Kedves művészféle barátom!

2012/04/02. - írta: Modor Tibi

Hé!

Te, aki hobbiból zenélgetsz, goblejneket gyártasz, verseket fabrikálsz, blogot írsz, tánccsoportban ugrálsz, színdarabokban játszol - és nappal dolgozol és fáj a szemed, és művészeteddel minket traktálsz: hunyd be a szemed és csendben figyelj rám! Adj egy percet nekem az életedből!

Nur um es mal klarzustellen.

1. Nem megyek el a koncertedre.

2. Nem érdekel az ipar- és képzőművészeted.

3. Nem érdekelnek a versikéid (hacsak nem tényleg trágáran-alpárian viccesek) vagy a szabad asszociációs, értelmetlen-zagyva, szerinted zseniálisan pimasz rapszövegeid.

4. Nem érdekel a blogod.

5. Nem megyek el az elvont-szar fellépéseidre azokkal a szerencsétlen hobókkal, se a felolvasóestre, se a könyvbemutatódra.

6. Nem megyek el "téged megnézni", neked szurkolni, csinálj bármit is.

 

Ugyanis az én szabadidőm ennél sokszor, de sokszor drágább, valójában felbecsülhetetlen értékű. Reggel 10-től késő estig eurómilliókkal dolgozom, azt a kevés időt a munkahelytől távol szeretem úgy eltölteni, hogy ÉN jól érezzem magam. Nem érek rá ilyen gesztusokra, szívességekre - nem érek RÁD, sajnálom. Az élet túl rövid ahhoz, hogy hülyeségekkel, felesleges nyűgökkel töltsem ki. Sör, kaja, edzés jöhet - de csak azért, hogy ne egyedül árválkodj ott a faszom fellépésen meg kiállításmegnyitón, azért nem mondok le egy másik, sokkal kellemesebb programról. Ami ebben az esetben kb. bármi más.

Meg lássuk be: mióta csinálod ezt? 2-5-10 éve? Megélsz belőle? Nem, mi? Vannak csodálóid, tisztelőid, rajongóid? Aligha. Ők itt kik? Anyuka, apuka, tesók, rokonok, barátok, ismerősök, pályatársak. Jó, mi? Összejön a szokásos banda, udvariasan meghallgatjátok a másikat, aztán kölcsönösen körbeszopkodjátok egymás makkját a nagy művészvilágban. És még itt játszod a nagy sztárt, hogy mennyire nincs időd senkire, mert hogy neked most networkingelned kell. Nem zavar, hogy nincs itt egy darab külsős érdeklődő se? És még állami támogatás is kéne, ja.

Kérlek, ne élj vissza az emberek jóindulatával. Ezek az emberek nem azért vannak itt, mert tetszik nekik, amit csinálsz. Nem. Ezek a szerencsétlenek azért vannak itt, mert szeretnek téged - sőt: inkább SAJNÁLNAK téged - és nem akarnak megbántani. És ezért jönnek folyton és tesznek úgy, mintha érdekelné őket ez az egész, ezért próbálnak úgy csinálni, mintha tetszene nekik a zenétek vagy az elvont, gagyi kalligrammáid. Most őszintén: a hatvanegy éves anyukád szerinted tényleg annyira élvezi ezt az elektrós alapokra helyezett hárfát meg értelmetlen nyihogást? Ne viccelj. Nem érti. Utálja. Kurvára utálja. És szán téged legbelül, talán magát is hibáztatja, hogy nem vitted semmire. De hát érthető: olyan ez, mint amikor az iskolai farsangi ünnepségre ő csinálta a legszarabb, odaégett, olcsó sütit, te meg csak azt etted, hogy ne árválkodjon ott az egész tepszi. Viszont a szánalommal nem jutunk előrébb, a szar az szar marad. 

Magad miatt csinálod vagy a közönségért? Közönség nincs. Ha ennyi idő alatt nem sikerült, akkor ezután se fog menni. Ez a modell így életképtelen. Vagy találj ebben örömöt egyedül meg az önkéntesekkel, de ne tukmáld külsősökre. Nem kellünk mi ehhez. Nem kellünk a hobbidhoz.

No de remélem, azért nincs harag, Öreg Harcos ;-)) egy aranyló-gyöngyöző serital ma este egy jófajta zsírosdeszkával, lilahagymával a kiskoszosban? Akkor keressük egymást!

111 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mateahos 2012.04.02. 10:09:36

Tepszi mi bammeg???!!!ÁHHHHH

id. Modor Tibor 2012.04.02. 10:12:11

Tibikém, szerinted én miért olvasom a blogodat?

Ölel:

Apád

Zorita 2012.04.02. 10:22:18

nincs harag Tibci, tudjuk, hogy az igazi értékekre csak kevesen fogékonyak, meg hogy az igazgyöngy is a kagyló verejtékének gyümölcse, meg hogy Van Gogh is közutálatnak örvendett, amíg élt.

Bélabáttya (törölt) 2012.04.02. 10:22:48

Nem él meg belőle. Az anyja, apja, férje, felesége tatja el. A barátai néha vesznek tőle valamit, sajnálatból meggyőzve magukat, hogy szép az épp megvett akármi.
Majd meghal apja-anyja, örököl valami kéglit, abból szabadabban művészkedhet kicsit, közben a hasonszőrű pályatársak intéznek neki valami díjat, majd meghal, és divatba jön, de akkor már más keres rajta.
Olyan, aki megérdemli, mert türelmesen szurkolt neki fél életében.

Alternatív 2012.04.02. 10:24:38

"Kedves művészféle barátom!"
"nem érek RÁD, sajnálom"

Akkor mondd egyszerűen azt, hogy a továbbiakban nem tekinted barátodnak. Ilyen egyszerű, nem kell ebből posztot írni.

