10 érv a gyermekvállalás mellett

2014/04/07. - írta: Modor Tibi

Fogyik a magyar.

Évek óta halljuk, olvassuk, látjuk úton-útfélen - közéleti személyiségek, hírességek, szakemberek nevezik meg a népességfogyást mint ránk leselkedő legnagyobb veszélyt. Mert lehet mélymagyarkodva, bőszen verni a mellkasunkat, hogy vissza Trianont, de minden területszerzés valójában im Grunde genommen egy helyen dől el: az anyaméhekben. 

Magyar Anyák, tessék teleszülni a Kárpát-medencét! Hogy kedvet kapjatok hozzá, összeszedtünk pár érvet a gyermekvállalás mellett - de azért elöljáróban még pár jótanács, mielőtt nekiveselkednénk.

Rendkívül körültekintően válasszuk meg a születendő gyermek anyját/apját - attól függően, hogy milyen neműek vagyunk. Mint közismert, a fogantatás pillanatában már kódoljuk a jövevény számos külső s belső tulajdonságát. Éppen ezért lehetőleg a másik szülő ne legyen se túl csúnya, sem pedig túl buta - ha pedig mégis, akkor legalább legyen gazdag, és/vagy befolyásos, hogy előnytelen tulajdonságait menetközben drága műtétekkel, neveltetéssel korrigálni tudjuk. Érdemes különös tekintettel ügyelni a rasszjegyekre, és lehetőleg kék- vagy zöldszemű partnert választani, hacsak nem egzotikus piacra tervezzük egy pass-through-ügylet keretében továbbértékesíteni a majdani pocaklakót. De összességében, a legelismertebb gyermekszaporítási szakértők véleménye szerint is a kékszemű példányok (ez alatt értve a már fél- egyéves egyedeket) a legértékesebbek a piacon, amennyiben nem saját használatra fedeztetünk.

Na de! Megvagyunk mi, megvan a partner - de minek, miért? Miért jó ez nekünk?

Hát most én ezt nektek elmondom.

  1. Gyermektámogatás, adókedvezmény, szocpol. Egy-kettő gyerkőc után is busás pénzeket tehetünk zsebre, de ha hajlandóak vagyunk egy harmadikat is befogadni (márpedig miért ne lennék hajlandóak, hiszen ahol kettőnek jut, ott háromnak is!), akkor csillagászati összegek üthetik markunkat, mondhatnók: gazdagok leszünk.
  2. Unalom ellen kitűnőek. Számtalan szülővel beszéltünk az elmúlt években, és egyik sem nyilatkozott úgy, hogy unatkozott volna! A gyermek állandóan gondoskodik arról, hogy ne a felesleges tévét bámuld a szar hírekkel vagy a számítógépet nyomkodd - de ponyvák olvasására se adnak alkalmat.
  3. Megmentik a veszélybe került kapcsolatot, házasságot: bizony, mivel általuk új értelmet nyer maga a kapcsolat. Nem lesz idő a közös problémáinkkal foglalkozni, hiszen ott lesz végre a gyerek. Így már tudatosan és tudat alatt is bivalyerős a kapocs, meg amúgy régen is megszólták azt, akik csak úgy éltek bele a világba vadházasságban, meg elváltak.
  4. A gyerek kitűnő kibúvó minden alól. Unod a csapatépítéseket, drága és egészségtelen kocsmázásokat, vagy csak simán késni szeretnél melóból? Az autó után a legjobb kifogás a gyerek. Beteg, orvoshoz kell vinni, szülői értekezlet van, stb. stb. Előreengednek a sorban, a repülőre korábban beszállhattok, olcsóbb vagy ingyenes nekik a belépő mindenhova (akárcsak ha nőt cipelsz magaddal szórakozni), ilyesmik.
  5. A gyerek - kellő felkészítéssel - kiváló befektetés lehet. A régivágású, irigy vélekedés szerint ahány gyerek, annyi ház - azaz annyi családi házat építhettem volna a forintokból, mint amennyit ráköltöttem. Ez azonban hatalmas badarság. A gyerek az elején kétségtelenül viszi a pénzt, de busásan megtérülhet, ha törődünk vele és az életre neveljük. Ha megfelelően értelmes, akár IT-s is lehet belőle - ha meg nem, járassuk versenysportolni, levan róla a gond, büszkék lehetünk rájuk (mint az önfeláldozó szülő, aki annyi mindent feláldozott a gyermeke boldogulásáért) - így akár 18-20 éven belül gazdaggá is tehet minket. A gyermek is egyfajta startup. Természetesen a legtöbb projekt itt is bedől, de ha elégszer és ügyesen próbálkozunk, meglesz az az 1-2, aki behozza a többi árát. Ha meg nagyon buta és tehetségtelen, legfeljebb befogjuk a ház körüli munkába, elküldjük páréves korától napszámba, gimnazistának, újságírónak vagy állami gondozásba - legalább nem viszi a pénzt.
  6. A gyerek a mi társadalmi értékünket, ázsiónkat is növeli. Kutatások szerint a házas és gyermekes férfiak a karrierben is sikeresebbek, mint szingli, ill. gyermektelen társai. Addig nem férfi a férfi, amíg nincs családja. Egyszerűen másképp tekintenek rá. Tudják, hogy felelős ember.
  7. A gyerekkel kiválóan lehet nőzni. Látják, hogy fertilis vagy. Ez szimpla biológia. Két kezemen nem tudom megszámolni, milyen picsákat szedtem össze a gyereken keresztül: tanítónéni, edzőnéni, SZMK-s elvált anyukák... a kutyával is elég jól lehet amúgy nőzni, de a gyereket legalább otthon hagyhatom napokig, akkor se piszkít oda, jól elvan az XBoxszal.
  8. Ha esetleg te sikertelen és halandó vagy, még nincs veszve semmi: az utód biztosítja számodra az örök életet - másfelől gondoskodhatsz arról, hogy neki minden sikerüljön, ami neked nem. Lehet belőle művész, sportoló, tudós. Ráadásul ha te fradista vagy, akkor fradista lesz ő is, hiszen annak fogod nevelni - ugyanez vonatkozik a pártpreferenciákra is: teljességgel kizárt, hogy mássá váljon később.
  9. Azért kell még a gyerek, hogy a nagyszülők láthassák az unokájukat, tudjanak vele játszani, tudjanak rá vigyázni.
  10. Azért is kell még a gyerek, hogy a dédszülők láthassák a dédunokájukat, tudjanak vele játszani. Gondolj bele, milyen jót teszel nekik, ha csinálsz nekik egyet! 

