Kedves Modor Tibi!
Betegre röhögtük magunkat a barátaimmal/kollégáimmal az ingatlanos szótár c. bejegyzéseden. Hatalmas szövés! /Köszönjük, szerintünk is kurva jó lett - M.T./
Az ingatlanos szótár és a barátnőm ötlete alapján nekifogtam az autószerelő-magyar szótárnak.
Mutter
Ez bizony váltócsere, de én ezt százezerből megcsinálom magának: Két deci váltóolaj kell a váltóba, bruttó 1.191,25 Ft-ért, szakszervizben, számlával, két év garanciával, amitől is abban a pillanatban megszűnik a váltóból jövő, süvítő hang.
Szét kell szedni a váltót, és akkor majd fény derül rá, mi okozza, aztán meg még össze is kell rakni, ez olyan kilencvenezer forint lesz: Lásd mint fenn.
Cserélje le a kocsit: Nehogy lecserélje! Ez az autó (egy 5 é VW) még legalább öt évig meg se nyikkan majd.
Hát, ez gyújtótrafó-csere, három darab, az 93 000 Ft lesz: Ki kell cserélni a gyújtógyertyákat, három darabot, darabja kb. 3600 Ft (a gyárinak).
Hátsó lengéscsillapító-csere, enélkül nem megy át a vizsgán: Nem kell kicserélni a hátsó lengéscsillapítót, amely gyári értékeket produkál, a kocsi enélkül is át fog menni a vizsgán.
Ez a gumi sajnos kuka: Ez a gumi még nem kuka, máshol kettőezer forintért megragasztják.
Ez a kocsi hengerfejes (nyolcéves VW Polo, benne 104 000 km-rel): A kocsi nem hengerfejes, ki kell benne cserélni két tömítést, az egyik 5.909 Ft-ba, a másik bruttó 122 Ft-ba kerül, plusz munkadíj (az mondjuk húzós volt), szakszervizben számlával, két év garanciával stb. lásd mint fenn.
Kormánymű-csere vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem: Elöregedtek a hatéves gumik, úgymond farkasfogasra koptak, kell négy új nyári gumi, akciós ára: bruttó 38 000 Ft.
Ez, amit maga hall, a vezérműszíj, azt hát ki kell cserélni: A kocsiban NINCS IS VEZÉRMŰSZÍJ, valami lánc van helyette :-)
Penya64 2012.01.13. 07:17:25
2012.01.13. 07:47:58
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 07:57:11
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 08:21:45
csi szi 2012.01.13. 08:25:02
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 08:26:33
Ha ez egy régimódi szerelő lenne, akkor a sváb-magyar szótárt kellene alkalmazni a sperhaknitól a heftölésen át a hollanderig.
mrbateman 2012.01.13. 08:40:28
Teljesen elszoktam már ezektől a dumáktól, mióta az utca végére hordom a garázsba a gépet, a szerelő meg spanom lett az évek alatt.
Viszont volt szerencsém előtte ahhoz a ma már ritka öreg szakihoz, aki nem cserélni akarta a hibás darabokat, hanem javítani. Ő még egy másik kor gyermeke, a szakmát akkor tanulta, amikor a tervezett avulás még nem létezett és volt anyag a cuccokban. Így a mai fröccsöntött, spiáteres szarokhoz is úgy ált hozzá, h. "Jó az még Tamáskám, látod itt egy kicsit lötyög, de bekentem epokittal az megfogja!", "Látod, itt nem ér hozzá, nem ad jelet, de fogóval egy kicsit_megigazítottam_!", stb. Minden igyekezet ellenére az eredmény pár hét/hónap után szertefoszlott, ekkor pénz nélkül próbálkozott még újabb innovációkkal, majd hagyta magát meggyőzni a cseréről.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 08:44:28
mrbateman 2012.01.13. 08:56:09
Az is igaz, h. egy ismerősöm a 6 éves gyönyörű v8-as S80-át nem tudja eladni 3,5 felett. Potom 20 milliót bukott az értékvesztésen 6 év alatt...ezzel szemben, ha D5 dízel lenne elmenne akár 5 milkóért is (mennyivel barátibb az a mínusz 18 a húsz helyett)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 09:01:09
torzi 2012.01.13. 09:33:39
bevittek hozzá egy kocsit, valami vállalati főfő atyaúristen, meg se várta az öreget, csak odafirkantotta egy cetlire: "a kézifék nem jó"
az öreg felszívta magát, kitolta a kocsit a műhely elé és ráírta a cetli másik oldalára: " a kézifék jó, csak nem tartja meg az autót"
másik: faluvégi szerelő ismerős, túlpigmentált tulaj hozza a dinnyés ladát, "tezsvírem nézzed má meg nekem ahányszor kanyarodok valami állandóan egy nagyot csattan"
ember el, szerelő nyitja a motortetőt, a tulaj bent hagyott egy csőkulcsot a vályúban ami a vizet vezeti el. kivette, lecsukta.