Démonmac1 2012.04.02. 10:34:19

Javallom a mostani címet átnevezni "Antiszoc -Vok" blogra:)

Eclect 2012.04.02. 10:35:05

Mennyire jól esne ezt most kinyomtatni és díszes borítékban átadni egy-két modorcsászár művészféle ismerősömnek, csak nem lenne jó vége...

Styxx 2012.04.02. 10:35:09

@Alternatív:
Itt szerintem arról lehet szó, ha egyébként jó arc.
Faszául el lehet vele hülyülni, focizni, politizálni, a csajokat. blogokat kidumálni. Csak a "művészfélének" ha új amatőr szini előadása, koncertje, blogposztja stb. van, akkor jön a (modoros szó köv:) OBLIGÁT meghívó, és vérig sértődik ha elutasítják.
Szerintem minden művészfélének a saját érdekében jobb, ha rájön, az alkotgatást kizárólag a saját örömére űzze és ha nem akarja magát AMWAY-ügynök szintűen megutáltatni a környezetével, akkor jobb ha nem reklámozza a dolgait, akit érdekel, úgyis megtalálja. Egy formabontó pantomin előadásra, ahol nutriaürülékkel keni össze magát a művész nem feltétlenül kíváncsiak a spanok a vasárnapi grundfociról.

s.b.l 2012.04.02. 10:41:17

hát én ezt nem értem, én például nagyon szeretek lemenni a barátaim amatőr koncertjeire. nem kifejezetten jó, de nem is nagyon rossz amit csinálnak, de a barátaim, és ezért szívesen elmegyek és még jól is érzem magam.

s.b.l 2012.04.02. 10:45:02

ja és ez áll színdarabra, beszélgetős estre, kiállításmegnyitóra. az ilyen rímfabrikálóknak meg nyomok fbon egy lájkot. ha tetszik. sőt van amikor még akkor is ha nem.
sosem jutott eszembe, hogy azon idegeskedjek, hogy valaki valaki más olyan dolgokba fektet energiát, amibe nekem eszembe sem jutna..

csorsza 2012.04.02. 10:52:05

Azon a "goblein"-en nem kellene kicsit alakítani? Az biztos így?

pruntyike 2012.04.02. 10:59:49

"Eszembe jotja errűl egy anekdot" (Karinthy Fr.):
Két ember találkozik. Az egyik:
"Hát mit csinál a kedves lányod?"
"Naiv festő"
"Ne mondd, hogy lehetne a lányod naiv festő, amikor művészeti akadémiát végzett."
"Na ja, naiv festő, mert azt hiszi, abból meg lehet élni..."
Egyébként a meglátásom az, hogy ezeket a küszködő művészeket, bár az ellenkezőjét állítják, rettenetesen érdekli a pénz, mert szűkében vannak. Ismerek képzőművésznőt, aki élt-halt a művészetért, de azután, miután elképesztően jól férjhez ment (szemrevaló begyes fehérszemély, a korkülönbség meg veri a 30-ast, nem a dohány-zacskó javára, illetve igen), egyszerűen lúzernek tekinti azokat, akik közelében művészeti kérdéssel hozakodnak elő, esetleg egy kis segítségért fordulnak hozzá. Olyan "körökben" forog, ahol a társaság igényeit a művészeteket illetően a beszélgetés során a művészetekről szóló egészen rövid mondatok nagyon hosszú időre kielégítik. Persze, azért hangoztatja, hogy hű maradt a művészethez, most "protokoll-dizájn-stylist-öltözködési" tanácsadó. Egyetlen mentsége, hogy az újgazdag, pótcsendőrné (update-né) típusú figurákat végtelenül utálja, míg a kissé lerohadt, kuncsorgó művésznépséget (nem egy korábbi barátját) csak rühelli.

Styxx 2012.04.02. 11:03:31

@s.b.l:
Persze, ha jól érzem magam a haverok koncertjén/kiállításán stb. akkor semmi gond, sőt, max reszpekt, hogy ilyesmire is van energiájuk. (Mint pl. ez a kiváló Modoros blog, oké, ők kapnak a Köztársasági Elnöki Hivataltól havi nyolcszázezret, de aki komolyabban blogolt, tudja, hogy it's a peanut) és lájkot is nyomok, ha 2-3 havonta találnak meg a dolgaikkal, szerintem akkor gáz, ha valaki heti szinten zargat a kulturtermékével és olyan szinten érzi sértettnek magát ha nem reagálsz, mint ha az anyja halálhírére nem tolsz egy részvétet.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.02. 11:04:38

So true!

Bár ettől még szükség van az ilyen emberekre... de egyre kevésbé. Ők a meg nem értettek, akik csak egymást értik (jó esetben).

Eredetit alkotni a mai világban? Sőt, korszakalkotót? Szinte lehetetlen, de próbálkozni azért kell.

Ernoke 2012.04.02. 11:06:00

@s.b.l: Ez igazából annak a mostanában divatos szemléletmódnak az egyik kifejeződése, miszerint az ember ne érdeklődjön egyáltalán más emberek iránt, hanem inkább szarjon a fejükre minél magasabbról. Ehhez adalék a „minek zaklatsz engem, én túl fontos ember vagyok” duma, mintha annyira hajszoltak lennének, h pár meghívó kapásból darabokra szaggatja az idegrendszerüket, közben meg általában elkényeztetett harmincas pasikról van szó.
Koncertre én is kb. csak a barátaiméira (???ööö) járok, azért, mert baromira tehetségesek, én meg örülök, h végre egyéni, friss, jó zenét hallgathatok. Egyébként lehet, h azért nyílt ki a bicska ennyire a zsebemben a poszttól, mert én a családi és munkahelyi környezetemben is titkolni kényszerülök, h van hobbim, mert aki „művészkedik”, azt általában szánalmas idiótának tartja a többség, én meg még ráadásul nő is vagyok, aki ne foglalkozzon ilyesmikkel, hanem minél előbb szüljön gyereket bárkinek, aki szembejön az utcán...