 

Még mindig habozol? Hajrá, tempó, kapd el az asszonyt most nyomban! 

Aztán nehogy kihúzzad a végén! ; - ))

67 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2014.04.07. 20:19:02

Tibikém, ha ez a mű címlapra kerül, itt nagyobb dzsihád lesz, mint a kutyásnál, higgyed elfele! Me', hogy a legszentebb szentségből, a' élet ajándékából viccet csinálni mégiscsak skandallum, vágod. Hozok sört!

Trónkövetelő 2014.04.07. 20:42:15

@CheTamás:
Szerintem ettől nem kell tartani, megújult az index, szerintem a legnagyobb elmék még nem fedezték fel, hogy merre van a blogketrec.
Egyébként biztos Tibit otthagyta a barátnője egy hatalmas péniszű kutyás férfiért, és a csaj jelenleg hármasikreket vár.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2014.04.07. 21:25:28

@Trónkövetelő: Majd megbánja, mint az eb, amelyik hetet kölykezett.

Excsimóta (törölt) 2014.04.07. 22:37:41

ha Nő vagy, akkor:

11. váláskor tiéd lesz a ház/lakás, a gyerek természetesen nálad, az Anyánál marad, a férjtől meg ki lehet zsarolni valami tisztes tartásdíjat, hogy dolgozni se kelljen
12. a gyerekre lehet fogni, hogy semmi nem lett belőled az életben, hiszen ugyan egy iskolát sem tudtál elvégezni rendesen, ha nem esel "véletlenül" teherbe, akkor most valószínűleg vezérigazgató lennél valamelyik multinál, de hát az a 3 otthon töltött év... meg te különben sem vagy az a törtető, modern, singli karrierista nőtípus
13.naponta többször kell mindent posztolni a facsen a kis expocaklakóról és a családi idillről, hogy a gyerektelen és komoly kapcsolat nélküli barátosnéket monumentális féltékenység fogja el, amikor látják, hogy ti milyen boldogok vagytok, neked sikerült már sikerült továbbörökítened a génjeidet és még férjet (!) még találnod
választható opció: végigkövetni profi fotóssal a terhesség minden pillanatát, előtte nagy hasas képek, utána baba-mama fotózás, egy kis photoshop, rögtön van mit posztolni
14. ha eddig nem voltak barátnőid, akkor most az új jövevény kiváló ürügy arra, hogy belépj különböző baba-mama klubokba, később zenebölcsikbe, ahol megismerhetsz hasonló nőket és párjaikat, akikkel később modoros vendégségeket lehet tartani, mindent "csak a gyerekekért", közben az új hölgytagokkal és az új virtuális barátnőiddel, akiket az NLC-n szedtél össze kibeszélheted, hogy mennyire rossz, hogy a férj soha nem ér rá, már nem is érzed magad NŐnek ilyen kevés törődés mellett, a sexuális érdeklődése is alábbhagyott a mocsoknak
15. ha az előnyöket már eléggé kihasználtad, de unod a kis mihaszna csimótádat, akkor simán le lehet passzolni a nagyszülőknek, fogadni au-pairt valamelyik szegény országból (csak dagadtat és csúnyát, különben az apának túl nagy a kísértés!), ők majd elvesződnek a kis rosszcsontokkal

2014.04.08. 10:04:20

A gyerekkel megfiatalodol. Ha fiad van, nincs szebb annál, ahogy együtt focizik apa-fia, legóztok, a Balcsinál csurgatós várat építtetek. Házasodni vágyó, elhanyagolt és/vagy elvált nők párás szemmel nézik majd önfeledt játékotokat - nem kell tudniuk, hogy esetleg kurvára unod és épp mást csinálnál. (Sajnos az igazán férfias, valós, mély apa-fiú kapcsolatot megalapozó tevékenységek társadalmi elfogadottsága csekély. Gondolok itt olyanokra, mint énekesmadarak légpuskázása, gyújtogatás-robbantgatás, vasúti sínre kövek elhelyzése, kisebb bolti lopások, közös cigizés a bokrokban, stb.)

Ha lányod van, 16-17 éves kora körül már néha együtt grasszálhatsz vele nyilvános helyeken (pl.: pláza, mert mentek megvenni az újabb kizsarolt okostelefont neki - ilyen esetekben mér elviseli a társaságod) ilyenkor gyanakvó, bizonytalan vagy irigykedő pillantások kísérnek, attól függően, hogy pedofilnak, apának vagy fiatal szeretőt tartó vén fasznak néznek.

A gyerek csodás összekötő kapocs a generációk között, nem csak a nagyszülők vonatkozásában. Bárhol jársz, bármit csinál az ivadék, mindig lesz majd néhány vén kur..., akarom mondani kedves idős hölgy, aki kéretlen gyermeknevelési tanácsokkal ellát.

A gyerek kaput nyit a világra, olyan helyekre, közegekbe jutsz el, amelyről korábban nem tudtál, nem ismerted. Egy úszótanfolyamon feledhetetlen élmény testközelből megismerni nemzetünk büszkeségeit, a vízilabdázókat, hogy mekkora tajparaszt tuskók, edzőstől-mindenestül. Akárhány szülői értekezlet többet ér bármilyen lakógyűlésnél, kellően divatos sportágat választva a budai anyukák világba csöppenhetünk, ha csak az edzések idejére is.