ember jött érte 1 óra múlva, "5.000 lesz, megigazítottam a kormányt" :)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 09:38:44
oc 2012.01.13. 10:41:13
Alapvetés, hogy olyan szerelőhöz hordom az autót, akiben megbizom, ajánlották. És mivel ő a szerelő, megbizom benne, tegye, amit kell, modnja el, mit talált. Eddig mindig olyan szerelővel volt dolgom, aki meg is mutatta, hogy "nézd, itt kopott el a féltengely és a tömitéscsere nem segit, próbáltam"
escargot 2012.01.13. 10:45:00
(Bár magam is benzinpárti vagyok, és volt is nem öngyújtós BMW-m, azért hálás a téma.)
Styxx 2012.01.13. 11:06:51
A totalcarosok dízelellenesek, bár nem modorosak, olykor kifejezetten sziporkáznak. De, hogy miért ágálnak annyira a dizi ellen, nem értem.
De az tényleg fasza poszt lenne, vagy egy dízeles vs benzines egymás lehülyézéséből szívlapátolós anyázásba fajuló "civilizált", érzelemmentes, higgadt vitája egy száraz, műszaki kérdésről.
Ejj, még száz évig is elélhet a Modoros blog, ha csak nem szorítják ki az olyan természetes versenytársai, mint a gyárilag modoros Bambuszrügy, meg Neszeszer. A másik zsír téma, amikor Dunarajongó vizes ember ölremegy a Tiszapartival. Pl. egyik spanom mesélte, hogy szépen, kulturáltan fröcccsözgetett egy dunás meg egy tiszás ladikos, pecás, vízparti ember. Hobbiztak ezerrel, majd egyszer kicsúszott eg ynem PC-fémondat a dunás szájából: -A Tisza azért mégicsak egy pocsolya.
A tiszás persze majdnem leharapta a fejét.
purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.13. 11:15:09
Kedvenc dumám egyébként a "ezt az alkatrészt csak külföldről tudjuk behozni, de az 4-6 hét..."
Ami magyarul annyit tesz, hogy: "ebből még van egy doboznyi a raktáron, de most a faszom se fogja megkeresni, meg hát ha audid van, szopjá köcsög."
mrbateman 2012.01.13. 11:23:03
Egy gyönyörű benzines E34-nek nincsen párja!
Ez a Duna-Tisza ellentét továbbfokozódik a halászlevekre is, illetve a dunai vonalon belül ölremenő viták vannak a bajai vs. mohácsi iskola között...holott a világ legjobb halas vendéglője az Bezdanban van az üdülőtelepen Pikec Carda néven (igazi Balkán, de a kaja, a vendéglátás és a hangulat az csillagos ötös)
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 11:29:47
purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.13. 11:34:45
Mutter 2012.01.13. 11:40:36
Hal Stanton 2012.01.13. 11:54:46
Drago Brutic 2012.01.13. 12:16:11
Viszont nem tudom volt-e már, a modoros autósoktató. Na az is megér egy mis...akarom mondani posztot.
Mutter 2012.01.13. 12:22:34
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 12:32:00
KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 12:37:04
-fogorvos
-fodrász
Érdekes véletlen, hogy általában ők is keresnek a legjobban az egyéni vállalkozók közül ;-)
csi szi 2012.01.13. 12:58:19
2012.01.13. 13:00:01
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.13. 13:04:17
"Ilyen hibával még nem is hoztak ide kocsit."
mrbateman 2012.01.13. 13:06:03
kilo=1000
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 13:07:16
torzi 2012.01.13. 13:13:57
2012.01.13. 13:23:00
Ha baszakodni akarok, a magyar helyesírás szabályai szerint egyelőre nem OK, (számok írása), meg prefix mit keres az utótag helyén, hehehehehe...
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 13:35:58
a poszthoz: mi a fasznak egy kocsiba három gyújtótrafó?
2012.01.13. 13:44:04
Ehun van e: "A _mértékegységek_ nagyságrendjét a prefixumok (előtagok) adják meg." Az SI nem ír arról, hogy a perfixumok a mérőszámok előtt szerepelnének.
Ez az 50k egy fasság.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 13:44:43
Műszakiak használják főleg, ennyi, modoros mint a síbakancs áprilisban, de ez van.
Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.01.13. 14:02:09
@Brother Love: a számtechből jött át, ha a Hardverapro.hu-n megnézed a hirdetéseket, rengeteg ilyennel fogsz találkozni, sőt, nekem évekkel ezelőtt élőszóban folytatott beszélgetésben (!) úgy alkudott a forma, mikor eladtam a régi RAMjaimat, hogy "Figyelj, legyen már inkább hétésfél ká!" Übermodoros volt :D
2012.01.13. 14:03:56
A Ft meg nem is SI mértékegység, de ha már, akkor 50 kiloforint, esetleg 50 kFt lenne (legalább) következetes használat.
Szóval végül is van benne valami, hogy egy modoroskodó fasság, ami még helytelen is. (Míg ugyebár ami modoros, nem feltétlenül helytelen.)
Donjon 2012.01.13. 14:13:50
Kipróbálnám a legendás T megbízhatóságot.
Amúgy 50K teljesen jó, inkább csak netes, csetes környezetben érdemes használni rövidítésként. Felfoghatjuk tömörítésként is: K="000" 33%-os tömörítési arány.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 14:15:05
amúgy emészd meg, a tudományos nyelvhasználat egyes elemei bezony beszivárognak a hétköznapi életbe, ahol aztán elkezdik élni a maguk kis életét. Olvad és oldódik zagyválása, tüske és tövis keverése, sűrűség, töménység,viszkozitás fogalmainak tökéletes összevisszasága, ez van, ha valakinek tetszik, hogy a kilot egyszerűen önmagában olyan jelentéssel használja, hogy ezer, akkor ez van. Amúgy az miért nem zavar, amikor egy kiló almát kérsz, hogy kihagyod mögüle a mértékegységet? (pedig amúgy kilo- kezdetű triviális mértékegységünk van még legalább 2-3.)
Mutter 2012.01.13. 14:15:07
KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 14:19:42
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 14:32:36
Mutter 2012.01.13. 14:33:46
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 14:51:12
KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 14:55:42
Most jut eszembe, a Trabant és a Wartburg is hengerenkénti trafós volt, igaz, megszakítókkal és külön gyertyakábelekkel, de mégis űrtechnika, nem? :DDD
Mutter 2012.01.13. 14:58:14
/tmp 2012.01.13. 15:11:03
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.01.13. 15:21:32
Ékszíjcsere 75k, de persze a kivettet berakjuk majd 1 másikba, mert még semmi baja. A tulajnak meg beadjuk, hogy vadiúj gyárit kapott.
Ó, Wartburg. Azon tudtam még gyertyát cserélni. Időnként kellett. Meg a hűtővíz is rosszalkodott, ha olyanja volt. ,)
Drago Brutic 2012.01.13. 15:31:08
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 15:55:29
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 15:59:21
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 16:19:08
@mrbateman: sajnos a jogászok hibája a jelenlegi európai motorépítés, ami tartósságtól az élményen át mindent alárendelt egy olyan szabványnak, amely tök elméleti, gyakorlatban tarthatatlan.
@Blassius: "amikor először bejöttek ezek a nagy Mercik szarba voltunk tudod, mert a fékhatást a szockó autókon úgy néztük, hogy kivittük a VAGÉP-telep mögé arra a nagy betonos placcra, ami most a Shell-kút, felgyorsultunk ötvenig, elengedtük a kormányt, megrúgtuk a féket. Ha blokkolt, fogott, ha nem húzott el, jól volt beállítva. Namost az öreg Krupcsevicsnek, tudod, amelyik aztán kiprivatizálta a KUKIVIZIGRAHESZ-t (később Krupi Kft.) annak volt egy ilyen nagy batár Mercije, le kellett vizsgáztatni. Kivittük, begyorsulunk, rúgtuk a féket, ez meg nem visított, nem blokkolt, megállt. Én mondom neked, Janikám, a németek tudnak autót csinálni, a többi csak próbálkozik. Na gyere, lefőtt a kávé. Az AC pumpádat megpróbáljuk tekercseltetni. Azt ismered, hogy az apáca bemegy a kuplerájba..."
@csi szi: majd egyszer írok regényt az oktatóimról :-)
@Brother Love: én szoktam találkozni a kHUF rövidítéssel, meg az eFt-vel.
@KuKori: a legnagyobb királyság volt húsz éve az egyik autósújság rovata, ahova zsiga-, lada-, varjú-tulajok írták meg, hogy az ő Ubuljuk miért nem olyan szar, mint a többi. Ott fordult elő a valamilyen -opto márkanevű elosztó nélküli gyújtás beépítése, a Werling-féle doblemez, az Olvikoros alvázvédelem, meg hasonlók. "Igenis a Dacia meghálálja a gondos karbantartást, a minőségi alkatrészek beépítését, nagyon jó áron juthatunk kényelmes és korszerű autóhoz, köszönet a Merkur szakembereinek!"