Styxx 2012.04.02. 11:09:10

"aki ne foglalkozzon ilyesmikkel, hanem minél előbb szüljön gyereket bárkinek, aki szembejön az utcán... "
ööö, ha szembetalálkozunk, akkor kérhetném csak a folyamat legelső fázisát,:-)

2012.04.02. 11:10:35

Én birom az ilyeneket, ettől színes a világ.

lárvalányhaj 2012.04.02. 11:15:24

"Reggel 10-től késő estig eurómilliókkal dolgozom" = egy banknál vagyok pultban ülő munkatárs nettó százötvenezerért

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.04.02. 11:21:08

@pruntyike: véletlen nem ír blogot, Modor Tibor néven?

Styxx 2012.04.02. 11:21:35

@lárvalányhaj:
pont az ilyet ne basztassa a magát művésznek érző here. Mint a Nő kétszer c filmben, ahol Gwyneth Paltrow alakította főhősnő szendvicseket árult, meg minden mást melózott ezerrel, a pasija meg írta első könyvét rajta élősködve, de ő maga is bevallotta a haverjának (persze, hogy nem a csajnaj): "hiszen éníró vagyok, soha se készül el a könyvem."

maretz 2012.04.02. 11:21:37

@Ernoke:

"mert aki „művészkedik”, azt általában szánalmas idiótának tartja a többség"

És milyen igazuk van...:)

MantonJager · http://dangerdays-zone.blogspot.com/ 2012.04.02. 11:29:28

Oké, az ilyeneken alapból röhögni szoktam, de ez már viccnek is rossz...
Ti halljátok magatokat?... Elég szar emberek vehetnek körül titeket, ha már egy BLOGOT is rátok akarnak tukmálni... Úristen... ÚRISTEN!!!!!
És igen, a művészet FONTOS, és francokat se érdekel, hogy hány millióval zsonglőrködsz (sőt, kösz a válságot, rendes a fajtádtól!), attól nem leszel se jobb, se értékesebb ember, és ha nem látod át, h a művészettől viszont igen, akkor bocs, de sajnálni se tudlak, annyit nem érsz...
Ja, hogy te a művészkedőkről beszélsz?... A művészkedőkről, akikből nyilván RENGETEG van a millió-zsonglőrök környezetében, akik fellépnek itt-ott, akiknek könyve(ik) jelen(ne)ik meg, olyan gyakran, hogy már besokall tőle az ember - mert ugye egy-egy ilyen alkalmi meghívás még Miszter Nem Érdekelsznél sem verheti ki a biztosítékot! - ahelyett, hogy büszke lenne a haverjára, hogy örülne az örömének, netalántán a sikerének, ugye? (Tudod, tényleg az lenne a természetes, ha örülnél az ilyeneknek...) Ezek a művészkedők, akik megtöltenek egy kiállítótermet... - tudod te, milyen k*rva nehéz összehozni egy kiállítást??! Ja, hogy protekcióval könnyű?
Nahát! Hogy neked csupa olyan művészféle barátod van, akinek tehetsége semmi, amit alkot, az is sz@r, protekciója viszont mindig akad, és mind rád nyomul, hogy Te, Személyesen légy oly kedves jelenléteddel emelni az ő nyomorúságos életének egyetlen nagy pillanatát?... Nem lehet, hogy a Jóisten, vagy mittudomén ki, kétségbeesetten próbálja az agyadba verni, hogy ember, a munkán és a sörön túl is van még némi élet???? (Azt már meg se merem említeni, hogy a millió-zsonglőrködésedből esetlegesen csurranó kis százezrekre fáj a foguk, és ugyanúgy nem érdekled őket, mint ők téged... De nem, ez biztos nem lehet, elvégre is Rólad van szó, nem holmi kis egyszerű emberről erről a lepra bolygóról, ugye?...)
Komolyan, kezdem hülyén érezni magam, hogy komolyan veszem ezt az egészet.. Ez nyilván csak egy fake-poszt... Egy rossz április elsejei átverés... Ennyire elszállt embereket már csak kiszelektált volna az Anyatermészet...
ui: Ó, igen. Ezt is lehet általánosítani. Ahogy a post is lehet igenis vérre menően személyes.

Idet 2012.04.02. 11:35:03

@la paloma de la rosa: Baján és környékén tepszi a tepsi. Amit nem tudsz, az nem biztos, hogy helytelen.

Styxx 2012.04.02. 11:36:00

@MantonJager:
Persze, hogy valahol fake-poszt, de gondolom komment előtt elolvastad az oldaldobozt:-))
Viszont, mint minden valamirevaló modoros posztban ebben is van pro és kontra érv.
Itt a kullancs-típusú vanabí művész ekézéséről van szó. Aki hetente megtalál meghívókkal, blogposztokkal stb és ELVÁRJA, hogy elmenj, elolvasd, hájpolj neki, reflektálj rá, függetlenül attól, hogy tetszik-e a műve, egyáltalán közel áll-e az érdeklődési körödhöz, vagy sem.

Idet 2012.04.02. 11:41:06

@Mateahos: Már válaszoltam valakinek: tepszi, bizony, egyes nyelvjárásokban. Alföldi lévén, nekem is állati furán hangzott először, de akkor is, a tesi van, ahol tepszi. Mint ahogy a kanna kanta, a kosár kaska stb.

