-Mit olvasunk, Nagyvezírem, mire ez a nagy fejcsóválás?
-Könnyes búcsú a bugaci kisvasúttól, mi a tököm van már megint? És mi ez a sírás-rívás? Libajnai meg nemzethalál, persze. Szinte látom lelki szemeim előtt, hogy ott áll a Gordonka, és saját kezűleg zárja be a vonalat, még a lakat is kattan rajta. Sőt, a Gyurcsányi meg a Dunába dobja a kulcsot. Tessék szépen tudomásul venni, hogy a szocializmusnak egyszer s mindenkorra vége, kőkemény versenygazdaság van! Hát idefigyelj, baszkikám: én azt mondom, hogy fizessen az, aki használja ezt a vonalat - én meg inkább télikabátot veszek rajta a gyerekemnek. Be kell látni, hogy nem tarthat fenn az állam olyan vonalakat, amit naponta ketten használnak. Ez a XXI. század, ha ezeken múlna, még mindig konflissal járnának a Stefánián, meg a margitszigeti omnibuszt sírnák vissza. Annak is megvolt a romantikája, mi?
-Na ezt nem kéne. Ide a rozsdás bökőt, hogy 1-2 fejes végkielégítéséből simán kijönne az üzemeltetés pár évre. Kizsigerelnek ezek mindenkit, az egyszerű embert, a birkanépet hülyére veszik, mert megtehetik. Ezt teszi az agymosás. A négyes metró helyett hány hasonló vonatot lehetne megtartani? Hány tisztességes embernek lehetne munkát adni évekig? Én szívem szerint inkább a rózsadombi BKV-járatokat szüntetném meg, na az a pénzkidobás!
-Lárifári. Most őszintén: akik itt nyervognak, hogy vasútbezárás így meg felszámolás úgy, az bitte schön, tegye szívére a kezét, és mondja meg, hogy hányszor utazott azon a vonalon! Én azt mondom: a pénzkidobás helyett adják ezt a pénzt közvetlenül a rászorulóknak, mindenki jobban járna. Tudod, hány hajléktalanszállót vagy szülészetet lehetne üzemeltetni ennyi pénzből? Akik annyira fröcsögnek, azok álljanak szépen össze, vegyék meg a vonalat, és üzemeltessék saját vállalkozásban. És persze utazzanak is rajta. Ne csak a levegőbe beszéljünk, a mindenségit!
Nagyanyám egy tanyán nőtt föl pont arrafelé. Mikor leesett a nagy hó, az apja kiásta az utat a gyerekeknek egész az iskoláig. Ha a városba mentek, befogtak a szánba két lovat és - csinglingling, ereszd neki. Nagyanyám így nosztalgiázott nekem. Az a baj, hogy borzasztóan elkényelmesedett a mai ember. Már a slozetra is kocsival járnak, folyton ott van a seggük alatt. Ezeknek vasutat? Már az is derogálna nekik, felülni egy fapados kocsiba.
-Be kell látni: a világon sehol nem megtérülő dolog kisvasutat üzemeltetni. Meg kell nézni az osztrákokat, svájciakat, szlovákokat. Sehol nem zárnak be semmit, olyan hegyi vasútjaik vannak, hogy ott ültem és pironkodtam, hogy ők meg tudták csinálni. De hát majd az új kormány hátha...
-Ne áltasd magad, Főnök. A politikus ott lop, csal, hazudik, ahol tud. Hogy MSZP vagy Fidesz, az oly' mindegy, egy számít: a szavazat. Hogy a tied, hogy a háromdiplomás mérnöké, vagy a cseresznyeautomatát paskoló lumpené, az nem számít. Leígérik neked a csillagokat az égről, majd utána megint megkapjuk a pofánkba, hogy az volt a választási program, ez meg a kormányprogram. De én megmondom neked az őszintét: ahogy lehetőségem lesz, elhúzok innen egy normális országba.