@/tmp: nem, bár hivatkozott arra, hogy a Messerschmittet is be kellett lépni minden felszállásnál jobbra. Mikor megkérdeztem, hogy mindezt a korai Kestrel vagy Jumo, esetleg a későbbi DB 601-605 motoros verziókra tartja fenn, nem forszírozta tovább. A repülőbuziság előnyei...
Mutter 2012.01.13. 16:23:31
a hátsó ablaktörlőmet egyébként szakszervizben kaptam, AJÁNDÉKBA. SEMMI baja, leszedték a valaki autójáról, hogy kopott vagy mittom, gondolom, kiszámláztak neki min. 7000 Ft-ot (?) neki az újért, én meg megkaptam a régit ingyen, tök jó:-)))
Mutter 2012.01.13. 16:59:03
@Blassius: a baszható, 40+, platinaszőke, gyermekét egyedül nevelő, telepi fodrásznő barátnőnek van a felső középosztálybeli változata, ővele bármelyik felkapottabb északi-parti strandon találkozhatsz, 35 éve nem fodrászkodik (a férje eltartja), bizsu helyett színaranyat visel, a hosszú, rózsaszín karmait a telepi alagsori műkörmös műhely helyett a Váci utcában oktrojálták fel az ujjaira hatszoros áron, a gyerekét sose nevelte egyedül, mert ő (kizárólag a lóvé miatt) nem vált el a férjétől, akivel egyébként 20 éve nem él nemi életet; ők nem a telepen laknak, hanem a II./III./XII. kerületben, a mama továbbá nem a békási piacról szerzi be a rendkívül rossz ízlésre valló, leginkább 16 éves csitrikre illő, hangyafasznyi teniszszoknyácskáit, hanem Londonból meg Párizsból. Ami közös bennük (az autós oktató platinaszőke 40+ fodrász barátnője és a felső középosztálybeli, fodrász végzettségű, főállású eltartott feleség közt): az általános szellemi-kulturális színvonaluk, meg hogy mindkettő az autós oktatóval él nemi életet:-)
2012.01.13. 16:59:27
Neki kell adni a gyereknek, és láss csodát az szar Rover, mert ugye normális ember nem vesz ilyet, csak VW-t vagy Opelt, amit bárhol megjavítanak, egyből jó lesz: szeretem ezt az autót, nem olyan egyen fos mint a VW vagy az Opel, amivel minden paraszt jár.
Nem rég viszont láttam a kocsit: esküvel állították, hogy az nem pálinka szag amit érzek, az a légfrissítő, azért a halom szemét meg az üres üvegek közé még be tudtam préselni magam.
Tavaly amikor 1 hétre elkértem kicseréltem benne egy izzót és a komplett izzókészlet ott van az autóban, de hiába, még nem találkozott vele, esetleg, ha egyszer kitakarítaná, talán.
Viszont szép hangja van, sokkal szebb mint mikor az ex vezette, se egy csikorgás, se kopogás, mindig pontos az olajcsere a gyertya csere.
De az adóról a számla még nekem jön, bár gyorsan át lett írva az autó, mert eleinte a gyorshajtásról is nekem jött a felszólító. Jobb ha a mutter nem tud róla, ugye.
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.01.13. 17:12:16
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.13. 17:24:37
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.01.13. 17:29:30
2012.01.13. 17:39:35
escargot 2012.01.13. 17:43:48
És igen, E34 525i volt. Gyakorlatilag egy gonosz betegágy (fiatal voltam, beleválasztottam), de azóta is visszasírom.
@Professor Pizka: :) Pedig olykor egészen komoly kísérletek is történtek a fekete pisztoly meghonosítására a nagy szigeten, pl. a Mercedes csak az ő kedvükért gyártotta a 300-as szívódezsőt a W123-ból (vagy csak a kupéjából)?
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.01.13. 17:45:30
Styxx 2012.01.13. 18:07:08
@Mutter: @Drago Brutic: Ezt a 40+-os, nyolcvanas évek végi affektálós, kihasználós USA-klónt így bemondásra levarrnám, de úgy, hogy csak úgy csattognának a platinakarikák a fülcimpáján, mert ne felejtsük el, hogy nem csak egy pár Bangó Margit fellépőfülbevalónyi méretű karikái vannak, hanem a fülcimpára húzott stilizált, kapaszkodó emberke aranyból, fehéraranyból, kevésbé módosoknak ezüstből, orvosi acélból, emlékeztek még erre? Nyolcvanas évek vége.