Ernoke 2012.04.02. 11:45:23

@maretz: ja, igazából aki sok munkát fektet mérhető haszonnal nem járó dologba, meg éjszakákat dolgozik át úgy, h nem kap érte pénzt, az hülye, mert minden a nulla energiakibocsátás felé törekszik a természetben.:) más kérdés, h élni úgy lehet, ha létre is hozol valamit közben, amit élvezel, tök mindegy, h a macskádnak kötsz zoknikat, vagy szimfóniát írsz, de az emberek többsége észrevételeim szerint valójában köszönő viszonyban sincs az élettel... ok, tudom, h a poszt az élősködő típusú fontoskodó, másokat lenéző művészkedőkről szól, de attól még nyugodtan reagálhatok másra is.:)

@Styxx: mivel viszonylag ritkán járok SZerbiában, ezért nyugodtan mondhatom, h ha találkozunk, meglátom.:P

Idet 2012.04.02. 11:45:50

Lieber Modoros,

um nur klarzustellen: "goblejn" ist ja als Witz gemeint, oder?

Zorita 2012.04.02. 11:54:20

@MantonJager: ne legyél már ilyen murder in the dancefloor

gall a miklós 2012.04.02. 11:57:28

@Idet: Azért az Alföldön van elég sok sváb falu, szóval nem kell messzire egy kis tepszishúsért, ha érted,hogy mondom.

Styxx 2012.04.02. 12:00:55

@Ernoke:
na, akkor ne érezd magad annyira védettnek, mert mostanában én se járok olyan gyakran arra, onnan jöttem, de BP-ről tolom. @Idet: tepszi Délalföldön is megy. (meg a sporhet is, mint sparhet a tűzhelyre)
Vannak ilyen archaizmusok,amik a magyarra hatnak a svábból, horvátból, szerbből és viszont.
Pl Vajdaságban, főleg Szabadkán simám mondják szerbül, hogy "Koštati" ami valszeg a magyar "kóstolni"-ból jött. A jugó katonaságban ezelőtt 20 éve ezen egy srác így csodálkozott, amikor tőlem hallotta: Jé, ezt így a nagymamám szokta mondani."
Most meg egy Titanic túlélők meneküléséről írt horvát nő száz éves naplóbejegyzését olvastam, aki háromnegyed órát ír, holott a ma használatos horvátban ilyet nem hallani, gondolom ez ilyen azóta kikopott hungarizmus lehet.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 12:09:38

@gall a miklós: tisztázzuk: habár a felületes térképnézegető úgy láthatja, az Alföld az egy jó nagy izé, Az ukrán határtól balra le srévizavé a Mecsekig és vissza, valójában az igazi Alföld az csakis valami igazi, homoktenger közepén ülő geciszar porfészek lehet a Kiskunságban, nah. A többi csak szeretne alföld lenni (Szolnok azért pedzegeti, de nem az igazi)

TGabi 2012.04.02. 12:12:11

Részben igaz-de meg kell tudni különböztetni a füvezéstől kissé megkattant, pár önmegvalósító művet végignyálazó és épp ezért magát kizárólag wannabe művészként elképzelni tudó fazonokat azoktól, akikből még lehet valami...

Persze, van, hogy vékony a határvonal:)))

Idet 2012.04.02. 12:12:55

@gall a miklós: Magam is félig sváb, Tiszántúl, nálunk tepsi. Baján hallottam először a tepszit. Jöhet a tepszis hús!

Idet 2012.04.02. 12:15:06

@vészmadár (pica pica): Ne pusztán Petőfiből induljunk ki. A Tiszántúl eléggé igazi Alföld. Én csak tudom.

édeslajos 2012.04.02. 12:15:25

Kellemes kis poszt. Poliszemantikus. Azajó ebben a sokszínű szürke rohanásban.
a. Merthogy vannak művészkedők és vannak művészek. Füzfapojéták,megélhetési dizájnzsenik és józsefattilák.
b. Vannak műélvező vagyonosok és félmaffiózó vagy tán egészen az újgazdagok, akiknek a díszcsempe és a gipszstukkó a művészetek csúcsa.
b. vannak rafinált, finom elmék és lelkek, no és vannak bunkó törtetők.
Voltak, vannak és lesznek...

2012.04.02. 12:15:37

@Idet: a Tepszi(c)s az az Ignác.

2012.04.02. 12:17:39

Általában egyetértek Modor Tibor úr írásaival, de most azt kell mondjam, nagyon mellélőtt. Igenis, nagyon fontos a művészet és örülni kell neki, ha a művész barátok-ismerősök meghívják az embert egy-egy kiállításra, előadásra. Egy hangulatos magyarnóta-est az óbudai kisvendéglőben nagyon is jó program. Persze a kiállítás csak akkor O.K., ha nem ilyen degenerált modern g**ik műveiből áll, de ki ne csodálna meg szívesen egy szép gyümölcs-, vagy virágcsendéletet, egy szép tájképet lemenő nappal, szarvassal, vagy cicát gombolyaggal, gombolyagot cicával, mediterrán tengerparti kisvárost naplementével. Meg szobrok, kisplasztikák, persze nem olyan torz, abberált baromságokat, ami mostanában divat! Már csak szebb az, Anya gyermekével, Kis sellő, ilyesmi.

Ernoke 2012.04.02. 12:25:07

@TGabi: nem értem, mit jelent az, h "még lehet belőle valami". az ember a művészetet magának csinálja, azért, mert élvezi, ha kitalál valamit és utána vérrel-verejtékkel megvalósítja. ki dönti el, mi az a "valami", ami ebből lehet, amikor egy művész külső sikere szinte kizárólag a kapcsolati hálójától és az önreklámozási képességétől függ, magától a művészettől tehát teljesen független...?

blah 2012.04.02. 12:26:58

valakinek a fenti dolgok jelentik a szórakozást másnak meg a gyúrás... hogy a kettő közül ki a bunkó azt nem én döntöm el

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 12:27:29

@Idet: nemnem, sajnálom, tudom, hogy ti alföldinek hiszitek magatokat, de nem. sajnálom, egy kiskunsági gyerek 3 jászságit eszik meg reggelire (ilyen szarfaszú debreceni cívisporontyokról nem is beszélve). Persze tiszántúlinak lenni még mindig nem annyira gáz, mint szerencsétlen soproninak vagy pláne fehérvárinak (brrr), úgyhogy sztem te még szerencsés vagy:)

Kabarészínész 2012.04.02. 12:35:30

példa: Peer Kriszitán? nyehhehehehhehe
megérne egy külön posztot.bár sztem már van is, valami önpusztító művész modor régebbről.