Ha szülő vagy, ez egy sorsközösség, közvetlenségre, barátkozásra okot adó tény, kivált játszótéren, utazás során jó eséllyel nem fogsz unatkozni. Könnyen szóba elegyedhez érdekes, háromfogú emberekkel, kitetovált, egybenyakú suttyókkal, rajzolt szemöldökű panelszépével - a közös téma mindig adott.

Pet1988 2014.04.08. 16:33:25

@Brother Love:
" testközelből megismerni nemzetünk büszkeségeit, a vízilabdázókat, hogy mekkora tajparaszt tuskók, edzőstől-mindenestül"
Tényleg bunkók???????? :(((

gigabursch 2014.04.08. 16:39:22

A gyermek az egyetlen befektetés, amit a bankházak nem tudnak elinflálni.

Tragédia, hogy középiskolai osztálytársaim felének még mindig nincs családja!
A nemzedékem úgy feleződik meg, hogy még csak háború sem volt.
Vér nélküli genocidum, ez volt a nagy módszerváltás.
De nemcsak nálunk!

Meg kell nézni, hogy UK, Fr.o. Német.o és a többi nyugati jóléti állam, vagy épp Felvidék vagy Bulgária.
A nem cigány és nem afrikai és egyéb importátum nélküli fehér szaporodási ráta 1,1-1,5 között mozog.

Az Oroszoknál és a Beloruszoknál sem éri el a fennmaradáshoz/stagnáláshoz kötelező 2,12-es arányt.
Dettó USA/Kanada. Ráadásul ott sem az őslakos indiánok, akik agyonszaporodják magukat.

Van aki az életet választja, mindenki más kihal.
Jó szüleim 42 nm-en tudtak három egészséges ember felnevelni, akiknek már 9 gyermekük van.
Minden más nem számít.
Csak az Élet.

Johnny336 2014.04.08. 16:39:32

"Sajnos az igazán férfias, valós, mély apa-fiú kapcsolatot megalapozó tevékenységek társadalmi elfogadottsága csekély. Gondolok itt olyanokra, mint énekesmadarak légpuskázása, gyújtogatás-robbantgatás, vasúti sínre kövek elhelyzése"

Mondjuk én LEGO-zni is szeretek a gyerekkel, de ez a galamb légpuskázás nagyon izgatja a fantáziámat :D

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.08. 16:39:46

Egy fecske nem csinál nyarat, de egy poszt sem fogja megváltani a világot. Addig, míg a nők hozzáállása olyan, amilyen, nem lesz itt fordulat.

Ez a kép azt hiszem mindent megmagyaráz:

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/graphics/population/HU_popgraph%202014.bmp

És most gondolatban nézzen mindenki előre 5-10 évet!

gigabursch 2014.04.08. 16:39:51

A gyermek az egyetlen befektetés, amit a bankházak nem tudnak elinflálni.

Tragédia, hogy középiskolai osztálytársaim felének még mindig nincs családja!
A nemzedékem úgy feleződik meg, hogy még csak háború sem volt.
Vér nélküli genocidum, ez volt a nagy módszerváltás.
De nemcsak nálunk!

Meg kell nézni, hogy UK, Fr.o. Német.o és a többi nyugati jóléti állam, vagy épp Felvidék vagy Bulgária.
A nem cigány és nem afrikai és egyéb importátum nélküli fehér szaporodási ráta 1,1-1,5 között mozog.

Az Oroszoknál és a Beloruszoknál sem éri el a fennmaradáshoz/stagnáláshoz kötelező 2,12-es arányt.
Dettó USA/Kanada. Ráadásul ott sem az őslakos indiánok, akik agyonszaporodják magukat.

Van aki az életet választja, mindenki más kihal.
Jó szüleim 42 nm-en tudtak három egészséges ember felnevelni, akiknek már 9 gyermekük van.
Minden más nem számít.
Csak az Élet.

nyuggernyúzó 2014.04.08. 16:40:05

Ennek az impotens népségnek érvek kellenek a gyerekhez.

sterimar 2014.04.08. 16:40:21

@Brother Love: Ezeket bevehetné a posztoló, mert nagyon ülnek. Főleg az "igazán férfias, valós, mély apa-fiú kapcsolatot megalapozó tevékenységek". :))

Pet1988 2014.04.08. 16:40:24

@Brother Love:
miiii?? bunkók a vízilabdázók? märmint a nemzeti csapat? csalodottsäg :///

2014.04.08. 20:27:31

@Che Tamás: a teleszülés tényleg a no. 1 a posztban, második a startup.

Trónkövetelő 2014.04.08. 20:27:38

Kérem, azt azért szögezzük le már az elején, hogy négerrel, cigánnyal, egyéb színesbőrűvel összeállni és úgy csinálni gyereket nem ér. Na meg úgy általában Hazánktól délebbre fekvő országból származó emberrel. Ja meg tóthhal, csehvel, ukránnal-orosszal-belorusszal és románnal sem. Ja meg franciával sem. Meg az írekkel sem.

Trónkövetelő 2014.04.08. 20:27:46

@Brother Love:
Megemlítendőek még a 15-16 éves leánygyermekek velük egykorú barátnői, akik cheerleadernek öltözve vagy japán matrózruhában jönnek ottaludni, az atlétás-bokszeralsós édesapák nagy örömére :)
És igen, a vízilabdások tényleg hulladék népség, én is aláírom, mint egykori úszó.

2014.04.08. 20:28:07

@Pet1988: Uszoda, úszótanfolyam kicsinek négy éves kortól. A kiskölkök csapatokban várnak az edzőkre, a lelátókon szülők, nagyobb testvérek szép számmal.

Az öltöző felől feltűnik a vízilabdacsapat, 20 év alatti ifjak még, némelyik szétnyúlt, pudvás köntösben, kitiport, penészgombás, szakadt papucsban, mások csak egy úszónadrágban, hülye úszósapkában. A közhiedelemmel ellentétben a többség hájas, rossz alkatú, cölöplábú, csapott vállú, potrohos gnóm, Néhány példányon akad némi izom mutatóba. Ez utóbbiak viszont többnyire egy négy lábától megfosztott kaszáspókra emlékeztetnek, pálcaláb, gibbonkar.