-De szigorúan vonattal!
A párbeszéd gerincét adó bölcsességekért köszönet illeti a fent linkelt beszámoló kommentálóit.
És tessék jelölni az Arany Farmermellény 2009-re továbbra is!
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 09:07:26
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.12.12. 09:39:31
A. B. Normal 2009.12.12. 09:41:03
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 09:41:10
Isteni. A zemberek nemnormálisak.
2009.12.12. 09:46:54
megyek is és ma elbúcsuztatom szomorú könnyek közt a kisszénás-kondoros vasútvonalat, mely jelképe, egyfajta emblémája volt a teljesen fölösleges vonalaknak!
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 09:50:33
2009.12.12. 09:52:36
SzL
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.12. 09:55:59
min 2009.12.12. 09:59:10
Picsasereghajtó 2009.12.12. 10:00:01
Talán ha nem lepukkant, szar, lassú, húgyszagú lenne a MÁV szerelvények 80 százaléka, akkor többen utaznának rajtuk. Vácról hamarabb Pesten vagyok zónázó vonattal, mint kocsival (arról ne is beszéljünk hogy a Nyugatitól a Moszva mennyi még), ezért vonattal járok. Ősztől tavaszig bringát viszek, télen felülök a Combinora a nyugatinál.
Viszont ott, ahol a gyaloglás is gyorsabb alternatíva a vasútnál, mi ösztönözne arra hogy használjam? Persze, egyszerűbb bezárni, mint fejleszteni.
Picsasereghajtó 2009.12.12. 10:00:42
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 10:00:57
Körül sem néznek, hova a kurva anyjukba nyitottak be, csak rákezdik a begyakorolt mondókájukat.
Mitya Ivanov 2009.12.12. 10:11:25
fogadd őszinte drakulációmat, ez modoros munkásságod eddigi csimborasszója. Ez az a színvonal, ami miatt hajdanában-danában annó dacu modorosblog olvasása közben fény gyúlt a szívemben.
Köszönöm és tisztelettel!
PS:
A feladat adott: továbbra is ezt a szintet várja el a kommentelő kollektíva. Hajrá!
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.12. 10:11:31
Mitya Ivanov 2009.12.12. 10:13:02
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 10:15:07
Miért ne, ha egyszer szórakoztat?
Egyébként politikai fórumokon vitatkozni, az szerintem olyasmi, mint indulni a szellemi fogyatékosok olimpiáján. Ha megnyered az egész kibaszott hóbelevancot, akkor is szellemi fogyatékos leszel.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 10:15:52
Mint az excel experteken.
misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.12.12. 10:20:19
svejcieket!!! :)
Egyébként én nem tudom, kire adjam tavasszal a voksomat! Két rossz közül kell választani! Ott tartunk, hogy ma már az emberek nem valaki mellett, hanem valaki ELLEN szavaznak! Nem szabadna, hogy a politikai így beférkőzzön a mindennapokba, szétszakítson családokat, barátokat! Például itt ez az oltás mizéria! Ebből is politikát csinálnak!
gyz 2009.12.12. 10:35:07
Bolsik és fidesznácik, csak tessék, duzzadjanak a nyaki ütők, vörösödjenek a fejek!
magyar-magyar szótár 2009.12.12. 10:36:15
magyar-magyar szótár 2009.12.12. 10:37:55
magyar-magyar szótár 2009.12.12. 10:41:08
Tessék egy bezzegóperenciás biciklitároló képe:
static.twoday.net/PeZwo/images/fahrrad.jpg
magyar-magyar szótár 2009.12.12. 10:42:31
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 10:43:40
Őőőő, remélem ezt viccnek szántad...