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.04.02. 12:37:00

tibor,tibor,megnevettettel,gratula...
:)
telitalalat,tepsZistul...

la paloma de la rosa 2012.04.02. 12:37:58

@vészmadár (pica pica): hát egyem a kicsi szívedet, mi a baj sopronnal?

pocaklakó minimanó 2012.04.02. 13:01:30

Töményen itt... kultura.hu/main.php?folderID=1181&articleID=265572&ctag=articlelist&iid=1

Kedvenceim...

"Nemrég szenvedtem ki magamból az ajánló szövegét, ami lényegében költői szöveg, azaz a potenciális néző tuti nem fog rájönni arra, hogy miről szól a darab, de remélhetőleg érdekes asszociációkat ébreszt benne."

"Arra jöttem rá, hogy amikor az éned felnagyítására fordítod minden energiádat, akkor kioltódik valami sokkal lényegesebb, hogy tulajdonképpen azért készítesz műalkotásokat, mert szeretnél változtatni a világon."

"Én voltam az orális fixáció. Egy táblával a nyakamban ültem a nézőkkel szemben egész előadás alatt, amire az volt írva, hogy "Előadás alatt nem iszom, nem dohányzom!", és egy urnából elropogtattam 6-8 zacskó szotyit, hogy a héjak végül már teljesen beborítottak, aztán elmondtam egy monológot, amiben megpróbálok kölcsön kérni Istentől."

"Meg sajnos volt olyan is, hogy berúgtam, aztán mindenkit elküldtem a francba tök igazságtalanul, szóval volt egy belső drámája is a dolognak, utána napokra pária lettem, teljesen jogosan. Ha nagyon kedves akarok lenni magamhoz, akkor azt mondom, hogy élőben demonstráltam, hogyan száll meg a démon, és végül is erről szólt a darab."

pocaklakó minimanó 2012.04.02. 13:08:07

Próbálkoznak a rap (vagy hip-hop? mittomén!) elművésziesítésével is.

Dopeman meg forog a sírjában, pedig még meg sem halt.

id. Modor Tibor 2012.04.02. 13:20:23

@la paloma de la rosa: Az ottani népek má' félig labancok.

2012.04.02. 13:21:50

@id. Modor Tibor: de én mégse nem hallottam ottan senkitől, hogy tepszi.

Styxx 2012.04.02. 13:27:32

@Hadrian77:
bocs az Off-folytatásáért,de a "tepszi" az szerintem délről jön, ui délszláv nyelvekben (főleg a szerbben, kevésbé a horvátban) a zIdegen szavakban óverjúzolják az "sz"-t, avagy fordítva, a magyarban az "s"-t.
Plagi bá' meg bedobta a törölközőt, pedig a tibi milyen szépen marasztalta.

2012.04.02. 13:36:13

@Styxx: összeesett mint vizes bukta a réztepsziben

hoppá rézimi 2012.04.02. 13:45:31

Mit nem értesz, kommentelő?

Nem érted, hogy a savanyú-száraz lelki világomnak nem tetszik, hogy te színesen éled az életed, és ezt mindig a pofámba tolod? Mit reklámozod magad?
A legújabb hitel reklám, na az érdekel, mert abból hasznom is lesz.

És rohadtul idegesít, hogy mi az anyádból van energiád a meló után még máshogy kikapcsolódni, mint azt az én korlátolt agyam az el tudja képzelni. Nekem a sörözéssel történő butulás vagy a Megasztárnézés a kikapcsolódás. Minden más (a te kiállításod, előadásod, koncerted) szar.

házisárkány 2012.04.02. 13:48:43

Alföldi vagyok, nálunk is tepsi volt a tepszi... :-) A hinta: palincs, a fonott kosár: garaboly, a csiklandoz: kuszkul. Akkor tudtam meg, hogy ezek szentesi tájszavak, amikor elkerültem onnan. :-)

Ernoke 2012.04.02. 13:54:49

@hoppá rézimi: na, ezt próbáltam én mondani, de nem ilyen jól:)

@pocaklakó minimanó: melyik hiphop számít túl művésziesnek, csak puszta érdeklődésből kérdezem. ez pl. már túl művészies
www.youtube.com/watch?v=hq-nHz_twnM
vagy el kell menni egészen idáig?:)
www.youtube.com/watch?v=_9rs9PSG9qE
én speciel bírom, h dalekék szövegei annyira kifinomultak, h nem értem őket, de én általában szeretem, ha nem értek valamit, az sokkal izgalmasabb, mint a "megyünk lopni / senki nem szól rááánk":D
(amúgy dopemant nem bántom, valamiért szimpatikus nekem az az ember.)

Idet 2012.04.02. 14:05:49

@vészmadár (pica pica): Egy körözsvidéki jány 3 ilyen homokvitézt ver a sarkáho', ha úgy szottyan kedve!´:)

Idet 2012.04.02. 14:13:05

@házisárkány: Ismerős! Nálunk kuszkuszol. Vigyázat, nem azt jelenti, hogy kuszkusszal ken össze! A fonott kosár filpasz névre hallgat, ez némiképp kakukktojás, mert tót szó.