Jókedvű, ordítozó társalgásuk színt hoz a várakozásba:

- Geci, mi a fasz van már, hozd vissza a pendrivomat!
- Minek, megint a seggedbe akarod dugni?
- Azt anyád szokta, amikor szopatom.
- Köcsög.
- stb.

Megjelenik az edző is, vértolulás, lila fejű, elhízott, melegítős, igazi Laci bá'.

- Na gyerünk már, mi az anyátok picsájára várok, mozgás!

Az edzés közbeni technikai-taktikai utasításai sztentori hangon zengik be az uszodát:

- Krisztián, mi a kurva anyádat csinálsz, mondtam, hogy előre add, hülyegyerek!
- Akkurvaistenit, nem értitek, pasz-pasz, vissza, majd kapu!
- Gergő, Bence, mi a faszt nem értetek, nem volt világos amit mondtam?

És ez így, az egész edzés alatt. De hát végső soron csak ez hozza az olimpiai aranyat, az meg ugye fontos, attól dagad a honfiúi kebel.

na4 2014.04.08. 20:28:15

Ez marhaság. A Föld lakossága másodpercenként (!) 2.5 fővel gyarapszik. A Földet nem a kihalás, hanem a túlnépesedés fenyegeti. Az ember mindent elpusztít maga körül. Azért kell mégtöbb ember, hogy a vég, a pusztulás mielőbb bekövetkezzen? Szerintem éppen elegen vagyunk ebben az országban. Ha valakinek nem tetszik, menjen el Mumbai-ba, ahol (csak) 21 millió-an élnek egyetlen városban. No az szuper lehet.

Geolány 2014.04.08. 20:28:20

Rosszul vagyok azoktól az elmebetegektől akik állandóan a gonosz nők felelősségét böfögik. Idióták, mégis mit akartok ha 35 évesen még anyuci szoknyája mögül nézitek a világot, mama hotelben laktok és nem akartok még negyven évesen sem elköteleződni -és sajnos ez azt jelenti, hogy együtt élni sem, nem beszélve a hivatalos életközösségről? Csináltassuk fel magunkat egyéjszakás kalandokkor, aztán neveljünk négy gyereket egyedül, egy fizetésből, szociális védőháló nélkül csak azért, hogy jó legyen a statisztika? Ha meg anya jelzi, hogy jó, babázzunk, de ahhoz kéne némi egzisztencia is, mert csak nem kéne putriban, fűtés nélküli házban gyereket vállalni, akkor meg rögtön számító, pénzéhes szuka lesz asszonykából. Ébresztő, kettőn áll a vásár!! Amíg férfiak helyett 30-40 éves álmodozó kisfiúkkal van tele az ország akik a saját teddy macijukért sem bírnának felelősséget vállalni, addig miért akarnának a nők gyereket szülni? Hiszen ha párkapcsolatban élnek, már kvázi van egy nagy gyerekük akit el kell látni.

Mitya Ivanov 2014.04.08. 20:28:22

@Brother Love: +
tudományos igényű ismereteid lesznek a következő témákból:
hercegnők, szörnyek, lapkamalacok, nilsholgerszonok, vilifoggok, eperkék, méhecskék, vonatok, thomasok, stb. rájössz, hogy gondolataid a rajzfilmek szereplői körül forognak, csak éppen ezzel nem lehet társaságban felvágni. Igaz, mindegy is, mert társaságba nem jársz. Néha elmerengsz azon, hogy volt idő, amikor a modoroson és szlengen toltad a kommenteket, poreszt néztél gépen, nézted a BL meccseket, torrenteket töltöttél le, sorozatot daráltál le egyhuzamban egy hétvége alatt és úgy általában eléggé elidegenedett életet éltél, aminek szerencsére vége van.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.08. 22:45:52

@Geolány: Sajnos az én meglátásom szerint pedig így van. A korosztályom férfitagjai már elértek valamit, lakás, ház, kocsi, karrier vagy csak spórolt pénz, miközben a velünk egykorú nők még el sem tudtak költözni otthonról. Néhányan már lebabáztak, de a pasi rég lelépett... Aztán erre fogják, hogy az elmúlt tíz évben még dolgozni sem volt idejük, nemhogy egzisztenciát építeni. Tartós párkapcsolatot nem akarnak, helyette nézik az Éjjel-nappal Budapestet vagy valami elkényeztetett házikedvencet nevelgetnek, esetleg a kettő együtt. Ambíció nulla, előrelátás nulla...

'it's cool to know nothing' 2014.04.09. 07:39:41

@Geolány:
Na hát az van, hogy a férfiak még akár 45 évesen is elköteleződhetnek, ha akarnak, a nőknek meg addigra már késő. Oszt lehet 50 évesen gondolkodni, hogy hol b@asztátok el, és vajon volt-e értelme az egész életnek (segítek: gyerek nélkül, nem volt).
Lehet, hogy összejött még valami karrier is, hozzá pénz, lakás, jó autó, nyaraló. 50 körül aztán gondolkodik az ember, hogy mit is kezdjen mindezzel, mert nincs értelme bármit is hozzátenni, úgysem örökli senki, úgysem fog örülni neki senki, nem lesz unoka, akivel a nyaralóban együtt lehet majd élvezni a nyáriszünetet stb. Nem egy ilyet látok magam körül, de sajna ez egy egyirányú utca. Kellene valaki, aki elmagyarázza ezt a huszonéveseknek.

semota · http://livewithit.blog.hu 2014.04.09. 12:23:45

@'it's cool to know nothing':

szerintem meg nagyon sok nő ugrik bele úgy a gyereknevelésbe, hogy nem tudja, mit vállal. a gyerek nagyon erőforrásigényes, pl. már a terhesség is rengeteget kivesz a nő szervezetéből (minimum mínusz egy fog), hát még az azt követő évek. olyan 1 és 3 éves kora között folyamatos, full time odafigyelést igényel, nincs el magában minimálisan sem, bőg, elmászik stb. később már kevesebb odafigyelés kell, de annál több pénzt kell rá fordítani.