@mrbateman: Kicsi a világ, a Duna-Tisza sztoriban egy bezdáni és egy zentai akadt össze.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 19:06:24
KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 21:39:20
Penya64 2012.01.14. 04:41:59
Magyarnaba 2012.01.14. 18:00:08
Sokáig nem fogom elfelejteni a tavaly nyári motorfelújítást, ami után folyamatosan csörgött az autó (benzin begyulladás jóval a dugattyú felső holtpontja előtt). Az egész gyújtásrendszert kicseréltem. 3000 km után sikerült abban megállapodni, hogy túl sokat síkoltak le a hengerfejből.
Itt szakadt el a cérna, elvittem máshoz, aki újra szétszedte, és elmondta, hogy gyakorlatilag úgy szar a motor, ahogy van (hüvelykiállás elbaszása miatt csörgött), összerakta, hogy menjen, mert már nem volt elég pénzem egy új teljes felújításhoz, én meg járok vele, mert most jól megy (nem csörög), csak a szelepszár-szimmeringnél dől be az olaj a hengerbe, a főtengely-szimmeringnél meg csöpög belőle.
Még mindig dühös vagyok, bocs a technikai részletekért.
Egyébként csodálkozom, hogy még senki nem említette a szerelők mindig elhangzó szövegét: "Aki előttem belepiszkált, az nagyon elbaszta az egészet. Sok munkám van benne, hogy annak a kontárnak a barmolását rendberaktam."
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.01.14. 18:42:25
kocc után karosszériás -aki még hibát orvosolni tanult, nem alkatrészt cserélni- zsanért visszatolta, pici benyomódást motorháztetőn kikalapálta, egyik hátsó panelen is állított, ahol kellett, színre fújta - 35 rugó. Komplett, és olyan, mint mikor a szalonból kigurult az évtizedes taliga.
Mutter 2012.01.14. 21:09:22
egyébiránt az idők folyamán több ember több elméletét végighallgattam, hogy hova, kihez kell a kocsit hordani... az egyik ismerősöm szerint pl. csakis vidékre, kis faluba (az elmélet lényege: mer ha a falusi szerelő, aki abból él, hogy a környék kocsijait szereli, átbasz, akkor annak majd híre megy a környéken, és akkor ő éhen hal, mer senki nem fogja hozzá hordani, na és pont ezért semmiképpen nem fog átbaszni), egy másik ismerősöm a szakszervizre esküszik stb.; summa summarum, az én elméletem úgy hangzik, hogy a kb. 3 évnél idősebb autóhoz ideális esetben kelleni fog egy autószerelő rokon/gyerekkori jóbarát is. ilyen nekem sajnos nincs; a nagyjából ideális (=nem basznak át) szervizt nyugdíjas szülőanyám valaha volt munkakapcsolatai révén megtaláltam, de előtte, meg kell mondjam, párszor kurvára megszívattak:-(
Mutter 2012.01.14. 21:28:42
egy időben gondolkodtam azon, hogy nem én viszem szereltetni (37 é, 165 cm, 65 kg, szemüveges, nő:-), hanem megkérek valakit, mondjuk a 30 é, 190 cm, 114 kg, rommá tetovált férfi kollégámat:-), hogy zsírozza le helyettem az aktuális gumicserét... de hát a kollégámat se ugraszthatom minden egyes áldott alkalommal, amikor kapok egy szöget a bal hátsóba vazeee... amivel ugye nem indulhatok el az innen több mint 100 km-re lévő, ott-biztosan-nem-basznak-át szervizbe...
LenCse 2012.01.14. 23:37:30
sóskatáska 2012.01.15. 13:50:29
nekem volt elektronikus gyújtású Barkasom 7 liter/100km fogyasztással,előtte megszakitós volt és egy készlet/3 db/vadiúj megszakitót egy Mohács-Pécs-Mohács távon totál lenyalt úgyhogy Mohácsra már csak egy hengerrel értem be.
az elektronikus gyújtás tényleg drága volt de többet nem kellett vele baszakodni, bátran el lehetett vele indulni az Adriára, nem kellett azon parázni,hogy lerohadzs vele Karlovac mellett aztán az ottani automekanikar nem tud vele mit kezdeni, alkatrész meg végleg nincs.
nyuszy 2012.01.15. 15:00:08
Ez ilyen írógépes korszakból megmaradt dolog, amikor még nem volt külön nulla?
Haloperidol 2012.01.17. 17:43:54
Mutter 2012.01.17. 18:23:32