Nadiposzi (törölt) 2012.04.02. 14:18:08

@pocaklakó minimanó:
Baszki, ezt a faszit... Én ütném, de komolyan. Ezek kihozzák belőlem a proletárt, nyúlok a kockakőért.
Hogyaza!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 14:33:30

@la paloma de la rosa: kevésd ahhoz egy komment, hogy számba vegyük:) de ugye vagy esik, vagy fúj, vagy harangoznak:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 14:36:06

@Idet: az én bátyám egyszer megevett reggelire egy szakajtő körösöttet, erről csak ennyit:)

m.o.p. 2012.04.02. 14:40:27

Sajnos egyet kell értenem Tibivel. Évekig a @ rossz végén álltam, mert az összes képzős ismerős és mindenfelől szalajtott "haverjának" a megnyitójára elmentem. Ami gagyit és félreértett művészetet ott láttam, hallottam, egész életemre elég volt. Arról már nem is beszélve, hogy mi, közönség voltunk a műveletlen parasztok, hogy nem látjuk bennük az új Pollock-ot, Mondriant vagy éppen azt, akit három napra példaképükké választottak...

Kőtőkálmán 2012.04.02. 14:46:58

Szó szerinti közlés.

Tisztelt Könyvkiadó Vezető!

Tudom, bár kissé furcsa amit írok, de mégis muszáj, mert nem tudok elmenni szó nélkül e jelenség mellett. Létezik tudniillik egy totál ismeretlen író, kinek mégis e-olvasótábora 150.000 fős (tehát százötvenezer), és ki szerintem - és még 150 e olvasó szerint – lebilincselően, a mai korról, a mai kornak, és mai nyelven ír, hihetetlen olvasmányosan és lebilincselően. Engem is egész egyszerűen magával ragad, szerintem, muszáj lenne őt megtalálni a nagyobb publikumnak is. Tessék őt felkarolni, tessék kiadni könyveit, novelláit, mert ezzel nem csak a kiadó (szerintem nagy üzlet lenne), hanem az olvasók és a magyar kultúra is igen-igen jól járna. A XXXX Íróklubbon jelennek meg írásai, én is ott olvasom őt, xxxxxx álnéven (xxxxxxxx). www.iroklub.xxxxxxx.net. A honlapon található információs adatlapon azt olvasni, hogy 431 művet töltött fel, (ebből 30 verse is van), tehát kb. 400 írása jelent itt meg (melyből a könyveket részletekben rakta fel, tehát ez az összes megjelent művét valamivel csökkenti.). Legalább 6-8 könyve és vagy több száz novellája olvasható itt. Egy könyvespolcot megtöltenének már művei.
Kedvenceim a teljesség igénye nélkül:xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx stb.
No én csak ennyivel észrevétellel zavartam, szerintem érdemes volna legalább odakattintani.

Üdvözlettel,
Xxxxxxx Ivett

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 14:48:41

amúgy messzemenően vicces újfent (asszem anno az ákosposzt járt így), hogy nem a kifigurázott arcot fikázzák a kommentekben (jelesül a multinál segédasszisztens, feltörekvő, önhitt, gyökér faszt), hanem értekezésének tárgyát. Most vagy az van, hogy ez egy kétszer bundázott rántotthús, vagy az, hogy a karaj teljes olvasótábora is multinál segédasszisztens, feltörekvő, önhitt, gyökér fasz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.02. 14:50:59

@vészmadár (pica pica): nah, bezavart a rántotthús és a malaccal párhuzamos olvasás, természetesen a modor tábora, hehe:)

combo hadnagy 2012.04.02. 15:18:43

Férfiember művészetet csak csajozás céljából tanul [*], illetve keményvonalasan értelmezett művészetet/kultúrát (a teljesség igénye nélkül: papírmasé kiállítás, balett, szitárművész-koncert, középkori kavicsgyűjtemény stb.) is csak muffvadászat közben tekint meg.

[*] Ejtsünk pár szót a zenélésről: A nők nem azt szeretik a gitározó csávóban, hogy juhú, milyen ügyes ez a gyerek (a többségnek nincs hallása), hanem azt, hogy "wow, milyen LAZA ez a pasi, itt lehuppanunk a fűbe, és rázendít, mindjárt elolvadok, nem fogok unatkozni mellette, az fix". Szájharmonikás haverom tudna erről mesélni, szóval empirikusan is be van bizonyítva ez. Szóval én kamionnal hurcolom a zongorámat (nem baj, ha lehangolódik, mint mondtam, a performansz minősége lényegtelen), és spontán válogatok érzelmes darabokból.

Idet 2012.04.02. 15:54:10

@vészmadár (pica pica): Az én papám meg egy tőrülmetszett Körösfő(nök), és majd szakajtóstul belehány tikteket a vasszerba! :))

szellőláb 2012.04.02. 16:11:01

Szerintem passzol ide ez a méltatlanul elfeledett gyöngyszem :
kikvogymuk.blog.hu/2010/10/04/a_teszkodroid_muzeumban#c11969092

Ernoke 2012.04.02. 16:17:33

@combo hadnagy: a zenebuzi pasikkal tényleg nem lehet unatkozni, mert két zenebuzinak mindig van közös témája, amiből kívülállók egy büdös szót nem értenek, tehát megvan az az érzés is, h mi különbek vagyunk, mint ők.:D (más kérdés, h van, hogy semmi más közös téma nincs...)

2012.04.02. 16:42:36

Még belegondolni, is szörnyű, hogy hány szar könyvet kellett megvennem (és persze dedikáltatnom) , hány fellépés és kiállításon kellett jópofát vágnom ahhoz, hogy öregkoromra nem maradjak megkesseredett vénasszony, és a mostanra befutott, vagy kevésbé befutott barátaimmal még mindig jól tudjam magam érezni.