férfiként könnyű gyereket vállalni, mert már azzal túlteljesíted az elvárásokat, hogyha nem részegen jársz haza, nem a játékgépbe dobálod a pénzed, és nem vered össze családod különböző életkorú tagjait, ha hazaérsz. arra viszont joggal számíthatsz, hogy az otthoni fizetetlen munka javát a feleséged fogja megcsinálni, meg a gyerekgondozás túlnyomó részét is le fogja venni a válladról. tehát jó esély van arra, hogy a pasi kivonuljon a közös életetekből, mint ahogy arra is, hogy végleg lelépjen, ha talál egy olyan nőt, aki jobban tetszik neki.

nőként viszont arra számíthatsz, hogy az összes ilyen munka a te nyakadba fog szakadni, elvéve az időt olyan dolgoktól, mint a számodra kedves hobbik, a neked intellektuálisan megfelelő társaság látogatása vagy a karriered építése. (miközben ha nincs karriered és a férjed tart el, mindenkitől hallgathatod, hogy aranyásó vagy, aki a férjén élősködik.) cserébe az egész világ feljogosítva érzi magát, hogy gyereknevelési témában ossza neked az észt, és ha bármi nem jól üt ki, akkor számíts rá, hogy kivétel nélkül mindenki téged, a gyereked anyját hibáztat majd.
ha a gyerek bármilyen okból speciális igényű lesz, akkor ez még több is lesz, mint másoknál, és joggal számíthatsz arra is, hogy teljesen magadra fogsz maradni a gyereked gondozásával.

szerintem teljesen érthető, hogy azok a nők, akik elég tájékozottak és tudatosak ahhoz, hogy végiggondolják mindezt, úgy döntenek, hogy inkább nem vállalnak gyereket.
ha a politikusaink annyira aggasztónak érzik, hogy "fogyik a magyar", akkor inkább a férfiaknak küldjenek határozott üzeneteket arról, hogy vállaljanak egyenlő részt mind a házimunkából, mind a gyerekek neveléséből, mind az ezzel kapcsolatos felelősségből, és ne lépjenek le az első apró nehézségnél. én azzal kezdeném, hogy az összes gyereknevelési stb. támogatás igénybevételét ahhoz kötném, hogy ne csak a nő, hanem a férfi is elmenjen gyermekgondozási szabadságra, méghozzá kb. ugyanannyi időre, mint a nő.

Trónkövetelő 2014.04.10. 11:42:18

@gigabursch:
Némiképp megtévesztő az a nézőpont, hogy a civilizációs központok demográfiai katasztrófa felé tartanak, míg a civilizálatlan afrikai/ázsiai országok ebből az erős felívelésből hasznot húznak. Az igazság az, hogy a nyugati civilizáció társadalmainak összeomlása rájuk nézve is katasztrofális hatással vannak. Az a tény, hogy a gyermekhalandóság és az éhínségek áldozatainak száma csökken, kizárólag a nyugati civilizáció által szervezett és fenntartott orvosi szervezetnek és élelmiszersegélyeknek köszönhető. Ha nyugat elveszik, akkor ezeket az embereket nem védi többé semmi a gyermekágyi láztól, járványoktól, éhínségektől, a számuk pár évtized alatt nekik is drasztikusan és brutálisan le fog csökkenni, a természet a fehér emberrel ellentétben ugyanis nem érzelgősködik. Ebből a szempontból tehát a kelet-ázsiai, erős gazdaságú országok dominanciája várható. Én nem írnám le az USA-t sem, ott a népességben viszont átrendeződés várható szintén demográfiai okokból a színesek javára, a fehérek pedig javarészt a karizmatikus protestáns egyházak hívei közül fognak kikerülni, mivel a vallásos fehérek jelenleg is szaporák ott. Európában viszont tényleg mindennek vége lesz (hiszen én magam sem teszek ellene semmit, csak annyi mentségem van, hogy a gyermekvállalás jelenleg számomra egyet jelentene a nyomor vállalásával).

[c] 2014.04.10. 11:42:30

@semota: "miközben ha nincs karriered és a férjed tart el, mindenkitől hallgathatod, hogy aranyásó vagy, aki a férjén élősködik"

Ha van rajtad sapka, az a baj, ha nincs, az a baj - ha "karrierista" vagy, szőrös lábú egoista leszbikus picsa vagy, és miattad hal ki a nemzet, ha tyúkanyó-háztartásbeli, akkor meg ingyenélő.
Ha gyereket akarsz, és korábban, mint a férfi, az a baj, mert csak be akarod palizni, hogy aztán ingyenélő lehess, ha nem akarsz, vagy később, mint a férfi, az a baj, mert szőrös lábú egoista leszbikus picsa vagy, és miattad hal ki a nemzet.

[c] 2014.04.10. 11:43:00

@Excsimóta: "a férjtől meg ki lehet zsarolni valami tisztes tartásdíjat, hogy dolgozni se kelljen"
Na ne röhögtess... Az a helyzet, hogy akad néhány elvált apa az ismeretségi körömben, és tudom, mennyi tartásdíjat fizetnek. Messze nem annyit, hogy abból az anya otthon lébecolhasson.
Oké, biztos van ilyen is, de nem túl gyakori.

Ernoke 2014.04.10. 14:34:07

@Balogh Zsolt: a te korosztályod micsoda? az én korosztályomban ((33) több nő tartja el a pasiját/férjét, mint ahányat eltartanak. van, amelyik mindent bevet, hogy legyen munkája, mégis alkalmit talál csak. az én pasim meg szimplán csak egy lusta dög, állandó pénzügyi bizonytalanságban élünk, mert jelenleg nincs energiám másodállásra.
általánosítani én is tudok, de minek.

Suni dékán 2014.04.11. 08:06:26

@Brother Love: Jaj, csak sportolókat ne neveljetek! Mi szükség primitív favágókra? Neveljetek szorongó zseniket, azokra nagyobb szükség van, mint izzadó, beszűkült tudatú, egoista bajnokokra.

