekhez köthetőek, de sok türk eredetű szavunk is van.
a hsziangnu hunok térben is időben távol vannak az Attila féle hunok maradékától, ezért, mivel az Attila féle hunokkal is csak együttélés volt és nem származástani kapcsolat, tévedés azt állítani, hogy a nagy fal építéséhez köze van magyaroknak. Az meg szimpla hülyeség, hogy a hungary szóban a hun népnevet jelöl. Mindegy én vagyok a hülye, hogy sokadszor leírtam ugyanazt, amit képtelen vagy egyszer, kétszer felfogni.
Veled ellentétben nem vagyok semleges állásponton, mert szerintem nem létetzik politikai értelemben vett semleges állsápont. Véleménye, eszméi, ideológiai felfogása mindenkinek van. Van akinek erősebb, és van akinek gyengébb. Kiváncsi vagyok, kitalálod e milyen az én értékrendem. De sejtem, ha már Sztálint hoztad, mint tanítómesteremet, hogy alaposan tévúton jársz.
Ja és én Magyarországon élek, csak szólok.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 21:55:06
Nahát, faszikám, megyek és bekapom a gázcsövet, hogy te, aki eddig jó fejnek tartottál, most hirtelen nem tartasz annak, mert "lejóztam" sztálint. Faszom, hogy tehettem ilyet, hogy is tehettem ilyet?
@ndtomas 2010.01.08. 21:59:52
kb. a kiegyezés óta a mindenkori hatalom érdeke a finnugor elmélet fenntartása. a hatalmat kiszolgáló magyarok ennek a muzsikának táncoltak, míg az elfogulatlan kutatásokat végző tudósaink kénytelenek voltak eredményeiket titokban tartani, vagy nemzetközi publikálás után vállalni annak következményeit. az idegen hadsereg többek közt ezt a szabadságkorlátozást végezte, nem shoppingolni jártak a kárpát medencébe. ha kicsit is tisztában lennél ennek jelentőségével, akkor eszedbe nem jutna jónak nevezni ennek az elnyomásnak egyik meghatározó személyiségét. mivel mégis megtetted, ezért nyilvánvaló, hogy az önző érdekeiden kívül nagy ívben teszel mások fájdalmára.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:02:09
Én a helyedben egy kicsit visszavennék, mert könnyen megtalálható vagy a proxyk mögött is, és Berijával elküldetem érted az éjféli, fekete helikoptert!
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:03:30
Lőrinc, Lőrinc, jelentkezz!
@ndtomas 2010.01.08. 22:28:26
és már hogyne lenne politikai semlegesség! aki sem a hazai, sem a vendégcsapatnak nem szurkol, csupán a meccset nézi, az a semleges. ha ezt megkérdőjelezed, és mindenáron állásfoglalást akarsz kicsikarni, akkor az erőszak az értékrended, bármit is tarts magadról.
hogy hol élsz, az nem érdem, hanem választás kérdése. feltéve, hogy nem vagy rab.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:38:24
Szédületes csávó vagy!:D
@ndtomas 2010.01.08. 22:40:45
Mitya Ivanov 2010.01.08. 22:42:56
azért egy értékrend alapú politikai választást ne keverj már össze egy sporteseménnyel. Ha nem választasz, mert neked nem megfelelő a választék, akor neked az az értékrended. Ha azért nem választasz, mert nem érdekel az egész, akkor meg az az értékrended, hogy leszarod. Amikor az mondom, hogy nincs értéksemlegesség, akkor ne feltétlen jobb-bal relációban értsd.
"ha ezt megkérdőjelezed, és mindenáron állásfoglalást akarsz kicsikarni, akkor az erőszak az értékrended, bármit is tarts magadról."
ezt megint nem tudom hova tenni, de lehet hogy nem is akarom.
@ndtomas 2010.01.08. 22:43:34
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:45:40
Ez egy vicc akart lenni, kisbarátom. Ilyen tréfa, vágod?
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.08. 22:46:18
Harag? Egy internetes blog kommentelői közt? Miről beszélsz?
@ndtomas 2010.01.08. 23:45:06
A hunok fővárosa nevének jelentése: "egyesüljön minden nemzet". Ez Nimród öröksége, aki szintén ezen dolgozott: „Gyertek! Építsünk magunknak várost és tornyot, amelynek a teteje az egeket éri, és szerezzünk magunknak hírnevet, nehogy szétszóródjunk az egész föld színén.”(1Mózes 11:4) Csakhogy ez ellentmondott egy másik szándéknak, ami a szétszóródást akarta. Ez - az alkotás joga alapján - a Föld Tulajdonosától származott. Az emberek ennek a bolygónak csupán haszonélvezői. Ezért a Földbirtokossal szembeni minden ellenérdek, ellenszegülő cselekmény, szerveződés jogalap nélküli, vagyis: lázadás.