Mert ez olyan, hogy egy bizonyos életkorig a barátok száma csak növekszik, aztán stagnál, végül fogynak (meghalnak, infarktus, baleset) újak meg valahogy nem keletkeznek egy bizonyos életkoron túl.

Mindennek ára van, semmi sincs ingyen. Ezeket a dögunalom kiállítás megnyitókat befektetésnek tekintem, higgyétek el: megérte. Ki a fene hallgatná meg a vekengéseimet, jönne a születésnapomra ha nem ezek az emberek.

Persze lehet azt is, hogy nyuggerként beülni egy sztká váróba, és mondani kéretlenül, de azért mégis csak jobb, ha azok vesznek körül, akiket magam választottam.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2012.04.02. 16:43:34

"egy aranyló-gyöngyöző serital"

vagy inkább messzire vivő borság...?

Müszélia 2012.04.02. 17:21:22

@Ernoke: igen, mindenütt ez a duma. a nő csak szülőgépnek jó, persze legyen karcsú és gyönyörű. ha nem szül napi 24 órában, akkor fap.na. na kösz szépen ezt a szép új világot.
néha el lehet menni a haver koncertjére, kiállítására, attól még marad idő sörözni is.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.04.02. 17:54:24

@Styxx: A török tepsi (sz-szel) azt jelenti: tálca. A szerbek is meg "mink" is az ottománoktól vettük át a szót. (Persze ettől még lehet, hogy a szerbek előbb használták, és közvetlenül tőlük tanultuk el, nem pedig a hódítóktól, de attól ez még tepsziként jött át, és később a magyarban lett tepsi, analógiásan.)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2012.04.02. 18:00:05

OFF:

www.motorsportal.hu/magazin/williamseknel-jartam-c44022.html

A téma ugyan érdekes, de a cikk írója tömény modor.

Kedvenc:

"Addig elsétáltam Grove-ba – ami egy kis nyugodt, csendes kertváros kertes házakkal"

Styxx 2012.04.02. 18:00:07

@bikmakk:
ja, a töröktől jött, mint annyi más, csak a sz-s csúszott. Bár te vagy a szaki, de szerintem a horvátra egy időben jobban hatott a magyar, mint a szerbre. Még Klezsa:-) is, aki nem nagyon komált minket magyarokat, írta, hogy: "Nema ni cukora" setyer helyett.

blur7 2012.04.02. 18:59:27

@Frengi: Szerintem ilyen baranyai parasztlány lehet, valahogy így képzelem el.

A Tyne folyó déli partja 2012.04.02. 20:22:26

@Wilika: ezzel én is találkoztam, utcaköltőnek hívta magát, és szállásra gyűjtött. adtam neki egy százast, adott érte egy verset:)@vészmadár (pica pica): ezt fejtsd már ki, sose hallottam, hogy gáz x. városból lenni, másikból meg nem. @Ernoke: és ha egyikőtök technozene buzi, a másik meg metál rajongó? fura lesz közös témát találni:)

[c] 2012.04.02. 21:58:38

@Ernoke: Igazi gyökerek között élhetsz, részvétem.

[c] 2012.04.02. 22:01:44

@Styxx: Aszittem, az Eurómilliókkal Dolgozó Fontosembert ekézzük.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.04.02. 22:15:54

@Kőtőkálmán: Csak nem őrá gondolsz? →
www.blogger.com/profile/08803046667161806690

Annyira termékeny, és annyira művelt! → hu.wikipedia.org/wiki/Szerkeszt%C5%91:Viola_Zolt%C3%A1n

Egyfajta jelenség a neten! → www.blog_poliverzum.abbcenter.com/#

Teljesen rabulejtett a gondolkodásmódja, és mindennel egyetértek, amit ő képvisel. Még azzal is, hogy az mp3 lejátszót ezúttal hívjuk zenemorzsának → mek.niif.hu/05300/05305/05305.htm#7

pocaklakó minimanó 2012.04.02. 22:18:31

@Ernoke:

Őszinte legyek? Igazából nekem annyira nem jön be egyik sem.

Meg úgy általában ez a műfaj sem, mert kissé furcsának tartom (én, ódivatú), hogy zenei produkcióként hirdetnek meg olyasvalamit, ami a határmezsgyén mozog.

pocaklakó minimanó 2012.04.02. 22:22:56

@Nadiposzi:

"Én ütném, de komolyan. Ezek kihozzák belőlem a proletárt, nyúlok a kockakőért."

Nekem az tetszik az egészben, hogy profin és megbízhatóan hozza mindazt a modorosságot, amit egy ál-ternatív értelmiséginek hosszú évtizedek óta hoznia illik.

Emléxem, amikor még bohó & félbölcsész fiatalkoromban a 'zegyetemen "tanuló" színháztörténetisek (kíméletlen szóhasználatunkkal: azok a tehetségtelenek, akiket nem vettek fel - azóta sem - a színművészetire) performanszot szerveztek.

Pontosan hozták mindazon sztereotípiákat, amely ezekre az ufókra illik és eközben meg voltak arról győződve, hogy mind egyéniségek.

Vö. Brian élete. :)

pocaklakó minimanó 2012.04.02. 22:36:18

@A Tyne folyó déli partja:

"ezzel én is találkoztam, utcaköltőnek hívta magát,"

Ez nem új dolog, már a 19-20. szd. fordulóján is voltak ilyenek, akik leghíresebbjét Hazafi Veray Jánosnak hívták.

Csak ő - tehetségtelensége ellenére - sokkal pozitívabb szereplője volt az akkori mindennapoknak.