Suni dékán 2014.04.11. 08:06:32

"az én pasim meg szimplán csak egy lusta dög, állandó pénzügyi bizonytalanságban élünk, mert jelenleg nincs energiám másodállásra."

Gondolom, cserébe helyespasee, nem? Máskülönben minek is tartanád?

Светлана Павлова 2014.04.11. 15:39:18

@semota: hogy én mennyire egyet értek veled!

Светлана Павлова 2014.04.11. 15:39:22

@Ernoke: hosszú távon hogyan képzeled el ezt a párkapcsolatot?

Trónkövetelő 2014.04.11. 22:05:17

@Ernoke:
Én 33 éves vagyok, engem nem a nőm tart el, mivel nekem olyan nincsen :) Amikor volt nőm, akkor sem éppen ő tartott el, ami azt illeti, hanem inkább ellopta a pénzem egy szép napon... És én ennek ellenére nem állok be a sorba, és mondom, hogy minden nő kurva. De ha nekem ilyen jár, akkor inkább nem kell. Nem szeretek senkit, engem sem szeret senki, a világ így harmóniában van.

'it's cool to know nothing' 2014.04.11. 22:05:24

@semota:
Amit ideírtál, abból csak egy dolog határozható meg:
egy elkényesztetett, szűklátókörű ostoba ember vagy. Ritkán mondok ilyet, leírni pedig még soha nem írtem ezt le senkiről.

Hogyan lehet a gyerekvállalást, az egyetlen értelmes dolgot az életünkben összehasonlítani azzal, hogy le kell mondani hobbiról, meg társaságról? (nem beszélve arról, hogy a gyerekeken keresztül egy új világ tárul fel, ami új, akár közös hobbikat hoz magával, és magunk mögött hagyhatjuk a már kiüresedett "baráti" kapcsolatokat.) Amit pedig a férfitársadalomről, vagy inkább az egész társadalomról írtál, abból én azt látom, hogy nagyon szerencsétlen életed lehet, és hozzád hasonló ostoba emberekkel (férfiakkal) lehetsz körülvéve. Szánalom.

Az élet nem ez. Az élet az, hogy van 3-10 gyereked, ezek közül némelyik bizony súlyos beteg, talán meg is hal. Közben ápolod idős szüleidet is (mert mégis ki ápolná őket?), akár évtizedekig, és ők is itthagynak, egyedül leszel. És akkor még szerencsés vagy, mert te és párod legalább egészséges. De ez sem garantált. És ezekkel együtt boldog vagy. Mert szeretnek, gyerekeid, párod és szüleid. Nem vagy egyedül. Tisztelnek. És van értelme az életednek. Közben ma már talán nem kell a földeken is kapálnod, hanem tudsz gép előtt is dolgozni. Nem attól lesz nehéz az élet, hogy a férjed segít otthon vasalni, vagy nem. Hanem a minden családban előforduló kisebb, vagy nagyobb tragédiáktól. Ezeket pedig csak egy összetartó családban lehet túlélni, elviselni. Aki ettől fél, az az élettől fél. És nem is fog élni egy pillanatig sem, csak átsiklik az életen. És így sem fogja kikerülni a saját tragédiáját, mert az biztosan meg fogja találni, de egyedül kell szembenéznie vele. Az összes többi duma.

Tessék felnőni.

Ja és férfi vagyok (nem pasi), és semmilyen szektához, szigorú vallási közösséghez nincs közöm, egyszerűen csak élek és vallalom, ami ezzel jár.

semota · http://livewithit.blog.hu 2014.04.12. 12:13:10

@'it's cool to know nothing':

"egy elkényesztetett, szűklátókörű ostoba ember vagy"

"nagyon szerencsétlen életed lehet, és hozzád hasonló ostoba emberekkel (férfiakkal) lehetsz körülvéve. Szánalom."

"Az összes többi duma."

"Tessék felnőni."

hamar eljutottál a személyeskedésig és a fölényeskedésig.

"Ja és férfi vagyok"

mansplained.tumblr.com/

flakk 2014.04.14. 19:17:41

Ugye senki sem gondolja komolyan, hogy aki nem szeretne gyereket, az egy háromgyerekesszuperszülőreménybeliboldognagyszülő dörgedelmét olvasva meggondolja magát, és azon nyomban oltárhoz vezeti a párját és gyerekcsinálásba kezd? Soha nem értettem, hogy akinek van gyereke (nekem van), az miért nem örül neki, és miért nem hagy másokat békén? Én azt látom, hogy azok akarják mindig másokra erőltetni a saját életformájukat, akik nagyon bizonytalanok abban, hogy jól döntöttek.

semota · http://livewithit.blog.hu 2014.04.14. 19:18:05

@Suni dékán:

Muszáj egyből belepofázni Ernoke magánéletébe?

Trónkövetelő 2014.04.14. 19:18:10

@semota:
Mondjuk ki: az úr SZEGÉNYSÉGI BIZONYÍTVÁNYT állított ki magáról.

johnny rottenbiller 2014.04.14. 19:18:20

@'it's cool to know nothing':
"Az élet nem ez. Az élet az, hogy van 3-10 gyereked, ezek közül némelyik bizony súlyos beteg, talán meg is hal."
Hát, remélem, hogy nem ez! Banyek, nem Móra Ferenc idejében élünk!
Ja, és jó, hogy szóltál, tényleg azt hittem, hogy nő vagy, olyan sok szép dolgot írtál. :D

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.04.14. 19:18:31

cool to know nothing:

Tök jó, hogy ilyen sziklaszilárdan el tudod dönteni bárki más helyett is, mi az élet, meg mi az értelme. Ilyenkor adok hálát az Úrnak, hogy megteremtette az internetet.

semota személyiségének elemzésekor viszont cserbenhagyott az éleslátásod, ő bizonyítottan nagyon okos, papírja is van róla.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.04.19. 15:29:09

Szerintem az a legdurvább ha a zembernek van egy nagyon beteg kiskutyája, de olyan hogy aki meglátja azonnal sírva fakad olyan erővel hogy az agyveleje kifröcsög a szemöldökén.