@magyar-magyar szótár:
Scheissegal
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.12. 10:45:17
cd-r 2009.12.12. 10:53:33
misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.12.12. 11:03:00
2009.12.12. 11:13:04
sajnos ez így van. én félek a tavsztól.ismét ki fog gyúlni a gyűlölet fénye, családok fogják egymást marni az átkozott poltika (!) miatt.Hát nem volna nélkülük egyszerűbb? szerintem a modoros blog csodálatos ugródeszka volna a nincs poltika poltikai párt megalapításra. Csatlakoztok? akit érdekel, írjon, keressen,fel tesvéreim.
Ja és minden vasútat, ágyat visszaállítunk, legyen úgy mint régen volt!
beszélő 2009.12.12. 11:23:35
A költségvetésből a tömegközlekedést úgy kell támogatni, hogy az vonzó legyen az autósok, és az autóval nem rendelkezők számára.
Ha a kötelező állami feladatokat a költségvetésből maradéktalanul képes a mindenkori kormány finanszírozni, azután lehet adócsökkentésről beszélni.
Ide tartozik áttételesen, hogy 2013-ra jegyeznek elő műtétet Győrben (és talán máshol is) miközben műtő orvos rendelkezésre áll, csak a pénz hiányzik.
Hát ennyit a szociális piacgazdaságról.
A nyugdíjasok életének megrövidítésén fáradozik a kormány.
Intizar 2009.12.12. 11:27:05
lr 2009.12.12. 11:27:22
Uakkor nagyon nehéz nem leírni, h tulképp miért is lesz vmiből közhely...apropos, ki is maradt a "bezzeg ha minden a valós költségébe kerülne a használónak...".
Intizar 2009.12.12. 11:28:15
Intizar 2009.12.12. 11:33:50
Badbitie 2009.12.12. 11:40:16
SzőröstalpúJeti 2009.12.12. 11:49:34
hamisnero 2009.12.12. 12:00:03
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.12.12. 12:23:01
bigthereal 2009.12.12. 12:23:39
elgondolkodtatok már azon, hogy meg is kéne nézni, mit fikáztok???
faszom a csőlátásoktokba
Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2009.12.12. 12:25:08
Azt hiszem, hogy nem a konkrét vonal megmentése a kérdés, hanem az elmúlt 10 (15-20) év nyugati (értsd: német, oalsz, francia stb.) trendjével való szembemenetel: ott rájöttek, hogy nem a szar vonalak bezárásán érdemes gondolkodni, hanem az életképesek megmentésén. Mi még nem tartunk itt.
jermann.blog.hu/2009/12/12/egy_parbaj_negy_aldozat
Rich.mond 2009.12.12. 12:28:59
Van a fenti "ketten használják a vonatot bazmeg" meg a "Pestről persze leszarják a vidéki embert, de metró az kell mi?" típusú megmondóember.
Egyben egyetértenek: Nyugaton -németbe', japánba', Sánhájba'- bezzeg mágnesvasút épül/törődtek a vasúttal/az országgal, meg is lehet nézni, hol tartanak.Egyszóval mindenhol jobb, ahol meg nem, ott hamarosan jobb lesz.
Ja, és mindkettőnek megvan már régen a voks helye, de nagyhangon elbődül, hogy "Á, bazmeg,egyikre se' érdemes szavazni"
Rich.mond 2009.12.12. 12:34:50
sárkánysziv (törölt) 2009.12.12. 12:41:43
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.12. 12:43:36
@bigthereal: a párbeszéd melyik szereplőjére gondolsz?
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 13:10:39
Itt vagyok.
Arra céloztam egy másik topicban, hogy kissé rögeszmésnek tűnsz.
bigthereal 2009.12.12. 13:22:40
nem a modoros buzikra gondolok, akiknek panelekből áll az életük (és többnyire abban is laknak:P)
de a kis falvakban a vasút az élet, erre is kell gondolni! egyébként is kész vagyok az urbanizációtól, ha értitek, hogy mondom
vidi-master 2009.12.12. 13:23:47
Rich.mond 2009.12.12. 13:40:22
A kihasználatlan vasutak zömén azért nem utazik senki, mert az állomások kvázi a pusztában vannak.