Mint tudjuk, Nimród terve nem sikerült, az egyesülés jelképe nem készült el. Ebben a nyelvek összezavarása megakadályozta a lázadókat. A hunok magukkal vitték ennek az örökségét, mint legfőbb célt. Attila ugyanígy az egyesülés érdekében hódított, nem öncélúan. Tulajdonképpen az egyesült Európa gondolata tőle származott, a germánok csak folytatták utána.
Ezek alapján a nemzetek egyike sem áll isteni jóváhagyás alatt: ". . .az egész világ a gonosz hatalmában van." (1János 5:19) Ez a Gonosz ugyanaz, aki Évát rászedte - aminek a következménye, hogy az emberiség elvesztette az öröklét jogát, és halált örökölt, mert első szülei fellázadtak. Innen az Istennel konkurens lázadó angyal hatalma alá kerültek, akit maguknak választottak, ". . .az őskígyót, akit Ördögnek és Sátánnak neveznek, aki az egész lakott földet félrevezeti" (Jelenések 12:9) A világ nemzetei az ő hazug befolyása alatt állnak. "Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állt erősen az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a saját lelkülete szerint szól, mert hazug ő, és a hazugság atyja." (János 8:44)
Isten ezzel párhuzamosan megszervezte a maga szervezetét. Jézus, mint erre a célra Istentől küldött, nem fogadott el politikai tisztséget, amikor ezzel kínálták. Követőitől szigorú politikai semlegességet várt el: ". . .Ők nem része a világnak, mint ahogy én sem vagyok része a világnak." (János 17:16)
Ezért a legnagyobb ostobaság lenne bármilyen állást foglalni a nemzetek politikai vitáiban, mert valójában mind ugyanazt az érdeket képviselik: Istent, a Föld tulajdonosát kizárva osztozkodnak a hatalmon. ". . .nem tudjátok, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés az Istennel? Aki tehát a világ barátja akar lenni, az az Isten ellenségévé teszi magát." (Jakab 4:4)
Az I.sz-i keresztényeket halállal jutalmazta a római birodalom a semlegességükért. Ez már történelem. Azóta is mindig akadt mai napig olyan állam, amelyik így vagy úgy üldözi a keresztény semlegességet, és mindenáron állásfoglalást akar kicsikarni belőlük. A cél ma is ugyanaz Nimród óta: politikai propagandával etetni az embereket. "Ezek valójában démonoktól ihletett kijelentések, amelyek jeleket tesznek, és elmennek az egész lakott föld királyaihoz, hogy egybegyűjtsék őket a mindenható Isten nagy napjának háborújára." (Jelenések 16:14)
Mindenkinek egyénileg kell döntenie, hogy ebben az elkerülhetetlen szembenállásban hol kíván helyet foglalni. Aki politikailag bármilyen állást foglal a világ bármelyik rendszere mellett, az ugyanaz, csak pepitában: Isten ellensége. Ezért nem érdekel a hun-magyar őstörténet csupán néprajzi, kulturális szempontból. Kik voltak az őseim? Ennyi. Óva intek bárkit is, hogy ebben ettől továbbmenjen, mert az örök életével játszik, ami a feltámadás után várna rá egy politikai- és társadalmi különbségek nélküli paradicsomi földön.
Mitya Ivanov 2010.01.09. 07:47:56
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 09:19:46
Ez igen! Nem semmi dolgozatot hoztál itt össze éjnek idején!
És hogy tetszett az ápolóknak?