Suni dékán 2014.04.19. 15:29:17

@semota: Nem, nem muszáj, de ha már kitálalta önként egy részét, példálózva, akkor gondoltam, kérdezek tőle.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.04.19. 15:29:28

Egyetlen normális érvet tudok a gyerekvállalásra: ha nem akarod, hogy túlszaparodjanak a még nálad is szarabbak, akkor kénytelen vagy, bár hogy ez feljogosít-e jó esetben középszerű lényed továbbadására, erősen kétséges.

Meghalni meg úgyis egyedül fog mindenki. Tök mindegy, hányan szorongatják közben a kezed, azt nem lehet megosztani senkivel.

2014.04.19. 15:29:35

@Balogh Zsolt: nem a nő dolga egzisztenciát teremteni, ez totál fals világkép.
A férfi dolga a pénzkereset, a nő meg neveljen gyereket és teremtsen otthont.
Mert ha a nőnek is saját lakást kell megteremtenie egyedül, akkor a férfiak is szüljenek ugyebár.

'it's cool to know nothing' 2014.04.19. 15:29:53

@johnny rottenbiller:
Gondolod, hogy Móra idejében másként mentek a dolgok mint ma?

Akkor mit szólsz ehhez: 30 év körüli pár 4 év körüli egyetlen gyerekkel. A kisfiú leukémiás lesz. Egyetlen gyerek. Szerencsére a legjobb fajtájú leukémia, gyógyulási arány 60-90%, kinek mit dob a gép. Ilyenkor, ha a kemoterápia segít, jó, ha nem, akkor utolsó dobásként csontvelőátültetés. Ilyenkor megfelelő donor kell, és bizony legjobb donor egy testvér - lenne. Jó akkor, egy testvér, az 9 hónap, a kezelés első szakasz is kb. ennyi. Talán beleférhet. Ha meg elveszítik a gyereket, akkor talán túl tudják élni a veszteséget, ha a második egészséges. Morbid? Nem, ilyen az élet. Ha nem futnak el előle.

Más: Egyszem fiú. Nagyon okos. Itthon egyetem, aztán felveszik a Stanford doktori képzésére teljes ösztöndíjjal (Stanford az egyik legelitebb egyetem az USA-ban). Kint elvesz egy amerikai lányt, gyerek, boldogok. Aztán csinál egy hülyeséget, összejön egy japán lányba. Válás. Ugrik a tartózkodási engedély, ugrik az ösztöndíj. Végez magával. Szülei itthon összetörnek, unokával nem nagyon tudják tartani a kapcsolatot a távolság, és a nyelvtudás hiánya miatt. Bezárkóznak, depresszió és súlyos betegségek.

Meséljek még?

Nem voltak hülyék az őseink, hogy elegendő számú gyerekkel vették körbe magukat. Az élet kiszámíthatatlan, és gyerek nélkül biztos, mondom biztos, hogy nagyon rossz élet elé nézel. Ahogy a fenti két példa is mutatja, sajnos egy gyerek sem garancia semmire. Talán ezekből érthető, hogy nem valami fanatikus vagyok, hanem egy ember, aki sokat látott az életből, és aki csak arra bíztat mindenkit, hogy annyi gyereket vállaljon, amennyit csak bír. Nem fogja megbánni, előtte én sem gondoltam volna, micsoda nagy dolog ez, milyen erőt, és mennyi boldogságot ad az embernek. Akkor is, ha az út nehéz. Átkozottul nehéz.

'it's cool to know nothing' 2014.04.19. 15:29:56

@flakk:
Nem gondolom, hogy ahhoz akárhánygyerekes szülőnek kell lenni, hogy belássa valaki, gyerekek nélkül teljesen értelmetlen az élet.

Elég, ha ismersz néhány embert, akiknek vállalva, vagy kényszerűségből nem lett gyerekük. Tessenek elbeszélgetni velük úgy 50 éves kor felett. Kérdezzék meg tőlük, hogy mi a céljuk az életben. Hogy van-e értelme több pénzt keresniük, ha nincs kire hagyni, amit életükben összeszedtek (ház, lakás, nyaraló). Van-e értelme akár karriert befutni, ha nincs legalább két csillogó szempár, aki felnéz rájuk. És milyen magányosan eltűnni a világból, úgy, hogy halálunk után 10 évvel már senki nem emlékszik ránk. A magánynál kevesebb rossz van a világon.

És akkor beszélgess el olyanokkal is, akik végigküzdötték az élet minden nehéz szakaszát, de X unoka várja, hogy mikor nyaralhat náluk. Akiknek nem csak elmúlnak az évek, egyik a másik után, hanem akik alig várják a születésnapokat, karácsonyt, húsvétot, mert jönnek az unokák.

Gyerekkoromban vasárnaponként, délután látogattuk meg a nagyszüleimet. Falun éltek, és vasárnap hajnalban, még az állatok megetetése előtt, hajnail öt órakor nagyapám első dolga volt, hogy kinyissa a nagykaput. Nagyanyam amikor megkérdezte, hogy miért, nagyapám csak annyit mondott: tudod, jönnek ma délután az unokák.

20 évesen ez persze senkit nem érdekel. De hamar 40 leszel, és már érteni, tudni fogod, hogy elcseszted. Ez egy egyirányú utca, és az a gond, hogy mire elég bölcs leszel, hogy megértsd, már késő (csak hogy valami modorosat is írjak). 20-30 évesen még megmentheted az életed.

Sanyi9 2014.04.25. 20:37:07

@'it's cool to know nothing': ilyeneket meg irjal, mert tenyleg nagyon modorosak!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.25. 20:37:19

@Kulics: most vagy az van, hogy már a 13. századból is lehet kommentelni, vagy az, hogy már Afganisztánba is bevezették a netet.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2014.04.25. 20:37:25

@Ernoke: korábban megállapítottuk, hogy téged megaranyástak. Mondjuk én meg hiszem, hogy senkin nem lehet segíteni annak akarata ellenére, meg azt is, hogy nem is biztos, hogy kell, ha neki (pl. neked) így jó, meg hogy a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, vagymi.