Saly Noémi írt ezekről a korabeli csodabogarakról.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.04.02. 23:02:33

nekem a girizd baszcsita ki a biztit.

ezabloghunickmarfoglalt 2012.04.03. 01:33:40

@pruntyike: oh van ilyen ferfiben is, egy operator ismerosom vett felesegul egy nala par evvel idosebb sikeres / maganyos menedzsert, akinek kecsegteto bankszamlaja es kapcsolatai is votak. kesobb a srac rabeszelte a not hogy hagyja ott a munkahelyet, mert az megiscsak snassz hogy multinal dolgozik, mit gondolnanak a muvesz-haverok. par ev / gyerek mulva lemerult a csaladi kassza, a no visszament menedzsernek, a srac pedig azota is csak egy kifinomult kep-erzekkel rendelkezo dzsigolo / csaladapa.

Ernoke 2012.04.03. 09:02:46

@A Tyne folyó déli partja: ilyen kategóriák nincsenek, egy zenebuzi a jefferson airplane-től a breakcore-ig bármit meghallgat, ami jó, ez műfajfüggetlen dolog.

@pocaklakó minimanó: én se szerettem soha a hiphopot, de ezeket pont igen, persze kérdés, mit tekintünk hiphopnak, de ezzel kicsit már elmennénk az ütnivaló sznob kategóriája felé.:D

lárvalányhaj 2012.04.03. 09:09:45

@vészmadár (pica pica):

"nem a kifigurázott arcot fikázzák a kommentekben (jelesül a multinál segédasszisztens, feltörekvő, önhitt, gyökér faszt), hanem értekezésének tárgyát."

hát... én sem értem az indulatokat. egy korábbi kommentemben már megírtam, hogy ez a két embercsoport azért utálja egymást, mert kölcsönösen irigykednek a másokra. a művészféle irigyli a multis rabszolga biztos egzisztenciáját, a multis rabszolga pedig azt, hogy a művészféle szabad, és azt csinálja, amit szeret.

lárvalányhaj 2012.04.03. 09:54:33

Engem a sztereotipikus művészfélénél nem az ingyenélés vagy maga a művészi célzatú tevékenység irritál, hanem az, ami a hipstereknél is: hogy az egész életét kitölti az a törekvés, hogy a személyiségével, viselkedésével, öltözködésével maradéktalanul megvalósítsa az általa képviselt szubkultúra esszenciáját, és mindenkinél trendibbnek és coolabbnak tűnjön. Ezzel nehezen tudok azonosulni.

parkolóház 2012.04.03. 14:04:54

ebben a modoros blogban általában vicces dolgokat olvashat az ember. vártam, hogy előbb-utóbb elérek a vicces részhez itt is, de ez nem következett be. látom magam előtt a szerzőt, aki a társadalom klasszikus élősködője és/vagy a fogyasztói társadalom gyöngye, akinek minden jár és rögtön agresszív lesz, ha valamit nem kap meg rögtön. ezek azok, akik beülnek a volán mögé és ahogy elfordítják a slusszkulcsot rögtön elkezdenek mindenkit kurvavanyázni, ez egy reflex náluk, így élik ki kisebbrendűségből adódó frusztrációjukat aztán meg rámennek az előttük szabályosan közlekedőre 10 centire és felrobbannak az idegességtől, hogy az miért nem megy, holott ő sem tud. Kedves Szerző! kívánom, hogy soha több baráti meghívást ne kapj semmilyen eseményre, így végre azt csinálhatod, amihez a legjobban értesz: pizzát zabálhatsz a tévé előtt és közben szidhatod a világot, hogy rajtad kívül mindenki mekkora köcsög.

Kőtőkálmán 2012.04.03. 14:18:18

@bikmakk: Nem, de lehetne éppen ő is. Szerencsére
V. Z . nekünk még nem küldött.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2012.04.03. 14:56:53

A dolog lényege abban van, hogy az embert időről-időre olyan helyzetbe kényszerítik az általa adott esetben amúgy kedvelt, tisztelt ismerősei, rokonai stb., hogy őrlődve, lelkiismeret furdalástól gyötrődve nemet mondjon egy olyan "megtisztelő" meghívásra, ami valójában óriási púp a hátán és a gondolatától is rosszul van. Legyen szó koncertről, esküvőről, vagy bármiről egy szélviharos-esős őszi estén...

blur7 2012.04.03. 17:11:39

@lárvalányhaj: "az egész életét kitölti az a törekvés, hogy a személyiségével, viselkedésével, öltözködésével maradéktalanul megvalósítsa az általa képviselt szubkultúra esszenciáját, és mindenkinél trendibbnek és coolabbnak tűnjön"
Na ezért vagyok kriptohippi, de a turkálóban vett márkás ruháim miatt már-már vigyáznom kell, nehogy kriptoyuppie-nak nézzenek. Sehogy se jó. :D

pocaklakó minimanó 2012.04.03. 22:35:13

@Ernoke:

Igen, elmennénk.

Én maradok azoknál a zenéknél, ahol az énekes ténylegesen énekel.

Ódivatú vagyok. :)

noirp 2012.04.04. 15:36:56

@vészmadár (pica pica): Még egy fehérvárofób kijelentés, és várlak a gyárkapu mögé! :) üdv: egy sokfele bolygott szarf... cívisporonty :D :D

Tepsi/tepszi: egypár fejér megyei faluban (Isztimér pl.) is mondják tepszinek, így aztán a megyeszékhelyen szintén...

noirp 2012.04.04. 15:40:08

@Idet: "megkuckuz" Móránál (és hogy ez most kiskun vagy szögedi változat-e, azt csak ő tudja.)

Idet 2012.04.06. 06:29:51

@noirp: A "megkuszkuszol", "kuszkuszol", azaz csiklandoz (leginkább kisgyereket) békési változat, nem irodalmi. Általában az irodalom a népnyelvből veszi az ilyesmit, ha még van ilyen...
süti beállítások módosítása