@ndtomas 2010.01.09. 14:11:25
"Testi ember azonban nem fogadja el az Isten szellemének dolgait, mert bolondságnak tekinti azokat, és nem tudja megismerni őket, mert szellemi módon történik a megvizsgálásuk." (Pál első levele Korintusziakhoz 2:14-15)
Végül, hogy részemről lezárjam a hun-magyar témát, meg a poszthoz is kapcsolódjon: sem erőszakkal - ahogy a hunok képzelték -, sem államközi szerződésekkel - ahogy az EU igyekszik -, nem lehet egyesíteni az embereket. Az előítélet, bizalmatlanság, nagyképűség, gúny a szeretet hiánya miatt megmarad, ez világos ebből a posztból, és a hozzászólásokból is. Egyedül az igazi kereszténység az, aminek ez sikerült, jelenleg 236 országban: "Itt nincsen sem görög, sem zsidó, sem körülmetéltség, sem körülmetéletlenség, idegen, szkíta (!), rabszolga, szabad, hanem Krisztus minden, és ő van mindenekben." (Kolosszé 3:11)
Köztünk szó sincs térítésről! Ez csupán tájékoztatás. A magamét megteszem itt idegenben, pogány nemzetek közt, most szóltam nektek is, az 1000 éve keresztény állam polgárainak. Innentől a ti dolgotok, hogy reagáltok!
"Mert nem azért küldött el engem Krisztus, hogy kereszteljek, hanem hogy hirdessem a jó hírt, de nem a beszéd bölcsességével, hogy hasztalanná ne legyen a Krisztus kínoszlopa. A kínoszlopról való beszéd ugyanis bolondság azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik megmentésben részesülünk, Isten ereje. Mert meg van írva: „El fogom veszteni a bölcsek bölcsességét, és félretolom a műveltek intelligenciáját.” Hol a bölcs? Hol az írástudó? Hol ennek a világrendszernek a vitázója? Nem tette-e bolondsággá az Isten a világ bölcsességét? Mivel ugyanis — az Isten bölcsességének megfelelően — a világ a maga bölcsessége útján nem ismerte meg az Istent, az Isten jónak látta, hogy a prédikált dolgok bolondsága által mentse meg a hívőket." (1Kor. 1:17-21)
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.09. 16:03:12
De baszki, miért nem szóltál, hogy misszionárius vagy? Magam is nagyra becsülöm többek között a misszionárius pózt is.
"Bizony mondom boldogok a rejszolók, mert ők valóban öröklik a földet" (Máté levele a trogloditákhoz 3:11)
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.01.09. 22:43:45
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.01.09. 22:47:39
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.10. 08:53:41
Szevasz, te rusnya! Rég láttunk!
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.01.13. 12:31:15
mindig úgy repes a szívem, amikor így örültök nekem, és vártok teljes szívetekből szeretettel...
El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.13. 12:33:48
Ne viccelj, ez a legkevesebb! Hát legalább itt örülhessek neked, ha már a feminaodúból kivágtatok, mint a rongyot! Hogy vagy mostanában? Valami jó kis szaftos sztori?
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.01.13. 15:23:59
így jártál. mint mondtam: igyál kávét.
Mitya Ivanov 2010.01.13. 18:36:45
comment.blog.hu/2010/01/13/a_mi_nemzetunk_vedoburka_minden_gonosznak_utjat_allja
azt hiszem ez a műsor neked szól. A videót nézd, a cikket ne, mert szomorú leszel.
@ndtomas 2010.01.16. 00:13:41
azért mert kovács pisti felmenője valamikor ezt a szakmát folytatta - innen kapva ragadványnevét, amit később anyakönyveztek is, örökítve leszármazottaira -, attól még nem lesz automatikusan a kovács-szakszervezet tagja. ugyanakkor az sem igaz, hogy mivel ő már teszem azt IT-szakember, akkor már nem is volt kovács az őse.
vagyis attól, hogy - a jelenlegi ismereteim szerint - a magyarok a hunoktól származnak, nem gondolom, hogy részt kellene vennie egy magyarnak a magyar nemzet, de semelyik nemzet, vagy nemzetek szövetsége törekvéseiben sem. ugyanis a nemzetek olyan jogi testületek, amelyek ellenségesen viszonyulnak minden ember természetes Ősével, az Istennel. ez pedig árulás az Életadóval szemben, és tekintve az egyenlőtlen erőviszonyokat - még teljes világnemzeti egyesülés esetén is az összes lázadó angyalt is beleértve -, végső soron öngyilkosság, ami a Biblia szerint Armageddon néven meg is fog valósulni. eszemben sincs állást foglalni a vesztes oldalon, bárki is óhajtja érzelmi alapon felhasználni erre a származásomat. múltkutatásom abszolút semleges politikai alapon - mint ahogy hangsúlyoztam is korábban.
Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.01.25. 00:34:26
Off
Hasonló a Sztorija nagyszüleimnek, csak nagyapám első feleségét (nagyanyám nővére) az oroszok lőtték le.
Dédnagyanyám kényszerítette őket össze. Meg is látszott a kapcsolatukon.