Excsimóta (törölt) 2014.04.25. 20:37:29

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
" ha nem akarod, hogy túlszaparodjanak a még nálad is szarabbak, "

Én klasszikus módon a pénz mellett a bőrszín szerint osztályozom, hogy ki mennyit ér. A kaukázusi fehér bőr ér nulla pontot, akinek ennél sötétebb bőre van, az már csak mínuszpontokat érdemel!

Ernoke 2014.04.25. 20:37:34

@Suni dékán: ezt csak most láttam, elnézést: igen, jóképű, nyilván ez az egyik oka annak, hogy vele vagyok. nem lennék olyannal, aki nem tetszik nekem, szerintem ezt nem kell nagyon magyarázni.:)

Benzoylmethylecgonine 2014.04.25. 20:38:22

@'it's cool to know nothing': "Nem gondolom, hogy ahhoz akárhánygyerekes szülőnek kell lenni, hogy belássa valaki, gyerekek nélkül teljesen értelmetlen az élet."

Nem cserélnék veled, ha az életed egyetlen értelmének ezt látod.

flakk 2014.04.25. 20:38:32

@'it's cool to know nothing': nekem van gyerekem, mellette még négy gyerekről gondoskodom,úgyhogy elvileg lesz, aki meglátogat öreg koromban. De csak akkor, ha vénségemre nem bolondulok meg, nem leszek elviselhetetlen, ha meglátogatnak, akkor nem kritizálom őket, nem kötök beléjük. Számtalan példát látok magam körül, hogy hiába van valakinek gyereke, a kutya sem nyitja rá az ajtót,mert pokoli a viselkedése...
Nem szeretném meghatározni más emberek életcélját,de tapasztalataim szerint kevesebb munkájuk lenne a pszichológusoknak, ha sok szülő nem a gyereket hinné életcélnak, hanem felépítené a saját életét, és amikor az sikerült, akkor vállalna gyereket. Mert a gyerek nem hoz rendbe kapcsolatot, nem ad tartalmat az üres életnek. A gyerek aranyos,feldobja a napjainkat, ráadásul még hasonlít is ránk, de önálló ember. Akiről kötelesek vagyunk gondoskodni, ha már életre hívtuk, és nem vághatjuk a fejéhez, hogy szoptattuk, tisztába tettük, játszótérre vittük,taníttattuk, ezért aztán ne merjen önálló életet élni, önállóan gondolkodni.De mivel az a nehezebb út, hogy valaki magában találja meg az egyensúlyt,inkább jönnek ezek, hogy a gyerek az élet értelme.

Trónkövetelő 2014.04.25. 20:38:34

@'it's cool to know nothing':
Valóban, az embernek legalább 20-22 fiúgyermekre van szüksége, tehát összességében 40-45 gyermekre, ebből össze kell, hogy jöjjön a 20-22 fiú. Ezeket ki kell képezni a fegyverek használatára, alaki fegyelemre, önvédelmi technikákra, kézitusára, illetve mostoha körülmények között való túlélésre. Nem elhanyagolható emellett a megfelelő ideológiai képzésük sem. Ha megfelelően tesszük a dolgunkat, a gyermekeink hasonló reprodukciós aránya mellett nagypapa korunkban már egy zászlóalj erejű ütőképes egység fölött parancsnokolhatunk, dédapa korunkban meg már egy egész dandár a miénk lehet :)

Trónkövetelő 2014.05.10. 12:22:44

Akinek felesége, pláne gyerekei vannak, az buzi.

[c] 2014.05.10. 12:22:50

@Kulics: "A férfi dolga a pénzkereset, a nő meg neveljen gyereket és teremtsen otthont."
Ilyen nincs, hogy "dolga".
Sosem értettem, mi értelme ennek a fekete-fehér felosztásnak, rengeteg boldogtalanságot szülnek a hozzá kapcsolódó elvárások. Nem kell mindenkinek ugyanúgy gondolkodnia, ugyanarra vágynia, ugyanúgy élnie. Miért kellene?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.05.10. 12:23:20

Én meg utálom a Pho leves hype-ot!

calealenta 2014.05.16. 07:04:45

@flakk: hát igen, ez a "gyerek az élet értelmes" gondolkodásmód az, amit szinte már parodizálni se kell, mert magától fordul át a saját karikatúrájába egy idő után...
Baromi fontos a család és úgy általában a kapcsolatok, az is fordítva ül a lovon, aki azt mondja, hogy egyáltalán nem fontosak ezek, de nem lehet ráverni a felelősséget a másikra (pláne egy ártatlan gyerekre), hogy megtöltse értelemmel az életedet, megoldja a _te_ prolémáidat stb. Mondom ezt a cool to know nothing típusú, a kérdést eleve haragból és hangerőből értelmező embereknek.
És igen, pont az, aki ezt a látszólag életigenlő és jájjdeszíp gondolatot megteszi (egyetlen) életelvének, az lesz jósansszal a legszörnyűbb szeretetvásárló, hálakolduló zsebdiktátor... Nem kötelező jelleggel, de van rá egy esély. Hasonló eset, mint a naaagggyon vallásos emberek, akik viszont néha ijesztőbbek és ridegebbek a nagy keresztényi szeretetben, mint az általuk dekadens, szeretet nem ismerő büdös pogányoknak gondolt többi ember.
@Sal Colman: ez is egy érdekes komment. Én is sok mindenben a hype-ot magát utálom/unom, magát a hájpolt dolgot vagy személyt nem.

Tom Tuttle Tacomából, Washington államból 2014.05.24. 15:59:16

Félelmetes, hogy mennyire nem érti sok ember itt, hogy mit akar mondani 'it's cool to know nothing'.
Egyre siralmasabbnak látom a jövőt.

Trompipi 2015.12.17. 14:13:52

@'it's cool to know nothing': Forditsuk ezt meg. A no jo koran szul, tanulast, karriert sutba dobja. A gyerekek kirepulnek, o meg ott all minden nelkul. Now what?
süti beállítások módosítása