Mondom ezt úgy, hogy én igencsak nagy vasútbarátnaktartom magam, és főleg a Nyírségi-kisvasútért fáj a szívem -amit tényleg kár megszüntetni.
De ez itt off, mert ez a modorosblog, nem a kötöttpálya.
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.12. 13:48:45
de ahogy a gazdasági válság kapcsán megjegyezték: épp jókor jött, mert legalább éhen döglik a sok szegény meg hiteles.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.12. 13:52:12
Ha meg nincs ez a kurva válság, akkor csillió forintért még járkálhatott volna oda-vissza a masiniszta, meg a kalauz, ki tudja, meddig.
A bakter kezelte volna a váltót, az állomásfőnök meg nyafoghatott volna még évekig, hogy miért ő a forgalmista is egyben.
kukatr 2009.12.12. 14:15:23
darnmarquee 2009.12.12. 14:58:48
darnmarquee 2009.12.12. 14:59:44
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.12. 15:47:39
GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.12.12. 15:53:55
Erzsebet 2009.12.12. 20:24:07
Erzsebet 2009.12.12. 20:26:07
Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.12.13. 00:15:24
@danaz: Szerintem is. Jelképes egy forintra gondoltam. :D
2009.12.13. 13:44:35
Szombaton hajnalban szálltam le a Mávos Kálmán Imréről Münchenben, mellette már ott állt a Párizsba induló szerelvény.Így egymás mellett nagyon ordító volt a különbség. Otthon valahogy hozzá szokik a szemem a látványhoz, no meg a Keletiben még ez a vonat nézett ki valahogy, de ott olyan siralmas volt mint egy kiöregedett, lestrapált vén kurva.
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.13. 16:54:53
ha nincsenek a köcsög franciák, nem lett volna felvilágosodás, és élnénk vallások kötötte keretek közt a "sötét" középkorban.
ésatöbbi.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.13. 17:05:54
Noch da zu, ha nincsenek a buzi franciák, akkor Trianont fel sem építették volna, eleve!
:D
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.13. 17:26:57
persze amúgy, trianont sosem bocsájtjuk meg. meg azt sem, hogy nem a németek nyerték a 2.vh-t. :D
2009.12.13. 21:02:12
Amit lehetett visszakapták egyetlen katona nélkül. A Baleár szigetcsoportot annektálták a márkájukkal, meg az eurójukkal.
És nézd meg a győzteseket! Szovjetunió? hol van az már? USA, na ne röhögtess!
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2009.12.13. 21:46:48
jelenleg kína került világhatalomra. hogy hogy? fordítsd meg a billentyűzetedet, és nézd meg, hol csinálták.
fade 2009.12.14. 13:29:40
Külön pont a bringás beírásért, az a kedvencem! :)))) Igen-igen, Hollandia a világ csúcsa, már pakolom is a bőröndöt...
Zorita 2009.12.14. 15:12:37
noirp 2009.12.15. 08:00:17
On: a poszton szétröhögtem magam...Tibi, te szociográfusnak születtél_baszomalásan_.Nemtom mi lenne, ha nem találtam vona anno ide a modorosblogra. Még egy nyalintás: a szlengblog-könyv után modoros könyv nem lesz?
OFF:Beszállok én is vörösödni, jó? A vasútért egy könnyet se bírok ejteni.
Tőlem pl. a Bp-Szombathely vonal is megszűnhetne, úgyis szétesett régesrég...
Olyan rohadt hónap nem volt fehérvári szép napjaimban, hogy legalább egyszer ne késtünk volna a reggeli kávédarálóval, hisz Fehérvár előtt egy megállót lépésben kellett mennie. [Ez azt jelentette, hogy mehettem üzemkezdést csinálni taxival(mert a helyi busz rég elment), a költségeimet meg fizette a nagyharang.] Nyehehe.